abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:53:26 #76
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_67889456
Ken ik niet .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_67900907
Hee ik zit met het volgende he..
Ik heb eigenlijk nooit geleerd om met plectrum te spelen, kan alleen maar fingerstyle en slap-techniek. Nu ben ik sinds kort toch maar met plectrum bezig gegaan, ik wil namelijk streetpunk ed. spelen... maar 't lijkt wel hoe sneller ik de plectrum lijk te bewegen (tempo opvoeren) hoe gelijk de aanslagen (up- en downstrokes) lijken te gaan, 't is heel moeilijk uit te leggen maar 't klinkt een beetje als surfrock lead gitaar ritme..
Iemand die het tot dusver volgen kan enig idee waar dit aan ligt en hoe ik het verhelpen kan?
You know fuck all about heavy manners...
  zaterdag 11 april 2009 @ 01:46:19 #78
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_67916472
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:18 schreef Weeetikveel... het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit geleerd om met plectrum te spelen, kan alleen maar fingerstyle en slap-techniek. Nu ben ik sinds kort toch maar met plectrum bezig gegaan, ik wil namelijk streetpunk ed. spelen... maar 't lijkt wel hoe sneller ik de plectrum lijk te bewegen (tempo opvoeren) hoe gelijk de aanslagen (up- en downstrokes) lijken te gaan, 't is heel moeilijk uit te leggen maar 't klinkt een beetje als surfrock lead gitaar ritme..
Iemand die het tot dusver volgen kan enig idee waar dit aan ligt en hoe ik het verhelpen kan?
Ik snap je niet, miischien een sample van wat je bedoelt?

+

Ik zit dus met een dilemma,

er zijn 3 dingen die ik nog graag wil:
5 snaren
fretloos
en akoestisch

Ik ben dus nieuw met alle 3 de factoren (heb enkel een keer 5-string gespeeld)

Is het verstandig om een fretlose 5 snarige akoestiche bas te kopen?
Of kan ik beter een fretlose 4 akoestisch nemen,
of gewoon met fret 4.

Of een andere combi.
  zaterdag 11 april 2009 @ 03:02:46 #79
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_67917111
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:18 schreef Weeetikveel... het volgende:
Ik begrijp niet uit je verhaal wat je probleem is. Wat ik uit jouw verhaal haal is "ik speel strak up- en downstrokes" en dat lijkt me niet zo'n probleem. .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_67923125
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 03:02 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ik begrijp niet uit je verhaal wat je probleem is. Wat ik uit jouw verhaal haal is "ik speel strak up- en downstrokes" en dat lijkt me niet zo'n probleem. .
Het klinkt gewoon raar... Volgens mij zit er een verschil in de dynamiek tussen me up- en downstrokes
  zaterdag 11 april 2009 @ 14:57:52 #81
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_67924231
Dat kan, maar dat zit hem denk ik dan vooral in jou, dus moet je oefenen.
pi_67925159
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 14:57 schreef Witchfynder het volgende:
Dat kan, maar dat zit hem denk ik dan vooral in jou, dus moet je oefenen.
Zonder dat ik weet waar de oorzaak zit? Nogmaals niemand heeft mij ooit geleerd hoe de omgang met een plectrum werkt, het enige wat wij vroeger op les kregen was fingerstyle en slappen
  zaterdag 11 april 2009 @ 17:10:13 #83
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_67927212
Ok, mijn reactie was nogal kort, maar was nog wat brak .

Het is best lastig om even via een forum uit te leggen hoe je het beste met een plectrum om kunt gaan. Ik heb het ook nooit op les gehad, want idd, was not done. Mocht van mijn eerste en derde leraar ook geen metal spelen, nee, Jaco P. en consorten, dat was pas muziek.

Kun je een beetje omschrijven hoe je je plectrum vast houdt?
pi_67933153
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 17:10 schreef Witchfynder het volgende:
Ok, mijn reactie was nogal kort, maar was nog wat brak .

Het is best lastig om even via een forum uit te leggen hoe je het beste met een plectrum om kunt gaan. Ik heb het ook nooit op les gehad, want idd, was not done. Mocht van mijn eerste en derde leraar ook geen metal spelen, nee, Jaco P. en consorten, dat was pas muziek.

Kun je een beetje omschrijven hoe je je plectrum vast houdt?
of nog beter... maak er een foto van (of laat er een foto van maken)

* bas-beest is trouwens met plectrum begonnen, maar ben al redelijk snel op alleen vingers overgestapt, 2/3 of heel soms 4
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zaterdag 11 april 2009 @ 22:18:41 #85
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_67936174
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 20:31 schreef bas-beest het volgende:

[..]

of nog beter... maak er een foto van (of laat er een foto van maken)

* bas-beest is trouwens met plectrum begonnen, maar ben al redelijk snel op alleen vingers overgestapt, 2/3 of heel soms 4
4 ftw!
  zaterdag 11 april 2009 @ 22:38:01 #86
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_67936663
Meh, ik speel af en toe met plectrum (die ik jat van me broertje, gitarist, hij heeft er toch genoeg ) bij bepaalde nummers voor de andere sound.
't is dat k bijna alleen maar upstrokes doe omdat ik t gewend ben 'upstrokes' met mijn vingers te doen
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_67941244
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 22:38 schreef J0ttem het volgende:
Meh, ik speel af en toe met plectrum (die ik jat van me broertje, gitarist, hij heeft er toch genoeg ) bij bepaalde nummers voor de andere sound.
't is dat k bijna alleen maar upstrokes doe omdat ik t gewend ben 'upstrokes' met mijn vingers te doen
Ik ben van gitaar naar bas gegaan, dan is plectrumgebruik niet heel lastig. Alleen even wennen door de dikkere snaren. Maar toch speel ik veel liever met mijn vingers, gewoon dat gevoel dat de snaren langs je vingertoppen gaan
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_67942745
ik speel ongeveer 50/50 met vingers en plectrum. Welke dikte plectrums gebruiken jullie eigenlijk? Ik 1.14
Wel lekker blijven plakken hè?
  zondag 12 april 2009 @ 09:54:45 #89
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_67943254
quote:
Op zondag 12 april 2009 08:30 schreef Brammie1 het volgende:
ik speel ongeveer 50/50 met vingers en plectrum. Welke dikte plectrums gebruiken jullie eigenlijk? Ik 1.14
Dunlop Gatorgrip 2.0. Ik houd niet van een meebuigende plectrum. Als ik gitaarspeel (wat ik nog nauwelijks doe), gebruik ik 1.14. Op mijn ukelele gebruik ik een wat dunnere die ik toevallig zag liggen. .

Als je goed en secuur wilt spelen met een plectrum is het in mijn optiek trouwens belangrijk dat je niet tof wilt gaan rammen op je bas met grote armbewegingen. Dat mag wel leuk staan in een Nirvanacoverband, maar echt klinken doet het niet. Ik gebruik juist zo klein mogelijke bewegingen. Dit is een techniek die je de betere metalgitaristen ook ziet gebruiken om snelheid te halen. Maar je wordt er ook secuurder van. De beweging komt dan ook uit je pols ipv uit je onderarm.

Ik kan inmiddels op redelijke tempi er wel 64sten mee spelen. Ja, niet 3 minuten lang, maar waarom zou je? .
pi_67949671
Wow, ik sloot net me bas aan op de line-in, schiet er ene gigantische stroom stoot de muur in.
Wauwie.

Maar ik leef nog, jongens
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_67950421
quote:
Op zondag 12 april 2009 08:30 schreef Brammie1 het volgende:
Als ik met plectrum speel 1.5, maar moet nog even een bergje kopen om wat fijns te vinden
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_67952941
Trouwens, een Boss CEB-3. Is dat een goede chorus voor onder de 100 euro?
pi_67957164
Kamo, je vroeg een paar dagen geleden wat ik had:

Dit schatje. Gallien Krueger Backline 600 met een Gallien Krueger 4x10inch BLX.
Daarbij de Ibanez Soundgear ( ). Verder heb ik nog zo'n Korg Tuner met plug, en nog wat kutampjes voorr gitaar en bas.
  maandag 13 april 2009 @ 00:12:29 #94
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_67966013
quote:
Op zondag 12 april 2009 19:32 schreef Rechterbal het volgende:
Kamo, je vroeg een paar dagen geleden wat ik had:
[ afbeelding ]
Dit schatje. Gallien Krueger Backline 600 met een Gallien Krueger 4x10inch BLX.
Daarbij de Ibanez Soundgear ( ). Verder heb ik nog zo'n Korg Tuner met plug, en nog wat kutampjes voorr gitaar en bas.
Nize, Ibanez

Leuke country laarzen ook
pi_67972952
Maar het is de starterset gitaar van Ibanez. Ben er dus niet zo heel trots op, wel blij mee natuurlijk.
Ik weet nog niet of ik overstap op een andere Ibanez, of dat ik voor Fender ga.
Vind Ibanez zo'n 'can't go wrong' merk wat wel lekker speelt. Fender of Sqiuer heeft dan weer zo'n speciale klank die mij heel erg trekt, maar speelt iets anders. Beter? Slechter? Geen idee.

Maar ik ga toch pas over ene paar maanden voor een nieuwe kijken.

En die laarzen: echte cowboylaarzen uit de USA met cheap slangenleer. 50dollar tweedehands
pi_67975290
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:21 schreef Rechterbal het volgende:
Maar het is de starterset gitaar van Ibanez. Ben er dus niet zo heel trots op, wel blij mee natuurlijk.
Vind Ibanez zo'n 'can't go wrong' merk wat wel lekker speelt. Fender of Sqiuer heeft dan weer zo'n speciale klank die mij heel erg trekt, maar speelt iets anders. Beter? Slechter? Geen idee.

En die laarzen: echte cowboylaarzen uit de USA met cheap slangenleer. 50dollar tweedehands
Dat verhaal van Ibanez klinkt bekend, heb zelf een GSR180. Die speelt wel ongelooflijk fijn . Volgens mij is het bij Ibanez zo dat of het nou goedkoop of duur is, het altijd wel fijn speelt.
pi_67977030
  maandag 13 april 2009 @ 15:48:32 #98
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_67977940
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:10 schreef Rechterbal het volgende:
[ afbeelding ]
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_67979486
* bas-beest is ook heel tevreden met zijn SR765 en z'n SR800F

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 13 april 2009 @ 21:43:01 #100
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_67987275
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:21 schreef Rechterbal het volgende:

Ik heb ook een GSR 190
ook zo'n starter, en dan natuurlijk mijn Ibanez ICB <3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')