Gewoon met een i , dan bespaar je je kind dat ie de rest van zn leven zich elke keer voor moet stellen als Mylan met een Yquote:Op donderdag 14 mei 2009 11:27 schreef panda1980 het volgende:
Ons kindje wordt binnen nu en 10/12 weken geboren en we twijfelen om hem Mylan met een griekse "y" te noemen of Milan met een "i".
Milan met een i komt al zoveel voor en daardoor vind ik met een Y iets aparter.
Maar toch twijfelen we
dat ook ja. Voor mij geldt hetzelfde. Mijn kind krijgt haar tweede namen niet om de schoonmoeders een plezier te doen. Maar in de eerste plaats omdat ik het mooie namen vind. Daarnaast omdat ik graag naar mijn overgrootoma wil vernoemen. Zij was voor mij heel bijzonder. Dat mijn moeder dezelfde naam heeft en een tante van mn lief is toeval maar mooi meegenomenquote:Op donderdag 14 mei 2009 11:39 schreef Koosje het volgende:
Ik heb mijn kinderen niet vernoemd om mensen een plezier te doen, maar omdat ik daarmee hun namen unieker wil maken en in hun naam hun afkomst (uit wie ze geboren zijn) mee te geven.
"Jan Jansen" zijn er al zoveel "Jan Pieter Keesje Jansen" al iets minder
quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:10 schreef Pyttpytt het volgende:
Ik ben altijd van de eenvoud. Dus gewoon 1 naam. Een tweede gebruik je in de praktijk toch nooit, dus waarom zou je 'm geven.
Mijn ouders waren ook bijzonder voor mij, evenals mijn oma, en allen overleden. Juist daarom zou ik ook niet willen vernoemen. Het zou mij domweg te pijnlijk zijn die namen steeds tegen te komen in mijn kinderen. Plus dat ik de namen bij mijn ouders vind passen, en niet bij mijn kinderen.
testen jullie de namen ook op pest-mogelijkheden?
Zo hoorde ik laatst een naam: Roek. Daar komt toch zonder twijfeloekoe, roekoe en Roek is roekeloos van...?
Wij hebben de 2e en 3e namen dan ook een beetje gemoderniseerd, zover mogelijk.quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:10 schreef Pyttpytt het volgende:
Plus dat ik de namen bij mijn ouders vind passen, en niet bij mijn kinderen.
En kennen jullie zijn broer al?quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:05 schreef Zweefvliegje het volgende:
Nu vergeet ik te posten waarom ik vanochtend zo moest lachen!!
Dit topic is voor kindernamen, maar deze persoon is natuurlijk ook ooit kind geweest.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |