abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 18:40:31 #51
8781 crew  Frutsel
pi_68014438
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:03 schreef gelly het volgende:
Moet ik serieus geloven dat jullie dit soort dingen niet zien ?
[..]
Ik heb dat hele topic nog niet gezien, simpelweg omdat ik het paasweekend niet of nauwelijks gefokt heb, vanochtend alweer aan het werk moest en ik op mijn werk nog niet de kans/tijd heb gehad om 'alle' topics langs te lopen. Dus sorry
PS: Ik hoop nie dat we alles ineens moeten verantwoorden. De vraag blijft of men het gelooft.
pi_68014581
Je hoeft ook niet alle topics na te lopen, er is wel al vaker geklaagd over betreffende user/kloon. Dan hou je dat toch gewoon extra in de gaten ?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2009 18:45:32 ]
pi_68014716
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:38 schreef sp3c het volgende:

maar of je gelooft dat we het niet gezien hebben?
het zal wel, kan me weinig schelen ... kan ik gaan liegen zodat je hoort wat je wil horen maar dat is het me niet waar
Maar het gaat in jouw rol van moderator toch niet om je persoonlijke mening. Het gaat om de policy en om de manier waarop er wordt gepost. Volgens mij hoef je als moderator de posts en de users alleen te beoordelen op de FOK!-policy. Terecht dus dat je het hebt weggehaald en je persoonlijke relativering is niet zo relevant.

Misschien dat de nieuwe moderatoren met frisse moed de zaak weer wat uit het slop kunnen trekken. Als ik het zo hoor van Frutsel is er inderdaad vooral een moderatieprobleem. Misschien dat er tot die tijd wat ondersteuning van andere moderatoren kan komen?
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 18:49:23 #54
8781 crew  Frutsel
pi_68014720
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:45 schreef gelly het volgende:
Je hoeft ook niet alle topics na te lopen, er is wel al vaker geklaagd over betreffende user/kloon. Dan hou je dat toch gewoon extra in de gaten ?
In het vorige FB deel ben ik op je opmerking over deze user ingegaan. Dan zie je dus ook dat wij d'r wel degelijk wat mee doen of gedaan hebben. Dan zul je met je klachten hogerop moeten gaan
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 18:55:14 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_68014921
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar het gaat in jouw rol van moderator toch niet om je persoonlijke mening. Het gaat om de policy en om de manier waarop er wordt gepost. Volgens mij hoef je als moderator de posts en de users alleen te beoordelen op de FOK!-policy. Terecht dus dat je het hebt weggehaald en je persoonlijke relativering is niet zo relevant.
gelly vroeg erom?
quote:
Misschien dat de nieuwe moderatoren met frisse moed de zaak weer wat uit het slop kunnen trekken. Als ik het zo hoor van Frutsel is er inderdaad vooral een moderatieprobleem. Misschien dat er tot die tijd wat ondersteuning van andere moderatoren kan komen?
gebeurt al
Triggershot is de meest zichtbare

daarnaast is Paddy er binnenkort weer
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 19:00:27 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_68015091
hoop ik
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:09:17 #57
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68015357
huh? was mijn post grievend? rascistisch? ik ben juist na de 48+ban als herboren. geen onvertogen woord uit mijn mond.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 19:15:01 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_68015556
welke?
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:16:06 #59
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68015590
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:15 schreef sp3c het volgende:
welke?
die ene
pi_68015763
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:09 schreef zoalshetis het volgende:
huh? was mijn post grievend? rascistisch? ik ben juist na de 48+ban als herboren. geen onvertogen woord uit mijn mond.
Ben je geband geweest. Ik heb je gans niet gemist en daar schaam ik me best een beetje voor

Heb je veel gehad aan dr. Phil?
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 19:21:38 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_68015796
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

die ene
die kleine, grote, blanke neger?
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:27:54 #62
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68016012
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Ben je geband geweest. Ik heb je gans niet gemist en daar schaam ik me best een beetje voor

Heb je veel gehad aan dr. Phil?
schaamte kan ook een teken van arrogantie inhouden, net zoals psychologie schrijft over verlegenheid.
geeft niet hoor, je was druk in de weer zag ik.

dr phil? lol. hoezo komt dat in je op?
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:28:20 #63
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68016030
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

die kleine, grote, blanke neger?
lol die ja. hij is er weer! thanks.

nee dit volg je idd niet.
pi_68016219
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:27 schreef zoalshetis het volgende:

dr phil? lol. hoezo komt dat in je op?
Die zag ik net op tv, die heeft altijd van die heldere inzichten.
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 19:34:32 #65
8781 crew  Frutsel
pi_68016269
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:09 schreef zoalshetis het volgende:
Nee, ik had een zwikkie offtopic weggehaald...volgens mij was daar jouw TVP ook bij
Maar goed, ook dat heeft geen zin zie ik al...Kunnen we niet gewoon naar NWS SC gaan ?

Jij dus ook Sp3c!
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 19:39:16 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_68016419
ik post al die SC topics vol in mijn eentje!
  dinsdag 14 april 2009 @ 21:27:33 #67
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68020335
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:34 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nee, ik had een zwikkie offtopic weggehaald...volgens mij was daar jouw TVP ook bij
Maar goed, ook dat heeft geen zin zie ik al...Kunnen we niet gewoon naar NWS SC gaan ?

Jij dus ook Sp3c!
oeh wat gemeen. ik sprak nog wel zo vredelievend ende welbespraakt. .
pi_68024467
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 23:04:25 #69
8781 crew  Frutsel
pi_68024698
quote:
Je hakt er anders zelf ook lekker op in... zet gewoon je eigen post weer terug en negeer het
pi_68024726
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 23:04 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Je hakt er anders zelf ook lekker op in... zet gewoon je eigen post weer terug en negeer het
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_68024819
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:37 schreef Meh7 het volgende:
Tvp
[..]
hmm aparte post normaal is hij rustig en weldoordacht bezig.

Overigens lees ik hier ook even mee om een beter beeld van POL te krijgen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_68024951
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 23:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hmm aparte post normaal is hij rustig en weldoordacht bezig.
Jij komt niet zo vaak op Fok! zeker?

(ik wel )
pi_68025158
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat is dus gewoon niet zo. Users komen weg met hun racistische gedrag en xenofobe opmerkingen en ook veel van die posts blijven staan. Waarschijnlijk om dat de moderatie ze niet storend vindt of ze niet tegen de policy in vindt gaan. Daar ligt een verschil in opvatting en ik vrees dat we daar zo langzamerhand niet meer uitkomen.
Daar ben ik ook bang er zijn verschillende definities over wat gezegd kan worden en wat niet en dan is er ook nog de context waarin het gezegd wordt.

Persoonlijk laat ik veel toe tenzij het persoonlijke aanvallen worden, of kreten van het type marijnisse = stalin etc.

Jouw grens ligt waarschijnlijk lager en zal waarschijnlijk al dingen weg halen die andere laten staan (overigens moet je als mod uitkijken dat je je persoonlijke mening als maatstaf gaat gebruiken dan kun je het beter even vragen in het FA topic wat dan ook gedaan wordt wanneer het op het randje is)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  dinsdag 14 april 2009 @ 23:19:38 #74
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68025321
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 23:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Jouw grens ligt waarschijnlijk lager
Zijn grens ligt vooral veel selectiever.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_68025459
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 23:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

Jij komt niet zo vaak op Fok! zeker?

(ik wel )
Normaal reageert hij toch niet zo tegen Marokkanen
pi_68025473
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 23:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Persoonlijk laat ik veel toe tenzij het persoonlijke aanvallen worden, of kreten van het type marijnisse = stalin etc.
Discriminatie en racisme moet gewoon weg, en users die dat herhaaldelijk doen geband. Dat is de policy en die wordt in mijn ogen steeds minder gehandhaafd. En daar gaan die opmerkingen over het MDI ook over.
pi_68026038
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 23:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Discriminatie en racisme moet gewoon weg, en users die dat herhaaldelijk doen geband. Dat is de policy en die wordt in mijn ogen steeds minder gehandhaafd. En daar gaan die opmerkingen over het MDI ook over.
Alleen wat discriminatie en racisme is ligt niet helemaal vast daar is een schemer gebied.
Is het discriminatie om te zeggen dat het meerendeel van de diefstallen gepleegd worden door allochtonen, het lijkt mij niet want de statistieken bevestigen het.
DAARNA kun je gaan uitzoeken hoe het komt dat het vooral die groep mensen is.
pi_68026115
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 23:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Is het discriminatie om te zeggen dat het meerendeel van de diefstallen gepleegd worden door allochtonen, het lijkt mij niet want de statistieken bevestigen het.

Sorry ?
pi_68026271
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 23:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Sorry ?
zover ik weet zijn daar cijfers van
  dinsdag 14 april 2009 @ 23:45:25 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68026332
quote:

[..]

Sorry ?
nee niks sorry. feiten benoemen is discriminatie? xenofobie? leg jij het nog eens haarfijn uit, want je weet blijkbaar altijd alles goed te doen. ontstellende frank masmeijer.

hekel hebben aan bepaalde groepen is rassenhaat? bruinhemd? hitler? joden? pvv? wilders is een hitler en de mensen die het soms of vaak met hem eens zijn nazi's? wat is hier nou eigenlijk mondsnoeren?
pi_68026534
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 23:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee niks sorry. feiten benoemen is discriminatie? xenofobie? leg jij het nog eens haarfijn uit, want je weet blijkbaar altijd alles goed te doen. ontstellende frank masmeijer.

hekel hebben aan bepaalde groepen is rassenhaat?
bruinhemd? hitler? joden? pvv? wilders is een hitler en de mensen die het soms of vaak met hem eens zijn nazi's? wat is hier nou eigenlijk mondsnoeren?
Dat zou kunnen natuurlijk maar ik ben het met je eens dat wanneer je het probleem onderkent dat er dan pas iets aan kunt doen en niet eerder en dat is de reden dat de LPF het ook zo goed deed
  dinsdag 14 april 2009 @ 23:52:59 #82
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68026604
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 23:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat zou kunnen natuurlijk maar ik ben het met je eens dat wanneer je het probleem onderkent dat er dan pas iets aan kunt doen en niet eerder en dat is de reden dat de LPF het ook zo goed deed
hekel hebben aan straattuig is discriminatie hoe dan? als ik zeg dat het kutmarokkanen zijn bedoel ik niet de normale marokkaan, maar wel die groep die zo benaamd dient te worden.

het begint zo intens vermoeiend te worden om dat telkens te moeten herhalen in topics die notabene over die groep kutmarokkanen gaat, omdat je anders volgens een paar users hier linea recta naar het mdi gestuurd zou moeten en kunnen worden.
pi_68026810
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 23:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hekel hebben aan straattuig is discriminatie hoe dan? als ik zeg dat het kutmarokkanen zijn bedoel ik niet de normale marokkaan, maar wel die groep die zo benaamd dient te worden.

het begint zo intens vermoeiend te worden om dat telkens te moeten herhalen in topics die notabene over die groep kutmarokkanen gaat, omdat je anders volgens een paar users hier linea recta naar het mdi gestuurd zou moeten en kunnen worden.
En toch komt het doordat je dat soort termen gebruikt dat het racistisch gezien wordt en dat snap ik best want het is niet voor iedereen duidelijk dat je niet alle marokkanen bedoeld
pi_68026913
quote:

[..]

Sorry ?
Niet te geloven, deze reactie.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_68027312
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 23:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

zover ik weet zijn daar cijfers van
Ik ben benieuwd.
pi_68027390
quote:
Het gaat juist om teksten die door een groep users als racistisch, discriminerend en beledigend voor bepaalde minderheden worden gezien en door andere groepen users als heel normaal worden ervaren. Daar zit een verschil van mening en inzicht
Ik heb hiervan een praktijkvoorbeeld:
quote:
Op zondag 5 april 2009 16:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is er mis met zelfcensuur? Zou jij wat van kunnen leren.

Jij dropt je moslimhaat maar zonder enig voorbehoud, zou helemaal niet zo gek zijn om eens wat na te denken.
In deze discussie (en in het algemeen de diverse discussies over het thema integratie/minderheden, waar immer de Kafka-wanna bee's heel graag schermen met grote woorden als racisme, xenofobie, moslimhaat, etc) wordt door degene die oordeelt niet inhoudelijk op mijn mening en argumenten ingegaan.
Sowieso wordt er vaak eerder stampij in het topic zelf gemaakt (alsof het een missie is anderen naar een bepaalde moraal te 'corrigeren') dan dat er zaken aanhangig worden gemaakt bij derden (moderators, admins, etc.) en ik vind het net zo irritant, als dat sommigen aanstoot nemen aan bepaalde teksten, dat mijn mening op deze manier wordt weggezet. Niet inhoudelijk, maar met krachttermen veroordelend.
En het gaat, mijn inziens, over een perceptie en niet een over geldende norm.

Nu was de klacht in dit geval dus moslimhaat, maar dit is verder niet aanhangig gemaakt. Ik zou graag aan een moderator willen vragen het topic te analyseren en te modereren aan de hand van deze aantijging. Dan weet ik waar ik aan toe ben en waar het inzicht van de moderators staat ten opzichte van die van de Kafka-wanna bee's.

Bij voorbaat dank.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_68027603
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:15 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd.
even zelf googlen en je hebt een antwoord bv. over 2005 van het SCP:
http://www.scp.nl/publicaties/persberichten/9037702376.shtml
etc. etc.
pi_68027883
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:27 schreef qonmann het volgende:

[..]

even zelf googlen en je hebt een antwoord bv. over 2005 van het SCP:
http://www.scp.nl/publicaties/persberichten/9037702376.shtml
etc. etc.
Daar staat dat het merendeel van de diefstallen door allochtonen wordt gepleegd ? Als de mods al zo ongeinformeerd zijn dan kan ik me voorstellen dat ze idd geen kwaad zien in de onzin die sommige users verkondigen. Dit was weer een mooi voorbeeld.
pi_68027989
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Daar staat dat het merendeel van de diefstallen door allochtonen wordt gepleegd ? Als de mods al zo ongeinformeerd zijn dan kan ik me voorstellen dat ze idd geen kwaad zien in de onzin die sommige users verkondigen. Dit was weer een mooi voorbeeld.
Neuh, het gaat niet zozeer om diefstallen alleen:

Marokkaanse en Antilliaanse jongeren het vaakst verdacht van criminaliteit (WODC/CBS)

Van de allochtone mannen van 18-24 jaar wordt bijna 8% verdacht van criminaliteit, bij de autochtone mannen van diezelfde leeftijd is dit bijna 4%. Van de allochtone groepen is het aandeel van criminaliteit verdachten het hoogst onder Marokkanen (ruim 18%) en Antillianen (ruim 13%).

Van alle gedetineerden was in 2004 ruim een derde geboren in een niet-westers land. In 12% van de gevallen gaat het om Antilliaanse jongeren, in 7% van de gevallen om Marokkaanse.

Marokkaanse en Antilliaanse jongeren vallen het meest terug in crimineel gedrag.

Het is al opmerkelijk dat er überhaupt cijfers zijn.
Maar wat off-topic allemaal
pi_68028154
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:49 schreef qonmann het volgende:

Er werd aanstoot genomen aan de gekozen formulering. Die was: het meerendeel van de diefstallen gepleegd worden door allochtonen.
Dit is feitelijk onjuist. Echter waar niemand het over oneens kan zijn is dat relatief ten opzichte van autochtonen niet-Westerse allochtonen zich vaker schuldig maken aan misdaad.
Van alle misdaden is dat, uit mijn hoofd, ongeveer 35%, terwijl deze groep ongeveer een dikke tien procent van de bevolking uitmaakt.

Dus de formuleringen moeten zorgvuldiger, anders wordt daar aanstoot aan genomen en verzanden discussies in bijzaken.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  Moderator woensdag 15 april 2009 @ 02:17:57 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_68028844
zo doe je wel heel erg veel moeite om iets te zeggen wat eigenlijk niet zo heel interessant is
  woensdag 15 april 2009 @ 06:39:16 #92
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68029288
Alle cijfers op dit gebied zijn sowieso niet te vertrouwen, omdat
a) de statisticus een veel engere definitie van het begrip "allochtoon" hanteert dan de burger, en
b) er nog amper aangifte wordt gedaan van het soort criminaliteit (waaronder diefstal) waar allochtonen veelvuldig bij betrokken zijn. Dit laatste doet men alleen nog maar als er wat bij de verzekering te halen valt. Daarnaast
c) doen politie, justitie en de politiek er alles aan om de cijfers in hun voordeel te doen uitkomen.

Beter ga je af op wat je zelf in de praktijk meemaakt en in je omgeving hoort en ziet, en op wat je wordt voorgeschoteld in programma's als Opsporing Verzocht. Want die liegen er bepaald niet om.
  † In Memoriam † woensdag 15 april 2009 @ 08:24:30 #93
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_68029882
Ja hoi ik zoek een topic en kan het niet vinden.

Het gaat over het verschijnsel dat onafhankelijk van het onderwerp (van een artikel) er binnen een x aantal reacties geheel andere dingen worden aangehaald.

Dus een artikel over de keukenhof plaatst binnen 10 reacties iemand een comment over de islam bijvoorbeeld.

Volgens mij was het een topic van SCH van ongeveer een jaar terug (?)

Iemand?
pi_68031231
Is dit een uitnodiging om samen naar de Keukenhof te gaan NS?

Ik zou het niet weten maar volgens mij kan je een willekeurig topic pakken waar Lemmeb of dr. Nikita in posten.
pi_68031546
quote:
Op woensdag 15 april 2009 01:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er werd aanstoot genomen aan de gekozen formulering. Die was: het meerendeel van de diefstallen gepleegd worden door allochtonen.
Dit is feitelijk onjuist. Echter waar niemand het over oneens kan zijn is dat relatief ten opzichte van autochtonen niet-Westerse allochtonen zich vaker schuldig maken aan misdaad.
Van alle misdaden is dat, uit mijn hoofd, ongeveer 35%, terwijl deze groep ongeveer een dikke tien procent van de bevolking uitmaakt.

Dus de formuleringen moeten zorgvuldiger, anders wordt daar aanstoot aan genomen en verzanden discussies in bijzaken.
Helemaal mee eens. Natuurlijk wordt er momenteel relatief veel criminaliteit door allochtonen gepleegd. Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Maar ik vind het eerlijk gezegd nogal verbijsterend dat zelfs een mod hier met droge ogen beweert dat 'de meeste criminaliteit door allochtonen' wordt gepleegd. Dat is gewoon onjuist en het is geen detail.

Het kan wellicht vermoeiend en vervelend zijn om dat soort nuances in acht te nemen maar ze zijn zo ontzettend belangrijk. Daar ligt ook meestal de kern van mijn opmerkingen: ik nuanceer veel, niet vanwege het nuanceren maar omdat die nuance er nou meestal is. En de tendens is tegenwoordig van dik hout zaagt men planken en als je je bij de feiten houdt ben je een pietlut of een Marokkanenvriend of een dhimmi of whatever.

Natuurlijk mag je af en toe wel wat overdrijven, dat doe ik zelf ook, maar het is ook belangrijk om de feiten in ogenschouw te nemen in een algemene discussie. Een simpele opmerking van mij dat er vroeger ook veel jeugdcriminaliteit was, levert tientallen bashes op en een onzinnige discussie waarin ik voor wereldvreemd wordt uitgemaakt. Terwijl het een feitelijke constatering is. Zo gaat dat heel veel. Ook met de opmerking over 'de meeste criminaliteit', het aantal moslims in Nederland, het verband tussen de islam en bepaalde daden. Het lijkt bijna niet meer mogelijk om daar feitelijk over te discussieren.

Ik beken dat ik me de laatste tijd ook teveel laat meeslepen. Heb lang niet in NWS gepost omdat ik het niet leuk vond, nu vind ik het nog steeds niet leuk maar heb ik af en toe last van een soort jeukende en onzinnige missiedrang om tegenwicht te bieden aan algemeenheden en vooroordelen. Dat levert een stempel op. Dat zal voor mensen die het tegenovergestelde denken wellicht ook het geval zijn.

Waarbij nu zo'n beetje de situatie is dat er een balzaal vol dansende karikaturen is ontstaan met een paar blauwe orkestleiders die het dirigeerstokje kwijt zijn.
  † In Memoriam † woensdag 15 april 2009 @ 09:54:30 #96
13819 Loedertje
Trotse GILF.
  woensdag 15 april 2009 @ 10:12:26 #97
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68032018
quote:
Op woensdag 15 april 2009 09:53 schreef SCH het volgende:
Daar ligt ook meestal de kern van mijn opmerkingen: ik nuanceer veel, niet vanwege het nuanceren maar omdat die nuance er nou meestal is.
Welnee. Je bent één van de minst genuanceerde users op dit forum. Alleen als het om Marokkanen gaat schiet je ineens in de overdreven nuancestand. Totaal niet geloofwaardig.
pi_68032154
quote:
Op woensdag 15 april 2009 00:49 schreef qonmann het volgende:

[..]

Neuh, het gaat niet zozeer om diefstallen alleen:

Marokkaanse en Antilliaanse jongeren het vaakst verdacht van criminaliteit (WODC/CBS)

Van de allochtone mannen van 18-24 jaar wordt bijna 8% verdacht van criminaliteit, bij de autochtone mannen van diezelfde leeftijd is dit bijna 4%. Van de allochtone groepen is het aandeel van criminaliteit verdachten het hoogst onder Marokkanen (ruim 18%) en Antillianen (ruim 13%).

Van alle gedetineerden was in 2004 ruim een derde geboren in een niet-westers land. In 12% van de gevallen gaat het om Antilliaanse jongeren, in 7% van de gevallen om Marokkaanse.

Marokkaanse en Antilliaanse jongeren vallen het meest terug in crimineel gedrag.

Het is al opmerkelijk dat er überhaupt cijfers zijn.
Ok mijn fout maar het klopt ook wat lemmeb zegt de definitie van allochtoon is in dit onderzoek smaller dan gebruikelijk.

ze gebruiken mensen niet geboren in NL, dit terwijl onder allochtoon ook verstaan wordt kinderen geboren uit niet NL ouders (hoe kom je anders aan 2de en 3de generatie allochtonen).
Mochten de relatief kleine groep 1ste generatie allochtonen al zorgen voor 1/3de van de gedetineerde dan zou het logisch zijn dat het totaal aantal wel rond de helft ligt wanneer je de veel grotere groep 2de en 3de generatie meeneemt. (Al heb ik geen idee waar je moet stoppen met die generaties op den duur zal toch het grootste gedeelte van hun cultuur verwaterd zijn)
  Moderator woensdag 15 april 2009 @ 10:18:08 #99
8781 crew  Frutsel
pi_68032161
quote:
Op woensdag 15 april 2009 09:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Natuurlijk wordt er momenteel relatief veel criminaliteit door allochtonen gepleegd. Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Maar ik vind het eerlijk gezegd nogal verbijsterend dat zelfs een mod hier met droge ogen beweert dat 'de meeste criminaliteit door allochtonen' wordt gepleegd. Dat is gewoon onjuist en het is geen detail.
Moet deze hele discussie in FB?
quote:
Op woensdag 15 april 2009 09:54 schreef Loedertje het volgende:
Vegan Streaker blijkt behoorlijke crimineel te zijn

TT Wellicht aanpassen ?
Done. Zoiets?
pi_68032219
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:18 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Moet deze hele discussie in FB?
sorry

het ging over grenzen en wat wanneer gebruikt moet worden maar misschien is een apart topic beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')