quote:Arnautović is geboren en opgegroeid in de stad Wenen. Zijn moeder is Oostenrijks en zijn vader Servisch. Ook heeft hij nog een oudere broer, Daniel, die ook profvoetballer is. Daniel werkte in de zomer van 2008 een stage af bij de Go Ahead Eagles, maar kwam niet in aanmerking voor een contract.
Arnautović deed ooit een belofte aan zijn moeder: 'Let maar op, ik word een beroemde voetballer', zo vertelde hij in een interview met Voetbal International. Hij zei dit tijdens het WK van 1998 dat in Frankrijk werd gespeeld. Tijdens zijn vakantie in Griekenland zat hij alleen maar voor de tv om dat toernooi te volgen. Hij genoot van spelers als Ronaldo, ¦uker, Zidane en Mijatović. Toen wist hij zeker: ' Ik wil ook zo'n carrière realiseren'.
Hij denkt zelf van wel, hoewel hij nog wat last van zijn voet heeft. Heeft vandaag het eerste deel van de training apart getraind, dus we zullen zien...quote:
Je vergeet 7 x de beker en een UEFA-cup......quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:43 schreef 43 het volgende:
Alsof Feyenoord beter is dan Twente....
3 kampioenschappen in 30 jaar. Dan ben je geen top club meer.
Hij is een talen dat zekert. En idd denk ik niet dat die in Nederland blijft. Tenzij Ajax erg veel geld voor hem gaat betalen ofzo.... Maar is er al serieuze interesse dan??quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:59 schreef Rikketik het volgende:
Wat is dit voor rare discussie eigenlijk? Feyenoord kan Arnautovic niet betalen en Arnautovic kan wel naar betere clubs dan Rotterdam-Zuid.
Ajax, die club die al 2 jaar onder Twente is geendigt?quote:Op donderdag 14 mei 2009 01:02 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Hij is een talen dat zekert. En idd denk ik niet dat die in Nederland blijft. Tenzij Ajax erg veel geld voor hem gaat betalen ofzo.... Maar is er al serieuze interesse dan??
Ehm, Ajax was vorig jaar 2de, en Twente 4de. Dus dat klopt niet helemaal.quote:Op donderdag 14 mei 2009 01:20 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ajax, die club die al 2 jaar onder Twente is geendigt?
Gut kom je uit Enschede ofzoquote:Op donderdag 14 mei 2009 01:20 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ajax, die club die al 2 jaar onder Twente is geendigt?
quote:
Goh, orginele uitspraak.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:43 schreef 43 het volgende:
3 kampioenschappen in 30 jaar. Dan ben je geen top club meer.
Ik zie hem niet gelijk de stap van Twente naar Inter maken.quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:02 schreef Lamzak_ het volgende:
Wel stoer dat hij waarschijnlijk nog een jaartje blijft, als je hem ziet op het veld (qua gedrag) denk je dat hij gelijk naar Inter oid wil
nee, genoa zou wat dat betreft een betere stap zijnquote:Op donderdag 14 mei 2009 11:15 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik zie hem niet gelijk de stap van Twente naar Inter maken.
Inderdaad, lekker wennen aan het nieuwe land, veel speelminuten meepakken en nog niet zo'n hoge prestatiedruk.quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:20 schreef 9christensen het volgende:
[..]
nee, genoa zou wat dat betreft een betere stap zijn
Zou het verstandigst zijn inderdaad.quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:42 schreef jjstyle333 het volgende:
volgens de regionale pers blijft hij volgend seizoen bij Twente.
Jawel, alleen dan niet door Ajacieden.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:28 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als er 'goed genoeg voor AJAX' had gestaan had niemand wat over die TT gezegd.
Wees eerlijk, ondanks dat dat ook een onzin TT was geweest, is dat wel realistischer dan deze TT.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:28 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als er 'goed genoeg voor AJAX' had gestaan had niemand wat over die TT gezegd.
Ik ook. En ik ben niet eens voor Twentequote:Op donderdag 14 mei 2009 14:24 schreef Robinhoo het volgende:
mag de TT veranderd worden? Ik erger me eraan
Het niveau van Ajax ligt niet heel veel hoger dan Feyenoord over het afgelopen half jaar (met beide redelijk fitte selecties tot de beschikking) gezien.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:35 schreef BoNi het volgende:
[..]
Wees eerlijk, ondanks dat dat ook een onzin TT was geweest, is dat wel realistischer dan deze TT.
Alleen telt een seizoen over een heel jaar.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:43 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Het niveau van Ajax ligt niet heel veel hoger dan Feyenoord over het afgelopen half jaar (met beide redelijk fitte selecties tot de beschikking) gezien.
quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:38 schreef MaxPower het volgende:
De TT doet me weer denken aan die mooie uitspraak van Peter Bosz over Engelaar (?): "Wij scouten op een ander niveau." Inmiddels misstaat geen enkele basisspeler van Twente in de Kuip. Het kan verkeren.
zo'n discussie wordt natuurlijk aangewakkerd door die TT.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:48 schreef sjimz het volgende:
[..]
Alleen telt een seizoen over een heel jaar.
Maar laten we er geen Feyenoord/Ajax topic van maken, zeker niet zolang hij nog gewoon bij Twente speelt.
Die dit jaar zowel beter dan Ajax als Feyenoord in de Eredivisie waren.
En nog één.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:55 schreef Ungeheuer het volgende:
[..]
![]()
En bij deze weer een post dat compleet offtopic is door die treurige TT.
Hij komt dus naar Feijenoord.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:34 schreef Kopbal het volgende:
Arnautovic gaat vanuit Twente rechtstreeks de stap maken naar een Europese (sub)topper, lijkt me vrij logisch.
Past hij qua mentaliteit wel bij jullie? Beetje een type Lazovic...quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:22 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Denk het wel. Kan het niveau wel aan na een jaartje Twente.
quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:32 schreef Pacmaniac het volgende:
Als die prijzen wil winnen kan die beter naar Feyenoord komen. Dat is bij Ajax inmiddels wel heel lang geleden. Verder lijkt het me wel een jongen voor de Italiaanse competitie. Type Zlatan . Zlatan was ook een mannetje , maar scoorde wel bij Ajax zou dus prima kunnen.
Overstap Twente ===> Inter lijkt me op alle vlakken wat groot. Hij is jong en heeft een probleem verleden met uit huis plaatsing en al. Meteen een miljoenen deal bij Inter zou wel eens nare gevolgen kunnen hebben voor de mens Arnautovic.
Feyenoord wil hem ookquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Chelsea en Inter zouden hem momenteel ook willen, volgens TC Tubantia.
leuk bedrag.quote:Op donderdag 21 mei 2009 07:01 schreef Pacmaniac het volgende:
http://www.sportwereld.nl(...)voor_Arnautovic.html
Told you!
Zeker weten. Kunnen ze bij Feyenoord helemaal , maar ook bij Ajax nog een hoop van lerenquote:Op donderdag 21 mei 2009 07:06 schreef venomsnake het volgende:
[..]
leuk bedrag. [ afbeelding ].
Prima gescout van Twente, en dat betaalt zich nu uit.
Omdat ze nu eindelijk een miljoenenknaller maken? Dat doen ze bij Ajax al jaren achter elkaar nu..quote:Op donderdag 21 mei 2009 07:13 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Zeker weten. Kunnen ze bij Feyenoord helemaal , maar ook bij Ajax nog een hoop van leren
Om vervolgens het geld dat ze daarmee verdienen weer over de balk te gooien aan middelmatige spelers.quote:Op donderdag 21 mei 2009 07:31 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Omdat ze nu eindelijk een miljoenenknaller maken? Dat doen ze bij Ajax al jaren achter elkaar nu..
Als grote topclubs als Inter aankloppen is hij natuurlijk nooit meer te behouden voor Twente. Dan kan Munsterman hoog en laag springen..quote:Op donderdag 21 mei 2009 09:56 schreef DuvelDuvel het volgende:
Twente kan hem beter houden. Hij is nog zo jong. Hij wordt alleen maar meer waard denk.
