Hoi Leo, heeft er iemand ook maar enig idee wanneer die tweede The Bunker zal plaatsvinden? Van mij mag het wel in de zomer hoor... of morgenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:52 schreef fadingleo het volgende:
Er wordt wel degelijk gelezen, geluisterd, en nagedacht bij TBO
De veren worden na implantatie weer netjes verwijderd en opgeborgen.
Na TBO1 komt er spoedig een evaluatie met verschillende betrokkenen en worden de eventuele wegen voor TBO2 besproken
Er valt zat te bespreken imo
Mooizoquote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:52 schreef fadingleo het volgende:
Er wordt wel degelijk gelezen, geluisterd, en nagedacht bij TBO
De veren worden na implantatie weer netjes verwijderd en opgeborgen.
Na TBO1 komt er spoedig een evaluatie met verschillende betrokkenen en worden de eventuele wegen voor TBO2 besproken
Er valt zat te bespreken imo
yeah rightquote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:56 schreef Danny het volgende:
dan zal ik hier genuanceerd neerzetten wat ik de afgelopen weken ongenuanceerd heb geroepen
Laten we inderdaad op optie 5 hopen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:51 schreef Stefan het volgende:
Ik wil nog even een aanvulling geven
FOK!
FOK! is imho de ideale partner voor zoiets als een onlinesoap als de Bunker. 'We' hebben hier alles: nieuwsvoorziening, een geolied subforum, enthousiaste vrijwilligers en een trouwe club RLS-aanhangers. In feite ben ik van mening dat je bij FOK! moet zijn voor iets als de Bunker. Sterker nog, zonder FOK! had ik nooit de Bunker gevonden en dus had ik het nooit gevolgd.
FOK! is een medium als geen ander. De kandidaten worden hier zowel doogeknuffeld als geschoffeerd, het hart ligt op de tong en 'we' zijn eerlijk, zuigerig, recht voor zijn raap, enthousiast, snel verveeld.... Noem maar op. Sommige mensen moeten er aan wennen, maar uiteindelijk vind je hier een vrij hechte en trouwe club mensen. De mensen die nu de Bunker leuk vinden zullen ook TBO 2 willen zien en wellicht anderen meenemen.
Dat er een TBO2 komt is zeker, ik hoop zeker dat uiteindelijk TBO2 ook hier weer is te volgen. Ik zie mijzelf niet naar VOL, GP of lowlife gaan. FOK! heeft mij als consument in ieder geval een leuke maand bezorgd en dat hoort ook zeker in mijn evaluatie.
quote:Voor het eerst in de geschiedenis van reality heeft de kijker de regie in handen.
100% eenschquote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:07 schreef Rica het volgende:
Uit het persbericht waarin de Bunker werd gepresenteerd:
[..]
In de meest ideale situatie betekent dit dat de producenten en bunkercrew uitsluitend faciliteren. Zij scheppen alle voorwaarden die nodig zijn om een aantal mensen 25 dagen aan de kijker te kunnen tonen. In de meest ideale situatie beperkt de invloed van de makers zich tot dat en niet verder. Alle sturing van het spel hoort van de kijker te komen. Die heeft immers de regie (Van Dale: coördinatie, sturing, leiding) in handen.
Op het moment dat de makers besluiten het spel wel te gaan (bij)sturen, hoe klein ook, moet dit volledig transparant zijn. Ook al is er dan al geen sprake meer van dat de kijker alle regie in handen heeft maar van een gedeelde regie.
Op het moment dat de makers gaan bijsturen zonder dat de kijker dit weet verliest het sturende element dat de kijker in handen heeft alle waarde. De kijker maakt dan beslissingen op basis van een vertekend beeld. Op dat moment heeft de kijker geen regie meer maar wordt de kijker geregisseerd.
In hoeverre Bart en Bram vooraf hebben gestreefd naar de ideale situatie is voor mij onmogelijk te zeggen. Voor mezelf stel ik wel vast dat het uiteindelijk product niet dat was waar vooraf mee werd geadverteerd.
Vertrouwen verliezen gaat gemakkelijk, het terugwinnen is erg moeilijk.
Ook al zouden we in een Bunker 2 wel ten alle tijde mee kunnen luisteren wat er via de telefoon wordt gezegd, wie zegt ons dat ze geen info via het computerscherm krijgen? En al zet je daar een camera op, dan nog zijn er 1001 manieren om de bewoners instructies te geven zonder dat de kijker daarvan op de hoogte is.
Er is een mate van vertrouwen nodig omdat volledige transparantie nooit te realiseren is. En wanneer de makers dat vertrouwen verspelen heeft het oorspronkelijke idee, de kijker heeft de regie, geen waarde meer.
In mijn ogen heeft men het vertrouwen van de kijker verspeelt, danwel heeft het een grote deuk opgelopen. Of het te herstellen is zal de toekomst moeten uitwijzen.
Transparantie, vertrouwen, openheid, het is essentieel voor een programma als dit. Zonder dat kun je net zo goed acht acteurs inhuren voor een maand. Waarschijnlijk zullen sommigen daar tevreden mee zijn, is er wel een publiek voor te vinden, het heeft alleen niks meer met het oorspronkelijke idee te maken.
Geen idee of ik ga kijken eerlijk gezegd. Ik zei eerder van niet, maar merk nu dat ik het toch alweer mis. Maar het hangt ook een beetje af van de eventuele beloftes die ze gaan doen. Als ik niet het idee heb dat TBO2 er eerlijker en transparanter aan toe gaat denk ik niet dat ik het ga opbrengen me nogmaals te ergeren, hoewel ik als niet-admin van een partnersite natuurlijk ECHT los kan gaan. Heb me nu op bepaalde punten nog ingehouden. Dat is dan natuurlijk niet meer aan de orde.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:22 schreef 5thencounter het volgende:
Maarrehhh?? Doe je nou méé de volgende keer of niet??
Hmm.."Niet los kan gaan.." ? You could've fooled me....quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:25 schreef Danny het volgende:
[..]
Geen idee of ik ga kijken eerlijk gezegd. Ik zei eerder van niet, maar merk nu dat ik het toch alweer mis. Maar het hangt ook een beetje af van de eventuele beloftes die ze gaan doen. Als ik niet het idee heb dat TBO2 er eerlijker en transparanter aan toe gaat denk ik niet dat ik het ga opbrengen me nogmaals te ergeren, hoewel ik als niet-admin van een partnersite natuurlijk ECHT los kan gaan. Heb me nu op bepaalde punten nog ingehouden. Dat is dan natuurlijk niet meer aan de orde.
Mja, ik weet niet. Hangt er ook vanaf wanneer het gaat plaatsvinden natuurlijk.
Maar dan ben je zwart en dan luisteren ze niet naar jequote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:25 schreef Danny het volgende:
[..]
Geen idee of ik ga kijken eerlijk gezegd. Ik zei eerder van niet, maar merk nu dat ik het toch alweer mis. Maar het hangt ook een beetje af van de eventuele beloftes die ze gaan doen. Als ik niet het idee heb dat TBO2 er eerlijker en transparanter aan toe gaat denk ik niet dat ik het ga opbrengen me nogmaals te ergeren, hoewel ik als niet-admin van een partnersite natuurlijk ECHT los kan gaan. Heb me nu op bepaalde punten nog ingehouden. Dat is dan natuurlijk niet meer aan de orde.
Mja, ik weet niet. Hangt er ook vanaf wanneer het gaat plaatsvinden natuurlijk.
Optie 5? B&B hun éigen platform??quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:41 schreef beequeen het volgende:
Rica en Danny, I couldn't agree more.
En nu maar hopen op optie vijf. PLIES Danny.
Oh wacht, dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik doel op de samenwerking tussen FOK! en B&B.quote:
Ohhw.. maar dat was optie 1 toch? .. En Danny gooide de handdoek in de ring..quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:48 schreef beequeen het volgende:
[..]
Oh wacht, dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik doel op de samenwerking tussen FOK! en B&B.
Dat zou helemaal tóp zijn.. de screening bepalen! Ik lach me nu al rot wat voor types er gekozen zouden worden....quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:49 schreef bbgirltje het volgende:
Lijkt mij wel super, als men de screenings ook live kan volgen en eventueel al op de bewoners kunt stemmen die jij graag in de BUNKER2 zou willen hebben
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:55 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Dat zou helemaal tóp zijn.. de screening bepalen! Ik lach me nu al rot wat voor types er gekozen zouden worden....
