abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 maart 2009 @ 22:14:33 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67531100

Hier alweer deel 153 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:
- Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten?

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.

Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.

Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein

Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.

Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW’s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden.

Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder.

Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.

Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW’s, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen.

De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de Wikipagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen.

Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.

Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.

NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen

Regels

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  zondag 29 maart 2009 @ 22:15:28 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67531128
Aangezien de laposter van het vorige topic geen nieuwe opende, bij deze.

En gaat de V250 eindelijk naar Nederland komen? Ik ben benieuwd. Ik vraag me af of er gekken zijn die 2 dagen bij OB Watergraafsmeer gaan liggen, om te kijken wat er binnenkomt. Ik hoop niks
pi_67531171
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:01 schreef kebabkever het volgende:

[..]

Rijd die ERS 6608 dan helemaal naar Oost Italie? Weetje hoe ver dat is!
Nee ERS wisselt van lok bij de Duits-Zwitserse grens
  Redactie Sport zondag 29 maart 2009 @ 22:18:36 #4
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67531234
Tijd Voor Plaatjes:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_67531255
tvp
  zondag 29 maart 2009 @ 22:20:33 #6
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67531298
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:18 schreef dennistd het volgende:
Tijd Voor Plaatjes:
[ afbeelding ]
Toch ook al bijna goed genoeg voor de Heimwee-express
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 maart 2009 @ 22:22:32 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67531368
Ik zal blij zijn als die dingen eruitzijn. Lelijke zo-niet-in-het-hedendaagse-straatbeeld-passende treinen. Leuk voor in een museum, maar verder: oprotten.

Geef mij dan maar een DD-AR (ja, serieus).
  zondag 29 maart 2009 @ 22:24:33 #8
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67531426
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:22 schreef James1988 het volgende:
Ik zal blij zijn als die dingen eruitzijn. Lelijke zo-niet-in-het-hedendaagse-straatbeeld-passende treinen. Leuk voor in een museum, maar verder: oprotten.

Jij bent echt geschift
  zondag 29 maart 2009 @ 22:25:31 #9
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67531455
quote:

Ik weet dat je er fan van bent hoor, maar waarom past een DD-AR beter in het straatbeeld dan een T/V? Het is toch precies dezelfde stijl eigenlijk?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 29 maart 2009 @ 22:26:26 #10
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67531487
Overigens:
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 29 maart 2009 @ 22:26:48 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67531497
Ik heb eigenlijk helemaal geen reden. Maar Mat '64 mag nu wel eens met pensioen, vind ik.
pi_67531599

Door de langdurige regen maken de stroomafnemers van voorbijrazende Intercity's een aardig effect. NSR's 4017 en twee soortgenoten als IC Groningen/Leeuwarden - Schiphol, in de boog bij Nijkerk.
  zondag 29 maart 2009 @ 22:30:15 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67531608
ICM
pi_67531669
quote:

Mat '64 lelijk noemen en vervolgens voor DD-AR kiezen
  Redactie Sport zondag 29 maart 2009 @ 22:34:14 #15
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67531732
Die ICMm-frontplaat wordt echt lelijk na een tijdje
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 29 maart 2009 @ 22:34:31 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67531745
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:26 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens:
[ afbeelding ]
Ik ga er over een maandje weleens kijken. Ten eerste deugt de kleur blauw niet, ten tweede is het Mook - Molenhoek en ten derde is de positie van de letters niet in orde. Ten vierde het font.

Nou ik er zo eens naar kijk: Het is gewoon bijelkaar geklunsd uit een Albert Heijn folder
pi_67531897
tvp
pi_67531942
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:29 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Door de langdurige regen maken de stroomafnemers van voorbijrazende Intercity's een aardig effect. NSR's 4017 en twee soortgenoten als IC Groningen/Leeuwarden - Schiphol, in de boog bij Nijkerk.
Zeer mooie foto. Heb je iets van een website waar je je foto's verzameld? Ben zeer benieuwd naar je collectie om naar te kijken
  Redactie Sport zondag 29 maart 2009 @ 22:44:58 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67532027
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Zeer mooie foto. Heb je iets van een website waar je je foto's verzameld? Ben zeer benieuwd naar je collectie om naar te kijken
Als je op het websiteicoon bij zug klik kom je hier uit: http://www.spoorvinder.tk/

waarom plaats je trouwens een tvp en 2 minuten later een inhoudelijke reactie?
PM mij!
  zondag 29 maart 2009 @ 22:45:35 #20
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_67532050
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:32 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Mat '64 lelijk noemen en vervolgens voor DD-AR kiezen
Voor mensen langer dan 1,60 meter, is een beetje bevolkte Mat '64 één groot drama.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_67532123
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:44 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als je op het websiteicoon bij zug klik kom je hier uit: http://www.spoorvinder.tk/

waarom plaats je trouwens een tvp en 2 minuten later een inhoudelijke reactie?
Ja goeie vraag. Ik had de ene natuurlijk ook kunnen editten.

Sorry
pi_67532866
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:45 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Voor mensen langer dan 1,60 meter, is een beetje bevolkte Mat '64 één groot drama.
Plan T is voor mensen langer dan 1,10 nog een drama
pi_67533007
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:29 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Wat heeft dat ding op zijn neus?
  zondag 29 maart 2009 @ 23:19:53 #24
136283 knars
Teethgrinder
pi_67533267
Plan T/V zijn gewoon karakteristieke treinen, fijn om te zien, icoon van / voor de NS. Maar damn, sinds die jaren 90 revisie wil ik echt niet meer in de buurt van een Plan T komen

En DD-AR verering is ook wel een onbegrijpelijk fenomeen. Ik vond ze leuk toen ze nieuw waren. Wauw, een dubbeldekkertrein! Dan kun je onder of boven gaan zitten! Die lol was er echter al snel vanaf toen ik er regelmatiger gebruik van mocht maken...
  zondag 29 maart 2009 @ 23:25:11 #25
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_67533449
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:34 schreef dennistd het volgende:
Die ICMm-frontplaat wordt echt lelijk na een tijdje
Ja nou, die kan je toch schoonmaken?
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_67533776
Voor zover ik weet is het folie/verf die los laat. Dus geen vuil ofzo..
pi_67533923
quote:
Op zondag 29 maart 2009 23:35 schreef thats-me het volgende:
Voor zover ik weet is het folie/verf die los laat. Dus geen vuil ofzo..
Ze hebben vingerverf gebruikt?
pi_67534558
Het is wat allemaal.
  maandag 30 maart 2009 @ 00:08:10 #29
136283 knars
Teethgrinder
pi_67534619
Hoe erg op schema liggen de herstelwerkzaamheden bij Vleuten eigenlijk? Over 5 uur moet alles in orde zijn, of hebben ze het uurtje van winter- naar zomertijd niet meegerekend? Kan je zo weer een door vingerverfhobbyisten gedomineerde ochtendspits opleveren.

Kreeg vannacht een smsje van een vriend dat de nachttrein Utrecht - Gouda - Rotterdam ook kopmaakte in Breukelen :-)
pi_67534671
Viel op deze week toen ik in Arnhem was dat er erg veel buizen onder het Ballastloos spoor liggen wat ze aan het aanleggen zijn voor een extra eilandperron in Arnhem.
Zijn beetje erg veel buizen, alleen regenwater afvoer en kabels etc.

De ruwbouw van de perrontunnel is bijna klaar, alleen er is nog steeds geen geld voor een stationsgebouw.
Omroep gelderland met filmpje
............................
pi_67534936
quote:
Op maandag 30 maart 2009 00:10 schreef sander89 het volgende:
Viel op deze week toen ik in Arnhem was dat er erg veel buizen onder het Ballastloos spoor liggen wat ze aan het aanleggen zijn voor een extra eilandperron in Arnhem.
[ afbeelding ]

De ruwbouw van de perrontunnel is bijna klaar, alleen er is nog steeds geen geld voor een stationsgebouw.
Die buizen, kabels zijn er voor om de draagkracht van het dak te verbeteren. En dat geld voor het station komt er wel.

Wachten is nu op het tracebesluit wat deze maand genomen moet worden.
  maandag 30 maart 2009 @ 00:28:19 #32
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67535017
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ga er over een maandje weleens kijken. Ten eerste deugt de kleur blauw niet, ten tweede is het Mook - Molenhoek en ten derde is de positie van de letters niet in orde. Ten vierde het font.

Nou ik er zo eens naar kijk: Het is gewoon bijelkaar geklunsd uit een Albert Heijn folder
Is volgens mij inderdaad een geknutseld bord, maar het lijkt wel echt te zijn. Daarmee bedoel ik dan dat een of andere belangengroep daar een soort infobordje heeft geplaatst en dat het dus geen photoshop is Maar ik kon geen groter plaatje ervan vinden, dus helemaal zeker weet ik het niet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_67535444
quote:
Maandag weer volledig treinverkeer Vleuten – Utrecht Terwijde
Maandag 30 maart vanaf 05.00 uur kunnen de treinen weer normaal rijden tussen Woerden en Utrecht. De reparatie van de 5 kilometer spoor die op 23 maart werd vernield door een ontspoorde goederentrein is dan klaar. Een klus die normaal 3 tot 4 weken duurt is hiermee in één week geklaard.

Reizigers hebben in de afgelopen week veel hinder ondervonden van de herstelwerkzaamheden. Tussen Woerden en Utrecht was beperkt treinverkeer. Op de tussengelegen stations stopten helemaal geen treinen en moesten reizigers gebruik maken van de bussen die waren ingezet. Voor heel veel mensen betekende dit alles dat hun reis langer duurde dan normaal. ProRail heeft daarom alles op alles gezet om de duur van deze overlast te beperken.

Om nu al te melden dat het spoor op maandagochtend weer gebruikt kan worden, moest een aantal onzekerheden worden uitgebannen. Zo viel het tempo waarin de ombouwtrein de dwarsliggers vervangt tegen. Normaal worden 170 dwarsliggers per uur neergelegd. Doordat zoveel dwarsliggers gebroken zijn konden nu slechts 50 stuks per uur worden aangebracht. Een ander probleem was een onherstelbaar beschadigd hogesnelheidswissel waarvan er maar één bestaat in Nederland. Vervanging bleek ondanks volcontinu speurwerk niet mogelijk. Besloten is het wissel voorlopig door recht spoor te vervangen. Dit heeft geen nadelige gevolgen voor het treinverkeer.

Als het werk klaar is zijn op de 5 kilometer spoor zijn zo’n 7000 kapotte dwarsliggers vernieuwd.
Veel kabels die nodig zijn bij de beveiliging waren kapot en zijn dan vervangen.
Morgen dus weer normaal treinverkeer. Wat is er zo speciaal aan die hogesnelheidswissel? Volgens mij zijn er wel meer wissels die met hoge snelheid genomen kunnen worden in Nederland, tenminste met een kilometer of 80 per uur.
  maandag 30 maart 2009 @ 00:58:10 #34
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67535524
quote:
[ afbeelding ]

Ze mogen is opschieten, Arnhem is nu echt een drama om over te stappen

* Erasmo heeft geluk want hij hoeft alleen het perron over te steken
pi_67535736
quote:
[ afbeelding ]
Ik denk dat het buizen zijn om voorspan kabels door heen te trekken.
pi_67535849
een andere hogesnelheidswissel ligt toch bij marienberg?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2009 01:22:45 ]
pi_67536002
quote:
Op maandag 30 maart 2009 00:58 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ze mogen is opschieten, Arnhem is nu echt een drama om over te stappen

* Erasmo heeft geluk want hij hoeft alleen het perron over te steken
Om over te stappen maak ik altijd gebruik van de sonsbeekzijde Die trappen zijn een stuk beter.
  maandag 30 maart 2009 @ 01:42:43 #38
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67536016
quote:
Op maandag 30 maart 2009 01:40 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Om over te stappen maak ik altijd gebruik van de sonsbeekzijde Die trappen zijn een stuk beter.
Klopt maar dan moet je maar geluk hebben dat je trein daar staat Ik zie de mensen nog regelmatig een sprintje trekken naar bv. een Syntus diesel
  maandag 30 maart 2009 @ 06:27:22 #39
148385 Wadloper
Noorderling
pi_67536858
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben er zaterdag nog langs gekomen.
De perronwanden staan er al en er ligt zand daar weer in. Nog geen bestrating of borden te zien daar
  maandag 30 maart 2009 @ 06:29:39 #40
148385 Wadloper
Noorderling
pi_67536860
quote:
Op maandag 30 maart 2009 00:08 schreef knars het volgende:
Hoe erg op schema liggen de herstelwerkzaamheden bij Vleuten eigenlijk? Over 5 uur moet alles in orde zijn, of hebben ze het uurtje van winter- naar zomertijd niet meegerekend? Kan je zo weer een door vingerverfhobbyisten gedomineerde ochtendspits opleveren.

Kreeg vannacht een smsje van een vriend dat de nachttrein Utrecht - Gouda - Rotterdam ook kopmaakte in Breukelen :-)
quote:
De treinen rijden volgens plan.

Bron: www.prorail.nl
Stond zo op Somda (jaja, ik weet het, Somda ja...)
  maandag 30 maart 2009 @ 08:55:07 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67537793
Denemarken is trouwens niet het enige land wat problemen heeft met AnsaldoBreda... ook de Amerikannen hebben problemen: voor de MTA van Los Angeles zou AB 50 stellen afleveren. Inmiddels zijn deze 3 jaar te laat, zijn er veel problemen mee, zijn ze duurder dan afgesproken en ook nog eens een paar duizend kilo zwaarder (en dus trager).

http://latimesblogs.latimes.com/lanow/2009/03/mta-posts.html

AnsaldoBreda heeft 2 maanden extra tijd gekocht door toe te zeggen een grote fabriek bij LA te openen, en hun HQ naar LA te verhuizen. Dat heeft de burgemeester tevreden gestemd... het is alleen niet de eerste keer dat AB die belofte doet.
  Moderator maandag 30 maart 2009 @ 09:03:56 #42
155227 crew  Guppy
dus
pi_67537942
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 30 maart 2009 @ 09:05:32 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67537978
quote:
Op maandag 30 maart 2009 00:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
Morgen dus weer normaal treinverkeer. Wat is er zo speciaal aan die hogesnelheidswissel? Volgens mij zijn er wel meer wissels die met hoge snelheid genomen kunnen worden in Nederland, tenminste met een kilometer of 80 per uur.
Welkom in de 21ste eeuw Koekje?
  maandag 30 maart 2009 @ 09:11:08 #44
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_67538062
Pimpel arriveert om 15.44 te Deventer (zaterdagmiddag)

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 30 maart 2009 @ 09:50:05 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67538813
Als de geruchten kloppen komt de V250 vandaag of morgen in OB Watergraafsmeer. Ik vraag me af hoeveel mensen er zijn die vandaag en morgen rondom de rails daar gaan liggen om de eerste foto van de V250 op Nederlands grondgebied te schieten.

Dat wordt hier, FOK, Somda, HGBTF en OHIH in de gaten houden. En Twitter natuurlijk ook

Somda meldt overigens dat NS op 1/4 een ICE in normale reizigersdienst laat rijden, zo zou deze trein door een ICE worden gereden:

1964
Vl V 17:19
Ehv A 18:00
Ehv V 18:02
Tb A 18:24
Tb V 18:25
Bd A 18:38
Bd V 18:39
Ddr A 18:57
Ddr V 18:59
Rtd A 19:12
Rtd V 19:16
Gv A 19:35
Gv V 19:37
Gvc A 19:40

Iemand enig idee of dat klopt, of dat het een 1-aprilgrap is? Mijn vermoeden is het laatste, maar zeker weten doe ik het niet. Ik moet rond die tijd namelijk van Ht naar Bd, en als er dan een ICE rijdt van Ehv naar Bd reis ik wel een stukje om namelijk

[ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 30-03-2009 10:16:49 ]
  maandag 30 maart 2009 @ 10:05:27 #46
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_67539163
Mocht het idd een ICE zijn, dan zal ik hem vanzelf wel zien. Woon aan het traject Tb - Ehv.
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_67540014
Aan de ene kant lijkt het me erg onwaarschijnlijk, ik zou namelijk niet weten wat de NS er voor baat bij heeft. Aan de andere kant herinner ik me nog goed dat ik een keer in een ICE als stoptrein naar Gvc heb gezeten, maar dat is echt alweer flink wat jaren geleden. Maar zoals ik in het vorige deel al zei, ik zie het vanzelf wel
  maandag 30 maart 2009 @ 11:23:35 #48
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67541091
Vanochtend weer ICK in de 3523 trouwens

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 30-03-2009 11:29:55 ]
  maandag 30 maart 2009 @ 11:41:46 #49
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67541574
Toch wel leuk dat mensen blijven twijfelen als op 1 april iets speciaal stiekem toch best eens zou kunnen gaan gebeuren.

In ander nieuws: Ansaldo levert komende woensdag alle 12 V250s. En 14 Deense IC4s. En alle metro's voor LA. En dan zeggen ze '1 April! Ze waren al lang klaar hoor!'
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport maandag 30 maart 2009 @ 12:49:43 #50
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67543426
Trouw heeft ook een 1 april-grap: http://www.trouw.nl/nieuw(...)nelheidstreinen.html
PM mij!
  maandag 30 maart 2009 @ 12:52:37 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67543499
quote:
Ter gelegenheid van de introductie van deze nieuwste generatie hogesnelheidstreinen worden aan treinreizigers vijftienduizend vervoersbewijzen gratis beschikbaar gesteld. Die zijn komende woensdag verkrijgbaar bij de loketten op alle NS-stations.
Okee dan
  maandag 30 maart 2009 @ 12:59:52 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67543694
quote:
Ter gelegenheid van de introductie van deze nieuwste generatie hogesnelheidstreinen worden aan treinreizigers vijftienduizend vervoersbewijzen gratis beschikbaar gesteld. Die zijn komende woensdag verkrijgbaar bij de loketten op alle NS-stations.
NS en gratis?

NS zou het liefste nog geld vragen voor de toiletten in de treinen...
  maandag 30 maart 2009 @ 13:03:25 #53
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67543781
Ontwikkelingen in de gegevensaffaire bij DB: Hartmut Mehdorn stapt op
quote:
Datenaffäre bei der Bahn
Mehdorn wählt Rückzug

Bahnchef Hartmut Mehdorn tritt nach massivem Druck wegen der Datenaffäre des Konzerns zurück. Das habe er dem Vorsitzenden des Aufsichtsrats, Werner Müller, angeboten, sagte der 66-Jährige bei der Bilanzpressekonferenz in Berlin. Er sehe zwar keine eigene Schuld in der Datenaffäre, wolle sich seiner Verantwortung als Konzernchef aber nicht entziehen. Auch wenn er sich nichts vorzuwerfen habe, schadeten die "zerstörerischen Debatten" dem Unternehmen, dem Standort Deutschland und dem ganzen Land. Er betonte, in der Datenaffäre gebe es bislang keinerlei Hinweise auf strafrechtliche Verstöße. "Es handelt sich nicht um einen Datenskandal, sondern um eine Kampagne zur Veränderung der Unternehmenspolitik", warf er seinen Kritikern vor.
Datenaffäre ließ Rückhalt bröckeln

Mehdorn stand seit Freitag massiv unter Druck. An diesem Tag hatten die Bahn-Sonderermittler Gerhart Baum und Herta Däubler-Gmelin sowie die Wirtschaftsprüfungsgesellschaft KPMG ihre Ergebnisse zur Datenaffäre vorgelegt. Danach soll die Bahn jahrelang die E-Mails von 70.000 bis 80.000 Mitarbeitern systematisch gefiltert haben - täglich bis zu 145.000. Am Wochenende musste der Konzern dann noch einräumen, dass er im Herbst 2007 E-Mails mit einem Streikaufruf der Lokführergewerkschaft GDL gestoppt hatte. Danach rückte auch Bundeskanzlerin Angela Merkel von Mehdorn ab. Die Bahngewerkschaften, die SPD und die Opposition hatten schon zuvor seine Ablösung verlangt. Mehdorn geht davon aus, dass der Aufsichtsrat bis zum Sommer einen Nachfolger vorstellen wird.
GDL rechnet mit weiteren Erkenntnissen

Die Lokführergewerkschaft GDL rechnet damit, dass sich der Skandal noch weiter ausdehnt: "So wie die ganze Affäre läuft, ist doch eines klar: Wir sind noch lange nicht auf dem dunklen Boden des Fasses angelangt", sagte GDL-Chef Claus Weselsky der "Berliner Zeitung". Er sei der festen Überzeugung, "dass alles noch viel schlimmer ist als derzeit erkennbar". Weselsky geht davon aus, dass der Bahnchef von den heimlichen E-Mail-Überprüfungen gewusst hat.

Wiederholt hatte Mehdorn geäußert, dass bei der Kontrolle von E-Mails der Konzernmitarbeiter "nicht gegen Gesetze verstoßen" wurde. Weder Betriebs- noch Aufsichtsräte oder Journalisten seien bei der Bahn bespitzelt worden, "auch nicht die Mitarbeiter", sagte Mehdorn am Freitag.

Am Samstag hatte ein Bahnsprecher eingeräumt, dass 2007 eine E-Mail der Lokführergewerkschaft GDL aus dem Mailsystem der Bahn gelöscht worden war. Aufgefallen sei die Mail aber nicht bei E-Mail-Kontrollen, sondern nachdem ein Server der Bahn zusammengebrochen war.
  maandag 30 maart 2009 @ 13:09:51 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67543981
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:03 schreef Ofyles2 het volgende:
Ontwikkelingen in de gegevensaffaire bij DB: Hartmut Mehdorn stapt op
[..]
Nou dat werd tijd, als ik het een beetje vluchtig gevolgd heb. Maar goed, drie kraaien wat er nu gebeurt: Nieuwe baas, hard snijden in de kosten, bonden van de leg, vet staken overal. Can't wait.
  maandag 30 maart 2009 @ 13:11:44 #55
111382 Ofyles2
pi_67544048
Hopen dat de nieuwe baas met zijn fikken van andermans e-mailadressen blijft. Ik ben mordicus tegen welke actie ook van de vakbond, maar Mehdorn waande zich in het Derde Rijk met zijn regeerstijl.
pi_67545659
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou dat werd tijd, als ik het een beetje vluchtig gevolgd heb. Maar goed, drie kraaien wat er nu gebeurt: Nieuwe baas, hard snijden in de kosten, bonden van de leg, vet staken overal. Can't wait.
Nog harder in de kosten snijden dan Mehdorn?
pi_67545740
zag net een ice-T naar emmerich rijden. Zit daar zo tien km vandaan. Jammer genoeg kan die niet in nl rijden toch? Dus zal daar wel kopmaken heb alleen geen cam bij me gvd
pi_67546688
Er heeft weleens een ICE-TD van Heerlen naar Amsterdam RAI gereden.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:44:52 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67547081
quote:
Op zondag 29 maart 2009 23:19 schreef knars het volgende:
Plan T/V zijn gewoon karakteristieke treinen, fijn om te zien, icoon van / voor de NS. Maar damn, sinds die jaren 90 revisie wil ik echt niet meer in de buurt van een Plan T komen

En DD-AR verering is ook wel een onbegrijpelijk fenomeen. Ik vond ze leuk toen ze nieuw waren. Wauw, een dubbeldekkertrein! Dan kun je onder of boven gaan zitten! Die lol was er echter al snel vanaf toen ik er regelmatiger gebruik van mocht maken...

Wij moeten bij mooi weer maar eens proosten op beter materieel, ergens in de zon op de markt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 30 maart 2009 @ 14:46:51 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67547135
quote:
Op maandag 30 maart 2009 00:54 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

80 130!

Verder fundamenteel anders: beweegbaar puntstuk.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 30 maart 2009 @ 14:47:48 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67547164
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wij moeten bij mooi weer maar eens proosten op beter materieel, ergens in de zon op de markt.
Ja, hee
  maandag 30 maart 2009 @ 14:59:07 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67547542
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, hee
Met jou had ik al een principe-afspraak toch?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 30 maart 2009 @ 15:00:33 #63
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67547597
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Met jou had ik al een principe-afspraak toch?
Ja, zonder ultimatum of boeteclausule Nou ja, we weten allemaal wat er dan kan gebeuren

Maar! Het is nu weer goed weer aan het worden
  maandag 30 maart 2009 @ 15:35:44 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67548696
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, zonder ultimatum of boeteclausule Nou ja, we weten allemaal wat er dan kan gebeuren
  Redactie Sport maandag 30 maart 2009 @ 15:36:05 #65
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67548714
quote:
In Winterswijk heeft een machinist afgelopen nacht een noodstop gemaakt vanwege een smakeloze grap. Hij dacht dat hij over een mens was gereden. De politie en brandweer ontdekten dat een levensgrote pop op de rails was gelegd.
PM mij!
  maandag 30 maart 2009 @ 15:38:52 #66
111382 Ofyles2
pi_67548791
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Nog harder in de kosten snijden dan Mehdorn?
DB heeft het sowieso zwaar de komende jaren. Naast de financiële crisis moeten de Duitsers ook nog eens in een recordtempo trajecten opknappen.

En in tegenstelling tot de NS is DB ook nog actief in het goederenvervoer, daar gaan ze nog een hogere prijs voor betalen.
  Redactie Sport maandag 30 maart 2009 @ 15:49:49 #67
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67549141
Ik kwam net trouwens nog een foto tegen van de eerste Lint voor Syntus, nog zonder front- en sluitseinen, maar met geshopt bestemmingsdisplay
PM mij!
  maandag 30 maart 2009 @ 15:56:05 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67549340
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

DB heeft het sowieso zwaar de komende jaren. Naast de financiële crisis moeten de Duitsers ook nog eens in een recordtempo trajecten opknappen.
Waar in NL ProRail onafhankelijk is, valt DB Netz onder DB. Right?
quote:
En in tegenstelling tot de NS is DB ook nog actief in het goederenvervoer, daar gaan ze nog een hogere prijs voor betalen.
Nu is DB Schenker niet bepaald een kleintje...
  maandag 30 maart 2009 @ 16:01:30 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67549505
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:56 schreef James1988 het volgende:
Nu is DB Schenker niet bepaald een kleintje...
Overigens wel OOK 1 van de redenen waarom mijn Veolia 85 in Ede altijd vertraging heeft, maar dat terzijde
  maandag 30 maart 2009 @ 16:07:32 #70
111382 Ofyles2
pi_67549725
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waar in NL ProRail onafhankelijk is, valt DB Netz onder DB. Right?
Klopt. Eigenlijk is elk spoorwegbedrijf in Duitsland verantwoordelijk voor de infrastructuur.
  maandag 30 maart 2009 @ 16:18:19 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67550076
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Klopt. Eigenlijk is elk spoorwegbedrijf in Duitsland verantwoordelijk voor de infrastructuur.
Dan lijkt mij de Nederlandse situatie, waar infra en treintjes rijden volledig gescheiden is, toch iets beter... mocht ProRail failliet gaan, dan neemt de staat de boel over en wijst een andere partij toe. En gaat NS failliet, dan kan ProRail wel het spoor blijven beheren en andere maatschappijen kunnen gewoon blijven rijden.
pi_67551331
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

In het goederenvervoer misschien.

In het personenvervoer zeker weten niet. Daar valt alle infrastructuur onder DB Netz, ook al rijdt er via een aanbesteding een andere maarschappij dan DB Fernverkehr of Regio DB.

Het enige wat van de spoorwegmaatschappij zelf is, zijn de treinen en de onderhoudswerkplaatsen.

Edit: En ik vermoed dat de voorrangsregels op het spoor alles ermee te maken hebben dat DB Netz niet onafhankelijk is.

De IC en ICE zijn kostendekkend uit kaartverkoop, dus slechte service heeft daar direct invloed op de inkomsten. Het lokale treinverkeer wordt door de overheid betaald, deels uit een verdeelsleutel van kaartverkoop, deels subsidie. Als een RE-trein vertraagd wordt, kost de DB dat dus praktisch niks.

Ik vermoed dat daarom een punctuele RE zo makkelijk 'even' een kwartiertje wordt vastgehouden op een station om twee vertraagde ICE-treinen voorbij te laten.

In Nederland kan dat niet meer, omdat ProRail onafhankelijk is en elke vervoerder gewoon voor z'n paden betaalt en dus gelijkwaardig behandeld moet worden.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2009 17:02:19 ]
  maandag 30 maart 2009 @ 16:59:54 #73
111382 Ofyles2
pi_67551430
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:56 schreef Igen het volgende:

[..]

In het goederenvervoer misschien.

In het personenvervoer zeker weten niet. Daar valt alle infrastructuur onder DB Netz, ook al rijdt er via een aanbesteding een andere maarschappij dan DB Fernverkehr of Regio DB.

Het enige wat van de spoorwegmaatschappij zelf is, zijn de treinen en de onderhoudswerkplaatsen.
Oh, dus dat.

Maar DB heeft daarmee wel een hoog omvalgehalte.
  Redactie Sport maandag 30 maart 2009 @ 17:01:05 #74
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67551464
Er zijn wel spoorwegen waar DB-Netz het onderhoud niet doet volgens mij, dit zijn dacht ik kleine lijntjes die afgestoten zijn door DB
PM mij!
pi_67551662
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:01 schreef dennistd het volgende:
Er zijn wel spoorwegen waar DB-Netz het onderhoud niet doet volgens mij, dit zijn dacht ik kleine lijntjes die afgestoten zijn door DB
Het enige concrete voorbeeld dat ik daarvan ken is een lijntje in Brandenburg dat door de Prignitzer Eisenbahn is opgekocht. Maar dat lijntje wordt helemaal niet meer gebruikt.

En sowieso, de DB kan helemaal geen lijnen afstoten. Hoogstens kan een Bundesland besluiten om op bepaalde trajecten geen treindienst meer te bestellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2009 17:07:47 ]
pi_67551771
quote:
Machinist maakt noodstop door pop op spoor
Uitgegeven: 30 maart 2009 14:51
Laatst gewijzigd: 30 maart 2009 14:51
WINTERSWIJK - Een machinist heeft in de nacht van zondag op maandag een noodstop gemaakt, nadat hij bij een spoorwegovergang in Winterswijk over een levensgroot mensachtig voorwerp was gereden.

Het bleek om een pop te gaan, die onbekenden op het spoor hadden gelegd. Dat heeft de politie maandag gemeld.
De politie en brandweer waren na de 'aanrijding' ter plaatse, maar konden snel weer naar huis. De politie is op zoek naar degenen die waarschijnlijk als grap de pop op de rails hebben gelegd.
Bron: nu.nl
Met een plaatje van een e-lok erbij

*Edit: Zo zag de pop eruit:
'
(c)GelreNieuws.nl

[ Bericht 7% gewijzigd door Nightshadow op 30-03-2009 18:37:00 ]
  maandag 30 maart 2009 @ 17:14:37 #77
111382 Ofyles2
pi_67551855
Ik kan me voorstellen dat die ene machinist voorlopig niet meer op de baan te vinden is.
pi_67551958
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:49 schreef dennistd het volgende:
Ik kwam net trouwens nog een foto tegen van de eerste Lint voor Syntus, nog zonder front- en sluitseinen, maar met geshopt bestemmingsdisplay
[ afbeelding ]
Is inderdaad knap, het eerste jaar reden ze nog zonder bestemmingsdisplays..
Overigens is er alweer minstens één lintje, ik dacht twee waar het hele bestemmingssysteem niet meer werkt..
  maandag 30 maart 2009 @ 18:53:50 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67554345
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:56 schreef Igen het volgende:
In Nederland kan dat niet meer, omdat ProRail onafhankelijk is en elke vervoerder gewoon voor z'n paden betaalt en dus gelijkwaardig behandeld moet worden.
Of ja, tot zo ver de theorie
pi_67554962
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Of ja, tot zo ver de theorie
Nou, er wordt anders toch regelmatig een vertraagde IC achter een stoptrein of goederentrein gegooid. Of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2009 19:20:38 ]
  maandag 30 maart 2009 @ 19:20:05 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67554980
Op Somda (jaja... ) meldt men dat de V250 's nachts vervoerd zal worden. Ik ben echt benieuwd wie er zo gek is om de hele nacht wakker te blijven om een foto te schieten
  Redactie Sport maandag 30 maart 2009 @ 19:21:25 #82
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67555017
Vannacht zou ie aankomen op de Watergraafsmeer.
Op dit moment is de bovenleiding tussen Oldenzaal en Bentheim trouwens kapot, zou dat vogelbekdier hem gesloopt hebben?
PM mij!
pi_67555050
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:20 schreef James1988 het volgende:
Op Somda (jaja... ) meldt men dat de V250 's nachts vervoerd zal worden. Ik ben echt benieuwd wie er zo gek is om de hele nacht wakker te blijven om een foto te schieten
Tsja, als sommigen daar de hele zondag van 9:43 tot 16:19 op het perron van station Deurne gaan staan om een omgeleide ICE te spotten...

En waarom ik dat opzoek? Omdat ik op zondag van Bochum naar Amsterdam ging en tussen Venlo Grens en Eindhoven wel héél veel treinspotters heb gespot. Toen was ik wel benieuwd of ik een daarvan op Somda kon terugvinden, en jawel hoor.
  maandag 30 maart 2009 @ 19:23:49 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67555081
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou, er wordt anders toch regelmatig een vertraagde IC achter een stoptrein of goederentrein gegooid. Of niet?
Er wordt net zo geregeld een punctuele IC in de gierende spits tien minuten aan de kant gegooid om een domme kutcargo. Midden op Utrecht Centraal
  maandag 30 maart 2009 @ 19:24:52 #85
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67555114
quote:
Er zullen er genoeg zo gek zijn

Wat mij dan weer boeit is dat er gekken zijn die de hele nacht doorhalen, alleen maar om fotografen dwars te proberen te zitten, wat ze niet eens gaat lukken
pi_67555436
quote:
Zou mij erg verbazen dat men 's nachts gaat kloten met een V250. En waarom dat ding opbergen in Watergraafsmeer, omdat de pers het niet mag zien. Als dat ding gewoon niet rijvaardig is staat ie nog gewoon in Tsjechië. Ten tweede hoe gaat de V250 Duitsland door komen, of komt ie ook nog per boot, want dan wacht ik wel op Sinterklaas, krijg ik er een op schaal .
  maandag 30 maart 2009 @ 19:39:38 #87
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67555571
Ik wacht eerst alle flauwigheid van 1 april wel af. Daarna hoor je nooit meer wat van die stofhapper.
  maandag 30 maart 2009 @ 20:32:14 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67557460
quote:
Treinkaartje nog altijd niet online te kopen

(Novum) - Het is maandag nog altijd niet mogelijk een treinkaartje via internet te kopen. Een proef die de NS twee weken geleden lanceerde, liep vorige week door de grote belangstelling spaak. In vier dagen tijd werden tienduizend tickets via internet verkocht. De servers die de aanvragen verwerkten, liepen vast.

Een NS-woordvoerder liet vorige week weten dat sterkere servers worden geregeld. Omdat de servers ook werden verhuisd, kon het even gaan duren. Op zijn vroegst zouden de zogenoemde e-tickets vanaf afgelopen vrijdag weer te bestellen zijn geweest. De NS kon maandag niet toelichten hoe lang het gaat duren voordat de kaartjes weer te bestellen zijn.
Sorry hoor, wat voor NT3.51 bakje staat daar ergens in een hoek die service te draaien??? 10.000 verzoeken in 4 dagen, dat is ruim een halve MINUUT per verzoek. En dan vastlopen? Ja dag hoor Stelletje faalhazen
  maandag 30 maart 2009 @ 21:01:22 #89
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_67558528
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Topicvervuilende bagger.
gelukkig zit er weer een normale op in dit topic
Verder is er al wat meer bekend over de V250?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 30 maart 2009 @ 21:03:22 #90
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67558628
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:01 schreef SpeedyRich het volgende:
gelukkig zit er weer een normale op in dit topic
Aldus sprak Koning Inhoudelijkheid
  maandag 30 maart 2009 @ 21:09:14 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67558856
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sorry hoor, wat voor NT3.51 bakje staat daar ergens in een hoek die service te draaien??? 10.000 verzoeken in 4 dagen, dat is ruim een halve MINUUT per verzoek. En dan vastlopen? Ja dag hoor Stelletje faalhazen
10.000 verkochte kaartjes != 10.000 verzoeken. Er kunnen best 200.000 verzoeken komen (wat me waarschijnlijk lijkt), de conversion rate is meestal erg laag.

Ik ben benieuwd... somehow lijkt een ICE in reizigersdienst op 1/4 me waarschijnlijker dan een V250 midden in de nacht... die zou al gespot moeten zijn ergens in Duitsland dan.
  maandag 30 maart 2009 @ 21:12:11 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67558936
Kom op zeg als je in vier DAGEN nog geen 10.000 kaartjes kunt verkopen ben je echt iets niet goed aan het doen qua capaciteit.
  maandag 30 maart 2009 @ 21:24:36 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67559402
Het was sowieso een proef. En zoals ik al zei is de conversion rate meestal laag... er zijn natuurlijk veel meer verzoeken geweest dan die 10.000... en aangezien het een proef is, hadden ze niet meteen voor een volledige productieomgeving capaciteit ingekocht.

Evenzogoed was het een flop geweest en stonden er 100 servers... da's dan wel flink wat geld weggegooid
  maandag 30 maart 2009 @ 21:46:59 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67560221
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:24 schreef James1988 het volgende:
Evenzogoed was het een flop geweest en stonden er 100 servers... da's dan wel flink wat geld weggegooid
Het imago van een prutser hebben is echt veel duurder.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 30 maart 2009 @ 21:48:22 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67560272
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee man dat regel je voor een kwartje
pi_67560327
Wat foto's gemaakt vlak over de grens bij Megchelen (NL netwerk met gsm, dus is wel fijn met internet abbo )

DB ICE-T kwam 1.5 uur later weer terug uit Emmerik, zullen wel met een test rit bezig zijn? (met mob is lastig te timen )

Rangeer loc V60 komt met volle snelheid langs getuft om 2 ketelwagens op te halen in Emmerik.(wolken )

Railion 232 als kalktrein.

Railion 3X6400 als kolentrein, 5 keer de zelfde soort trein zien langs komen in een paar uur tijd.

DB ICE3 die een beetje op de Hummertrein wilt lijken op weg naar Frankfurt.
  maandag 30 maart 2009 @ 21:52:54 #97
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67560408
Kijk hem honkje stelen Gewoon zo ver mogelijk het land uit en TOCH lokaal kunnen bellen
  maandag 30 maart 2009 @ 21:53:00 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67560417
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat imago herstelt wel... NS zei ook duidelijk dat het een proef was. Ik snap niet waar jullie je allemaal zo druk om maken...
  maandag 30 maart 2009 @ 21:55:27 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67560505
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:53 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat imago herstelt wel... NS zei ook duidelijk dat het een proef was. Ik snap niet waar jullie je allemaal zo druk om maken...
Nou ja om het enkele feit dat het systeem an sich allang geen rocket science meer is, maar meer beproefde tekno sinds een jaar of 10 (!!) in onder meer Oostenrijk, Duitsland en Zwitserland. Maar nee, hier moet er ineens een "proef" mee gedaan worden. Die nog mislukt ook En dan ook nog op zoiets basaals als capaciteit

Mag ik dat een BEETJE belachelijk vinden ja? Alstublieft dankuwel heel vriendelijk overdreven?
  maandag 30 maart 2009 @ 22:05:29 #100
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67560898
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee man dat regel je voor een kwartje
In 1975 misschien, nu minstens 50 eurocent.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 30 maart 2009 @ 22:06:11 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67560937
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

In 1975 misschien, nu minstens 50 eurocent.
In Zwolle weet ik nog een plek waar je gratis kan pissen
  maandag 30 maart 2009 @ 22:06:11 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67560938
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:53 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zie reactie van Fles, plus het feit dat ze het nog steeds niet herindienstgesteld hebben.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 30 maart 2009 @ 22:06:42 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67560962
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In Zwolle weet ik nog een plek waar je gratis kan pissen
In de oude werkplaats een volgescheten pot?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_67561012
Nee, gewoon bij de WC´s op spoor 1.
  maandag 30 maart 2009 @ 22:12:11 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67561152
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

In de oude werkplaats een volgescheten pot?
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:08 schreef Socios het volgende:
Nee, gewoon bij de WC´s op spoor 1.
WSz
  maandag 30 maart 2009 @ 22:51:05 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67562615
Zo.

Waar & wanneer?

heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 30 maart 2009 @ 22:53:55 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67562737
Hofpleinlijn, 1990.
  maandag 30 maart 2009 @ 22:58:10 #108
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67562896
Wrong.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 30 maart 2009 @ 22:59:02 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67562931
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:58 schreef Duvel het volgende:
Wrong.
Not much though
  maandag 30 maart 2009 @ 23:01:50 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67563024
Ik zie drie 2baks Mat54 stellen.. Dat betekent in elk geval dat de foto van voor 1996 is, en waarschijnlijk van VER voor die tijd. Ik zie daarnaast T-style bovenleidings"portalen". Bijna endemisch voor de Hofpleinlijn. Wat eventueel nog zou kunnen is Veenendaal West tussen 1981 en 1990. is dat het???
  maandag 30 maart 2009 @ 23:02:19 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67563041
90km+, en meerdere jaren.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_67563076
Emmen Bargeres.
  maandag 30 maart 2009 @ 23:04:28 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67563116
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:03 schreef Socios het volgende:
Emmen Bargeres.
Nee man daar zijn bomen
  maandag 30 maart 2009 @ 23:04:45 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67563123
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie drie 2baks Mat54 stellen.. Dat betekent in elk geval dat de foto van voor 1996 is, en waarschijnlijk van VER voor die tijd. Ik zie daarnaast T-style bovenleidings"portalen". Bijna endemisch voor de Hofpleinlijn. Wat eventueel nog zou kunnen is Veenendaal West tussen 1981 en 1990. is dat het???
Op zich goede redenatie. De foto is inderdaad van voor 1996, en wel 1995. In die tijd reden in de ochtend- en avondspits sneltreinen op de lijn Amsterdam - Hoorn - Enkhuizen. Deze sneltreinen werden 's avonds vaak verzorgd door Mat '54, Koplopers of DDM1. Op de foto is een van de laatste inzetten te zien van Mat '54 op deze lijn (ergens in oktober 1995 dus) bij doorkomst te Purmerend, dat ter hoogte van het perron ook voorzien is van middenmasten.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 30 maart 2009 @ 23:05:39 #115
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67563153
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee man daar zijn bomen
En enkelspoor + lelijke betonnen elementen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 30 maart 2009 @ 23:06:01 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67563173
  maandag 30 maart 2009 @ 23:07:56 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67563237
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Op zich goede redenatie. De foto is inderdaad van voor 1996, en wel 1995. In die tijd reden in de ochtend- en avondspits sneltreinen op de lijn Amsterdam - Hoorn - Enkhuizen. Deze sneltreinen werden 's avonds vaak verzorgd door Mat '54, Koplopers of DDM1. Op de foto is een van de laatste inzetten te zien van Mat '54 op deze lijn (ergens in oktober 1995 dus) bij doorkomst te Purmerend, dat ter hoogte van het perron ook voorzien is van middenmasten.
Hmm.
  maandag 30 maart 2009 @ 23:09:27 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67563283
OHIH meldt:
quote:
Thijs schreef:
De V250 is in Nederland gearriveerd, over de grens bij Bad Bentheim!
Wtf? Zou het dan toch?
  maandag 30 maart 2009 @ 23:09:57 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67563308
Zien is geloven
  maandag 30 maart 2009 @ 23:14:24 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67563450
Oh trouwens, vanmiddag heb ik de grens van 125.000 km gepasseerd. Sinds 1-1-06. Pretty lame dus, ik weet. Magoe, toch een pintje waard
  maandag 30 maart 2009 @ 23:16:28 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67563516
Zaterdag toch al de 3000 voor deze maand. En morgen de 7500 voor dit jaar
pi_67563529
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:09 schreef James1988 het volgende:
OHIH meldt:
[..]

Wtf? Zou het dan toch?
* MarkoAlmelo gaat vannacht langs het spoor hier zitten

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2009 23:17:19 ]
  maandag 30 maart 2009 @ 23:17:18 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67563544
En Thijs heeft zijn bericht inmiddels aangepast...
  maandag 30 maart 2009 @ 23:19:50 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67563616
kale netenzooi daar

Als je niet op de foto wil, ROT DAN OP

Niemand zit op die 2 miljard teveel kostende, en dan nog maar 250 rijdende, spuuglelijke kutstofhapper te wachten rot gewoon op en hou het spoor vrij voor zinnige treinen
pi_67564490
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:09 schreef James1988 het volgende:
OHIH meldt:
[..]

Wtf? Zou het dan toch?
Nee was een gewone containertrein..
Na het eerste bericht op somda heb ik mij wel richting het station gehaasd, en daar een kleine 30 min gestaan voor deze trein om 23.05 langs kwam. Helaas een tegennvaller als je denkt 1 van de eerste opnames van de V250 gaat maken.. Maar ja.. Boeie. Volgende keer beter. Hier bij nog even de video opnames
  dinsdag 31 maart 2009 @ 00:33:07 #126
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_67565203
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Hij blijft leuk he

Toch maar een keer die film andersom maken
  dinsdag 31 maart 2009 @ 00:59:06 #127
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67565571
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:53 schreef thats-me het volgende:

[..]

Na het eerste bericht op somda heb ik mij wel richting het station gehaasd, en daar een kleine 30 min gestaan voor deze trein om 23.05 langs kwam. Helaas een tegennvaller als je denkt 1 van de eerste opnames van de V250 gaat maken.. Maar ja.. Boeie. Volgende keer beter. Hier bij nog even de video opnames
Was je de enige of hadden meer spotters zich hals overkop naar het station begeven?
pi_67566751
Zojuist even een reisje gepland voor a.s. woensdag.

30142: Harlingen 11.06 - Leeuwarden 11.30 (GTW)
IC 10542: Leeuwarden 11.45 - Zwolle 12.39 (ICM)
IC 542: Zwolle 12.46 - Den Haag Centraal 14.25 (ICM)
IC 1955: Den Haag Centraal 14.51 - Eindhoven 16.30 (ICE)
5255: Eindhoven 16.48 - Deurne 17.11 (Plan V)
IC 1964 Deurne 17.43 - Eindhoven 18.00 (ICE)
IC 864 Eindhoven 18.02 - Utrecht Centraal 18.52 (V-IRM)
IC 12569: Utrecht Centraal 19.17 - Leeuwarden 21.14 (ICM)
30171: Leeuwarden 21.59 - Harlingen 22.22 (GTW)

732 kilometer in 11 uur en 16 minuten.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 07:37:51 #129
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_67567287
Zuurstok heeft boem gedaan.

It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 31 maart 2009 @ 07:39:27 #130
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67567302
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:53 schreef thats-me het volgende:

[..]

pi_67567560
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 03:43 schreef Socios het volgende:
Zojuist even een reisje gepland voor a.s. woensdag.

30142: Harlingen 11.06 - Leeuwarden 11.30 (GTW)
IC 10542: Leeuwarden 11.45 - Zwolle 12.39 (ICM)
IC 542: Zwolle 12.46 - Den Haag Centraal 14.25 (ICM)
IC 1955: Den Haag Centraal 14.51 - Eindhoven 16.30 (ICE)
5255: Eindhoven 16.48 - Deurne 17.11 (Plan V)
IC 1964 Deurne 17.43 - Eindhoven 18.00 (ICE)
IC 864 Eindhoven 18.02 - Utrecht Centraal 18.52 (V-IRM)
IC 12569: Utrecht Centraal 19.17 - Leeuwarden 21.14 (ICM)
30171: Leeuwarden 21.59 - Harlingen 22.22 (GTW)

732 kilometer in 11 uur en 16 minuten.
Ben je nou echt zo naief of lijkt t nou zo?

1 april en ICE in reizigersdienst. Keep on dreaming...
  dinsdag 31 maart 2009 @ 08:45:57 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67567897
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 08:15 schreef weps het volgende:

[..]

Het is een mogelijkheid. Daarom wordt 't op die dag gewoon Somda en Twitter blijven volgen, dan weet je het gewoon zeker. 't zou niet de eerste keer zijn natuurlijk
  dinsdag 31 maart 2009 @ 08:58:04 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67568085
ICE's worden vaak zat omgeleid via Ht - Ehv - Vl, maar meestal in het weekend.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:24:19 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67568590
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 08:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het is een mogelijkheid. Daarom wordt 't op die dag gewoon Somda en Twitter blijven volgen, dan weet je het gewoon zeker. 't zou niet de eerste keer zijn natuurlijk
"Een mogelijkheid".
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:34:38 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67568849
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_67568870
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:51 schreef Duvel het volgende:
Zo.

Waar & wanneer?

[ afbeelding ]
Zwijndrecht toch? Volgens mij zie ik mijn huis op de achtergrond

Niet dus
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:38:41 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67568964
Ok, nieuw raadsel: waarom een camera?

heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 31 maart 2009 @ 09:39:52 #138
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67568999
eerste dubbeldekker?
PM mij!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:40:20 #139
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67569017
Omdat er een DD-AR aankomt?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:42:11 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67569072
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:39 schreef dennistd het volgende:
eerste dubbeldekker?
Nee, die reed in de ochtendspits een slag met twee gekoppelde viertjes, heb ik op foto, niet op dia. Dit is een paar jaar later.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_67569090
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 07:37 schreef JDude het volgende:

[ afbeelding ]

Had op z'n minst het lelijke stuurstandrijtuig gepakt

Overigens snap ik niet hoe je die bocht over het hoofd kan zien, meneer zal wel flink gas hebben gegeven..
pi_67570077
Vraagje, binnenkort ga ik vanaf Utrecht naar Arnhem met de trein.

Nou leek het me leuk omdat met de ICE te doen, gewoon keer wat anders.
Helaas zie ik op http://www.nshispeed.nl/ dat het niet mogelijk is om een binnenlandse reis te boeken.

Weet iemand of het alsnog mogelijk is om legaal met de ICE dit ritje te maken?
Heb verder geen ervaring met NS hispeed, maar ik meen kan je er niet met een normaal treinkaartje mee reizen...
  dinsdag 31 maart 2009 @ 10:14:12 #143
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67570161
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 10:11 schreef new_guy1 het volgende:
Vraagje, binnenkort ga ik vanaf Utrecht naar Arnhem met de trein.

Nou leek het me leuk omdat met de ICE te doen, gewoon keer wat anders.
Helaas zie ik op http://www.nshispeed.nl/ dat het niet mogelijk is om een binnenlandse reis te boeken.

Weet iemand of het alsnog mogelijk is om legaal met de ICE dit ritje te maken?
Heb verder geen ervaring met NS hispeed, maar ik meen kan je er niet met een normaal treinkaartje mee reizen...
Koop een toeslagkaartje bij de automaat en je kunt mee. Je hebt alleen geen gereserveerde plaats dan.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator dinsdag 31 maart 2009 @ 10:16:14 #144
155227 crew  Guppy
dus
pi_67570227
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 10:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Koop een toeslagkaartje bij de automaat en je kunt mee. Je hebt alleen geen gereserveerde plaats dan.
je kunt dan ook gewoon in de Bord-Bistro gaan zitten, mits je iets drinkt (wat ook weer leuk is). je mag dus gewoon mee, ook een eventueel studenten OV, als je de toeslag maar betaald
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67570344
En kan dan kan gewoon bij NS tickets op Utrecht CS?
  Redactie Sport dinsdag 31 maart 2009 @ 10:28:25 #146
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67570564
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 10:20 schreef new_guy1 het volgende:
En kan dan kan gewoon bij NS tickets op Utrecht CS?
die kun je gewoon uit de automaat halen zelfs
PM mij!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 10:28:43 #147
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_67570571
ICE-toeslagen zitten gewoon in de touch-screen automaten.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 31 maart 2009 @ 10:30:22 #148
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67570617
Demo kaartautomaat NS

Overige kaartjes -> ICE-toeslag
  dinsdag 31 maart 2009 @ 10:37:01 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67570830
Op beneluxspoor.net meldt iemand: "Wegens 'gedoe' met de koppelwagens in Tsjechië is het transport van de eerste V250 tot nader order uitgesteld."
pi_67571487
Jullie zijn goed!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:14:33 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67572035
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 10:37 schreef James1988 het volgende:
Op beneluxspoor.net meldt iemand: "Wegens 'gedoe' met de koppelwagens in Tsjechië is het transport van de eerste V250 tot nader order uitgesteld."
Wat een verrassing
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:16:35 #152
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67572100
Is die koppelwagen ook al door de Italianen gemaakt?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:25:26 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67572415
Dan heeft NedTrain dus ook voor niets zo'n mooie brief doen uitgaan

Arme boom
pi_67573321
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 08:15 schreef weps het volgende:

Mjah... Zou kunnen... Maar het schijnt niet de eerste keer te zijn dat de NS zoiets doet. Overigens komt de ICE ´s ochtends vroeg al langs Hilversum. Indien deze niet gespot is door een iemand, dan ga ik gewoon niet op pad...
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 08:58 schreef Dr_Flash het volgende:
ICE's worden vaak zat omgeleid via Ht - Ehv - Vl, maar meestal in het weekend.
Hehehe, klopt ja... Ik ben nogal van het uitslapen, vandaar dat ik de ´latere´ diensten op die dag wil pakken. Wellicht dat ik het schema nog aanpas en ´s ochtends de bus naar Hoorn neem en daar met de ICE naar Amsterdam en Den Haag ga. Even kijken nog.
pi_67574528
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:49 schreef Socios het volgende:

[..]

Mjah... Zou kunnen... Maar het schijnt niet de eerste keer te zijn dat de NS zoiets doet. Overigens komt de ICE ´s ochtends vroeg al langs Hilversum. Indien deze niet gespot is door een iemand, dan ga ik gewoon niet op pad...
[..]

Hehehe, klopt ja... Ik ben nogal van het uitslapen, vandaar dat ik de ´latere´ diensten op die dag wil pakken. Wellicht dat ik het schema nog aanpas en ´s ochtends de bus naar Hoorn neem en daar met de ICE naar Amsterdam en Den Haag ga. Even kijken nog.
Past de ICE uberhaupt op alle stations, want op Ahvp gaat het bijvoorbeeld niet lukken.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:28:09 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67574604
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:16 schreef De_Hertog het volgende:
Is die koppelwagen ook al door de Italianen gemaakt?
ja, die kwam vorige week binnen. Was in 1947 besteld, voor gebruik met stoomlocomotieven. Naar nu blijkt zit er geen SchaKu op
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:32:43 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67574764
Dan lopen ze achter, SchaKu's zijn al bijna een eeuw oud volgens mij.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:33:43 #158
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_67574814
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:49 schreef Socios het volgende:

Maar het schijnt niet de eerste keer te zijn dat de NS zoiets doet.
Alleen als er een goede aanleiding toe is. Paar jaar terug was het voor de 'weken v/h reisboek' die een Duitsland-thema hadden. Deze week is er niets bijzonders.
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:25 schreef Brembo het volgende:

Past de ICE uberhaupt op alle stations,
In de Randstad wel ja. Ten oosten van Arnhem niet nee.
  Redactie Sport dinsdag 31 maart 2009 @ 12:33:57 #159
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67574823
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:32 schreef Duvel het volgende:
er zal wel alleen een lage koppeling aanzitten
PM mij!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 13:00:12 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67575656
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:33 schreef ReisT het volgende:

[..]

Alleen als er een goede aanleiding toe is. Paar jaar terug was het voor de 'weken v/h reisboek' die een Duitsland-thema hadden. Deze week is er niets bijzonders.
Deze week is 1 april, misschien is dit de manier waarop NS een grapje doet?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 13:16:10 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67576142
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:32 schreef Duvel het volgende:
Nou en? Homeprint tickets ook zowat
  Redactie Sport dinsdag 31 maart 2009 @ 17:11:35 #162
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67584050
Best een 'lullige' foto, gemaakt op Utrecht Centraal (niet zelf gemaakt, maar van geenstijl):
PM mij!
pi_67584335
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:11 schreef dennistd het volgende:
Best een 'lullige' foto, gemaakt op Utrecht Centraal (niet zelf gemaakt, maar van geenstijl):
[ afbeelding ]
Dan sta je mooi voor lul.
pi_67586659
Is de V250 al gearriveerd op Wgm
pi_67586681
Is er überhaupt wel een bron dat die ICE dan in lijndienst rijdt?
gr gr
  Redactie Sport dinsdag 31 maart 2009 @ 18:45:44 #166
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67586688
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:44 schreef Brembo het volgende:
Is de V250 al gearriveerd op Wgm
Als je het topic had gelezen had je ook gezien dat ie nog in Tsjechië staat door een probleem met de koppelwagens...
PM mij!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 18:46:26 #167
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67586706
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als je het topic had gelezen had je ook gezien dat ie nog in Tsjechië staat door een probleem met de koppelwagens...
En vervolgens komt hij morgen ons land binnen tuffen...

1 april!
pi_67587501
Van mij mag die Hummer in Tsjechië blijven...
pi_67588442
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

Hoe kan er nou problemen zijn met de koppelwagens met zo'n neus .
pi_67589537
tvptje
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:09:54 #171
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67591729
En toch MOEST en ZOU ik nog iets leuks doen deze maand

En zo werkte ik gewoon een half uurtje langer door, om de Terreur-expres van 17:42 te pakken. Uiteraard gewoon op tijd bij de halte, en ook op tijd op Ede-Wageningen Rustig even een paar kaartjes en BvO gehaald, alvorens ik mij per stopper naar Arnhem zou begeven. Eerste klas uiteraard

Bij het verlaten van Ede-Wageningen zag ik het bekende Hippeltje van RRF staan, met een paar enorme turbo-naverbranders achterop. Of zo

Afijn, uiteindelijk kwam mijn Veetje aan in het zonovergoten Arnhem, waar ik nog net een sleepje cargo kon platen Ik hou erg veel van goederentreinen jeweet (6485 + 6406 + 6484 + lege kolenwagens)

Tegelijk kon ik mooi van de gelegenheid gebruik maken om nog even wat foto's te maken van het ten dode opgeschreven koepelgebouwtje bij de uitgang Sonsbeeckzijde

Op spoor 8 bleken trouwens twee vertrekstaten verkeerd om te hangen

Maar goed eigenlijk kwam ik om wat beeld te krijgen van de vorderingen van de renovatie. Onderweg naar buiten werd ik nog aangesproken door een ledenwerver van een hulporganisatie ("Darfur, weet u waar dat ligt? Wijs eens aan? *aanwijst.. je bent de eerste vandaag " ) maar goed, toch wat plaatjes kunnen maken van de kale vlakte, de zandhoop, de ICE-in-gaas tegen de loopbrug, en de werkzaamheden aan de spoorkant

Daarna bleek gelukkig dat zelfs zo'n klein uitstapje mij niet kon behoeden voor het nodige onheil Wisselstoringkje bij Velperpoort. Dus eerst werd op spoor 8 de ICE naar Frankfurt van 19:37 afgehandeld.

En daarna kwam met een dik kwartier vertraging alsnog mijn ICE naar Utrecht voorrijden. Een kloek glas Franziskaner Hefe-Weizen in de BordBistro deed de rest

pi_67592302
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:

En zo werkte ik gewoon een half uurtje langer door, om de Terreur-expres van 17:42 te pakken. Uiteraard gewoon op tijd bij de halte, en ook op tijd op Ede-Wageningen Rustig even een paar kaartjes en BvO gehaald, alvorens ik mij per stopper naar Arnhem zou begeven. Eerste klas uiteraard

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bij het verlaten van Ede-Wageningen zag ik het bekende Hippeltje van RRF staan, met een paar enorme turbo-naverbranders achterop. Of zo

[ afbeelding ]

Afijn, uiteindelijk kwam mijn Veetje aan in het zonovergoten Arnhem, waar ik nog net een sleepje cargo kon platen Ik hou erg veel van goederentreinen jeweet (6485 + 6406 + 6484 + lege kolenwagens)

[ afbeelding ]

Tegelijk kon ik mooi van de gelegenheid gebruik maken om nog even wat foto's te maken van het ten dode opgeschreven koepelgebouwtje bij de uitgang Sonsbeeckzijde

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar goed eigenlijk kwam ik om wat beeld te krijgen van de vorderingen van de renovatie. Onderweg naar buiten werd ik nog aangesproken door een ledenwerver van een hulporganisatie ("Darfur, weet u waar dat ligt? Wijs eens aan? *aanwijst.. je bent de eerste vandaag " ) maar goed, toch wat plaatjes kunnen maken van de kale vlakte, de zandhoop, de ICE-in-gaas tegen de loopbrug, en de werkzaamheden aan de spoorkant

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Daarna bleek gelukkig dat zelfs zo'n klein uitstapje mij niet kon behoeden voor het nodige onheil Wisselstoringkje bij Velperpoort. Dus eerst werd op spoor 8 de ICE naar Frankfurt van 19:37 afgehandeld.

[ afbeelding ]

En daarna kwam met een dik kwartier vertraging alsnog mijn ICE naar Utrecht voorrijden. Een kloek glas Franziskaner Hefe-Weizen in de BordBistro deed de rest

[ afbeelding ]
Leuke foto's. Bij arnhem berg zijn ze trouwens ook al bezig met het slopen van een aantal sporen van het opstelterein
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:27:19 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67592428
Leuk heen- en weertje!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:27:53 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67592454
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:24 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Leuke foto's. Bij arnhem berg zijn ze trouwens ook al bezig met het slopen van een aantal sporen van het opstelterein
Da's de eerste stap in de hele klus daar. Op die plek moet de inrit komen van de vrije kruising.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:30:51 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67592562
Vroegah kon je vanuit de loopbrug naar de winkeltjes een keermuur zien staan waarop lekker ouderwets " ARNHEM" geschilderd was, net zoals nog steeds het geval is op een meter of 80 ten oosten van uitgang Sonsbeeckzijde. Maar die oostelijke keermuur is helemaal weg nu.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:35:23 #176
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67592756
Je hebt Darfur ook op de foto gezet

dinsdag 31 maart 2009 @ 21:35:37 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67592764
Die eerste muur is volgens mij al 80 jaar geleden gesloopt, toch? Ik heb er nog wel ergens een foto van denk ik. Ergens.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 31 maart 2009 @ 21:38:46 #178
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67592895
quote:
Dat zijn roetfilters voor in de tunnel van de HSL dacht ik.
PM mij!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:41:05 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67592997
quote:

[ afbeelding ]
De twee mooiste treinen die ik ken

Naast elkaar

Toffe foto's, Flash!
  Redactie Sport dinsdag 31 maart 2009 @ 21:41:57 #180
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67593043
Loc 1847 heeft gisteren trouwens 15kV mogen proeven in Bentheim, vond ie niet zo fijn
Zal wel gesloopt worden aangezien de NS toch al een aantal 1800's terzijde wou zetten.
PM mij!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:50:37 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67593428
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:38 schreef dennistd het volgende:
Dat zijn roetfilters voor in de tunnel van de HSL dacht ik.
Mja, daar dacht ik later ook aan idd.
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:41 schreef James1988 het volgende:
De twee mooiste treinen die ik ken

Naast elkaar
Ik was allang blij dat die frambozenvlinder van NS HomoSpeed er niet op stond
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:08:12 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67594182
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_67594214
Niemand heeft een bron? Hebben jullie de grap zelf bedacht dan?
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:45 schreef Quyxz_ het volgende:
Is er überhaupt wel een bron dat die ICE dan in lijndienst rijdt?
gr gr
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:09:57 #184
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_67594289
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:41 schreef dennistd het volgende:
Loc 1847 heeft gisteren trouwens 15kV mogen proeven in Bentheim, vond ie niet zo fijn
Zal wel gesloopt worden aangezien de NS toch al een aantal 1800's terzijde wou zetten.
Mooie actie
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:12:00 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67594387
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:08 schreef Duvel het volgende:
[ afbeelding ]
Wo ies der Baanhoof?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:13:02 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67594429
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:08 schreef Quyxz_ het volgende:
Niemand heeft een bron? Hebben jullie de grap zelf bedacht dan?
[..]
Jonges kap es ff met die ongein zeg ik geloof niks. Donderdag kijken we wel verder
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:14:15 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67594486
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wo ies der Baanhoof?
Kilometertje verderop, dit is ter hoogte van het onderstationnetje aldaar.

HAIL streetview! http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.530739,4.998176&spn=0,359.997586&t=k&z=19&layer=c&cbll=52.530938,4.998544&panoid=WTKSEX_I6DxjxNRqebTsag&cbp=12,228.3409311888309,,0,5

Als het werkt tenminste.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:18:42 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67594671
donkerheid daar
pi_67594725
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jonges kap es ff met die ongein zeg ik geloof niks. Donderdag kijken we wel verder
Jij volgt dit topic tot in detail nauwkeurig vermoed ik. Dus wil ik je graag het volgende vragen..
Heb je ergens een linkje gezien naar een andere website of nieuwsbericht waar in staat dat het zou gebeuren? Of was er gewoon een random FOK!ker die het zei zonder enige bron? Ik namelijk dit topic door gescrollt en geen link kunnen vinden.
gr gr
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:19:46 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67594727
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Kilometertje verderop, dit is ter hoogte van het onderstationnetje aldaar.
Aan 1 van die portalen (de meest rechtse) zit ook een schakelaar trouwens zal wel wat met mekaar van doen hebben?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:20:03 #191
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67594740
Ja, die link wil dus niet echt werken. Nou ja, Fortweg in Zeevang. (Leuke vraag: waarom heet dit de Fortweg?)
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:20:49 #192
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67594784
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Aan 1 van die portalen (de meest rechtse) zit ook een schakelaar trouwens zal wel wat met mekaar van doen hebben?
Je zou het bijna denken.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_67594805
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:20 schreef Duvel het volgende:
Ja, die link wil dus niet echt werken. Nou ja, Fortweg in Zeevang. (Leuke vraag: waarom heet dit de Fortweg?)
Bij mij werkt jouw link gewoon hoor. (je moet hem laten doorladen, want hij laadt eerst het bovenaanzicht...)
gr gr
  Redactie Sport dinsdag 31 maart 2009 @ 22:21:27 #194
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67594808
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:19 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Jij volgt dit topic tot in detail nauwkeurig vermoed ik. Dus wil ik je graag het volgende vragen..
Heb je ergens een linkje gezien naar een andere website of nieuwsbericht waar in staat dat het zou gebeuren? Of was er gewoon een random FOK!ker die het zei zonder enige bron? Ik namelijk dit topic door gescrollt en geen link kunnen vinden.
somda meldt het bij de dienstregelingen
PM mij!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:24:47 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67594930
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

somda meldt het bij de dienstregelingen
Somda meldt wel meer

Dat is wel een ideaal platform voor de meest bizarre aprilgrappen, want die flikkers daar nemen echt ALLES gewoon BLOEDserieus
pi_67595205
Ah, bedankt voor de naam, ik heb ff op dat Somda forum gekeken maar ze zijn er ook nog niet helemaal uit of het een 1 april grap is.
Nou ik hoor het morgen dan wel hè
gr gr
pi_67595562
Haha, ja, het is even de eerste spots afwachten van morgenochtend.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:39:30 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67595586
Hee Duuf wat vind je dan van deze Profi bovenleidingsconstructie?

dinsdag 31 maart 2009 @ 23:03:30 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67596609
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]
Volkomen gestoord, maar ja, je moet blijkbaar wat soms...

Ook leuk: de leidingonderbreker is overbrugd, maar hangt niet meer aan de draagkabel. Lijkt me niet echt wenselijk.

Als afsluiter voor vandaag:
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:07:09 #200
111382 Ofyles2
pi_67596755
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]
Ziet er niet gezond uit.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:07:53 #201
111382 Ofyles2
pi_67596779
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:30 schreef Quyxz_ het volgende:
Ah, bedankt voor de naam, ik heb ff op dat Somda forum gekeken maar ze zijn er ook nog niet helemaal uit of het een 1 april grap is.
Nou ik hoor het morgen dan wel hè
*popcorn pakt
pi_67596820
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 07:37 schreef JDude het volgende:

[ afbeelding ]
Ik dacht al, geen last van gehad vanmorgen, maar dit is al van gisteren.

Het busvervoer Essen-Roosendaal viel me behoorlijk mee afgelopen weekeinde. Tegelijk met het aan komen van de trein zag ik ook al een Colonne bussen aanrijden. Kon gelijk instappen en weg. Zelfs de Koninklijke Marechaussee die de bus aanhield (Ausweis!) kon geen roet in het eten van mijn aansluiting gooien. Ik was de normale tijd thuis.

Vanmorgen terug naar Brussel was minder: de stuurstand (die in HSA kleur) én het volgende rijtuig waren afgesloten. Nou ja, als je in Roosendaal instapt kan je zitten. De vlamingen mochten staan. Maar wat zou dat, er is toch maar een stad in België, dat is Antwerpen. Al de rest, dat is parking. Dus wat zou je daar moeten zoeken.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:09:31 #203
136283 knars
Teethgrinder
pi_67596848
Vanmorgen nog een kaartje van NS en ProRail gehad met "sorry voor de teringzooi op het spoor vorige week", en een gratis koetjesreep
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

puik plan
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:54:43 #204
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_67598560
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:09 schreef knars het volgende:
Vanmorgen nog een kaartje van NS en ProRail gehad met "sorry voor de teringzooi op het spoor vorige week", en een gratis koetjesreep
[..]

puik plan
Dorst heeft
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_67599389
Zou ProRail morgen/vandaag nog een 1 april grap uithalen ?
quote:
Actie ProRail dupeert reizigers

De uitval van een groot aantal treinen als gevolg van een wisselstoring bij Amersfoort deze ochtend, toont andermaal het failliet van de nationale spoorbeheerder ProRail, aldus Reizigersvereniging ROVER. De actie waarbij ProRail de wissels op zomertijd heeft gezet, leidde tot grote vertragingen en overvolle treinen tussen Amersfoort en Utrecht. ROVER heeft ProRail om opheldering gevraagd over de zoveelste blamage op het Nederlandse spoor. Woordvoerder Rikus Spitshorst: "Het is onbegrijpelijk dat zoveel reizigers de dupe zijn van dit wanbeleid. Iedereen weet dat de zomertijd afgelopen zondag al is ingegaan. Had ProRail op zondag deze actie uitgevoerd, dan had de storing veel minder reizigers getroffen."

Voor ROVER is het onverklaarbaar dat de infrastructuur plotseling niet is opgewassen tegen een wijdverbreid fenomeen als zomertijd. Rikus Spitshorst: "Zelfs mijn telefoon schakelt tegenwoordig automatisch over op zomertijd. Ik heb niet veel verstand van wissels, maar mijn boerenverstand zegt dat dit automatische overschakelen ook voor wissels gerealiseerd moet kunnen worden. Dat ProRail dit nog steeds met de hand moet doen, toont aan dat het bedrijf de stap naar de moderne tijd maar met moeite kan maken."

ROVER heeft zijn beklag gedaan bij de Minister van Verkeer en Waterstaat, verantwoordelijk voor het reilen en zeilen bij ProRail.
Of toch maar niet
  woensdag 1 april 2009 @ 00:25:01 #206
111382 Ofyles2
pi_67599458
quote:
Op woensdag 1 april 2009 00:22 schreef Palmboom313 het volgende:
Wissels weer terug in wintertijd?

[Interne fout opgelost, eindelijk].
pi_67599601
dat hebben ze al gedaan, er zou een stoomtrein vandaag hier proef ritten maken tussen almelo de riet en almelo cs (almelo verdiept). Terwijl het spoor aan 1 kant nog niet eens aangeslotenm is. en ja, gewone passagiers konden mee...

(Oke, een klein grapje is dit dan)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2009 00:32:54 ]
pi_67600040
quote:
AnsaldoBreda Inc., which is building 50 light-rail cars for the agency under its current contract and asking the MTA to exercise contract options for an additional 100 cars -- a deal worth more than $300 million.
bron

3 jaar te laat en dan ook nog vragen of ze nog 100 wagens extra kunnen leveren a 300 miljoen dollar? .
AnsaldoMaffia?
dag
  woensdag 1 april 2009 @ 01:18:31 #209
111382 Ofyles2
pi_67600313
quote:
Op woensdag 1 april 2009 00:31 schreef MarkoAlmelo het volgende:
dat hebben ze al gedaan, er zou een stoomtrein vandaag hier proef ritten maken tussen almelo de riet en almelo cs (almelo verdiept). Terwijl het spoor aan 1 kant nog niet eens aangeslotenm is. en ja, gewone passagiers konden mee...

(Oke, een klein grapje is dit dan)
Vandaag zou de Thalys gratis toegankelijk zijn.
  woensdag 1 april 2009 @ 06:50:52 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67601174
quote:
Op woensdag 1 april 2009 00:22 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]

Of toch maar niet
Sodeknetter, uit welk stoffig archief heb je dat nou weer gehaald?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator woensdag 1 april 2009 @ 07:02:22 #211
155227 crew  Guppy
dus
pi_67601203
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Arnhem!! Je hebt vrijwillig op de trappen gelopen

Ik bedenk me nu wel dat ik als een idioot mn fiets uit de berging moet gaan halen en naar dat station moet gaan. Want ik ben te laat anders

pi_67601291
Via somda:
Géén ICE in tr. 5716 te Hvs. Waarschijnlijk gaat een stel leeg van Wgm naar Ledn voor tr. 5029 (al dus een sms)
  woensdag 1 april 2009 @ 07:54:08 #213
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_67601436
(uit 1-apriltopic GC)
edit: 2008 dus

[ Bericht 8% gewijzigd door WebHawkjuh op 01-04-2009 08:03:19 ]
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
pi_67601485
quote:
Op woensdag 1 april 2009 06:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Sodeknetter, uit welk stoffig archief heb je dat nou weer gehaald?
Fok archief Treintopic 108
  woensdag 1 april 2009 @ 08:09:46 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67601557
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:03 schreef Duvel het volgende:

Ook leuk: de leidingonderbreker is overbrugd, maar hangt niet meer aan de draagkabel. Lijkt me niet echt wenselijk.
Jawel jawel! Met een postbode-stiekie om die scheve dwarslat heen
  woensdag 1 april 2009 @ 08:25:29 #216
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67601736
quote:
Op woensdag 1 april 2009 08:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jawel jawel! Met een postbode-stiekie om die scheve dwarslat heen
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_67601854
De 1 april gras van ns Roosendaal was de volgende melding op de info borden.
'dit bericht bevat een geheime boodschap. Kijk 4 seconden en sluit dan je ogen'

Als ik vanavond terugga en het staat er nog op schiet ik wel een foto.
  woensdag 1 april 2009 @ 08:42:50 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67602011
quote:
Op woensdag 1 april 2009 08:32 schreef Gutz het volgende:
De 1 april gras van ns Roosendaal was de volgende melding op de info borden.
'dit bericht bevat een geheime boodschap. Kijk 4 seconden en sluit dan je ogen'

Als ik vanavond terugga en het staat er nog op schiet ik wel een foto.
Prorail is dat In Utrecht werd zelfs aangeraden 1 minuut te kijken Ik had alleen geen tijd, moest m'n trein halen. Nog een prorail-geintje: de IC naar Nijmegen van 7:07 bestond uit zegge en schrijve VIER bakken. En waar zet je die dan neer? Nou, zo'n beetje waar het station Utrecht Vaartsche Rijn gepland is
pi_67602274
quote:
Op woensdag 1 april 2009 08:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Prorail is dat In Utrecht werd zelfs aangeraden 1 minuut te kijken Ik had alleen geen tijd, moest m'n trein halen. Nog een prorail-geintje: de IC naar Nijmegen van 7:07 bestond uit zegge en schrijve VIER bakken. En waar zet je die dan neer? Nou, zo'n beetje waar het station Utrecht Vaartsche Rijn gepland is
Spoor 18b/19b? Ik ben nog steeds van mening dat alle treinen die van daar vertrekken een tariefkilometer minder mogen rekenen voor de kaartjes.
  woensdag 1 april 2009 @ 09:43:41 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67603348
Nee 14 gewoon
pi_67605380
Waar kan ik in hemelsnaam vinden op welke tijden de ICE van Arnhem -> Asd vertrekt? De NS reisplanner filtert hem eruit en op Hispeed zeuren ze dat ik geen binnenlandse reizen kan boeken..
  woensdag 1 april 2009 @ 11:07:28 #223
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67605579
En anders de borden op het station wel
pi_67605642
quote:
Op woensdag 1 april 2009 07:26 schreef thats-me het volgende:
Via somda:
Géén ICE in tr. 5716 te Hvs. Waarschijnlijk gaat een stel leeg van Wgm naar Ledn voor tr. 5029 (al dus een sms)
Ik las het ook, ja... Jammer... Mijn ICE-affiniteit heeft me doen laten hopen dat het zou rijden vandaag...
  woensdag 1 april 2009 @ 11:21:42 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67606021
quote:
Op woensdag 1 april 2009 11:00 schreef Ireyon het volgende:
Waar kan ik in hemelsnaam vinden op welke tijden de ICE van Arnhem -> Asd vertrekt? De NS reisplanner filtert hem eruit en op Hispeed zeuren ze dat ik geen binnenlandse reizen kan boeken..
naast de al genoemde oplossingen: Gewoon vanaf Oberhausen plannen met de Reisplanner en dan alle tussenhaltes laten zien Al krijg je dan wel de aankomsttijd in Arnhem. Vertrektijd is 2 minuten later.
  woensdag 1 april 2009 @ 11:34:30 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67606463
quote:
Op woensdag 1 april 2009 11:00 schreef Ireyon het volgende:
Uitgebreid invulscherm reisplanner

En dan "Toon hogesnelheidstreinen" aanzetten.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 april 2009 @ 12:39:15 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67608715
Gisteravond tussen Utrecht en Zwolle in de IC naar Groningen moeten lachen om de vraag van een treinreiziger aan de conducteur. Was op dat moment al 23:40

Reiziger: "Mag ik wat vragen? Weet u ook of morgen om 10.00 vanuit Utrecht de eerste Albatros gaat rijden?"
HC: "Wat is de Albatros? Ik heb er nog nooit van gehoord."

De reiziger gaf uitleg en hield voet bij stuk dat ie morgen (vandaag dus) zou gaan rijden.

Ik had het niet meer, want die treinenfapper was dus daadwerkelijk van plan om die stofzuiger te gaan spotten

[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 01-04-2009 12:53:48 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 april 2009 @ 12:52:31 #228
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67609118
Haha, oh mijn god

Is er trouwens al een ICE in reizigersdienst gespot?
pi_67609130
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als afsluiter voor vandaag:
[ afbeelding ]
die pantograaf is geweldig oldskool!
pi_67609369
quote:
Op woensdag 1 april 2009 12:52 schreef James1988 het volgende:
Haha, oh mijn god

Is er trouwens al een ICE in reizigersdienst gespot?
Ja, overal en nergens rijden ze nu.
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:23 schreef Socios het volgende:
Ja, tuurlijk, zo kinderachtig allemaal.

Edit: Hmmz... Het staat inderdaad bij ´bijzondere ritten´. Gezien de serieusheid zou het wel zijn dan.
Gezien de ontwikkeling van dat topic bleek eerste ingeving bleek juist te zijn.
pi_67610761

Zou 't? Laat maar.
Foto is van 31 maart 2008

[ Bericht 17% gewijzigd door Gutz op 01-04-2009 13:47:13 (Leert lezen) ]
pi_67611038
binnenkort komen er 4 sgm treinen op het traject enschede-apeldoorn te rijden. En af en toe dus een mat'64.

Enkele machinisten kregen net een oefening met een sgm op hengelo cs
pi_67611384
Dat doen ze al bijna een maand daar in hengelo, volgens mij wouden ze alles met Sgm gaan rijden..

Ben benieuwd waar en wanneer de V250 het land in komt. Maar ze zijn er mee bezig zo te zien, al een jaar en een dag trouwens

[ Bericht 24% gewijzigd door thats-me op 01-04-2009 14:41:52 ]
  woensdag 1 april 2009 @ 14:14:31 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67611699
Die bovenleidingmasten zien er nou niet bepaald Nederlands uit... en die foto komt me akelig bekend voor van Velím...
pi_67611767
quote:
Op woensdag 1 april 2009 14:04 schreef thats-me het volgende:
Dat doen ze al bijna een maand daar in hengelo, volgens mij wouden ze alles met Sgm gaan rijden..

Ben benieuwd waar en wanneer de V250 het land in komt. Maar ze zijn er mee bezig zo te zien
in 1e instantie 4 werd me net gezegd. Met nog 2 mat64 er tussen door.
pi_67613201
quote:
Op woensdag 1 april 2009 14:14 schreef James1988 het volgende:
Die bovenleidingmasten zien er nou niet bepaald Nederlands uit... en die foto komt me akelig bekend voor van Velím...
Nja, ik las dus alleen 31 maart en dacht aan de mogelijkheid dat dit een foto van het vertrek vanuit Tsjechië had kunnen zijn, totdat ik 2008 zag staan.
pi_67615571
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:41 schreef dennistd het volgende:
Dat heeft een 1300 ook een keer gehad in Emmerich, met dank aan de seinwachters.
pi_67615744
quote:
Op woensdag 1 april 2009 13:44 schreef Gutz het volgende:
[ afbeelding ]

Zou 't? Laat maar.
Foto is van 31 maart 2008
Die legerheliicopter heeft dat ding hopelijk aan flarden geschoten?
  woensdag 1 april 2009 @ 16:06:11 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67615762
Zojuist even Thalystickets besteld naar Parijs. Heen 18/4 in de ochtend, terug 21/4, in de avond.
  woensdag 1 april 2009 @ 16:10:43 #240
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_67615953
Vanmiddag reed hier weer een stam ICK voorbij (v. 12:20 vanuit Tilburg) met achterop volgens mij de 1868.
  woensdag 1 april 2009 @ 16:19:31 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67616304
Dat zal dan waarschijnlijk de 1968 geweest zijn
  woensdag 1 april 2009 @ 16:19:54 #242
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_67616316
Gespot, als eerste!
pi_67616374
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:19 schreef bork het volgende:
Gespot, als eerste!
[ afbeelding ]
Wie heeft er een pistool?
  woensdag 1 april 2009 @ 16:31:47 #244
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_67616807
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zal dan waarschijnlijk de 1968 geweest zijn
Het was alweer ff geleden. Nummer weet ik dus niet zeker
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 april 2009 @ 16:37:27 #245
Maffe Fries
pi_67617004
Ik gok op de 1858 De 1868 bestaat niet
  woensdag 1 april 2009 @ 17:50:49 #246
111382 Ofyles2
pi_67619374
quote:
Gespot, als eerste!
[ afbeelding ]
pi_67620702
Vandaag voor het eerst met de ICE geweest. Ik wist niet dat je gewoon achter de machinist kon gaan zitten en door de voorruit kon kijken. Maar dat was dus wel zo en is best vet!
gr gr
  woensdag 1 april 2009 @ 19:07:55 #248
111382 Ofyles2
pi_67621784
quote:
Op woensdag 1 april 2009 18:39 schreef Quyxz_ het volgende:
Vandaag voor het eerst met de ICE geweest. Ik wist niet dat je gewoon achter de machinist kon gaan zitten en door de voorruit kon kijken. Maar dat was dus wel zo en is best vet!
Ja, dat kan. Al zijn er sommige Zugfahrer die het scherm ondoorzichtig maken.
  woensdag 1 april 2009 @ 19:13:17 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67621978
quote:
Gespot, als eerste!
[ afbeelding ]

heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 1 april 2009 @ 19:26:59 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67622487
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ik gok op de 1858 De 1868 bestaat niet
Oh okee, ik zat aan het treinnummer te denken
  woensdag 1 april 2009 @ 19:27:14 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67622501
Dus dan zie je zo'n sticker he:

Okee...

En dan dat station keihard in je oor brullen: EEN APRIL!!!!
  woensdag 1 april 2009 @ 20:13:19 #252
136283 knars
Teethgrinder
pi_67624084

is dat weer Ede-wageningen?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 april 2009 @ 20:23:33 #253
Maffe Fries
pi_67624418
Ik hoorde net op tv dat museumspoorclub STAR vorig jaar een tekort van 2,3 miljoen euro had. De gemeenten Stadskanaal, Veendam en de provincie Groningen passen het tekort bij.
  woensdag 1 april 2009 @ 20:26:18 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67624511
De 1768, kan ook nog.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 1 april 2009 @ 20:31:40 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67624706
quote:
Op woensdag 1 april 2009 20:13 schreef knars het volgende:

is dat weer Ede-wageningen?
Jep
pi_67627351
Nog niet hier langs zien komen volgens mij.

Nieuw rapport van BAM over spoorlijn Utrecht-Breda, van mogen ze volgend jaar al beginnen.
http://www.bam.nl/baminte(...)_Breda_Utrecht_B.pdf
pi_67629377
Ghe, nog steeds hebben ze 2 foto's van mij gebruikt in het rapport. Overigens heb ik daar wel toestemming voorgegeven.
pi_67629894
bij 2:20min: een ongelijkvloerse kruising tussen trein en tram http://video.google.com/videoplay?docid=359429152517091199
dag
pi_67632164
Gister was ik ook nog de grens over geweest, nog even langs het spoor gestaan.

Loc 189 097 is net weer op gang gekomen met de containerwagens iets buiten Emmerik, had eerst wat problemen waardoor die 5 min stilstond, pantograaf had de machinist ook even naar beneden gehaald.
Toen de goederentrein langs kwam viel me op dat een paar containerwagen(s) flink herrie maakte, had het idee dat er een paar remblokken aanliepen.

Dit weekend ga een hoop foto's schieten over de grens, als het weer mee zit.
  woensdag 1 april 2009 @ 23:47:45 #260
136283 knars
Teethgrinder
pi_67632448
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:42 schreef Peter het volgende:
bij 2:20min: een ongelijkvloerse kruising tussen trein en tram http://video.google.com/videoplay?docid=359429152517091199
Leuk filmpje. Laat dfie achterlijk RGL maarsnel weer trams door de Leidse binnenstad heensturen.
pi_67633738
quote:
Op woensdag 1 april 2009 21:42 schreef sander89 het volgende:
Nog niet hier langs zien komen volgens mij.

Nieuw rapport van BAM over spoorlijn Utrecht-Breda, van mogen ze volgend jaar al beginnen.
http://www.bam.nl/baminte(...)_Breda_Utrecht_B.pdf
Foto van een syntus lint erin

Maar moet de spoorlijn nu in de middenberm komen te liggen Is niet helemaal duidelijk.
  donderdag 2 april 2009 @ 00:41:57 #262
111382 Ofyles2
pi_67633773
Die reacties op Somda

Enkele treinfappers voelen zich echt in het kruis getast nu.
pi_67633805
quote:
Op donderdag 2 april 2009 00:41 schreef Ofyles2 het volgende:
Die reacties op Somda

Enkele treinfappers voelen zich echt in het kruis getast nu.

Linkje plz
  donderdag 2 april 2009 @ 00:48:08 #264
111382 Ofyles2
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 april 2009 @ 00:52:30 #265
Maffe Fries
pi_67633911
Zoeen had ik dus gisteravond in de trein zitten: Treinentopic #153 - Komt hij dan toch?

dat is gewoon echt grappig
pi_67633927
quote:
Ik had gespijbelt om de ICE in Gvm te spotten, helaas reedt er gewoon V-IRM
quote:
Op donderdag 2 april 2009 00:52 schreef Peterselieman het volgende:
Zoeen had ik dus gisteravond in de trein zitten: Treinentopic #153 - Komt hij dan toch?

dat is gewoon echt grappig
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 april 2009 @ 00:56:43 #267
Maffe Fries
pi_67633966
Die had alleen al om zijn grammaticale vaardigheden niet mogen spijbelen
  donderdag 2 april 2009 @ 06:22:40 #268
148385 Wadloper
Noorderling
pi_67634877
quote:
Op donderdag 2 april 2009 00:56 schreef Peterselieman het volgende:
Die had alleen al om zijn grammaticale vaardigheden niet mogen spijbelen
pi_67635153
quote:
Op donderdag 2 april 2009 00:39 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Foto van een syntus lint erin

Maar moet de spoorlijn nu in de middenberm komen te liggen Is niet helemaal duidelijk.
De opstellers van dat rapportje zien graag dat er een spoorlijn op de middenberm van de A27 komt te liggen. Volgens hen is dat dé manier om een dergelijke verbinding aan te leggen. Het instituut dat namens het ministerie de boel heeft nagerekend is uitgegaan van een situatie dat de spoorlijn naast de snelweg op een eigen dijk wordt gebouwd.
  donderdag 2 april 2009 @ 08:55:41 #270
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67635921
Sein- en wisselstoring tussen Bd en Gilze-Rijen, vrijwel geen treinverkeer tussen Bd en Tb. Is al sinds 7.30. Ik zit in de Intercity naar Vl, overstap te Tb.

8646 staat nog te Bd en gaat met +10 vertrekken, en gaat links rijden (!). Wist niet eens dat dat tussen Bd en Gz kon... of wordt het seinen overschrijden?
  donderdag 2 april 2009 @ 09:07:26 #271
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_67636158
Merkwaardig verbod op Amersfoort CS

donderdag 2 april 2009 @ 09:22:43 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67636466
Punkers mogen geen petjes zoenen?
  donderdag 2 april 2009 @ 10:39:45 #273
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_67638607
Tb - DH nu via Utrecht . Heb wel 2 slt's gezien. 1 op perron (ij geloof) 15 in utrecht en een op het rangeerterrein achter utrecht.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  donderdag 2 april 2009 @ 10:53:03 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67639089
Nu helemaal geen treinen meer, lekker is dat... naar verwachting verholpen rond 13.00. Ik hoop het, ik heb weinig zin om straks om te reizen via Ut en Rtd.
  Redactie Sport donderdag 2 april 2009 @ 11:04:53 #275
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67639521
quote:
Op donderdag 2 april 2009 10:39 schreef Christiaan het volgende:
Tb - DH nu via Utrecht . Heb wel 2 slt's gezien. 1 op perron (ij geloof) 15 in utrecht en een op het rangeerterrein achter utrecht.
Ik neem aan dat je met DH Den Haag bedoelt? De juiste afkorting is dan Gv voor Hollands Spoor en Gvc voor Centraal
PM mij!
  donderdag 2 april 2009 @ 11:32:10 #276
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_67640353
quote:
Op donderdag 2 april 2009 08:55 schreef James1988 het volgende:
Sein- en wisselstoring tussen Bd en Gilze-Rijen, vrijwel geen treinverkeer tussen Bd en Tb. Is al sinds 7.30.
Geen wonder dat er vanmorgen zo weinig treinverkeer voorbij kwam hier.
  donderdag 2 april 2009 @ 12:00:48 #277
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67641172
quote:
Op donderdag 2 april 2009 11:04 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je met DH Den Haag bedoelt? De juiste afkorting is dan Gv voor Hollands Spoor en Gvc voor Centraal
Nerd.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 april 2009 @ 12:50:57 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67642396
Breda-Tilburg

Message donderdag 2 april 2009, 12:28 :
Reason: seinstoring

De beperkingen tussen Breda en Gilze-Rijen als gevolg van een seinstoring zijn voorbij.
Houdt u nog rekening met een langere reistijd.

Braaf.
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 13:09:17 #279
155227 crew  Guppy
dus
pi_67642816
quote:
Op donderdag 2 april 2009 09:07 schreef bork het volgende:
Merkwaardig verbod op Amersfoort CS

[ afbeelding ]
wat n raar bord..? ik gok: samenscholingsverbod

maar erg duidelijk is t niet
  Redactie Sport donderdag 2 april 2009 @ 13:38:18 #280
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67643746
quote:
Op donderdag 2 april 2009 12:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nerd.
Nouja, van mij hoef je geen afkortingen te gebruiken, maar als je het doet doe het dan goed.
PM mij!
  donderdag 2 april 2009 @ 13:53:55 #281
111382 Ofyles2
pi_67644240
quote:
Op donderdag 2 april 2009 10:39 schreef Christiaan het volgende:
Volgens mij zouden er nog meer SLT's gestald moeten zijn op de Cartesiusweg.

Ik blijf me trouwens afvragen waarom de SLT's nog steeds niet op de stopper Den Haag-Utrecht verschenen zijn.
  donderdag 2 april 2009 @ 13:55:14 #282
111382 Ofyles2
pi_67644297
quote:

[..]

Nerd.
Ik zal vanaf nu ook alleen maar afkortingen gebruiken, om jou te sarren.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 april 2009 @ 13:56:06 #283
Maffe Fries
pi_67644326
Ze rijden met twee slagen nu geloof ik op Utrecht - Den Haag. De rest van de SLT's hangen overal en nergens uit. De 2601 staat bijvoorbeeld nu in Zwolle voor instructie.
  donderdag 2 april 2009 @ 14:01:36 #284
111382 Ofyles2
pi_67644513
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:56 schreef Peterselieman het volgende:
Ze rijden met twee slagen nu geloof ik op Utrecht - Den Haag. De rest van de SLT's hangen overal en nergens uit. De 2601 staat bijvoorbeeld nu in Zwolle voor instructie.
Dan zijn het spitsritten schijnt het.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 april 2009 @ 14:04:09 #285
Maffe Fries
pi_67644587
Nope. Ik heb afgelopen dinsdag zelf de 2603 nog om 22:54 in Utrecht uit Den Haag binnen zien komen rijden. Dus ze rijden de hele dag door nu al.
  donderdag 2 april 2009 @ 14:35:20 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67645593
quote:
Nerd.
Hij heeft wel gelijk Volgende keer loopt iemand over Den Bosch te lullen en wij allemaal maar denken dat het over Driebergen-Zeist gaat. Dat zou je toch niet willen
  donderdag 2 april 2009 @ 15:09:33 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67646540
Jullie zijn nerds! Allemaal!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 april 2009 @ 15:11:16 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67646597
Ik ook van jou, Duuf.
  donderdag 2 april 2009 @ 15:20:04 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67646824
quote:
Op donderdag 2 april 2009 15:09 schreef Duvel het volgende:
Ga weg, enge gast Straks blijk je nog hetero te zijn ook zeker
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 15:23:58 #290
155227 crew  Guppy
dus
pi_67646964
  donderdag 2 april 2009 @ 15:25:17 #291
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  donderdag 2 april 2009 @ 15:53:06 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67648008
quote:
Op donderdag 2 april 2009 15:11 schreef James1988 het volgende:
Ik ook van jou, Duuf.
Jongen, ik had je vader kunnen zijn!

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 02-04-2009 16:00:57 ]
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 2 april 2009 @ 15:57:24 #293
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67648142
Zullen we het gewoon even gezellig houden?

Wat fotootjes van 20 maart:

DDAR 7804
Stoptrein naar Enkhuizen, te Breukelen

Plan V 899
Als stoptrein naar Utrecht, te Breukelen

SGMm 2995
Achterop de sprinter naar Uitgeest, te Baarn

De rest staat zoals gebruikelijk op trein.dennistd.nl
PM mij!
  donderdag 2 april 2009 @ 16:09:15 #294
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67648509
Breda-Tilburg
Oorzaak
Tussen Breda en Tilburg langere reistijd door nog onbekende oorzaak.

Verwachting
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.

-_-

Als er straks (weer) geen treinen rijden ga ik vloeken.
  donderdag 2 april 2009 @ 16:12:09 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67648597
Leuke platen Strak blauwe hemel doet het altijd goed
  donderdag 2 april 2009 @ 16:23:00 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67648973
Oorzaak
De beperkingen tussen Breda en Tilburg als gevolg van nog onbekende oorzaak zijn voorbij.

Verwachting
Houdt u nog rekening met een langere reistijd.

Wtf?
  donderdag 2 april 2009 @ 16:26:29 #297
111382 Ofyles2
pi_67649101
quote:
Op donderdag 2 april 2009 15:09 schreef Duvel het volgende:
Misschien zegt dat meer iets over jou, maar ik heb geen echte stalling op FOK!.
  donderdag 2 april 2009 @ 16:30:22 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67649214
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:26 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Misschien zegt dat meer iets over jou, maar ik heb geen echte stalling op FOK!.
Ja, ga jij er ff serieus op in
  Redactie Sport donderdag 2 april 2009 @ 16:41:14 #299
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67649562
quote:
De aankomst van de eerste V250-hogesnelheidstrein is opnieuw uitgesteld. De reden is dat de remwagens niet op tijd in Tsjechië waren. De nieuwe verwachte aankomst is begin volgende week.

http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=175
PM mij!
  donderdag 2 april 2009 @ 16:44:41 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67649681
Wat zijn remwagens en wat is hun nut?
  donderdag 2 april 2009 @ 16:44:54 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67649692
Lapo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties