quote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:37 schreef MamsX het volgende:
Mijn dochter heeft wel meerdere letter grepen. Xe-les-te
De meeste top 20 namen zijn ook heel leuk. Vonden wij ook wel.
Maar dan is de kans heel groot dat je met 2 dezelfde in de klas komt.
Zo hadden wij grote wesley, en kleine wesley.
Je kan ook doen Mees. Esmee etc, er nog wat letters aanplakken.
Mijn dochter is overigens wel vernoemd naar de inlognaam van haar papa
Hahaha best wel erg nerdig eigenlijk. Maar ik vond dat een onwijs goed idee
Dat is dus iets wat niet te doen is.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:00 schreef Pyttpytt het volgende:
Denk ook wel vanuit het kind, jij moet idd je kind ermee aanspreken, maar je kind moet t ook zn hele leven lang aanhoren. Kies dus iets dat jij leuk vindt maar ook iets wat je kind zelf leuk zal vinden... Soms zijn namen mooi, maar of je zelf zo zou willen heten is soms toch net wat anders...
Nee dat kan je nooit 100% zeker weten natuurlijk. Maar de kans dat iemand zijn naam irritant vindt, is denk ik wel redelijk in te schatten. Letters veranderen omdat het zo interessant staat, lijkt me een redelijke kans op irritatie. Maargoed, kinderen lijken vaak erg op hun ouders, dus meestal zit het wel goed.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:16 schreef MamsX het volgende:
[..]
Dat is dus iets wat niet te doen is.
Hoe kan je terwijl het kind in de buik zit nou weten wat het mooi zal vinden.
Ik ken iemand die is dol blij met haar naam Iris, en ik ken iemand die iris heet die verafschuwt haar naam.
Dat is dus complete onzin.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:34 schreef Pyttpytt het volgende:
Nee dat kan je nooit 100% zeker weten natuurlijk. Maar de kans dat iemand zijn naam irritant vindt, is denk ik wel redelijk in te schatten. Letters veranderen omdat het zo interessant staat, lijkt me een redelijke kans op irritatie. Maargoed, kinderen lijken vaak erg op hun ouders, dus meestal zit het wel goed.
Lijkt me geen complete onzin. De kans is niet enorm groot dat mijn kinderen uiteindelijk keiharde technofans worden. Kan natuurlijk, maar over het algemeen lijken kinderen als ze zijn opgegroeid erg op hun ouders. En namen zijn vaak toch verbonden met een bepaalde, tja hoe noem je dat, levensstijl ofzo. Je zal niet snel een Kayshaley op hockey vinden, of een Anne-Myrthe in een woonwagenkamp. Maargoed, zo'n andere 'soort' naam zal je dan ook als ouder niet snel kiezenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:41 schreef MamsX het volgende:
[..]
Dat is dus complete onzin.
Je kan niet inschatten wat het karakter is van je kind en wat het wel en niet kan waarderen.
Niet ieder jongetje is dol op voetballen en niet ieder meisje zit op ballet.
Zo vind mijn moeder mijn naam prachtig, ik vond hem nooit leuk. nu nog steeds niet maar ik kan er mee leven.
En inderdaad als het echt een ramp is kan je het altijd veranderen, of een andere roepnaam invullen.
Wat zul jij raar opkijken als je kind ineens punker, technofan, gabber emo of gothic wordtquote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:50 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Lijkt me geen complete onzin. De kans is niet enorm groot dat mijn kinderen uiteindelijk keiharde technofans worden.
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:50 schreef Pyttpytt het volgende:
Lijkt me geen complete onzin. De kans is niet enorm groot dat mijn kinderen uiteindelijk keiharde technofans worden.
Juist niet, als het een punker wordt, heeft mijn opvoeding erg veel invloed gehad haha, en als het daarbij nog n beetje van gothic muziek houdt, zit ik helemaal gebakkenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat zul jij raar opkijken als je kind ineens punker, technofan, gabber emo of gothic wordt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:41 schreef Igraine het volgende:
"Het is ook fout om een meisje een naam te geven die zowel voor een jongen als voor een meisje kan. Deze kinderen hebben vaak last van mannelijke complexen. In hun priveleven zullen ze moeite hebben om zich vrouwelijk te gedragen. Ze zullen veel mannelijke karaktereigenschappen vertonen. Tevens kan het een seksuele wanorde met zich mee brengen."
Oh jee. Nou ik weet waar ik me op voor kan bereiden dan.
Een vriend van mij heeft een dochter Robin, ik denk wel dé unisex naam van Nederland??, maar die is dus genderdysfoor/transgender. In dit geval klopt de theorie dus wel.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:41 schreef Igraine het volgende:
"Het is ook fout om een meisje een naam te geven die zowel voor een jongen als voor een meisje kan. Deze kinderen hebben vaak last van mannelijke complexen. In hun priveleven zullen ze moeite hebben om zich vrouwelijk te gedragen. Ze zullen veel mannelijke karaktereigenschappen vertonen. Tevens kan het een seksuele wanorde met zich mee brengen."
Maar wel in het milieu waarin je opgroeit, en een Gooische belandt niet snel op 't zuidplein in Rotterdam, en anderom. Met uitzonderingen daargelaten komen mensen vaak niet ver uit deze milieus. En smaak wordt hier wel degelijk sterk door beïnvloed.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:04 schreef MamsX het volgende:
[..]
En muzieksmaak is niet iets wat er bij je DNA ingebakken zit![]()
als ik me niet vergis is dat gewoon de gangbare Turkse versie van Benjaminquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:35 schreef Brooklynn het volgende:
Ik heb ff die lijst van alle jongensnamen van 2008 zitten doorkijken. Veel leuke namen nog gevonden. Maar sommige, dan denk ik echt; dat kun je je kind toch niet aandoen. De spelling ook af en toe, wat kunnen ze van leuke namen, lelijke afgeleidde namen maken zeg!
Van een naam als Benjamin maken ze bv; Benyamine, Benjimin, Beniamin en Bünyamin![]()
Met het jongentje dat Blessed heet heb ik ook wel medelijden
Nee tochquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:52 schreef Pyttpytt het volgende:
Net bij Songfestival (ja idd, heb écht niets beters te doen) : Anush. Dan kan je uit Armenië komen, maar Anus is toch wel een internationaal woord
Ze zeggen toch altijd dat de naam waar je het eerste overuit bent, dat dat het geslacht van je kindje wordt?quote:Op zondag 17 mei 2009 08:03 schreef Faja-Lobi het volgende:
Volgens mij zijn we wel uit de jongensnaam, combinatie van naam die we allebei mooi vinden en vernoeming naar mijn man.Voor een meisje liggen we niet op 1 lijn, wat ik mooi vind wordt door hem gelijk afgewezen. Dat gaat lastig worden volgens mij.
Dat zou in ons geval kloppen!quote:Op zondag 17 mei 2009 11:50 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ze zeggen toch altijd dat de naam waar je het eerste overuit bent, dat dat het geslacht van je kindje wordt?
Het zal wel een bakerpraatje zijn.. maar toch.
Gelukkig hebben jullie nog even om uit de meisjesnaam te komen!
Helaas moet ik je teleur stellen, 2x eerst de meisjesnaam en ik heb toch echt 2 mannen gekregenquote:Op zondag 17 mei 2009 11:50 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ze zeggen toch altijd dat de naam waar je het eerste overuit bent, dat dat het geslacht van je kindje wordt?
Ik heet Renéequote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:41 schreef Igraine het volgende:
geldt bij ons ook nietquote:Op zondag 17 mei 2009 11:50 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Euhm, baseer je dat nu op dat artikel van snakelady? Want dat lijstje is van het eerste kwartaal van 2006...quote:Op zondag 17 mei 2009 12:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
geldt bij ons ook nieten ik zie dat onze naam nie tmeer in de top 20 staat
Mijn Italiaanse oom heet ook Pino!!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:29 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Nee!![]()
![]()
Overigens heb ik een collega met een schoonbroer die Pino heet, maar dat is een Italiaan.
Ik wil voor de liefhebbers dat best een keer doen, mits het plakplaatjes zijnquote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:28 schreef snakelady het volgende:
Ben het wel met Pyttpytt eens, het is gewoon een feit dat bepaalde namen bij bepaalde klasse mensen past.
Je zal niet snel een Frederique met hoogblond getoupeerd haar, dikke gouden kettingen en onder de tatoeages in de kringloop zien lopen.
maar nu wel, wedden?!quote:Op zondag 17 mei 2009 21:58 schreef lcicle het volgende:
Hm, mijn ouders hadden toen nog helemaal geen mobiel
Mag ik dan weel foto's maken?quote:Op maandag 18 mei 2009 14:38 schreef Troel het volgende:
Ik wil voor de liefhebbers dat best een keer doen, mits het plakplaatjes zijn
je kan misschien beter vragen waarmee ie wel mag beginnenquote:Op maandag 18 mei 2009 17:18 schreef MamsX het volgende:
[..]
Mag ik dan weel foto's maken?
Brooklynn. heb je nog letters waar de naam absoluut niet mee mag beginnen?
dat maakt naampje kiezen en bedenken ook weer wat makkelijker
Bij mijn jongste zoon zit een Anis in de klas. Ik las het bij de nieuwkomers (in het weekrapportje).quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:52 schreef Pyttpytt het volgende:
Net bij Songfestival (ja idd, heb écht niets beters te doen) : Anush. Dan kan je uit Armenië komen, maar Anus is toch wel een internationaal woord
Ach gut... zoals ik ergens eerder al zei, je hebt als ouder énige verantwoordelijkheid tegenover het welzijn van je kindquote:Op maandag 18 mei 2009 20:34 schreef lily het volgende:
[..]
Bij mijn jongste zoon zit een Anis in de klas. Ik las het bij de nieuwkomers (in het weekrapportje).
Volgens mijn zoon is het een jongen...
Ja graag zelfsquote:Op maandag 18 mei 2009 17:18 schreef MamsX het volgende:
[..]
Mag ik dan weel foto's maken?
Brooklynn. heb je nog letters waar de naam absoluut niet mee mag beginnen?
dat maakt naampje kiezen en bedenken ook weer wat makkelijker
Inderdaad, ik ken een Anis en dat spreek je uit als A-Nies, zoals Anaïs zonder de 2de a, ik vind het eigenlijk best een mooie naam.quote:Op maandag 18 mei 2009 23:49 schreef poemojn het volgende:
Bij Anis komt de klemtoon op a-NIES denk ik?
daar ga ik wel van uit, maar ik ken het jongetje in kwestie nog nietquote:Op maandag 18 mei 2009 23:44 schreef bixister het volgende:
lily, bij Anna zit een Anas in de klas. ook een jongen. is een arabische naam. Anis waarschijnlijk ook?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |