quote:Blessure Arnautovic kost 2 miljoen
Door EDDY VAN DER LEY
ENSCHEDE - Marko Arnautovic heeft met Internazionale overeenstemming bereikt over een vijfjarig contract, maar de transfer van de 20-jarige Oostenrijker is nog niet in kannen en kruiken. Zijn werkgever FC Twente heeft een andere afkoopsom in gedachten dan de Italiaanse kampioen, die hooguit acht miljoen euro voor hem wil neertellen.
Het twistpunt in de onderhandelingen is nog steeds de blessure van Arnautovic. De aanvaller brak vorige maand zijn middenvoetsbeentje, waardoor Chelsea afhaakte als kandidaat-koper en Inter de afkoopsom omlaag schroefde.
,,Er ligt een getekend contract tussen FC Twente en Inter,’’ weet Rob Groener, de zaakwaarnemer van Arnautovic. ,,Alleen is er door de blessure van Marko een andere situatie ontstaan.’’
Naar verluidt bedraagt de aanvankelijk overeengekomen afkoopsom tien miljoen euro en wil Inter, voorzichtig geworden door de kwetsuur van de speler, niet verder gaan dan acht miljoen. Om de simpele reden dat de club niet de volle vijf contractjaren over Arnautovic kan beschikken. ,,Het is nu een zaak tussen de clubs,’’ weet Groener. ,,Alleen duurt het allemaal wat langer dan het normaal gesproken zou duren.’’
Het voorstel van de ‘Nerazurri’ om Arnautovic eerst een half seizoen van FC Twente te huren, is van tafel. ,,Alle partijen hebben baat bij koop,’’ weet de zaakwaarnemer.
Arnautovic zelf gaat er blind vanuit dat de deal de komende dagen zijn beslag krijgt. Voor hem is het hoofdstuk-Twente definitief afgesloten, beklemtoont hij nog eens vanuit zijn woonplaats Wenen.
,,Ik heb drie mooie jaren gehad bij FC Twente,’’ zegt hij, ,,de club heeft me goed geholpen, maar ik heb er alles bereikt wat ik kon en wilde bereiken. Om me door te ontwikkelen, moet ik nu de volgende stap maken. Ik kan en wil niet meer terug.’’
Met zijn aanstaande transfer naar Inter gaat voor de 20-jarige ‘Alpenbomber’ een droom in vervulling. ,,Ik ga bij één van de grootste clubs ter wereld spelen, dat gevoel begint langzaam tot me door te dringen,’’ zegt hij. ,,Ik kan nauwelijks wachten tot ik het shirt van Inter kan dragen, het is een stukje magie, hè. Ik wil schitteren in de Serie A, één van de grootste competities ter wereld.’’
Inter heeft grote plannen met Marko Arnautovic. Trainer José Mourinho ziet de explosieve aanvaller van FC Twente als zijn toekomstige nummer tien. ,,Ik heb kort met de trainer gesproken en daarin hebben we nog niet heel specifiek over posities gehad,’’ zegt Arnautovic, ,,maar ik zou inderdaad achter de spitsen uit de voeten kunnen. Zoals ik op alle posities voorin kan spelen. Het is heel simpel: ik speel waar Mourinho wil dat ik speel.’’
Qua stijl doet Arnautovic soms denken aan Zlatan Ibrahimovic, de topscorer van Inter. De kans dat hij met de Zweedse magiër komt samen te spelen, schat hij in als gering. ,,Heel jammer, maar Zlatan wil zijn droom achterna, en dat is spelen in Spanje.’’
Ibrahimovic mag vertrekken bij Inter, dat met de Argentijn Diego Milito al een vervanger aantrok. Of Arnautovic zichzelf al rijp acht om in de voetsporen van zijn idool te treden? ,,Nog niet, maar ooit hoop ik zo goed als hij te worden.’’
Eerst moet hij fit worden. Waar onafhankelijke artsen menen dat met zijn herstel vier tot zes maanden gemoeid is, denkt Arnautovic over twee maanden genezen te worden verklaard. ,,Ik werk hard aan mijn herstel, wil zo snel mogelijk mijn debuut maken in de Serie A.’’
Hijzelf wil in ieder geval niet meer voor twente spelen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:57 schreef DuvelDuvel het volgende:
Alsof Arnoutovic minder waard wordt. Die jongen kan je nog zeker 2 jaar in Twente houden.
Wat dan?quote:maar ik heb er alles bereikt wat ik kon en wilde bereiken
quote:Arnautovic wacht intensief medisch onderzoek bij Inter
25/06/2009 11:40
Marko Arnautovic ondergaat vrijdag bij Internazionale een uitgebreid medisch onderzoek. De Italiaanse topclub wil inzicht krijgen in het genezingsproces van het gebroken middenvoetsbeentje van de twintigjarige aanvaller van FC Twente.
'De uitkomst van die intensieve medische keuring wordt meegenomen in de onderhandelingen tussen FC Twente en Inter', zegt Arnautovic' zaakwaarnemer Rob Groener tegen Voetbal International. 'Inter wil precies weten hoe het met de voet van Marko gesteld is. Pas als ze dat weten, gaan de onderhandelingen verder. Ik verwacht dat beide partijen begin volgende week om tafel gaan.'
Arnautovic liep de voetblessure op tijdens de verloren KNVB-bekerfinale tegen SC Heerenveen op 17 mei, toen hij al na twaalf minuten uitviel na een duel met Goran Popov.
Internazionale en FC Twente hebben tot 1 juli de tijd om overeenstemming te bereiken over de transfer van Arnautovic. Op die datum eindigt de principe-overeenkomst voor vijf seizoenen die de Oostenrijkse spits en de Italianen afgelopen weekeinde overeenkwamen.
'Als de clubs er niet uitkomen, zijn wij vrij om andere wegen te bewandelen', aldus Groener. 'Maar dat is niet onze insteek. Marko heeft zijn zinnen gezet op Inter en wil alleen daar naar toe.'
Wie nietquote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:59 schreef Robinhoo het volgende:
Hij scoorde een doelpunt tegen Heracles.
2 keer zelfs.
quote:Transfer Arnautovic stap dichterbij
De kans dat Marco Arnautovic komend seizoen voor Internazionale speelt, is een stuk groter geworden.
Vrijdag werd de Twentse aanvaller in Italie onderworpen aan een vier uur durende intensieve medische test. Deze leverden een positief resultaat op. Hij kampt met een stressfactuur maar er blijkt sprake van een voorspoedige heling van de blessure. Naar verluidt zullen FC Twente en Internationale komende week de onderhandelingen voortzetten.
quote:'Akkoord Twente en Inter over verhuur Arnautovic'
Datum: 30-jun-2009 21:11
FC Twente heeft met Internazionale een akkoord bereikt over de transfer van Marko Arnautovic (foto). De Italiaanse kampioen huurt de aanvaller voor één seizoen met een optie tot koop. Dit melden diverse Italiaanse media dinsdag. De Tukkers ontvangen negen miljoen euro voor de Oostenrijks international als hij goed bevalt in Stadio Giuseppe Meazza.
De twintigjarige Arnautovic brak in mei tijdens de bekerfinale zijn middenvoetsbeentje. De afgelopen weken waren er veel vraagtekens rondom de herstelperiode van de voetballer. De schattingen van de doktoren liepen uiteen van twee tot zes maanden. Hierdoor trok Chelsea zijn belangstelling in.
Internazionale en Twente werden het een aantal weken geleden eens over de transfersom voor Arnautovic. Zijn kwetsuur bracht echter verandering in de zaak. Afgelopen vrijdag onderzocht de clubarts van Inter zijn voet nog zeer uitvoerig. Inter denkt nu dankzij een huurconstructie de juiste optie te hebben gevonden.
Dan begrijp ik het wel. Waar haal je die info vandaan?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:33 schreef Bevin het volgende:
'5 miljoen huur en dan als ie goed herstelt nog 9 miljoen.'
bron?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:33 schreef Bevin het volgende:
'5 miljoen huur en dan als ie goed herstelt nog 9 miljoen.'
Denk dat hij sws nauwelijks aan spelen komtquote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:26 schreef Cyberia18 het volgende:
Ooooh wat hoop ik dat hij komend seizoen door blessureleed amper aan spelen toekomt.
Dan kan Jopie de hoop om de optie tot koop te lichten op zijn buik schrijven. Wat krijgt ie ervoor terug? Een zwaar ongemotiveerde, gemankeerde speler.
Ze betalen gewoon de vraagprijs, maar ze willen hem eerst huren om te zien of ie wel echt goed herstelt. Twente wilde dit eigenlijk niet, maar denk dat ze het wel gedaan hebben omdat Marko echt niet wilde blijven en richting Milaan wil..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:34 schreef sjimz het volgende:
[..]
bron?
Inter gaat echt nooit 5 mijoen voor een jaar huur doen hoor
Nogmaals de bron van de 5 miljoen euro voor 1 jaar huur.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:39 schreef Bevin het volgende:
[..]
Ze betalen gewoon de vraagprijs, maar ze willen hem eerst huren om te zien of ie wel echt goed herstelt. Twente wilde dit eigenlijk niet, maar denk dat ze het wel gedaan hebben omdat Marko echt niet wilde blijven en richting Milaan wil..
Grote jongen, iemand blessureleed gunnen, held!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:26 schreef Cyberia18 het volgende:
Ooooh wat hoop ik dat hij komend seizoen door blessureleed amper aan spelen toekomt.
Dan kan Jopie de hoop om de optie tot koop te lichten op zijn buik schrijven. Wat krijgt ie ervoor terug? Een zwaar ongemotiveerde, gemankeerde speler.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |