abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69338913
Ik heb doorgescrold, niet eens meer gelezen.
Ik hoop dat ze het gezeik van Fok!! zat zijn,
  zaterdag 23 mei 2009 @ 23:42:40 #103
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_69338975
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:35 schreef Jian het volgende:

[..]

Waar staat dat wanneer "de binding" van de Bunker met FOK er niet meer is, de cossen, etc, niet meer zouden bestaan ? Die waren er ook ten tijde van BB en DGK en dat zal ook zo zijn tijdens TBO2, of er nu wel of geen samenwerkingsverband is met De Bunker.
Dat is waar. Zolang Danny een tijdelijk subforum toestaat voor TBO2 hoeft er niet per se een samenwerking te zijn. Maar de controlerende functie van de kijker moet ook dan wel gerespecteerd worden.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_69338978
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:40 schreef Chanel5 het volgende:
Want? Heb jij daar dan persoonlijk voordeel aan of zo
  zaterdag 23 mei 2009 @ 23:44:20 #105
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_69339036
quote:
Gezeik...

Wat heb jij zelf in de afgelopen 4/5 weken aan bruikbare tips en kritiek geleverd?
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  zaterdag 23 mei 2009 @ 23:44:27 #106
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_69339039
quote:

Dit is een evaluatietopic. Evalueer jij eens waarom FOK! voor jou niet leuk was tijdens TBO
pi_69339115
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:42 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Want? Heb jij daar dan persoonlijk voordeel aan of zo
Absoluut niet. Ik vind dat Danny verkeerd bezig is.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 23:53:50 #108
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_69339284
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:44 schreef Stefan het volgende:

[..]

Dit is een evaluatietopic. Evalueer jij eens waarom FOK! voor jou niet leuk was tijdens TBO
Ik,spuit 11 zeg weer wat,Ik vind Danny ook soms doordraaien maar ik kan ook doordraaien en doorzeuren en nog veel meer,Maar het kan hier wel en daarom voel ik me fijn hier op FOK..
Huub heeft het altijd gedaan,ook al heeft ie het niet gedaan.Vergeet dat nooit! :-)
  zaterdag 23 mei 2009 @ 23:56:39 #109
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_69339371
quote:
Nadia" of Franse fan ga lekker zoenen met Sly"
Huub heeft het altijd gedaan,ook al heeft ie het niet gedaan.Vergeet dat nooit! :-)
  Admin zaterdag 23 mei 2009 @ 23:59:48 #110
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69339456
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:47 schreef Chanel5 het volgende:

Absoluut niet. Ik vind dat Danny verkeerd bezig is.
nou, bedankt voor de mededeling. Kun je ons dan nu weer ons gang laten gaan? We waren suggesties aan het bedenken voor B&B om TBO2 beter te maken namelijk, tot jij er als een malle doorheen kwam walsen.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 24 mei 2009 @ 00:06:51 #111
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69339634
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:29 schreef PC eend het volgende:

[..]

Bruikbare input/feedback kunnen ze (buiten hun eventuele eigen platform om) gewoon van de bekende fora plukken, zoals alle redacties van rls al deden.
Zo actief als het eens was, met een megadenktank van 50 users hier op FOK!, gaat het dan niet meer worden natuurlijk .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 24 mei 2009 @ 00:07:20 #112
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69339652
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:53 schreef mooiiiiii het volgende:

[..]

Ik,spuit 11 zeg weer wat,Ik vind Danny ook soms doordraaien maar ik kan ook doordraaien en doorzeuren en nog veel meer,Maar het kan hier wel en daarom voel ik me fijn hier op FOK..
FOK!, waar alle vrouwen PMS hebben -- of erger
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_69339667
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:07 schreef Jian het volgende:

[..]

Simpel, lever input op de plek die zij daar straks voor aanwijzen (Bunkersite (met evenueel klein forum)) Daar heb je echt FOK als zodanig niet voor nodig. Ik denk dat FOK zeker nodig was als springplank, maar ik ben het met 5thencounter eens dat die "noodzaak" (er) nu niet meer (zo groot is) voor B&B.
Ik ben nog niet zolang hier op FOK, maar lang genoeg om te zien dat het hier erg vrij is te posten wat op de tong ligt, dat maakt voor mij juist dat dit forum niet alleen maar een springplank zou moeten zijn maar evens een klankbord voor kritische muziek naar de redactie toe waarbij de moderatie niet in handen van de redactie is.
  zondag 24 mei 2009 @ 00:11:05 #114
2018 PC eend
relativist
pi_69339755
De kijker wordt regisseur, jury en adviseur tegelijkertijd. Nog nooit was de invloed van de kijker op televisie zo persoonlijk, zo direct en zo groot. Want de kijker bepaalt wat er gaat gebeuren en hoe het programma eruit gaat zien.

nu op ned 3
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_69339804
quote:
Op zondag 24 mei 2009 00:07 schreef earthling39 het volgende:

[..]

Ik ben nog niet zolang hier op FOK, maar lang genoeg om te zien dat het hier erg vrij is te posten wat op de tong ligt, dat maakt voor mij juist dat dit forum niet alleen maar een springplank zou moeten zijn maar evens een klankbord voor kritische muziek naar de redactie toe waarbij de moderatie niet in handen van de redactie is.
Real life Forum, niet alleen horen wat je wil horen en ja-knikkers.. ECHTE real life kijkers en reacties.. Wat wil je nog meer?
dag
  zondag 24 mei 2009 @ 00:13:33 #116
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_69339820
quote:
Op zondag 24 mei 2009 00:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

FOK!, waar alle vrouwen PMS hebben -- of erger
Jij weet wat dat is,ik gelukkig niet
  zondag 24 mei 2009 @ 00:16:56 #117
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_69339903
Nog iets heel anders maar aangezien het ook onder evaluatie geschaard kan worden: de setting kan nog wel het een en ander aan verbeterd worden.

Soms was het "boven" zo rumoerig dat het op de streams door de microfoons van de bewoners te horen was. De bewoners zelf moeten het dus helemaal goed hebben kunnen horen, wat er zich om hen heen afspeelde.

Voor het gevoel van isolatie zou een geluidsdempend plafond niet verkeerd zijn. De bewoners zouden imo toch zoveel mogelijk de indruk moeten hebben afgesloten te zijn.

Plus het in en uitlopen van crew in de bunker. Iets wat men imo ook zoveel mogelijk vermijden moet. Alleen als het echt, echt strikt noodzakelijk is. De bewoners moeten zo weinig mogelijk andere gezichten zien in de periode dat ze daar zitten. (geen gesluip 's nachts door de bunker, biertaxi's of Bram die Jeroen een pakje peuken overhandigd ed). Ook met opdrachten ed. Probeer opdrachten te vermijden die meer personen dan alleen Bunkermaster Bart vergen.

Telefoongebruik idemdito. Beperken tot een minimum en zakelijk houden. Uit de antwoorden van de overlevers kon je opmaken dat ze soms zelfs werd gevraagd hoe het met ze ging. "Hoe gaat het ermee?" "Ja goed".
Hallo, het is geen babbeltje maken. De bewoners onderling: "Wie had je aan de telefoon" - "O die, ja die is aardig he?"

Geef ze desnoods de noodzakelijke berichten via een beeldscherm. *Ping* Zet de was in het voorraadhok.

Zo weinig mogelijk contact met mensen behalve dan met elkaar.
Your games are death
With every breath
  zondag 24 mei 2009 @ 00:17:36 #118
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69339923
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:09 schreef Danny het volgende:

[..]

Mja, maar veel van die mensen zijn imo precies het publiek dat je NIET zoekt. Die hebben niets te bieden (je hebt de posts ook wel gelezen neem ik aan). Wat je dan krijgt is een erg kleinschalig forum waar alleen het hyvespubliek komt.
Maar wat wil Fok er dan mee? De laatste RLS'en m.n. DGK en TBO trekken meerendeels theekransjes; vrouwen die om half zes in de pan gaan roeren en om half elf op stok gaan. Mensen die dit niet volgen omdat ze kritisch zijn, maar omdat het de dag vult en er wat te kleppen valt. Een doelgroep die nauwelijks verwant is aan 'de Fokker'. Iets dat natuurlijk geldt voor meer subfora (neem OUD).

Voor jou zijn het uiteindelijk toch slechts pageviews en post aantallen of wil je toch een soort smoel hebben als forum?

[ Bericht 0% gewijzigd door voyeur op 24-05-2009 00:26:04 ]
Here we are now, entertain us.
  zondag 24 mei 2009 @ 00:18:07 #119
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69339940
quote:
Op zondag 24 mei 2009 00:11 schreef PC eend het volgende:
De kijker wordt regisseur, jury en adviseur tegelijkertijd. Nog nooit was de invloed van de kijker op televisie zo persoonlijk, zo direct en zo groot. Want de kijker bepaalt wat er gaat gebeuren en hoe het programma eruit gaat zien.

nu op ned 3
Tof, nu airguitar in de gaybar
Een gedicht over Maanvis
  zondag 24 mei 2009 @ 00:18:45 #120
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_69339957
Ja, het leek erop of ze soms naar boven mochten voor thee, een koekje en een aai over de bol.
  zondag 24 mei 2009 @ 00:22:25 #121
2018 PC eend
relativist
pi_69340047
quote:
Op zondag 24 mei 2009 00:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Tof, nu airguitar in de gaybar
De streamer kijker beslist...

Ik vind het ook niet veel, maar het concept kwam me ergens wel bekend voor
  Admin zondag 24 mei 2009 @ 00:25:43 #122
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69340141
quote:
Op zondag 24 mei 2009 00:17 schreef voyeur het volgende:

[..]

Maar wat wil Fok er dan mee? De laatste RLS'en m.n. DGK en TBO trekken meerendeels theekransjes; vrouwen die om half zes in de pan gaan roeren en om half elf op stok gaan. Mensen die dit niet volgen omdat ze kritisch zijn, maar omdat het de dag vult en er wat te kleppen valt. Een doelgreop die nauwelijks verwant zijn aan 'de Fokker'. Iets dat natuurlijk geldt voor meer subfora (neem OUD).

Voor jou zijn het uiteindelijk toch slechts pageviews en post aantallen of wil je toch een soort smoel hebben als forum?
FOK! wil er helemaal niks mee. Zij zijn naar ons toegekomen, niet andersom. Zij wilden gebruik maken van onze ervaring op het gebied van real life soaps. We doen het natuurlijk pas tien jaar en zijn verreweg de grootste online partij op dit gebied.
Mij leek het een leuk concept en juist de belofte van eerlijk spel in combinatie met echte inspraak door de kijkers was wel een experiment waard. Ik denk ook nog steeds dat het zou kunnen werken (en dan bedoel ik; echt een succes kunnen worden) als aan dat oorspronkelijke concept kan worden vastgehouden.
En natuurlijk is de hoop van FOK! (of mij, zo je wilt) dat het een succes wordt en FOK! er beter van kan worden (of ik, zo je wilt), maar nogmaals; dat is voor mij niet dermate belangrijk dat ik koste wat kost die partnership wil volhouden.

TBO2 zal, indien goed aangepakt - niet eens persé op de hier aangedragen manieren - succesvoller zijn dan de eerste. Daar zou FOK! ook prima van kunnen profiteren, maar dan komt die principekwestie weer om de hoek kijken. We gaan geen partnerschap aan op basis van de afgelopen 25 dagen TBO. Dat is niet het concept waar ik mee akkoord ben gegaan en niet het concept waar ik ooit mee akkoord zàl gaan.
  zondag 24 mei 2009 @ 00:32:34 #123
2018 PC eend
relativist
pi_69340333
quote:
Op zondag 24 mei 2009 00:25 schreef Danny het volgende:

[..]

TBO2 zal, indien goed aangepakt - niet eens persé op de hier aangedragen manieren - succesvoller zijn dan de eerste. Daar zou FOK! ook prima van kunnen profiteren, maar dan komt die principekwestie weer om de hoek kijken. We gaan geen partnerschap aan op basis van de afgelopen 25 dagen TBO. Dat is niet het concept waar ik mee akkoord ben gegaan en niet het concept waar ik ooit mee akkoord zàl gaan.
Bij de meeste mensen gelden principes totdat het ze geld kost, dat jij daar niet zoveel last van hebt vind ik wel mooi

Jij ben eigenlijk een soort moeder theresa en Ghandi in budha-vorm
  zondag 24 mei 2009 @ 00:37:50 #124
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69340459
quote:

[..]

FOK! wil er helemaal niks mee. Zij zijn naar ons toegekomen, niet andersom. Zij wilden gebruik maken van onze ervaring op het gebied van real life soaps. We doen het natuurlijk pas tien jaar en zijn verreweg de grootste online partij op dit gebied.
Mij leek het een leuk concept en juist de belofte van eerlijk spel in combinatie met echte inspraak door de kijkers was wel een experiment waard. Ik denk ook nog steeds dat het zou kunnen werken (en dan bedoel ik; echt een succes kunnen worden) als aan dat oorspronkelijke concept kan worden vastgehouden.
En natuurlijk is de hoop van FOK! (of mij, zo je wilt) dat het een succes wordt en FOK! er beter van kan worden (of ik, zo je wilt), maar nogmaals; dat is voor mij niet dermate belangrijk dat ik koste wat kost die partnership wil volhouden.

Dat begrijp ik wel en ik respecteer je keuzes ook, maar het is een vorm van marketing dus was mijn vraag of je ook voor ogen had welke doelgroep je binnen wil halen met de steun aan een RLS.

Ik ben zelf ongetwijfeld niet representatief, maar ik lees de COS'sen zonder dat ik langer dan tien minuten naar de streams kijk per maand. Ik ben een soort 3e generatie kijker: eerste generatie keek tv en sprak erover op een forum, tweede generatie keek streams en gaf commentaar in de COS'sen en de laatste stap is dat je niet langer geinteresseerd bent in de streams zelf, maar in de commentaren van de mensen. Zij vormen de hoofdrolspelers van mijn RLS. Ik heb dat zowel bij DGK als bij TBO gedaan en het valt me op dat meer mensen dat lijken te doen.

Als dat de trend is, doet het er dus nog maar marginaal toe wat er op die streams gebeurt, maar draait het om de forum interactie. Als Fok! door wil gaan met RLS'en zou het dus te overwegen zijn om de RLS zelf te produceren (danwel uitbesteden, maar in opdracht) omdat je slechts dan maximale interactie kan krijgen. Je kan dan live chat / posts projecteren in beeld, veel rechtstreekser aansturen, real time polls verwerken etc.

Als duidelijk is dat de RLS deelnemers slechts puppets zijn in een interactief internet spel, SIMS met een eigen karakter dan heb je pas een nieuwe formule waar Fok! verder mee zou kunnen doorbreken. Een beetje sponsoren en wat meer posts van de redaktie zijn daarvoor niet de sleutel.
pi_69340503
quote:
Als aangegeven wordt bij TBO II dat de redactie links en rechts invloed zal hebben op de spelers, het niet altijd "eerlijk" gespeeld zal worden om frictie tussen spelers en bij de streamers te creëren, dat ook keurig en leesbaar aangegeven is voor iedereen en ze er allemaal mee akkoord gaan, dan kun jij er vast wel mee leven denk ik?

En principes zijn, naast dat ze niet allemaal verkeerd zijn, ook kutdingen die je soms niet echt verder brengen.
pi_69340575
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 20:46 schreef Disana het volgende:
Allereerst moet me van het hart dat het toch wel hartverwarmend is dat er zelfs nu nog met ons streamers contact wordt onderhouden door af en toe iets op de stream te doen (bordje streamers bedankt en muziek voor toverheks). Dat getuigt mijns inziens echt wel van een band tussen ons op Fok! en de makers daar op de regie.

Ik onderschrijf grotendeels wat hierboven allemaal al is geschreven, dat ga ik niet allemaal herhalen.

Ik heb me prima vermaakt met de streams en Fok! Er is hier veel voorgesteld ter verbetering, maar één ding moet volgens mij niet en dat is het charmante gebrek aan professionalisme ervanaf halen. Misschien kan ik beter 'geliktheid' in plaats van 'professionalisme schrijven. Weinig middelen en een hart voor de zaak en voor ons maken het in mijn ogen juist tot een aantrekkelijk sukses. Een echt internet-produkt.

Wat mij betreft hoeft er geen samenwerking met Fok! meer te komen als de problemen onoverbrugbaar zijn, maar ik zie ook liever niet dat VOL of Nowlive de dienst gaan uitmaken want die hebben nu eenmaal heel andere voorkeuren dan ik (en ik denk veel mensen hier). Komt er toch weer samenwerking met Fok!, dan mag dat wat mij betreft beperkt blijven tot contact hier op het forum; ik heb me bij tijd en wijle lichtelijk gestoord aan de bezoekers en vrijwilligers ter plaatse.

Is het voor herhaling vatbaar... jazeker. Ik lees zojuist op de stream dat er na de zomervakantie een vervolg komt en dat is geweldig. Ondanks alle hier al opgesomde gebreken vind ik toch dat de makers behoorlijk geslaagd zijn in een basic rls.

Tot slot de oprechte hoop dat Danny en de makers e.e.a. kunnen uitpraten. Als het aan mij ligt zijn de makers op ons TBO II forum weer welkom voor discussie.
Deze snap ik niet? [het dik gedrukte]
Het zijn toch de streamers die de dienst uitmaken? Ongeacht van welk forum iemand komt beslist hij/zij iets in een poll.
En je kan het gewoon via je eigen forum volgen. Of op beide een beetje, etc.
  zondag 24 mei 2009 @ 00:48:11 #127
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_69340716
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:35 schreef Jian het volgende:

[..]

Waar staat dat wanneer "de binding" van de Bunker met FOK er niet meer is, de cossen, etc, niet meer zouden bestaan ? Die waren er ook ten tijde van BB en DGK en dat zal ook zo zijn tijdens TBO2, of er nu wel of geen samenwerkingsverband is met De Bunker.
Misschien dat @stefan bedoeld .De redactie is de Bunker en als die niet meer op Fopk komt zijn ze bij een ander en dat is toch anders" If you know what i mean"
pi_69340797
wat mij betreft mogen er meer kanditaten in die al echt iets beleefd hebben (oudere mensen), maar die zijn misschien minder makkelijk te vinden voor dat prijzengeld en onder deze condities, want die hebben meer te verliezen

ook vond ik het afzien in fase 3 en 4 heel erg om te zien (weinig eten, slaap en haast geen sanitaire voorzieningen), dan liever de "luxe" uit de Gouden Kooi met de H&M jurkjes en de Euroshopper boodschappen

het contact met de redactie via de telefoon mag voor mij tot een minimum beperkt worden, want je merkt duidelijk dat de overlevers hierdoor veranderen, ik vond wel de vragensessies in de isoleercel erg leuk

het ergste vind ik eigenlijk dat alle toekomstige kandidaten zich ervan bewust zijn, hoe de buitenwereld op een RLS reageert en hiermee rekening houden in hun doen en laten, ze praten / kijken gewoon in camera's tegen de streamers, alleen wanneer rijkelijk alcohol stroomt vergeten ze dat nog wel eens....

geef de mensen gewoon iets te doen, het is heel saai om tijdens streamprimetime tegen mensen aan te kijken die zich vervelen

de meeste informatie op de website moet gewoon toegankelijk zijn voor iedereen zonder zich eerst te moeten registreren
  zondag 24 mei 2009 @ 00:51:55 #129
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_69340803
quote:
Op zondag 24 mei 2009 00:42 schreef Sjet het volgende:

[..]

Het zijn toch de streamers die de dienst uitmaken? Ongeacht van welk forum iemand komt beslist hij/zij iets in een poll.
Ik snap de dikgedrukte letters van Disana heel goed/
pi_69340933
quote:
Op zondag 24 mei 2009 00:51 schreef mooiiiiii het volgende:

[..]

Ik snap de dikgedrukte letters van Disana heel goed/
Nou vertel

En dan hoor ik graag ook nog Disana haar eigen toelichting.
  zondag 24 mei 2009 @ 01:20:45 #131
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_69341424
Ik zie op eens de dikgedrukte letters van @disana niet meer,maar dat zal vast aan mij liggen
  zondag 24 mei 2009 @ 01:25:51 #132
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69341533
quote:
Op zondag 24 mei 2009 01:20 schreef mooiiiiii het volgende:
Ik zie op eens de dikgedrukte letters van @disana niet meer,maar dat zal vast aan mij liggen
Alcohol in het spel
Een gedicht over Maanvis
  zondag 24 mei 2009 @ 01:31:10 #133
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_69341628
quote:
Op zondag 24 mei 2009 00:17 schreef voyeur het volgende:

[..]

Maar wat wil Fok er dan mee? De laatste RLS'en m.n. DGK en TBO trekken meerendeels theekransjes; vrouwen die om half zes in de pan gaan roeren en om half elf op stok gaan. Mensen die dit niet volgen omdat ze kritisch zijn, maar omdat het de dag vult en er wat te kleppen valt. Een doelgroep die nauwelijks verwant is aan 'de Fokker'. Iets dat natuurlijk geldt voor meer subfora (neem OUD).

Ik ga vaak om half 3.of later pitten.Tis ook nooit goed en als je 85 bent en in de kroeg zit is he "Zowww die ouwe is nog lekker bezig en zit niet achter de geraniums" Praat voor jezelf en lul pas als je over de 45 bent
  zondag 24 mei 2009 @ 01:31:50 #134
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_69341638
Wat vinden jullie van het besluit TBO2 pas aug/sept te doen? Ik vind het vrij laat, 3 maanden later. Al is de vakantie ook geen makkelijke periode.
  zondag 24 mei 2009 @ 01:34:42 #135
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_69341684
quote:
Op zondag 24 mei 2009 01:31 schreef Stefan het volgende:
Wat vinden jullie van het besluit TBO2 pas aug/sept te doen? Ik vind het vrij laat, 3 maanden later. Al is de vakantie ook geen makkelijke periode.
Prima!! Eff alles laten bezinken en de zomer doet iedereen goed..M'n eerste zomer na DGK en trusteh Fokkers
pi_69341710
Is de verf tenminste droog
dag
pi_69341802
quote:
Strategisch volgens mij niet slim. Net na de vakantie hebben mensen het geld op, terwijl ze nu net vakantiegeld hebben ontvangen. Van 10 Juni tot 10 Juli kan er volgens mij nog net eentje voor de vakantie uit. Maar ja, waar vind je zo snel "overlevers"
  zondag 24 mei 2009 @ 01:43:43 #138
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_69341871
De casting van TBO2 was al rond voor 1 begon begreep ik.
pi_69342152
quote:
Op zondag 24 mei 2009 01:43 schreef Stefan het volgende:
De casting van TBO2 was al rond voor 1 begon begreep ik.
Tja, ik heb geen zicht op wat ze allemaal nog zouden moeten doen voor een tweede versie maar als ik de reacties hier hoor, bijna allemaal positief, dan kunnen ze er best nog eentje doorheen knallen.
  zondag 24 mei 2009 @ 01:58:15 #140
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69342164
quote:
Op zondag 24 mei 2009 01:31 schreef mooiiiiii het volgende:

[..]

Ik ga vaak om half 3.of later pitten.Tis ook nooit goed en als je 85 bent en in de kroeg zit is he "Zowww die ouwe is nog lekker bezig en zit niet achter de geraniums" Praat voor jezelf en lul pas als je over de 45 bent
Dat laatste is al lange tijd het geval
  zondag 24 mei 2009 @ 02:09:33 #141
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69342405
quote:
Op zondag 24 mei 2009 01:40 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Strategisch volgens mij niet slim. Net na de vakantie hebben mensen het geld op, terwijl ze nu net vakantiegeld hebben ontvangen. Van 10 Juni tot 10 Juli kan er volgens mij nog net eentje voor de vakantie uit. Maar ja, waar vind je zo snel "overlevers"
goede reden om mee te doen toch, het geld is op na de vakantie
Een gedicht over Maanvis
  zondag 24 mei 2009 @ 05:04:28 #142
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_69343430
Role-playing

Was dit vooraf bedacht? Mijn indruk was dat het gaandeweg ontstond. Het idee van de gasaanval begon iig vrij spontaan en in allerijl zijn er wat rookbommetjes gekocht. De uitvoering de eerste keer (keren) was erg beroerd. De bewoners hebben een uur of langer met een gasmasker op aan tafel zitten wachten terwijl er een vrij akelige soundtrack (incomming!) maar herhaald en herhaald werd.
De keren daarop met oa. een viskom en mensen door de bunker kwamen hollen om iets wat rookte te deponeren deden ook erg rommelig en knullig aan.

Tegen het einde was het een stuk beter. Die keer dat men net een uurtje lag te slapen en plotseling Hell March door de speaker galde was het een uitvoering met een kop en een staart geworden.

De associatie van de bunker cq. schuilkelder met oorlog was al gemaakt (het luchtalarm wanneer er iets in de voorraadruimte lag bijvoorbeeld) en daar speelde de gasaanval natuurlijk op in maar als actie op zich vroeg ik me, vooral in het begin, af waar het voor diende. Tegen het eind toen het oa. gebruikt werd om de nachtrust te verstoren kreeg het een functie en doel in het spel.

Het role-playing ging daarna nog een stap verder en de bewoners (en de bunkermaster) kregen soldatenpakjes. Hoewel de meningen erover verdeeld waren, niet iedereen was even gecharmeerd van de outfits of het militaire aspect, vond ik het idee erachter erg leuk. Als onderdeel van de uitdaging van de bunker, dus zware omstandigheden creëren, paste het imo ook prima. De beperkte mogelijkheden van de ruimte werden optimaal benut om er een pittig weekje van te maken.

Van de sirene, de gebruikte soundtracks en de props tot de gasaanvallen, de outfits, het kookgerei en berichten in code ontstond er zo een duidelijk thema.

Voor TBO2 zou men heel goed weer een thema kunnen kiezen. Dat kan hetzelfde zijn (oorlog) als men daarvoor kiest maar kan ook iets anders zijn, genoeg variaties te verzinnen.
Zodat direct vanaf het begin een verhaallijn of rode draad de basis vormt voor opdrachten, de in en aankleding, muzikale omlijsting, de uitdagingen en ontberingen etc. Hier kan men best ver in gaan denk ik zolang het maar een functie in het spel heeft zoals het verlichten of verzwaren van de omstandigheden van de overlevers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rica op 24-05-2009 05:18:30 ]
Your games are death
With every breath
pi_69343915
Dat leger gedoe heb ik wel gezien..

Denk dat TBO2 totaal anders moet, een heel ander thema, en maak een rode draad door het verhaal,
dat bouwt spanning op.
Eigenlijk vindt ik deze bunker niet zo geschikt, er moeten minsten 2 ruimtes zijn, en een klein tuintje, het doet allemaal zo somber aan.
  † In Memoriam † zondag 24 mei 2009 @ 10:17:56 #144
137949 Disana
pi_69344707
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:28 schreef fadingleo het volgende:

[..]

Hoi Disana,

Morgen komt te vroeg!
Je zult, denk ik, ook al vernomen hebben dat er plannen zijn om na de vakantie (augustus/september) met TBO 2 te starten.
Laat de producenten eerst maar eens rustig TBO 1 evalueren om te kunnen evolueren.
Ja we hebben inmiddels al een indicatie Ga jij de cameravoering weer doen? Zoals ik al zei was die bijna altijd erg goed.
pi_69344749
3 maanden tot het begin van TBO2 geeft mij inziens voldoende ruimte om ten eerste iets te doen met de kritieken van de streamers zoals de site aanpassen, het consept veranderen of aanpassen waar nodig, opdrachten bedenken en uitwerken, de verf laten drogen idd , en Bart en Bram zullen zelf ongetwijfeld ook hun puntjes hebben die ze willen aanpassen na de opgedane ervaringen van de eerste rls.

De roleplay past er mooi in, het is een bunker maar in mijn ogen gewoon te klein om er echt alles uit te halen.
Ik kan me goed indenken dat het idd enorm zwaar geweest is voor de eerste overlevers in dat steegje, weinig bewegingsruimte en niets omhanden. Het levert ook enkel saaie streams op.

De opdrachten zouden zwaardere sanctie's kunnen en mogen hebben, de isoleercel is er niet voor niets en zo ook de buitenplaats.
Vond het wel jammer dat alleen Marielin door het mislukken van een opdracht zo een sanctie kreeg als buiten slapen.

Als roleplay gewoon gelijk fase 2 van kracht en allen in soldatenpakkie, geen kledingstukken inleveren, scheelt Bart wat zweetsokken meenemen en in de was gooien

[ Bericht 0% gewijzigd door earthling39 op 24-05-2009 10:26:48 ]
  † In Memoriam † zondag 24 mei 2009 @ 10:33:42 #146
137949 Disana
pi_69344926
quote:
Op zondag 24 mei 2009 00:42 schreef Sjet het volgende:

[..]

Ik bedoel dat er interactie was/had moeten zijn tussen Fok! en The Bunker omdat er een partnerschap was aangegaan: wij zouden de makers van input voorzien waarmee zij iets zouden doen.

Je hebt waarschijnlijk wel gezien dat er veel ideeën zijn aangedragen. Dat was omdat wij het platform waren dat ging communiceren met de makers. Als Fok! de volgende keer niet meer dat platform is, kunnen we verzinnen en bekritiseren wat we willen, maar zal er hoogstwaarschijnlijk weinig tot niet naar geluisterd worden.
  † In Memoriam † zondag 24 mei 2009 @ 10:36:38 #147
137949 Disana
pi_69344969
quote:
Ik vind het erg laat en ik weet niet of ze de nu verworven kijkers vast zullen kunnen houden. Internet is anders dan televisie tijdloos en grenzeloos. Maar ik begrijp anderzijds ook wel dat evaluatie, planning en een rustpauze nodig zijn.
  zondag 24 mei 2009 @ 10:41:08 #148
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_69345031
Als ik denk aan back to basic denk ik vooral aan de jaren 50. Mensen hadden niks of weinig. Maar iedereen hielp en deelde met elkaar. Groepsgevoel. Bovendien had je geen tijd om verveeld aan de tafel te hangen want er was altijd wat te doen. Dat zou de rode draad kunnen zijn.

Nu in deze (crisis) tijd veel mensen hun baan verliezen en de eindjes aan elkaar moeten knopen (back to basic) lijkt mij dat een heel geschikt thema.

Geen aparte boodschappen, maar samengestelde voedzame maaltijden met een minimum bedrag. (heb je geen dure vitaminepreparaten nodig) Koken om toerbeurt.
Geen wasserij. Maar zet er een tobbe met wringer in. Zelf kleding wassen.
Geen duur wasmiddel. Maar sunlightzeep.
Geen warm water. Maar zelf water koken. Voor de was en je zelf wassen. Desnoods in een tobbe.
Laat een naaimachine sponsoren. Maak je eigen kleding. (maar vooral samenwerken)
Laat ze houthakken.
Wie kan het beste sokken stoppen.

Daar tussendoor zijn zijn wel spellen te bedenken of aan te koppelen.

Alleen beloningen die iets toevoegen. Bv. een zoutje, een pilsje, feestje, post. Maar wel voor allemaal. Dat versterkt het groepsgevoel en je best doen voor elkaar. En het luxe bed is dagelijks voor de no. 1 en 2. Of dat 2 mannen, vrouwen zijn maakt niet uit.

Irritatie komt dan toch wel naar de zwakkere in spellen die het steeds voor de hele groep verpesten.

Dit waren zomaar wat ideeën.

[ Bericht 3% gewijzigd door sunny16947 op 24-05-2009 10:49:04 ]
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  zondag 24 mei 2009 @ 11:04:13 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_69345413
quote:
Op zondag 24 mei 2009 10:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het erg laat en ik weet niet of ze de nu verworven kijkers vast zullen kunnen houden. Internet is anders dan televisie tijdloos en grenzeloos. Maar ik begrijp anderzijds ook wel dat evaluatie, planning en een rustpauze nodig zijn.
Ik geloof dat RLSers vrij trouw zijn, en wel terug zullen komen, in het verleden kwamen ze bij iedere BB terug en daar zat 9 maanden tussen.

Het lijkt me beter om deze keer een wat ruimere inschrijf- en screeningsperiode te hebben, want ik heb het idee dat dat 1 van de problemen van deze RLS was....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 24 mei 2009 @ 11:09:55 #150
255519 fadingleo
videoboer
pi_69345528
quote:
Op zondag 24 mei 2009 10:17 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja we hebben inmiddels al een indicatie Ga jij de cameravoering weer doen? Zoals ik al zei was die bijna altijd erg goed.
Dank je voor het kompliment.
Ik zat er natuurlijk niet alleen, er was een konstante shift van goede RCO' ers (remote camera operators).
Ik deel de komplimenten dan ook met hen, de geluidsmensen en de mede-regisseurs.
We probeerden altijd "mooi" beeld te maken op de stream, ook als het minder (actie) was. Dat valt niet mee! Soms ging er een schakeling niet goed, was een camera on-stream niet scherp, maar vergeef ons: we kunnnen niet 24/7 scherp blijven, dat is heel zwaar. Sorry daarvoor.

De mooiste beelden mi hebben we gemaakt nadat Jeroen zijn brief over zijn vriend ging voorlezen en de reakties daarop; geen actie, stille reakties, stille (bedroefde) koppetjes, serene ingetogen beelden.
Ook de beelden nav het koninginnedag incident waren mooi om te zien/maken.
  Admin zondag 24 mei 2009 @ 11:15:50 #151
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69345655
zolang er niet in de tussentijd een DGK2 wordt uitgestampt door rtl5 denk ik dat het wel goed komt met TBO2 en zullen ze het zeker niet slechter doen dan TBO1, afhankelijk van de nieuwe partner en mediacampagne. De media lijkt echter verre van happig op dit concept vooralsnog.
pi_69345658
Kheb er nog eentje:

Geen mail de Bunker in.
Khoorde Micha zeggen dat ie aanwijzingen in zijn mails had gestopt.

Info=oneerlijk.
Huilie.
  Admin zondag 24 mei 2009 @ 11:19:51 #153
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69345733
quote:
Op zondag 24 mei 2009 11:15 schreef -sabine- het volgende:
Kheb er nog eentje:

Geen mail de Bunker in.

Info=oneerlijk.
Huilie.
Kan het zijn dat ik geen touw aan jouw post kan vastknopen?
Noem je jezelf huillie? En zo niet; wie noem je wel een huillie?
pi_69345781
quote:
Op zondag 24 mei 2009 11:19 schreef Danny het volgende:

[..]

Kan het zijn dat ik geen touw aan jouw post kan vastknopen?
Noem je jezelf huillie? En zo niet; wie noem je wel een huillie?
Je blijft moeite met me houden.....is niet errug!
En lossssssssssss
  † In Memoriam † zondag 24 mei 2009 @ 11:24:56 #155
137949 Disana
pi_69345825
quote:
Op zondag 24 mei 2009 11:22 schreef -sabine- het volgende:

[..]

Je blijft moeite met me houden.....is niet errug!
En lossssssssssss
Ben je dronken?
  Admin zondag 24 mei 2009 @ 11:29:08 #156
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69345907
quote:
Op zondag 24 mei 2009 11:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Ben je dronken?
dat vraag ik me ook af. ik bedoelde m'n post helemaal niet rot maar ik snapte er werkelijk geen reet van...
pi_69346181
Ik ga iedere post wel evalueren.
Of skippen.
Zo beter?

Nee, ik ben niet dronken. Ik heb nog nooit een druppel alkohol gehad.
Als ik niet gewaardeerd/geaksepteerd/getolereerd word, ook goed, blijf ik hier weg.
Voorlopig.

Ik snap niet dat het in ene een punt is.
pi_69346219
quote:
Op zondag 24 mei 2009 11:29 schreef Danny het volgende:

[..]

dat vraag ik me ook af. ik bedoelde m'n post helemaal niet rot maar ik snapte er werkelijk geen reet van...
Ik ook niet.
Soms snappen mensen elkaar niet.
Ik laat het dan daarbij.
Mijn keuze.

Fijne zondag allemaal.
Ik ga niet meer energie aan dit verspillen.

Gewoon weer een keuzen, zonder rankune.
  zondag 24 mei 2009 @ 11:43:56 #159
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_69346249
quote:
Op zondag 24 mei 2009 11:41 schreef -sabine- het volgende:
Ik ga iedere post wel evalueren.
Of skippen.
Zo beter?

Nee, ik ben niet dronken. Ik heb nog nooit een druppel alkohol gehad.
Als ik niet gewaardeerd/geaksepteerd/getolereerd word, ook goed, blijf ik hier weg.
Voorlopig.

Ik snap niet dat het in ene een punt is.
Mensch, haal nou eens adem, pak een ritalin ofzo ... niemand is je aan het aanvallen, maar je posting is dermate vaag dat niemand ene hol ervan begrijpt... Lees het nou zelf eens en vertel dan eens of je je eigen gebral nog een beetje kan begrijpen ok?

Kolere, je hebt ze er soms bij he !
Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
  zondag 24 mei 2009 @ 11:44:25 #160
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_69346262
alles is al gezegd natuurlijk
wat ik vervelend vond was dat ze van het concept af gingen wijken--> SAMENwerken/GROEPSgevoel
Jeroen werd gesteund met zijn treiteracties en zou eigenlijk een sanctie hebben verdiend omdat ie zélf de show wilde maken, maar kreeg daar nota bene een clandestien biertje voor
leuk om te zien , dat wel, maar níet de bedoeling
ik kan me goed voorstellen dat enkele kandidaten zich nooit zouden hebben opgegeven als ze hadden geweten dat dat de bedoeling was, Peter bv
en dan gaat de regie er ook nog in mee door geheime opdrachten te geven?
het was natuurlijk super makkelijk voor jeroen om die spullen te jatten: immers , niemand verdacht hem daar van , men ging rustig slapen, logisch ook als je bedenkt dat ze er voor elkaar hadden moeten zijn als groep, dan hoef je dat soort dingen helemaal niet te verwachten
Volgende keer maar geen concept voorstellen dus, laat het allemaal maar op zijn beloop, dan zien we vanzelf wel wat de overlevers allemaal verzinnen om in de picture te komen, nadeel is dan wel dat je alleen maar aanmeldingen gaat krijgen van mensen die zo mogelijk nóg gekkere acties bedenken als Bij DGK om maar in de belangstelling te staan, acteren is er niks bij, maar ja, dat was nu ook al zo: Jeroen was alleen maar bezig om show te maken voor de streamer
  zondag 24 mei 2009 @ 11:45:17 #161
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_69346288
quote:
Op zondag 24 mei 2009 11:15 schreef Danny het volgende:
zolang er niet in de tussentijd een DGK2 wordt uitgestampt door rtl5 denk ik dat het wel goed komt met TBO2 en zullen ze het zeker niet slechter doen dan TBO1, afhankelijk van de nieuwe partner en mediacampagne. De media lijkt echter verre van happig op dit concept vooralsnog.
Het lijkt mij niet dat er een 2e DGK komt. De villa is ontmantelt w.b. camera's. En ik heb begrepen verhuurd.

Of is Huub nu weer werkend bij Talpa daar stiekem mee bezig?

Ik heb het ook al in het aftitelingstopic gezet:

Er wordt maar steeds gesproken over Bart dit en dat over format en concept en het afwijken daarvan. Ook in de media wordt het steeds als Bart's kindje gepresenteerd. In de aftiteling staat toch echter ALLEEN Bram voor format/concept. Bart is ALLEEN Presentator en Hoofdredacteur. Dus zou je daarom ook alleen Bram aan kunnen spreken op afwijking daarvan. Heeft hij zich door Bart en/of Huub tot wijziging laten verleiden.
Snooker is top!!!
  Admin zondag 24 mei 2009 @ 11:49:10 #162
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69346389
quote:
Op zondag 24 mei 2009 11:45 schreef sunny16947 het volgende:

Het lijkt mij niet dat er een 2e DGK komt. De villa is ontmantelt w.b. camera's. En ik heb begrepen verhuurd.
Dan hangen ze nieuwe camera's op?
Maar anders kan er altijd nog BB of iets anders komen. Zodra ze concurrentie van een RLS op tv krijgen zie ik het serieus somber in.
quote:
Er wordt maar steeds gesproken over Bart dit en dat over format en concept en het afwijken daarvan. Ook in de media wordt het steeds als Bart's kindje gepresenteerd. In de aftiteling staat toch echter ALLEEN Bram voor format/concept. Bart is ALLEEN Presentator en Hoofdredacteur. Dus zou je daarom ook alleen Bram aan kunnen spreken op afwijking daarvan. Heeft hij zich door Bart en/of Huub tot wijziging laten verleiden.
Bram aanspreken kan niet want die leest geen forums, of iig; hij reageert er niet. Ik spreek dan ook vooral de redactie aan als geheel, of anders de persoon die op dat moment namens de redactie hier het woord voert.
Ja, ook Bart wordt aangepakt als hij on-stream is. Dat hoort erbij. Als je een RLS presenteert heb je het zwaar. Vraag maar aan Rolf - snuif - Wouters, Bridget, Ruud en alle anderen.
  zondag 24 mei 2009 @ 12:00:16 #163
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_69346643
Ik bedoel eigenlijk meer. Dat als je aangeeft dat het jouw format/concept is (zoals in de aftiteling staat) Jij er ook voor verantwoordelijk bent om dat te bewaken binnen de kaders die je hebt aangegeven. Dat Bram zich niet op het forum laat zien en/of uit is wat anders. In de uitvoering is duidelijk dat hij zich onder heeft laten sneeuwen.
Snooker is top!!!
  zondag 24 mei 2009 @ 13:03:54 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_69348263
quote:
[..]

Of is Huub nu weer werkend bij Talpa daar stiekem mee bezig?

Ik heb het ook al in het aftitelingstopic gezet:

Oh?? Wanneer is dat dan gebeurd, want wij zjin er een paar weken geleden nog langsgereden en toen was de boel nog goed afgeschermd en hing het buiten iig nog vol met camera's en andere toestanden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 mei 2009 @ 13:20:33 #165
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_69348695
quote:
Op zondag 24 mei 2009 13:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh?? Wanneer is dat dan gebeurd, want wij zjin er een paar weken geleden nog langsgereden en toen was de boel nog goed afgeschermd en hing het buiten iig nog vol met camera's en andere toestanden.
Op een vraag over de villa op de site van Huub, gaf hij dat als antwoord. Het zou natuurlijk kunnen dat dat niet waar is, om zo mensen weg te houden en je plannen voor een 2e DGK nog stil te houden.
Snooker is top!!!
  zondag 24 mei 2009 @ 13:22:48 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_69348764
quote:
Op zondag 24 mei 2009 13:20 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Op een vraag over de villa op de site van Huub, gaf hij dat als antwoord. Het zou natuurlijk kunnen dat dat niet waar is, om zo mensen weg te houden en je plannen voor een 2e DGK nog stil te houden.
Ah okay, en misschien is het ondertussen gebeurd, zag net dat wij daar op 14 april langsgereden waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 mei 2009 @ 13:31:05 #167
691 luciano
ondertitelloos
pi_69348981
Ik denk dat ik eens een balansdag neem vandaag , qua eten dan.
pi_69349500
quote:

[..]

Er is nog steeds een werkende stream, hoezo ontmanteld?
pi_69349780
quote:
Op zondag 24 mei 2009 11:44 schreef Flow3r het volgende:

wat ik vervelend vond was dat ze van het concept af gingen wijken--> SAMENwerken/GROEPSgevoel
dat was ook jammer ja.
Ik hoop dat ik met TBO 2 kan zien hoe men zich er as groep doorheen sleept in plaats van individuen voor zich. samenwerking enzo (bv in opdrachten)
Want in een oorlogssituatie kan een groep alleen overleven als ze samenwerken.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  zondag 24 mei 2009 @ 15:03:07 #170
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_69351688
van mij hoeft dat groepsgebeuren niet eens zo nodig, maar zorg er dan wel voor dat iederéen eigen initiatief mag tonen en geef dat dan ook vantevoren aan, ipv een concept aan geven
nu werden sommigen bestraft voor eigen initiatief en anderen beloond
  zondag 24 mei 2009 @ 15:29:37 #171
241662 Jian
Well, well, well
pi_69352354
quote:
Op zondag 24 mei 2009 11:15 schreef -sabine- het volgende:
Kheb er nog eentje:

Geen mail de Bunker in.

Info=oneerlijk.
Huilie.
Ik snap je post wel, dat is ook volgens mij niet zo moeilijk;

Je aanbeveling in lijn met dit topic is dus dat er geen fanmail de bunker in zou moeten komen ondermeer, omdat Micha heeft gezegd dat er verborgen aanwijzingen voor Marielin in zijn fanmail zaten. Dat is dus info van buitenaf en dus oneerlijk !

Omdat Micha hier op het forum met regelmaat heeft lopen janken dat zaken "oneerlijk" verliepen jegens Marielin sluit je dus af met;

info=oneerlijk
Huilie, ... zijnde, Micha naar ik aanneem.

Danny vraagt zich af of je, je jezelf soms bedoelt met Huilie.... en in gedachten wellicht of je hem bedoelt !

De overige gerelateerde posts zijn bla bla en nog een losse flodder van versabommie, maar ja, wat is een feestje zonder slingers.

- Geen fanmail de bunker in dus.

Ik haal het even aan omdat ik het op zich wel eens ben met het punt; "weren fanmail voor de overlevers."
  Moderator zondag 24 mei 2009 @ 16:19:58 #172
18653 crew  D.
pi_69353489
quote:
Op zondag 24 mei 2009 13:47 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Er is nog steeds een werkende stream, hoezo ontmanteld?
Een DGK stream? Je hebt het vast over TBO
pi_69354111
quote:
Op zondag 24 mei 2009 16:19 schreef D. het volgende:

[..]

Een DGK stream? Je hebt het vast over TBO
Ah ja, niet goed gelezen dus
  zondag 24 mei 2009 @ 17:57:00 #174
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_69356654
Zitten ze nu te evalueren. Het gaat er hard aan toe zo te zien. Jammer dat er geen geluid is.
Snooker is top!!!
pi_69357794
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 22:14 schreef Danny het volgende:

[..]

Gaan ze dan niet ook op elk forum alle tips moeten lezen, vragen moeten beantwoorden etc? Juist door je aan één platform te verbinden kun je informatie veel makkelijker tot je nemen.
Ik denk niet dat het veel makkelijker wordt. Gezien het probleem dat er is met geleverde kritiek kun je je afvragen in hoeverre ze 'verstand hebben van internet'. Ik heb het idee dat ze niet weten hoe ze ermee om moeten gaan. Zelfs Bart, die toch weet hoe het gaat op fora tijdens rlsoaps, kan het niet aan en dat is op zich frappant te noemen. Ze hebben zich ook totaal verkeken op het publiek.

Ik vind het niet juist om mensen persoonlijk aan te vallen/iets te verwijten.
TBO is een programma dat door meerder mensen wordt uitgevoerd.
Ook snap ik niet helemaal hoe je aan de informatie komt die achter de schermen gebeuren.
Ik heb je daar namelijk nog niet één keer gezien behalve op de 1e dag van de TBO.
pi_69358430
quote:
Op zondag 24 mei 2009 18:27 schreef hvdkleij het volgende:

[..]

Ook snap ik niet helemaal hoe je aan de informatie komt die achter de schermen gebeuren.
Ik heb je daar namelijk nog niet één keer gezien behalve op de 1e dag van de TBO.
Dat doen Bart en sommige andere medewerkers van TBO ook hoor, lood om oud ijzer.

Verder valt mij trouwens op dat voordat het begon Bram hier af en toe flink zat te spammen, maar ik hem gedurende TBO en nu, nadien, nog niet niet één keer gehoord heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door Neemmijnietserieus op 25-05-2009 03:08:49 ]
  zondag 24 mei 2009 @ 19:35:03 #177
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_69359716
quote:
Op zondag 24 mei 2009 18:48 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Verder valt jij mij trouwens op dat voordat het begon Bram hier af en toe flink zat te spammen, maar ik hem gedurende TBO en nu, nadien, nog niet niet één keer gehoord heb.
Bram raakte volgens mij direct al over de piss om hoe het hier ging en is daarom weggebleven. Mjah zo gaat het hier. Als je alleen *kusjeknufknuffelkroel* wilt moet je ergens anders zijn.
Your games are death
With every breath
  zondag 24 mei 2009 @ 19:43:57 #178
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_69359952
quote:
Op zondag 24 mei 2009 19:35 schreef Rica het volgende:

[..]

Bram raakte volgens mij direct al over de piss om hoe het hier ging en is daarom weggebleven. Mjah zo gaat het hier. Als je alleen *kusjeknufknuffelkroel* wilt moet je ergens anders zijn.
Ik vermoed dat ik die zinsnede nog wel een keer van je ga lenen op het forum
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
  zondag 24 mei 2009 @ 20:13:13 #179
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_69360782
quote:
Op zondag 24 mei 2009 19:43 schreef versabommie het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ik die zinsnede nog wel een keer van je ga lenen op het forum
Pssst
Dat is reeds een ingeburgerde FOK!-term die zeker al 8 jaar wordt gebruikt.

Als je sarcastisch onder de indruk bent van iemand, dan kun je dit neerzetten

*stil*
*mooi*
  zondag 24 mei 2009 @ 20:21:48 #180
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_69361050
quote:
Op zondag 24 mei 2009 20:13 schreef Stefan het volgende:

[..]

Pssst
Dat is reeds een ingeburgerde FOK!-term die zeker al 8 jaar wordt gebruikt.

Als je sarcastisch onder de indruk bent van iemand, dan kun je dit neerzetten

*stil*
*mooi*
doh!
  maandag 25 mei 2009 @ 00:00:48 #181
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_69369710
Wat me met name opgevallen is dat er wel fases waren maar de fases in principe veelal gelijk waren.
Er was met name gradatie in hardheid. Maar te weinig fases in de ontwikkeling van de groep. En het weer destabiliseren daarvan.

Vanaf het begin is er teveel verboden wat de groep al vrij snel heeft getemd. De groep zelf heeft ook weinig besluiten tegenover individuen hoeven nemen. Waardoor er te weinig groepjes binnen de groep plaats vond. Er werd ook te weinig stelling tegen elkaar genomen. Waardoor eigenlijk niemand kon groeien. Kandidaten worden wel geselecteerd op bepaalde kenmerken maar ipv dat die uitvergroot werden werden die verkleind.

Door vanaf het begin te veel willen verbieden is er ook een gebrek aan creativiteit ontstaan. Er werd eigenlijk alleen nog maar gewacht op telefoontjes hopende dat ze wat te doen kregen. Het maken van een douchegordijn na toestemming is misschien wel het beste voorbeeld. Overleven is natuurlijk ook creatief omgaan met de middelen die je ter beschikking hebt. Je had ze zelf een tafel in elkaar kunnen laten spijkeren. Boodschappen kunnen leveren in bepaalde spullen waar ze dan zelf weer wat mee hadden kunnen maken. Het werd een beetje een triest hok waar de overlevers geen binding mee hadden behalve dat ze daar samen hebben gezeten.

Te vaak is er ingegrepen door polls te plaatsen waar de streamers invloed kregen op een enkel individu. Dat vind ik een slechte zaak. De streamers/redactie hadden beter instrumenten de villa in kunnen brengen waarmee de groep beslissingen kan nemen. Ik dacht dan ook dat het Fok tegen de groep zou zijn en zij daarop zouden anticiperen.

Wat ik ook mis is een bepaalde continuïteit in het spel. Zover er al sprake was van een spel. Te veel ondermijnende acties van streamers/redactie door individuen in een bepaalde positie te plaatsen. Het is ook prima mogelijk dat de groep zelf mensen in bepaalde posities plaats.

Sancties soms een beetje vreemd. Ook opdrachten voor enkele individuen slecht uitgevoerd. Er is niets mis mee om opdrachten in de groep te brengen dat de groep dan zelf beslist wie die opdrachten moeten uitvoeren. Goed voor het spel.

Sommige inbreng van de redactie was slecht doordacht. Ze gooiden soms wat in de groep en dan maar zien hoe het uitpakte. Spel technische input is dan ook wat ik vaak gemist heb. Voornamelijk over de gevolgen leek niet goed nagedacht. Op een geven moment leek het er zelfs op om op korte termijn snel te willen scoren bij de streamer. Met als gevolg dat het forum tegen elkaar werd opgezet. Jammer en ronduit vervelend.

Stemmen vond ik eigenlijk ook niet helemaal top. Ik vind het jammer dat het uiteindelijk draaide om de favoriet. Geleverde prestaties deden eigenlijk weinig ter zake.

Als RLS -fan ben ik natuurlijk wel blij met dit initiatief van Bart en Bram. Ik ben ook erg blij dat er oud BB-ers CBML-ers en DGK-ers zich hebben mogen laten zien. Al met al een toch een leuk programma waar ik van heb genoten. Lekker heb kunnen zeiken tegen de redactie. Kwaad gemaakt om die idioten die soms toch echt de weg kwijt waren.

Tot de volgende TBO.
Op zondag 24 mei 2009 10:33 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik bedoel dat er interactie was/had moeten zijn tussen Fok! en The Bunker omdat er een partnerschap was aangegaan: wij zouden de makers van input voorzien waarmee zij iets zouden doen.

Je hebt waarschijnlijk wel gezien dat er veel ideeën zijn aangedragen. Dat was omdat wij het platform waren dat ging communiceren met de makers. Als Fok! de volgende keer niet meer dat platform is, kunnen we verzinnen en bekritiseren wat we willen, maar zal er hoogstwaarschijnlijk weinig tot niet naar geluisterd worden.
Okay, dank voor je antwoord
Ik zou nog liever zien dat er een eigen forum achtig iets zou komen op hun site zelf, maar goed, dat gaat niet gebeuren. Jammer.

En welk forum het ook zou zijn, je kunt je altijd er aanmelden een mee praten/beslissen. Er zullen ongetwijfeld hier ook meer mensen nieuw binnen gekomen zijn.
Ik was al een tijdje lid hier, maar lang niet geweest. Nu door de bunker weer in en uit aan het vliegen
  maandag 25 mei 2009 @ 01:45:51 #183
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69371302
Okay, nu Enjoy Media en FOK! voor TBO2 weer samen (lijken te) gaan werken, én de BunkerCrew erg open staat voor veranderingen en kritiek, lijkt het mij een erg goed idee om in dit topic ook de BunkerCrew aan het woord te laten over de veranderingen die zij door willen gaan voeren.
Liefst zou ik een uitgebreide samenvatting zien van de veranderingen die plaats gaan vinden.

Daarnaast is het naar mijn mening van het grootste belang dat het e.e.a. duidelijker gedefinieerd wordt. Het allerliefste zou ik een complete uitwerking van het concept zien, zodat de streamers kunnen bekijken of ze zich ermee kunnen identificeren voor TBO2 en hier commentaar op kunnen geven. In dit concept zou ook duideljik naar voren moeten komen hoever de controle van de streamer gaat, en hoever de controle van de redactie gaat.

Als dit gedaan wordt zal er meer kritiek komen als er afgeweken wordt van het concept, dan slaan we er B&B mee om de oren, maar de streamers weten dan wel waar ze aan toe zijn dus ze zullen niet gaan klagen over dingen die wel volgens het concept zijn maar de streamer niet tot tevredenheid stemmen.

Maar, Enjoy Media is niet de enige die meer duidelijkheid moet verschaffen. Er moet ook vanuit FOK! meer duidelijkheid komen, met name over de mensen die vanuit FOK! in de bunkercrew zitten. Wat kunnen we bijvoorbeeld van hun verwachten qua openheid, bij wie kunnen we terecht met onze vragen, waar moeten we zijn met onze kritiek en wat mag een FOK!medewerker wel en wat mag ie niet.

Hopelijk kan er aan mijn verzoeken voldaan worden, mogelijk is het e.e.a. nog niet helemaal uitgekristalliseerd, maar het is van het grootste belang dat de streamers weer vertrouwen krijgen in het programma, zodat ze bij TBO2 weer massaal aan de streams gekluisterd zitten . Natuurlijk is het leuk dat Danny en Iteejer er iig weer vertrouwen in hebben, maar we moeten natuurlijk met onze eigen ogen zien welke veranderingen er gaan komen en welke beslissingen er zijn gemaakt, voordat we het vertrouwen terug zullen winnen.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 25 mei 2009 @ 01:48:25 #184
141012 Suikeroom
Kijk daar heb je..
pi_69371317
Ik had van tevoren gedacht dat ik dit wel zou gaan volgen, zeker omdat de kick-off wel tof was en de streams gratis waren.

Maar ik heb het totaal niet gevolgd, bij elkaar misschien 30 minuten. Eigenlijk totale desinteresse. Misschien ook omdat het programma niet meer was dan een incestueus een-tweetje tussen fok en de makers.

En het concept sprak me denk ik ook niet aan, plus de groep waar ik helemaal niks van vond.

next!
de wereld is weer plat ja, op je bolle bips na
  maandag 25 mei 2009 @ 01:52:35 #185
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_69371343
quote:
Op maandag 25 mei 2009 00:24 schreef Sjet het volgende:

[..]

Okay, dank voor je antwoord
Ik zou nog liever zien dat er een eigen forum achtig iets zou komen op hun site zelf, maar goed, dat gaat niet gebeuren. Jammer.

En welk forum het ook zou zijn, je kunt je altijd er aanmelden een mee praten/beslissen. Er zullen ongetwijfeld hier ook meer mensen nieuw binnen gekomen zijn
Ik was al een tijdje lid hier, maar lang niet geweest. Nu door de bunker weer in en uit aan het vliegen
Misschien dat ik het niet goed begrijp,maar als je bv ergens geband bent meldt je je daar niet meer aan op dat forum neem ik aan.
  maandag 25 mei 2009 @ 01:53:29 #186
255519 fadingleo
videoboer
pi_69371348
quote:
Op zondag 24 mei 2009 19:35 schreef Rica het volgende:

[..]

Bart moest wacht draaien.
Marielin zou hem aflossen - daarom werd er gebeld naar Marielin.
Ja, de security is en blijft goed geregeld bij the Bunker, een vesting !!!
  maandag 25 mei 2009 @ 02:01:14 #187
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69371392
quote:
Op maandag 25 mei 2009 01:53 schreef fadingleo het volgende:

[..]

Bart moest wacht draaien.
Marielin zou hem aflossen - daarom werd er gebeld naar Marielin.
Ja, de security is en blijft goed geregeld bij the Bunker, een vesting !!!
Wat een rare reactie .
Een gedicht over Maanvis
  maandag 25 mei 2009 @ 02:07:59 #188
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_69371425
quote:
Op maandag 25 mei 2009 01:45 schreef Maanvis het volgende:

Daarnaast is het naar mijn mening van het grootste belang dat het e.e.a. duidelijker gedefinieerd wordt. Het allerliefste zou ik een complete uitwerking van het concept zien, zodat de streamers kunnen bekijken of ze zich ermee kunnen identificeren voor TBO2 en hier commentaar op kunnen geven.

Nog een stapje ervoor. Het zou leuk zijn als we betrokken worden in het brainstormen. Net zoals de Fok!dachten. B&B kunnen natuurlijk zelf kiezen wat men wil meenemen en gebruiken maar dat ze bijvoorbeeld een soort van raamwerk geven en wij kunnen meedenken over de invulling. Stel dat men weer een thema kiest. Dan kunnen zij zeggen welk thema ze in gedachten hebben (of als ze meerdere hebben ons betrekken in de keuze) en kunnen wij ideeën spuien. Lijkt me tof.
Your games are death
With every breath
  maandag 25 mei 2009 @ 02:12:25 #189
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_69371436
quote:
Op maandag 25 mei 2009 02:07 schreef Rica het volgende:

[..]

Nog een stapje ervoor. Het zou leuk zijn als we betrokken worden in het brainstormen. Net zoals de Fok!dachten. B&B kunnen natuurlijk zelf kiezen wat men wil meenemen en gebruiken maar dat ze bijvoorbeeld een soort van raamwerk geven en wij kunnen meedenken over de invulling. Stel dat men weer een thema kiest. Dan kunnen zij zeggen welk thema ze in gedachten hebben (of als ze meerdere hebben ons betrekken in de keuze) en kunnen wij ideeën spuien. Lijkt me tof.
Er zijn meerdere ideeen aangebracht,maar als ze het niet lezen ..tja dan gebeurd er niks mee.
  maandag 25 mei 2009 @ 02:15:56 #190
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69371448
quote:
Op maandag 25 mei 2009 02:12 schreef mooiiiiii het volgende:

[..]

Er zijn meerdere ideeen aangebracht,maar als ze het niet lezen ..tja dan gebeurd er niks mee.
Danny en Iteejer hebben vandaag ongetwijfeld de strekking van die ideeën gecommuniceerd aan B&B&D. En zo niet dan gebeurt dat vast tijdens de volgende evaluatieronde .
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 26 mei 2009 @ 21:55:23 #191
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_69434354
Maak er gewoon een Big Brother van. Al dat democratisch stem geneuzel vertraagd het alleen maar.
pi_69451753
quote:
Op zondag 24 mei 2009 18:27 schreef hvdkleij het volgende:

[..]

Ok Danny, nu is het me duidelijk waarom je niet bent geweest.
Sorry voor de verkeerde gedachte van mij.
  Admin woensdag 27 mei 2009 @ 13:04:27 #193
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69452054
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 12:52 schreef hvdkleij het volgende:

[..]

Ok Danny, nu is het me duidelijk waarom je niet bent geweest.
Sorry voor de verkeerde gedachte van mij.
np
pi_69454243
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:04 schreef Danny het volgende:

[..]

np
jammer dat je dat niet gelijk gepost hebt, had mij en anderen een hoop ''ga dan eens die bunker in om te praten'' posts gescheeld
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  woensdag 27 mei 2009 @ 16:25:51 #195
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69458425
nu weet ik het allemaal niet meer zo hoor. komt er nou meer transparantie over wat er in de realitysoap de bunker gebeurt of niet?
Een gedicht over Maanvis
pi_69462633
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 16:25 schreef Maanvis het volgende:
nu weet ik het allemaal niet meer zo hoor. komt er nou meer transparantie over wat er in de realitysoap de bunker gebeurt of niet?
Ja, over dat wat transparant mag zijn. Over dat wat geheim moet blijven zal men nog meer zwijgen.
  Admin woensdag 27 mei 2009 @ 20:50:59 #197
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69467605
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:17 schreef swarmahoer het volgende:

[..]

jammer dat je dat niet gelijk gepost hebt, had mij en anderen een hoop ''ga dan eens die bunker in om te praten'' posts gescheeld

ik snap niet precies wat je bedoelt?
  Admin woensdag 27 mei 2009 @ 20:52:04 #198
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69467658
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:35 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Ja, over dat wat transparant mag zijn. Over dat wat geheim moet blijven zal men nog meer zwijgen.
wilde ik bijna antwoord geven, bleek hij de vraag aan jou te stellen.
mijn antwoord was interessanter (en dichter bij de waarheid)
pi_69467684
nav al je kritiek heb ik en andere users regelmatig geroepen dat het misschien slimmer was om eens langs te gaan en te praten, ipv alles wat fout ging maar op het forum te gooien
nu lezen we pas daar een verklaring voor, had een boel frustratie gescheeld
swarma spam hoer
  Admin woensdag 27 mei 2009 @ 21:27:45 #200
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69469075
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 20:52 schreef swarmahoer het volgende:
nav al je kritiek heb ik en andere users regelmatig geroepen dat het misschien slimmer was om eens langs te gaan en te praten, ipv alles wat fout ging maar op het forum te gooien
nu lezen we pas daar een verklaring voor, had een boel frustratie gescheeld
ik heb al veel eerder gezegd dat ik met een reden niet naar de bunker ging. om er een apart topic voor te openen vond ik ook weer zoiets.
pi_69469129
zo duidelijk als die ene post was het nog nooit overgekomen iig maar misschien dat ik de post gemist heb
swarma spam hoer
  Admin woensdag 27 mei 2009 @ 21:31:31 #202
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69469216
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:29 schreef swarmahoer het volgende:
zo duidelijk als die ene post was het nog nooit overgekomen iig maar misschien dat ik de post gemist heb
het is een paar keer genoemd in de COSsen, maar die gingen vrij snel idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')