Kan wel, maar je hebt kans dat je versterker de lage tonen niet aan kan. Bovendien klinkt t allemaal veel mooier op een echte basversterkerquote:Op maandag 6 april 2009 14:28 schreef Assassin92 het volgende:
Hoi, ik wil graag ook binnenkort met bassen, en had een vraagje.
Ik heb hier al een gitaar + versterker staan. Heb ik als ik een bass koop, ook een speciale bassversterker nodig, of kan ik hiervoor mijn "gewone" gitaar versterker voor gebruiken?
ja, idd bedankt voor het maken van de opzetquote:Op maandag 6 april 2009 18:15 schreef Rechterbal het volgende:
Bedankt Rechterbal, voor het vele werk van de OP![]()
Mweh, ik heb de afgelopen paar dagen nog geen kans gehad om me amp open te draaien. I hate that.
Vervelend is dat he? Je kan hem wel heel zachtjes zetten, doe ik altijd als het laat wordt, maar echt het mooie geluidquote:Op maandag 6 april 2009 18:15 schreef Rechterbal het volgende:
Mweh, ik heb de afgelopen paar dagen nog geen kans gehad om me amp open te draaien. I hate that.
Wat heb je dan eigenlijk?quote:Op maandag 6 april 2009 18:32 schreef Rechterbal het volgende:
Wraaa. Me versterker lonkt. Hij roept me naam.
Bassisten topic #4, laag lager laagstquote:Op maandag 6 april 2009 20:01 schreef bas-beest het volgende:
zoals jullie zien, ben ik zo vrij geweest om een topic-reeks aan de OP toe te voegen, alleen kan ik totnutoe deel 4 niet vinden.
Misschien dat Witchfynder of anderen uit deel 5 zich kunnen herinneren hoe dat topic heet?
Ik dacht die heb ik ook nog wel in mijn AT staan, maar toen was ik nog gewoon een lurkerquote:Op maandag 6 april 2009 20:10 schreef KaMo het volgende:
[..]
Bassisten topic #4, laag lager laagst
Nu voel ik me oldbie
quote:Op maandag 6 april 2009 20:10 schreef KaMo het volgende:
[..]
Bassisten topic #4, laag lager laagst
Nu voel ik me oldbie
Zo! Mierenneukersquote:Op maandag 6 april 2009 21:38 schreef Rechterbal het volgende:
Kamo, pak dadelijk de nieuwe versie eens
Wacht maar tot volgende topic, nu bas!quote:Op maandag 6 april 2009 21:58 schreef Rechterbal het volgende:
Dat worden wel lange rijtjes men.
Zullen we ze naast elkaar zetten
quote:
quote:Op maandag 6 april 2009 22:07 schreef Sautor het volgende:
[..]!
Maar meestal standard tuning, met een uitstap naar Dropped D voor sommige nummers van Muse/Interpol.
Bij mij ookquote:Op maandag 6 april 2009 22:45 schreef Sautor het volgende:
[..]
Hij is een van de redenen waarom ik bass ben gaan spelen
Staat niet in de Wiki gok ikquote:Op maandag 6 april 2009 22:59 schreef bas-beest het volgende:
@Kamo, waarom staat die topic-reeks niet in jouw versie van de OP?
Owja, ik speel meestal BEADG
Gewoon, EADG. Ik zou niet weten waarom ik iets anders nodig heb.quote:Op maandag 6 april 2009 22:03 schreef KaMo het volgende:
[..]
Wacht maar tot volgende topic, nu bas!
Welke stemmingen spelen jullie zoal?
Ik meestal als ik blij ben!![]()
Ik in DGCF
damn, ik heb het er voor de toekomst gelijk ff tussengezet...quote:Op maandag 6 april 2009 23:02 schreef KaMo het volgende:
[..]
Staat niet in de Wiki gok ik
Ah 5 snarig! Ik heb het geprobeert, maar ik heb kleine handen dus niks voor mij, misschien als ik wat ouder ben (ik ben over een maand pas legaaldrinkende)
Pics!quote:Op maandag 6 april 2009 23:09 schreef bas-beest het volgende:
[..]
damn, ik heb het er voor de toekomst gelijk ff tussengezet...
En idd. vijfsnarig, Ibanez SR765 (helemaal zwart, ook de nek)
Je weet maar nooit! (zoals eerder vertelkd speel in in DGCF vanwege mijn band, dan haalt de zanger hetquote:Op maandag 6 april 2009 23:07 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Gewoon, EADG. Ik zou niet weten waarom ik iets anders nodig heb.
Ja, dat kanquote:Op maandag 6 april 2009 23:14 schreef KaMo het volgende:
[..]
Pics!
[..]
Je weet maar nooit! (zoals eerder vertelkd speel in in DGCF vanwege mijn band, dan haalt de zanger het)
dan moet je eens met de bassist van Officium Triste gaan praten, die heeft zelfs ooit gaten moeten boren in z'n body omdat anders de snaren niet pasten...quote:Op maandag 6 april 2009 23:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Al lijken mij de snaren dan wel erg slap of erg dik worden gelijk. Ik heb zaterdag een .095 E-snaar uit de kam geramd, laat staan wat ik met die snaar in D zou doen?
.
en dat vind ik nou net wél mooi, ieder zijn smaak toch?quote:En 5-snarige bassen... tja, ik houd niet zo van dat zompige geluid van een B-snaar.
heel veel speelplezier!quote:Overigens ga ik morgenmiddag mijn ontfrette bas ophalen!.
Absoluut! Er zijn ook bassisten die het gruwelijk vinden gekletter te horen. Ik vind het heerlijk. Lekker ronken en kletteren, hoop mid er in.quote:Op maandag 6 april 2009 23:57 schreef bas-beest het volgende:
en dat vind ik nou net wél mooi, ieder zijn smaak toch?
Voor mij is het als D dropquote:Op dinsdag 7 april 2009 12:15 schreef Brammie1 het volgende:
CDCF gebruik ik alleen als ik nummers van Rammstein of System of a Down speel. Maar het speelt niet zo relaxed
Thxquote:Op woensdag 8 april 2009 01:04 schreef bas-beest het volgende:
ik heb je ff in de broncode gezet, dus bij een volgende update van de OP, sta je er gezellig tussen
Gaaf, ik wil ooit ook nog wel eens een knutsel P gaan ontfrettenquote:Op woensdag 8 april 2009 21:27 schreef Witchfynder het volgende:
Zo, het is wennen dat fretloze, maar best leuk. Begin nu al automatisch mijn vingers op de goede plek te zetten (op de fretlijn). Over een tijdje heb ik geen fretlijntjes meer nodig, maar voel en hoor ik het gewoon.
.
Ik ben bassist in mijn bandquote:Op woensdag 8 april 2009 21:55 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik wist niet dat jij ook bassist was KaMo.
Dan heeft hij ZO'N opvallende bas....quote:Op woensdag 8 april 2009 21:55 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik wist niet dat jij ook bassist was KaMo.
Ja, inderdaadquote:Op donderdag 9 april 2009 00:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dan heeft hij ZO'N opvallende bas.....
Ben jij dit, of iemand van fok?quote:
Dat ben ikquote:
Ik snap je niet, miischien een sample van wat je bedoelt?quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:18 schreef Weeetikveel... het volgende:
Hee ik zit met het volgende he..
Ik heb eigenlijk nooit geleerd om met plectrum te spelen, kan alleen maar fingerstyle en slap-techniek. Nu ben ik sinds kort toch maar met plectrum bezig gegaan, ik wil namelijk streetpunk ed. spelen... maar 't lijkt wel hoe sneller ik de plectrum lijk te bewegen (tempo opvoeren) hoe gelijk de aanslagen (up- en downstrokes) lijken te gaan, 't is heel moeilijk uit te leggen maar 't klinkt een beetje als surfrock lead gitaar ritme..
Iemand die het tot dusver volgen kan enig idee waar dit aan ligt en hoe ik het verhelpen kan?
Ik begrijp niet uit je verhaal wat je probleem is. Wat ik uit jouw verhaal haal is "ik speel strak up- en downstrokes" en dat lijkt me niet zo'n probleem.quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:18 schreef Weeetikveel... het volgende:
Hee ik zit met het volgende he..
Ik heb eigenlijk nooit geleerd om met plectrum te spelen, kan alleen maar fingerstyle en slap-techniek. Nu ben ik sinds kort toch maar met plectrum bezig gegaan, ik wil namelijk streetpunk ed. spelen... maar 't lijkt wel hoe sneller ik de plectrum lijk te bewegen (tempo opvoeren) hoe gelijk de aanslagen (up- en downstrokes) lijken te gaan, 't is heel moeilijk uit te leggen maar 't klinkt een beetje als surfrock lead gitaar ritme..
Iemand die het tot dusver volgen kan enig idee waar dit aan ligt en hoe ik het verhelpen kan?
Het klinkt gewoon raar... Volgens mij zit er een verschil in de dynamiek tussen me up- en downstrokesquote:Op zaterdag 11 april 2009 03:02 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik begrijp niet uit je verhaal wat je probleem is. Wat ik uit jouw verhaal haal is "ik speel strak up- en downstrokes" en dat lijkt me niet zo'n probleem..
Zonder dat ik weet waar de oorzaak zit? Nogmaals niemand heeft mij ooit geleerd hoe de omgang met een plectrum werkt, het enige wat wij vroeger op les kregen was fingerstyle en slappenquote:Op zaterdag 11 april 2009 14:57 schreef Witchfynder het volgende:
Dat kan, maar dat zit hem denk ik dan vooral in jou, dus moet je oefenen.
of nog beter... maak er een foto van (of laat er een foto van maken)quote:Op zaterdag 11 april 2009 17:10 schreef Witchfynder het volgende:
Ok, mijn reactie was nogal kort, maar was nog wat brak.
Het is best lastig om even via een forum uit te leggen hoe je het beste met een plectrum om kunt gaan. Ik heb het ook nooit op les gehad, want idd, was not done. Mocht van mijn eerste en derde leraar ook geen metal spelen, nee, Jaco P. en consorten, dat was pas muziek.
Kun je een beetje omschrijven hoe je je plectrum vast houdt?
4 ftw!quote:Op zaterdag 11 april 2009 20:31 schreef bas-beest het volgende:
[..]
of nog beter... maak er een foto van (of laat er een foto van maken)
* bas-beest is trouwens met plectrum begonnen, maar ben al redelijk snel op alleen vingers overgestapt, 2/3 of heel soms 4
Ik ben van gitaar naar bas gegaan, dan is plectrumgebruik niet heel lastig. Alleen even wennen door de dikkere snaren. Maar toch speel ik veel liever met mijn vingers, gewoon dat gevoel dat de snaren langs je vingertoppen gaanquote:Op zaterdag 11 april 2009 22:38 schreef J0ttem het volgende:
Meh, ik speel af en toe met plectrum (die ik jat van me broertje, gitarist, hij heeft er toch genoeg) bij bepaalde nummers voor de andere sound.
't is dat k bijna alleen maar upstrokes doe omdat ik t gewend ben 'upstrokes' met mijn vingers te doen
Dunlop Gatorgrip 2.0. Ik houd niet van een meebuigende plectrum. Als ik gitaarspeel (wat ik nog nauwelijks doe), gebruik ik 1.14. Op mijn ukelele gebruik ik een wat dunnere die ik toevallig zag liggen.quote:Op zondag 12 april 2009 08:30 schreef Brammie1 het volgende:
ik speel ongeveer 50/50 met vingers en plectrum. Welke dikte plectrums gebruiken jullie eigenlijk? Ik 1.14
Als ik met plectrum speel 1.5, maar moet nog even een bergje kopen om wat fijns te vindenquote:Op zondag 12 april 2009 08:30 schreef Brammie1 het volgende:
ik speel ongeveer 50/50 met vingers en plectrum. Welke dikte plectrums gebruiken jullie eigenlijk? Ik 1.14
Nize, Ibanezquote:Op zondag 12 april 2009 19:32 schreef Rechterbal het volgende:
Kamo, je vroeg een paar dagen geleden wat ik had:
[ afbeelding ]
Dit schatje. Gallien Krueger Backline 600 met een Gallien Krueger 4x10inch BLX.
Daarbij de Ibanez Soundgear (![]()
). Verder heb ik nog zo'n Korg Tuner met plug, en nog wat kutampjes voorr gitaar en bas.
Dat verhaal van Ibanez klinkt bekend, heb zelf een GSR180. Die speelt wel ongelooflijk fijnquote:Op maandag 13 april 2009 12:21 schreef Rechterbal het volgende:
Maar het is de starterset gitaar van Ibanez. Ben er dus niet zo heel trots op, wel blij mee natuurlijk.
Ik weet nog niet of ik overstap op een andere Ibanez, of dat ik voor Fender ga.
Vind Ibanez zo'n 'can't go wrong' merk wat wel lekker speelt. Fender of Sqiuer heeft dan weer zo'n speciale klank die mij heel erg trekt, maar speelt iets anders. Beter? Slechter? Geen idee.
Maar ik ga toch pas over ene paar maanden voor een nieuwe kijken.
En die laarzen: echte cowboylaarzen uit de USA met cheap slangenleer. 50dollar tweedehands
Ik heb ook een GSR 190quote:Op maandag 13 april 2009 12:21 schreef Rechterbal het volgende:
Maar het is de starterset gitaar van Ibanez. Ben er dus niet zo heel trots op, wel blij mee natuurlijk.
Ik weet nog niet of ik overstap op een andere Ibanez, of dat ik voor Fender ga.
Vind Ibanez zo'n 'can't go wrong' merk wat wel lekker speelt. Fender of Sqiuer heeft dan weer zo'n speciale klank die mij heel erg trekt, maar speelt iets anders. Beter? Slechter? Geen idee.
Maar ik ga toch pas over ene paar maanden voor een nieuwe kijken.
En die laarzen: echte cowboylaarzen uit de USA met cheap slangenleer. 50dollar tweedehands
Zag vandaag een zwarte ICB op marktplaatsquote:Op maandag 13 april 2009 21:43 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik heb ook een GSR 190
ook zo'n starter, en dan natuurlijk mijn Ibanez ICB <3
Linkje?quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zag vandaag een zwarte ICB op marktplaats... Jammer genoeg ben ik nu niet echt in een positie om m te kopen
Goede vraag, hoeveel kosten ze nieuw?quote:
Mijnes was 350, maar die is goedkopere klassequote:Op dinsdag 14 april 2009 16:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Goede vraag, hoeveel kosten ze nieuw?
Ok, dan blijf ik uniekquote:Op dinsdag 14 april 2009 17:01 schreef Rechterbal het volgende:
Hmm, 300 is ie me niet waard, to be honest.
Ik zou er wel 300 voor betalen denk ik, maar meer ook niet. Zo sunt dat het nu even niet kanquote:Op dinsdag 14 april 2009 17:01 schreef Rechterbal het volgende:
Hmm, 300 is ie me niet waard, to be honest.
Op Marktplaats moet je altijd op 1/3 van de waarde beginnenquote:
Een introductie.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:04 schreef Rechterbal het volgende:
Ik heb morgen me eerste les @ de muziekschool. Wat kan ik verwachten?
quote:
wat een gedrochtquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:38 schreef Rechterbal het volgende:
Don't fucking tempt me!
[ afbeelding ]
Hij is zo lelijk, maar ik wil hem!
Ik zou altijd alles gelijk vervangenquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:36 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
![]()
Gewoon een soort kennismaking dus? Die kerel zal toch wel me skills inventariseren en aan de hand daarvan mij beter proberen te maken?
Ik ga me onderste 3 snaren vervangen, want die heb ik nog over. En aangezien ik nu niet in een band zit, boeit dat niet zo als ik de 105 niet vervang.
quote:
Ik ook, maar ik zit krap @ de moment, en dan blijf ik met die 3 snaren zitten.quote:
Er is altijd een meest hopeloos geval toch?quote:Op woensdag 15 april 2009 17:10 schreef KaMo het volgende:
Ja, als het goed is hebben ze hopelozere gevallen gezien
Ja dat zijn die technieken waarmee je jezelf een blessure speelt na een tijd.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:30 schreef Sjoegerd het volgende:
En is er zoiets als een foute techniek?
Ja okay, maar er is niet een "vaste" goede techniek toch? Sommigen zweren bij hun basgitaar hoog hangen bijvoorbeeld, maar daar houd mijn pols niet zo van. Dus mijne hangt vrij laag.quote:Op woensdag 15 april 2009 19:40 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja dat zijn die technieken waarmee je jezelf een blessure speelt na een tijd..
Zelf vind ik het niet prettig om m'n bas zo laag te hebben hangen, heb 'm net boven m'n riem, maar zo lang het niet hier op lijkt, is er weinig mis mee...quote:Op woensdag 15 april 2009 19:59 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja okay, maar er is niet een "vaste" goede techniek toch? Sommigen zweren bij hun basgitaar hoog hangen bijvoorbeeld, maar daar houd mijn pols niet zo van. Dus mijne hangt vrij laag.
Ze laten het ook altijd op been steunen, zodat ze er toch nog bij kunnenquote:Op woensdag 15 april 2009 21:42 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Zelf vind ik het niet prettig om m'n bas zo laag te hebben hangen, heb 'm net boven m'n riem, maar zo lang het niet hier op lijkt, is er weinig mis mee...![]()
[ afbeelding ]
1 april (Je kalender is stuk)quote:Op woensdag 15 april 2009 23:42 schreef Rechterbal het volgende:
Jongens, ik heb 2 hele coole en dure akkoordeons gevonden op zolder. Van me pa geweest.
Ik stop met basspelen. Ik ga in een hoempapa band.
Later!
Ik blij dat ik morgen vrij ben, welterustenquote:Op woensdag 15 april 2009 23:56 schreef Rechterbal het volgende:
Maar ik ga na bed, me typskills hebben zwaar te lijden onder me moeheid. Net als me werk dat ik morgen moet doen, waarschijnlijk.
Geen ervaring, maar ik denk niet dat hij tegen zal vallen. Anders probeer eens uit in de winkel?quote:Op zaterdag 18 april 2009 19:15 schreef Hansch het volgende:
ik wil eindelijk toch gaan beginnen met bassen, gaat me meer liggen dan gewoon gitaar spelen denk ik
nu is mijn oog gevallen op een Yamaha RBX270
[ afbeelding ]
iemand ervaringen ermee?
Ga ik ook eerst doen uiteraardquote:Op zaterdag 18 april 2009 19:52 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Geen ervaring, maar ik denk niet dat hij tegen zal vallen. Anders probeer eens uit in de winkel?
Ibanez GSR180quote:
Ik heb ook een Yamaha RBX nog watquote:Op zaterdag 18 april 2009 19:15 schreef Hansch het volgende:
ik wil eindelijk toch gaan beginnen met bassen, gaat me meer liggen dan gewoon gitaar spelen denk ik
nu is mijn oog gevallen op een Yamaha RBX270
[ afbeelding ]
iemand ervaringen ermee?
Voor wat voor effecten? Instinctief zeg ik; Zoom B2 (of de wat meer uitgebreide Zoom B2.1). Ik heb de B2, er lang mee opgetreden en speel er thuis nog met veel plezier mee. De 2.1 heeft een expressiepedaal en een USB-uitgang, wat handig kan zijn om hen aan je pc te hangenquote:Op zaterdag 18 april 2009 20:21 schreef Hansch het volgende:
[..]
Ga ik ook eerst doen uiteraardWas ook benieuwd of mensen op fok er ervaring mee hadden
Ik wil graag progressieve rock/metal gaan bassen, wat zou een mooi beginners effecten pedaal zijn dan?
Yikes! Soort van... Jetsonsbasquote:Op zaterdag 18 april 2009 20:54 schreef J0ttem het volgende:
Had gisteren op een Musicman Stingray gespeeld
Erg tof geluid en speelt ook lekker weg, maar vond de Sterling net iets fijner : P
Nu alleen nog de Bongo (mijn nummer 1 GAS bas) en dan heb ik op alle (hoofd) Musicmans gespeeld
(tot de Big Al in de Nederlanse winkels ligt)
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Die vind ik juist zwaar teleurstellen.quote:Op zaterdag 18 april 2009 20:56 schreef Sjoegerd het volgende:
Oh en de Hartke HA3500 met een VX410 cab klinkt ook vrij goed naar mijn mening
De Jetsons zijn koelquote:Op zaterdag 18 april 2009 22:16 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Yikes! Soort van... Jetsonsbas.
Ligt aan de cab. Hartke heeft betere. De amp daarentegen schopt kontquote:Op zondag 19 april 2009 11:46 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Die vind ik juist zwaar teleurstellen.
Kreeg er geen fatsoenlijk geluid uit.
Ik heb precies die combo bespeeld.quote:Op zondag 19 april 2009 12:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ligt aan de cab. Hartke heeft betere. De amp daarentegen schopt kont.
Ik kon er in combinatie met die Ibanez SR500 een prima geluid uit halen anderquote:Op zondag 19 april 2009 11:46 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Die vind ik juist zwaar teleurstellen.
Kreeg er geen fatsoenlijk geluid uit.
Ik weet niet wat er mis mee isquote:Op zondag 19 april 2009 19:59 schreef Witchfynder het volgende:
Dar is toch de Hydrive, die HX? Wat vond je er mis mee? Ik ben er namelijk erg in geïnteresseerd, maar heb hem nog niet kunnen testen.
Ah, vandaar. Dan ben ik niet geïnteresseerdquote:Op zondag 19 april 2009 20:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er mis mee is, ik vond e VX gewoon fijner klinken. Denk dat de VX juist wat warmer is dan de andere cabs.
Altijd handig om eerst te proberenquote:Op zondag 19 april 2009 21:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ah, vandaar. Dan ben ik niet geïnteresseerd. Ik zoek juist iets wat meer prikt dan wat ik nu heb (Ashdown MAG410). Aluminium cones lijken mij wel interessant, maar wil wel een beetje diepte bewaren, dus wellicht is zo'n HyDrive wat dan. Nou ja, maar proberen een keer
.
Ik heb eens daarmee gespeeld. Toen ik nog geen eigen cab had heb ik twee keer een Ampeg 410 geleend. Klonk wel lekker, maar ik vond niet dat hij daarmee beter klonk dan met de Ashdown bijv.quote:Op zondag 19 april 2009 22:19 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Altijd handig om eerst te proberen. Denk dat ik voordat ik de keuze maak (wat nog wel minstens een jaar gaat duren), die Hartke top ook eens met andere cabs ga proberen. Denk daarbij aan een Ampeg 410 ofzo.
De SVT-3 klinkt ook super, heb er een optreden op mogen spelenquote:Op zondag 19 april 2009 22:24 schreef bas-beest het volgende:
weet je wat ook zo'n ongelooflijk lekkere stack is om op te spelen?
Deze...
[ afbeelding ]
http://www.ampeg.com/products/classic/svtcl/index.html
[ afbeelding ]
http://www.ampeg.com/products/classic/svt810e/index.html
ondanks dat ik 'm niet echt voor metal geschikt vind, is het geluid zo verschikkelijk mooi*1
*1: ik wilde wat anders neerzetten, maar ik heb het netjes gehouden
DIe stond opgesteld in een muziekwinkel waar ik wel meer wat dingen gehaald had en ik heb gewoon gevraagd of ik ff over deze mocht spelen. Zegt die verkoper: Dat is goed, als je hem maar niet te hard zet
ik weet het, maar niet die ene die ik net neerzettequote:Op zondag 19 april 2009 22:36 schreef Andyy het volgende:
[..]
De SVT-3 klinkt ook super, heb er een optreden op mogen spelen
en zeker geschikt voor metal, hoezo zie je anders vrijwel alle metal bands met Ampeg ?
effecten moet je ook bas>effecten>input doenquote:Op zondag 19 april 2009 22:52 schreef bas-beest het volgende:
[..]
ik weet het, maar niet die ene die ik net neerzetteHet kan wel, als je van een redelijk warm geluid houdt
Voor zover ik het me goed kan herinneren, kun je er bijv. geen effecten op aansluiten
Werkt niet echt in een rack hequote:Op zondag 19 april 2009 23:22 schreef Andyy het volgende:
[..]
effecten moet je ook bas>effecten>input doen
Dat hangt van de makelij van die dingen af. Rackunits moet je meestal in je loop doen (zoals de TC Electronics G-Sharp die ik heb) en pedalen eigenlijk altijd vóór je input. Floorprocessors kunnen vaak beiden, maar de meeste mensen sluiten die ook voor de input aan.quote:Op zondag 19 april 2009 23:32 schreef Sjoegerd het volgende:
Welke effecten moet je eigenlijks in de FX-loop doen en welke tussen je bas en versterker?
Dus mijn toekomstige effecten naast mijn Bass Big Muff gewoon aan elkaar linken en naar de inputquote:Op zondag 19 april 2009 23:35 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat hangt van de makelij van die dingen af. Rackunits moet je meestal in je loop doen (zoals de TC Electronics G-Sharp die ik heb) en pedalen eigenlijk altijd vóór je input. Floorprocessors kunnen vaak beiden, maar de meeste mensen sluiten die ook voor de input aan.
Als ik de G-Sharp niet na een pre-amp aansluit, doet hij niet veel.
Yep. De volgorde maakt wel uit, maar daarover kun je meestal wel in de beschrijving lezen.quote:Op zondag 19 april 2009 23:59 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dus mijn toekomstige effecten naast mijn Bass Big Muff gewoon aan elkaar linken en naar de input.
Ook kwestie van uitproberen lijkt me.quote:Op maandag 20 april 2009 00:14 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Yep. De volgorde maakt wel uit, maar daarover kun je meestal wel in de beschrijving lezen.
Je moet bijv geen compressor na je distortion doen, maar liever ervoor etc.
Check deze sitequote:Op dinsdag 21 april 2009 17:44 schreef Sjoegerd het volgende:
Eigenlijks zou ik voor de lol wel een pedaaltje willen maken, een volume boost ofzo. Dus 1 volume pot en 1 drukknop ofzo. Heeft iemand hier een schematje voor?
In ieder geval genoeg te vinden daarquote:Op dinsdag 21 april 2009 18:31 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Check deze site![]()
http://www.diystompboxes.com/pedals/schematics.html
quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:49 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
In ieder geval genoeg te vinden daar, eens kijken of ik een volume boost kan vinden. In ieder geval bedankt
Ik wil het maken omdat ik het leuk vind om bezig te zijnquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:47 schreef Witchfynder het volgende:
Wil je dat uit educatieve overwegingen maken? Want je kunt ook de Electro-Harmonix LPB-1 kopen voor nog geen 40,-. Veel goedkoper kun je het niet maken (onderdelen+moeite)..
En zo schijnt het te werken:
[ afbeelding ]
Die 'lelijke' is 12 geloof ik. Klinkt prima!quote:
Samples!quote:Op zondag 26 april 2009 15:49 schreef On het volgende:
Gisteren vond ik een digitech pedaal met allerlei soorten effecten en een drumcomputer die ik wel eens aan mijn gitaar aansloot. Maar hij werkt ook prima op mijn bas. Erg cool, om met zo'n drumpjoetertje mee te spelen.
Meh ik heb geen goede apparatuur, ga binnenkort wel een kabeltje kopen zodat ik in mijn computer kan spelen. En ben nog driftig aan het oefenen.quote:
Dat heb ik ook gedaan, en mijn geluidkaart is nu kapot. Maar kan er natuurlijk ook aan liggen dat me me versterker 300 watt is. Pas iig goed opquote:Op zondag 26 april 2009 19:33 schreef On het volgende:
[..]
Meh ik heb geen goede apparatuur, ga binnenkort wel een kabeltje kopen zodat ik in mijn computer kan spelen. En ben nog driftig aan het oefenen.
Bedankt voor de tip.quote:Op zondag 26 april 2009 20:10 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gedaan, en mijn geluidkaart is nu kapot. Maar kan er natuurlijk ook aan liggen dat me me versterker 300 watt is. Pas iig goed op
Dat 2e is betere oplossingquote:Op zondag 26 april 2009 21:39 schreef On het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip.Moet je dan met een versterker ertussen spelen? Is het niet mogelijk om je bas aan je pc aan te sluiten en dan via een programma het volume en effecten etc. te bepalen.
Neem de P-Bassquote:Op dinsdag 28 april 2009 09:12 schreef Rechterbal het volgende:
Ik heb me nieuwe bas al een beetje uitgezocht.
Twijfel tussen de Violia Bass(+- 250 euri) van Epiphone, of een Squier P-Bass. (+-250 tot 350)
![]()
Raar gevoel? Wat voor raar gevoel?quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:48 schreef Rechterbal het volgende:
Stel dat ik de P-Bass kies, dan weet ik gelijk al me 3e bass.
Hij's zo mooi, en klinkt ook nog eens nais. Wel raar gevoel in armen.
De body voelt raar ivgm andere bassen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:49 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Raar gevoel? Wat voor raar gevoel?
The Old Firmquote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:18 schreef Witchfynder het volgende:
Wie waren het dan?
De meeste folkbandjes, zelfs met bassist, doen niet zoveel toffe dingen met de bas. Behalve Silly Wizard. Goede bassist, geweldige accordeonist.
Soms ga ik als ik op vakantie ben gewoon een muziekwinkel in om effe te spelenquote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:52 schreef Sautor het volgende:
Ik heb al een week geen bass meer gespeeld (vakantie), maar ik moet nog tot na het weekend wachten![]()
Volgende keer toch maar meenemen dan achterin de auto ofzo
quote:Op maandag 4 mei 2009 13:14 schreef Rechterbal het volgende:
Ik snap de toonladders eindelijk. Boh, wat kun je daar leuke dingen mee doen zeg
![]()
Knap!quote:Op maandag 4 mei 2009 18:17 schreef tomtomkortom het volgende:
En ik heb zojuist mijn lage B-snaar gebroken! WTF
Moet er bij zeggen dat ik die snaar niet zo vaak gebruik. Het is wel eens leuk bij opklimmen / voor de variatie of als echt laag wel kan. Merendeel van de tijd leunt mijn duim erop :S
omgomg!quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:48 schreef J0ttem het volgende:
Grrr, vind ik eens een 2ehands Musicman Bongo voor 'maar' 800 euro (precies in de kleur die ik wil en in perfecte staat), verstuurd die gast m alleen binnen Amerika.
Echt fucking frustrerend, zo'n koopje vind je niet snel weer.
Ik duim voor jequote:Op maandag 4 mei 2009 22:52 schreef J0ttem het volgende:
[..]
omgomg!
Ik heb een bericht van die gozer gekregen, en hij wil t overwegen die bas aan mij te verkopen als ie binnen een week geen andere koper uit Amerika heeft.
Das dus ff duimen geblazen
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 16:19 schreef Witchfynder het volgende:
Ik duim mee! Ik wou dat ik een bongo had, ik zou hem dan met liefde aan je verkopen.
.
Link?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:54 schreef Daantke het volgende:
Mijn akoestische bas staat op Marktplaats, hoeft niet per se weg maar ik speel er nooit meer op. Ik zie nog wel of er genoeg geboden wordt.
ik hoop het voor je... veel succes in ieder geval.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 00:35 schreef Daantke het volgende:
Heb 'm hoogstwaarschijnlijk morgenochtend verkocht...
Enkelspoelquote:Op zaterdag 9 mei 2009 09:01 schreef KaMo het volgende:
Over een tijdje heb ik:
[ afbeelding ]
Maar dan met Maple fretboard
Al eerdere ervaring (gitaar/banjo?)quote:Op zaterdag 9 mei 2009 22:22 schreef blckbb het volgende:
Zo'n anderhalf uur geleden begonnen met bassen..
All My Loving van The Beatles lukt al
Speel bijna een jaar gitaar.. Dus kan me voorstellen dat mijn vingers beter getraind zijn dan bas-beginners.quote:
Ja, en dan snap je ookal hoe tabs/noten werken ongeveerquote:Op zondag 10 mei 2009 13:06 schreef blckbb het volgende:
[..]
Speel bijna een jaar gitaar.. Dus kan me voorstellen dat mijn vingers beter getraind zijn dan bas-beginners.
quote:Op zondag 10 mei 2009 21:18 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja, en dan snap je ookal hoe tabs/noten werken ongeveer
Ik leen wat van mijn buurman, kan er helaas niet al te veel op spelen though..quote:
Samples!quote:Op maandag 11 mei 2009 00:21 schreef On het volgende:
Na het roken van wat geestverruimende middelen de vorige nacht kreeg ik vandaag enorm veel inspiratie en heb een paar OM achtige baslijntjes geschreven. Heb ook een instelling gevonden op mijn digitecht computertje dat je wel heel clean klinkt maar er een beetje delay op kunt gooien.
http://www2.hku.nl/~torre(...)uploads/7047-015.jpg
Ik ben verliefd op die basgitaar van de Staat hierboven. Het is geloof ik een gibson 1969, maar kost rond de 1,8k helaasch.
Yamaha is primaha!quote:Op maandag 11 mei 2009 08:10 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik leen wat van mijn buurman, kan er helaas niet al te veel op spelen though..
Tis een yamaha maar precies weet ik niet
Ronken als Lemmyquote:Op maandag 11 mei 2009 11:24 schreef Witchfynder het volgende:
Verdorie, dat brugelement en die snaren heerschen wel! Prikte er zaterdag geweldig doorheen in de mix en ronkte als maar kan.
Mwoa bassisten horen toch achter het gordijn te staan dus maakt dat kwa podiumpresentatie niet veel uitquote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:48 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind het geluid mooi, maar die dingen echt fokking lelijk.
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:51 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Mwoa bassisten horen toch achter het gordijn te staan dus maakt dat kwa podiumpresentatie niet veel uit
idd., Blikken Rakkers zijn ook niet mijn dingquote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:48 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind het geluid mooi, maar die dingen echt fokking lelijk.
Ooit als ik de geld gonorroe heb ga ik er 1 kopenquote:Op woensdag 13 mei 2009 00:02 schreef bas-beest het volgende:
[..]
idd., Blikken Rakkers zijn ook niet mijn ding
Ik ben echt al een week die bas aan het bekijken want ik heb veel geld terug gekregen van mijn loonbelasting en zou er zo één net kunnen betalen. Maar ik denk dat ik beter kan gaan voor een Indie IRK scheelt zo'n 1000 euro.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:38 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ronken als Lemmy![]()
![]()
[ afbeelding ]
![]()
Ik zou eerder voor een tweedehands Rickenbacker gaan (Al weet ik niet hoe goed de Indie's zijn).quote:Op woensdag 13 mei 2009 00:14 schreef On het volgende:
[..]
Ik ben echt al een week die bas aan het bekijken want ik heb veel geld terug gekregen van mijn loonbelasting en zou er zo één net kunnen betalen. Maar ik denk dat ik beter kan gaan voor een Indie IRK scheelt zo'n 1000 euro.![]()
[ afbeelding ]
Iemand ervaring met deze? Ik ga er zelf natuurlijk nog op spelen.
Zoiets ofzoquote:We hebben een tijdje van iemand een basversterker geleend voor in het oefenhok en deze via de pre-out ook weer over de monitor gedaan dat klonk echt supergoed. Hiervoor deden we het alleen over de monitoring maar nu komen we er achter dat dat toch echt een stuk minder is. Daarom willen we dus voor onszelf nog een basversterker aanschaffen hoeft dus niet zo'n grote te zijn gewoon voldoende voor in het oefenhok. En er moet een Pre-out opzitten. Liefst een 12" speaker. Iemand toevallig nog een leuke tip of iets moois staanEn we willen het niet te duur maken dus het liefst een prijs/kwaliteits verhouding gezien mooi oplossing
![]()
Hmm wat ik op internet vind aan 2e handsjes is nogsteeds vrij prijzig. Kan ik beter een nieuwe kopen, maar ik denk dat ik toch beter eerst zon Indie kan proberen, het scheelt een klap geld en ik ben nu ook weer niet zo'n meester bassist dat ik de verschillen erg trek. Thanks.quote:Op woensdag 13 mei 2009 00:26 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ik zou eerder voor een tweedehands Rickenbacker gaan (Al weet ik niet hoe goed de Indie's zijn).
Dit ivm de kwaliteit die echt zeer goed is bij echte Rickenbacker's en dan de dubble truss rod (Heeft Indie die ook?) en niet in de laatste plaats de elementen die zijn erg goed en apart je hoort het direct als het een rickenbacker is(Dus een nepper hoor je ook direct ... ).
Die is wel leuk, maar ik kreeg er niks fatsoenlijks uit tijdens een gig toen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]
Deze is het gewordeniets duurder uitgevallen allemaal maar hij wou toch kijken voor een nieuwe amp
Hartke HA3500 en een XLcab eronder, ben benieuwd moet bijna wel vet gaan klinken
Ik heb juist wel goede ervaring met Harkte on stage (weet nietb oh het deze is, zal wel niet, hij zat in een rackquote:Op woensdag 13 mei 2009 19:51 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Die is wel leuk, maar ik kreeg er niks fatsoenlijks uit tijdens een gig toen.
Hartke en ik hebben gewoon ruzie gehad die keer, denk ik.quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:07 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik heb juist wel goede ervaring met Harkte on stage (weet nietb oh het deze is, zal wel niet, hij zat in een rack
Je speelt? (ashdown staat me bij?)quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:20 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Hartke en ik hebben gewoon ruzie gehad die keer, denk ik.
Jullie snapten elkaar niet. Net een huwelijkquote:Op woensdag 13 mei 2009 20:20 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Hartke en ik hebben gewoon ruzie gehad die keer, denk ik.
Ah! Zijn ook best nice!quote:
Vertel! Set-up, en wat speel je zoal?quote:
Das nen mooie! Is leuk voor erbij, thuis speel ik ook meer gitaar!quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:53 schreef Jorikjet het volgende:
witte epiphone thunderbird! heb hem vooral voor opnemen, maar soms ook mee jammen of liedjes naspelen. ben zelf veel van de led zeppelin enzo, dus dan vooral zulke liedjes.
oja, ben gitarist, doe dit voor erbij![]()
[ afbeelding ]
Onderschat geld nietquote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:17 schreef Rechterbal het volgende:
Nja, voor 250 ballen heb je al een Epiphone Viola Bass.
Leuk voor erbij, toch?
Nja, je hebt idd niet elk moment 250 euri.quote:
Doen.quote:Op maandag 18 mei 2009 23:54 schreef allsystemshalt het volgende:Nog niemand heeft vandaag en/of gister in dit topic iets vermeld over de basgitaar
![]()
Nou ik wel hoor![]()
Ik zou bijna een foto van mijn bas posten, maar het is niet echt een om over op te scheppen
Voor zover ik het op het interwebs kan vinden zijn er geen foto's van het model wat ik heb.quote:
Hij komt er toch echt!quote:
Word je gesponsord, of betaal je zelf?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:14 schreef KaMo het volgende:
[..]
Hij komt er toch echt!
[ afbeelding ]
Met een spookje erop waarschijnlijk!
(ik ga hem laten bouwen)
Verdiensten van de bandquote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:32 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Word je gesponsord, of betaal je zelf?
Geld wat we met de band verdient hebben (gigs en CD's)quote:
pcies en als je al wat over hebt gaat dat op aan snaren drumvel snoeren of andere materiaalmeuk.quote:Op woensdag 20 mei 2009 08:53 schreef Witchfynder het volgende:
Hebben jullie geen kosten? Of sponsoren jullie ouders dat?. Wij zijn vaak de helft van het gage al aan benzine kwijt
.
Dat vind ik zo domquote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:16 schreef KaMo het volgende:
[..]
Geld wat we met de band verdient hebben (gigs en CD's)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |