abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68555514


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 |

Openingsposts van de Grands Prix van het huidige '09 seizoen:

2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport

Onze boyz:
- Christijan Albers
- Robert Doornbos
- Giedo van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Toyota
- Scuderia Toro Rosso
- RedBull Racing
- Williams
- Brawn GP
- Force India

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009

Technical Regulations 2009

[PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application
[PDF]2010 F1 Technical Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations

Testschema

  • Er staan voorlopig geen testsessies gepland.

    Wie staan er in 2009 aan de start

    Mclaren
    1. Lewis Hamilton - WDC 2008
    2. Heikki Kovalainen

    Ferrari - WCC 2008
    3. Felipe Massa
    4. Kimi Räikkönen

    BMW Sauber
    5. Robert Kubica
    6. Nick Heidfeld

    Renault
    7. Fernando Alonso
    8. Nelson Piquet jr.

    Toyota
    9. Jarno Trulli
    10. Timo Glock

    Scuderia Toro Rosso
    11. Sébastien Bourdais
    12. Sébastien Buemi

    Red Bull Racing
    14. Mark Webber
    15. Sebastian Vettel

    Williams
    16. Nico Rosberg
    17. Kazuki Nakajima

    Force India
    20. Giancarlo Fisichella
    21. Adrian Sutil

    Brawn GP
    22. Rubens Barrichello
    23. Jenson Button

    Voor meer info zie het [F1] Silly season 2009 Topic

    De kalender voor 2009 met 17 races
    quote:
    29/3 Australia
    5/4 Malaysia
    19/4 China
    26/4 Bahrain
    10/5 Spain
    24/5 Monaco
    7/6 Turkey
    21/6 Great Britain
    12/7 Germany
    26/7 Hungary
    23/8 Europe (Valencia)
    30/8 Belgium
    13/9 Italy
    27/9 Singapore
    4/10 Japan
    18/10 Brazil
    1/11 Abu Dhabi
    Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009

    Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

  • Artikelen over KERS

    Artikel 1
    Artikel 2
    Filmpje over KERS (Is in het Duits)

  • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen

    Artikel 1

    BBC

    Tv-gids voor BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.

    *wijzigingen onder voorbehoud

    FOK!sport F1-site

    De OP is hier te vinden
  • pi_68555557
    LAPO:
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 09:14 schreef Tarabass het volgende:
    Nouja, ik weet heus wel dat ze artikel 151c van de internationale sportcode moeten overtreden. Maar dat artikel is zo breed dat je het nut ervan in twijfel kunt nemen.
    [..]

    Ze moeten dus weer fraude plegen om de voorwaardelijke straf te krijgne. Nou zijn veel van ons volgers van motorsport, maar ik heb volgens mij nog nooit gehoord dat een team hiervoor bestraft wordt.
    Heb je de afgelopen jaren onder een steen geleefd? Wel eens van het spionageschandaal gehoord? Zowel McLaren als Renault zijn schuldig bevonden aan het overtreden van regel 151C (alleen is Renault er niet voor bestraft). BAR werd in 2005 voor het benzinetank-schandaal (mede) op grond van artikel 151C bestraft. Kwalificatie-ellende van McLaren in Hongarije 2007, wederom op basis van artikel 151C,

    Artikel 151C is het kapstok artikel waarmee alles verboden is wat niet mag, maar niet letterlijk in de regels staat. Er staat nergens in de regels dat spionage verboden is, dat liegen tegen de stewards verboden is, etc, maar het is wel frauduleus en brengt de sport in diskrediet, dus daar wordt 151C voor gebruikt.

    Vind zelf de periode van 12 maanden nogal kort, maar zeg niet dat 151C nooit gebruikt wordt. Het is een artikel waar alleen McLaren al in 2 jaar tijd 3x voor bestraft is!
    pi_68555648
    Vandaag 15 jaar geleden....


    Held
    pi_68556706
    jammer dat ie toen moest gaan...
    pi_68556829
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 13:35 schreef Aresdreams het volgende:
    jammer dat ie toen moest gaan...
    Ja, ik had hem graag nog een paar wereldtitels zien halen.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      vrijdag 1 mei 2009 @ 13:42:14 #6
    194695 franklop
    Fran knock
    pi_68556887
    het was mijn 2e F1 race die ik bewust meemaakte..maakte best wel indruk allemaal
    Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
    FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
    pi_68557421
    Ik weet nog dat ik baalde dat de race weer vertraging ging oplopen door een gecrashte auto, want ze waren net weer gestart.. Al snel had ik door dat het echte foute boel was, maar die eerste secondes. Je kan je dat toch niet voorstellen, dat die F1 held daar op dat moment aan zijn einde zou komen.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_68557491
    Sowieso een dramatisch weekend toen met Ratzenberger en Barrichello..
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 mei 2009 @ 16:07:34 #9
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_68560946
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 14:00 schreef Atreidez het volgende:
    Ik weet nog dat ik baalde dat de race weer vertraging ging oplopen door een gecrashte auto, want ze waren net weer gestart.. Al snel had ik door dat het echte foute boel was, maar die eerste secondes. Je kan je dat toch niet voorstellen, dat die F1 held daar op dat moment aan zijn einde zou komen.
    Dat weekend was echt een drama ja. Niet best.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      vrijdag 1 mei 2009 @ 16:29:36 #11
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_68561659
    Bij de naam Senna krijg ik altijd een onpasselijk gevoel, omdat hij zo overhypt is en zijn dood op een Coca-Cola manier werd verkocht aan de wereld.

    Alsof niet meer talentvolle F1-rijders zijn heengegaan

    NB: Prost was beter.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
    pi_68562412
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 16:29 schreef Klopkoek het volgende:
    Bij de naam Senna krijg ik altijd een onpasselijk gevoel, omdat hij zo overhypt is en zijn dood op een Coca-Cola manier werd verkocht aan de wereld.

    Alsof niet meer talentvolle F1-rijders zijn heengegaan

    NB: Prost was beter.
    Dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Prost was berekender, dat zeker (vandaar de bijnaam Le Professeur), maar Senna was op pure racesnelheid Prost ver de baas. Alleen nam hij daarbij veel risico en vergooide hij daarbij af en toe zijn kansen dusdanig dat Prost van hem kon winnen (en dus meer titels kon halen).

    En al voordat hij in de F1 kwam was Senna in elke Formule klasse waarin hij reed meteen kampioen (FF1600, FF2000, F3). Dat heb ik zelfs Schumacher niet zien doen.

    Het enige kampioenschap dat Senna niet won was het wereldkampioenschap Karten, en dat alleen nog maar omdat in zijn eerste jaar de regels waren aangepast. Op basis van de regels in de jaren ervoor zou hij kampioen zijn geworden en daarmee alle kampioenschappen waaraan hij meedeed hebben gewonnen.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_68562853
    Vertaald uit het Engels van dit artikel
    quote:
    Michael Schumacher mag dan statistisch de grootste Grand Prix races zijn die ooit geleefd heeft, maar voor velen die Ayrton Senna carrière gevolgd hebben kan niemand aan de briljante Braziliaan tippen.

    Senna's grootheid ligt niet in de statistieken, hoe indrukwekkend die ook zijn. Zijn grootsheid ligt in de onweerstaanbare kracht waarmee hij een tijdperk in de Formule 1 domineerde.

    Senna's dood op 1 mei 15 jaar geleden veranderde de Formule 1 voorgoed, maar ook zijn leven had een onuitwisbaar effect. In veel opzichten ook negatief. Senna's doelgerichte jacht op succes leidde tot een vasthoudende rijstijl dat neigde naar gevaarlijk, een benadering met succes gevolgd door Michael Schumacher.

    Maar voor velen was Senna ook diegene die dat wat mogelijk was met een Formule 1 wagen herdefinieerde. Hij had een wil om te winnen gecombineerd met een kunde dat nooit meer geëvenaard is. Senna domineerde zijn auto's even krachtig als zijn tegenstanders, met een unieke rijstijl die leidden tot een performance die de ontwerpers van de auto's bijna niet mogelijk achtten. Het ultieme voorbeeld hiervan was de kwalificatie in Monaco in 1988, toen hij zijn eerste jaar bij McLaren-Honda was als teamgenoot van Alain Prost. Toen was het Prost waarmee veel rijders zichzelf maten en Senna's eerste doel was beter te zijn dan Prost. Monaco, waar hij zes keer won, gaf hem de kans om zijn superioriteit te tonen. Tijdens de kwalificatie pakte hij de pole position met een ronde die 1.4 seconden sneller was dan dat Prost lukte met een gelijkwaardige auto. Daarna noemde Senna die ronde een bovennatuurlijke ervaring die zijn bewustzijn te boven ging.

    "Given the circumstance, you think you have a limit. And you then go for this limit and you touch this limit and you think 'okay this is the limit'. And so you touch this limit, something happens and you suddenly can go a little bit further. With your mind power, your determination, your instinct and the experience as well, you can fly very high. "

    De rivaliteit tussen Senna en Prost groeide uit tot een van de bitterste die de sport ooit gekend heeft. Beide mannen werden hierdoor gekenmerkt. Maar Senna was al speciaal lang voordat hij zich in de Formule 1 mat met zijn grootste rivaal. Zijn kwaliteiten waren al duidelijk voordat hij de Formule 1 inging. In 1983 kreeg de rijzende ster in de Formule 3 een test van het Williams team in hun Grand Prix auto. Binnen 40 ronden op Donington Park was hij sneller dan de reguliere Williams coureurs waaronder regerend wereldkampioen Keke Rosberg. Om onbegrijpelijke redenen kreeg Senna geen contract van Frank Williams en het duurde 10 jaar voordat hij de kans kreeg om hem vast te leggen.

    In plaats daarvan ging Senna naar het middelmatige Toleman team en baarde in zijn zesde race al opzien toen hij een overwinning door de neus geboord zag door voortijdig afvlaggen van de race vanwege het slechte weer. Zijn kunde was meteen al beangstigend voor zijn rivalen en een van hen zei al dat de naam van Senna een laxerende werking op hem had. Aan het eind van dat jaar stapte Senna met dezelfde doelgerichtheid uit het contract met Toleman en tekende voor Lotus, toen een van de topteams.

    Zijn eerste winst kwam meteen al in de tweede race voor dat team, toen Senna zijn ongeëvenaarde kunde in de regen gebruikte om zijn rivalen te kijk te zetten tijdens de Portugese Grand Prix in 1985. Vijf overwinningen volgden in de drie jaar bij Lotus, maar Senna zag het team achteruitgaan voordat de meeste anderen dat deden en verhuisde in 1988 naar McLaren om een superteam te vormen met Prost.

    Drie jaar lang - waarvan twee als teamgenoten en een nadat Prost McLaren verliet voor Ferrari - vochten beiden een gevecht met zulk een intensiteit dat buitenstaanders vreesden voor hun leven. Het dreef zeker Senna tot het uiterste. Na een beangstigend incident zei Prost tegen Senna dat "als hij de titel zo graag wilde hebben dat hij ervoor wilde sterven, hij de titel mocht hebben."

    Het leek er soms inderdaad op dat Senna zijn ambitie voor zijn overlevingsinstinct stelde. Een duidelijk voorbeeld is de Japanse Grand Prix in 1990 waar Senna de tweede van drie wereldtitels veilig stelde door met 200 km/uur in de achterkant van Prost's Ferrari te rijden, waardoor ze beiden uitvielen.

    Ondanks dit alles was Senna's adembenemende talent een verademing. Maar was zijn rijden al pakkend genoeg, hij was even bijzonder uit de auto. Senna was gezegend met het uiterlijk van een romantische held en zijn donkere ogen waren spiegels van een complexe ziel en een verrassende kwetsbaarheid. Deze combinatie werd nog krachtiger door de wil om de risico's van het vak ter discussie te stellen. Senna was diepgelovig en leek soms overweldigd door fatalisme als hij het had over de gevaren van de sport.

    Zijn charisma was magnetisch en zijn intelligentie, getoond met een poëtische welbespraaktheid in diverse talen was formidabel.

    "You are doing something that nobody else is able to do, (But) the same moment that you are seen as the best, the fastest and somebody that cannot be touched, you are enormously fragile. Because in a split second, it's gone. These two extremes are feelings that you don't get every day. These are all things which contribute to - how can I say? - knowing yourself deeper and deeper. These are the things that keep me going."

    Toen Senna bij Williams kwam in 1994, leek zijn positie als koning van de F1 niet ter discussie te staan. Het team domineerde in 1992 en 1993 en Senna zou moeiteloos naar de titel rijden. Maar Williams auto had een serieuze ontwerpfout en alleen dankzij Senna's bovenmenselijke kunde pakte hij de pole in de eerste race in Brazilië. Tijdens de race werd hij echter verslagen door Schumachers superieure Benetton en spinde hij in zijn jacht op de Duitser. En om aan te geven hoeveel Senna daarvoor had moeten doen hoeft alleen maar naar zijn teamgenoot Damon Hill te kijken, die hij halverwege al op een ronde had gezegd.

    Senna ging naar Imola met achterstand op Schumacher in het kampioenschap en had dringend een win nodig. Het was al duidelijk dat er een nieuwe tweestrijd zou losbarsten, de jonge uitdager die de suprematie van de oude meester aanviel, die vastbesloten was om die positie te behouden. Maar toen Senna met 300 km/uur Tamburello inging, met Schumacher een seconde erachter, ging er iets mis. De Williams gleed van de weg en raakte een betonnen muurmet een snelheid ruim boven de 200 km/uur.

    Het noodlot wilde dat een wiel terugsloeg tegen de cockpitrand en Senna's vizier werd doorboord door een stuk van ophanging. Als het wiel hem had gemist zou hij ongedeerd uit het wrak zijn gestapt.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      vrijdag 1 mei 2009 @ 17:05:27 #14
    178923 Schunckelstar
    schunckelstar
    pi_68562899
    tvp
    blablablablablablablablablablablablablabla
      vrijdag 1 mei 2009 @ 17:14:35 #15
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_68563211
    quote:
    Vettel wacht nog op replica van Chinese trofee
    30 april 2009

    Net als bij enkele andere teams uit de Formule 1, zijn de Red Bull-rijders contractueel verplicht hun bekers in te leveren bij het team. Sebastian Vettel won drie weken geleden de Chinese Grand Prix op het circuit van Shanghai, maar wacht nog steeds op de replica van zijn trofee.

    Vettel werd vorig jaar in Italië al de jongste Grand Prix-winnaar ooit, toen hij, op enkele ronden tijdens de pitstops na, in de regen met zijn Scuderia Toro Rosso van start tot finish leidde. Dit herhaalde hij in China, waar de gehele race ook nat was. De replica van zijn trofee heeft hij echter nog niet. "Gelukkig betaalt het team ervoor!", zei de Duitse coureur tegen het Duitse tijdschrift Auto, Motor und Sport.
    Als het dan toch hier staat: Ik dacht dat alleen McLaren in hun contracten liet opstellen dat de behaalde trofeeën ingeleverd moesten worden, maar in dit artikel spreken ze over ''enkele andere teams''. Iemand enig idee welke die andere dan zijn?
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
      vrijdag 1 mei 2009 @ 17:34:57 #17
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_68563852
    Volgend jaar de toerenbegrenser eraf als je minder dan 44 mln uitgeeft
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_68564117


    Mooie foto
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_68564162
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 17:34 schreef bodylotion het volgende:
    Volgend jaar de toerenbegrenser eraf als je minder dan 44 mln uitgeeft
    en bewegende vleugels, en een dubbel zo krachtige KERS.

    Voor het eerst sinds er geen F2-auto's meer tegelijkertijd op de baan zijn (jaren 60?) dat niet alle auto's op de baan aan dezelfde reglementen moeten voldoen?
      vrijdag 1 mei 2009 @ 18:52:29 #20
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_68565879
    wat zul je dan rare verschillen krijgen als je bedenkt dat bijv. Torro Rosso vorig jaar met een klein budget ook al wisten te winnen
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_68569694
    quote:
    Ferrari: "Budgetplafond kan Formule 1 schaden"

    Ferrari denkt dat de invoering van een budgetlimiet schadelijk kan zijn voor de Formule 1. De renstal is niet blij met het feit dat de regels volgend jaar opnieuw op de schop gaan en dat er bovendien twee technische reglementen komen.

    "De toekomst van de sport vereist naar onze mening een stabiele regelgeving en een geleidelijke verlaging van de kosten en een geleidelijke verhoging van de opbrengsten, zodat de huidige teams zich in de Formule 1 kunnen handhaven en tegelijkertijd nieuwe teams worden gestimuleerd om in de sport te komen", viel in een verklaring van de Italiaanse stal te lezen. "Dat is ons standpunt. Het zou volgens ons niet in het belang van de Formule 1 zijn om onnodige controverse te creëren die mogelijk schade kan berokkenen aan alle betrokkenen in deze sport."
      vrijdag 1 mei 2009 @ 21:12:42 #22
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68570580
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 14:02 schreef sjimz het volgende:
    Sowieso een dramatisch weekend toen met Ratzenberger en Barrichello..
    En een megaklapper van Barrichello
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      zaterdag 2 mei 2009 @ 00:19:04 #23
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_68578550
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 16:51 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Prost was berekender, dat zeker (vandaar de bijnaam Le Professeur), maar Senna was op pure racesnelheid Prost ver de baas. Alleen nam hij daarbij veel risico en vergooide hij daarbij af en toe zijn kansen dusdanig dat Prost van hem kon winnen (en dus meer titels kon halen).

    En al voordat hij in de F1 kwam was Senna in elke Formule klasse waarin hij reed meteen kampioen (FF1600, FF2000, F3). Dat heb ik zelfs Schumacher niet zien doen.

    Het enige kampioenschap dat Senna niet won was het wereldkampioenschap Karten, en dat alleen nog maar omdat in zijn eerste jaar de regels waren aangepast. Op basis van de regels in de jaren ervoor zou hij kampioen zijn geworden en daarmee alle kampioenschappen waaraan hij meedeed hebben gewonnen.
    En Bellof dan?
    Here we are now, entertain us.
    pi_68584063
    TerugVindPole Post-ition.
    pi_68584109
    tvp
    pi_68584444
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 17:45 schreef vosss het volgende:
    [ afbeelding ]

    Mooie foto
    Mooie foto!
      zaterdag 2 mei 2009 @ 12:36:26 #27
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_68587603
    TVP
    pi_68588782
    tvp
    pi_68594412
    Meeleesgeval
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      zaterdag 2 mei 2009 @ 22:48:56 #30
    18811 sooty
    Hab' meine Frist verlänge
    pi_68605886
    De glazen bol van sooty mbt het volgende seizoen:

    Waar 2008-2009 slechts 1 rookie (Buemi), 1 afscheid (DC) en 1 verschuiving (Vettel) zag, voorspel ik nu de volgende veranderingen:

    Voortijdig vertrek:
    Piquet.

    Transfers:
    Alonoso gaat naar Ferrari. (En haalt daarbij zijn derde WK).

    Exits/transfers:
    Raikkonnen: Gaat lekker vissen en wodka drinken
    Fisichella : Reeds lang over de houdbaarheidsdatum heen. Gaat vissen.
    Bourdais : Mislukt in F1, teriug naar nascar ??
    Kovalainen : Mislukt in F1, gaat naar Force India.
    Nakajima : Mislukt in F!, wordt vervangen door Sato.
    Sutil, weg bij Force India.
    Heidfeld : Weg bij BMW, gaat carriere afbouwen bij Force India.


    Keren terug:
    Takumo Sato naar Williams.
    Anthony Davidson naar Torro Rosso

    Dat laat de volgende plaatsen open:
    Renault (2x)
    McLaren (1x)
    BMW (1x)
    HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
      zondag 3 mei 2009 @ 02:43:00 #31
    178923 Schunckelstar
    schunckelstar
    pi_68610110
    quote:
    Op zaterdag 2 mei 2009 22:48 schreef sooty het volgende:


    Keren terug:
    Takumo Sato naar Williams.
    we kunnen alleen maar hopen
    blablablablablablablablablablablablablabla
      zondag 3 mei 2009 @ 15:34:40 #32
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_68620935
    Zou Alonso nog steeds naar Ferrari willen?
    Please, make yourself uncomfortable.
      maandag 4 mei 2009 @ 01:24:27 #33
    187810 Szura
    Kijk eens aan!
    pi_68643463
    Van de frontpage
    Ecclestone machtsbeluste eikel

    Ecclestone: "Brawn GP krijgt geld niet"
    quote:
    Door Erwin (Peterselieman) op zondag 3 mei 2009 23:50
    Bron: F1-Live.com

    Formule 1-baas Bernie Ecclestone heeft gezegd dat Brawn GP definitief geen aanspraak kan maken op het geld dat voor Honda bestemd was. De renstal wordt beschouwd als nieuw team en heeft daardoor in het eerste jaar geen recht op tv-gelden.


    De Formule 1-teams wilden Brawn aan het begin van het seizoen de twintig miljoen Britse ponden die voor Honda bestemd waren wel toezeggen, maar daar heeft Ecclestone nu een stokje voor gestoken door te wijzen op de uitspraak van de FIA die de renstal als een nieuw team beschouwt na de buy-out van Ross Brawn.
    In de Independent bevestigde Ecclestone dat hij het geld in zijn zak wil houden. De Brit wil het bedrag mogelijk zelfs helemaal niet uitkeren als de Formule 1-teams er geen bestemming voor vinden. "We kunnen het houden," aldus de Formule 1-baas. Ook meldde de Brit dat de naam Brawn GP wat hem betreft best veranderd mag worden. "Het is geen goede naam. Het zegt het publiek helemaal niets."
    Die laatste zin doet het m Wat denkt hij wel niet.
    Zulke mensen maken de sport dus kapot, die conservatieve oude garde.
    Bij de FIFA hebben ze ook zo'n volk zitten
    Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
    pi_68646013
    Vervelende kerel indd. Zoals ik wel eens eerder gezegd heb, ik ben niet iemand die snel een ander iets negatiefs toewenst...maar Bernie daagt me wel erg uit de laatste tijd...

    Vooruit Bernie, omdat jij het bent: Val dood.
    pi_68646697
    En als ze dan de naam veranderen, kan Bernie weer zeggen dat ze het jaarlijkse bedrag niet krijgen omdat het een 'nieuw team' is. Eikel :|

    Even wat anders, als de budgetten beperkt worden op 40milj. (wat een geld ) per jaar betekent dat dat ze dus nog steeds 20milj. 'krijgen'? Dat het dan dus 'maar' 20milj. extra gaat kosten om een renstal te runnen p.j.? En waar komt die 20milj. eigenlijk vandaan? vast niet uit Bernies kontzak
    pi_68646770
    quote:
    Op zaterdag 2 mei 2009 00:19 schreef voyeur het volgende:

    [..]

    En Bellof dan?
    Bellof was snel, maar geen F3, F2 of F1 kampioen en (door zijn vroegtijdige dood) niet te vergelijken met Senna.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_68646821
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 02:43 schreef Schunckelstar het volgende:

    [..]

    we kunnen alleen maar hopen
    Ik hoop het niet. Dan wordt hij door Rosberg weer net zo weg gereden als door Button bij Honda. Sato heeft zijn tijd gehad in de F1 en heeft het niet waar kunnen maken. Het enige van Sato dat bijblijft is zijn spectaculaire rijstijl, maar resultaten kan ik me niet herinneren.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      maandag 4 mei 2009 @ 10:22:20 #38
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68647140
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 10:07 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Ik hoop het niet. Dan wordt hij door Rosberg weer net zo weg gereden als door Button bij Honda. Sato heeft zijn tijd gehad in de F1 en heeft het niet waar kunnen maken. Het enige van Sato dat bijblijft is zijn spectaculaire rijstijl, maar resultaten kan ik me niet herinneren.
    Vergeet zijn prestaties niet bij Super Aguri.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      maandag 4 mei 2009 @ 10:26:52 #39
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_68647278
    quote:
    Op zaterdag 2 mei 2009 22:48 schreef sooty het volgende:
    De glazen bol van sooty mbt het volgende seizoen:

    Waar 2008-2009 slechts 1 rookie (Buemi), 1 afscheid (DC) en 1 verschuiving (Vettel) zag, voorspel ik nu de volgende veranderingen:

    Voortijdig vertrek:
    Piquet.

    Transfers:
    Alonoso gaat naar Ferrari. (En haalt daarbij zijn derde WK).

    Exits/transfers:
    Raikkonnen: Gaat lekker vissen en wodka drinken
    Fisichella : Reeds lang over de houdbaarheidsdatum heen. Gaat vissen.
    Bourdais : Mislukt in F1, teriug naar nascar ??
    Kovalainen : Mislukt in F1, gaat naar Force India.
    Nakajima : Mislukt in F!, wordt vervangen door Sato.
    Sutil, weg bij Force India.
    Heidfeld : Weg bij BMW, gaat carriere afbouwen bij Force India.


    Keren terug:
    Takumo Sato naar Williams.
    Anthony Davidson naar Torro Rosso

    Dat laat de volgende plaatsen open:
    Renault (2x)
    McLaren (1x)
    BMW (1x)
    Je vergeet een factor die heel veel invloed kan gaan hebben op de transfermarkt: Nieuwe teams!
    Maximaal drie nieuwe constructeurs kunnen zich inschrijven voor het 2010 seizoen.
    Waarschijnlijk worden dat USGP, Lola en Dave Richards (Prodrive), maar er zijn blijkbaar meer gegadigden.

    Enkele aanpassingen:
    Bourdais: Niet Nascar, maar de Indycar series lijkt me waarschijnlijker.
    Kovalainen: Onder de maat bij McLaren, zou zomaar één van de coureurs kunnen zijn die ervoor kiest om eerste coureur te worden bij één van de nieuwe teams.
    Heidfeld: Zou idd kunnen vertrekken bij BMW, ik zie hem niet als iemand die verder moddert bij Force India, eerste rijder van één van de nieuwe teams kan wel een leuke uitdaging zijn.
    Sutil: Zijn overlevingskansen stijgen gezien de komst van mogelijk zes nieuwe stoeltjes.
    Nakajima: Sponsor-baby van Toyota, gestald bij Williams. Ik ben benieuwd wanneer Frank met z'n vuist op tafel slaat en eist dat hij een competitieve coureur in die bolide mag zetten. Zou ook zomaar eens dit seizoen al kunnen gebeuren.
    Rubinho: Legt het vooralsnog flink af tegen Button (in tegenstelling tot vorig seizoen), er zijn geruchten dat Barrichello zijn F1-carrière voorbij is na dit seizoen.

    De volgende vraag moet dan natuurlijk zijn: Welke nieuwe coureurs kunnen we verwachten in 2010?
    USGP heeft natuurlijk het doel om minimaal 1 Amerikaan rond te laten rijden. Maar wie? Marco Andretti? Danica Patrick? Graham Rahal?

    En welke coureurs staan er nog meer aan de zijlijn? Sato, Liuzzi, Klien, Grosjean, de la Rosa, Paffet, Davidson, Hartley?

    [ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 04-05-2009 11:59:33 ]
    pi_68648162
    Ik hoop op mijn blote knietjes dat ze MArio Andretti niet, ik herhaal, NIET in die auto zetten

    Godsklere, als je ziet wat voor een mongool dat is. Op ovals kan ie best leuk mee ja, maar ook niet meer dan dat.
    Op een circuit ben ik nog nooit echt van hem onder de indruk geweest.
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_68649152
    Zoiezo niet slim om iemand van 70 in die auto's te zetten

    Mijn voorspellingsdubetanten van volgend jaar zijn Grosjean en Bruno Senna. Ander materiaal zie ik nog niet
    Where facts are few, experts are many.
    pi_68650250
    Dit vind ik absoluut , ja hoe zal ik het verwoorden , curieus


    Dit is geen rechte lijn test ! Ondanks dat het niet op volle snelheid is
    <>
      maandag 4 mei 2009 @ 12:51:30 #43
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68652253
    En die Ferrari mag na het stukje rechtelijn test niet terugkeren naar het rechte stuk
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_68653435
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 12:51 schreef sanger het volgende:
    En die Ferrari mag na het stukje rechtelijn test niet terugkeren naar het rechte stuk
    Ja Ik dacht even wat sensatie in dit topic stoppen
    <>
      maandag 4 mei 2009 @ 13:57:29 #45
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_68654299
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 11:24 schreef Atreidez het volgende:
    Zoiezo niet slim om iemand van 70 in die auto's te zetten
    Hij leeft nog wel dus?
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      maandag 4 mei 2009 @ 13:59:56 #46
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_68654367
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 13:57 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Hij leeft nog wel dus?
    Een jaar of 5/6 geleden nog in een IRL wagen gereden toch?
    pi_68655160
    Laatste officieele race was Le Mans 2000 in een Panoz, en toen werd ie 16e.. Laatste indycar appearance was 1994, maar voor de show zal ie misschien nog wel een paar rondjes hebben gereden?
    Where facts are few, experts are many.
    pi_68655188
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 13:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Een jaar of 5/6 geleden nog in een IRL wagen gereden toch?
    Zijn laatste race was voor zover ik weet in 2000 (24 uur van Le Mans), maar hij testte in 2003 nog wel de IndyCar van zijn zoon Michael, waarmee hij de brokstukken van de wagen van Kenny Brack raakte en de lucht invloog. Gelukkig kwam hij er met wat lichte verwondingen vanaf.
    quote:
    After retiring, Andretti was testing for his son Michael's IndyCar on April 24, 2003 in place of the injured Tony Kanaan at Indianapolis. At 5:58 pm -- two minutes before the scheduled end of the session -- Andretti powered out of the first turn onto the "south chute" of the circuit. In his path lay a chunk of debris from Kenny Bräck's car, which had crashed seconds earlier. The object forced the nose of Andretti's car to become airborne, and Andretti's car went into a rapid double reverse somersault at speeds estimated to be above 200 miles per hour (320 km/h). Television footage from a local TV station's helicopter showed that the car was nearly high enough to clear the debris fence mounted atop the circuit's outer retaining wall. Andretti's car fell back to earth, having been slowed by its mid-air tumble, and slid to a stop. Luckily, the car landed right side up and Andretti walked away from the crash with very minor injuries
    Bron Wikipedia
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      maandag 4 mei 2009 @ 14:33:52 #49
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_68655292
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 14:30 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Zijn laatste race was voor zover ik weet in 2000 (24 uur van Le Mans), maar hij testte in 2003 nog wel de IndyCar van zijn zoon Michael, waarmee hij de brokstukken van de wagen van Kenny Brack raakte en de lucht invloog.
    Die test bedoelde ik ja, was dat niet in een poging om die bolide te kwalificeren voor de Indy 500?
    Ik kan me de beelden nog herinneren, hij vloog aardig de muur/hekken in.
      Redactie Frontpage / Sport maandag 4 mei 2009 @ 18:08:04 #50
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_68663116
    De FIA heeft tussen neus en lippen door het scoresysteem in de Formule 1 gewijzigd. De coureur met de meeste zeges wordt vanaf 2010 kampioen.

    FIA voert nieuw scoresysteem in F1 in
    Altijd onderweg naar het avontuur
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')