abonnement Unibet Coolblue
pi_69340575
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 20:46 schreef Disana het volgende:
Allereerst moet me van het hart dat het toch wel hartverwarmend is dat er zelfs nu nog met ons streamers contact wordt onderhouden door af en toe iets op de stream te doen (bordje streamers bedankt en muziek voor toverheks). Dat getuigt mijns inziens echt wel van een band tussen ons op Fok! en de makers daar op de regie.

Ik onderschrijf grotendeels wat hierboven allemaal al is geschreven, dat ga ik niet allemaal herhalen.

Ik heb me prima vermaakt met de streams en Fok! Er is hier veel voorgesteld ter verbetering, maar één ding moet volgens mij niet en dat is het charmante gebrek aan professionalisme ervanaf halen. Misschien kan ik beter 'geliktheid' in plaats van 'professionalisme schrijven. Weinig middelen en een hart voor de zaak en voor ons maken het in mijn ogen juist tot een aantrekkelijk sukses. Een echt internet-produkt.

Wat mij betreft hoeft er geen samenwerking met Fok! meer te komen als de problemen onoverbrugbaar zijn, maar ik zie ook liever niet dat VOL of Nowlive de dienst gaan uitmaken want die hebben nu eenmaal heel andere voorkeuren dan ik (en ik denk veel mensen hier). Komt er toch weer samenwerking met Fok!, dan mag dat wat mij betreft beperkt blijven tot contact hier op het forum; ik heb me bij tijd en wijle lichtelijk gestoord aan de bezoekers en vrijwilligers ter plaatse.

Is het voor herhaling vatbaar... jazeker. Ik lees zojuist op de stream dat er na de zomervakantie een vervolg komt en dat is geweldig. Ondanks alle hier al opgesomde gebreken vind ik toch dat de makers behoorlijk geslaagd zijn in een basic rls.

Tot slot de oprechte hoop dat Danny en de makers e.e.a. kunnen uitpraten. Als het aan mij ligt zijn de makers op ons TBO II forum weer welkom voor discussie.
Deze snap ik niet? [het dik gedrukte]
Het zijn toch de streamers die de dienst uitmaken? Ongeacht van welk forum iemand komt beslist hij/zij iets in een poll.
En je kan het gewoon via je eigen forum volgen. Of op beide een beetje, etc.
  zondag 24 mei 2009 @ 00:48:11 #127
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_69340716
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:35 schreef Jian het volgende:

[..]

Waar staat dat wanneer "de binding" van de Bunker met FOK er niet meer is, de cossen, etc, niet meer zouden bestaan ? Die waren er ook ten tijde van BB en DGK en dat zal ook zo zijn tijdens TBO2, of er nu wel of geen samenwerkingsverband is met De Bunker.
Misschien dat @stefan bedoeld .De redactie is de Bunker en als die niet meer op Fopk komt zijn ze bij een ander en dat is toch anders" If you know what i mean"
Huub heeft het altijd gedaan,ook al heeft ie het niet gedaan.Vergeet dat nooit! :-)
pi_69340797
wat mij betreft mogen er meer kanditaten in die al echt iets beleefd hebben (oudere mensen), maar die zijn misschien minder makkelijk te vinden voor dat prijzengeld en onder deze condities, want die hebben meer te verliezen

ook vond ik het afzien in fase 3 en 4 heel erg om te zien (weinig eten, slaap en haast geen sanitaire voorzieningen), dan liever de "luxe" uit de Gouden Kooi met de H&M jurkjes en de Euroshopper boodschappen

het contact met de redactie via de telefoon mag voor mij tot een minimum beperkt worden, want je merkt duidelijk dat de overlevers hierdoor veranderen, ik vond wel de vragensessies in de isoleercel erg leuk

het ergste vind ik eigenlijk dat alle toekomstige kandidaten zich ervan bewust zijn, hoe de buitenwereld op een RLS reageert en hiermee rekening houden in hun doen en laten, ze praten / kijken gewoon in camera's tegen de streamers, alleen wanneer rijkelijk alcohol stroomt vergeten ze dat nog wel eens....

geef de mensen gewoon iets te doen, het is heel saai om tijdens streamprimetime tegen mensen aan te kijken die zich vervelen

de meeste informatie op de website moet gewoon toegankelijk zijn voor iedereen zonder zich eerst te moeten registreren
  zondag 24 mei 2009 @ 00:51:55 #129
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_69340803
quote:
Op zondag 24 mei 2009 00:42 schreef Sjet het volgende:

[..]

Deze snap ik niet? [het dik gedrukte]
Het zijn toch de streamers die de dienst uitmaken? Ongeacht van welk forum iemand komt beslist hij/zij iets in een poll.
En je kan het gewoon via je eigen forum volgen. Of op beide een beetje, etc.
Ik snap de dikgedrukte letters van Disana heel goed/
Huub heeft het altijd gedaan,ook al heeft ie het niet gedaan.Vergeet dat nooit! :-)
pi_69340933
quote:
Op zondag 24 mei 2009 00:51 schreef mooiiiiii het volgende:

[..]

Ik snap de dikgedrukte letters van Disana heel goed/
Nou vertel

En dan hoor ik graag ook nog Disana haar eigen toelichting.
  zondag 24 mei 2009 @ 01:20:45 #131
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_69341424
Ik zie op eens de dikgedrukte letters van @disana niet meer,maar dat zal vast aan mij liggen
Huub heeft het altijd gedaan,ook al heeft ie het niet gedaan.Vergeet dat nooit! :-)
  zondag 24 mei 2009 @ 01:25:51 #132
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69341533
quote:
Op zondag 24 mei 2009 01:20 schreef mooiiiiii het volgende:
Ik zie op eens de dikgedrukte letters van @disana niet meer,maar dat zal vast aan mij liggen
Alcohol in het spel
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 24 mei 2009 @ 01:31:10 #133
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_69341628
quote:
Op zondag 24 mei 2009 00:17 schreef voyeur het volgende:

[..]

Maar wat wil Fok er dan mee? De laatste RLS'en m.n. DGK en TBO trekken meerendeels theekransjes; vrouwen die om half zes in de pan gaan roeren en om half elf op stok gaan. Mensen die dit niet volgen omdat ze kritisch zijn, maar omdat het de dag vult en er wat te kleppen valt. Een doelgroep die nauwelijks verwant is aan 'de Fokker'. Iets dat natuurlijk geldt voor meer subfora (neem OUD).

Voor jou zijn het uiteindelijk toch slechts pageviews en post aantallen of wil je toch een soort smoel hebben als forum?
Ik ga vaak om half 3.of later pitten.Tis ook nooit goed en als je 85 bent en in de kroeg zit is he "Zowww die ouwe is nog lekker bezig en zit niet achter de geraniums" Praat voor jezelf en lul pas als je over de 45 bent
Huub heeft het altijd gedaan,ook al heeft ie het niet gedaan.Vergeet dat nooit! :-)
  zondag 24 mei 2009 @ 01:31:50 #134
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_69341638
Wat vinden jullie van het besluit TBO2 pas aug/sept te doen? Ik vind het vrij laat, 3 maanden later. Al is de vakantie ook geen makkelijke periode.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zondag 24 mei 2009 @ 01:34:42 #135
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_69341684
quote:
Op zondag 24 mei 2009 01:31 schreef Stefan het volgende:
Wat vinden jullie van het besluit TBO2 pas aug/sept te doen? Ik vind het vrij laat, 3 maanden later. Al is de vakantie ook geen makkelijke periode.
Prima!! Eff alles laten bezinken en de zomer doet iedereen goed..M'n eerste zomer na DGK en trusteh Fokkers
Huub heeft het altijd gedaan,ook al heeft ie het niet gedaan.Vergeet dat nooit! :-)
pi_69341710
Is de verf tenminste droog
dag
pi_69341802
quote:
Op zondag 24 mei 2009 01:31 schreef Stefan het volgende:
Wat vinden jullie van het besluit TBO2 pas aug/sept te doen? Ik vind het vrij laat, 3 maanden later. Al is de vakantie ook geen makkelijke periode.
Strategisch volgens mij niet slim. Net na de vakantie hebben mensen het geld op, terwijl ze nu net vakantiegeld hebben ontvangen. Van 10 Juni tot 10 Juli kan er volgens mij nog net eentje voor de vakantie uit. Maar ja, waar vind je zo snel "overlevers"
  zondag 24 mei 2009 @ 01:43:43 #138
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_69341871
De casting van TBO2 was al rond voor 1 begon begreep ik.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_69342152
quote:
Op zondag 24 mei 2009 01:43 schreef Stefan het volgende:
De casting van TBO2 was al rond voor 1 begon begreep ik.
Tja, ik heb geen zicht op wat ze allemaal nog zouden moeten doen voor een tweede versie maar als ik de reacties hier hoor, bijna allemaal positief, dan kunnen ze er best nog eentje doorheen knallen.
  zondag 24 mei 2009 @ 01:58:15 #140
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69342164
quote:
Op zondag 24 mei 2009 01:31 schreef mooiiiiii het volgende:

[..]

Ik ga vaak om half 3.of later pitten.Tis ook nooit goed en als je 85 bent en in de kroeg zit is he "Zowww die ouwe is nog lekker bezig en zit niet achter de geraniums" Praat voor jezelf en lul pas als je over de 45 bent
Dat laatste is al lange tijd het geval
Here we are now, entertain us.
  zondag 24 mei 2009 @ 02:09:33 #141
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69342405
quote:
Op zondag 24 mei 2009 01:40 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Strategisch volgens mij niet slim. Net na de vakantie hebben mensen het geld op, terwijl ze nu net vakantiegeld hebben ontvangen. Van 10 Juni tot 10 Juli kan er volgens mij nog net eentje voor de vakantie uit. Maar ja, waar vind je zo snel "overlevers"
goede reden om mee te doen toch, het geld is op na de vakantie
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 24 mei 2009 @ 05:04:28 #142
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_69343430
Role-playing

Was dit vooraf bedacht? Mijn indruk was dat het gaandeweg ontstond. Het idee van de gasaanval begon iig vrij spontaan en in allerijl zijn er wat rookbommetjes gekocht. De uitvoering de eerste keer (keren) was erg beroerd. De bewoners hebben een uur of langer met een gasmasker op aan tafel zitten wachten terwijl er een vrij akelige soundtrack (incomming!) maar herhaald en herhaald werd.
De keren daarop met oa. een viskom en mensen door de bunker kwamen hollen om iets wat rookte te deponeren deden ook erg rommelig en knullig aan.

Tegen het einde was het een stuk beter. Die keer dat men net een uurtje lag te slapen en plotseling Hell March door de speaker galde was het een uitvoering met een kop en een staart geworden.

De associatie van de bunker cq. schuilkelder met oorlog was al gemaakt (het luchtalarm wanneer er iets in de voorraadruimte lag bijvoorbeeld) en daar speelde de gasaanval natuurlijk op in maar als actie op zich vroeg ik me, vooral in het begin, af waar het voor diende. Tegen het eind toen het oa. gebruikt werd om de nachtrust te verstoren kreeg het een functie en doel in het spel.

Het role-playing ging daarna nog een stap verder en de bewoners (en de bunkermaster) kregen soldatenpakjes. Hoewel de meningen erover verdeeld waren, niet iedereen was even gecharmeerd van de outfits of het militaire aspect, vond ik het idee erachter erg leuk. Als onderdeel van de uitdaging van de bunker, dus zware omstandigheden creëren, paste het imo ook prima. De beperkte mogelijkheden van de ruimte werden optimaal benut om er een pittig weekje van te maken.

Van de sirene, de gebruikte soundtracks en de props tot de gasaanvallen, de outfits, het kookgerei en berichten in code ontstond er zo een duidelijk thema.

Voor TBO2 zou men heel goed weer een thema kunnen kiezen. Dat kan hetzelfde zijn (oorlog) als men daarvoor kiest maar kan ook iets anders zijn, genoeg variaties te verzinnen.
Zodat direct vanaf het begin een verhaallijn of rode draad de basis vormt voor opdrachten, de in en aankleding, muzikale omlijsting, de uitdagingen en ontberingen etc. Hier kan men best ver in gaan denk ik zolang het maar een functie in het spel heeft zoals het verlichten of verzwaren van de omstandigheden van de overlevers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rica op 24-05-2009 05:18:30 ]
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_69343915
Dat leger gedoe heb ik wel gezien..

Denk dat TBO2 totaal anders moet, een heel ander thema, en maak een rode draad door het verhaal,
dat bouwt spanning op.
Eigenlijk vindt ik deze bunker niet zo geschikt, er moeten minsten 2 ruimtes zijn, en een klein tuintje, het doet allemaal zo somber aan.
  † In Memoriam † zondag 24 mei 2009 @ 10:17:56 #144
137949 Disana
pi_69344707
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:28 schreef fadingleo het volgende:

[..]

Hoi Disana,

Morgen komt te vroeg!
Je zult, denk ik, ook al vernomen hebben dat er plannen zijn om na de vakantie (augustus/september) met TBO 2 te starten.
Laat de producenten eerst maar eens rustig TBO 1 evalueren om te kunnen evolueren.
Ja we hebben inmiddels al een indicatie Ga jij de cameravoering weer doen? Zoals ik al zei was die bijna altijd erg goed.
pi_69344749
3 maanden tot het begin van TBO2 geeft mij inziens voldoende ruimte om ten eerste iets te doen met de kritieken van de streamers zoals de site aanpassen, het consept veranderen of aanpassen waar nodig, opdrachten bedenken en uitwerken, de verf laten drogen idd , en Bart en Bram zullen zelf ongetwijfeld ook hun puntjes hebben die ze willen aanpassen na de opgedane ervaringen van de eerste rls.

De roleplay past er mooi in, het is een bunker maar in mijn ogen gewoon te klein om er echt alles uit te halen.
Ik kan me goed indenken dat het idd enorm zwaar geweest is voor de eerste overlevers in dat steegje, weinig bewegingsruimte en niets omhanden. Het levert ook enkel saaie streams op.

De opdrachten zouden zwaardere sanctie's kunnen en mogen hebben, de isoleercel is er niet voor niets en zo ook de buitenplaats.
Vond het wel jammer dat alleen Marielin door het mislukken van een opdracht zo een sanctie kreeg als buiten slapen.

Als roleplay gewoon gelijk fase 2 van kracht en allen in soldatenpakkie, geen kledingstukken inleveren, scheelt Bart wat zweetsokken meenemen en in de was gooien

[ Bericht 0% gewijzigd door earthling39 op 24-05-2009 10:26:48 ]
  † In Memoriam † zondag 24 mei 2009 @ 10:33:42 #146
137949 Disana
pi_69344926
quote:
Op zondag 24 mei 2009 00:42 schreef Sjet het volgende:

[..]

Deze snap ik niet? [het dik gedrukte]
Het zijn toch de streamers die de dienst uitmaken? Ongeacht van welk forum iemand komt beslist hij/zij iets in een poll.
En je kan het gewoon via je eigen forum volgen. Of op beide een beetje, etc.
Ik bedoel dat er interactie was/had moeten zijn tussen Fok! en The Bunker omdat er een partnerschap was aangegaan: wij zouden de makers van input voorzien waarmee zij iets zouden doen.

Je hebt waarschijnlijk wel gezien dat er veel ideeën zijn aangedragen. Dat was omdat wij het platform waren dat ging communiceren met de makers. Als Fok! de volgende keer niet meer dat platform is, kunnen we verzinnen en bekritiseren wat we willen, maar zal er hoogstwaarschijnlijk weinig tot niet naar geluisterd worden.
  † In Memoriam † zondag 24 mei 2009 @ 10:36:38 #147
137949 Disana
pi_69344969
quote:
Op zondag 24 mei 2009 01:31 schreef Stefan het volgende:
Wat vinden jullie van het besluit TBO2 pas aug/sept te doen? Ik vind het vrij laat, 3 maanden later. Al is de vakantie ook geen makkelijke periode.
Ik vind het erg laat en ik weet niet of ze de nu verworven kijkers vast zullen kunnen houden. Internet is anders dan televisie tijdloos en grenzeloos. Maar ik begrijp anderzijds ook wel dat evaluatie, planning en een rustpauze nodig zijn.
  zondag 24 mei 2009 @ 10:41:08 #148
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_69345031
Als ik denk aan back to basic denk ik vooral aan de jaren 50. Mensen hadden niks of weinig. Maar iedereen hielp en deelde met elkaar. Groepsgevoel. Bovendien had je geen tijd om verveeld aan de tafel te hangen want er was altijd wat te doen. Dat zou de rode draad kunnen zijn.

Nu in deze (crisis) tijd veel mensen hun baan verliezen en de eindjes aan elkaar moeten knopen (back to basic) lijkt mij dat een heel geschikt thema.

Geen aparte boodschappen, maar samengestelde voedzame maaltijden met een minimum bedrag. (heb je geen dure vitaminepreparaten nodig) Koken om toerbeurt.
Geen wasserij. Maar zet er een tobbe met wringer in. Zelf kleding wassen.
Geen duur wasmiddel. Maar sunlightzeep.
Geen warm water. Maar zelf water koken. Voor de was en je zelf wassen. Desnoods in een tobbe.
Laat een naaimachine sponsoren. Maak je eigen kleding. (maar vooral samenwerken)
Laat ze houthakken.
Wie kan het beste sokken stoppen.

Daar tussendoor zijn zijn wel spellen te bedenken of aan te koppelen.

Alleen beloningen die iets toevoegen. Bv. een zoutje, een pilsje, feestje, post. Maar wel voor allemaal. Dat versterkt het groepsgevoel en je best doen voor elkaar. En het luxe bed is dagelijks voor de no. 1 en 2. Of dat 2 mannen, vrouwen zijn maakt niet uit.

Irritatie komt dan toch wel naar de zwakkere in spellen die het steeds voor de hele groep verpesten.

Dit waren zomaar wat ideeën.

[ Bericht 3% gewijzigd door sunny16947 op 24-05-2009 10:49:04 ]
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  zondag 24 mei 2009 @ 11:04:13 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_69345413
quote:
Op zondag 24 mei 2009 10:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het erg laat en ik weet niet of ze de nu verworven kijkers vast zullen kunnen houden. Internet is anders dan televisie tijdloos en grenzeloos. Maar ik begrijp anderzijds ook wel dat evaluatie, planning en een rustpauze nodig zijn.
Ik geloof dat RLSers vrij trouw zijn, en wel terug zullen komen, in het verleden kwamen ze bij iedere BB terug en daar zat 9 maanden tussen.

Het lijkt me beter om deze keer een wat ruimere inschrijf- en screeningsperiode te hebben, want ik heb het idee dat dat 1 van de problemen van deze RLS was....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 24 mei 2009 @ 11:09:55 #150
255519 fadingleo
videoboer
pi_69345528
quote:
Op zondag 24 mei 2009 10:17 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja we hebben inmiddels al een indicatie Ga jij de cameravoering weer doen? Zoals ik al zei was die bijna altijd erg goed.
Dank je voor het kompliment.
Ik zat er natuurlijk niet alleen, er was een konstante shift van goede RCO' ers (remote camera operators).
Ik deel de komplimenten dan ook met hen, de geluidsmensen en de mede-regisseurs.
We probeerden altijd "mooi" beeld te maken op de stream, ook als het minder (actie) was. Dat valt niet mee! Soms ging er een schakeling niet goed, was een camera on-stream niet scherp, maar vergeef ons: we kunnnen niet 24/7 scherp blijven, dat is heel zwaar. Sorry daarvoor.

De mooiste beelden mi hebben we gemaakt nadat Jeroen zijn brief over zijn vriend ging voorlezen en de reakties daarop; geen actie, stille reakties, stille (bedroefde) koppetjes, serene ingetogen beelden.
Ook de beelden nav het koninginnedag incident waren mooi om te zien/maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')