abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1811363
Er zijn in Nederland maar weinig bassisten, komt dit doordat het instrument lomper is om te bespelen? (dus meer energie kost). Is het gewoon te moeilijk. Ik zou het leuk vinden als in dit topic alles over de basgitaar besproken zou worden. Geef de bas meer bekendheid!!!!!!!
  donderdag 4 oktober 2001 @ 10:47:57 #2
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_1811372
Met een keyboard kan je leuke effectjes maken
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_1811392
Niets is zo cool als een strakke baslijn neerzetten zamen met een drummer en 100% grooven!!
  donderdag 4 oktober 2001 @ 10:51:45 #4
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_1811407
Of leuk Vader Jacob op je keyboard en dan effectjes toevoegen
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_1811410
quote:
komt dit doordat het instrument lomper is om te bespelen? (dus meer energie kost). Is het gewoon te moeilijk?
Denk ik niet, misschien omdat het niet echt een solo instrument is?
tabula rasa
  donderdag 4 oktober 2001 @ 10:53:48 #6
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_1811419
* deGVR is een 5-stringer...

maar is slechts een beginner en kan er nog geen moer van

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  donderdag 4 oktober 2001 @ 10:54:26 #7
12505 deGVR
pi_1811427
quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 10:52 schreef aphx het volgende:

[..]

Denk ik niet, misschien omdat het niet echt een solo instrument is?

Les Claypool wel een shoren spelen?
pi_1811451
De moeilijkheid van een instument wordt niet bepaald door het wel of niet zijn van een solo-instrument. Het belangrijkste is dat de muziek een bepaalde groove heeft, het moet swingen. Een solo kan nog zo virtuoos zijn, als er geen lekkere begeleiding is tijdens de solo (wat meestal improvisatie is) kan de solist nooit lekker staan te spelen.
Als je speelt met een groep is iedereen gelijkwaardig en iedereen heeft een evengroot aandeel in het geheel.
pi_1811483
4 stringer low end ranger meld zich

Vampier

Free people own guns! Slaves do not!
pi_1811503
O ja, ik speel trouwens op een Fender precision Lyte deLuxe. En een Ibanez soundgear sr400. Ik heb een Laney BC250 bascombo, maar die ruil ik binnenkort in.
pi_1811719
Niets is natuurlijk zo mooi als een musicman
pi_1811741
* Mutt meldt zich als bassistje....
trouwens best veel topics al hierover toch
pi_1811743
Musicman
  donderdag 4 oktober 2001 @ 11:34:19 #14
13973 ranja
image means nothing
pi_1811750
quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 10:46 schreef Chiele25 het volgende:
Er zijn in Nederland maar weinig bassisten
Ehm?? Volgens mij heeft elke band toch echt een bassist(e), of het nou Blof of Krezip is, Kane of Heideroosjes, Skik of Rowwen heze... ok de namen zijn niet altijd bekend, dat is eigenlijk alleen Rinus Gerritsen... maar het is dus onzin dat er weinig bassisten zijn.
pi_1811771
Mijn bedoeling van dit topic is niet gewoon zeuren over instrumenten, ik wil het er eigenlijk over hebben waarom iedereen bas is gaan spelen, wat voor stijl, enwat volgens hun de perfecte bassapparatuur is voor de stijl die ze spelen.
pi_1811794
Er zijn echt weinig bassisten, iedereen die in een band speelt en op zoek is naar een bassist komt daar achter. Veel bassisten (ikzelf ook) zijn pas bas beginnen te spelen toen ze in een band kwamen waar ze eerst een ander instrument speelden. Als er geen bassist gevonden wordt neemt iemand uit noodzaak een bas ter hand.
pi_1811842
quote:
Er zijn in Nederland maar weinig bassisten, komt dit doordat het instrument lomper is om te bespelen? (dus meer energie kost). Is het gewoon te moeilijk.
Lijkt me niet het geval aangezien er genoeg vrouwen zijn die op internationaal niveau meedraaien. Denk aan Kim Deal, D'Arcy Wretzky, Melissa Auf der Mauer, bassiste van JJ74 (naam ben ik kwijt)
And we're changing our ways, taking different roads
  donderdag 4 oktober 2001 @ 12:15:51 #18
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1812207
quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 11:36 schreef Chiele25 het volgende:
Mijn bedoeling van dit topic is niet gewoon zeuren over instrumenten, ik wil het er eigenlijk over hebben waarom iedereen bas is gaan spelen, wat voor stijl, enwat volgens hun de perfecte bassapparatuur is voor de stijl die ze spelen.
Waarom? Vond het wel stoer staan. IIG stoerder dan luchtgitaar.

Stijl - Probeer van alles. Meestal 6ties achtige zut. Soms wat punk.

Perfecte basapparatuur: Geen idee, ik heb zelf een epiphone Thunderbird IV met een Peavey TKO 80 amp. En dat speelt wel erg lekker.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  donderdag 4 oktober 2001 @ 13:11:01 #19
13973 ranja
image means nothing
pi_1812696
quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 11:43 schreef poppyZbrite het volgende:

[..]

Lijkt me niet het geval aangezien er genoeg vrouwen zijn die op internationaal niveau meedraaien. Denk aan Kim Deal, D'Arcy Wretzky, Melissa Auf der Mauer, bassiste van JJ74 (naam ben ik kwijt)

Het grappige is wel dat opvallend vaak een band die 1 vrouw heeft, dat ook de bassist is... behalve bovengenoemden ook Sonic youth (Kim Gordon), My vitriol, Superchunk... Suzi Quatro is natuurlijk de bekendste solozangeres die ook bassiste is... ("geeft zo'n lekker gevoel in m'n onderbuik" zei ze altijd).
  donderdag 4 oktober 2001 @ 13:33:28 #20
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1812930
Het is vooral de combinatie bas-drums die zo lekker kan zijn. Ik hou wel van die strákke ritmesecties die perfect op elkaar ingespeeld zijn.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  donderdag 4 oktober 2001 @ 13:36:31 #21
12505 deGVR
pi_1812958
Misschien is dit ook de goeie plek voor een beginner om wat tips te vragen?

* deGVR leert te spelen op een Ibanez EDB605 (ergodyne 5-string dus)

gewoon algemene beginners tips?

donderdag 4 oktober 2001 @ 13:48:34 #22
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_1813081
quote:
Er zijn in Nederland maar weinig bassisten...
Oh ja, waar baseer je dat op

In verhouding tot gitaristen en keyboarders zijn er inderdaad weinig bassisten, maar ik ken er genoeg

Maar laat ik mij hier ff melden:

Ik speel dus basgitaar in een bandje (Superdufte). Ik heb een 4-snarige Musicman Stingray, een 4-snarige Aria Pro II en een 5-snarige Yamaha BBN5-II basgitaar. Al jaren speel ik op een Trace Elliot 1210 HSMX combo-versterker, maar daar ben ik niet zo blij mee... Ik zou graag een Ampeg SVT of een Mesa Boogie systeem willen kopen (eerst moet ik daar wat geld voor hebben )

What's the speed of Dark?
  donderdag 4 oktober 2001 @ 13:54:41 #23
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1813154
quote:
Op donderdag 04 oktober 2001 13:36 schreef deGVR het volgende:
gewoon algemene beginners tips?
- Leer de namen van de noten op je hals. Misschien een dooddoener, maar ik kom zovaak muzikanten tegen die het bijv. nog steeds hebben over 'het vijfde vakje op de derde snaar'.

- Oefenen, oefenen en nog eens oefenen...

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  donderdag 4 oktober 2001 @ 14:04:24 #24
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1813271
De Zonen van Zorn hebben trouwens eeen zeer goeie bassist. Laat dat even duidelijk zijn..
pi_1814605
Komt ie

Ario Pro II Slb

Mijn style komt nog het meest overeen met Cliff Burton en Peter Steele (combi) en ja ik speel ook accoorden op dat ding.

Eigenlijk speel ik ook een beetje vals

GreeTz

Vampier

[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 04-10-2001 16:36]

Free people own guns! Slaves do not!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')