TS is een man en heeft een vriendin. Ik heb serieus overwogen om zaad te doneren in de toekomst als ik andere vrouwen daar blij mee kan maken. Ik vraag me alleen af hoe mijn vriendin hierop zal reageren..vandaar mijn vraag aan de vrouwen.quote:Op maandag 18 mei 2009 15:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat vindt TS ervan als haar vriend dat doet? Zoals altijd beginnen we met de TS
En wat als dat niet zo is?quote:Op maandag 18 mei 2009 15:09 schreef Leonidas82 het volgende:
Uiteraard blijft je vriend anoniem
Helaas pindakaas, je vriend blijft NIET anoniem en wordt biologisch vader en daarom zal hij voor zijn kinderen moeten betalen du moment dat de onvangende moeder vindt dat ze wel wat geld kan gebruiken.quote:Op maandag 18 mei 2009 15:09 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik heb een zeer lastige vraag voor de dames
Zou jij het toestaan als jouw vriend sperma afgeeft t.b.v. vrouwen die graag zwanger willen worden maar geen geschikte partner kunnen vinden. Uiteraard blijft je vriend anoniem en het bezwangeren van de vrouw vindt plaats d.m.v. inseminatie. Er vindt dus geen geslachtsgemeenschap plaats, een andere vrouw krijgt het zaad van jouw vriend toegediend via inseminatie. Je vriend zal dus niet formeel de vaker zijn van het kind dat geboren wordt, wel biologisch.
Een man kan dus miljoenen vrouwen blij maken met een kinderwens zonder dat er geslachtsgemeenschap aan te pas komt.
Wat zou jij ervan vinden als je vriend zich wil opgeven als spermadonor? Zou je er moeite mee hebben? WIl je het alleenrecht op een kind van hem, of zou je het niet erg vinden.
Nee, als spermadonor ben je alleen de biologische vader, dus niet in juridische en sociale zin. Daarmee vervalt je plicht op het betalen van alimentatie.quote:Op maandag 18 mei 2009 15:23 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Helaas pindakaas, je vriend blijft NIET anoniem en wordt biologisch vader en daarom zal hij voor zijn kinderen moeten betalen du moment dat de onvangende moeder vindt dat ze wel wat geld kan gebruiken.
Heb je wetsartikel daarover dan want mij staat ook bij dat ookal ben je enkel donor, je wel evt gedwongen kan worden mee te betalen...quote:Op maandag 18 mei 2009 15:31 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Nee, als spermadonor ben je alleen de biologische vader, dus niet in juridische en sociale zin. Daarmee vervalt je plicht op het betalen van alimentatie.
Jahoor, miljoenen. Dan mag je er wel een fulltime baan van makenquote:Op maandag 18 mei 2009 15:09 schreef Leonidas82 het volgende:
Een man kan dus miljoenen vrouwen blij maken met een kinderwens zonder dat er geslachtsgemeenschap aan te pas komt.
anderzijds, als niemand dit zou doen zouden er veel vrouwen ongelukkig zijn...quote:Op maandag 18 mei 2009 15:36 schreef Kings het volgende:
Ik zou het echt niet cool vinden als mn vriend dat zou doen.
Trouwens, doe je het dan voor het geld of echt omdat je zo'n goed hart hebt voor die vrouwen die
een eigen kind willen? Geld is zo op. En ik vind het hele donerengedoe zo oneerlijk tegenover het kind
dat eruit geboren wordt.
Ik denk dat het doneren ook wat te maken heeft met de drang die in de mens zit om je voort te platen, zoveel mogelijk. Verder zou ik (man) het zelf nooit doen, in iedergeval niet voor zomaar iemand. Misschien dan weer wel voor een bekende, bijvoorbeeld voor een bevriend koppel waarvan de man onvruchtbaar is ofzo.quote:Op maandag 18 mei 2009 15:36 schreef Kings het volgende:
Trouwens, doe je het dan voor het geld of echt omdat je zo'n goed hart hebt voor die vrouwen die
een eigen kind willen? Geld is zo op. En ik vind het hele donerengedoe zo oneerlijk tegenover het kind
dat eruit geboren wordt.
Als je doneert via de officiele weg, ziekenhuis/fertiliteits kliniek krijg je er geen geld voor hoor, je krijgt een kilometervergoeding voor het komen naar de kliniek en verder nietsquote:Op maandag 18 mei 2009 15:36 schreef Kings het volgende:
dat eruit geboren wordt.
Van ivf kliniek.nlquote:Inhoud van de wet in kort bestek
Een kind dat weet (of denkt te weten) dat hij of zij met donorsperma is verwekt, kan zich in de toekomst, zodra hij of zij de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt, wenden tot een landelijke, door de Overheid wettelijk voorgeschreven Stichting Donorgegevens om na te vragen wie de donor is geweest (www.donorgegevens.nl) . Iedere kliniek in Nederland is verplicht de gegevens van zwangerschappen die zijn ontstaan met donorzaad aan te leveren aan deze Stichting. Op het moment dat een kind (van 16 jaar of ouder) een verzoek doet, zal de Stichting eerst de donor benaderen. Deze kan dan weliswaar alsnog bezwaar maken tegen het bekend worden van zijn identiteit, maar de Stichting zal dan het belang van het kind en het belang van de donor tegen elkaar afwegen en heeft het recht in deze een beslissing te nemen, ook tegen de wens van de donor in. Andere verplichtingen ňf rechten heeft een donor niet. Zo heeft de donor geen recht het kind te ontmoeten, heeft de donor geen zorgplicht en heeft het kind geen erfrecht.
Helaas is dit in Nederland niet meer het geval.quote:Op maandag 18 mei 2009 15:31 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Nee, als spermadonor ben je alleen de biologische vader, dus niet in juridische en sociale zin. Daarmee vervalt je plicht op het betalen van alimentatie.
1e is waar 2e is onzin, je wordt daar tegenwoordig wel voor beschermdquote:Op maandag 18 mei 2009 15:51 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Helaas is dit in Nederland niet meer het geval.
De spermadonor is niet anoniem omdat het kind er recht op heeft te weten wie zijn biologische vader is.
De biologische vader kan op elk moment door de moeder juridisch worden gedwongen tot financiele ondersteuning voor de kinderen.
Ziedaar de 2 redenen waarom er in Nederland een ernstig tekort is aan spermadonoren.
TS heeft onvoldoende vooronderzoek gedaan alvorens hier een topique over te openen...
Ik denk dat ik het vooral moeilijk zou vinden dat ik dan met mijn vriendin/vrouw een kind op zou voeden dat wel van haar is, maar niet van mij. Misschien dan liever adopteren, alhoewel ik ook wel weer zou begrijpen dat mijn vriendin liever een kindje van der zelf wil. Lastig, en hopelijk ook nooit een relevante vraagquote:Op maandag 18 mei 2009 15:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
En draai het eens om, mannen als jullie onvruchtbaar zijn, willen jullie het zaad van een ander in je vriendin?
nee, zeker niet. Dan heb ik liever geen kinderen.quote:Op maandag 18 mei 2009 15:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
En draai het eens om, mannen als jullie onvruchtbaar zijn, willen jullie het zaad van een ander in je vriendin?
Vader:quote:Op maandag 18 mei 2009 15:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Heb je wetsartikel daarover dan want mij staat ook bij dat ookal ben je enkel donor, je wel evt gedwongen kan worden mee te betalen...
Zelfs als je niet gedwongen kan worden om te betalen voor het kind lijkt het mij een rare situatie.quote:Op maandag 18 mei 2009 15:31 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
artikel 394 boek 1 BWquote:Op maandag 18 mei 2009 15:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Heb je wetsartikel daarover dan want mij staat ook bij dat ookal ben je enkel donor, je wel evt gedwongen kan worden mee te betalen...
. Een donor doneert zijn sperma; dit sperma wordt ná de donatie door de vrouw(en) gebruikt met de bedoeling een kind te verwekken. De donor heeft met de daadwerkelijke verwekking niets van doen en blijft op die manier donor. Een verwekker is een man die langs natuurlijke weg een kind verwektquote:De verwekker van een kind dat alleen een moeder heeft, alsmede de man die als levensgezel van de moeder ingestemd heeft met een daad die verwekking van het kind tot gevolg kan hebben gehad, is als ware hij ouder verplicht tot het voorzien in de kosten van verzorging en opvoeding van het kind dan wel, na het bereiken van de meerderjarigheid van het kind, tot het voorzien in de kosten van levensonderhoud en studie overeenkomstig de artt. 395a en 395b. Nadien bestaat deze verplichting slechts in geval van behoeftigheid van het kind.
Dat dus. Je denkt er iets goeds mee te doen en dan staan ze opeens bij je op de voordeur.. that would suck.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:12 schreef Elfy het volgende:
Aan de ene kant wel sneu dat er een tekort aan donoren is, maar het lijkt me heel awkward. Plus eng dat je evt. wel gedwongen kan worden tot mee betalen voor het kind van een andere vrouw.
Niet voor je 16e neequote:Op maandag 18 mei 2009 16:43 schreef saaw het volgende:
Helemaal geen lastige vraag imho, het lijkt me gewoon geen goed plan.
Er staat duidelijk vermeld dat de donor geen juridische of sociale vader is.quote:Op maandag 18 mei 2009 15:23 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Helaas pindakaas, je vriend blijft NIET anoniem en wordt biologisch vader en daarom zal hij voor zijn kinderen moeten betalen du moment dat de onvangende moeder vindt dat ze wel wat geld kan gebruiken.
Wat een onzin, dat hangt er toch vanaf hoe de moeder en het kind ermee omgaan? Mijn moeder weet niet precies wie mijn vader is; doch heeft wel 2 kandidaten.quote:Op maandag 18 mei 2009 23:57 schreef zhe-devilll het volgende:
Voor een kind is het heel erg om zijn vader nooit te kennen!
Daarom ben ik er op tegen...
Wie is er hier 16 en wat heeft dat met mijn post te maken?quote:
Geen idee.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:43 schreef saaw het volgende:
[..]
Wie is er hier 16 en wat heeft dat met mijn post te maken?
mmm, ik zou mijn broertje dan vragen.quote:Op maandag 18 mei 2009 15:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
spermabank staat me ook tegen, je weet niet van wie het af komt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:06 schreef SG-sam het volgende:
Als hij dat graag zou willen, prima. Zijn leven, zijn keus.
Neemt niet weg dat ik niet achter de gedachte van een spermabank sta.
Naar mijn inziens, is het jammer als mensen kinderen nemen om alleen maar te 'hebben'.
Vraag me vaker af waarom iedereen zo graag kinderen wil. Kinderen zijn een toevoeging aan een
leven/relatie/huwelijk, geen vereiste.
Het is wetenschappelijk bewezen dat IQ voor een groot deel ook een omgevingsfactor is.quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:22 schreef brascoo het volgende:
spermabank staat me ook tegen, je weet niet van wie het af komt.
voor hetzelfde geld een of andere low-life met laag IQ.
Wtf, dan ben je wel heel kansloosquote:Op donderdag 21 mei 2009 12:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Sperma doneren is uitermate dom. Je kan namelijk aansprakelijk worden gesteld voor alimentatie voor je kinderen. Ik maak geen geintjes, eerder zijn er al mannen veroordeeld om alimentatie te betalen voor de zo verwekte kinderen in de UK, Zweden en Duitsland.
Je bedoeld af trekken in een potje en toch kunnen zeggen dat je grondig genaaid bentquote:Op donderdag 21 mei 2009 12:17 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Wtf, dan ben je wel heel kansloos
Yeah zoiets jaquote:Op donderdag 21 mei 2009 12:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bedoeld af trekken in een potje en toch kunnen zeggen dat je grondig genaaid bent
nee ,ze zeggen dat het en en is.quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:35 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Het is wetenschappelijk bewezen dat IQ voor een groot deel ook een omgevingsfactor is.
Over 20 jaar is het geringste probleem. Stel je voor de moeder doet je volgend jaar een proces aan wegens alimentatie voor het kind. Dat gaat ze namelijk winnen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:16 schreef littledrummergirl het volgende:
ik zou het geen prettig idee vinden, dat er ergens ineens een kind kan opduiken over 20 jaar.
daarnaast zijn er honderden mannen die gewoon lekker single willen blijvenlaat die lekker doneren als ze zelf geen kinderen willen.
dat vind ik echt bullshit....quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Over 20 jaar is het geringste probleem. Stel je voor de moeder doet je volgend jaar een proces aan wegens alimentatie voor het kind. Dat gaat ze namelijk winnen.
Dat vind jij, dat vind ik, maar dat vind de rechtgever niet.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:32 schreef brascoo het volgende:
[..]
dat vind ik echt bullshit....
je levert gewoon je zaad en dan is het toch de bewuste keuze van die vrouw.
quote:Op maandag 18 mei 2009 16:49 schreef Sander het volgende:
Er hangt iig een boel onzinkennis bij Nederlanders omtrent dit onderwerp.
Mensen die op die manier kinderen krijgen, hebben er toch juist meer over nagedacht dan mensen die gewoon kinderen krijgen of onverwacht zwanger zijn?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:26 schreef mysterieblonde het volgende:
Mijn vriendje heeft supersperma.![]()
Als hij dat doen wil moetie dat doen...ik geloof niet datie dat zou willen. Hij heeft zelf ruzie met zijn echte ouders en woont al een jaar bij zijn pleegouders. Hij zal dus ook niet willen dat zomaar iedereen kindjes mag hebben. Hij vind dat zijn ouders ook geen kindjes hadden moeten maken. wellicht was hij er dan zelf niet geweest. Maar goed je snapt m.
Maar hoe kan die situatie überhaupt voorkomen dat je alimentatie moet betalen als donor? Het klinkt echt te idioot voor woorden. Misschien als je zelf als donor je kind bent gaan opzoeken en er regelmatig contact mee hebt.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:44 schreef 2h0t4U het volgende:
Van bovenstaande situaties kan nooit sprake zijn, er is namelijk geen sprake van Family Life. Hetgeen er min of meer op neer komt dat de vader geen omgang met het kind heeft. Is daar wel sprake van, dan is het weer een heel ander verhaal.
Ik geloof best dat er enkele gevallen zijn waar sperma donoren alimentatie dienen te betalen, maar dan moet je eerst naar de individuele situatie kijken alvorens de conclusie te trekken dat iedere spermadonor bij definitie alimentatieschuldig is.
Alsof iemand het dan nog in zijn hoofd zou halen om sperma te doneren, bedankt voor het paniek zaaien!
quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:37 schreef nachtdier3 het volgende:
Maar, llaten we het nu eens omdraaienJe vriendin beschikt is een fantastische vrouw en (toekomstige) moeder en wil andere vrouwen graag helpen door haar prima eicellen te doneren aan vrouwen die zelf onvruchtbaar zijn maar wel een hele sterke kinderwens hebben. Zou jij daar als man dan problemen mee hebben?
Ik zou het als vrouw niet willen weten denk ik eigenlijk...
Omdat jij iets vindt is het nog lang niet zo. Er zijn in verschillende landen in Europa al mannen toe veroordeeld. Ga maar eens met een jurist praten.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:44 schreef 2h0t4U het volgende:
Van bovenstaande situaties kan nooit sprake zijn, er is namelijk geen sprake van Family Life. Hetgeen er min of meer op neer komt dat de vader geen omgang met het kind heeft. Is daar wel sprake van, dan is het weer een heel ander verhaal.
Ik geloof best dat er enkele gevallen zijn waar sperma donoren alimentatie dienen te betalen, maar dan moet je eerst naar de individuele situatie kijken alvorens de conclusie te trekken dat iedere spermadonor bij definitie alimentatieschuldig is.
Alsof iemand het dan nog in zijn hoofd zou halen om sperma te doneren, bedankt voor het paniek zaaien!
zelf al eens met een jurist gepraat?quote:Op donderdag 28 mei 2009 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat jij iets vindt is het nog lang niet zo. Er zijn in verschillende landen in Europa al mannen toe veroordeeld. Ga maar eens met een jurist praten.
Precies. Je zaad op de 'ouderwetse' manier doneren is veel prettiger en beter!quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:00 schreef nachtdier3 het volgende:
Ik denk dat dat heel anders is eigenlijk. Bij eiceldonatie wordt de eicel ingebracht en gebaard door de 'ontvangende' vrouw. Die wordt bij geboorte automatisch de biologische moeder van het kind en ook juridisch omdat het kind uit haar geboren wordt.
Mja, ik zou het echt niet weten wat ik ervan moet denken. Enerzijds nobel, anderzijds vind ik het maar een rare, eigenlijk ook wel smerige gedachte om je zaad in een potje af te leveren als ware het een product...
En dat is volgens mij ook een heeeel belangrijk criterium voor het al dan niet toewijzen van een onderhoudsplicht/alimentatie.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:04 schreef BreakSpear het volgende:
[..]
Precies. Je zaad op de 'ouderwetse' manier doneren is veel prettiger en beter!
Als het de eicel van een andere vrouw is, is ze niet de biologische moeder..quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:00 schreef nachtdier3 het volgende:
Ik denk dat dat heel anders is eigenlijk. Bij eiceldonatie wordt de eicel ingebracht en gebaard door de 'ontvangende' vrouw. Die wordt bij geboorte automatisch de biologische moeder van het kind en ook juridisch omdat het kind uit haar geboren wordt.
Mja, ik zou het echt niet weten wat ik ervan moet denken. Enerzijds nobel, anderzijds vind ik het maar een rare, eigenlijk ook wel smerige gedachte om je zaad in een potje af te leveren als ware het een product...
Ik zat ook al met open mond dit topic te lezen. Compleet uit de lucht gegrepen onzin zie ik hier voorbij komen.quote:Op maandag 18 mei 2009 @ 16:49 schreef Sander het volgende:
Er hangt iig een boel onzinkennis bij Nederlanders omtrent dit onderwerp.
Lekker dan.quote:Op maandag 18 mei 2009 15:23 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Mijn inmiddels ex zou het me niet toegestaan hebben. "Je zaad is van mij" was haar antwoord.quote:Op maandag 18 mei 2009 15:09 schreef Leonidas82 het volgende:
Zou jij het toestaan als jouw vriend sperma afgeeft t.b.v. vrouwen die graag zwanger willen worden maar geen geschikte partner kunnen vinden. Uiteraard blijft je vriend anoniem en het bezwangeren van de vrouw vindt plaats d.m.v. inseminatie. Er vindt dus geen geslachtsgemeenschap plaats, een andere vrouw krijgt het zaad van jouw vriend toegediend via inseminatie. Je vriend zal dus niet formeel de vaker zijn van het kind dat geboren wordt, wel biologisch.
Wat zou jij ervan vinden als je vriend zich wil opgeven als spermadonor? Zou je er moeite mee hebben? WIl je het alleenrecht op een kind van hem, of zou je het niet erg vinden.
Onzin je kunt natuurlijk, wanneer jij in je erfenis zegt dat alleen persoon x het mag hebben krijgt alleen persoon x het.quote:Op maandag 18 mei 2009 15:33 schreef maok het volgende:
Volgens mij kunnen de kinderen van een zaaddonor zelfs aanspraak maken op een gedeelte van de erfenis. Dan krijgen je eigen kinderen dus minder bij overlijden.
Het kind komt dus wel aankloppen, maar je hoeft niks te betalen. Ik vind het trouwens toch wel opvallend dat er zo'n groot tekort is. Het kind komt op je deur aankloppen en is met jouw zaad verwekt, maar wat boeit dat eigenlijk nou. En er wordt dagelijks liters levenselixir verspilt.quote:Je moet je dus als donor realiseren dat er een grote kans bestaat dat de kinderen, verwekt met uw zaadcellen, later kennis willen maken met hun donor. Dit zijn de verstrekkende (mogelijke) gevolgen van spermadonorschap! MAAR! Als spermadonor kan je NOOIT NOCH juridisch NOCH financieel aansprakelijk worden gesteld voor een kind dat via een spermabank is verwekt!
Nee dat is niet waar. Als je kinderen hebt dan hebben die altijd recht op een bepaald gedeelte van de erfenis. Dus jij kan in je testament zetten dat alleen persoon x je erfenis krijgt, maar als je kinderen hebt kunnen die dus een gedeelte opeisen, of je ze nou onterft hebt of niet.quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:34 schreef ReWout het volgende:
[..]
Onzin je kunt natuurlijk, wanneer jij in je erfenis zegt dat alleen persoon x het mag hebben krijgt alleen persoon x het.
Ik ben ook wel van mening dat een kind twee ouders moet hebben. Sterker nog, ik vind dat een kind een vader en een moeder moet hebben. Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat bijvoorbeeld een lesbisch stel een kind wil opvoeden en dat gun ik ze ook van harte, maar aan de andere kant vind ik weer dat dat kind een vader en een moeder nodig heeft. Ik moet er als man zijnde niet aan denken dat ik door 2 vrouwen was opgevoed..quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:56 schreef Fortitude het volgende:
Beknopt stukje informatie
[..]
Het kind komt dus wel aankloppen, maar je hoeft niks te betalen. Ik vind het trouwens toch wel opvallend dat er zo'n groot tekort is. Het kind komt op je deur aankloppen en is met jouw zaad verwekt, maar wat boeit dat eigenlijk nou. En er wordt dagelijks liters levenselixir verspilt.
Ik loop ook niet warm voor het idee. Zou mij ook uitmaken waar het zaad naartoe gaat. Lesbisch stel of een stel waar de man geen kinderen kan krijgen zou ik nog wel aan mee kunnen werken. Alleenstaande echter niet, imo moeten kinderen 2 ouders hebben.
Dat vind ik te ver gaan. Man / vrouw is ideaal maar met wat minder moet ook kunnen. Dan heb je ook nog verwijfde mannen en manwijven, en simpelweg domme mensen. Daar ga je de nodige lessen ook niet goed van leren.quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:18 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik ben ook wel van mening dat een kind twee ouders moet hebben. Sterker nog, ik vind dat een kind een vader en een moeder moet hebben. Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat bijvoorbeeld een lesbisch stel een kind wil opvoeden en dat gun ik ze ook van harte, maar aan de andere kant vind ik weer dat dat kind een vader en een moeder nodig heeft. Ik moet er als man zijnde niet aan denken dat ik door 2 vrouwen was opgevoed..
Maar die voorwaarde kan dus niet, als donor is je partner niet meer anoniem. Dus je bent wel tegen spermadonatie met de huidige regelgeving.quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:21 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ben ik dan de enige die het geen probleem vind? We willen allebei geen kinderen maar als hij zaad wil doneren dan mag hij dat gerust doen. Wel op voorwaarde dat er over 15 jaar niet ineens een puberjongen/meisje voor de deur staat met 'hai paps'.
Toch vraag ik me af waarom mensen bang zijn dat zo'n kind aan de deur komt. Zo'n kind is volledig opgevoed door anderen. Voor dat kind zijn dat gewoon de ouders. Met de spermadonor is ook totaal geen emotionele band, dus waarom zou je als kind willen weten wie dat is.quote:Op zondag 18 april 2010 09:56 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen er zo over denken. Spermadonatie is in theorie een prachtige daad om andere mensen te helpen. In de praktijk kleven er heel veel emotionele nadelen aan. Ik ken ook veel mannen die geen behoefte hebben aan een kind aan de deur uiteindelijk of aan de gedachte dat er een kind van hen rondloopt waar ze geen contact mee hebben.
Omdat het je biologische vader is natuurlijk. Je wilt weten van welk persoon je vandaan komt.quote:Op zondag 18 april 2010 12:45 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af waarom mensen bang zijn dat zo'n kind aan de deur komt. Zo'n kind is volledig opgevoed door anderen. Voor dat kind zijn dat gewoon de ouders. Met de spermadonor is ook totaal geen emotionele band, dus waarom zou je als kind willen weten wie dat is.
Dat jaquote:Op zondag 18 april 2010 12:55 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Omdat het je biologische vader is natuurlijk. Je wilt weten van welk persoon je vandaan komt.
Waarom kinderen van spermadonoren aan de deur komen? Om dezelfde redenen dat adoptiekinderen soms ook hun biologische ouders willen leren kennen. Het kan, maar het hoeft niet. Toch doen genoeg adoptiekinderen het en naar ik schat genoeg kinderen van spermadonoren het ook.quote:Op zondag 18 april 2010 12:45 schreef Accordtje het volgende:
Toch vraag ik me af waarom mensen bang zijn dat zo'n kind aan de deur komt. Zo'n kind is volledig opgevoed door anderen. Voor dat kind zijn dat gewoon de ouders. Met de spermadonor is ook totaal geen emotionele band, dus waarom zou je als kind willen weten wie dat is.
Ik denk dat een groot deel dat helemaal niet hoeft te weten. Ik zou het in ieder geval niet hoeven weten. Het enige dat die persoon gedaan heeft is sperma afstaan (wel vrij essentieel ja, dat weet ikquote:Op zondag 18 april 2010 12:55 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Omdat het je biologische vader is natuurlijk. Je wilt weten van welk persoon je vandaan komt.
quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:37 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
tvp voor straks... Hier moet ik even over nadenken...
Lijkt me 'vreemd' & 'hard' dat je om zoiets je vriend / relatie laat aflopen... Hoop dat jouw vriend dan ook maar zo hard en direct is met jou als jij iets doet / gedaan hebt wat hem niet aanstaat... Vind het wat een 'ik bepaal alles hier' attitude...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:44 schreef As_33 het volgende:
Het zou waarschijnlijk het einde van de relatie betekenen. Ik wil zeer bewust alleen maar een relatie met een man zonder kinderen omdat ik zelf ook een sterke anti-kinderwens heb en dus ook niet de behoefte voel aan kinderen in mijn leven. Aangezien een donor tegenwoordig niet meer anoniem is en een kind de vader dus altijd kan komen opzoeken in de toekomst, zou ik het niet zien zitten; het lijkt mij een tijdbom waar je op gaat zitten wachten.
Same. Het is natuurlijk wel zijn eigen keuze, maar het zou mij echt niet lekker zitten om te weten dat er ergens op de wereld nog meer kinderen van hem rondlopen.quote:Op zondag 18 april 2010 15:58 schreef .ZilveR. het volgende:
Ik zou niet willen dat mijn vriend dat zou doen. Heel egoistisch maar ik wil alleenrecht op zijn kind en ik moet er niet aan denken dat hij nog ergens anders kinderen heeft rondlopen.
Dat vind ik nu ook eigenlijkquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:26 schreef EllaN het volgende:
[..]
Same. Het is natuurlijk wel zijn eigen keuze, maar het zou mij echt niet lekker zitten om te weten dat er ergens op de wereld nog meer kinderen van hem rondlopen.
quote:Op maandag 18 mei 2009 15:19 schreef heaven7 het volgende:
Ik zou het maar niets vinden.
quote:Op zondag 18 april 2010 15:58 schreef .ZilveR. het volgende:
Ik zou niet willen dat mijn vriend dat zou doen. Heel egoistisch maar ik wil alleenrecht op zijn kind en ik moet er niet aan denken dat hij nog ergens anders kinderen heeft rondlopen. En mijn kind dus een halfbroer/zus
Als je in een relatie zit vind ik dit toch wel een vrij egoďstische gedachte. Of zeg je ook tegen je vriendin: "het is toch mijn lul, mag ik toch zeker zelf wel weten bij wie ik hem erin stop"?quote:Op woensdag 28 april 2010 04:50 schreef Goodblood het volgende:
Wat boeit het nou wat zij er van vind.
Het is toch mijn sperma, mag ik toch zeker zelf wel weten wat ik er mee doe..... jezus
Ik denk dat dit best wel essentiële dingen zijn in een relatie. Het is toch wel even wat anders dan een setje nieuwe velgen voor je auto kopen waar je vriendin / vrouw op tegen was.quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:48 schreef Mo_1965 het volgende:
[..]
Lijkt me 'vreemd' & 'hard' dat je om zoiets je vriend / relatie laat aflopen... Hoop dat jouw vriend dan ook maar zo hard en direct is met jou als jij iets doet / gedaan hebt wat hem niet aanstaat... Vind het wat een 'ik bepaal alles hier' attitude...
Precies!!....quote:Op donderdag 29 april 2010 16:13 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Als je in een relatie zit vind ik dit toch wel een vrij egoďstische gedachte. Of zeg je ook tegen je vriendin: "het is toch mijn lul, mag ik toch zeker zelf wel weten bij wie ik hem erin stop"?
Als jij zo'n relatie hebt dan kan ik me er nog wel iets bij indenken...
Mocht ik overwegen mijn eicelen te doneren, dan mag mijn vriend daar ook in meebeslissen hoor....quote:Op vrijdag 30 april 2010 02:00 schreef Goodblood het volgende:
komt omdat jullie vrouwen zijn.... denken dat je de baas bent over ons...
Waarom heb je die behoefte, behalve het blij maken van vrouwen met een kinderwens?quote:Op maandag 18 mei 2009 15:09 schreef Leonidas82 het volgende:
Zeker nooit naar spoorloos gekeken.quote:Op zondag 18 april 2010 12:45 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Tja, dan is het een nadeeltje, maar geen probleem om een rellatie mee aan te gaan als hij leuk genoeg is.quote:Op vrijdag 30 april 2010 02:56 schreef Goodblood het volgende:
en als die het nou heeft gedaan voordat jij iets met m had.....
Dat is niet zo raar. Ik neem aan dat als je een relatie hebt met iemand, dat je zijn of haar mening laat meewegen.quote:Op maandag 3 mei 2010 03:29 schreef Goodblood het volgende:
Dus het is geen probleem als hij er al een heeft voordat je hem kent. Maar wel als hij het doet als wel iets met hem hebt.... logic much?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |