quote:
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:02 schreef bixister het volgende:
ik vind Jael of Yael ook best mooi, maar wel vrij exotisch. past meer bij een mooie donkere dame dan bij een blondine mijns inziens. en dat 'le' zou ik er juist niet achter plakken, tuttigheidsfactor 10!
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:04 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Geen enkele man vind t geloof ik mooiMijn vriend ook niet haha. Is echt 1 van mijn favroriete namen.
En vind t ook wel bij een blond iemand passen, maar dat is omdat een meisje dat die naam had blond was.
ja idd als Wa-el (en dan met een korte el, niet een lang getrokken eeeeelllll), ok t was een Egyptenaar, dat speelt natuurlijk ook nog meequote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:38 schreef Rewimo het volgende:
Waell? Spreek je dat uit als Wa-ell? Nooit gehoord, wel apart. Maar echt mooi vind ik het niet.
Logischquote:Het jongetje heet voluit Gerardus Johannes Maria maar draagt de roepnaam Lucas.
Ik vind Lucas -met afstand- de mooiste naam in het Bauergezin!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:09 schreef Rewimo het volgende:
Frans Bauer heeft er weer een zoontje bij:
[..]
Logisch
Dat snap ik ook nooit zo goed...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:09 schreef Rewimo het volgende:
Frans Bauer heeft er weer een zoontje bij:
[..]
Logisch
Ik ken een Miëls, ook in die trant...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:00 schreef innepin het volgende:
Mijn exstiefzusje heet Maelle, vind ik ook een hele mooie naam. Mooier dan Yael, eigenlijk. Is in Frankrijk ondertussen een redelijk veel voorkomende naam.
Maelle vind ik wel wat hebben jaquote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:00 schreef innepin het volgende:
Mijn exstiefzusje heet Maelle, vind ik ook een hele mooie naam. Mooier dan Yael, eigenlijk. Is in Frankrijk ondertussen een redelijk veel voorkomende naam.
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 21:43 schreef Vicky het volgende:
in de Hyvesgroep waar ik post is een meisje geboren: Sarety Faith
In eersten instantie de aparte vorm van Kelley... maar de naam van t kindje, Faentely, mijn godquote:Platform jonge ouders.
De 18-jarige Kelley was gisteren met haar tien maanden oude dochter Faentely aanwezig bij de lancering van het Landelijk Platform Jonge Ouders in Rotterdam. Dit platform stelt zich als doel de kansen voor jonge ouders in Nederland te vergroten. Kelley is bestuurslid van het platform. Jaarlijks worden ongeveer 2500 meiden onder de 20 jaar moeder.
Ik zou er flauw van vallen ofzoquote:Op maandag 11 mei 2009 14:33 schreef Ynske het volgende:
In de spits vandaag:
[..]
In eersten instantie de aparte vorm van Kelley... maar de naam van t kindje, Faentely, mijn god
hoe spreek je dat uit?
Wat is dan wel zijn smaak?quote:Op maandag 11 mei 2009 14:39 schreef oh-oh het volgende:
Als faintly?
Wat erg zeg.
Maar ze is erfelijk belast met bizar gespelde namen.
Ik ga nog eens een balletje op gooien voor mijn zusje die nog steeds geen naam heeft voor de baby die toch al half juni zijn opwachting gaat maken.
Een jongen dit keer, zijn grote zussen heten Luna en Nova.
En nee, Ravi vindt haar vriend echt niet leuk...
Ilja en Ezra vonden mn zusje en ik ook wel leuk maar ook weer niet zijn smaak...
Dat vraag ik me dus ook af.. Saaritie? geen flauw idee.. zal het eens vragenquote:Op maandag 11 mei 2009 14:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]inderdaad... Hoe zou je het uitspreken?
Moet het op een a eindigen? Eventuele andere eisen?quote:Op maandag 11 mei 2009 14:39 schreef oh-oh het volgende:
Ik ga nog eens een balletje op gooien voor mijn zusje die nog steeds geen naam heeft voor de baby die toch al half juni zijn opwachting gaat maken.
Een jongen dit keer, zijn grote zussen heten Luna en Nova.
En nee, Ravi vindt haar vriend echt niet leuk...
Ilja en Ezra vonden mn zusje en ik ook wel leuk maar ook weer niet zijn smaak...
ik ook!quote:Op maandag 11 mei 2009 14:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Tosca..daar moet ik van aan Thea&Thea denken ..
Sasha/ Tygo/ Ninoquote:Op maandag 11 mei 2009 20:58 schreef oh-oh het volgende:
Meneer moet het leuk vinden maar hij weet totaal niet wat ie leuk vindt.
Mijn zusje zegt steeds ja heej JIJ wilde zelf graag een jongen.
Maar hij heeft nog geen een naam aangedragen en de namen die wij voorstellen krijgen vieze blikken.
Dusssss.
Ze noemen m maar Broer of Boy.
quote:Op maandag 11 mei 2009 22:54 schreef oh-oh het volgende:
Mn zusje vraagt ze aan mij.
Ik mag hopen dat zij wel enigzins inspraak heeft.
En ik wil ze alleen maar behoeden voor nog een namen fiasco, het is schijnbaar niet zijn sterkste punt, hij koos ook de namen voor beide meisjes.
nova is natuurlijk in eerste instantie latijn voor "nieuw"quote:Op maandag 11 mei 2009 23:02 schreef oh-oh het volgende:
Nova is een tv programma, geen naam voor een kind.
Djito is grote broer geworden van Bjarni.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:55 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Ik zag vandaag het regionale dagblad:
Djito... ik dachtwie verzint zoiets...
Toen ik eens beter keek, blijkt het de zoon van m'n oude buurmeisje en haar man te zijn.
Google is in zulke gevallen je vriend, en het komt uit Zaire.
Heeft je zusje dan helemaal niks te zeggenquote:Op maandag 11 mei 2009 23:02 schreef oh-oh het volgende:
Alle mannen bij hun in de familie worden vernoemd, dus als mn zusje niet met iets heel leuks aan komt kakken dan heeft ze dalijk kleine Aad in dr wieg liggen.
Het zijn toch niet jouw kinderen?quote:Op maandag 11 mei 2009 22:54 schreef oh-oh het volgende:
Mn zusje vraagt ze aan mij.
Ik mag hopen dat zij wel enigzins inspraak heeft.
En ik wil ze alleen maar behoeden voor nog een namen fiasco, het is schijnbaar niet zijn sterkste punt, hij koos ook de namen voor beide meisjes.
Timo, Tigo en Dani vind ik wel in het rijtje passen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:21 schreef oh-oh het volgende:
Ze weten nog steeds geen naam.
HIJ wil persé de naam bedenken.
Die van de meiden heeft ie ook bedacht , mn zusje vond het wel best ( ze had zelf andere namen in gedachten maar hij vond die niks, ze had geen zin in discussies ). Mn zusje vraagt mij leuke namen mee te bedenken omdat ze zelf niks weet. Ik vind persoonlijk Luna en Nova van die hippe modenaampjes, en Nova betekent nieuw, nou, nog ff en ze is niet nieuw meer he, het is ook echt niet uit te spreken met zijn achternaam erbij ( kwam ie pas achter toen ik het hardop zei, moest ie om lachen ).
Ik probeer mijn zusje te helpen iets te bedenken op haar eigen verzoek hoor.
Ik maak me er ook niet druk om, t zijn haar kids.
Wat ik van die namen vind doet er verder ook niet toe, maar ik hoef ze ook niet mooi te vinden?
Dan maak je er Ilias vanquote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:18 schreef oh-oh het volgende:
Mn zusje zei hetzelfde, ze wist eerder ook al geen jongensnamen, en ze dacht nog dat t nu wel zou komen , maar dr komt niks en straks wel een babyjongen![]()
Julius Julian of Juul kan niet echt, want dan zou ie naar onze vader vernoemd worden ipv naar Aad en dat is helemaal niet de bedoeling ( Luna is al naar hem vernoemd met haar tweede naam ).
Ik zag net in dat Latijnse namenlijstje dat Silas ook Latijn is, mijn zusje en ik vonden dat alletwee een hele leuke naam, maar hij vond t niks natuurlijk.
Ilja viel af omdat ze een echte jongensnaam willen, geen unisex naam.
Oh ja, en ze zijn het er wel over eens dat het twee lettergrepen moeten zijn.
Dus das al iets.
Behalve als het een Aad wordt.
wat een kulquote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:25 schreef oh-oh het volgende:
Dan zijn het drie lettergrepen en dat was nou niet het enige waar ze het over eens zijn
Iljas klinkt toch heeeeel lelijk!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat een kul
dan maak je er Iljas van
klaar
wij hebben ook alle 3 een 2 lettergreperige naam, maar de beeb krijgt een 1 lettergreperige naam...quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:40 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Iljas klinkt toch heeeeel lelijk!
I-lie-jas klinkt wel mooi.
Het heeft wel een reden, langere namen worden bij ons altijd nogal stom afgekort, das iets Moluks...
Plus het feit dat bij ons echt iedereen twee lettergrepige namen heeft, tenminste, mijn zusje broertje en ik, en zijn zusje broertje en hij zelf.
Tis idd een heel gedoe daar met de naam.
Ik hoop voor ze dat ie niet te vroeg komt , ze hebben nog maar een week of 6.
eerlijk gezegd vind ik 3 lettergrepen geen lange naamquote:Op woensdag 13 mei 2009 09:37 schreef oh-oh het volgende:
Naja, volgens mij zijn ze ook nog geen leuke naam met drie lettergrepen tegen gekomen.
Ze zijn gewoon nog niks tegen gekomen![]()
En oh ja, we kunnen mn vader wel afleren een naam af te korten maar dan doen al die kennissen, vrienden en familie het heus nog wel![]()
Maar dat laatste is niet de bepalende factor hoor , meer een bijkomend minpuntje van een lange naam.
Maar madam zat nu weer tegen mij te zeuren, ik weet t ook niet meer, kheb gezegd dat het mijn issue niet is, ze vraagt steeds raad en alles wat ik zeg word geirriteerd afgedaan.
Ze ziet maar hoe ze hem noemt, bedankt voor jullie hulp ieg!
dat dusquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:25 schreef ferrari_rood het volgende:
ik heb 3 lettergrepen en mijn vriend 1 tja ik vind dat zo'n onzin. een naam vind je mooi of niet en het maakt niet uit hoelang die is.
Klinkt als een gezellig huwelijk!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:21 schreef oh-oh het volgende:
HIJ wil persé de naam bedenken.
Die van de meiden heeft ie ook bedacht , mn zusje vond het wel best ( ze had zelf andere namen in gedachten maar hij vond die niks, ze had geen zin in discussies ).
Ow, dan klinkt het als een hele goede relatiequote:
Ja echt eentje om in te lijstenquote:Op woensdag 13 mei 2009 11:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, dan klinkt het als een hele goede relatie
Wat is de crisis dan? Ik heb nooit een werkster gehad, ook geen crisis.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:38 schreef oh-oh het volgende:
De werkster heeft opgezegd en zij mag overmorgen met zwangerschapsverlof.
Crisis
nou inderdaad.. vraag me af wat de crisis is... ja ws. dat ze alles zelf moet doen..quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat is de crisis dan? Ik heb nooit een werkster gehad, ook geen crisis.
Ik vind sowieso al die Y-en in namen tegenwoordlijk maar niets. Dat Amerikaanse moet ik echt niets van hebben.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:32 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ja echt eentje om in te lijsten![]()
Weet iemand waarom iedereen tegenwoordig zijn/haar zoon Jayden noemt? Ik vind het ZO lelijk!
Omdat heel veel mensen het niet met je eens zijn? Ik doe maar een gok hoor.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:32 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ja echt eentje om in te lijsten![]()
Weet iemand waarom iedereen tegenwoordig zijn/haar zoon Jayden noemt? Ik vind het ZO lelijk!
quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:13 schreef Vivi het volgende:
[..]
Omdat heel veel mensen het niet met je eens zijn? Ik doe maar een gok hoor.
Jayden is inderdaad heel populair. en ik snap het ook nietquote:Op woensdag 13 mei 2009 11:32 schreef Sorbootje het volgende:
Mijn broertje heet Yannick. Vind je dat ook achterbuurtachtig?quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:30 schreef skadhd het volgende:
Aiden vind ik dan een stuk mooier. Jayden is zo achterbuurtig. Bijna alle namen met een Y zijn dat.
Misschien is het een sekte.
Vinden mn zusje en ik een hele leuke naam, maar alle Molukkers heten zowat Eli ( of Nus ) dus we kennen er wel erg veelquote:
Bedoelde idd de engelse namen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:57 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Mijn broertje heet Yannick. Vind je dat ook achterbuurtachtig?
Krijg wel vaak de vraag of ik op Texel woonquote:
Meh. Ik denk dat ze zich dan op een andere manier hadden laten inspireren hoorquote:Op donderdag 14 mei 2009 09:03 schreef bixister het volgende:
hehheh. nou ja beter dan Rue Balzac niewaar?
Volgens mij heeft de natuur hier een prachtige uitkomst voor. De naam past in de ogen van de ouders altijd meestal nèt bij dat kind. De naam gaat passen bij het karakter, zeg maar. Niet alle Mila's zijn namelijk hetzelfde en toch zullen de meeste Mila-ouders vinden dat hun kind een typische Mila is.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:30 schreef Ynske het volgende:
K vraag me ineens af hoe je als je een tweeling krijgt (of meer natuurlijk) hoe je dan weet welke van de twee welke naam krijgt?
kan me nl goed voorstellen dat je achteraf denkt dat pietje niet meer een klaasje is en klaasje meer een pietje
Nee, dat zou een beetje vreemd zijn. Net als een oerhollandsch jongetje Mohammed noemen. Kan wel, maar dan klopt er ergens iets nietquote:Op donderdag 14 mei 2009 11:01 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mijn man is Surinaams en onze kinderen hebben dus een kleurtje. Ik vind oerhollandse namen dan juist niet mooi. En Engelse namen zijn wereldwijd uit te spreken. Zelf moet ik de namen Elisha, Aliza, Dinah, Eliana nog met mijn man bespreken kijken wat hij er van vindt.
Ja, stel je voor zeg, een mooie tweede naam.quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:07 schreef oh-oh het volgende:Dinah, dat vind ik zo mooi, net als Nora(h).
Dinah is de tweede naam van Nova, echt zonde, zo een mooie tweede naam.
Gewoon met een i , dan bespaar je je kind dat ie de rest van zn leven zich elke keer voor moet stellen als Mylan met een Yquote:Op donderdag 14 mei 2009 11:27 schreef panda1980 het volgende:
Ons kindje wordt binnen nu en 10/12 weken geboren en we twijfelen om hem Mylan met een griekse "y" te noemen of Milan met een "i".
Milan met een i komt al zoveel voor en daardoor vind ik met een Y iets aparter.
Maar toch twijfelen we
dat ook ja. Voor mij geldt hetzelfde. Mijn kind krijgt haar tweede namen niet om de schoonmoeders een plezier te doen. Maar in de eerste plaats omdat ik het mooie namen vind. Daarnaast omdat ik graag naar mijn overgrootoma wil vernoemen. Zij was voor mij heel bijzonder. Dat mijn moeder dezelfde naam heeft en een tante van mn lief is toeval maar mooi meegenomenquote:Op donderdag 14 mei 2009 11:39 schreef Koosje het volgende:
Ik heb mijn kinderen niet vernoemd om mensen een plezier te doen, maar omdat ik daarmee hun namen unieker wil maken en in hun naam hun afkomst (uit wie ze geboren zijn) mee te geven.
"Jan Jansen" zijn er al zoveel "Jan Pieter Keesje Jansen" al iets minder
quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:10 schreef Pyttpytt het volgende:
Ik ben altijd van de eenvoud. Dus gewoon 1 naam. Een tweede gebruik je in de praktijk toch nooit, dus waarom zou je 'm geven.
Mijn ouders waren ook bijzonder voor mij, evenals mijn oma, en allen overleden. Juist daarom zou ik ook niet willen vernoemen. Het zou mij domweg te pijnlijk zijn die namen steeds tegen te komen in mijn kinderen. Plus dat ik de namen bij mijn ouders vind passen, en niet bij mijn kinderen.
testen jullie de namen ook op pest-mogelijkheden?
Zo hoorde ik laatst een naam: Roek. Daar komt toch zonder twijfeloekoe, roekoe en Roek is roekeloos van...?
Wij hebben de 2e en 3e namen dan ook een beetje gemoderniseerd, zover mogelijk.quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:10 schreef Pyttpytt het volgende:
Plus dat ik de namen bij mijn ouders vind passen, en niet bij mijn kinderen.
En kennen jullie zijn broer al?quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:05 schreef Zweefvliegje het volgende:
Nu vergeet ik te posten waarom ik vanochtend zo moest lachen!!
Dit topic is voor kindernamen, maar deze persoon is natuurlijk ook ooit kind geweest.![]()
Mitchel, Aaron, Aiden, Quentin, Rafael, Rayan, Jannick.quote:Op donderdag 14 mei 2009 10:01 schreef Faja-Lobi het volgende:
Zal ik dan ook eens vragen of mensen mee willen denken aan de naam voor onze derde? We hebben dus al een Morgaine en Nathan en ze hebben een oudere broer genaamd Ryan. Iemand leuke suggesties (zowel jongens als meisjes)?
Ik probeer dat idd te voorkomen door vaak de naam te kopieren bij bv een email.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:23 schreef miss_sly het volgende:
Mensen die de naam verkeerd spellen terwijl deze gegeven is, vind ik ook slordig. Alleen zegt dat doorgaans dan niet eens echt iets over de naam, maar voorla over de mensen die het doen.
quote:Ik heet Sylvia en word ook vaak aangeschreven met een Silvia. Ben er toch ruim 40 mee geworden
Tja, ik schrijf Ester altijd zonder h, dus ik moet altijd uitkijken als er een Esther geboren wordtquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:07 schreef lichtekooi het volgende:
Mijn vriendin heeft een dochtertje gekregen dat ze Ester heeft genoemt. Zelfs mensen die het geboortekaartje hebben gehad schrijven Esther.
en dat weet je dan toch al voor dat kind er is?
Ik kijk altijd naar hoe je een naam schrijft, maar ik had iemand aan de telefoon die john heette en hij zei dat ik sjon moest schrijven.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:23 schreef miss_sly het volgende:
Mensen die de naam verkeerd spellen terwijl deze gegeven is, vind ik ook slordig. Alleen zegt dat doorgaans dan niet eens echt iets over de naam, maar voorla over de mensen die het doen.
Ik heet Sylvia en word ook vaak aangeschreven met een Silvia. Ben er toch ruim 40 mee geworden
hier alleen de met h versie bekend, maar zou maakte ik ook de fout bij Mirte van Nijnaquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, ik schrijf Ester altijd zonder h, dus ik moet altijd uitkijken als er een Esther geboren wordt
Nou ja, het kind moet z'n hele leven mensen corrigeren, niet de ouders. Ik zou als ouder dan in elk geval oppassen dat het logisch is (dus niet ingewikkelder gemaakt omdat dat interessanter staat) en iig niet pestgevoelig. Vooral dat laatste vind ik echt heel belangrijk. Hoe mooi een naam ook zijn kan, je kiest het voor een ander, dus moet je dat soort aspecten in ogenschouw nemen...quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:32 schreef lichtekooi het volgende:
Maar je weet met een naam die op verschillende manieren geschreven word dat het fout kan gaan. Dan moet je als vader of moeder ook niet zeuren.
oh wat erg....quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:42 schreef innepin het volgende:
Gespot tussen de geboortekaartjes bij de verloskundige vandaag:
Maicylyn, zusje van Myquela![]()
en dan stond er ook nog: "Wil je beschuid met muisjes komen eten [...] "![]()
ik kwam tot Meesilin en Majkellaquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:44 schreef Vicky het volgende:
[..]
oh wat erg....
hmm hoe zal je dat eerste uitspreken.... Maikielin? 2e spreek je volgens mij uit als Miekeela
Meesielin denk ik, die eerste... En Miegueela de tweedequote:Op donderdag 14 mei 2009 13:44 schreef Vicky het volgende:
[..]
oh wat erg....
hmm hoe zal je dat eerste uitspreken.... Maikielin? 2e spreek je volgens mij uit als Miekeela
ja idd...quote:
quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, ik schrijf Ester altijd zonder h, dus ik moet altijd uitkijken als er een Esther geboren wordt
Je kind zal maar tot zijn 12e gepest worden met zijn naam... Dankje mammie!quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:46 schreef Koosje het volgende:
Je bent maar een jaar of 10-12 gevoelig voor 'pestnamen' en ik vind die periode niet bepalend voor een naam voor de rest van het leven van je kind.
Maar vaker nog onzeker en depressief... Lees de verhalen in het estafettetopic eens, hoe vaak is pesten geen oorzaak voor latere problemen?quote:
Tsja... depressief worden omdat men je pest met een naamquote:Op donderdag 14 mei 2009 14:01 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Maar vaker nog onzeker en depressief... Lees de verhalen in het estafettetopic eens, hoe vaak is pesten geen oorzaak voor latere problemen?
In mijn klas zijn twee mensen keihard gepest met namen die hun ouders o-zo-mooi vonden: Dick (nog voor ze de Engelse betekenis leerden) en Becky...
Die zijn daar niet bepaald groot en sterk van geworden...
Gehoord of echt zo gelezen?quote:
Inderdaad. Met pesten is het meer dat er gewoon dingen bij getrokken worden om het kind nog belachelijker te maken. Wij hadden vroeger twee keer een Hans in de klas, de een was altijd Hansjepansje kevertje en Hanseflans, Hansworst noem maar op. De ander was gewoon Hans, en Hans was tof...quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:56 schreef Koosje het volgende:
Nogmaals, als een kind gepest wordt is de naam daar vaak niet de oorzaak/aanleiding van/voor.
Lam is een hele normale Chinese achternaam dus ja, ik ga er vanuit van wel.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:41 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Zouden die mannen btw echt Constant Lam en Bennie Lam heten...?![]()
Zo gelezen. Je schrijft het dus echt zo.quote:
Was het niet Casey?quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:32 schreef innepin het volgende:
Ariel en PokahontasNééé!
![]()
Mijn moeder kwam laatst een oudleerlinge tegen, die vroeger altijd een grafhekel aan haar naam had: Jopie. Nu liep ze achter de kinderwagen, dus praatje, blabla, hoe heet je dochter eigenlijk?
Keesie.![]()
m'n geheugen laat me in de steek, excuses als ik dit al es eerder verteld heb![]()
Huup, ja, ze dachten waarschijnlijk, als je creatief kan omgaan met de spelling van de namen, dan kan je de rest van het kaartje ook wel op eigen wijze doen? zoiets?![]()
Ai, das geen fijne schrijfswijze voor een toch al niet al te fijne naam.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:42 schreef Chell het volgende:
[..]
Zo gelezen. Je schrijft het dus echt zo.
Er zijn nog twee kinderen in dat gezin, maar die hebben iets normalere namen Diego en Romeo.
quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:51 schreef Sorbootje het volgende:
Ook een keer gelezen: Voornaam Romeo, achternaam De liefde
Nee, dat hoopte mijn moeder ook al, het was echt Keesiequote:Op donderdag 14 mei 2009 14:42 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Was het niet Casey?
Blijft grappig, dat wel
quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:04 schreef innepin het volgende:
[..]
Nee, dat hoopte mijn moeder ook al, het was echt Keesie
precies en ze vinden altijd wel iets om mee te pesten. Is het de naam niet dan is het wel wat anders.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:56 schreef Koosje het volgende:
Nogmaals, als een kind gepest wordt is de naam daar vaak niet de oorzaak/aanleiding van/voor.
Neee........ arme gup...quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:20 schreef innepin het volgende:
Overigens ook gespot op een kaartje bij de verloskundige: Anes.
De eerste wijze van uitspreken die in mij opkomt, is wel héél erg zielig
De tweede naam bij Anes moet zijn : perineumquote:Op donderdag 14 mei 2009 15:20 schreef innepin het volgende:
Overigens ook gespot op een kaartje bij de verloskundige: Anes.
De eerste wijze van uitspreken die in mij opkomt, is wel héél erg zielig
Ik zag het op dr naamplaatje staan (kinderfeestje) maar ik las het als "Er-in" (Er-in kom er-uit..quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:49 schreef huuphuup het volgende:
Oh haha ik ken geloof ik drie Erin's ik vind het eigk een hele normale naam![]()
1 spreekt het uit als Eerin de andere twee als Errin.
Wie is Chris?quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:36 schreef bixister het volgende:
verkeer vind ik ook wel een gekke naam, Chris!
en een broertje 'Eruit'!quote:
haha die 's nog veel beter!quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:26 schreef Poppedein het volgende:
Wij hebben nu een Darin in t kraambed.. is ook wel leuk als broertje voor Erin
Ik heb ook een zwak voor scandinavische jongensnamen. Moet manlief er alleen nog van overtuigen dat hij dat ook heeft.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:17 schreef Pyttpytt het volgende:
Altijd leuk, dat soort combinaties. Vond deze stiekem wel leuk: Bijtje van der Velden... Ik zou het zelf niet kiezen, maar vind het wel leuk klinken.
Heb zelf echte en zwak voor Scandinavische namen. Sverre vind ik erg lief (v dan wel als w uitgesproken), en Emil (nadruk op de e). Maar Marius en Sophie (Soe-fie-je) zijn nog steeds favoriet...
das waar... Sophie is de 2e naam van Amberquote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:25 schreef Pyttpytt het volgende:
Vind het jammer dat Sophie zo populair is, maar het is in elk gevale en tijdloze naam, dus dat scheelt...
Dat heb ik hier in het buitenland ook vaak. Ik zeg dan heel duidelijk: Dinges, dat is d-iiiiiiiiiiiii-n-g.-e-s, en dan zetten ze nog die i niet neer. Dove kwartels...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:13 schreef Ca.ra het volgende:
zelfs als ik mijn (meisjes)achternaam spel gaat het fout. Het eindigt op een i en dan zeg ik dus duh-duh-duh-duh-i en mensen schrijven dan duh-duh-duh-duh-i -e. En dat gebeurt HEEL vaak!
Ik ken ook een vrouwelijke Ernie. En haar broer heet...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:07 schreef PM-girl het volgende:
Ik ken geen Erin of Erna, maar wel een Ernie! Echt waar!![]()
Het is een vrouw.
Mijn naam wordt ook altijd verkeerd geschreven, meestal maken ze van de e een i. Ik krijg ook bijna alle mail gericht aan geachte heer.........Het went.
Nee!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:23 schreef cattie het volgende:
[..]
Ik ken ook een vrouwelijke Ernie. En haar broer heet...
Bert!
Serieus!
een studieconsulent bij mijn studie heet Inemie.... Dat werd al snel Inieminie...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:32 schreef cattie het volgende:
Jij kent heel Sesamstraat behalve Inieminie!
maar dat is toch juist Elmer?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:57 schreef PM-girl het volgende:
En ik weer een Elmar! Ik moet dan ook denken aan Elmar de olifant, dat kinderboek.
quote:
dat is toch een prima naam?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 11:29 schreef Vicky het volgende:
gister op tv een jongetje dat Rembrandt heette..
Ja en het zusje heet Maybellinequote:Op zaterdag 16 mei 2009 11:28 schreef Rekkof het volgende:
Net tijdens het zappen op tv hoorde ik een Mylady en Diamond
Die heb ik dan (gelukkig) gemist door het snel wegzappen na het horen van alleen die eerste 2 namenquote:
Ja, ik begreep dat er hier alleen over namen gaatquote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:02 schreef innepin het volgende:
Gefeliciteerd Brooklynn![]()
Hier praten we met alle aanstaande vaders en moeders over van alles en nog wat, dan kan je je hier beperken tot alleen namen.![]()
Hebben jullie wel al íets, dat je niet weet welke je moet kiezen, of is er echt nog geen compromis in zicht?
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:37 schreef MamsX het volgende:
Mijn dochter heeft wel meerdere letter grepen. Xe-les-te
De meeste top 20 namen zijn ook heel leuk. Vonden wij ook wel.
Maar dan is de kans heel groot dat je met 2 dezelfde in de klas komt.
Zo hadden wij grote wesley, en kleine wesley.
Je kan ook doen Mees. Esmee etc, er nog wat letters aanplakken.
Mijn dochter is overigens wel vernoemd naar de inlognaam van haar papa
Hahaha best wel erg nerdig eigenlijk. Maar ik vond dat een onwijs goed idee
Dat is dus iets wat niet te doen is.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:00 schreef Pyttpytt het volgende:
Denk ook wel vanuit het kind, jij moet idd je kind ermee aanspreken, maar je kind moet t ook zn hele leven lang aanhoren. Kies dus iets dat jij leuk vindt maar ook iets wat je kind zelf leuk zal vinden... Soms zijn namen mooi, maar of je zelf zo zou willen heten is soms toch net wat anders...
Nee dat kan je nooit 100% zeker weten natuurlijk. Maar de kans dat iemand zijn naam irritant vindt, is denk ik wel redelijk in te schatten. Letters veranderen omdat het zo interessant staat, lijkt me een redelijke kans op irritatie. Maargoed, kinderen lijken vaak erg op hun ouders, dus meestal zit het wel goed.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:16 schreef MamsX het volgende:
[..]
Dat is dus iets wat niet te doen is.
Hoe kan je terwijl het kind in de buik zit nou weten wat het mooi zal vinden.
Ik ken iemand die is dol blij met haar naam Iris, en ik ken iemand die iris heet die verafschuwt haar naam.
Dat is dus complete onzin.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:34 schreef Pyttpytt het volgende:
Nee dat kan je nooit 100% zeker weten natuurlijk. Maar de kans dat iemand zijn naam irritant vindt, is denk ik wel redelijk in te schatten. Letters veranderen omdat het zo interessant staat, lijkt me een redelijke kans op irritatie. Maargoed, kinderen lijken vaak erg op hun ouders, dus meestal zit het wel goed.
Lijkt me geen complete onzin. De kans is niet enorm groot dat mijn kinderen uiteindelijk keiharde technofans worden. Kan natuurlijk, maar over het algemeen lijken kinderen als ze zijn opgegroeid erg op hun ouders. En namen zijn vaak toch verbonden met een bepaalde, tja hoe noem je dat, levensstijl ofzo. Je zal niet snel een Kayshaley op hockey vinden, of een Anne-Myrthe in een woonwagenkamp. Maargoed, zo'n andere 'soort' naam zal je dan ook als ouder niet snel kiezenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:41 schreef MamsX het volgende:
[..]
Dat is dus complete onzin.
Je kan niet inschatten wat het karakter is van je kind en wat het wel en niet kan waarderen.
Niet ieder jongetje is dol op voetballen en niet ieder meisje zit op ballet.
Zo vind mijn moeder mijn naam prachtig, ik vond hem nooit leuk. nu nog steeds niet maar ik kan er mee leven.
En inderdaad als het echt een ramp is kan je het altijd veranderen, of een andere roepnaam invullen.
Wat zul jij raar opkijken als je kind ineens punker, technofan, gabber emo of gothic wordtquote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:50 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Lijkt me geen complete onzin. De kans is niet enorm groot dat mijn kinderen uiteindelijk keiharde technofans worden.
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:50 schreef Pyttpytt het volgende:
Lijkt me geen complete onzin. De kans is niet enorm groot dat mijn kinderen uiteindelijk keiharde technofans worden.
Juist niet, als het een punker wordt, heeft mijn opvoeding erg veel invloed gehad haha, en als het daarbij nog n beetje van gothic muziek houdt, zit ik helemaal gebakkenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat zul jij raar opkijken als je kind ineens punker, technofan, gabber emo of gothic wordt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:41 schreef Igraine het volgende:
"Het is ook fout om een meisje een naam te geven die zowel voor een jongen als voor een meisje kan. Deze kinderen hebben vaak last van mannelijke complexen. In hun priveleven zullen ze moeite hebben om zich vrouwelijk te gedragen. Ze zullen veel mannelijke karaktereigenschappen vertonen. Tevens kan het een seksuele wanorde met zich mee brengen."
Oh jee. Nou ik weet waar ik me op voor kan bereiden dan.
Een vriend van mij heeft een dochter Robin, ik denk wel dé unisex naam van Nederland??, maar die is dus genderdysfoor/transgender. In dit geval klopt de theorie dus wel.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:41 schreef Igraine het volgende:
"Het is ook fout om een meisje een naam te geven die zowel voor een jongen als voor een meisje kan. Deze kinderen hebben vaak last van mannelijke complexen. In hun priveleven zullen ze moeite hebben om zich vrouwelijk te gedragen. Ze zullen veel mannelijke karaktereigenschappen vertonen. Tevens kan het een seksuele wanorde met zich mee brengen."
Maar wel in het milieu waarin je opgroeit, en een Gooische belandt niet snel op 't zuidplein in Rotterdam, en anderom. Met uitzonderingen daargelaten komen mensen vaak niet ver uit deze milieus. En smaak wordt hier wel degelijk sterk door beïnvloed.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:04 schreef MamsX het volgende:
[..]
En muzieksmaak is niet iets wat er bij je DNA ingebakken zit![]()
als ik me niet vergis is dat gewoon de gangbare Turkse versie van Benjaminquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:35 schreef Brooklynn het volgende:
Ik heb ff die lijst van alle jongensnamen van 2008 zitten doorkijken. Veel leuke namen nog gevonden. Maar sommige, dan denk ik echt; dat kun je je kind toch niet aandoen. De spelling ook af en toe, wat kunnen ze van leuke namen, lelijke afgeleidde namen maken zeg!
Van een naam als Benjamin maken ze bv; Benyamine, Benjimin, Beniamin en Bünyamin![]()
Met het jongentje dat Blessed heet heb ik ook wel medelijden
Nee tochquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:52 schreef Pyttpytt het volgende:
Net bij Songfestival (ja idd, heb écht niets beters te doen) : Anush. Dan kan je uit Armenië komen, maar Anus is toch wel een internationaal woord
Ze zeggen toch altijd dat de naam waar je het eerste overuit bent, dat dat het geslacht van je kindje wordt?quote:Op zondag 17 mei 2009 08:03 schreef Faja-Lobi het volgende:
Volgens mij zijn we wel uit de jongensnaam, combinatie van naam die we allebei mooi vinden en vernoeming naar mijn man.Voor een meisje liggen we niet op 1 lijn, wat ik mooi vind wordt door hem gelijk afgewezen. Dat gaat lastig worden volgens mij.
Dat zou in ons geval kloppen!quote:Op zondag 17 mei 2009 11:50 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ze zeggen toch altijd dat de naam waar je het eerste overuit bent, dat dat het geslacht van je kindje wordt?
Het zal wel een bakerpraatje zijn.. maar toch.
Gelukkig hebben jullie nog even om uit de meisjesnaam te komen!
Helaas moet ik je teleur stellen, 2x eerst de meisjesnaam en ik heb toch echt 2 mannen gekregenquote:Op zondag 17 mei 2009 11:50 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ze zeggen toch altijd dat de naam waar je het eerste overuit bent, dat dat het geslacht van je kindje wordt?
Ik heet Renéequote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:41 schreef Igraine het volgende:
geldt bij ons ook nietquote:Op zondag 17 mei 2009 11:50 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Euhm, baseer je dat nu op dat artikel van snakelady? Want dat lijstje is van het eerste kwartaal van 2006...quote:Op zondag 17 mei 2009 12:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
geldt bij ons ook nieten ik zie dat onze naam nie tmeer in de top 20 staat
Mijn Italiaanse oom heet ook Pino!!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:29 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Nee!![]()
![]()
Overigens heb ik een collega met een schoonbroer die Pino heet, maar dat is een Italiaan.
Ik wil voor de liefhebbers dat best een keer doen, mits het plakplaatjes zijnquote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:28 schreef snakelady het volgende:
Ben het wel met Pyttpytt eens, het is gewoon een feit dat bepaalde namen bij bepaalde klasse mensen past.
Je zal niet snel een Frederique met hoogblond getoupeerd haar, dikke gouden kettingen en onder de tatoeages in de kringloop zien lopen.
maar nu wel, wedden?!quote:Op zondag 17 mei 2009 21:58 schreef lcicle het volgende:
Hm, mijn ouders hadden toen nog helemaal geen mobiel
Mag ik dan weel foto's maken?quote:Op maandag 18 mei 2009 14:38 schreef Troel het volgende:
Ik wil voor de liefhebbers dat best een keer doen, mits het plakplaatjes zijn
je kan misschien beter vragen waarmee ie wel mag beginnenquote:Op maandag 18 mei 2009 17:18 schreef MamsX het volgende:
[..]
Mag ik dan weel foto's maken?
Brooklynn. heb je nog letters waar de naam absoluut niet mee mag beginnen?
dat maakt naampje kiezen en bedenken ook weer wat makkelijker
Bij mijn jongste zoon zit een Anis in de klas. Ik las het bij de nieuwkomers (in het weekrapportje).quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:52 schreef Pyttpytt het volgende:
Net bij Songfestival (ja idd, heb écht niets beters te doen) : Anush. Dan kan je uit Armenië komen, maar Anus is toch wel een internationaal woord
Ach gut... zoals ik ergens eerder al zei, je hebt als ouder énige verantwoordelijkheid tegenover het welzijn van je kindquote:Op maandag 18 mei 2009 20:34 schreef lily het volgende:
[..]
Bij mijn jongste zoon zit een Anis in de klas. Ik las het bij de nieuwkomers (in het weekrapportje).
Volgens mijn zoon is het een jongen...
Ja graag zelfsquote:Op maandag 18 mei 2009 17:18 schreef MamsX het volgende:
[..]
Mag ik dan weel foto's maken?
Brooklynn. heb je nog letters waar de naam absoluut niet mee mag beginnen?
dat maakt naampje kiezen en bedenken ook weer wat makkelijker
Inderdaad, ik ken een Anis en dat spreek je uit als A-Nies, zoals Anaïs zonder de 2de a, ik vind het eigenlijk best een mooie naam.quote:Op maandag 18 mei 2009 23:49 schreef poemojn het volgende:
Bij Anis komt de klemtoon op a-NIES denk ik?
daar ga ik wel van uit, maar ik ken het jongetje in kwestie nog nietquote:Op maandag 18 mei 2009 23:44 schreef bixister het volgende:
lily, bij Anna zit een Anas in de klas. ook een jongen. is een arabische naam. Anis waarschijnlijk ook?
hehehehequote:Op maandag 18 mei 2009 14:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik wil voor de liefhebbers dat best een keer doen, mits het plakplaatjes zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |