Vrij hoog:quote:Op zondag 25 april 2004 00:22 schreef gewoon-jan het volgende:
Hoe hoog hebben jullie je bas hangen? Ik heb het midden van de bas als ik hem horizontaal houd op mijn middel, een beetje laag dus maar niet overdreven.
het gaat toch uiteindelijk voor het geluid en ik vind die streepjes juist wel wat hebben, je hoort fretloos en je 'ziet' fretten.. lekker verwarrendquote:Ik heb ooit zomaar op een fretloze bas gespeeld, dat ging best goed! Alleen had die bas wel van die hulplijntjes maar daar moet je wel precies op spelen anders klinkt het heel snel vals.
En Marcus Miller dan? Die is toch hartstikke stoer met z'n bas zo hoog?quote:Op zondag 25 april 2004 13:40 schreef _Etter_ het volgende:
zo hoog vind ik er niet uitzien (sorry..)
over Marcus gesproken...quote:Op zondag 25 april 2004 15:54 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
En Marcus Miller dan? Die is toch hartstikke stoer met z'n bas zo hoog?
[afbeelding]
Alweer zo'n concert waar ik zeker naartoe wil maar niet naartoe kan...quote:Op zondag 25 april 2004 17:15 schreef _Etter_ het volgende:
DO 01.07 Marcus Miller + support act
Aanvang 20.00 uurEUR 20,- excl. Lidmaatschap en voorverkoopkosten.
Voorverkoop start binnenkort bij Ticket Service, Plato en Sounds in Rotterdam
hoezo niet?quote:Op zondag 25 april 2004 17:20 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Alweer zo'n concert waar ik zeker naartoe wil maar niet naartoe kan...
Diploma uitreikingquote:Op zondag 25 april 2004 17:36 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
hoezo niet?
quote:Op zondag 25 april 2004 13:48 schreef _Etter_ het volgende:
iemand ooit weleens met deze gespeeld?
[afbeelding]
dat lijkt me een leuke optie voor me volgende bas(ga gewoon fretloos proberen!)
Ach ja, ik vind een gewone jazz bass ook mooier (vooral de USA deluxes die aan de onderkant van de nek lager uitgezaagd zijnquote:Op zondag 25 april 2004 20:35 schreef gewoon-jan het volgende:
lelijk, die marcus miller jazz bass.......
waar moet je optreden en met welke band? (zeker een doom band als je met 4 mei moet spelenquote:Op zondag 2 mei 2004 00:44 schreef bas-beest het volgende:
hehe, ik wel iig.
Ben druk aan 't oefenen voor een optreden op 4 mei a.s.
op het Dubdichters-festival. Wij verzorgen de muziek voor één dichter (hij gaat deels een soort van 'free-stylen') en we spelen ook een paar eigen nummers.quote:Op zondag 2 mei 2004 11:15 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
waar moet je optreden en met welke band? (zeker een doom band als je met 4 mei moet spelen)
klinkt erg leuk, jammer dat het zo ver weg is anders was ik wel komen kijken. Ga je dan een soort doors muziek maken ofzo?quote:Op zondag 2 mei 2004 11:40 schreef bas-beest het volgende:
[..]
op het Dubdichters-festival. Wij verzorgen de muziek voor één dichter (hij gaat deels een soort van 'free-stylen') en we spelen ook een paar eigen nummers.
Het is trouwens in 'Cul de Sac' te Tilburg (zotezien vlakbij 013)
dingen als, speelt die een beetje lekker, is de nek niet krom... eigenlijk dezelfde dingen als bij een normale gitaarquote:Op zondag 2 mei 2004 16:52 schreef MirageF1 het volgende:
Ik wil ook basgitaar leren spelen. Nu wil ik mijn eerste basgitaar van marktplaats afhalen ofzo. Waar moet ik ongeveer een beetje op letten om zeker te weten dat ik een leuke beginners basgitaar koop? Ik heb namelijk nog niet zo veel verstand van basgitaren.
wat hij zegt... Ik zou zelf altijd kiezen om bij de verkoper langs te gaan om uit te proberen enz. en om gelijk na te gaan of 'ie idd. wel in goede staat is (dus niet op laten sturenquote:Op zondag 2 mei 2004 16:57 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
dingen als, speelt die een beetje lekker, is de nek niet krom... eigenlijk dezelfde dingen als bij een normale gitaar
nee, niet echtquote:Op zondag 2 mei 2004 12:45 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
klinkt erg leuk, jammer dat het zo ver weg is anders was ik wel komen kijken. Ga je dan een soort doors muziek maken ofzo?
hebben jullie ook een site of mp3's? ben namelijk best een fan van die style.quote:Op zondag 2 mei 2004 17:46 schreef bas-beest het volgende:
Onze eigen muziek is meer in de richting van melodieuze, technische death metal
Ik was ook wel van plan om naar zo'n gast toe te gaan, maar weet niet echt waarop ik moet letten. Heb totaal geen verstand van gitaren. Maar heb net ontdekt dat er binnenkort een tweedehands instrumentenbeurs wordt gehouden. Ga ik het daar maar eens proberen. Bedankt voor de tips, jongens!quote:Op zondag 2 mei 2004 17:44 schreef bas-beest het volgende:
[..]
wat hij zegt... Ik zou zelf altijd kiezen om bij de verkoper langs te gaan om uit te proberen enz. en om gelijk na te gaan of 'ie idd. wel in goede staat is (dus niet op laten sturen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |