abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 mei 2009 @ 11:26:04 #126
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_69009226
Nou, Nova MOEST een tweede naam met een vernoeming naar een van zijn ouders want de oudste was had als tweede naam een vernoeming naar onze vader en dat viel toen al totaal niet goed,
Vraag me niet hoe ze er op gekomen zijn, want zijn ouders heten Bep en Aad, ze hebben met heel veel creativiteit van Bep ( van Hubertina of zo geloof ik ) Dinah weten te maken
Dus Dinah was een noodgreep eigenlijk, die wel heel goed uitpakte.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_69009299
Ons kindje wordt binnen nu en 10/12 weken geboren en we twijfelen om hem Mylan met een griekse "y" te noemen of Milan met een "i".
Milan met een i komt al zoveel voor en daardoor vind ik met een Y iets aparter.
Maar toch twijfelen we
  donderdag 14 mei 2009 @ 11:28:45 #128
176471 oh-oh
pi_69009338
Hey en Troel, ik snap heus wel dat de ouders die naam kiezen, maar als die om hulp vragen omdat ze niks weten...
En nogmaals, ze mogen die kids noemen wat ze willen, ik mag daar toch wel een mening over hebben?
Iedereen heeft toch een persoonlijke mening over namen?
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 14 mei 2009 @ 11:29:16 #129
35189 Troel
scherp en bot
pi_69009361
Ik zou zeker niet gaan husselen met letters om het dan bijzonder te gaan maken, want het levert alleen maar irritatie op bij jezelf omdat mensen het verkeerd gaan schrijven
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 14 mei 2009 @ 11:29:36 #130
176471 oh-oh
pi_69009375
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 11:27 schreef panda1980 het volgende:
Ons kindje wordt binnen nu en 10/12 weken geboren en we twijfelen om hem Mylan met een griekse "y" te noemen of Milan met een "i".
Milan met een i komt al zoveel voor en daardoor vind ik met een Y iets aparter.
Maar toch twijfelen we
Gewoon met een i , dan bespaar je je kind dat ie de rest van zn leven zich elke keer voor moet stellen als Mylan met een Y
( Groucho Marx )
  donderdag 14 mei 2009 @ 11:31:42 #131
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_69009465
De uitspraak van Milan zou dan toch hetzelfde blijven als die van Mylan? Waarom dan moeilijk doen.. Als je echt een aparte naam zou willen moet je niet voor Milan/Mylan gaan. Ik vind dat altijd zo gekunsteld, een letterverandering. Alsof het dan wél bijzonder is

En inderdaad, je kind zal altijd moeten zeggen: "nee, met y".
pi_69009513
oh god vernoemen, ik begin er niet eens aan. Altijd wel mensen op hun *** getrapt, of vergeten... Ik hou niet meer of minder van mijn ouders door mijn kinderen naar ze te vernoemen. Vind het altijd zo gekunsteld om zo veel mogelijk opa's en oma's in een naam te verwerken.
pi_69009640
Onze zoon is vernoemd naar zijn vader. Mijn man en mijn zoon hebben allebei de naam Tristan als 2e naam.
  donderdag 14 mei 2009 @ 11:36:55 #134
176471 oh-oh
pi_69009670
Oh ik zou ook naar mijn vader willen vernoemen, wij hebben gewoon een bijzondere papa.
Ik ben vernoemd naar mn twee oma's, mn zusje is creatief vernoemd naar ome Jan en heeft als tweede naam Jane, mn broertje is naar ome Joop vernoemd en heeft als tweede naam Johanes ( met 1 n, foutje van papa ).
Maar wij zijn katholiek gedoopt, ik zou mn kind niet dopen dus doopnamen overbodig vinden, en die van mn zus zijn ook niet gedoopt. Tot groooooooot ongenoegen van zijn familie, die zijn streng gereformeerd en zo.
( Groucho Marx )
pi_69009743
Ja daar zit iets in dat hij altijd moet gaan zeggen: nee Mylan met een Y.
Dat wil ik hem ook niet aandoen.
Maar vind t toch mooier geschreven dan Milan. Helaas gebruikt niet iedereen Mylan ipv Milan..
  donderdag 14 mei 2009 @ 11:39:05 #136
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_69009762
Ik heb mijn kinderen niet vernoemd om mensen een plezier te doen, maar omdat ik daarmee hun namen unieker wil maken en in hun naam hun afkomst (uit wie ze geboren zijn) mee te geven.
"Jan Jansen" zijn er al zoveel "Jan Pieter Keesje Jansen" al iets minder
pi_69010328
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 11:39 schreef Koosje het volgende:
Ik heb mijn kinderen niet vernoemd om mensen een plezier te doen, maar omdat ik daarmee hun namen unieker wil maken en in hun naam hun afkomst (uit wie ze geboren zijn) mee te geven.
"Jan Jansen" zijn er al zoveel "Jan Pieter Keesje Jansen" al iets minder
dat ook ja. Voor mij geldt hetzelfde. Mijn kind krijgt haar tweede namen niet om de schoonmoeders een plezier te doen. Maar in de eerste plaats omdat ik het mooie namen vind. Daarnaast omdat ik graag naar mijn overgrootoma wil vernoemen. Zij was voor mij heel bijzonder. Dat mijn moeder dezelfde naam heeft en een tante van mn lief is toeval maar mooi meegenomen
De naam van zijn moeder vinden we gewoon mooi en ook wel passen bij de roepnaam.

Wie zich wel of niet gepasseerd voelt daar heb ik eigenlijk niet zo'n boodschap aan. Voor een tweede meisje hebben we de naam van mijn oma en de tweede naam van mijn zusje als doopnamen. Wederom omdat het mooie namen zijn. Maar wie weet is de tweede een jongen. Dan is het dikke pech maar ik ga geen kunstgrepen uithalen om toch met alle macht naar hen te vernoemen dan.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69010849
Ik ben altijd van de eenvoud. Dus gewoon 1 naam. Een tweede gebruik je in de praktijk toch nooit, dus waarom zou je 'm geven.
Mijn ouders waren ook bijzonder voor mij, evenals mijn oma, en allen overleden. Juist daarom zou ik ook niet willen vernoemen. Het zou mij domweg te pijnlijk zijn die namen steeds tegen te komen in mijn kinderen. Plus dat ik de namen bij mijn ouders vind passen, en niet bij mijn kinderen.

testen jullie de namen ook op pest-mogelijkheden?
Zo hoorde ik laatst een naam: Roek. Daar komt toch zonder twijfel: roekoe, roekoe en Roek is roekeloos van...?

[ Bericht 7% gewijzigd door Pyttpytt op 14-05-2009 12:18:55 ]
  donderdag 14 mei 2009 @ 12:13:43 #139
35189 Troel
scherp en bot
pi_69010937
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 12:10 schreef Pyttpytt het volgende:
Ik ben altijd van de eenvoud. Dus gewoon 1 naam. Een tweede gebruik je in de praktijk toch nooit, dus waarom zou je 'm geven.
Mijn ouders waren ook bijzonder voor mij, evenals mijn oma, en allen overleden. Juist daarom zou ik ook niet willen vernoemen. Het zou mij domweg te pijnlijk zijn die namen steeds tegen te komen in mijn kinderen. Plus dat ik de namen bij mijn ouders vind passen, en niet bij mijn kinderen.

testen jullie de namen ook op pest-mogelijkheden?
Zo hoorde ik laatst een naam: Roek. Daar komt toch zonder twijfel oekoe, roekoe en Roek is roekeloos van...?

Omdat de naam een bepaalde betekenis voor je heeft, omdat je op die manier met minder kinderen, meer leuke namen kan gebruiken, omdat je het gewoon mooi vindt, omdat je je kind de kans wil geven later een van de andere namen als voornaam te gebruiken, omdat ...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69011819
Mijn ouders hebben kennissen in Norrwegen hij is Nederlands zij Noors. Zij hebben hun 3 kinderen namen gegeven die zowel in Noorwegen als in Nederland normale voorkomende namen zijn. Daar zijn ze in mijn ogen goed in geslaagd. Ik heb altijd gezegd dat ik niet ga vernoemen mijn moeder heeft wel een mooie naam maar mijn schoonmoeder niet. ZMijn schoonvader wel maar mijn vader niet. Ik wil sowieso geen scheve gezichten en absoluut geen Maria in de naam.

Ik had met vervangen ooit een Petijn in de klas ik struikelde altijd over die naam en dan zei ik petijn en dat hummeltje ik heet petijn en niet pepijn. Ik zei het wel goed maar schijnbaar werd hij toch erg vaak pepijn genoemd. Conclusie voor mij op zoek naar een naam waar je niet over struikelt tijdens het uitspreken.
pi_69012346
@panda1980 Ik zou zeker gaan voor Milan met een i, met een y is niet logisch en zal dus vaak/altijd verkeerd geschreven worden. Zou jij niet tureluurs worden als je constant moest zeggen dat je Milan met een y schrijft? Maar je moet natuurlijk doen wat je zelf wilt.
In feite hebben wij ook een soort van i / y verhaal gedaan, maar dan een naam met een letter weggelaten (zo zien wij het zelf niet hoor). Ons dochtertje heet Lianne. Veel mensen zullen daar Lisanne van maken waarschijnlijk, maarja, dat is niet anders.

En @pyttpytt wat betreft pestmogelijkheden, wij hebben daar wel rekening mee gehouden, want volgens mij kan je niet veel van Lianne maken. Haar 2e naam (Esmee) echter kun je wel vanalles mee qua pesten maar dat is slechts haar 2e naam want haar roepnaam is Lianne.
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:04:29 #142
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_69012474
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 12:10 schreef Pyttpytt het volgende:
Plus dat ik de namen bij mijn ouders vind passen, en niet bij mijn kinderen.
Wij hebben de 2e en 3e namen dan ook een beetje gemoderniseerd, zover mogelijk.
pi_69012493
Nu vergeet ik te posten waarom ik vanochtend zo moest lachen!!
Dit topic is voor kindernamen, maar deze persoon is natuurlijk ook ooit kind geweest.
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:07:34 #144
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_69012584
Mijn vriendin heeft een dochtertje gekregen dat ze Ester heeft genoemt. Zelfs mensen die het geboortekaartje hebben gehad schrijven Esther.
en dat weet je dan toch al voor dat kind er is?
Een lichtekooi is een wat oudere benaming voor een vrouw van lichte zeden, oftewel een prostituee.
  Moderator donderdag 14 mei 2009 @ 13:10:30 #145
5428 crew  miss_sly
pi_69012681
Ik vind het vaak zo jammer dat door veel mensen niet gewoon gezegd kan worden dat ze een naam/namen niet mooi vinden. Vooral de laatste tijd is ook de tendens in dit topic heel erg van "afschuwelijk, vreselijk, doe je je kind toch niet aa" etc. Ik vind ook lang niet alles mooi, en veel vergezocht, maar ik ga er toch vanuit dat de meeste ouders hun kinderen een naam hebben gegeven die zij zelf mooi vinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:10:39 #146
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_69012688
Uh nou, nee lichtekooi Daar hadden wij ons ook in vergist. We hadden een naam uitgekozen waarvan we dachten dat die altijd goed geschreven zou worden. Niet erbij stil gestaan dat het ook met dubbele letter geschreven kon worden.

Wel tekenend voor de mensen die 't dan toch nog verkeerd schreven, ook al stond het in 72pt ongeveer op het geboortekaartje.
pi_69012696
maar dat is toch gewoon een kwestie van persoonlijke keus/smaak? Est(h)er heeft 2 schrijfwijzen, maar als je die zonder h nou mooier vindt. ik ken wel meer Esters zonder h trouwens, zo absurd is het niet. 't kost iets meer uitleg, maar hoe erg is dat.
pi_69012738
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:05 schreef Zweefvliegje het volgende:
Nu vergeet ik te posten waarom ik vanochtend zo moest lachen!!
Dit topic is voor kindernamen, maar deze persoon is natuurlijk ook ooit kind geweest.
En kennen jullie zijn broer al?
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:14:40 #149
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_69012836
Ik moet ineens aan Dop Kruimel denken. Ook al zoiets.
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:17:10 #150
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_69012943
Ik zeg niet dat ik het erg vind. Ik ken ook een meisje die Jane (je zegt Jaane) heet.
daar moest ik ook aan wennen. Ik bedoel dat je het dan niet raar moet vinden als hun het fout doen.
Een lichtekooi is een wat oudere benaming voor een vrouw van lichte zeden, oftewel een prostituee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')