abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67863238

Welkom op De Beursvloer! Dit is het [AEX]-topic waarin je live met mede-FOK!kers alle wereldwijde beurzen kunt volgen en over de laatste economische nieuwtjes kunt discussiëren. Op De Beursvloer is een beetje slowchat best toegestaan. Heb je trouwens een link die kan worden toegevoegd aan de OP? Super! Post 'm alsjeblieft in het Feedback-topic van AEX of stuur 'm naar italodancer -at- fok.nl. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg alsjeblieft helemaal onderaan in de Wiki het zojuist gesloten topic toe, sla de pagina op en copy-paste het dan naar je nieuwe topic op FOK!
Veel plezier op De Beursvloer

Het Financieele Dagblad
De Financiële Telegraaf
BNR Nieuwsradio
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
Bloomberg TV [2] (streaming TV)

AEX-fondsen
De Financiële Telegraaf - Streaming
Beurs.nl - Delayed

Intraday AEX-index

Europese Indices
Yahoo - Streaming / Delayed (zie tijd)
US Markets - Real-time
ProFinance - Streaming indices
IG Index - Streaming FTSE 100 (spread betting)
RTS (Moskou)

Intraday DAX (Duitsland)

Intraday CAC-40 (Frankrijk)

Intraday BEL-20 (België)

Intraday FTSE-100 (Verenigd Koninkrijk)

Intraday RTS-index (Rusland)

Amerikaanse Indices
Yahoo! Dow Jones Indices - Streaming
Yahoo! S&P Indices - Streaming
Yahoo! Nasdaq Indices - Streaming
Google Finance - Real-time
MarketWatch - Real-time
IG-Index - Dow Jones-index (fair value) streaming (spread betting)

Amerikaanse Futures
ProFinance - Streaming S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
CNN Money - Delayed S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
US Markets - S&P- en Nasdaq-futures Semi-real-time

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Amerikaanse fondsen
Google Finance - Streaming
Google Finance (belangrijkste bankaandelen) - Streaming / Real-time
MarketWatch - Delayed

Intraday Dow Jones-index

Intraday S&P 500-index

Intraday Nasdaq Composite

Intraday Dow, S&P, Nasdaq (dagverschil in percentage)

Wereldwijde Indices
Yahoo! Azië - Streaming / Delayed
Yahoo! Brazilië, Mexico, Argentinië - Streaming / Delayed
AME Info (Midden-Oosten) - Delayed

Intraday Nikkei (Japan)

Intraday Hang Seng (Hong Kong, China)

Intraday SSE Composite (Shanghai, China)

Intraday Bovespa (Brazilië)

Koersen
FXStreet - Streaming valuta
ProFinance - Streaming valuta en commodities
ProFinance - Streaming grafieken valuta, commodities, indices
Rohstoff Tool - Streaming commodities
CNBC - Streaming olie en goud
US Markets - Semi-real-time goud, zilver en olie

Intraday Euro-Dollar

Intraday Olieprijs

Intraday Goud en Zilver

Ask - Vraagprijs of laatprijs. De prijs die door de ‘markt’ wordt gevraagd -‘gelaten’- voor de verkoop van een bepaald effect.

Bestens order - Een order om effecten te kopen of te verkopen zonder limiet, dus zonder maximumprijs voor een kooporder of zonder minimumprijs voor een verkooporder. Een bestens order wordt ook wel marktorder genoemd. Een bestens order kan altijd worden uitgevoerd.

Bid - Biedprijs. De prijs die door de ‘markt’ wordt geboden voor de aankoop van een bepaald effect.

Calloptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te kopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Commodities - Engelse term voor (bulk)goederen. Termijncontracten en opties op commodities worden onder andere verhandeld op de optiebeurs van Euronext.

Dagorder - Een gelimiteerde order die uitsluitend gedurende de dag van opgave kan worden uitgehandeld. Niet uitgevoerde orders vervallen automatisch bij het sluiten van de handel.

Delayed - Koersen worden vertraagd doorgegeven. Meestal is de vertraging 15 of 20 minuten.

Dividend - Een winstuitkering in de vorm van geld (cashdividend) of aandelen (stockdividend) aan de houder van een aandeel. De hoogte van de dividenduitkering is doorgaans gerelateerd aan de hoogte van de behaalde winst.

Expiratie - Het ophouden te bestaan,‘expireren’, van een optie of een future. Een optie heeft altijd een beperkte looptijd, na het bereiken van de einddatum (expiratiedatum) bestaat de optie niet meer.

FTI - De future op de AEX-index.

Future - Termijncontract. Er zijn futures op o.a. indices, aandelen, valuta en commodities. Anders dan bij opties hebben bij futures zowel de koper als de verkoper een verplichting en er is geen premiebetaling.

Hedgen - Engelse term voor afdekken. Hedging is het afdekken van risico’s door het aangaan van een andere positie. Een belegger die callopties schrijft, kan deze shortpositie afdekken door het kopen van de onderliggende waarde.

In-the-money optie - Een optie is in-the-money als deze intrinsieke waarde heeft. Callopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. Putopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde.

Koers - De waarde van een effect op een bepaald moment. Koersen van effecten zijn variabel.

Koers-winstverhouding - Een cijfer waarmee de verhouding tussen de koers van een aandeel en de nettowinst per aandeel wordt uitgedrukt. Als de koers van een aandeel ¤ 100 bedraagt en de winst per aandeel bedraagt ¤ 5, dan is de koers-winstverhouding 20.

Limit order - Het bij een beursorder opgeven tegen welke maximale koers men wenst te kopen of tegen welke minimale koers men wenst te verkopen.

Liquideren - Het (gedwongen) afbouwen van een effectenpositie. Dit kan door een clearingorganisatie, bank of commissionair worden afgedwongen als een belegger bijvoorbeeld niet aan zijn margin-verplichtingen kan voldoen.

Longpositie - Een ander woord voor een kooppositie. Men krijgt een longpositie door het kopen van een effect.

Looptijd - Opties en futures hebben een beperkte levensduur, de zogeheten looptijd. De meeste optieklassen hebben een maximale looptijd van negen maanden, een aantal maximaal vijf jaar. Futures hebben een maximale looptijd van twaalf maanden.

Mandje - Pakket van verschillende aandelen die gezamenlijk worden verhandeld. Een mandje kan bijvoorbeeld het pakket aandelen zijn waaruit een index is samengesteld.

Margin - De margin is een vereist geldbedrag dat als onderpand fungeert voor eventuele verliezen op de termijn- en optiemarkten.

Onderliggende waarde - Een product waarop een optie of een future wordt verhandeld, bijvoorbeeld aandelen, een index, valuta, (edel)metaal of een bulkgoed (commodity) zoals aardappelen, graan of goud.

Openingsveiling - Alle orders die 's morgens voor de opening zijn binnengekomen worden verzameld in het orderboek. Bij de opening is dus een verhoudingsgewijs grote liquiditeit voorhanden. Direct bij de opening vindt een veiling plaats waarbij orders daar waar mogelijk worden gekoppeld aan de in het orderboek aanwezige tegenorders en zo mogelijk uitgevoerd. Dit gebeurt in het NSC-systeem, het verloopt volgens vaste regels en is volledig geautomatiseerd.

Optiepremie - De prijs van een optie. De optiepremie bestaat uit de intrinsieke waarde plus de tijd- en verwachtingswaarde. De optiepremie is uiteraard variabel.

Out-of-the-money optie - Een optie zonder intrinsieke waarde wordt out-of-the-money genoemd. Een calloptie is out-of-the-money wanneer de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde. Een putoptie is out-of-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. De premie van een out-of-the-money optie bestaat alleen uit tijd- en verwachtingswaarde. Door een sterke koersbeweging kan een out-of-the-money optie intrinsieke waarde ontwikkelen en dus at-the-money of zelfs in-the-money worden.

Putoptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te verkopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Real-time - Koersen zijn (zo goed als) actueel. Je zult alleen moeten F5-en voor een nieuwe stand.

Scheefzitten - Een belegger zit ‘scheef’ als zijn effectenpositie op (een nog ongerealiseerd) verlies staat.

Schrijven - Het verkrijgen van een shortpositie in een optie door een openingsverkoop.

Shortpositie - Effectenbeurs: indien een belegger effecten heeft verkocht die hij op dat moment niet in bezit heeft. Optiebeurs: een positie aangegaan door een openingsverkoop waarbij schrijver de verplichting neemt de onderliggende waarde te leveren of af te nemen.

Slotveiling - Om de slotkoersen niet af te laten hangen van orders die toevallig de laatste zijn is er voor het slot een korte handelsonderbreking van 5 minuten. Gedurende deze tijd worden de orders verzameld waarna er een slotveiling plaats vindt die een breed gedragen slotkoers oplevert.

Spread - Het verschil tussen de bied- en laatprijs. Als de markt ¤ 22,50 biedt en ¤ 23 laat, dan is de spread dus ¤ 0,50.

Streaming - Koersen zijn actueel. Ze worden live op je scherm geüpdate.

Technische analyse - Een methode waarbij met behulp van koersgrafieken en rekenmodellen wordt getracht een trend op de beurs te voorspellen. Er wordt vooral gekeken naar de verhouding tussen kopers en verkopers. In feiten tracht men met technische analyse het (massa)gedrag van de beleggers te doorgronden om daaruit de mogelijke richting van de markt te voorspellen.

Tracker - Een tracker is feitelijk een aandeel op een index. Een tracker volgt nauwkeurig de koersontwikkeling van de index, inclusief de dividenduitkering.

Turbo - Een turbo (ook bekend als speeder) is een beleggingsproduct dat beleggers de mogelijkheid geeft met een hefboom te beleggen in verschillende onderliggende waarden zoals aandelen, beursindices of valuta.

Volatility - Engels voor beweeglijkheid of volatiliteit. Met het begrip volatility wordt de beweeglijkheid van de koers van een effect aangeduid. Een hoge volatility betekent dat de koers van een fonds sterk stijgt en daalt binnen een relatief korte periode. Volatility is mede een indicator voor het risico dat een belegger loopt met een bepaald fonds. Volatility is een belangrijke factor bij de waardebepaling van een optie.

De Beursvloer #1: Beurzen duiken weer in het rood
De Beursvloer #2: Wall Street weer in achtbaan
De Beursvloer #3: Beurzen kelderen tot 10%
De Beursvloer #4: Could've been worse
De Beursvloer #5: Bloedbad Azië; trekt Europa mee
De Beursvloer #6: Wall Street maakt duikvlucht in laatste kwartier
De Beursvloer #7: Wall Street sluit 11% hoger
De Beursvloer #8: 5e grootste dagwinst ooit voor AEX
De Beursvloer #9: Waar de AEX weer omhoog gaat
De Beursvloer #10: Wall Street onderuit op recessienieuws
De Beursvloer #11: Beurzen onrustig na renteverlagingen
De Beursvloer #12: Stemming slaat om
De Beursvloer #13: Wall Street terug in achtbaan
De Beursvloer #14: Wall Street levert deel winst weer in
De Beursvloer #15: Mijn Aegon, wat doe je!
De Beursvloer #16: Wall Street bloedrood, nieuwe lows
De Beursvloer #17: Ook Europa zoekt nieuwe lows
De Beursvloer #18: Wall Street in vrije val
De Beursvloer #19: Europa begint week goed
De Beursvloer #20: AEX 10% hoger
De Beursvloer #21: Europa lager in afwachting van Wall Street
De Beursvloer #22: Beurzen beginnen week fors lager
De Beursvloer #23: Wall Street herstelt van kater
De Beursvloer #24: Beurzen omlaag na renteverlaging
De Beursvloer #25: Beurzen dieprood na banenrapport
De Beursvloer #26: AEX sluit ruim 8% hoger
De Beursvloer #27: Beurzen rustig omhoog
De Beursvloer #28: Beurzen duiken in het rood
De Beursvloer #29: Wall Street herpakt zich
De Beursvloer #30: AEX zoekt het iets hogerop
De Beursvloer #31: Europese beurzen proberen het nog eens
De Beursvloer #32: AEX start nieuwe jaar met 5% winst
De Beursvloer #33: AEX hardloper; door 270 punten
De Beursvloer #34: Europese beurzen openen in de min
De Beursvloer #35: Bouwers krijgen 'm wel omhoog
De Beursvloer #36: Europese beurzen verliezen 3%
De Beursvloer #37: Europese beurzen starten hoger
De Beursvloer #38: Banken zorgen voor onrust op Europese beurzen
De Beursvloer #39: Wall Street kleurt bloedrood op 'Obama Day'
De Beursvloer #40: AEX onder 230 tijdens downtime FOK!
De Beursvloer #41: AEX sluit 5,8% hoger, overheidsdeal ING
De Beursvloer #42: Europese beurzen leveren in
De Beursvloer #43: AEX licht groen op rustige handelsdag
De Beursvloer #44: rentevoet gehandhaafd op 2%
De Beursvloer #45: AEX sluit 4,3% lager na details plan
De Beursvloer #46: AEX start nieuwe week lager
De Beursvloer #47: Beurzen verder onderuit
De Beursvloer #48: AEX fors lager en richting 230pt grens
De Beursvloer #49: Willem voor 't laatst bij rtlz, AEX -2%
De Beursvloer #50: Willempies laatste shot op RTL Z
De Beursvloer #51: Wall Street dondert 3,5% omlaag
De Beursvloer #52: AEX verspeelt meeste winst weer
De Beursvloer #53: Dow Jones 2 % lager, AEX door 218?
De Beursvloer #54: AEX intraday op laagste niveau in 12 jaar
De Beursvloer #55: AEX zakt door 210, Dow door 7000
De Beursvloer #56: AEX zakt richting 200-puntengrens
De Beursvloer #57: Winst gisteren weer teniet gedaan
De Beursvloer #58: AEX zakt 5% tot net boven 200 pnt
De Beursvloer #59: AEX breekt intraday 200pt grens
De Beursvloer #60: AEX in nieuwe week <200
De Beursvloer #61: AEX sluit 5,6% hoger
De Beursvloer #62: De interne mail van miljarden
De Beursvloer #63: AEX opent onder de 210pt
De Beursvloer #64: AEX ruim in 't groen (+2%)
De Beursvloer #65: AEX in de min, CPB blijft bij -3,5%
De Beursvloer #66: AEX licht in 't groen rond de 210pt
De Beursvloer #67 - AEX rond 220 punten
De Beursvloer #68: AEX test 218 punten weer
De Beursvloer #69: Met een groene AEX
De Beursvloer #70: AEX fors lager; -3,5%
De Beursvloer #71 - AEX ziet duidelijk herstel na rode dag
De Beursvloer #72 - Faber's nieuwsbrief
De Beursvloer #73: Shorters worden uitgerookt
De Beursvloer #74. Waahaarheen leiheidt de weg?
De Beursvloer #75 - Wachten op cijfers Alcoa!
De Beursvloer #76 Snap jij het? Dan snap ik het
De Beursvloer #77: Waar de mark to fantasy regels geldden
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_67863264
De mark

"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_67863280
Wat zijn geldden?
pi_67863307
verleden tijd van geld!
  donderdag 9 april 2009 @ 14:20:39 #5
250970 Alistair
Falling knife
pi_67863354
WFC +23% in de voorhandel
'I am who I am because of everyone'
  donderdag 9 april 2009 @ 14:20:43 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67863357
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:45 schreef Alistair het volgende:
Rendement is rendement. Ik heb gekocht en verkocht en heb dus mijn winst in veel gevallen al verzilverd. Wat je dus over beginnersfout roept is me niet helemaal duidelijk vrees ik
Waar het om gaat is dat je kijkt naar het resultaat over een hele korte periode en daaruit concludeert dat je iets goed hebt gedaan. Echter, het is waarschijnlijk niets meer dan volatiliteit van je beleggingen die toevallig in je voordeel werkt.

Als je een groep mensen een muntje had laten flippen (kop=long, munt=short), dan had maar liefst 50% van de mensen nu een enorme winst gehad. En de mensen die bovengemiddeld volatiele aandelen hadden gekozen die zouden een rendement hebben dat ook nog eens veel beter is dan de markt. Hebben die mensen dan iets goed gedaan? Ik zou zeggen: nee, want er is geen aantoonbaar verband tussen het flippen van het muntje en het te verwachten rendement. Hun rendement berust op puur geluk dat zich in de toekomst niet consistent zal herhalen. Toch zal een deel van die mensen misschien denken dat ze een speciaal geluksmuntje hebben.

Natuurlijk is het niet uitgesloten dat sommige mensen een bepaalde 'skill' hebben, maar er is overweldigend bewijs dat ook professionals als groep de markt niet consistent kunnen verslaan. Je moet er dus in de eerste instantie vanuit gaan dat ook jij dat niet kunt, totdat je een bewezen lange termijn trackrecord hebt waar uit blijkt dat je het wel kunt. Het aanvoeren van 40% winst over een periode van slechts 4 maanden als 'bewijs' van je gelijk markeert daarom een gebrek aan inzicht. Vandaar mijn kwalificatie 'beginnersfout'

Overigens maken heel veel beleggers zich daaraan schuldig, inclusief ikzelf (vroeger). Ik heb ook weleens 1000% winst gemaakt in een jaar en daaruit geconcludeerd dat ik een bepaalde skill had. Het jaar daarop werd ik gelukkig weer netjes met beide benen op de grond gezet, wat je statistisch gezien ook verwacht
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_67863382
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:19 schreef veekeend het volgende:
Wat zijn geldden?
Mocht het niet kloppen, mag een modje het veranderen... Maar ik dacht echt dat de spelling klopte
pi_67863419
gloeiende gloeiende... me aegon longs te vroeg verkocht daarnet..
Dirty politicians, Dirty judges and Dirty cops...
Who's the real CRIMINAL?!
pi_67863501
Nu wachten op macro-economische cijfers. Als die meevallen gaan we straks richting de 237
  donderdag 9 april 2009 @ 14:25:20 #10
250970 Alistair
Falling knife
pi_67863532
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat je kijkt naar het resultaat over een hele korte periode en daaruit concludeert dat je iets goed hebt gedaan. Echter, het is waarschijnlijk niets meer dan volatiliteit van je beleggingen die toevallig in je voordeel werkt.

Natuurlijk is het niet uitgesloten dat sommige mensen een bepaalde 'skill' hebben, maar er is overweldigend bewijs dat ook professionals als groep de markt niet consistent kunnen verslaan. Je moet er dus in de eerste instantie vanuit gaan dat ook jij dat niet kunt, totdat je een bewezen lange termijn trackrecord hebt waar uit blijkt dat je het wel kunt. Het aanvoeren van 40% winst over een periode van slechts 4 maanden als 'bewijs' van je gelijk markeert daarom een gebrek aan inzicht. Vandaar mijn kwalificatie 'beginnersfout'

Overigens maken heel veel beleggers zich daaraan schuldig, inclusief ikzelf (vroeger). Ik heb ook weleens 1000% winst gemaakt in een jaar en daaruit geconcludeerd dat ik een bepaalde skill had. Het jaar daarop werd ik gelukkig weer netjes met beide benen op de grond gezet, wat je statistisch gezien ook verwacht
Natuurlijk heb je wat die periode betreft gelijk. Ik heb in 2008 niet in aandelen gezeten en verkocht mijn laatste in het laatste kwartaal van 2007. Dus ja, ik kijk naar een heel korte termijn en verwacht ook echt niet dat ik dat op jaarbasis kan volhouden

Ik heb nergens als bewijs mijn korte termijnbelegging aangevoerd. Ik begrijp niet waarom je dat nu roept. Ik heb aangegeven dat ik in een korte periode een succesvolle korte termijnbelegging heb gehad, that's all
Even voor de duidelijkheid: ik heb absoluut geen 'skill' en in de afgelopen 4 weken is er een grote dosis 'geluk' bij komen kijken. Nogmaals, ik claim niet wat jij mogelijk denkt dat ik doe
pi_67863546
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:11 schreef pberends het volgende:

[..]

Ah, ze hebben de mark-to-fantasy-rules aangepast.
Hoe zou het anders gewaardeerd moeten worden?
pi_67863735
http://www.cnbc.com/id/30133484

Wells Fargo Projects Record $3 Billion Quarterly Profit

Positief dus!
pi_67863821
Wat / Cijfer / Verwacht / Vorig cijfer
Trade Balance -26.0B -36.6B -36.0B
Unemployment Claims 654K 665K 669K
Import Prices m/m 0.5% 0.9% -0.2%

Dikke plus vandaag dus.
pi_67863835
quote:
09-04-2009 14:30:00 VS importprijs petroleum mrt +10,5%
09-04-2009 14:30:00 VS importprijzen ex-petroleum mrt -0,7%
09-04-2009 14:30:00 VS importprijzen mrt +0,5%; verwachting was +1,0%
09-04-2009 14:30:00 VS feb export +1,6% tot $126,76 mrd; import -5,1% tot $152,72 mrd
09-04-2009 14:30:00 VS handelsbalans jan gewijzigd tot tekort $36,20 mrd van tekort $36,03 mrd
09-04-2009 14:30:00 VS handelstekort feb $25,97 mrd; verwachting was tekort $36,0 mrd
09-04-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 4 apr verwachting was -9.000
09-04-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 28 mrt waren 669.000
09-04-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 28 mrt gewijzigd naar 674.000
09-04-2009 14:30:00 VS verlengde aanvragen week 28 mrt +95.000 naar 5.840.000
09-04-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 4 apr -20.000 naar 654.000
Meest opvallende is nog steeds het alsmaar kleiner worden van het Amerikaanse handelstekort. Dit betekent dat de wereldhandel nog steeds aan't imploderen is.
pi_67863877
Voor zij die het aangaat:

Zeg maar tegen je shorts...
pi_67863944
Dat laat-boekje van ING op 6,00 euro. Half miljoen stuks.
pi_67863956
Godver wanneer gaan we nou eens naar beneden man?
pi_67863986
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Godver wanneer gaan we nou eens naar beneden man?
^^^ cijfers gezien? Vandaag dus niet meer.
pi_67864057
Wel karige reactie op die goede cijfers!
  donderdag 9 april 2009 @ 14:44:07 #20
250970 Alistair
Falling knife
pi_67864204
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:39 schreef TheRoach het volgende:
We lijken vandaag nog wel wat verder omhoog te kunnen
  donderdag 9 april 2009 @ 14:44:39 #21
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_67864226
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:25 schreef Alistair het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je wat die periode betreft gelijk. Ik heb in 2008 niet in aandelen gezeten en verkocht mijn laatste in het laatste kwartaal van 2007. Dus ja, ik kijk naar een heel korte termijn en verwacht ook echt niet dat ik dat op jaarbasis kan volhouden

Ik heb nergens als bewijs mijn korte termijnbelegging aangevoerd. Ik begrijp niet waarom je dat nu roept. Ik heb aangegeven dat ik in een korte periode een succesvolle korte termijnbelegging heb gehad, that's all
Even voor de duidelijkheid: ik heb absoluut geen 'skill' en in de afgelopen 4 weken is er een grote dosis 'geluk' bij komen kijken. Nogmaals, ik claim niet wat jij mogelijk denkt dat ik doe
Volgens mij is er in huidige markt meer geluk dan wijsheid nodig. En net iets sneller op de hoogte zijn van ontwikkelingen dan je buurman. Maakt de winst die jij hebt gemaakt er zeker niet minder lekker om me dunkt.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_67864233
quote:
Futs staan flink hoger & WS is nog niet open. Zodra WS opengaat & deze trend zet door, dan wordt het een grote uitslag. Denk ik
pi_67864361
quote:
Handelstekort VS loopt veel sneller terug dan verwacht
09-04-2009 14:34:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Het tekort op de Amerikaanse handelsbalans is in februari veel sneller teruggelopen dan vooraf was verwacht. Dat blijkt donderdag uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van Handel.

Het handelstekort kwam uit op $25,97 miljard ten opzichte van een herzien tekort van $36,20 miljard in januari. Analisten voorspelden vooraf dat het tekort zou uitkomen op $36,00 miljard.
Dit kan maar 1 ding betekenen: de retailsales gaan fors tegenvallen. En dat gaan beleggers niet leuk vinden omdat de US economy op 2/3 voor consumentenuitgaven leunt.

http://www.forexfactory.com/calendar.php?c=2&week=1239494400&do=displayweek&month=4&year=2009

Voor a.s. dinsdag staan de m/m retailsales gepland. Men verwacht een stijging van 0,3%. Ik wed voor een Faber-nieuwsbrief-abo dat dit cijfer negatief gaan uitvallen.

Ik adsiveer iedereen om zijn longposities te verzilveren vandaag.
  donderdag 9 april 2009 @ 14:50:03 #24
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_67864416
ING boven de 6,-. Nice, heb ze voor gemiddeld 2,8873 in mijn porto zitten.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  donderdag 9 april 2009 @ 14:50:41 #25
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67864434
gaat wel weer lekker.

wel jammer dat ik m'n longs er al veel te vroeg uit heb gemikt.
KPN trekt gelukkig ook alweer aan.
pi_67864452
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:48 schreef pberends het volgende:

[..]

Dit kan maar 1 ding betekenen: de retailsales gaan fors tegenvallen. En dat gaan beleggers niet leuk vinden omdat de US economy op 2/3 voor consumentenuitgaven leunt.

http://www.forexfactory.com/calendar.php?c=2&week=1239494400&do=displayweek&month=4&year=2009

Voor a.s. dinsdag staan de m/m retailsales gepland. Men verwacht een stijging van 0,3%. Ik wed voor een Faber-nieuwsbrief-abo dat dit cijfer negatief gaan uitvallen.

Ik adsiveer iedereen om zijn longposities te verzilveren vandaag.
Geef je garanties? De nieuwsbrief mag naar qorig bij hotmail punkt com
  donderdag 9 april 2009 @ 14:51:06 #27
19479 Mr.J
pi_67864456
Al was een plukje Sprinter Long op de AEX nu een beter idee geweest dan long op KPN.

Maar ja, als, als, als...
pi_67864484
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:50 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Geef je garanties? De nieuwsbrief mag naar qorig bij hotmail punkt com
Had je dan nog geen abo dan? Maar je staat in de lijst.
  donderdag 9 april 2009 @ 14:52:58 #29
250970 Alistair
Falling knife
pi_67864517
Lekker, Citigroup kan ook zomaar 14% hoger gaan openen. WFC doet nu al ruim +32%
pi_67864529
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:50 schreef Mr.J het volgende:
Bodemvisser .
  donderdag 9 april 2009 @ 14:54:00 #31
250970 Alistair
Falling knife
pi_67864565
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:50 schreef Mr.J het volgende:
Helemaal mooi
Mijn gemiddelde aankoop voor ING staat op 3,095 en vanmorgen had ik ze bijna verkocht
  donderdag 9 april 2009 @ 14:54:24 #32
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67864589
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:51 schreef Mr.J het volgende:
Al was een plukje Sprinter Long op de AEX nu een beter idee geweest dan long op KPN.

Maar ja, als, als, als...
Ja, wel als ik ook voor 2000 euro aan sprinters gekocht zou hebben. Mij te riskant alleen.
  donderdag 9 april 2009 @ 14:55:45 #33
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_67864631
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:48 schreef pberends het volgende:

[..]

Welnee man, de amerikanen zijn nu zelf die spullen gaan maken
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_67864656
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:55 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Welnee man, de amerikanen zijn nu zelf die spullen gaan maken
.

"We're good for our debts"
pi_67864712
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:51 schreef pberends het volgende:

[..]

Had je dan nog geen abo dan? Maar je staat in de lijst.
Nope, nog immer niet. Dank.

Maaruh... garanties op bovenstaande uitspraken, cq adviezen? Zekers, zoals gewoonlijk, tot je op "Invoeren" klikte?
  donderdag 9 april 2009 @ 15:00:38 #36
19479 Mr.J
pi_67864803
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:53 schreef pberends het volgende:

[..]

Bodemvisser .
Dacht ik ook toen ik ze afgelopen jaar op 21 kon binnenhalen. Ging alleen snel naar het zuiden toen, door over alles een call te schrijven heb ik gelukkig nog net aan quite gespeeld toen.
pi_67864805
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:58 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Nope, nog immer niet. Dank.

Maaruh... garanties op bovenstaande uitspraken, cq adviezen? Zekers, zoals gewoonlijk, tot je op "Invoeren" klikte?
Ja, ik ben een profeet en ik geef overal garanties op. Nee, tuurlijk niet. Ik kan er ook vierkant naastzitten.

Maar logisch nadenken leidt tot de conclusie dat de retailsales alleen maar kunnen tegenvallen. Of de Amerikanen moeten opeens zelf meer aan't produceren geslagen zijn, maar dat betwijfel ik.
pi_67864851
Vind het trouwens vreemd dat de dollar nauwelijks sterker wordt. Door het handelstekort zou de dollar toch een paar cent moeten aansterken.
pi_67864896
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:01 schreef pberends het volgende:
Vind het trouwens vreemd dat de dollar nauwelijks sterker wordt. Door het handelstekort zou de dollar toch een paar cent moeten aansterken.
Je vergeet de enorme schuld die de US nog heeft aan het buitenland en het feit dat de geldpersen daar in overdrive staan.

Dat geeft geen vertrouwen voor de speculanten.
  donderdag 9 april 2009 @ 15:04:09 #40
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_67864938
Nee dik in et groen vindt ik maar niks
  donderdag 9 april 2009 @ 15:10:18 #41
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67865132
SS233 is erg goedkoop, wie durft?
  donderdag 9 april 2009 @ 15:14:32 #42
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_67865273
Zou het niet doen. Volgende week stijgen we nog verder.
  donderdag 9 april 2009 @ 15:15:27 #43
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67865303
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:14 schreef Oizno het volgende:
Zou het niet doen. Volgende week stijgen we nog verder.
ja
pi_67865481
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:50 schreef Lemans24 het volgende:
gaat wel weer lekker.

wel jammer dat ik m'n longs er al veel te vroeg uit heb gemikt.
KPN trekt gelukkig ook alweer aan.
ik ook net iets te snel gehandeld vandaag maar winst is winst moe tje maar denken
  donderdag 9 april 2009 @ 15:23:13 #45
66186 foetre
pi_67865584
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:20 schreef edikt het volgende:

[..]

ik ook net iets te snel gehandeld vandaag maar winst is winst moe tje maar denken
Als het zo doorgaat koop ik voorlopig geen aandelen meer
pi_67865585
quote:
Ik vind het geen goede cijfers. Cijfers die beter dan verwacht zijn, zijn niet per definitie goed. Als goed inhoudt beter dan verwacht, dan kunnen we nog wel een belletje opblazen door iedere keer vrij negatieve verwachtingen uit te spreken en dan allemaal te juichen als het dan toch net niet zo kut is dan dat we dachten.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  donderdag 9 april 2009 @ 15:28:27 #47
19479 Mr.J
pi_67865774
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:20 schreef edikt het volgende:

[..]

Precies. Niet blijven kijken naar hoeveel winst je had kunnen maken. Maak je jezelf helemaal gek.
pi_67866016
precies het had hetzelfde bedrag ook in het rood kunnen zijn, denk ik dan maar
pi_67866035
hmm...ik ga zo misschien nog wel wat shorts aanschaffen....verwacht eigelijk nog wel een afstortje aangezien we twee dagen gaan sluiten
it's better to burn out than to fade away...
pi_67866204
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:10 schreef Lemans24 het volgende:
SS233 is erg goedkoop, wie durft?
Ik had mijn longs nog niet verkocht, mijn stoploss limiet order was weer! verworpen. Ik moet eens wat betere orders instellen maja, nu kon ik ze rond de 32% de deur uitdoen.

Overigens knal ik er zo wel weer in denk ik. Verwacht geen rustige opening nadat de beurs een aantal dagen niks doet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 9 april 2009 @ 15:44:52 #51
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67866299
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:28 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Precies. Niet blijven kijken naar hoeveel winst je had kunnen maken. Maak je jezelf helemaal gek.
Zoals met AirFrance-KLM...?

8,5 is best onverwacht hoog.
  donderdag 9 april 2009 @ 15:45:13 #52
19479 Mr.J
pi_67866309
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:36 schreef lammegiraf het volgende:
hmm...ik ga zo misschien nog wel wat shorts aanschaffen....verwacht eigelijk nog wel een afstortje aangezien we twee dagen gaan sluiten
Zouden de winstnemingen vandaag dan al niet eerder zijn begonnen?
pi_67866361
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik had mijn longs nog niet verkocht, mijn stoploss limiet order was weer! verworpen. Ik moet eens wat betere orders instellen maja, nu kon ik ze rond de 32% de deur uitdoen.

Overigens knal ik er zo wel weer in denk ik. Verwacht geen rustige opening nadat de beurs een aantal dagen niks doet.
stoploss orders kan niet meer bij sprinters. Weer een leuk ideetje van euronext.
pi_67866439
Knalt best hard omhoog nu. Dude op BNR beweerd nu dat Wallmart meeviel, terwijl Google dat tegenspreekt. De koers van WMT trouwens ook.
pi_67866485
s&p500 +2,5% das niet niks
  donderdag 9 april 2009 @ 15:50:15 #56
19479 Mr.J
pi_67866487
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:44 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Bedoel meer in het algemeen. Dat je niet moet balen dat wanneer je op 6% winst hebt gepakt als eea op 10% in de plus staat.
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:46 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

stoploss orders kan niet meer bij sprinters. Weer een leuk ideetje van euronext.
Kan via Binck gewoon trailingorders en stoploss orders inschieten hoor?
pi_67866765
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:46 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

is dat de reden waarom die shit constant wordt verworpen? Ik heb dat nergens gelezen dat het niet meer kan?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 9 april 2009 @ 16:00:09 #58
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67866831
pff, kopers hebben geen haast KPN er weer bovenop te helpen.
pi_67866871
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

is dat de reden waarom die shit constant wordt verworpen? Ik heb dat nergens gelezen dat het niet meer kan?
jep...heeft mij ook al eens vies geld gekost aangezien ik in de veronderstelling was sprintertjes mooi verkocht te hebben. tegenwoordig check ik dus altijd of ze ook werkelijk uit de portef. verdwijnen
pi_67866904
Pfff alle posities sluiten en rustig het paasweekend in gaan of toch nog iets gaan doen.... twijfel...
pi_67866947
ja ik twijfel ook nog en long of short?
pi_67866971
Ja dat is dan nog de tweede keuze
pi_67867007
ING stijgt nog wel lekker door
pi_67867188
niet alleen ing
  donderdag 9 april 2009 @ 16:10:23 #65
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_67867253
Wat verwachten jullie dat de beurs dinsdag gaat doen? Verder omhoog of komt er een daling?

Ik heb nog een paar SS238,00 wat moet ik hiermee doen
Be water my friend
  donderdag 9 april 2009 @ 16:11:26 #66
250970 Alistair
Falling knife
pi_67867298
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:10 schreef Charizma het volgende:
Wat verwachten jullie dat de beurs dinsdag gaat doen? Verder omhoog of komt er een daling?
Ligt er ook een beetje aan wat er maandag gebeurd in NY aangezien WS dan wel open is
pi_67867343
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:10 schreef Charizma het volgende:

Ik heb nog een paar SS238,00 wat moet ik hiermee doen
Als je ze aan wil houden, hopen dat ze niet door de stoploss heen knallen.
pi_67867358
dow weer rond de 8000
  donderdag 9 april 2009 @ 16:17:41 #69
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67867551
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:02 schreef Gremen het volgende:
Pfff alle posities sluiten en rustig het paasweekend in gaan of toch nog iets gaan doen.... twijfel...
tip: defensief fonds dat laag staat. Kost je geen nachtrust.
pi_67867709

Technisch gezien zitten we aan de top van een trend...
  donderdag 9 april 2009 @ 16:22:40 #71
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_67867752
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:12 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Als je ze aan wil houden, hopen dat ze niet door de stoploss heen knallen.
Haha ja, zo ver was ik zelf ook al Ik ben er nog niet uit
Be water my friend
pi_67867781
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:22 schreef Charizma het volgende:

[..]

Haha ja, zo ver was ik zelf ook al Ik ben er nog niet uit
Sorry, maar af een toe moet toch iemand een open deur intrappen... Anders tocht het zo
pi_67867831
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:21 schreef veekeend het volgende:
[ afbeelding ]

Technisch gezien zitten we aan de top van een trend...
geodriehoek pakt***** Nee, de hoek klopt niet met de temperatuur van de ongekookte eieren van vorige week woensdag....

pi_67867977
die witte lijn zit bij mij tegen 250 maarja dat lijkt me zelf ook wel erg optimistisch
  donderdag 9 april 2009 @ 16:33:43 #75
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67868161
nog mensen in KPN gestapt vandaag?

De grafiek leert dat ze altijd weer stijgen na een daling
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_67868401
een ding is zeker...ik neem geen sprinters mee over pasen....maar als ik dan toch zou moeten kiezen zou ik long gaan...

ik vermoed dat we nog wel een stukje up gaan tot er serieuze slechte Q1 cijfers komen
pi_67868429
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:33 schreef One_conundrum het volgende:
nog mensen in KPN gestapt vandaag?

De grafiek leert dat ze altijd weer stijgen na een daling
KPN is ex div gegaan.....
  donderdag 9 april 2009 @ 16:42:59 #78
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67868480
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:41 schreef veekeend het volgende:

[..]

KPN is ex div gegaan.....
weet ik.

Ik heb te weinig geld om het aantrekkelijk te maken en die klote opties kan ik dus niet kopen. Gelukkig is de Binck startersmap binnen
pi_67868554
Dividend van KPN stelt toch geen flikker voor?
  donderdag 9 april 2009 @ 16:47:38 #80
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67868640
40 cent en voor het nieuwe 80/
  donderdag 9 april 2009 @ 16:59:49 #81
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67869129
KPN is gewoon erg interessant nu, en ik ga ook uit van een mooie winst volgende week.
  donderdag 9 april 2009 @ 17:05:16 #82
66186 foetre
pi_67869350
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:59 schreef Lemans24 het volgende:
KPN is gewoon erg interessant nu, en ik ga ook uit van een mooie winst volgende week.
Wat is mooi?
  donderdag 9 april 2009 @ 17:23:44 #83
66186 foetre
pi_67869983
Komt die dip ooit nog waar iedereen het over heeft of hoe zit het?
pi_67870175
Goh de dollar sterkt eindelijk aan. Hadden ze de handelstekort cijfers niet gezien?
pi_67870181
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:23 schreef foetre het volgende:
Komt die dip ooit nog waar iedereen het over heeft of hoe zit het?
Volgende week .
  donderdag 9 april 2009 @ 17:32:28 #86
66186 foetre
pi_67870214
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Volgende week .
Daar hou ik je aan
pi_67870521
ING: Van de beoogde inkrimping van de balans van de bank met EUR110 miljard, is inmiddels EUR55 miljard gerealiseerd.

Hebben ze zoveel afgeschreven? .
  donderdag 9 april 2009 @ 17:53:18 #88
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67870753
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:05 schreef foetre het volgende:

[..]

Wat is mooi?
Ik reken op 10,25, ofwel 7,5 procent in de eerste week.
pi_67871102
Ook frappant nieuws:
quote:
Omgekeerd beeld bij Wal-Mart, de grootste retailer ter wereld, die ontgoochelde met zijn omzetcijfers over maart. De groep miste haar omzetverwachting en glijdt ruim 4 procent weg.
En dit is nog een goedkope zaak. Zal de rest helemaal afgeslacht zijn dan?
  donderdag 9 april 2009 @ 18:23:39 #91
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_67871636
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Volgende week .
Volgens de trend kan je wel eens gelijk gaan krijgen.
Be water my friend
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 19:19:24 #92
236264 crew  capricia
pi_67873399
tvp
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67873602
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:23 schreef Charizma het volgende:

[..]

Volgens de trend kan je wel eens gelijk gaan krijgen.
welke trend hebben we het dan over?
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_67873626
pberends, vind je dit allemaal leuk ofzo?
-
pi_67873655
Wordt die dip die er dan zou gaan komen het dieptepunt dat nodig is voor herstel?
-
pi_67873946
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:26 schreef Ritmo het volgende:
pberends, vind je dit allemaal leuk ofzo?
Wat heb je het over, mafkees?
pi_67874231
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:44 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

koersdoel was ook 8+ he
pi_67874700
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:27 schreef Ritmo het volgende:
Wordt die dip die er dan zou gaan komen het dieptepunt dat nodig is voor herstel?
nou allicht een voorlopig bodem, van enig herstel in de economie is nog geen sprake in wezen gaat het alleen maar steeds slechter.
pi_67875249
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:00 schreef edwinh het volgende:

[..]

nou allicht een voorlopig bodem, van enig herstel in de economie is nog geen sprake in wezen gaat het alleen maar steeds slechter.
De koers staat zo hoog omdat men reageert op slecht nieuws wat niet zo slecht bleek te zijn als mijn dacht.
pi_67876182
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:00 schreef edwinh het volgende:

[..]

Het moet zo onderhand toch wel een keer stabiliseren?
-
pi_67876289
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:46 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Het moet zo onderhand toch wel een keer stabiliseren?
Stabiliseren? Waarom? Dacht je dat we al het slechte nieuws al achter de rug hadden?
pi_67876345
Nee, maar die vrije val moet een keer gebroken worden natuurlijk. Ik denk zelf dat we het ergste al wel gehad hebben, al duurt echt herstel nog wel een tijdje.
-
pi_67876387
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:51 schreef Ritmo het volgende:
Nee, maar die vrije val moet een keer gebroken worden natuurlijk.
Volgens mij zijn we vanaf 6 Maart t/m nu nog steeds te maken met een rally. In een vrij val zitten we momenteel zeker niet.
pi_67876515
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Volgens mij zijn we vanaf 6 Maart t/m nu nog steeds te maken met een rally. In een vrij val zitten we momenteel zeker niet.
Op de beurs niet nee maar in de 'echte' economie nog steeds wel.
Wist overigens niet dat jij in economie geinteresseerd was.
-
pi_67876576
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:56 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Op de beurs niet nee maar in de 'echte' economie nog steeds wel.
Wist overigens niet dat jij in economie geinteresseerd was.
Heb in een maand tijd mijn geld bijna verdubbeld op de beurs
India Warrants voor 28 cent gekocht. Vandaag hebben ze de 46 cent al aangeraakt.
pi_67876797
Tsja, ik ben echt een redelijke noob als het om aandelen enzo gaat. Zou er graag eens instappen maar zou niet weten hoe of wat of waar.
-
pi_67876932
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:06 schreef Ritmo het volgende:
Tsja, ik ben echt een redelijke noob als het om aandelen enzo gaat. Zou er graag eens instappen maar zou niet weten hoe of wat of waar.
Gewoon hier veel meelezen.
Heb je al een rekening bij Alex, Binck of je eigen bank?
pi_67876963
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Gewoon hier veel meelezen.
Heb je al een rekening bij Alex, Binck of je eigen bank?
Ik lees hier al veel mee om toch een beetje mee te krijgen wat de stand van zaken is. Nee, meer dan een betaalrekening bij ABN heb ik niet.
-
pi_67877007
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:12 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ik lees hier al veel mee om toch een beetje mee te krijgen wat de stand van zaken is. Nee, meer dan een betaalrekening bij ABN heb ik niet.
Begin eens met een beleggingsrekening aan te vragen. Is geheel kostenloos.
pi_67877175
Raad je nog iets aan? ABN, Binck?
-
pi_67877215
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:19 schreef Ritmo het volgende:
Ik kan je niet echt wat aanraden. Ik heb zelf alleen maar ervaringen met Alex. De ervaringen die ik er mee heb zijn goed.
pi_67877272
quote:
binckie krijg je 50e transactieskosten vergoed. Verder bevalt het mij ook wel goed, storingen zijn gelukkig verholpen.
pi_67877386
Ah ok ik ga eens kijken.
-
  donderdag 9 april 2009 @ 21:26:28 #115
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67877403
quote:
ik heb net een hele mooie map binnen van Binck. Ziet er goed uit
pi_67877480
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:26 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

ik heb net een hele mooie map binnen van Binck. Ziet er goed uit
Die mooie map doet het hem!
pi_67877612
BOA +37% ATM
pi_67877963
Ik denk trouwens dat de rally zich nog wel een tijdje door zal zetten. Ik denk dat we de 300 punten nog wel gaan zien voordat we weer omlaag gaan.
pi_67878719
300 punten is inderdaad mogelijk, S&P max op 1050.

Wall Street op hoogste punt van de dag geëindigd, suprise suprise. Mooie topvorming zo, om volgende week te dalen. Maandag verwacht ik weinig, misschien sluit Wall Street wel iets in de plus.
pi_67879348
quote:
Financials boeken monsterwinsten op Wall Street
09-04-2009 22:20:58

Brussel (tijd) - De Dow is donderdag flink boven de 8.000-puntengrens geland. Een recordresultaat van Wells Fargo in het eerste kwartaal deed beleggers een zucht van oplichting slaken. Ook retailer JC Penney verraste met een verhoging van de omzetverwachting.

De Dow Jones steeg 3,1 procent tot 8.083,38 punten. De brede S&P500 dikte 3,8 procent aan, technologiebeurs Nasdaq won 3,9 procent.

Het sentiment werd gesteund door beter dan verwachte macrocijfers. Zo bleek voorbeurs dat het aantal eerste aanvragen voor een werkloosheidsuitkering in de Verenigde Staten de voorbije week sterker dan verwacht gedaald is. De Amerikaanse importprijzen zijn dan weer minder dan verwacht gestegen, zo bleek uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van arbeid.

Bovendien hoopt de markt dat de banksector er beter aan toe is dan algemeen wordt aangenomen. Volgens de New York Times zouden verschillende banken de door de regering Obama opgelegde stresstest doorstaan, al is er wel extra kapitaal nodig.
Dat de risicoappetijt bij de beleggers weer toeneemt, blijkt ook uit de VIX-index, ook gekend als de 'fear-index'. Die zakte immers naar het laagste niveau sinds september.

De bank- en verzekeringswaarden sponnen garen bij de kwartaalcijfers van Wells Fargo, de tweedegrootste hypotheekverstrekker in de VS. De groep boekte in het eerste kwartaal een winst van 3 miljard dollar en stelt dat de resultaten van het drie maanden geleden overgenomen Wachovia de verwachtingen overtreffen.

Het nieuws bezorgde de hele banksector monsterwinsten. Wells Fargo steeg 31,7 procent tot 19,61 dollar, Bank of America schreef er zelfs 35,3 procent bij. Ook JPMorgan Chase (+19,4%) en Citigroup (+10,7%) wonnen fors. Ook deze laatste drie zeiden al dat de maanden januari en februari bemoedigend waren.

Het B-aandeel van de Buffett-holding Berkshire Hathaway, dat een belang heeft in Wells Fargo, won 3,9 procent. Nochtans zag de holding zijn topkredietrating verlaagd door ratingbureau Moody's. Pikant detail: Berkshire Hathaway bezit eveneens 20 procent van de aandelen van Moody's.

Ook de retailsector stond in het middelpunt van de belangstelling. JC Penney deed het goed met een winst van 12,5 procent. De groep heeft de omzetverwachting voor het eerste kwartaal van 2009 verhoogd en stelt een kleiner dan verwacht verlies voorop.

Omgekeerd plaatje bij Wal-Mart, de grootste retailer ter wereld, die ontgoochelde met zijn omzetcijfers over maart. De groep miste zijn omzetverwachting en gleed ruim 3,7 procent weg.
pi_67879464
Zo, een rekening bij Binck geopend, nu even wachten op de post terwijl ik me een beetje inlees.
-
  donderdag 9 april 2009 @ 22:53:24 #122
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_67880412
FF een quote uit dit topic Gigantische bearmarktrally op komst
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:24 schreef pberends het volgende:
Ik heb nog steeds niemand gehoord over het feit dat ik redelijk gelijk had?
Nou voorruit dan maar, je hebt de rally goed zien aankomen!
Heb je er nog een beetje van kunnen profiteren?

Ik heb zelf de rally gemist (ik had toch nog mijn twijfels) en had in eerste instantie (ten tijde van de huidige bodem) ook niet verwacht dat deze rally de AEX tot boven de 225 punten zou opdrijven.

Voor volgende week verwacht ik dat de AEX zijwaarts beweegt tussen de 225 en 245 om aan het einde van week minimaal op 235 en maximaal op 245 punten te staat en dat dit het eindpunt zal zijn van deze rally. In de week daarna volgt mijn inziens een daling richting de 220 om vervolgens een nieuwe bodem op te zoeken. Aan de andere kant houd ik het ook goed mogelijk dat we volgende week al aan de daling beginnen als de Q1 cijfers van de financials slecht zijn. Ik ben benieuwd wat de beurzen in de VS aankomende maandag gaan doen.

De positie die ik rond de top van deze rally wil innemen met ongeveer 15% van mijn beleggingsbankroll waarvan minstens 50% in de sprinters is als volgt:
- AEX Sprinter Short 243, 248, of 253 afhankelijk van de stand van de AEX volgende week.
- Put optie ING mei 5,60 bij een koers van ING 6,50 euro
- Put optie BAM jun 6,80 bij een koers van BAM 7,60 euro

En mogelijk de Goud Sprinter Long 855,00

Disclaimer: Ik beleg zeer speculatief en deels op gevoel. Bovenstaande is niet bedoeld als advies en ik geef geen garanties. Of ik de positie wel of niet ga innemen is geheel afhankelijk van wat er de komende week gaat gebeuren. Als de beurzen dinsdag en woensdag al erg dalen dan zie ik er vanaf en wacht ik op een nieuwe top of bodem alvorens ik een positie inneem. Als de beurzen meer stijgen pas ik mijn positie daar op aan tenzij mijn verwachtingen over het einde/top van de rally veranderd zijn.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
pi_67880701
Hmm ik zit nog steeds short MT Beetje jammer, het is vandaag nog zo'n 2,5% gestegen na mijn koopmoment. Nu maar hopen op een daling dinsdag.

Ik hoopt eigenlijk dat het al verkocht zou zijn, maar helaas is mijn order komen te vervallen. Blegh, ik ben bang dat alles stijft dinsdag (MT included).
pi_67880750
Nu vier dagen vervelen.. gaap.
  donderdag 9 april 2009 @ 23:10:23 #125
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67881094
Aandelen zijn duur!
Op basis van de huidige S&P500 (856,56) is de waardering de afgelopen 128 jaar 53,7% 46,4% van de tijd lager geweest dan nu.

Edit: oeps foutje. 46,4% dus. Formeel gezien zitten we dus nog net in de goedkope helft.

[ Bericht 14% gewijzigd door SeLang op 09-04-2009 23:54:12 ]
Mijn reisverslagen
  donderdag 9 april 2009 @ 23:18:10 #126
250970 Alistair
Falling knife
pi_67881336
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:10 schreef SeLang het volgende:
Aandelen zijn duur!
Op basis van de huidige S&P500 (856,56) is de waardering de afgelopen 128 jaar 53,7% van de tijd lager geweest dan nu.
Hou je in jouw vergelijkingen rekening met de waardevermindering van geld (inflatie)
En wat zijn, als ik vragen mag, de percentages voor de afgelopen 20 jaar?
  donderdag 9 april 2009 @ 23:53:24 #127
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67882324
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:18 schreef Alistair het volgende:

[..]

Hou je in jouw vergelijkingen rekening met de waardevermindering van geld (inflatie)
Uiteraard. Shiller P/E werkt met inflation adjusted earnings
quote:
En wat zijn, als ik vragen mag, de percentages voor de afgelopen 20 jaar?
De afgelopen 20 jaar waren we slechts 2,0% van de tijd goedkoper (duh... dat was de bubble )

Sinds 1881 waren we 46,4% van de tijd goedkoper dan nu.
Sinds 1929 waren we 44,9% van de tijd goedkoper dan nu.
Sinds 1945 waren we 41,4% van de tijd goedkoper dan nu.
Sinds 1970 waren we 39,2% van de tijd goedkoper dan nu.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 10 april 2009 @ 00:38:09 #128
250970 Alistair
Falling knife
pi_67883313
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:53 schreef SeLang het volgende:
Uiteraard. Shiller P/E werkt met inflation adjusted earnings
Okay, cheers
quote:
De afgelopen 20 jaar waren we slechts 2,0% van de tijd goedkoper (duh... dat was de bubble )

Zelf kijk ik niet naar cijfers van voor 1929. Zelf kijk ik (erg en/of te?) veel naar de laatste 20/30 jaar (okay, wellicht te beperkt maar ik geloof er niet in dat we ooit nog naar vergelijkbare niveaus gaan van 1970 of daarvoor)
  vrijdag 10 april 2009 @ 01:38:47 #129
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67884241
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 00:38 schreef Alistair het volgende:
maar ik geloof er niet in dat we ooit nog naar vergelijkbare niveaus gaan van 1970 of daarvoor)
Waarom niet? Dezelfde economische wetten blijven gelden.
Maar goed, ook als je vanaf 1970 rekent kom je tot dezelfde conclusies.
Overigens lijkt de huidige crisis heel erg op die van de jaren '30 en nauwelijks op die van de jaren '70-'80
Mijn reisverslagen
pi_67885710
Whistling in the dark

ALWAYS look on the bright side of life. Equity investors must have been humming the Monty Python classic last month. In the 14 trading days to March 27th, the S&P 500 index jumped 21%, the steepest rally since 1938.

But while stockmarkets were celebrating, the corporate-bond market saw 35 defaults, the largest number of non-payers in a single month since the Depression, according to Moody’s. The default rate is now 7%, up from 1.5% a year ago, and the rating agency predicts that it will reach 14.6% by the fourth quarter....................http://www.economist.com/(...)fm?story_id=13447001
pi_67885841
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:10 schreef SeLang het volgende:
Aandelen zijn duur!
Op basis van de huidige S&P500 (856,56) is de waardering de afgelopen 128 jaar 53,7% 46,4% van de tijd lager geweest dan nu.

Edit: oeps foutje. 46,4% dus. Formeel gezien zitten we dus nog net in de goedkope helft.
Je gaat toch niet zeggen dat we 46,4% van de afgelopen 128 jaar in een zware recessie hebben gezeten?
pi_67885850
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 08:19 schreef dramatiek het volgende:
Whistling in the dark

ALWAYS look on the bright side of life. Equity investors must have been humming the Monty Python classic last month. In the 14 trading days to March 27th, the S&P 500 index jumped 21%, the steepest rally since 1938.

But while stockmarkets were celebrating, the corporate-bond market saw 35 defaults, the largest number of non-payers in a single month since the Depression, according to Moody’s. The default rate is now 7%, up from 1.5% a year ago, and the rating agency predicts that it will reach 14.6% by the fourth quarter....................http://www.economist.com/(...)fm?story_id=13447001
Leuk idd, kunnen al die banken mooi gaan afschrijven (en pensioenfondsen). En het gaat nog veel erger worden. De creditcardschulden moeten ook nog afgeschreven worden.
pi_67885888
En de werkeloosheid in de VS (on)officieel naar de 25 procent. Dat moet toch zijn invloed krijgen op consumer spending, en de Amerikaanse economie, wat voor 2/3 is gebaseerd op consumentenuitgaven. Als de consument eindelijk de tering naar de nering gaat zetten zal de VS een veel diepere recessie belanden.
pi_67886031
quote:
Economische cijfers
Het aantal eerste aanvragen voor een werkloosheidsuitkering lag in de afgelopen week op 654.000 en dit is 20.000 aanvragen lager dan in de week ervoor. De consensus lag op 660.000. Lopende uitkeringen zetten echter een nieuw record neer van 5,8 miljoen.
Het handelstekort van de VS lag maar liefst $ 10 miljard onder de verwachting van economen en kwam over februari uit op $ 26 miljard. Het belang van dit cijfer is echter compleet ondergesneeuwd door het biljoenenbonanza op Wall Street. Daarnaast lag de oorzaak van de afname in een lagere import vanwege vraaguitval; niet iets om vrolijk van te worden.
pi_67886603
quote:
Euronext-markten gesloten ivm Goede Vrijdag
Ik moet toch ook gewoon werken.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:44:37 #136
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67887369
saai vandaag
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67887417
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:48:01 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67887460
Ow is het vandaag dicht?

Werken
Mijn reisverslagen
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:05:38 #139
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67887901
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:48 schreef SeLang het volgende:
Ow is het vandaag dicht?

Werken
Jajaja nu weten we het wel...
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:18:05 #140
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_67890338
Dagje rust
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_67890984
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:12 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Ik moet toch ook gewoon werken.
Banking Holiday
pi_67891009
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:53 schreef SeLang het volgende:
Weet jij trouwens of er ook een soort Shiller chart is waarin de weging van een index over de jaren gelijk gehouden wordt? De samenstelling ervan interesseert me niet eens.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_67893463
Fed Said to Order Banks to Stay Mum on ‘Stress Test’ Results

By Bradley Keoun and Scott Lanman

April 10 (Bloomberg) -- The U.S. Federal Reserve has told Goldman Sachs Group Inc., Citigroup Inc. and other banks to keep mum on the results of “stress tests” that will gauge their ability to weather the recession, people familiar with the matter said.

The Fed wants to ensure that the report cards don’t leak during earnings conference calls scheduled for this month. Such a scenario might push stock prices lower for banks perceived as weak and interfere with the government’s plan to release the results in an orderly fashion later this month.

“If you allow banks to talk about it, people are just going to assume that the ones that don’t comment about it failed,” said Paul Miller, an analyst at FBR Capital Markets in Arlington, Virginia.

Regulators are using the tests to determine whether the 19 biggest banks have enough capital to cover loan losses during the next two years if the economy shrinks, unemployment surges and housing prices keep declining. The tests are a linchpin of the plan Treasury Secretary Timothy Geithner announced in February to bolster confidence in the nation’s banks and restore financial-market stability.

Geithner has likened the stress tests to those used by doctors to evaluate a patient’s health. They’re designed to mesh with the administration’s effort to remove distressed mortgage assets from banks’ balance sheets. The Fed is overseeing the administration of the tests, people briefed on the matter say.

Progress Report

President Barack Obama is scheduled to get a progress report on the tests today during a meeting with his economic team. Geithner will attend, along with Federal Reserve Chairman Ben S. Bernanke and Sheila Bair, chairman of the Federal Deposit Insurance Corp.

Goldman Sachs plans to report first-quarter earnings April 14, followed by JPMorgan Chase & Co. on April 16. Citigroup reports April 17, and Morgan Stanley announces April 21. All four banks are based in New York.

Spokesman for the banks declined to comment.

“No matter what the result, the stress tests are going to move markets,” Camden Fine, president of the Independent Community Bankers of America, said in an interview yesterday. “That’s the tricky part. If they don’t give out enough information or the information is presented in the wrong way, that could cause markets to plunge.”

Silent on ‘Process’

Banks should stay silent because a focus on the tests would be “a harmful distraction” from earnings, said Scott Talbott, senior vice president for government affairs at the Financial Services Roundtable in Washington.

“It is premature for banks to talk about the stress tests,” Talbott said yesterday. “They aren’t finalized yet and there is no framework to evaluate the results.”

Wells Fargo & Co. Chief Financial Officer Howard Atkins declined to discuss the tests yesterday after his bank reported a record first-quarter profit that beat the most optimistic Wall Street estimates.

“We haven’t commented on regulatory matters and we won’t start now,” Atkins said in an interview. “We don’t comment on the process.”

In a separate interview later, Wells Fargo spokeswoman Julia Tunis Bernard declined to say whether the bank had been told by regulators to keep silent. “We don’t comment on our discussions and conversations with regulators and officials,” she said.

Under the Treasury’s plan, banks would have six months after the reviews to raise any new capital they might need. If the money isn’t obtained from private investors, the government will provide the funds from the $700 billion bank-rescue plan.

---

Wel hallelujah cijfers naar buiten brengen maar weigeren om in te gaan op de fundamentele vraag of je bank gezond is.
pi_67895814
quote:
De beursdag begon goed in Tokio, in navolging van de stevige rally van de bankaandelen op Wall Street. Daar reageerden beleggers dolenthousiast op een onverwacht sterk eerste kwartaal van grootbank Wells Fargo. Tokio leek maar even te kunnen gaan profiteren van dat positieve sentiment, want tijdens beurstijd vergalde Sumitomo Mitsui Financial Group de sfeer.

De derde bank van Japan waarschuwde voor een jaarverlies van 390 miljard yen (2,9 miljard euro) en kondigde een kapitaalverhoging van 800 miljard yen (6 miljard euro) aan. Sumitomo kreunt onder de verliezen op de aandelenportefeuille, en het toenemende aantal kredietverliezen. De handel in het aandeel van de bank was het grootste deel van de handelsdag opgeschort, maar bij de slotbel stond een verlies van 13,8 procent op 3.110 yen op het bord.

'Deze winstwaarschuwing is een stuk erger dan de markt verwacht had', stipte een analist van Credit Suisse aan. 'Bij de andere grote Japanse bankgroepen mogen gelijkaardige verliezen verwacht worden.' De markt dacht er hetzelfde over en stuurde sectorgenoot Mizuho Financial Group bijna 10 procent de dieperik in. Mitsubishi UFJ Financial Group kon het verlies beperken tot 1 procent.
pi_67896590
Hey, toch nog een bank met verlies. Zeker geen mark-to-fantasy ingevoerd in Japan.
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 14:54:10 #146
236264 crew  capricia
pi_67896646
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:51 schreef pberends het volgende:
Hey, toch nog een bank met verlies. Zeker geen mark-to-fantasy ingevoerd in Japan.
Ik zou jou nou graag willen uitnodigen om op de AEX meet te komen. Wil je graag in RL zien en met je praten!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67896742
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zou jou nou graag willen uitnodigen om op de AEX meet te komen. Wil je graag in RL zien en met je praten!
.

Helaas, ik kom niet.
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:57:52 #148
250970 Alistair
Falling knife
pi_67896772
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit vind ik ergens behoorlijk eng
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 14:58:08 #149
236264 crew  capricia
pi_67896776
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:56 schreef pberends het volgende:

[..]

.

Helaas, ik kom niet.
Jammer!
Mocht je van gedachten veranderen, weet me te vinden!
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 14:59:01 #150
236264 crew  capricia
pi_67896802
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:57 schreef Alistair het volgende:

[..]

Dit vind ik ergens behoorlijk eng
Ik ben benieuwd welke ideeen hij allemaal heeft over de niet zo verre toekomst van de wondere wereld van de beurs!
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:59:46 #151
250970 Alistair
Falling knife
pi_67896819
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd welke ideeen hij allemaal heeft over de niet zo verre toekomst van de wondere wereld van de beurs!
Oooh, okay
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 15:01:06 #152
236264 crew  capricia
pi_67896849
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:59 schreef Alistair het volgende:

[..]

Oooh, okay
Maar ik begrijp goed dat dat voor veel mensen "eng" is, zoals jij het omschrijft...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67896973
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Jammer!
Mocht je van gedachten veranderen, weet me te vinden!
Oh je bent een vrouw !
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:09:21 #154
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67897043
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:06 schreef pberends het volgende:

[..]

Oh je bent een vrouw !
Kom je nu wel?
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 15:11:48 #155
236264 crew  capricia
pi_67897096
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:06 schreef pberends het volgende:

[..]

Oh je bent een vrouw !

Hey, het gaat hier om een AEX meet...hè...
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:12:24 #156
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67897115
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:36 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Weet jij trouwens of er ook een soort Shiller chart is waarin de weging van een index over de jaren gelijk gehouden wordt? De samenstelling ervan interesseert me niet eens.
Ik heb er nooit zo een gezien.

De vraag is ook of die daadwerkelijk relevanter zou zijn omdat dat weleens een minder goede afspiegeling kan zijn van de realiteit. Het belang van verschillende sectoren voor de economie is namelijk ook niet constant geweest door de jaren heen. Een andere onzekere factor die je nog hebt is dat de accountingregels door de jaren zijn veranderd.

Er valt dus veel af te dingen op zo'n plaatje, maar je gebruikt het dan ook niet om op een procent nauwkeurige conclusies te trekken maar meer als een ruwe indicatie. Als je vandaag dezelfde waardering zou hebben als in 1932 of 1982 dan praat je over een S&P500 van rond de 300-350. Dat zit dusdanig ver van de huidige waardering af dat je niet verder hoeft te verfijnen om de conclusie te trekken dat we nog niet heel erg goedkoop zijn.

Dat gezegd hebbende, ik zou graag dergelijke plaatjes bijvoorbeeld per sector willen maken, maar ik heb die data niet (en ik vraag me af of uberhaupt iemand die heeft over een termijn van minimaal 50 jaar). Als iemand zulke data heeft hou ik me van harte aanbevolen.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:14:49 #157
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67897182
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Hey, het gaat hier om een AEX meet...hè...
Ik ben één keer op een Fok-meet geweest (Fok 2 jaar meet in 2001) en daar werd heel wat afgeneuqt.
Mijn reisverslagen
pi_67897293
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:09 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kom je nu wel?
Ligt eraan of capricia een leuke foto opstuurt.
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 15:18:59 #159
236264 crew  capricia
pi_67897303
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:18 schreef pberends het volgende:

[..]

Ligt eraan of capricia een leuke foto opstuurt.
Lemmeb mag mijn foto doorsturen!
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 15:19:25 #160
236264 crew  capricia
pi_67897320
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:14 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben één keer op een Fok-meet geweest (Fok 2 jaar meet in 2001) en daar werd heel wat afgeneuqt.
Was dat een meet van het KPD forum dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:23:29 #161
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67897405
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Was dat een meet van het KPD forum dan?
Nee, de gewone algemene Fok BBQ ter ere van het 2 jarig bestaan van Fok.
Eerst BBQ en dan blijven 'slapen' in tentjes op een soort van camping.
Er waren best veel mensen. Een stuk of 50 ofzo...

Ik vraag me af of zoiets nu nog zou kunnen. Toen was het nog wat kleiner en kende iedereen elkaar (virtueel). Nu is het veel meer gefragmenteerd over de verschillende subfora.

Maar goed, Fok bestaat dit jaar 10 jaar dus wie weet wordt er nog een jubileum gevierd...
Mijn reisverslagen
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:24:16 #162
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67897425
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nee, de gewone algemene Fok BBQ ter ere van het 2 jarig bestaan van Fok.
Eerst BBQ en dan blijven 'slapen' in tentjes op een soort van camping.
Er waren best veel mensen. Een stuk of 50 ofzo...

Ik vraag me af of zoiets nu nog zou kunnen. Toen was het nog wat kleiner en kende iedereen elkaar (virtueel). Nu is het veel meer gefragmenteerd over de verschillende subfora.
Dat was toch die meet met die gangbang met kasta en erodome?
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:25:05 #163
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67897447
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar begin ik niet aan, zelfs niet met toestemming.
pi_67897470
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:24 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

.
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:25:57 #165
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67897471
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:24 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, want ik heb die twee nog nooit gezien. Volgens mij zat erodome toen nog nieteens op Fok.
Mijn reisverslagen
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 15:26:10 #166
236264 crew  capricia
pi_67897477
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:25 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Daar begin ik niet aan, zelfs niet met toestemming.
Tja, dan laten we het gewoon aan de fantasie van PBerends over...
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:26:33 #167
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67897491
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja piccas
Mijn reisverslagen
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 15:28:45 #168
236264 crew  capricia
pi_67897557
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja piccas
Tja, dan moet je maar gewoon komen, met foto-camera...of je PM-t mij eerst jouw foto!!!
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:29:48 #169
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67897583
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nee, want ik heb die twee nog nooit gezien. Volgens mij zat erodome toen nog nieteens op Fok.
Op de 5 jaar meeting heb ik erodome wel gezien. Ze had een hele lelijke legging aan met bloemetjes.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:30:35 #170
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67897606
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Was ook niet serieus bedoeld hoor...
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:34:04 #171
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67897720
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:30 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Was ook niet serieus bedoeld hoor...
Het feit dat ik het serieus nam zegt waarschijnlijk wel iets
Mijn reisverslagen
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:35:02 #172
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67897753
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Tja, dan moet je maar gewoon komen, met foto-camera...of je PM-t mij eerst jouw foto!!!
Mijn piccas staan nog wel ergens op dit forum.
De 2-jaar meeting piccas bijvoorbeeld
Mijn reisverslagen
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 15:35:32 #173
236264 crew  capricia
pi_67897764
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mijn piccas staan nog wel ergens op dit forum.
De 2-jaar meeting piccas bijvoorbeeld
Post eens een foto van je...
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:35:55 #174
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67897776
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Op de 5 jaar meeting heb ik erodome wel gezien. Ze had een hele lelijke legging aan met bloemetjes.
Ze had iets aan?
Mijn reisverslagen
pi_67897812
Heel interessant verhaal:
quote:
Investors beware, 'tis a sucker's rally

Friday, April 10, 2009 3:25 IST

"The more I think about it, the more interesting it becomes that sentiment has turned bullish so quickly. When bear markets really bottom, sentiment is so negative that it really feels like the blood is not only in the streets, but that we are haemorrhaging from every orifice with nary a tourniquet in sight. That hasn't happened yet." --Richard Russell, one of the world's most revered investment letter writers, who has been publishing Dow Theory Letters since 1958

"You have become a scaremonger," she said.

"Yeah. But isn't one man's scaremonger another man's realist?" I asked.

"I was looking at some numbers and realised that most stock markets around the world have rallied big time since the beginning of March. Take the Bombay Stock Exchange Sensex, which has risen by more than 20%. The Dow Jones Industrial Average, the oldest stock index in the world, has given a return of 11% since the beginning of March. And here you are, going on and on as if the world is about to come to an end."

"Ever heard of a term called 'dead cat bounce'?" I asked.

"I thought we are discussing the stock market. Why are we suddenly talking about cats?"

"Let me explain. A dead cat bounce is a term used to describe rallies in a bear market. It comes from the notion that even a dead cat bounces if its falls from a great height. Most bear markets are characterised by these dead cat bounces. Take the Great Crash of the stock market that happened in October 1929 and which ultimately led to the Great Depression. Between 1929 and 1932, Dow fell by around 90%. But during that period, there were six rallies in which the stock market gave a return of more than 20%. Every time there was a renewed sense of optimism among the investors, but each time the rally went kaput and the market touched new lows."

"Rather interesting. But what makes investors get back into the market time and again?" she asked.

"I think it is a matter of hope. When everything was rallying, investors believed nothing could go wrong. That is why the world over stock markets went up and so did property prices.
Over the last 15 months, the process has reversed. Stock markets have fallen with a thud, and so have property prices. But investors still have an iota of hope left in them. So every time stock prices go up a little, investors come up with stories that they tell themselves, to convince themselves that everything will be fine, and that the good old days will be back. The business media picks this up, and builds on it. If you have realised, anchors of business news channels have been smiling a lot more in the last few days."

"So what is the story investors are telling themselves this time around?"

"That combined government action will save the world, and its financial markets. The latest episode in this story is the meeting of the leaders of the Group of Twenty (G-20) which happened last week. They announced a $1.1 trillion stimulus for the International Monetary Fund (IMF) and other international institutions. This has made investors across the world happy. They don't realise that the financial meltdown has destroyed investment capital of around $50 trillion. So what difference is a little over a trillion dollars going to make? Also, as one journalist put it, 20 leaders of G-20 spent 220 minutes in London, discussing the crisis, which means each leader had precisely 11 minutes to put across his point of view."

"Eleven minutes?" she interrupted.

"Actually, it was much lesser, considering there were ten other leaders from organisations like the IMF, Association of South East Asian Nations and the Financial Stability Forum, etc also attending the meeting. So, there were thirty leaders and a total of 220 minutes to discuss the entire issue, which means a little over seven minutes per leader. Not a huge amount of time. Hence, expecting them to come out with anything substantial in such a short period of time would be outright foolish."

"What of the economy? Isn't that supposed to recover in the days to come?"
"Ultimately everything recovers; the question is --- when? That nobody really knows, and at best, the so-called experts are guessing. Let me give you the example of Japan. Exports for March are down 49% from the same time a year back. Exports to the US, Japan's largest trading partner, collapsed by 58.4%. Industrial production was down 9.4% in February and the economy contracted 12.1% in the first three months of the year. All this is forcing companies to cut jobs and salaries. Salaries have come down by 3.5% from a year back. Investors in Japan have ignored all the negative news and the Nikkei-225 index has rallied 17.8% since the beginning of March. They are betting on an export-led recovery in the second half of the year. The Japanese economy may be an extreme example, but the situation is no different in other parts of the world as well, with the economy contracting and massive job losses."

"You are scaring me even more now."

"Maybe, but that is the way I see it. Also, a point to remember is that as more and more people lose their jobs all over the world, there will be more loan defaults, and a further slowdown in spending, which will impact corporate profits. This, in turn, will lead to more job losses and a further slowdown in spending. An important point to remember is that till now, the United States has the main source of demand for the world economy. And the American consumer is clearly not in a mood to buy either goods or services right now."

"What are you hinting at?" she asked.

"Stock market performance ultimately rests on hopes of future corporate performance. And if investors don't buy goods and services, companies can't make profits. Meanwhile, investors are stuck with delusional optimism. By the time they come out of it, they would have lost a few dollars more. Or should I say rupees? P T Barnum, an American showman, once famously said, "There's a sucker born every minute." Rallies in bear markets are sucker's rallies. Now can you tell me what people who invest only on the basis of such rallies are called?"
http://www.dnaindia.com/report.asp?newsid=1246649
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 15:41:27 #176
236264 crew  capricia
pi_67897950
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:37 schreef pberends het volgende:
Heel interessant verhaal:
[..]

http://www.dnaindia.com/report.asp?newsid=1246649
Ik vind het eigenlijk interessanter waarom jij niet op die meet wilt verschijnen...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67898094
quote:
Op donderdag 9 april 2009 22:53 schreef OpenYourMind het volgende:
FF een quote uit dit topic Gigantische bearmarktrally op komst
[..]

Nou voorruit dan maar, je hebt de rally goed zien aankomen!
Heb je er nog een beetje van kunnen profiteren?

Ik heb zelf de rally gemist (ik had toch nog mijn twijfels) en had in eerste instantie (ten tijde van de huidige bodem) ook niet verwacht dat deze rally de AEX tot boven de 225 punten zou opdrijven.

Voor volgende week verwacht ik dat de AEX zijwaarts beweegt tussen de 225 en 245 om aan het einde van week minimaal op 235 en maximaal op 245 punten te staat en dat dit het eindpunt zal zijn van deze rally. In de week daarna volgt mijn inziens een daling richting de 220 om vervolgens een nieuwe bodem op te zoeken. Aan de andere kant houd ik het ook goed mogelijk dat we volgende week al aan de daling beginnen als de Q1 cijfers van de financials slecht zijn. Ik ben benieuwd wat de beurzen in de VS aankomende maandag gaan doen.

De positie die ik rond de top van deze rally wil innemen met ongeveer 15% van mijn beleggingsbankroll waarvan minstens 50% in de sprinters is als volgt:
- AEX Sprinter Short 243, 248, of 253 afhankelijk van de stand van de AEX volgende week.
- Put optie ING mei 5,60 bij een koers van ING 6,50 euro
- Put optie BAM jun 6,80 bij een koers van BAM 7,60 euro

En mogelijk de Goud Sprinter Long 855,00

Disclaimer: Ik beleg zeer speculatief en deels op gevoel. Bovenstaande is niet bedoeld als advies en ik geef geen garanties. Of ik de positie wel of niet ga innemen is geheel afhankelijk van wat er de komende week gaat gebeuren. Als de beurzen dinsdag en woensdag al erg dalen dan zie ik er vanaf en wacht ik op een nieuwe top of bodem alvorens ik een positie inneem. Als de beurzen meer stijgen pas ik mijn positie daar op aan tenzij mijn verwachtingen over het einde/top van de rally veranderd zijn.
Ik heb er zelfs niet veel aan verdient, ik zat namelijk op de 185 punten AEX te wachten. Aan Fugro calls heb ik wel een half duizend overgehouden.

Ik verwacht de komende weken eigenlijk een correctie op de S&P, en uiteraard de AEX, even een soort realitycheck na de enorme stijgingen. Daarna even zijwaarts bewegen, maar vanuit de 740-790-zone kunnen we verder omhoog tot S&P 880 en misschien wel 1000 punten. De echte afstort naar nieuwe lows zal imho pas in het najaar komen. Ik ben wel enigszins huiverig voor het sell-in-may effect, dus ga sowieso een beetje short eind april.

Goud long ben ik geen fan van, ivm deflatie op korte termijn vind ik goud nu niet interessant, bovendien daalt de dollar meestal als goud stijgt, waardoor je long sprinter relatief gezien minder waard wordt.
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:46:04 #178
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67898102
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Post eens een foto van je...
Hij heeft weleens een foto van zichzelf hier gepost. In een fabriek in Thailand of op de Filippijnen ofzo.
pi_67898107
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk interessanter waarom jij niet op die meet wilt verschijnen...
heb ik al een foto ontvangen dan?
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:47:10 #180
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67898134
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hij heeft weleens een foto van zichzelf hier gepost. In een fabriek in Thailand of op de Filippijnen ofzo.
China
Mijn reisverslagen
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 15:48:39 #181
236264 crew  capricia
pi_67898176
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

China
Die foto is mij dan ontgaan...
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:52:33 #182
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67898289
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:46 schreef pberends het volgende:

[..]

heb ik al een foto ontvangen dan?
Als jij haar een foto van jezelf stuurt, stuurt ze jou er één van haar terug. Zegt ze.
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:52:55 #183
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67898294
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Die foto is mij dan ontgaan...
Toen kwam jij hier volgens mij ook nog niet, of pas net.
pi_67898458
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

China
SeLang had jij niet eens een foto gepost dat je met je fiets gepleurt was en dat je gezicht onder de schaafwonden zat toen je nog 'werkte' daar in azie ?
pi_67898463
quote:
This Too Will End - But Not Yet!

April 9, 2009

As the old Wall Street saying goes, the market will do whatever it must to fool the majority.

That�s just another way of saying that investor sentiment is always extremely bullish at market tops, just prior to significant declines, and extremely bearish at market bottoms just prior to significant rallies.

This rally has been yet another example of that long history. Investor sentiment was at a record level of bearishness and fear just days prior to the rally beginning, which was one of the factors (along with the market�s extreme oversold condition) that helped us predict the rally and position subscribers for it.

While the fear and bearishness has diminished, it has not gone away, has certainly not reached the opposite extreme of bullishness and confidence that would be expected before a rally ends. So as I also said in last week�s column, the rally should have room to continue.

For instance, this week�s poll of its members by the American Association of Individual Investors (which was at a record level of 70% bearish, only 19% bullish just a few days before the rally began), is still 44% bearish, only 36% bullish.

Obviously, many investors are still non-believers in the rally. Before the next top is in, we normally expect to see investor sentiment reversed to the opposite extreme, where bullishness would be above 55%. Until then, their slowly increasing bullishness and confidence is providing additional fuel for the rally.

Sentiment regarding the economy is also shifting.

As late as last fall, the majority of economists, and even Fed Chairman Bernanke, were still saying the economy would only slow some, but not all the way into recession. Then last winter they had to admit that a recession had actually begun in December, 2007.

And sure enough the majority opinion then swung to the opposite extreme, that not only was there a recession but that it was in danger of plunging all the way into the next �Great Depression�.

But now, with the improvement in economic reports, the improved outlook expressed by the managements of a number of financial institutions, and the encouragement of the stock market rally, talk of the economy continuing to plunge into the next Great Depression is being rapidly replaced with hope that the economy has bottomed and recovery is already underway.

Anything is possible. But so far anyway I have seen nothing to change my long-term predictions.

In early 2007 I predicted that by the end of 2007 the economy would be in its most severe recession since that of 1973-74, a recession that would last until 2010 � but not a depression. I predicted it would be accompanied by a severe bear market that would not end until the first or second year of the next Four-Year Presidential Cycle, probably the second year, which would also be 2010.

Those predictions helped us navigate last year�s severe market decline, with our Market-Timing Strategy portfolio up 9.2% for the year, in one of the worst bear market years on record.

We also have seen nothing to change our shorter-term prediction that this rally would be significant and well worth going after, but would be a bear market rally, with the bear to resume in the market�s unfavorable season, and profits then to be made from the downside again.

However, a resumption of the bear market does not necessarily mean that the market will see new lows.

So far this market has not seen a successful retest of a low. A resumption of the bear market in the unfavorable season that only takes it down to a successful test of the early March low would be a significantly bullish event, which could well mark the final end of the bear market, and the beginning of the next bull market later this year rather than next year.

Meanwhile, enjoy the continuing rally. But just as I told you six weeks ago to be prepared for a significant rally, so I say now, the rally will end at some point, hopefully not for several weeks, maybe not for a month or two. And then it will be difficult to ignore the very bullish sentiment that will likely be in place at the time, which will convince the majority that it�s not a time to sell, but a time to buy and hold.
http://www.howestreet.com/articles/index.php?article_id=9176
pi_67898474
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:52 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Als jij haar een foto van jezelf stuurt, stuurt ze jou er één van haar terug. Zegt ze.
Zie m'n fotoboek .
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 15:59:49 #187
236264 crew  capricia
pi_67898499
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:58 schreef pberends het volgende:

[..]

Zie m'n fotoboek .
Welke van al die foto's?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67898547
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Welke van al die foto's?
De hoofdfoto natuurlijk!
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 16:04:01 #189
236264 crew  capricia
pi_67898610
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:01 schreef pberends het volgende:

[..]

De hoofdfoto natuurlijk!
Ik heb even op jou geklickt en jij bent 1000% welkom! Waarom kom je niet?
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:22:48 #190
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67899171
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

SeLang had jij niet eens een foto gepost dat je met je fiets gepleurt was en dat je gezicht onder de schaafwonden zat toen je nog 'werkte' daar in azie ?
Dat klopt ja!
Dat was ik alweer vergeten (dat ik die foto heb gepost, die crash zelf herinner ik me nog goed )

Output van de boordcomputer van mijn fiets :

Mijn reisverslagen
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:27:39 #191
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67899299
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:01 schreef pberends het volgende:

[..]

De hoofdfoto natuurlijk!
Die van je "jongere broer" toch?
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:28:36 #192
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67899330
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat klopt ja!
Dat was ik alweer vergeten (dat ik die foto heb gepost, die crash zelf herinner ik me nog goed )

[ afbeelding ]
Mooi, die hysterese in dat draaiende wiel.
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:35:25 #193
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67899511
Dit was trouwens die foto die SE bedoelde van na de crash.
Check de afdruk van de valhelm op m'n voorhoofd
Ik wil niet weten hoe deze foto eruit had gezien zonder die helm (waarschijnlijk een schedel met een gat erin ofzo)

[ Bericht 15% gewijzigd door SeLang op 12-04-2009 02:23:32 (Picca weer weg :P) ]
Mijn reisverslagen
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:37:26 #194
250970 Alistair
Falling knife
pi_67899557
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:35 schreef SeLang het volgende:
Ik wil niet weten hoe deze foto eruit had gezien zonder die helm (waarschijnlijk een schedel met een gat erin ofzo)

[ afbeelding ]
Behoorlijk toegetakeld
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:39:19 #195
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67899614
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:37 schreef Alistair het volgende:

[..]

Behoorlijk toegetakeld
Het is nu weer helemaal dichtgegroeid
Mijn reisverslagen
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:39:32 #196
97934 ASroma
Flamboyant
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:40:22 #197
250970 Alistair
Falling knife
pi_67899643
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is nu weer helemaal dichtgegroeid
In ieder geval geluk gehad met je oog wat ik zo kan zien
pi_67899659
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat klopt ja!

[ afbeelding ]
Lijkt de AEX wel.
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:41:49 #199
97934 ASroma
Flamboyant
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:42:58 #200
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67899720
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:40 schreef pberends het volgende:

[..]

Lijkt de AEX wel.
Het voelde ook als de AEX
Mijn reisverslagen
pi_67899737
quote:

[ afbeelding ]
pi_67899780
Wtf
Je kan wel zien dat niemand wat te doen heeft vandaag
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:48:29 #203
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67899898
Waar ik crashte was vlak bij deze top universiteit in Taiwan.

Mijn reisverslagen
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:49:42 #204
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67899939
Helm

Mijn reisverslagen
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:51:15 #205
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67899981

Taiwan
Mijn reisverslagen
pi_67899988
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:49 schreef SeLang het volgende:
Helm

[ afbeelding ]
Made in China zeker... scheelde niet veel of je was dood geweest.
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:51:56 #207
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67899998
quote:

[ afbeelding ]
Ik ben ruim een jaar geleden ook heel hard van m'n fiets gelazerd. Schouderblad in tweeën.
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:53:55 #208
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67900076
Tof om weer eens in m'n oude plaatjes te neuzen die ik in het verleden op Fok heb gepost.
Zoals deze:

Mijn reisverslagen
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:54:33 #209
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67900097
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:51 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik ben ruim een jaar geleden ook heel hard van m'n fiets gelazerd. Schouderblad in tweeën.
Piccas
Mijn reisverslagen
pi_67900431
Klinkt misschien heel raar, maar ik krijg helemaal zin om mijn racefiets te pakken van jullie..
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
  vrijdag 10 april 2009 @ 17:05:47 #211
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67900486
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:04 schreef Llotyhy het volgende:
Klinkt misschien heel raar, maar ik krijg helemaal zin om mijn racefiets te pakken van jullie..
Deel van één van mijn favoriete zondagmiddag rondjes in Taiwan

Mijn reisverslagen
  vrijdag 10 april 2009 @ 17:08:21 #212
250970 Alistair
Falling knife
pi_67900564
Eigenlijk zou ik best eens naar Taiwan willen
Ben bijna alleen maar naar Westerse landen geweest (ongeveer heel Europa en de VS/Canada en Australie)
  vrijdag 10 april 2009 @ 17:09:47 #213
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67900622
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Piccas
Er was weinig aan te zien, heb de klap volledig met m'n schouder opgevangen. In eerste instantie dacht ik dat er niks aan de hand was, kon alleen m'n arm niet meer omhoog tillen.

In eerste instantie gewoon doorgefietst, maar uiteindelijk toch voor de zekerheid maar even naar het ziekenhuis gegaan. Dat had ik net zo goed niet kunnen doen. Aan een gebroken schouderblad kunnen ze namelijk niets fixen.
pi_67900713
verlate tvp
x
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 17:22:03 #215
236264 crew  capricia
pi_67900997
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

Deel van één van mijn favoriete zondagmiddag rondjes in Taiwan

[ afbeelding ]
De afdeling lijkt mij minstens even heftig als de klim!
Ik heb in Frankrijk wel eens de alpe d'huez beklommen...toen ik een tijdje niet rookte...zou het nou niet meer kunnen...want ik rook weer!
Maar vond de afdaling enger dan de klim!
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 10 april 2009 @ 17:29:02 #216
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67901210
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:22 schreef capricia het volgende:

[..]

De afdeling lijkt mij minstens even heftig als de klim!
Ik heb in Frankrijk wel eens de alpe d'huez beklommen...toen ik een tijdje niet rookte...zou het nou niet meer kunnen...want ik rook weer!
Maar vond de afdaling enger dan de klim!
Ik klom vanaf de andere kant, dat was iets minder steil, en daalde dan hier af. Dat was wel erg tof en uiteindelijk kwam je dan ook nog in een leuk plaatsje uit. Ik daal wel af als een mietjuh (heel voorzichtig)

Btw: waar blijft die picca nou
Mijn reisverslagen
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 17:30:18 #217
236264 crew  capricia
pi_67901250
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik klom vanaf de andere kant, dat was iets minder steil, en daalde dan hier af. Dat was wel erg tof en uiteindelijk kwam je dan ook nog in een leuk plaatsje uit. Ik daal wel af als een mietjuh (heel voorzichtig)

Btw: waar blijft die picca nou
Ik klik op jouw picca's en...noppes...das een terleurstelling!
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 10 april 2009 @ 17:31:31 #218
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67901284
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik klik op jouw picca's en...noppes...das een terleurstelling!
Hij heeft hierboven toch een picca van zichzelf gepost?
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 17:33:14 #219
236264 crew  capricia
pi_67901339
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hij heeft hierboven toch een picca van zichzelf gepost?
Als hij/zij even aanwijst welke vrouw hij/zij is...is het okay, wat mij betreft...maar wellicht dat ik begrijp dat hij/zij dat niet post...
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 10 april 2009 @ 17:34:29 #220
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67901379
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Als hij/zij even aanwijst welke vrouw hij/zij is...is het okay, wat mij betreft...maar wellicht dat ik begrijp dat hij/zij dat niet post...
Daar weer ver boven, schat. Hoeveel wijn heb je eigenlijk al op?
  vrijdag 10 april 2009 @ 17:35:25 #221
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67901408
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Mijn reisverslagen
pi_67901689
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:34 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Idd, capricia is al ver heen haha. En sowieso heeft SeLang wel vaker foto's gepost door de jaren heen.
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 17:51:41 #223
236264 crew  capricia
pi_67901775
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:34 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Flesje of anderhalf...zit nu aan het bier!
Lekker een lang weekend!!!
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 17:52:09 #224
236264 crew  capricia
pi_67901780
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Idd, capricia is al ver heen haha. En sowieso heeft SeLang wel vaker foto's gepost door de jaren heen.
Ik ben hier nog geen jaar...
Maar drinken kan ik wel!
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 10 april 2009 @ 17:59:56 #225
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67901959
Zeg capricia...
Mijn reisverslagen
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 18:01:55 #226
236264 crew  capricia
pi_67902009
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:59 schreef SeLang het volgende:
Zeg capricia...
[ afbeelding ]
ja????
Jammer dat je er niet bent...ik heb een flesje wijn beloofd van die sprinters die ik 'gewonnen ' heb...is maarliefst 15 euro!
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 18:09:35 #227
236264 crew  capricia
pi_67902201
quote:

[ afbeelding ]
Hier wat foto's van mij, niet geheel herkenbaar, maar ik ben het echt!
mijn grootste hobbie airsoft..!

There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 10 april 2009 @ 18:12:32 #229
250970 Alistair
Falling knife
pi_67902248
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Hier wat foto's van mij, niet geheel herkenbaar, maar ik ben het echt!
mijn grootste hobbie airsoft..!

**incognito en gecamoufleerd**

Duidelijker kon eigenlijk niet
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 18:14:00 #230
236264 crew  capricia
pi_67902282
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:12 schreef Alistair het volgende:

[..]

In RL ben ik niet zo militant!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67902412
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:12 schreef Alistair het volgende:

[..]

Ach als je d'r wil zien zul je op de AEX meeting moeten wachten, daar worden vast wel shots gemaakt van alles en iedereen.
  vrijdag 10 april 2009 @ 18:26:01 #232
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67902599
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ach als je d'r wil zien zul je op de AEX meeting moeten wachten, daar worden vast wel shots gemaakt van alles en iedereen.
En hier gepost
Mijn reisverslagen
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 18:36:09 #234
236264 crew  capricia
pi_67902867
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

En hier gepost
Door mij..
Heb net een SRL-camera, een Nikon, voor de vakantie in Afrika gekocht...maar die zal op onze meet ook mee gaan!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67910111

Deze 2 grafieken naast elkaar leggen levert wel leuke feitjes op.

Ten eerste piekte de economie net voor Q3 2000. De beurs piekte zelf ook op 1 september 2000.

De bodem van de economie vond plaats op Q1 2002. Toch zakte de beurs juist als een baksteen na Q1 2002. Pas na een triple dip in juli 2002, oktober 2002 en maart 2003 begon de beurs aan een nieuwe bullmarket.

Frappant, want de beurs zou toch voorlopen op de economie? Uiteraard speelde de Irak-oorlog nog een rol.
pi_67921751
http://inflation.us/charts.html

Dow Jones Index
Adjusted for real inflation, the Dow Jones Index has actually lost much of its value since 1963.

zaterdag 11 april 2009 @ 12:56:36 #237
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67921797
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 12:53 schreef pberends het volgende:

[ afbeelding ]
Dow Jones Index
Adjusted for real inflation, the Dow Jones Index has actually lost much of its value since 1963.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De waarheid zal, zoals zo vaak, wel ergens in het midden liggen...
pi_67922031
quote:
A 'Rebubble' Attempt

By Bill Bonner
Buenos Aires, Argentina

The rally is on! The Dow rose another 246 points yesterday.

Enjoy it while it lasts...but keep those trailing stops tight.

The "End of the Rally is Nigh," says Barron's.

Our old friend, Marc Faber, says he expects a 10% drop in the stock market before the rally resumes.

Maybe. This rally is going to end sometime. But it probably has a ways to go. There are still a lot of suckers who haven't been drawn in.

Another old friend, Rick Ackerman, thinks the problem with this rally is capitulation...or rather, the lack of it. There's been no capitulation, says he. And you can't have a real bottom without it. No capitulation, no bottom.

The news from the economy is bad and getting worse.

Credit card debt has just taken its biggest plunge in 32 years...maybe ever. Credit card balances fell 9.7% in February. And the number of open credit card accounts is going down too.

What happens when people can't pay down their loans?

"Mortgage delinquencies soar in the US," says a Reuters article. Remember, delinquencies are the beginning of the process. Then come foreclosures and auctions - all eventually driving housing prices down further.

And when property prices fall, so does the collateral behind the banks' and other financial institutions' assets. So, their troubles aren't over. The worst is still ahead of us, not behind us.

But despite the bad economic outlook, investors think the worst is past for the stock market. Markets look ahead, they say, beyond the immediate economic forecast. True, but they have an adorable habit of seeing only what they want to see.

"In January 2008, when the S&Ps were in the early stages of what was to become a devastating collapse," explains Rick Ackerman, "domestic equity mutual funds were worth about $6.5 trillion. Lo, a little more than a year later, in February 2009, we see that the value of these funds had fallen by about 48%, to $3.4 trillion. But guess what: Over that time, net redemptions totaled only 2%, or about $100 billion! What that means, explicitly, is that mutual fund investors have stuck with this bear market throughout the decline."

Investors didn't give up on stocks - despite the huge decline in stock market prices. What that means is that there's still a lot of selling to be done.

"This bear market will end," he continues, "like every other bear market in history, with a wholesale dumping of stocks at prices that will make current values seem exorbitant in comparison."

That's why you use trailing stops. You want to be sure that when the selling begins your stocks get sold first - long before most investors finally capitulate.

More news on how to play this bear market from Addison and The 5:

"If you're shorting stocks, this might be of use," writes Addison Wiggin. "Now that the easy targets are long gone (big banks, homebuilders, AIG) and the bear market rally is in full swing, short sellers are setting their sites on some more diverse organizations."

"Hmmm... pretty all over the board, eh?" Addison notes. "There's a mobile tech biz, several real estate players, home healthcare, a bank and a popular chain of sandwich shops. What's the connection?"

"Most of the stocks on this list," answers our resident short seller Dan Amoss, "are characterized by at least one of these three facets: Shorting the stock is a current fad, the company is using 'creative" accounting methods that traders think is fraudulent, or the company is a high risk for insolvency.

"Regardless, bulls beware... when you see short interest that high (as a % of outstanding shares), you rarely see sustainable short squeezes."

That's good news for Dan's Strategic Short Report readers. Late last month they amassed a new short position in one of the stocks listed above... one that already paid them out 57% in 2008. Given the latest market rally, this short is all the more attractive today. To find out which of these stocks Dan recommends you bet against, along with the rest of his stellar short side advice, check out Strategic Short Report, here.

And back to Bill with more thoughts:

It's amazing how much credibility some people have. Seems almost infinite. No matter how bad their advice...or how little they understand...people still ask their opinions.

Or, to put it another way...it's amazing what most people will believe.

You'd think - after $50 trillion in losses - that people would be careful whom they listened to. Who would take Alan Greenspan's thoughts seriously, for example? Yet, the newspapers still report his remarks with a straight face.

And what about all the economists who claimed that since the "U.S. has the world's most flexible, dynamic economy" you couldn't go wrong buying U.S. stocks? And what about the market timers who urged investors to buy "bargains" when the Dow was only 10% below its peak? And how about the regulators - such as Tim Geithner - who completely missed the biggest Ponzi scheme of all time, taking place right under their noses? And the economists who thought derivative debt made the financial world safer by "distributing risk more widely?" And those, such as Hank Paulson, who thought the sub-prime crisis was "contained" at $100 billion in losses? (Current cost of the bailouts - $12.8 TRILLION!)

As our friend Nicholas Taleb says, it's as if these guys had wrecked a school bus - while they were driving drunk.

But instead of putting them in jail - they're given a new school bus to drive!

Kevin Phillips, author of Bad Money: Reckless Finance, Failed Politics, and the Global Crisis of American Capitalism warned of a the pending explosion of a 25-year "multibubble."

The bubbles began in the 1980s, he says, when the financial sector accounted for 10 percent to 12 percent of the U.S. economy had grew to an "arguably crippling" 20 percent to 21 percent of GDP by the middle of this decade.

Who's to blame? Henry Paulson, he says...and Ben Bernanke...and Alan Greenspan.

The Reuters report: "Phillips calls Paulson a Wall Street insider who was looking out for his own, and Bernanke an academic misguidedly trying to refight the 1930s Great Depression. Together they formed the wrong team at the wrong time whose ad hoc approach threw away hundreds of billions of dollars and more than doubled the Fed's balance sheet, he says.

"What you're seeing Bernanke do is he's trying to create a bailout reflationary bubble, which he can't describe as a bubble, just as Greenspan couldn't describe the housing mortgage bubble as a bubble. What we're seeing by Bernanke is a covert attempt to rebubble," Phillips told Reuters.

Meanwhile, Nouriel Roubini - who's been mostly right about the crisis - says that [Jim] "Cramer is a buffoon."

"He was one of those who called six times in a row for this bear market rally to be a bull market rally and he got it wrong. And after all this mess and Jon Stewart he should just shut up because he has no shame...He's not a credible analyst. Every time it was a bear market rally he said it was the beginning of a bull and he got it wrong."

Roubini warned two years ago that the United States faced its worse recession in four decades. He points out that the current rally on Wall Street merely follows the pattern of other major downturns.

"Once people get the reality check than it's going to get ugly again," he says.

Finally, as promised in yesterday's issue: What can we learn from Argentina?

In the '30s, Argentina suffered along with the rest of the world. Until then, it was roughly as rich as Europe and rivaled America in some ways.

"As rich as an Argentine," was an expression in England. Marrying one's daughter to an Argentine planter was the dream of many down-at-the- heels English aristocrat.

But something went very wrong on the pampas. Instead of Franklin Roosevelt's New Deal, the Argentine's got a raw deal from Juan Peron. Both programs were frauds. Both made things worse. But Peron's program stuck. Americans soon came to their senses and forgot Roosevelt. Between Franklin Roosevelt and Barack Obama were Eisenhower Republicans and Carter Democrats. But Peronist politicians have dominated the Argentine political landscape since the '40s.

Every problem demands a government solution. And every Peronist solution makes things worse.
http://www.howestreet.com/articles/index.php?article_id=9184
pi_67925376
quote:
This Rally Shows a Deeper Illness

Simon Johnson is a professor at the M.I.T. Sloan School of Management and co-founder of the global crisis Web site BaselineScenario. He is a regular contributor to the Times’s Economix blog.

Some stock market rallies are reassuring. Others provide at least temporary respite. And a third kind, more commonly seen in emerging markets, actually expose deeper underlying problems and contribute to a further downturn.

We seem to be experiencing this third kind of rally in the U.S. right now. Equity prices are up sharply, but the debt market continues to indicate a high probability of default. In particular, the level and recent trajectory of credit default swap spreads suggest that, as the financial system as a whole stabilizes, market participants expect increasing odds of failure (and failed bailout attempts) for the very largest banks.

The equity market rally, paradoxically, creates conditions in which the government can consider letting a major bank default. Of course, this situation arises also because the administration is low on bailout money, and Congress has lost patience with all the “rescue” efforts since September and is not inclined to provide more.

Broader financial system risk would rise sharply if a major bank fails and there are large unexpected spillover effects, as after the Lehman collapse in September of last year. Instability may jump from the U.S. to the rest of the world, and then potentially back to us. And it remains unclear what the U.S. Treasury — by itself or working with the G-20 — has done to plan for the worst contingencies.
http://roomfordebate.blog(...)y-what-does-it-mean/
pi_67943573
quote:
Whitney: Bank Losses Through 2010

Carl Gutierrez, 04.08.09, 01:15 PM EDT

Meredith Whitney argues that financial firms have failed to reserve against real estate and mortgage losses.

In a report to clients of the Meredith Whitney Advisory Group, the closely followed bank stock analyst reiterated her bearish position on the financial sector and the economy in general. Though some are forecasting a recovery in late 2009 or 2010, Whitney believes that banks have still not properly reserved against greater than expected losses in home prices. Her earnings forecasts for 2009 and 2010 are almost across the board lower than consensus.

In Whitney's narrative financial firms will relive the worst struggles of 2008 because housing prices in the major markets will fall much further than expected. Bank of America ( BAC - news - people ), HSBC ( HBC - news - people ) and even the resilient JP Morgan Chase ( JPM - news - people ) will have to increase reserves as real estate losses mount unabated. Home price expectations for the banking industry play a critical role in their entire accrual accounting methodology.

"When a bank carries both a loan and a loss reserve against such a loan on its balance sheet, where that bank expects home prices to bottom is a key assumption much like unemployment or interest rates," Whitney warns.

Her report, titled, "The Agony of Incrementalism" forecasts home prices to fall by more than 66.0% of current bank assumptions in the 10-City Case-Shiller Index.

"Increased liquidity drove home prices higher," Whitney explained, "and contracting liquidity will drive home prices lower." She pointed out that 70.0% of homeowners need leverage to buy and stay in their homes, therefore an overall declining mortgage market will put pressure on prices.

As home prices fall and as unemployment rises, banks will have to retain earnings to fund greater reserve funds as part of a cycle that Whitney says has "no end in sight as both forecasts continue to rise quicker than expectations." It's a "never ending game of catch up," she says because the banks have been underestimating losses ever since the credit crisis began a year and a half ago. The average bank thinks the total decline in housing prices was going to be 30% at the end of the first quarter. Now, says Whitney, they're thinking more like 37% -- still behind reality.

As far as the big banks are concerned, Whitney believes JPMorgan Chase will earn $1.15 per share this year and $1.05 in 2010, while Wall Street is looking for $1.47 per share in 2009, and $2.51 the following year.

It goes downhill from there. Wells Fargo ( WFC - news - people ), Whitney predicted, will only earn 65 cents per share, and 55 cents per share, in 2009 and 2010, respectively, while the Street's forecasting $1.18 and $2.07.

Bank of America will even worse, Whitney forecasts, earning only 4 cents per share this year, and 20 cents per share the next, meanwhile the Wall Street is counting on 38 cents per share and $1.39 per share, respectively.

Whitney predicts Citigroup ( C - news - people ) will lose $5.00 per share this year and $3.50 per share in 2010, well off the Street's own dour forecasted loss of $1.18 per share in 2009, and 9 cents per share in 2010.

Goldman Sachs ( GS - news - people ) is the highlight, as Whitney predicts the broker will soundly top Wall Street's estimates, at least this year. Whitney expects Goldman to earn $8.55 per share this year, while the Street's analysts on average are looking for only $7.95. In 2010 she expects earnings to edge up to $9.10 per share, though Wall Street thinks it will be $11.08.

Whitney doesn't think as much of fellow broker Morgan Stanley ( MS - news - people ), calling for earnings of only 55 cents per share in 2009, and $1.05 in 2010, greatly lower than the $1.85 and $3.05 anticipated by Wall Street.

Credit card companies will fare as expected in 2009, with American Express ( AXP - news - people ) recording earnings of 65 cents per share, essentially inline with the Street's 63 cents per share outlook. Meanwhile, she expects Capital One Financial ( COF - news - people ) to los 30 cents per share, also inline with the 28 cents per share loss Wall Street has forecast. Whitney has forecast huge, recession-prolonging cuts in credit card lines as banks continue to doubt the credit worthiness of the American consumer

Whitney believes that Amex won't grow earnings at all in 2010 and that Capital One will post a loss of 35 cents per share. Wall Street on the other hand is looking for a strong turnaround for the credit card hawkers, predicting Amex will record earnings of $1.23 per share, while Capital One will turn a profit of 70 cents per share.
http://www.forbes.com/200(...)kets-financials.html

http://www.forbes.com/200(...)investing-video.html

Ze zegt dat er nog biljoenen aan creditcard-krediet geschrapt gaat worden aan consumenten. Dit zal samen, met een werkeloosheid die ruim boven de 10 procent groeit, enorme impact gaan hebben op de consumentenuitgaven en daarmee de economie. Ook zullen daardoor huizenprijzen verder vallen en banken onder zware druk blijven staan.
  zondag 12 april 2009 @ 11:20:10 #241
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67944362
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 12:53 schreef pberends het volgende:

[ afbeelding ]
Dow Jones Index

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Kijken naar de Dow Jones alleen is eigenlijk niet relevant, want je gaat dan voorbij aan het feit dat er ook dividend wordt betaald. De Dow/Gold ratio is om dezelfde reden niet relevant. Daarnaast ga je dan ook nog eens voorbij aan echte reele economische groei die heeft plaatsgevonden.

Btw: de Shiller P/E lost bovengenoemde problemen op
Mijn reisverslagen
pi_67945002
quote:
Op zondag 12 april 2009 11:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Kijken naar de Dow Jones alleen is eigenlijk niet relevant, want je gaat dan voorbij aan het feit dat er ook dividend wordt betaald. De Dow/Gold ratio is om dezelfde reden niet relevant. Daarnaast ga je dan ook nog eens voorbij aan echte reele economische groei die heeft plaatsgevonden.

Btw: de Shiller P/E lost bovengenoemde problemen op
Krijg jij eigenlijk geld voor het sponsoren van die vent?

En wat betreft het feit dat sommige grafieken niet relevant zijn. Ik ben het daar in wel met je eens, zij het dat iedere 'particulier of bedrijf' nou eenmaal z'n eigen methode's gebruikt. En het zo aanpast dat (hij denkt) dat het werkt. Of het werkt of niet dat is vraag 2, maar ze zijn er vaak wel van overtuigd. Of dat nu puur een technische of fundamentele benadering is, of een specialistische benadering van 1 van de 2 (o.a die van jouw die vaak uit gaat van historische waardering van markten)

En toch zie ik nog om me heen mensen en bedrijven van scratch af aan, paginas na paginas vol programmeren met formules. Sommige die erg leunen op technische, waar MFI en RSI koning zijn. Ook al vroeg ik mensen wel eens waarom ze dat gebruiken?

Dan krijg je antwoorden terug zoals; iedereen gebruikt ze, ze geven goede indicaties hoe de markt er qua oversold/overbought voor staat. En men wordt niet meer serieus genomen als je als 'belegger' indicatoren als MFI / RSI en ga zo maar door niet begrijpt of niet weet toe te passen. ( maar ze werken eigenlijk niet, denk ik dan )

In the end zie je dat soort mensen vaak wel winst maken, maar niet consistent, slechts uit een aantal 'lucky hits' waardoor ze grof geld hebben verdiend en dan jaren daarna seminars op universiteiten geven over hoe zij belegd hebben ( technische indicators gebruiken blablabla etc! )

! ouch
pi_67948635
quote:
Op zondag 12 april 2009 10:25 schreef pberends het volgende:

[..]

http://www.forbes.com/200(...)kets-financials.html

http://www.forbes.com/200(...)investing-video.html

Ze zegt dat er nog biljoenen aan creditcard-krediet geschrapt gaat worden aan consumenten. Dit zal samen, met een werkeloosheid die ruim boven de 10 procent groeit, enorme impact gaan hebben op de consumentenuitgaven en daarmee de economie. Ook zullen daardoor huizenprijzen verder vallen en banken onder zware druk blijven staan.
Dat is toch idioot? De afgunst richting de banken wordt alleen maar groter en de economie wordt idd nog dieper de put ingetrapt. Ze zijn echt achterlijk daar in Amerika, om dat op dit moment te doen.

Waarom post jij hier trouwens alleen maar slecht nieuws als ik vragen mag?
-
pi_67948919
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:22 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat is toch idioot? De afgunst richting de banken wordt alleen maar groter en de economie wordt idd nog dieper de put ingetrapt. Ze zijn echt achterlijk daar in Amerika, om dat op dit moment te doen.

Dit is geen slecht nieuws. De Amerikaanse consument moet ophouden met consumeren en gaan sparen. That's the cure to the problem.
  zondag 12 april 2009 @ 14:59:03 #246
250970 Alistair
Falling knife
pi_67949683
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:22 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Doemdenker die weinig tot niet profiteert van een (al dan niet kortstondige) opgaande markt
En mogelijk omdat er niet echt een eigen visie is anders dan afgaande op Dr. Faber en c.s.
pi_67950156
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:59 schreef Alistair het volgende:

[..]

Doemdenker die weinig tot niet profiteert van een (al dan niet kortstondige) opgaande markt
En mogelijk omdat er niet echt een eigen visie is anders dan afgaande op Dr. Faber en c.s.
.

Ben geen doemdenker hoor, zit vaak genoeg long.
  zondag 12 april 2009 @ 15:18:19 #248
250970 Alistair
Falling knife
pi_67950239
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:15 schreef pberends het volgende:

[..]

.

Ben geen doemdenker hoor, zit vaak genoeg long.
Om eerlijk te zijn zit ik hier ook nog te kort om een goede mening te kunnen hebben. Mijn eerste indruk echter was dat je best een beetje een doemdenker bent
pi_67950376
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:18 schreef Alistair het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn zit ik hier ook nog te kort om een goede mening te kunnen hebben. Mijn eerste indruk echter was dat je best een beetje een doemdenker bent
Volgens mij ken je Faber amper. Hij gaat vaker long dan short en imho enorm genuanceerd (in tegenstelling tot Jim Rogers, Nouriel Roubini en Peter Schiff).
  zondag 12 april 2009 @ 15:26:07 #250
250970 Alistair
Falling knife
pi_67950402
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Volgens mij ken je Faber amper. Hij gaat vaker long dan short en imho enorm genuanceerd (in tegenstelling tot Jim Rogers, Nouriel Roubini en Peter Schiff).
Het ging mij vooral om jou en niet zozeer om Faber
pi_67950590
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:26 schreef Alistair het volgende:

[..]

Het ging mij vooral om jou en niet zozeer om Faber
Ik volg Faber vaak, dus wat kakel je?
  zondag 12 april 2009 @ 16:29:41 #252
250970 Alistair
Falling knife
pi_67952199
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:35 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik volg Faber vaak, dus wat kakel je?
Dat is ondertussen wel bij iedereen duidelijk ja
Laat maar verder. Ik voel namelijk geen enkele behoefte om een onzinnige discussie te gaan voeren
pi_67952393
quote:
Op zondag 12 april 2009 16:29 schreef Alistair het volgende:

[..]

Dat is ondertussen wel bij iedereen duidelijk ja
Laat maar verder. Ik voel namelijk geen enkele behoefte om een onzinnige discussie te gaan voeren
Valt me op dat in dit topic de laatste tijd steeds meer FP-idioten komen. Ik stop maar met het linken van de FP naar dit subforum. Lees je eerst een paar maanden in voordat je ook maar 1 bericht plaatst.

[ Bericht 2% gewijzigd door PietjePuk007 op 12-04-2009 16:38:09 ]
  zondag 12 april 2009 @ 16:36:15 #254
250970 Alistair
Falling knife
pi_67952438
quote:
Op zondag 12 april 2009 16:35 schreef pberends het volgende:

[..]

Valt me op dat in dit topic de laatste tijd steeds meer FP-idioten komen. Ik stop maar met het linken van de FP naar dit subforum. Lees je eerst een paar maanden in voordat je ook maar 1 bericht plaatst.
Wake up buddy! Ik heb nog NOOIT op de FP gepost en kijk daar evenmin
Ben dat ook geenzins van plan

[ Bericht 2% gewijzigd door PietjePuk007 op 12-04-2009 16:38:24 ]
  zondag 12 april 2009 @ 16:36:17 #255
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67952440
pi_67952545
Doe eens normaal, je hoeft hier niemand op zo'n manier te schofferen.

Daarnaast ben ik 't inhoudelijk ook nog eens met je oneens, iedereen is hier welkom. Het filteren op niveau is zeer ongewenst.

[ Bericht 10% gewijzigd door PietjePuk007 op 12-04-2009 16:47:19 ]
  zondag 12 april 2009 @ 16:41:48 #257
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67952616
quote:
Op zondag 12 april 2009 16:39 schreef PietjePuk007 het volgende:
Doe eens normaal, we zijn allemaal vrijwilligers en die hoef je niet op zo'n manier te schofferen.

Daarnaast ben ik 't inhoudelijk ook nog eens met je oneens, iedereen is hier welkom. Het filteren op niveau is zeer ongewenst.
Tegen wie zeg je dat nu?
pi_67952638
pberends natuurlijk .
  zondag 12 april 2009 @ 16:44:58 #259
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67952718
quote:
Op zondag 12 april 2009 16:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
pberends natuurlijk .
Oké. Maar Alistair is toch geen "vrijwilliger"? Is volgens mij een 'gewone' user. Dus ik snap je post niet helemaal.

Afijn, ik vermoed dat pberends gisteren iets verkeerds heeft gegeten. Want dit doet hij anders nooit!
pi_67952784
quote:
Op zondag 12 april 2009 16:44 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Oké. Maar Alistair is toch geen "vrijwilliger"? Is volgens mij een 'gewone' user. Dus ik snap je post niet helemaal.

Afijn, ik vermoed dat pberends gisteren iets verkeerds heeft gegeten. Want dit doet hij anders nooit!
Vrijwilliger in de zin van, iedereen spendeert hier zijn eigen vrije tijd op FOK! en als hij dus met artikelen of input wil komen hier op de 'kredietcrisis' en je wordt uitgesnauwd is dat natuurlijk niet de bedoeling. En alistair is natuurlijk een welkome gast, mede omdat hij over sommige dingen anders denkt

Dat pberends fan is van een aantal economen druipt er natuurlijk vanaf, maar dat mag hij toch lekker zelf weten? Ik zie het probleem niet. Overigens lijkt het me wel verstandig om een aantal FP berichten die hier gepost worden mooi in BBB te gooien en niet hier.
pi_67952802
Foutje van mijn kant, ik dacht dat ie 't over mede-FP-crewleden had. Maar 't gaat over users die vanuit de FP hier komen posten. Dan nog blijft 't punt staan. Heb m'n post ff aangepast .
pi_67952870
quote:
Op zondag 12 april 2009 16:44 schreef Lemmeb het volgende:

.
  zondag 12 april 2009 @ 16:50:29 #263
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67952879
quote:
Op zondag 12 april 2009 16:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat pberends fan is van een aantal economen druipt er natuurlijk vanaf, maar dat mag hij toch lekker zelf weten?
Uiteraard. Hij reageerde alleen onverwacht fel op die constatering.

Maar goed, laten we erover ophouden.
  zondag 12 april 2009 @ 16:50:59 #264
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67952898
quote:
Op zondag 12 april 2009 16:50 schreef pberends het volgende:

[..]

.
Chinees zeker?
pi_67952973
quote:
Op zondag 12 april 2009 16:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Chinees zeker?
Nu je het zegt, het lijkt wel een Chinees die duivel.
pi_67952994
Hij wilde gewoon ff een paasvuurtje stoken.
pi_67956871
quote:
More Quickly Than It Began, The Banking Crisis Is Over

By 24/7 Wall St. Friday, Apr. 10, 2009

Investors find it disconcerting to see the stocks in the huge financial institutions that are at the foundation of the global capital system trading up and down 25% a day, and, in some cases trading in the pennies. Banks became the visible and ugly wound that reminded Wall St. each day that it had torn down what it spent decades building, which was a money-making machine driven by leverage and the cleverest synthetic financial instruments the world has ever seen.

But, the great banking crisis of 2008 is over. It began last September 15 when Lehman Brothers filed for bankruptcy and bottomed when Citigroup (C) traded below $1 last month. Most analysts believe that mortgage-backed securities which included packages of subprime home loans failed when mortgage default rates went up and housing prices raced down. That is only partially true. Banks made a tremendous series of ill-advised loans to private equity firms, hedge funds, commercial real estate holders, and the average man with a credit card balance which he cannot pay. (See pictures of the top 10 scared traders.)

When people look back on the near-collapse of the banking system they may say that the Congress and Henry Paulson threw enough money into the path of the oncoming failure of the credit system to slow it down so that the government could properly go through the process of guaranteeing parts of the balance sheets of firms including Citigroup (C) and Bank of America (BAC). The initial TARP may also have provided time for the new Administration to put together its widely hailed bank "stress test" program meant to determine which of the big financial institutions have dysentery and which do not. Finally, the hundreds of billions of dollars that went into the largest banks late last year allowed Secretary Geithner to produce his public/private partnership to buy toxic assets off of bank balance sheets.

All of those plans, no matter how well-intentioned they may seem, are unnecessary now. Wells Fargo (WFC) indicated that it made about $3 billion in the first quarter of the year and declared its buyout of the deeply troubled Wachovia to be a success. Wells Fargo (WFC) said that the low cost of money from the government combined with a surging demand for mortgages was all the medicine that it required.

Banks stocks reacted to the news, which took the markets completely by surprise, by driving up Wells Fargo's stock by 32%. Bank of America (BAC) shares jumped 35%.

Oddly absent from the discussion of how well Wells Fargo did is why the government was in the midst of testing bank balance sheets at all. The experts at the Treasury had been thrown off the scent and consequently had missed the fact that there was not need to test what is already working well. The same holds true for the Geithner plan to take toxic assets off bank balance sheets. It is academic now. What banks are earning from the difference between the cost of capital and the income from lending is now great enough for the banking system to be self-sustaining again.

What will happen at this point is that bank stocks will not go up much more, but they will not dive sharply down either. There is enough evidence in comments from the CEOs of Citi and B of A and in the Wells Fargo earnings to show that the idea that banks are insolvent and probably in need of nationalization is no longer part of the consideration of how the problems with the system will be settled.

It is equally safe to say that the large American banks are works in progress which are, in most ways, still dilapidated. Treasury Department analysts may not have the IQs of the PhDs who created mortgage-backed securities, but they did not do their detective work blindly when they insisted that bank balance sheets and loan portfolios needed close examination. It is also true that the private capital firms which plan to buy toxic assets using taxpayer money were not enticed into the new program based on an illusion. The banking system is still terribly weak and there is almost no one with an in-depth knowledge of the credit market tapestry who does not believe that there are hundreds of billions of Confederate dollars being held in the vaults of the major banks. (See the 25 people to blame for the financial crisis.)

The banking crisis may be over, but what is left is a reclamation job that will probably take years to complete, will still have a taxpayer price tag of over $1 trillion, and will leave America's largest financial firms as institutions of modest power and a regulated scope which will prevent them from looking anything like what they did two years ago.

— Douglas A. McIntyre
http://www.time.com/time/(...)890560,00.html?imw=Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Dave7 op 12-04-2009 19:28:28 ]
pi_67957163
More Quickly Than It Began, The Banking Crisis Is Over > Yeah Right
pi_67957222
quote:
Op zondag 12 april 2009 19:32 schreef edwinh het volgende:
More Quickly Than It Began, The Banking Crisis Is Over > Yeah Right
Doorlopen mensen, niets meer te zien!
pi_67959643
quote:
Zijn blog is anders wel interessant!
x
  zondag 12 april 2009 @ 21:14:03 #272
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67960026
quote:
Op zondag 12 april 2009 16:53 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hij wilde gewoon ff een paasvuurtje stoken.
Hij wil gewoon een hogere bonus van Danny.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_67969685
"Anyone who is doing anything sensible right now is either losing money or is out of the market entirely." These are the words of a quant trader, who is seeing something scary in the capital markets. Scary enough to merit a warning that we could be on the verge of another October 87, August 2007, or January 2008.

Lees en huiver

http://zerohedge.blogspot(...)arket-liquidity.html
pi_67970595
quote:
Op maandag 13 april 2009 09:58 schreef edwinh het volgende:
"Anyone who is doing anything sensible right now is either losing money or is out of the market entirely." These are the words of a quant trader, who is seeing something scary in the capital markets. Scary enough to merit a warning that we could be on the verge of another October 87, August 2007, or January 2008.

Lees en huiver

Gezellig stukje voor op de paasmnaandag Bedankt voor het posten
  maandag 13 april 2009 @ 11:42:20 #276
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67971742
mooi stukje pb

Als ik die papieren van binck morgen opstuur, wanneer kan ik dan met geld smijten?
pi_67971831
quote:
Op maandag 13 april 2009 11:42 schreef One_conundrum het volgende:
mooi stukje pb

Als ik die papieren van binck morgen opstuur, wanneer kan ik dan met geld smijten?
Pff, dat kan nog wel een week duren vrees ik.
pi_67971874
"Potential causes for the decline include program trading, overvaluation, illiquidity, and market psychology."

http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Monday_(1987)

Even terugkomend op de eerdere post over Quand funds en programtrading...
pi_67974396
quote:
Op maandag 13 april 2009 09:58 schreef edwinh het volgende:

Lees en huiver

Ik heb het maar even geprobeerd te visualiseren.

pi_67975172
quote:
Russell 2000 Rising 36% Flashes Warning for S&P Rally (Update1)

April 13 (Bloomberg) -- The Russell 2000 Index’s record one-month gain is sending danger signals to investors who remember how similar rallies in U.S. stocks came to an end.

The gauge of companies with a median value of $301 million is beating the Standard & Poor’s 500 Index, where stocks have an average market value of $6.5 billion, by 9.8 percentage points. Gains in the Russell 2000 are being led by an 11-fold jump in Spansion Inc., a bankrupt chipmaker, and a sevenfold rise for Hayes Lemmerz International Inc., a wheel manufacturer that hasn’t had a profit since 2006.

While small-caps tend to lead the way out of bear markets, when they have outpaced larger stocks by this much, both indexes erased gains and fell, according to data compiled by Birinyi Associates Inc. Increased trading and ratios of advancing to falling stocks have also risen to levels that preceded declines, boosting investor concerns that the S&P 500’s 27 percent advance since March 9 will end the same way as the 24 percent rally that fizzled in January.

“This move is too explosive to be sustainable,” said Jack Ablin, chief investment officer at Chicago-based Harris Private Bank, which oversees $60 billion. “None of the structural underpinnings of the market have really changed. It’s going to be a multiyear healing process.”

Profit Slump

Bank losses approaching $1.3 trillion spurred the first simultaneous recessions in the U.S., Europe and Japan since World War II last year, pushing the benchmark gauge for U.S. equities down as much as 57 percent from its October 2007 record. Profits among S&P 500 companies have dropped for six straight quarters and are forecast to decline for three more, the longest streak since the Great Depression, according to data from S&P and estimates compiled by Bloomberg.

Mistaking a temporary jump for a sustained bull market can be costly. In 41 so-called bear market rallies since 1928 -- gains of more than 10 percent that are later wiped out -- equities fell an average 25 percent after peaking, according to Birinyi, the Westport, Connecticut-based money-management and research firm founded by Laszlo Birinyi.

Soros Fund Management LLC’s George Soros and BlackRock Inc.’s Dan Chamby also say investors should be wary of the S&P 500’s rise. The surge between March 9 and April 9 ranks as the steepest 23-day advance since 1933, according to data from Howard Silverblatt, an S&P analyst based in New York.

Steeper jumps for small-cap stocks one month into a rally are signs of indiscriminate buying and usually come before equities fall, said Cleve Rueckert, a Birinyi analyst. The Russell 2000’s 36 percent climb since March 9 is its steepest since the index began in 1979, according to Bloomberg data.

No Reason

“It’s unusual for a new cycle to start with such an abrupt gain,” Rueckert said. “Bear market rallies are broad. Everything goes up really sharp, really fast and not necessarily for a particular reason.”

None of the bull markets tracked by Birinyi included small- caps outperforming after a month by the rate they are now. On average, smaller stocks are tied with the S&P 500 at this stage of a lasting recovery, the data show.

Small-caps were beating larger stocks before the end of the advance in January. The Russell 2000 increased 34 percent from Nov. 20 to Jan. 6, a stretch in which the S&P 500 index added 24 percent. The S&P 500 fell to a 12-year low two months later.

“We’re not convinced that this rally will be sustained,” Chamby, who helps run the $23.5 billion BlackRock Global Allocation Fund, said on April 7 in an interview from New York. “We’re defensively positioned, so we are underweight equities.”

2009 Losses

The S&P 500 added 1.7 percent last week, extending its rebound since March 9 to 27 percent. For 2009, the index is down 5.2 percent, compared with a 6.3 percent retreat for the Russell 2000. S&P 500 futures lost 0.7 percent today.

Unprecedented stimulus measures may mean history is no guide for handicapping stocks, because the government’s $12.8 trillion of spending to revive the economy will lift earnings and keep stocks from retesting their March lows, said John Wilson of Morgan Keegan & Co. in Memphis, Tennessee. President Barack Obama has proposed a $3.6 trillion budget blueprint that he says will bring tax relief for most working Americans while making investments in energy infrastructure and education.

“I don’t think just because we’ve had a sharp move in the small-caps that it means it’s a bear-market rally,” said Wilson, who helps oversee $120 billion as co-director of equity strategy. “I don’t think you can throw caution to the wind, but you can be cautiously optimistic.”

Six-Year Low

Just 58 companies in the Russell 2000 have dropped since the index reached a six-year low on March 9. Sunnyvale, California-based Spansion and Hayes Lemmerz in Northville, Michigan, led the rebound.

The balance of rising shares is another sign stocks may fall, Birinyi data show. From March 9 to April 9, companies on the New York Stock Exchange posted almost 17,000 more single-day advances than declines, a record compared with past equity market rallies. So-called contrarian investors argue that too widespread a recovery shows investors aren’t paying attention to fundamentals such as earnings and economic growth.

U.S. stocks posted the broadest increase since at least July 2004 on March 23, when 21 companies rose for each that fell on the NYSE, according to data compiled by Bloomberg.

“We’ve run pretty far, pretty fast,” said Bruce McCain, chief investment strategist at Cleveland-based Key Private Bank, which manages $22 billion. “We would be looking more for an indication of a market that claws its way off the bottom in somewhat slower moves.”

Normally Bullish

Another normally bullish sign that’s increasing investor concerns is the rise in trading volume, Birinyi’s data indicate. Since March 9, the number of shares traded on the NYSE has been about 23 percent higher than in the preceding 200 days. That compares with an average 13 percent climb during the first month of bull markets.

Companies in the S&P 500 may report a 38 percent decline in first-quarter earnings and those in the S&P SmallCap 600 will post a 46 percent slump, based on analysts’ estimates compiled by Bloomberg and New York-based Brown Brothers Harriman & Co. More than 30 S&P 500 companies and at least 90 in the Russell 2000 are scheduled to release results this week.

The American economy contracted at a 6.3 percent rate in the three months ending in December and is forecast to decline 5 percent in the first quarter and 1.9 percent in the next, based on a Bloomberg survey of economists.

“It’s a bear-market rally because we have not yet turned the economy around,” Soros, the billionaire hedge-fund manager who made money last year while most peers suffered losses, said in an April 6 Bloomberg Television interview in New York. “This isn’t a financial crisis like all the other financial crises that we have experienced in our lifetime.”
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aRor2wiMrs9k&refer=home
pi_67975184
http://www.bloomberg.com/news/av/

Jim Rogers Says Investors Should Expect More `Bottoms' April 13 (Bloomberg) -- Jim Rogers, chairman of Singapore-based Rogers Holdings, talks with Bloomberg's Paul Gordon, Bernard Lo and Mike Firn about the outlook for global stocks. Play Watch

Jim Rogers
  maandag 13 april 2009 @ 14:45:56 #282
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67976459
Jimbrowski.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_67977185
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:53 schreef pberends het volgende:
http://www.bloomberg.com/news/av/

Jim Rogers Says Investors Should Expect More `Bottoms' April 13 (Bloomberg) -- Jim Rogers, chairman of Singapore-based Rogers Holdings, talks with Bloomberg's Paul Gordon, Bernard Lo and Mike Firn about the outlook for global stocks. Play Watch

Jim Rogers
ach, in WWII vond half Duitsland Hitler ook een visionair.

Niet kwaad worden he,
Ik wordt gewoon een beetje gestoord van al die kwakende goeroes op prime time
pi_67977706
Mooie titel heeft RTL Z verzonnen:
quote:
Wall Street siddert om plannen General Motors

Wall Street is vandaag, Tweede Paasdag, gewoon geopend. Verwacht wordt de beurs lager opent. Met spanning wordt naar de koers van de bijna omgevallen autoreus General Motors gekeken.

Beurs gewoon geopend
De futures geven aan dat de brede index S&P 500 zo'n 8 punten lager opent op 845. De Nasdaq verliest 8,5 punten op 1327 en de Dow Jones verliest maar liefst 65 punten op 7955.

General Motors
De meeste belangstelling gaat uit naar General Motors. Het geplaagde autoconcern wil van een deel van zijn schuld af. De bedoeling is dat er obligaties ter waarde van 28 miljard dollar worden omgezet in aandelen. Als deze deal niet lukt, en de bestaande aandeelhouders zullen niet blij zijn want er volgt een enorme verwatering van hun belang, dat heeft het Amerikaanse ministerie van Financien al aan GM geëist om het faillissement op 1 juni aan te vragen.

1 juni
Volgens persbureau Dow Jones zou GM per 1 juni in ieder geval al de voorbereidingen voor een faillissementsaanvraag volledig moeten hebben afgerond. Ook moeten de vakbonden meedoen met de sanering. Anders is het over en sluiten voor GM, en volgt er hoogstens nog een afgeslankte doorstart.
http://www.rtl.nl/(/finan(...)_lager_gm_1_juni.xml

maar liefst 65 punten! woeij!
pi_67978266
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:38 schreef pberends het volgende:
Mooie titel heeft RTL Z verzonnen:
[..]

http://www.rtl.nl/(/finan(...)_lager_gm_1_juni.xml

maar liefst 65 punten! woeij!
Hoe rekenen die gasten? We komen van 8082.
pi_67978317
okay, Abbie Cohen heeft weer eens een bodem ingeroepen, dus de weg naar beneden ligt weer wijd open

http://www.cnbc.com/id/30190135

wat voor geheimen kent deze fenix dat ze nog steeds niet aan de hoogste antenne van het Empire State building hangt?

/edit/oh, en volgens ons Abby gaat niet alleen de aandelenmarkt, maar ook de obligatiemarkt rallyen. Schiet mij maar lek, waarschijnlijk rallyied alles, ook de handtasjes van Dior, en de eieren van boer Harms. Right Abby? Rallye forever
pi_67978784
Banken gaan weer lekker in Amerika.
pi_67978927
quote:
Op maandag 13 april 2009 16:28 schreef ruben3123 het volgende:
Banken gaan weer lekker in Amerika.
Volgens Binck winnen de beurzen in Amerika nogal met > 2%. Beetje raar
pi_67979096
Mededelingen
Procentuele verandering Amerikaanse en Canadese indices en aandelen niet correct 13-4-2009
De slotstanden van de Amerikaanse en Canadese aandelen en indices zijn niet correct. De procentuele en absolute verandering wordt hierdoor niet correct weergegeven.

Voor vragen staat onze Klantenservice & Orderdesk u graag te woord. U kunt contact opnemen op telefoonnummer 020 606 2666 of een e-mail sturen naar klantenservice@binck.nl. De Klantenservice & Orderdesk is bereikbaar op werkdagen van 08:00 uur tot 22:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 17:00 uur.
Onze excuses voor het ongemak.
pi_67979102
quote:
Op maandag 13 april 2009 16:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
okay, Abbie Cohen heeft weer eens een bodem ingeroepen, dus de weg naar beneden ligt weer wijd open

http://www.cnbc.com/id/30190135

wat voor geheimen kent deze fenix dat ze nog steeds niet aan de hoogste antenne van het Empire State building hangt?

/edit/oh, en volgens ons Abby gaat niet alleen de aandelenmarkt, maar ook de obligatiemarkt rallyen. Schiet mij maar lek, waarschijnlijk rallyied alles, ook de handtasjes van Dior, en de eieren van boer Harms. Right Abby? Rallye forever
quote:
Goldman Sach is forecasting that the S&P 500, currently around 850, will hit 900 by the end of this year, Cohen said in a live interview.
Wow, wat een projectie! Een gain van 5,5% .
pi_67979925
quote:
Op maandag 13 april 2009 16:39 schreef ruben3123 het volgende:
Mededelingen
Procentuele verandering Amerikaanse en Canadese indices en aandelen niet correct 13-4-2009
De slotstanden van de Amerikaanse en Canadese aandelen en indices zijn niet correct. De procentuele en absolute verandering wordt hierdoor niet correct weergegeven.

Voor vragen staat onze Klantenservice & Orderdesk u graag te woord. U kunt contact opnemen op telefoonnummer 020 606 2666 of een e-mail sturen naar klantenservice@binck.nl. De Klantenservice & Orderdesk is bereikbaar op werkdagen van 08:00 uur tot 22:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 17:00 uur.
Onze excuses voor het ongemak.
ik schrik al wtf is er nu gebeurt, olie klopt toch wel? -6^%
  maandag 13 april 2009 @ 17:44:27 #292
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_67980774
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:12 schreef edwinh het volgende:

[..]

ik schrik al wtf is er nu gebeurt, olie klopt toch wel? -6^%
Crude Oil Falls After IEA Cuts Demand Forecast to Five-Year Low
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_67981173
quote:
Op maandag 13 april 2009 16:40 schreef pberends het volgende:

[..]

[..]

Wow, wat een projectie! Een gain van 5,5% .
most bearish from GS ever
pi_67982575
CBOE VOLATILITY INDEX +5%
pi_67983656
Stats on how overbought this rally has become

Further to Kopin Tan, some statistics he cites this week go a long way toward illustrating just how overbought this rally has become: Fully 84% of the stock market is now trading above the 50-day m.a.; financials are running 26% above their 50-day m.a. in a gap we have not seen in 20 years.
pi_67983872
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:43 schreef edwinh het volgende:
Stats on how overbought this rally has become

Further to Kopin Tan, some statistics he cites this week go a long way toward illustrating just how overbought this rally has become: Fully 84% of the stock market is now trading above the 50-day m.a.; financials are running 26% above their 50-day m.a. in a gap we have not seen in 20 years.
fijn die open deur, we staan ook weer op het laagste niveau sinds 10 jaar, so what? 'Some statistics'? Is het vanavond freak night?
pi_67984103
U.S. President Barack Obama said on Monday that a raft of major infrastructure projects being undertaken as part of his economic stimulus plan were coming in "ahead of schedule and under budget."

http://www.reuters.com/article/bondsNews/idUSWBT01103420090413

If you tell a big enough lie and tell it frequently enough, it will be believed."
~ Adolf Hitler....
pi_67984137
en zo waar weer groen op de borden
pi_67984252
pi_67987791
Morgen zullen m'n shorts MT wel klappen. Hopelijk wordt dat enigzins goedgemaakt door mijn longs KPN.
pi_67988322
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:55 schreef Sloggi het volgende:
Morgen zullen m'n shorts MT wel klappen. Hopelijk wordt dat enigzins goedgemaakt door mijn longs KPN.
Waarom zouden de shorts klappen? WS stijgt niet schrikbarend of je moet goede cijfers verwachten...
pi_67989641
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')