De filmpjes staan eigenlijk in de verkeerde volgorde. Bij filmpje 2 waren de batterijen ineens leeg, daarom is 'ie zo kort.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:24 schreef Schunckelstar het volgende:
ja, eindelijk een bewegende emma![]()
![]()
dat waggelstaartje op filmpje 2
het is niet zo dat de verhaallijn nou niet meer te volgen is, dus dat is niet ergquote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:26 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
De filmpjes staan eigenlijk in de verkeerde volgorde. Bij filmpje 2 waren de batterijen ineens leeg, daarom is 'ie zo kort.
Volgens mij vindt ze het brood en stro wel aardig, maar vindt ze ons toch vooral behoorlijk irritant.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:38 schreef purplerose het volgende:
Damn Emma moet zich echt in de hemel wanen volgens mij, alles wat ze nodig heeft is in de buurt of wordt dr aangereikt![]()
En Emma is jullie natuurlijk ontzettend dankbaar dat ze in jullie tuin mag broeden
Zoiets denk ik ja...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:47 schreef Quembel het volgende:
Npog een dag of 10-12 te gaan denk je voor de kuikies uitkomen?
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:37 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
het is niet zo dat de verhaallijn nou niet meer te volgen is, dus dat is niet erg
Ondankbaar beestquote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Volgens mij vindt ze het brood en stro wel aardig, maar vindt ze ons toch vooral behoorlijk irritant.
[..]
Zoiets denk ik ja...
Nog een vraag, zucht...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:47 schreef Tegan het volgende:
Komen ze niet allemaal ongeveer tegelijk uit?
Maar als ze doorgaat met broeden, wanneer realiseert ze zich dan dat ze op een ei zit dat nooit uit zal komen? En hoe zorgt ze voor haar kindjes als ze ook nog moet broeden? En een kind ademt toch door de navelstreng? Dat heeft een ei toch niet?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:51 schreef krakkemieke het volgende:
Volgens mij gaat ze door met broeden ja.
Eieren die niet uitkomen, geen idee. Volgens mij is ze te druk met eieren die wel uitkomen.
In het ei hoeven ze geen adem te halen, net als een ongeboren kind.
Niet op de bron lettenquote:Van ei tot eend
De moeder maakt een nest dat nest bestaat uit veren, takjes, gras en stofjes.
Dat nest licht goed verstopt tussen gras, struiken, riet en zelfs holle bomen in de buurt van het water.
Ze legt tussen maart en oktober 8t/m12 eieren dit doet ze 1 keer per jaar.
De moeder broedt zo’n 27-28 dagen.
De jonge eendjes worden geboren niet alle eieren komen uit.
De jonge eendjes kunnen een paar uur na de geboorte al zwemmen.
De moeder let goed op haar jongen.
Dat is ook wel nodig want er zijn veel gevaren bijv. de snoek, de reiger en de mens.
Na 50 t/m 60 dagen kunnen de jongen vliegen en zijn ze zelfstandig.
Bron: http://www.scholieren.com/werkstukken/14439
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |