abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69089500
Mijn dochter heeft wel meerdere letter grepen. Xe-les-te

De meeste top 20 namen zijn ook heel leuk. Vonden wij ook wel.
Maar dan is de kans heel groot dat je met 2 dezelfde in de klas komt.
Zo hadden wij grote wesley, en kleine wesley.

Je kan ook doen Mees. Esmee etc, er nog wat letters aanplakken.

Mijn dochter is overigens wel vernoemd naar de inlognaam van haar papa
Hahaha best wel erg nerdig eigenlijk. Maar ik vond dat een onwijs goed idee
  zaterdag 16 mei 2009 @ 17:05:35 #252
256130 Brooklynn
Brooooooklyn
pi_69090302
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 16:37 schreef MamsX het volgende:
Mijn dochter heeft wel meerdere letter grepen. Xe-les-te

De meeste top 20 namen zijn ook heel leuk. Vonden wij ook wel.
Maar dan is de kans heel groot dat je met 2 dezelfde in de klas komt.
Zo hadden wij grote wesley, en kleine wesley.

Je kan ook doen Mees. Esmee etc, er nog wat letters aanplakken.

Mijn dochter is overigens wel vernoemd naar de inlognaam van haar papa
Hahaha best wel erg nerdig eigenlijk. Maar ik vond dat een onwijs goed idee

Wel een leuke naam idd.

Esmee gaat denk ik wat vervelend worden, het wordt namenlijk een jongentje

Wij zitten vooral te denken aan de namen Tim & Nick(y). De andere leuke zijn Daan, Damian, Benjamin, Luke/Luc, Daniel en in de OP kwam ik Kyllian tegen die ik toch ook wel heeeel vet vind.
Best wel veel top 20 namen wat idd vervelend kan zijn. Aan de andere kant, er is een reden waarom die in de top 20 staan, ze zijn gewoon heel leuk!
Papa van ??
Mike Hartje Elynn
pi_69091379
Ik vind zelf benjamin heel leuk. maar ik denk dan toch aan de jongste.
Kyllian vind ik ook wel leuk. En als je een top 20 naam gewoon echt kan waarderen dan vind ik dat je gewoon "schijt" moet hebben aan het feit dat die in de top 20 staat.
Jij moet je kind nog vele jaren roepen/aanspreken met die naam dus je moet gewoon gaan voor de mooiste.

En ik vind Quinn ook heel leuk. Finn is dan weer heel populair
Maar wel 1 lettergreep.

Joor, Beer, Seb, Storm, Jim, Pip, Puk, Zed, Seth, Lars
(ik ben niet zo goed in korte namen bedenken )
pi_69091570
Beer? Vind ik in NL toch echt ongebruikelijk.

Denk ook wel vanuit het kind, jij moet idd je kind ermee aanspreken, maar je kind moet t ook zn hele leven lang aanhoren. Kies dus iets dat jij leuk vindt maar ook iets wat je kind zelf leuk zal vinden... Soms zijn namen mooi, maar of je zelf zo zou willen heten is soms toch net wat anders...
  zaterdag 16 mei 2009 @ 18:03:39 #255
256130 Brooklynn
Brooooooklyn
pi_69091662
Ja, dat is ook de reden waarom we geen Benjamin nemen, we hopen er hierna toch nog eentje bij te krijgen. Die kan die naam dan wel weer krijgen

Finn vonden wij ook heel leuk, maar die valt af omdat een bekende van ons die naam al aan z'n pasgeboren kind heeft gegeven. Quinn vinden wij niks omdat we associaties hebben bij Quinta, wat op zijn zachts gezegd een niet zo leuk kind is

We moeten dus even kijken of de kans op een naamdubbelganger in de klas zwaarder weegt dan dat we de naam leuk vinden, als ik het zo goed zeg
Papa van ??
Mike Hartje Elynn
pi_69091942
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 18:00 schreef Pyttpytt het volgende:

Denk ook wel vanuit het kind, jij moet idd je kind ermee aanspreken, maar je kind moet t ook zn hele leven lang aanhoren. Kies dus iets dat jij leuk vindt maar ook iets wat je kind zelf leuk zal vinden... Soms zijn namen mooi, maar of je zelf zo zou willen heten is soms toch net wat anders...
Dat is dus iets wat niet te doen is.
Hoe kan je terwijl het kind in de buik zit nou weten wat het mooi zal vinden.
Ik ken iemand die is dol blij met haar naam Iris, en ik ken iemand die iris heet die verafschuwt haar naam.
pi_69092394
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 18:16 schreef MamsX het volgende:

[..]

Dat is dus iets wat niet te doen is.
Hoe kan je terwijl het kind in de buik zit nou weten wat het mooi zal vinden.
Ik ken iemand die is dol blij met haar naam Iris, en ik ken iemand die iris heet die verafschuwt haar naam.
Nee dat kan je nooit 100% zeker weten natuurlijk. Maar de kans dat iemand zijn naam irritant vindt, is denk ik wel redelijk in te schatten. Letters veranderen omdat het zo interessant staat, lijkt me een redelijke kans op irritatie. Maargoed, kinderen lijken vaak erg op hun ouders, dus meestal zit het wel goed.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 18:35:49 #258
256130 Brooklynn
Brooooooklyn
pi_69092417
Daar valt denk ik ook geen rekening mee te houden denk ik. Hoe kun je nou weten wat je kind nou leuk gaat vinden?
Ik denk dat je gewoon een naam moet kiezen die je zelf leuk vindt, blijkt later dat hij/zij hem toch absoluut niet leuk vind, kun je hem toch nog veranderen?
Papa van ??
Mike Hartje Elynn
pi_69092557
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 18:34 schreef Pyttpytt het volgende:

Nee dat kan je nooit 100% zeker weten natuurlijk. Maar de kans dat iemand zijn naam irritant vindt, is denk ik wel redelijk in te schatten. Letters veranderen omdat het zo interessant staat, lijkt me een redelijke kans op irritatie. Maargoed, kinderen lijken vaak erg op hun ouders, dus meestal zit het wel goed.
Dat is dus complete onzin.
Je kan niet inschatten wat het karakter is van je kind en wat het wel en niet kan waarderen.
Niet ieder jongetje is dol op voetballen en niet ieder meisje zit op ballet.

Zo vind mijn moeder mijn naam prachtig, ik vond hem nooit leuk. nu nog steeds niet maar ik kan er mee leven.

En inderdaad als het echt een ramp is kan je het altijd veranderen, of een andere roepnaam invullen.
pi_69092771
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 18:41 schreef MamsX het volgende:

[..]

Dat is dus complete onzin.
Je kan niet inschatten wat het karakter is van je kind en wat het wel en niet kan waarderen.
Niet ieder jongetje is dol op voetballen en niet ieder meisje zit op ballet.

Zo vind mijn moeder mijn naam prachtig, ik vond hem nooit leuk. nu nog steeds niet maar ik kan er mee leven.

En inderdaad als het echt een ramp is kan je het altijd veranderen, of een andere roepnaam invullen.
Lijkt me geen complete onzin. De kans is niet enorm groot dat mijn kinderen uiteindelijk keiharde technofans worden. Kan natuurlijk, maar over het algemeen lijken kinderen als ze zijn opgegroeid erg op hun ouders. En namen zijn vaak toch verbonden met een bepaalde, tja hoe noem je dat, levensstijl ofzo. Je zal niet snel een Kayshaley op hockey vinden, of een Anne-Myrthe in een woonwagenkamp. Maargoed, zo'n andere 'soort' naam zal je dan ook als ouder niet snel kiezen
  Moderator zaterdag 16 mei 2009 @ 18:52:58 #261
5428 crew  miss_sly
pi_69092837
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 18:50 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

Lijkt me geen complete onzin. De kans is niet enorm groot dat mijn kinderen uiteindelijk keiharde technofans worden.
Wat zul jij raar opkijken als je kind ineens punker, technofan, gabber emo of gothic wordt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_69093086
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 18:50 schreef Pyttpytt het volgende:

Lijkt me geen complete onzin. De kans is niet enorm groot dat mijn kinderen uiteindelijk keiharde technofans worden.

Ik kan prima rock, metal etc beluisteren mijn vader en moeder krijgen er de kriebels van.
Mijn moeder kan trance waarderen daar krijg ik de kriebels van.
Country, daar heb ik geen hekel aan. Mijn ouders wel.

Een kind is toch echt een individu en zal niet alles leuk, mooi geweldig vinden wat een ouder waardeert.
En muzieksmaak is niet iets wat er bij je DNA ingebakken zit
Ik ken een rap fan die heet hendrik.. Verwacht je ook niet bij die naam. En hij is nog bruin ook
pi_69093139
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 18:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat zul jij raar opkijken als je kind ineens punker, technofan, gabber emo of gothic wordt
Juist niet, als het een punker wordt, heeft mijn opvoeding erg veel invloed gehad haha, en als het daarbij nog n beetje van gothic muziek houdt, zit ik helemaal gebakken

Misschien was inschatten een verkeerd gekozen woord, maar feit is dat kinderen op latere leeftijd erg op hun ouders lijken. In mijn omgeving in elk geval. Dat zegt dan weer niet d at het de naam per se leuk zal vinden, maargoed beetje lastig uit te leggen
  zaterdag 16 mei 2009 @ 20:28:32 #264
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_69095587
Ben het wel met Pyttpytt eens, het is gewoon een feit dat bepaalde namen bij bepaalde klasse mensen past.

Je zal niet snel een Frederique met hoogblond getoupeerd haar, dikke gouden kettingen en onder de tatoeages in de kringloop zien lopen.
Zo zal je ook niet snel een Chayenna in een Marc Jacobs jurkje in de kalverstraat zien shoppen.

Bij wijze van dan he, uiteraard zullen er uitzonderingen zijn.

Er is zelfs onderzoek na geweest en mensen met meer gangbare namen hebben met minder vooroordelen te maken en worden zelfs sneller aangenomen voor bepaalde werkzaamheden.

hier ook nog een stukje erover.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_69095978
"Het is ook fout om een meisje een naam te geven die zowel voor een jongen als voor een meisje kan. Deze kinderen hebben vaak last van mannelijke complexen. In hun priveleven zullen ze moeite hebben om zich vrouwelijk te gedragen. Ze zullen veel mannelijke karaktereigenschappen vertonen. Tevens kan het een seksuele wanorde met zich mee brengen."

Oh jee. Nou ik weet waar ik me op voor kan bereiden dan.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zaterdag 16 mei 2009 @ 20:43:38 #266
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_69096050
hahaha, Staat zoveel raars in, ik heb een hondenaam ( tenminste, ken meer honden met deze naam als mensen), ben gelukkig nog niet ernstig ziek of psychisch in de war hierdoor.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 16 mei 2009 @ 20:52:08 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69096386
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 20:41 schreef Igraine het volgende:
"Het is ook fout om een meisje een naam te geven die zowel voor een jongen als voor een meisje kan. Deze kinderen hebben vaak last van mannelijke complexen. In hun priveleven zullen ze moeite hebben om zich vrouwelijk te gedragen. Ze zullen veel mannelijke karaktereigenschappen vertonen. Tevens kan het een seksuele wanorde met zich mee brengen."

Wat is dat voor raar antiek verhaal!
  zaterdag 16 mei 2009 @ 20:59:33 #268
256130 Brooklynn
Brooooooklyn
pi_69096667
quote:

Een vriend van mij heeft een dochter Robin, ik denk wel dé unisex naam van Nederland??, maar die is dus genderdysfoor/transgender. In dit geval klopt de theorie dus wel.
Ik vind niet dat het fout is om meisjes een unisex naam te geven. Er zijn zat die zich 100% vrouwelijk vinden en hun naam geen enkel probleem vinden. Een beetje een gevalletje van 'het is ooit een paar keer gebeurd, dus mag je dit gelijk als algemeen feit beschouwen'
Papa van ??
Mike Hartje Elynn
  zaterdag 16 mei 2009 @ 21:35:41 #269
256130 Brooklynn
Brooooooklyn
pi_69098200
Ik heb ff die lijst van alle jongensnamen van 2008 zitten doorkijken. Veel leuke namen nog gevonden. Maar sommige, dan denk ik echt; dat kun je je kind toch niet aandoen. De spelling ook af en toe, wat kunnen ze van leuke namen, lelijke afgeleidde namen maken zeg!

Van een naam als Benjamin maken ze bv; Benyamine, Benjimin, Beniamin en Bünyamin

Met het jongentje dat Blessed heet heb ik ook wel medelijden
Papa van ??
Mike Hartje Elynn
pi_69098885
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:04 schreef MamsX het volgende:

[..]

En muzieksmaak is niet iets wat er bij je DNA ingebakken zit

Maar wel in het milieu waarin je opgroeit, en een Gooische belandt niet snel op 't zuidplein in Rotterdam, en anderom. Met uitzonderingen daargelaten komen mensen vaak niet ver uit deze milieus. En smaak wordt hier wel degelijk sterk door beïnvloed.

Net bij Songfestival (ja idd, heb écht niets beters te doen) : Anush. Dan kan je uit Armenië komen, maar Anus is toch wel een internationaal woord
  zaterdag 16 mei 2009 @ 22:05:44 #271
143848 huuphuup
Dorksided
pi_69099442
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 21:35 schreef Brooklynn het volgende:
Ik heb ff die lijst van alle jongensnamen van 2008 zitten doorkijken. Veel leuke namen nog gevonden. Maar sommige, dan denk ik echt; dat kun je je kind toch niet aandoen. De spelling ook af en toe, wat kunnen ze van leuke namen, lelijke afgeleidde namen maken zeg!

Van een naam als Benjamin maken ze bv; Benyamine, Benjimin, Beniamin en Bünyamin

Met het jongentje dat Blessed heet heb ik ook wel medelijden
als ik me niet vergis is dat gewoon de gangbare Turkse versie van Benjamin dus in dat geval valt het wel mee met de afgeleidheid. Ik ga er vanuit dat het ventje in kwestie wel Turks zal zijn.

Zo ken ik een Catherina en een Katarzyna, geen afgeleide, gewoon een Poolse versie van. Maar ik ben absoluut met je eens dat mensen zich soms in de meest krampachtige bochten wringen om origineel te zijn ja... en dat terwijl de naam uitgesproken exact hetzelfde blijft.

Als ik het stukje van Snakelady mag geloven dan mag ik me scharen onder de elite woei!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 16 mei 2009 @ 22:06:34 #272
256130 Brooklynn
Brooooooklyn
pi_69099480
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 21:52 schreef Pyttpytt het volgende:

Net bij Songfestival (ja idd, heb écht niets beters te doen) : Anush. Dan kan je uit Armenië komen, maar Anus is toch wel een internationaal woord
Nee toch

Ik kwam in de lijst een 'Fictief persoon' tegen. Is dit een foutje of ouders met een foutje in hun hoofd?

[ Bericht 14% gewijzigd door Brooklynn op 16-05-2009 22:51:09 ]
Papa van ??
Mike Hartje Elynn
pi_69109721
Volgens mij zijn we wel uit de jongensnaam, combinatie van naam die we allebei mooi vinden en vernoeming naar mijn man.Voor een meisje liggen we niet op 1 lijn, wat ik mooi vind wordt door hem gelijk afgewezen. Dat gaat lastig worden volgens mij.
pi_69112676
quote:
Op zondag 17 mei 2009 08:03 schreef Faja-Lobi het volgende:
Volgens mij zijn we wel uit de jongensnaam, combinatie van naam die we allebei mooi vinden en vernoeming naar mijn man.Voor een meisje liggen we niet op 1 lijn, wat ik mooi vind wordt door hem gelijk afgewezen. Dat gaat lastig worden volgens mij.
Ze zeggen toch altijd dat de naam waar je het eerste overuit bent, dat dat het geslacht van je kindje wordt?
Het zal wel een bakerpraatje zijn.. maar toch.
Gelukkig hebben jullie nog even om uit de meisjesnaam te komen!
pi_69113387
quote:
Op zondag 17 mei 2009 11:50 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Ze zeggen toch altijd dat de naam waar je het eerste overuit bent, dat dat het geslacht van je kindje wordt?
Dat zou in ons geval kloppen!

Wij hebben zo'n leuke meisjesnaam. Zijn er allebei helemaal weg van.
pi_69113773
quote:

[..]

Helaas moet ik je teleur stellen, 2x eerst de meisjesnaam en ik heb toch echt 2 mannen gekregen
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 17 mei 2009 @ 12:37:20 #277
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_69113875
quote:

Ik heet Renée

En ik herken er helemaal niks in Wat een onzin staat er in dat stuk zeg. Het enige lastige aan mijn naam is dat mensen meestal een man verwachten of dat ze de laatste e vergeten op te schrijven.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_69114417
Ik las laatst een soortgelijk stuk, maar dan wat geloofwaardiger.

Daarin stond dat je naam je persoonlijkheid beinvloedt, omdat mensen je ernaar gaan behandelen. Zo kiezen meisjes met een 'jongens' bijvoorbeeld vaker voor een mannenberoep omdat ze (bijv. door leraren) stoerder behandeld worden dan kinderen die bijv. Madelief heten. Daarnaar gaan ze zich vervolgens ook gedragen.

Ook zouden leraren geneigd zijn om kinderen met reguliere namen eerder aan het woord te laten en hun prestaties beter te beoordelen dan die van kinderen met bijzondere namen.

Geloof dat het in de Mind Magazine stond.
pi_69114428
quote:

[..]

geldt bij ons ook niet

en ik zie dat onze naam nie tmeer in de top 20 staat
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 17 mei 2009 @ 13:00:09 #280
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_69114601
wij hebben al een hele poos een jongensnaam en die blijft nog steeds onze voorkeur houden, staat niet in de top 50...
meisjesnaam is nog even twijfelen, paar leuke opties.. waaronder een vernoeming naar onze beide moeders... (en deze staat ook niet in de top 100)

maja we hebben nog wel een poos voor definitieve besluitvorming
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 17 mei 2009 @ 21:21:49 #281
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_69131421
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:54 schreef Vicky het volgende:

[..]

geldt bij ons ook niet

en ik zie dat onze naam nie tmeer in de top 20 staat
Euhm, baseer je dat nu op dat artikel van snakelady? Want dat lijstje is van het eerste kwartaal van 2006...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_69133004
Hm, mijn ouders hadden toen nog helemaal geen mobiel
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_69151241
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:29 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Nee!

Overigens heb ik een collega met een schoonbroer die Pino heet, maar dat is een Italiaan.
Mijn Italiaanse oom heet ook Pino!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 18 mei 2009 @ 14:38:14 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_69151313
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 20:28 schreef snakelady het volgende:
Ben het wel met Pyttpytt eens, het is gewoon een feit dat bepaalde namen bij bepaalde klasse mensen past.

Je zal niet snel een Frederique met hoogblond getoupeerd haar, dikke gouden kettingen en onder de tatoeages in de kringloop zien lopen.
Ik wil voor de liefhebbers dat best een keer doen, mits het plakplaatjes zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69151361
quote:
Op zondag 17 mei 2009 21:58 schreef lcicle het volgende:
Hm, mijn ouders hadden toen nog helemaal geen mobiel
maar nu wel, wedden?!
  maandag 18 mei 2009 @ 16:44:27 #286
256130 Brooklynn
Brooooooklyn
pi_69155553
Vandaag in de stad; Romé.
Op zich wel een leuke naam, maar lijkt te veel op Romy/ie en daar heb ik dan weer heeeeele slechte associaties bij
Papa van ??
Mike Hartje Elynn
pi_69156679
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:38 schreef Troel het volgende:

Ik wil voor de liefhebbers dat best een keer doen, mits het plakplaatjes zijn
Mag ik dan weel foto's maken?

Brooklynn. heb je nog letters waar de naam absoluut niet mee mag beginnen?
dat maakt naampje kiezen en bedenken ook weer wat makkelijker
  maandag 18 mei 2009 @ 17:52:54 #288
256130 Brooklynn
Brooooooklyn
pi_69157893
quote:
Op maandag 18 mei 2009 17:18 schreef MamsX het volgende:

[..]

je kan misschien beter vragen waarmee ie wel mag beginnen Maar sommige letters vinden we niet zo..
Qua initialen maakt het (gelukkig) bijna niks uit, achternaam begint met een D.

Maar we zijn er bijna helemaal uit, we twijfelen nog tussen 2 namen, en tussen 5 eventuele 2e namen
Papa van ??
Mike Hartje Elynn
pi_69163903
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 21:52 schreef Pyttpytt het volgende:
Bij mijn jongste zoon zit een Anis in de klas. Ik las het bij de nieuwkomers (in het weekrapportje).
Volgens mijn zoon is het een jongen...
pi_69164469
quote:
Op maandag 18 mei 2009 20:34 schreef lily het volgende:

[..]

Bij mijn jongste zoon zit een Anis in de klas. Ik las het bij de nieuwkomers (in het weekrapportje).
Volgens mijn zoon is het een jongen...
Ach gut... zoals ik ergens eerder al zei, je hebt als ouder énige verantwoordelijkheid tegenover het welzijn van je kind
pi_69164682
Ja maar ook anis vind ik dan wel vragen om problemen.
Maar mijn dochter haar naam schrijf je eigenlijk ook als Celeste
Dan vind ik het met een X echt niet lulliger, of pest waardiger.
pi_69173896
lily, bij Anna zit een Anas in de klas. ook een jongen. is een arabische naam. Anis waarschijnlijk ook?
  maandag 18 mei 2009 @ 23:46:48 #293
35189 Troel
scherp en bot
pi_69173966
quote:
Op maandag 18 mei 2009 17:18 schreef MamsX het volgende:

[..]

Ja graag zelfs
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69174045
Bij Anis komt de klemtoon op a-NIES denk ik?
  dinsdag 19 mei 2009 @ 00:06:16 #295
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_69174639
quote:
Op maandag 18 mei 2009 23:49 schreef poemojn het volgende:
Bij Anis komt de klemtoon op a-NIES denk ik?
Inderdaad, ik ken een Anis en dat spreek je uit als A-Nies, zoals Anaïs zonder de 2de a, ik vind het eigenlijk best een mooie naam.
pi_69177267
quote:
Op maandag 18 mei 2009 23:44 schreef bixister het volgende:
lily, bij Anna zit een Anas in de klas. ook een jongen. is een arabische naam. Anis waarschijnlijk ook?
daar ga ik wel van uit, maar ik ken het jongetje in kwestie nog niet

Maar je kijkt wel even raar als je het leest
pi_69177284
bij Anas ligt de klemtoon ook op de NAS inderdaad.
pi_69177292
Waar de klemtoon ook mag liggen, ik vind het niet mooi in ieder geval
pi_69177313
het went hoor! ik vind 't nu best mooi eigenlijk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 mei 2009 @ 07:17:56 #300
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_69177389
Ik heb een Anis als collega, maar da's een meisje. Gezien haar achternaam is ze Turks Klemtoon ligt op nis trouwens.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')