abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69152331
Ik heb een zeer lastige vraag voor de dames

Zou jij het toestaan als jouw vriend sperma afgeeft t.b.v. vrouwen die graag zwanger willen worden maar geen geschikte partner kunnen vinden. Uiteraard blijft je vriend anoniem en het bezwangeren van de vrouw vindt plaats d.m.v. inseminatie. Er vindt dus geen geslachtsgemeenschap plaats, een andere vrouw krijgt het zaad van jouw vriend toegediend via inseminatie. Je vriend zal dus niet formeel de vaker zijn van het kind dat geboren wordt, wel biologisch.

Een man kan dus miljoenen vrouwen blij maken met een kinderwens zonder dat er geslachtsgemeenschap aan te pas komt.

Wat zou jij ervan vinden als je vriend zich wil opgeven als spermadonor? Zou je er moeite mee hebben? WIl je het alleenrecht op een kind van hem, of zou je het niet erg vinden.
pi_69152361
Wat vindt TS ervan als haar vriend dat doet? Zoals altijd beginnen we met de TS
pi_69152419
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat vindt TS ervan als haar vriend dat doet? Zoals altijd beginnen we met de TS
TS is een man en heeft een vriendin. Ik heb serieus overwogen om zaad te doneren in de toekomst als ik andere vrouwen daar blij mee kan maken. Ik vraag me alleen af hoe mijn vriendin hierop zal reageren..vandaar mijn vraag aan de vrouwen.
  maandag 18 mei 2009 @ 15:18:47 #4
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_69152594
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:09 schreef Leonidas82 het volgende:
Uiteraard blijft je vriend anoniem
En wat als dat niet zo is?
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_69152612
Ik zou het maar niets vinden.
  maandag 18 mei 2009 @ 15:23:05 #6
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_69152735
quote:
Ik heb een zeer lastige vraag voor de dames

Zou jij het toestaan als jouw vriend sperma afgeeft t.b.v. vrouwen die graag zwanger willen worden maar geen geschikte partner kunnen vinden. Uiteraard blijft je vriend anoniem en het bezwangeren van de vrouw vindt plaats d.m.v. inseminatie. Er vindt dus geen geslachtsgemeenschap plaats, een andere vrouw krijgt het zaad van jouw vriend toegediend via inseminatie. Je vriend zal dus niet formeel de vaker zijn van het kind dat geboren wordt, wel biologisch.

Een man kan dus miljoenen vrouwen blij maken met een kinderwens zonder dat er geslachtsgemeenschap aan te pas komt.

Wat zou jij ervan vinden als je vriend zich wil opgeven als spermadonor? Zou je er moeite mee hebben? WIl je het alleenrecht op een kind van hem, of zou je het niet erg vinden.
Helaas pindakaas, je vriend blijft NIET anoniem en wordt biologisch vader en daarom zal hij voor zijn kinderen moeten betalen du moment dat de onvangende moeder vindt dat ze wel wat geld kan gebruiken.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_69152775
levert het nog wat op in geld dit?
pi_69152789
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:19 schreef heaven7 het volgende:
Ik zou het maar niets vinden.
pi_69152932
benieuwd naar de reacties..
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_69152941
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:23 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Helaas pindakaas, je vriend blijft NIET anoniem en wordt biologisch vader en daarom zal hij voor zijn kinderen moeten betalen du moment dat de onvangende moeder vindt dat ze wel wat geld kan gebruiken.
Nee, als spermadonor ben je alleen de biologische vader, dus niet in juridische en sociale zin. Daarmee vervalt je plicht op het betalen van alimentatie.
pi_69152988
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:31 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Nee, als spermadonor ben je alleen de biologische vader, dus niet in juridische en sociale zin. Daarmee vervalt je plicht op het betalen van alimentatie.
Heb je wetsartikel daarover dan want mij staat ook bij dat ookal ben je enkel donor, je wel evt gedwongen kan worden mee te betalen...
  maandag 18 mei 2009 @ 15:33:11 #12
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69153001
Volgens mij kunnen de kinderen van een zaaddonor zelfs aanspraak maken op een gedeelte van de erfenis. Dan krijgen je eigen kinderen dus minder bij overlijden.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_69153136
Ik zou het echt niet cool vinden als mn vriend dat zou doen.

Trouwens, doe je het dan voor het geld of echt omdat je zo'n goed hart hebt voor die vrouwen die
een eigen kind willen? Geld is zo op. En ik vind het hele donerengedoe zo oneerlijk tegenover het kind
dat eruit geboren wordt.
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_69153205
quote:
Jahoor, miljoenen. Dan mag je er wel een fulltime baan van maken
En verder mag dat in de meeste landen ook niet. Er is een beperking voor het aantal keer dat je mag doneren. Dit in verband met de mogelijkheid die anders te groot wordt dat je kindjes later met elkaar gaan terwijl ze niet weten dat ze broer/zus zijn.
  maandag 18 mei 2009 @ 15:39:12 #15
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_69153210
Ik zou dat echt niet leuk vinden, als mijn vriend dat zou doen. Maar ik denk ook zeker te weten dat hij dat toch niet wil..
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_69153284
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:36 schreef Kings het volgende:

Trouwens, doe je het dan voor het geld of echt omdat je zo'n goed hart hebt voor die vrouwen die
een eigen kind willen? Geld is zo op. En ik vind het hele donerengedoe zo oneerlijk tegenover het kind
dat eruit geboren wordt.
anderzijds, als niemand dit zou doen zouden er veel vrouwen ongelukkig zijn...
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  maandag 18 mei 2009 @ 15:41:27 #17
245691 missU
Same shit, different day?
pi_69153293
Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn vriend dat zou doen. Misschien ben je nu nog wel anoniem als je het doet, maar dat kan in de toekomst nog wel veranderen...
En ik zit er nou niet echt op te wachten dat er ineens een koter bij ons op de stoep staat die zn vader wil zien
WcPot is my bottom bitch!
pi_69153296
quote:

dat eruit geboren wordt.
Ik denk dat het doneren ook wat te maken heeft met de drang die in de mens zit om je voort te platen, zoveel mogelijk. Verder zou ik (man) het zelf nooit doen, in iedergeval niet voor zomaar iemand. Misschien dan weer wel voor een bekende, bijvoorbeeld voor een bevriend koppel waarvan de man onvruchtbaar is ofzo.
pi_69153331
En draai het eens om, mannen als jullie onvruchtbaar zijn, willen jullie het zaad van een ander in je vriendin?
pi_69153428
quote:

dat eruit geboren wordt.
Als je doneert via de officiele weg, ziekenhuis/fertiliteits kliniek krijg je er geen geld voor hoor, je krijgt een kilometervergoeding voor het komen naar de kliniek en verder niets
quote:
Inhoud van de wet in kort bestek

Een kind dat weet (of denkt te weten) dat hij of zij met donorsperma is verwekt, kan zich in de toekomst, zodra hij of zij de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt, wenden tot een landelijke, door de Overheid wettelijk voorgeschreven Stichting Donorgegevens om na te vragen wie de donor is geweest (www.donorgegevens.nl) . Iedere kliniek in Nederland is verplicht de gegevens van zwangerschappen die zijn ontstaan met donorzaad aan te leveren aan deze Stichting. Op het moment dat een kind (van 16 jaar of ouder) een verzoek doet, zal de Stichting eerst de donor benaderen. Deze kan dan weliswaar alsnog bezwaar maken tegen het bekend worden van zijn identiteit, maar de Stichting zal dan het belang van het kind en het belang van de donor tegen elkaar afwegen en heeft het recht in deze een beslissing te nemen, ook tegen de wens van de donor in. Andere verplichtingen òf rechten heeft een donor niet. Zo heeft de donor geen recht het kind te ontmoeten, heeft de donor geen zorgplicht en heeft het kind geen erfrecht.
Van ivf kliniek.nl

[ Bericht 25% gewijzigd door Ra-z op 18-05-2009 15:52:10 ]
  maandag 18 mei 2009 @ 15:51:30 #21
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_69153692
quote:

[..]

Helaas is dit in Nederland niet meer het geval.
De spermadonor is niet anoniem omdat het kind er recht op heeft te weten wie zijn biologische vader is.
De biologische vader kan op elk moment door de moeder juridisch worden gedwongen tot financiele ondersteuning voor de kinderen.
Ziedaar de 2 redenen waarom er in Nederland een ernstig tekort is aan spermadonoren.

TS heeft onvoldoende vooronderzoek gedaan alvorens hier een topique over te openen...
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_69153775
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:51 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Helaas is dit in Nederland niet meer het geval.
De spermadonor is niet anoniem omdat het kind er recht op heeft te weten wie zijn biologische vader is.
De biologische vader kan op elk moment door de moeder juridisch worden gedwongen tot financiele ondersteuning voor de kinderen.

Ziedaar de 2 redenen waarom er in Nederland een ernstig tekort is aan spermadonoren.

TS heeft onvoldoende vooronderzoek gedaan alvorens hier een topique over te openen...
1e is waar 2e is onzin, je wordt daar tegenwoordig wel voor beschermd
pi_69153948
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
En draai het eens om, mannen als jullie onvruchtbaar zijn, willen jullie het zaad van een ander in je vriendin?
Ik denk dat ik het vooral moeilijk zou vinden dat ik dan met mijn vriendin/vrouw een kind op zou voeden dat wel van haar is, maar niet van mij. Misschien dan liever adopteren, alhoewel ik ook wel weer zou begrijpen dat mijn vriendin liever een kindje van der zelf wil. Lastig, en hopelijk ook nooit een relevante vraag
  Moderator maandag 18 mei 2009 @ 16:07:04 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_69154197
nou, als ik heel eerlijk moet zijn zie ik dat niet zitten. Ik bedoel...waarom zou ik dat nou willen doen? Er zijn al genoeg donoren, voor mij hoeft dat niet.

Ik doneer mijn zaad liever aan mijn vriendin
Breitling - Instruments for Professionals
pi_69154629
quote:
nee, zeker niet. Dan heb ik liever geen kinderen.
pi_69155423
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:32 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Heb je wetsartikel daarover dan want mij staat ook bij dat ookal ben je enkel donor, je wel evt gedwongen kan worden mee te betalen...
Vader:
Met de moeder getrouwd
Vader van het kind is de man waarmee de moeder getrouwd is op het moment dat het kind geboren wordt (art 1:199 BW)

Erkennen
Als de man niet met de moeder getrouwd is, zal hij het kind officieel moeten erkennen bij het gemeentehuis.

Gerechtelijke vaststelling
Als een man weigert het vaderschap te erkennen, dan kunnen de moeder en het kind de rechter vragen officieel vast te stellen dat deze man de vader is. Gerechtelijke vaststelling is alleen mogelijk als de man ook werkelijk de biologische vader van het kind is. (art 1:227 BW)

Adoptie
Art. 1:227 BW

& ik zou het ook niks vinden
ook al niet
pi_69155519
nee. Denk dat me dat altijd dwars zou zitten dat 't kind niet van mij en mn vriend is maar van een een of andere kerel. Bah. Dan idd maar kinderloos of desnoods adopteren. Maar lijkt me ook moeilijk om dat nu te zeggen. Ben nog totaaaaal niet aan kids toe
just give a second thought
what if we don't get caught...
  maandag 18 mei 2009 @ 16:43:34 #28
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_69155529
Helemaal geen lastige vraag imho, het lijkt me gewoon geen goed plan.
an urge to help mankind overcomes me
  Moderator maandag 18 mei 2009 @ 16:44:23 #29
9859 crew  Karina
Woman
pi_69155550
Het zou mij niets uitmaken eigenlijk, dat moet hij helemaal zelf weten. Ik zie de bezwaren ook niet zo, als je er iemand mee kan helpen, is toch alleen maar mooi?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 18 mei 2009 @ 16:49:45 #30
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_69155714
Er hangt iig een boel onzinkennis bij Nederlanders omtrent dit onderwerp.
pi_69158768
En moet je je voorstellen dat je als man dus je sperma aan een onbekende vrouw geeft, maar zelf ook kinders krijgt.. Jij krijgt een meisje, en die onbekende vrouw van jou sperma een jongen. En dat hun dan op een of andere manier verliefd worden en gaan trouwen, en ook kinderen krijgen

OT: nee, zou het ook echt niet relaxed vinden als mijn vriend dat zou willen..gewoon een naar idee
pi_69159534
wat levert wat zaad tegenwoordig op?
Je haat niemand zolang je hem nog geringschat, maar pas als je hem gelijk of hoger schat
pi_69161153
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:46 schreef 49euro het volgende:
wat levert wat zaad tegenwoordig op?
ongeveer 19cent per kilometer reiskosten vergoeding
  maandag 18 mei 2009 @ 21:12:07 #34
203229 Elfy
Care for a cup of cloud?
pi_69165943
quote:

[..]

Zelfs als je niet gedwongen kan worden om te betalen voor het kind lijkt het mij een rare situatie.
Het is toch maar een deel van jou, vlees en bloed. Het kind komt je opzoeken, heb je dan niet diep van binnen het gevoel dat je tekort schiet?

Aan de ene kant wel sneu dat er een tekort aan donoren is, maar het lijkt me heel awkward.

[ Bericht 5% gewijzigd door Elfy op 18-05-2009 22:15:57 ]
~I tried to be diplomatic, but mostly I just lied a lot.~
pi_69167261
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:32 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

artikel 394 boek 1 BW
quote:
De verwekker van een kind dat alleen een moeder heeft, alsmede de man die als levensgezel van de moeder ingestemd heeft met een daad die verwekking van het kind tot gevolg kan hebben gehad, is als ware hij ouder verplicht tot het voorzien in de kosten van verzorging en opvoeding van het kind dan wel, na het bereiken van de meerderjarigheid van het kind, tot het voorzien in de kosten van levensonderhoud en studie overeenkomstig de artt. 395a en 395b. Nadien bestaat deze verplichting slechts in geval van behoeftigheid van het kind.
. Een donor doneert zijn sperma; dit sperma wordt ná de donatie door de vrouw(en) gebruikt met de bedoeling een kind te verwekken. De donor heeft met de daadwerkelijke verwekking niets van doen en blijft op die manier donor. Een verwekker is een man die langs natuurlijke weg een kind verwekt

Dua je hebt alleen een probleem als je de buurvrouw ligt te batsen onder het motto spermadonatie

nog meer leesvoer http://books.google.nl/books?id=g2N8n4EDq9MC&pg=PA510&lpg=PA510&dq=artikel+394+boek+1+BW+donor&source=bl&ots=a1iAD-Opo-&sig=ZvKiRVwHhyScnr_AC19NOse2nAc&hl=nl&ei=PLkRSq_OJpKD-AbB_NTWAw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=2
pi_69169187
quote:
Op maandag 18 mei 2009 21:12 schreef Elfy het volgende:
Aan de ene kant wel sneu dat er een tekort aan donoren is, maar het lijkt me heel awkward. Plus eng dat je evt. wel gedwongen kan worden tot mee betalen voor het kind van een andere vrouw.
Dat dus. Je denkt er iets goeds mee te doen en dan staan ze opeens bij je op de voordeur.. that would suck.
  maandag 18 mei 2009 @ 22:40:52 #37
104030 DesilciuM
Martin met ijs!
pi_69170502
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:43 schreef saaw het volgende:
Helemaal geen lastige vraag imho, het lijkt me gewoon geen goed plan.
Niet voor je 16e nee
  maandag 18 mei 2009 @ 23:37:27 #38
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_69173593
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:23 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Er staat duidelijk vermeld dat de donor geen juridische of sociale vader is.

Edit
Spuit 11
The remedy is the experience.
  maandag 18 mei 2009 @ 23:50:45 #39
203229 Elfy
Care for a cup of cloud?
pi_69174113
quote:
Op maandag 18 mei 2009 22:40 schreef DesilciuM het volgende:

[..]

Niet voor je 16e nee
Na je 24e ook niet
~I tried to be diplomatic, but mostly I just lied a lot.~
  maandag 18 mei 2009 @ 23:55:52 #40
104030 DesilciuM
Martin met ijs!
pi_69174282
quote:
Op maandag 18 mei 2009 23:50 schreef Elfy het volgende:

[..]

Na je 24e ook niet
ik wil wel wat aan jou doneren
pi_69174321
Als het financieel een leuke binnenkomer is misschien.
Alhoewel ik het raar zal vinden om het in een potje te moeten doen en dan af te geven wat helemaal warm is

Als ik op papier krijg dat ik er nooit gezeik mee kan krijgen dan vind ik het best
pi_69174337
Voor een kind is het heel erg om zijn vader nooit te kennen!
Daarom ben ik er op tegen...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_69177377
quote:
Op maandag 18 mei 2009 23:57 schreef zhe-devilll het volgende:
Voor een kind is het heel erg om zijn vader nooit te kennen!
Daarom ben ik er op tegen...
Wat een onzin, dat hangt er toch vanaf hoe de moeder en het kind ermee omgaan? Mijn moeder weet niet precies wie mijn vader is; doch heeft wel 2 kandidaten. Nooit heb ik de aanvechting gevoeld om 'mijn vader' te leren kennen. Ik weet dat zij destijds ingelicht zijn over hun evt. dochter, en nu is het klaar. Mijn moeder geen alimentatie, ik geen vader.
And the druids turn to stone...
pi_69177406
Vind ik helemaal prima als hij dat doet, het raakt toch niet op ofzo

Sterker nog, ik vind dat wel heel lief! Is eigenlijk gewoon een soort vrijwilligers werk. Ik zou ook best eitjes willen afstaan. Lijkt me echt zo verschrikkelijk als je graag kinderen wil en ze gewoon niet kan krijgen.
pi_69178255
Het zou waarschijnlijk het einde van de relatie betekenen. Ik wil zeer bewust alleen maar een relatie met een man zonder kinderen omdat ik zelf ook een sterke anti-kinderwens heb en dus ook niet de behoefte voel aan kinderen in mijn leven. Aangezien een donor tegenwoordig niet meer anoniem is en een kind de vader dus altijd kan komen opzoeken in de toekomst, zou ik het niet zien zitten; het lijkt mij een tijdbom waar je op gaat zitten wachten.
Arseen (As), atoomnummer 33
  dinsdag 19 mei 2009 @ 09:43:31 #46
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_69179695
quote:
Op maandag 18 mei 2009 22:40 schreef DesilciuM het volgende:

[..]

Niet voor je 16e nee
Wie is er hier 16 en wat heeft dat met mijn post te maken?
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 19 mei 2009 @ 09:55:15 #47
104030 DesilciuM
Martin met ijs!
pi_69179975
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 09:43 schreef saaw het volgende:

[..]

Wie is er hier 16 en wat heeft dat met mijn post te maken?
Geen idee.
pi_69181292
Als man zie ik alleen maar lasten en geen lusten, dus ze zou niet eens voor het dilemma staan.
Alleen god is zo dom dat hij een vrouw zwanger schopte zonder sex.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2009 10:37:31 ]
pi_69253500
quote:
mmm, ik zou mijn broertje dan vragen.
hij heeft deels mijn genen en heb ik toch een soort van nageslacht dat nog iets van mij heeft

zaad van een wildvreemde donor lijkt me raar, zou ik eerder een bekende vragen
pi_69254270
Als hij dat graag zou willen, prima. Zijn leven, zijn keus.

Neemt niet weg dat ik niet achter de gedachte van een spermabank sta.
Naar mijn inziens, is het jammer als mensen kinderen nemen om alleen maar te 'hebben'.

Vraag me vaker af waarom iedereen zo graag kinderen wil. Kinderen zijn een toevoeging aan een
leven/relatie/huwelijk, geen vereiste.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2009 11:10:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')