oeh wat gemeen. ik sprak nog wel zo vredelievend ende welbespraakt. .quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee, ik had een zwikkie offtopic weggehaald...volgens mij was daar jouw TVP ook bij![]()
Maar goed, ook dat heeft geen zin zie ik al...Kunnen we niet gewoon naar NWS SC gaan ?
Jij dus ook Sp3c!
quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je hakt er anders zelf ook lekker op in... zet gewoon je eigen post weer terug en negeer het
hmm aparte post normaal is hij rustig en weldoordacht bezig.quote:
Jij komt niet zo vaak op Fok! zeker?quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hmm aparte post normaal is hij rustig en weldoordacht bezig.
Daar ben ik ook bang er zijn verschillende definities over wat gezegd kan worden en wat niet en dan is er ook nog de context waarin het gezegd wordt.quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat is dus gewoon niet zo. Users komen weg met hun racistische gedrag en xenofobe opmerkingen en ook veel van die posts blijven staan. Waarschijnlijk om dat de moderatie ze niet storend vindt of ze niet tegen de policy in vindt gaan. Daar ligt een verschil in opvatting en ik vrees dat we daar zo langzamerhand niet meer uitkomen.
Zijn grens ligt vooral veel selectiever.quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Jouw grens ligt waarschijnlijk lager
Normaal reageert hij toch niet zo tegen Marokkanenquote:Op dinsdag 14 april 2009 23:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jij komt niet zo vaak op Fok! zeker?
(ik wel)
Discriminatie en racisme moet gewoon weg, en users die dat herhaaldelijk doen geband. Dat is de policy en die wordt in mijn ogen steeds minder gehandhaafd. En daar gaan die opmerkingen over het MDI ook over.quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Persoonlijk laat ik veel toe tenzij het persoonlijke aanvallen worden, of kreten van het type marijnisse = stalin etc.
Alleen wat discriminatie en racisme is ligt niet helemaal vast daar is een schemer gebied.quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Discriminatie en racisme moet gewoon weg, en users die dat herhaaldelijk doen geband. Dat is de policy en die wordt in mijn ogen steeds minder gehandhaafd. En daar gaan die opmerkingen over het MDI ook over.
Sorry ?quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Is het discriminatie om te zeggen dat het meerendeel van de diefstallen gepleegd worden door allochtonen, het lijkt mij niet want de statistieken bevestigen het.
zover ik weet zijn daar cijfers vanquote:
nee niks sorry. feiten benoemen is discriminatie? xenofobie? leg jij het nog eens haarfijn uit, want je weet blijkbaar altijd alles goed te doen. ontstellende frank masmeijer.quote:
Dat zou kunnen natuurlijk maar ik ben het met je eens dat wanneer je het probleem onderkent dat er dan pas iets aan kunt doen en niet eerder en dat is de reden dat de LPF het ook zo goed deedquote:Op dinsdag 14 april 2009 23:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee niks sorry. feiten benoemen is discriminatie? xenofobie? leg jij het nog eens haarfijn uit, want je weet blijkbaar altijd alles goed te doen. ontstellende frank masmeijer.
hekel hebben aan bepaalde groepen is rassenhaat? bruinhemd? hitler? joden? pvv? wilders is een hitler en de mensen die het soms of vaak met hem eens zijn nazi's? wat is hier nou eigenlijk mondsnoeren?
hekel hebben aan straattuig is discriminatie hoe dan? als ik zeg dat het kutmarokkanen zijn bedoel ik niet de normale marokkaan, maar wel die groep die zo benaamd dient te worden.quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zou kunnen natuurlijk maar ik ben het met je eens dat wanneer je het probleem onderkent dat er dan pas iets aan kunt doen en niet eerder en dat is de reden dat de LPF het ook zo goed deed
En toch komt het doordat je dat soort termen gebruikt dat het racistisch gezien wordt en dat snap ik best want het is niet voor iedereen duidelijk dat je niet alle marokkanen bedoeldquote:Op dinsdag 14 april 2009 23:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hekel hebben aan straattuig is discriminatie hoe dan? als ik zeg dat het kutmarokkanen zijn bedoel ik niet de normale marokkaan, maar wel die groep die zo benaamd dient te worden.
het begint zo intens vermoeiend te worden om dat telkens te moeten herhalen in topics die notabene over die groep kutmarokkanen gaat, omdat je anders volgens een paar users hier linea recta naar het mdi gestuurd zou moeten en kunnen worden.
Niet te geloven, deze reactie.quote:
Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zover ik weet zijn daar cijfers van
Ik heb hiervan een praktijkvoorbeeld:quote:Het gaat juist om teksten die door een groep users als racistisch, discriminerend en beledigend voor bepaalde minderheden worden gezien en door andere groepen users als heel normaal worden ervaren. Daar zit een verschil van mening en inzicht
In deze discussie (en in het algemeen de diverse discussies over het thema integratie/minderheden, waar immer de Kafka-wanna bee's heel graag schermen met grote woorden als racisme, xenofobie, moslimhaat, etc) wordt door degene die oordeelt niet inhoudelijk op mijn mening en argumenten ingegaan.quote:Op zondag 5 april 2009 16:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is er mis met zelfcensuur? Zou jij wat van kunnen leren.
Jij dropt je moslimhaat maar zonder enig voorbehoud, zou helemaal niet zo gek zijn om eens wat na te denken.
even zelf googlen en je hebt een antwoord bv. over 2005 van het SCP:quote:
Daar staat dat het merendeel van de diefstallen door allochtonen wordt gepleegd ? Als de mods al zo ongeinformeerd zijn dan kan ik me voorstellen dat ze idd geen kwaad zien in de onzin die sommige users verkondigen. Dit was weer een mooi voorbeeld.quote:Op woensdag 15 april 2009 00:27 schreef qonmann het volgende:
[..]
even zelf googlen en je hebt een antwoord bv. over 2005 van het SCP:
http://www.scp.nl/publicaties/persberichten/9037702376.shtml
etc. etc.
Neuh, het gaat niet zozeer om diefstallen alleen:quote:Op woensdag 15 april 2009 00:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Daar staat dat het merendeel van de diefstallen door allochtonen wordt gepleegd ? Als de mods al zo ongeinformeerd zijn dan kan ik me voorstellen dat ze idd geen kwaad zien in de onzin die sommige users verkondigen. Dit was weer een mooi voorbeeld.
Er werd aanstoot genomen aan de gekozen formulering. Die was: het meerendeel van de diefstallen gepleegd worden door allochtonen.quote:
Helemaal mee eens. Natuurlijk wordt er momenteel relatief veel criminaliteit door allochtonen gepleegd. Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Maar ik vind het eerlijk gezegd nogal verbijsterend dat zelfs een mod hier met droge ogen beweert dat 'de meeste criminaliteit door allochtonen' wordt gepleegd. Dat is gewoon onjuist en het is geen detail.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er werd aanstoot genomen aan de gekozen formulering. Die was: het meerendeel van de diefstallen gepleegd worden door allochtonen.
Dit is feitelijk onjuist. Echter waar niemand het over oneens kan zijn is dat relatief ten opzichte van autochtonen niet-Westerse allochtonen zich vaker schuldig maken aan misdaad.
Van alle misdaden is dat, uit mijn hoofd, ongeveer 35%, terwijl deze groep ongeveer een dikke tien procent van de bevolking uitmaakt.
Dus de formuleringen moeten zorgvuldiger, anders wordt daar aanstoot aan genomen en verzanden discussies in bijzaken.
Welnee. Je bent één van de minst genuanceerde users op dit forum. Alleen als het om Marokkanen gaat schiet je ineens in de overdreven nuancestand. Totaal niet geloofwaardig.quote:Op woensdag 15 april 2009 09:53 schreef SCH het volgende:
Daar ligt ook meestal de kern van mijn opmerkingen: ik nuanceer veel, niet vanwege het nuanceren maar omdat die nuance er nou meestal is.
Ok mijn fout maar het klopt ook wat lemmeb zegt de definitie van allochtoon is in dit onderzoek smaller dan gebruikelijk.quote:Op woensdag 15 april 2009 00:49 schreef qonmann het volgende:
[..]
Neuh, het gaat niet zozeer om diefstallen alleen:
Marokkaanse en Antilliaanse jongeren het vaakst verdacht van criminaliteit (WODC/CBS)
Van de allochtone mannen van 18-24 jaar wordt bijna 8% verdacht van criminaliteit, bij de autochtone mannen van diezelfde leeftijd is dit bijna 4%. Van de allochtone groepen is het aandeel van criminaliteit verdachten het hoogst onder Marokkanen (ruim 18%) en Antillianen (ruim 13%).
Van alle gedetineerden was in 2004 ruim een derde geboren in een niet-westers land. In 12% van de gevallen gaat het om Antilliaanse jongeren, in 7% van de gevallen om Marokkaanse.
Marokkaanse en Antilliaanse jongeren vallen het meest terug in crimineel gedrag.
Het is al opmerkelijk dat er überhaupt cijfers zijn.
Maar wat off-topic allemaal
Moet deze hele discussie in FB?quote:Op woensdag 15 april 2009 09:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Natuurlijk wordt er momenteel relatief veel criminaliteit door allochtonen gepleegd. Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Maar ik vind het eerlijk gezegd nogal verbijsterend dat zelfs een mod hier met droge ogen beweert dat 'de meeste criminaliteit door allochtonen' wordt gepleegd. Dat is gewoon onjuist en het is geen detail.
Done. Zoiets?quote:Op woensdag 15 april 2009 09:54 schreef Loedertje het volgende:
Vegan Streaker blijkt behoorlijke crimineel te zijn
TT Wellicht aanpassen ?
sorryquote:
Hier kan ineens wel normaal 'gediscussieerd' worden, waarom niet in de andere topicsquote:Op woensdag 15 april 2009 10:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
sorry![]()
het ging over grenzen en wat wanneer gebruikt moet worden maar misschien is een apart topic beter
Heel herkenbaar, dat van die stempels. Ik krijg ze de laatste tijd ook regelmatig opgedrukt. Steeds vaker zelfs. Zo was er ooit een bepaalde user (ik zal geen namen noemen) die mij van een 'haatcampagne tegen de islam' betichtte en mij herhaaldelijk 'extremist' noemde.quote:Op woensdag 15 april 2009 09:53 schreef SCH het volgende:
... Daar ligt ook meestal de kern van mijn opmerkingen: ik nuanceer veel, niet vanwege het nuanceren maar omdat die nuance er nou meestal is. En de tendens is tegenwoordig van dik hout zaagt men planken en als je je bij de feiten houdt ben je een pietlut of een Marokkanenvriend of een dhimmi of whatever.
Natuurlijk mag je af en toe wel wat overdrijven, dat doe ik zelf ook, maar het is ook belangrijk om de feiten in ogenschouw te nemen in een algemene discussie. Een simpele opmerking van mij dat er vroeger ook veel jeugdcriminaliteit was, levert tientallen bashes op en een onzinnige discussie waarin ik voor wereldvreemd wordt uitgemaakt. Terwijl het een feitelijke constatering is. Zo gaat dat heel veel. Ook met de opmerking over 'de meeste criminaliteit', het aantal moslims in Nederland, het verband tussen de islam en bepaalde daden. Het lijkt bijna niet meer mogelijk om daar feitelijk over te discussieren.
Ik beken dat ik me de laatste tijd ook teveel laat meeslepen. Heb lang niet in NWS gepost omdat ik het niet leuk vond, nu vind ik het nog steeds niet leuk maar heb ik af en toe last van een soort jeukende en onzinnige missiedrang om tegenwicht te bieden aan algemeenheden en vooroordelen. Dat levert een stempel op. Dat zal voor mensen die het tegenovergestelde denken wellicht ook het geval zijn.
Waarbij nu zo'n beetje de situatie is dat er een balzaal vol dansende karikaturen is ontstaan met een paar blauwe orkestleiders die het dirigeerstokje kwijt zijn.
Dat is een stuk beter .quote:
Er zijn ook zat figuren die daden van bijvoorbeeld Londsdalekneusjes relativeren. Waarom zeik jij daar niet over dan? Ik bedoel het is de selectiviteit die boekdelen spreekt. En ik ben inderdaad van mening dat je een ongenuanceerde semi-troll ben, ligt nu eenmaal aan je manier van spreken over bepaalde problemen. Daar kan ik ook niks aan doen, hetzelfde zal je namelijk vast ook van mij vinden.quote:Op woensdag 15 april 2009 10:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heel herkenbaar, dat van die stempels. Ik krijg ze de laatste tijd ook regelmatig opgedrukt. Steeds vaker zelfs. Zo was er ooit een bepaalde user (ik zal geen namen noemen) die mij van een 'haatcampagne tegen de islam' betichtte en mij herhaaldelijk 'extremist' noemde.
Fijn dat je zo veel waarde hecht aan feiten, maar als het even uitkomt, schuift iedereen die gemakkelijk aan de kant om te preken voor eigen parochie. De AIVD houdt zich bijvoorbeeld bezig met de terreur van dierenrechtenactivisten; hele rapporten zijn erover geschreven. Toch hebben bepaalde users (ik zal geen namen noemen) heel veel 'sympathie' voor deze figuren en blijven ze daarom hun daden relativeren.
Verder heb ik de indruk dat dat situatie op NWS, ondanks de onderbezetting, goed onder controle is en dat de blauwe orkestleiders het samen met de gastdirigenten prima doen. Maar bepaalde users (ik zal geen namen noemen) vinden het leuk om aan de stoelpoten van moderators te zagen en hebben zelfs een reputatie op dat gebied. Niet eens een stempel, maar gewoon een echte reputatie.
Je mag best namen noemen. Ik zal proberen in te binden met die termen als extremist en haatcampagne, maar wel onder de voorwaarde dat jij en anderen ook hun hand in eigen boezem steken. Ik vind jou en damian e.d. heel waardevolle users waar mee te discussieren valt maar jij gaat er toch wel erg prat op dat je er nooit naast zit. We laten de topics nu teveel kapen door de schreeuwerds of gaan meeschreeuwen.quote:Op woensdag 15 april 2009 10:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heel herkenbaar, dat van die stempels. Ik krijg ze de laatste tijd ook regelmatig opgedrukt. Steeds vaker zelfs. Zo was er ooit een bepaalde user (ik zal geen namen noemen) die mij van een 'haatcampagne tegen de islam' betichtte en mij herhaaldelijk 'extremist' noemde.
Fijn dat je zo veel waarde hecht aan feiten, maar als het even uitkomt, schuift iedereen die gemakkelijk aan de kant om te preken voor eigen parochie. De AIVD houdt zich bijvoorbeeld bezig met de terreur van dierenrechtenactivisten; hele rapporten zijn erover geschreven. Toch hebben bepaalde users (ik zal geen namen noemen) heel veel 'sympathie' voor deze figuren en blijven ze daarom hun daden relativeren.
Verder heb ik de indruk dat dat situatie op NWS, ondanks de onderbezetting, goed onder controle is en dat de blauwe orkestleiders het samen met de gastdirigenten prima doen. Maar bepaalde users (ik zal geen namen noemen) vinden het leuk om aan de stoelpoten van moderators te zagen en hebben zelfs een reputatie op dat gebied. Niet eens een stempel, maar gewoon een echte reputatie.
Ik heb nergens gezegd dat jij gebruik van geweld goedkeurt, dat maak jij er van. Je maakt wel gebruik van bewuste overdrijvingen die elke genuanceerde discussie bij voorbaat doodslaat. Dat maakte je ongeloofwaardig als mod en als user die zich zogenaamd inzet voor een heldere discussie.quote:Op woensdag 15 april 2009 10:34 schreef Elfletterig het volgende:
Wijs mij één bericht aan waarin ik het gebruik van geweld door groepen tuig relativeer of goedkeur en ik geef je onmiddelijk gelijk, Mutant01. Ik heb de afgelopen twee jaar tot in de treure aangegeven dat ik het gebruik van geweld veroordeel, net als discriminatie. Ik verafschuw mensen die anderen wat aandoen, treiteren, wegpesten, aanvallen of wat dan ook, puur om wie ze zijn. Ik beoordeel mensen liever op gedrag.
Dat is een beetje het zelfde dat je denk ik mij verwijt in de dierendiscussie. Misschien heb je dat zelf niet door. Je kiest altijd snel partij, je gebruikt eenzijdige voorbeelden en in die zin neem je wel degelijk stelling en wek je ook de indruk bepaalde dingen goed te keuren, zoals onder andere discriminatie. In ieder geval relativeer je dat. Je verwijt mij dat in de dierproefdiscussie, dat snap ik, al blijf ik ook stellen dat ik geweld en terreur afkeur. Toch blij jij mij dat verwijten. Hetzelfde geldt voor jou als het om moslims gaat. Je bent daar vaak zo eenzijdig in, dat dat vergelijkbaar is. Begrijp je dat?quote:Op woensdag 15 april 2009 10:34 schreef Elfletterig het volgende:
Wijs mij één bericht aan waarin ik het gebruik van geweld door groepen tuig relativeer of goedkeur en ik geef je onmiddelijk gelijk, Mutant01. Ik heb de afgelopen twee jaar tot in de treure aangegeven dat ik het gebruik van geweld veroordeel, net als discriminatie. Ik verafschuw mensen die anderen wat aandoen, treiteren, wegpesten, aanvallen of wat dan ook, puur om wie ze zijn. Ik beoordeel mensen liever op gedrag.
Het gaat er ook om wat andere mensen in je posts lezen en daar wijs ik je op. Je moet daar misschien eens over nadenken en bij stil staan en het niet direct afwijzen. Blijkbaar lukt dat formuleren niet zo want ik vind wel dat je discriminatie regelmatig relativeert en ook groepen over 1 kam scheert, en ik lees dat niet als enige.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:14 schreef Elfletterig het volgende:
Niet echt, moet ik zeggen, SCH. Ik probeer juist vaak om mijn standpunt zo te formuleren dat ik niet hele groepen over één kam scheer. Ik ga zorgvuldiger te werk dan jij kennelijk denkt, maar goed... Ik keur hoe dan ook discriminatie nooit goed; ik snap niet dat mensen dat tussen de regels door lezen in mijn posts.
Als ik ooit behoefte krijg naar de keukenhof te gaan ben je de eerste die het hoort.quote:Op woensdag 15 april 2009 09:40 schreef SCH het volgende:
Is dit een uitnodiging om samen naar de Keukenhof te gaan NS?
Het ging me niet om voorbeeldenquote:Ik zou het niet weten maar volgens mij kan je een willekeurig topic pakken waar Lemmeb of dr. Nikita in posten.
Ah leuk! Een topic waarin ik destijds ook gepost heb!quote:Op woensdag 15 april 2009 12:27 schreef NorthernStar het volgende:
edit: gevonden
De nieuwe wet van Godwin.
In mijn herinnering was ie van SCH maar dat klopt dus niet.![]()
Ja dat vind ik ook. Termen als "downsyndroom repliek", zoals gebezigd door Fortune_Cookie lijken me in zo'n topic niet bepaald gewenst.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:08 schreef Goover het volgende:
Off topic gerotzooi in een serieus topic:
Jongen uit Oegstgeest komt onder trein in Rotterdam # 5
Miss kan hier iets aan gedaan of voor gewaarschuwd worden?
Aan de moderators het verzoek dit weg te halen en tevens te onderzoeken of het niet eens tijd wordt voor een bannetje voor deze meneer.quote:Op donderdag 16 april 2009 16:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom ga je überhaupt in discussie met een bruinhemd? Alsof hij enigszins rationele posts op hun waarde weet te schatten.
Viel mij ook al op, maar oppertroll Mutant01 mag alles hierquote:Op donderdag 16 april 2009 16:19 schreef Lemmeb het volgende:
En nog eentje die het betreffende topic denkt te kunnen gebruiken om z'n frustraties over de groeiende PVV te uiten:
[..]
Aan de moderators het verzoek dit weg te halen en tevens te onderzoeken of het niet eens tijd wordt voor een bannetje voor deze meneer.
quote:Op donderdag 16 april 2009 16:06 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Tsja, als je dat al niet snapt dan houdt het voor mij toch echt op. Dan kun je wel aan komen zetten met VMBO-krachttermen als "downsyndroom repliek", maar dat versterkt mij alleen maar in het idee dat ik toch al van je had. Namelijk dat ik hier te maken heb met een tuigmarokkaantje.
quote:Op donderdag 16 april 2009 16:19 schreef Lemmeb het volgende:
Aan de moderators het verzoek dit weg te halen en tevens te onderzoeken of het niet eens tijd wordt voor een bannetje voor deze meneer.
of beter nog: "israel wordt bestookt. terugvechten wordt niet gezien als normaal, door oorlogvrezende landen."quote:Op donderdag 16 april 2009 21:31 schreef Mylene het volgende:
Israel en zijn veroveringsoorlog #58.
TT van vorige deel moest aangepast worden omdat die neutraal genoeg was. Nu vind ik deze nieuwe TT ook niet echt neutraal. Daarom een vriendelijk verzoek om deze om te zetten naar iets neutraals, bijvoorbeeld weer Israël - Hamas de oorlog.
Nah, niet objectief. Hamas en co maken zich net zo goed schuldig aan collectieve straffen door o.a. raketten af te vuren en daarmee angst te zaaien onder de Joodse bevolking.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:33 schreef Monidique het volgende:
Of Israël en z'n collectieve straffen en strafexpedities om de aandacht af te leiden van joodse kolonisatie op de Westelijke Jordaanoever. Dat zou ook objectief en neutraal zijn, maar misschien wat te lang.
quote:Op donderdag 16 april 2009 21:31 schreef Mylene het volgende:
Israel vs Palestijnen #58.
TT van vorige deel moest aangepast worden omdat die neutraal genoeg was. Nu vind ik deze nieuwe TT ook niet echt neutraal. Daarom een vriendelijk verzoek om deze om te zetten naar iets neutraals, bijvoorbeeld weer Israël - Hamas de oorlog.
hij is toch al gewijzigd of is dit hem nog steeds niet?quote:Op donderdag 16 april 2009 23:12 schreef Mylene het volgende:
Sp3c, mop, wil je hier even naar kijken:
[..]
Hoi, ik heb je titel veranderdquote:Op donderdag 16 april 2009 23:18 schreef Mylene het volgende:
Oh ja, Frutsel heeft er al naar gekeken zie ik nu.
Prima.
Had ie ook wel even kunnen zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |