Ja denk ik ook wel, Gefeliciteerd en veel succes met klussen.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:04 schreef error_404 het volgende:
Zo te zien gaat dit een lang topic worden....
Heb het overwogen maar.... neuj... toch maar nietquote:Op donderdag 23 april 2009 15:00 schreef Jumparound het volgende:
leuk huis
ik zou de inrichting in oude staat herstellen, lekker authentiek!![]()
![]()
Error_404 en TB.. er is niet echt een planning wanneer het af moet zijn... Verwachting is 4 maanden klussen en dat dan het grootste gedeelte af is. Tuin en garage is van latere zorg....quote:Op donderdag 23 april 2009 15:50 schreef truttebosje het volgende:
[..]
Ja denk ik ook wel, Gefeliciteerd en veel succes met klussen.
Keuken wordt hoogglans wit, geen bovenkastjes en in L-vorm. Wat er daar op de muren komt is nog niet helemaal duidelijk.. We zijn er nog niet helemaal over uit.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:09 schreef WRH het volgende:
mooi!
daar zullen jullie heel wat werk aan hebben maar het heeft wel veel mogelijkheden en ruimte.
weten jullie al wat voor keuken en badkamer jullie willen?
Wij mogen gelukkig al om 11 uur.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:55 schreef twentemeisje het volgende:
Vintage!
En inderdaad: eindelijk kunnen we los morgen. Eindelijk eens door ons huis zonder dat verkoper of makelaar meeloopt
.
Jullie ook veel plezier morgen! Hoe laat zit je bij de notaris? Wij helaas pas om 15u...
Dat scheelt weer een klein beetje. Wij hebben het al in november gekocht en wisten steeds... jullie krijgen de sleutel tussen 1 maart en 31 mei (huidige eigenaren wachtten op de sleutel van de nieuwbouw woning).quote:Op donderdag 23 april 2009 18:25 schreef twentemeisje het volgende:
Hebben wij ook, ons huis staat al meer dan een jaar leeg. We hebben niet zo heel lang hoeven wachten trouwens, we hebben het begin dit jaar gekocht.
Wat n rotweek zeg!!quote:Op donderdag 23 april 2009 22:37 schreef Rallydame het volgende:
Als ik had kunnen remmen, dan had ik het zeker gedaan. Degene achter mij zat alleen te dichtbij om het te riskeren. Had niet echt behoefte om het gevoel van maandag weer te herleven. Dus dan maar hopen dat de duif het zou halen...
quote:Op zaterdag 25 april 2009 04:52 schreef Twerk het volgende:
Aah daar woon jij. Post hier even als je je nieuwe laptop hebt, dan kom ik snachts een keer buurten en het 1 en ander meenemen.
Het biljart gaat een heel mooi plekje krijgen bij mijn oom.quote:
Hihi...quote:Op maandag 27 april 2009 09:40 schreef Charisma het volgende:
leuk !!! alleen keken mijn collegas me scheef aan omdat ik altijd mijn hoofd moest draaien om je fotos goed te kunnen zien
Pssstt... niet verder vertellen.... maar stiekem is het zeilquote:Op maandag 27 april 2009 16:35 schreef hierissieweer het volgende:
[knip foto]
Die tegel vloer is best leuk!
Gisteren was schoonmams jarig dus werd er natuurlijk ook uitgebreid over het huis gepraat. Over de stopcontacten is veel gediscusseerd... is het nu bakkeliet of niet? En is het nu donkerbruin of zwart?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:42 schreef twentemeisje het volgende:
Dat zeil is heel erg leuk!
Jullie zijn ook al lekker bezig, fijn he dat je nu eindelijk los kan gaan! En bedankt voor je berichtje, ik ben erg benieuwd naar je bakelieten stopcontacten, zijn ze ook zwart? Volgens mij zag ik er wat op de foto's hierboven langskomen. Laat die foto's maar komen zou ik zeggen
. Dan hebben we er daarna nog wel even contact over!
Wow wat zijn jullie lekker bezig zeg! En wat een enorm tempo!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:21 schreef Rallydame het volgende:
[ afbeelding ]
Van deze kapstokhaken hadden we er 3. Nu liggen ze netjes in een lade te wachten op.... ehm... ja waarop is niet echt duidelijk maar dat ze niet terug geplaatst worden is zeker.
Wij hebben er nog geen bestemming voor. Dus als ik je er een plezier mee kan doen..quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:20 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Wow wat zijn jullie lekker bezig zeg! En wat een enorm tempo!
Hele brutale vraag maar die (toch best wel heel erg foute) kapstokhaken zouden echt geweldig staan in onze nog in te richten bibliotheekkamer (ik moet nodig eens mijn klustopic updaten, we zijn inmiddels weer een stukkie verder).
Heb je er al een bestemming voor bedacht?
Ik ga nog even verder op het verwijderen...quote:Op woensdag 6 mei 2009 14:23 schreef Rewimo het volgende:
Ik lees alleen maar over "verwijderen"Staat er nog wat overeind?
Tof huis wordt het volgens mij. De kamer zal nu wel behoorlijk groot zijn met de tuinkamer erbij
Ah, super, ik PM je evenquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:38 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Wij hebben er nog geen bestemming voor. Dus als ik je er een plezier mee kan doen..![]()
Moeten we even "babbelen" over hoe ik ze bij je krijg...
Schoorsteen was inderdaad niet zo makkelijk te verwijderen.. Heeft wat kracht gekost en heel wat spierpijn bij de mannen opgeleverd.. Maar we zijn wel onwijs blij dat hij weg is.. Stiekem nam die toch heel wat ruimte in beslag in het huis...quote:Op maandag 11 mei 2009 18:12 schreef WRH het volgende:
moet een beste klus zijn geweest, die schoorsteen verwijderen.
Daar zou ik maar bovenop gaan zitten. Kenissen hebben 3 maanden moeten wachetn op het verzetten vd meterkast/gasmeter.. Uiteindelijk hebben die het zelf gedaan. Wat ze net geen boete maar wel een fikse preek plus een berg moeten bewijzen van meterstanden opleverde.quote:Op woensdag 13 mei 2009 07:17 schreef Rallydame het volgende:
We liepen nu namelijk op sommige punten al een beetje vast... De gas- en elektriciteitsmeter zou de netwerkbeheeder vervangen. Ze stuurde heel snel na de aanvraag iemand naar ons toe, nu wachten we alleen al 2 weken op een offerte..Geen idee hoe lang het duurt voor er dan ook daadwerkelijk iemand de boel gaat verleggen / vervangen...
Het verplaatsen van de gasmeter komen ze in week 25 doen. Qua tijd wordt dat allemaal een beetje krap. Hij zit nu op de plek van de hoekkast in de nieuwe keuken, die wordt gezet in week 28. De vloer moet er echter ook nog uit in de keuken en die kan er weer niet uit voor de gasmeter is verplaatst... Het zou allemaal moeten kunnen maar dan moet er niets mislopen...quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:18 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Daar zou ik maar bovenop gaan zitten. Kenissen hebben 3 maanden moeten wachetn op het verzetten vd meterkast/gasmeter.. Uiteindelijk hebben die het zelf gedaan. Wat ze net geen boete maar wel een fikse preek plus een berg moeten bewijzen van meterstanden opleverde.
Maar vind het ook erg hard gegaan!
Ik wens je jou en de anderen in ieder geval veel sterkte !quote:Kuipers - Hissink (S14) afgevoerd maar buiten levensgevaar...
De Sezoensrally eindigde alsnog in een anti-climax: De vader van Dennis, René Kuipers, ging op de voorlaatste proef in Beek-Bree zwaar van de baan. De bemanning werd geëvacueerd uit de zwaar gehavende wagen en naar het hospitaal afgevoerd. De situatie is ondertussen stabiel. René is reeds terug in Hengelo, Bart wordt in een kunstmatige coma gehouden in het ziekenhuis van Genk.
http://www.mediabom.tv/magazine/zware_crash_in_rally_van_bocholt/
Bij ons komt ie niet meer terug en we hebben hem nog wel liggen (volgens mij ook helemaal compleet) dus als je een bestemming weetquote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:15 schreef Amun-Ra het volgende:
Wat wordt er bij je toch een hoop werk verzet. Netjes hoor !
Je kunt al een beetje zien hoe het eruit gaat komen te zien
even een verkapt vraagje: dat afdak bij je voordeur, wil je daar nog vanaf?
En hebben jullie het huis??quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:32 schreef snakelady het volgende:
heel gaaf zo!!
Wij horen vandaag of morgen of we een huis hebben, ook een jaren 60 woning waar enorm veel aan
gedaan moet worden, muren eruit enzo.
dus hou dit topic in de gaten.
Ik heb an sich wel interesse, maar moet (zoals menig andere man) eerst toestemming van de vrouw hebben (zo werkt dat nou eenmaalquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:45 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Bij ons komt ie niet meer terug en we hebben hem nog wel liggen (volgens mij ook helemaal compleet) dus als je een bestemming weet
Langzaam is de buurt aan het vernieuwen (eerste bewoners vertrekken naar gelijkvloerse woningen of verzorgingstehuizen) en je hoort overal dezelfde verhalen.. Grappig is wel dat iedereen een andere oplossing heeft gevonden voor de "problemen" waar wij nu tegen aan lopen. De gasmeter gaat bij ons bijvoorbeeld naar de meterkast omdat we daar nog wel plek voor hebben. Bij de buren zit ie in de kelderkast en een ander heeft hem in de originele inbouwkast zitten.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:50 schreef LieLie het volgende:
Wat herkenbaar! De schrootjes, de plafonds, de elektra, de gasmeter..
Ons huis is een jaar later gebouwd, hoort er blijkbaar bij
Maar jullie zijn echt goed bezig! Je kunt nu echt zien hoe het wordt
Ja, precies!quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:25 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Langzaam is de buurt aan het vernieuwen (eerste bewoners vertrekken naar gelijkvloerse woningen of verzorgingstehuizen) en je hoort overal dezelfde verhalen.. Grappig is wel dat iedereen een andere oplossing heeft gevonden voor de "problemen" waar wij nu tegen aan lopen. De gasmeter gaat bij ons bijvoorbeeld naar de meterkast omdat we daar nog wel plek voor hebben. Bij de buren zit ie in de kelderkast en een ander heeft hem in de originele inbouwkast zitten.
Ook zijn alle indelingen van de huizen inmiddels anders terwijl ze van origine allemaal gelijk waren. Zo is de buitenkant wel overal gelijk maar van binnen toch totaal anders. Leuk om te zien en horen hoe een ander zulke dingen heeft veranderd. Maar dat ervaar jij misschien ook wel bij jullie in de straat.
Ik las inderdaad in andere topics dat er veel verschillende benamingen voor zijn. Oa raggelen maar steeds als ik dan weer een update wilde typen zat ik me af te vragen of tengels dan gewoon raggels zijn? Of dat het dan weer anders heet.. Daarom maar gewoon consequent hetzelfde aangehoudenquote:Op woensdag 10 juni 2009 12:12 schreef Ml-etje het volgende:
Dankzij je foto's weet ik eindelijk wat tengels zijn :$
We hebben inderdaad nog een hele tijd. Maar stiekem gaat er straks veel tijd in de vloer zitten ben ik bang.. Uitkappen, zand afgraven, isoleren, zand erop, beton storten en dan mag je er weer een week niet op lopen heb ik me laten vertellen. De tijd hebben we misschien wel hard nodig nog...quote:22 juli dat is gewoon over een ruime maand:D goed joh!!
Er zijn tot nu toe een paar dingen door een aannemer gedaan (nieuwe achterdeur, muur woonkamer-keuken eruit, vaste trap zolder, schoorsteen verwijderen) dat heeft meer geld gekost dan alleen materiaal. De rest van alle klussen heeft "alleen" nog maar materiaal gekost.quote:Oef dat heeft vast een kleine "gracht" met geld gekost dat verleggen enz.
Tnx!quote:Beetje op schema verder?? Ziet er wel goed uit iig!
Ons huis was op een inbouwkast na nog in de originele staat. De oud-bewoners hadden alleen de inbouwkast in de keuken verwijderd zodat de keuken een kastje groter werd. Als die mensen nu binnen komen dan schrikken ze zich een ongeluk denk ik.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:08 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, precies!
Het huis naast ons is nog in de originele staat, dan zie je hoe anders de rest is!
De gasmeter is bij ons in de berging terecht gekomen
Dat hebben wij ook inderdaad.. die mensen hebben er ook vanaf het begin gewoond.. en waren heel trots op alles wat ze geknutseld haddenquote:Op woensdag 10 juni 2009 14:30 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Ons huis was op een inbouwkast na nog in de originele staat. De oud-bewoners hadden alleen de inbouwkast in de keuken verwijderd zodat de keuken een kastje groter werd. Als die mensen nu binnen komen dan schrikken ze zich een ongeluk denk ik.
Gelukkig spreken we ze nog wel eens om de post te brengen dus weten ze wel wat we van plan zijn en al gedaan hebben maar dan nog. 45 jaar ergens wonen en het dan binnen een jaar compleet anders zien lijkt me best schokkend.
Hihi... zo herkenbaar dit..quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:45 schreef Ml-etje het volgende:
Zij kijkt ons soms in shock aan van waaaat gaan jullie doen? Hij knikt eens en heeft wel gevraagd of hij nog eens mocht komen kijken.
Soms voel ik me wel schuldig want alles waar zij zuinig en trots op waren mikken wij eruit
Wij kregen ook complete instructies mee over oa de rolluiken en het raam van de badkamer.quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:52 schreef LieLie het volgende:
Ze lieten alles op de dag van de overdracht ook nog een keer zien als heel bruikbaar en goed zo.. en twee uur later hebben we de vloer eruit getrokken![]()
Heb je alle tegels al geprobeerd?? Misschien zit er wel een geheime, ultra moderne lichtknopquote:Zo zitten er spotjes boven de spiegel waar we na drie maanden nog steeds niet van weten hoe ze aanmoeten (niet waarschijnlijk)
Toekomstverhaal,quote:Op donderdag 11 juni 2009 07:17 schreef Rallydame het volgende:
-knip-
Ultramodern??quote:Op donderdag 11 juni 2009 07:28 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Heb je alle tegels al geprobeerd?? Misschien zit er wel een geheime, ultra moderne lichtknopAltijd handig zulke dingen
Volgens mij zei ik dat ik uit Tongelre komquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:20 schreef KlusMolletje het volgende:
Over minder dan 24 uur worden en ik eigenaar van een 2-onder-1-kap in Wernhout.
En je zegt dat je in Tongelre woont.. hahaha..
of is dat de straat/wijk ofzo?
"Schat?? Kijk jij even of het licht werkt in de badkamer?? "quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:46 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ultramodern??![]()
Ik denk dat het gewoon nooit is afgemaakt.. of dat er iets anders overheen is geplakt.. zoals bij de drie plafonds en drie vloeren in de hal
Ik blijf erbij... Hebben wij dezelfde oud bewoners??quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:56 schreef Ml-etje het volgende:
Ze gaan nog geen 2 km verderop wonen dus komen kijken doen ze bij ons sowieso en goed tips hebben ze ook.
Je hebt ook helemaal gelijk.quote:Op donderdag 11 juni 2009 08:14 schreef Barbie het volgende:
[..]
Toekomstverhaal,.
Al je bloed, zweet en tranen van nu, worden over tig jaar bij verkoop achteloos in de container van de volgende bewoner gemikt,.
De drie plafonds zijn er allemaal uit, van de drie vloeren (van boven naar beneden: vloerbedekking, parket, tegels) hebben we de tegels laten liggen en die is glad gemaakt om de nieuwe vloer op te leggenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 08:06 schreef Rallydame het volgende:
[..]
"Schat?? Kijk jij even of het licht werkt in de badkamer?? "
" Ehm..... met welke knop?? "
" Hoezo welke knop??"
" Nou... er zit er geen.."
" ^%#&%)&^@ !!! Waar heb ik die dan gelaten"
Ik zie het al helemaal voor me...
Ga je alles in de hal ook verwijderen of haal je er dan van ieders maar eentje uit?
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 08:11 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Ik blijf erbij... Hebben wij dezelfde oud bewoners??![]()
De "onze" zijn hemelsbreed ook binnen de 2km-grens gebleven.. Hihi...
Ik vind overigens de "bemoeienis" ook niet erg. Voel me alleen steeds zo schuldig als ik ze moet vertellen dat hun goed bedoelde adviezen geen nut hebben aangezien het weg gaat. De manier van kijken dan...
Goed is ie he..quote:Op maandag 15 juni 2009 19:26 schreef styliste het volgende:
oh... mag ik die papa lenen voor mijn verbouwing?
Jij bent er anders ook aardig vroeg bijquote:Op dinsdag 16 juni 2009 07:23 schreef Ml-etje het volgende:
Zoo je bent lekker vroeg!
Das wel hip hoor ouders die meelezen!
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 07:28 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Jij bent er anders ook aardig vroeg bij![]()
Op dinsdag en donderdag ben ik altijd vroeg aangezien ik dan moet werken in Hoofddorp. Om nog een beetje voor de files te blijven, vertrek ik dan om 5 uur vanuit Eindhoven of Zundert. Ben ik voor de files, voor half 7 op kantoor en kan ik nog een volle dag maken (8 uur) om rond 15 uur weer naar het zuiden te vertrekken. Anders is het geen doen met de files en nu blijf ik het een beetje voor![]()
Het went allemaal die lange dagen (en weinig slaap) maar vandaag is het toch wel een zware dag hoor.... Pff.. had nu liever nog in mijn bedje gelegen
Even mezelf een stukje quoten, scheelt weer typenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 07:24 schreef Rallydame het volgende:
Vandaag zullen de mannen verder gaan met het slopen van de laatste put en alvast aan de riolering beginnen als ik het goed begrepen heb. Dan ga ik vanavond na mijn werk weer verder met de raampjes schoonmaken van de deuren (zit nog wat oude verf op) en dat mooi afkitten. En alvast verder met het schuren van de 3 radiatoren voor het 2e laagje grondverf... Genoeg te doen dus..
Dat magquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:13 schreef Xs2Shanna het volgende:
Mag ik vragen wat jij voor het plaatsen van de gasmeter betaald hebt?
Nou die werken er ook een berg bij Enexisquote:Ik heb net Eneco en Stedin aan de telefoon gehad, maar daar schijnen blijkbaar alleen maar kansloze mensen te zitten die geen enkele vraag kunnen beantwoorden.
Gefeliciteerd als het door mag gaanquote:Ik heb de koop van mijn droomhuis bijna rond, een verdieping in een herenhuis. Echter moet het kadastraal en fysiek nog gesplitst worden. Alle meters lopen nu vanaf de bovenste verdieping.
Ik kan je dus helaas ook niet veel verder helpenquote:Ik wil een indicatie van de kosten, maar niemand weet me dat te vertellen.
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:01 schreef Amun-Ra het volgende:
teugkomend op het overkappinkje bij de voordeur...
meissie zei letterlijk: "da hebben we toch nie nodig?"
Dus de interesse is over![]()
Ik vond hem gewoon echt niet mooiquote:Op donderdag 18 juni 2009 08:10 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hmm ik zou er soms een moord voor doen als ik in de regen sta te pielen met m'n sleutel.
Ik heb alleen maar de afbeeldingslocatie gekopieerd, dan hoef je ze niet op te slaanquote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:29 schreef Rallydame het volgende:
Dank je wel Styliste.
Op mijn werk kon ik het allemaal niet opslaan. Had bedacht dat nu maar even te doen maar je was me voorScheelt mij weer puzzelen
![]()
@MI-tje
Het is ongelofelijk warm. Het zou een stuk fijner zijn om het te kunnen doen als het na de zomer was maar helaas hebben we de tijd niet. En aangezien dit niet in de planning zat was het ook niet echt een makkelijk te plannen iets. Anders hadden we het zeker eerder gedaan.
Nu is het heel veel water drinken en proberen wat anders te doen op het heetst van de dag... Of gewoon even lekker op het terras zitten![]()
Maar ik heb diep respect voor Niels hoor.. Die houdt het echt enorm lang vol...
Normaal is het niet echt een probleem vrij te krijgen maar nu helaas wel. Dit is geloof ik de eerste keer in 7 jaar dat er een aanvraag van me geweigerd wordt. Ach kan gebeuren... alleen voor mij vervelend dat het dan toevallig vandaag isquote:Op woensdag 22 juli 2009 10:18 schreef Ml-etje het volgende:
Balen hoor dat je niet vrij bent. Wat dat betreft moet ik een blaar in mijn handen knijpen heb nl mijn eigen afdeling die ik van P-zaken voorzie dus vrij nemen gaat altijd als de boel maar op 1 of andere manier doorrolt.
Deze 3 zijn inderdaad voor boven (slaapkamers)quote:Lekker hoor alles al in de verf, radiatoren voor boven dan?
Sorryquote:Enne foei spieken@work, waar Ml-etje even heel snel(vandaag ben ik wel vrij)
Kluswoningen zijnquote:Op woensdag 22 juli 2009 10:40 schreef James-Hetfield het volgende:
Wowheftige verbouwing.
Ben stiekem wel jaloers op alles wat jullie doen
Kom ik aan met een nieuwbouw huis.
Maar ooit, in de toekomst.....kluswoning
Nee geen Ikea. We hebben hem gekocht bij Brugmanquote:Op woensdag 22 juli 2009 23:50 schreef Estelle_ het volgende:
Mooie keuken!Een witte/lichte keuken oogt altijd wat frisser en groter dan een donkere keuken vind ik.
Ikea?
De ruimte die we overhouden valt ons ook zeker niet tegen..quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:20 schreef twentemeisje het volgende:
Mo-hooi! En wat heerlijk groot is die keukenruimte!
Daar kan ik helemaal in komen..quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:38 schreef truttebosje het volgende:
mooie keuken, mooi werkblad ook.
(ik vind persoonlijk alleen die handgrepen wat grof overkomen)
Het zal wel komen omdat het er zoveel zijn dat het een beetje heftig overkomt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:21 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Daar kan ik helemaal in komen..
Ik was er ook niet helemaal van overtuigd toen we gingen kiezen maarwist zeker dat het goed zou komen..
En als ik er nu voor sta vind ik het eigenlijk wel mee vallen... Het maakt hem ook wel stoerder..![]()
Maar goed... iedereen zijn ding toch
Ik heb ook redelijk de vrije hand. Alleen de greepjes en de glazen achterwand niet hij wil draadglas en ik vind het niet mooi en hij wilde tegels in de hal en ik liever hetzelfde laminaat als in de woonkamer en keuken. Voor de rest is eigenlijk alles in het huis een gezamelijke keuze en heb ik mijn zin gekregen om ook boven laminaat te nemen terwijl hij liever tapijt had (zeker in de slaapkamer). Het is zo gek nog niet verdeeld..quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:41 schreef truttebosje het volgende:
(niet TE vaak natuurlijk haha, maar net genoeg zodat je verder lekker je gang mag gaan.)
Aha dat kende ik nietquote:Op donderdag 23 juli 2009 21:59 schreef Rallydame het volgende:
In het kastje zit een soort van flesje die je er gewoon van af kan schroeven. Maar je kan ook het pompje er van af halen en dan van boven alles er in gieten![]()
In mijn eerste huis had ik het ook en in het begin schroefte ik nog netjes van onderen het flesje er van af, maar op een gegeven moment ging dat gewoon van bovenNiet helemaal de manier dus ik ga me weer aanleren het netjes vanuit het kastje bij te vullen
![]()
Hee broertje!! Wat leuk dat je mee leest en postquote:Op donderdag 23 juli 2009 23:14 schreef KlusDavekuh het volgende:
Yo zuske! Toch maar even een acount aangemaakt hier om te kunnen reageren op je vette keuken! Ziet er allemaal netjes uit.
Heb nog even gedacht om ook maar eens een topic aan te maken voor me huisje. Aangezien de mensen hier nogal van klushuizen houden merk ik haha. Maar ik denk dat ik daar wel erg laat mee ben he![]()
Kus van je broer!
Tnxquote:Op vrijdag 24 juli 2009 09:33 schreef Vonkenboer het volgende:
Nette keuken is het geworden !geen knalkleur, gewoon lekker tijdloze moderne keuken
![]()
knip - foto
Maar zou het niet mooier zijn geweest dat het aanrechtblad in verstek gezaagd was ipv zo aan elkaar ?
Of was dat niet mogelijk ?Komen er verder gewoon tegels boven het aanrechtblad ? of gaan jullie dat anders wegwerken ?
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:00 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Hee broertje!! Wat leuk dat je mee leest en post![]()
Voor klushuizen en achteraf posten is het nooit te laat. Geloof me... dit willen ze wel zien hoor![]()
Gewoon op het net gooien die handel![]()
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:00 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Hee broertje!! Wat leuk dat je mee leest en post![]()
Voor klushuizen en achteraf posten is het nooit te laat. Geloof me... dit willen ze wel zien hoor![]()
Gewoon op het net gooien die handel![]()
Dinsdagaaf bij jou aan de klus of moet je werken?
Kus
Tinypic is makkelijker in gebruikquote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:40 schreef KlusDavekuh het volgende:
Ik zal dan maar eens gaan kijken hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Jij doet dat via photobucket toch? Ik ga op onderzoek...
Leuk!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:40 schreef KlusDavekuh het volgende:
Ik zal dan maar eens gaan kijken hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Jij doet dat via photobucket toch? Ik ga op onderzoek...
O oh...ben bang dat ik nu al de verkeerde naam heb gekozenquote:
quote:
Ik vond de lelie wel mooi staan. Zelf zou ik hem misschien niet zo snel uitkiezen maar hij stond er nu al en mooi in bloei.quote:[quote]Op vrijdag 31 juli 2009 12:34 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik haat lelies en heb ook nog eens geen groene vingers (zelfs ooit eens een aloe vera en meerdere cactussen dood gekregen...), dus daar heb ik geen antwoord op![]()
quote:En nu krijg ik bijna een hartverzakking... vliegt ineens een vogel *BAM* tegen mijn ontzettend ongezeemde ramen aan, damn wat een klap!![]()
Volgend jaar gaan we samen met de buren wat aan het dak doen. Dan gaan we ook kijken of we wat ramen kunnen plaatsen. Voorlopig wordt er dus niet veel aan de zolder gedaan. Dit is alleen nodig omdat we aan het muurtje de cv ketel willen maken. En dat muurtje kan pas gemaakt worden als de nieuwe steunbalken er zitten etc...quote:Leuk, wat jullie doen met de zolder! Inderdaad wel practisch om die balk weg te halen daar.
Krijgen jullie nog meer licht daar in de vorm van een dakraam of -kapel? Of is dat voor later?
Schuren en plamuren is zo'n rotklus... als ik mijn studiedingen van vandaag heb afgerond ga ik het kozijn plamuren... zo geen zin in... maar ja![]()
Zijn ze er nu al?quote:Ow, de kapstokhaken zijn net bezorgd, bedankt voor het opsturen! Ze zijn wel een stuk groter dan ik dacht, maar dat gaat helemaal goed komen!Wil je me nog PM-en over het rekeningnummer?
Jeejquote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:13 schreef Ml-etje het volgende:
Volgend jaar komt hij gewoon weer op..althans bij ons is het ieder jaar weer feest, al is die ene van ons lang zo mooi niet.
Zolder wordt in eerste instantie logeerkamer en opslag maar is ruim genoeg om ooit wel een permanente kamer voor iemand te worden (mits er wat ramen in komen)quote:Fikse zolder hoor! Handig.
Bij mij heeft het een "achtergrond" waardoor ik niet van lelies houd, vooral de geur eigenlijk. Maar goed, doet er niet toe. Ik las over die lelie-kever dat het best wel een plaag is en dat je er weinig tegen kunt doen, dus da's wel balen voor jequote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:35 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Ik vond de lelie wel mooi staan. Zelf zou ik hem misschien niet zo snel uitkiezen maar hij stond er nu al en mooi in bloei.
Groene vingers heb ik ook niet... mijn cactussen gingen ook dood dus ben benieuwd wat er van deze mooie tuin nog gaat worden![]()
Hebben jullie het vogeltje (dood?) gevonden? Hier vloog 'ie een beetje wazig weer weg, zal wel ene hersenschuddingetje hebbenquote:![]()
Boven op het kleine achterslaapkamertje stond de deur wagenwijd open een paar maanden geleden. Een vogel dacht de bocht af te kunnen snijden denk ik maar vloog ook tegen het raam. Wij hoorden wel iets maar konden niet plaatsen wat het was. Achteraf dus waarschijnlijk het vogeltje...![]()
Slim plan! hier willen we ooit ook een dakkapel aan de voorkant (nu alleen achterkant huis), maar dat heeft totaal geen haast, mag gerust nog wat jaartjes duren, toch ruimte zat voor ons nu. Maar als er andere bewoners bijkomen is het misschien wel handigquote:Volgend jaar gaan we samen met de buren wat aan het dak doen. Dan gaan we ook kijken of we wat ramen kunnen plaatsen. Voorlopig wordt er dus niet veel aan de zolder gedaan. Dit is alleen nodig omdat we aan het muurtje de cv ketel willen maken. En dat muurtje kan pas gemaakt worden als de nieuwe steunbalken er zitten etc...
Ja, supersnel he!quote:Zijn ze er nu al?Dat is snel. Dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd.
![]()
Als het goed is, heb je een PM met rek.nummer van me
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:45 schreef klusfoobje het volgende:
Ik ben behoorlijk onder de indruk van deze verbouwing en dan met name het tempe waarin het er doorheen gejaagd word![]()
We waren ook in meerdere opzichten onwijs blij dat hij mee kwam helpen. We zagen het namelijk ook wel op dezelfde manier als jijquote:Het gegeven dat de baas van je vriend mee staat te buffelen mag denk ik wel als een compliment van baas aan medewerker worden gezien![]()
Hij is verlijmt en heeft pennen. De balken waar de nieuwe balken invallen (er zitten er 2 dicht tegen elkaar dus de nieuwe balken zitten daar tussen gelijmd, geklemd) zijn beide steunbalken. De nieuwe balken zitten exact zoals de anderen die er al staan. Alleen nu wat meer gemaakt naar de huidige standaardenquote:Overigens die laatste zolder foto, waar je de balken wilt aanpassen... IS die alleen verlijmt", of zijn er nog pennen in geslagen? En daar waar die nieuwe balken op de vloer komen, ik doe ff de aanname dat daar wel een steun balk onderzit oid ?
Ik heb tussen elke laag geschuurd maar toch blijf je die "putjes" zien terwijl het oppervlak wel echt glad is. Heb gisteren nog maar eens geschuurd en even de eerste laklaag er op gezet. Vanavond ben ik er pas weer dus dan heeft het bijna 24 uur uit kunnen harden voor ik ga kijken. Ben erg benieuwd. Anders moet ik alle deuren weer helemaal opschuren zoals in het begin en dat is zonde van de lagen die er al op zitten aan grondverf..quote:Schuur je deur VOOR je de laklaag erop gaat doen helemaal glad met waterproof schuurpapier... Slijpen noemen ze het ook wel. Daarna laklaag erop, een dag of wat ECHT laten uitharden en nog een keertje mooi slijpen en daarna laklaag erop. Hoevaak je dat wilt doen moet je zelf weten.
het eindresultaat word echte rniet bepaald door de laatste laag, maar door de laag daarvoor enzovoort...
Overigens, schilderen doe je met een kwast en niet met een roller hoor, zeker niet je laatste laag. Enneuh, geen acrylverf gebruiken he!![]()
Hier viel de muur ook uit elkaar toen de badkamer verbouwd werd.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:47 schreef twentemeisje het volgende:
! Goed bezigggggg!
But are you killing all the lieveheerstbeessies?![]()
Herkenbaar trouwens, bij ons ging ook bij het werken aan de afvoer en leidingen in de badkamer de tussenmuur (bims) eraan...![]()
heeft er een compleet nieuwe muur tussengezet.
Nee hoor.... echt niet..... Hebben ze netjes van alle takjes af gehaald waar we ze op zagen zitten...quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:47 schreef twentemeisje het volgende:
But are you killing all the lieveheerstbeessies?![]()
Sommige planten gaan toch wel verwijderd worden hoor.... Ooit... als het huis af is en we aan de tuin gaan beginnen... Alles is zo onwijs groot en er staan 4 hortensia's in en 3 grote struiken met pioenrozen... Allemaal mooi maar misschien een beetje teveel voor ons, wat dat betreft, kleine tuintje...quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:57 schreef Ml-etje het volgende:
Ja waar gehakt wordt.. onbedoeld vallen er regelmatig extra stukjes af helaas.
Mooie tuin! Lekker groen ook en die lieveheersbeestjes
schilderen zelf is niet zovel werk, maar dat eeuwige geschuur en afgeplak......quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:03 schreef Ml-etje het volgende:leuk werk altijd. Beetje jammer van het schuren
truste!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |