abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68071180
quote:
Op donderdag 16 april 2009 13:54 schreef sezten het volgende:

[..]

Herdenken doen ze juist met rouwbanden.
Waarom ben je dan tegen rouwbanden?
pi_68071204
quote:
Op donderdag 16 april 2009 13:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Excuses in Hools maken heeft niet veel zin in deze .
Blijkt dat ik in een ander topic word weggejaagd.
Alleen hier kan er blijkbaar op niveau gecommuniceerd worden (met dank aan SCH natuurlijk)
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
  donderdag 16 april 2009 @ 13:57:40 #128
176521 Grulez
rasgroninger
pi_68071248
quote:

[..]

Ik heb gewoon een compleet andere visie dan iedereen denk ik dan.
Er bij stil staan kun je ook zonder rare rouwbanden, minuten stilte en zo.
Het hele "herdenken" zint mij in die zin niet nee. Terugkomend op je vraag of ik wat tegen herdenken of rouwbanden had.
Hoe wil jij het anders vormgeven dan? Je staat toch ook stil bij een sterfdag van een geliefde persoon. Of doe je ook niet aan verjaardagen?
pi_68071250
quote:
Op donderdag 16 april 2009 13:56 schreef sezten het volgende:

[..]

Alleen hier kan er blijkbaar op niveau gecommuniceerd worden (met dank aan SCH natuurlijk)
Probeer het eens.
  donderdag 16 april 2009 @ 13:58:14 #130
176521 Grulez
rasgroninger
pi_68071276
quote:

[..]

Iedereen is bang voor SCH. Anders moet je mee naar achter enzo.
pi_68071284
quote:

[..]

Je werd daar wat agressief benaderd omdat je zo lomp postte, je zou ook best in dat topic even kunnen zeggen dat je nu zelf ook wel tot dat inzicht bent gekomen.
  donderdag 16 april 2009 @ 13:58:47 #132
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_68071290
quote:

[..]

Ik heb gewoon een compleet andere visie dan iedereen denk ik dan.
Er bij stil staan kun je ook zonder rare rouwbanden, minuten stilte en zo.
Het hele "herdenken" zint mij in die zin niet nee. Terugkomend op je vraag of ik wat tegen herdenken of rouwbanden had.
Maar het is gewoon belangrijk om dit soort dingen te herdenken (opdat men niet vergeet). En ja, het is normaal in het voetbal dat dat plaats vindt d.m.v. rouwbanden.

Net als het met dodenherdenking/Bevrijdingsdag belangrijk is om er bij stil te staan hoe belangrijk vrijheid is.
Want daar doe jij toch ook gewoon aan mee, of vindt je dat ook overdreven of raar? (geen aanval op jou overigens, gewoon een oprechte vraag van mijn kant)
pi_68071302
quote:
Op donderdag 16 april 2009 13:58 schreef Grulez het volgende:

[..]

Iedereen is bang voor SCH. Anders moet je mee naar achter enzo.

Daarom houdt iedereen ook een beetje van SCH. Blijkt er achter alleen maar thee gedronken te worden
pi_68071333
quote:
Op donderdag 16 april 2009 13:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar dat is toch wat wij in deze maatschappij als standaard hanteren? Ik krijg het gevoel alsof je gewoon daartegen aan het trappen bent...
Ik word ook verder niet kwaad om het herdenken en/of rouwbanden, zo erg is het niet. Ieder zo zijn ding en diegene laat ik ook zeker in zijn waarden.
Er zijn wel meer mensen die buiten de maatschappij staan toch.
quote:
Op donderdag 16 april 2009 13:55 schreef sjimz het volgende:

[..]

Waarom ben je dan tegen rouwbanden?
Omdat het op mij overkomt als: zonder rouwband toon geen respect.
pi_68071415
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:00 schreef sezten het volgende:
Omdat het op mij overkomt als: zonder rouwband toon geen respect.
Zie het gewoon als een ritueel. Je kan er veel mee hebben of iets minder . Ik vind rouwbanden ook niet het allermooiste ritueel maar het is wel een manier om iets uit te drukken. net als de minuut stilte.
Ik was gisteren bij een begrafenis waar iedereen een voorjaarsbloem op de kist legde. Misschien ben je allergisch voor voorjaarsbloemen of heb je een bloedhekel aan tulpen, zoiets doe je dan gewoon mee, lijkt me.
pi_68071530
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Zie het gewoon als een ritueel. Je kan er veel mee hebben of iets minder . Ik vind rouwbanden ook niet het allermooiste ritueel maar het is wel een manier om iets uit te drukken. net als de minuut stilte.
Ik was gisteren bij een begrafenis waar iedereen een voorjaarsbloem op de kist legde. Misschien ben je allergisch voor voorjaarsbloemen of heb je een bloedhekel aan tulpen, zoiets doe je dan gewoon mee, lijkt me.
Precies.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 16 april 2009 @ 14:08:13 #137
176521 Grulez
rasgroninger
pi_68071607
Ik ben het trouwens wel eens met het rouwbanden grassprieten verhaal van SCH. Zulke symbolen moeten veel minder frequent worden gebruikt, alleen juist wel met zulke gelegenheden. Het te pas en te onpas gebruiken doet inderdaad afbreuk aan de symboliek van het geheel.
pi_68071610
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:06 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Precies.
En voor sezten: dan ga je na afloop in de rouwkamer ook niet nog eens tegen mensen roepen die het ritueel met de bloemen wel waarderen, hoe ontzettend lelijk die bloemen zijn en wat voor onzin het eigenlijk is omdat ze na drie dagen toch al verwelkt zijn enz.
pi_68071613
quote:
Op donderdag 16 april 2009 13:57 schreef Grulez het volgende:

[..]

Hoe wil jij het anders vormgeven dan? Je staat toch ook stil bij een sterfdag van een geliefde persoon. Of doe je ook niet aan verjaardagen?
Precies ja, misschien het eerste jaar erna nog, maar niet 20 jaar later.
Nooit een geliefd persoon verloren. Wel verjaardagen, van mijn kleine familie.
quote:
Op donderdag 16 april 2009 13:58 schreef NoizEkick het volgende:

[..]

Maar het is gewoon belangrijk om dit soort dingen te herdenken (opdat men niet vergeet). En ja, het is normaal in het voetbal dat dat plaats vindt d.m.v. rouwbanden.

Net als het met dodenherdenking/Bevrijdingsdag belangrijk is om er bij stil te staan hoe belangrijk vrijheid is.
Want daar doe jij toch ook gewoon aan mee, of vindt je dat ook overdreven of raar? (geen aanval op jou overigens, gewoon een oprechte vraag van mijn kant)
Dus het dragen van de rouwbanden is dan een soort van herrinering dat de ramp is gebeurd en een teken naar de kijkers achter de tv van "vergeet de ramp niet".
Ik doe niet mee op 4 en 5 mei. Zal bij de 2/3 (?) minuten stilte echt niet andere mensen gaan storen in hun wel stil zijn, maar ik zal voor zover mogelijk dan gewoon verder met mijn leven gaan.
Bevrijdingsdag nog nóóit iets mee gedaan (wat moet je dan doen?).
Het is denk ik iets principieëls uit mijn hoofd. Ik weet het ook niet.
pi_68071696
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:08 schreef sezten het volgende:

[..]

[..]
20 jaar is juist zo'n specifiek jaartal.
Je viert ook eerder je 20 jarig huwelijk dan je 7 jarig huwelijk.
Sowieso ben ik van mening dat we zo'n bekende ramp elk jaar mogen herdenken met rouwbanden voor de Engelse clubs.
pi_68071810
quote:

[..]

[..]

Dus het dragen van de rouwbanden is dan een soort van herrinering dat de ramp is gebeurd en een teken naar de kijkers achter de tv van "vergeet de ramp niet".
Ik doe niet mee op 4 en 5 mei. Zal bij de 2/3 (?) minuten stilte echt niet andere mensen gaan storen in hun wel stil zijn, maar ik zal voor zover mogelijk dan gewoon verder met mijn leven gaan.
Ik vind dat een hele enge gedachtegang, waarvan ik hoop dat niet veel mensen deze hebben .
In Southern Sun
pi_68071854
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zou ik ook doen. Niet voor mijzelf, maar voor al die andere mensen die het niet leuk zouden vinden als ik het niet doe.
Herdenken is voor mij iets voor nabestaanden of zo. Niet op TV door middel van een rouwband.

Nou, lekker weertje vandaag, ook al was er regen opgegeven.
pi_68071861
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik vind dat een hele enge gedachtegang, waarvan ik hoop dat niet veel mensen deze hebben .
Dat 2e stuk vind ik ook minder.
  donderdag 16 april 2009 @ 14:18:15 #144
176521 Grulez
rasgroninger
pi_68071952
quote:

[..]

[..]

Herdenken gaat ook niet om verandering teweeg brengen in het verleden. De mens onderscheidt zich juist door het bewustzijn. Stilstaan bij gebeurtenissen, denken aan het verleden, om daar wellicht lering uit te trekken. Wij ervaren het verdriet in minder mate dan de betrokkenen, maar medeleven is ook geen mens vreemd. Ik vind daarom dat je het niet moet doodzwijgen, maar er juist stil bij moet staan, dan maar geforceerd en expliciet met stomme symbolen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grulez op 16-04-2009 14:23:57 ]
pi_68072012
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Was erbij vergeten te melden: Als ik een WO film o.i.d. kijk dan denk je ook aan ze.
Gedwongen, vooraf bepaald, een stiltemoment is niks voor mij.
Dit veranderdt jou mening verder niet
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:10 schreef sjimz het volgende:

[..]

20 jaar is juist zo'n specifiek jaartal.
Je viert ook eerder je 20 jarig huwelijk dan je 7 jarig huwelijk.
Sowieso ben ik van mening dat we zo'n bekende ramp elk jaar mogen herdenken met rouwbanden voor de Engelse clubs.
Prima en dan alleen deze ramp? Waarom? 90 doden, grote ramp.
Als je alle verongelukte fans/spelers/trainers etc. bij elkaar op telt zullen dat er waarschijnlijk wel een paar duizend zijn. Zijn zij niks waar dan? Zijn die 90 doden van 1 ramp belangrijker dan veel meer van een aantal veel kleinere rampen?

Van mij mogen ze doen wat ze willen, maar ik zou het niet doen.
  donderdag 16 april 2009 @ 14:22:05 #146
176521 Grulez
rasgroninger
pi_68072064
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:20 schreef sezten het volgende:

[..]

Was erbij vergeten te melden: Als ik een WO film o.i.d. kijk dan denk je ook aan ze.
[..]

Als je alle verongelukte fans/spelers/trainers etc. bij elkaar op telt zullen dat er waarschijnlijk wel een paar duizend zijn. Zijn zij niks waar dan? Zijn die 90 doden van 1 ramp belangrijker dan veel meer van een aantal veel kleinere rampen?

Het gaat ook niet om het stiltemoment op zich.
pi_68072110
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:18 schreef Grulez het volgende:

[..]

Herdenken gaat ook niet om verandering teweeg brengen in het verleden. De mens onderscheidt zich juist door het bewustzijn. Stilstaan bij gebeurtenissen, denken aan het verleden.
Waar zou ik aan moeten denken bij een dodenherdenking? Aan de doden. Wie? Hoe zagen zij eruit? Kan ik ze? Wat hebben ze gedaan behalve het grote geheel vrijheid?
pi_68072157
quote:

Nee, maar dit heeft een hele grote impact op het voetbal gehad.
http://www.volkskrant.nl/(...)_een_jaar_zonder_jou
Lees dit eens.
pi_68072164
quote:

[..]

Inderdaad. Hoewel je zegt dat leeftijd niets uitmaakt, denk ik toch dat hier een klein 9 jarig conflictje in de weg zit...
In Southern Sun
  donderdag 16 april 2009 @ 14:26:46 #150
176521 Grulez
rasgroninger
pi_68072204
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:23 schreef sezten het volgende:

[..]

Waar zou ik aan moeten denken bij een dodenherdenking? Aan de doden. Wie? Hoe zagen zij eruit? Kan ik ze? Wat hebben ze gedaan behalve het grote geheel vrijheid?
Je kan denken aan de impact die het heeft gehad op de wereld. Hoe wil je ergens lering uit trekken als je er niet eens bij stilstaat. Je kan je er toch wel iets bij voorstellen hoe je grootouders zich in de oorlog hebben moeten voelen. Hoe het moet zijn als er zomaar vrienden en familie sneuvelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')