Kan wel, maar je hebt kans dat je versterker de lage tonen niet aan kan. Bovendien klinkt t allemaal veel mooier op een echte basversterkerquote:Op maandag 6 april 2009 14:28 schreef Assassin92 het volgende:
Hoi, ik wil graag ook binnenkort met bassen, en had een vraagje.
Ik heb hier al een gitaar + versterker staan. Heb ik als ik een bass koop, ook een speciale bassversterker nodig, of kan ik hiervoor mijn "gewone" gitaar versterker voor gebruiken?
ja, idd bedankt voor het maken van de opzetquote:Op maandag 6 april 2009 18:15 schreef Rechterbal het volgende:
Bedankt Rechterbal, voor het vele werk van de OP![]()
Mweh, ik heb de afgelopen paar dagen nog geen kans gehad om me amp open te draaien. I hate that.
Vervelend is dat he? Je kan hem wel heel zachtjes zetten, doe ik altijd als het laat wordt, maar echt het mooie geluidquote:Op maandag 6 april 2009 18:15 schreef Rechterbal het volgende:
Mweh, ik heb de afgelopen paar dagen nog geen kans gehad om me amp open te draaien. I hate that.
Wat heb je dan eigenlijk?quote:Op maandag 6 april 2009 18:32 schreef Rechterbal het volgende:
Wraaa. Me versterker lonkt. Hij roept me naam.
Bassisten topic #4, laag lager laagstquote:Op maandag 6 april 2009 20:01 schreef bas-beest het volgende:
zoals jullie zien, ben ik zo vrij geweest om een topic-reeks aan de OP toe te voegen, alleen kan ik totnutoe deel 4 niet vinden.
Misschien dat Witchfynder of anderen uit deel 5 zich kunnen herinneren hoe dat topic heet?
Ik dacht die heb ik ook nog wel in mijn AT staan, maar toen was ik nog gewoon een lurkerquote:Op maandag 6 april 2009 20:10 schreef KaMo het volgende:
[..]
Bassisten topic #4, laag lager laagst
Nu voel ik me oldbie
quote:Op maandag 6 april 2009 20:10 schreef KaMo het volgende:
[..]
Bassisten topic #4, laag lager laagst
Nu voel ik me oldbie
Zo! Mierenneukersquote:Op maandag 6 april 2009 21:38 schreef Rechterbal het volgende:
Kamo, pak dadelijk de nieuwe versie eens
Wacht maar tot volgende topic, nu bas!quote:Op maandag 6 april 2009 21:58 schreef Rechterbal het volgende:
Dat worden wel lange rijtjes men.
Zullen we ze naast elkaar zetten
quote:
quote:Op maandag 6 april 2009 22:07 schreef Sautor het volgende:
[..]!
Maar meestal standard tuning, met een uitstap naar Dropped D voor sommige nummers van Muse/Interpol.
Bij mij ookquote:Op maandag 6 april 2009 22:45 schreef Sautor het volgende:
[..]
Hij is een van de redenen waarom ik bass ben gaan spelen
Staat niet in de Wiki gok ikquote:Op maandag 6 april 2009 22:59 schreef bas-beest het volgende:
@Kamo, waarom staat die topic-reeks niet in jouw versie van de OP?
Owja, ik speel meestal BEADG
Gewoon, EADG. Ik zou niet weten waarom ik iets anders nodig heb.quote:Op maandag 6 april 2009 22:03 schreef KaMo het volgende:
[..]
Wacht maar tot volgende topic, nu bas!
Welke stemmingen spelen jullie zoal?
Ik meestal als ik blij ben!![]()
Ik in DGCF
damn, ik heb het er voor de toekomst gelijk ff tussengezet...quote:Op maandag 6 april 2009 23:02 schreef KaMo het volgende:
[..]
Staat niet in de Wiki gok ik
Ah 5 snarig! Ik heb het geprobeert, maar ik heb kleine handen dus niks voor mij, misschien als ik wat ouder ben (ik ben over een maand pas legaaldrinkende)
Pics!quote:Op maandag 6 april 2009 23:09 schreef bas-beest het volgende:
[..]
damn, ik heb het er voor de toekomst gelijk ff tussengezet...
En idd. vijfsnarig, Ibanez SR765 (helemaal zwart, ook de nek)
Je weet maar nooit! (zoals eerder vertelkd speel in in DGCF vanwege mijn band, dan haalt de zanger hetquote:Op maandag 6 april 2009 23:07 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Gewoon, EADG. Ik zou niet weten waarom ik iets anders nodig heb.
Ja, dat kanquote:Op maandag 6 april 2009 23:14 schreef KaMo het volgende:
[..]
Pics!
[..]
Je weet maar nooit! (zoals eerder vertelkd speel in in DGCF vanwege mijn band, dan haalt de zanger het)
dan moet je eens met de bassist van Officium Triste gaan praten, die heeft zelfs ooit gaten moeten boren in z'n body omdat anders de snaren niet pasten...quote:Op maandag 6 april 2009 23:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Al lijken mij de snaren dan wel erg slap of erg dik worden gelijk. Ik heb zaterdag een .095 E-snaar uit de kam geramd, laat staan wat ik met die snaar in D zou doen?
.
en dat vind ik nou net wél mooi, ieder zijn smaak toch?quote:En 5-snarige bassen... tja, ik houd niet zo van dat zompige geluid van een B-snaar.
heel veel speelplezier!quote:Overigens ga ik morgenmiddag mijn ontfrette bas ophalen!.
Absoluut! Er zijn ook bassisten die het gruwelijk vinden gekletter te horen. Ik vind het heerlijk. Lekker ronken en kletteren, hoop mid er in.quote:Op maandag 6 april 2009 23:57 schreef bas-beest het volgende:
en dat vind ik nou net wél mooi, ieder zijn smaak toch?
Voor mij is het als D dropquote:Op dinsdag 7 april 2009 12:15 schreef Brammie1 het volgende:
CDCF gebruik ik alleen als ik nummers van Rammstein of System of a Down speel. Maar het speelt niet zo relaxed
Thxquote:Op woensdag 8 april 2009 01:04 schreef bas-beest het volgende:
ik heb je ff in de broncode gezet, dus bij een volgende update van de OP, sta je er gezellig tussen
Gaaf, ik wil ooit ook nog wel eens een knutsel P gaan ontfrettenquote:Op woensdag 8 april 2009 21:27 schreef Witchfynder het volgende:
Zo, het is wennen dat fretloze, maar best leuk. Begin nu al automatisch mijn vingers op de goede plek te zetten (op de fretlijn). Over een tijdje heb ik geen fretlijntjes meer nodig, maar voel en hoor ik het gewoon.
.
Ik ben bassist in mijn bandquote:Op woensdag 8 april 2009 21:55 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik wist niet dat jij ook bassist was KaMo.
Dan heeft hij ZO'N opvallende bas....quote:Op woensdag 8 april 2009 21:55 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik wist niet dat jij ook bassist was KaMo.
Ja, inderdaadquote:Op donderdag 9 april 2009 00:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dan heeft hij ZO'N opvallende bas.....
Ben jij dit, of iemand van fok?quote:
Dat ben ikquote:
Ik snap je niet, miischien een sample van wat je bedoelt?quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:18 schreef Weeetikveel... het volgende:
Hee ik zit met het volgende he..
Ik heb eigenlijk nooit geleerd om met plectrum te spelen, kan alleen maar fingerstyle en slap-techniek. Nu ben ik sinds kort toch maar met plectrum bezig gegaan, ik wil namelijk streetpunk ed. spelen... maar 't lijkt wel hoe sneller ik de plectrum lijk te bewegen (tempo opvoeren) hoe gelijk de aanslagen (up- en downstrokes) lijken te gaan, 't is heel moeilijk uit te leggen maar 't klinkt een beetje als surfrock lead gitaar ritme..
Iemand die het tot dusver volgen kan enig idee waar dit aan ligt en hoe ik het verhelpen kan?
Ik begrijp niet uit je verhaal wat je probleem is. Wat ik uit jouw verhaal haal is "ik speel strak up- en downstrokes" en dat lijkt me niet zo'n probleem.quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:18 schreef Weeetikveel... het volgende:
Hee ik zit met het volgende he..
Ik heb eigenlijk nooit geleerd om met plectrum te spelen, kan alleen maar fingerstyle en slap-techniek. Nu ben ik sinds kort toch maar met plectrum bezig gegaan, ik wil namelijk streetpunk ed. spelen... maar 't lijkt wel hoe sneller ik de plectrum lijk te bewegen (tempo opvoeren) hoe gelijk de aanslagen (up- en downstrokes) lijken te gaan, 't is heel moeilijk uit te leggen maar 't klinkt een beetje als surfrock lead gitaar ritme..
Iemand die het tot dusver volgen kan enig idee waar dit aan ligt en hoe ik het verhelpen kan?
Het klinkt gewoon raar... Volgens mij zit er een verschil in de dynamiek tussen me up- en downstrokesquote:Op zaterdag 11 april 2009 03:02 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik begrijp niet uit je verhaal wat je probleem is. Wat ik uit jouw verhaal haal is "ik speel strak up- en downstrokes" en dat lijkt me niet zo'n probleem..
Zonder dat ik weet waar de oorzaak zit? Nogmaals niemand heeft mij ooit geleerd hoe de omgang met een plectrum werkt, het enige wat wij vroeger op les kregen was fingerstyle en slappenquote:Op zaterdag 11 april 2009 14:57 schreef Witchfynder het volgende:
Dat kan, maar dat zit hem denk ik dan vooral in jou, dus moet je oefenen.
of nog beter... maak er een foto van (of laat er een foto van maken)quote:Op zaterdag 11 april 2009 17:10 schreef Witchfynder het volgende:
Ok, mijn reactie was nogal kort, maar was nog wat brak.
Het is best lastig om even via een forum uit te leggen hoe je het beste met een plectrum om kunt gaan. Ik heb het ook nooit op les gehad, want idd, was not done. Mocht van mijn eerste en derde leraar ook geen metal spelen, nee, Jaco P. en consorten, dat was pas muziek.
Kun je een beetje omschrijven hoe je je plectrum vast houdt?
4 ftw!quote:Op zaterdag 11 april 2009 20:31 schreef bas-beest het volgende:
[..]
of nog beter... maak er een foto van (of laat er een foto van maken)
* bas-beest is trouwens met plectrum begonnen, maar ben al redelijk snel op alleen vingers overgestapt, 2/3 of heel soms 4
Ik ben van gitaar naar bas gegaan, dan is plectrumgebruik niet heel lastig. Alleen even wennen door de dikkere snaren. Maar toch speel ik veel liever met mijn vingers, gewoon dat gevoel dat de snaren langs je vingertoppen gaanquote:Op zaterdag 11 april 2009 22:38 schreef J0ttem het volgende:
Meh, ik speel af en toe met plectrum (die ik jat van me broertje, gitarist, hij heeft er toch genoeg) bij bepaalde nummers voor de andere sound.
't is dat k bijna alleen maar upstrokes doe omdat ik t gewend ben 'upstrokes' met mijn vingers te doen
Dunlop Gatorgrip 2.0. Ik houd niet van een meebuigende plectrum. Als ik gitaarspeel (wat ik nog nauwelijks doe), gebruik ik 1.14. Op mijn ukelele gebruik ik een wat dunnere die ik toevallig zag liggen.quote:Op zondag 12 april 2009 08:30 schreef Brammie1 het volgende:
ik speel ongeveer 50/50 met vingers en plectrum. Welke dikte plectrums gebruiken jullie eigenlijk? Ik 1.14
Als ik met plectrum speel 1.5, maar moet nog even een bergje kopen om wat fijns te vindenquote:Op zondag 12 april 2009 08:30 schreef Brammie1 het volgende:
ik speel ongeveer 50/50 met vingers en plectrum. Welke dikte plectrums gebruiken jullie eigenlijk? Ik 1.14
Nize, Ibanezquote:Op zondag 12 april 2009 19:32 schreef Rechterbal het volgende:
Kamo, je vroeg een paar dagen geleden wat ik had:
[ afbeelding ]
Dit schatje. Gallien Krueger Backline 600 met een Gallien Krueger 4x10inch BLX.
Daarbij de Ibanez Soundgear (![]()
). Verder heb ik nog zo'n Korg Tuner met plug, en nog wat kutampjes voorr gitaar en bas.
Dat verhaal van Ibanez klinkt bekend, heb zelf een GSR180. Die speelt wel ongelooflijk fijnquote:Op maandag 13 april 2009 12:21 schreef Rechterbal het volgende:
Maar het is de starterset gitaar van Ibanez. Ben er dus niet zo heel trots op, wel blij mee natuurlijk.
Ik weet nog niet of ik overstap op een andere Ibanez, of dat ik voor Fender ga.
Vind Ibanez zo'n 'can't go wrong' merk wat wel lekker speelt. Fender of Sqiuer heeft dan weer zo'n speciale klank die mij heel erg trekt, maar speelt iets anders. Beter? Slechter? Geen idee.
Maar ik ga toch pas over ene paar maanden voor een nieuwe kijken.
En die laarzen: echte cowboylaarzen uit de USA met cheap slangenleer. 50dollar tweedehands
Ik heb ook een GSR 190quote:Op maandag 13 april 2009 12:21 schreef Rechterbal het volgende:
Maar het is de starterset gitaar van Ibanez. Ben er dus niet zo heel trots op, wel blij mee natuurlijk.
Ik weet nog niet of ik overstap op een andere Ibanez, of dat ik voor Fender ga.
Vind Ibanez zo'n 'can't go wrong' merk wat wel lekker speelt. Fender of Sqiuer heeft dan weer zo'n speciale klank die mij heel erg trekt, maar speelt iets anders. Beter? Slechter? Geen idee.
Maar ik ga toch pas over ene paar maanden voor een nieuwe kijken.
En die laarzen: echte cowboylaarzen uit de USA met cheap slangenleer. 50dollar tweedehands
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |