Ah, ok. Dan raad ik je Roald Dahl niet aan - tenzij jij Engeland ook een mediterraan oord vindtquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik houd van boeken die zich in meditterane oorden afspelen. Zoals Nachttrein naar Lissabon (alleen al die Spaanse en Portugese namen al) en Schaduw van de wind.
De combinatie Brinta en boterhammen met pindakaas werkt hier ook niet. Dat is dan teveel. Ik eet nu eigenlijk geen Brinta meer. Krijg het niet meer weg.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Red Bull is echt troep voor je lijf PF! Neem dan idd een smoothie ofzo.
En ik ben het wel eens met Vik aangaande de boterhammen. Als kind kreeg ik er ook max. 4 per dag. 's Ochtends 2 en 's middags 2. Als ik er meer nam (en nu nog steeds!) dan kwam ik echt heel snel aan.
Dank je voor de subtiele correctiequote:Op vrijdag 17 april 2009 16:30 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ah, ok. Dan raad ik je Roald Dahl niet aan - tenzij jij Engeland ook een mediterraan oord vindt.
Nou ja.. Goed voelen. Het is meer dat ik door sommig eten (te veel, te vet) een beetje naar word.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:26 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Precies wat ik dacht. Je goed voelen door niet te eten is echt geen goede ontwikkeling.
en ik kan het weten![]()
Als kind at ik er soms wel 12 ! Zonder aan te komen overigens.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ik ben het wel eens met Vik aangaande de boterhammen. Als kind kreeg ik er ook max. 4 per dag. 's Ochtends 2 en 's middags 2. Als ik er meer nam (en nu nog steeds!) dan kwam ik echt heel snel aan.
Als kind heb je niet de energiebehoefte van een volwassene.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben echt dol op havermoutpap met rozijnen... Maarja, dat zijn 4 boterhammen in een bakje ofzoquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
De combinatie Brinta en boterhammen met pindakaas werkt hier ook niet. Dat is dan teveel. Ik eet nu eigenlijk geen Brinta meer. Krijg het niet meer weg.
Als je dat nu eens opwarmt met een blik uitgelekte en afgespoelde kikkererwten en wat kruiden, ben je heel gezond bezig.quote:
Hm. Ik at er geloof ik 2-2-2 zonder boterquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Haha, u bent welkomquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dank je voor de subtiele correctie.
Ik ben ook een broodeter, hoor. We aten vroeger altijd aardappelen met groente en ik ben niet zo van de Hollandse kost, dus dan at ik 's avonds vaak nog boterhammen. Volgens mij is dat echt één van de redenen dat ik toen zo ben aangekomen... Ik at alleen in het weekend een bakje chips, nooit cola oid...quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:32 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Als kind at ik er soms wel 12 ! Zonder aan te komen overigens.
Ik ben echt een broodeten, als ik het brood op tafel leg, kan ik echt door blijven eten. Vooral bij bepaalde combinaties: bijvoorbeeld wit brood met filet A, of vers bruin brood met oude kaas of palingworst.
Ik bedoelde te zeggen dat als ik als kind meer at dan 4 boterhammen op een dag, ik ook al aankwam. Ben altijd al 'gezegend' geweest met de aanleg om dik te worden.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:32 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Als kind heb je niet de energiebehoefte van een volwassene.
Maar dat je er als kind dik van werd betekent toch niet dat je nu niet meer dan 4 boterhammen zou kunnen eten? Wat je nu als ontbijt en lunch eet, plus de tussendoortjes, dat is toch wel meer kcal dan 4 boterhammen?quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik bedoelde te zeggen dat als ik als kind meer at dan 4 boterhammen op een dag, ik ook al aankwam. Ben altijd al 'gezegend' geweest met de aanleg om dik te worden.
Oké. (ieh bonen)quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:32 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Als je dat nu eens opwarmt met een blik uitgelekte en afgespoelde kikkererwten en wat kruiden, ben je heel gezond bezig.![]()
spinazie-ikkererwtenstoofpotje
Oh, dat deed ik ook altijd - zo om een uur of 12 's nachts nog een paar boterhammen smeren, en dat is zo lekker!quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ben ook een broodeter, hoor. We aten vroeger altijd aardappelen met groente en ik ben niet zo van de Hollandse kost, dus dan at ik 's avonds vaak nog boterhammen. Volgens mij is dat echt één van de redenen dat ik toen zo ben aangekomen... Ik at alleen in het weekend een bakje chips, nooit cola oid...
Mwah, zal er om hangen denk ik. Als ik niet lijn, eet ik wel eens meer dan 4 idd, maar dan groei ik wel. Dan moet ik echt balansen de volgende dag.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:34 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Maar dat je er als kind dik van werd betekent toch niet dat je nu niet meer dan 4 boterhammen zou kunnen eten? Wat je nu als ontbijt en lunch eet, plus de tussendoortjes, dat is toch wel meer kcal dan 4 boterhammen?
Spinazie met olijven, paprika en feta dan? Of simpel, met een eitje? Mijn nieuwe favo ontbijtquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:35 schreef P.F het volgende:
[..]
Oké. (ieh bonen)
Stiekem ben ik echt een heel klein kind, jezus
Ik weet niet wat ik ga maken (moet snel klaar zijn) maar dat doe ik dus straks (het kopen want uiteraard heb ik dat allemaal niet) want chicoo belt ieder moment aan en ze heeft haar telefoon niet bij zich dus dan kan ik moeilijk naar de supermarkt gaan
Is dat ontbijt en lunch?quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mwah, zal er om hangen denk ik. Als ik niet lijn, eet ik wel eens meer dan 4 idd, maar dan groei ik wel. Dan moet ik echt balansen de volgende dag.
Ja 2 om 2 zeg maarquote:
Ik vind het rot dat het veel tijd kost om op te eten omdat het warm isquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Spinazie als ontbijt?! Hemeltje! Dat je het wegkrijgt
Oh, wat gek, spinazie als ontbijt. Is niet echt iets voor mij denk ik.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vind het rot dat het veel tijd kost om op te eten omdat het warm isMaar serieus: eitje in de pan, spinazie op zacht vuurtje, dan even snel douchen, ei laten schrikken, spinazie in een kom, ei in plakjes snijden met de eiersnijder (niet omdat ik dat niet met een mes kan, maar ik vind het zo'n leuke tool
), beetje zout erover en lekker in mijn ondergoed op de bank ontbijten
Ik gruwel echt bij de gedachte aan spinazie 's ochtendsquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vind het rot dat het veel tijd kost om op te eten omdat het warm isMaar serieus: eitje in de pan, spinazie op zacht vuurtje, dan even snel douchen, ei laten schrikken, spinazie in een kom, ei in plakjes snijden met de eiersnijder (niet omdat ik dat niet met een mes kan, maar ik vind het zo'n leuke tool
), beetje zout erover en lekker in mijn ondergoed op de bank ontbijten
Thanksquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:38 schreef Laureline het volgende:
Lijstje voor Viking:
O: een Spaans Hondje, Racha Peper
T: Witte Oleander, Janet Fitch
L: Teheran, een zwananzang, F.Springer
T: Rubber, M.F. Szekely-Lulofs
D: The No 1 Ladies Detective Agency, Alexander McCall Smith
T: alle andere delen van de reeks van McCall Smith
Dat is al wel lang zeg.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vanaf vorig jaar juni.
Kikkererwten zijn geen bonen, maar peulvruchten en dus juist lekker.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:35 schreef P.F het volgende:
Oké. (ieh bonen)
Stiekem ben ik echt een heel klein kind, jezus
Nogal extreme dingen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:32 schreef P.F het volgende:
- miso
- roquefort (niet op een toastje maar gewoon zo..)
- zuurkool
- wijn
- haring
- brie
- amasake
- yoghurt
- zuurdesembrood
- sojasaus
- umeboshi pruim (intens zuur en zout)
- groentesap
- kefir
- camembert
- tempeh
Hm, nee geen idee, ik heb ook altijd geleerd dat je het niet mag opwarmen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:48 schreef Laureline het volgende:
Mmmm, spinazie! Heeft iemand trouwens een linkje naar een wetenschappelijk artikel waarin onomstotelijk wordt bewezen dat je wèl 2 x per week die nitraatrijke groente mag eten, en je ze ook best weer mag opwarmen? Mijn meneer en ik hebben een weddenschap lopen, maar als ik piep dat 'ze' het zeggen op fok is hij niet overtuigd genoeg
Ik heb net Portret in Zwart uit, ook niet slechtquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Thanks.
Witte Oleander heb ik al eens gelezen. Inderdaad een geweldig boek.
(sterker nog: daar komt m'n nick vandaan)
Ja.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:49 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Hm, nee geen idee, ik heb ook altijd geleerd dat je het niet mag opwarmen.
Het mag wel dus?
Ja, dan kreeg ik een artikel van 3 Belgenquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja.
Laureline, al gezocht met -het door mij zeer gehate- google scholar?
Dankje !quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Wow -1.8 kg? Dat is knap! Gefeliciteerd.
Over dat niet eten,jullie kennen ondertussen mijn motto... afvallen door eten
Eten is 1 van de belangrijkste dingen in mijn leven en ik geniet er ongelooflijk veel van. Ik hou er dan ook van om gezonde dingen lekker te maken.
Onze ringen hebben we nu omIk vind ze mooi en het voelt goed
Als in vriendschap, als "belofte om samen te blijven"quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:03 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Dankje !
Ringen? Als in 'getrouwd'? Dat heb ik nog even gemist! (of het is al lang bekend hoor, maar ik kom hier nog niet heel lang)
OK, ik zal zo 's zoeken danquote:Op vrijdag 17 april 2009 17:00 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ja, dan kreeg ik een artikel van 3 Belgenwaarin uit de doeken werd gedaan dat je hoogstens 2 x per week spinazie etc. mocht eten, en het vooral niet weer mocht opwarmen
Oh, wat leukquote:Op vrijdag 17 april 2009 17:05 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Als in vriendschap, als "belofte om samen te blijven"
Achjaquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |