abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71361527
Mooie keuken!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:44:27 #252
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71411647
En? Heeft je vent gezien wat je gedaan had?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:55:03 #253
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71418560
Hij zag het meteen
Ik had namelijk het plafond in het kleine slaapkamertje (waar we samen aan begonnen waren zaterdag) in m'n eentje verder dicht gemaakt. Ben maar 1.56 m dus ik was best trots op mezelf Platen wat vaker op mijn kop gekregen dan de bedoeling was en kramp in m'n armen van het steeds gestrekt staan... Maaaaar.... het plafond zit erin...
en nu denkt iedereen.... en was dat alles? maar ik vond het heel goed van mezelf hoor..
pi_71418668
nou daar mag je best trots op zijn hoor! da's een behoorlijke rotklus als je dat zelf moet doen.
  woensdag 29 juli 2009 @ 10:15:40 #255
248562 Rallydame
pi_71420474
top hoor! Ik weet nog dat witten me al rug, nek en weetikveelwat voor spierpijn opleverde. Boven je macht werken is super moeilijk.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 29 juli 2009 @ 10:37:02 #257
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_71420823
Keuken is mooi geworden
Die vierkant spoelbak is echt top!
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_71433122
Wat een gave keuken!!
Supermooi geworden!

Ik las geloof ik dat er op de muren achter het aanrecht latex komt, ipv tegels?
Is dat dan iets speciaals waardoor het geschikt is voor in de keuken?

Onze tegels zijn namelijk een lichtelijk fiasco.. (ligt aan de tegels, niet aan de zetter oid.)
Dus we moeten iets nieuws en ik vind standaard tegels niet leuk...
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:10:37 #259
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:58:47 #260
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_71463039
En ook jou volg ik nog Rally!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:47:01 #261
248562 Rallydame
pi_71485383
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:58 schreef twentemeisje het volgende:
En ook jou volg ik nog Rally!

Bedankt iedereen voor de complimentjes

De laatste dagen is er niet heel erg veel fotowaardigs gebeurd vandaar dat het hier weer wat stiller was. Ik ben alleen maar bezig geweest met schuren, schuren en.... ehm ja... schuren. Raam en deurkozijnen boven zijn nu bijna allemaal geschuurd, geplamuurd en weer geschuurd dus daar kan dit weekend de eerste grondverflaag op
is bezig geweest met de waterleiding voor boven. Die ligt nu inmiddels naar de zolder en naar de toilet boven. Van de zolder moet hij weer naar de badkamer maar dat moet nog..
Verder is hij vandaag bezig met de 2 nieuwe steunbalken die komen op de zolder. Er zit nu zo'n onhandige (maar natuurlijk zeer nuttige) steunbalk in het midden zodat je niet makkelijk op het tweede deel van de zolder kan komen. maakt nu 2 nieuwe steunbalken aan weerzijde zodat we er toch een deur kunnen maken en de zolder echt een kamer kan worden.
Even een foto om te laten zien wat ik bedoel.

Die middelste verticale balk gaat dus weg.

Ow... even stiekem een vraag hier tussen door... We hebben bezoek gehad van het Leliehaantje (in grote getalen kan ik je vertellen ) en ze hebben helemaal mijn mooie lelie opgevreten...

Nu heb ik nog nooit een lelie gehad in de tuin dus.... komt dit elk jaar voor en is er geen reden tot paniek?? Of is het voorgoed over voor mijn plantje..
Vind hem eigenlijk wel mooi dus als ik hem kan redden dan zal ik dat wel proberen... (een paar dagen niet bij het huis geweest en dan gebeurd er zoiets )
  vrijdag 31 juli 2009 @ 12:34:45 #262
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71486764
Ik haat lelies en heb ook nog eens geen groene vingers (zelfs ooit eens een aloe vera en meerdere cactussen dood gekregen...), dus daar heb ik geen antwoord op

En nu krijg ik bijna een hartverzakking... vliegt ineens een vogel *BAM* tegen mijn ontzettend ongezeemde ramen aan, damn wat een klap!

Leuk, wat jullie doen met de zolder! Inderdaad wel practisch om die balk weg te halen daar.
Krijgen jullie nog meer licht daar in de vorm van een dakraam of -kapel? Of is dat voor later?
Schuren en plamuren is zo'n rotklus... als ik mijn studiedingen van vandaag heb afgerond ga ik het kozijn plamuren... zo geen zin in... maar ja

Ow, de kapstokhaken zijn net bezorgd, bedankt voor het opsturen! Ze zijn wel een stuk groter dan ik dacht, maar dat gaat helemaal goed komen! Wil je me nog PM-en over het rekeningnummer?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_71487764
Volgend jaar komt hij gewoon weer op..althans bij ons is het ieder jaar weer feest, al is die ene van ons lang zo mooi niet.

Fikse zolder hoor! Handig.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 14:35:42 #264
248562 Rallydame
pi_71490274
quote:
[quote]Op vrijdag 31 juli 2009 12:34 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik haat lelies en heb ook nog eens geen groene vingers (zelfs ooit eens een aloe vera en meerdere cactussen dood gekregen...), dus daar heb ik geen antwoord op
Ik vond de lelie wel mooi staan. Zelf zou ik hem misschien niet zo snel uitkiezen maar hij stond er nu al en mooi in bloei.
Groene vingers heb ik ook niet... mijn cactussen gingen ook dood dus ben benieuwd wat er van deze mooie tuin nog gaat worden
quote:
En nu krijg ik bijna een hartverzakking... vliegt ineens een vogel *BAM* tegen mijn ontzettend ongezeemde ramen aan, damn wat een klap!

Boven op het kleine achterslaapkamertje stond de deur wagenwijd open een paar maanden geleden. Een vogel dacht de bocht af te kunnen snijden denk ik maar vloog ook tegen het raam. Wij hoorden wel iets maar konden niet plaatsen wat het was. Achteraf dus waarschijnlijk het vogeltje...
quote:
Leuk, wat jullie doen met de zolder! Inderdaad wel practisch om die balk weg te halen daar.
Krijgen jullie nog meer licht daar in de vorm van een dakraam of -kapel? Of is dat voor later?
Schuren en plamuren is zo'n rotklus... als ik mijn studiedingen van vandaag heb afgerond ga ik het kozijn plamuren... zo geen zin in... maar ja
Volgend jaar gaan we samen met de buren wat aan het dak doen. Dan gaan we ook kijken of we wat ramen kunnen plaatsen. Voorlopig wordt er dus niet veel aan de zolder gedaan. Dit is alleen nodig omdat we aan het muurtje de cv ketel willen maken. En dat muurtje kan pas gemaakt worden als de nieuwe steunbalken er zitten etc...
quote:
Ow, de kapstokhaken zijn net bezorgd, bedankt voor het opsturen! Ze zijn wel een stuk groter dan ik dacht, maar dat gaat helemaal goed komen! Wil je me nog PM-en over het rekeningnummer?
Zijn ze er nu al? Dat is snel. Dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd.
Als het goed is, heb je een PM met rek.nummer van me
  vrijdag 31 juli 2009 @ 14:38:17 #265
248562 Rallydame
pi_71490349
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:13 schreef Ml-etje het volgende:
Volgend jaar komt hij gewoon weer op..althans bij ons is het ieder jaar weer feest, al is die ene van ons lang zo mooi niet.
Jeej . Hij stond zo mooi in bloei dat ik het wel zonde zou vinden als het einde lelie was.
Kun je een lelie ook tegen dat Leliehaantje beschermen? Of moet je dan met zulk rotzooi aan de slag?
quote:
Fikse zolder hoor! Handig.
Zolder wordt in eerste instantie logeerkamer en opslag maar is ruim genoeg om ooit wel een permanente kamer voor iemand te worden (mits er wat ramen in komen)
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:17:23 #266
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71491511
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:35 schreef Rallydame het volgende:

[..]

Ik vond de lelie wel mooi staan. Zelf zou ik hem misschien niet zo snel uitkiezen maar hij stond er nu al en mooi in bloei.
Groene vingers heb ik ook niet... mijn cactussen gingen ook dood dus ben benieuwd wat er van deze mooie tuin nog gaat worden
Bij mij heeft het een "achtergrond" waardoor ik niet van lelies houd, vooral de geur eigenlijk. Maar goed, doet er niet toe. Ik las over die lelie-kever dat het best wel een plaag is en dat je er weinig tegen kunt doen, dus da's wel balen voor je
quote:

Boven op het kleine achterslaapkamertje stond de deur wagenwijd open een paar maanden geleden. Een vogel dacht de bocht af te kunnen snijden denk ik maar vloog ook tegen het raam. Wij hoorden wel iets maar konden niet plaatsen wat het was. Achteraf dus waarschijnlijk het vogeltje...
Hebben jullie het vogeltje (dood?) gevonden? Hier vloog 'ie een beetje wazig weer weg, zal wel ene hersenschuddingetje hebben
quote:
Volgend jaar gaan we samen met de buren wat aan het dak doen. Dan gaan we ook kijken of we wat ramen kunnen plaatsen. Voorlopig wordt er dus niet veel aan de zolder gedaan. Dit is alleen nodig omdat we aan het muurtje de cv ketel willen maken. En dat muurtje kan pas gemaakt worden als de nieuwe steunbalken er zitten etc...
Slim plan! hier willen we ooit ook een dakkapel aan de voorkant (nu alleen achterkant huis), maar dat heeft totaal geen haast, mag gerust nog wat jaartjes duren, toch ruimte zat voor ons nu. Maar als er andere bewoners bijkomen is het misschien wel handig
Wel willen we een Velux op de overloop gaan plaatsen binnen niet ál te lange tijd, want de wasmachine en droger staan daar en daar is dus geen licht of ventilatiemogelijkheid... Nu moet dus altijd de deur naar de zolderkamer open als we wassen/drogen.
Schijnt simpel te zijn om te plaatsen, maar dat zien we dan wel
quote:
Zijn ze er nu al? Dat is snel. Dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd.
Als het goed is, heb je een PM met rek.nummer van me
Ja, supersnel he!
Geeft niet hoor dat ze groter zijn, ik vind het juist wel leuk. Is alleen altijd zo grappig te merken dat je een voorstelling maakt en dat het dan heel anders kan zijn
Ik weet nog niet of ik ze zo laat of wit spuit... maar goed, dat komt wel/
Ik zal het geld even overmaken naar je.
Kleine haakje is ook leuk trouwens, thanks, ga even bedenken wat ik ermee ga doen.

Rallydame roeleert
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:46:22 #267
248562 Rallydame
pi_71492262

Een zolderraam plaatsen is niet zo moeilijk. In mijn vorige huis zat het er zo in (en dat voor 2 mensen die het nog nooit hadden gedaan) maar nu kijken we eerst hoever we komen met de rest van het huis, dan kijken we nog eens in de portemonnaie of er nog wat in zit... En dan beslissen we of het nut heeft het nu te doen of pas volgend jaar.
Op de voorzolder komen bij ons ook de wasmachine en droger dus wat meer ventilatie is nooit weg..
  maandag 3 augustus 2009 @ 07:08:52 #268
248562 Rallydame
pi_71555826
En weer even een kleine foto update..

heeft zich bezig gehouden met de waterleiding naar boven te leggen (naar zolder voor cv en wasmachine / droger) en naar beide toiletten. Die zijn netjes bijgevoegd in het straks te komen koofje op de trap (foto even niet bij de hand)

Verder heeft hij de brievenbus in de deur gemaakt. We hebben ook nog een hele leuke. oude in de muur zitten maar die mag niet meer gebruikt worden . Hij is te klein waardoor alle post die A4 formaat heeft, gescheurd / gevouwen binnen komt. Niet echt heel erg handig... Dus plankje achter de oude zodat die niet meer in gebruik is en nieuwe in de deur

Ook zijn de stootborden en zijkanten van de trap weer vrij van vloerbedekking

Op de treden zelf laten we het nog maar even zitten voor als er gestuct gaat worden. Zijkanten kan ik wel bedekken maar een hele trap is toch wat lastig..

Verdere dingen die gebeurd zijn:
- Er is veel opgeruimd Dus we hebben (voor zolang het duurt) weer een begaanbare oprit en overzicht in de spullen die we hebben.
- We hebben een 3-zits en voetenbank opgehaald, die we via marktplaats hadden gekocht. Het gaat om type Ektorp van Ikea in het beige. De 2-zits heb ik nog uit mijn vorige huis. Aangezien er geen budget meer over is om alles nieuw te kopen, hebben we maar even voor deze oplossing gekozen. En op zich zit de bank ook wel lekker (ik wilde alleen wel graag een andere ) Ach ja.... rest van de meubels moet zeker vernieuwd / aangeschaft worden dus dat heeft prioriteit..
- Er zijn weer een berg spullen uitgezocht die bij thuis stonden.
- Laminaat dat we bij z'n buren mochten opslaan zolang hebben we overgehaald naar ons huis (de pakken liggen nu bij ons in de garage ipv in die van hun ). Laminaat komt in de woonkamer en keuken (Foto is niet echt heel duidelijk. Hij is wat donkerder dan op de foto)

- Het nisje in het slaapkamerplafond is eindelijk dicht . Vorige week al maar het bewijs was nog niet getoond

- Ook nog even bewijs en laten zien hoe het door mij gezette plafond eruit ziet (de laatste plaat is bewust niet gezet want daar moeten eerst nog de verwarmingsbuizen komen)

- En met deze foto zijn jullie weer helemaal bij . De foto van de zolder met 2 nieuwe steunbalken. Als de lijm goed uitgehard is gaat de middelste balk weg.

Van alles wat ik geschuurd heb, heb ik maar geen foto's gemaakt.. Is niet echt boeiend natuurlijk (alsof de rest dat wel is )
De laatste weken gaat het allemaal wat langzaam en dat zal ook nog wel even zo blijven deze maand denk ik. moet veel werken dus de tijd die hij er eerst in kon steken hebben we nu niet meer. Maar het komt goed... langzaam maar het komt
pi_71556028
Heel boeiend allemaal toch? Ik vind van wel ennnn je hebt iets heeel goed gedaan, ik kan hier de foto's zien!
Mooie voordeur zeg! En de trap ook van die leuke nietjes/krammetjes?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 07:29:34 #270
248562 Rallydame
pi_71584593
Voor de foto's
Ik heb alleen geen idee wat ik anders heb gedaan dan normaal Dus misschien is het een eenmalige actie

is met de trap bezig geweest. Ik was aan het schuren en merkte het pas toen ik naar beneden wilde lopen en ineens zag dat ze er af waren Volgens mij ging het allemaal heel vlot want zo lang was ik nog niet aan het schuren. Misschien gewoon oude lijm waardoor het zo makkelijk ging. Zal het nog eens navragen..
Trap ziet er overigens uit alsof hij mooi schoon te krabben is om te schuren en lakken. Ben benieuwd als we zover zijn
Vandaag komt de keukenzetter nog eens terug. De vaatwasser kan niet open omdat hij vergeten is een klein stukje uit de plint te halen. Bovendien is ineens het rooster, wat boven op de koelkast / combi-kast zit, verdwenen. Ik denk dat deze in de kast is gevallen maar kan hem niet zien liggen dus misschien ligt ie al beneden. Als de plint er dan toch af is dan hebben we hem zo weer terug
zal vast wel weer verder gaan aan de waterleiding en de andere voorbereidingen die we nog kunnen doen voor de toiletten. Dan kan ik vanavond het laatste kozijn schuren en dan..... weer verder gaan schuren ..
Ik had de deuren in de grondverf gezet met een grondverfroller (begin me echt af te vragen wat het nut ervan is dus als iemand het me kan vertellen, graag ) maar die is veel grover dan een lakverfroller en nu lijkt het alsof er allemaal putjes in de deuren zitten. Het voelt wel glad aan maar je blijft het gewoon nog steeds zien na een laklaag.
Dus alle deuren kan ik weer grover gaan opschuren om van die "putjes" af te komen want ik wil wel strakke deuren... zucht... Maar vooruit..... bezigheidstherapie...
pi_71584675
DAt zou wel jammer zijn maar ik zie ze harstikke illegaal nog
Zit hier al drie wakrtier wakker tye worden.

Super joh dat die trap zo snel klaar is!
Haha dat is wel grappig van die vaatwasser, maar dat rooster..het moet niet nu al beginnen met loslaten!
Hmm ja grondverf tsja voor de optimale hechting en voor beter bescherming.. maar dat helpt niet als je ze nog eens moet schuren. Doe je het wel met een glad rollertje? En desnoods met een kleintje doen heb je toch meer controle.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:08:57 #272
248562 Rallydame
pi_71591294
Een grondverfroller is niet glad dus vandaar die "putjes". Je voelt de putjes niet maar je ziet ze wel. Een lakroller die wel glad is kan de putjes dus ook niet vullen want het oppervlak is glad..

Beetje lastig uit te leggen. Vanavond proberen een foto te maken om het beter uit te leggen...
pi_71592128
Hmm ja snap het idee wel..dacht dat het probleem juist lag aan de roller maar snap nu dat hij die putjes juist zou moeten vullen.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:45:58 #274
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71592443
Ik ben behoorlijk onder de indruk van deze verbouwing en dan met name het tempe waarin het er doorheen gejaagd word

Het gegeven dat de baas van je vriend mee staat te buffelen mag denk ik wel als een compliment van baas aan medewerker worden gezien

Overigens die laatste zolder foto, waar je de balken wilt aanpassen... IS die alleen verlijmt", of zijn er nog pennen in geslagen? En daar waar die nieuwe balken op de vloer komen, ik doe ff de aanname dat daar wel een steun balk onderzit oid ?

Schuur je deur VOOR je de laklaag erop gaat doen helemaal glad met waterproof schuurpapier... Slijpen noemen ze het ook wel. Daarna laklaag erop, een dag of wat ECHT laten uitharden en nog een keertje mooi slijpen en daarna laklaag erop. Hoevaak je dat wilt doen moet je zelf weten.

het eindresultaat word echte rniet bepaald door de laatste laag, maar door de laag daarvoor enzovoort...

Overigens, schilderen doe je met een kwast en niet met een roller hoor, zeker niet je laatste laag. Enneuh, geen acrylverf gebruiken he!
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  woensdag 5 augustus 2009 @ 09:32:17 #275
248562 Rallydame
pi_71615783
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:45 schreef klusfoobje het volgende:
Ik ben behoorlijk onder de indruk van deze verbouwing en dan met name het tempe waarin het er doorheen gejaagd word
Dank je
quote:
Het gegeven dat de baas van je vriend mee staat te buffelen mag denk ik wel als een compliment van baas aan medewerker worden gezien
We waren ook in meerdere opzichten onwijs blij dat hij mee kwam helpen. We zagen het namelijk ook wel op dezelfde manier als jij
quote:
Overigens die laatste zolder foto, waar je de balken wilt aanpassen... IS die alleen verlijmt", of zijn er nog pennen in geslagen? En daar waar die nieuwe balken op de vloer komen, ik doe ff de aanname dat daar wel een steun balk onderzit oid ?
Hij is verlijmt en heeft pennen. De balken waar de nieuwe balken invallen (er zitten er 2 dicht tegen elkaar dus de nieuwe balken zitten daar tussen gelijmd, geklemd) zijn beide steunbalken. De nieuwe balken zitten exact zoals de anderen die er al staan. Alleen nu wat meer gemaakt naar de huidige standaarden
quote:
Schuur je deur VOOR je de laklaag erop gaat doen helemaal glad met waterproof schuurpapier... Slijpen noemen ze het ook wel. Daarna laklaag erop, een dag of wat ECHT laten uitharden en nog een keertje mooi slijpen en daarna laklaag erop. Hoevaak je dat wilt doen moet je zelf weten.

het eindresultaat word echte rniet bepaald door de laatste laag, maar door de laag daarvoor enzovoort...

Overigens, schilderen doe je met een kwast en niet met een roller hoor, zeker niet je laatste laag. Enneuh, geen acrylverf gebruiken he!
Ik heb tussen elke laag geschuurd maar toch blijf je die "putjes" zien terwijl het oppervlak wel echt glad is. Heb gisteren nog maar eens geschuurd en even de eerste laklaag er op gezet. Vanavond ben ik er pas weer dus dan heeft het bijna 24 uur uit kunnen harden voor ik ga kijken. Ben erg benieuwd. Anders moet ik alle deuren weer helemaal opschuren zoals in het begin en dat is zonde van de lagen die er al op zitten aan grondverf..
Overigens verf ik met de kwast en heb ik de roller alleen gebruikt om het streperige weg te krijgen. Licht eroverheen gegaan dus. Voor de grondverf was dat alleen wel al teveel. Laatste laag wordt zeker alleen met de kwast
Dank je wel voor je tips. Erg fijn als iemand mee denkt en er meer van weet
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:40:39 #276
248562 Rallydame
pi_71741956
Zo het was weer even geleden dat we weer zichtbare vooruitgang hadden.
Dat schuren vergt veel tijd maar dat is niet echt fotowaardig nietwaar...

Inmiddels zijn alle deur- en raamkozijnen boven geschuurd. Ook heb ik alle deuren weer opnieuw grof moeten opschuren . Hopelijk zijn we nu van die putjes af..
is bezig geweest met de waterleiding en afvoer van het toilet beneden. Door het kappen in de muur voor de afvoer viel helaas wel een heel stuk van de muur eraf dus dat wordt weer smeren

Toilet is al gesteld

Wastafel voor de toilet beneden (had ik nog niet laten zien geloof ik )

Vrijdagavond zijn vriendlief en ik bezig geweest met tengelen van de aanbouw. Zaterdag hebben we er ook de elektra getrokken.

Zaterdag heeft ook even de naden van het plafondnisje op de slaapkamer gesmeerd zodat mijn papa kon stuccen.

's avonds zijn Niels en ik lekker uit eten gegaan en hebben daarna nog een biosje gepakt. Dank je wel voor de fijne avond lief
Vandaag moest hij weer werken dus hij heeft gemist dat het slaapkamer plafond is gestuct inclusief het nisje . Ook is het raamkozijn op de slaapkamer aan de voorkant gegrond en zijn de deur en het klapraampje op het kleine slaapkamertje al gegrond.
Nisje gestuct

Halverwege

Helemaal af

Zit er iets op mijn hoofd? Waar dan?

Afplakken moet ook gebeuren

Deur voor grondverf

Deur gegrond

Toen werd het te warm voor verven en stucen en zijn we de tuin nog even in gegaan.
Papa aan het snoeien

Na wat snoeiwerk

En we hebben onwijs veel lieveheersbeestjes in de tuin

Morgen gaat denk ik verder met de toilet. Dan kunnen we misschien ook weer eens daar plassen. En kan mijn mama ook weer komen (Hi mama )
Kan ik verder met gronden als het minder warm is. Langzaam gaan we wel vooruit
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:47:01 #277
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_71742136
! Goed bezigggggg!

But are you killing all the lieveheerstbeessies?

Herkenbaar trouwens, bij ons ging ook bij het werken aan de afvoer en leidingen in de badkamer de tussenmuur (bims) eraan... heeft er een compleet nieuwe muur tussengezet.
pi_71742386
Volgens mij had ik hier nog niet gepost, dus allereerst: begint er goed uit te zien! Mooie keuken ook.
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:47 schreef twentemeisje het volgende:
! Goed bezigggggg!

Herkenbaar trouwens, bij ons ging ook bij het werken aan de afvoer en leidingen in de badkamer de tussenmuur (bims) eraan... heeft er een compleet nieuwe muur tussengezet.
Hier viel de muur ook uit elkaar toen de badkamer verbouwd werd. Badkamermannetje heeft het wel mooi dichtgemaakt en de hele wand (andere kant dus...) opnieuw gespoten.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71742443
Ja waar gehakt wordt.. onbedoeld vallen er regelmatig extra stukjes af helaas.
Mooie tuin! Lekker groen ook en die lieveheersbeestjes
pi_71742512
Veel dames hier ook. Ik weet niet eens meer welk huis bij wie hoort.
It's funny
But not ha-ha funny.
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:55:59 #281
248562 Rallydame
pi_71744274
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:47 schreef twentemeisje het volgende:
Nee hoor.... echt niet..... Hebben ze netjes van alle takjes af gehaald waar we ze op zagen zitten...
En toch hebben we er heeeeeeeeeeeeeel veel gemist... Deze kwamen in de kliko (heet dat overal hetzelfde?? ) allemaal naar boven gekropen. Heb netjes de kliko open laten staan zodat ze eruit kunnen vliegen... Vrijdag wordt ie pas opgehaald dus tot die tijd kunnen ze nog andere woonruimte zoeken...
Lieveheersbeestjes
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:58:45 #282
248562 Rallydame
pi_71744335
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:57 schreef Ml-etje het volgende:
Ja waar gehakt wordt.. onbedoeld vallen er regelmatig extra stukjes af helaas.
Mooie tuin! Lekker groen ook en die lieveheersbeestjes
Sommige planten gaan toch wel verwijderd worden hoor.... Ooit... als het huis af is en we aan de tuin gaan beginnen... Alles is zo onwijs groot en er staan 4 hortensia's in en 3 grote struiken met pioenrozen... Allemaal mooi maar misschien een beetje teveel voor ons, wat dat betreft, kleine tuintje...
pi_71744546
ruilen? Op de twee coniferen na alleen klein grut hier en daar is ons doggie ivm de schaduw niet blij mee.
  maandag 10 augustus 2009 @ 09:47:02 #284
248562 Rallydame
pi_71752977
Wat mij betreft kun je hier wat komen halen hoor
Heb je meteen ook wat planten die wat ouder zijn, waardoor ze misschien voller staan dan nieuw goed. Weet alleen nog niet hoe de tuin er bij ons uit gaat zien dus voordat ik iets roep waar het niet mee eens is.
Zal het er eens over hebben... Mocht je dan iets willen hebben, wat er bij ons toch uit gaat dan is het zonde dat het bij ons in de kliko verdwijnt als iemand anders er blij mee is nietwaar

Vandaag gaat verder met het toilet beneden en gaan we vanavond de gipsplaten tegen het plafond in de aanbouw maken. Als ik op tijd op mijn werk weg kan, dan kan ik misschien nog het raamkozijn op het kleine slaapkamertje gronden (alleen bewegende delen zijn nu gedaan).
Heb nu toch af en toe wel eens zoiets van... wat zou het nu fijn zijn als alles af was... . Maar we gaan rustig verder en af... dat komt het sowieso... Als we maar niet dingen te gehaast gaan doen. Meestal is de netheid dan ver te zoeken... en dat willen we niet...
pi_71753556
Hahaha ik moet ook eerst een tuinplan laten maken. Dus dat wachten we even af, tegen die tijd beide even roepen Lief wel van je!
Heb wel een megagoed idee door mijn ! Een vlonder halverwege de dijktuin dan heb je dus twee tuinen+terras.

Nee niet gaan haasten nu hé dat is zonde!
  maandag 10 augustus 2009 @ 11:22:18 #286
248562 Rallydame
pi_71755004
Geen nood...
Tuin is nu echt even geen prio. Tegen de tijd dat we er aan gaan denken dan laat ik even weten wat er bij ons gaat verdwijnen en dan kun je kijken of je nog iets nodig hebt. Ik gooi in ieder geval niets zomaar uit de tuin. Dan komt dat allemaal goed
pi_71755490
Idd kan wel wat bebossing gebruiken hoor dus komt allemaal goed en wil een rij hortensia's dus als je die kwijt wilt die zijn altijd welkom.
Moet eens kijken hoe ver wernhout tuffen is overigens -edit- 45 minuten goed te doen en kijk dan wel lief aan voor zijn wagen.
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:10:42 #289
248562 Rallydame
pi_71758196

Gaat helemaal goed komen. Zal vanmiddag eens aan vragen of ie al weet wat er weg zou mogen en dan gooi ik hier wel even een balletje op. Hihi.. sterker nog... hij meldt zich op msn... Vraag het wel meteen
pi_71804817
En hoe is het hier? Nog vorderingen? Deuren klaar?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 09:34:59 #291
248562 Rallydame
pi_71810734
Ben er sinds zondag niet meer geweest
Vriendlief is vandaag ook een collega helpen, die krijgt vandaag zijn nieuwe betonvloer dus overdag zal er weinig nog gebeuren. Vanavond ga ik wel weer hoor... Zo 2 dagen niets doen in het huis vind ik maar niets.
Er zijn 2 scenario's vanavond... Of Niels gaat verder met de toilet en ik dus met de deuren... Of.. we gaan samen gipsplaten tegen het plafond in de aanbouw zetten.
Er moet iig weer wat gebeuren want anders komt het nooit af

Ow... we hebben het wel over de tuin en de planten gehad en er gaat sowieso veel uit en waarschijnlijk 2 hortensia's dus ik laat je weten als het zover is
pi_71812016
Is goed hoor!
Dat vind ik al een hele prestatie 2 dagen niets doen.
Ik voel me na een avond al een nietsnut .
wel lekker genoten van de 2 dagen niet klussen?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 12:11:49 #293
248562 Rallydame
pi_71814782
Ik voel me na een avond niet klussen ook al een nietsnut.
Maandag moest ik overdag werken en 's avonds heb ik wat papierwerk gedaan (moet ook gebeuren) en gisteren moest vriendlief werken en als hij moet werken ga ik (1x in de week) naar mijn ouders in Eindhoven. Dat was dus in dit geval gisteren. Komende week ben ik er weer dagelijks en veel alleen. Kan er nu dus wel weer helemaal tegen aan
pi_71815079
het is vast besmettelijk.
Ik heb ook 1 avond vrijaf vandaag maar dan mag ik zo meteen weer voor
Je bent iig uitgerust nu denk ik
  donderdag 13 augustus 2009 @ 06:56:57 #295
248562 Rallydame
pi_71839787
Gisteravond maar de bijkeuken getengeld ipv de gipsplaten in de aanbouw bevestigt. Als we nu met de gipsplaten aan de gang gaan kunnen we tenminste meteen door..

De komende 3 dagen ben ik alleen tijdens het klussendus zal het veel gronden (kozijnen), lakken (deuren en radiatoren) en schuren worden. Lekker rustig werk dus
Misschien dat vrijdag overdag nog wat kan doen aan het toilet beneden

[ Bericht 18% gewijzigd door Rallydame op 13-08-2009 07:01:18 (Toevoeging) ]
pi_71839826
Hier nog zo'n 'nietsnut' . Verf ze de komende dagen meissie!
  donderdag 13 augustus 2009 @ 22:33:55 #297
248562 Rallydame
pi_71861564
Tnx
Vanavond in die paar uurtjes toch nog best ver gekomen al zeg ik het zelf. Alle oude raamkozijnen (3 stuks) en alle oude deurkozijnen zijn gegrond. Het nieuwe badkamerraam en de 3 nieuwe deurkozijnen hebben al een grondlaag dus die hoefden nu niet meegenomen te worden. Die mogen mee in de volgende ronde grondverf
Morgen kan ik na mijn werk dus meteen verder met de eerste laklaag van de oude deuren en radiatoren. Daar kan ik me een deel van de zaterdag ook wel mee vermaken denk ik.. En anders ligt er nog genoeg om te schuren

Alvast welterusten
pi_71862500
leuk werk altijd. Beetje jammer van het schuren truste!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:06:59 #299
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_71867850
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:03 schreef Ml-etje het volgende:
leuk werk altijd. Beetje jammer van het schuren truste!
schilderen zelf is niet zovel werk, maar dat eeuwige geschuur en afgeplak......
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:36:27 #300
248562 Rallydame
pi_71871513
Vind schuren echt onwijs vervelend
Maar volgens mij vindt iedereen dat... geloof dat iedereen al heeft aangeboden om te komen verven maar ze zeggen er allemaal snel bij dat ze niet komen schuren. Hihi... Het is trouwens de laatste weken hier aardig rustig met hulp behalve mijn paps die is komen helpen en mijn mams weer als er een toilet is. ( is er mee bezig hoor mams ). Denk dat iedereen vakantie heeft van het klussen bij een ander (en dat is ook terecht)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')