Nee ERS wisselt van lok bij de Duits-Zwitserse grensquote:Op zondag 29 maart 2009 22:01 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Rijd die ERS 6608 dan helemaal naar Oost Italie? Weetje hoe ver dat is!
Toch ook al bijna goed genoeg voor de Heimwee-expressquote:
Jij bent echt geschiftquote:Op zondag 29 maart 2009 22:22 schreef James1988 het volgende:
Ik zal blij zijn als die dingen eruitzijn. Lelijke zo-niet-in-het-hedendaagse-straatbeeld-passende treinen. Leuk voor in een museum, maar verder: oprotten.
Geef mij dan maar een DD-AR (ja, serieus).
Ik weet dat je er fan van bent hoor, maar waarom past een DD-AR beter in het straatbeeld dan een T/V? Het is toch precies dezelfde stijl eigenlijk?quote:Op zondag 29 maart 2009 22:22 schreef James1988 het volgende:
Ik zal blij zijn als die dingen eruitzijn. Lelijke zo-niet-in-het-hedendaagse-straatbeeld-passende treinen. Leuk voor in een museum, maar verder: oprotten.
Geef mij dan maar een DD-AR (ja, serieus).
Mat '64 lelijk noemen en vervolgens voor DD-AR kiezenquote:Op zondag 29 maart 2009 22:22 schreef James1988 het volgende:
Ik zal blij zijn als die dingen eruitzijn. Lelijke zo-niet-in-het-hedendaagse-straatbeeld-passende treinen. Leuk voor in een museum, maar verder: oprotten.
Geef mij dan maar een DD-AR (ja, serieus).
Ik ga er over een maandje weleens kijken. Ten eerste deugt de kleur blauw niet, ten tweede is het Mook - Molenhoek en ten derde is de positie van de letters niet in orde. Ten vierde het font.quote:
Zeer mooie foto. Heb je iets van een website waar je je foto's verzameld? Ben zeer benieuwd naar je collectie om naar te kijkenquote:Op zondag 29 maart 2009 22:29 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Door de langdurige regen maken de stroomafnemers van voorbijrazende Intercity's een aardig effect. NSR's 4017 en twee soortgenoten als IC Groningen/Leeuwarden - Schiphol, in de boog bij Nijkerk.
Als je op het websiteicoon bij zug klik kom je hier uit: http://www.spoorvinder.tk/quote:Op zondag 29 maart 2009 22:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Zeer mooie foto. Heb je iets van een website waar je je foto's verzameld? Ben zeer benieuwd naar je collectie om naar te kijken
Voor mensen langer dan 1,60 meter, is een beetje bevolkte Mat '64 één groot drama.quote:Op zondag 29 maart 2009 22:32 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mat '64 lelijk noemen en vervolgens voor DD-AR kiezen
Ja goeie vraag. Ik had de ene natuurlijk ook kunnen editten.quote:Op zondag 29 maart 2009 22:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als je op het websiteicoon bij zug klik kom je hier uit: http://www.spoorvinder.tk/
waarom plaats je trouwens een tvp en 2 minuten later een inhoudelijke reactie?
Plan T is voor mensen langer dan 1,10 nog een dramaquote:Op zondag 29 maart 2009 22:45 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Voor mensen langer dan 1,60 meter, is een beetje bevolkte Mat '64 één groot drama.
Wat heeft dat ding op zijn neus?quote:Op zondag 29 maart 2009 22:29 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Door de langdurige regen maken de stroomafnemers van voorbijrazende Intercity's een aardig effect. NSR's 4017 en twee soortgenoten als IC Groningen/Leeuwarden - Schiphol, in de boog bij Nijkerk.
Ja nou, die kan je toch schoonmaken?quote:Op zondag 29 maart 2009 22:34 schreef dennistd het volgende:
Die ICMm-frontplaat wordt echt lelijk na een tijdje
Ze hebben vingerverf gebruikt?quote:Op zondag 29 maart 2009 23:35 schreef thats-me het volgende:
Voor zover ik weet is het folie/verf die los laat. Dus geen vuil ofzo..
Die buizen, kabels zijn er voor om de draagkracht van het dak te verbeteren. En dat geld voor het station komt er wel.quote:Op maandag 30 maart 2009 00:10 schreef sander89 het volgende:
Viel op deze week toen ik in Arnhem was dat er erg veel buizen onder het Ballastloos spoor liggen wat ze aan het aanleggen zijn voor een extra eilandperron in Arnhem.
Zijn beetje erg veel buizen, alleen regenwater afvoer en kabels etc.
[ afbeelding ]
De ruwbouw van de perrontunnel is bijna klaar, alleen er is nog steeds geen geld voor een stationsgebouw.![]()
![]()
Omroep gelderland met filmpje
Is volgens mij inderdaad een geknutseld bord, maar het lijkt wel echt te zijn. Daarmee bedoel ik dan dat een of andere belangengroep daar een soort infobordje heeft geplaatst en dat het dus geen photoshop isquote:Op zondag 29 maart 2009 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ga er over een maandje weleens kijken. Ten eerste deugt de kleur blauw niet, ten tweede is het Mook - Molenhoek en ten derde is de positie van de letters niet in orde. Ten vierde het font.
Nou ik er zo eens naar kijk: Het is gewoon bijelkaar geklunsd uit een Albert Heijn folder
Morgen dus weer normaal treinverkeer.quote:Maandag weer volledig treinverkeer Vleuten – Utrecht Terwijde
Maandag 30 maart vanaf 05.00 uur kunnen de treinen weer normaal rijden tussen Woerden en Utrecht. De reparatie van de 5 kilometer spoor die op 23 maart werd vernield door een ontspoorde goederentrein is dan klaar. Een klus die normaal 3 tot 4 weken duurt is hiermee in één week geklaard.
Reizigers hebben in de afgelopen week veel hinder ondervonden van de herstelwerkzaamheden. Tussen Woerden en Utrecht was beperkt treinverkeer. Op de tussengelegen stations stopten helemaal geen treinen en moesten reizigers gebruik maken van de bussen die waren ingezet. Voor heel veel mensen betekende dit alles dat hun reis langer duurde dan normaal. ProRail heeft daarom alles op alles gezet om de duur van deze overlast te beperken.
Om nu al te melden dat het spoor op maandagochtend weer gebruikt kan worden, moest een aantal onzekerheden worden uitgebannen. Zo viel het tempo waarin de ombouwtrein de dwarsliggers vervangt tegen. Normaal worden 170 dwarsliggers per uur neergelegd. Doordat zoveel dwarsliggers gebroken zijn konden nu slechts 50 stuks per uur worden aangebracht. Een ander probleem was een onherstelbaar beschadigd hogesnelheidswissel waarvan er maar één bestaat in Nederland. Vervanging bleek ondanks volcontinu speurwerk niet mogelijk. Besloten is het wissel voorlopig door recht spoor te vervangen. Dit heeft geen nadelige gevolgen voor het treinverkeer.
Als het werk klaar is zijn op de 5 kilometer spoor zijn zo’n 7000 kapotte dwarsliggers vernieuwd.
Veel kabels die nodig zijn bij de beveiliging waren kapot en zijn dan vervangen.
Ze mogen is opschieten, Arnhem is nu echt een drama om over te stappenquote:Op maandag 30 maart 2009 00:10 schreef sander89 het volgende:
Viel op deze week toen ik in Arnhem was dat er erg veel buizen onder het Ballastloos spoor liggen wat ze aan het aanleggen zijn voor een extra eilandperron in Arnhem.
Zijn beetje erg veel buizen, alleen regenwater afvoer en kabels etc.
[ afbeelding ]
De ruwbouw van de perrontunnel is bijna klaar, alleen er is nog steeds geen geld voor een stationsgebouw.![]()
![]()
Omroep gelderland met filmpje
Ik denk dat het buizen zijn om voorspan kabels door heen te trekken.quote:Op maandag 30 maart 2009 00:10 schreef sander89 het volgende:
Viel op deze week toen ik in Arnhem was dat er erg veel buizen onder het Ballastloos spoor liggen wat ze aan het aanleggen zijn voor een extra eilandperron in Arnhem.
Zijn beetje erg veel buizen, alleen regenwater afvoer en kabels etc.
[ afbeelding ]
Om over te stappen maak ik altijd gebruik van de sonsbeekzijdequote:Op maandag 30 maart 2009 00:58 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ze mogen is opschieten, Arnhem is nu echt een drama om over te stappen
* Erasmo heeft geluk want hij hoeft alleen het perron over te steken
Klopt maar dan moet je maar geluk hebben dat je trein daar staatquote:Op maandag 30 maart 2009 01:40 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Om over te stappen maak ik altijd gebruik van de sonsbeekzijdeDie trappen zijn een stuk beter.
Ik ben er zaterdag nog langs gekomen.quote:Op zondag 29 maart 2009 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ga er over een maandje weleens kijken. Ten eerste deugt de kleur blauw niet, ten tweede is het Mook - Molenhoek en ten derde is de positie van de letters niet in orde. Ten vierde het font.
Nou ik er zo eens naar kijk: Het is gewoon bijelkaar geklunsd uit een Albert Heijn folder
quote:Op maandag 30 maart 2009 00:08 schreef knars het volgende:
Hoe erg op schema liggen de herstelwerkzaamheden bij Vleuten eigenlijk? Over 5 uur moet alles in orde zijn, of hebben ze het uurtje van winter- naar zomertijd niet meegerekend? Kan je zo weer een door vingerverfhobbyisten gedomineerde ochtendspits opleveren.
Kreeg vannacht een smsje van een vriend dat de nachttrein Utrecht - Gouda - Rotterdam ook kopmaakte in Breukelen :-)
Stond zo op Somda (jaja, ik weet het, Somda ja...)quote:
Welkom in de 21ste eeuwquote:Op maandag 30 maart 2009 00:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
Morgen dus weer normaal treinverkeer.Wat is er zo speciaal aan die hogesnelheidswissel? Volgens mij zijn er wel meer wissels die met hoge snelheid genomen kunnen worden in Nederland, tenminste met een kilometer of 80 per uur.
Okee danquote:Ter gelegenheid van de introductie van deze nieuwste generatie hogesnelheidstreinen worden aan treinreizigers vijftienduizend vervoersbewijzen gratis beschikbaar gesteld. Die zijn komende woensdag verkrijgbaar bij de loketten op alle NS-stations.
NS en gratis?quote:Ter gelegenheid van de introductie van deze nieuwste generatie hogesnelheidstreinen worden aan treinreizigers vijftienduizend vervoersbewijzen gratis beschikbaar gesteld. Die zijn komende woensdag verkrijgbaar bij de loketten op alle NS-stations.
quote:Datenaffäre bei der Bahn
Mehdorn wählt Rückzug
Bahnchef Hartmut Mehdorn tritt nach massivem Druck wegen der Datenaffäre des Konzerns zurück. Das habe er dem Vorsitzenden des Aufsichtsrats, Werner Müller, angeboten, sagte der 66-Jährige bei der Bilanzpressekonferenz in Berlin. Er sehe zwar keine eigene Schuld in der Datenaffäre, wolle sich seiner Verantwortung als Konzernchef aber nicht entziehen. Auch wenn er sich nichts vorzuwerfen habe, schadeten die "zerstörerischen Debatten" dem Unternehmen, dem Standort Deutschland und dem ganzen Land. Er betonte, in der Datenaffäre gebe es bislang keinerlei Hinweise auf strafrechtliche Verstöße. "Es handelt sich nicht um einen Datenskandal, sondern um eine Kampagne zur Veränderung der Unternehmenspolitik", warf er seinen Kritikern vor.
Datenaffäre ließ Rückhalt bröckeln
Mehdorn stand seit Freitag massiv unter Druck. An diesem Tag hatten die Bahn-Sonderermittler Gerhart Baum und Herta Däubler-Gmelin sowie die Wirtschaftsprüfungsgesellschaft KPMG ihre Ergebnisse zur Datenaffäre vorgelegt. Danach soll die Bahn jahrelang die E-Mails von 70.000 bis 80.000 Mitarbeitern systematisch gefiltert haben - täglich bis zu 145.000. Am Wochenende musste der Konzern dann noch einräumen, dass er im Herbst 2007 E-Mails mit einem Streikaufruf der Lokführergewerkschaft GDL gestoppt hatte. Danach rückte auch Bundeskanzlerin Angela Merkel von Mehdorn ab. Die Bahngewerkschaften, die SPD und die Opposition hatten schon zuvor seine Ablösung verlangt. Mehdorn geht davon aus, dass der Aufsichtsrat bis zum Sommer einen Nachfolger vorstellen wird.
GDL rechnet mit weiteren Erkenntnissen
Die Lokführergewerkschaft GDL rechnet damit, dass sich der Skandal noch weiter ausdehnt: "So wie die ganze Affäre läuft, ist doch eines klar: Wir sind noch lange nicht auf dem dunklen Boden des Fasses angelangt", sagte GDL-Chef Claus Weselsky der "Berliner Zeitung". Er sei der festen Überzeugung, "dass alles noch viel schlimmer ist als derzeit erkennbar". Weselsky geht davon aus, dass der Bahnchef von den heimlichen E-Mail-Überprüfungen gewusst hat.
Wiederholt hatte Mehdorn geäußert, dass bei der Kontrolle von E-Mails der Konzernmitarbeiter "nicht gegen Gesetze verstoßen" wurde. Weder Betriebs- noch Aufsichtsräte oder Journalisten seien bei der Bahn bespitzelt worden, "auch nicht die Mitarbeiter", sagte Mehdorn am Freitag.
Am Samstag hatte ein Bahnsprecher eingeräumt, dass 2007 eine E-Mail der Lokführergewerkschaft GDL aus dem Mailsystem der Bahn gelöscht worden war. Aufgefallen sei die Mail aber nicht bei E-Mail-Kontrollen, sondern nachdem ein Server der Bahn zusammengebrochen war.
Nou dat werd tijd, als ik het een beetje vluchtig gevolgd heb. Maar goed, drie kraaien wat er nu gebeurt: Nieuwe baas, hard snijden in de kosten, bonden van de leg, vet staken overal. Can't wait.quote:Op maandag 30 maart 2009 13:03 schreef Ofyles2 het volgende:
Ontwikkelingen in de gegevensaffaire bij DB: Hartmut Mehdorn stapt op
[..]
Nog harder in de kosten snijden dan Mehdorn?quote:Op maandag 30 maart 2009 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat werd tijd, als ik het een beetje vluchtig gevolgd heb. Maar goed, drie kraaien wat er nu gebeurt: Nieuwe baas, hard snijden in de kosten, bonden van de leg, vet staken overal. Can't wait.
quote:Op zondag 29 maart 2009 23:19 schreef knars het volgende:
Plan T/V zijn gewoon karakteristieke treinen, fijn om te zien, icoon van / voor de NS. Maar damn, sinds die jaren 90 revisie wil ik echt niet meer in de buurt van een Plan T komen
En DD-AR verering is ook wel een onbegrijpelijk fenomeen. Ik vond ze leuk toen ze nieuw waren. Wauw, een dubbeldekkertrein! Dan kun je onder of boven gaan zitten! Die lol was er echter al snel vanaf toen ik er regelmatiger gebruik van mocht maken...
80quote:Op maandag 30 maart 2009 00:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Morgen dus weer normaal treinverkeer.Wat is er zo speciaal aan die hogesnelheidswissel? Volgens mij zijn er wel meer wissels die met hoge snelheid genomen kunnen worden in Nederland, tenminste met een kilometer of 80 per uur.
Ja, heequote:Op maandag 30 maart 2009 14:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
![]()
Wij moeten bij mooi weer maar eens proosten op beter materieel, ergens in de zon op de markt.
Met jou had ik al een principe-afspraak toch?quote:
Ja, zonder ultimatum of boeteclausulequote:Op maandag 30 maart 2009 14:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met jou had ik al een principe-afspraak toch?
quote:Op maandag 30 maart 2009 15:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, zonder ultimatum of boeteclausuleNou ja, we weten allemaal wat er dan kan gebeuren
![]()
quote:In Winterswijk heeft een machinist afgelopen nacht een noodstop gemaakt vanwege een smakeloze grap. Hij dacht dat hij over een mens was gereden. De politie en brandweer ontdekten dat een levensgrote pop op de rails was gelegd.
DB heeft het sowieso zwaar de komende jaren. Naast de financiële crisis moeten de Duitsers ook nog eens in een recordtempo trajecten opknappen.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Nog harder in de kosten snijden dan Mehdorn?
Waar in NL ProRail onafhankelijk is, valt DB Netz onder DB. Right?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
DB heeft het sowieso zwaar de komende jaren. Naast de financiële crisis moeten de Duitsers ook nog eens in een recordtempo trajecten opknappen.
Nu is DB Schenker niet bepaald een kleintje...quote:En in tegenstelling tot de NS is DB ook nog actief in het goederenvervoer, daar gaan ze nog een hogere prijs voor betalen.
Overigens wel OOK 1 van de redenen waarom mijn Veolia 85 in Ede altijd vertraging heeft, maar dat terzijdequote:Op maandag 30 maart 2009 15:56 schreef James1988 het volgende:
Nu is DB Schenker niet bepaald een kleintje...
Klopt. Eigenlijk is elk spoorwegbedrijf in Duitsland verantwoordelijk voor de infrastructuur.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar in NL ProRail onafhankelijk is, valt DB Netz onder DB. Right?
Dan lijkt mij de Nederlandse situatie, waar infra en treintjes rijden volledig gescheiden is, toch iets beter... mocht ProRail failliet gaan, dan neemt de staat de boel over en wijst een andere partij toe. En gaat NS failliet, dan kan ProRail wel het spoor blijven beheren en andere maatschappijen kunnen gewoon blijven rijden.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt. Eigenlijk is elk spoorwegbedrijf in Duitsland verantwoordelijk voor de infrastructuur.
In het goederenvervoer misschien.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt. Eigenlijk is elk spoorwegbedrijf in Duitsland verantwoordelijk voor de infrastructuur.
Oh, dus dat.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:56 schreef Igen het volgende:
[..]
In het goederenvervoer misschien.
In het personenvervoer zeker weten niet. Daar valt alle infrastructuur onder DB Netz, ook al rijdt er via een aanbesteding een andere maarschappij dan DB Fernverkehr of Regio DB.
Het enige wat van de spoorwegmaatschappij zelf is, zijn de treinen en de onderhoudswerkplaatsen.
Het enige concrete voorbeeld dat ik daarvan ken is een lijntje in Brandenburg dat door de Prignitzer Eisenbahn is opgekocht. Maar dat lijntje wordt helemaal niet meer gebruikt.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:01 schreef dennistd het volgende:
Er zijn wel spoorwegen waar DB-Netz het onderhoud niet doet volgens mij, dit zijn dacht ik kleine lijntjes die afgestoten zijn door DB
Bron: nu.nlquote:Machinist maakt noodstop door pop op spoor
Uitgegeven: 30 maart 2009 14:51
Laatst gewijzigd: 30 maart 2009 14:51
WINTERSWIJK - Een machinist heeft in de nacht van zondag op maandag een noodstop gemaakt, nadat hij bij een spoorwegovergang in Winterswijk over een levensgroot mensachtig voorwerp was gereden.
Het bleek om een pop te gaan, die onbekenden op het spoor hadden gelegd. Dat heeft de politie maandag gemeld.
De politie en brandweer waren na de 'aanrijding' ter plaatse, maar konden snel weer naar huis. De politie is op zoek naar degenen die waarschijnlijk als grap de pop op de rails hebben gelegd.
Is inderdaad knap, het eerste jaar reden ze nog zonder bestemmingsdisplays..quote:Op maandag 30 maart 2009 15:49 schreef dennistd het volgende:
Ik kwam net trouwens nog een foto tegen van de eerste Lint voor Syntus, nog zonder front- en sluitseinen, maar met geshopt bestemmingsdisplay
[ afbeelding ]
Of ja, tot zo ver de theoriequote:Op maandag 30 maart 2009 16:56 schreef Igen het volgende:
In Nederland kan dat niet meer, omdat ProRail onafhankelijk is en elke vervoerder gewoon voor z'n paden betaalt en dus gelijkwaardig behandeld moet worden.
Nou, er wordt anders toch regelmatig een vertraagde IC achter een stoptrein of goederentrein gegooid. Of niet?quote:
Tsja, als sommigen daar de hele zondag van 9:43 tot 16:19 op het perron van station Deurne gaan staan om een omgeleide ICE te spotten...quote:Op maandag 30 maart 2009 19:20 schreef James1988 het volgende:
Op Somda (jaja...) meldt men dat de V250 's nachts vervoerd zal worden. Ik ben echt benieuwd wie er zo gek is om de hele nacht wakker te blijven om een foto te schieten
Er wordt net zo geregeld een punctuele IC in de gierende spits tien minuten aan de kant gegooid om een domme kutcargo. Midden op Utrecht Centraalquote:Op maandag 30 maart 2009 19:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, er wordt anders toch regelmatig een vertraagde IC achter een stoptrein of goederentrein gegooid. Of niet?
Er zullen er genoeg zo gek zijnquote:Op maandag 30 maart 2009 19:20 schreef James1988 het volgende:
Op Somda (jaja...) meldt men dat de V250 's nachts vervoerd zal worden. Ik ben echt benieuwd wie er zo gek is om de hele nacht wakker te blijven om een foto te schieten
Zou mij erg verbazen dat men 's nachts gaat kloten met een V250. En waarom dat ding opbergen in Watergraafsmeer, omdat de pers het niet mag zien. Als dat ding gewoon niet rijvaardig is staat ie nog gewoon in Tsjechië. Ten tweede hoe gaat de V250 Duitsland door komen, of komt ie ook nog per boot, want dan wacht ik wel op Sinterklaas, krijg ik er een op schaalquote:Op maandag 30 maart 2009 19:20 schreef James1988 het volgende:
Op Somda (jaja...) meldt men dat de V250 's nachts vervoerd zal worden. Ik ben echt benieuwd wie er zo gek is om de hele nacht wakker te blijven om een foto te schieten
Sorry hoor, wat voor NT3.51 bakje staat daar ergens in een hoek die service te draaien??? 10.000 verzoeken in 4 dagen, dat is ruim een halve MINUUT per verzoek. En dan vastlopen? Ja dag hoorquote:Treinkaartje nog altijd niet online te kopen
(Novum) - Het is maandag nog altijd niet mogelijk een treinkaartje via internet te kopen. Een proef die de NS twee weken geleden lanceerde, liep vorige week door de grote belangstelling spaak. In vier dagen tijd werden tienduizend tickets via internet verkocht. De servers die de aanvragen verwerkten, liepen vast.
Een NS-woordvoerder liet vorige week weten dat sterkere servers worden geregeld. Omdat de servers ook werden verhuisd, kon het even gaan duren. Op zijn vroegst zouden de zogenoemde e-tickets vanaf afgelopen vrijdag weer te bestellen zijn geweest. De NS kon maandag niet toelichten hoe lang het gaat duren voordat de kaartjes weer te bestellen zijn.
gelukkig zit er weer een normale op in dit topicquote:
Aldus sprak Koning Inhoudelijkheidquote:Op maandag 30 maart 2009 21:01 schreef SpeedyRich het volgende:
gelukkig zit er weer een normale op in dit topic
10.000 verkochte kaartjes != 10.000 verzoeken. Er kunnen best 200.000 verzoeken komen (wat me waarschijnlijk lijkt), de conversion rate is meestal erg laag.quote:Op maandag 30 maart 2009 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sorry hoor, wat voor NT3.51 bakje staat daar ergens in een hoek die service te draaien??? 10.000 verzoeken in 4 dagen, dat is ruim een halve MINUUT per verzoek. En dan vastlopen? Ja dag hoorStelletje faalhazen
Het imago van een prutser hebben is echt veel duurder.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:24 schreef James1988 het volgende:
Evenzogoed was het een flop geweest en stonden er 100 servers... da's dan wel flink wat geld weggegooid
Nee man dat regel je voor een kwartjequote:Op maandag 30 maart 2009 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het imago van een prutser hebben is echt veel duurder.
Dat imago herstelt wel... NS zei ook duidelijk dat het een proef was. Ik snap niet waar jullie je allemaal zo druk om maken...quote:Op maandag 30 maart 2009 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het imago van een prutser hebben is echt veel duurder.
Nou ja om het enkele feit dat het systeem an sich allang geen rocket science meer is, maar meer beproefde tekno sinds een jaar of 10 (!!) in onder meer Oostenrijk, Duitsland en Zwitserland. Maar nee, hier moet er ineens een "proef" mee gedaan worden.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat imago herstelt wel... NS zei ook duidelijk dat het een proef was. Ik snap niet waar jullie je allemaal zo druk om maken...
In 1975 misschien, nu minstens 50 eurocent.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee man dat regel je voor een kwartje
In Zwolle weet ik nog een plek waar je gratis kan pissenquote:Op maandag 30 maart 2009 22:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
In 1975 misschien, nu minstens 50 eurocent.
Zie reactie van Fles, plus het feit dat ze het nog steeds niet herindienstgesteld hebben.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat imago herstelt wel... NS zei ook duidelijk dat het een proef was. Ik snap niet waar jullie je allemaal zo druk om maken...
In de oude werkplaats een volgescheten pot?quote:Op maandag 30 maart 2009 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Zwolle weet ik nog een plek waar je gratis kan pissen
quote:Op maandag 30 maart 2009 22:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
In de oude werkplaats een volgescheten pot?
WSzquote:
Op zich goede redenatie. De foto is inderdaad van voor 1996, en wel 1995. In die tijd reden in de ochtend- en avondspits sneltreinen op de lijn Amsterdam - Hoorn - Enkhuizen. Deze sneltreinen werden 's avonds vaak verzorgd door Mat '54, Koplopers of DDM1. Op de foto is een van de laatste inzetten te zien van Mat '54 op deze lijn (ergens in oktober 1995 dus) bij doorkomst te Purmerend, dat ter hoogte van het perron ook voorzien is van middenmasten.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie drie 2baks Mat54 stellen.. Dat betekent in elk geval dat de foto van voor 1996 is, en waarschijnlijk van VER voor die tijd. Ik zie daarnaast T-style bovenleidings"portalen". Bijna endemisch voor de Hofpleinlijn. Wat eventueel nog zou kunnenis Veenendaal West tussen 1981 en 1990. is dat het???
En enkelspoor + lelijke betonnen elementen.quote:
Hmm.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Op zich goede redenatie. De foto is inderdaad van voor 1996, en wel 1995. In die tijd reden in de ochtend- en avondspits sneltreinen op de lijn Amsterdam - Hoorn - Enkhuizen. Deze sneltreinen werden 's avonds vaak verzorgd door Mat '54, Koplopers of DDM1. Op de foto is een van de laatste inzetten te zien van Mat '54 op deze lijn (ergens in oktober 1995 dus) bij doorkomst te Purmerend, dat ter hoogte van het perron ook voorzien is van middenmasten.
Wtf? Zou het dan toch?quote:Thijs schreef:
De V250 is in Nederland gearriveerd, over de grens bij Bad Bentheim!
* MarkoAlmelo gaat vannacht langs het spoor hier zittenquote:
Neequote:
Was je de enige of hadden meer spotters zich hals overkop naar het station begeven?quote:Op maandag 30 maart 2009 23:53 schreef thats-me het volgende:
[..]
Neewas een gewone containertrein..
Na het eerste bericht op somda heb ik mij wel richting het station gehaasd, en daar een kleine 30 min gestaan voor deze trein om 23.05 langs kwam. Helaas een tegennvaller als je denkt 1 van de eerste opnames van de V250 gaat maken.. Maar ja.. Boeie. Volgende keer beter. Hier bij nog even de video opnames
quote:Op maandag 30 maart 2009 23:53 schreef thats-me het volgende:
[..]
Neewas een gewone containertrein..
Na het eerste bericht op somda heb ik mij wel richting het station gehaasd, en daar een kleine 30 min gestaan voor deze trein om 23.05 langs kwam. Helaas een tegennvaller als je denkt 1 van de eerste opnames van de V250 gaat maken.. Maar ja.. Boeie. Volgende keer beter. Hier bij nog even de video opnames
Ben je nou echt zo naief of lijkt t nou zo?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 03:43 schreef Socios het volgende:
Zojuist even een reisje gepland voor a.s. woensdag.
30142: Harlingen 11.06 - Leeuwarden 11.30 (GTW)
IC 10542: Leeuwarden 11.45 - Zwolle 12.39 (ICM)
IC 542: Zwolle 12.46 - Den Haag Centraal 14.25 (ICM)
IC 1955: Den Haag Centraal 14.51 - Eindhoven 16.30 (ICE)
5255: Eindhoven 16.48 - Deurne 17.11 (Plan V)
IC 1964 Deurne 17.43 - Eindhoven 18.00 (ICE)
IC 864 Eindhoven 18.02 - Utrecht Centraal 18.52 (V-IRM)
IC 12569: Utrecht Centraal 19.17 - Leeuwarden 21.14 (ICM)
30171: Leeuwarden 21.59 - Harlingen 22.22 (GTW)
732 kilometer in 11 uur en 16 minuten.
Het is een mogelijkheid. Daarom wordt 't op die dag gewoon Somda en Twitter blijven volgen, dan weet je het gewoon zeker. 't zou niet de eerste keer zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 31 maart 2009 08:15 schreef weps het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo naief of lijkt t nou zo?
1 april en ICE in reizigersdienst. Keep on dreaming...
"Een mogelijkheid".quote:Op dinsdag 31 maart 2009 08:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is een mogelijkheid. Daarom wordt 't op die dag gewoon Somda en Twitter blijven volgen, dan weet je het gewoon zeker. 't zou niet de eerste keer zijn natuurlijk
Zwijndrecht toch? Volgens mij zie ik mijn huis op de achtergrondquote:
Nee, die reed in de ochtendspits een slag met twee gekoppelde viertjes, heb ik op foto, niet op dia.quote:
quote:
Koop een toeslagkaartje bij de automaat en je kunt mee. Je hebt alleen geen gereserveerde plaats dan.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:11 schreef new_guy1 het volgende:
Vraagje, binnenkort ga ik vanaf Utrecht naar Arnhem met de trein.
Nou leek het me leuk omdat met de ICE te doen, gewoon keer wat anders.
Helaas zie ik op http://www.nshispeed.nl/ dat het niet mogelijk is om een binnenlandse reis te boeken.
Weet iemand of het alsnog mogelijk is om legaal met de ICE dit ritje te maken?
Heb verder geen ervaring met NS hispeed, maar ik meen kan je er niet met een normaal treinkaartje mee reizen...
je kunt dan ook gewoon in de Bord-Bistro gaan zitten, mits je iets drinkt (wat ook weer leuk is). je mag dus gewoon mee, ook een eventueel studenten OV, als je de toeslag maar betaaldquote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Koop een toeslagkaartje bij de automaat en je kunt mee. Je hebt alleen geen gereserveerde plaats dan.
die kun je gewoon uit de automaat halen zelfsquote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:20 schreef new_guy1 het volgende:
En kan dan kan gewoon bij NS tickets op Utrecht CS?
Wat een verrassingquote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:37 schreef James1988 het volgende:
Op beneluxspoor.net meldt iemand: "Wegens 'gedoe' met de koppelwagens in Tsjechië is het transport van de eerste V250 tot nader order uitgesteld."
Mjah... Zou kunnen... Maar het schijnt niet de eerste keer te zijn dat de NS zoiets doet. Overigens komt de ICE ´s ochtends vroeg al langs Hilversum. Indien deze niet gespot is door een iemand, dan ga ik gewoon niet op pad...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 08:15 schreef weps het volgende:
Ben je nou echt zo naief of lijkt t nou zo?
1 april en ICE in reizigersdienst. Keep on dreaming...
Hehehe, klopt ja... Ik ben nogal van het uitslapen, vandaar dat ik de ´latere´ diensten op die dag wil pakken. Wellicht dat ik het schema nog aanpas en ´s ochtends de bus naar Hoorn neem en daar met de ICE naar Amsterdam en Den Haag ga. Even kijken nog.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 08:58 schreef Dr_Flash het volgende:
ICE's worden vaak zat omgeleid via Ht - Ehv - Vl, maar meestal in het weekend.
Past de ICE uberhaupt op alle stations, want op Ahvp gaat het bijvoorbeeld niet lukken.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:49 schreef Socios het volgende:
[..]
Mjah... Zou kunnen... Maar het schijnt niet de eerste keer te zijn dat de NS zoiets doet. Overigens komt de ICE ´s ochtends vroeg al langs Hilversum. Indien deze niet gespot is door een iemand, dan ga ik gewoon niet op pad...
[..]
Hehehe, klopt ja... Ik ben nogal van het uitslapen, vandaar dat ik de ´latere´ diensten op die dag wil pakken. Wellicht dat ik het schema nog aanpas en ´s ochtends de bus naar Hoorn neem en daar met de ICE naar Amsterdam en Den Haag ga. Even kijken nog.
ja, die kwam vorige week binnen. Was in 1947 besteld, voor gebruik met stoomlocomotieven. Naar nu blijkt zit er geen SchaKu opquote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:16 schreef De_Hertog het volgende:
Is die koppelwagen ook al door de Italianen gemaakt?
Alleen als er een goede aanleiding toe is. Paar jaar terug was het voor de 'weken v/h reisboek' die een Duitsland-thema hadden. Deze week is er niets bijzonders.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:49 schreef Socios het volgende:
Maar het schijnt niet de eerste keer te zijn dat de NS zoiets doet.
In de Randstad wel ja. Ten oosten van Arnhem niet nee.quote:
er zal wel alleen een lage koppeling aanzittenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:32 schreef Duvel het volgende:
Dan lopen ze achter, SchaKu's zijn al bijna een eeuw oud volgens mij.
Deze week is 1 april, misschien is dit de manier waarop NS een grapje doet?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:33 schreef ReisT het volgende:
[..]
Alleen als er een goede aanleiding toe is. Paar jaar terug was het voor de 'weken v/h reisboek' die een Duitsland-thema hadden. Deze week is er niets bijzonders.
Nou en? Homeprint tickets ook zowatquote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:32 schreef Duvel het volgende:
Dan lopen ze achter, SchaKu's zijn al bijna een eeuw oud volgens mij.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:11 schreef dennistd het volgende:
Best een 'lullige' foto, gemaakt op Utrecht Centraal (niet zelf gemaakt, maar van geenstijl):
[ afbeelding ]
Als je het topic had gelezen had je ook gezien dat ie nog in Tsjechië staat door een probleem met de koppelwagens...quote:
En vervolgens komt hij morgen ons land binnen tuffen...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als je het topic had gelezen had je ook gezien dat ie nog in Tsjechië staat door een probleem met de koppelwagens...
Hoe kan er nou problemen zijn met de koppelwagens met zo'n neusquote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als je het topic had gelezen had je ook gezien dat ie nog in Tsjechië staat door een probleem met de koppelwagens...
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
En toch MOEST en ZOU ik nog iets leuks doen deze maand![]()
En zo werkte ik gewoon een half uurtje langer door, om de Terreur-expres van 17:42 te pakken. Uiteraard gewoon op tijd bij de halte, en ook op tijd op Ede-WageningenRustig even een paar kaartjes en BvO gehaald, alvorens ik mij per stopper naar Arnhem zou begeven. Eerste klas uiteraard
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij het verlaten van Ede-Wageningen zag ik het bekende Hippeltje van RRF staan, met een paar enorme turbo-naverbranders achterop. Of zo![]()
[ afbeelding ]
Afijn, uiteindelijk kwam mijn Veetje aan in het zonovergoten Arnhem, waar ik nog net een sleepje cargo kon platenIk hou erg veel van goederentreinen jeweet
(6485 + 6406 + 6484 + lege kolenwagens)
[ afbeelding ]
Tegelijk kon ik mooi van de gelegenheid gebruik maken om nog even wat foto's te maken van het ten dode opgeschreven koepelgebouwtje bij de uitgang Sonsbeeckzijde
[ afbeelding ]
Op spoor 8 bleken trouwens twee vertrekstaten verkeerd om te hangen
[ afbeelding ]
Maar goed eigenlijk kwam ik om wat beeld te krijgen van de vorderingen van de renovatie. Onderweg naar buiten werd ik nog aangesproken door een ledenwerver van een hulporganisatie ("Darfur, weet u waar dat ligt? Wijs eens aan? *aanwijst..je bent de eerste vandaag
" ) maar goed, toch wat plaatjes kunnen maken van de kale vlakte, de zandhoop, de ICE-in-gaas tegen de loopbrug, en de werkzaamheden aan de spoorkant
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarna bleek gelukkig dat zelfs zo'n klein uitstapje mij niet kon behoeden voor het nodige onheilWisselstoringkje bij Velperpoort. Dus eerst werd op spoor 8 de ICE naar Frankfurt van 19:37 afgehandeld.
[ afbeelding ]
En daarna kwam met een dik kwartier vertraging alsnog mijn ICE naar Utrecht voorrijden. Een kloek glas Franziskaner Hefe-Weizen in de BordBistro deed de rest![]()
[ afbeelding ]
Da's de eerste stap in de hele klus daar. Op die plek moet de inrit komen van de vrije kruising.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:24 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Leuke foto's. Bij arnhem berg zijn ze trouwens ook al bezig met het slopen van een aantal sporen van het opstelterein
Dat zijn roetfilters voor in de tunnel van de HSL dacht ik.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij het verlaten van Ede-Wageningen zag ik het bekende Hippeltje van RRF staan, met een paar enorme turbo-naverbranders achterop. Of zo![]()
Mja, daar dacht ik later ook aan idd.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:38 schreef dennistd het volgende:
Dat zijn roetfilters voor in de tunnel van de HSL dacht ik.
Ik was allang blij dat die frambozenvlinder van NS HomoSpeed er niet op stondquote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:41 schreef James1988 het volgende:
De twee mooiste treinen die ik ken
Naast elkaar
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:45 schreef Quyxz_ het volgende:
Is er überhaupt wel een bron dat die ICE dan in lijndienst rijdt?
Mooie actiequote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:41 schreef dennistd het volgende:
Loc 1847 heeft gisteren trouwens 15kV mogen proeven in Bentheim, vond ie niet zo fijn
Zal wel gesloopt worden aangezien de NS toch al een aantal 1800's terzijde wou zetten.
Jonges kap es ff met die ongein zegquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:08 schreef Quyxz_ het volgende:
Niemand heeft een bron? Hebben jullie de grap zelf bedacht dan?
[..]
Kilometertje verderop, dit is ter hoogte van het onderstationnetje aldaar.quote:
Jij volgt dit topic tot in detail nauwkeurig vermoed ik. Dus wil ik je graag het volgende vragen..quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jonges kap es ff met die ongein zegik geloof niks. Donderdag kijken we wel verder
Aan 1 van die portalen (de meest rechtse) zit ook een schakelaar trouwensquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kilometertje verderop, dit is ter hoogte van het onderstationnetje aldaar.
Je zou het bijna denken.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aan 1 van die portalen (de meest rechtse) zit ook een schakelaar trouwenszal wel wat met mekaar van doen hebben?
Bij mij werkt jouw link gewoon hoor.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:20 schreef Duvel het volgende:
Ja, die link wil dus niet echt werken. Nou ja, Fortweg in Zeevang. (Leuke vraag: waarom heet dit de Fortweg?)
somda meldt het bij de dienstregelingenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:19 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Jij volgt dit topic tot in detail nauwkeurig vermoed ik. Dus wil ik je graag het volgende vragen..
Heb je ergens een linkje gezien naar een andere website of nieuwsbericht waar in staat dat het zou gebeuren? Of was er gewoon een random FOK!ker die het zei zonder enige bron? Ik namelijk dit topic door gescrollt en geen link kunnen vinden.
Somda meldt wel meerquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
somda meldt het bij de dienstregelingen
Volkomen gestoord, maar ja, je moet blijkbaar wat soms...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee Duuf wat vind je dan van deze Profi bovenleidingsconstructie?
[ afbeelding ]
Ziet er niet gezond uit.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee Duuf wat vind je dan van deze Profi bovenleidingsconstructie?
[ afbeelding ]
*popcorn paktquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:30 schreef Quyxz_ het volgende:
Ah, bedankt voor de naam, ik heb ff op dat Somda forum gekeken maar ze zijn er ook nog niet helemaal uit of het een 1 april grap is.
Nou ik hoor het morgen dan wel hè
Ik dacht al, geen last van gehad vanmorgen, maar dit is al van gisteren.quote:
puik planquote:Op maandag 30 maart 2009 14:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
![]()
Wij moeten bij mooi weer maar eens proosten op beter materieel, ergens in de zon op de markt.
Dorst heeftquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:09 schreef knars het volgende:
Vanmorgen nog een kaartje van NS en ProRail gehad met "sorry voor de teringzooi op het spoor vorige week", en een gratis koetjesreep![]()
[..]
puik plan
Of toch maar nietquote:Actie ProRail dupeert reizigers
De uitval van een groot aantal treinen als gevolg van een wisselstoring bij Amersfoort deze ochtend, toont andermaal het failliet van de nationale spoorbeheerder ProRail, aldus Reizigersvereniging ROVER. De actie waarbij ProRail de wissels op zomertijd heeft gezet, leidde tot grote vertragingen en overvolle treinen tussen Amersfoort en Utrecht. ROVER heeft ProRail om opheldering gevraagd over de zoveelste blamage op het Nederlandse spoor. Woordvoerder Rikus Spitshorst: "Het is onbegrijpelijk dat zoveel reizigers de dupe zijn van dit wanbeleid. Iedereen weet dat de zomertijd afgelopen zondag al is ingegaan. Had ProRail op zondag deze actie uitgevoerd, dan had de storing veel minder reizigers getroffen."
Voor ROVER is het onverklaarbaar dat de infrastructuur plotseling niet is opgewassen tegen een wijdverbreid fenomeen als zomertijd. Rikus Spitshorst: "Zelfs mijn telefoon schakelt tegenwoordig automatisch over op zomertijd. Ik heb niet veel verstand van wissels, maar mijn boerenverstand zegt dat dit automatische overschakelen ook voor wissels gerealiseerd moet kunnen worden. Dat ProRail dit nog steeds met de hand moet doen, toont aan dat het bedrijf de stap naar de moderne tijd maar met moeite kan maken."
ROVER heeft zijn beklag gedaan bij de Minister van Verkeer en Waterstaat, verantwoordelijk voor het reilen en zeilen bij ProRail.
Wissels weer terug in wintertijd?quote:Op woensdag 1 april 2009 00:22 schreef Palmboom313 het volgende:
Zou ProRail morgen/vandaag nog een 1 april grap uithalen ?
bronquote:AnsaldoBreda Inc., which is building 50 light-rail cars for the agency under its current contract and asking the MTA to exercise contract options for an additional 100 cars -- a deal worth more than $300 million.
Vandaag zou de Thalys gratis toegankelijk zijn.quote:Op woensdag 1 april 2009 00:31 schreef MarkoAlmelo het volgende:
dat hebben ze al gedaan, er zou een stoomtrein vandaag hier proef ritten maken tussen almelo de riet en almelo cs (almelo verdiept). Terwijl het spoor aan 1 kant nog niet eens aangeslotenm is. en ja, gewone passagiers konden mee...
(Oke, een klein grapje is dit dan)
Sodeknetter, uit welk stoffig archief heb je dat nou weer gehaald?quote:Op woensdag 1 april 2009 00:22 schreef Palmboom313 het volgende:
Zou ProRail morgen/vandaag nog een 1 april grap uithalen ?
[..]
Of toch maar niet![]()
![]()
![]()
![]()
Arnhem!! Je hebt vrijwillig op de trappen gelopenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
En toch MOEST en ZOU ik nog iets leuks doen deze maand![]()
En zo werkte ik gewoon een half uurtje langer door, om de Terreur-expres van 17:42 te pakken. Uiteraard gewoon op tijd bij de halte, en ook op tijd op Ede-WageningenRustig even een paar kaartjes en BvO gehaald, alvorens ik mij per stopper naar Arnhem zou begeven. Eerste klas uiteraard
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij het verlaten van Ede-Wageningen zag ik het bekende Hippeltje van RRF staan, met een paar enorme turbo-naverbranders achterop. Of zo![]()
[ afbeelding ]
Afijn, uiteindelijk kwam mijn Veetje aan in het zonovergoten Arnhem, waar ik nog net een sleepje cargo kon platenIk hou erg veel van goederentreinen jeweet
(6485 + 6406 + 6484 + lege kolenwagens)
[ afbeelding ]
Tegelijk kon ik mooi van de gelegenheid gebruik maken om nog even wat foto's te maken van het ten dode opgeschreven koepelgebouwtje bij de uitgang Sonsbeeckzijde
[ afbeelding ]
Op spoor 8 bleken trouwens twee vertrekstaten verkeerd om te hangen
[ afbeelding ]
Maar goed eigenlijk kwam ik om wat beeld te krijgen van de vorderingen van de renovatie. Onderweg naar buiten werd ik nog aangesproken door een ledenwerver van een hulporganisatie ("Darfur, weet u waar dat ligt? Wijs eens aan? *aanwijst..je bent de eerste vandaag
" ) maar goed, toch wat plaatjes kunnen maken van de kale vlakte, de zandhoop, de ICE-in-gaas tegen de loopbrug, en de werkzaamheden aan de spoorkant
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarna bleek gelukkig dat zelfs zo'n klein uitstapje mij niet kon behoeden voor het nodige onheilWisselstoringkje bij Velperpoort. Dus eerst werd op spoor 8 de ICE naar Frankfurt van 19:37 afgehandeld.
[ afbeelding ]
En daarna kwam met een dik kwartier vertraging alsnog mijn ICE naar Utrecht voorrijden. Een kloek glas Franziskaner Hefe-Weizen in de BordBistro deed de rest![]()
[ afbeelding ]
Fok archiefquote:Op woensdag 1 april 2009 06:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sodeknetter, uit welk stoffig archief heb je dat nou weer gehaald?
Jawel jawel! Met een postbode-stiekie om die scheve dwarslat heenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:03 schreef Duvel het volgende:
Ook leuk: de leidingonderbreker is overbrugd, maar hangt niet meer aan de draagkabel. Lijkt me niet echt wenselijk.
quote:Op woensdag 1 april 2009 08:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jawel jawel! Met een postbode-stiekie om die scheve dwarslat heen
Prorail is datquote:Op woensdag 1 april 2009 08:32 schreef Gutz het volgende:
De 1 april gras van ns Roosendaal was de volgende melding op de info borden.
'dit bericht bevat een geheime boodschap. Kijk 4 seconden en sluit dan je ogen'
Als ik vanavond terugga en het staat er nog op schiet ik wel een foto.
Spoor 18b/19b? Ik ben nog steeds van mening dat alle treinen die van daar vertrekken een tariefkilometer minder mogen rekenen voor de kaartjes.quote:Op woensdag 1 april 2009 08:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Prorail is datIn Utrecht werd zelfs aangeraden 1 minuut te kijken
Ik had alleen geen tijd, moest m'n trein halen. Nog een prorail-geintje: de IC naar Nijmegen van 7:07 bestond uit zegge en schrijve VIER bakken. En waar zet je die dan neer? Nou, zo'n beetje waar het station Utrecht Vaartsche Rijn gepland is
Ik las het ook, ja... Jammer... Mijn ICE-affiniteit heeft me doen laten hopen dat het zou rijden vandaag...quote:Op woensdag 1 april 2009 07:26 schreef thats-me het volgende:
Via somda:
Géén ICE in tr. 5716 te Hvs. Waarschijnlijk gaat een stel leeg van Wgm naar Ledn voor tr. 5029 (al dus een sms)
naast de al genoemde oplossingen: Gewoon vanaf Oberhausen plannen met de Reisplanner en dan alle tussenhaltes laten zienquote:Op woensdag 1 april 2009 11:00 schreef Ireyon het volgende:
Waar kan ik in hemelsnaam vinden op welke tijden de ICE van Arnhem -> Asd vertrekt? De NS reisplanner filtert hem eruit en op Hispeed zeuren ze dat ik geen binnenlandse reizen kan boeken..
Uitgebreid invulscherm reisplannerquote:Op woensdag 1 april 2009 11:00 schreef Ireyon het volgende:
Waar kan ik in hemelsnaam vinden op welke tijden de ICE van Arnhem -> Asd vertrekt? De NS reisplanner filtert hem eruit en op Hispeed zeuren ze dat ik geen binnenlandse reizen kan boeken..
die pantograaf is geweldig oldskool!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als afsluiter voor vandaag:
[ afbeelding ]
Ja, overal en nergens rijden ze nu.quote:Op woensdag 1 april 2009 12:52 schreef James1988 het volgende:
Haha, oh mijn god
Is er trouwens al een ICE in reizigersdienst gespot?
Gezien de ontwikkeling van dat topic bleek eerste ingeving bleek juist te zijn.quote:Op zondag 29 maart 2009 17:23 schreef Socios het volgende:
Ja, tuurlijk, zo kinderachtig allemaal.
Edit: Hmmz... Het staat inderdaad bij ´bijzondere ritten´. Gezien de serieusheid zou het wel zijn dan.![]()
in 1e instantie 4 werd me net gezegd. Met nog 2 mat64 er tussen door.quote:Op woensdag 1 april 2009 14:04 schreef thats-me het volgende:
Dat doen ze al bijna een maand daar in hengelo, volgens mij wouden ze alles met Sgm gaan rijden..
Ben benieuwd waar en wanneer de V250 het land in komt. Maar ze zijn er mee bezig zo te zien
Nja, ik las dus alleen 31 maart en dacht aan de mogelijkheid dat dit een foto van het vertrek vanuit Tsjechië had kunnen zijn, totdat ik 2008 zag staan.quote:Op woensdag 1 april 2009 14:14 schreef James1988 het volgende:
Die bovenleidingmasten zien er nou niet bepaald Nederlands uit... en die foto komt me akelig bekend voor van Velím...
Dat heeft een 1300 ook een keer gehad in Emmerich, met dank aan de seinwachters.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:41 schreef dennistd het volgende:
Loc 1847 heeft gisteren trouwens 15kV mogen proeven in Bentheim, vond ie niet zo fijn
Zal wel gesloopt worden aangezien de NS toch al een aantal 1800's terzijde wou zetten.
Die legerheliicopter heeft dat ding hopelijk aan flarden geschoten?quote:Op woensdag 1 april 2009 13:44 schreef Gutz het volgende:
[ afbeelding ]
Zou 't? Laat maar.
Foto is van 31 maart 2008
Het was alweer ff geleden. Nummer weet ik dus niet zekerquote:Op woensdag 1 april 2009 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zal dan waarschijnlijk de 1968 geweest zijn
Ja, dat kan. Al zijn er sommige Zugfahrer die het scherm ondoorzichtig maken.quote:Op woensdag 1 april 2009 18:39 schreef Quyxz_ het volgende:
Vandaag voor het eerst met de ICE geweest. Ik wist niet dat je gewoon achter de machinist kon gaan zitten en door de voorruit kon kijken. Maar dat was dus wel zo en is best vet!![]()
Oh okee, ik zat aan het treinnummer te denkenquote:Op woensdag 1 april 2009 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ik gok op de 1858De 1868 bestaat niet
Leuk filmpje. Laat dfie achterlijk RGL maarsnel weer trams door de Leidse binnenstad heensturen.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:42 schreef Peter het volgende:
bij 2:20min: een ongelijkvloerse kruising tussen trein en tramhttp://video.google.com/videoplay?docid=359429152517091199
Foto van een syntus lint erinquote:Op woensdag 1 april 2009 21:42 schreef sander89 het volgende:
Nog niet hier langs zien komen volgens mij.
Nieuw rapport van BAM over spoorlijn Utrecht-Breda, van mogen ze volgend jaar al beginnen.![]()
http://www.bam.nl/baminte(...)_Breda_Utrecht_B.pdf
quote:Op donderdag 2 april 2009 00:41 schreef Ofyles2 het volgende:
Die reacties op Somda![]()
Enkele treinfappers voelen zich echt in het kruis getast nu.
quote:Ik had gespijbelt om de ICE in Gvm te spotten, helaas reedt er gewoon V-IRM
quote:Op donderdag 2 april 2009 00:52 schreef Peterselieman het volgende:
Zoeen had ik dus gisteravond in de trein zitten: Treinentopic #153 - Komt hij dan toch?
dat is gewoon echt grappig
quote:Op donderdag 2 april 2009 00:56 schreef Peterselieman het volgende:
Die had alleen al om zijn grammaticale vaardigheden niet mogen spijbelen
De opstellers van dat rapportje zien graag dat er een spoorlijn op de middenberm van de A27 komt te liggen. Volgens hen is dat dé manier om een dergelijke verbinding aan te leggen. Het instituut dat namens het ministerie de boel heeft nagerekend is uitgegaan van een situatie dat de spoorlijn naast de snelweg op een eigen dijk wordt gebouwd.quote:Op donderdag 2 april 2009 00:39 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Foto van een syntus lint erin![]()
Maar moet de spoorlijn nu in de middenberm komen te liggenIs niet helemaal duidelijk.
Ik neem aan dat je met DH Den Haag bedoelt? De juiste afkorting is dan Gv voor Hollands Spoor en Gvc voor Centraalquote:Op donderdag 2 april 2009 10:39 schreef Christiaan het volgende:
Tb - DH nu via Utrecht. Heb wel 2 slt's gezien. 1 op perron (ij geloof) 15 in utrecht en een op het rangeerterrein achter utrecht.
Geen wonder dat er vanmorgen zo weinig treinverkeer voorbij kwam hier.quote:Op donderdag 2 april 2009 08:55 schreef James1988 het volgende:
Sein- en wisselstoring tussen Bd en Gilze-Rijen, vrijwel geen treinverkeer tussen Bd en Tb. Is al sinds 7.30.
Nerd.quote:Op donderdag 2 april 2009 11:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je met DH Den Haag bedoelt? De juiste afkorting is dan Gv voor Hollands Spoor en Gvc voor Centraal
wat n raar bord..? ik gok: samenscholingsverbodquote:Op donderdag 2 april 2009 09:07 schreef bork het volgende:
Merkwaardig verbod op Amersfoort CS
[ afbeelding ]
Nouja, van mij hoef je geen afkortingen te gebruiken, maar als je het doet doe het dan goed.quote:
Volgens mij zouden er nog meer SLT's gestald moeten zijn op de Cartesiusweg.quote:Op donderdag 2 april 2009 10:39 schreef Christiaan het volgende:
Tb - DH nu via Utrecht. Heb wel 2 slt's gezien. 1 op perron (ij geloof) 15 in utrecht en een op het rangeerterrein achter utrecht.
Dan zijn het spitsritten schijnt het.quote:Op donderdag 2 april 2009 13:56 schreef Peterselieman het volgende:
Ze rijden met twee slagen nu geloof ik op Utrecht - Den Haag. De rest van de SLT's hangen overal en nergens uit. De 2601 staat bijvoorbeeld nu in Zwolle voor instructie.
Hij heeft wel gelijkquote:
Ga weg, enge gastquote:
Jongen, ik had je vader kunnen zijn!quote:
Ja, ga jij er ff serieus op inquote:Op donderdag 2 april 2009 16:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Misschien zegt dat meer iets over jou, maar ik heb geen echte stalling op FOK!.
quote:De aankomst van de eerste V250-hogesnelheidstrein is opnieuw uitgesteld. De reden is dat de remwagens niet op tijd in Tsjechië waren. De nieuwe verwachte aankomst is begin volgende week.
http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=175
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |