zou het wel van de Hema zijn? Daar wil 'ie vast niks mee te maken hebben, gezien bijv. hun rookworsten...quote:Op woensdag 8 april 2009 13:13 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Of een lekkere warme bontjas aan doen. Zal wel koud zijn zo in je Hema-slipje...
Ja, dat zal het milieu in Zeeland veel goeds doenquote:
Vorige week legde de AIVD een verband
tussen onder meer deze organisatie en
acties van het Dierenbevrijdingsfront.
Dat front wordt verdacht van het
vrijlaten van 2500 nertsen in Zeeland.
quote:Op woensdag 8 april 2009 13:15 schreef Yi-Long het volgende:
Kunnen we niet een nationale Vegan Streaker Day invoeren, waarop we massaal naar de McDonalds ofzo gaan!? Of lekker gourmetten, ter ere van deze idioot...
Wat een gigantische sukkel...
maar kippen schijten alles onder, dus da's niet erg....quote:Op woensdag 8 april 2009 13:35 schreef BereNDD het volgende:
ze hadden toch gelijk een bult kippen dood gebeten??
Iemand die onder het mom van vrijheid voor dieren zoveel schade aan dieren, bedrijven en milieu toebrengt is in mijn ogen best eng bezig ja!quote:Op woensdag 8 april 2009 13:36 schreef Posdnous het volgende:
O jee, een dierenactivist.
brrrrr. wat erg.
[/Elsevierkneus mode.]
Ach gut, al die zielige bedrijven die zoveel aandacht nodig maken.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Iemand die onder het mom van vrijheid voor dieren zoveel schade aan dieren, bedrijven en milieu toebrengt is in mijn ogen best eng bezig ja!
En voor het gemak sla je 'dieren en milieu' even over. Zou ik ook doen.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:38 schreef Posdnous het volgende:
Ach gut, al die zielige bedrijven die zoveel aandacht nodig maken.. snif .
Dat klopt, alleen wordt er tegenwoordig gedaan alsof a) iedere dierenactivist hetzelfde is of 1 of andere extreme idioot. je bent wel bijzonder dom als je serieus zoiets denkt. 99 procent zijn gewoon dierenvriendjes die niks kwaads in de zin hebben.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:40 schreef Hephaistos. het volgende:
Tja, deze gast is natuurlijk een lachertje, maar de tijd dat je dierenactivisme gewoon kon wegwuiven als een onschuldig iets lijkt me wel voorbij.
Persoonsbedreigingen, vernielingen, bedreigingen van gezinnen, opgblazen auto's... Dierenactivisme is het onschuldige stadium allang voorbij.
Ja, tegen fokkers en dierproeven actievoeren is heel slecht voor diertjes en milieu.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:41 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En voor het gemak sla je 'dieren en milieu' even over. Zou ik ook doen.
Tja, vrije tijd genoeg, aangezien ie bewust werkloos isquote:Op woensdag 8 april 2009 13:50 schreef BroesWillems het volgende:
Als die sjappie zijn vrije tijd nou is in de tuin stak..tering wat een bende...
Jij bent of heel erg dom, of gewoon aan het trollen!quote:Op woensdag 8 april 2009 13:48 schreef Posdnous het volgende:
Ja, tegen fokkers en dierproeven actievoeren is heel slecht voor diertjes en milieu..
Korte termijn denkers..
quote:Bedreiging
Een belangrijke oorzaak van de achteruitgang van de Europese nerts is de Amerikaanse nerts, die in Europa door dierenactivisten uit pelsdierboerderijen wordt gelaten en zich hier heeft gevestigd. De Amerikaanse nerts is groter en sterker dan de Europese nerts, en neemt territoria van de Europese nerts in. Veel Europese nertsen raken zwaar verwond tijdens gevechten met Amerikaanse nertsen. Ook is het een geduchte voedselconcurrent.
true thatquote:Op woensdag 8 april 2009 13:36 schreef DoctorB het volgende:
[..]
maar kippen schijten alles onder, dus da's niet erg....
Och jee,quote:Op woensdag 8 april 2009 13:54 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Jij bent of heel erg dom, of gewoon aan het trollen!
Wat denk je dat al die vrije nertsen gaan doen? Op een houtje bijten? En wat zou dat betekenen voor de inheemse marters en... Wacht, hier:
[..]
Och jee,quote:Op woensdag 8 april 2009 13:59 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Och jee,.
Zonder dierenactivisten liepen we allemaal al in een nertsjas. Wie denk je dat al die regels die er nu zijn zover hebben gekregen?
ze draaien de laatste tijd door...quote:Op woensdag 8 april 2009 13:59 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Och jee,.
Zonder dierenactivisten liepen we allemaal al in een nertsjas. Wie denk je dat al die regels die er nu zijn zover hebben gekregen?
Zonder milieubeweging liepen we hier in onze zwembroek ons bootje op te pompenquote:Op woensdag 8 april 2009 13:59 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Och jee,.
Zonder dierenactivisten liepen we allemaal al in een nertsjas.
Elke dag is nationale Vegan Streaker Day.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:15 schreef Yi-Long het volgende:
Kunnen we niet een nationale Vegan Streaker Day invoeren, waarop we massaal naar de McDonalds ofzo gaan!? Of lekker gourmetten, ter ere van deze idioot...
Je bent wel fel de laatste tijd.quote:
quote:Op woensdag 8 april 2009 14:08 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Och jee,
Als we allemaal in een nertsjas rond hadden gelopen zonder die dierenactivisten was het een standaard geweest en had niemand het zielig gevonden!![]()
Niet die gasten die in de bak zitten omdat ze nertsen bevrijden, auto's in brand steken, gezinnen bedreigen en politici neerschieten.
quote:'Wij zijn geen terroristen, ik heb niets met illegaliteit''VEGAN STREAKER'
AMSTERDAM - Hij had zo'n hoog knuffelgehalte: de Vegan Streaker, de dierenextremist (24) die landelijke bekendheid verwierf door bijna naakt de televisie-uitzending van Paul de Leeuw te verstoren. Maar aan Peter Janssen - zijn echte naam - zit een duistere kant: hij zit nu gedetineerd voor niet alleen het bevrijden van duizenden nertsen, maar tevens brandstichting bij een slagerij in zijn vroegere woonplaats Vught. Daarvoor kan justitie hem vervolgen wegens poging tot doodslag.
Peter Janssen is het schoolvoorbeeld van wat inlichtingendienst AIVD ziet ontstaan binnen de schimmige wereld van dierenrechtenextremisten: activisten die overdag keurig netjes actievoeren binnen de wet, maar 's nachts een gevechtsoverall, bivakmuts en handschoenen aantrekken om clandestiene acties te voeren. "Bij veel campagnes is een combinatie te zien van openbare legale activiteiten (zoals demonstraties) en gewelddadige en intimiderende acties (brandstichting en dreigmail)", aldus de AIVD. De in Culemborg geboren Vegan Streaker, veganist en atleet met eigen website, is bij het grote publiek bekend door het verstoren van bijvoorbeeld Jumping Amsterdam, het ABN Amro tennistoernooi in Rotterdam en een Champions Trophy-hockeyduel. Ludieke acties: op zijn blote bast schildert hij leuzen tegen dierenmisbruik. Hij was zo populair dat hij zelfs werd gevraagd lezingen te geven op universiteiten.
Gevechtspak
Maar nu wordt hij ervan verdacht 's nachts rond te waren in een soort gevechtspak (speciale handschoenen, schoenen, bivakmuts en helm), gewapend met een mes en tiewraps om tegenstanders te overmeesteren. Gehuld in zo'n gevechtstenue zou hij het hebben gemunt op het vernielen van nertsenfokkerijen.
Justitie maakte enkele dagen geleden bekend dat Janssen voor lange tijd in bewaring is gesteld omdat hij ook wordt verdacht van brandstichting in een bedrijfswagen van een slagerij in Vught. De brandweer kon ternauwernood voorkomen dat het vuur oversloeg naar het woonhuis van slager Martin van der Schoot, die thuis was met zijn complete gezin. Dat die brandstichting uit 2006 mogelijk alsnog wordt opgelost, heeft de brandstichter helemaal aan zichzelf te danken. In Revu - dat een reportage schreef over het vrijlaten van nertsen uit een fokkerij in het Zeeuwse Stavenisse - biechtte hij namelijk op dat die brand zijn eerste spijkerharde actie was: "De eerste keer dat ik zoiets probeerde was ik nog te onervaren: een bestelbus van een slager stond te dicht bij zijn huis. Ik gebruikte iets te veel benzine en bijna sloeg het vuur over. Voor de publieke opinie over dierenactivisten was het niet goed geweest. Zelf had ik er geen problemen mee gehad als de hele boel was afgefikt. Maar als je zoiets doet, kan je beter een wat grotere speler pakken."
Enorme materiële schade
Deze verklaring zit inmiddels in het recherchedossier over de Vegan Streaker. Diens arrestatie is het eerste zichtbare wapenfeit van het speciale, 20 man sterke KLPD-politieteam dat sinds enkele maanden strijdt tegen gewelddadig dierenactivisme. Justitie laat onderzoek doen naar eerdere clandestiene acties van de naaktloper. De materiële schade voor de slager was enorm: een bestelbus van 51.000 euro uitgebrand en zijn privéauto en -huis beklad. De schoonmaakkosten waren ook fors. Maar de emotionele schade was minstens zo groot bij de familie, die al driekwart eeuw een slagerij runt in Vught. Van der Schoot senior sliep wekenlang niet en ook Martins vrouw moest ondersteuning krijgen van Slachtofferhulp omdat ze vanuit de slaapkamer recht in de vlammenzee keek.
Hun kinderen vroegen: 'Papa, heb jij iets verkeerds gedaan?' De slager noemt de brandbomaanslag 'bijna moord'. Samen met de nertsenfokker bereidt de slager momenteel een schadeclaim voor van enkele tonnen tegen de Vegan Streaker. In eerdere interviews beklaagde Peter Janssen zich er openlijk over dat "dierenactivisten de laatste tijd vooral negatief in het nieuws zijn gekomen en zelfs zijn bestempeld als terroristen". "Wij zijn geen terroristen, ik heb niets met illegaliteit." Maar anoniem vertelde hij onlangs dat hij als tiener al actief was met bijvoorbeeld het slopen van jagershutten in de bossen. En dat hij sindsdien eigenlijk alleen maar extremer is geworden: "Als ik in het bos een jager tegen het lijf loop, heb ik er geen moeite mee dat hij gewond raakt. Dierenbeulen moet je nu eenmaal hard aanpakken, ik gun ze geen genade." En hoever hij kan gaan, blijkt als hij bij de overval op de nertsenfokkerij een mes toont en een paar grote tiewraps: 'Deze bewaar ik voor de volgende keer...voor als de boer wel wakker wordt...' En die dubbele moraal sluit naadloos aan bij het meest recente AIVD-rapport over dierenrechtenextremisme: "In het publieke domein voeren dierenorganisaties acties die binnen de grenzen van de wettelijk toegestane blijven. Maar personen aangesloten bij deze clubs ontplooien daarnaast ondergronds ook heimelijke en gewelddadige acties. Deze worden uitgevoerd door eenlingen of kleine cellen. In een aantal gevallen worden gewelddadige acties uitgevoerd door zogenaamde 'lone wolves', een categorie waarin ook de moordenaar van Pim Fortuyn valt."
Misschien komen ze elkaar nog tegen, in de gevangenis. Voor zijn arrestatie verklaarde de brandstichter: "We vechten nu eenmaal een wereldwijde oorlog en zetten onze eigen vrijheid op het spel voor de vrijheid van de dieren. Voor de gevangenis ben ik niet bang, elke strijd heeft zijn eigen risico's. Alleen is een gevangenisstraf erg onpraktisch: zolang ik vastzit kan ik geen dieren bevrijden."
Dat zijn de meeste van dat soort dierentypes niet.quote:Op woensdag 15 april 2009 09:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hij is toch niet helemaal geestelijk ok of niet
quote:Op woensdag 15 april 2009 09:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hij is toch niet helemaal geestelijk ok of niet
quote:Dierenbeulen moet je nu eenmaal hard aanpakken, ik gun ze geen genade." En hoever hij kan gaan, blijkt als hij bij de overval op de nertsenfokkerij een mes toont en een paar grote tiewraps: 'Deze bewaar ik voor de volgende keer...voor als de boer wel wakker wordt
Waarschijnlijk is hij de 2e, 3e ,4e keer iets voorzichtiger geweest o.i.d.quote:"De eerste keer dat ik zoiets probeerde was ik nog te onervaren: een bestelbus van een slager stond te dicht bij zijn huis. Ik gebruikte iets te veel benzine en bijna sloeg het vuur over. Voor de publieke opinie over dierenactivisten was het niet goed geweest. Zelf had ik er geen problemen mee gehad als de hele boel was afgefikt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |