thats-me | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:03 |
Hier alweer deel 165 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in. ![]() Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! [ Bericht 7% gewijzigd door thats-me op 26-05-2009 15:14:34 ] | |
NordicBlue | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:04 |
Je hebt de hele wiki er maar op gezet? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:05 |
teeveepee | |
greavy | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:05 |
En, na de vertragingen vandaag allemaal massaal geld terug eisen ![]() NS zal denk ik veel geld terug claims krijgen ![]() Meer informatie: NS - Geld terug bij vertraging | |
dennistd | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:07 |
quote:ik verwacht dat de ns zich vandaag op overmacht gaat beroepen... | |
NordicBlue | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:09 |
quote:Ik citeer uit de algemene voorwaarden: "In het geval dat een vertraging het gevolg is van overmacht voor NS is NS niet gehouden tot restitutie over te gaan. Van overmacht is bijvoorbeeld sprake in geval van omstandigheden waardoor de dienstregeling geheel of grotendeels niet kan of naar behoren kan worden uitgevoerd, zoals een stroomstoring met landelijke uitstraling, dreiging van terroristische aanslagen, een staking of uitzonderlijke weersomstandigheden zoals storm en sneeuw." Denk dus dat niemand iets krijgt ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:10 |
Mja, dat kunnen ze vandaag niet overal zeggen ![]() | |
Guard | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:11 |
quote:Zou de NS daar een verzekering voor afgesloten hebben; geld terug claims veroorzaakt door natuurfenomenen? | |
Dr_Flash | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:12 |
quote:Nou ik denk van wel. Toen het treinverkeer helemaal stilgelegd moest worden bij de grote storm van 18 januari 2007 werd er namelijk ook gewoon uitbetaald. Je kunt een hoop van NS zeggen, maar daar zijn ze echt niet kinderachtig in hoor ![]() | |
TommyGun | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:13 |
quote:Ik denk 't ook | |
bork | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:14 |
Raad het station![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:15 |
Tilburg? | |
thats-me | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:15 |
quote:Heeft niemand gezien, toch? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:16 |
nee hoor [ Bericht 7% gewijzigd door thats-me op 26-05-2009 15:14 ] ![]() | |
greavy | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:16 |
quote:Klopt. Me zus had toen ook geld terug gekregen (moest van Leeuwarden naar Amersfoort) Net dit nieuwsbericht gelezen: " Op een kleine vertraging na zal de avondspits op het spoor normaal verlopen. Dat zei een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail dinsdagmiddag. http://www.nu.nl/algemeen(...)ts-op-het-spoor.html Lees het hele artikel" | |
Dr_Flash | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:17 |
quote:Amsterdam Centraal? ![]() | |
greavy | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:21 |
quote:Rotterdam Centraal? De Thalys komt er langs, er en die trap komt bekend voor. Indien fout is het (denk ik) Dordrecht. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:27 |
t is Rotterdam! GTWtje staat er regelmatig! | |
von_Preussen | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:28 |
Rotterdam Centraal, zicht richting het noorden, overduidelijk. | |
Duvel | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:30 |
quote:En die loopbrug hè. | |
Guppy | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:35 |
![]() spannend he, hoe zou de terugweg gaan vanavond ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:48 |
quote:Oh is dat een loopbrug ![]() ![]() | |
bork | dinsdag 26 mei 2009 @ 16:07 |
Rotterdam is helemaal ok natuurlijk! | |
Socios | dinsdag 26 mei 2009 @ 16:16 |
Zwolle. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 26 mei 2009 @ 16:18 |
quote:Moet je voor de grap eens een poosje op die loopbrug gaan staan en wachten tot er een zooitje mensen op een sukkeldrafje voorbij komt. Je weet niet wat je meemaakt ![]() | |
Duvel | dinsdag 26 mei 2009 @ 17:01 |
quote:Schommelt dat ding? Is me nog nooit opgevallen, ik loop er morgenochtend wel even overheen. | |
viagraap | dinsdag 26 mei 2009 @ 17:05 |
Rotterdam, en de trein links van de Thalys is waarschijnlijk die van en naar Hoek van Holland/Maassluis West. Die lijn bereis ik ondertussen alweer bijna zeven jaar zeer regelmatig. | |
James1988 | dinsdag 26 mei 2009 @ 17:13 |
Onder het motto vage dingen - NS.nl meldde me daarstraks doodleuk dat er een extra internationale trein zou stoppen te 's-Hertogenbosch, die via Roermond en Venlo naar Visé zou gaan. Geen trein gezien tho ![]() | |
ghizzer | dinsdag 26 mei 2009 @ 17:28 |
tvp m'n broertje is net terug van vakantie. Hij reisde van Kiev via Lviv naar Krakau.. moesten ze bij grens Polen/Oekraïne de wielen van de trein verwisselen. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 26 mei 2009 @ 17:41 |
quote:is wel meer dan dat hoor. De bakken worden op compleet andere draaistellen gezet, omdat je wisselt van breedspoor naar normaalspoor of andersom | |
Darkwing_Duck | dinsdag 26 mei 2009 @ 17:44 |
quote:Én vice versa | |
Palmboom313 | dinsdag 26 mei 2009 @ 17:53 |
Vandaag DD-AR als intercity van Nijmegen naar Den Helder dat zie je normaal ook nooit ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 26 mei 2009 @ 17:53 |
Zal wel door de grote verstoringen komen die her en der in den lande opgetreden zijn. | |
Wadloper | dinsdag 26 mei 2009 @ 18:02 |
Zo, het was mij het dagje wel ![]() Mijn trein kwam niet opdagen, dus toen maar de Zuidbroekpendel gepakt. Op tijd te Groningen. Om 08.10 t/m 08.15 kwamen twee intercity's achter elkaar binnen. Om 08.20 kwam de trein vanuit Winschoten binnen, welke eigenlijk om 08.34 binnen moest komen. En tóen kwam de 8400 binnen (aankomst 07.57 uur te Groningen), om 08.37 (dus met +40, zie je niet vaak op de lijn Gn-Nsch v.v.) En om 14.00 uur 3 VIRM's in Groningen (normaal = 0). De 8675 reed de (300)739/752, de 9426 reed de 9154 en de 9589 stond Geen Dienst. Trein 9158 reed met de 4444 V en 4083 A. De 9145 reed wel weer met DM'90 ![]() | |
Palmboom313 | dinsdag 26 mei 2009 @ 18:29 |
Het TB sporen in arnhem is ook genomen ![]() ![]() http://www.prorail.nl/Pub(...)ac%C3%A9besluit.aspx Hier is het TB te downloaden ![]() | |
Nightshadow | dinsdag 26 mei 2009 @ 19:04 |
Lang leve storingen smsje ![]() Ik kwam in Hengelo en kreeg precies daar een smsje dat er een aanrijding was met een persoon tussen Hengelo en Enschede. Dus ik stond als eerste bij de bus en kon mooi zitplaatsje bemachtigen. Dat terwijl er ongeveer 4 bussen aan mensen vol nog stonden te wachten op de volgende lijnbussen, zolang de NS nog geen vervangend vervoer heeft. Was trouwens een oude man die zelfmoord pleegde hoorde ik van iemand die erin zat. Naar wat hij hoorde niet veel van over als ik het zo mag verwoorden ![]() Overigens zag ik LINTje 43 getrokken worden door een Shunter loc vanaf Zutphen richting Deventer. | |
Dr_Flash | dinsdag 26 mei 2009 @ 19:07 |
quote:Is dat eigenlijk een betaalde dienst of zo? ![]() | |
Nightshadow | dinsdag 26 mei 2009 @ 19:08 |
quote:Nee, is helemaal gratis. *Edit: Ownee, tegenwoordig niet meer zie ik.. Eenmalig 0,40 euro. SMSjes zijn wel gratis dus. | |
Dr_Flash | dinsdag 26 mei 2009 @ 19:12 |
hmm, die paar dubbeltjes heb je er zo uit natuurlijk. Raar dat zo'n bedrag eenmalig is eigenlijk. ![]() | |
Brembo | dinsdag 26 mei 2009 @ 19:13 |
quote:Zag het rijden, erg vreemd in het oosten ![]() ![]() | |
RubenK | dinsdag 26 mei 2009 @ 20:58 |
ja idd vandaag 2 uur later op plaats van bestemming aangekomen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 mei 2009 @ 21:32 |
Socios | dinsdag 26 mei 2009 @ 22:18 |
Lachen film. ![]() | |
dennistd | dinsdag 26 mei 2009 @ 22:23 |
Boem in de Amsterdamse Houtrakpolder: Bron: OHIH | |
James1988 | dinsdag 26 mei 2009 @ 22:30 |
De kleuren passen i.i.g. wel bij elkaar ![]() | |
Guard | dinsdag 26 mei 2009 @ 22:36 |
Daar gaat je nieuwe Fiesta... | |
Dr_Flash | dinsdag 26 mei 2009 @ 22:38 |
quote:Ja ![]() ![]() Kratje dat er een vrouw aan het stuur zat ![]() | |
greavy | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:07 |
quote:Er zijn ten eerste geen knipperende rode lampen, en ook geen slagbomen. Staat enkel met van die borden aangegeven met die hekken erop. Is namelijk op een industrie in het havengebied | |
Dr_Flash | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:13 |
dat ontslaat je nog nit van je verplichting om gewoon uit je doppen te kijken | |
Peterselieman | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:17 |
je moet wel heel blind zijn om een langzaam rijdende goederentrein over het hoofd te zien | |
Guard | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:18 |
typisch zo'n gevalletje van: "ik rijd hier iedere dag en heb nog nooit een trein op dat spoor zien rijden, dus hoef ik ook niet uit te kijken" | |
Darkwing_Duck | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:24 |
quote: ![]() ![]() SPOILER | |
Darkwing_Duck | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:25 |
quote:Ik had minimaal een "We staan hier in...." verwacht ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:32 |
quote:Die komen met kerst wel weer terug in het jaaroverzicht | |
JeePee83 | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:43 |
Die zijn er uiteraard ook wel. Ik kan mij onder andere eentje herinneren uit de EN 447. [ Bericht 60% gewijzigd door JeePee83 op 26-05-2009 23:50:09 ] | |
Ofyles2 | woensdag 27 mei 2009 @ 00:28 |
quote:En de 8709 reed als stopper tussen Den Haag Centraal en Haarlem. | |
Ofyles2 | woensdag 27 mei 2009 @ 00:31 |
quote:Wie zulke fouten maakt, moet een permanent rijverbod opgelegd krijgen. | |
TeringHenkie | woensdag 27 mei 2009 @ 00:36 |
quote:Nog erger: in een VIRM gaan zitten en wachten tot ie gaat rijden. Je weet niet wat je meemaakt. ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 27 mei 2009 @ 00:37 |
quote:HA HA ![]() | |
JDude | woensdag 27 mei 2009 @ 07:15 |
quote:Over een schommelsteiger naar de schommelboot? ![]() | |
greavy | woensdag 27 mei 2009 @ 07:30 |
quote:Klopt, en die goederentreinen gebruiken ook nog regelmatig bij die overwegen hun hoorn.. | |
Fixers | woensdag 27 mei 2009 @ 07:36 |
quote:Volgens de nieuwsberichten zijn er een stuk of 30 treinen niet uitgereden vanmorgen. De Belgische conducteurs zijn nog steeds boos over dat ongeval van eerder deze week. Beetje zinloze staking dit, ik snap dat ze hun punt duidelijk willen maken. Maar dit zet geen zoden aan de dijk om veiligheidsprocedures aan te passen. | |
Fred2 | woensdag 27 mei 2009 @ 09:39 |
-nvm- | |
Dr_Flash | woensdag 27 mei 2009 @ 10:36 |
quote:http://www.nu.nl/algemeen(...)jding-met-trein.html Proost! ![]() | |
James1988 | woensdag 27 mei 2009 @ 10:44 |
Deze zojuist te 's-Hertogenbosch gezien - en hij staat wel akelig dichtbij dat V'tje ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 27 mei 2009 @ 10:46 |
mja, het zijn de opstelsporen, dus dan is het niet erg ![]() | |
Mathijz | woensdag 27 mei 2009 @ 10:48 |
Een lege VIRM was net gekoppeld aan een sprinter, vreemd gezicht om te zien. Verder was het weer hommeles met een reiziger en moest er gewacht worden op de polittie. | |
James1988 | woensdag 27 mei 2009 @ 10:50 |
quote:Lang leve de Scharfenbergkoppeling? ![]() | |
Steve-O | woensdag 27 mei 2009 @ 10:58 |
Wanneer gaat die nieuwe sprinter eigenlijk rijden dat ding heeft ook al een tijdje onderbesmeurt bij asd CS gestaan namelijk ![]() | |
dennistd | woensdag 27 mei 2009 @ 11:05 |
quote:Nouja, ze hebben een paar weken proefgereden in de sprinter Den Haag-Utrecht, maar er waren zoveel problemen dat ze weer aan de kant gezet zijn. Nu is er nieuwe software die getest wordt, en als dat goed gaat worden ze ingezet in de 19800 (stoptrein Den haag-Gouda). En als dat ook probleemloos verloopt gaan ze ook de sprinter Den Haag-Utrecht weer rijden, en als ook dat goed gaat gaan ze andere series in. | |
Eix | woensdag 27 mei 2009 @ 12:45 |
En in Belgenland is weer een staking. Weer blijkbaar wegens dat ongeval van enkele dagen geleden. Vraag me echt af hoe men bij de NMBS denkt: - Ongeval / Incident - Staken -> Nog een keer staken (reizigertje pesten ollé ollé ) -> vakbond gaat in overleg met directie om probleem te verhelpen. Ofzo. | |
Dr_Flash | woensdag 27 mei 2009 @ 13:03 |
quote:Heel eenvoudig: Gebeurt er iets vervelends, op wat voor manier ook? -> Staken. Agressieve reizigers? Staken ![]() Gammel materieel? Staken ![]() Nieuwe kledingvoorschriften? Staken ![]() Cavia van de leg? Staken ![]() Stakingen? Staken ![]() | |
dennistd | woensdag 27 mei 2009 @ 15:04 |
Veolia heeft alle acht elektrische GTW's verkocht aan een Duits bedrijf: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=216 SPOILER | |
RubenK | woensdag 27 mei 2009 @ 16:46 |
klinkt als belastingsontduiking ![]() | |
Guard | woensdag 27 mei 2009 @ 16:54 |
sell & lease back is echt niets bijzonders hoor. Gewoon een manier om nu kapitaal vrij te maken terwijl je de stellen toch kunt blijven gebruiken. | |
Brembo | woensdag 27 mei 2009 @ 17:17 |
quote:NS least de treinen ook vanuit Ierland, dat is toch weer vanwege belastingvoordeel ![]() Het was vandaag na gister weer rustig op 't spoor ![]() | |
Guard | woensdag 27 mei 2009 @ 17:58 |
Er is belastingvoordeel te behalen ja (het hoe en wat weet ik niet meer precies, daarvoor zou ik weer de boeken moeten induiken), maar je moet ook belasting betalen over de "winst"van de verkoop, dus echt heel veel valt er niet te halen.... | |
RubenK | woensdag 27 mei 2009 @ 18:17 |
Op lange termijn misschien? | |
Ou-Tannu | woensdag 27 mei 2009 @ 18:37 |
als jij een treinstel leased... dan schuif je toch ook deels van de verantwoordelijkeheden van de stellen naar de eigenaar? :-) | |
James1988 | woensdag 27 mei 2009 @ 20:26 |
quote:Ik weet niet hoor, maar Descheemaecker kletst uit z'n nek... een primeur, sure ![]() * James1988 mompelt iets over Reisplanner Xtra Bij onze zuiderburen zijn ze het trouwens met me eens... | |
Dr_Flash | woensdag 27 mei 2009 @ 20:42 |
Descheemaecker ![]() ![]() Die man wordt nogeens een karikatuur van zichzelf ![]() | |
James1988 | woensdag 27 mei 2009 @ 20:51 |
Zouden wij als FOK!kers een hostile takeover van de hele NMBS kunnen doen? Dan word ik wel CEO, dan mag Dr_Flash reizigers nationaal doen, Zug-Chef zetten we op B-Cargo en NikkelCobalt wordt verantwoordelijk voor de afdeling Inrichting en Kleurtjes.![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 mei 2009 @ 20:53 |
Ik zaag dat hele kloteland nog liever los en douw het de zee in. | |
James1988 | woensdag 27 mei 2009 @ 21:00 |
![]() ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 27 mei 2009 @ 21:03 |
quote:Ik zorg wel voor de dienstregelingen. | |
Ireyon | woensdag 27 mei 2009 @ 21:05 |
quote:Ik mag toch hopen dat deze dienst een stuk beter wordt dan die achterlijke sms-onzin van de NS.. 'k Heb nooit begrepen waarom ze sms'jes sturen met die standaard "Mja er is iets gewijzigd maar we zeggen lekker niet wat, daarvoor moet je even alsnog dat tyfustrage Reisplanner Xtra opstarten" zooi, om vervolgens te zien dat m'n trein een schokkende 1 (één!) minuut vertraging heeft ![]() Dus, mocht die Belg meelezen; - Stuur sms'jes met de wijzigingen zelf in plaats van geheimzinnige "er is iets gewijzigd.. maar wat.. ![]() - 1 (één!) minuut vertraging boeit serieus niemand iets ![]() | |
James1988 | woensdag 27 mei 2009 @ 21:14 |
quote:En VIRMs in Brabant, Limburg en België. Dan maken we een hoop mensen hier blij omdat zij meer koplopers en ICRm's krijgen. Misschien zelfs nog wat ICK terug in dienst, en dan vooral op lijnen als Rotterdam - Groningen ofzo. In de ochtendspits ![]() | |
knars | woensdag 27 mei 2009 @ 21:20 |
En ICL inzet op een teruggekeerde IC Den Haag - Arnhem ![]() | |
Eix | woensdag 27 mei 2009 @ 21:21 |
quote:Excuse me? ![]() Die VIRMs blijven maar fijn rond Utrecht rijden wat mij betreft. ![]() ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 27 mei 2009 @ 21:24 |
Ik hoor niets over een directe verbinding tussen Brussel en Eindhoven. Moet wel tijd worden. | |
James1988 | woensdag 27 mei 2009 @ 21:25 |
Nja, 't is maar een ideetje. Ofyles2 wordt degene die de dienstregelingen mag uitwerken. Eén ding wel: meer internationale treinen tegen normale tarieven please! ![]() quote:Brussel - Leuven - Geel - Turnhout - Tilburg - Eindhoven, zoiets? Btw: ![]() Ja, stomme auto's. Ja, stomme boom. Maar een betere plek had ik niet waarbij de hele SLeT er nog op paste ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 mei 2009 @ 21:30 |
quote: quote:Brussel - Lier - Herentals - Lommel - Weert - Eindhoven ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 27 mei 2009 @ 21:32 |
quote:Nee, ik gok op Brussel - Antwerpen - Breda - Tilburg - Eindhoven | |
Dr_Flash | woensdag 27 mei 2009 @ 21:33 |
quote:Gaar ![]() | |
NordicBlue | woensdag 27 mei 2009 @ 21:37 |
Mag ik dan de treindienstleider worden? ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 27 mei 2009 @ 21:38 |
ik stel een doorgaande trein voor vanaf leeuwarden via.. groningen, zwolle, deventer, arnhem,amersfoort, amsterdam, denhaag, rotterdam, nijmegen, eindhoven, venlo,maastricht en zo hop belgenland in ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 27 mei 2009 @ 21:39 |
quote:Als je maar niet gaat vingerverven. ![]() | |
NordicBlue | woensdag 27 mei 2009 @ 21:41 |
quote:Natuurlijk niet! ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 27 mei 2009 @ 21:41 |
en wie geven we t beheer over de seinen en wissels dan? :/ | |
James1988 | woensdag 27 mei 2009 @ 22:01 |
ProRail België B.V.quote:Prima, maar dan géén vogelbekdiern, en géén 60% hogere prijzen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 mei 2009 @ 22:06 |
Gewoon een aparte HSL Brussel - Ehv aanleggen zonder stop. Wafeljzerpolitiek omdat er ook 100 M in de leefbaarheid van Charleroi gestopt moet worden ![]() | |
James1988 | woensdag 27 mei 2009 @ 22:07 |
quote:Charleroi klinkt als shoarma en dat kunnen ze daar beter gaan doen ook. Opbokken met die wafelijzerpolitiek, ik investeer dan liever 100 M in ICE's ofzo ![]() | |
NordicBlue | woensdag 27 mei 2009 @ 22:12 |
quote: quote: ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 27 mei 2009 @ 22:34 |
quote:ja.. die zorgt dat de trein er normaal overheen kan stuiteren.. maar de vingerverf brigade moet ze wel vervangen / aansluiten ![]() | |
bork | woensdag 27 mei 2009 @ 22:49 |
quote:en ik dan? ![]() | |
bork | woensdag 27 mei 2009 @ 22:52 |
quote:I like, de familie Bork is Leuven-fan, een jaarlijks terugkerend fenomeen. Nu is het vanuit Utrecht geen feest om in Leuven te komen per trein ![]() | |
James1988 | woensdag 27 mei 2009 @ 22:55 |
bork: euhhm, jij en je zoon worden beheerders van alle stations, want dat brengen we allemaal onder bij NMBS Poort. | |
bork | woensdag 27 mei 2009 @ 22:57 |
quote:Gief me the papers! ![]() | |
James1988 | woensdag 27 mei 2009 @ 22:59 |
quote:Hehe, dat lijkt je wel wat? Jullie krijgen alle zeggenschap dan, ook over inrichting, faciliteiten, en als je wilt kun je Sterfex erinstoppen. | |
Ou-Tannu | woensdag 27 mei 2009 @ 23:04 |
opbokken met de smullers dan :w | |
Dr_Flash | woensdag 27 mei 2009 @ 23:06 |
ja die stervex kan je er ook UIT stampen natuurlijk | |
James1988 | woensdag 27 mei 2009 @ 23:09 |
Het is België, daar hebben ze nog geen Sterfex. Misschien kunnen we alle Nederlandse Sterfex-vestigingen naar BE verplaatsen en hier goede zaken erinzetten. België als afvoerputje gebruiken zegmaar ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 27 mei 2009 @ 23:10 |
en define goede zaken dan ff ? | |
Ofyles2 | woensdag 27 mei 2009 @ 23:10 |
quote:Kunnen we meteen de aanwezige Starbucks-vestigingen sluiten en nieuwe filialen verbieden. | |
#ANONIEM | woensdag 27 mei 2009 @ 23:14 |
quote:Ik heb geen last van Smullers. Die willen mij namelijk toch niet als klant. ![]() Heb één keer geprobeerd er een patatje te kopen. Het was een rustige namiddag, dus ik was meteen aan de beurt. Maar eigenlijk ook niet, want het personeel had geen zin. Na vijf minuten wachten had ik eindelijk oogcontact met een verkoopster, die me aankeek zo van "Nee ik ga u niet helpen" en vervolgens weer verder ging met, uh, ja waarmee eigenlijk? In ieder geval niks verkopen aan mij. Misschien maar beter ook... ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2009 23:14:59 ] | |
James1988 | woensdag 27 mei 2009 @ 23:14 |
quote:Kees Kroket, McDonalds, Burger King en KFC. ![]() Nah, kidding, I don't know, maar iets regionalers ipv iets massaals. Ik zie liever een Bram Ladage in Rotterdam en een Piet Friet in Apeldoorn dan Smullers en Smullers. | |
Dr_Flash | woensdag 27 mei 2009 @ 23:18 |
quote:Nou ja zo ongeveer alles BEHALVE stervex misschien? ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 27 mei 2009 @ 23:22 |
quote:Nee nee, veel beter nog: Taurussen met Viaggio-rijtuigen. | |
Peterselieman | woensdag 27 mei 2009 @ 23:27 |
quote:ik ben zostraks nog bij die zaak in Utrecht geweest ![]() Kon gelukkig nog net op tijd via de AHtoGo de trein naar Groningen halen. BVO'tje voor onderweg FTW ![]() | |
dennistd | woensdag 27 mei 2009 @ 23:28 |
In het kader van 'hoe komt men erop': afgelopen week is er iemand op mijn site gekomen via een zoekopdracht met Google. Deze was 'ICL Syntus'. Niet echt een combinatie volgens mij ![]() | |
bork | woensdag 27 mei 2009 @ 23:32 |
ehm Panos in NL dan maar? http://www.panos.be/nl/ar(...)os/marques/panos.cfm | |
James1988 | woensdag 27 mei 2009 @ 23:36 |
quote:Viaggio Comfort hoop ik wel? ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 27 mei 2009 @ 23:41 |
quote:Jazekers. Dezelfde rijtuigen die ÖBB voor Railjet gebruikt. | |
Guard | woensdag 27 mei 2009 @ 23:45 |
quote:éénmaal de martino hier ![]() | |
NikkelCobalt | woensdag 27 mei 2009 @ 23:49 |
Zou bij de FOK!NMBS eerst een zorgen dat ze die geldverspillende non-technologie projecten staken, ipv te discussieren over welke cateringdiensten er aanwezig moeten zijn op de stations ![]() | |
James1988 | woensdag 27 mei 2009 @ 23:54 |
Dat is een heel goed punt. Sowieso zouden er een hele hoop dingen veranderen, waaronder een hele hoop management en ambtenarijlagen zouden moeten verdwijnen. | |
Guard | woensdag 27 mei 2009 @ 23:56 |
quote:Ssssstttt, niet over staken beginnen...... nieuw management betekent niet meteen tevreden werknemers | |
NikkelCobalt | woensdag 27 mei 2009 @ 23:57 |
Laten we eerst eens wat centen bij elkaar leggen om samen >50% aandeelhouder te worden. Dan kun je vervolgens het management af laten treden. Of iemand een idee om de Belgische overheid zelf wat aandelen uit handen te geven ![]() | |
James1988 | donderdag 28 mei 2009 @ 00:24 |
Nja, reken er maar niet op dat je makkelijk > 50% aandelen kunt krijgen... dan moet je de enige aandeelhouder (de Belgische overheid) wel hele mooie beloftes maken, willen ze dat doen. Als ze 6 miljard euro subsidie per jaar overhebben voor de spoorwegen, moet er voor hun wel heel wat te halen zijn wbt. rendement en inspraak. Helaas. | |
NikkelCobalt | donderdag 28 mei 2009 @ 00:39 |
quote:Geld opent vele deuren ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 00:54 |
Laten we eerst klein beginnen, net zoals bij Ebbsfleet United. | |
NikkelCobalt | donderdag 28 mei 2009 @ 01:10 |
quote:Wat is klein beginnen? | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 03:03 |
quote:Laten we beginnen bij 0,5% van de aandelen. | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 03:04 |
quote:En een nieuw CAO, om te voorkomen dat het personeel in Vlaanderen elke aangelegenheid grijpt om grève te voeren. | |
NikkelCobalt | donderdag 28 mei 2009 @ 03:20 |
quote:Uiteraard, beetje bij beetje. Wel in serieuze hoeveelheden, het is wel een genationaliseerd bedrijf. Het is dan niet interessant om 0,5% aandelen opeens uit handen te geven. quote:En anders wat slachtoffers van de crisis (mensen die hun werk zijn kwijtgeraakt) door middel van een wurgcontract (werk = inkomen, dus ze moeten wel) aan het werk zetten. Moeten we wel snel zijn overigens. Qua ICT kunnen we voorlopig nog ff door ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 04:13 |
Ik word doodziek van de Belgische OV-sites, administratieve rompslomp. Wil je bij VVM De Lijn een dienstregeling aanvragen van lijn 460 van Zeebrugge naar Brugge als voorbeeld, moet je eerst de naam van de gemeente invullen, vervolgens de datum en dan krijg je een hele reeks aan verbindingen waar je niets aan hebt. Wil je een zaterdagdienstregeling aanvragen, dan moet je de procedure opnieuw doorlopen. Onnodig te zeggen dat die sites zeer gebruiksonvriendelijk zijn en dat je extra kB's c.q. MB's binnenhaalt door die fratsen (en dan moeten bijna al onze zuiderburen het stellen met een datalimiet). Over de PDFjes ben ik niet te spreken: het zijn Excel-bestanden voorzien van een zeefdruk van een gratis document-naar-PDF-overschrijver. Je zou kunnen denken dat de Comedy Capers dit allemaal bedacht hebben, maar dit is weer een zoveelste treurige Belgenmop. ![]() | |
Fixers | donderdag 28 mei 2009 @ 07:26 |
@Ofyles: Moet je de site van het MIVB/STIB eens proberen. Eérst zoeken naar welke taal je begrijpt, het zijn twee compleet aparte sites voor Nederlands en Frans. Daarna is in het ondoenbaar om even te kijken welke metro in welke richting je moet hebben om ergens te komen. Het is nog erger dan bij Veolivla. En bij de NMBS zelf, die overstap naar Vista maakt de rijen aan het enige loket buitenenland alleen maar langer. Onlangs een half uur gedaan over het aanschaffen van een kaartje. "Komt door het nieuwe systeem, dat is trager." En dan vooral weigeren aan de andere loketten buitenlandse reizigers te helpen. @Bork: Panos is inmiddels doorgedrongen naar Nederlan, in het centrum van Breda is er eentje te vinden. ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 28 mei 2009 @ 07:31 |
* Ou-Tannu ruikt een gat in de markt voor 9292ov.be ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 mei 2009 @ 08:47 |
quote:Panos zit al op Station rijswijk | |
bork | donderdag 28 mei 2009 @ 08:47 |
Gisteren stond die ene OS VIRM die op Amersfoort CS bivakeert er 's middags niet meer (16.03 zag ik hem voorbijkomen) nu staat ie er weer braaf. Maar wat veel leuker was en helaas was ik niet snel genoeg om iets te klikken stond er een rode mat'64 als ik het goed gezien heb, iemand meer info? | |
Dr_Flash | donderdag 28 mei 2009 @ 08:50 |
quote:Dat is 1 van de Plan U's uit Haarlem, die wordt in Amf verder opgeknapt na de grondige vernielingen van enkele weken geleden. | |
Ou-Tannu | donderdag 28 mei 2009 @ 08:55 |
dat zijn tenminste nog echte treinen ![]() | |
bork | donderdag 28 mei 2009 @ 09:01 |
quote:Kijk eens, dank u wel, hij zag er inderdaad niet zo puik uit, plastic op een raampje enzo. | |
Duvel | donderdag 28 mei 2009 @ 09:38 |
quote:Ze gaan ze opknappen! Tof! | |
Peterselieman | donderdag 28 mei 2009 @ 09:58 |
quote:Gistermiddag stonden er een 1600-loc en ICM-III 4080 ![]() BTW: die andere Olympische VIRM stond gisteravond om 21:15 in Zwolle aan perron 16 ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 mei 2009 @ 10:02 |
Gistermiddag stapte er in zwolle een mopperende reiziger in die naar later bleek naar Rotterdam moest. Hij had de voortrein uit Leeuwarden net gemist en baalde daar van. In Amersfoort moesten we overstappen voor de richting Utrecht en daar zag hij diezelfde trein weer voor zijn neus wegrijden. Hij werd zo kwaad dat hij bij het binnen rijden van Utrecht het hoofdkantoor van de NS belde om zijn beklag te doen en hij vroeg zelfs naar het nummer van de machinist ![]() | |
von_Preussen | donderdag 28 mei 2009 @ 11:02 |
Wat een mooie trein is een Br103 met TEE ook: Jammer dat we in Nederland niet een dergelijke trein hebben, een 1200 mit een sleep bolkoppen o.i.d. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 mei 2009 @ 11:18 |
quote:Die zag ik vorige week nog in Dortmund staan ![]() | |
Fred2 | donderdag 28 mei 2009 @ 11:39 |
quote:Een 1100 met een 6-tal Plan D rijtuigen moet wel lukken. Een 1200 met een 8-tal Plan E rijtuigen lukt ook nog wel | |
Peterselieman | donderdag 28 mei 2009 @ 11:44 |
Ik lees net dat Arriva de treintjes op het nog aan te leggen traject Groningen - Heerenveen niet wil rijden als het de concessie voor het busvervoer in Groningen en Drenthe verliest | |
Dr_Flash | donderdag 28 mei 2009 @ 11:47 |
quote:Ja. Ik lees ook dat het allemaal niet zo gek veel boeit ![]() | |
Duvel | donderdag 28 mei 2009 @ 11:47 |
quote:Chantage = pech voor Arriva. | |
Peterselieman | donderdag 28 mei 2009 @ 11:58 |
Ze zijn lekker bezig hier in het noorden:quote:Bron: http://rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=82050 | |
von_Preussen | donderdag 28 mei 2009 @ 11:58 |
quote:Het zou mischien mogelijk zijn, maar ik zie het voorlopig nog niet gebeuren dat er een rondrit komt met een 1200 en 3 of 4 historisch verantwoorde rijtuigen, die ook netjes opgeknapt zijn (een trein van 8 rijtuigen zul je in Nederland nooit vol krijgen). | |
dennistd | donderdag 28 mei 2009 @ 12:13 |
quote:Huh? Dus omdat de trein per ongeluk Onnen opgestuurd is, duurde het een uur langer? ![]() Of miste men hierdoor de aansluiting op de Arriva-lijnen? | |
Peterselieman | donderdag 28 mei 2009 @ 12:31 |
Geen idee. Ik reisde gister wel tussen Zwolle en Groningen, maar ik had de IC ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 mei 2009 @ 12:35 |
quote: ![]() ![]() | |
ReisT | donderdag 28 mei 2009 @ 13:31 |
quote:Het spoorwegmuseum zegt wel zo'n trein van de zomer in te willen zetten als Heimwee-express. Echt een rondrit kan je dat niet noemen maar ben toch benieuwd wat voor moois dit op zal leveren. | |
Ou-Tannu | donderdag 28 mei 2009 @ 13:33 |
quote:precies.. gewoon een aanbesteding uitschrijven voor dat spoor ![]() mischien is het wat voor veolia of CXX ![]() | |
Duvel | donderdag 28 mei 2009 @ 13:45 |
quote:Of RegioNS. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 mei 2009 @ 14:00 |
quote:Of de Prignitzer Eisenbahn ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 28 mei 2009 @ 14:21 |
of syntus! ![]() ![]() Arriva moet dus gewoon de snuit houden.. laat ze eerst maar es normaal bussen leren rijen in gr / dr ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 28 mei 2009 @ 14:28 |
quote:Stiekem is dat ook Arriva. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 mei 2009 @ 14:29 |
quote:Bummer ![]() | |
bork | donderdag 28 mei 2009 @ 14:36 |
quote:of NMBS ![]() | |
Fred2 | donderdag 28 mei 2009 @ 15:18 |
quote:of de HTM laat er een trammetje rijden. | |
#ANONIEM | donderdag 28 mei 2009 @ 15:52 |
Ik fietste net rustig terug van Almelo de Riet naar huis, en tot me grote verbazing zag ik een ICL als IC rijden tussen Enschede - Randstad (volgens mij) ipv een koploper Stuk of 10 bakken en een loc voor en achter. ![]() ![]() Dat ding heb ik nog nooit zien rijden hier ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2009 16:30:58 ] | |
dennistd | donderdag 28 mei 2009 @ 16:01 |
Glanzend blauw-gele rijtuigen neem ik aan? | |
#ANONIEM | donderdag 28 mei 2009 @ 16:02 |
jupjup (zie video) | |
James1988 | donderdag 28 mei 2009 @ 16:03 |
Tsja, ICK staat aan de kant, en ICRm rijdt allemaal met loc + stuurstand, 't kan dan weinig anders zijn dan ICL... zoveel getrokken materieel is er niet meer in verhouding tot de treinstellen. | |
#ANONIEM | donderdag 28 mei 2009 @ 16:06 |
Het was in ieder geval geen internationale trein. | |
dennistd | donderdag 28 mei 2009 @ 16:06 |
De meest waarschijnlijke oorzaak lijkt me trouwens een uitgevallen Berlijn-trein. En aangezien ICMm niet naar Bentheim mag en de kans daarop bij ICM-inzet te groot is zal men dan wel een ICL-stam hebben ingezet. | |
dennistd | donderdag 28 mei 2009 @ 16:07 |
Via somda: heeft in een trein naar Enschede gereden. | |
#ANONIEM | donderdag 28 mei 2009 @ 16:17 |
Ik neem aan dat het gewoon een ic dienst is geweest Enschede - Randstad. vanwege die 2 loc's | |
dennistd | donderdag 28 mei 2009 @ 16:37 |
Als je naar Enschede gaat is het inderdaad wel verstandig om twee locs mee te nemen, aangezien daar niet om te lopen valt. (of je moet hem eerst naar spoor 404a, 413 of 414 terugduwen) | |
dennistd | donderdag 28 mei 2009 @ 16:45 |
quote: | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 16:45 |
quote:Bovendien is elke link met een dienstregelingfolder zo goed als dood. Je kunt er geen pindakaas van maken. quote:Ik heb een beetje met CSS geëxperimenteerd, ik ga maar een belang in VVM De Lijn kopen om die apentoestanden weg te werken. quote:Echte faalhazen daar bij Arriva. Ze zijn in de 10 jaar dat ze hier rijden nog geen spat veranderd. Alleen maar omzet maken, maar niet aan de passagiers denken. Het wordt tijd dat infrastructuur en materieel door de OV-autoriteit zelf worden geregeld, net zoals in Zweden. | |
#ANONIEM | donderdag 28 mei 2009 @ 16:46 |
quote:En nu in normaal begrijpbare taal ? Vanwege een Stroomstoring tussen Amersfoort en Hilversum......? ![]() Er stond een loc + de stam in enschede en één in Hengelo? [ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2009 16:48:25 ] | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 16:48 |
quote:Per direct. Ik heb veel meer vertrouwen in Transdev, omdat deze in Frankrijk en Engeland al bewezen heeft respect te hebben voor de regionale tradities en in samenspraak met verschillende gemeenten/regio's nog aan innovatie doet. | |
dennistd | donderdag 28 mei 2009 @ 16:49 |
quote: | |
#ANONIEM | donderdag 28 mei 2009 @ 16:53 |
Merci ![]() | |
Wadloper | donderdag 28 mei 2009 @ 17:39 |
quote:Volgens mij eerst alleen de 121 (deze staat te Amf). Bij de DH's staat nog een plan U met een aantal ramen er in. Misschien een idee voor die stichting, om die eruit te halen? ![]() | |
Wadloper | donderdag 28 mei 2009 @ 18:18 |
quote:Jammer voor Arriva, maar Qbuzz gaat rijden in Groningen... Qbuzz krijgt ov Drenthe en Groningen ASSEN - Qbuzz neemt de komende zes jaar het openbaar vervoer in de provincies Groningen en Drenthe voor haar rekening. Dat hebben de noordelijke provincies donderdag in Assen bekend gemaakt. Het bedrijf bood volgens de overheden de beste prijs-kwaliteitsverhouding. Arriva blijft wel de sneldiensten tussen Emmen en Groningen, Groningen en Drachten en Hoogeveen en Emmen verzorgen. Bij de overname vallen geen ontslagen. Qbuzz garandeert alle 730 Arriva chauffeurs werk en zoekt bovendien nog 270 extra mensen. Het bedrijf belooft bovendien met 350 nieuwe milieuvriendelijker bussen in het Noorden te gaan rijden. Bron: www.telegraaf.nl (ja ja, haha ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 mei 2009 @ 18:22 |
Ik wist het al ![]() | |
Duvel | donderdag 28 mei 2009 @ 18:23 |
quote:Stoere man. | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 18:23 |
De Telegraaf, krant van wakker Nederland! ![]() ![]() ![]() | |
Wadloper | donderdag 28 mei 2009 @ 18:35 |
quote:Gefelicteerd ![]() Ik las het net pas.. Hoorde van een bekende dat Arriva meteen alle bussen meeneemt als ze weg moesten, dus waarschijnlijk moeten ze bussen huren. Of in de consessie staat dat NSR net als bij Veolia materieel beschikbaar moeten stellen. | |
dennistd | donderdag 28 mei 2009 @ 18:48 |
Het gaat om de busconsessie, niet de trein. Die loopt nog gewoon door, en Arriva zal die ook gewoon moeten blijven rijden. Ze willen alleen niet meer meebetalen aan nieuw spoor. | |
Dr_Flash | donderdag 28 mei 2009 @ 18:57 |
quote:Goed zo, prijs jezelf lekker de markt uit ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 28 mei 2009 @ 19:15 |
Qbuzz kan vast nog wel wat Lions citys bij bestellen ![]() en nog wat door MAN gehuurde volvo's er bij krijgen ![]() | |
Sj0rSz | donderdag 28 mei 2009 @ 19:31 |
Ahh, hier waren we gebleven. Ik was het topic al kwijt in MyAT. | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 19:47 |
quote:Ik hoop ook dat beiden failliet raken, evenals Stagecoach ( ![]() ![]() ![]() | |
NikkelCobalt | donderdag 28 mei 2009 @ 19:50 |
Hier alvast een impressie van uw ontwerpafdeling:![]() | |
Duvel | donderdag 28 mei 2009 @ 19:51 |
quote:Ik vind het echt gezeik van Arriva. Het zijn verschillende concessies, niet janken. | |
Duvel | donderdag 28 mei 2009 @ 19:52 |
quote:Tijd voor een nieuwe ontwerpafdeling. | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 19:56 |
quote:Roze, dat kun je toch niet menen! Ik zou voor metallic kleuren gaan. | |
Dr_Flash | donderdag 28 mei 2009 @ 20:12 |
quote:COC!Rail bedoel je natuurlijk | |
James1988 | donderdag 28 mei 2009 @ 20:12 |
Wat dacht je van golvende lijntjes, dat straalt dynamiek en beweging uit ofzo. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 mei 2009 @ 20:23 |
quote:GSRail ![]() | |
NikkelCobalt | donderdag 28 mei 2009 @ 20:28 |
quote: ![]() quote:Iets tegen Geenstijl ofzo? ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 20:33 |
quote:Ik niet. | |
Dr_Flash | donderdag 28 mei 2009 @ 20:35 |
Wat in de hel is die Thalys godsonmogelijk schoftig duur zeg ![]() Een week van tevoren boeken, niet annuleerbaar of omboekbaar, laagst mogelijke tarief, retour incl. reservering: Utrecht - Duisburg 40 euro voor 328 km = 12,2 ct/km Rotterdam - Antwerpen 58 euro voor 200 km = 29 ct/km ![]() Zijn die mongolen helemaal van de fucking pot gerukt of wat? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 mei 2009 @ 20:35 |
quote:Neuh, maar de kleuren komen me te veel met die site overeen | |
NikkelCobalt | donderdag 28 mei 2009 @ 20:46 |
quote:Het ging me ook om de post van Peterselieman ![]() Hoedanook, ik zal straks wel eens wat beters maken. Maar de CEO wilde per se een roze vloot ![]() | |
James1988 | donderdag 28 mei 2009 @ 20:47 |
Not true! Ik wil blauw en golvende lijntjes ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 mei 2009 @ 20:52 |
quote:Danny niet hoor ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 mei 2009 @ 21:00 |
quote:Ja, doe je toch iets niet goed, ik heb tickets naar Paris voor 22 Euro, nu jij weer ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 mei 2009 @ 21:03 |
Ik heb echt geen idee wat ze met de 7500 aan het doen zijn hoor ![]() ![]() 1 SGMm-tweetje (2139) 1 SGMm-drietje (2946) 1 ICM-drietje (4088) 1 ICM-viertje (4203) 1 Plan T (517) en verder nog een aantal Plan V's ![]() Terwijl je 1, HOOGUIT 2 treinstellen nodig hebt om de hele dienst uit te voeren ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 mei 2009 @ 21:04 |
quote:Vier maanden van tevoren geboekt op kneiter onmogelijke tijdstippen ja. | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 mei 2009 @ 21:06 |
quote:Nee hoor, vorige week boeken voor heel de periode Juli ![]() Alle treinen | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 21:08 |
quote:Net zoals in Engeland. Als je een jaar van te voren een retour Londen-Manchester boekt kost het je 5 pond, koop je hetzelfde kaartje vandaag moet je 200 pond neerleggen. ![]() | |
Guppy | donderdag 28 mei 2009 @ 21:11 |
quote:* Guppy wijst naar siggie ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 21:13 |
quote:Ben je ook handig met CSS? Die Belgische OV-sites zijn zum Todlachen. | |
Dr_Flash | donderdag 28 mei 2009 @ 21:18 |
quote:Ja, Vande Guppelaar gaat een ECHT mooie trein tekenen voor ons ![]() ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 21:21 |
Ik moet nog eerst de Lotto of de Staatsloterij winnen, dan kunnen we aan onze strooptocht beginnen. | |
James1988 | donderdag 28 mei 2009 @ 21:26 |
Bij deze mag Guppy de officiële nieuwe huisstijl voor FOK!Rail gaan ontwerpen, die consequent doorgevoerd gaat worden. Van het mega-logo op de treinen en stations tot de bumpersticker op de tweedehands auto van het neefje van de zus van de zwager van Dr_Flash*. * Of van iemand anders indien dit een onmogelijke combinatie is | |
Dr_Flash | donderdag 28 mei 2009 @ 21:30 |
OKee, er is in GC een topic met een filmpje. Een gast loopt in India over het dak van een trein, pakt de bovenleiding beet en is smoking carnage. Maar: Waarom TWEE ontladingen?? (Duvel?) ![]() 'Shocking' news! Man raakt hoogspanningsleiding aan! | |
Dr_Flash | donderdag 28 mei 2009 @ 21:30 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 21:33 |
quote:Qua fonts prefereer ik: Calibri, Conduit ITC, Frutiger, Segoe UI of Trebuchet MS. | |
Dr_Flash | donderdag 28 mei 2009 @ 21:33 |
Frutiger hebben we al dus he ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 28 mei 2009 @ 21:36 |
quote:snelschakelaartje ofzo wat niet goed afsloeg? ![]() * Ou-Tannu denkt dat er ook wel meer dan 1.5 kv op die snoertjes staat ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 21:37 |
quote:Ah ja, klopt. Connexxion gebruikt overigens The Sans. | |
James1988 | donderdag 28 mei 2009 @ 21:42 |
quote:Bordjesfapper! ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 mei 2009 @ 21:50 |
quote:Ik weet niet wat ze in India draaien, maar ik denk either 15 of 25 kV ja ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 mei 2009 @ 21:50 |
quote:Waar? ![]() | |
James1988 | donderdag 28 mei 2009 @ 22:36 |
![]() Voor de bordjes ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 22:54 |
quote:Onder andere folders en de logo. | |
Dr_Flash | donderdag 28 mei 2009 @ 22:54 |
quote:En nu? ![]() | |
knars | donderdag 28 mei 2009 @ 22:54 |
vandaag mocht de vlag uit, wat in de ochtendspits reed er een 6baks VIRM op de stopper Rotjeknor - Gouda - Amsterdam ipv DD-AR ![]() | |
Duvel | vrijdag 29 mei 2009 @ 08:08 |
quote:Sorry, filmpje doet het hier niet... | |
Duvel | vrijdag 29 mei 2009 @ 08:09 |
quote:Kun je nagaan hoe erg DD-AR is als je VIRM toejuicht! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 mei 2009 @ 08:26 |
quote:edit: op YT is hij alweer verwijderd. Nou ja in dat topic staan genoeg links naar andere versies, ook 2 anim gifjes. | |
Duvel | vrijdag 29 mei 2009 @ 08:40 |
Oh ja. Hij was bij leven geen licht, nou ja, eventjes dan: kandidaatje Darwin-award. Twee keer ontlading: hij raakt 'm twee keer aan of door de rook wordt een tweede geleidend pad naar onze kandidaat tot stand gebracht. | |
Guppy | vrijdag 29 mei 2009 @ 09:25 |
quote: ![]() ![]() quote:Oh, dat is heel vet om te doen!! Zou ik graag eens doen in ieder geval ![]() Misschien, als ik zin/tijd heb, ga ik weer eens wat nieuw treinen-artwork maken... Who knows | |
James1988 | vrijdag 29 mei 2009 @ 09:56 |
www.prorail.nl is geüpdate. | |
Duvel | vrijdag 29 mei 2009 @ 10:03 |
quote:Whooooo chaos... | |
dennistd | vrijdag 29 mei 2009 @ 10:50 |
quote: | |
Mkr | vrijdag 29 mei 2009 @ 10:51 |
Aanreiding te zwolle met goederentrein. Ik zat in de stoptrein richting grn te wachten en zag op spoor 1 goederentrein richting amf doorkomen die opeens vol in de remmen ging. Toen ging mijn trein weg, net op tijd naar nu blijkt want er rijd nu niks meer:s | |
Dr_Flash | vrijdag 29 mei 2009 @ 10:53 |
quote: ![]() Mja. Het land in chaos, uit het raam springen kan niet (zie tralies), je keert de ellende de rug toe. Daar sta je dan. Hoe kon die sollicitatie ooit een goed idee lijken? ![]() | |
dennistd | vrijdag 29 mei 2009 @ 10:54 |
quote:een stopper naar Ut, vermoedelijk trein 5634, gereden door de LED-DD-AR, is in botsing gekomen met een ACTS-containertrein ri Amf, getrokken door een 1600, welke over sp1 reed. De aanrijding heeft waarschijnlijk op wissel 79B plaats gevonden. Er staan voertuigen naast de rails, in ieder geval van de ACTS-trein, want er zit ook een knik in sp12 (perron Kamperlijntje). Verder zijn alle hulpdiensten vertegenwoordigd | |
Darkwing_Duck | vrijdag 29 mei 2009 @ 11:06 |
Ik hoor net dat er bij Zwolle 2 treinen elkaar een kusje hebben gegeven | |
Sj0rSz | vrijdag 29 mei 2009 @ 11:08 |
quote:No shit, Sherlock ![]() | |
Guppy | vrijdag 29 mei 2009 @ 11:18 |
quote:mwa, ProRail heeft zeker geen vormgevers daar? ik houd alle opties open ![]() | |
dennistd | vrijdag 29 mei 2009 @ 11:31 |
Aanrijding reizigers- en goederentrein op station Zwolle Op station Zwolle zijn even voor half elf vanmorgen een reizigers- en goederentrein met elkaar in botsing gekomen. De hulpdiensten zijn met groot materieel uitgerukt. Het gaat waarschijnlijk om stoptrein 5634, die met een LED-DDAR-stel (waarschijnlijk de 7841) onderweg was naar Utrecht en vertrok van spoor 5a. De goederentrein is een ACTS-containertrein die getrokken door loc 1621 onder nummer 50063 onderweg was van Leeuwarden naar de Maasvlakte. Deze trein kwam door over spoor 1, en de aanrijding heeft waarschijnlijk plaatsgevonden op wissel 79B/81A. Perron 12, dat langs spoor 1 ligt en waar de treinen naar Kampen vertrekken, vertoond een zware beschadiging in de vorm van een knik. Onders de reizigers zijn waarschijnlijk alleen enkele lichtgewonden. Vrijwel alle treinen van en naar Zwolle zijn opgeheven, alleen de 7900 vanuit Almelo rijdt nog van en naar Zwolle. ![]() Bron origineel: sporenplan.nl http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=217 | |
Darkwing_Duck | vrijdag 29 mei 2009 @ 11:31 |
quote: ![]() SPOILER | |
Dr_Flash | vrijdag 29 mei 2009 @ 11:34 |
quote:Nou, als dit het beste is wat ze op het gebied van blije medewerkers op de been te brengen hebben, zou ik er nogeens twee keer over nadenken ![]() | |
Guppy | vrijdag 29 mei 2009 @ 12:17 |
quote:Dan kennen ze mij nog niet ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 29 mei 2009 @ 12:36 |
quote: Niet lang meer dus ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 mei 2009 @ 12:38 |
Had ik hier niet iets over gezegd? Ik dacht van wel. | |
dennistd | vrijdag 29 mei 2009 @ 12:39 |
quote:1 keer is het leuk, 2 keer ook wel, de 3e keer is tot daar aan toe maar dit is al de zoveelste keer, hij is gewoon niet leuk meer nu ![]() | |
WebHawkjuh | vrijdag 29 mei 2009 @ 13:14 |
Krak. | |
Sj0rSz | vrijdag 29 mei 2009 @ 13:21 |
quote:Vooral op blijven reageren ![]() | |
thatsme | vrijdag 29 mei 2009 @ 13:22 |
quote:Ligt het aan mij of is de NS hun logica kwijt? | |
Peterselieman | vrijdag 29 mei 2009 @ 13:25 |
De treinen rijden tot Meppel en vandaar uit pendelen met diesel en bussen naar Zwolle? Zie in de actuele vertrektijden dat er een vanuit Meppel een trein vertrekt naar Zwolle vanaf spoor 1. Het perron dat aan dat spoor ligt, ligt wel erg laag ![]() | |
thatsme | vrijdag 29 mei 2009 @ 13:28 |
quote:Wordt het spoor in ieder geval weer eens gebruikt. Sinds de schoolreisjes vanuit Staphorst niet meer met een Mat'54 is wordt het niet echt meer gebruikt voor reizigers. | |
Peterselieman | vrijdag 29 mei 2009 @ 13:28 |
Nog een leuke in Zwolle: V 13:47 Groningen Intercity spoor 3 Via Assen rijdt verder naar Groningen V 13:50 Leeuwarden Intercity spoor 3A Via Steenwijk, Heerenveen rijdt verder naar Leeuwarden | |
TommyGun | vrijdag 29 mei 2009 @ 13:28 |
DD-AR kapot ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 29 mei 2009 @ 13:30 |
quote:had liever een virm kapot gezien ![]() zouden de kneuzen nu wakker worden..? dat als zwolle er uit ligt dat t noorden meteen onberijkbaar is per spoor? | |
Sjoegerd | vrijdag 29 mei 2009 @ 13:36 |
Hoorde het net van mijn vader ![]() ![]() | |
thatsme | vrijdag 29 mei 2009 @ 13:40 |
quote:nee hoor: Amersfoort->Almeloooo->Zwolle->Meppel->Rest van het Noorden.. dus niks aan de hand ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 mei 2009 @ 13:42 |
quote: quote:En toen ging je nogeens nadenken ![]() | |
TommyGun | vrijdag 29 mei 2009 @ 13:44 |
![]() ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 29 mei 2009 @ 13:45 |
quote:precies.... ![]() ![]() dan zijn we niet meer afhankelijk van Zwolle ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 mei 2009 @ 13:47 |
quote:Die plaats bestaat niet. Heeft geen 19 letters ![]() | |
thatsme | vrijdag 29 mei 2009 @ 13:47 |
quote:het helpt! Het wordt er nog makkelijker van quote:Nu kan het zelfs via Deventer Op moment van schrijven van het vorige bericht reed de stopper Enschede<>Zwolle nog gewoon, netzo als een pendel Zwolle<>Meppel. | |
Dr_Flash | vrijdag 29 mei 2009 @ 13:50 |
quote:Die panto is ook goed krom zo te zien ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 mei 2009 @ 13:51 |
quote:Ja, dat is omdat ze zsm weer wat sporen in dienst stellen in dit geval. Het gaat erom "als Zwolle eruit ligt" ![]() | |
thatsme | vrijdag 29 mei 2009 @ 13:54 |
quote: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 mei 2009 @ 13:57 |
quote:Hoewel er voor doorzetters natuurlijk in Amersfoort - Rheine - Leer - Groningen nog wel een escape route is ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 29 mei 2009 @ 14:12 |
quote:als de NS het omreiden 100% vergoed + vergoeding voor de vertragingen.. PRIMA ![]() | |
TommyGun | vrijdag 29 mei 2009 @ 14:13 |
http://www.flickr.com/photos/36832673@N07/sets/72157618874941055/ pics! | |
#ANONIEM | vrijdag 29 mei 2009 @ 14:18 |
quote:Na ja, met de frequentie van de Berlijntrein en op Leer-Nieuweschans is het toch bijna sneller om gewoon in Amersfoort te wachten totdat de treinen weer rijden... ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2009 14:19:03 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 29 mei 2009 @ 14:21 |
quote:Personeel herkenbaar in beeld gebracht, zal wel weer gedoe over komen.... | |
TommyGun | vrijdag 29 mei 2009 @ 14:23 |
quote:Ohja Nederland he, maken zich druk om niks ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 mei 2009 @ 14:32 |
Ik heb ook weleens een foto met bemande hesjes gepost op OHIH, werd ook verwijderd door Het Team ![]() ![]() ![]() | |
NikkelCobalt | vrijdag 29 mei 2009 @ 15:42 |
Ik hoef normaal niet zo vaak met de trein, maar vandaag was het raak. Ik moest naar Zwolle. ![]() Dat is hem niet geworden. +Maar toch leuk cafeetje in Meppel gevonden. +4024 gespot ![]() | |
frame-saw | vrijdag 29 mei 2009 @ 15:48 |
Ik ben even langs geweest, toch weinig boeiends te zien ![]() | |
Sj0rSz | vrijdag 29 mei 2009 @ 16:53 |
http://www.flickr.com/photos/36832673@N07/sets/72157618874941055/ Daar staan flink wat foto's van het ongeval in Zwolle. | |
Nightshadow | vrijdag 29 mei 2009 @ 17:16 |
Ze hadden die 1600 wel eens eerst mogen wassen voordat ie op de foto kwam ![]() | |
Brembo | vrijdag 29 mei 2009 @ 17:46 |
quote:Het ziet er nogal goederentrein uit ![]() | |
Duvel | vrijdag 29 mei 2009 @ 17:52 |
quote:Als je had opgelet, wist je dat dat er aan zit te komen: ATB-Vv. ![]() | |
James1988 | vrijdag 29 mei 2009 @ 18:02 |
Zojuist de 1730 gespot bij NedTrain Tilburg, met een zwarte neus. Was hij bij een brand oid betrokken? | |
Duvel | vrijdag 29 mei 2009 @ 18:04 |
quote:Ontkoppeld van een stam DD-AR? Daar komen ze ook zwart vandaan. | |
James1988 | vrijdag 29 mei 2009 @ 18:07 |
Hmm, dat zou wel eens kunnen ja. Volgens Somda hoort hij normaalgesproken bij een DD-AR: http://www.somda.nl/www/ddar/1730/ | |
Wadloper | vrijdag 29 mei 2009 @ 18:44 |
quote:Maar het blijft wel een leuk filmpje, met dat geluid van die 670x! ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 29 mei 2009 @ 20:08 |
quote:26 letters dan? En Camorra Eurlings loopt weer te slapen in Den Haag. Wanneer gaat hij tot actie over na het zoveelste incident in Zwolle? | |
von_Preussen | vrijdag 29 mei 2009 @ 21:10 |
Nu geven we ProRail wel de schuld ervan zulke debielen te zijn, maar de NS kan er ook wat van. Vandaag reden de Intercity's naar het noorden maar tot Utrecht, en keerden daar. Nu zat ik in die trein, kwam in Utrecht, bleef zitten, en verbaasde me dat ik opeens terug richting Gouda ging. Uitgaande van mijn eigen domheid (zat muziek te luisteren), heb ik het maar geaccepteerd. Echter, in Goude bleken er tientallen mensen te zijn die helemaal niet die kant op moesten, maar ook niets hadden gehoord van dat de trein terug ging. Chapeau NS! ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 mei 2009 @ 21:14 |
hadden ze die intercity's niet in Amersfoort Schothorst kunnen laten keren? Had je tenminste nog een redelijke Noord Oost gehad. | |
dennistd | vrijdag 29 mei 2009 @ 21:22 |
Volgens mij waren dat de 12500 en 12700, de treinen Rotterdam-Leeuwarden dus, waarbij nu in Utrecht overgestapt moest worden. | |
Doc__Zenith | vrijdag 29 mei 2009 @ 21:33 |
quote:Het wordt tijd dat er een fatsoenlijke omreisroute via Deventer komt. Overvolle treinen op Utrecht - Deventer en al helemaal op Deventer - Zwolle zijn gaar, plus nog eens dat gebeuk in de tunnel en een missende overstap te Zwolle. En het ergste is nog, ook bij werkzaamheden gaat dat altijd zo, zeker op zondagavond een feestje :\ | |
Peterselieman | vrijdag 29 mei 2009 @ 21:40 |
het is jammer dat er tussen Olst en Deventer geen dubbelspoor ligt, want anders had je de 1500 door kunnen trekken naar Zwolle. Dan ben je gelijk van wat problemen af zoals te weinig capaciteit en desnoods schrap je de stop van die serie in Apeldoorn. | |
.txt | vrijdag 29 mei 2009 @ 22:08 |
![]() "Wat zien die locs er toch schandalig uit. Geen wonder dat je die niet ziet aankomen" (comment op flickr) ![]() | |
Fixers | vrijdag 29 mei 2009 @ 22:35 |
Kunnen ze niet aangepakt worden, wettelijk door de inspectie? Er is toch zo'n regeltje dat locs een licht gekleurd vlak aan de voorzijde dienen te hebben? | |
dennistd | vrijdag 29 mei 2009 @ 22:39 |
Ze moeten inderdaad een geel of wit vlak aan de voorkant hebben ![]() | |
James1988 | vrijdag 29 mei 2009 @ 22:58 |
Als het daarop aankomt, dan mogen NMBS-locs hier iig zonder problemen rondrijden ![]() ![]() ![]() ![]() | |
dennistd | vrijdag 29 mei 2009 @ 23:02 |
En we gaan van Groningen nu via Arnhem naar Schiphol: Aanrijding Apeldoorn - Deventer Tussen Apeldoorn en Deventer moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een aanrijding rijden er tussen Apeldoorn en Deventer geen treinen. Alleen Arnhem-Utrecht nog en we kunnen via Den Bosch ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 mei 2009 @ 23:05 |
via Zutphen naar Apeldoorn reizen ![]() | |
dennistd | vrijdag 29 mei 2009 @ 23:08 |
Kan ook nog, hoewel die aansluiting 's avonds ruk is | |
greavy | vrijdag 29 mei 2009 @ 23:20 |
's avonds zijn er zovaak aansluitingen ruk, net zoals op za/zo.. Hiero in zwijndrecht is het weekends altijd erg kolere, als je naar Rotterdam wil.. Ik neem meestal al de fiets door naar Dordrecht, en dan de IC ipv de stopper.. Even vn de NS site gepikt: quote:Tevens is dit er net bijgekomen: quote:Heele weekend Zwolle verhinderd ![]() | |
James1988 | vrijdag 29 mei 2009 @ 23:33 |
Volgens mij heeft men nog steeds last van wat er gebeurd is te Zwolle... vriend klaagt over veel ernstig vertraagde treinen... | |
James1988 | vrijdag 29 mei 2009 @ 23:34 |
w00t, vol! ![]() |