abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69013012
haha, de gebroeders Lam!
pi_69013064
Ik heet Ester en inderdaad, veel mensen schrijven mij aan met Esther (ook als ik mijn email bijvoorbeeld al heb ondertekend met Ester zonder de h)

Verder gaat alles goed met me
  Moderator donderdag 14 mei 2009 @ 13:23:26 #153
5428 crew  miss_sly
pi_69013151
Mensen die de naam verkeerd spellen terwijl deze gegeven is, vind ik ook slordig. Alleen zegt dat doorgaans dan niet eens echt iets over de naam, maar voorla over de mensen die het doen.

Ik heet Sylvia en word ook vaak aangeschreven met een Silvia. Ben er toch ruim 40 mee geworden
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:25:43 #154
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_69013250
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 10:01 schreef Faja-Lobi het volgende:
Zal ik dan ook eens vragen of mensen mee willen denken aan de naam voor onze derde? We hebben dus al een Morgaine en Nathan en ze hebben een oudere broer genaamd Ryan. Iemand leuke suggesties (zowel jongens als meisjes)?
Mitchel, Aaron, Aiden, Quentin, Rafael, Rayan, Jannick.

Juliette, Selina, Serena, Zarah,Yasmin, Hailey, Feline.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 mei 2009 @ 13:28:07 #155
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69013345
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:23 schreef miss_sly het volgende:
Mensen die de naam verkeerd spellen terwijl deze gegeven is, vind ik ook slordig. Alleen zegt dat doorgaans dan niet eens echt iets over de naam, maar voorla over de mensen die het doen.
Ik probeer dat idd te voorkomen door vaak de naam te kopieren bij bv een email.
maar als je een naam alleen van horen hebt, ja dan kan t zeker voorkomen dat hij verkeerd gespeld word zoals bij Lily
quote:
Ik heet Sylvia en word ook vaak aangeschreven met een Silvia. Ben er toch ruim 40 mee geworden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:28:09 #156
35189 Troel
scherp en bot
pi_69013348
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:07 schreef lichtekooi het volgende:
Mijn vriendin heeft een dochtertje gekregen dat ze Ester heeft genoemt. Zelfs mensen die het geboortekaartje hebben gehad schrijven Esther.
en dat weet je dan toch al voor dat kind er is?
Tja, ik schrijf Ester altijd zonder h, dus ik moet altijd uitkijken als er een Esther geboren wordt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:28:15 #157
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_69013354
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:23 schreef miss_sly het volgende:

Ik kijk altijd naar hoe je een naam schrijft, maar ik had iemand aan de telefoon die john heette en hij zei dat ik sjon moest schrijven.
Anders zou ik dat ook verkeerd gedaan hebben.
Een lichtekooi is een wat oudere benaming voor een vrouw van lichte zeden, oftewel een prostituee.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 mei 2009 @ 13:29:16 #158
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69013397
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:28 schreef Troel het volgende:

[..]

Tja, ik schrijf Ester altijd zonder h, dus ik moet altijd uitkijken als er een Esther geboren wordt
hier alleen de met h versie bekend, maar zou maakte ik ook de fout bij Mirte van Nijna
daar had ik Myrthe van gemaakt
Today is life -

Dale Carnegie
pi_69013518
Mijn achternaam schrijven ze ALTIJD verkeerd, zelfs als ik 'm spel, zo moeilijk istie echt niet.
En mijn voornaam wordt ook vaak verkeerd geschreven: Vikkie, Vickey, Vickie you name it..

Amber kan je gewoon niet fout schrijven, de naam van de 2e zou eventueel wel verkeerd geschreven kunnen worden...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:32:44 #160
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_69013544
Maar je weet met een naam die op verschillende manieren geschreven word dat het fout kan gaan. Dan moet je als vader of moeder ook niet zeuren.
Een lichtekooi is een wat oudere benaming voor een vrouw van lichte zeden, oftewel een prostituee.
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 mei 2009 @ 13:40:20 #161
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_69013850
Mijn achternaam moet ik ook altijd spellen Maar ach, raak je ook aan gewend...

Heel regelmatig horen we hier ook Lisa/Liza ipv Isa, terwijl ik toch echt dacht dat we een gemakkelijke naam hadden gekozen. En bij mij is het ook vaak Dian, Dianne, Diane... Terwijl ik gewoon Diana heeft Denk dat het veelal te maken heeft met slecht luisteren/slecht lezen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_69013897
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:32 schreef lichtekooi het volgende:
Maar je weet met een naam die op verschillende manieren geschreven word dat het fout kan gaan. Dan moet je als vader of moeder ook niet zeuren.
Nou ja, het kind moet z'n hele leven mensen corrigeren, niet de ouders. Ik zou als ouder dan in elk geval oppassen dat het logisch is (dus niet ingewikkelder gemaakt omdat dat interessanter staat) en iig niet pestgevoelig. Vooral dat laatste vind ik echt heel belangrijk. Hoe mooi een naam ook zijn kan, je kiest het voor een ander, dus moet je dat soort aspecten in ogenschouw nemen...

Zouden die mannen btw echt Constant Lam en Bennie Lam heten...?
pi_69013934
Gespot tussen de geboortekaartjes bij de verloskundige vandaag:

Maicylyn, zusje van Myquela

en dan stond er ook nog: "Wil je beschuid met muisjes komen eten [...] "
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_69014004
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:42 schreef innepin het volgende:
Gespot tussen de geboortekaartjes bij de verloskundige vandaag:

Maicylyn, zusje van Myquela

en dan stond er ook nog: "Wil je beschuid met muisjes komen eten [...] "
oh wat erg....

hmm hoe zal je dat eerste uitspreken.... Maikielin? 2e spreek je volgens mij uit als Miekeela
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:46:22 #165
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_69014070
Als een kindje eenmaal de pispaal van de klas is (even cru uitgedrukt) dan maakt het niet uit of hij/zij een 'pestnaam' heeft, dan wordt het toch wel gepest. Andersom ook. Het stoerste kind van de klas wat toevallig Rik heet, zal door de andere kinderen nauwelijks anders genoemd worden.

Je bent maar een jaar of 10-12 gevoelig voor 'pestnamen' en ik vind die periode niet bepalend voor een naam voor de rest van het leven van je kind.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 mei 2009 @ 13:47:14 #166
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69014104
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:44 schreef Vicky het volgende:

[..]

oh wat erg....

hmm hoe zal je dat eerste uitspreken.... Maikielin? 2e spreek je volgens mij uit als Miekeela
ik kwam tot Meesilin en Majkella
Today is life -

Dale Carnegie
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 mei 2009 @ 13:47:26 #167
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_69014112
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:44 schreef Vicky het volgende:

[..]

oh wat erg....

Meesielin denk ik, die eerste... En Miegueela de tweede
pi_69014139
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:47 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Meesielin denk ik, die eerste...
ja idd...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_69014140
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:28 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik heet Ester en heb het nooit vervelend gevonden. Voelde me juist we speciaal omdat mijn naam nét even anders geschreven werd.

Een van mijn vroegste herinneringen is dat mijn moeder tegen een leidster op de peuterspeelzaal zei: "Dit is Ester, zonder -h" Ik snapte dus echt niet waarom mijn moeder zei dat ik geen haar had!
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:49:12 #170
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_69014175
Ik denk Meesielin.

En mijn naam schrijven ze ook meestal fout. Ik vind verbeteren niet erg
pi_69014339
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:46 schreef Koosje het volgende:

Je bent maar een jaar of 10-12 gevoelig voor 'pestnamen' en ik vind die periode niet bepalend voor een naam voor de rest van het leven van je kind.
Je kind zal maar tot zijn 12e gepest worden met zijn naam... Dankje mammie!
Rijmen op namen gebeurt heel erg veel en kan echt vergaande gevolgen hebben. Het lijkt zo onschuldig, maar ik denk niet dat ik hier iemand de gevolgen van pesten uit hoef te leggen. Je naam zal er de aanleiding maar van zijn...
(En tuurlijk, als ze willen vinden klasgenootjes echt wel iets anders. Maar sommige namen lokken haast iets uit.)
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 mei 2009 @ 13:54:41 #172
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_69014394
Word je sterk van...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 mei 2009 @ 13:55:21 #173
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_69014425
Van Christan maken ze ook vaak Christian of Christiaan. En ik word meestal voor man aangezien, zeker in DLD waar ze Renée als meisjesnaam nauwelijks lijken te kennen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:56:25 #174
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_69014470
Nogmaals, als een kind gepest wordt is de naam daar vaak niet de oorzaak/aanleiding van/voor.
pi_69014726
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:54 schreef Sjeen het volgende:
Word je sterk van...
Maar vaker nog onzeker en depressief... Lees de verhalen in het estafettetopic eens, hoe vaak is pesten geen oorzaak voor latere problemen?

In mijn klas zijn twee mensen keihard gepest met namen die hun ouders o-zo-mooi vonden: Dick (nog voor ze de Engelse betekenis leerden) en Becky...
Die zijn daar niet bepaald groot en sterk van geworden...
pi_69014766
Ik ben ook gepest, en niet eens met mijn naam.. en ik ben er wel groot en sterk van geworden, en een stuk mondiger...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 mei 2009 @ 14:08:59 #177
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_69014995
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:01 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

Maar vaker nog onzeker en depressief... Lees de verhalen in het estafettetopic eens, hoe vaak is pesten geen oorzaak voor latere problemen?

In mijn klas zijn twee mensen keihard gepest met namen die hun ouders o-zo-mooi vonden: Dick (nog voor ze de Engelse betekenis leerden) en Becky...
Die zijn daar niet bepaald groot en sterk van geworden...
Tsja... depressief worden omdat men je pest met een naam Mij lijkt dat daar veel meer voor nodig is en dat een naam geen oorzaak is om iemand te pesten. Wel een handig aangrijpingspunt vaak, maar goed, dat zijn rode haren, een beugel, een bril etc ook...

Ik ben jaren gepest met mijn naam, hell, nu nog wordt er gelachen als ik me voor het eerst voorstel. En weet je, je leert ermee omgaan. Gewoon de lolbroeken voor zijn, alvast een opmerking klaar hebben staan, er zelf de draak mee steken. Dan is het ineens niet meer leuk om te pesten met je naam, want blijkbaar geef je er zelf niets om.

Nee, een naam die je mooi vindt niet geven omdat er misschien mee gepest kan worden, dat is voor mij geen optie
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 14 mei 2009 @ 14:13:44 #178
95752 crew  Chell
Kluns
pi_69015150
Laatst gehoord: Dahlayla
  donderdag 14 mei 2009 @ 14:16:22 #179
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_69015237
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:13 schreef Chell het volgende:
Laatst gehoord: Dahlayla
Gehoord of echt zo gelezen?

Ik kwam een oud klasgenootje tegen.
Twee kids.
Ariel en echt ik zweer het Pokahontas.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_69015616
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:56 schreef Koosje het volgende:
Nogmaals, als een kind gepest wordt is de naam daar vaak niet de oorzaak/aanleiding van/voor.
Inderdaad. Met pesten is het meer dat er gewoon dingen bij getrokken worden om het kind nog belachelijker te maken. Wij hadden vroeger twee keer een Hans in de klas, de een was altijd Hansjepansje kevertje en Hanseflans, Hansworst noem maar op. De ander was gewoon Hans, en Hans was tof...

Mijn achternaam heb ik ook altijd moeten spellen en ik vind dat niet storend ofzo. Het is niet anders.
De voornaam voor ons meisje zal zij zelf waarschijnlijk ook moeten spellen. (er zit een streepje op nmlk.) Daar hebben we het hier thuis uitgebreid over gehad, willen we dat wel of niet. En wij willen dat dus wel, de naam met streepje. Ze kan er zelf altijd nog voor kiezen om het ding weg te laten maar op officiele documenten staat het streepje wel.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69015673
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:41 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

Zouden die mannen btw echt Constant Lam en Bennie Lam heten...?
Lam is een hele normale Chinese achternaam dus ja, ik ga er vanuit van wel.
De tweede, Benny Lam komt zo te zien uit Hong Kong ook, dus tsja, voor ons grappig, in zijn woonplaats denkt verder niemand er wat van
De eerste vind ik wel wat ongelukkig gekozen

Innepin!
beschuid
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69015811
Ariel en Pokahontas Nééé!

Mijn moeder kwam laatst een oudleerlinge tegen, die vroeger altijd een grafhekel aan haar naam had: Jopie. Nu liep ze achter de kinderwagen, dus praatje, blabla, hoe heet je dochter eigenlijk?
Keesie.

m'n geheugen laat me in de steek, excuses als ik dit al es eerder verteld heb

Huup, ja, ze dachten waarschijnlijk, als je creatief kan omgaan met de spelling van de namen, dan kan je de rest van het kaartje ook wel op eigen wijze doen? zoiets?
  donderdag 14 mei 2009 @ 14:37:11 #183
176471 oh-oh
pi_69015952
Kees voor een meisje vind ik stiekem heel erg leuk.

Ja echt, Pokahontas.
Pokkehandtas.
Zo een naam, dat is toch echt wel vragen om pesterijen hoor.
Ik wilde meteen vragen of ze nog een Quasimodo erbij wilde maar ik heb er maar gewoon helemaal niet op gereageerd.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_69015960
Hahahaha Innepin
wraak nemen op je eigen kind ofzo?

Ja ik weet het niet? jammer dat de drukker niet even gezegd heeft van goh ehm... ik wil nie vervelend doen... (maar misschien was ie via internet besteld en zal het die drukker verder roesten.)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 14 mei 2009 @ 14:42:36 #185
95752 crew  Chell
Kluns
pi_69016165
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:16 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Gehoord of echt zo gelezen?
Zo gelezen. Je schrijft het dus echt zo.

Er zijn nog twee kinderen in dat gezin, maar die hebben iets normalere namen Diego en Romeo.
pi_69016169
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:32 schreef innepin het volgende:
Ariel en Pokahontas Nééé!

Mijn moeder kwam laatst een oudleerlinge tegen, die vroeger altijd een grafhekel aan haar naam had: Jopie. Nu liep ze achter de kinderwagen, dus praatje, blabla, hoe heet je dochter eigenlijk?
Keesie.

m'n geheugen laat me in de steek, excuses als ik dit al es eerder verteld heb

Huup, ja, ze dachten waarschijnlijk, als je creatief kan omgaan met de spelling van de namen, dan kan je de rest van het kaartje ook wel op eigen wijze doen? zoiets?

Was het niet Casey?

Blijft grappig, dat wel
  donderdag 14 mei 2009 @ 14:44:21 #187
176471 oh-oh
pi_69016239
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:42 schreef Chell het volgende:

[..]

Zo gelezen. Je schrijft het dus echt zo.

Er zijn nog twee kinderen in dat gezin, maar die hebben iets normalere namen Diego en Romeo.
Ai, das geen fijne schrijfswijze voor een toch al niet al te fijne naam.
( Groucho Marx )
pi_69016473
Ook een keer gelezen: Voornaam Romeo, achternaam De liefde
  donderdag 14 mei 2009 @ 14:54:22 #189
176471 oh-oh
pi_69016570
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:51 schreef Sorbootje het volgende:
Ook een keer gelezen: Voornaam Romeo, achternaam De liefde
En dan je kids Romeo, Valentijn en Madeliefje noemen !
( Groucho Marx )
pi_69016891
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:42 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Was het niet Casey?

Blijft grappig, dat wel
Nee, dat hoopte mijn moeder ook al, het was echt Keesie
pi_69016944
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 15:04 schreef innepin het volgende:

[..]

Nee, dat hoopte mijn moeder ook al, het was echt Keesie
pi_69017208
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:56 schreef Koosje het volgende:
precies en ze vinden altijd wel iets om mee te pesten. Is het de naam niet dan is het wel wat anders.

Seb wordt trouwens heel vaak Sem. Komt omdat die naam heel populair is nu.

ow en ik zag iets over een tweede naam, wij vonden een tweede naam gewoon erg mooi klinken en het stond ook mooier op ons geboortekaartje Maar geloof dat mensen dat maar raar vinden als ik dat zeg.

En mijn man heet Michaël en die noemen ze meestal maikel terwijl het dus miga-el is zeg maar, maar hij is opgehouden met verbeteren.. een bedrijf schreef een keer Micha L
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_69017465
Overigens ook gespot op een kaartje bij de verloskundige: Anes.

De eerste wijze van uitspreken die in mij opkomt, is wel héél erg zielig
  donderdag 14 mei 2009 @ 15:20:46 #194
176471 oh-oh
pi_69017486
( Groucho Marx )
pi_69017543
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 15:20 schreef innepin het volgende:

Neee........ arme gup...
pi_69017609
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 15:20 schreef innepin het volgende:

De tweede naam bij Anes moet zijn : perineum

Anes Perineum
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_69017677
Komt een vrouw bij de dokter: Ja euh, Anes heeft last van krampjes.
pi_69023117
Ik zag vandaag een kindje dat 'Erin' heet
Echt heel stom
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_69023297
Oh haha ik ken geloof ik drie Erin's ik vind het eigk een hele normale naam
1 spreekt het uit als Eerin de andere twee als Errin.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69023421
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 17:49 schreef huuphuup het volgende:
Oh haha ik ken geloof ik drie Erin's ik vind het eigk een hele normale naam
1 spreekt het uit als Eerin de andere twee als Errin.
Ik zag het op dr naamplaatje staan (kinderfeestje) maar ik las het als "Er-in" (Er-in kom er-uit.. )
Errin en Eerin vinnik ook niet zo mooi
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')