Dan krijg ik als tip: meer eten. Die trip kan ik mijzelf besparenquote:Op vrijdag 17 april 2009 15:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Misschien moet je zelf een keer naar de dokter gaan? Zo weinig eetlust is echt niet gezond hoor!
Omdat ik de welbekende beginnersblessure aan m'n scheenbeen heb opgelopen, waardoor ik nu zelfs na een flink stuk wandelen al pijn heb. Als ik oefeningen doe lijkt het weg te zijn, maar zodra ik weer ga hardlopen is het weer terug. Baal er nog steeds van.quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:47 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Mooi zo, weg met dat ding dus!![]()
Waarom kun je niet meer hardlopen?
Ja, of hij/zij gaat even na waarom je eetlust zo slecht is? Dat je meer moet eten kan je idd zelf ook wel verzinnen. Je dokter zal hopelijk wel begrijpen dat je wilt weten waarom je zo weinig trek hebt!quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:52 schreef P.F het volgende:
[..]
Dan krijg ik als tip: meer eten. Die trip kan ik mijzelf besparen
Als je het zo goed weet, waarom doe je het dan niet?quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:52 schreef P.F het volgende:
[..]
Haha.quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:52 schreef P.F het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:54 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Als je het zo goed weet, waarom doe je het dan niet?
a) meer eten om af te vallen kan wel degelijk werkenquote:Op vrijdag 17 april 2009 15:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Haha.
Ik ben toen ik een jaar of 16 was ook eens naar een diëtiste geweest en toen kreeg ik ook als advies om meer te eten, terwijl ik wou afvallen verdomme. Stom wijf. Ben er ook nooit weer geweest.
Dat kan die dokter dan toch ook bedenken? Die kan ook verder kijken waarom je geen eetlust hebt.quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:56 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik eet wel. Ik heb alleen geen eetlust. Het zou fijner zijn dat ik het ook nog lekker vond tijdens het eten.
"Als je het zo goed weet"
Lekker hatelijk
quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:55 schreef ColdFeet het volgende:
Force-feeden is ook zowatMaar lief PF'je, pas je wel op? Ik heb toen ik net op kamers zat ook zo'n weinig-zin-in-eten-en-koken-en-niks-te-makken-tijd gehad... Heeft bij mij best wel wat gevolgen gehad, en niet echt leuke
Zijn er dingen waarin je wel trek hebt?
Oké dan doe ik zoquote:Op vrijdag 17 april 2009 15:57 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat kan die dokter dan toch ook bedenken? Die kan ook verder kijken waarom je geen eetlust hebt.
-edit- Jij bent degene die doet alsof je alles wat de dokter je kan vertellen al weet.![]()
Dat vind ik ook onzin, maar ik reageerde nu toevallig op jou.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:03 schreef P.F het volgende:
[..]
Oké dan doe ik zo
Ik ben er wel eens geweest en er kwam inderdaad geen concreet antwoord uit of mogelijkheid tot verder onderzoek.
Als iemand zegt dat hij te veel eetlust heeft en dat naar de diëtiste gaan geen zin heeft is er niks aan de hand, maar zodra ik dat zeg ben ik opeens een betweter..
Ik ken het wel hoor, dat oeverloze in-je-hoofd malen over wat je moet eten en of je uberhaupt wilt eten. Maar het is echt tijd voor actie, blijf niet aankutten, voordat je het weet veroorzaak je serieuze fysieke problemen! En zeker met voedselintolerantie/gevoeligheid moet je niet gaan klooien.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:00 schreef P.F het volgende:
[..]
Hm.. Ik heb nu zin in wodka met lipton clear green, als ik iets mocht bedenken. Of een aardbeien smoothie. Als ik eten ruik dan krijg ik meestal wel trek, maar als ik zelf moet koken dan moet ik eerst actie ondernemen voordat ik trek krijg dus dat werkt elkaar tegen
Maar dan sta ik in de supermarkt en dan sta ik voor het vlees en dan is dat zo duur terwijl ik het niet eens echt lekker vind dus koop ik het maar niet. En dan blijf ik uiteindelijk maar rondjes lopen omdat ik bijna alles of zonde van m'n geld vind of niet echt gezond vind.
Gister mocht ik een reep chocolade kopen maar toen dacht ik.. pff moet ik dat nog helemaal opeten ook en het is niet eens lekker..
Hm. Ik vatte die suggestie van Xm dan heel bitchy op.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:07 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat vind ik ook onzin, maar ik reageerde nu toevallig op jou.
Je vraagt een oplossing maar als er een goedbedoelde suggestie komt wijs je die meteen van de hand.
Ja, die was ik nog vergeten: het fysieke rotgevoel slaat ook op je humeurquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:08 schreef P.F het volgende:
[..]
Hm. Ik vatte die suggestie van Xm dan heel bitchy op.
Excuses.
Ik ben al twee dagen huilerig en denk dat de hele wereld tegen mij is. Ik dacht dat ik er overheen was maar nog niet helemaal dus.
Ik zie altijd vlekken als ik ga sporten. En m'n armen krijgen ook vlekkenquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:07 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ken het wel hoor, dat oeverloze in-je-hoofd malen over wat je moet eten en of je uberhaupt wilt eten. Maar het is echt tijd voor actie, blijf niet aankutten, voordat je het weet veroorzaak je serieuze fysieke problemen! En zeker met voedselintolerantie/gevoeligheid moet je niet gaan klooien.
Voor mij de gevolgen van ruim een jaar slecht eten (te weinig en ongezond):
- ik werd ongezond mager (BMI van 18 is NIET goed bij mij)
- mijn huid en haar werden lelijk en grauwig
- ik was altijd misselijk, duizelig, moe
- bij inspanning ging ik vlekken zien (en dan ging ik ook nog sporten)
- ik kreeg echt helse darmkrampen (dat is nooit meer helemaal overgegaan)
- mijn metabolisme ging finaal naar de klote, toen ik weer normaal ging eten, voelde ik me supergoed. Maar ik kwam in no time 15 kilo aan.
Kan ook aan mij liggen hoor, ik begon net chagrijnig te worden omdat ik migraine voel opkomen dus ik was ook niet helemaal de redelijkheid zelve.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:08 schreef P.F het volgende:
[..]
Hm. Ik vatte die suggestie van Xm dan heel bitchy op.
Excuses.
Ik ben al twee dagen huilerig en denk dat de hele wereld tegen mij is. Ik dacht dat ik er overheen was maar nog niet helemaal dus.
Ik ben ook ongesteld ennnn ik ben zondag naar awakenings geweest dus dat zou het ook nog kunnen zijn.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, die was ik nog vergeten: het fysieke rotgevoel slaat ook op je humeur
quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
a) meer eten om af te vallen kan wel degelijk werken
b) die dietiste had groot gelijk dat ze een 16-jarige niet op een hongerdieet zette.
Dus of je d'r even geen stom wijf noemt
Het is niet altijd zo, alleen als ik alleen ben.. Het geeft mij ook wel een heel rein gevoel? (Van bijv. pasta voel ik mij soms naar en m'n huid voelt dan vies en pijnlijk)quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mijn suggestie was allesbehalve bitchy bedoeld PF!!
Maak me eerder zorgen over je. Zo'n slechte eetlust is gewoon niet normaal en ik zou als ik in jouw schoenen stond, echt een keer met de huisarts gaan praten als er geen verbetering inzit.
Voedingscentrum doos? 5-8 boterhammen is echt niet veel. Als je er 10 koekjes naast eet welquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:17 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Ja, ik weet dat meer eten om af te vallen wel degelijk kan werken, maar ik kreeg al met moeite 3 boterhammen per dag weg en ik moest van haar 5-8 eten. Echt zo'n voedingscentrumdoos dus.
Ik heb iets tegen soep maar ik ga het denk ik wel maken! Ik heb uien en peulvruchten?quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:13 schreef ColdFeet het volgende:
Een lekkere maaltijdsoep, broodje erbij? Kun je nu al maken en straks opeten. En dan heb je morgen nog een kom
Makkelijk & goedkoop.
Da's minder.quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Omdat ik de welbekende beginnersblessure aan m'n scheenbeen heb opgelopen, waardoor ik nu zelfs na een flink stuk wandelen al pijn heb. Als ik oefeningen doe lijkt het weg te zijn, maar zodra ik weer ga hardlopen is het weer terug. Baal er nog steeds van..
Precies wat ik ook dacht.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:10 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Vaak komt te weinig eetlust ook door te weinig eten - toen ik 14 was heb ik een extreem-lijnen periode gehad (terwijl ik al maatje 32 had..), en juist doordat ik niets at, had ik ook geen trek meer. Misschien moet je jezelf gewoon een weekje dwingen om op vaste tijden te eten, zodat je lichaam leert om weer hongergevoel te voelen, zodra je niet op die tijd wat eet.
Ik eet ook elke dag 6 boterhammen hoor.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:17 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Ja, ik weet dat meer eten om af te vallen wel degelijk kan werken, maar ik kreeg al met moeite 3 boterhammen per dag weg en ik moest van haar 5-8 eten. Echt zo'n voedingscentrumdoos dus.
Ja, ik kwam net ook tot die conclusiequote:Op vrijdag 17 april 2009 16:19 schreef Laureline het volgende:
Hee PF, waarom neem je niet gewoon die wodka met lipton, of een aardbeismoothie? Dan krijg je daardoor vast weer trek in meer, en dan ga je gewoon groente en je eiwitjes eten. En als je geen geld/tijd/zin hebt doe je toch lekker lui, pak je gewoon wat diepvriesspinazie en een beetje gerookte kipfilet ofzo. Maar dan zit er weer wat in!
O my, dat is echt veel. Ik eet er max 4. Als ik 6 boterhammen eet val ik echt nooit af.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:23 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik eet ook elke dag 6 boterhammen hoor.
Ohhh, dat ken ikquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:19 schreef P.F het volgende:
[..]
Het is niet altijd zo, alleen als ik alleen ben.. Het geeft mij ook wel een heel rein gevoel? (Van bijv. pasta voel ik mij soms naar en m'n huid voelt dan vies en pijnlijk)
Met vriendje eet ik meestal wel oké. Hij eet geen vlees maar wil uiteraard een vleesvervanger en per se 200 gram groenten. En dan doe ik het voor hem of hij gaat koken en heb ik uiteindelijk zelf ook trek.
Vandaag: 4 boterhammen pindakaas, 2 blikjes red bul, 1 blikje cola light.
Ik heb vanochtend 72 blikjes red bull gekregen *stuiter stuiter*
Precies wat ik dacht. Je goed voelen door niet te eten is echt geen goede ontwikkeling.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:24 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ohhh, dat ken ikDa's het voorportaal naar anorexia, popje. Je moet je rein/sterk/goed voelen als je gezond hebt gegeten, niet als je honger hebt!
En wat een bullshit-eetlijstje. Red Bull? Geef dat vanavond maar aan je gasten.
@Viking: ben ik absoluut niet met je eens, dat dat dan per se een voedingscentrumdoos isAls puber moet je echt stevig eten! En als je een echt Hollands eetpatroon hebt, zoals jij toen ook, waarschijnlijk, dan is 5-8 boterhammen niet meer dan normaal.
Ligt eraan wat je erop doet.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
O my, dat is echt veel. Ik eet er max 4. Als ik 6 boterhammen eet val ik echt nooit af.
Oja spinaziequote:Op vrijdag 17 april 2009 16:21 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Da's minder.![]()
Hoe lang duurt dat al /nog?
En kun je dan niet gaan fietsen, dan heb je toch geen last van je scheenbenen?
Is nog lekker ook met dit weer.![]()
[..]
Precies wat ik ook dacht.
En PF: Het gaat er nu vooral even om dát je eet en niet wát je eet. Vlees lekker links laten liggen als je het te duur vindt. Waarom maak je niet gewoon een lekkere pasta met groente? Of macaroni met van die blokjes en groente? Of gewokte groentes met rijst en eventueel een eitje? Of alleen een pot spinazie is ook prima, als je maar eet (en bij voorkeur ook iets groenterigs).
Vanaf vorig jaar juni. Ik was bij Evy 18.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:21 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Da's minder.![]()
Hoe lang duurt dat al /nog?
En kun je dan niet gaan fietsen, dan heb je toch geen last van je scheenbenen?
Is nog lekker ook met dit weer.![]()
Wat lees je graag?quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:24 schreef Viking84 het volgende:
Ik weet niet goed welk boek ik nu moet lezen. De boeken die ik zou willen lezen zijn allemaal uitgeleend bij de bieb.
Maar ik vind mijzelf niet dik? Ik ben ook niet dik. En ik moet niet afvallen want ik heb nu goeie tieten.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:24 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ohhh, dat ken ikDa's het voorportaal naar anorexia, popje. Je moet je rein/sterk/goed voelen als je gezond hebt gegeten, niet als je honger hebt!
En wat een bullshit-eetlijstje. Red Bull? Geef dat vanavond maar aan je gasten.
@Viking: ben ik absoluut niet met je eens, dat dat dan per se een voedingscentrumdoos isAls puber moet je echt stevig eten! En als je een echt Hollands eetpatroon hebt, zoals jij toen ook, waarschijnlijk, dan is 5-8 boterhammen niet meer dan normaal.
Ja, ok, dat maakt het alweer anders. Ik eet zuivel bij het ontbijt. Als ik bij mijn ouders ben zit ik ook zo aan de zes boterhammen (met hagelslag, dat dan weer welquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:26 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je erop doet.
Ok, het is bij mij of Brinta en 4 boterhammen met mager beleg, of 6 boterhammen. Dat plus mager avondeten en ik val prima af hoor.
quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:27 schreef P.F het volgende:
[..]
Maar ik vind mijzelf niet dik? Ik ben ook niet dik. En ik moet niet afvallen want ik heb nu goeie tieten.
Ik houd van boeken die zich in meditterane oorden afspelen. Zoals Nachttrein naar Lissabon (alleen al die Spaanse en Portugese namen alquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:26 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Wat lees je graag?
Ik lees nu 'alle verhalen' van Roald Dahl, in een bundel.
Ah, ok. Dan raad ik je Roald Dahl niet aan - tenzij jij Engeland ook een mediterraan oord vindtquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik houd van boeken die zich in meditterane oorden afspelen. Zoals Nachttrein naar Lissabon (alleen al die Spaanse en Portugese namen al) en Schaduw van de wind.
De combinatie Brinta en boterhammen met pindakaas werkt hier ook niet. Dat is dan teveel. Ik eet nu eigenlijk geen Brinta meer. Krijg het niet meer weg.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Red Bull is echt troep voor je lijf PF! Neem dan idd een smoothie ofzo.
En ik ben het wel eens met Vik aangaande de boterhammen. Als kind kreeg ik er ook max. 4 per dag. 's Ochtends 2 en 's middags 2. Als ik er meer nam (en nu nog steeds!) dan kwam ik echt heel snel aan.
Dank je voor de subtiele correctiequote:Op vrijdag 17 april 2009 16:30 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ah, ok. Dan raad ik je Roald Dahl niet aan - tenzij jij Engeland ook een mediterraan oord vindt.
Nou ja.. Goed voelen. Het is meer dat ik door sommig eten (te veel, te vet) een beetje naar word.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:26 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Precies wat ik dacht. Je goed voelen door niet te eten is echt geen goede ontwikkeling.
en ik kan het weten![]()
Als kind at ik er soms wel 12 ! Zonder aan te komen overigens.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ik ben het wel eens met Vik aangaande de boterhammen. Als kind kreeg ik er ook max. 4 per dag. 's Ochtends 2 en 's middags 2. Als ik er meer nam (en nu nog steeds!) dan kwam ik echt heel snel aan.
Als kind heb je niet de energiebehoefte van een volwassene.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben echt dol op havermoutpap met rozijnen... Maarja, dat zijn 4 boterhammen in een bakje ofzoquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
De combinatie Brinta en boterhammen met pindakaas werkt hier ook niet. Dat is dan teveel. Ik eet nu eigenlijk geen Brinta meer. Krijg het niet meer weg.
Als je dat nu eens opwarmt met een blik uitgelekte en afgespoelde kikkererwten en wat kruiden, ben je heel gezond bezig.quote:
Hm. Ik at er geloof ik 2-2-2 zonder boterquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Haha, u bent welkomquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dank je voor de subtiele correctie.
Ik ben ook een broodeter, hoor. We aten vroeger altijd aardappelen met groente en ik ben niet zo van de Hollandse kost, dus dan at ik 's avonds vaak nog boterhammen. Volgens mij is dat echt één van de redenen dat ik toen zo ben aangekomen... Ik at alleen in het weekend een bakje chips, nooit cola oid...quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:32 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Als kind at ik er soms wel 12 ! Zonder aan te komen overigens.
Ik ben echt een broodeten, als ik het brood op tafel leg, kan ik echt door blijven eten. Vooral bij bepaalde combinaties: bijvoorbeeld wit brood met filet A, of vers bruin brood met oude kaas of palingworst.
Ik bedoelde te zeggen dat als ik als kind meer at dan 4 boterhammen op een dag, ik ook al aankwam. Ben altijd al 'gezegend' geweest met de aanleg om dik te worden.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:32 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Als kind heb je niet de energiebehoefte van een volwassene.
Maar dat je er als kind dik van werd betekent toch niet dat je nu niet meer dan 4 boterhammen zou kunnen eten? Wat je nu als ontbijt en lunch eet, plus de tussendoortjes, dat is toch wel meer kcal dan 4 boterhammen?quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik bedoelde te zeggen dat als ik als kind meer at dan 4 boterhammen op een dag, ik ook al aankwam. Ben altijd al 'gezegend' geweest met de aanleg om dik te worden.
Oké. (ieh bonen)quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:32 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Als je dat nu eens opwarmt met een blik uitgelekte en afgespoelde kikkererwten en wat kruiden, ben je heel gezond bezig.![]()
spinazie-ikkererwtenstoofpotje
Oh, dat deed ik ook altijd - zo om een uur of 12 's nachts nog een paar boterhammen smeren, en dat is zo lekker!quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ben ook een broodeter, hoor. We aten vroeger altijd aardappelen met groente en ik ben niet zo van de Hollandse kost, dus dan at ik 's avonds vaak nog boterhammen. Volgens mij is dat echt één van de redenen dat ik toen zo ben aangekomen... Ik at alleen in het weekend een bakje chips, nooit cola oid...
Mwah, zal er om hangen denk ik. Als ik niet lijn, eet ik wel eens meer dan 4 idd, maar dan groei ik wel. Dan moet ik echt balansen de volgende dag.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:34 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Maar dat je er als kind dik van werd betekent toch niet dat je nu niet meer dan 4 boterhammen zou kunnen eten? Wat je nu als ontbijt en lunch eet, plus de tussendoortjes, dat is toch wel meer kcal dan 4 boterhammen?
Spinazie met olijven, paprika en feta dan? Of simpel, met een eitje? Mijn nieuwe favo ontbijtquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:35 schreef P.F het volgende:
[..]
Oké. (ieh bonen)
Stiekem ben ik echt een heel klein kind, jezus
Ik weet niet wat ik ga maken (moet snel klaar zijn) maar dat doe ik dus straks (het kopen want uiteraard heb ik dat allemaal niet) want chicoo belt ieder moment aan en ze heeft haar telefoon niet bij zich dus dan kan ik moeilijk naar de supermarkt gaan
Is dat ontbijt en lunch?quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mwah, zal er om hangen denk ik. Als ik niet lijn, eet ik wel eens meer dan 4 idd, maar dan groei ik wel. Dan moet ik echt balansen de volgende dag.
Ja 2 om 2 zeg maarquote:
Ik vind het rot dat het veel tijd kost om op te eten omdat het warm isquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Spinazie als ontbijt?! Hemeltje! Dat je het wegkrijgt
Oh, wat gek, spinazie als ontbijt. Is niet echt iets voor mij denk ik.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vind het rot dat het veel tijd kost om op te eten omdat het warm isMaar serieus: eitje in de pan, spinazie op zacht vuurtje, dan even snel douchen, ei laten schrikken, spinazie in een kom, ei in plakjes snijden met de eiersnijder (niet omdat ik dat niet met een mes kan, maar ik vind het zo'n leuke tool
), beetje zout erover en lekker in mijn ondergoed op de bank ontbijten
Ik gruwel echt bij de gedachte aan spinazie 's ochtendsquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vind het rot dat het veel tijd kost om op te eten omdat het warm isMaar serieus: eitje in de pan, spinazie op zacht vuurtje, dan even snel douchen, ei laten schrikken, spinazie in een kom, ei in plakjes snijden met de eiersnijder (niet omdat ik dat niet met een mes kan, maar ik vind het zo'n leuke tool
), beetje zout erover en lekker in mijn ondergoed op de bank ontbijten
Thanksquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:38 schreef Laureline het volgende:
Lijstje voor Viking:
O: een Spaans Hondje, Racha Peper
T: Witte Oleander, Janet Fitch
L: Teheran, een zwananzang, F.Springer
T: Rubber, M.F. Szekely-Lulofs
D: The No 1 Ladies Detective Agency, Alexander McCall Smith
T: alle andere delen van de reeks van McCall Smith
Dat is al wel lang zeg.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vanaf vorig jaar juni.
Kikkererwten zijn geen bonen, maar peulvruchten en dus juist lekker.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:35 schreef P.F het volgende:
Oké. (ieh bonen)
Stiekem ben ik echt een heel klein kind, jezus
Nogal extreme dingen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:32 schreef P.F het volgende:
- miso
- roquefort (niet op een toastje maar gewoon zo..)
- zuurkool
- wijn
- haring
- brie
- amasake
- yoghurt
- zuurdesembrood
- sojasaus
- umeboshi pruim (intens zuur en zout)
- groentesap
- kefir
- camembert
- tempeh
Hm, nee geen idee, ik heb ook altijd geleerd dat je het niet mag opwarmen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:48 schreef Laureline het volgende:
Mmmm, spinazie! Heeft iemand trouwens een linkje naar een wetenschappelijk artikel waarin onomstotelijk wordt bewezen dat je wèl 2 x per week die nitraatrijke groente mag eten, en je ze ook best weer mag opwarmen? Mijn meneer en ik hebben een weddenschap lopen, maar als ik piep dat 'ze' het zeggen op fok is hij niet overtuigd genoeg
Ik heb net Portret in Zwart uit, ook niet slechtquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Thanks.
Witte Oleander heb ik al eens gelezen. Inderdaad een geweldig boek.
(sterker nog: daar komt m'n nick vandaan)
Ja.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:49 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Hm, nee geen idee, ik heb ook altijd geleerd dat je het niet mag opwarmen.
Het mag wel dus?
Ja, dan kreeg ik een artikel van 3 Belgenquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja.
Laureline, al gezocht met -het door mij zeer gehate- google scholar?
Dankje !quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Wow -1.8 kg? Dat is knap! Gefeliciteerd.
Over dat niet eten,jullie kennen ondertussen mijn motto... afvallen door eten
Eten is 1 van de belangrijkste dingen in mijn leven en ik geniet er ongelooflijk veel van. Ik hou er dan ook van om gezonde dingen lekker te maken.
Onze ringen hebben we nu omIk vind ze mooi en het voelt goed
Als in vriendschap, als "belofte om samen te blijven"quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:03 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Dankje !
Ringen? Als in 'getrouwd'? Dat heb ik nog even gemist! (of het is al lang bekend hoor, maar ik kom hier nog niet heel lang)
OK, ik zal zo 's zoeken danquote:Op vrijdag 17 april 2009 17:00 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ja, dan kreeg ik een artikel van 3 Belgenwaarin uit de doeken werd gedaan dat je hoogstens 2 x per week spinazie etc. mocht eten, en het vooral niet weer mocht opwarmen
Oh, wat leukquote:Op vrijdag 17 april 2009 17:05 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Als in vriendschap, als "belofte om samen te blijven"
Achjaquote:
Dat moet ik even nazoekenquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:50 schreef Laureline het volgende:
Hoe komt jouw nick dan voor in Witte Oleander?
Nee, die was uitgeleend bij de bieb toen ik hem wilde lenenquote:Op vrijdag 17 april 2009 17:41 schreef conleche het volgende:
En Viking:
Heb je Nevil Shute nu al gelezen?
En anders The curious incident of the dog in the night-time?
Ja, vervelend is dat he ? Ik zit nu in mijn post-tentamens-week, echt heerlijk om even niets te hoeven doen. Volgende week natuurlijk weer hard aan het werk voor de nieuwe periode, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:41 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Achjahad het kennelijk nodig.
Wel lekker dat ik nu gewoon even nergens aan hoef te denken, heb toch 2 weken behoorlijk druk gehad met tentamens (en de stress er omheen).
Ja gewoon even niets moetenquote:Op vrijdag 17 april 2009 17:43 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja, vervelend is dat he ? Ik zit nu in mijn post-tentamens-week, echt heerlijk om even niets te hoeven doen. Volgende week natuurlijk weer hard aan het werk voor de nieuwe periode, maar dat terzijde.
Fermentatie les. Al deze producten zijn gefermenteerd.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:48 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Nogal extreme dingen.![]()
Waarom moest je dit proeven dan?
quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:43 schreef Laureline het volgende:
En voor PF:
With a taste so sweet, you'd swear it's candy!
Jaaa! Ben er vanavond! Moet nog wel even koken zodirect. Ik PM je even!!quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:48 schreef Greys het volgende:
Cootje, ben je vanavond thuis? Ga je x-factor kijken?
Ik ga even een kip in stukken hakken
quote:Gedurende de zomer en vooral op vakantie zijn de ijsgekoelde cocktails weer in trek. Een zo’n cocktail kan tot 800 kcal bevatten. Dat is bijna het dubbele van één fles wijn, één liter bier en bijna evenveel als een volledige maaltijd.
Ook bevatten cocktails vrij veel alcohol, die door de vermenging met andere dranken, vlot naar binnengaat.
Enkele calorietoppers zijn:
- Strawberry Daiquiri > op basis van witte rum, limoensap, suikersiroop en enkele verse aardbeien en/of aardbeiensap.
- Mojito > op basis van witte rum, rietsuiker en verse munt.
- Piña Colada > op basis van witte rum, ananassap, kokosmelk of –crème, ananas.
- Mudslide > Wodka, Kahlua, Baileys, vanille ijs, koekjes.
- Margarita >Tequila, Triple Sec, limoensap, zout.
Schrik je daar van?quote:
Nouja, ik houd er niet van, maar dat er zóveel in zou zitten, had ik niet gedacht. Ik houd het wel bij mn glaasje rode wijnquote:Op vrijdag 17 april 2009 20:03 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Schrik je daar van?
Alcohol is een van de ergste dingen, zeker dat soort cocktails
Wat me dus zeker niet gaat tegen houden trouwens
Ik ben er echt gek op, het is maar goed dat het niet vaker dan een paar keer per jaar voorkomtquote:Op vrijdag 17 april 2009 20:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nouja, ik houd er niet van, maar dat er zóveel in zou zitten, had ik niet gedacht. Ik houd het wel bij mn glaasje rode wijn
quote:
je moet wel blijven investeren in je relatie natuurlijk...quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:13 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga straks Sleepers kijken met Mark.
Eindelijk weer ff wat quality time samen.
Hoeveel moet je er drinken voor je niet meer naar huis mag? *uche*quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:22 schreef ColdFeet het volgende:
Ach, het voordeel van veel cocktails is dat je de dag erna meestal niet hoeft te eten
Er zit hier in de stad een cocktailbar, zeer sfeerloos, maar voor zes euro krijg je echt een vaas zoete, bontgekleurde pretHoef je er maar twee te drinken om zingend naar huis te gaan
quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:22 schreef Abbadon het volgende:
[..]
je moet wel blijven investeren in je relatie natuurlijk...
zolang jullie maar blijven communiceren weet ik zeker dat jullie eruit gaan komen...hoe onmogelijk dat nu misschien ook lijkt...blijf praten...blijf eraan werken...da's het allerbelangrijkste...en dan komen jullie hier sterker uit...quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:25 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Maar hij wil naar Najib Amhali kijken.
Tis al opgelostquote:Op vrijdag 17 april 2009 20:28 schreef Abbadon het volgende:
[..]
zolang jullie maar blijven communiceren weet ik zeker dat jullie eruit gaan komen...hoe onmogelijk dat nu misschien ook lijkt...blijf praten...blijf eraan werken...da's het allerbelangrijkste...en dan komen jullie hier sterker uit...
* Abbadon pinkt even een traantje weg...quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Tis al opgelost.
Eerst Najib Amhali, dan film, tussendoor gaat 'ie hardlopen en daarna kijken we de rest vd film.
Voordeel voor jullie: ik ben hier weer eens in de late uurtjes.
Ware liefde is helaas niet voor iedereen weggelegd.quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:30 schreef Abbadon het volgende:
[..]
* Abbadon pinkt even een traantje weg...
*stil*
zo mooi...
teleurgesteld in de liefde, beste neen?quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:32 schreef neen het volgende:
[..]
Ware liefde is helaas niet voor iedereen weggelegd.
Teleurgesteld of in de steek gelaten, wat een trieste gewaarwording.quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:36 schreef Abbadon het volgende:
[..]
teleurgesteld in de liefde, beste neen?
zo is het leven soms....maar geef het niet op, neen! hoor je me?!...geef het niet op!!quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:39 schreef neen het volgende:
[..]
Teleurgesteld of in de steek gelaten, wat een trieste gewaarwording.
Het valt me zwaar maar ik zal doorgaan! Ik doe het voor jou!quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:40 schreef Abbadon het volgende:
[..]
zo is het leven soms....maar geef het niet op, neen! hoor je me?!...geef het niet op!!
je moet het niet voor mij doen, neen...je moet het voor jezelf doen!! omdat je het waard bent!!quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:42 schreef neen het volgende:
[..]
Het valt me zwaar maar ik zal doorgaan! Ik doe het voor jou!
Oe rode wodka red bull is ook wel erg lekkerquote:Op vrijdag 17 april 2009 20:32 schreef Greys het volgende:
Sigme, fijn dat het goed kwam met de kippies!![]()
Alcoholtalk: mij doe je eigenlijk alleen een plezier met rode wodka met red bull
Daar kan ik ook ladingen van op zonder dronken te worden en de volgende dag heb ik nergens last van.
En dat terwijl ik verder nooit drink!Ik lust geen bier en negen van de tien keer ook geen wijn.
ach, een vrouw beste neen is net zoiets als een tram: je kan er wel achter aan gaan rennen maar over 5 minuten komt er gewoon weer een anderequote:Op vrijdag 17 april 2009 20:39 schreef neen het volgende:
[..]
Teleurgesteld of in de steek gelaten, wat een trieste gewaarwording.
...die overigens niet noodzakelijk de juiste richting op gaatquote:Op vrijdag 17 april 2009 20:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ach, een vrouw beste neen is net zoiets als een tram: je kan er wel achter aan gaan rennen maar over 5 minuten komt er gewoon weer een andere
quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ach, een vrouw beste neen is net zoiets als een tram: je kan er wel achter aan gaan rennen maar over 5 minuten komt er gewoon weer een andere
neen is toch 23?quote:Op vrijdag 17 april 2009 21:07 schreef ColdFeet het volgende:
Ohhh Muis, wat jammer zeg
En Neen, ik moet altijd om je grinniken. Ik weet dat je studeert en dus iig iets van 18 bent, maar ik vind je soms zo'n lekker pubertje
awwquote:Op vrijdag 17 april 2009 20:53 schreef Muis006 het volgende:
Hoi!
Ik werd vanochtend wakker met koppijn waar ik niet van kon lopen (ik heb een blauwe plek op het litteken achter mijn linkeroor opgelopen, auw) dus mijn mr. en ik gaan een andere keer naar Gent. We vonden het zonde van ons geld en weekend om af te wachten of ik me snel beter ging voelen. Ik voel me nu nog steeds slap dus tis maar goed dat we niet zijn gegaan.
Oh en over cocktails: doe mij maar een pina colada!
Lutefisk wel.quote:Op vrijdag 17 april 2009 21:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Beterschap Muis! Wat in het vat zit, verzuurt niet he!
Ik merk nog helemaal niets eigenlijkquote:Op vrijdag 17 april 2009 21:25 schreef Muis006 het volgende:
thanks allemaal!
En Chico, wat lief van PFhoe is het met je knie nu? Merk je dat het zwemmen helpt bij het verminderen van de zwelling?
Wat in hemelsnaam is Lutefisk?quote:
Care 2 share of niet? En hoeveel ben je afgevallen?quote:Op vrijdag 17 april 2009 21:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ieuw!
Oh my... ik kom wat foto's tegen van voor mijn afvalperiodesHorrible!
In totaal iets meer dan 20 kilo. En daarvan zaten er 6 weer aan (in 3 jaar tijd) en die ben ik er nu weer aan het afbikkelenquote:Op vrijdag 17 april 2009 21:39 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Care 2 share of niet? En hoeveel ben je afgevallen?
Daar ben ik vorig jaar uiteraard naartoe gegaan, en heb oefeningen gekregen, maar aangezien ik ook doorgezakte voorvoeten schijn te hebben (jaja, zo leer je nog eens iets over jezelf) zal ik er waarschijnlijk gewoon altijd last van blijven houden.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:45 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Dat is al wel lang zeg.
Misschien toch eens naar de huisarts voor fysiotherapie? Of misschien kan dat zelfs wel op de uni?
Wowquote:Op vrijdag 17 april 2009 21:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
In totaal iets meer dan 20 kilo. En daarvan zaten er 6 weer aan (in 3 jaar tijd) en die ben ik er nu weer aan het afbikkelen.
Wil ze wel sharen, maar niet in het topic...
Thnxquote:
Dankjequote:Op vrijdag 17 april 2009 21:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Och Muis, wat jammer van jullie weekendje! Ik hoop dat je je snel beter voelt!.
Ik ben een keer ziek naar Antwerpen gegaan. Ik heb meer van de badkamer van onze hotelkamer gezien dan van Antwerpenquote:Op vrijdag 17 april 2009 21:48 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dankje
Ik ben wel echt opgelucht dat ik niet ben gegaan, want ik voel me absoluut niet fit en ik weet van mezelf dat ik dan niet echt kan genieten van een vakantie of weekendje weg.
zien!quote:Op vrijdag 17 april 2009 21:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ieuw!
Oh my... ik kom wat foto's tegen van voor mijn afvalperiodesHorrible!
Onderwegquote:
Wat mij betreft wel, maar ik pleur ze liever niet het www op. Als je je emailadres wilt PM'en, kan ik ze wel mailen. Doe ik gewoon ff een forward van de mail aan mobloquote:
Dat is ieder voor zichquote:Op vrijdag 17 april 2009 22:16 schreef Miss_S het volgende:
Mijn foto's van mijn dikke periode staan nu ook nog gewoon in mijn photobucket om door iedereen gevonden te worden, ach kan er niet echt mee zitten zo zie ik er al lang niet meer uit
Kan ik me ook goed voorstellen hoor, voor mij was het natuurlijk ook mijn jeugd en een deel kon ik vrij weinig aan doen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat is ieder voor zich. Ik vind dat niet zo'n prettig idee.
Hihi, die smiley was echt geniaal jaquote:Op vrijdag 17 april 2009 22:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik doelde meer op die leuke smiley![]()
Maar thnx![]()
Werkte jij nou in Scheveningen?quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
Goed, morgen om 09:00 RPM, dus weltrusten allemaal
Half tien XCO ik morgen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
Goed, morgen om 09:00 RPM, dus weltrusten allemaal
Ja ik heb het gezien!! Zit nu zelfs naar de pfaffs te kijkenquote:Op vrijdag 17 april 2009 23:56 schreef Greys het volgende:
Co, heb je nog iets meegekregen van x-factor?
quote:Op zaterdag 18 april 2009 00:00 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja ik heb het gezien!! Zit nu zelfs naar de pfaffs te kijken
Kreukels is het nieuwe zwart!!quote:Op zaterdag 18 april 2009 00:16 schreef Greys het volgende:
Hiiiiiiiiiihihihihi. Ik wist dat er iets achter moest zitten
Ik was aan het multitasken tijdens x-factor... meeposten in het topic, MSN-en, sms-en, kijken en luisteren en meloen eten. Ben bekaf!Oh en ik moet nog strijken
![]()
Oh god, dan ben ik heul hip in mijn gekreukelde zwart!quote:
Ja hoi. Ben op vakantie. Eet me te barsten, rust lekker uit en heb nu een buikjequote:Op vrijdag 17 april 2009 22:59 schreef ColdFeet het volgende:
Iemand trouwens nog iets gehoord van Tink?
Dank. HOe gaat het met jou?edit: misschien meer iets voor pmquote:Op zaterdag 18 april 2009 00:32 schreef Greys het volgende:
'eet me te barsten'![]()
Fijn dat je het zo naar je zin hebt Tink!
quote:Op zaterdag 18 april 2009 00:34 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dank. HOe gaat het met jou? Al over de ergste uitstrijkjesschrik heen?
Tsja, daar gaan we dan; paar uurtjes niet online en we lopen zeven delen achterquote:Op zaterdag 18 april 2009 01:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
Elisa, ik vraag me hetzelfde afEven bij mams en zus geweest en vanmiddag bij oma dus ik heb weinig pc-tijd gehad!
Ik ben Elisa en ik heb een probleemquote:Op zaterdag 18 april 2009 01:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
Goed plan! "Ik ben Maria en ik heb een probleem" *laat tissues rondgaan*
Ben jij ook aan het afvallen?quote:
Hoiquote:
Met mij is het goed.quote:Op zaterdag 18 april 2009 05:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoi
Ja, ik was van het winter een paar kilo steviger geworden, terwijl ik daarvoor altijd een constant gewicht gehad had. Vanaf m'n 16 e zit ik tussen de 65 en 67 kilo, en nu was ik 70.
Ik ben wat gaan hardlopen (ben ik verrassend goed in) en heb m'n eetgewoonten iets aangepast, al eet ik nog steeds veel vergeleken met de meesten hier.
Vanochtend 63,7 - ik moet langzamerhand gaan omschakelen naar een patroon waarbij ik niet meer gewicht verlies.
Hoe'st met jou? Jij bent ooit erg veel afgevallen nietwaar?
Oh ja, je was aan de vrouw tegenwoordig, nietwaar? Slecht voor de lijn, een vrouwspersoon?quote:Op zaterdag 18 april 2009 05:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Met mij is het goed.
Ja, dat klopt, ik ben ooit een kilootje of 40 afgevallen. Is alweer zeker 10 jaar geleden. En hoe ouder je bent, hoe moeilijker het is. Maar jij hebt er helemaal geen moeite mee, zie ik.
Ik ben ook weer een beetje aan het trainen, vooral fietsen. Want bij mij mag er ook wel weer wat vanaf. Gelukkig deze keer geen 40 kilo.
Ik zal niet te dun worden, ik vind dat ook helemaal niet mooiquote:Je moet niet te dun worden hoor! Dat is niet mooi, zeker niet bij een vrouw.
Ja, nogal. Maar die vrouw is alweer pleite.quote:Op zaterdag 18 april 2009 05:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja, je was aan de vrouw tegenwoordig, nietwaar? Slecht voor de lijn, een vrouwspersoon?
Gezellig!quote:Ik zal niet te dun worden, ik vind dat ook helemaal niet mooi.
Je ziet me wel op de 10-jaar-meet![]()
Maar ben je ook minder gaan eten om af te vallen, of alleen meer gaan hardlopen?quote:Ik vind het afvallen eigenlijk erg makkelijk, ja. Had ik niet gedacht. Ik ben ongeveer drie maanden geleden begonnen, en na wat aanloopperikelen toch op een gestage minus een pond per week beland. Aangezien ik niet snoep af snack vreesde ik dat ik echt veel eten had moeten schrappen, maar dat is niet zo.
En nu ik er wel zo ongeveer ben mag ik zelfs weer meer gaan eten. (Hoewel, wat moet ik daarmee, ik eet nu ook tot ik verzadigd ben.)
Ow. Aangezien MoBlo dit straks vast leest: je kreeg d'r niet aan de kinderwens?quote:Op zaterdag 18 april 2009 05:34 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, nogal. Maar die vrouw is alweer pleite.
Ik verwacht wel dat íe doorgaat, eigenlijk. In tegenstelling tot de POL-meet. Pol is doodquote:[..]
Gezellig!
Gaat die 10-jaars-meet door dan? Ik heb er eigenlijk niks meer over gehoord. Afijn, eerst maar eens de AEX-meet doorstaan!
Beetje minder eten: 1 bord avondeten i.p.v. 2. En misschien iets minder beleg, voornamelijk geen smeersel (boter, mayo) onder beleg dat dat niet nodig heeft. Maar ik eet nog steeds brood met mayo.quote:[..]
Maar ben je ook minder gaan eten om af te vallen, of alleen meer gaan hardlopen?
quote:Als ik alleen sport word ik alleen mega-gespierd, zo'n soort Hulk. En dus ook mega-zwaar. Daar word ik ook niet echt vrolijk van.
Nee, dat was een kansloze zaak.quote:Op zaterdag 18 april 2009 05:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Ow. Aangezien MoBlo dit straks vast leest: je kreeg d'r niet aan de kinderwens?
Nou, dat valt wel mee met die 'goede smaak'. Maar als je wilt afvallen en het lukt niet, dan is dat inderdaad wel het ideale dieet. Toen ik terugkwam uit Japan was ik ook zo'n 15 kilo afgevallen, zonder er enige moeite voor te hebben moeten doen.quote:Ik meen me te herinneren dat jij wel een goede smaak van eten had. Geen(?) vlees, veel groente & vis, japanse stijl, zoiets?
Ja. Ganz kaputtgemacht door linkse slowchatzuigertjes.quote:Ik verwacht wel dat íe doorgaat, eigenlijk. In tegenstelling tot de POL-meet. Pol is dood.
Gewoon een boterham met mayonaise en verder niks? Is dat lekker?quote:Beetje minder eten: 1 bord avondeten i.p.v. 2. En misschien iets minder beleg, voornamelijk geen smeersel (boter, mayo) onder beleg dat dat niet nodig heeft. Maar ik eet nog steeds brood met mayo.
Nee, gelukkig niet. Het is wel lekker. Mijn lichaam komt altijd wat langzaam op gang, maar als ik een half uurtje op de fiets zit begin ik warm te draaien en voel ik die energie letterlijk vrijkomen en door m'n aderen stromen.quote:Nee
. Lijkt me lastig, dat je lichaam zo makkelijk verandert. Heeft ook voordelen waarschijnlijk, maar het lijkt me lastig. Van fietsen krijg je niet echt spieropbouw toch?
Wel, ik ben roestig en oud en niet geneigd tot verandering: ik ga niet naar NWS.quote:Op zaterdag 18 april 2009 05:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, dat was een kansloze zaak.
[..]
Nou, dat valt wel mee met die 'goede smaak'. Maar als je wilt afvallen en het lukt niet, dan is dat inderdaad wel het ideale dieet. Toen ik terugkwam uit Japan was ik ook zo'n 15 kilo afgevallen, zonder er enige moeite voor te hebben moeten doen.
[..]
Ja. Ganz kaputtgemacht door linkse slowchatzuigertjes.
Die nu bij gebrek aan POL-vertier helaas één voor één bij NWS komen binnendruppelen. Ik heb Ryan3 er daarstraks ook al gespot.
Ja, want ik eet verschillende mayo's, erg lekker. Maar meestal mayo + nog iets: beleg dat wel wat sammigheid kan gebruiken. Alles wat niet smeerbaar is; dus vleeswaar of kaas - al ben ik geen kaasliefhebber dus meestal een plak ham of spek ofzo.quote:[..]
Gewoon een boterham met mayonaise en verder niks? Is dat lekker?
Ik vind hardlopen maar een suffe bezigheid, maar ik kan het wel lang volhouden. Ga zometeen maar eens op pad: het is licht inmiddels.quote:[..]
Nee, gelukkig niet. Het is wel lekker. Mijn lichaam komt altijd wat langzaam op gang, maar als ik een half uurtje op de fiets zit begin ik warm te draaien en voel ik die energie letterlijk vrijkomen en door m'n aderen stromen.
Rucola, jaquote:
Gelukkig maar. Je hebt nu al drie fora om zeep geholpen, beter dat NWS niet de vierde wordt.quote:Op zaterdag 18 april 2009 06:01 schreef sigme het volgende:
Wel, ik ben roestig en oud en niet geneigd tot verandering: ik ga niet naar NWS.
Lekkerquote:Ja, want ik eet verschillende mayo's, erg lekker. Maar meestal mayo + nog iets: beleg dat wel wat sammigheid kan gebruiken. Alles wat niet smeerbaar is; dus vleeswaar of kaas - al ben ik geen kaasliefhebber dus meestal een plak ham of spek ofzo.
En nu er weer sla groeit in de tuin kas: sla , rocula, komkommer (straks ook weer uit eigen kas)
Ik stap ook zo op de fiets, om een strand op te zoeken. Nog even een half uurtje ofzo wachten, want ik heb geen licht op dat ding.quote:Ik vind hardlopen maar een suffe bezigheid, maar ik kan het wel lang volhouden. Ga zometeen maar eens op pad: het is licht inmiddels.
Je moet Lemmeb gedag zeggen hoor.quote:Op zaterdag 18 april 2009 06:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Rucola, ja.
Meer iets voor F&F.
Ik ben rennen.
quote:Op zaterdag 18 april 2009 06:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Je hebt nu al drie fora om zeep geholpen, beter dat NWS niet de vierde wordt.![]()
Veel plezier, geniet van het mooie weer (en de rustquote:[..]
Lekker
[..]
Ik stap ook zo op de fiets, om een strand op te zoeken. Nog even een half uurtje ofzo wachten, want ik heb geen licht op dat ding.
quote:Op zaterdag 18 april 2009 06:15 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
Veel plezier, geniet van het mooie weer (en de rust).
* heeft schoenen aan, gestrikt, is weg nu!
Meld d'r aan als deelnemer aan deze topicreeks, zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 18 april 2009 06:20 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens is Stali ook iets gezetter geworden..
Beetje heikel onderwerp toch.quote:Op zaterdag 18 april 2009 06:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Meld d'r aan als deelnemer aan deze topicreeks, zou ik zeggen.
Ja, ik denk dat je er een kwartiertje / 20 minuten over doet vanaf de boulevard gok ik. Maar dat weet ik niet zeker, want ik heb het nog nooit gelopen. Maar ik ben er vandaag niet hoorquote:Op vrijdag 17 april 2009 22:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Werkte jij nou in Scheveningen?
Want daar ben ik morgenIs het loopbaar vanaf de boulevard?
Netjesquote:Op zaterdag 18 april 2009 07:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Edit:net even gewogen en -1,6kg in drie weken tijd
![]()
. Lijkt mij keurige en geleidelijke gewichtsafname!
Hangt ook van iemands bouw af natuurlijk, maar 58kg bij 1,73 klinkt mij aan de magere kant, 65 lijkt me dan een vrij ideaal gewicht.quote:Op zaterdag 18 april 2009 06:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beetje heikel onderwerp toch..
Ik vind het trouwens helemaal niet erg dat ze iets gezetter is hoor. Eufemistisch gesproken.
Volgens mij was ze bij 1m73 altijd 58 kg. En nu, zal het 65 kg zijn?
Ehm, ik zou 65 kg bij 1,73 nog altijd niet 'gezet' willen noemen (of 'dik' zoals je kennelijk eigenlijk bedoelt).quote:Op zaterdag 18 april 2009 06:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beetje heikel onderwerp toch..
Ik vind het trouwens helemaal niet erg dat ze iets gezetter is hoor. Eufemistisch gesproken.
Volgens mij was ze bij 1m73 altijd 58 kg. En nu, zal het 65 kg zijn?
Jij rent echt lang! Goed hoor, ik verveel me altijd dood na een half uur. Maar het zal best schelen of je in een mooi natuurgebied woont of dat je weer een rondje Haagse bos/Clingendael moet lopen. Op de Veluwe is het ook veel fijner om te rennen!quote:Op zaterdag 18 april 2009 08:43 schreef sigme het volgende:
Een nieuwe route, en práchtig. Beetje ruw her en der - onverhard met wat grote kuilen en rul zand, maar zo mooi. Beetje ver ook wel, al heb ik er nu wat langer over gedaan dan nodig, door af en toe een doodlopende afslag te nemen.
Anderhalf uur gerend, daarna een kwartier ofzo gewandeld, en toen nog een stukje wat tempo gerend. Dat stuk doe ik in 'normaal' tempo 7,5 a 8 minuten over, en nu 6.50' . Viel me wat tegen - ik vond dat ik nogal hard rende en dan maar zo weinig winst..
Maar het was lekker rennen verder. Nu ik er wat aan gewend ben vind ik het toch een soort opgevoerd wandelen. Kost niet veel inspanning en ik kijk wat om me heen.
Hertjes, konijnen, fazanten enzo.
Ik niet. Ben net een half uur wakkerquote:Op zaterdag 18 april 2009 10:09 schreef Merel het volgende:
Zo, net wakker. Wat zijn jullie al actief 's ochtends!
Maar jij bent ziek toch?quote:Op zaterdag 18 april 2009 10:26 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik niet. Ben net een half uur wakker
Ja.ik heb wel 'gesport' vanochtend om 6 uur ifyouknowhattamean. Maar heute voel ik me een stuk beter gelukkig!quote:
Ik vind het ook hartstikke knap van je! En je gewichtsverlies gaat niet te snel dus als het goed is blijft het er ook af. Go youquote:Op zaterdag 18 april 2009 10:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zit nu nog even te hyperen van het sporten. Zometeen stort ik wel in.
Ben stiekem zo blij met m'n -1,6 kg en dat ik RPM aankan en ook dóe.
quote:Op zaterdag 18 april 2009 10:30 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ja.ik heb wel 'gesport' vanochtend om 6 uur ifyouknowhattamean. Maar heute voel ik me een stuk beter gelukkig!
Wandelen vind ik ook fijner, maardat kost zo gruwelijk veel tijd.quote:Op zaterdag 18 april 2009 09:55 schreef Laureline het volgende:
[..]
Jij rent echt lang! Goed hoor, ik verveel me altijd dood na een half uur. Maar het zal best schelen of je in een mooi natuurgebied woont of dat je weer een rondje Haagse bos/Clingendael moet lopen. Op de Veluwe is het ook veel fijner om te rennen!
Wij wandelen nu veel, vorige week 15 km naar Hoek van Holland over het strand, de week daarvoor nog langer door de duinen...dat vind ik toch prettiger dan het gehol. Nu nog even een leuke tocht voor morgen zoeken.
Ja. Ik heb kippen, weet je nog? De vos heeft me een paar weken geleden twee kippen geroofdquote:Zijn er bij jullie trouwens ook vossen?
Ja, of niet want dan haal je niks en bestel je iedere dag pizza of kebab. Dus hop, lijstje makenquote:Op zaterdag 18 april 2009 11:36 schreef Merel het volgende:
Veel plezier met je boek Vik
Pffff ik probeer een boodschappenlijstje te maken voor komende week maar ik ben echt compleet inspiratieloos qua eten. Ik kan echt helemaal niets bedenken waar ik trek in hebMaarja, zo val je wel af
Neen, wat ben je toch een slimmerdquote:Op zaterdag 18 april 2009 11:40 schreef neen het volgende:
[..]
Ja, of niet want dan haal je niks en bestel je iedere dag pizza of kebab. Dus hop, lijstje maken
Jaaaa dankjewelquote:Op zaterdag 18 april 2009 11:43 schreef Muis006 het volgende:
Merel:
Wij eten morgen rijst, sperziebonen en ketjapkip
Maandag: rostirondjes, shoarmavlees en salade
Dinsdag en woensdag: chili con carne
Donderdag: dan eet ik in Manchester
Vrijdag: tortellini/ravioli met rode saus en courgette
Kan je daar iets mee?
Ja en het leuke is, als je dan op dinsdag zin hebt in het eten van donderdag dan eet je gewoon op donderdag het eten van dinsdag en op dinsdag het eten van donderdagquote:Op zaterdag 18 april 2009 11:47 schreef Merel het volgende:
[..]
Jaaaa dankjewelIk denk dat ik gewoon ook maar een lijstje moet gaan maken en dingen moet gaan kopen zelfs als ik er nu geen trek in heb, en dan krijg ik hopelijk tegen de tijd dat ik moet eten vanzelf wel trek.
Anders kijk je even in dat weekmenu topic in CUL?quote:Op zaterdag 18 april 2009 11:47 schreef Merel het volgende:
[..]
Jaaaa dankjewelIk denk dat ik gewoon ook maar een lijstje moet gaan maken en dingen moet gaan kopen zelfs als ik er nu geen trek in heb, en dan krijg ik hopelijk tegen de tijd dat ik moet eten vanzelf wel trek.
Ga naar de markt en koop 7 soorten groente uit de 1 euro bakken! Heb je die alvast in huis, kan je iedere dag een andere kiezen (zo doen wij dat altijd, al kopen we ook 'luxe' groentesoorten die duurder zijnquote:Op zaterdag 18 april 2009 11:36 schreef Merel het volgende:
Veel plezier met je boek Vik
Pffff ik probeer een boodschappenlijstje te maken voor komende week maar ik ben echt compleet inspiratieloos qua eten. Ik kan echt helemaal niets bedenken waar ik trek in hebMaarja, zo val je wel af
Zo zou dat hier gaan jaquote:Op zaterdag 18 april 2009 11:40 schreef neen het volgende:
[..]
Ja, of niet want dan haal je niks en bestel je iedere dag pizza of kebab. Dus hop, lijstje maken
Vast welquote:Op zaterdag 18 april 2009 11:43 schreef Muis006 het volgende:
Merel:
Donderdag: dan eet ik in Manchester
Kan je daar iets mee?
Misschien ook wel een idee ja! Ik ga zo wel even de stad in en kijken of ik een groentekraam kan vinden. En anders doe ik wel een weekje wereldgerechten bij gebrek aan inspiratiequote:Op zaterdag 18 april 2009 11:59 schreef Laureline het volgende:
Ga naar de markt en koop 7 soorten groente uit de 1 euro bakken! Heb je die alvast in huis, kan je iedere dag een andere kiezen (zo doen wij dat altijd, al kopen we ook 'luxe' groentesoorten die duurder zijn). En nog lekker goedkoop/gevarieerd ook!
Is er een leuke manier om te sporten dan?quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:04 schreef Greys het volgende:
Mouse, dat sporten van jou was vast niet op de leuke manier![]()
De mannelijke hoofdrolspelers vinden zelf van niet: http://critique-info.webs.com/apps/videos/videos/view/1946245 (leuk filmpje!)quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:04 schreef Greys het volgende:
Merel, was het een leuke film? Echte 'wijvenfilm' zeker?
Yip, ik hou me rustig vandaagquote:Op zaterdag 18 april 2009 12:04 schreef Greys het volgende:
Merel, was het een leuke film? Echte 'wijvenfilm' zeker?
Mouse, dat sporten van jou was vast niet op de leuke manier![]()
Doe je weer een beetje rustig aan vandaag?
Nou ik kan wel een leuke manier bedenken hoor om calorietjes te verbrandenquote:Op zaterdag 18 april 2009 12:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Is er een leuke manier om te sporten dan?. Enlighten me
.
Ik zit te wachten tot het water kookt zodat ik m'n eitjes erin kan gooien.
Ik denk dat je metquote:Op zaterdag 18 april 2009 12:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou ik kan wel een leuke manier bedenken hoor om calorietjes te verbranden
Dat hangt helemaal van de maat af hoorquote:Op zaterdag 18 april 2009 12:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik denk dat je metniet zoveel calorietjes verbrandt
.
Dat bedoelde ik dan ook nietquote:Op zaterdag 18 april 2009 12:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
.
Even gegoogled, zou best kunnen!quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:20 schreef ColdFeet het volgende:
Merel: truffelaardappels?
Vooral niet als je slikt.... heb ik gehoord!quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:15 schreef Viking84 het volgende:
.
Het is half twaalf 's ochtends geweest!quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:39 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Vooral niet als je slikt.... heb ik gehoord!
Wel eiwitrijk hoor!quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:39 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Maar ik vind dat dat niet uitmaakt als je met spinazie ontbijtquote:Op zaterdag 18 april 2009 12:21 schreef Viking84 het volgende:
Goeie O ja. Ik ga het ook eens proberen. Lijkt me onwijs lekker
.
Hoeveel calorieën zitten er eigenlijk in? (incl de twee eitjes?)
Ik zal dit maar niet doorsturen naar mijn vriendquote:Op zaterdag 18 april 2009 12:39 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Hij lust het als pap begrijp ik.quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:57 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik zal dit maar niet doorsturen naar mijn vriend
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |