quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:53 schreef maok het volgende:
Ik zit weer in spanning te wachten op het vervolg.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Maak ik dan echt zo'n uitgebreide OP voor Emma met de korte achternaam?
whehehe, die gaap op het eindquote:
Da's een tof spelletje!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:03 schreef Turbomuis het volgende:
Deze kwam ik tegen. Leuk spellie, misschien om de spanning wat te verlichten:
[ link | afbeelding ]
Een eend broed zo'n 4 weken, en Emma heeft nu een week of 2 achter de rug gok ik.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:10 schreef ondeugend het volgende:
Wanneer komen ze nou?
Hoe lang broedt een eend?
Leuk he, in al z'n simpelheid!quote:
Ik zal er morgen eens met haar van gedachten over wisselen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:23 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Leuk he, in al z'n simpelheid!
en stiekum soms best lastig opeens
Ik moest meteen aan dit topic denken toen ik het tegenkwam...
Wat vind Emma er van, dat ze zo'n impact heeft op de mensch? Of vind ze daar, heel minzaam, niks van?
Met al die eendjes die je dezelfde kant op moet zien krijgen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:34 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Succes... Welk level is dat?
uitgespeeld
Morgen zit ik grofweg in jouw buurt. Dan gooi ik hem wel over de schutting. Leg hem heeeeeeel voorzichtig in Emma's nestje.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:16 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Kun je 'm even komen brengen? Dan kan Emma er weer op gaan zitten...
Ik ben morgen vrij dus ik houd je in de gaten!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:39 schreef Cat22 het volgende:
Morgen zit ik grofweg in jouw buurt. Dan gooi ik hem wel over de schutting. Leg hem heeeeeeel voorzichtig in Emma's nestje.
Wederom zo'n level waar alle snavels dezelfde kant op moeten, maar heb 'm zojuist opgelost.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:57 schreef thabit het volgende:
Welke is dat ook al weer?
Hoe?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:58 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Wederom zo'n level waar alle snavels dezelfde kant op moeten, maar heb 'm zojuist opgelost.
Owww dan hoef ik nog niet te panieken... dank je.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:22 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Een eend broed zo'n 4 weken, en Emma heeft nu een week of 2 achter de rug gok ik.
Heb niet echt een tactiek, gewoon een beetje een slag in de rondte klikken.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:02 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hoe?Drieéén snavels blijven de verkeerde kant op wijzen
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:03 schreef Turbomuis het volgende:
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:44 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik ben morgen vrij dus ik houd je in de gaten!
quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:05 schreef ElisaB het volgende:
Pulletjes, pulletjes![]()
Dit weekend ga ik aan het geboortebord beginnen; wederom met fotoreportage
Ik heb dat ei niet geroofd!quote:Op woensdag 20 mei 2009 08:33 schreef ASroma het volgende:
moet je dat beest niet met rust laten om zoveel mogelijk succes te hebben?
Wat snap je er niet aan?quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:23 schreef Tegan het volgende:
Ik snap dat spel niet.
Wil ik zien!quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:49 schreef lies1947 het volgende:
oooooh, hebben jullie op RTL nieuws die redding van die kleine eendjes gezien?
het nestje was uitgekomen op het platte dak van een bankgebouw. de moeder-eend was eraf gevlogen en de kuikentjes wilden er achteraan en stortten zich roekeloos naar beneden, ware het niet dat een oplettende man ze achter elkaar opving en de hele familie naar een veilige plaats kon brengen. zal binnenkort wel op you-tube staan. geweldig!!!!!
Ik ben benieuwd, Eliesquote:Op woensdag 20 mei 2009 01:05 schreef ElisaB het volgende:
Pulletjes, pulletjes![]()
Dit weekend ga ik aan het geboortebord beginnen; wederom met fotoreportage
Ik was in het begin ook aan het zoeken... waar staan de spelregels en de opdrachten?quote:
Die level sloeg echt nergens opquote:Op woensdag 20 mei 2009 12:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik was in het begin ook aan het zoeken... waar staan de spelregels en de opdrachten?
Gewoon zelf nadenken, dan kom je er wel uit.
Behalve uit level 24 dan
Wat een toegewijde moeder is het tochquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Het is ook echt heel grappig om te zien hoe Emma eens in de zoveel tijd haar eieren omdraait.
Dat doe ik ook altijdquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Het is ook echt heel grappig om te zien hoe Emma eens in de zoveel tijd haar eieren omdraait.
Tis vreselijk amerikaanswatzijnwetochgoedfeelgood, maar gaaaaaaaaf! Geweldig!quote:
Hele brooiuhquote:Op woensdag 20 mei 2009 16:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Eendjes op rantsoen in Arnhem
Elisa, kun je niet een tegenbordje ontwerpen?
'Het zijn vooral dames die zich schuldig maken aan het overvoeren van de eendjes.'quote:
Dat vond ik het in eerste instantie een beetje ongeloofwaardig maken, maar er stond geloof ik dat het enkele uren (???) geduurd heeft voordat alle duckies naar beneden gesprongen waren en dus hadden ze tijd zat om ook even met een mobieltje vanuit het raam te filmen. Het is wel een heel koddig gezicht, vooral hoe die moeder gewoon geduldig beneden haar kroost staat te verzamelen!quote:Op woensdag 20 mei 2009 16:06 schreef wonderer het volgende:
Tof dat er gewoon uit verschillende hoeken gefilmd is
Haha geweldig!quote:
Het werktquote:Op woensdag 20 mei 2009 21:00 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Zo, heb even een filmpje gemaakt om te testen of jullie mijn filmpjes kunnen zien. Wel zo handig als het grut er straks is.
[ link | afbeelding ]
Waarschijnlijk iets in de trant van 'tief op'.quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:08 schreef Rapaille het volgende:
Het werktWat moet Emma toch niet denken van al die aandacht
Ja, maar het uploaden duurde wel lang!quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:20 schreef Greys het volgende:
Jaaaaaaa, hij doet het!Gaat makkelijk he, via Photobucket!
Schrok Emma trouwens niet toen je de DD-literatuur voor haar snavel parkeerde?
Ik zie nu pas je onderschriftquote:Op woensdag 20 mei 2009 21:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ja, maar het uploaden duurde wel lang!
Emma schrikt niet zo snel ergens van. Zoals je ziet kan ik heel dichtbij komen, ze geeft geen kik. Vandaag heeft de buurman aan de andere kant van de schutting (op hemelsbreed nog geen meter afstand van Emma) de halve dag staan zagen, boren en timmeren; het leek haar niet te deren.
pure misleidingquote:
Ah komop, hij was te makkelijkquote:Op woensdag 20 mei 2009 22:01 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
pure misleiding![]()
ik kan mijn broek wel weer ophijsen
ja, zelfs ik snap dat nog wel hoor, ik was dan ook niet echt serieusquote:
Je meent hetquote:Op woensdag 20 mei 2009 22:09 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ja, zelfs ik snap dat nog wel hoor, ik was dan ook niet echt serieus![]()
Bewegende Emma?quote:
Ik zal eens kijken of ik eerdaags wat eiergedraai kan vastleggen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Bewegende Emma?![]()
Volgens mij was die een staarwedstrijd aan het doen met de camera. En zij heeft gewonnen!
hehe, ja vooruit dan...bewegende beeldenquote:Op woensdag 20 mei 2009 22:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Bewegende Emma?![]()
Volgens mij was die een staarwedstrijd aan het doen met de camera. En zij heeft gewonnen!
Of om te soggenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:03 schreef Turbomuis het volgende:
[ link | afbeelding ]
Eiergedraai!quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:14 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken of ik eerdaags wat eiergedraai kan vastleggen.
Ik wel dan? Ik zit de hele dag panisch uit het raam te kijken of het wel goed gaat met Emma.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:25 schreef Cat22 het volgende:
Eiergedraai!![]()
Oké, heeft iemand ergens een leven gezien? Ik heb er volgens mij geen.
Jij hebt een Doel, een Lot, een Missie: Emma's chicks helpen groot te brengen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:42 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik wel dan? Ik zit de hele dag panisch uit het raam te kijken of het wel goed gaat met Emma.
...maar geen leven.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Jij hebt een Doel, een Lot, een Missie...
Perfect!quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:00 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Zo, heb even een filmpje gemaakt om te testen of jullie mijn filmpjes kunnen zien. Wel zo handig als het grut er straks is.
[ link | afbeelding ]
Stunt eend!quote:
OKquote:Op woensdag 20 mei 2009 23:17 schreef purplerose het volgende:
Ik zat steeds "Hi Emma" tegen het beeldscherm te roepen en fysiek te zwaaien en awww te roepen![]()
![]()
Maar natuurlijk. Emma zit weer lekker te broeden, hopelijk op nog steeds 6 (of stiekem toch 7) eieren.quote:
Misschien heeft TS dan ook wel paaseieren in het nestje gelegd.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Let op, blijkt Emma straks ook van plastic te zijn!
Ja, het is allemaal één grote hoax...quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:59 schreef Cat22 het volgende:
Misschien heeft TS dan ook wel paaseieren in het nestje gelegd.
Midnight chocolate craving -> ei weg!![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:11 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ja, het is allemaal één grote hoax...
...en die arme Elisa maar bordjes fabrieken!
quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:11 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ja, het is allemaal één grote hoax...
...en die arme Elisa maar bordjes fabrieken!
Aha, je hebt de eend omgedraaidquote:Op donderdag 21 mei 2009 20:38 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik ben nu een filmpje aan het opladen om het tegendeel te bewijzen!
Oké, ook hier beweegt Emma niet echt, maar ze heeft duidelijk een andere houding aangenomen...
Dat dacht ik ook toen ik vanochtend vanaf de bovenverdieping de tuin inkeek. Ik ben toen als een idioot de tuin ingesneld; daar zag ik dat de andere eieren waren afgedekt met stro. Ik denk dat er dus nog steeds 6 eieren zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:55 schreef Greys het volgende:
Liggen er nou nog maar drie eieren in het nest?
Inderdaad briljant filmwerk; je hebt talentquote:Op donderdag 21 mei 2009 20:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Nou nou, dat was weer een meesterwerkje!
Ik zie de filmpjes ook pas voor het eerst als ik ze hier heb gepost...
Go Emmaquote:
Pfieuw!quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:00 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook toen ik vanochtend vanaf de bovenverdieping de tuin inkeek. Ik ben toen als een idioot de tuin ingesneld; daar zag ik dat de andere eieren waren afgedekt met stro. Ik denk dat er dus nog steeds 6 eieren zijn.
Ik schrok ookquote:Op donderdag 21 mei 2009 21:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Pfieuw!
Ik heb drie keer teruggekeken en ik zag er echt maar drie. Blij dat er nog meer bedekte eieren liggen!
Misschien de zevende ook nog!
Hoe bedien je Eduard zijn hoofd eigenlijk? Want het kan niet anders of hij is radiografisch bestuurbaar. Verder bewoog er namelijk helemaal niks aan hem. Kan hij ook zo'n Excorcist 360 graden draai doen?quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Nou nou, dat was weer een meesterwerkje!
Ik zie de filmpjes ook pas voor het eerst als ik ze hier heb gepost...
De filmpjes staan eigenlijk in de verkeerde volgorde. Bij filmpje 2 waren de batterijen ineens leeg, daarom is 'ie zo kort.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:24 schreef Schunckelstar het volgende:
ja, eindelijk een bewegende emma![]()
![]()
dat waggelstaartje op filmpje 2
het is niet zo dat de verhaallijn nou niet meer te volgen is, dus dat is niet ergquote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:26 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
De filmpjes staan eigenlijk in de verkeerde volgorde. Bij filmpje 2 waren de batterijen ineens leeg, daarom is 'ie zo kort.
Volgens mij vindt ze het brood en stro wel aardig, maar vindt ze ons toch vooral behoorlijk irritant.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:38 schreef purplerose het volgende:
Damn Emma moet zich echt in de hemel wanen volgens mij, alles wat ze nodig heeft is in de buurt of wordt dr aangereikt![]()
En Emma is jullie natuurlijk ontzettend dankbaar dat ze in jullie tuin mag broeden
Zoiets denk ik ja...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:47 schreef Quembel het volgende:
Npog een dag of 10-12 te gaan denk je voor de kuikies uitkomen?
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:37 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
het is niet zo dat de verhaallijn nou niet meer te volgen is, dus dat is niet erg
Ondankbaar beestquote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Volgens mij vindt ze het brood en stro wel aardig, maar vindt ze ons toch vooral behoorlijk irritant.
[..]
Zoiets denk ik ja...
Nog een vraag, zucht...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:47 schreef Tegan het volgende:
Komen ze niet allemaal ongeveer tegelijk uit?
Maar als ze doorgaat met broeden, wanneer realiseert ze zich dan dat ze op een ei zit dat nooit uit zal komen? En hoe zorgt ze voor haar kindjes als ze ook nog moet broeden? En een kind ademt toch door de navelstreng? Dat heeft een ei toch niet?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:51 schreef krakkemieke het volgende:
Volgens mij gaat ze door met broeden ja.
Eieren die niet uitkomen, geen idee. Volgens mij is ze te druk met eieren die wel uitkomen.
In het ei hoeven ze geen adem te halen, net als een ongeboren kind.
Niet op de bron lettenquote:Van ei tot eend
De moeder maakt een nest dat nest bestaat uit veren, takjes, gras en stofjes.
Dat nest licht goed verstopt tussen gras, struiken, riet en zelfs holle bomen in de buurt van het water.
Ze legt tussen maart en oktober 8t/m12 eieren dit doet ze 1 keer per jaar.
De moeder broedt zo’n 27-28 dagen.
De jonge eendjes worden geboren niet alle eieren komen uit.
De jonge eendjes kunnen een paar uur na de geboorte al zwemmen.
De moeder let goed op haar jongen.
Dat is ook wel nodig want er zijn veel gevaren bijv. de snoek, de reiger en de mens.
Na 50 t/m 60 dagen kunnen de jongen vliegen en zijn ze zelfstandig.
Bron: http://www.scholieren.com/werkstukken/14439
Ik dacht dat eenden meerdere nesten per jaar hadden?quote:
Ik gebruik het alleen nog maar om te pimpen op fokquote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik vertel mijn leerlingen altijd dat op het gebruik van Scholieren.com de doodstraf staat...
Ach, zolang je je boekverslagen maar niet door Babelfish haalt...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:26 schreef Tegan het volgende:
Ik gebruik het alleen nog maar om te pimpen op fok.
Ik hoef geen boekverslagen meer te maken, dat scheeltquote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:29 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ach, zolang je je boekverslagen maar niet door Babelfish haalt...
Vorig weekend hebben we 'm nog maar een keer leeggetrokken, op een paar slakken na zat er geen leven in.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:41 schreef Greys het volgende:
Oh my gawd... kam je die vijver van je wel even uit, dat er geen snoeken zitten???
Ahwquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik heb al baby-eendenopfokvoer klaar staan (in die silo, staat droog ik het huisje), maar lijkt me dat ze ook van een beetje afwisseling houden. Het lijkt me dat in onze tuin niet veel te vinden valt, denk je dat het zinvol is als ik ergens nog wat wormen score?
Ik doe gewoon mijn plicht.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:28 schreef Rapaille het volgende:
[..]
AhwJij zrogt echt supergoed voor Emma en de toekomstige pulletjes
Maar kan ik Emma dan ook niet meer voeren?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:31 schreef Harajuku. het volgende:
Mensen die baby vogels aan het redden waren in FF mochten ze iig geen brood geven
Ik denk wel dat dat beter is. Na een paar dagen naar de grote vijver is natuurlijkerquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:38 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Overigens maak ik me best zorgen over de kleintjes. Ik vraag me af hoe veilig ze in onze tuin zijn, en of ik ze niet beter z.s.m. naar de grote vijver kan brengen.
Bij ons kunnen ze ook zwemmen he.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:40 schreef Rapaille het volgende:
Ik denk wel dat dat beter is. Na een paar dagen naar de grote vijver is natuurlijkerOok veel leuker voor pulletjes, lekker zwemmen en spatteren.
Denk ik wel, dat ging echt over baby birds.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Maar kan ik Emma dan ook niet meer voeren?
Dan moet Emma er dus voor zorgen dat de baby's geen brood eten. Zal ik een brintapapje voor ze maken?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:58 schreef Harajuku. het volgende:
Denk ik wel, dat ging echt over baby birds.
cute!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:36 schreef sander89 het volgende:
Je moet die beesten niet te veel verwennen anders heb je over 5 jaar 30 eenden in je achtertuin.![]()
Volgens mij niet meteen. Tenminste, de eendjes hier in de buurt sloegen in het begin totaal geen acht op het brood dat ze toegeworpen kregen en bleven gewoon achter hun moeder zwemmen terwijl die zich rond at.quote:
hoe tof zou dat zijnquote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:36 schreef sander89 het volgende:
Je moet die beesten niet te veel verwennen anders heb je over 5 jaar 30 eenden in je achtertuin.![]()
Jij bent liev.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik heb al baby-eendenopfokvoer klaar staan (in die silo, staat droog ik het huisje), maar lijkt me dat ze ook van een beetje afwisseling houden. Het lijkt me dat in onze tuin niet veel te vinden valt, denk je dat het zinvol is als ik ergens nog wat wormen score?
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:38 schreef ElisaB het volgende:
ElisaB heeft vanmiddag een plankje gekocht, zodat je weer kan gaan bordjesmaken
Dat dus. Eigenlijk zouden we de afgelopen meivakantie de tuin er helemaal uit hebben getrokken. Door Emma hebben we dat niet gedaan, en nu we weten dat ze mogelijk ieder jaar terugkomt laten we het deel waar Emma zit zoals het is.quote:
Dat gaat een tof filmpje opleveren.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 10:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Als ze naar de vijver moeten, moet je ze gewoon in een doos doen. En dan gaat Emma vanzelf wel mee
Kan het niet net zo als op dat ene filmpje dat ze de eenden midden door de stad loodsen?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 10:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Als ze naar de vijver moeten, moet je ze gewoon in een doos doen. En dan gaat Emma vanzelf wel mee
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:58 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Als Emma met de krokodil zou paren, dan zouden hun kinderen er zo uitzien:
[ afbeelding ]
whehehequote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:58 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Als Emma met de krokodil zou paren, dan zouden hun kinderen er zo uitzien:
[ afbeelding ]
misschien ook wel, das nog makkelijker. tenzij TSE een of andere drukke weg overmoetquote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:54 schreef Nizno het volgende:
[..]
Kan het niet net zo als op dat ene filmpje dat ze de eenden midden door de stad loodsen?
Die stuurden mama eend gewoon de goede kant op en de kleintjes volgden.
Neuh, dat valt wel mee. Ik moet wel langs een stuk of 30 achterpoorten waar kleine eendjes onder kunnen glippen, kan dus nog interessant worden.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:02 schreef Guppyfriend het volgende:\
misschien ook wel, das nog makkelijker. tenzij TSE een of andere drukke weg overmoet
die blijven strak achter moeders aanlopen, dus dat valt wel mee denk ikquote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Neuh, dat valt wel mee. Ik moet wel langs een stuk of 30 achterpoorten waar kleine eendjes onder kunnen glippen, kan dus nog interessant worden.
Maar we weten helemaal niet hoeveel er gaan uitkomen...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:46 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Welke tijd/datum hanteren we als uitslag voor de namenpolls? Vannacht 0.00?
We nemen gewoon de drie populairste jongens- en meisjesnamen. Als er maar 5 uitkomen, valt de minst populaire naam af. Komen er 4 uit, dan valt ook de minst populaire naam van het andere geslacht uit.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:25 schreef Tegan het volgende:
Maar we weten helemaal niet hoeveel er gaan uitkomen...
Ik heb vannacht gedroomd dat de eieren waren uitgekomen, en uit 1 ei kwam een gansje i.p.v. een eendje.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:17 schreef Holy_Goat het volgende:
ik heb vandaag best veel kuikentjes gezien! begin er nu op te letten....
- stuk of 10 waterhoentjes
- 20 normale eenden pulletjes
en dan....
6 SUPERMOOIE , hele witte, onwijs donzige, zwanen kuikies! Lief!
en ook 2 eendenpulletjes, in het geheel zonder mammaverstoten dus!
Mag ik het definitieve lijstje voor de bordjes? Ik zal er slim over nadenken, zodat er altijd de juiste hoeveelheid namen op het bord staatquote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:
We nemen gewoon de drie populairste jongens- en meisjesnamen. Als er maar 5 uitkomen, valt de minst populaire naam af. Komen er 4 uit, dan valt ook de minst populaire naam van het andere geslacht uit.
LOL! Je zou eens in OUD moeten gaan lezen!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik heb vannacht gedroomd dat de eieren waren uitgekomen, en uit 1 ei kwam een gansje i.p.v. een eendje.
Waren ze niet van plastic?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:17 schreef Holy_Goat het volgende:
ik heb vandaag best veel kuikentjes gezien! begin er nu op te letten....
- stuk of 10 waterhoentjes
- 20 normale eenden pulletjes
en dan....
6 SUPERMOOIE , hele witte, onwijs donzige, zwanen kuikies! Lief!
en ook 2 eendenpulletjes, in het geheel zonder mammaverstoten dus!
dat valt best wel mee hoorquote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:14 schreef Cat22 het volgende:
[..]
LOL! Je zou eens in OUD moeten gaan lezen!
De zwangere vrouwen daar dromen de meest vreemde zaken.
Was het niet het lelijke jonge eendje?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik heb vannacht gedroomd dat de eieren waren uitgekomen, en uit 1 ei kwam een gansje i.p.v. een eendje.
Eddie Featherquote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:12 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Mag ik het definitieve lijstje voor de bordjes? Ik zal er slim over nadenken, zodat er altijd de juiste hoeveelheid namen op het bord staat
SSSSSSHHHHHHHHHHHHT!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Eddie Feather
Elisa
Esmeralda
Engelbert
Evert
Eleanor
In deze volgorde zullen er ook namen afvallen indien er eieren niet uitkomen [b]en/of eendjes overlijden.[/s]
Het was de mooiste en liefste van allemaal.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:28 schreef PrintScreen het volgende:
Was het niet het lelijke jonge eendje?
Dat is dat sprookje ook zoquote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:10 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Het was de mooiste en liefste van allemaal.
Eleanor MOET blijven!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Eddie Feather
Elisa
Esmeralda
Engelbert
Evert
Eleanor
In deze volgorde zullen er ook namen afvallen indien er eieren niet uitkomen en/of eendjes overlijden.
We zijn pas bij de proloog natuurlijk, misschien wordt het sprookje wel een drama...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:14 schreef PrintScreen het volgende:
Dat is dat sprookje ook zo
Plus jij maakt ook een sprookje waar, door hier op Fok! ons zo leuk en enthousiast op de hoogte te houden van alles wat er om Emma heen gaande is.
veeg me opquote:
Het schijnt dat eenden juist van regen houden...quote:Op zondag 24 mei 2009 12:19 schreef Rapaille het volgende:
Het is vandaag lekker warm met een zonnetje, ideaal weer om te broeden![]()
![]()
dan weet je wat je vanmiddag te doen staatquote:Op zondag 24 mei 2009 12:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Het schijnt dat eenden juist van regen houden...
quote:Op zondag 24 mei 2009 12:29 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dan weet je wat je vanmiddag te doen staat![]()
[ afbeelding ]
Oe! Oe! Oe!quote:Op zondag 24 mei 2009 17:18 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Emma is vandaag een beetje onrustig. Is al een paar keer van haar nestje geweest, zit de hele tijd te wiebelen, draait zich continu om...
Zal het dan bijna zover zijn?
Nee:quote:
Dat kan natuurlijk ook. Volgens mij had ik 26 mei voorspeld, dus vooralsnog ga ik uit van dinsdag.quote:
quote:Op zondag 24 mei 2009 20:30 schreef Rewimo het volgende:
O, deze mag ik hier vast wel even kwijtVan de vakantie
Moeder produceert een hapje (dat witte flutsje) en de bekkies gaan nóg verder open
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 24 mei 2009 20:48 schreef Cat22 het volgende:
Ik wil je illusie niet verstoren, écht niet Greys Rewimo, maar wat je hier ziet is een beebie die een mooi verpakt drolletje produceert (zie je het pluizige kontje uit het nestje steken?) en moeder die dat pakketje oppakt om het ergens te droppen zodat het nest schoon blijft.
Verder wel erg schattige foto's hoor.
Nou, bij de babyvogeltjes die ik in de woonkamer had (stelletje mozambiquesijsjes met een nestje in een kooi in de woonkamer), aten de ouders de babypoep inderdaad opquote:
I know. En ze vreten 'm ook leeg.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:08 schreef Cat22 het volgende:
@TSE: eenden doen dit trouwens niet hoor, die schijten gewoon je hele tuin vol.![]()
Snabbeltje van 'Ernst-Jan en Snabbeltje'?quote:Op zondag 24 mei 2009 23:27 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Ik heb trouwens ooit een eend als huisdier gehad... Hij kwam hier ooit aanlopen en toen hebben we hem opgevoed enzo
Hij heeft hier tot zijn dood geleefd, helemaal tam
Hij heette Snabbeltje, en als je hem ging voeren hoefde je alleen maar heel blij Snabbeltje te roepen en dan kwam-ie aanlopen...
Ja dat ja!quote:Op zondag 24 mei 2009 23:33 schreef Nizno het volgende:
[..]
Snabbeltje van 'Ernst-Jan en Snabbeltje'?
Hoe koel
Hoe oud kan een eend worden?quote:Op zondag 24 mei 2009 23:27 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Ik heb trouwens ooit een eend als huisdier gehad... Hij kwam hier ooit aanlopen en toen hebben we hem opgevoed enzo
Hij heette Snabbeltje, en als je hem ging voeren hoefde je alleen maar heel blij Snabbeltje te roepen en dan kwam-ie aanlopen...
Snabbeltjequote:Op zondag 24 mei 2009 23:27 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Vond ik de leukste verhalen die we hadden in groep 4 van de basisschool. Speelde ook mee trouwens dat de broer van een klasgenootje en vriendje ook Ernst-Jan heet dus ja dan was het altijd leukquote:
Nee, en Emma is zojuist opgestaan om even wat de drinken waardoor ik heb kunnen waarnemen dat er nog altijd 6 eieren in het nestje liggen.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:15 schreef Patapon het volgende:
nog geen kuikens?
Genoteerd!quote:Op zondag 24 mei 2009 23:38 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Ik stem voor Ernst-Jan als bonusnaam als er een tweeling geboren wordt of er nog een ei bijkomt!
Dan kan Emma er niet meer bij...quote:Op maandag 25 mei 2009 17:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nee, en Emma is zojuist opgestaan om even wat de drinken waardoor ik heb kunnen waarnemen dat er nog altijd 6 eieren in het nestje liggen.
Een collega raadde me aan om een net over het stuk Emmatuin te spannen tegen katten, kraaien, enz. Weet iemand of dit inderdaad aan- of juist af te raden is?
Ze is geen aardbeienplantje.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Een collega raadde me aan om een net over het stuk Emmatuin te spannen tegen katten, kraaien, enz. Weet iemand of dit inderdaad aan- of juist af te raden is?
Het schijnt dat een woerd zich sowieso na de geboorte niet meer laat zien, en ik bedoelde het meer als tijdelijke oplossing tot de eenden naar de grote vijver gaan, maar ik begrijp dus dat het geen goed plan is.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:58 schreef Rewimo het volgende:
Emma en Eduard moeten natuurlijk wel de tuin in en uit kunnen, hoe wil je dat dan doen?
Ik denk dat mijn leerlingen er ook zo over zullen denken.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:14 schreef Fha het volgende:
Ik denk dat je beter gewoon altijd thuis kunt blijven om de monsters eigenhandig weg te jagen![]()
Emma kan wel weg (vliegend), maar de piepjes niet...quote:Op maandag 25 mei 2009 19:38 schreef heaven7 het volgende:
Dat lijkt me dan wel weer primaZe moet alleen gewoon wegkunnen als ze dat wil.
Helemaal niet, of gewoon niet naar de buren?quote:Op maandag 25 mei 2009 19:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Emma kan wel weg (vliegend), maar de piepjes niet...
Toch de webcamquote:Op maandag 25 mei 2009 18:14 schreef Fha het volgende:
Ik denk dat je beter gewoon altijd thuis kunt blijven om de monsters eigenhandig weg te jagen![]()
Super Soakerquote:Op maandag 25 mei 2009 19:44 schreef Peter het volgende:
[..]
Toch de webcam
+ op afstand bestuurbare waterpistool
De piepjes zouden misschien nog onder de poort door kunnen, maar Emma past daar absoluut niet onder.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:42 schreef Tegan het volgende:
[..]
Helemaal niet, of gewoon niet naar de buren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |