Precies. Je zaad op de 'ouderwetse' manier doneren is veel prettiger en beter!quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:00 schreef nachtdier3 het volgende:
Ik denk dat dat heel anders is eigenlijk. Bij eiceldonatie wordt de eicel ingebracht en gebaard door de 'ontvangende' vrouw. Die wordt bij geboorte automatisch de biologische moeder van het kind en ook juridisch omdat het kind uit haar geboren wordt.
Mja, ik zou het echt niet weten wat ik ervan moet denken. Enerzijds nobel, anderzijds vind ik het maar een rare, eigenlijk ook wel smerige gedachte om je zaad in een potje af te leveren als ware het een product...
En dat is volgens mij ook een heeeel belangrijk criterium voor het al dan niet toewijzen van een onderhoudsplicht/alimentatie.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:04 schreef BreakSpear het volgende:
[..]
Precies. Je zaad op de 'ouderwetse' manier doneren is veel prettiger en beter!
Als het de eicel van een andere vrouw is, is ze niet de biologische moeder..quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:00 schreef nachtdier3 het volgende:
Ik denk dat dat heel anders is eigenlijk. Bij eiceldonatie wordt de eicel ingebracht en gebaard door de 'ontvangende' vrouw. Die wordt bij geboorte automatisch de biologische moeder van het kind en ook juridisch omdat het kind uit haar geboren wordt.
Mja, ik zou het echt niet weten wat ik ervan moet denken. Enerzijds nobel, anderzijds vind ik het maar een rare, eigenlijk ook wel smerige gedachte om je zaad in een potje af te leveren als ware het een product...
Ik zat ook al met open mond dit topic te lezen. Compleet uit de lucht gegrepen onzin zie ik hier voorbij komen.quote:Op maandag 18 mei 2009 @ 16:49 schreef Sander het volgende:
Er hangt iig een boel onzinkennis bij Nederlanders omtrent dit onderwerp.
Lekker dan.quote:Op maandag 18 mei 2009 15:23 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Helaas pindakaas, je vriend blijft NIET anoniem en wordt biologisch vader en daarom zal hij voor zijn kinderen moeten betalen du moment dat de onvangende moeder vindt dat ze wel wat geld kan gebruiken.
Mijn inmiddels ex zou het me niet toegestaan hebben. "Je zaad is van mij" was haar antwoord.quote:Op maandag 18 mei 2009 15:09 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik heb een zeer lastige vraag voor de dames
Zou jij het toestaan als jouw vriend sperma afgeeft t.b.v. vrouwen die graag zwanger willen worden maar geen geschikte partner kunnen vinden. Uiteraard blijft je vriend anoniem en het bezwangeren van de vrouw vindt plaats d.m.v. inseminatie. Er vindt dus geen geslachtsgemeenschap plaats, een andere vrouw krijgt het zaad van jouw vriend toegediend via inseminatie. Je vriend zal dus niet formeel de vaker zijn van het kind dat geboren wordt, wel biologisch.
Een man kan dus miljoenen vrouwen blij maken met een kinderwens zonder dat er geslachtsgemeenschap aan te pas komt.
Wat zou jij ervan vinden als je vriend zich wil opgeven als spermadonor? Zou je er moeite mee hebben? WIl je het alleenrecht op een kind van hem, of zou je het niet erg vinden.
Onzin je kunt natuurlijk, wanneer jij in je erfenis zegt dat alleen persoon x het mag hebben krijgt alleen persoon x het.quote:Op maandag 18 mei 2009 15:33 schreef maok het volgende:
Volgens mij kunnen de kinderen van een zaaddonor zelfs aanspraak maken op een gedeelte van de erfenis. Dan krijgen je eigen kinderen dus minder bij overlijden.
Het kind komt dus wel aankloppen, maar je hoeft niks te betalen. Ik vind het trouwens toch wel opvallend dat er zo'n groot tekort is. Het kind komt op je deur aankloppen en is met jouw zaad verwekt, maar wat boeit dat eigenlijk nou. En er wordt dagelijks liters levenselixir verspilt.quote:Je moet je dus als donor realiseren dat er een grote kans bestaat dat de kinderen, verwekt met uw zaadcellen, later kennis willen maken met hun donor. Dit zijn de verstrekkende (mogelijke) gevolgen van spermadonorschap! MAAR! Als spermadonor kan je NOOIT NOCH juridisch NOCH financieel aansprakelijk worden gesteld voor een kind dat via een spermabank is verwekt!
Nee dat is niet waar. Als je kinderen hebt dan hebben die altijd recht op een bepaald gedeelte van de erfenis. Dus jij kan in je testament zetten dat alleen persoon x je erfenis krijgt, maar als je kinderen hebt kunnen die dus een gedeelte opeisen, of je ze nou onterft hebt of niet.quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:34 schreef ReWout het volgende:
[..]
Onzin je kunt natuurlijk, wanneer jij in je erfenis zegt dat alleen persoon x het mag hebben krijgt alleen persoon x het.
Ik ben ook wel van mening dat een kind twee ouders moet hebben. Sterker nog, ik vind dat een kind een vader en een moeder moet hebben. Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat bijvoorbeeld een lesbisch stel een kind wil opvoeden en dat gun ik ze ook van harte, maar aan de andere kant vind ik weer dat dat kind een vader en een moeder nodig heeft. Ik moet er als man zijnde niet aan denken dat ik door 2 vrouwen was opgevoed..quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:56 schreef Fortitude het volgende:
Beknopt stukje informatie
[..]
Het kind komt dus wel aankloppen, maar je hoeft niks te betalen. Ik vind het trouwens toch wel opvallend dat er zo'n groot tekort is. Het kind komt op je deur aankloppen en is met jouw zaad verwekt, maar wat boeit dat eigenlijk nou. En er wordt dagelijks liters levenselixir verspilt.
Ik loop ook niet warm voor het idee. Zou mij ook uitmaken waar het zaad naartoe gaat. Lesbisch stel of een stel waar de man geen kinderen kan krijgen zou ik nog wel aan mee kunnen werken. Alleenstaande echter niet, imo moeten kinderen 2 ouders hebben.
Dat vind ik te ver gaan. Man / vrouw is ideaal maar met wat minder moet ook kunnen. Dan heb je ook nog verwijfde mannen en manwijven, en simpelweg domme mensen. Daar ga je de nodige lessen ook niet goed van leren.quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:18 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik ben ook wel van mening dat een kind twee ouders moet hebben. Sterker nog, ik vind dat een kind een vader en een moeder moet hebben. Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat bijvoorbeeld een lesbisch stel een kind wil opvoeden en dat gun ik ze ook van harte, maar aan de andere kant vind ik weer dat dat kind een vader en een moeder nodig heeft. Ik moet er als man zijnde niet aan denken dat ik door 2 vrouwen was opgevoed..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |