quote:Op zondag 3 mei 2009 21:07 schreef Llewella het volgende:
[..]
Gewoon koken, en in de oven, maar ik heb voor Amber wat apart gehouden; maar wel met wat kaas erbij; maar uiteindelijk gaf ze de voorkeur aan zonder kaas.
jawel ze gaat al helemaal omquote:Op maandag 4 mei 2009 10:32 schreef Estrys het volgende:
Ik denk dat het door het KDV komt (hier in ieder geval). Daar pikken ze toch al heel snel wat op.
Mijn moeder belde gisteren dat ik niet op bezoek mocht komen met Seb want ze is verkouden
Kan Elin ook nog niet helemaal om Koot? Seb draait ook op zijn zij. Hij kan wel zijn onderlijf al helemaal omdraaien alleen die schouder he![]()
Ik heb gewoon de kleinste van Kruidvat gekocht en daar het broekje over gedaan, stond erg cutequote:Op maandag 4 mei 2009 10:58 schreef Estrys het volgende:
Diaan, hoe was het met de zwemluiers gegaan? Ik wil binnenkort toch eens met de kleine muppet gaan zwemmen.
ik leg jr. ongeveer 1,5 uur tot 2 uur ná zijn fles op bed. hij slaapt dan ook vrijwel meteen in. Ook na de avondfles vast ritueel en hij slaapt door van ca. 21.00 uur tot 08:00.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:08 schreef geppie het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk met overdag slapen? Op gezette tijden of gewoon bij de eerste signalen van moeheid op bed leggen? Ik het laatste maar Mavie (6.5 maand) slaapt nauwelijks overdag terwijl ze zowat omvalt van de slaap![]()
Als ik haar beneden houd heb ik steeds het gevoel dat ik dr de hele tijd moet entertainen (ze speelt wel zelf, het is meer mijn eigen gevoel). Ik ben ook bek- en bekaf hierdoor
ik leg selene overdag rond 10 uur en rond 2 uur op bed. meestal wil ze enkel ffies een kort tukkie van hooguit een uurtje doen. ze vindt gelukkig haar bedje wel een fijne plek om te spelen, dus meestal slaapt ze een uurtje en speelt ze een uurtje en kan ik ook nog ff e.e.a. in huis doen. ze ligt dus ook vaak 's nachts in bed te spelen. dan heeft ze 's ochtends een bleek xnoetje en wallen onder haar ogen. maar extra slapen? nee mam, hoeft niet, niet nodig.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:08 schreef geppie het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk met overdag slapen? Op gezette tijden of gewoon bij de eerste signalen van moeheid op bed leggen? Ik het laatste maar Mavie (6.5 maand) slaapt nauwelijks overdag terwijl ze zowat omvalt van de slaap![]()
Als ik haar beneden houd heb ik steeds het gevoel dat ik dr de hele tijd moet entertainen (ze speelt wel zelf, het is meer mijn eigen gevoel). Ik ben ook bek- en bekaf hierdoor
en elin heeft een roze zwembroekje met een aardbei erop en een rood zwempakje met polkadotsquote:Op maandag 4 mei 2009 11:37 schreef Estrys het volgende:
Seb slaapt thuis best wel veel. Ik leg hem meestal na de voeding nog even in de box zodra hij begint te jengelen breng ik hem naar boven. Eerder heeft weinig zin want dan gaat hij toch niet slapen. Op het KDV slaapt hij en uur of twee alles bij elkaar. Ik weet eigenlijk niet hoe ze dat daar doen. Volgens mij gaat hij daar meestal in een schommel waar hij dan in slaap wordt gewiegd. want op de slaapkamer leggen werkt niet zo goed vooral niet voor de andere kindjes
Babyzwemmen is hier vanaf vier maanden maar ik sta nu nog op de wachtlijst. Van het weekend denk ik naar het zwembad hier. Eens kijken of het wat is voor hem. Een Hema zwembroekje Diaan?Ik heb een witte met blauwe strepen en rode band van de Hema.
beterschap en eenquote:Op maandag 4 mei 2009 12:30 schreef mrien het volgende:
Maat 68 alweer!
Lotte heeft een flinke oorontsteking te pakkenAntibiotica en neusspray dus en hopen dat ze snel weer opknapt! Oortje 1 was al rood, oortje 2 was nog roder. Dan voel ik me nu toch wel schuldig hoor! Heb haar van de week toch af en toe een tijdje laten huilen omdat ik dacht dat het een kwestie van doorzetten was.
Fijne combinatie overigens, oorontsteking en tandjes..
Het tandje onder is al in zicht, kijken hoeveel er nog bij komen
Beterschap voor alle snotteraars!
elin heeft m ook en is er idd ook dol! opquote:Op maandag 4 mei 2009 12:37 schreef Diaan73 het volgende:
We zijn trouwens het uilenknisperdoekje van de Hema gisteren verloren...![]()
waarschijnlijk uit de maxi-cosi gevallen bij de Mac.. zo maar eens bellen of ze hem gevonden hebben en anders vandeweek een nieuwe kopen, Lennon is gek met dat ding.
He wat vervelend nu zeg...quote:Op maandag 4 mei 2009 13:29 schreef Estrys het volgende:
och jeej en de zwembroek die ik heb is volgens mij 68 of 74 bedenk ik me. Ik denk dat ik morgen even naar de hema moet![]()
Ik denk dat ik gewoon ga voeden voordat ik naar het zwembad ga, dan kan het een beetje zakken. Zit Jair op een bepaald schema?quote:Op maandag 4 mei 2009 14:16 schreef Tinuviel het volgende:
Leuke zwembroek Diaan73. Ik wil met Jair graag ook naar de babyzwemmen. Ik dacht dat je vanaf 3 maanden mocht beginnen, maar ik vindt het niet erg om nog een maandje of zo te wachten. Ik weet ook niet zo goed hoe je dat dan doet met borstvoeding/fles. Maar anders kun je daar ook voeden lijkt mij.
twee wekelijksquote:Op maandag 4 mei 2009 16:02 schreef mrien het volgende:
Wat een controles allemaal zeg. Hoeveel controles heb je nu elke keer? Nog steeds dat wekelijkse bij de huisarts?
quote:Op maandag 4 mei 2009 16:59 schreef Estrys het volgende:
kom net mijn baby tegen onder de salontafelDaar heb ik hem niet neergelegd.
dat dus..en dan gaat ie van de week waarschijnlijk 'klokje'spelenquote:Op maandag 4 mei 2009 17:06 schreef Estrys het volgende:
Door zijn net geleerde kunstje: rollen!
Hij lag op zijn speelkleed maar toen ik terug kwam uit de keuken lag hij op zijn buik en maakt hij een soort zeehonden beweging waardoor hij vooruit schuift over de tegels.
hahahahaaha "zeehonden beweging"quote:Op maandag 4 mei 2009 17:06 schreef Estrys het volgende:
Door zijn net geleerde kunstje: rollen!
Hij lag op zijn speelkleed maar toen ik terug kwam uit de keuken lag hij op zijn buik en maakt hij een soort zeehonden beweging waardoor hij vooruit schuift over de tegels. die beweging is meer geluk dan wijsheid overigens
Eens even kieken wat dat is dakootquote:Op maandag 4 mei 2009 17:43 schreef Dakota het volgende:
nog ff spammen hoor
Stem nu op je favoriete FOK!Idol! Nog drie dagen!
raissa enzo ook stemmen? *engelachtig kijkt*
3 voor Dakota gaarne en die andere 2 maakt me niet zoveel uit..behalve moterbloempje want die krijgt er al teveel
Geef je borstvoeding of flesvoeding? Met flesvoeding heb je dacht ik vaste tijden qua voeden dus dat kan je denk ik zo plannen dat het zwemmen daarbuiten valt?quote:Op maandag 4 mei 2009 14:16 schreef Tinuviel het volgende:
Leuke zwembroek Diaan73. Ik wil met Jair graag ook naar de babyzwemmen. Ik dacht dat je vanaf 3 maanden mocht beginnen, maar ik vindt het niet erg om nog een maandje of zo te wachten. Ik weet ook niet zo goed hoe je dat dan doet met borstvoeding/fles. Maar anders kun je daar ook voeden lijkt mij.
done Koot, chipmunk dat je dr bentquote:Op maandag 4 mei 2009 17:43 schreef Dakota het volgende:
nog ff spammen hoor
Stem nu op je favoriete FOK!Idol! Nog drie dagen!
raissa enzo ook stemmen? *engelachtig kijkt*
3 voor Dakota gaarne en die andere 2 maakt me niet zoveel uit..behalve moterbloempje want die krijgt er al teveel
Dat was ik..quote:Op maandag 4 mei 2009 17:54 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ze heeft trouwens een schimmelinfectie bij haar schaamlippen. Dat dacht ik al en de dokter bevestigde dat.
Heb een zalfje gekregen die ik er 2 keer per dag op moet smeren. Begin er zometeen mee.
Iemand zei in het vorige topic Lipikar voor een droge huid en dat middeltje heb ik ook even gehaald voor het geval dat nog eens nodig is.
Nog verschuijft Jairs schema wel eens wat. Vanaf overmorgen werk ik weer. Ik hoop dat het dan wat meer op schema gaat lopen. Dat zal wel moeten omdat ik ook nog eens 1,5 uur op weg ben tot aan mijn werk.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:27 schreef Jore het volgende:
[..]
Ik denk dat ik gewoon ga voeden voordat ik naar het zwembad ga, dan kan het een beetje zakken. Zit Jair op een bepaald schema?
Dat knisperuiltje is hier sinds vorige week ook topfavoriet. Het is ook een lekker licht ding, dat pakt makkelijk vast.
quote:Op maandag 4 mei 2009 18:13 schreef _Ingrid_ het volgende:Tyler is goedgekeurd, moet over 6 weken weer terugkomen. In het ziekenhuis alles eronder gescheten en kwartier later weer poepen. Doet het dus goed, meteen demonstratie gegeven.
En belde ik de apotheek om nieuwe voeding te bestellen, is de machtiging verlopen.Wisten we dus niet. Hij doet het er heel goed op, dus het is te hopen dat verlengd word. Iig t/m 6 maanden. Morgen meteen de kinderarts bellen.
Hier ook gek op de knisperuil van Hema.
Sjezus, poepluier... De 5e van vandaagquote:Op maandag 4 mei 2009 18:05 schreef Raissa het volgende:
Kan iemand zeggen dat mijn lieve kleine babietje écht écht écht even moet gaan slapen?Ze wil niet, al de hele dag niet en ze raakt door haar moeheid zo overstuur
![]()
Oh, en ik heb gestemd dakoot!
Hoi zweefvliegje. Ik geef borstvoeding. Volgens mij mag het zwemmen hier vanaf drie maanden maar Jair is ook vrij licht gewicht, 4335 gram vandaag op het cb. Hun tip was Biobim in de borstvoeding geven. Dan krijg je een soort papje. Vanwege ekzeem bij de vader en allergieen in de familie vond zij groente/ fruithapje nu nog geen goed idee. Hij heeft ook prikjes gehad en gaf nauwelijks een kik. Toen wij de deur uit gingen was alles weer vergeten.quote:Op maandag 4 mei 2009 17:54 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Geef je borstvoeding of flesvoeding? Met flesvoeding heb je dacht ik vaste tijden qua voeden dus dat kan je denk ik zo plannen dat het zwemmen daarbuiten valt?
Lianne krijgt borstvoeding (op verzoek) en is vandaag voor de 3e keer wezen babyzwemmen (ze is nu 10 weken).
De les die ze volgt is van 11.15 - 11.45
De eerste keer met 8 weken ging het eigenlijk niet helemaal goed, na 20 minuten had ze er genoeg van.
Ze was namelijk moe en had dorst. Namelijk na half 10 had ze niet meer gedronken en ook niet geslapen.
De tweede keer ging al een stuk beter, toen heb ik haar om half 11 nog de borst gegeven en daarvoor had ze goed geslapen. En eigenlijk ging het vandaag eigenlijk weer precies zo, gewoon goed.
Alleen jammer dat ik na het zwemmen naar de dokter moest met haar en dat die ook nog eens uitliep. Dus toen was het even drama want Lianne had wel een ontzettende dorst toen.
Ze heeft trouwens een schimmelinfectie bij haar schaamlippen. Dat dacht ik al en de dokter bevestigde dat.
Heb een zalfje gekregen die ik er 2 keer per dag op moet smeren. Begin er zometeen mee.
Iemand zei in het vorige topic Lipikar voor een droge huid en dat middeltje heb ik ook even gehaald voor het geval dat nog eens nodig is.
Ja, nogmaals bedankt voor de tip!quote:Op maandag 4 mei 2009 18:03 schreef MamsX het volgende:
[..]
Dat was ik..
Lipikar is heerlijk spul ook voor na de schimmelinfectie.
Wat ik als ervaring heb met schimmelinfecties is dat erna de huid helemaal niets meer is.
dus heel fijn om lipikar te gebruiken erna.
hihi ik moet mijn apothekersass. studie snel weer starten. ik mist het![]()
En sterkte en een knuf voor de kleine dame![]()
Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Tylerquote:Op maandag 4 mei 2009 18:13 schreef _Ingrid_ het volgende:Tyler is goedgekeurd, moet over 6 weken weer terugkomen. In het ziekenhuis alles eronder gescheten en kwartier later weer poepen. Doet het dus goed, meteen demonstratie gegeven.
Een vriendin van me had er ook last van, uiteindelijk is ze tot de conclusie gekomen dat ze alleen pampers kon gebruiken..quote:Op maandag 4 mei 2009 18:23 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ja, nogmaals bedankt voor de tip!
Ik ben trouwens nog wel wat zwangerschapsdement/blond want ik heb wel gevraagd hoe ze van die infectie af kan komen, maar niet wat ik kan doen om te voorkomen dat ze het weer krijgt!
Iemand tips? Kan het bijvoorbeeld komen door het merk luiers ofzo? Ik wissel namelijk nog wel eens van merk.
Baby met een dure smaak dusquote:Op maandag 4 mei 2009 18:26 schreef Raissa het volgende:
Een vriendin van me had er ook last van, uiteindelijk is ze tot de conclusie gekomen dat ze alleen pampers kon gebruiken..
goed hequote:
ik gebruik alleen maar pampers..er is altijd wel een actie dus ben niet veel duurder uit en mn kind heeft nergens last van (uitslag,doorlekken etc. )quote:Op maandag 4 mei 2009 18:32 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Baby met een dure smaak dus
Zal eens kijken hoe ze op andere luiers reageert. Die van de AH heb ik laatst een aantal keer gekocht maar gebruik ik liever niet meer. Die van het kruidvat en de trekpleister waren dacht ik wel wat zachter en ga ik nu weer proberen (nog zo'n 10 van de AH te gaan).
Heb je gelijk in hoor.. Er was meende ik ook ergens een site die luieraanbiedingen bijhield. Denk dat ik die maar weer eens ga zoeken.quote:Op maandag 4 mei 2009 18:36 schreef Dakota het volgende:
[..]
ik gebruik alleen maar pampers..er is altijd wel een actie dus ben niet veel duurder uit en mn kind heeft nergens last van (uitslag,doorlekken etc. )
quote:Op maandag 4 mei 2009 18:24 schreef Raissa het volgende:
Even een misschien hele vreemde vraag:
Kan een (gezond)jongetje dat 3400 gram bij de geboorte woog, na 6 maanden +/- 5 kilo wegen?
Lijkt me wel heel erg weinig, Fee was bij geboorte 3200 gram en met 3 maanden al 6100 gram!quote:Op maandag 4 mei 2009 18:24 schreef Raissa het volgende:
Kan een (gezond)jongetje dat 3400 gram bij de geboorte woog, na 6 maanden +/- 5 kilo wegen?
het lijkt mij dat een schimmelinfectie niet kan komen door luiers.. uitslag en irritatie wel maar infectie's niet.quote:Op maandag 4 mei 2009 18:23 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ja, nogmaals bedankt voor de tip!
Ik ben trouwens nog wel wat zwangerschapsdement/blond want ik heb wel gevraagd hoe ze van die infectie af kan komen, maar niet wat ik kan doen om te voorkomen dat ze het weer krijgt!
Iemand tips? Kan het bijvoorbeeld komen door het merk luiers ofzo? Ik wissel namelijk nog wel eens van merk.
*Groeicurve erbij paktquote:Op maandag 4 mei 2009 18:24 schreef Raissa het volgende:
wees gelukkigquote:Op maandag 4 mei 2009 18:53 schreef cattie het volgende:
[..]
Lijkt me wel heel erg weinig, Fee was bij geboorte 3200 gram en met 3 maanden al 6100 gram!
Dakota, ik kan je niet horen zingen....Zal wel aan mijn pc liggen, maar andere youtube filmpjes kan ik wel horen.
elin begon ook zo van t een op t andere moment terwijl ze verder nooit echt bewoogquote:Op maandag 4 mei 2009 19:00 schreef Jore het volgende:
[..]
*Groeicurve erbij pakt
Zo te zien niet. Hij zou dan ruim onder de onderste lijn van de curve zitten, dus dan is het geen gezond jongetje meer.![]()
Tinuviel, hoe zwaar was Jair bij zijn geboorte? Biobim is bijvoeding en Jair is nog maar net drie maanden, misschien is het slimmer om eerst eens goed te bekijken hoe het met de borstvoeding gaat. Als je gaat bijvoeden kan dat ervoor zorgen dat de productie gaat dalen wat weer een negatief effect heeft op de groei... Misschien iets voor het borstvoedingstopic? Wel fijn dat de prikjes weinig problemen opleverden!
Dat rollen lijkt echt nog ver weg hier, Lieuwe blijft keurig op z'n plek.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 23 juni: 4500 21 juli: 5500 (na nog geen 2 maanden dus de 5) 8 sept: 6520 6 okt: 6850 1 dec: 7620 5 jan: 7810 9 mrt: 8070 4 mei: 8700 |
superworm jim!quote:Op maandag 4 mei 2009 19:45 schreef Raissa het volgende:
Ok, het leek mij ook al erg weinig en ik kon het me ook al niet voorstellen. Dat zegt iemand die mij wil laten geloven dat Mila zo zwaar is en een dikke dame en absoluut geen "echte" prematuur. Nou ben ik er niet trots op dat Mila prematuur is maar ze is toch echt wel een echte prematuur
-edit- want haar kindje zou 6 maanden zijn en om en nabij de 5 kilo..
en zij vind haar kind dan gezond???quote:Op maandag 4 mei 2009 19:45 schreef Raissa het volgende:
Ok, het leek mij ook al erg weinig en ik kon het me ook al niet voorstellen. Dat zegt iemand die mij wil laten geloven dat Mila zo zwaar is en een dikke dame en absoluut geen "echte" prematuur. Nou ben ik er niet trots op dat Mila prematuur is maar ze is toch echt wel een echte prematuur
-edit- want haar kindje zou 6 maanden zijn en om en nabij de 5 kilo..
Ik heb maar gewoon niet gereageerd, leek me beterquote:Op maandag 4 mei 2009 20:20 schreef DJMO het volgende:
[..]
en zij vind haar kind dan gezond???is dan de enige passende reactie denk ik .. (naar haar, niet naar jou)
Dat weet jij, dat weet ik.. Maar volgens mij weet zij het nietquote:Op maandag 4 mei 2009 20:41 schreef Diaan73 het volgende:
Prematuur heeft toch ook niets met huidige gewicht te maken, maar toch met het aantal weken dat de baby is geboren... ze is natuurlijk jaloers dat Mila het zo goed doet..
Goede dealquote:Ik heb via Marktplaats een nieuw uiltje gekocht, 95 cent incl. verzendkosten
Hier ook! Thomas heeft ook nog nooit uitslag gehad. Af en toe een klein rood plekje, de keren dat ik sudocreme nodig heb gehad zijn op 1 hand te tellen!quote:Op maandag 4 mei 2009 20:41 schreef Diaan73 het volgende:
Prematuur heeft toch ook niets met huidige gewicht te maken, maar toch met het aantal weken dat de baby is geboren... ze is natuurlijk jaloers dat Mila het zo goed doet..
Wij gebruiken ook bijna altijd Pampers. Een tijdje Huggies gebruikt omdat maatje 1 te klein en maatje 2 van de Pampers te groot was. Beiden vind ik erg goed. Lennon heeft tot nu toe nog nooit luieruitslag oid gehad. En ze zijn inderdaad vaak in de aanbieding, waardoor ze niet veel duurder zijn.
Seb heeft wel eens langer in de MC gelegen, Het is niet zo goed voor de rug maar dat is meer van toepassing als je hem iedere dag meer als twee uur in dat ding legt. Daarom zeggen ze dat twee uur max is.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:53 schreef DJMO het volgende:
2 uur in een autostoel is de max geloof ik, desnoods stop je onderweg even. dat kan echt geen kwaad lijkt me.
Precies, af en toe is volgens mij helemaal niet zo erg...quote:Op maandag 4 mei 2009 22:04 schreef Estrys het volgende:
[..]
Seb heeft wel eens langer in de MC gelegen, Het is niet zo goed voor de rug maar dat is meer van toepassing als je hem iedere dag meer als twee uur in dat ding legt. Daarom zeggen ze dat twee uur max is.
ah. ja ik heb zelf geen auto, de keren dat we weggaan met de auto gaan we met mijn schoonvader. junior gaat dan wel in een autostoeltje, maar we rijden nooit langer dan een kwartiertje (naar oma). bij opa zelf thuis staat inmiddels een box, dus als ik daarheen ga, kan ik hem zo neerleggen...quote:Op maandag 4 mei 2009 22:04 schreef Estrys het volgende:
[..]
Seb heeft wel eens langer in de MC gelegen, Het is niet zo goed voor de rug maar dat is meer van toepassing als je hem iedere dag meer als twee uur in dat ding legt. Daarom zeggen ze dat twee uur max is.
Thomas zit ook al in mt 4, mt 3 is echt aan de kleine kant. Ben nu mn laatste pak aan het opgebruiken, maar voor 's nachts pak ik al mt 4!quote:
Ik ook. Voor de oudste gebruikten we altijd pampers omdat ik die gewoon het prettigste vond. Maar op de een of andere manier zaten die bij Daryl niet goed. Iedere ochtend haalde ik haar nat uit bed. Kruidvat luiers geprobeerd, maar die vond ik nog steeds niks en toevallig die keren dat ze die 's nachts omhad werd ze ineens midden in de nacht wakker. Toeval of niet. De c1000 luiers zitten perfect, ze lekken niet en ze zijn ook lekker dun, wat ik van de pampers ook altijd prettig vond. Dus niet van die megaproppen. En dat ze goedkoper zijn is alleen maar mooi meegenomen.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:37 schreef Fuente het volgende:
Ik vind de C1000 luiers echt fijn, eerder niet zo, maar ze zijn onlangs verandert en sindsdien echt fijnEn in verhouding heel goedkoop, da's ook fijn
De doekjes van C1000 daarintegen vind ik niet fijn, die haal ik nog steeds bij de Etos.
Wij moeten zelf de luiers aanleveren. Dat zou geld schelenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 07:29 schreef Fuente het volgende:
Ingrid, ik geloof dat ik iets van 9 euro nogwat betaal voor een pak luiers waar er (zal het zo even nakijken) ongeveer 73 inzitten (maat 3). Daar doe ik 2 weken mee (soms iets langer zelfs, omdat Merel op het kdv luiers van daar draagt).
Fee heeft dat ook. Best sneu vind ik.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:28 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Beterschap voor Amber Lewella, en groot gelijk dat je thuis blijft hoor!
Fijn dat Merel morgenochten al terecht kan
Dana is zo verkouden dat dr af en toe een beetje bloed bij dr snot zit, herkent iemand dit? Is dat "normaal"?
van half 9 tot 12..toen gedronken en van 12:00 tot half 9quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:43 schreef Jore het volgende:
Jeej
Hoe zag dat 'echt doorslapen' eruit? Tot zeven uur ofzo? Hier is het de laatste nachten aldoor tot vijf en dan tot iets over zeven (met uitzondering van twee keer tot 9 uur/half tien, heerlijk!).
flessenkindjes doen t veuuuul snellerquote:
Ik verheug me op de tijd dat Julian dat ook gaat doen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:54 schreef Dakota het volgende:
[..]
van half 9 tot 12..toen gedronken en van 12:00 tot half 9
assie t dut, doet t dan gut
welnee joh! ze doen het allemaal in hun eigen tempo. ik heb zelf als baby "zitten" overgeslagen. ik wilde pas na mijn eerste verjaardag zittenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:32 schreef Dakota het volgende:
[..]
flessenkindjes doen t veuuuul sneller
en ik ben bang dat t voorlopig bij deze ene keer blijft
Ik denk dat ze doelt op doorslapenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:39 schreef simmu het volgende:
[..]
welnee joh! ze doen het allemaal in hun eigen tempo. ik heb zelf als baby "zitten" overgeslagen. ik wilde pas na mijn eerste verjaardag zitten
dat valt toch ook onder dingen doen?quote:
het is bewezen dat flessenkinderen eerder doorslapenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:06 schreef simmu het volgende:
[..]
dat valt toch ook onder dingen doen?
doorslapen, rollen, staan alles. ze doen het pas als ze daar zelf zin in hebben. dat bedoelde ik iig
echt waar? ligt het niet meer aan de manier waarop? vroeger moest je op vaste tijden geven en nu mag flesvoeding ook op verzoek. ik dacht dat het daardoor kwam. je dwingt dan doorslapen af omdat beebs gewoon niet krijgt terwijl beeb op verzoek 's nachts echt nog wel wil.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:27 schreef Dakota het volgende:
[..]
het is bewezen dat flessenkinderen eerder doorslapen
geen idee. vroeger kreeg je bij het cb op je donder als je ook maar een kwartier van de voorgeschreven tijden afweekquote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:43 schreef Dakota het volgende:
volgens mij had het te maken met de hoeveelheid melk die ze binnen krijgen over de gehele dag
Voor Sara betalen we 6,25 per uur, voor Merel 6 euro.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:27 schreef Estrys het volgende:
[..]
Wij moeten zelf de luiers aanleveren. Dat zou geld schelenwat kost jullie kdv per uur
volgens mij heeft het ermee te maken dat borstvoeding heel licht verteerbaar isquote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:43 schreef Dakota het volgende:
volgens mij had het te maken met de hoeveelheid melk die ze binnen krijgen over de gehele dag
Ik zal het dan achterhouden. Gaan we morgen bij C1000 kijken. Zit vlak bij mijn ouders.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 07:29 schreef Fuente het volgende:
Ingrid, ik geloof dat ik iets van 9 euro nogwat betaal voor een pak luiers waar er (zal het zo even nakijken) ongeveer 73 inzitten (maat 3). Daar doe ik 2 weken mee (soms iets langer zelfs, omdat Merel op het kdv luiers van daar draagt).
ik hád een vast ritmequote:Op dinsdag 5 mei 2009 16:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou, ik krijg met Julian er geen ritme in met de flesvoeding. Heb van het cb een schema gekregen om te voeden, maar nu net voor 16.00 was hij aan het huilen, om 16.00 krijgt hij weer een flesje dus deze gegeven, maar na drie slokken valt meneer in een diepe slaap.
Dus de rest van de dag zal wel weer afwijken en vannacht zal hij zich wel weer extra melden om 'in te halen'.
Jair was bij zijn geboorte 2966 gram. Hij weegt nu met 3 maanden 4346 gram. Dat is wat minder dan de meesten van jullie hier zo hebben verteld. Het is niet de bedoeling om bv te vervangen met bijvoeding/ flesvoeding. In een fles per dag zal ik wat schepjes biobim geven. Daardoor wordt het wat dikker waardoor Jair hopelijk wat meer toeneemt. Vervolgens kan hij zijn benodigde voeding door sterker zuigen weer instellen. Zo stel ik het me voor. Het komt op hetzelfde neer als te kolven en steeds wat meer te geven dan hij volgens zijn gewicht zou moeten hebben. Volgens het cb zit Jair ook onder de groeicurve. Maar hij is zeker gezond. Hij plast goed, is vrolijk en zijn ontwikkeling gaat gestaag door zoals voor zijn leeftijd gepast is.quote:Op maandag 4 mei 2009 19:00 schreef Jore het volgende:
[..]
*Groeicurve erbij pakt
Zo te zien niet. Hij zou dan ruim onder de onderste lijn van de curve zitten, dus dan is het geen gezond jongetje meer.![]()
Tinuviel, hoe zwaar was Jair bij zijn geboorte? Biobim is bijvoeding en Jair is nog maar net drie maanden, misschien is het slimmer om eerst eens goed te bekijken hoe het met de borstvoeding gaat. Als je gaat bijvoeden kan dat ervoor zorgen dat de productie gaat dalen wat weer een negatief effect heeft op de groei... Misschien iets voor het borstvoedingstopic? Wel fijn dat de prikjes weinig problemen opleverden!
Dat rollen lijkt echt nog ver weg hier, Lieuwe blijft keurig op z'n plek.
Ik dacht ook dat het te maken had met de hoeveelheid melk in combinatie met hun gewicht.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:43 schreef Dakota het volgende:
klopt..quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:08 schreef Estrys het volgende:
[..]
volgens mij heeft het ermee te maken dat borstvoeding heel licht verteerbaar is
wij hebben ook geen ritme, en dat schema's van het cb werken dat is een mythequote:Op dinsdag 5 mei 2009 16:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou, ik krijg met Julian er geen ritme in met de flesvoeding. Heb van het cb een schema gekregen om te voeden, maar nu net voor 16.00 was hij aan het huilen, om 16.00 krijgt hij weer een flesje dus deze gegeven, maar na drie slokken valt meneer in een diepe slaap.
Dus de rest van de dag zal wel weer afwijken en vannacht zal hij zich wel weer extra melden om 'in te halen'.
Jepsquote:Op woensdag 6 mei 2009 07:39 schreef DJMO het volgende:
gisterenavond met slapen gaan, rolde hij ineens bijna helemaal omen nu op het speelkleed probeert hij ook steeds te rollen, en je komt er niet ver mee, maar je verplaatst je wel
Volgens de foto's lijkt hij heel erg op Peaceman als baby, maar leuk om te horen dat je hem op mij vindt lijken!!!quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:13 schreef Linda2205 het volgende:
oh Diaan! Wat lijktie op je zeg, op die middelste foto! Schatje!
idd, maar ik moet er toch doorheen voor de boodschappen, gelukkig is het nu droogquote:Op woensdag 6 mei 2009 09:41 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Volgens de foto's lijkt hij heel erg op Peaceman als baby, maar leuk om te horen dat je hem op mij vindt lijken!!!
Leander, eindelijk de tanden... hopelijk komen ze snel door en verdwijnt de koorts.Zo vervelend als ze zo'n last hebben van het doorkomen van tandjes.
Estrys, idd een Kruidvat pyjama, alleen nog een beetje te groot. Ik ben dol op pyjama's![]()
![]()
DJMO, had je geluk zeg... hoef je ook niet door dit rotweer. Wel apart, jij loopt voor met cb en wij lopen achter. 26 mei gaan we naar de 3-maanden afspraak, Lennon is dan al 4 maanden geweest. Ik denk dat ze gaan zeggen dat we wat moeten gaan bijvoeden dmv rijstebloem en/of potje als hij zo blijft drinken als nu. Vanmorgen maar 120 cc gedronken, ik heb de fles maar meegenomen naar kdv en gevraagd of zij wilden proberen er nog wat bij in te krijgen. Hij vindt het spelen met de fles/speen beduidend leuker dan drinken.
Dat is best veel zelfs! Volgens mij is het gemiddeld tussen de 100 en 200 gram per week.quote:Op woensdag 6 mei 2009 14:58 schreef _Ingrid_ het volgende:
Even snel tussendoor, want ik hoor meneertje heel zachtjes huilen boven.
Meer flessen is wel een goed idee op zich, alleen hebben we dat geprobeerd. Wil die gewoon niet.
Maar 300gr per week aankomen is toch niet heel weinig dacht ik.
Oh hij gaat harder huilen, ik ben weer weg!
eerste fles rond 8 uur, 2e fles rond half 1, 3e fles rond half vijf, laatste fles rond half negen, negen uur (vooraf het badje). de eerste fles en laatste doe ik wat schepjes rijstebloem.quote:Op woensdag 6 mei 2009 14:06 schreef Diaan73 het volgende:
Ik had er ook al over nagedacht om naar 4 flessen te gaan... hoe heb jij die verdeeld??
Jelief, Ruben doet het goed lees ik!! Wat fijn... en al maatje 68, Lennon is 62 nog vaak te groot.
had ik ook hoorquote:Op woensdag 6 mei 2009 15:37 schreef Diaan73 het volgende:
Morgen ben ik vrij, ik denk dat ik er ook maar eens mee ga beginnen...
voel me trouwens wel een miep... het gaat eigenlijk heel goed met hem... maar maak me toch druk om dat drinken..![]()
Jr. kwam ook zo'n 250 gr. per week aan .. afgelopen week 'maar' 155 graam .. ik vond het weinigquote:Op woensdag 6 mei 2009 16:17 schreef freecell het volgende:
300 gram per week is trouwens echt veel hoor
http://www.oeiikgroei.nl/mentalesprongeninfo.asp?id=874quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:00 schreef Dakota het volgende:
hebben baby's al een voorkeurshand (links of rechts) ik merk namelijk dat Elin voornamelijk alles met links pakt..
Ik kan dit niet helemaal visualiseren. Hoe doet ze dat?quote:Op woensdag 6 mei 2009 16:03 schreef Dakota het volgende:
Gheh Elin had net een spuitluier..recht tegen r achterhoofd aan.. dus maar in bad gedaan
zoooo charmant
Ik ben dan wel geen Dakota, maar kan me wel voorstellen hoe het gegaan is.quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:46 schreef Estrys het volgende:
Ik kan dit niet helemaal visualiseren. Hoe doet ze dat?
oeh snel! Ik check dat nog niet bij r..quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:49 schreef Diaan73 het volgende:
Lennon doet ook meer met links dan met rechts...
Fuente, fijn dat de osteopaat nog wat heeft kunnen betekenen, hopelijk is na de behandeling over 2 weken helemaal niet meer nodig.
Lennon had vandaag niet echt zn dag op het kdv, had wat meer gehuild en van elke fles 90 cc laten staan. Maar thuis wel weer lachen en spelen. We hebben hem om 18:00 uur nog even wat drinken gegeven en toen nog wel even iets van 90 cc gedronken, toen in de kinderwagen gelegd en meteen gaan slapen, hij ligt nu lekker te slapen. Tegen 20:00/20:30 uur maar weer een fles van 150 cc proberen...
We denken trouwens een puntje in zn kaak links bovenin te voelendat zou het kunnen verklaren.
Ik zou er ook niet aan gedacht hebben als hij niet zo vaak op de flessenspeen zat te sabbelen en op zn vingers. Daarbij was mn neefje 3 maanden toen ze het voelden, die zat toen ook niet helemaal lekker in zn vel. Dan denk je er toch eerder aan. Ik laat het mn moeder vrijdag nog wel even voelen, ben zelf nog niet helemaal overtuigd hoor.quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:00 schreef Dakota het volgende:
[..]
oeh snel! Ik check dat nog niet bij r..
met de bv bijna elke luier wel een poepluier, met de flesvoeding nog maar 1 per dag ofzo, en nu met die bijvoeding gaat het weer anders.. vandaag nog geen poepluier gezien, maar gisteren wél een stinkluier gehadquote:Op woensdag 6 mei 2009 21:49 schreef Zweefvliegje het volgende:
Hier ook geen tandjes (hehe).. wel errug veel kwijl!
Hoevaak poepen jullie kleintjes op een dag?
Lianne had eerst altijd een stuk of 4 a 5 poepluiers en ineens kwam daar met 9 weken abrupt een einde aan.
Nog maar 1, soms 2 per dag.
Wat daarvoor terugkwam zijn scheten.. écht scheten die stinken, geen kleine lieve scheetjes..
Bij iemand bekend? Net ook 1.. en STINKEN!
Mila heeft soms dagen van 4/5 poepluiers en soms heeft ze dagen dat ze er maar 1 heeft. Mila's scheetjes stinken gelukkig nog steeds niet, maar ze hebben wel flink volumequote:Op woensdag 6 mei 2009 21:49 schreef Zweefvliegje het volgende:
Hier ook geen tandjes (hehe).. wel errug veel kwijl!
Hoevaak poepen jullie kleintjes op een dag?
Lianne had eerst altijd een stuk of 4 a 5 poepluiers en ineens kwam daar met 9 weken abrupt een einde aan.
Nog maar 1, soms 2 per dag.
Wat daarvoor terugkwam zijn scheten.. écht scheten die stinken, geen kleine lieve scheetjes..
Bij iemand bekend? Net ook 1.. en STINKEN!
Daar ben ik dan weer blij mee, Lianne haar poep stinkt (nog) niet!quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:53 schreef DJMO het volgende:
met de bv bijna elke luier wel een poepluier, met de flesvoeding nog maar 1 per dag ofzo, en nu met die bijvoeding gaat het weer anders.. vandaag nog geen poepluier gezien, maar gisteren wél een stinkluier gehad
Leander, een tandjequote:Op woensdag 6 mei 2009 19:16 schreef freecell het volgende:
L. Heeft een tand trouwens
Det *tik* met een theelepeltje en is scherp. Nummer 2 veracht ik binnen een paar dagen en 3 en 4 iig binnen 2 weken. Arm ding.
Hier gaat brood momenteel slecht; maar pap. fruiit en avondeten gaat wel goed.quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:14 schreef freecell het volgende:
Gaan ze altijd beroerd avondeten van tanden? Fruit is goed, brood is prima, maar warm krijg ik er echt niet in
Zelfs niet als hij het zelf mag doenEn dat wil wat zeggen
gebeurt het vaker?? en waar zou het door komen?? lijkt me niet door de luiers, hij heeft deze al sinds zijn geboorte ... en verschonen doe ik zeven tot tien keer per dag ...quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:17 schreef freecell het volgende:
Hier ook wel eens zo'n plekje. Ook bj de oppas-jochies wel.
Ik smeer dan gewoon met sudo tot het weg is en dan nog even 1 of 2 dagen. En dan stop ik weer
ik stuur je even een pmquote:Op donderdag 7 mei 2009 14:18 schreef Dakota het volgende:
waarom niet gewoon bij sudo houden? werkt super. ik smeer af en toe, voor t slapen en in de ochtend
Ja, het gebeurt vaker. Ik weet niet waardoor? Lagere weerstand? Tandje? Verkouden? Broodkruimel die irriteert in luier? Geen ideequote:Op donderdag 7 mei 2009 14:20 schreef DJMO het volgende:
[..]
gebeurt het vaker?? en waar zou het door komen?? lijkt me niet door de luiers, hij heeft deze al sinds zijn geboorte ... en verschonen doe ik zeven tot tien keer per dag ...
ikke ikkequote:Op donderdag 7 mei 2009 14:15 schreef DJMO het volgende:
wie smeerde er nou elke dag een laagje zinkzalf op de billen van zijn kind?? om luieruitslag te voorkomen? jr. had een rode plek op zijn balletjes, en die is nu wel weg (met sudo) maar dat wil ik voorkomen in de toekomst. (toeval of niet; toen ik ma op het cb was, zei de wvk dat ze meer knullen had gezien met zo'n plekje) daarvoor heb ik nu een potje neutral baby zinkzalf gehaald. is het nou het beste om dat één keer per dag te smeren of moet je dat tijdens elke verschoonbeurt doen?
ik moest hem dus gebruiken omdat jr. een voorkeurshouding voor links had, en dus ook een afplatting links had. door hem steeds rechts te slapen te leggen is dat weggetrokken.quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:31 schreef Zweefvliegje het volgende:
DJMO, jij had het laatst eens over dit ding. Zo'n babysleep om de baby op z'n zij te leggen ivm een voorkeurshouding.
Hoe gebruikte jij dat ding? Want ik kan me voorstellen als je telkens de "verkeerde" kant gebruikt, het hoofd aan die kant gaat afplatten?
En vandaag dus tandje nummer 2, slechts 5 weken na tandje nummer 1quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:43 schreef Grijs het volgende:
[..]
Leander, een tandje![]()
Wij verwachtten tandje nummer twee ook een paar dagen na de eerste tand... Maar nu een paar weken later is die nog steeds niet door. Ach ja, dat hadden we ook kunnen weten, bij de andere twee kinderen kwamen de tandjes ook netjes 1 voor 1. Marlien heeft dus nog steeds 1 tandje, maar nummer twee kan elk moment doorkomen
![]()
Ik heb iets soortgelijks gebruikt voor mijn oudste en ik moest hem gewoon de ene dag op de ene zij en de andere dag op de andere leggen. 't Is mooi weggetrokken.quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:31 schreef Zweefvliegje het volgende:
DJMO, jij had het laatst eens over dit ding. Zo'n babysleep om de baby op z'n zij te leggen ivm een voorkeurshouding.
Hoe gebruikte jij dat ding? Want ik kan me voorstellen als je telkens de "verkeerde" kant gebruikt, het hoofd aan die kant gaat afplatten?
Er zit helaas al lichtelijk een afplatting aan de linkerkant van haar hoofd, dus dan denk ik dat ik haar maar een tijdje op rechts moet neerleggen te slapen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:46 schreef DJMO het volgende:
thnx all!! en simmu; ik heb nu zo'n potje van neutral baby care, maar ik ga hetzelfde doen denk ik, want ik vind het toch ook rot voor hem als hij (al is het maar klein) zo'n plekje heeft.
[..]
ik moest hem dus gebruiken omdat jr. een voorkeurshouding voor links had, en dus ook een afplatting links had. door hem steeds rechts te slapen te leggen is dat weggetrokken.
als je het wil gebruiken om afplatting te voorkomen kan je hem het beste om en om link/rechts neerlegen zodat beide kanten even veel en vaak 'druk' krijgen en het hoofdje mooi rond groeit. voor meer info zou ik even contact zoeken met een (kinder)fysiotherapeut, het consultatiebureau of je huisarts
quote:
maar ik dacht dat ze al roldequote:
idd een medisch kinderdagverblijf.. er zou wel tegenover staan dat de gesprekken met jeugdzorg en jeugdplein dan minder zouden zijn (moet ik eerst nog zienquote:Op donderdag 7 mei 2009 18:34 schreef Fuente het volgende:
DJMO, jeetje zeg... Een mkd is toch een medisch kinderdagverblijf? Zijn ze nu nog bang dat je niet goed met hem omgaat? Hij doet het toch super verder?
hij had het ook nog over drie of vier dagen dakootquote:
Hopelijk gaan ze babyzwemmen vergoeden!quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:49 schreef DJMO het volgende:
hoevaak ga je trouwens babyzwemmen? elke week, twee weken of maandelijks? (als jz het betaalt ga ik natuurlijk wel zo veel mogelijk, zo niet, dan zo vaak als mijn budget het toelaat)
zo moet ik het idd maar proberen te zien... ik hoop wel dat ze begrijpen als ik twee keer in de week naar een mkd ga, ik de controles bij de huisarts iig overbodig vindt... wat de huisarts ziet kan het mkd ook constateren .. ik ga toch proberen of ze het dan twee halve dagen willen maken.. ik heb als stelregel voor jr.: één voeding buitenshuis is zat. de rest moet gewoon, vertrouwd, fijn, veilig, thuis zijn. met mijn eigen spulletjes, zijn eigen bedje, knuffels en speeltjes .. en mama natuurlijk ik bedoel: met twee hele dagen kan ik dus twee dagen niet koken, geen boodschappen doen, het kost me klauwen vol extra aan reisgeld + die eigen bijdrage .. johan kan dan wel werken, zijn inkomen zit misschien een tientje of vier boven het bedrag wat we kregen toen ik nog een uitkering had .. (al heb ik nu dan wel het kindgebonden budget érbij, dat wil ik nog steeds proberen te sparen voor jr, en dat lukt al amper omdat hij zat nodig heeft)quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:15 schreef freecell het volgende:
Babyzwemmen is dan een leuke tegenhanger!![]()
En inderdaad wel veel controles, maar reken maar dat, hoe langer het zo goed doorgaat, hoe minder de controles worden! En dat ze de situatie in de gaten willen houden snap ik ook ergens wel, maar het is gewoon onhandig voor jou.
Iedereen draagt wel ergens de gevolgen van zijn verleden mee, maar zoals ik al zei: als je het gewoon zo super blijft doen als nu, wordt het vanzelf minder
ik zou in rhoon of rotterdam (zuid) moeten kijken zweefvliegje, maar bedankt voor de info!quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:39 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Hopelijk gaan ze babyzwemmen vergoeden!
Ik ga hier 1 keer per week een halfuurtje, volgens mij is dat standaard.
lang, heel lang verhaal.. mijn oudste dochter (van een andere vader) is al jaren uit huis geplaatst, en ik heb mede daardoor een alcohol probleem gehad. alle factoren bij elkaar tellend zijn ze bang dat ik terugval in dat alcohol probleem. en ik doe werkelijk alles om te bewijzen dat dat niet het geval is ... maar af en toe wordt het me wel even teveelquote:Op donderdag 7 mei 2009 20:12 schreef Linda2205 het volgende:
maar DJMO, waarom doen ze zoiets dan? Of mag ik dat niet vragen?![]()
Hopelijk zien ze dat dan snel in! Sterkte iig! Wat ik zo lees hier in dit topic (ik lurk vooral voor de lieve foto's) gaat het super met JJ en ben je een lieve mama voor 'm!quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:17 schreef DJMO het volgende:
[..]
lang, heel lang verhaal.. mijn oudste dochter (van een andere vader) is al jaren uit huis geplaatst, en ik heb mede daardoor een alcohol probleem gehad. alle factoren bij elkaar tellend zijn ze bang dat ik terugval in dat alcohol probleem. en ik doe werkelijk alles om te bewijzen dat dat niet het geval is ... maar af en toe wordt het me wel even teveel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |