Wij krijgen Zeinab en Zakariya...quote:Op zondag 26 april 2009 22:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
Even grappig:
Op http://www.svenskanamn.se/namn/namngenerator kan je kijken welke Scandinavische naam bij de namen van de ouders past.
Onze resultaten:
Irja voor een meisje en Jerker () voor een jongetje...
Ooh ja......Een Flicka is meisje en Pojke betekent jongetje
Heel Zweeds ookquote:Op zondag 26 april 2009 23:17 schreef Principessa het volgende:
[..]
Wij krijgen Zeinab en Zakariya...
Mickquote:Op zondag 26 april 2009 21:14 schreef oh-oh het volgende:
Stella en Pip
Stella en Mick (y)
Stella en Polly
Stella en Ava.
Stella en Tristan
Bij Mick moet ik altijd aan de kleine blonde dood denkenquote:Op maandag 27 april 2009 09:37 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Mickwas jarenlang mijn nummer 1 jongensnaam. Nogsteeds vind ik die wel erg leuk
. Maar die ik nu heb wint daar wel van
.
Ava, ook een hele lieve naam.
Tristan en Polly zijn niet mijn smaak.
ja nu weet ik het ook weer, link gewoon niet gelegdquote:Op maandag 27 april 2009 10:52 schreef oh-oh het volgende:
Namentopic kom ik al een hele poos, ik ben dol op namen
![]()
Silas, dat is van een serie vroeger, een Duitse kinderserie van een jongen met een paard.
Daar was ik als klein meisje smoorverliefd op.
Die at van die hompen brood en zei dan"Schmeckt gut!".
Levi vind ik wel leukquote:Op dinsdag 28 april 2009 08:59 schreef Kersjes het volgende:
Isabella en Jimmy komt er bij ons uit gerold. Leuke namen wel![]()
Hebben jullie nog leuke suggesties voor een naam?
Tot nu toe heb ik slechts 1 naam op het lijstje staan voor Devin's toekomstige broertje. Ben momenteel zo inspiratieloos als de pest en hoor om me heen eigenlijk alleen maar namen die het (net) niet zijn.
Wensen: moet zowel in het Nederlands, Engels en Hebreeuws fatsoenlijk uit te spreken zijn, zonder rare bijbetekenissen in 1 van die 3 talen. En liever niet beginnen met een M, E of D.
Ben benieuwd waar jullie mee komen
quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:49 schreef Vlindur het volgende:
Brent en Julius,
Brent en Fabian
Brent en Jelte
Brent en Johan
Brent en Jorrin
RamsesRamses Sjaffie
Jup!quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:32 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik wist niet hoe je het schreefMaar je snapte me wel!
![]()
Mijn Israëlische collega heeft vorige maand een zoon Benjamin gekregen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:51 schreef Kersjes het volgende:
Faja, daar zitten wel een paar mooie namen tussen!
Het hoeven overigens geen bijbelse of typisch Hebreeuwse namen te zijn. Het is meer dat mijn Israelische familie de naam ook moet kunnen uitspreken. Hihi, de namen die oh-oh noemt zijn merendeels namen van overgrootopa's in het huidige Israel(of van vrome Joden)
Devin's 2e naam is trouwens Logan en voor de naam die op het huidige lijstje staat mag je me PM'en. En... ik heb zojuist een 2e naam toegevoegd aan het lijstje die ik wel wil delen: Ben(jamin). Is er vorige keer niet doorheen gekomen bij mij man maar ik blijf hem mooi vinden. Mijn moeder's vader heette zo (maar werd liefkozend altijd "Benzjo" genoemd) maar da's toeval want we zijn er niet bewust op uit om te vernoemen.
Korte klanken ieg en 1 lettergreep.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:16 schreef samsuus het volgende:
Wat vinden jullie nou leuke namen bij Bjorn (spreek uit bjor-run) en Maud?
Jonathan vind ik ook heel mooiquote:Op dinsdag 28 april 2009 20:01 schreef Kersjes het volgende:
Rocka, ik vind het al moeilijk genoeg om voor mezelf iets te bedenken, laat staan voor jou!
En het stomme is: er komen steeds meisjesnamen bij me bovendrijven![]()
Devin en Jonathan
Sja kan het wel ontkennen maar heb ik niks aanquote:Op woensdag 29 april 2009 16:07 schreef oh-oh het volgende:Echt?
Oh ik vind het wel dapper dat je dat zelf hardop durft te zeggen hoor!
Ik ken trouwens een Bjorn en Sven, Sven past er ook leuk bij.
trekpikquote:Op woensdag 29 april 2009 21:55 schreef oh-oh het volgende:
En zulke dingen verzin je niet en zij al helemaal niet want als ze ook maar een greintje meer fantasie gehad had had ze dr zoon niet pretpik, uhhhhh Patrick genoemd natuurlijk![]()
![]()
Wij een Jessica en een Karchimirer.quote:
Devin en Nathanquote:Op dinsdag 28 april 2009 20:01 schreef Kersjes het volgende:
Rocka, ik vind het al moeilijk genoeg om voor mezelf iets te bedenken, laat staan voor jou!
En het stomme is: er komen steeds meisjesnamen bij me bovendrijven![]()
Devin en Jonathan
Van Demi heb ik niet echt spijt maar vind het wel jammer dat het een vrij populaire naam is geworden, die naam had ik al een aantal jaren in mijn hoofd.quote:Op woensdag 29 april 2009 16:32 schreef samsuus het volgende:
[..]
Sja kan het wel ontkennen maar heb ik niks aan![]()
Sven is niet mijn ding. De rest van de standaard scandinavische namen (Kjeld Lars Finn) vind ik wel leuk. Maar lang niet leuk genoeg.
Ben ook heel bang dat ik weer een naam kies die ik 5 jaar later niet meer leuk vind. Maud wist ik al 4 jaar van te voren, was er 100% zeker van. En nu.... (past helemaal bij haar en vind t nog steeds een leuke naam) maar toch begrijp ik nu ineens wel dat mensen het "hard" vinden klinken.
Lastig hoor nu iets kiezen wat je zo lang leuk moet vinden!
Sverre is idd erg mooiquote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:45 schreef cattie het volgende:
Degenen die van Scandinavische namen houden: Sverre. Zo heet het zoontje van vrienden van ons. was even wennen, maar ik vind het nu erg mooi.
Bij die naam moet ik gelijk denken aan een aso ventjequote:
Jens is mooiquote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:47 schreef samsuus het volgende:
Lotte en Fedde erg leuk! Fleur en Jens juist absoluut niet.
Sverre is heel mooi, maar ik kan het niet zeggen zonder na te denken. die klank is toch wat lastig. Serre ook leuk, gewoon de v weglaten.
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jens is mooi
En Serre vind ik echt niets...dat is een glazen uitbouw aan je huis, geen naam voor een kind![]()
whaha dan heeft ie ruziequote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:40 schreef huuphuup het volgende:
Niet dat je na de aangifte bij de gemeente door je man ineens papieren thuis krijgt met twee namen erop ofzohihi
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:49 schreef Brighteyes het volgende:
In de wij jonge ouders:
Janesley
En dan in het bijbehorende verhaaltje heel trots: Zelf verzonnen!
Joh!
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:49 schreef Brighteyes het volgende:
In de wij jonge ouders:
Janesley
Joh!
Zag het ook staan.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:49 schreef Brighteyes het volgende:
In de wij jonge ouders:
Janesley
Joh!
Komt denk ik omdat ze eigenlijk Petra heet, maar dat vond ze te gewoonquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:23 schreef Sjeen het volgende:
Er staat ook een foto bij, ze lijkt op Laurentien... Da's ook al zo'n naam die ik een beetje vreemd vind, net alsof er iets aangeplakt is om het sjieker te maken.
Namen waar mensen een 'D' voor gooien vind ik per definitie stom.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:37 schreef innepin het volgende:
Ik vind Juno tofMaar best lastig om dan een keuze te maken tussen Djuno en juuno, vind het allebei wel wat hebben.
Ga es een lijstje maken danquote:Op donderdag 7 mei 2009 14:49 schreef Brighteyes het volgende:
Weet je wat nou zo irritant is... een aantal meiden hebben me dus wel verteld wat het gaat worden, maar met mijn demente hooft vergeet ik de helft ook echt meteen weer!![]()
Ik bedoel de uitspraak hè, niet de spellingquote:Op donderdag 7 mei 2009 14:49 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Namen waar mensen een 'D' voor gooien vind ik per definitie stom.
Dus ja, echt gewoon Júno dus
Een 'd' er voor uitspreken vind ik ook niet mooi, niet bij Juno iig.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:58 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik bedoel de uitspraak hè, niet de spelling![]()
Zal ik onze meisjesnaam die we bij Simon hadden verklappenquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:17 schreef Sjeen het volgende:
Zojuist gelezen in een zakelijk tijdschrift: Simonette
u zegt?quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:49 schreef Brighteyes het volgende:
Weet je wat nou zo irritant is... een aantal meiden hebben me dus wel verteld wat het gaat worden, maar met mijn demente hooft vergeet ik de helft ook echt meteen weer!![]()
Ik ga voor D'shontayquote:Op donderdag 7 mei 2009 20:21 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Zal ik onze meisjesnaam die we bij Simon hadden verklappen
gaad dan toch wel he?quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:27 schreef Brighteyes het volgende:Argh! HoofT!
*heeeeeeeeeeeeele grote steen zoeken gaat...
Warmquote:
Ik heb vroeger op een Gaelle gepast. Mooie naam vond ik welquote:Op donderdag 7 mei 2009 20:31 schreef Lois het volgende:
Geboortekaartje op kantoor:
Yael (meisje)
Mooie naam vind ik maar persoonlijk had ik er dan ws Yaelle van gemaakt om het meisje-zijn meer te benadrukken.
Ik "ken" wel een Yaell, vind het eigenlijk een hele mooie naam, in het begin wat wennen maar vind de uitspraak heel leuk.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:31 schreef Lois het volgende:
Geboortekaartje op kantoor:
Yael (meisje)
Mooie naam vind ik maar persoonlijk had ik er dan ws Yaelle van gemaakt om het meisje-zijn meer te benadrukken.
Juf Vanity straks...quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:35 schreef huuphuup het volgende:
Haha BM![]()
het is ook nooit goed
Ik kwam langs deze advertentie op marktplaats![]()
ben ik heel erg als ik direct een beeld van een bepaald type heb als ik die naam zie?*moet vooroordelen maar es afleren...
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |