Ik heb dat hele topic nog niet gezien, simpelweg omdat ik het paasweekend niet of nauwelijks gefokt heb, vanochtend alweer aan het werk moest en ik op mijn werk nog niet de kans/tijd heb gehad om 'alle' topics langs te lopen. Dus sorryquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:03 schreef gelly het volgende:
Moet ik serieus geloven dat jullie dit soort dingen niet zien ?
[..]
Maar het gaat in jouw rol van moderator toch niet om je persoonlijke mening. Het gaat om de policy en om de manier waarop er wordt gepost. Volgens mij hoef je als moderator de posts en de users alleen te beoordelen op de FOK!-policy. Terecht dus dat je het hebt weggehaald en je persoonlijke relativering is niet zo relevant.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:38 schreef sp3c het volgende:
maar of je gelooft dat we het niet gezien hebben?
het zal wel, kan me weinig schelen ... kan ik gaan liegen zodat je hoort wat je wil horen maar dat is het me niet waar
In het vorige FB deel ben ik op je opmerking over deze user ingegaan. Dan zie je dus ook dat wij d'r wel degelijk wat mee doen of gedaan hebben. Dan zul je met je klachten hogerop moeten gaanquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:45 schreef gelly het volgende:
Je hoeft ook niet alle topics na te lopen, er is wel al vaker geklaagd over betreffende user/kloon. Dan hou je dat toch gewoon extra in de gaten ?
gelly vroeg erom?quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar het gaat in jouw rol van moderator toch niet om je persoonlijke mening. Het gaat om de policy en om de manier waarop er wordt gepost. Volgens mij hoef je als moderator de posts en de users alleen te beoordelen op de FOK!-policy. Terecht dus dat je het hebt weggehaald en je persoonlijke relativering is niet zo relevant.
gebeurt alquote:Misschien dat de nieuwe moderatoren met frisse moed de zaak weer wat uit het slop kunnen trekken. Als ik het zo hoor van Frutsel is er inderdaad vooral een moderatieprobleem. Misschien dat er tot die tijd wat ondersteuning van andere moderatoren kan komen?
die enequote:Op dinsdag 14 april 2009 19:15 schreef sp3c het volgende:
welke?
Ben je geband geweest. Ik heb je gans niet gemist en daar schaam ik me best een beetje voorquote:Op dinsdag 14 april 2009 19:09 schreef zoalshetis het volgende:
huh? was mijn post grievend? rascistisch? ik ben juist na de 48+ban als herboren. geen onvertogen woord uit mijn mond.
die kleine, grote, blanke neger?quote:
schaamte kan ook een teken van arrogantie inhouden, net zoals psychologie schrijft over verlegenheid.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben je geband geweest. Ik heb je gans niet gemist en daar schaam ik me best een beetje voor![]()
Heb je veel gehad aan dr. Phil?
lol die ja. hij is er weer! thanks.quote:
Die zag ik net op tv, die heeft altijd van die heldere inzichten.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:27 schreef zoalshetis het volgende:
dr phil? lol. hoezo komt dat in je op?
Nee, ik had een zwikkie offtopic weggehaald...volgens mij was daar jouw TVP ook bijquote:Op dinsdag 14 april 2009 19:09 schreef zoalshetis het volgende:
huh? was mijn post grievend? rascistisch? ik ben juist na de 48+ban als herboren. geen onvertogen woord uit mijn mond.
oeh wat gemeen. ik sprak nog wel zo vredelievend ende welbespraakt. .quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee, ik had een zwikkie offtopic weggehaald...volgens mij was daar jouw TVP ook bij![]()
Maar goed, ook dat heeft geen zin zie ik al...Kunnen we niet gewoon naar NWS SC gaan ?
Jij dus ook Sp3c!
quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je hakt er anders zelf ook lekker op in... zet gewoon je eigen post weer terug en negeer het
hmm aparte post normaal is hij rustig en weldoordacht bezig.quote:
Jij komt niet zo vaak op Fok! zeker?quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hmm aparte post normaal is hij rustig en weldoordacht bezig.
Daar ben ik ook bang er zijn verschillende definities over wat gezegd kan worden en wat niet en dan is er ook nog de context waarin het gezegd wordt.quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat is dus gewoon niet zo. Users komen weg met hun racistische gedrag en xenofobe opmerkingen en ook veel van die posts blijven staan. Waarschijnlijk om dat de moderatie ze niet storend vindt of ze niet tegen de policy in vindt gaan. Daar ligt een verschil in opvatting en ik vrees dat we daar zo langzamerhand niet meer uitkomen.
Zijn grens ligt vooral veel selectiever.quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Jouw grens ligt waarschijnlijk lager
Normaal reageert hij toch niet zo tegen Marokkanenquote:Op dinsdag 14 april 2009 23:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jij komt niet zo vaak op Fok! zeker?
(ik wel)
Discriminatie en racisme moet gewoon weg, en users die dat herhaaldelijk doen geband. Dat is de policy en die wordt in mijn ogen steeds minder gehandhaafd. En daar gaan die opmerkingen over het MDI ook over.quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Persoonlijk laat ik veel toe tenzij het persoonlijke aanvallen worden, of kreten van het type marijnisse = stalin etc.
Alleen wat discriminatie en racisme is ligt niet helemaal vast daar is een schemer gebied.quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Discriminatie en racisme moet gewoon weg, en users die dat herhaaldelijk doen geband. Dat is de policy en die wordt in mijn ogen steeds minder gehandhaafd. En daar gaan die opmerkingen over het MDI ook over.
Sorry ?quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Is het discriminatie om te zeggen dat het meerendeel van de diefstallen gepleegd worden door allochtonen, het lijkt mij niet want de statistieken bevestigen het.
zover ik weet zijn daar cijfers vanquote:
nee niks sorry. feiten benoemen is discriminatie? xenofobie? leg jij het nog eens haarfijn uit, want je weet blijkbaar altijd alles goed te doen. ontstellende frank masmeijer.quote:
Dat zou kunnen natuurlijk maar ik ben het met je eens dat wanneer je het probleem onderkent dat er dan pas iets aan kunt doen en niet eerder en dat is de reden dat de LPF het ook zo goed deedquote:Op dinsdag 14 april 2009 23:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee niks sorry. feiten benoemen is discriminatie? xenofobie? leg jij het nog eens haarfijn uit, want je weet blijkbaar altijd alles goed te doen. ontstellende frank masmeijer.
hekel hebben aan bepaalde groepen is rassenhaat? bruinhemd? hitler? joden? pvv? wilders is een hitler en de mensen die het soms of vaak met hem eens zijn nazi's? wat is hier nou eigenlijk mondsnoeren?
hekel hebben aan straattuig is discriminatie hoe dan? als ik zeg dat het kutmarokkanen zijn bedoel ik niet de normale marokkaan, maar wel die groep die zo benaamd dient te worden.quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zou kunnen natuurlijk maar ik ben het met je eens dat wanneer je het probleem onderkent dat er dan pas iets aan kunt doen en niet eerder en dat is de reden dat de LPF het ook zo goed deed
En toch komt het doordat je dat soort termen gebruikt dat het racistisch gezien wordt en dat snap ik best want het is niet voor iedereen duidelijk dat je niet alle marokkanen bedoeldquote:Op dinsdag 14 april 2009 23:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hekel hebben aan straattuig is discriminatie hoe dan? als ik zeg dat het kutmarokkanen zijn bedoel ik niet de normale marokkaan, maar wel die groep die zo benaamd dient te worden.
het begint zo intens vermoeiend te worden om dat telkens te moeten herhalen in topics die notabene over die groep kutmarokkanen gaat, omdat je anders volgens een paar users hier linea recta naar het mdi gestuurd zou moeten en kunnen worden.
Niet te geloven, deze reactie.quote:
Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zover ik weet zijn daar cijfers van
Ik heb hiervan een praktijkvoorbeeld:quote:Het gaat juist om teksten die door een groep users als racistisch, discriminerend en beledigend voor bepaalde minderheden worden gezien en door andere groepen users als heel normaal worden ervaren. Daar zit een verschil van mening en inzicht
In deze discussie (en in het algemeen de diverse discussies over het thema integratie/minderheden, waar immer de Kafka-wanna bee's heel graag schermen met grote woorden als racisme, xenofobie, moslimhaat, etc) wordt door degene die oordeelt niet inhoudelijk op mijn mening en argumenten ingegaan.quote:Op zondag 5 april 2009 16:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is er mis met zelfcensuur? Zou jij wat van kunnen leren.
Jij dropt je moslimhaat maar zonder enig voorbehoud, zou helemaal niet zo gek zijn om eens wat na te denken.
even zelf googlen en je hebt een antwoord bv. over 2005 van het SCP:quote:
Daar staat dat het merendeel van de diefstallen door allochtonen wordt gepleegd ? Als de mods al zo ongeinformeerd zijn dan kan ik me voorstellen dat ze idd geen kwaad zien in de onzin die sommige users verkondigen. Dit was weer een mooi voorbeeld.quote:Op woensdag 15 april 2009 00:27 schreef qonmann het volgende:
[..]
even zelf googlen en je hebt een antwoord bv. over 2005 van het SCP:
http://www.scp.nl/publicaties/persberichten/9037702376.shtml
etc. etc.
Neuh, het gaat niet zozeer om diefstallen alleen:quote:Op woensdag 15 april 2009 00:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Daar staat dat het merendeel van de diefstallen door allochtonen wordt gepleegd ? Als de mods al zo ongeinformeerd zijn dan kan ik me voorstellen dat ze idd geen kwaad zien in de onzin die sommige users verkondigen. Dit was weer een mooi voorbeeld.
Er werd aanstoot genomen aan de gekozen formulering. Die was: het meerendeel van de diefstallen gepleegd worden door allochtonen.quote:
Helemaal mee eens. Natuurlijk wordt er momenteel relatief veel criminaliteit door allochtonen gepleegd. Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Maar ik vind het eerlijk gezegd nogal verbijsterend dat zelfs een mod hier met droge ogen beweert dat 'de meeste criminaliteit door allochtonen' wordt gepleegd. Dat is gewoon onjuist en het is geen detail.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er werd aanstoot genomen aan de gekozen formulering. Die was: het meerendeel van de diefstallen gepleegd worden door allochtonen.
Dit is feitelijk onjuist. Echter waar niemand het over oneens kan zijn is dat relatief ten opzichte van autochtonen niet-Westerse allochtonen zich vaker schuldig maken aan misdaad.
Van alle misdaden is dat, uit mijn hoofd, ongeveer 35%, terwijl deze groep ongeveer een dikke tien procent van de bevolking uitmaakt.
Dus de formuleringen moeten zorgvuldiger, anders wordt daar aanstoot aan genomen en verzanden discussies in bijzaken.
Welnee. Je bent één van de minst genuanceerde users op dit forum. Alleen als het om Marokkanen gaat schiet je ineens in de overdreven nuancestand. Totaal niet geloofwaardig.quote:Op woensdag 15 april 2009 09:53 schreef SCH het volgende:
Daar ligt ook meestal de kern van mijn opmerkingen: ik nuanceer veel, niet vanwege het nuanceren maar omdat die nuance er nou meestal is.
Ok mijn fout maar het klopt ook wat lemmeb zegt de definitie van allochtoon is in dit onderzoek smaller dan gebruikelijk.quote:Op woensdag 15 april 2009 00:49 schreef qonmann het volgende:
[..]
Neuh, het gaat niet zozeer om diefstallen alleen:
Marokkaanse en Antilliaanse jongeren het vaakst verdacht van criminaliteit (WODC/CBS)
Van de allochtone mannen van 18-24 jaar wordt bijna 8% verdacht van criminaliteit, bij de autochtone mannen van diezelfde leeftijd is dit bijna 4%. Van de allochtone groepen is het aandeel van criminaliteit verdachten het hoogst onder Marokkanen (ruim 18%) en Antillianen (ruim 13%).
Van alle gedetineerden was in 2004 ruim een derde geboren in een niet-westers land. In 12% van de gevallen gaat het om Antilliaanse jongeren, in 7% van de gevallen om Marokkaanse.
Marokkaanse en Antilliaanse jongeren vallen het meest terug in crimineel gedrag.
Het is al opmerkelijk dat er überhaupt cijfers zijn.
Maar wat off-topic allemaal
Moet deze hele discussie in FB?quote:Op woensdag 15 april 2009 09:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Natuurlijk wordt er momenteel relatief veel criminaliteit door allochtonen gepleegd. Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Maar ik vind het eerlijk gezegd nogal verbijsterend dat zelfs een mod hier met droge ogen beweert dat 'de meeste criminaliteit door allochtonen' wordt gepleegd. Dat is gewoon onjuist en het is geen detail.
Done. Zoiets?quote:Op woensdag 15 april 2009 09:54 schreef Loedertje het volgende:
Vegan Streaker blijkt behoorlijke crimineel te zijn
TT Wellicht aanpassen ?
sorryquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |