quote:Denk ik niet, misschien omdat het niet echt een solo instrument is?
komt dit doordat het instrument lomper is om te bespelen? (dus meer energie kost). Is het gewoon te moeilijk?
maar is slechts een beginner en kan er nog geen moer van
quote:Les Claypool wel een shoren spelen?
Op donderdag 04 oktober 2001 10:52 schreef aphx het volgende:[..]
Denk ik niet, misschien omdat het niet echt een solo instrument is?
quote:Ehm?? Volgens mij heeft elke band toch echt een bassist(e), of het nou Blof of Krezip is, Kane of Heideroosjes, Skik of Rowwen heze... ok de namen zijn niet altijd bekend, dat is eigenlijk alleen Rinus Gerritsen... maar het is dus onzin dat er weinig bassisten zijn.
Op donderdag 04 oktober 2001 10:46 schreef Chiele25 het volgende:
Er zijn in Nederland maar weinig bassisten
quote:Lijkt me niet het geval aangezien er genoeg vrouwen zijn die op internationaal niveau meedraaien. Denk aan Kim Deal, D'Arcy Wretzky, Melissa Auf der Mauer, bassiste van JJ74 (naam ben ik kwijt)
Er zijn in Nederland maar weinig bassisten, komt dit doordat het instrument lomper is om te bespelen? (dus meer energie kost). Is het gewoon te moeilijk.
quote:Waarom? Vond het wel stoer staan. IIG stoerder dan luchtgitaar.
Op donderdag 04 oktober 2001 11:36 schreef Chiele25 het volgende:
Mijn bedoeling van dit topic is niet gewoon zeuren over instrumenten, ik wil het er eigenlijk over hebben waarom iedereen bas is gaan spelen, wat voor stijl, enwat volgens hun de perfecte bassapparatuur is voor de stijl die ze spelen.
Stijl - Probeer van alles. Meestal 6ties achtige zut. Soms wat punk.
Perfecte basapparatuur: Geen idee, ik heb zelf een epiphone Thunderbird IV met een Peavey TKO 80 amp. En dat speelt wel erg lekker.
quote:Het grappige is wel dat opvallend vaak een band die 1 vrouw heeft, dat ook de bassist is... behalve bovengenoemden ook Sonic youth (Kim Gordon), My vitriol, Superchunk... Suzi Quatro is natuurlijk de bekendste solozangeres die ook bassiste is... ("geeft zo'n lekker gevoel in m'n onderbuik" zei ze altijd).
Op donderdag 04 oktober 2001 11:43 schreef poppyZbrite het volgende:[..]
Lijkt me niet het geval aangezien er genoeg vrouwen zijn die op internationaal niveau meedraaien. Denk aan Kim Deal, D'Arcy Wretzky, Melissa Auf der Mauer, bassiste van JJ74 (naam ben ik kwijt)
* deGVR leert te spelen op een Ibanez EDB605 (ergodyne 5-string dus)
gewoon algemene beginners tips?
quote:Oh ja, waar baseer je dat op
Er zijn in Nederland maar weinig bassisten...
In verhouding tot gitaristen en keyboarders zijn er inderdaad weinig bassisten, maar ik ken er genoeg
Maar laat ik mij hier ff melden:
Ik speel dus basgitaar in een bandje (Superdufte). Ik heb een 4-snarige Musicman Stingray, een 4-snarige Aria Pro II en een 5-snarige Yamaha BBN5-II basgitaar. Al jaren speel ik op een Trace Elliot 1210 HSMX combo-versterker, maar daar ben ik niet zo blij mee... Ik zou graag een Ampeg SVT of een Mesa Boogie systeem willen kopen (eerst moet ik daar wat geld voor hebben )
quote:- Leer de namen van de noten op je hals. Misschien een dooddoener, maar ik kom zovaak muzikanten tegen die het bijv. nog steeds hebben over 'het vijfde vakje op de derde snaar'.
Op donderdag 04 oktober 2001 13:36 schreef deGVR het volgende:
gewoon algemene beginners tips?
- Oefenen, oefenen en nog eens oefenen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |