abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 april 2009 @ 12:09:10 #152
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_68164059
quote:
Op zondag 19 april 2009 11:46 schreef Rechterbal het volgende:

[..]

Die vind ik juist zwaar teleurstellen.
Kreeg er geen fatsoenlijk geluid uit.
Ligt aan de cab. Hartke heeft betere. De amp daarentegen schopt kont .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  FOK!fotograaf zondag 19 april 2009 @ 12:36:55 #153
145146 Andyy
  zondag 19 april 2009 @ 12:40:55 #154
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_68165022
Top ding, ik heb hem hier ook
pi_68167424
quote:
Op zondag 19 april 2009 12:09 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ligt aan de cab. Hartke heeft betere. De amp daarentegen schopt kont .
Ik heb precies die combo bespeeld.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_68169102
quote:
Op zondag 19 april 2009 11:46 schreef Rechterbal het volgende:

[..]

Die vind ik juist zwaar teleurstellen.
Kreeg er geen fatsoenlijk geluid uit.
Ik kon er in combinatie met die Ibanez SR500 een prima geluid uit halen ander . Ik heb m ook met een HX410 geprobeerd, maar dat was m toch niet. Had misschien er een SWR of Ampeg cab aan moeten zetten
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zondag 19 april 2009 @ 19:59:24 #157
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_68180617
Dar is toch de Hydrive, die HX? Wat vond je er mis mee? Ik ben er namelijk erg in geïnteresseerd, maar heb hem nog niet kunnen testen.
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_68182813
quote:
Op zondag 19 april 2009 19:59 schreef Witchfynder het volgende:
Dar is toch de Hydrive, die HX? Wat vond je er mis mee? Ik ben er namelijk erg in geïnteresseerd, maar heb hem nog niet kunnen testen.
Ik weet niet wat er mis mee is , ik vond e VX gewoon fijner klinken. Denk dat de VX juist wat warmer is dan de andere cabs.
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zondag 19 april 2009 @ 21:34:06 #159
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_68184330
quote:
Op zondag 19 april 2009 20:50 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik weet niet wat er mis mee is , ik vond e VX gewoon fijner klinken. Denk dat de VX juist wat warmer is dan de andere cabs.
Ah, vandaar. Dan ben ik niet geïnteresseerd . Ik zoek juist iets wat meer prikt dan wat ik nu heb (Ashdown MAG410). Aluminium cones lijken mij wel interessant, maar wil wel een beetje diepte bewaren, dus wellicht is zo'n HyDrive wat dan. Nou ja, maar proberen een keer .
pi_68185958
quote:
Op zondag 19 april 2009 21:34 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ah, vandaar. Dan ben ik niet geïnteresseerd . Ik zoek juist iets wat meer prikt dan wat ik nu heb (Ashdown MAG410). Aluminium cones lijken mij wel interessant, maar wil wel een beetje diepte bewaren, dus wellicht is zo'n HyDrive wat dan. Nou ja, maar proberen een keer .
Altijd handig om eerst te proberen . Denk dat ik voordat ik de keuze maak (wat nog wel minstens een jaar gaat duren), die Hartke top ook eens met andere cabs ga proberen. Denk daarbij aan een Ampeg 410 ofzo.
pi_68186132
weet je wat ook zo'n ongelooflijk lekkere stack is om op te spelen?

Deze...

http://www.ampeg.com/products/classic/svtcl/index.html

http://www.ampeg.com/products/classic/svt810e/index.html

ondanks dat ik 'm niet echt voor metal geschikt vind, is het geluid zo verschikkelijk mooi*1

*1: ik wilde wat anders neerzetten, maar ik heb het netjes gehouden

DIe stond opgesteld in een muziekwinkel waar ik wel meer wat dingen gehaald had en ik heb gewoon gevraagd of ik ff over deze mocht spelen. Zegt die verkoper: Dat is goed, als je hem maar niet te hard zet
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zondag 19 april 2009 @ 22:29:18 #162
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_68186308
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:19 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Altijd handig om eerst te proberen . Denk dat ik voordat ik de keuze maak (wat nog wel minstens een jaar gaat duren), die Hartke top ook eens met andere cabs ga proberen. Denk daarbij aan een Ampeg 410 ofzo.
Ik heb eens daarmee gespeeld. Toen ik nog geen eigen cab had heb ik twee keer een Ampeg 410 geleend. Klonk wel lekker, maar ik vond niet dat hij daarmee beter klonk dan met de Ashdown bijv.

Mijn amp heeft overigens het meest crappy geklonken over een Peavey btw .
  FOK!fotograaf zondag 19 april 2009 @ 22:36:07 #163
145146 Andyy
pi_68186565
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:24 schreef bas-beest het volgende:
weet je wat ook zo'n ongelooflijk lekkere stack is om op te spelen?

Deze...

[ afbeelding ]
http://www.ampeg.com/products/classic/svtcl/index.html

[ afbeelding ]
http://www.ampeg.com/products/classic/svt810e/index.html

ondanks dat ik 'm niet echt voor metal geschikt vind, is het geluid zo verschikkelijk mooi*1

*1: ik wilde wat anders neerzetten, maar ik heb het netjes gehouden

DIe stond opgesteld in een muziekwinkel waar ik wel meer wat dingen gehaald had en ik heb gewoon gevraagd of ik ff over deze mocht spelen. Zegt die verkoper: Dat is goed, als je hem maar niet te hard zet
De SVT-3 klinkt ook super, heb er een optreden op mogen spelen
en zeker geschikt voor metal, hoezo zie je anders vrijwel alle metal bands met Ampeg ?
pi_68187161
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:36 schreef Andyy het volgende:

[..]

De SVT-3 klinkt ook super, heb er een optreden op mogen spelen
en zeker geschikt voor metal, hoezo zie je anders vrijwel alle metal bands met Ampeg ?
ik weet het, maar niet die ene die ik net neerzette Het kan wel, als je van een redelijk warm geluid houdt

Voor zover ik het me goed kan herinneren, kun je er bijv. geen effecten op aansluiten
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  FOK!fotograaf zondag 19 april 2009 @ 23:22:26 #165
145146 Andyy
pi_68188257
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:52 schreef bas-beest het volgende:

[..]

ik weet het, maar niet die ene die ik net neerzette Het kan wel, als je van een redelijk warm geluid houdt

Voor zover ik het me goed kan herinneren, kun je er bijv. geen effecten op aansluiten
effecten moet je ook bas>effecten>input doen
maar de SVT-3 waar ik op had gespeeld had ook tube gain, soort van overdrive
vond het wel lekker klinken, helaas speel ik nu meer gitaar dan bas
  zondag 19 april 2009 @ 23:25:17 #166
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_68188329
quote:
Op zondag 19 april 2009 23:22 schreef Andyy het volgende:

[..]

effecten moet je ook bas>effecten>input doen
Werkt niet echt in een rack he .
pi_68188543
Welke effecten moet je eigenlijks in de FX-loop doen en welke tussen je bas en versterker?
  zondag 19 april 2009 @ 23:35:06 #168
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_68188628
quote:
Op zondag 19 april 2009 23:32 schreef Sjoegerd het volgende:
Welke effecten moet je eigenlijks in de FX-loop doen en welke tussen je bas en versterker?
Dat hangt van de makelij van die dingen af. Rackunits moet je meestal in je loop doen (zoals de TC Electronics G-Sharp die ik heb) en pedalen eigenlijk altijd vóór je input. Floorprocessors kunnen vaak beiden, maar de meeste mensen sluiten die ook voor de input aan.

Als ik de G-Sharp niet na een pre-amp aansluit, doet hij niet veel.
pi_68189534
quote:
Op zondag 19 april 2009 23:35 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Dat hangt van de makelij van die dingen af. Rackunits moet je meestal in je loop doen (zoals de TC Electronics G-Sharp die ik heb) en pedalen eigenlijk altijd vóór je input. Floorprocessors kunnen vaak beiden, maar de meeste mensen sluiten die ook voor de input aan.

Als ik de G-Sharp niet na een pre-amp aansluit, doet hij niet veel.
Dus mijn toekomstige effecten naast mijn Bass Big Muff gewoon aan elkaar linken en naar de input .
  maandag 20 april 2009 @ 00:14:03 #170
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_68189919
quote:
Op zondag 19 april 2009 23:59 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Dus mijn toekomstige effecten naast mijn Bass Big Muff gewoon aan elkaar linken en naar de input .
Yep. De volgorde maakt wel uit, maar daarover kun je meestal wel in de beschrijving lezen.

Je moet bijv geen compressor na je distortion doen, maar liever ervoor etc.
pi_68190336
quote:
Op maandag 20 april 2009 00:14 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Yep. De volgorde maakt wel uit, maar daarover kun je meestal wel in de beschrijving lezen.

Je moet bijv geen compressor na je distortion doen, maar liever ervoor etc.
Ook kwestie van uitproberen lijkt me.
pi_68244282
Eigenlijks zou ik voor de lol wel een pedaaltje willen maken, een volume boost ofzo. Dus 1 volume pot en 1 drukknop ofzo. Heeft iemand hier een schematje voor?
pi_68245669
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 17:44 schreef Sjoegerd het volgende:
Eigenlijks zou ik voor de lol wel een pedaaltje willen maken, een volume boost ofzo. Dus 1 volume pot en 1 drukknop ofzo. Heeft iemand hier een schematje voor?
Check deze site

http://www.diystompboxes.com/pedals/schematics.html
pi_68246392
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:31 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Check deze site

http://www.diystompboxes.com/pedals/schematics.html
In ieder geval genoeg te vinden daar , eens kijken of ik een volume boost kan vinden. In ieder geval bedankt
pi_68247146
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:49 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

In ieder geval genoeg te vinden daar , eens kijken of ik een volume boost kan vinden. In ieder geval bedankt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')