abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80438575
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:21 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ben ik dan de enige die het geen probleem vind? We willen allebei geen kinderen maar als hij zaad wil doneren dan mag hij dat gerust doen. Wel op voorwaarde dat er over 15 jaar niet ineens een puberjongen/meisje voor de deur staat met 'hai paps'.
Maar die voorwaarde kan dus niet, als donor is je partner niet meer anoniem. Dus je bent wel tegen spermadonatie met de huidige regelgeving.

Zelf heb ik ook met m'n partner gesproken over grenzen die wij hebben met elkaar. Ik vind spermadonatie niet ok, vanwege het feit dat ik liever niet wil dat er een kind van hem rondloopt dat door anderen wordt opgevoed. Het zou wat anders zijn als hij al een kind bij een ander verwekt had, dan zou ik dat moeten accepteren als ik hem als partner wil.

Ik denk dat veel mensen er zo over denken. Spermadonatie is in theorie een prachtige daad om andere mensen te helpen. In de praktijk kleven er heel veel emotionele nadelen aan. Ik ken ook veel mannen die geen behoefte hebben aan een kind aan de deur uiteindelijk of aan de gedachte dat er een kind van hen rondloopt waar ze geen contact mee hebben.
pi_80442194
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:56 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen er zo over denken. Spermadonatie is in theorie een prachtige daad om andere mensen te helpen. In de praktijk kleven er heel veel emotionele nadelen aan. Ik ken ook veel mannen die geen behoefte hebben aan een kind aan de deur uiteindelijk of aan de gedachte dat er een kind van hen rondloopt waar ze geen contact mee hebben.
Toch vraag ik me af waarom mensen bang zijn dat zo'n kind aan de deur komt. Zo'n kind is volledig opgevoed door anderen. Voor dat kind zijn dat gewoon de ouders. Met de spermadonor is ook totaal geen emotionele band, dus waarom zou je als kind willen weten wie dat is.
pi_80442476
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:45 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Toch vraag ik me af waarom mensen bang zijn dat zo'n kind aan de deur komt. Zo'n kind is volledig opgevoed door anderen. Voor dat kind zijn dat gewoon de ouders. Met de spermadonor is ook totaal geen emotionele band, dus waarom zou je als kind willen weten wie dat is.
Omdat het je biologische vader is natuurlijk. Je wilt weten van welk persoon je vandaan komt.
pi_80442520
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:55 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Omdat het je biologische vader is natuurlijk. Je wilt weten van welk persoon je vandaan komt.
Dat ja . Adoptiekinderen gaan toch ook vaak op zoek naar hun biologische ouders?

[ Bericht 7% gewijzigd door Jumping-Skippy op 18-04-2010 13:04:00 ]
pi_80442530
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:45 schreef Accordtje het volgende:

Waarom kinderen van spermadonoren aan de deur komen? Om dezelfde redenen dat adoptiekinderen soms ook hun biologische ouders willen leren kennen. Het kan, maar het hoeft niet. Toch doen genoeg adoptiekinderen het en naar ik schat genoeg kinderen van spermadonoren het ook.
pi_80445005
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:55 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Ik denk dat een groot deel dat helemaal niet hoeft te weten. Ik zou het in ieder geval niet hoeven weten. Het enige dat die persoon gedaan heeft is sperma afstaan (wel vrij essentieel ja, dat weet ik ), maar dat kind is volledig gevormd door de mensen die hem/haar vanaf de geboorte al hebben opgevoed. Voor dat kind zijn dat de ouders.

Bij adoptiekinderen vind ik de situatie net iets anders. Die zijn in eerste instantie verwekt door andere mensen. Ik kan me voorstellen dat zo'n kind dan wil weten waarom het ter adoptie is afgestaan.
  zondag 18 april 2010 @ 14:46:52 #107
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_80445490
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 16:37 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
tvp voor straks... Hier moet ik even over nadenken...

Ben groot voorstander van dat kinderen moeten ontstaan uit liefde. Weet ook wel dat dat lang niet altijd het geval is maar om dat bewust te doen zou ik heel raar vinden. Hoe je het ook draait of keert, je vriend maakt dan toch met een andere vrouw een kind. En om bij voorbaat een kind zn vader te ontnemen door geen contact te willen maar dan wel spermadonor zijn, vind ik erg hard.

Als mijn vriend spermadonor zou willen worden dan zou ik serieus overwegen om weg te gaan.
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_80446824
Ik zou er ook niet blij van worden als mijn vriend spermadonor zou willen worden. Ik zou er eigenlijk heel erg tegen zijn, helemaal nu het niet meer anoniem kan. Snap het nut daar ook niet zo van, het hele principe van sperma donatie is mensen helpen met een onvruchtbare man/alleenstaande vrouwen helpen. Er bestaat neem ik aan niet de behoefte bij de mannen om hun 'kinderen' ooit te zien.
pi_80447675
Ik zou niet willen dat mijn vriend dat zou doen. Heel egoistisch maar ik wil alleenrecht op zijn kind en ik moet er niet aan denken dat hij nog ergens anders kinderen heeft rondlopen.
Ja en dus?
pi_80760720
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 08:44 schreef As_33 het volgende:
Het zou waarschijnlijk het einde van de relatie betekenen. Ik wil zeer bewust alleen maar een relatie met een man zonder kinderen omdat ik zelf ook een sterke anti-kinderwens heb en dus ook niet de behoefte voel aan kinderen in mijn leven. Aangezien een donor tegenwoordig niet meer anoniem is en een kind de vader dus altijd kan komen opzoeken in de toekomst, zou ik het niet zien zitten; het lijkt mij een tijdbom waar je op gaat zitten wachten.
Lijkt me 'vreemd' & 'hard' dat je om zoiets je vriend / relatie laat aflopen... Hoop dat jouw vriend dan ook maar zo hard en direct is met jou als jij iets doet / gedaan hebt wat hem niet aanstaat... Vind het wat een 'ik bepaal alles hier' attitude...
pi_80780157
quote:
Op zondag 18 april 2010 15:58 schreef .ZilveR. het volgende:
Ik zou niet willen dat mijn vriend dat zou doen. Heel egoistisch maar ik wil alleenrecht op zijn kind en ik moet er niet aan denken dat hij nog ergens anders kinderen heeft rondlopen.
Same. Het is natuurlijk wel zijn eigen keuze, maar het zou mij echt niet lekker zitten om te weten dat er ergens op de wereld nog meer kinderen van hem rondlopen.
pi_80780435
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:26 schreef EllaN het volgende:

[..]

Same. Het is natuurlijk wel zijn eigen keuze, maar het zou mij echt niet lekker zitten om te weten dat er ergens op de wereld nog meer kinderen van hem rondlopen.
Dat vind ik nu ook eigenlijk
Ik ben echt van mening veranderd. Eerst vond ik het geen probleem, alleen een gek idee. Nu lijkt het me echt helemaal niks.
pi_80781525
Fok maakt je narrow minded
pi_80783000
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:19 schreef heaven7 het volgende:
Ik zou het maar niets vinden.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_80787441
quote:
Op zondag 18 april 2010 15:58 schreef .ZilveR. het volgende:
Ik zou niet willen dat mijn vriend dat zou doen. Heel egoistisch maar ik wil alleenrecht op zijn kind en ik moet er niet aan denken dat hij nog ergens anders kinderen heeft rondlopen. En mijn kind dus een halfbroer/zus
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_80788970
Nee, dat mag mijn vriend niet. Het gaat mij niet om 'het alleenrecht op kinderen' maar ook om mijn kinderen en die kinderen die eventueel verwekt worden. De kinderen die uit zijn testbuisje worden geboren, kennen maar een kant van de familie. Wat als ze een enorm opvallende karaktereigenschap van mijn vriend erven die niet in de familie van de moeder voorkomt? Je ontneemt zo'n kind de mogelijkheid om zich te herkennen in de andere ouder.
Als ze dan wel te weten komen wie de andere ouder is, zit er al meer dan 20 jaar tussen. Dan hebben ze ineens een hele familie erbij waar ze in feite twintig jaar deel van hebben uitgemaakt door de bloedband maar toch ook niet omdat ze op geen enkel vlak gezamelijke herinneringen hebben.
Als hij zou doneren, zou ik willen dat het ging om een kinderloos echtpaar binnen de familie. Bijvoorbeeld dat zijn broer geen kinderen kan krijgen. Maar goed, het lijkt me voor ons geen relevante vraag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Betze op 27-04-2010 23:25:34 (een vraagteken maakt veel verschil) ]
  dinsdag 27 april 2010 @ 23:45:52 #117
299496 Paranoot
paramilitaire noot
pi_80789824
je mag heus geen miljoenen kinderen verwekken als spermadonor

maar ik zou er totaal geen problemen mee hebben, is dat spul toch nog ergens goed voor want mij hoeft hij niet te bevruchten
pi_80792889
Wat boeit het nou wat zij er van vind.

Het is toch mijn sperma, mag ik toch zeker zelf wel weten wat ik er mee doe..... jezus
pi_80803006
Ja hoor.
pi_80846213
quote:
Op woensdag 28 april 2010 04:50 schreef Goodblood het volgende:
Wat boeit het nou wat zij er van vind.

Het is toch mijn sperma, mag ik toch zeker zelf wel weten wat ik er mee doe..... jezus
Als je in een relatie zit vind ik dit toch wel een vrij egoïstische gedachte. Of zeg je ook tegen je vriendin: "het is toch mijn lul, mag ik toch zeker zelf wel weten bij wie ik hem erin stop"?

Als jij zo'n relatie hebt dan kan ik me er nog wel iets bij indenken...
pi_80846466
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 11:48 schreef Mo_1965 het volgende:

[..]

Lijkt me 'vreemd' & 'hard' dat je om zoiets je vriend / relatie laat aflopen... Hoop dat jouw vriend dan ook maar zo hard en direct is met jou als jij iets doet / gedaan hebt wat hem niet aanstaat... Vind het wat een 'ik bepaal alles hier' attitude...
Ik denk dat dit best wel essentiële dingen zijn in een relatie. Het is toch wel even wat anders dan een setje nieuwe velgen voor je auto kopen waar je vriendin / vrouw op tegen was.

Als ik een relatie zou hebben met een vrouw die absoluut geen kinderen wil dan weet ik ook niet of die relatie wel stand blijft houden. Misschien is zij wel helemaal geweldig en qua persoon absoluut de "ideale" partner, maar ik wil zelf ooit wel graag kinderen hebben. Ook dat is zo'n punt waarop een relatie best stuk kan lopen naar mijn idee.
pi_80854141
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:13 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Als je in een relatie zit vind ik dit toch wel een vrij egoïstische gedachte. Of zeg je ook tegen je vriendin: "het is toch mijn lul, mag ik toch zeker zelf wel weten bij wie ik hem erin stop"?

Als jij zo'n relatie hebt dan kan ik me er nog wel iets bij indenken...
Precies!!....

Ik ben er ook op tegen...
Sowieso schrijf je zo.
pi_80864128
komt omdat jullie vrouwen zijn.... denken dat je de baas bent over ons...
pi_80864439
Liever niet. Omdat je een kind op de wereld zet, waarbij je geen idee hebt hoe die moeder is..... Ik zou het daarom onverantwoordelijk van mijn vriend vinden. En dan ook nog dat mogelijke alimentatiestaartje...

Mocht er een lesbisch stel oid in mijn vriendenkring zitten, dan zou ik er nog over na willen denken met hem. Maar ik vind het wel iets, waar je als je een serieuze relatie hebt, sámen over na moet denken. Het is niet alleen mijn vriend zijn zaak (en het product hieruit) mocht zoiets gevraagd worden.

E als je zelf nog een kinderwens hebt, dan zou ik het raar vinden om voordat je aan je "eigen" kinderen, die je erkent en opvoed ed, al een exemplaar rond te hebben lopen...
pi_80864456
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 02:00 schreef Goodblood het volgende:
komt omdat jullie vrouwen zijn.... denken dat je de baas bent over ons...
Mocht ik overwegen mijn eicelen te doneren, dan mag mijn vriend daar ook in meebeslissen hoor....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')