Idem. Dat was een leuk een-tweetje. Het lijkt wel afgesproken werk.quote:
Of de meest voor de hand liggende optie; B & B doen het gewoon "forum-onafhankelijk" Eventueel wel of niet met een eigen forum ...... (hoeft niet want de meeste users zullen het (net als voorbije rls-en) toch bij hun eigen forum volgen)quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:16 schreef Maanvis het volgende:
Ik hoop dat optie vijf inhoudt:
FOK! en B&B komen weer nader tot elkaar en verbeteren de samenwerking.
OF:
FOK! gaat het zelf produceren.
OF:
Talpa leest hier mee en maakt de RLS die wij willen.
Ik vind ze alle 3 ok!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:16 schreef Maanvis het volgende:
Ik hoop dat optie vijf inhoudt:
FOK! en B&B komen weer nader tot elkaar en verbeteren de samenwerking.
OF:
FOK! gaat het zelf produceren.
OF:
Talpa leest hier mee en maakt de RLS die wij willen.
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:46 schreef Disana het volgende:
Allereerst moet me van het hart dat het toch wel hartverwarmend is dat er zelfs nu nog met ons streamers contact wordt onderhouden door af en toe iets op de stream te doen (bordje streamers bedankt en muziek voor toverheks). Dat getuigt mijns inziens echt wel van een band tussen ons op Fok! en de makers daar op de regie.
Ik onderschrijf grotendeels wat hierboven allemaal al is geschreven, dat ga ik niet allemaal herhalen.
Ik heb me prima vermaakt met de streams en Fok! Er is hier veel voorgesteld ter verbetering, maar één ding moet volgens mij niet en dat is het charmante gebrek aan professionalisme ervanaf halen. Misschien kan ik beter 'geliktheid' in plaats van 'professionalisme schrijven. Weinig middelen en een hart voor de zaak en voor ons maken het in mijn ogen juist tot een aantrekkelijk sukses. Een echt internet-produkt.
Wat mij betreft hoeft er geen samenwerking met Fok! meer te komen als de problemen onoverbrugbaar zijn, maar ik zie ook liever niet dat VOL of Nowlive de dienst gaan uitmaken want die hebben nu eenmaal heel andere voorkeuren dan ik (en ik denk veel mensen hier). Komt er toch weer samenwerking met Fok!, dan mag dat wat mij betreft beperkt blijven tot contact hier op het forum; ik heb me bij tijd en wijle lichtelijk gestoord aan de bezoekers en vrijwilligers ter plaatse.
Is het voor herhaling vatbaar... jazeker. Ik lees zojuist op de stream dat er na de zomervakantie een vervolg komt en dat is geweldig. Ondanks alle hier al opgesomde gebreken vind ik toch dat de makers behoorlijk geslaagd zijn in een basic rls.
Tot slot de oprechte hoop dat Danny en de makers e.e.a. kunnen uitpraten. Als het aan mij ligt zijn de makers op ons TBO II forum weer welkom voor discussie.
en die gaan forum-onafhankelijk als ze slim zijn. Nu de 1e TBO is geweest, zie ik daar eigenlijk alleen maar voordelen in voor ze.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:06 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
![]()
Namens véle VOL'ers... en uitroeien gaat je helaas niet lukken..So... if you can't beat them, fúck them..maar laat B&B maar beslissen..
Agreequote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:46 schreef Disana het volgende:
Allereerst moet me van het hart dat het toch wel hartverwarmend is dat er zelfs nu nog met ons streamers contact wordt onderhouden door af en toe iets op de stream te doen (bordje streamers bedankt en muziek voor toverheks). Dat getuigt mijns inziens echt wel van een band tussen ons op Fok! en de makers daar op de regie.
Ik onderschrijf grotendeels wat hierboven allemaal al is geschreven, dat ga ik niet allemaal herhalen.
Ik heb me prima vermaakt met de streams en Fok! Er is hier veel voorgesteld ter verbetering, maar één ding moet volgens mij niet en dat is het charmante gebrek aan professionalisme ervanaf halen. Misschien kan ik beter 'geliktheid' in plaats van 'professionalisme schrijven. Weinig middelen en een hart voor de zaak en voor ons maken het in mijn ogen juist tot een aantrekkelijk sukses. Een echt internet-produkt.
Wat mij betreft hoeft er geen samenwerking met Fok! meer te komen als de problemen onoverbrugbaar zijn, maar ik zie ook liever niet dat VOL of Nowlive de dienst gaan uitmaken want die hebben nu eenmaal heel andere voorkeuren dan ik (en ik denk veel mensen hier). Komt er toch weer samenwerking met Fok!, dan mag dat wat mij betreft beperkt blijven tot contact hier op het forum; ik heb me bij tijd en wijle lichtelijk gestoord aan de bezoekers en vrijwilligers ter plaatse.
Is het voor herhaling vatbaar... jazeker. Ik lees zojuist op de stream dat er na de zomervakantie een vervolg komt en dat is geweldig. Ondanks alle hier al opgesomde gebreken vind ik toch dat de makers behoorlijk geslaagd zijn in een basic rls.
Tot slot de oprechte hoop dat Danny en de makers e.e.a. kunnen uitpraten. Als het aan mij ligt zijn de makers op ons TBO II forum weer welkom voor discussie.
Klopt, de betalende kijkers zijn bekend nu..Het format is "In de Media.." en de Forums kunnen nu in princiepe oprotten...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:33 schreef Jian het volgende:
[..]
en die gaan forum-onafhankelijk als ze slim zijn. Nu de 1e TBO is geweest, zie ik daar eigenlijk alleen maar voordelen in voor ze.
Nou ja, "oprotten" zo zie ik het niet, maar waarom zou je, je nog verbinden aan 1 forum ? Mensen kijken toch wel en kleppen op hun eigen fora mee.... en stemmen op de Bunkersite. Lijkt mij een logisch vervolg. De samenwerking met een onafhankelijk forum schijnt niet te werken dat zal waarschijnlijk één van de conclusies zijn na TBO1. Ik raad ze ook aan om niet met een ander forum in zee te gaan, dan krijg je waarschijnlijk weer precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:47 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Klopt, de betalende kijkers zijn bekend nu..Het format is "In de Media.." en de Forums kunnen nu in princiepe oprotten...![]()
Es kijken hoe dat gaat.....
Optie 5 dus... B&B openen hun éigen, volledig controleerbare website... en de rest mag "meedoen.."quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:55 schreef Jian het volgende:
[..]
Nou ja, "oprotten" zo zie ik het niet, maar waarom zou je, je nog verbinden aan 1 forum ? Mensen kijken toch wel en kleppen op hun eigen fora mee.... en stemmen op de Bunkersite. Lijkt mij een logisch vervolg. De samenwerking met een onafhankelijk forum schijnt niet te werken dat zal waarschijnlijk één van de conclusies zijn na TBO1. Ik raad ze ook aan om niet met een ander forum in zee te gaan, dan krijg je waarschijnlijk weer precies hetzelfde.
Preciesquote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:58 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Optie 5 dus... B&B openen hun éigen, volledig controleerbare website... en de rest mag "meedoen.."
Minstens 2 streams én gelegenheid tot roddelen. Dat is onontbeerijk voor een RLS.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:00 schreef R0T29 het volgende:
Een hoop mensen hebben al een hoop punten aangekaart. Maar 1 stream is echt te weinig. Misschien is het een optie om pakketten te verkopen waarbij ook de polls op de site worden betrokken. Zodat je bijvoorbeeld een pakket koopt met 2 (of meer) streams en daarbij gratis kan stemmen op de polls.
Aiiiiiiiii.....ik bespeur een zéér verboden woord....quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:00 schreef R0T29 het volgende:
Een hoop mensen hebben al een hoop punten aangekaart. Maar 1 stream is echt te weinig. Misschien is het een optie om pakketten te verkopen waarbij ook de polls op de site worden betrokken. Zodat je bijvoorbeeld een pakket koopt met 2 (of meer) streams en daarbij gratis kan stemmen op de polls.
Niet gratis natuurlijk, daar betaal je al voor bij je pakket keuze. En ik bedoel dus alleen de site polls gratis, niet bij de eliminatie.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:05 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Aiiiiiiiii.....ik bespeur een zéér verboden woord....
Gaan ze dan niet ook op elk forum alle tips moeten lezen, vragen moeten beantwoorden etc? Juist door je aan één platform te verbinden kun je informatie veel makkelijker tot je nemen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:58 schreef 5thencounter het volgende:
Optie 5 dus... B&B openen hun éigen, volledig controleerbare website... en de rest mag "meedoen.."
Jaja...natuurlijk snapte ik dat al... maar ja ik moest nog even een beetje Foks oefenen...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:12 schreef R0T29 het volgende:
[..]
Niet gratis natuurlijk, daar betaal je al voor bij je pakket keuze. En ik bedoel dus alleen de site polls gratis, niet bij de eliminatie.
Zoiets:
Pakket Basis: 1 Stream only, credits los aan te schaffen
Pakket Plus: 2 streams, credits los aan te schaffen
Pakket Extra: 2 streams, gratis stemmen in de polls
Pakket Extreme: Zelfde als extra, met redactie stream en evt. showercam.
Als dát werkelijk zo is, vraag ik me serieus af wat B&B zoiezo in hemelsnaam bezield hebben aan een Internetshow te beginnen.... Beide zitten al jaren in de "bussiness.." en hebben vanaf BB2 de Internet reacties op de forums op de voet gevolgd, en die waren niet misselijk..( weet ik uit eigen ervaring.) Toch moesten beide een vorm van bussinessplan hebben alvorens met één Forum in zee te gaan die de kijkersaantallen moest garanderen! Met andere woorden, Fok is gebruikt louter en alleen om de kijkersaantallen te garanderen.... het "format" en alles wat nodig was om het programma te runnen is dus bij Bart gebleven!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:14 schreef Danny het volgende:
[..]
Gaan ze dan niet ook op elk forum alle tips moeten lezen, vragen moeten beantwoorden etc? Juist door je aan één platform te verbinden kun je informatie veel makkelijker tot je nemen.
Ik denk niet dat het veel makkelijker wordt. Gezien het probleem dat er is met geleverde kritiek kun je je afvragen in hoeverre ze 'verstand hebben van internet'. Ik heb het idee dat ze niet weten hoe ze ermee om moeten gaan. Zelfs Bart, die toch weet hoe het gaat op fora tijdens rlsoaps, kan het niet aan en dat is op zich frappant te noemen. Ze hebben zich ook totaal verkeken op het publiek.
Als je tv maakt heb je geen directe feedback. Klachten mbt manipulatie zie je waarschijnlijk nooit of je haalt je schouders ervoor op, want je doet het voor de KIJKERS. Die genereren omzet vanwege de reclames en stemmen. Dat handjevol internetters is leuk, maar zet qua inkomsten weinig zoden aan de dijk.
In dit geval ligt dat heel anders. Dat handjevol internetters vertegenwoordigen nu opeens je hele publiek EN al je inkomsten en dus ga je de kritieken WEL moeten zien en merk je opeens dat alles wat je doet onder een microscoop gelegd wordt. Men is al wantrouwend na 10 jaar rlsoaps, zeker na Bart's eigen uitspraken erover, en zal je op elke fout keihard afrekenen.
Ik denk dat ze dachten dat de kijker het wel zou pikken. Op tv pikken ze het namelijk ook al jaren. Ze moeten alleen nog even leren dat internet niet hetzelfde is als televisie en de hele tv-makermentaliteit achter zich laten. En daar hoort het manipuleren om mooie beelden te forceren ook bij.
Dat ene platform kunnen ze makkelijk zelf creëren; M.a.w. je vraagt of de streamers (fora) input willen leveren op een bepaalde plek die jezelf beheert (site zelf of klein forum). De fora functioneren dan zoals ze tijdens de BB's functioneren. En als je die fora eventueel nog zelf wilt scannen is dat nou ook niet zo'n hell of job natuurlijk, waar gaat het over; FOK, VOL, NL en wellicht GP Daarnaast zullen ze geleerd hebben dat ze echt niet alles moeten laten afhangen van de keuzen van streamers. Inbreng prima, maar beslissingen worden uiteindelijk genomen door de programmaleiding.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:14 schreef Danny het volgende:
[..]
Gaan ze dan niet ook op elk forum alle tips moeten lezen, vragen moeten beantwoorden etc? Juist door je aan één platform te verbinden kun je informatie veel makkelijker tot je nemen.
Ik denk niet dat het veel makkelijker wordt. Gezien het probleem dat er is met geleverde kritiek kun je je afvragen in hoeverre ze 'verstand hebben van internet'. Ik heb het idee dat ze niet weten hoe ze ermee om moeten gaan. Zelfs Bart, die toch weet hoe het gaat op fora tijdens rlsoaps, kan het niet aan en dat is op zich frappant te noemen. Ze hebben zich ook totaal verkeken op het publiek.
Als je tv maakt heb je geen directe feedback. Klachten mbt manipulatie zie je waarschijnlijk nooit of je haalt je schouders ervoor op, want je doet het voor de KIJKERS. Die genereren omzet vanwege de reclames en stemmen. Dat handjevol internetters is leuk, maar zet qua inkomsten weinig zoden aan de dijk.
In dit geval ligt dat heel anders. Dat handjevol internetters vertegenwoordigen nu opeens je hele publiek EN al je inkomsten en dus ga je de kritieken WEL moeten zien en merk je opeens dat alles wat je doet onder een microscoop gelegd wordt. Men is al wantrouwend na 10 jaar rlsoaps, zeker na Bart's eigen uitspraken erover, en zal je op elke fout keihard afrekenen.
Ik denk dat ze dachten dat de kijker het wel zou pikken. Op tv pikken ze het namelijk ook al jaren. Ze moeten alleen nog even leren dat internet niet hetzelfde is als televisie en de hele tv-makermentaliteit achter zich laten. En daar hoort het manipuleren om mooie beelden te forceren ook bij.
neuh ik denk niet dat dit opzet is, maar gewoon onderschatting van de kijker. Het probleem is dat zij plechtig beloofden dat er niet gemanipuleerd zou worden en dat de kijker bepaalt. Als je die verwachting schept en die NIET waar maakt dan ben je gewoon de sjaak. En ik denk dat ze werkelijk dachten dat dat wel mee zou vallen. Of dat ze werkelijk dachten dat ik zou gaan zitten liegen of een hand boven het hoofd zou houden. Ik weet 't niet. Ik weet wel dat er een aantal topics en discussies geweest zijn waar ik op had WILLEN reageren, maar dat niet gedaan heb vanwege juist die samenwerking. Dat is voor mij een acceptabele beperking in zo'n geval. Zaken die om financiën, inkomsten, kijkersaantallen etc gaan hoef ik niet perse op te reageren. Niet dat ik die informatie heb, maar ik denk er wel het mijne over natuurlijk. Maar qua inhoud van het programma an sich moet ik gewoon alles kunnen zeggen net als ieder ander.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:31 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Als dát werkelijk zo is, vraag ik me serieus af wat B&B zoiezo in hemelsnaam bezield hebben aan een Internetshow te beginnen.... Beide zitten al jaren in de "bussiness.." en hebben vanaf BB2 de Internet reacties op de forums op de voet gevolgd, en die waren niet misselijk..( weet ik uit eigen ervaring.) Toch moesten beide een vorm van bussinessplan hebben alvorens met één Forum in zee te gaan die de kijkersaantallen moest garanderen! Met andere woorden, Fok is gebruikt louter en alleen om de kijkersaantallen te garanderen.... het "format" en alles wat nodig was om het programma te runnen is dus bij Bart gebleven!
Conclusie;
Nu het format De Bunker algemeen bekend is, is er voor Bunker2 helemaal geen Forum meer nodig...
Da's optie 6quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:58 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Denk niet dat ze in staat zijn dat op korte termijn te realiseren. Als je de website ziet met alle foutjes en gebreken, lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze in een paar maanden een goed werken platform neer kunnen zetten.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:41 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat ene platform kunnen ze makkelijk zelf creëren; M.a.w. je vraagt of de streamers (fora) input willen leveren op een bepaalde plek die jezelf beheert (site zelf of klein forum). De fora functioneren dan zoals ze tijdens de BB's functioneren. En als je die fora eventueel nog zelf wilt scannen is dat nou ook niet zo'n hell of job natuurlijk, waar gaat het over; FOK, VOL, NL en wellicht GP Daarnaast zullen ze geleerd hebben dat ze echt niet alles moeten laten afhangen van de keuzen van streamers. Inbreng prima, maar beslissingen worden uiteindelijk genomen door de programmaleiding.
Ik zou er geen problemen mee hebben als ze weer met FOK in zee zouden gaan, maar ik denk (alhoewel ik het natuurlijk niet volledig kan overzien) dat je door de manier waarop je bent opgetreden FOK, voor B&B behoorlijk buitenspel hebt gezet Danny, waarmee ik overigens niet zeg dat ik vind dat je in alles ongelijk hebt/had !
Eens hoor, maar ik heb dan ook al meerdere malen gezegd dat B&B niet weten hoe FOK! werktquote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:14 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat was nu toch al zo? Op hun eigen site kon je je suggesties insturen. Daar werd dan volkomen ontransparant een keuze uit gemaakt.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:41 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat ene platform kunnen ze makkelijk zelf creëren; M.a.w. je vraagt of de streamers (fora) input willen leveren op een bepaalde plek die jezelf beheert (site zelf of klein forum).
Je hebt de COS bijgehouden? Je moet er eigenlijk 24/7 iemand op hebben zitten die de krenten uit de pap pikt en die opgemerkte fouten en manipulaties detecteert, doorgeeft, toegeeft, oplost en er excuses voor aanbiedtquote:De fora functioneren dan zoals ze tijdens de BB's functioneren. En als je die fora eventueel nog zelf wilt scannen is dat nou ook niet zo'n hell of job natuurlijk, waar gaat het over; FOK, VOL, NL en wellicht GP
Dan is het dus een compleet ander concept en kunnen ze de slogan 'you control the bunker' ook wel laten varen. Dan is het gewoon Big Brother in een bunker natuurlijk.quote:Daarnaast zullen ze geleerd hebben dat ze echt niet alles moeten laten afhangen van de keuzen van streamers. Inbreng prima, maar beslissingen worden uiteindelijk genomen door de programmaleiding.
maar zonder forum is er geen 'you controll the bunker' juist doormiddel van de cos werden er imo dingen opgepakt voor polls enz. Als er geen forum meer is, wie regiseert er dan?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:31 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Als dát werkelijk zo is, vraag ik me serieus af wat B&B zoiezo in hemelsnaam bezield hebben aan een Internetshow te beginnen.... Beide zitten al jaren in de "bussiness.." en hebben vanaf BB2 de Internet reacties op de forums op de voet gevolgd, en die waren niet misselijk..( weet ik uit eigen ervaring.) Toch moesten beide een vorm van bussinessplan hebben alvorens met één Forum in zee te gaan die de kijkersaantallen moest garanderen! Met andere woorden, Fok is gebruikt louter en alleen om de kijkersaantallen te garanderen.... het "format" en alles wat nodig was om het programma te runnen is dus bij Bart gebleven!
Conclusie;
Nu het format De Bunker algemeen bekend is, is er voor Bunker2 helemaal geen Forum meer nodig...
eensch. ik heb Bart ook tijdens de kickoff nog gevraagd wat nou het probleem is met FOK!. Dat kritiek goed is. Hoe feller hoe beter. Hoe feller de kritiek hoe groter de interesse en hoe meer het mensen interesseert. Als ze roepen dat er bij GTST mensen achter de schermen verkracht worden door de hond van Arnie dan is mijn reactie /care.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Eens hoor, maar ik heb dan ook al meerdere malen gezegd dat B&B niet weten hoe FOK! werkt.
Ik snap die hele paniek mbt kritiek ook niet zo. Van kritiek ga je helemaal niet dood, sterker nog het is een teken dat mensen met je mee willen denken om een beter programma te maken, en natuurlijk een teken dat er überhaupt mensen kijken. Die interactie 'zelf meedenken met een programma' is juist hetgeen wat mij zo interesseert in het format. Dat zie je echt nergens anders en moet gewoon behouden blijven.
de regie. en dat zouden ze nou juist NIET doen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:57 schreef earthling39 het volgende:
[..]
maar zonder forum is er geen 'you controll the bunker' juist doormiddel van de cos werden er imo dingen opgepakt voor polls enz. Als er geen forum meer is, wie regiseert er dan?
Ik heb altijd het idee gehad dat bram helemaal niet zo happig was om met fok in zee te gaan, maar dat meer bart's inbreng is geweest, en dat bram overstag is gegaan toen hij zag dat het forumpje waar je kon reageren op de interviews van oud rls deelnemers, niet meer dan een handvol users genereerde.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:31 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Toch moesten beide een vorm van bussinessplan hebben alvorens met één Forum in zee te gaan die de kijkersaantallen moest garanderen! Met andere woorden, Fok is gebruikt louter en alleen om de kijkersaantallen te garanderen.... het "format" en alles wat nodig was om het programma te runnen is dus bij Bart gebleven!
Conclusie;
Jij en andere die-hard fokkers waarschijnlijk ook niet, maar in de cos zag je heel wat nieuwe aanwas, die hoppen net zo gemakkelijk weer naar een ander forum als ze daar dichter op het vuur zitten (of met huub kunnen chatten).quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Da's optie 6.
En mij iets teveel 'wij van WC Eend adviseren WC Eend.'
Ik zou er niet graag posten.
Nou zo heel moeilijk lijkt me dat nou ook weer niet, voornaamste wat je moet hebben is voldoende bandbreedte en een handvol (vrijwillige) modjes.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:46 schreef R0T29 het volgende:
[..]
Denk niet dat ze in staat zijn dat op korte termijn te realiseren. Als je de website ziet met alle foutjes en gebreken, lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze in een paar maanden een goed werken platform neer kunnen zetten.
dat denk ik ook wel.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:00 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee gehad dat bram helemaal niet zo happig was om met fok in zee te gaan, maar dat meer bart's inbreng is geweest, en dat bram overstag is gegaan toen hij zag dat het forumpje waar je kon reageren op de interviews van oud rls deelnemers, niet meer dan een handvol users genereerde.
Ik denk dat als het daar had 'stormgelopen', ze het in eigen beheer hadden gehouden.
Simpel, lever input op de plek die zij daar straks voor aanwijzen (Bunkersite (met evenueel klein forum)) Daar heb je echt FOK als zodanig niet voor nodig. Ik denk dat FOK zeker nodig was als springplank, maar ik ben het met 5thencounter eens dat die "noodzaak" (er) nu niet meer (zo groot is) voor B&B.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:57 schreef earthling39 het volgende:
[..]
maar zonder forum is er geen 'you controll the bunker' juist doormiddel van de cos werden er imo dingen opgepakt voor polls enz. Als er geen forum meer is, wie regiseert er dan?
Mja, maar veel van die mensen zijn imo precies het publiek dat je NIET zoekt. Die hebben niets te bieden (je hebt de posts ook wel gelezen neem ik aan). Wat je dan krijgt is een erg kleinschalig forum waar alleen het hyvespubliek komt.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:03 schreef PC eend het volgende:
Jij en andere die-hard fokkers waarschijnlijk ook niet, maar in de cos zag je heel wat nieuwe aanwas, die hoppen net zo gemakkelijk weer naar een ander forum als ze daar dichter op het vuur zitten (of met huub kunnen chatten).
Ook als daar alle kritiek als het te hard wordt weggeëdit wodt?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:03 schreef PC eend het volgende:
[..]
Jij en andere die-hard fokkers waarschijnlijk ook niet, maar in de cos zag je heel wat nieuwe aanwas, die hoppen net zo gemakkelijk weer naar een ander forum als ze daar dichter op het vuur zitten (of met huub kunnen chatten).
Dat is wel een goeie ja, had je bij BB ook dacht ik (maar dan een postzegel zonder geluidquote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:06 schreef Danny het volgende:
[..]
Vandaar dat gratis streams een beter idee is. Desnoods gratis in lage bitrate en betaald in hires. Maar als je de potentiële kijkers niets biedt om voor warm te lopen ben je ze net zo hard weer kwijt. En als je ze eenmaal kwijt bent krijg je ze ook nooit meer terug.
Als ze bereid zijn te betalen, zoek je ze welquote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:09 schreef Danny het volgende:
[..]
Mja, maar veel van die mensen zijn imo precies het publiek dat je NIET zoekt.
Daar vergis je je heel erg in.Veel mensen ,Het woord die hard /soppers en houd ik niet van trouwen"aanhangers? beter woord?" houden zich al weken op de achtergrond. Het is vrij stil daar.Kijk maar ook Huub's blog.De meeste "aanhangers " van Huub gunnen hem de wereld en nog veel meer en alle geluk met Claire en hun as kindje.Als het er opaan komt gaan we door het vuur voor Huub .Niet letterlijk misschien ,maar spreekwoordelijk is ook heel wat waard. Zo ,dat iuchtte eff op.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:03 schreef PC eend het volgende:
[..]
Volgens mij boeit dat ze niet zo, maar ik kan het verkeerd hebbenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ook als daar alle kritiek als het te hard wordt weggeëdit wodt?
Dat bedoel ikquote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:16 schreef mooiiiiii het volgende:
[..]
Daar vergis je je heel erg in.Veel mensen ,Het woord die hard /soppers en fms houd ik niet van trouwen"aanhangers? beter woord?" houden zich al weken op de achtergrond. Kijk maar ook Huub's blog.De meeste "aanhangers " van Huub gunnen hem de wereld en nog veel meer en alle geluk met Claire en hun as kindje.Als het er opaan komt gaan we door het vuur voor Huub .Niet letterlijk misschien ,maar spreekwoordelijk is ook heel wat waard. Zo ,dat iuchtte eff op.
Go Huub!
uiteindelijk misschien wel, maar het beoogde concept moet dan wel danig worden aangepast. Maar daar waren ze sowieso al hard mee bezig. Oh well.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:15 schreef PC eend het volgende:
[..]
Als ze bereid zijn te betalen, zoek je ze wel
Ik wil juist duidelijk maken dat mensen die "veel " met Huub hebben ik amper hoor of zie.Maar dat wil dus niets zeggen/Het leven duurt langer dan DGK tijd.en reactiemogelijkheden genoeg in de toekomst.Het liefst op Huub z'n blog en hier op FOK.quote:
Het forum was onlosmakelijk verbonden voor MIJ met de bunker. Op de dode momenten, je kunt niet 24 uur per dag pieken, op de momenten dat het wel leuk was, dat wil je delen met elkaar. Ik ben helemaal geen RLS fan maar door het Forum werd ik verslaafd. Dit format kan niet zonder een forum.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:31 schreef 5thencounter het volgende:
Conclusie;
Hoi Disana,quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoi Leo, heeft er iemand ook maar enig idee wanneer die tweede The Bunker zal plaatsvinden? Van mij mag het wel in de zomer hoor... of morgen
Bruikbare input/feedback kunnen ze (buiten hun eventuele eigen platform om) gewoon van de bekende fora plukken, zoals alle redacties van rls al deden.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:25 schreef Danny het volgende:
[..]
uiteindelijk misschien wel, maar het beoogde concept moet dan wel danig worden aangepast. Maar daar waren ze sowieso al hard mee bezig. Oh well.
dan nog is dat niet het beoogde concept. maar nogmaals; daar hielden ze toch al niet al te stevig aan vast.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:29 schreef PC eend het volgende:
[..]
Bruikbare input/feedback kunnen ze gewoon van de bekende fora plukken, zoals alle redacties van rls al deden.
Waar staat dat wanneer "de binding" van de Bunker met FOK er niet meer is, de cossen, etc, niet meer zouden bestaan ? Die waren er ook ten tijde van BB en DGK en dat zal ook zo zijn tijdens TBO2, of er nu wel of geen samenwerkingsverband is met De Bunker.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:27 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het forum was onlosmakelijk verbonden voor MIJ met de bunker. Op de dode momenten, je kunt niet 24 uur per dag pieken, op de momenten dat het wel leuk was, dat wil je delen met elkaar. Ik ben helemaal geen RLS fan maar door het Forum werd ik verslaafd. Dit format kan niet zonder een forum.
Daar zeg je het, het in de aanvangsfase beoogde concept is in mijn optiek al lang niet meer heilig bij hen !quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:33 schreef Danny het volgende:
[..]
dan nog is dat niet het beoogde concept. maar nogmaals; daar hielden ze toch al niet al te stevig aan vast.
Dat is waar. Zolang Danny een tijdelijk subforum toestaat voor TBO2 hoeft er niet per se een samenwerking te zijn. Maar de controlerende functie van de kijker moet ook dan wel gerespecteerd worden.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:35 schreef Jian het volgende:
[..]
Waar staat dat wanneer "de binding" van de Bunker met FOK er niet meer is, de cossen, etc, niet meer zouden bestaan ? Die waren er ook ten tijde van BB en DGK en dat zal ook zo zijn tijdens TBO2, of er nu wel of geen samenwerkingsverband is met De Bunker.
Want? Heb jij daar dan persoonlijk voordeel aan of zoquote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:40 schreef Chanel5 het volgende:
Ik heb doorgescrold, niet eens meer gelezen.
Ik hoop dat ze het gezeik van Fok!! zat zijn,
Gezeik...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:40 schreef Chanel5 het volgende:
Dit is een evaluatietopic. Evalueer jij eens waarom FOK! voor jou niet leuk was tijdens TBOquote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:40 schreef Chanel5 het volgende:
Absoluut niet. Ik vind dat Danny verkeerd bezig is.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:42 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Want? Heb jij daar dan persoonlijk voordeel aan of zo
Ik,spuit 11 zeg weer wat,Ik vind Danny ook soms doordraaien maar ik kan ook doordraaien en doorzeuren en nog veel meer,Maar het kan hier wel en daarom voel ik me fijn hier op FOK..quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:44 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dit is een evaluatietopic. Evalueer jij eens waarom FOK! voor jou niet leuk was tijdens TBO
Nadia" of Franse fan ga lekker zoenen met Sly"quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:40 schreef Chanel5 het volgende:
nou, bedankt voor de mededeling. Kun je ons dan nu weer ons gang laten gaan? We waren suggesties aan het bedenken voor B&B om TBO2 beter te maken namelijk, tot jij er als een malle doorheen kwam walsen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:47 schreef Chanel5 het volgende:
Absoluut niet. Ik vind dat Danny verkeerd bezig is.
Zo actief als het eens was, met een megadenktank van 50 users hier op FOK!, gaat het dan niet meer worden natuurlijkquote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:29 schreef PC eend het volgende:
[..]
Bruikbare input/feedback kunnen ze (buiten hun eventuele eigen platform om) gewoon van de bekende fora plukken, zoals alle redacties van rls al deden.
FOK!, waar alle vrouwen PMS hebben -- of ergerquote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:53 schreef mooiiiiii het volgende:
[..]
Ik,spuit 11 zeg weer wat,Ik vind Danny ook soms doordraaien maar ik kan ook doordraaien en doorzeuren en nog veel meer,Maar het kan hier wel en daarom voel ik me fijn hier op FOK..
Ik ben nog niet zolang hier op FOK, maar lang genoeg om te zien dat het hier erg vrij is te posten wat op de tong ligt, dat maakt voor mij juist dat dit forum niet alleen maar een springplank zou moeten zijn maar evens een klankbord voor kritische muziek naar de redactie toe waarbij de moderatie niet in handen van de redactie is.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:07 schreef Jian het volgende:
[..]
Simpel, lever input op de plek die zij daar straks voor aanwijzen (Bunkersite (met evenueel klein forum)) Daar heb je echt FOK als zodanig niet voor nodig. Ik denk dat FOK zeker nodig was als springplank, maar ik ben het met 5thencounter eens dat die "noodzaak" (er) nu niet meer (zo groot is) voor B&B.
Real life Forum, niet alleen horen wat je wil horen en ja-knikkers.. ECHTE real life kijkers en reacties.. Wat wil je nog meer?quote:Op zondag 24 mei 2009 00:07 schreef earthling39 het volgende:
[..]
Ik ben nog niet zolang hier op FOK, maar lang genoeg om te zien dat het hier erg vrij is te posten wat op de tong ligt, dat maakt voor mij juist dat dit forum niet alleen maar een springplank zou moeten zijn maar evens een klankbord voor kritische muziek naar de redactie toe waarbij de moderatie niet in handen van de redactie is.
Jij weet wat dat is,ik gelukkig nietquote:Op zondag 24 mei 2009 00:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
FOK!, waar alle vrouwen PMS hebben -- of erger
Maar wat wil Fok er dan mee? De laatste RLS'en m.n. DGK en TBO trekken meerendeels theekransjes; vrouwen die om half zes in de pan gaan roeren en om half elf op stok gaan. Mensen die dit niet volgen omdat ze kritisch zijn, maar omdat het de dag vult en er wat te kleppen valt. Een doelgroep die nauwelijks verwant is aan 'de Fokker'. Iets dat natuurlijk geldt voor meer subfora (neem OUD).quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:09 schreef Danny het volgende:
[..]
Mja, maar veel van die mensen zijn imo precies het publiek dat je NIET zoekt. Die hebben niets te bieden (je hebt de posts ook wel gelezen neem ik aan). Wat je dan krijgt is een erg kleinschalig forum waar alleen het hyvespubliek komt.
Tof, nu airguitar in de gaybarquote:Op zondag 24 mei 2009 00:11 schreef PC eend het volgende:
De kijker wordt regisseur, jury en adviseur tegelijkertijd. Nog nooit was de invloed van de kijker op televisie zo persoonlijk, zo direct en zo groot. Want de kijker bepaalt wat er gaat gebeuren en hoe het programma eruit gaat zien.
nu op ned 3
De streamer kijker beslist...quote:
FOK! wil er helemaal niks mee. Zij zijn naar ons toegekomen, niet andersom. Zij wilden gebruik maken van onze ervaring op het gebied van real life soaps. We doen het natuurlijk pas tien jaar en zijn verreweg de grootste online partij op dit gebied.quote:Op zondag 24 mei 2009 00:17 schreef voyeur het volgende:
[..]
Maar wat wil Fok er dan mee? De laatste RLS'en m.n. DGK en TBO trekken meerendeels theekransjes; vrouwen die om half zes in de pan gaan roeren en om half elf op stok gaan. Mensen die dit niet volgen omdat ze kritisch zijn, maar omdat het de dag vult en er wat te kleppen valt. Een doelgreop die nauwelijks verwant zijn aan 'de Fokker'. Iets dat natuurlijk geldt voor meer subfora (neem OUD).
Voor jou zijn het uiteindelijk toch slechts pageviews en post aantallen of wil je toch een soort smoel hebben als forum?
Bij de meeste mensen gelden principes totdat het ze geld kost, dat jij daar niet zoveel last van hebt vind ik wel mooiquote:Op zondag 24 mei 2009 00:25 schreef Danny het volgende:
[..]
TBO2 zal, indien goed aangepakt - niet eens persé op de hier aangedragen manieren - succesvoller zijn dan de eerste. Daar zou FOK! ook prima van kunnen profiteren, maar dan komt die principekwestie weer om de hoek kijken. We gaan geen partnerschap aan op basis van de afgelopen 25 dagen TBO. Dat is niet het concept waar ik mee akkoord ben gegaan en niet het concept waar ik ooit mee akkoord zàl gaan.
Dat begrijp ik wel en ik respecteer je keuzes ook, maar het is een vorm van marketing dus was mijn vraag of je ook voor ogen had welke doelgroep je binnen wil halen met de steun aan een RLS.quote:Op zondag 24 mei 2009 00:25 schreef Danny het volgende:
[..]
FOK! wil er helemaal niks mee. Zij zijn naar ons toegekomen, niet andersom. Zij wilden gebruik maken van onze ervaring op het gebied van real life soaps. We doen het natuurlijk pas tien jaar en zijn verreweg de grootste online partij op dit gebied.
Mij leek het een leuk concept en juist de belofte van eerlijk spel in combinatie met echte inspraak door de kijkers was wel een experiment waard. Ik denk ook nog steeds dat het zou kunnen werken (en dan bedoel ik; echt een succes kunnen worden) als aan dat oorspronkelijke concept kan worden vastgehouden.
En natuurlijk is de hoop van FOK! (of mij, zo je wilt) dat het een succes wordt en FOK! er beter van kan worden (of ik, zo je wilt), maar nogmaals; dat is voor mij niet dermate belangrijk dat ik koste wat kost die partnership wil volhouden.
TBO2 zal, indien goed aangepakt - niet eens persé op de hier aangedragen manieren - succesvoller zijn dan de eerste. Daar zou FOK! ook prima van kunnen profiteren, maar dan komt die principekwestie weer om de hoek kijken. We gaan geen partnerschap aan op basis van de afgelopen 25 dagen TBO. Dat is niet het concept waar ik mee akkoord ben gegaan en niet het concept waar ik ooit mee akkoord zàl gaan.
Als aangegeven wordt bij TBO II dat de redactie links en rechts invloed zal hebben op de spelers, het niet altijd "eerlijk" gespeeld zal worden om frictie tussen spelers en bij de streamers te creëren, dat ook keurig en leesbaar aangegeven is voor iedereen en ze er allemaal mee akkoord gaan, dan kun jij er vast wel mee leven denk ik?quote:Op zondag 24 mei 2009 00:25 schreef Danny het volgende:
Deze snap ik niet? [het dik gedrukte]quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:46 schreef Disana het volgende:
Misschien dat @stefan bedoeld .De redactie is de Bunker en als die niet meer op Fopk komt zijn ze bij een ander en dat is toch anders" If you know what i mean"quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:35 schreef Jian het volgende:
[..]
Waar staat dat wanneer "de binding" van de Bunker met FOK er niet meer is, de cossen, etc, niet meer zouden bestaan ? Die waren er ook ten tijde van BB en DGK en dat zal ook zo zijn tijdens TBO2, of er nu wel of geen samenwerkingsverband is met De Bunker.
Ik snap de dikgedrukte letters van Disana heel goed/quote:Op zondag 24 mei 2009 00:42 schreef Sjet het volgende:
[..]
Deze snap ik niet? [het dik gedrukte]![]()
Het zijn toch de streamers die de dienst uitmaken? Ongeacht van welk forum iemand komt beslist hij/zij iets in een poll.
En je kan het gewoon via je eigen forum volgen. Of op beide een beetje, etc.
Nou vertelquote:Op zondag 24 mei 2009 00:51 schreef mooiiiiii het volgende:
[..]
Ik snap de dikgedrukte letters van Disana heel goed/
Alcohol in het spelquote:Op zondag 24 mei 2009 01:20 schreef mooiiiiii het volgende:
Ik zie op eens de dikgedrukte letters van @disana niet meer,maar dat zal vast aan mij liggen
![]()
Ik ga vaak om half 3.of later pitten.Tis ook nooit goed en als je 85 bent en in de kroeg zit is he "Zowww die ouwe is nog lekker bezig en zit niet achter de geraniums" Praat voor jezelf en lul pas als je over de 45 bentquote:Op zondag 24 mei 2009 00:17 schreef voyeur het volgende:
[..]
Maar wat wil Fok er dan mee? De laatste RLS'en m.n. DGK en TBO trekken meerendeels theekransjes; vrouwen die om half zes in de pan gaan roeren en om half elf op stok gaan. Mensen die dit niet volgen omdat ze kritisch zijn, maar omdat het de dag vult en er wat te kleppen valt. Een doelgroep die nauwelijks verwant is aan 'de Fokker'. Iets dat natuurlijk geldt voor meer subfora (neem OUD).
Voor jou zijn het uiteindelijk toch slechts pageviews en post aantallen of wil je toch een soort smoel hebben als forum?
Prima!! Eff alles laten bezinken en de zomer doet iedereen goed..M'n eerste zomer na DGKquote:Op zondag 24 mei 2009 01:31 schreef Stefan het volgende:
Wat vinden jullie van het besluit TBO2 pas aug/sept te doen? Ik vind het vrij laat, 3 maanden later. Al is de vakantie ook geen makkelijke periode.
Strategisch volgens mij niet slim. Net na de vakantie hebben mensen het geld op, terwijl ze nu net vakantiegeld hebben ontvangen. Van 10 Juni tot 10 Juli kan er volgens mij nog net eentje voor de vakantie uit. Maar ja, waar vind je zo snel "overlevers"quote:Op zondag 24 mei 2009 01:31 schreef Stefan het volgende:
Wat vinden jullie van het besluit TBO2 pas aug/sept te doen? Ik vind het vrij laat, 3 maanden later. Al is de vakantie ook geen makkelijke periode.
Tja, ik heb geen zicht op wat ze allemaal nog zouden moeten doen voor een tweede versie maar als ik de reacties hier hoor, bijna allemaal positief, dan kunnen ze er best nog eentje doorheen knallen.quote:Op zondag 24 mei 2009 01:43 schreef Stefan het volgende:
De casting van TBO2 was al rond voor 1 begon begreep ik.
Dat laatste is al lange tijd het gevalquote:Op zondag 24 mei 2009 01:31 schreef mooiiiiii het volgende:
[..]
Ik ga vaak om half 3.of later pitten.Tis ook nooit goed en als je 85 bent en in de kroeg zit is he "Zowww die ouwe is nog lekker bezig en zit niet achter de geraniums" Praat voor jezelf en lul pas als je over de 45 bent
goede reden om mee te doen toch, het geld is op na de vakantiequote:Op zondag 24 mei 2009 01:40 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Strategisch volgens mij niet slim. Net na de vakantie hebben mensen het geld op, terwijl ze nu net vakantiegeld hebben ontvangen. Van 10 Juni tot 10 Juli kan er volgens mij nog net eentje voor de vakantie uit. Maar ja, waar vind je zo snel "overlevers"
Ja we hebben inmiddels al een indicatiequote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:28 schreef fadingleo het volgende:
[..]
Hoi Disana,
Morgen komt te vroeg!
Je zult, denk ik, ook al vernomen hebben dat er plannen zijn om na de vakantie (augustus/september) met TBO 2 te starten.
Laat de producenten eerst maar eens rustig TBO 1 evalueren om te kunnen evolueren.
Ik bedoel dat er interactie was/had moeten zijn tussen Fok! en The Bunker omdat er een partnerschap was aangegaan: wij zouden de makers van input voorzien waarmee zij iets zouden doen.quote:Op zondag 24 mei 2009 00:42 schreef Sjet het volgende:
[..]
Deze snap ik niet? [het dik gedrukte]![]()
Het zijn toch de streamers die de dienst uitmaken? Ongeacht van welk forum iemand komt beslist hij/zij iets in een poll.
En je kan het gewoon via je eigen forum volgen. Of op beide een beetje, etc.
Ik vind het erg laat en ik weet niet of ze de nu verworven kijkers vast zullen kunnen houden. Internet is anders dan televisie tijdloos en grenzeloos. Maar ik begrijp anderzijds ook wel dat evaluatie, planning en een rustpauze nodig zijn.quote:Op zondag 24 mei 2009 01:31 schreef Stefan het volgende:
Ik geloof dat RLSers vrij trouw zijn, en wel terug zullen komen, in het verleden kwamen ze bij iedere BB terug en daar zat 9 maanden tussen.quote:Op zondag 24 mei 2009 10:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het erg laat en ik weet niet of ze de nu verworven kijkers vast zullen kunnen houden. Internet is anders dan televisie tijdloos en grenzeloos. Maar ik begrijp anderzijds ook wel dat evaluatie, planning en een rustpauze nodig zijn.
Dank je voor het kompliment.quote:Op zondag 24 mei 2009 10:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja we hebben inmiddels al een indicatieGa jij de cameravoering weer doen? Zoals ik al zei was die bijna altijd erg goed.
Kan het zijn dat ik geen touw aan jouw post kan vastknopen?quote:Op zondag 24 mei 2009 11:15 schreef -sabine- het volgende:
Kheb er nog eentje:
Geen mail de Bunker in.
Khoorde Micha zeggen dat ie aanwijzingen in zijn mails had gestopt.
Info=oneerlijk.
Huilie.
Je blijft moeite met me houden.....is niet errug!quote:Op zondag 24 mei 2009 11:19 schreef Danny het volgende:
[..]
Kan het zijn dat ik geen touw aan jouw post kan vastknopen?
Noem je jezelf huillie? En zo niet; wie noem je wel een huillie?
Ben je dronken?quote:Op zondag 24 mei 2009 11:22 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Je blijft moeite met me houden.....is niet errug!
En lossssssssssss
dat vraag ik me ook af. ik bedoelde m'n post helemaal niet rot maar ik snapte er werkelijk geen reet van...quote:
Ik ook niet.quote:Op zondag 24 mei 2009 11:29 schreef Danny het volgende:
[..]
dat vraag ik me ook af. ik bedoelde m'n post helemaal niet rot maar ik snapte er werkelijk geen reet van...
Mensch, haal nou eens adem, pak een ritalin ofzo ... niemand is je aan het aanvallen, maar je posting is dermate vaag dat niemand ene hol ervan begrijpt... Lees het nou zelf eens en vertel dan eens of je je eigen gebral nog een beetje kan begrijpen ok?quote:Op zondag 24 mei 2009 11:41 schreef -sabine- het volgende:
Ik ga iedere post wel evalueren.
Of skippen.
Zo beter?
Nee, ik ben niet dronken. Ik heb nog nooit een druppel alkohol gehad.
Als ik niet gewaardeerd/geaksepteerd/getolereerd word, ook goed, blijf ik hier weg.
Voorlopig.
Ik snap niet dat het in ene een punt is.
Het lijkt mij niet dat er een 2e DGK komt. De villa is ontmantelt w.b. camera's. En ik heb begrepen verhuurd.quote:Op zondag 24 mei 2009 11:15 schreef Danny het volgende:
zolang er niet in de tussentijd een DGK2 wordt uitgestampt door rtl5 denk ik dat het wel goed komt met TBO2 en zullen ze het zeker niet slechter doen dan TBO1, afhankelijk van de nieuwe partner en mediacampagne. De media lijkt echter verre van happig op dit concept vooralsnog.
Dan hangen ze nieuwe camera's op?quote:Op zondag 24 mei 2009 11:45 schreef sunny16947 het volgende:
Het lijkt mij niet dat er een 2e DGK komt. De villa is ontmantelt w.b. camera's. En ik heb begrepen verhuurd.
Bram aanspreken kan niet want die leest geen forums, of iig; hij reageert er niet. Ik spreek dan ook vooral de redactie aan als geheel, of anders de persoon die op dat moment namens de redactie hier het woord voert.quote:Er wordt maar steeds gesproken over Bart dit en dat over format en concept en het afwijken daarvan. Ook in de media wordt het steeds als Bart's kindje gepresenteerd. In de aftiteling staat toch echter ALLEEN Bram voor format/concept. Bart is ALLEEN Presentator en Hoofdredacteur. Dus zou je daarom ook alleen Bram aan kunnen spreken op afwijking daarvan. Heeft hij zich door Bart en/of Huub tot wijziging laten verleiden.
Oh?? Wanneer is dat dan gebeurd, want wij zjin er een paar weken geleden nog langsgereden en toen was de boel nog goed afgeschermd en hing het buiten iig nog vol met camera's en andere toestanden.quote:Op zondag 24 mei 2009 11:45 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet dat er een 2e DGK komt. De villa is ontmantelt w.b. camera's. En ik heb begrepen verhuurd.
Of is Huub nu weer werkend bij Talpa daar stiekem mee bezig?
Ik heb het ook al in het aftitelingstopic gezet:
Er wordt maar steeds gesproken over Bart dit en dat over format en concept en het afwijken daarvan. Ook in de media wordt het steeds als Bart's kindje gepresenteerd. In de aftiteling staat toch echter ALLEEN Bram voor format/concept. Bart is ALLEEN Presentator en Hoofdredacteur. Dus zou je daarom ook alleen Bram aan kunnen spreken op afwijking daarvan. Heeft hij zich door Bart en/of Huub tot wijziging laten verleiden.
Op een vraag over de villa op de site van Huub, gaf hij dat als antwoord. Het zou natuurlijk kunnen dat dat niet waar is, om zo mensen weg te houden en je plannen voor een 2e DGK nog stil te houden.quote:Op zondag 24 mei 2009 13:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh?? Wanneer is dat dan gebeurd, want wij zjin er een paar weken geleden nog langsgereden en toen was de boel nog goed afgeschermd en hing het buiten iig nog vol met camera's en andere toestanden.
Ah okay, en misschien is het ondertussen gebeurd, zag net dat wij daar op 14 april langsgereden waren.quote:Op zondag 24 mei 2009 13:20 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Op een vraag over de villa op de site van Huub, gaf hij dat als antwoord. Het zou natuurlijk kunnen dat dat niet waar is, om zo mensen weg te houden en je plannen voor een 2e DGK nog stil te houden.
Er is nog steeds een werkende stream, hoezo ontmanteld?quote:Op zondag 24 mei 2009 11:45 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
dat was ook jammer ja.quote:Op zondag 24 mei 2009 11:44 schreef Flow3r het volgende:
wat ik vervelend vond was dat ze van het concept af gingen wijken--> SAMENwerken/GROEPSgevoel
Ik snap je post wel, dat is ook volgens mij niet zo moeilijk;quote:Op zondag 24 mei 2009 11:15 schreef -sabine- het volgende:
Kheb er nog eentje:
Geen mail de Bunker in.
Khoorde Micha zeggen dat ie aanwijzingen in zijn mails had gestopt.
Info=oneerlijk.
Huilie.
Een DGK stream? Je hebt het vast over TBOquote:Op zondag 24 mei 2009 13:47 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Er is nog steeds een werkende stream, hoezo ontmanteld?
Ik vind het niet juist om mensen persoonlijk aan te vallen/iets te verwijten.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:14 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat doen Bart en sommige andere medewerkers van TBO ook hoor, lood om oud ijzer.quote:Op zondag 24 mei 2009 18:27 schreef hvdkleij het volgende:
[..]
Ik vind het niet juist om mensen persoonlijk aan te vallen/iets te verwijten.
TBO is een programma dat door meerder mensen wordt uitgevoerd.
Ook snap ik niet helemaal hoe je aan de informatie komt die achter de schermen gebeuren.
Ik heb je daar namelijk nog niet één keer gezien behalve op de 1e dag van de TBO.
Bram raakte volgens mij direct al over de piss om hoe het hier ging en is daarom weggebleven. Mjah zo gaat het hier. Als je alleen *kusjeknufknuffelkroel* wilt moet je ergens anders zijn.quote:Op zondag 24 mei 2009 18:48 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Verder valt jij mij trouwens op dat voordat het begon Bram hier af en toe flink zat te spammen, maar ik hem gedurende TBO en nu, nadien, nog niet niet één keer gehoord heb.
Ik vermoed dat ik die zinsnede nog wel een keer van je ga lenen op het forumquote:Op zondag 24 mei 2009 19:35 schreef Rica het volgende:
[..]
Bram raakte volgens mij direct al over de piss om hoe het hier ging en is daarom weggebleven. Mjah zo gaat het hier. Als je alleen *kusjeknufknuffelkroel* wilt moet je ergens anders zijn.
Pssstquote:Op zondag 24 mei 2009 19:43 schreef versabommie het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ik die zinsnede nog wel een keer van je ga lenen op het forum
doh!quote:Op zondag 24 mei 2009 20:13 schreef Stefan het volgende:
[..]
Pssst
Dat is reeds een ingeburgerde FOK!-term die zeker al 8 jaar wordt gebruikt.
Als je sarcastisch onder de indruk bent van iemand, dan kun je dit neerzetten
*stil*
*mooi*
Okay, dank voor je antwoordquote:Op zondag 24 mei 2009 10:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er interactie was/had moeten zijn tussen Fok! en The Bunker omdat er een partnerschap was aangegaan: wij zouden de makers van input voorzien waarmee zij iets zouden doen.
Je hebt waarschijnlijk wel gezien dat er veel ideeën zijn aangedragen. Dat was omdat wij het platform waren dat ging communiceren met de makers. Als Fok! de volgende keer niet meer dat platform is, kunnen we verzinnen en bekritiseren wat we willen, maar zal er hoogstwaarschijnlijk weinig tot niet naar geluisterd worden.
Misschien dat ik het niet goed begrijp,maar als je bv ergens geband bent meldt je je daar niet meer aan op dat forum neem ik aan.quote:Op maandag 25 mei 2009 00:24 schreef Sjet het volgende:
[..]
Okay, dank voor je antwoord![]()
Ik zou nog liever zien dat er een eigen forum achtig iets zou komen op hun site zelf, maar goed, dat gaat niet gebeuren. Jammer.
En welk forum het ook zou zijn, je kunt je altijd er aanmelden een mee praten/beslissen. Er zullen ongetwijfeld hier ook meer mensen nieuw binnen gekomen zijn
Ik was al een tijdje lid hier, maar lang niet geweest. Nu door de bunker weer in en uit aan het vliegen
Bart moest wacht draaien.quote:Op zondag 24 mei 2009 19:35 schreef Rica het volgende:
[..]
Bram raakte volgens mij direct al over de piss om hoe het hier ging en is daarom weggebleven. Mjah zo gaat het hier. Als je alleen *kusjeknufknuffelkroel* wilt moet je ergens anders zijn.
Wat een rare reactiequote:Op maandag 25 mei 2009 01:53 schreef fadingleo het volgende:
[..]
Bart moest wacht draaien.
Marielin zou hem aflossen - daarom werd er gebeld naar Marielin.
Ja, de security is en blijft goed geregeld bij the Bunker, een vesting !!!
Nog een stapje ervoor. Het zou leuk zijn als we betrokken worden in het brainstormen. Net zoals de Fok!dachten. B&B kunnen natuurlijk zelf kiezen wat men wil meenemen en gebruiken maar dat ze bijvoorbeeld een soort van raamwerk geven en wij kunnen meedenken over de invulling. Stel dat men weer een thema kiest. Dan kunnen zij zeggen welk thema ze in gedachten hebben (of als ze meerdere hebben ons betrekken in de keuze) en kunnen wij ideeën spuien. Lijkt me tof.quote:Op maandag 25 mei 2009 01:45 schreef Maanvis het volgende:
Daarnaast is het naar mijn mening van het grootste belang dat het e.e.a. duidelijker gedefinieerd wordt. Het allerliefste zou ik een complete uitwerking van het concept zien, zodat de streamers kunnen bekijken of ze zich ermee kunnen identificeren voor TBO2 en hier commentaar op kunnen geven.
Er zijn meerdere ideeen aangebracht,maar als ze het niet lezen ..tja dan gebeurd er niks mee.quote:Op maandag 25 mei 2009 02:07 schreef Rica het volgende:
[..]
Nog een stapje ervoor. Het zou leuk zijn als we betrokken worden in het brainstormen. Net zoals de Fok!dachten. B&B kunnen natuurlijk zelf kiezen wat men wil meenemen en gebruiken maar dat ze bijvoorbeeld een soort van raamwerk geven en wij kunnen meedenken over de invulling. Stel dat men weer een thema kiest. Dan kunnen zij zeggen welk thema ze in gedachten hebben (of als ze meerdere hebben ons betrekken in de keuze) en kunnen wij ideeën spuien. Lijkt me tof.
Danny en Iteejer hebben vandaag ongetwijfeld de strekking van die ideeën gecommuniceerd aan B&B&D. En zo niet dan gebeurt dat vast tijdens de volgende evaluatierondequote:Op maandag 25 mei 2009 02:12 schreef mooiiiiii het volgende:
[..]
Er zijn meerdere ideeen aangebracht,maar als ze het niet lezen ..tja dan gebeurd er niks mee.
Ok Danny, nu is het me duidelijk waarom je niet bent geweest.quote:Op zondag 24 mei 2009 18:27 schreef hvdkleij het volgende:
[..]
Ik vind het niet juist om mensen persoonlijk aan te vallen/iets te verwijten.
TBO is een programma dat door meerder mensen wordt uitgevoerd.
Ook snap ik niet helemaal hoe je aan de informatie komt die achter de schermen gebeuren.
Ik heb je daar namelijk nog niet één keer gezien behalve op de 1e dag van de TBO.
npquote:Op woensdag 27 mei 2009 12:52 schreef hvdkleij het volgende:
[..]
Ok Danny, nu is het me duidelijk waarom je niet bent geweest.
Sorry voor de verkeerde gedachte van mij.
jammer dat je dat niet gelijk gepost hebt, had mij en anderen een hoop ''ga dan eens die bunker in om te praten'' posts gescheeldquote:
Ja, over dat wat transparant mag zijn. Over dat wat geheim moet blijven zal men nog meer zwijgen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:25 schreef Maanvis het volgende:
nu weet ik het allemaal niet meer zo hoor. komt er nou meer transparantie over wat er in de realitysoap de bunker gebeurt of niet?
quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:17 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
jammer dat je dat niet gelijk gepost hebt, had mij en anderen een hoop ''ga dan eens die bunker in om te praten'' posts gescheeld
wilde ik bijna antwoord geven, bleek hij de vraag aan jou te stellen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:35 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, over dat wat transparant mag zijn. Over dat wat geheim moet blijven zal men nog meer zwijgen.
ik heb al veel eerder gezegd dat ik met een reden niet naar de bunker ging. om er een apart topic voor te openen vond ik ook weer zoiets.quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:52 schreef swarmahoer het volgende:
nav al je kritiek heb ik en andere users regelmatig geroepen dat het misschien slimmer was om eens langs te gaan en te praten, ipv alles wat fout ging maar op het forum te gooien
nu lezen we pas daar een verklaring voor, had een boel frustratie gescheeld
het is een paar keer genoemd in de COSsen, maar die gingen vrij snel idd.quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:29 schreef swarmahoer het volgende:
zo duidelijk als die ene post was het nog nooit overgekomen iigmaar misschien dat ik de post gemist heb
Die site is/was sowieso waardeloos. Als je ook maar een beetje informatie wil moet je je registreren en die stap is voor veel mensen al te groot.quote:Op donderdag 28 mei 2009 01:10 schreef Sjet het volgende:
Ook nog even over de TBO site;
Het is zwaar idioot dat als je je daar wil gaan registreren en je moet akkoord gaan met de algemene voorwaarden je als je die wil lezen geregistreerd moet zijn![]()
Dus je moet je maar blind registreren
Nah, wat let je, gooi 'm d'r in, vooral als het dichter bij de waarheid zitquote:Op woensdag 27 mei 2009 20:52 schreef Danny het volgende:
[..]
wilde ik bijna antwoord geven, bleek hij de vraag aan jou te stellen.
mijn antwoord was interessanter (en dichter bij de waarheid)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |