De Jetsons zijn koelquote:Op zaterdag 18 april 2009 22:16 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Yikes! Soort van... Jetsonsbas.
Ligt aan de cab. Hartke heeft betere. De amp daarentegen schopt kontquote:Op zondag 19 april 2009 11:46 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Die vind ik juist zwaar teleurstellen.
Kreeg er geen fatsoenlijk geluid uit.
Ik heb precies die combo bespeeld.quote:Op zondag 19 april 2009 12:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ligt aan de cab. Hartke heeft betere. De amp daarentegen schopt kont.
Ik kon er in combinatie met die Ibanez SR500 een prima geluid uit halen anderquote:Op zondag 19 april 2009 11:46 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Die vind ik juist zwaar teleurstellen.
Kreeg er geen fatsoenlijk geluid uit.
Ik weet niet wat er mis mee isquote:Op zondag 19 april 2009 19:59 schreef Witchfynder het volgende:
Dar is toch de Hydrive, die HX? Wat vond je er mis mee? Ik ben er namelijk erg in geïnteresseerd, maar heb hem nog niet kunnen testen.
Ah, vandaar. Dan ben ik niet geïnteresseerdquote:Op zondag 19 april 2009 20:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er mis mee is, ik vond e VX gewoon fijner klinken. Denk dat de VX juist wat warmer is dan de andere cabs.
Altijd handig om eerst te proberenquote:Op zondag 19 april 2009 21:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ah, vandaar. Dan ben ik niet geïnteresseerd. Ik zoek juist iets wat meer prikt dan wat ik nu heb (Ashdown MAG410). Aluminium cones lijken mij wel interessant, maar wil wel een beetje diepte bewaren, dus wellicht is zo'n HyDrive wat dan. Nou ja, maar proberen een keer
.
Ik heb eens daarmee gespeeld. Toen ik nog geen eigen cab had heb ik twee keer een Ampeg 410 geleend. Klonk wel lekker, maar ik vond niet dat hij daarmee beter klonk dan met de Ashdown bijv.quote:Op zondag 19 april 2009 22:19 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Altijd handig om eerst te proberen. Denk dat ik voordat ik de keuze maak (wat nog wel minstens een jaar gaat duren), die Hartke top ook eens met andere cabs ga proberen. Denk daarbij aan een Ampeg 410 ofzo.
De SVT-3 klinkt ook super, heb er een optreden op mogen spelenquote:Op zondag 19 april 2009 22:24 schreef bas-beest het volgende:
weet je wat ook zo'n ongelooflijk lekkere stack is om op te spelen?
Deze...
[ afbeelding ]
http://www.ampeg.com/products/classic/svtcl/index.html
[ afbeelding ]
http://www.ampeg.com/products/classic/svt810e/index.html
ondanks dat ik 'm niet echt voor metal geschikt vind, is het geluid zo verschikkelijk mooi*1
*1: ik wilde wat anders neerzetten, maar ik heb het netjes gehouden
DIe stond opgesteld in een muziekwinkel waar ik wel meer wat dingen gehaald had en ik heb gewoon gevraagd of ik ff over deze mocht spelen. Zegt die verkoper: Dat is goed, als je hem maar niet te hard zet
ik weet het, maar niet die ene die ik net neerzettequote:Op zondag 19 april 2009 22:36 schreef Andyy het volgende:
[..]
De SVT-3 klinkt ook super, heb er een optreden op mogen spelen
en zeker geschikt voor metal, hoezo zie je anders vrijwel alle metal bands met Ampeg ?
effecten moet je ook bas>effecten>input doenquote:Op zondag 19 april 2009 22:52 schreef bas-beest het volgende:
[..]
ik weet het, maar niet die ene die ik net neerzetteHet kan wel, als je van een redelijk warm geluid houdt
Voor zover ik het me goed kan herinneren, kun je er bijv. geen effecten op aansluiten
Werkt niet echt in een rack hequote:Op zondag 19 april 2009 23:22 schreef Andyy het volgende:
[..]
effecten moet je ook bas>effecten>input doen
Dat hangt van de makelij van die dingen af. Rackunits moet je meestal in je loop doen (zoals de TC Electronics G-Sharp die ik heb) en pedalen eigenlijk altijd vóór je input. Floorprocessors kunnen vaak beiden, maar de meeste mensen sluiten die ook voor de input aan.quote:Op zondag 19 april 2009 23:32 schreef Sjoegerd het volgende:
Welke effecten moet je eigenlijks in de FX-loop doen en welke tussen je bas en versterker?
Dus mijn toekomstige effecten naast mijn Bass Big Muff gewoon aan elkaar linken en naar de inputquote:Op zondag 19 april 2009 23:35 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat hangt van de makelij van die dingen af. Rackunits moet je meestal in je loop doen (zoals de TC Electronics G-Sharp die ik heb) en pedalen eigenlijk altijd vóór je input. Floorprocessors kunnen vaak beiden, maar de meeste mensen sluiten die ook voor de input aan.
Als ik de G-Sharp niet na een pre-amp aansluit, doet hij niet veel.
Yep. De volgorde maakt wel uit, maar daarover kun je meestal wel in de beschrijving lezen.quote:Op zondag 19 april 2009 23:59 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dus mijn toekomstige effecten naast mijn Bass Big Muff gewoon aan elkaar linken en naar de input.
Ook kwestie van uitproberen lijkt me.quote:Op maandag 20 april 2009 00:14 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Yep. De volgorde maakt wel uit, maar daarover kun je meestal wel in de beschrijving lezen.
Je moet bijv geen compressor na je distortion doen, maar liever ervoor etc.
Check deze sitequote:Op dinsdag 21 april 2009 17:44 schreef Sjoegerd het volgende:
Eigenlijks zou ik voor de lol wel een pedaaltje willen maken, een volume boost ofzo. Dus 1 volume pot en 1 drukknop ofzo. Heeft iemand hier een schematje voor?
In ieder geval genoeg te vinden daarquote:Op dinsdag 21 april 2009 18:31 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Check deze site![]()
http://www.diystompboxes.com/pedals/schematics.html
quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:49 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
In ieder geval genoeg te vinden daar, eens kijken of ik een volume boost kan vinden. In ieder geval bedankt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |