Ja, nog op weg naar Acer.quote:
Alsof ik je vader hoor praten over sex met haar.quote:Op woensdag 15 april 2009 17:41 schreef Gitanov het volgende:
Mag soms 5 minuten op de laptop van mijn mammie
En dat durf je niet met je eigen usernamequote:Op woensdag 15 april 2009 17:41 schreef Gitanov het volgende:
[..]
Ja, nog op weg naar Acer.
Mag soms 5 minuten op de laptop van mijn mammie
met je eigen username bedoel je?quote:
Dat kan toch niet?quote:Op woensdag 15 april 2009 19:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
met je eigen username bedoel je?
tuurlijk wel, ik sta ook weleens vaker op meerdere computers ingelogdquote:
maar ze praatte nog sneller dan matthijsquote:Op woensdag 15 april 2009 19:32 schreef tong80 het volgende:
En Georgina.
Die ga ik steeds leuker vinden
En leuk dat ze isquote:Op woensdag 15 april 2009 19:44 schreef Ole het volgende:
[..]
maar ze praatte nog sneller dan matthijs
Leuk toch leuker iig dan de twee items ernaquote:Op woensdag 15 april 2009 19:44 schreef Ole het volgende:
[..]
maar ze praatte nog sneller dan matthijs
Heb ook genotenquote:Op woensdag 15 april 2009 20:09 schreef Da_Sandman het volgende:
Hilarische televisie net bij DWDD, echt, geniaal.
Jammerquote:
U voor jou.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:10 schreef SCH het volgende:
Ik vind Matthijs helemaal niet adrem. Een pluizebol met praatjes dat wel.
En Brusselmans valt in de categorie Hans Teeuwen. Mensen die erg tevreden met zichzelf zijn en niks te melden hebben.
Nu jij weer
Nu ben je weer mijn vriendjequote:
SCH is nog wat saté op de BBQ aan het leggen.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:32 schreef just me het volgende:
Is de bbq alweer binnengehaald? Het is zo donker buiten
Die heeft Ole al opgegeten. Het gaat zo onweren, zullen we gaan rummikubben?quote:Op woensdag 15 april 2009 21:36 schreef borisz het volgende:
[..]
SCH is nog wat saté op de BBQ aan het leggen.
Dan zorg ik voor de cup en jij voor de rumquote:Op woensdag 15 april 2009 21:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Die heeft Ole al opgegeten. Het gaat zo onweren, zullen we gaan rummikubben?
Je zou z'n neukteugels eens moeten gebruiken, dan kom je nog eens ergens in Hilversum.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:10 schreef SCH het volgende:
Ik vind Matthijs helemaal niet adrem. Een pluizebol met praatjes dat wel.
Momenteel is half Hilversum open gebroken en kom je helemaal nergensquote:Op woensdag 15 april 2009 22:09 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Je zou z'n neukteugels eens moeten gebruiken, dan kom je nog eens ergens in Hilversum.
Dan zit ik lekker in Spanjequote:Op woensdag 15 april 2009 22:02 schreef just me het volgende:
[..]
Dan zorg ik voor de cup en jij voor de rum![]()
Nog 13 dagen en dan zit ik ook in Portugal!!
Zou je het doen?quote:Op woensdag 15 april 2009 22:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Momenteel is half Hilversum open gebroken en kom je helemaal nergens
de meisjes doen maar...quote:
had ik een geil onderonsje in gedachte in het mediapark, lees ik ditquote:Op woensdag 15 april 2009 22:23 schreef SCH het volgende:
Ik wil helemaal nergens meer komen in Hilversum.
Kunnen we toch in Utrecht doen, of bij jou thuisquote:Op woensdag 15 april 2009 22:27 schreef Bjoro het volgende:
[..]
had ik een geil onderonsje in gedachte in het mediapark, lees ik dit
dan is het tijd om de politiek in te gaanquote:Op woensdag 15 april 2009 22:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik wil helemaal nergens meer komen in Hilversum. Ik ben even ambitieloos, dat weet je toch.
is ook zo....wanneer ?quote:Op woensdag 15 april 2009 22:28 schreef SCH het volgende:
Kunnen we toch in Utrecht doen, of bij jou thuis
Jammer.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik wil helemaal nergens meer komen in Hilversum. Ik ben even ambitieloos, dat weet je toch.
quote:Op woensdag 15 april 2009 22:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dan is het tijd om de politiek in te gaan
jammer joh !quote:Op woensdag 15 april 2009 21:18 schreef SCH het volgende:
Hopelijk vliegt 1 van de 2 engelse clubs er nog uit vanavond.
als je dat wil...... Geert heeft voor jou vast nog wel een plekjequote:
Zo ambitieloos ben ik nou ook weer niet.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als je dat wil...... Geert heeft voor jou vast nog wel een plekje
nou zeg, je hebt de kans om de aanstaand premier bij te staanquote:Op woensdag 15 april 2009 22:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Zo ambitieloos ben ik nou ook weer niet.
Maar dan moet ik weer zo vroeg opquote:Op woensdag 15 april 2009 22:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nou zeg, je hebt de kans om de aanstaand premier bij te staan
"voordeel" van een "schoonmoeder" in Portugalquote:
heel modern ook!quote:
daar is dan je verborgen talentquote:
quote:Op donderdag 16 april 2009 01:59 schreef tong80 het volgende:
Trusten
Zonder Wolkers
zonder Claus en Reve
maar om het even
is SCH
boven iedereen verheven
Met een goed boek in de tuin zitten?quote:
Schoonmaken, opruimen, koffie drinken met de buurvrouw, gewoon wat elke huisvrouw doet SCHquote:Op donderdag 16 april 2009 09:25 schreef SCH het volgende:
Wat zal ik vandaag eens gaan doen?
Dat je laptop maar weer snel kapot mag gaanquote:Op donderdag 16 april 2009 09:22 schreef sezten het volgende:
Hoi!![]()
Grulez, zit liever niet op mijn normale account op mijn ma's laptopMaar nu weer op school, in het zonnetje. Met FOK
Als mod ben je toch volstrekt neutraal en hou je van iedereen?quote:Op donderdag 16 april 2009 11:27 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat je laptop maar weer snel kapot mag gaan
15 april 1989 - You'll never walk alonequote:Op donderdag 16 april 2009 11:29 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Als mod ben je toch volstrekt neutraal en hou je van iedereen?
Agreed.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:27 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je zou wat wijzer zijn als je niet zo'n domme opmerking zou maken.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:36 schreef sezten het volgende:
Ga je hier nou alleen maar komen om weer eens te zeiken agentje?
Ik ga verder nieteens meer in dicussie met jou. Laat ik de wijze maar zijn.
Zeg, nou ben ik het niet vaak met Sjimz eens hoor, maar wat was dat dan voor lompe post? Dat je niet eens het greintje begrip kan opbrengen voor die rouwbanden... Fatsoen is ver te zoeken bij jou dan. Dat noemen ze namelijk respect. Zoek de betekenis van dat woord anders nog maar eens op.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:36 schreef sezten het volgende:
Ga je hier nou alleen maar komen om weer eens te zeiken agentje?
Ik ga verder nieteens meer in dicussie met jou. Laat ik de wijze maar zijn.
Ok, dat is inderdaad wel triestquote:Op donderdag 16 april 2009 11:29 schreef sjimz het volgende:
[..]
15 april 1989 - You'll never walk alone
Humquote:Op donderdag 16 april 2009 11:29 schreef sjimz het volgende:
[..]
15 april 1989 - You'll never walk alone
En niet alleen zijn laptop, debiel dat het is.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:27 schreef sjimz het volgende:
[..]
Zie de bovenstaande link.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:15 schreef SCH het volgende:
Waarom zo onaardig tegen sezten? Waarom is hij een debiel Breach?
quote:Op donderdag 16 april 2009 12:15 schreef SCH het volgende:
En zo kunnen we overal wel het goede van inzien. Kom op zegquote:Op donderdag 16 april 2009 12:15 schreef SCH het volgende:
edit: oh even lezen SCH, voordat je vragen gaat stellen, daar heb je toch voor geleerd![]()
Beetje onnozele post van sezten maar ik vind het juist wel weer interessant om te lezen dat hij dat zo ervaart. Ik snap er weinig van maar blijkbaar denken sommige mensen zo, misschien juist wel mensen die het niet meegemaakt hebben. Dat vind ik nou wel leuk aan FOK!, al die meningen, kleuren, leeftijden en andere gekkigheden.
Amen!
Ja, je kan toch ook overal het goede wel van inzien. Ik zeg toch niet dat je je niet enorm mag storen aan die stomme opmerking. Ik zeg alleen dat ik het wel weer interessant vind om te lezen, net als dat ik het interessant vind om te lezen hoe veel jongeren hier tegen de multiculturele samenleving aankijken.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:20 schreef Breach het volgende:
[..]
En zo kunnen we overal wel het goede van inzien. Kom op zeg
Ik heb ook geen zin om weer een hele middag hierover te discussieren, dus bespaar je de moeite.
Nee, tuurlijk niet. Het blijft een waardeloze opmerking.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:20 schreef Grulez het volgende:
[..]
edit. tsja... zo kunnen we elke gekleurde mening wel wit lullen.
Als zij dat willen, fijn. Ik vind het raar en kan mij geen reden bedenken waarom ze dit uberhaupt zouden doen.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zeg, nou ben ik het niet vaak met Sjimz eens hoor, maar wat was dat dan voor lompe post? Dat je niet eens het greintje begrip kan opbrengen voor die rouwbanden... Fatsoen is ver te zoeken bij jou dan. Dat noemen ze namelijk respect. Zoek de betekenis van dat woord anders nog maar eens op.
Lees de post in dat topic van SCH maar eens.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:49 schreef sezten het volgende:
[..]
Als zij dat willen, fijn. Ik vind het raar en kan mij geen reden bedenken waarom ze dit uberhaupt zouden doen.
Respect? Dus dat betekend dat ze voor elke andere dag waarop iets ergs is gebeurd ze met een rouwband gaan lopen? Ik snap het niet.
Je kan mij heel simpel en met net zo weinig verstand (in jullie visie) afkraken, maar waarom niet vragen waarom ik dat vind? Maar dat is normaal. 1 iemand reageert en de rest loopt ermee mee.
Dat is natuurlijk onzin. Niemand is het gewoon met je eens.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:49 schreef sezten het volgende:
[..]
1 iemand reageert en de rest loopt ermee mee.
Op het gevaar dat ik het voor hem opneem, en dat is niet de bedoeling: er is ook niemand die vraagt waarom hij dat vindt en of hij dat kan uitleggen. Vaak is het zo'n enorme onwetendheid, net als bij die domme kereltjes die 4 mei verstoren.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:57 schreef Grulez het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Niemand is het gewoon met je eens.
Maar ben je nou tegen een rouwband of tegen herdenken?quote:Op donderdag 16 april 2009 13:10 schreef sezten het volgende:
Stop nou maar weer met zeuren sjimz en co.
SCH, als jij mij dan zou ontslaan dan stap ik naar de rechter.![]()
Zal ik voortaan als UI een rouwband doen om mijn respect te tonen voor het voetbaldrama?
* denkt even 3 keer..quote:Op donderdag 16 april 2009 13:17 schreef Grulez het volgende:
[..]
Maar ben je nou tegen een rouwband of tegen herdenken?
En je zult het blijkbaar nooit snappen ook. Wat doe jij op 4 mei? Met kransen voetballen?quote:Op donderdag 16 april 2009 12:49 schreef sezten het volgende:
Respect? Dus dat betekend dat ze voor elke andere dag waarop iets ergs is gebeurd ze met een rouwband gaan lopen? Ik snap het niet.
Maar ben je ook tegen het herdenken van de ramp?quote:Op donderdag 16 april 2009 13:20 schreef sezten het volgende:
[..]enkt even 3 keer..
Rouwband. Het is alsof je zonder die rouwband geen respect zou tonen.
Op welke manier herdenken?quote:Op donderdag 16 april 2009 13:21 schreef Grulez het volgende:
[..]
Maar ben je ook tegen het herdenken van de ramp?
En met rouwbanden laat je als Engelse ploeg zien betrokken te zijn. Wat kan daar nou onmogelijk slecht/fout/raar aan zijn?!quote:Op donderdag 16 april 2009 13:20 schreef sezten het volgende:
[..]
* denkt even 3 keer..
Rouwband. Het is alsof je zonder die rouwband geen respect zou tonen.
Dus je vindt al die heisa nu maar een beetje overdreven?quote:Op donderdag 16 april 2009 13:22 schreef sezten het volgende:
[..]
Op welke manier herdenken?
1 minuut stilte voor een wedstrijd?
Ik post de rest van de dag met een rouwband vanwege deze gruwelijke d/t foutquote:Op donderdag 16 april 2009 13:28 schreef Grulez het volgende:
[..]
Dus je vind al die heisa nu maar een beetje overdreven?
Nee, dan kunnen op een persconferentie de coaches ook gewoon hun betrokkenheid tonen.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En met rouwbanden laat je als Engelse ploeg zien betrokken te zijn. Wat kan daar nou onmogelijk slecht/fout/raar aan zijn?!
Oeioeioeiquote:Op donderdag 16 april 2009 13:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik post de rest van de dag met een rouwband vanwege deze gruwelijke d/t fout![]()
Sorry?quote:Op donderdag 16 april 2009 13:28 schreef Grulez het volgende:
[..]
Dus je vindt al die heisa nu maar een beetje overdreven?
Dat u jij gedoe is inderdaad niet te vergelijken met Hillsborough. Hillsborough heeft zó een grote impact op de voetbalwereld gehad, dat het volstrekt normaal is dat exact 20 jaar later bij wedstrijden van Arsenal en Manchester United de slachtoffers worden herdacht. In deze maatschappij doen wij dit nu eenmaal door middel van rouwbanden. Als je dat niet begrijpt, hoop ik dat je daarin een eenling bent en niet de weerspiegeling van de huidige tieners. Hoe oud ben je btw als ik vragen mag, wie weet ben je wel helemaal geen tiener...quote:Op donderdag 16 april 2009 13:31 schreef sezten het volgende:
[..]
Nee, dan kunnen op een persconferentie de coaches ook gewoon hun betrokkenheid tonen.
Of een krans leggen bij het herdenkingsmonument of zo iets.
Een rouwband zodat je dan je respect toont.
Heel voorzichtig wil ik het vergelijken met:
Tegen ouderen of meerderen hoor je "u" te zeggen, omdat dat respectvol is.
Waarom zeggen zij dan geen "u" tegen ons? Omdat zij geen respect hebben?
Ik denk dat dit mijn manier van denken weerspiegelt
ps. het is voor mij ook niet makkelijk om mijn gevoel over iets in woorden uit te drukken (altijd moeite mee gehad)
Nee, natuurlijk niet. Heb al 10x aangegeven dat ik het drama opzich ook erg vind.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:33 schreef Grulez het volgende:
[..]
Over het drama en het herdenken ervan (de rouwbanden daar gelaten).
Het is meer speciaal, maar het wordt elk jaar herdacht en dat zal hopelijk tot in de lengte der dagen zo zijn.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:37 schreef sezten het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Heb al 10x aangegeven dat ik het drama opzich ook erg vind.
Herdenken prima, alle aandacht en treurnis in de media erover, afijn.
Of is het speciaal dat het 20 jaar geleden is?
17, bijna 18. Leeftijd maakt geen reet uit in deze.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat u jij gedoe is inderdaad niet te vergelijken met Hillsborough. Hillsborough heeft zó een grote impact op de voetbalwereld gehad, dat het volstrekt normaal is dat exact 20 jaar later bij wedstrijden van Arsenal en Manchester United de slachtoffers worden herdacht. In deze maatschappij doen wij dit nu eenmaal door middel van rouwbanden. Als je dat niet begrijpt, hoop ik dat je daarin een eenling bent en niet de weerspiegeling van de huidige tieners. Hoe oud ben je btw als ik vragen mag, wie weet ben je wel helemaal geen tiener...
Dat hóóp ik ook niet. Ik vind het echter gewoon vreemd dat een voetballiefhebber (want dat ben je neem ik aan) zó kan denken over Hillsborough.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:39 schreef sezten het volgende:
[..]
17, bijna 18. Leeftijd maakt geen reet uit in deze.
Als jij nou ook nog eens mee zou communiceren...quote:Op donderdag 16 april 2009 13:41 schreef SCH het volgende:
We communiceren
Polderjapie, voor al uw mediation
Zie toch ook nooit het weekend erop bij alle competitiewedstrijden alle teams met een rouwband spelen?quote:Op donderdag 16 april 2009 13:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is meer speciaal, maar het wordt elk jaar herdacht en dat zal hopelijk tot in de lengte der dagen zo zijn.
Ik communiceer me suf. Ik overweeg de website puberruzie.nl op te zettenquote:Op donderdag 16 april 2009 13:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als jij nou ook nog eens mee zou communiceren...
Ik kan het maar niet begrijpen. Eén van de grootste voetbalrampen in Europa en het overdreven vinden dat er met rouwbanden gespeeld wordt. Een minuut stilte zou niet eens hebben misstaan op de 20e herdenkingsdag.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik communiceer me suf. Ik overweeg de website puberruzie.nl op te zetten
Ik begrijp setzen ook wel een heel klein beetje, denk niet dat hij het zo slecht bedoelt maar die eerste post in dat topic was wel heel erg lomp en ondoordacht.
Nu ik het even terug lees is het eerste zinnetje wel een beetje buitensporig gezien de algehele topicsfeer, ja.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik communiceer me suf. Ik overweeg de website puberruzie.nl op te zetten
Ik begrijp setzen ook wel een heel klein beetje, denk niet dat hij het zo slecht bedoelt maar die eerste post in dat topic was wel heel erg lomp en ondoordacht.
Maar het is toch juist goed om er bij stil te staan. Het leven van nabestaanden is er nog door getekend, dan kunnen wij (oa voetbalfans) er toch wel 1 dag bij stil staan.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:42 schreef sezten het volgende:
[..]
Zie toch ook nooit het weekend erop bij alle competitiewedstrijden alle teams met een rouwband spelen?
Dat het 20 jaar geleden is, oke. Dat het precies op dezelfde dag is, oke. Maar dat vind ik nog geen redenen om dán wel opeens respect en medeleven te tonen.
Fijn dat ik er met een aantal toch wel gewoon over kan praten.
Excuses in Hools maken heeft niet veel zin in dezequote:Op donderdag 16 april 2009 13:48 schreef sezten het volgende:
[..]
Nu ik het even terug lees is het eerste zinnetje wel een beetje buitensporig gezien de algehele topicsfeer, ja.
Daarvoor mijn excuses. Het was idd een ondoordachte post zonder enige argumenten voor mijn stelling name.
Ik heb gewoon een compleet andere visie dan iedereen denk ik dan.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:49 schreef Grulez het volgende:
[..]
Maar het is toch juist goed om er bij stil te staan. Het leven van nabestaanden is er nog door getekend, dan kunnen wij (oa voetbalfans) er toch wel 1 dag bij stil staan.
Maar dat is toch wat wij in deze maatschappij als standaard hanteren? Ik krijg het gevoel alsof je gewoon daartegen aan het trappen bent...quote:Op donderdag 16 april 2009 13:54 schreef sezten het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een compleet andere visie dan iedereen denk ik dan.
Er bij stil staan kun je ook zonder rare rouwbanden, minuten stilte en zo.
Het hele "herdenken" zint mij in die zin niet nee. Terugkomend op je vraag of ik wat tegen herdenken of rouwbanden had.
Herdenken doen ze juist met rouwbanden.
Waarom ben je dan tegen rouwbanden?quote:Op donderdag 16 april 2009 13:54 schreef sezten het volgende:
[..]
Blijkt dat ik in een ander topic word weggejaagd.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Excuses in Hools maken heeft niet veel zin in deze.
Hoe wil jij het anders vormgeven dan? Je staat toch ook stil bij een sterfdag van een geliefde persoon. Of doe je ook niet aan verjaardagen?quote:Op donderdag 16 april 2009 13:54 schreef sezten het volgende:
[..]
Het hele "herdenken" zint mij in die zin niet nee. Terugkomend op je vraag of ik wat tegen herdenken of rouwbanden had.
Probeer het eens.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:56 schreef sezten het volgende:
[..]
Blijkt dat ik in een ander topic word weggejaagd.
Alleen hier kan er blijkbaar op niveau gecommuniceerd worden (met dank aan SCH natuurlijk)
Iedereen is bang voor SCH. Anders moet je mee naar achter enzo.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:56 schreef sezten het volgende:
[..]
Alleen hier kan er blijkbaar op niveau gecommuniceerd worden (met dank aan SCH natuurlijk)
Je werd daar wat agressief benaderd omdat je zo lomp postte, je zou ook best in dat topic even kunnen zeggen dat je nu zelf ook wel tot dat inzicht bent gekomen.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:56 schreef sezten het volgende:
[..]
Maar het is gewoon belangrijk om dit soort dingen te herdenken (opdat men niet vergeet). En ja, het is normaal in het voetbal dat dat plaats vindt d.m.v. rouwbanden.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:54 schreef sezten het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 16 april 2009 13:58 schreef Grulez het volgende:
[..]
Iedereen is bang voor SCH. Anders moet je mee naar achter enzo.
Ik word ook verder niet kwaad om het herdenken en/of rouwbanden, zo erg is het niet.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar dat is toch wat wij in deze maatschappij als standaard hanteren? Ik krijg het gevoel alsof je gewoon daartegen aan het trappen bent...
Omdat het op mij overkomt als: zonder rouwband toon geen respect.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:55 schreef sjimz het volgende:
[..]
Waarom ben je dan tegen rouwbanden?
Zie het gewoon als een ritueel. Je kan er veel mee hebben of iets minder . Ik vind rouwbanden ook niet het allermooiste ritueel maar het is wel een manier om iets uit te drukken. net als de minuut stilte.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:00 schreef sezten het volgende:
Omdat het op mij overkomt als: zonder rouwband toon geen respect.
Precies.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Zie het gewoon als een ritueel. Je kan er veel mee hebben of iets minder . Ik vind rouwbanden ook niet het allermooiste ritueel maar het is wel een manier om iets uit te drukken. net als de minuut stilte.
Ik was gisteren bij een begrafenis waar iedereen een voorjaarsbloem op de kist legde. Misschien ben je allergisch voor voorjaarsbloemen of heb je een bloedhekel aan tulpen, zoiets doe je dan gewoon mee, lijkt me.
En voor sezten: dan ga je na afloop in de rouwkamer ook niet nog eens tegen mensen roepen die het ritueel met de bloemen wel waarderen, hoe ontzettend lelijk die bloemen zijn en wat voor onzin het eigenlijk is omdat ze na drie dagen toch al verwelkt zijn enz.quote:
Precies ja, misschien het eerste jaar erna nog, maar niet 20 jaar later.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:57 schreef Grulez het volgende:
[..]
Hoe wil jij het anders vormgeven dan? Je staat toch ook stil bij een sterfdag van een geliefde persoon. Of doe je ook niet aan verjaardagen?
Dus het dragen van de rouwbanden is dan een soort van herrinering dat de ramp is gebeurd en een teken naar de kijkers achter de tv van "vergeet de ramp niet".quote:Op donderdag 16 april 2009 13:58 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Maar het is gewoon belangrijk om dit soort dingen te herdenken (opdat men niet vergeet). En ja, het is normaal in het voetbal dat dat plaats vindt d.m.v. rouwbanden.
Net als het met dodenherdenking/Bevrijdingsdag belangrijk is om er bij stil te staan hoe belangrijk vrijheid is.
Want daar doe jij toch ook gewoon aan mee, of vindt je dat ook overdreven of raar? (geen aanval op jou overigens, gewoon een oprechte vraag van mijn kant)
20 jaar is juist zo'n specifiek jaartal.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:08 schreef sezten het volgende:
[..]
Precies ja, misschien het eerste jaar erna nog, maar niet 20 jaar later.
Nooit een geliefd persoon verloren. Wel verjaardagen, van mijn kleine familie.
[..]
Ik vind dat een hele enge gedachtegang, waarvan ik hoop dat niet veel mensen deze hebbenquote:Op donderdag 16 april 2009 14:08 schreef sezten het volgende:
[..]
[..]
Dus het dragen van de rouwbanden is dan een soort van herrinering dat de ramp is gebeurd en een teken naar de kijkers achter de tv van "vergeet de ramp niet".
Ik doe niet mee op 4 en 5 mei. Zal bij de 2/3 (?) minuten stilte echt niet andere mensen gaan storen in hun wel stil zijn, maar ik zal voor zover mogelijk dan gewoon verder met mijn leven gaan.
Bevrijdingsdag nog nóóit iets mee gedaan (wat moet je dan doen?).
Het is denk ik iets principieëls uit mijn hoofd. Ik weet het ook niet.
Dat zou ik ook doen. Niet voor mijzelf, maar voor al die andere mensen die het niet leuk zouden vinden als ik het niet doe.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Zie het gewoon als een ritueel. Je kan er veel mee hebben of iets minder . Ik vind rouwbanden ook niet het allermooiste ritueel maar het is wel een manier om iets uit te drukken. net als de minuut stilte.
Ik was gisteren bij een begrafenis waar iedereen een voorjaarsbloem op de kist legde. Misschien ben je allergisch voor voorjaarsbloemen of heb je een bloedhekel aan tulpen, zoiets doe je dan gewoon mee, lijkt me.
Dat 2e stuk vind ik ook minder.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind dat een hele enge gedachtegang, waarvan ik hoop dat niet veel mensen deze hebben.
Herdenken gaat ook niet om verandering teweeg brengen in het verleden. De mens onderscheidt zich juist door het bewustzijn. Stilstaan bij gebeurtenissen, denken aan het verleden, om daar wellicht lering uit te trekken. Wij ervaren het verdriet in minder mate dan de betrokkenen, maar medeleven is ook geen mens vreemd. Ik vind daarom dat je het niet moet doodzwijgen, maar er juist stil bij moet staan, dan maar geforceerd en expliciet met stomme symbolen.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:08 schreef sezten het volgende:
[..]
[..]
Dus het dragen van de rouwbanden is dan een soort van herrinering dat de ramp is gebeurd en een teken naar de kijkers achter de tv van "vergeet de ramp niet".
Ik doe niet mee op 4 en 5 mei. Zal bij de 2/3 (?) minuten stilte echt niet andere mensen gaan storen in hun wel stil zijn, maar ik zal voor zover mogelijk dan gewoon verder met mijn leven gaan.
Bevrijdingsdag nog nóóit iets mee gedaan (wat moet je dan doen?).
Het is denk ik iets principieëls uit mijn hoofd. Ik weet het ook niet.
Was erbij vergeten te melden: Als ik een WO film o.i.d. kijk dan denk je ook aan ze.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind dat een hele enge gedachtegang, waarvan ik hoop dat niet veel mensen deze hebben.
Prima en dan alleen deze ramp? Waarom? 90 doden, grote ramp.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:10 schreef sjimz het volgende:
[..]
20 jaar is juist zo'n specifiek jaartal.
Je viert ook eerder je 20 jarig huwelijk dan je 7 jarig huwelijk.
Sowieso ben ik van mening dat we zo'n bekende ramp elk jaar mogen herdenken met rouwbanden voor de Engelse clubs.
Het gaat ook niet om het stiltemoment op zich.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:20 schreef sezten het volgende:
[..]
Was erbij vergeten te melden: Als ik een WO film o.i.d. kijk dan denk je ook aan ze.
Gedwongen, vooraf bepaald, een stiltemoment is niks voor mij.
Dit veranderdt jou mening verder niet![]()
[..]
Prima en dan alleen deze ramp? Waarom? 90 doden, grote ramp.
Als je alle verongelukte fans/spelers/trainers etc. bij elkaar op telt zullen dat er waarschijnlijk wel een paar duizend zijn. Zijn zij niks waar dan? Zijn die 90 doden van 1 ramp belangrijker dan veel meer van een aantal veel kleinere rampen?
Van mij mogen ze doen wat ze willen, maar ik zou het niet doen.
Waar zou ik aan moeten denken bij een dodenherdenking? Aan de doden. Wie? Hoe zagen zij eruit? Kan ik ze? Wat hebben ze gedaan behalve het grote geheel vrijheid?quote:Op donderdag 16 april 2009 14:18 schreef Grulez het volgende:
[..]
Herdenken gaat ook niet om verandering teweeg brengen in het verleden. De mens onderscheidt zich juist door het bewustzijn. Stilstaan bij gebeurtenissen, denken aan het verleden.
Nee, maar dit heeft een hele grote impact op het voetbal gehad.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:20 schreef sezten het volgende:
Prima en dan alleen deze ramp? Waarom? 90 doden, grote ramp.
Als je alle verongelukte fans/spelers/trainers etc. bij elkaar op telt zullen dat er waarschijnlijk wel een paar duizend zijn. Zijn zij niks waar dan? Zijn die 90 doden van 1 ramp belangrijker dan veel meer van een aantal veel kleinere rampen?
Van mij mogen ze doen wat ze willen, maar ik zou het niet doen.
Inderdaad. Hoewel je zegt dat leeftijd niets uitmaakt, denk ik toch dat hier een klein 9 jarig conflictje in de weg zit...quote:Op donderdag 16 april 2009 14:20 schreef sezten het volgende:
[..]
Was erbij vergeten te melden: Als ik een WO film o.i.d. kijk dan denk je ook aan ze.
Gedwongen, vooraf bepaald, een stiltemoment is niks voor mij.
Dit veranderdt jou mening verder niet![]()
Je kan denken aan de impact die het heeft gehad op de wereld. Hoe wil je ergens lering uit trekken als je er niet eens bij stilstaat. Je kan je er toch wel iets bij voorstellen hoe je grootouders zich in de oorlog hebben moeten voelen. Hoe het moet zijn als er zomaar vrienden en familie sneuvelen.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:23 schreef sezten het volgende:
[..]
Waar zou ik aan moeten denken bij een dodenherdenking? Aan de doden. Wie? Hoe zagen zij eruit? Kan ik ze? Wat hebben ze gedaan behalve het grote geheel vrijheid?
Hoe moet ik het weten of ze vrienden of familie verloren. En om eerlijk te zijn boeid me dat niet eens. Het is gebeurd en we zitten nu in 2009.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:26 schreef Grulez het volgende:
[..]
Je kan denken aan de impact die het heeft gehad op de wereld. Hoe wil je ergens lering uit trekken als je er niet eens bij stilstaat. Je kan je er toch wel iets bij voorstellen hoe je grootouders zich in de oorlog hebben moeten voelen. Hoe het moet zijn als er zomaar vrienden en familie sneuvelen.
Dat is 2013.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:29 schreef Grulez het volgende:
Lees deze topics over 5 jaar nog maar eens terug.
Fucking hellquote:Op donderdag 16 april 2009 14:36 schreef sezten het volgende:
[..]
Hoe moet ik het weten of ze vrienden of familie verloren. En om eerlijk te zijn boeid me dat niet eens. Het is gebeurd en we zitten nu in 2009.
Sorry, maar je hebt wel redelijk afgedaan zo.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:36 schreef sezten het volgende:
[..]
Hoe moet ik het weten of ze vrienden of familie verloren. En om eerlijk te zijn boeid me dat niet eens. Het is gebeurd en we zitten nu in 2009.
[..]
Dat is 2013.![]()
@ sjimz: Verhaal gelezen. Erg, maar niet erger dan elk ander dodelijk ongeluk zonder eigen schuld.![]()
![]()
Nu moet ik naar huis, dus dat zal weer weinig internet worden. Jullie blij
er zijn hier mensen op het forum die dingen uit de tweede wereld oorlog aanhalen zonder enig idee waar ze het over hebbenquote:Op donderdag 16 april 2009 12:20 schreef Breach het volgende:
[..]
En zo kunnen we overal wel het goede van inzien. Kom op zeg
Ik heb ook geen zin om weer een hele middag hierover te discussieren, dus bespaar je de moeite.
Precies dat is het kromme. Hij is het resultaat van iets waar hij zelf afkeer van neemt.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:51 schreef Suijk het volgende:
Het is geen besef van geschiedenis en wat die geschiedenis betekent voor het huidige leven. Dat hij nu juist zulke dingen (een andere mening) kan zeggen zonder gevaar te lopen is er daar één van.
En niet eens alleen bij sezten, ik vind dat meer mensen van die generaties onverschillig zijn (ik probeer niet te generaliseren, maar toch..)quote:Op donderdag 16 april 2009 15:01 schreef rubbereend het volgende:
damn wat een onverschilligheid bij sezten
Dat is idd wel ontzettend treurig ...quote:
quote:Op donderdag 16 april 2009 15:08 schreef appelsientje het volgende:
[..]
En niet eens alleen bij sezten, ik vind dat meer mensen van die generaties onverschillig zijn (ik probeer niet te generaliseren, maar toch..)
Haha, dank je.quote:Op donderdag 16 april 2009 15:20 schreef rubbereend het volgende:
gefeliciteerd zjroentje, 27 jaar oud nu
quote:
ik dacht dat setzen iets ouder was iddquote:
Kijkquote:Op donderdag 16 april 2009 15:26 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ik dacht dat setzen iets ouder was iddoh dat scheelt dan weer, en ik ben al volwassen idd (21
)
de aftakeling kan beginnenquote:Op donderdag 16 april 2009 15:26 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ik dacht dat setzen iets ouder was iddoh dat scheelt dan weer, en ik ben al volwassen idd (21
)
Editquote:
bij mij is de aftakeling al jaren aan de gang, maar dat wist je alquote:Op donderdag 16 april 2009 15:51 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
moet jij nodig zeggen, hoe oud was jij ook alweer? 30 was t geloof ik DER-TIG. Ouwe
Dat zeggen ze niet alleen, het is zoquote:Op donderdag 16 april 2009 15:31 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Kijken sowieso zijn vrouwen 'volwassener' dan mannen (tenminste dat zeggen ze altijd
)
2009 + 5 = 2013 ja.quote:
Whehequote:
Nee, 1:51. Jij ook alquote:
Klopt. Dat merk ik bij mezelf ook. Mijn ouders zeggen soms ook dat ik altijd maar zo rustig blijf wat er ook is en dat ze dat niet snappenquote:Op donderdag 16 april 2009 15:08 schreef appelsientje het volgende:
[..]
En niet eens alleen bij sezten, ik vind dat meer mensen van die generaties onverschillig zijn (ik probeer niet te generaliseren, maar toch..)
Rustig blijven is iets heel anders dan wat de kronkels van setzen zijn.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:32 schreef Gitanov het volgende:
[..]
Klopt. Dat merk ik bij mezelf ook. Mijn ouders zeggen soms ook dat ik altijd maar zo rustig blijf wat er ook is en dat ze dat niet snappen![]()
Verder ben ik raar, zou goed Wilders kunnen vervangen met haaitzaaiende opmerkingen.
No shit Sherlockquote:
Dit is seztenquote:Op donderdag 16 april 2009 16:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Rustig blijven is iets heel anders dan wat de kronkels van setzen zijn.
Oeh, epic fail voor mijquote:
Wijze woorden uit het noordenquote:Op donderdag 16 april 2009 16:36 schreef Grulez het volgende:
[..]
Hij is ws bang dat z'n ouders zijn hersenspinsels gaan lezen...
Mijn ouders hoeven niet te weten wat ik op internet doe. Daar kan ik zelf ook goed over oordelen en zo.quote:
quote:Op donderdag 16 april 2009 16:52 schreef RayMania het volgende:
Doe eens je PM beantwoorden, lelijke, bruine tunnelflikker van een SCH.
Wat is een tunnelflikker?quote:Op donderdag 16 april 2009 16:52 schreef RayMania het volgende:
Doe eens je PM beantwoorden, lelijke, bruine tunnelflikker van een SCH.
Zo'n tl-lampje dat niet goed meer werkt.quote:
Ik post al jaren met een kloon. Ontdek maar wie.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:54 schreef Breach het volgende:
[..]
Moet jij ook niet een andere account aanmaken Ray? Straks leest een van je ouders dat je dit soort uitspraken doet..
wat stond er eerstquote:Op donderdag 16 april 2009 16:55 schreef Prosac het volgende:
[..]
Zo'n tl-lampje dat niet goed meer werkt.
-edit-
Ook wij moeten ons aan bepaalde regels houden en wat Ray daar zei kon ECHT niet hoor. Beetje SCH uitschelden voor heteroseksueel.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:58 schreef Da_Sandman het volgende:
Modjes die bij elkaar gaan editten.
Ja, die zullen nu wel meteen happen. Hallo, ik ben [user] en ik ben racistischquote:Op donderdag 16 april 2009 16:58 schreef Breach het volgende:
Kan iemand mij even helpen, ik zoek een user met racistische denkbeelden..
Ga eens in POL zoeken.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:58 schreef Breach het volgende:
quote:Op donderdag 16 april 2009 16:59 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ook wij moeten ons aan bepaalde regels houden en wat Ray daar zei kon ECHT niet hoor. Beetje SCH uitschelden voor heteroseksueel.
Ik ben heel goed in het uitspreken van vooroordelen, kom maar door.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:58 schreef Breach het volgende:
Raymania?quote:Op donderdag 16 april 2009 16:58 schreef Breach het volgende:
Banaanvraag, check het banmeldtopic over een paar minuten.quote:
Echt, fuck you.quote:
Ja, maar dan iemand met een andere naam, posts zouden ongeveer zelfde inhoud kunnen hebben.quote:
Kudt. Dan kan ik je nu eigenlijk nog wel even de huid volschelden. Kuthomo.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:00 schreef RayMania het volgende:
[..]
Banaanvraag, check het banmeldtopic over een paar minuten.
quote:Op donderdag 16 april 2009 17:01 schreef Breach het volgende:
[..]
Ja, maar dan iemand met een andere naam, posts zouden ongeveer zelfde inhoud kunnen hebben.
quote:
Been there, done that met sjimzquote:Op donderdag 16 april 2009 17:02 schreef Breach het volgende:
Het wordt ook steeds erger met RayMania. Eerst waren het negers, toen zwarte bandenplakkers op Utrecht Centraal en nu zijn de homo's aan de beurt. What's next? Dwergen?
Lekken, ban.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:04 schreef RayMania het volgende:
En Prosac ging notes zetten omdat sommige users mij 'GayMania' noemden. Fail.
Doe maar. Ik ban je met alle liefde, zo'n leuke user ben je niet meer de laatste tijd.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kudt. Dan kan ik je nu eigenlijk nog wel even de huid volschelden. Kuthomo.
Hij vindt Michael Jackson alleen maar goed omdat ze de zelfde huidziekte hebben.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:02 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ray is zelf neger, die zijn niet rascistisch.
quote:
Hij vond je ooit tenminste wel leukquote:Op donderdag 16 april 2009 17:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]. Maar je meent het wel, eikel
.
Tuurlijk nietquote:Op donderdag 16 april 2009 17:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]. Maar je meent het wel, eikel
.
quote:Op donderdag 16 april 2009 17:04 schreef RayMania het volgende:
En Prosac ging notes zetten omdat sommige users mij 'GayMania' noemden. Fail.
Jij weet ook altijd precies de toon te zetten met die geniale grappen van je he.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:06 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hij vindt Michael Jackson alleen maar goed omdat ze de zelfde huidziekte hebben.
WIE DAN??????????????????????? ZEEEEEEEEEEEEEEEEEEGGGGGGGGGG????????????????quote:Op donderdag 16 april 2009 17:07 schreef RayMania het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Ik hou van iedereen hier. Behalve een paar mensen die ik niet noem
.
Het was een grapje, heus.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:07 schreef RayMania het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Ik hou van iedereen hier. Behalve een paar mensen die ik niet noem
.
Je moest eens weten wat we in FC allemaal over jullie lullen.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:10 schreef Breach het volgende:
Jongens het is hier geen FC, graag weer normaal posten
Goeie grap trouwens net achter.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:12 schreef RayMania het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat we in FC allemaal over jullie lullen.
Dat weet ik ookquote:Op donderdag 16 april 2009 17:12 schreef RayMania het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat we in FC allemaal over jullie lullen.
Nou vertel maar dan.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:15 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik vond deze anders de sterkste van het laatste half jaar van jou.
Heilig boontje.quote:
80% op FOK! niet moeilijk te vinden denk ik zoquote:Op donderdag 16 april 2009 16:58 schreef Breach het volgende:
Ga er na 40 posts nog even serieus op inquote:Op donderdag 16 april 2009 17:43 schreef Bluezz het volgende:
[..]
80% op FOK! niet moeilijk te vinden denk ik zo
Heb je mn vraag in FB al beantwoordquote:Op donderdag 16 april 2009 18:38 schreef SCH het volgende:
Zal ik setzen nu maar weer vrij laten uit de kelder?
Nee, denk het niet. Even kijken.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:41 schreef Grulez het volgende:
[..]
Heb je mn vraag in FB al beantwoord
Zou hij in die kelder enig empathie hebben gekweekt? Ik ben blij dat mijn dochters wel opgevoed zijn op een manier dat zij wel een gevoel hebben.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:38 schreef SCH het volgende:
Zal ik setzen nu maar weer vrij laten uit de kelder?
Het hoge postaantal van vandaag valt niet op?quote:Op donderdag 16 april 2009 19:43 schreef tong80 het volgende:
Goeiemorgen.
Nog iets te doen geweest in Hools vandaag ?
259 staat er bij jouw postquote:Op donderdag 16 april 2009 19:44 schreef Breach het volgende:
[..]
Het hoge postaantal van vandaag valt niet op?
Polak-awardquote:
Die vind ik dus serieus niet leuk he. Polak is/was prima.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:47 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hij gaat ook de Van der Gijp Award heten denk ik
Normaal zijn we 2 pagina's verder na mijn laatste post.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:44 schreef Breach het volgende:
[..]
Het hoge postaantal van vandaag valt niet op?
Schandalig he Tong. Jij als Fok-opperhoofd van geschiedenis-bewaking. Dit was toch schandalig?quote:Op donderdag 16 april 2009 20:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Normaal zijn we 2 pagina's verder na mijn laatste post.
Er ging wel een vraagteken naar mijn hoofd toen het 9 pagina's bleken te zijn.
Ik zit trouwens met een rouwband te posten vanwegen de opmerkingen van Setzen.
En dat Hugo Borst gezeik over Bas Heijnequote:Op donderdag 16 april 2009 20:00 schreef rubbereend het volgende:Matthijs van Nieuwkerk
hij denkt dat alle bezoekers van housepartys aan de pillen zitten
quote:
Stigmatiserend gedrag altijd van de onwetenden, wat zou dat trouwens, hij is toch fan van al die bandjes die in hun tijd zwaar onder de dope zaten om überhaupt iets uit hun instrumenten te kunnen krijgen?quote:Op donderdag 16 april 2009 20:00 schreef rubbereend het volgende:Matthijs van Nieuwkerk
hij denkt dat alle bezoekers van housepartys aan de pillen zitten
Ik las het met steeds meer stijgende verbazing.quote:Op donderdag 16 april 2009 20:06 schreef Breach het volgende:
[..]
Schandalig he Tong. Jij als Fok-opperhoofd van geschiedenis-bewaking. Dit was toch schandalig?
Worden er niet heel veel pillen op die parties geslikt dan?quote:Op donderdag 16 april 2009 20:11 schreef Prosac het volgende:
[..]
Stigmatiserend gedrag altijd van de onwetenden, wat zou dat trouwens, hij is toch fan van al die bandjes die in hun tijd zwaar onder de dope zaten om überhaupt iets uit hun instrumenten te kunnen krijgen?
Er zijn er meer die het niet doen dan welquote:Op donderdag 16 april 2009 20:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Worden er niet heel veel pillen op die parties geslikt dan?
quote:Op donderdag 16 april 2009 18:22 schreef SCH het volgende:
Wie schold mij uit voor heteroseksueel en waarom? Gatsie, een ergere beschuldiging kan niet.
ik heb in al die jaren (vanaf 1998 actief) slechts 2x gezien op een feest dat iemand slikte, ben 1x gevraagd of ik verkocht en heb 1x iemand in de trein vanaf een feest coke zien gebruiken. Dus valt reuze mee, ik heb al op 1 dag meer cokesnuivers en pillenslikkers (en blowers, ook gewoon drugs natuurlijk) gezien op een 5 mei bevrijdingsfeest.quote:Op donderdag 16 april 2009 20:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze lopen wel altijd met een roze handtas toch?quote:Op donderdag 16 april 2009 21:04 schreef SCH het volgende:
Ja Prosac, die vooroordelen heb je nou eenmaal.
Ik lees ook wel eens over homo's dat ze het altijd maar over sex hebben, is toch ook onzin!
Neuken?
Wie wat waar?quote:Op donderdag 16 april 2009 21:07 schreef borisz het volgende:
ASOT#400 begonnen. 72uur durende show.
Dat is gewoon een feit, dat mag wel gezegd worden.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:07 schreef Breach het volgende:
[..]
Ze lopen wel altijd met een roze handtas toch?
hoeveel had jij er op dan de laatste keer?quote:
www.astateoftrance.comquote:
valt echt enorm mee. Er wordt af en toe net gedaan of 98% slikt daar.quote:Op donderdag 16 april 2009 20:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ga nooit naar zulke feesten maar heb vaak genoeg mensen zien gebruiken in de shadrak of enzo. In de shadrak wordt ook altijd gevraagd of ik wat wil kopen, terwijl ik toch een gereformeerde kop heb...quote:Op donderdag 16 april 2009 20:42 schreef Prosac het volgende:
[..]
ik heb in al die jaren (vanaf 1998 actief) slechts 2x gezien op een feest dat iemand slikte, ben 1x gevraagd of ik verkocht en heb 1x iemand in de trein vanaf een feest coke zien gebruiken. Dus valt reuze mee, ik heb al op 1 dag meer cokesnuivers en pillenslikkers (en blowers, ook gewoon drugs natuurlijk) gezien op een 5 mei bevrijdingsfeest.
Daar hoor je nou nooit iemand over in NL.![]()
Ik erger mij aan de media in dezen, bij een Sensation of Trance Energy lees je altijd dat er 30 man zijn opgepakt (op 30.000 bezoekers) na controle bij ingang op drugs of voor zwarthandel in kaarten. Maar over Pinkpop of Lowlands lees je altijd hoe geweldig en fantastisch het feest wel niet was, terwijl daar evengoed incidenten plaats vinden.
één van de briljantste Lowlands verhalen die ik ooit gehoord heb was van iemadn die mooi een lijntje aan het maken was op een kartonnen doos voor zijn tent. Lijntje was klaar, hij wil een snuif nemen komt er een windvlaag aan en hoppa alles de lucht inquote:Op donderdag 16 april 2009 20:42 schreef Prosac het volgende:
[..]
ik heb in al die jaren (vanaf 1998 actief) slechts 2x gezien op een feest dat iemand slikte, ben 1x gevraagd of ik verkocht en heb 1x iemand in de trein vanaf een feest coke zien gebruiken. Dus valt reuze mee, ik heb al op 1 dag meer cokesnuivers en pillenslikkers (en blowers, ook gewoon drugs natuurlijk) gezien op een 5 mei bevrijdingsfeest.
Daar hoor je nou nooit iemand over in NL.![]()
Ik erger mij aan de media in dezen, bij een Sensation of Trance Energy lees je altijd dat er 30 man zijn opgepakt (op 30.000 bezoekers) na controle bij ingang op drugs of voor zwarthandel in kaarten. Maar over Pinkpop of Lowlands lees je altijd hoe geweldig en fantastisch het feest wel niet was, terwijl daar evengoed incidenten plaats vinden.
oja, thanx voor de tipquote:Op donderdag 16 april 2009 21:07 schreef borisz het volgende:
ASOT#400 begonnen. 72uur durende show.
Nu gebruik je het omgekeerde?quote:Op donderdag 16 april 2009 21:16 schreef tong80 het volgende:
Ik vond het begin van de house wel interessant. Was niet echt mijn muziek.
Maar er was een nieuwe drug die niet verslavend zou zijn en geen schade toebracht.
Dus ik XTC proberen
Heb nog spijt dat ik toen tegen iedereen zei dat ik van ze hield.
Ik zou Stalin op dat moment nog de Nobel-prijs voor de vrede hebben gegeven.
Ben er maar snel mee gestopt.
Ach ik ging voor 15 man bier halen.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:12 schreef rubbereend het volgende:
[..]
één van de briljantste Lowlands verhalen die ik ooit gehoord heb was van iemadn die mooi een lijntje aan het maken was op een kartonnen doos voor zijn tent. Lijntje was klaar, hij wil een snuif nemen komt er een windvlaag aan en hoppa alles de lucht in
Mijn devies is :quote:Op donderdag 16 april 2009 21:18 schreef SCH het volgende:
Mijn devies is: Vroeger snakte ik naar avontuur, nu slik ik er pillen tegen.
quote:Ritalin is geniaal!
Het maakt drukke kinderen kalm. En héél geconcentreerd.
Steeds meer kinderen krijgen het ADHD-middel Ritalin voorgeschreven. Maar een concentratieverhogend middel blijkt ook nuttig in tentamentijd. “Ik zit helemaal in de stof, niets om me heen leidt me af.”
Door Teodor Lazarov
“Tentamenstress? Dat ken ik niet meer”, lacht Dirk. Dirk is RUG-student. Al meer dan een jaar gebruikt hij Ritalin bij het studeren voor zijn tentamens. “Ik snap niet dat het niet beschikbaar voor studenten is. Het is echt geniaal!”
Ritalin is een geneesmiddel dat gebruikt wordt voor de behandeling van ADHD. Het remt de eetlust, verhoogt de hartslag, verbetert concentratie en zorgt daardoor voor een betere prestaties. In 2003 ontstond al onrust in de Verenigde Staten, toen twee miljoen leerlingen het middel als leerdrug bleken te gebruiken. Dagblad Trouw meldde vorig jaar dat, volgens de statistieken van Stichting Farmaceutische Kengetallen, de vraag naar geneesmiddelen tegen ADHD, voornamelijk Ritalin, in Nederland van 2002 tot en met 2007 verdrievoudigd is. Dat betekent dat in 2002 dit soort middelen 200.000 keer werden uitgeschreven en in 2007 624.000 keer. Hoeveel studenten het middel gebruiken is onbekend.
Derk Jan Hento van de Verslavingszorg Noord-Nederland kent het middel en zijn werkingen. “Het is een soort van amfetamine, hè”, zegt hij. “Het is een pepmiddel dat qua effect lijkt op speed en cocaïne.” Volgens hem komen er maar weinig vragen over Ritalin binnen bij de verslavingszorg. “Maar het wordt wel steeds populairder”, zegt hij. “Ik heb gehoord dat er een grote zwarthandel in is ontstaan de laatste jaren. ”
Donald Uges, hoogleraar klinische en forensische toxicologie aan de RUG, is verbaasd over het gebruik van Ritalin onder studenten. “Ik had hiervan nog niet gehoord.”
Maar volgens hem is het wel een vrij logische voortzetting van de zoektocht van studenten naar een makkelijke manier om last minute een tentamen te leren. “Vroeger dronken studenten veel koffie om de nachten voor een tentamen door te komen. Toen kwam de mode van de energiedrankjes en nu hoor ik dit.”
Het middel is volgens Uges in kleine doses niet schadelijk. “Het is nog niet bewezen dat het gebruik van Ritalin op korte termijn schade veroorzaakt. Maar als je het twee jaar achter elkaar neemt, dan kunnen zich complicaties voordoen, zoals hartproblemen. Er is trouwens ook nog niet genoeg onderzoek gedaan naar de effecten van Ritalin gedurende een langere periode van gebruik.”
Of het middel verslavend is kan Uges niet met zekerheid zeggen. “Kijk, het is de vraag waarom je het gebruikt. Net als cocaïne en amfetaminen is het effect niet zozeer perifeer verslavend als centraal.” De verslaving is dus eerder geestelijk dan lichamelijk. “Waarom neem je het? Omdat je alle nachten door zuipt, overdag met bijbaantjes bezig bent en daarom geen tijd hebt om op tijd te beginnen met studeren? Of is het, omdat je de stof niet aan kunt? In het eerste geval moet je gewoon op tijd beginnen met studeren. In het tweede zou je je toch moeten afvragen of de studie die je doet wel voor jou is, in plaats van dit soort middelen nemen. Want een keer kan geen kwaad, maar als je niet meer zonder kan, of denkt te kunnen studeren, dan is het een probleem.”
Uges waarschuwt ook voor andere bijwerkingen van het middel. “Ritalin en dat soort middelen houden je wakker. Het is dus een pepmiddel, het houdt je aan de gang. Daardoor kan het ervoor zorgen dat je niet goed kunt slapen. En een goede nachtrust is heel belangrijk voor je hersenen en hun verwerking van de leerstof. Dus op het laatste moment dit soort middelen gebruiken heeft weinig zin.”
Studenten Dirk en Sebastiaan zijn het niet helemaal met hem eens. Sebastiaan gebruikt nog maar net Ritalin en is helemaal lyrisch over het middel. “Het is alsof ik een XTC heb gehad, alleen dan zonder de enorme energieboost. Ik zit helemaal in de stof, niets om me heen leidt me af. Het leren gaat echt supersoepel. Soms begin ik twee dagen van tevoren met leren en haal ik alsnog een voldoende.”
Dirk, degene die het middel bij Sebastiaan introduceerde, gebruikt het al meer dan een jaar. “Het voordeel is, dat ik eindelijk gepassioneerd kan studeren. Ik heb geen behoefte aan pauzes, geen zin om met anderen urenlang te lunchen of op de gang te kleppen. Alles draait om het studeren.”
Of steeds meer studenten het middel gebruiken weten de studenten niet. “Soms hoor ik er iemand wel eens iets over zeggen, maar volgens mij valt het reuze mee. Ik ken op mezelf na nog drie andere mensen die het doen”, zegt Dirk.
Voor Dirk begon zijn Ritalingebruik door een neefje dat ADHD heeft. “Hij gebruikt het af en toe. Ik wist niet eens wat het was, totdat ik er een keer heel toevallig op internet iets over las. Het ging er over dat in Amerika schoolkinderen dit middel gebruiken als leerdrug. Bestaat dat dan? vroeg ik mezelf gelijk af. “Ik heb een strip van mijn neefje gekocht om het uit te proberen. Ik was na de eerste keer verkocht.”
Dat het gebruik van een dergelijk middel niet volkomen risicoloos is, beseffen beide studenten. “Ik vraag me altijd af wat het echt als gevolg heeft. Het is net als bier drinken. Je doet het wel, het is ook heel leuk, maar soms moet je er echt bij stilstaan wat het precies met je doet”, zegt Sebastiaan.
Dirk hanteert een strikte regel. “Ik gebruik niet meer dan vijf pillen per week, tijdens een tentamenperiode. Ik wil geen gewenning opbouwen.”
Allebei zijn zich er ook van bewust dat Ritalin geestelijk verslavend is. Sebastiaan: “Na de eerste paar keer had ik de neiging om het vaker te gebruiken. Toen ging het alarmbelletje af en moest ik mezelf tot de orde roepen”, grinnikt hij. “Het is nu gewoon strikt voor tentamenperiodes gereserveerd. Voor de rest blijf ik er met mijn handen vanaf.”
Dit spul wérkt!
Werkt Ritalin écht? De enige manier om daar achter te komen, is het zélf te proberen. Teodor Lazarov ritselt twee pillen via een bekende. “Verwacht er maar niet te veel van”, roept die nog lachend.
Donderdagochtend. Mijn spulletjes liggen uitgestald op een tafeltje in de UB: een multomap met sheets en handouts, een flesje water en een reep pure chocolade.
Ik haal de pillen Ritalin te voorschijn. Zonder al te veel na te denken druk ik er één uit de verpakking en neem hem in. Het smaakt bitter op mijn tong en ik spoel hem snel door door met water. Dan sla ik de multomap open. Langzaam en nauwkeurig lees ik de stof door, af en toe een aantekening makend, af en toe iets onderstrepend.
Dan gebeurt er iets. De stof begint duidelijker te worden en ik voel steeds meer behoefte dingen op te schrijven. Een soort perfectionisme, een bijna waanzinnige behoefte om uit te zoeken hoe de theorieën die ik bestudeer in elkaar zitten, maakt zich van me meester. Ik schrijf en lees, lees en schrijf, en blijf heen en weer bladeren. College één, twee en drie heb ik zo snel doorgespit, dat ik aan college vier begin, wanneer voor het eerst bedenkt dat ik misschien zou kunnen pauzeren. Maar hoeveel tijd is er nu voorbij gegaan sinds ik begon?
Ik kijk op mijn telefoon en schrik. Er zijn drie úúr voorbij gevlogen. Even was ik vergeten dat ik überhaupt iets had ingenomen, maar dan wordt het duidelijk. Dit spul werkt! Ik wil pauzeren, maar mijn geest kan zich maar moeilijk van de leerstof los rukken, dus ik ga door. Neem af en toe een slok water en neem genoegen met het heen en weer lopen naar de wc.
Donderdagavond, negen uur. Ik ben doodop, in de verte spookt de stof nog door mijn hoofd. Hoewel ik het hele blok trouw wekelijks mijn teksten heb gelezen en sheets heb bestudeerd, ben ik verbaasd hoe ik bijna alle stof in één dag heb kunnen herhalen. Mijn nek en mijn schouders zitten vast, want ik heb de hele dag voorovergebogen gezeten. Ik ga naar huis en kruip in bed. ’s Nachts slaap ik slecht. Rare dromen waarin ik nog steeds doorstudeer achtervolgen me.
Vrijdagochtend, een half uur voor mijn tentamen. Ik neem mijn laatste pil. Anders dan de dag ervoor herken ik het gevoel na een half uur gelijk. Het komt langzaam op. Mijn kaken spannen zich een beetje en de perfectionistische waanzin verdringt mijn luiheid opnieuw. “Wat een feest, wat een feest!”
Wanneer ik de vragen zie voel ik geen paniek, geen twijfel. Het enige wat ik voel is de behoefte zoveel mogelijk kennis op papier te zetten. Mijn hand doet pijn van het schrijven, maar ik blijf doorgaan, totdat alles is opgeschreven is. Lachend en zwetend loop ik de tentamenhal uit. “Dit klusje is geklaard!” Jammer. Het was echt een feest om te studeren.
Teo Lazarov haalde voor dit tentamen een 8
Ja is goed, de vriendin is weg en ik zoek nog een vervangend gat.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:04 schreef SCH het volgende:
Ja Prosac, die vooroordelen heb je nou eenmaal.
Ik lees ook wel eens over homo's dat ze het altijd maar over sex hebben, is toch ook onzin!
Neuken?
Het is geven en nemen lieverd.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:22 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ja is goed, de vriendin is weg en ik zoek nog een vervangend gat.
veul bier en weedquote:Op donderdag 16 april 2009 21:16 schreef SCH het volgende:
Op Pinkpop wordt toch geen drugs gebruikt rubber, want dan mag ik vast niet van mijn moeder
Wat een homo opmerkingquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |