abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69152331
Ik heb een zeer lastige vraag voor de dames

Zou jij het toestaan als jouw vriend sperma afgeeft t.b.v. vrouwen die graag zwanger willen worden maar geen geschikte partner kunnen vinden. Uiteraard blijft je vriend anoniem en het bezwangeren van de vrouw vindt plaats d.m.v. inseminatie. Er vindt dus geen geslachtsgemeenschap plaats, een andere vrouw krijgt het zaad van jouw vriend toegediend via inseminatie. Je vriend zal dus niet formeel de vaker zijn van het kind dat geboren wordt, wel biologisch.

Een man kan dus miljoenen vrouwen blij maken met een kinderwens zonder dat er geslachtsgemeenschap aan te pas komt.

Wat zou jij ervan vinden als je vriend zich wil opgeven als spermadonor? Zou je er moeite mee hebben? WIl je het alleenrecht op een kind van hem, of zou je het niet erg vinden.
pi_69152361
Wat vindt TS ervan als haar vriend dat doet? Zoals altijd beginnen we met de TS
pi_69152419
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat vindt TS ervan als haar vriend dat doet? Zoals altijd beginnen we met de TS
TS is een man en heeft een vriendin. Ik heb serieus overwogen om zaad te doneren in de toekomst als ik andere vrouwen daar blij mee kan maken. Ik vraag me alleen af hoe mijn vriendin hierop zal reageren..vandaar mijn vraag aan de vrouwen.
  maandag 18 mei 2009 @ 15:18:47 #4
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_69152594
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:09 schreef Leonidas82 het volgende:
Uiteraard blijft je vriend anoniem
En wat als dat niet zo is?
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_69152612
Ik zou het maar niets vinden.
  maandag 18 mei 2009 @ 15:23:05 #6
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_69152735
quote:
Ik heb een zeer lastige vraag voor de dames

Zou jij het toestaan als jouw vriend sperma afgeeft t.b.v. vrouwen die graag zwanger willen worden maar geen geschikte partner kunnen vinden. Uiteraard blijft je vriend anoniem en het bezwangeren van de vrouw vindt plaats d.m.v. inseminatie. Er vindt dus geen geslachtsgemeenschap plaats, een andere vrouw krijgt het zaad van jouw vriend toegediend via inseminatie. Je vriend zal dus niet formeel de vaker zijn van het kind dat geboren wordt, wel biologisch.

Een man kan dus miljoenen vrouwen blij maken met een kinderwens zonder dat er geslachtsgemeenschap aan te pas komt.

Wat zou jij ervan vinden als je vriend zich wil opgeven als spermadonor? Zou je er moeite mee hebben? WIl je het alleenrecht op een kind van hem, of zou je het niet erg vinden.
Helaas pindakaas, je vriend blijft NIET anoniem en wordt biologisch vader en daarom zal hij voor zijn kinderen moeten betalen du moment dat de onvangende moeder vindt dat ze wel wat geld kan gebruiken.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_69152775
levert het nog wat op in geld dit?
pi_69152789
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:19 schreef heaven7 het volgende:
Ik zou het maar niets vinden.
pi_69152932
benieuwd naar de reacties..
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_69152941
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:23 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Helaas pindakaas, je vriend blijft NIET anoniem en wordt biologisch vader en daarom zal hij voor zijn kinderen moeten betalen du moment dat de onvangende moeder vindt dat ze wel wat geld kan gebruiken.
Nee, als spermadonor ben je alleen de biologische vader, dus niet in juridische en sociale zin. Daarmee vervalt je plicht op het betalen van alimentatie.
pi_69152988
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:31 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Nee, als spermadonor ben je alleen de biologische vader, dus niet in juridische en sociale zin. Daarmee vervalt je plicht op het betalen van alimentatie.
Heb je wetsartikel daarover dan want mij staat ook bij dat ookal ben je enkel donor, je wel evt gedwongen kan worden mee te betalen...
  maandag 18 mei 2009 @ 15:33:11 #12
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69153001
Volgens mij kunnen de kinderen van een zaaddonor zelfs aanspraak maken op een gedeelte van de erfenis. Dan krijgen je eigen kinderen dus minder bij overlijden.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_69153136
Ik zou het echt niet cool vinden als mn vriend dat zou doen.

Trouwens, doe je het dan voor het geld of echt omdat je zo'n goed hart hebt voor die vrouwen die
een eigen kind willen? Geld is zo op. En ik vind het hele donerengedoe zo oneerlijk tegenover het kind
dat eruit geboren wordt.
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_69153205
quote:
Jahoor, miljoenen. Dan mag je er wel een fulltime baan van maken
En verder mag dat in de meeste landen ook niet. Er is een beperking voor het aantal keer dat je mag doneren. Dit in verband met de mogelijkheid die anders te groot wordt dat je kindjes later met elkaar gaan terwijl ze niet weten dat ze broer/zus zijn.
  maandag 18 mei 2009 @ 15:39:12 #15
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_69153210
Ik zou dat echt niet leuk vinden, als mijn vriend dat zou doen. Maar ik denk ook zeker te weten dat hij dat toch niet wil..
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_69153284
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:36 schreef Kings het volgende:

Trouwens, doe je het dan voor het geld of echt omdat je zo'n goed hart hebt voor die vrouwen die
een eigen kind willen? Geld is zo op. En ik vind het hele donerengedoe zo oneerlijk tegenover het kind
dat eruit geboren wordt.
anderzijds, als niemand dit zou doen zouden er veel vrouwen ongelukkig zijn...
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  maandag 18 mei 2009 @ 15:41:27 #17
245691 missU
Same shit, different day?
pi_69153293
Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn vriend dat zou doen. Misschien ben je nu nog wel anoniem als je het doet, maar dat kan in de toekomst nog wel veranderen...
En ik zit er nou niet echt op te wachten dat er ineens een koter bij ons op de stoep staat die zn vader wil zien
WcPot is my bottom bitch!
pi_69153296
quote:

dat eruit geboren wordt.
Ik denk dat het doneren ook wat te maken heeft met de drang die in de mens zit om je voort te platen, zoveel mogelijk. Verder zou ik (man) het zelf nooit doen, in iedergeval niet voor zomaar iemand. Misschien dan weer wel voor een bekende, bijvoorbeeld voor een bevriend koppel waarvan de man onvruchtbaar is ofzo.
pi_69153331
En draai het eens om, mannen als jullie onvruchtbaar zijn, willen jullie het zaad van een ander in je vriendin?
pi_69153428
quote:

dat eruit geboren wordt.
Als je doneert via de officiele weg, ziekenhuis/fertiliteits kliniek krijg je er geen geld voor hoor, je krijgt een kilometervergoeding voor het komen naar de kliniek en verder niets
quote:
Inhoud van de wet in kort bestek

Een kind dat weet (of denkt te weten) dat hij of zij met donorsperma is verwekt, kan zich in de toekomst, zodra hij of zij de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt, wenden tot een landelijke, door de Overheid wettelijk voorgeschreven Stichting Donorgegevens om na te vragen wie de donor is geweest (www.donorgegevens.nl) . Iedere kliniek in Nederland is verplicht de gegevens van zwangerschappen die zijn ontstaan met donorzaad aan te leveren aan deze Stichting. Op het moment dat een kind (van 16 jaar of ouder) een verzoek doet, zal de Stichting eerst de donor benaderen. Deze kan dan weliswaar alsnog bezwaar maken tegen het bekend worden van zijn identiteit, maar de Stichting zal dan het belang van het kind en het belang van de donor tegen elkaar afwegen en heeft het recht in deze een beslissing te nemen, ook tegen de wens van de donor in. Andere verplichtingen òf rechten heeft een donor niet. Zo heeft de donor geen recht het kind te ontmoeten, heeft de donor geen zorgplicht en heeft het kind geen erfrecht.
Van ivf kliniek.nl

[ Bericht 25% gewijzigd door Ra-z op 18-05-2009 15:52:10 ]
  maandag 18 mei 2009 @ 15:51:30 #21
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_69153692
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:31 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Helaas is dit in Nederland niet meer het geval.
De spermadonor is niet anoniem omdat het kind er recht op heeft te weten wie zijn biologische vader is.
De biologische vader kan op elk moment door de moeder juridisch worden gedwongen tot financiele ondersteuning voor de kinderen.
Ziedaar de 2 redenen waarom er in Nederland een ernstig tekort is aan spermadonoren.

TS heeft onvoldoende vooronderzoek gedaan alvorens hier een topique over te openen...
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_69153775
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:51 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Helaas is dit in Nederland niet meer het geval.
De spermadonor is niet anoniem omdat het kind er recht op heeft te weten wie zijn biologische vader is.
De biologische vader kan op elk moment door de moeder juridisch worden gedwongen tot financiele ondersteuning voor de kinderen.

Ziedaar de 2 redenen waarom er in Nederland een ernstig tekort is aan spermadonoren.

TS heeft onvoldoende vooronderzoek gedaan alvorens hier een topique over te openen...
1e is waar 2e is onzin, je wordt daar tegenwoordig wel voor beschermd
pi_69153948
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
En draai het eens om, mannen als jullie onvruchtbaar zijn, willen jullie het zaad van een ander in je vriendin?
Ik denk dat ik het vooral moeilijk zou vinden dat ik dan met mijn vriendin/vrouw een kind op zou voeden dat wel van haar is, maar niet van mij. Misschien dan liever adopteren, alhoewel ik ook wel weer zou begrijpen dat mijn vriendin liever een kindje van der zelf wil. Lastig, en hopelijk ook nooit een relevante vraag
  Moderator maandag 18 mei 2009 @ 16:07:04 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_69154197
nou, als ik heel eerlijk moet zijn zie ik dat niet zitten. Ik bedoel...waarom zou ik dat nou willen doen? Er zijn al genoeg donoren, voor mij hoeft dat niet.

Ik doneer mijn zaad liever aan mijn vriendin
Breitling - Instruments for Professionals
pi_69154629
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
nee, zeker niet. Dan heb ik liever geen kinderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')