Ik denk niet dat hij meer waard wordt. Dit was denk ik een top jaar voor hem.quote:Op donderdag 21 mei 2009 09:56 schreef DuvelDuvel het volgende:
Twente kan hem beter houden. Hij is nog zo jong. Hij wordt alleen maar meer waard denk.
Manchester United en Liverpool met Nani en Babelquote:Op donderdag 21 mei 2009 10:02 schreef Chadi het volgende:
13 miljoen.. alleen ajax is zo gek om zulke bedragen te betalen voor talenten.
Jah dat ook maar de tering hee gekkehuis ook 13 miljoen. DIe jongen kan een terug slag krijgen volgend seizoen en dan heb je niks aan hem. En Italie ik hoop voorhem dat ie kiest voor een andere competitie. Daar worden geintjes zoals tegen Willem2 genadeloos op de enkels of knie afgestraftquote:Op donderdag 21 mei 2009 10:03 schreef sjimz het volgende:
[..]
Manchester United en Liverpool met Nani en Babel
Werd Sulejmani ook goed op waarde geschat door Ajax dan?quote:Op donderdag 21 mei 2009 10:11 schreef Kopbal het volgende:
Arnautovic wordt goed op waarde geschat vind ik met 13-15 miljoen.
Ik bedoel daar ook mee dat 15 miljoen voor een club als Inter natuurlijk makkelijker te verantwoorden is dan 16 voor een club als Ajax. Verder denk ik dat Arnautovic het verder gaat schoppen dan Sulejmani, maar dat is slechts een gevoelquote:Op donderdag 21 mei 2009 10:22 schreef sjimz het volgende:
[..]
Werd Sulejmani ook goed op waarde geschat door Ajax dan?
Door Inter zou Arnautovic wel goed op waarde worden geschat maar als Ajax hem voor dat geld zou halen niet?quote:Op donderdag 21 mei 2009 10:29 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ik bedoel daar ook mee dat 15 miljoen voor een club als Inter natuurlijk makkelijker te verantwoorden is dan 16 voor een club als Ajax. Verder denk ik dat Arnautovic het verder gaat schoppen dan Sulejmani, maar dat is slechts een gevoel
Bedoel je dus meer dat je er conform de marktprijzen van tegenwoordig er niet raar van opkijkt dat een talent na 1 jaar goed presteren al rond de 15 miljoen waard is.quote:Op donderdag 21 mei 2009 10:32 schreef Kopbal het volgende:
Laat ik vooropstellen dat ik dat soort bedragen sowieso belachelijk hoog vind voor een speler die een jaartje goed speelt. Maar tegenwoordig wordt dat ervoor gegeven dus daar zou ik me bij moeten neerleggen.
Ik denk dat dat een betere bewoording is inderdaad.quote:Op donderdag 21 mei 2009 10:33 schreef sjimz het volgende:
[..]
Bedoel je dus meer dat je er conform de marktprijzen van tegenwoordig er niet raar van opkijkt dat een talent na 1 jaar goed presteren al rond de 15 miljoen waard is.
Ik snap je!quote:Op donderdag 21 mei 2009 10:35 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een betere bewoording is inderdaad.
Zo gek niet nee, maar er is ook een kans dat een club van het kaliber Inter niet meer langs komt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:13 schreef versteegrob het volgende:
Lekker ze zakken vullen en spelen ho maar. Tja wel logisch vanwege het geld maar een jaartje Twente was zo gek nog niet geweest.
2 jaar is zo lang?quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:57 schreef RayMania het volgende:
Best triest voor een Nederlandse club. Heb je zo'n jongen zo lang in je jeugd lopen, speelt-ie één volledig seizoen in de basis en vervolgens gaat-ie weg.
Vanaf 2006....quote:
Zat ik toch aardig in de buurtquote:Op donderdag 5 maart 2009 13:15 schreef Zwoerd het volgende:
Ik heb gedroomd dat hij naar Milan ging
Twente heeft als er zo'n grote zak met geld van een grote club langskomt natuurlijk weinig te zeggen. Hou zo'n jongen maar eens tegen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:02 schreef Ritmo het volgende:
Zonde, een verlies voor de Nederlandse competitie weer. Als Twente door wil groeien moet je niet na 1 jaar je talenten verkopen.
Maar Twente kan niet anders , die hebben het geld ook hard nodig en tegen dit bedrag zegt geen enkele club in Nederland nee , Elia is de volgende die daar weggaat en dan maar weer kijken wat er voor in de plaats komt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:02 schreef Ritmo het volgende:
Zonde, een verlies voor de Nederlandse competitie weer. Als Twente door wil groeien moet je niet na 1 jaar je talenten verkopen.
Als je echt je poot stijf houdt kun je hem nog wel 1 of 2 jaar behouden hoor. Nu kopen ze straks weer een nieuwe jonge spits die weer tijd nodig heeft en zo kom je in Europa ook nooit ver.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:06 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Twente heeft als er zo'n grote zak met geld van een grote club langskomt natuurlijk weinig te zeggen. Hou zo'n jongen maar eens tegen.
Dat is een droom. Bij een gozer als Arnautovic lukt dat niet. We staan echt verder van de top af dan jij denkt hoor.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:07 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als je echt je poot stijf houdt kun je hem nog wel 1 of 2 jaar behouden hoor. Nu kopen ze straks weer een nieuwe jonge spits die weer tijd nodig heeft en zo kom je in Europa ook nooit ver.
Nederland is een opleidingsinstituut voor de grotere landen. Echte talenten houd je gewoon niet tegen, wanneer grote clubs uit Italië, Spanje, Engeland en zelfs Duitsland langskomen met een grote zak geld.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:07 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als je echt je poot stijf houdt kun je hem nog wel 1 of 2 jaar behouden hoor. Nu kopen ze straks weer een nieuwe jonge spits die weer tijd nodig heeft en zo kom je in Europa ook nooit ver.
Mee eens, maar de laatste jaren gaat het iets té snel.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:20 schreef Happel het volgende:
[..]
Nederland is een opleidingsinstituut voor de grotere landen. Echte talenten houd je gewoon niet tegen, wanneer grote clubs uit Italië, Spanje, Engeland en zelfs Duitsland langskomen met een grote zak geld.
In de top komen weer nooit (meer). Maar kut-voetballandjes als Oekranie etc. mogen ons niet voorbij gaan streven. Onze plek in de subtop moeten we ten koste van alles behouden, we kunnen niet af blijven zakken.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:18 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dat is een droom. Bij een gozer als Arnautovic lukt dat niet. We staan echt verder van de top af dan jij denkt hoor.
ja normaal zou hij nu naar ajax/psv gaanquote:Op donderdag 21 mei 2009 12:29 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Mee eens, maar de laatste jaren gaat het iets té snel.
Waar hij nog 2 jaar bleef zodat ie in elk geval in totaal voor 3 jaar in de eredivisie te bewonderen was geweest.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:30 schreef 9christensen het volgende:
[..]
ja normaal zou hij nu naar ajax/psv gaan
FC Twente speelde toch voorronde CL of hoe zit dat?quote:Op donderdag 14 mei 2009 01:22 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ehm, Ajax was vorig jaar 2de, en Twente 4de. Dus dat klopt niet helemaal.
Maar in die kut-voetballandjes heeft een Shaktar wel meer geld om zijn spelers te houden dan hier in NL.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:30 schreef Ritmo het volgende:
[..]
In de top komen weer nooit (meer). Maar kut-voetballandjes als Oekranie etc. mogen ons niet voorbij gaan streven. Onze plek in de subtop moeten we ten koste van alles behouden, we kunnen niet af blijven zakken.
Toch moet hier genoeg geld zijn als je ziet hoe rijk Nederland is en hoe enorm populair voetbal hier is.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:45 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Maar in die kut-voetballandjes heeft een Shaktar wel meer geld om zijn spelers te houden dan hier in NL.
playoffsquote:Op donderdag 21 mei 2009 12:33 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
FC Twente speelde toch voorronde CL of hoe zit dat?
Nederland is ook eigenlijk te klein. Als het op sportief gebied aankomt is Nederland uitzonderlijk goed. Zodra het op geld aankomt is er gewoon een te kleine markt. Bizar. Eigenlijk is het gewon competitievervalsingquote:Op donderdag 21 mei 2009 12:20 schreef Happel het volgende:
[..]
Nederland is een opleidingsinstituut voor de grotere landen. Echte talenten houd je gewoon niet tegen, wanneer grote clubs uit Italië, Spanje, Engeland en zelfs Duitsland langskomen met een grote zak geld.
Ik had het over jou kunnen schrijven.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:06 schreef BertMaalderink het volgende:
Verder staat die rotkop me sowieso in het geheel niet aan.
quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:09 schreef Alulu het volgende:
Bert, gedraag je een beetje.
Dit dus, natuurlijk is het kut dat zo'n jonge speler nu al vertrekt. Maarja 13 miljoen is gewoon een mooie prijs. Ik wens hem dus ook alle succesquote:Op donderdag 21 mei 2009 13:34 schreef venomsnake het volgende:
[..]
.
Het is voor Twente te hopen dat er niet al teveel spelers vertrekken, want het elftal is lekker ingespeeld nu.
Maar 14 miljoen moet je gewoon pakken natuurlijk.
Bovendien is het mooi als je je spelers direct door kan verkopen aan de buitenlandse top.
Versterk je geen concurrent, en het is goed voor de naam van de club.
Er zijn nog maar weinig voetballers die voetballen voor hun carriere , zijn bankrekening zal aardig worden gevuld en daar doen meer voetballers het voorquote:Op donderdag 21 mei 2009 16:13 schreef DJ_Ryow het volgende:
als ie naar Inter gaat verpest ie z'n carriere. maarja, moet hij weten
Ja.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Oh, Munsterman gaat alles weer eerst 100 keer ontkennen?.
quote:Munsterman ontkent contact met Inter over Arnautovic
21/05/2009 15:20
FC Twente ontkent in gesprek te zijn met Internazionale over een mogelijke transfer van Marko Arnautovic. 'Waarom zouden we?'
Voorzitter Joop Munsterman vertrouwde Voetbal International toe dat FC Twente en Inter geen contact hebben met elkaar, laat staan dat er is gesproken over een transfer of dat er bedragen zijn genoemd.
'Waarom zouden we ook?', vertelde Munsterman. 'Er zijn echt heel veel clubs die belangstelling hebben voor Arnautovic. En wij hebben geen haast hem te verkopen.' De twintigjarige Oostenrijker staat nog tot medio 2011 onder contract bij de Enschedese club.
Munsterman reageerde naar aanleiding van berichten in Nederlandse en Italiaanse media over een op handen zijnde transfer van Arnautovic naar Inter. Eerder meldde zaakwaarnemer Rob Groener aan VI geen commentaar te willen geven op de geruchten. 'Daarover vertel ik nooit iets. Dat is niet mijn taak, dat moet je aan de club vragen', aldus de zaakwaarnemer.
In het huidige, zijn derde, seizoen bij FC Twente beleefde Arnautovic zijn doorbraak. Hij kwam 28 competitieduels in actie, scoorde twaalf keer en debuteerde voor de Oostenrijkse nationale ploeg, waarmee hij intussen vijf interlands speelde. Naast Inter zouden ook clubs als AS Roma, Chelsea en Genoa interesse hebben in de aanvaller.
Een triest figuur als Munsterman zou ik graag bij Feyenoord zien ja, maar het blijft een triest figuur.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:57 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee, het is een held die ik graag aan de leiding bij Feyenoord zou zien.
Kan me niet voorstellen dat je blij bent met het feit dat hij elke keer gewoon glashard liegt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:03 schreef Mark-Hgl het volgende:
Iedereen die Joop wat beter kent had toch verwacht dat ie met zo'n soort uitspraak zou komen?![]()
Joop
Ik kan me ook niet voorstellen dat je blij bent met een directeur die elke keer zegt dat er geen cent te besteden is.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:04 schreef TC03 het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat je blij bent met het feit dat hij elke keer gewoon glashard liegt.
Er is geen cent te besteden. Wat schiet je er in jezusnaam mee op om daar over te liegen?quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:06 schreef Ritmo het volgende:
Ik kan me ook niet voorstellen dat je blij bent met een directeur die elke keer zegt dat er geen cent te besteden is.
Zag het net.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:58 schreef Cyberia18 het volgende:
Volgens NOS is hij nu ook persoonlijk rond met Inter.
Nee.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:01 schreef Pacmaniac het volgende:
Stel dat hij naar Inter gaat , is hij dan nog wel beschikbaar voor de kwalificatieduels in de CL?
Had het over Twentequote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:06 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nee.
Inter hoeft geen kwalificatieduels te spelen
Waarom zou Inter dat willen?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:12 schreef Pacmaniac het volgende:
Afgelopen seizoen was Twente - Arsenal op 13 augustus. Als de Transfer-markt op 31 augustus sluit zou het misschien kunnen (als Inter akkoord gaat)
Sportweek sprak erover dat hij het eerste jaar waarschijnlijk verhuurd gaat worden aan een kleinere Italiaanse club like Chievo Verona of Atalanta. Die spelen niet Europees dus zou het weer kunnen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:14 schreef sjimz het volgende:
[..]
Waarom zou Inter dat willen?
Zodat ze hem zelf niet meer op kunnen stellen in de CL.
quote:Zaakwaarnemer Rob Groener, die woensdag vertelde 'dat de kans aanwezig is dat Marko weggaat bij Twente', heeft volgens Oriali al gesproken met een delegatie uit Italië. Het bestuurslid maakt duidelijk dat Inter Arnautovic deze zomer al naar Milaan wil halen. “We zijn niet van plan om hem eerst een jaar uit te lenen”, aldus Oriali. “Onze trainer wil weliswaar een smallere selectie, maar hij wil ook graag verjongen. Marko moet er dus meteen bijkomen en kan niet eerst een jaar verhuurd worden.”
Dat lijkt me niet moeilijk. Ik zou ook nog wel rondkomen met Inter, want die bieden waarschijnlijk 4 keer wat hij in Twente verdient. Munsterman is een iets stugger figuur zeg maar...quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:58 schreef Cyberia18 het volgende:
Volgens NOS is hij nu ook persoonlijk rond met Inter.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 02:06 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet moeilijk. Ik zou ook nog wel rondkomen met Inter, want die bieden waarschijnlijk 4 keer wat hij in Twente verdient. Munsterman is een iets stugger figuur zeg maar...
quote:Chelsea dicht bij Arnautovic
LONDEN - Chelsea heeft de beste papieren om Marko Arnautovic (20) over te nemen van FC Twente. De Oostenrijker wordt begeerd door nog twee clubs van de top vier van de Premier League en ook Internazionale zou de Oostenrijker graag willen contracteren als stand-in en op termijn vervanger van Zlatan Ibrahimovic.
Zelf heeft Arnautovic een lichte voorkeur voor Chelsea en de Engelse club is bereid aan de eisen van FC Twente te voldoen. Op korte termijn moet de transfer zijn beslag krijgen.
Fortuna Sittard spant een kort geding aan tegen de KNVB. De Limburgse voetbalclub hoopt zo alsnog een licentie voor komend seizoen te krijgen. "Het is onze laatste kans", lichtte Wil Meijers, voorzitter van de stichting Trots op Fortuna, toe.
Telegraaf
mooi naar Chelsea, ruilen met Rajkovic en wat geldquote:
Marko is 20 en Sladan bijna 28. Lijkt me duidelijk dan. Marko wordt gewoon de stand-in en later de vervanger van Sladan.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:55 schreef VinnieJones het volgende:
Snap niet wat Inter met hem moet. Die hebben al Zlatan, en dat is een zelfde type speler.
Lang, behendig en kan uitstekend mannetje uitspelen. Inter moet Aguerro halen, of een speler die over dezelfde kwaliteiten beschikt.
Zlatan was in zn periode bij Ajax al een paar klasses beter, misschien is het slimmer als ie eerst een subtopclub aandoet.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:55 schreef VinnieJones het volgende:
Snap niet wat Inter met hem moet. Die hebben al Zlatan, en dat is een zelfde type speler.
Lang, behendig en kan uitstekend mannetje uitspelen. Inter moet Aguerro halen, of een speler die over dezelfde kwaliteiten beschikt.
Alsof Inter een historie heeft in het langzaam brengen van talenten. Die jongen valt drie keer een kwartier in, raakt geen bal en wordt verkocht aan een subtopper.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:36 schreef Happel het volgende:
[..]
Marko is 20 en Sladan bijna 28. Lijkt me duidelijk dan. Marko wordt gewoon de stand-in en later de vervanger van Sladan.
Van het Twente topic geplukt, met de huidige koers is dit ¤22,7 milj.quote:Chelsea are stepping up their bid for FC Twente striker Marko Arnautovic.
Inter Milan had been regarded as favourites for the 20 year-old Austrian, who has been likened to Zlatan Ibrahimovic.
However, De Telegraaf says Chelsea have made a serious push for Arnautovic, who actually favours a move to London ahead of Milan.
While Inter have hesitated over Twente's £18 million asking price, Chelsea have indicated they're prepared to meet the demand to land Arnautovic this summer.
Arsenal heeft al genoeg goede aanvallers. Chelsea heeft 1.5 goede aanvaller.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:54 schreef VinnieJones het volgende:
Bovendien zou het toch gek zijn. Zlaten heeft nog makkelijk 4/5 jaar te spelen op top niveau.
Dan ga je niet nu al een vervanger halen. Je kan Arnautovic niet kopen voor +10M om hem paar jaar op de bank te laten zitten.
Misschien als Zlatan richting Madrid zou gaan, en als mogelijke vervanger Arnautovic. Maar goed hij heeft nog 2/3 jaar nodig om op dat niverau te komen denk ik.
Vind hem ook niet bij Chelsea passen eerlijk gezegd. Meer bij Arsenal
Dat beeld komt vooral van de fans af.. Wenger heeft daar nog weinig over losgelaten, en zijn fobie om geld uit te geven voor spelers werkt daar niet echt aan mee.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 02:25 schreef Pacmaniac het volgende:
Arsenal.
Die gast heeft een moeilijk verleden enzo. De kans dat als hij miljoenen gaat pakken ontspoort is aanzienlijk.
V Persie was ook voor hij naar Arsenal ging een moeilijk joch dat voor een hoop gezeik zorgde.
V Persie kan Arnautocic dan mooi onder zijn hoede nemen en dan zal je zien dat hij het helemaal gaat maken.
Nadeel is dat er bij Arsenal al teveel jonkies rondbanjeren en ze daarom dus een andere koers willen gaan varen om in de PL en de CL meer routine te hebben bij grote wedstrijden.
Geef hem is ongelijk? Als een club het uiteindelijk betaalt dan is het dus niet teveel geblekenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:11 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Arsenal heeft al genoeg goede aanvallers. Chelsea heeft 1.5 goede aanvaller.
22 miljoen is wel wat gortig, Joop
Ik vind Arnautovic ook niet zo'n bijzonder goede voetballer en verwacht dan ook dat hij gaat floppen in een grotere competitie.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 10:47 schreef Cheiron het volgende:
Ik heb duidelijk niet op zitten letten dit seizoen, want zo bijzonder vond ik Arnautovich niet.. Blijkbaar toch 22 miljoen-bijzonder.
Nou, daar ben ik het helemaal mee eens. Hij heeft een paar leuke acties gehad, maar zeer veel wedstrijd is hij nauwelijks aanwezig. Als hij dan slecht in de wedstrijd zit heb je ook meteen niets aan hem. Die jongen mag blij zijn dat hij bij Twente in de basis staat, bij gebrek aan beter voorin. Denneboom kan elke lamlul buiten de basis houden natuurlijk.quote:Op zondag 24 mei 2009 00:35 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik vind Arnautovic ook niet zo'n bijzonder goede voetballer en verwacht dan ook dat hij gaat floppen in een grotere competitie.
(Potentieel plank misgeslagen topic opmerking)
quote:Op zondag 24 mei 2009 00:35 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik vind Arnautovic ook niet zo'n bijzonder goede voetballer en verwacht dan ook dat hij gaat floppen in een grotere competitie.
(Potentieel plank misgeslagen topic opmerking)
Je kan totaal nog niet zeggen of hij een flop of top gaat worden in een grote competitie. Hij is echt geen Ronaldo of Messi, en het zal echt van clubkeuze en speeltijd afhangen hoe hij zich uiteindelijk gaat ontwikkelen.quote:Op zondag 24 mei 2009 01:00 schreef -Vaduz- het volgende:
Hij heeft het in mijn ogen duidelijk wel, ik zie gewoon de topper-potentie in kleine dingen. Hij hoort nu wel bij de beste voetballers in de Eredivisie. 22 miljoen is natuurlijk wel idioot nu, maar straks denk ik niet meer.
eerst nog een jaar aan Twentequote:Op zondag 24 mei 2009 00:23 schreef mcyodogg het volgende:
Volgens de Gazzetta heeft Chelsea 15 miljoen euro over voor Arnautovic, en hij kan er 2.5 miljoen per jaar verdienen. Ze willen hem dan wel eerst verhuren om hem meer ervaring op te laten doen.
Wat moet hij dan doen? Zeggen dat de clubs hem voor 1 miljoen mogen hebben?quote:Op zondag 24 mei 2009 02:30 schreef Cyberia18 het volgende:
22 miljoen op basis van een sterke seizoenshelft?
Munsterman, totaal geschift die knakker.
Als clubs happen, wat is dan het probleem?quote:Op zondag 24 mei 2009 02:30 schreef Cyberia18 het volgende:
Prettig geschift misschien. Net zo als vorig jaar de voorzitter van Heerenveen, die 16,5 miljoen op de bankrekening kon schrijven.quote:Op zondag 24 mei 2009 02:30 schreef Cyberia18 het volgende:
quote:Arnautovic van Twente naar Chelsea
Door EDDY VAN DER LEY
ENSCHEDE - Marko Arnautovic verruilt FC Twente voor Chelsea. De 19-jarige aanvaller heeft met de Engelse topclub persoonlijk overeenstemming bereikt over een meerjarig contract. Wel moet Chelsea er met FC Twente nog uit zien te komen.
De club uit Enschede vraagt een afkoopsom van ruim 15 miljoen euro voor de Oostenrijks international, waar Chelsea vooralsnog niet verder wil gaan dan 12 miljoen. De verkoop van Arnautovic is hoe dan ook de grootste transfer in de geschiedenis van FC Twente.
De 19-jarige aanvaller leek aanvankelijk voor Inter Milan te kiezen. Hij sprak ook met een delegatie van de Italiaanse kampioen, maar toen Chelsea zich meldde, verlegde hij zijn prioriteit.
Het verziekt de hele markt. Als een jongen als Arnautovic al bij Chelsea mag spelen dan vraag je echt af wat het voorstelt. Ik dacht altijd dat je eerst moest laten zien wat je kunt en dat je dan na een aantal goede jaren naar een topclub zou mogen gaan. Blijkbaar niet. Ze hebben genoeg geld om eventuele miskopen te compenseren.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:32 schreef Chewbalhaar het volgende:
Belachelijke bedragen ook tegenwoordig. Met alle respect, dit is hij gewoon niet waard. Net als Sulejmani geen 16,5 miljoen waard was, en Elia ook geen 15 miljoen waard is.
Als je zelf net-boven-modale voetballers binnen gaat halen voor topprijzen blijft er voor de clubs die geen rijke suikeroom natuurlijk maar weinig over. Althans, dat is denk ik de insteek van de opmerking.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:39 schreef MaxPower het volgende:
Wie verziekt de markt precies voor wie op deze manier dan?
Ja.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:42 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Als je zelf net-boven-modale voetballers binnen gaat halen voor topprijzen blijft er voor de clubs die geen rijke suikeroom natuurlijk maar weinig over. Althans, dat is denk ik de insteek van de opmerking.
Wat heeft hij voor opzienbarends gepresteerd dat ie zichzelf beter zou mogen noemen dan een Suarez, een Elia of een Dembele?quote:Op zondag 24 mei 2009 01:00 schreef -Vaduz- het volgende:
Hij heeft het in mijn ogen duidelijk wel, ik zie gewoon de topper-potentie in kleine dingen. Hij hoort nu wel bij de beste voetballers in de Eredivisie. 22 miljoen is natuurlijk wel idioot nu, maar straks denk ik niet meer.
Of deze:quote:Op maandag 25 mei 2009 15:54 schreef Santello het volgende:
Hij verdient het gewoon niet klaar. Tegenwoordig kopen clubs al spelers voordat ze echt wat gepresteerd hebben echt te ziek voor woorden.
ik zie arnautovich deze echt niet maken.
Ibra heeft zich bewezen, deze snotaap niet!
Tevens vind ik het respectloos wat die topploegen doen, je moet direct presteren en niet nog ff doorontwikkelen op de bank!
Hij keek eerst zo van '' hmmm jullie daar in de 16 gaan het toch verprutsen..... BOOM''quote:
Succes in Chelsea 2 Markoquote:McClaren legt zich neer bij vertrek Arnautovic
Een overeenkomst over een transfersom is nog niet bereikt, maar Steve McClaren gaat er vanuit dat hij Marko Arnautovic kwijtraakt aan Chelsea. De oefenmeester weet dat zijn pupil al een persoonlijk akkoord heeft bereikt met de Engelse club en ziet een transfer niet meer afketsen. McClaren vraagt zich echter af of Arnautovic de juiste keuze maakt.
In AD/Sportwereld legt de Brit uit dat hij van alles heeft geprobeerd om de Oostenrijker te overtuigen om in Enschede te blijven. “Marko is een groot talent, die zeker de capaciteiten heeft om in de top te slagen”, zegt McClaren. “Maar het zou beter voor hem zijn geweest wanneer hij nog een jaartje bij Twente was gebleven. Dan was Marko verzekerd van een basisplek en had hij zich in relatieve rust verder kunnen ontwikkelen. Dat heb ik hem ook geadviseerd, maar hij is nu eenmaal enorm gedreven en ambitieus.”
De negentienjarige aanvaller had eerder in hetzelfde dagblad al laten weten dat hij niet geduldig wilde zijn. “Ik wil snel naar een Europese topclub, het liefst volgend seizoen al”, zei Arnautovic al in februari. “Wat ik met ‘top’ bedoel? Nou, de top van de wereld. Clubs als Barcelona, Real Madrid, Manchester United, Arsenal, Chelsea. Ik hoop ooit zo goed te worden als Pedrag Mijatovic, die bij Valencia, Real Madrid, Fiorentina en het Joegoslavische elftal fantastische dingen met een bal deed én veel scoorde.’’
FC Twente vraagt naar verluidt een afkoopsom van ruim vijftien miljoen euro voor de vijfvoudig Oostenrijks international, waar Chelsea vooralsnog niet verder wil gaan dan twaalf miljoen. De verkoop van Arnautovic, die ook interesse genoot van Internazionale, zal hoe dan ook de grootste transfer in de geschiedenis van Twente worden. De vleugelaanvaller heeft drie jaar in Nederland achter de rug en beleefde dit seizoen zijn doorbraak, door in 28 competitieduels twaalf keer te scoren.
Kalou heeft zich ook uitstekend in Chelsea gepast. Arnautovic kan dat ook wel, denk ik. Maar een jaartje Eredivise had hem zeker geen kwaad gedaan.quote:
Kalou had wel al wat meer wedstrijden in de benen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:01 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Kalou heeft zich ook uitstekend in Chelsea gepast. Arnautovic kan dat ook wel, denk ik. Maar een jaartje Eredivise had hem zeker geen kwaad gedaan.
En was bovendien ook echt uitgeleerd in de eredivisie.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:02 schreef sjimz het volgende:
[..]
Kalou had wel al wat meer wedstrijden in de benen.
quote:Chelsea constateert voetbreuk bij Arnautovic
26 mei 2009
De transfer van Marko Arnautovic naar Chelsea is op losse schroeven komen te staan. Bij de medische keuring constateerden artsen van de Engelse club dinsdag dat Arnautovic rondloopt met een gebroken middenvoetsbeetje.
Mogelijk is een operatie noodzakelijk en in dat geval moet de jonge aanvaller van FC Twente drie tot vier maanden rust houden. Arnautovic heeft het slechte nieuws inmiddels doorgegeven aan Dietmar Constantini, de bondscoach van de nationale ploeg van Oostenrijk. De 20-jarige spits is hierdoor niet opgenomen in de selectie voor de interland tegen Servië, die op het programma staat voor zaterdag 6 juni.
Dan zal hij komende winter of zomer nog altijd meer waard zijn dan 0 Euro.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:40 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
moet nog zien of ze op hem gaan wachten ala Man Utd-Van Nistelrooy
Grappenmakerquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:34 schreef nomersy het volgende:
AJAX!! dat gewoon beter presteert dan FC Twente
Hij wordt alleen maar meer waard.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:40 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
moet nog zien of ze op hem gaan wachten ala Man Utd-Van Nistelrooy
Ik denk dat jij of vroeg aan het slapen was, of erg laat aan het dagdromenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:41 schreef Rikketik het volgende:
Dit is gewoon het lot dat hier aan het werk is. Marko zal zich daarin schikken, schiet de winnende binnen voor Twente in de finale van de CL 2009/10 en krijgt daarna zijn transfer naar Chelsea of Inter of welke club dan ook.
Kan me nog een geval vdVaart herrinneren. Die werd alleen maar minder waard en ging uiteindelijk voor 6 miljoen (?) naar het buitenland.quote:
'Typisch' dat Twente dat zelf niet heeft geconstateerd n.a.v. het uitvallen in dequote:
quote:'Arnautovic voor keuring in Milaan'
Vrijdag -
Marko Arnautović is vandaag in Milaan voor een medische keuring als we dit bericht mogen geloven. De medische tests verliepen slechter dan gedacht, maar er wordt verwacht dat de deal vandaag rond komt.
Er zou gisteravond tot diep in de nacht zijn onderhandeld met Rob Groener en Peter Baars, die de belangen van Arnautović behartigen. Alleen Inter baas Moratti moet zijn akkoord nog geven.
Arnautović zelf wil vooralsnog geen commentaar geven aan de site, maar Ibrahimović blikt vast vooruit op een samenwerking: "Ik ken Marko nog niet persoonlijk, maar hij moet een topspeler en een goed persoon zijn."
fctwente.net
Dan wordt ie weer boos een gaat ie tegen Mourinho schreeuwen: 'Ik ben Tony Montana, ik ben de beste'!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:10 schreef TheClown1 het volgende:
kan hij mooi de bank van inter warm houden
Genoa-duo vertrekt naar Internazionale
maakt weinig kans achter Diego Milito en Thiago Motta
Komt op hetzelfde neer toch.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik detecteer een echte geldwolf.
Hij zal ook echt de concurrentiestrijd aan moeten gaan met Mottaquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:10 schreef TheClown1 het volgende:
kan hij mooi de bank van inter warm houden
Genoa-duo vertrekt naar Internazionale
maakt weinig kans achter Diego Milito en Thiago Motta
Dan had hij niet bijgetekend in Enschede denk ik.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik detecteer een echte geldwolf.
Klopt.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:40 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dan had hij niet bijgetekend in Enschede denk ik.
hihi.quote:
Arnautovic staat al jaren te boek als toptalent, kon ook al naar het buitenland voordat hij dit contract bij Twente tekende als hij dat gewild had.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:46 schreef Kopbal het volgende:
Arnautovic ziet nu het grote geld, dat zag hij niet toen hij het contract tekende bij Munsterman en co.
Derhalve, geldwolf/ clubhoer.
Hij zit toch al in het buitenland?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:55 schreef Blawh het volgende:
[..]
Arnautovic staat al jaren te boek als toptalent, kon ook al naar het buitenland voordat hij dit contract bij Twente tekende als hij dat gewild had.
Als je nu al koste wat koste per se weg wil, dan is het niet alleen ambitie of de club hoor, dan is het gewoon nu al willen cashen. Bij Twente zal hij zeker niet slecht hebben verdiend dit seizoen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:40 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dan had hij niet bijgetekend in Enschede denk ik.
quote:Arnautovic verruilt Twente voor Chelsea
Laatst bijgewerkt op: vrijdag 29 mei 2009 | 19:37
ENSCHEDE Marko Arnautovic verruilt FC Twente voor de Engelse grootmacht Chelsea. Nadat eerder deze week de speler en de club er al uit waren, hebben nu ook FC Twente en Chelsea een akkoord bereikt over de overgang van de Oostenrijkse international.
Arnautovic brak dit seizoen definitief door bij de Enschedese club, waar hij zijn jeugdopleiding genoot. Verdere details over de transfer zijn nog niet bekend. De speler zelf ontkent dat er al een akkoord zou zijn tussen zijn huidige club en Chelsea.
Later meer.
http://www.tctubantia.nl/(...)nte-voor-Chelsea.ece
Uhu, Munsterman hield het tegen, waarop Arnautovic besloot te blijven en niks te forceren.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 20:19 schreef Suijk het volgende:
Feyenoord zal wel balen, die waren toch heel dichtbij een overgang vorige zomer?
Nee, OVERschat! En niet zo'n klein beetje ook.quote:Op donderdag 21 mei 2009 10:22 schreef sjimz het volgende:
[..]
Werd Sulejmani ook goed op waarde geschat door Ajax dan?
Er gaan wel verrassende namen komen, dat is zeker.quote:Op zondag 31 mei 2009 11:07 schreef RayMania het volgende:
Ik zie Twente wel Beerens halen als vervanger van Arnautovic.
Twente moet 50% afstaan aan de gemeente, vergeet dat niet. Denk dat ze daardoor niet in staat zijn om een bedrag rond de 10 miljoen voor Beerens neer te leggen.quote:Op zondag 31 mei 2009 11:07 schreef RayMania het volgende:
Wat Blawh zegt. Het verschil tussen Twente en Heerenveen op elk vlak is nihil natuurlijk, alleen bij AZ, PSV of Ajax zal er beter verdiend kunnen worden, maar Beerens naar Twente gaat nooit gebeuren.quote:Op zondag 31 mei 2009 11:07 schreef RayMania het volgende:
Waarom dat?quote:Op zondag 31 mei 2009 11:12 schreef Blawh het volgende:
[..]
Twente moet 50% afstaan aan de gemeente, vergeet dat niet.
Want?quote:Op zondag 31 mei 2009 11:10 schreef MarkoA. het volgende:
[..]
Er gaan wel verrassende namen komen, dat is zeker.
leningen bij banken en gemeente aflossenquote:
stadion afbetalenquote:
Was het niet zo dat van het eerste miljoen niks hoeft afgelost te worden en dan pas 50% ? Dus bij 15 miljoen zal er 7 miljoen afgelost wordenquote:Op zondag 31 mei 2009 11:12 schreef Blawh het volgende:
[..]
Twente moet 50% afstaan aan de gemeente, vergeet dat niet.
Twente gaat niet voor dure binnenlandse transfers, dat is de fout die veel andere Nederlandse clubs wel maken.quote:Op zondag 31 mei 2009 11:07 schreef RayMania het volgende:
Wat is er precies fout aan dure, binnenlandse transfers? Suárez en Huntelaar hebben het meer dan uitstekend gedaan bij Ajax, Sulejmani heeft zich nog niet bewezen, maar dat kan nog komen. PSV heeft het ooit bijvoorbeeld goed gedaan met Van Nistelrooij en Stam.quote:Op maandag 1 juni 2009 22:25 schreef -Vaduz- het volgende:
Twente gaat niet voor dure binnenlandse transfers, dat is de fout die veel andere Nederlandse clubs wel maken.
Er wordt veel te vaak teveel betaald. Geeft een boost aan de toekomstige concurrentie.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:33 schreef RayMania het volgende:
[..]
Wat is er precies fout aan dure, binnenlandse transfers?
Stam en Van Nistelrooij kwamen wel voor een lager bedrag dan de Ajacieden die je noemt....quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:33 schreef RayMania het volgende:
[..]
Wat is er precies fout aan dure, binnenlandse transfers? Suárez en Huntelaar hebben het meer dan uitstekend gedaan bij Ajax, Sulejmani heeft zich nog niet bewezen, maar dat kan nog komen. PSV heeft het ooit bijvoorbeeld goed gedaan met Van Nistelrooij en Stam.
Ik zou zeggen, kom maar met die 8 miljoen en strik er omheen en uitzwaaien. Hij gaat lijkt me niet absoluut niet verlengen, en dan zit je met een speler met een blessure, waar je prob een halfjaar geen gebruik van kan maken, en dan nog maar een 1 jarig contract...quote:'Transfer Arnautovic op losse schroeven'
De op handen zijnde transfer van FC Twente-aanvaller Marko Arnautovic lijkt mogelijk geen doorgang te vinden. De Oostenrijker werd afgelopen week in het diepste geheim gekeurd door zowel Internazionale als Chelsea.
Arnautovic kampt met een stressfactuur bij de voet. De kwetsuur kwam tijdens een medische keuring aan het licht. Volgens bronnen zal de speler daardoor enkele maanden langs de kant staan. Een transfer naar een buitenlandse topclub lijkt daardoor niet langer een zekerheidje, weet Voetbal International.
Internazionale heeft na de keuring de verwachting uitgesproken dat Arnautovic mogelijk zes maanden tot een jaar uitgeschakeld is door de blessure. De club zou daardoor niet verder willen gaan dan een bod van acht miljoen euro. FC Twente hoopt op zijn beurt een bedrag van tien miljoen euro te ontvangen voor het talent.
Daarnaast wil de Italiaanse club enkele clausules in het contract laten opnemen met betrekking tot de blessures en mogelijke inactiviteit van de Oostenrijker, schrijft het weekblad. FC Twente heeft inmiddels spelersmakelaar Vlado Lemic 'ingehuurd' om zo een 'topbedrag' te ontvangen voor Arnautovic.
Vast staat in elk geval dat door de blessure een overstap van Arnautovic naar de
Europese top niet langer vanzelfsprekend is. De aanvaller heeft in Enschede nog een tweejarig contract.
Met andere woorden: Twente pakt het slim aan.quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:17 schreef El_Bassie het volgende:
Twente is niet echt in staat ook om dure binnenlandse transfers te doen. Twente doet sowieso niet aan al te dure transfers.
I lolled.quote:'Transfer Arnautovic op losse schroeven'
quote:Arnautovic blijft hopen op transfer
Door EDDY VAN DER LEY
ENSCHEDE - Marko Arnautovic filosofeerde al hardop over heldendaden op Stamford Bridge of in San Siro, FC Twente over het hoogste transferbedrag in de clubgeschiedenis. Maar door een blessure dreigt voor zowel speler als club een anti-climax. Intussen heeft Internazionale aangegeven hem voorlopig te willen huren.
In zijn doffe stemgeluid weerklinkt de teleurstelling. Marko Arnautovic reageert voor het eerst zelf op de patstelling die is ontstaan in het krachtenveld tussen FC Twente, Chelsea en Internazionale. Zonder op details te willen ingaan, zegt hij: ,,De onderhandelingen leken goed te verlopen, tot die blessure in het spel kwam. Juist op zo’n moment. Verschrikkelijk balen, pure pech.’’
Arnautovic beweegt zich op krukken door het leven. Hoe hij zich voelt? ,,Tja, ik moet verder, hé. Ik ben nu even in Servië bij familie, maar hoop dat er op korte termijn alsnog een oplossing komt.’’
Marko Arnautovic zag zichzelf al schitteren in het shirt van Chelsea of Internazionale, in de grootste competities van Europa. Zoals zijn werkgever FC Twente zich al rijk rekende met de hoogste afkoopsom uit de clubhistorie. Chelsea wilde ruim vijftien miljoen neertellen voor de 20-jarige Oostenrijker, de transfer leek op een haar na gevild. Het enige obstakel was de concurrentie van de Italiaanse kampioen Internazionale, dat met trainer José Mourinho zwaar geschut inzette om Arnautovic over de streep te trekken. Maar daarentegen niet verder wilde gaan dan een afkoopsom tien miljoen euro.
FC Twente keek geamuseerd toe. Voorzitter Joop Munsterman zat in een spreekwoordelijke leunstoel aan tafel met delegaties van beide topclubs, met als insteek: wie het hoogste bedrag betaalt, bepaalt.
Twee weken later is van het luxe-probleem weinig over. Nu medische keuringen van beide clubs hebben uitgewezen dat Arnautovic door een stressfactuur in zijn rechtervoet (lees: breuk van middenvoetsbeentje) vijf tot zes maanden is uitgeschakeld, durven zowel Chelsea als Inter het niet aan de hoofdprijs voor de speler te betalen.
De club uit Londen, die al een mondeling akkoord had, lijkt vooralsnog afgehaakt. Internazionale is nog wel in de race, maar hanteert andere voorwaarden dan voorheen. De clubleiding is voorzichtig geworden en opteert voor een andere constructie, om geen kat in de zak te kopen.
Internazionale wil Arnautovic eerst een half jaar van FC Twente huren. Als blijkt dat de blessure binnen die tijdsspanne is geheeld, nemen ze hem in januari 2009 definitief over, voor tien miljoen euro.
De Italianen denken ook na over andere varianten. Een daarvan: de club koopt hem direct, maar tegen een minder hoge afkoopsom. Mocht Arnautovic herstellen, dan volgt later een bijbetaling. En optie drie: Inter koopt hem, maar stalt hem het eerste jaar op huurbasis bij FC Twente, waar hij in zijn vertrouwde omgeving kan revalideren en zijn rentree kan maken. Opdat een fitte Arnautovic volgend jaar zijn entree kan maken in Milaan.
De Oostenrijker heeft bij FC Twente nog een contract tot 2011, maar keert liever niet terug naar Enschede. ,,Dat hoofdstuk ligt achter me’’, zegt hij. ,,Die blessure is lastig, maar ik heb vertrouwen in een transfer.’’
I lolled too, omdat Ajax andermaal een topper aan zich voorbij ziet gaan, die binnen enkele jaren Europa versteld zal doen staan. De miljoenen komen echt wel binnen voor Arnautovic. Ik ben ervan overtuigd dat de beste voorzitter van Nederland voor Twente met de best denkbare oplossing zal komen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:04 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
I lolled.
Dat ie de komende 4/5 maanden buitenspel staat. Al is het alleen maar om Munsterman dan een seizoen lang met een ongemotiveerde kwal opgescheept te zien zitten.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 08:53 schreef Angstgegner het volgende:
[..]
I lolled too, omdat Ajax andermaal een topper aan zich voorbij ziet gaan, die binnen enkele jaren Europa versteld zal doen staan. De miljoenen komen echt wel binnen voor Arnautovic. Ik ben ervan overtuigd dat de beste voorzitter van Nederland voor Twente met de best denkbare oplossing zal komen.
quote:'Twente is gepasseerd station'
AMSTERDAM - Zelf neemt hij zijn telefoon niet op, maar zijn zaakwaarnemer Rob Groener is duidelijk: Marko Arnautovic verlaat FC Twente. "Wat staat als een paal boven water," zegt Groener tegenover Sportweek.
"Waarom hij per se weg wil? Marko heeft daar een heleboel redenen voor, maar het heeft geen zin om die nu allemaal op te noemen. Hij ziet Twente als een gepasseerd station, laten we het daar op houden," vervolgt de zaakwaarnemer.
"Zijn tijd daar is geweest. Marko weet wat-ie wil en dat is: naar een mooie club in het buitenland. Er is genoeg interesse in hem om ervan uit te gaan dat hij vertrekt."
Blessure
Momenteel herstelt Arnautovic in zijn thuisland Oostenrijk met een fysiotherapeut van een breuk in een middenvoetsbeentje die vorige maand aan het licht kwam.
De blessure heeft ervoor gezorgd dat Chelsea van het aantrekken van de twintigjarige aanvaller afziet. Internazionale is nog wél altijd voor hem in de race, net als enkele andere buitenlandse clubs.
quote:
QFT.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:09 schreef Pritt het volgende:
Hoop dat hij hard gaat falen.
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:31 schreef Tommeke het volgende:
Arrogant ettertje, maar ja hij is Tony Montana en de beste
Zoiets is het ja. In 2010 en 2011 nog zo'n transfer en dan kan je vooruitquote:Op maandag 1 juni 2009 22:20 schreef Stienn het volgende:
[..]
Was het niet zo dat van het eerste miljoen niks hoeft afgelost te worden en dan pas 50% ? Dus bij 15 miljoen zal er 7 miljoen afgelost worden
quote:Blessure Arnautovic kost 2 miljoen
Door EDDY VAN DER LEY
ENSCHEDE - Marko Arnautovic heeft met Internazionale overeenstemming bereikt over een vijfjarig contract, maar de transfer van de 20-jarige Oostenrijker is nog niet in kannen en kruiken. Zijn werkgever FC Twente heeft een andere afkoopsom in gedachten dan de Italiaanse kampioen, die hooguit acht miljoen euro voor hem wil neertellen.
Het twistpunt in de onderhandelingen is nog steeds de blessure van Arnautovic. De aanvaller brak vorige maand zijn middenvoetsbeentje, waardoor Chelsea afhaakte als kandidaat-koper en Inter de afkoopsom omlaag schroefde.
,,Er ligt een getekend contract tussen FC Twente en Inter,’’ weet Rob Groener, de zaakwaarnemer van Arnautovic. ,,Alleen is er door de blessure van Marko een andere situatie ontstaan.’’
Naar verluidt bedraagt de aanvankelijk overeengekomen afkoopsom tien miljoen euro en wil Inter, voorzichtig geworden door de kwetsuur van de speler, niet verder gaan dan acht miljoen. Om de simpele reden dat de club niet de volle vijf contractjaren over Arnautovic kan beschikken. ,,Het is nu een zaak tussen de clubs,’’ weet Groener. ,,Alleen duurt het allemaal wat langer dan het normaal gesproken zou duren.’’
Het voorstel van de ‘Nerazurri’ om Arnautovic eerst een half seizoen van FC Twente te huren, is van tafel. ,,Alle partijen hebben baat bij koop,’’ weet de zaakwaarnemer.
Arnautovic zelf gaat er blind vanuit dat de deal de komende dagen zijn beslag krijgt. Voor hem is het hoofdstuk-Twente definitief afgesloten, beklemtoont hij nog eens vanuit zijn woonplaats Wenen.
,,Ik heb drie mooie jaren gehad bij FC Twente,’’ zegt hij, ,,de club heeft me goed geholpen, maar ik heb er alles bereikt wat ik kon en wilde bereiken. Om me door te ontwikkelen, moet ik nu de volgende stap maken. Ik kan en wil niet meer terug.’’
Met zijn aanstaande transfer naar Inter gaat voor de 20-jarige ‘Alpenbomber’ een droom in vervulling. ,,Ik ga bij één van de grootste clubs ter wereld spelen, dat gevoel begint langzaam tot me door te dringen,’’ zegt hij. ,,Ik kan nauwelijks wachten tot ik het shirt van Inter kan dragen, het is een stukje magie, hè. Ik wil schitteren in de Serie A, één van de grootste competities ter wereld.’’
Inter heeft grote plannen met Marko Arnautovic. Trainer José Mourinho ziet de explosieve aanvaller van FC Twente als zijn toekomstige nummer tien. ,,Ik heb kort met de trainer gesproken en daarin hebben we nog niet heel specifiek over posities gehad,’’ zegt Arnautovic, ,,maar ik zou inderdaad achter de spitsen uit de voeten kunnen. Zoals ik op alle posities voorin kan spelen. Het is heel simpel: ik speel waar Mourinho wil dat ik speel.’’
Qua stijl doet Arnautovic soms denken aan Zlatan Ibrahimovic, de topscorer van Inter. De kans dat hij met de Zweedse magiër komt samen te spelen, schat hij in als gering. ,,Heel jammer, maar Zlatan wil zijn droom achterna, en dat is spelen in Spanje.’’
Ibrahimovic mag vertrekken bij Inter, dat met de Argentijn Diego Milito al een vervanger aantrok. Of Arnautovic zichzelf al rijp acht om in de voetsporen van zijn idool te treden? ,,Nog niet, maar ooit hoop ik zo goed als hij te worden.’’
Eerst moet hij fit worden. Waar onafhankelijke artsen menen dat met zijn herstel vier tot zes maanden gemoeid is, denkt Arnautovic over twee maanden genezen te worden verklaard. ,,Ik werk hard aan mijn herstel, wil zo snel mogelijk mijn debuut maken in de Serie A.’’
Hijzelf wil in ieder geval niet meer voor twente spelen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:57 schreef DuvelDuvel het volgende:
Alsof Arnoutovic minder waard wordt. Die jongen kan je nog zeker 2 jaar in Twente houden.
Wat dan?quote:maar ik heb er alles bereikt wat ik kon en wilde bereiken
quote:Arnautovic wacht intensief medisch onderzoek bij Inter
25/06/2009 11:40
Marko Arnautovic ondergaat vrijdag bij Internazionale een uitgebreid medisch onderzoek. De Italiaanse topclub wil inzicht krijgen in het genezingsproces van het gebroken middenvoetsbeentje van de twintigjarige aanvaller van FC Twente.
'De uitkomst van die intensieve medische keuring wordt meegenomen in de onderhandelingen tussen FC Twente en Inter', zegt Arnautovic' zaakwaarnemer Rob Groener tegen Voetbal International. 'Inter wil precies weten hoe het met de voet van Marko gesteld is. Pas als ze dat weten, gaan de onderhandelingen verder. Ik verwacht dat beide partijen begin volgende week om tafel gaan.'
Arnautovic liep de voetblessure op tijdens de verloren KNVB-bekerfinale tegen SC Heerenveen op 17 mei, toen hij al na twaalf minuten uitviel na een duel met Goran Popov.
Internazionale en FC Twente hebben tot 1 juli de tijd om overeenstemming te bereiken over de transfer van Arnautovic. Op die datum eindigt de principe-overeenkomst voor vijf seizoenen die de Oostenrijkse spits en de Italianen afgelopen weekeinde overeenkwamen.
'Als de clubs er niet uitkomen, zijn wij vrij om andere wegen te bewandelen', aldus Groener. 'Maar dat is niet onze insteek. Marko heeft zijn zinnen gezet op Inter en wil alleen daar naar toe.'
Wie nietquote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:59 schreef Robinhoo het volgende:
Hij scoorde een doelpunt tegen Heracles.
2 keer zelfs.
quote:Transfer Arnautovic stap dichterbij
De kans dat Marco Arnautovic komend seizoen voor Internazionale speelt, is een stuk groter geworden.
Vrijdag werd de Twentse aanvaller in Italie onderworpen aan een vier uur durende intensieve medische test. Deze leverden een positief resultaat op. Hij kampt met een stressfactuur maar er blijkt sprake van een voorspoedige heling van de blessure. Naar verluidt zullen FC Twente en Internationale komende week de onderhandelingen voortzetten.
quote:'Akkoord Twente en Inter over verhuur Arnautovic'
Datum: 30-jun-2009 21:11
FC Twente heeft met Internazionale een akkoord bereikt over de transfer van Marko Arnautovic (foto). De Italiaanse kampioen huurt de aanvaller voor één seizoen met een optie tot koop. Dit melden diverse Italiaanse media dinsdag. De Tukkers ontvangen negen miljoen euro voor de Oostenrijks international als hij goed bevalt in Stadio Giuseppe Meazza.
De twintigjarige Arnautovic brak in mei tijdens de bekerfinale zijn middenvoetsbeentje. De afgelopen weken waren er veel vraagtekens rondom de herstelperiode van de voetballer. De schattingen van de doktoren liepen uiteen van twee tot zes maanden. Hierdoor trok Chelsea zijn belangstelling in.
Internazionale en Twente werden het een aantal weken geleden eens over de transfersom voor Arnautovic. Zijn kwetsuur bracht echter verandering in de zaak. Afgelopen vrijdag onderzocht de clubarts van Inter zijn voet nog zeer uitvoerig. Inter denkt nu dankzij een huurconstructie de juiste optie te hebben gevonden.
Dan begrijp ik het wel. Waar haal je die info vandaan?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:33 schreef Bevin het volgende:
'5 miljoen huur en dan als ie goed herstelt nog 9 miljoen.'
bron?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:33 schreef Bevin het volgende:
'5 miljoen huur en dan als ie goed herstelt nog 9 miljoen.'
Denk dat hij sws nauwelijks aan spelen komtquote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:26 schreef Cyberia18 het volgende:
Ooooh wat hoop ik dat hij komend seizoen door blessureleed amper aan spelen toekomt.
Dan kan Jopie de hoop om de optie tot koop te lichten op zijn buik schrijven. Wat krijgt ie ervoor terug? Een zwaar ongemotiveerde, gemankeerde speler.
Ze betalen gewoon de vraagprijs, maar ze willen hem eerst huren om te zien of ie wel echt goed herstelt. Twente wilde dit eigenlijk niet, maar denk dat ze het wel gedaan hebben omdat Marko echt niet wilde blijven en richting Milaan wil..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:34 schreef sjimz het volgende:
[..]
bron?
Inter gaat echt nooit 5 mijoen voor een jaar huur doen hoor
Nogmaals de bron van de 5 miljoen euro voor 1 jaar huur.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:39 schreef Bevin het volgende:
[..]
Ze betalen gewoon de vraagprijs, maar ze willen hem eerst huren om te zien of ie wel echt goed herstelt. Twente wilde dit eigenlijk niet, maar denk dat ze het wel gedaan hebben omdat Marko echt niet wilde blijven en richting Milaan wil..
Grote jongen, iemand blessureleed gunnen, held!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:26 schreef Cyberia18 het volgende:
Ooooh wat hoop ik dat hij komend seizoen door blessureleed amper aan spelen toekomt.
Dan kan Jopie de hoop om de optie tot koop te lichten op zijn buik schrijven. Wat krijgt ie ervoor terug? Een zwaar ongemotiveerde, gemankeerde speler.
Las net op FCTwente.net dat het 2 miljoen is.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:40 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nogmaals de bron van de 5 miljoen euro voor 1 jaar huur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |