abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67533776
Voor zover ik weet is het folie/verf die los laat. Dus geen vuil ofzo..
pi_67533923
quote:
Op zondag 29 maart 2009 23:35 schreef thats-me het volgende:
Voor zover ik weet is het folie/verf die los laat. Dus geen vuil ofzo..
Ze hebben vingerverf gebruikt?
pi_67534558
Het is wat allemaal.
  maandag 30 maart 2009 @ 00:08:10 #29
136283 knars
Teethgrinder
pi_67534619
Hoe erg op schema liggen de herstelwerkzaamheden bij Vleuten eigenlijk? Over 5 uur moet alles in orde zijn, of hebben ze het uurtje van winter- naar zomertijd niet meegerekend? Kan je zo weer een door vingerverfhobbyisten gedomineerde ochtendspits opleveren.

Kreeg vannacht een smsje van een vriend dat de nachttrein Utrecht - Gouda - Rotterdam ook kopmaakte in Breukelen :-)
pi_67534671
Viel op deze week toen ik in Arnhem was dat er erg veel buizen onder het Ballastloos spoor liggen wat ze aan het aanleggen zijn voor een extra eilandperron in Arnhem.
Zijn beetje erg veel buizen, alleen regenwater afvoer en kabels etc.


De ruwbouw van de perrontunnel is bijna klaar, alleen er is nog steeds geen geld voor een stationsgebouw.
Omroep gelderland met filmpje
............................
pi_67534936
quote:
Op maandag 30 maart 2009 00:10 schreef sander89 het volgende:
Viel op deze week toen ik in Arnhem was dat er erg veel buizen onder het Ballastloos spoor liggen wat ze aan het aanleggen zijn voor een extra eilandperron in Arnhem.
Zijn beetje erg veel buizen, alleen regenwater afvoer en kabels etc.
[ afbeelding ]

De ruwbouw van de perrontunnel is bijna klaar, alleen er is nog steeds geen geld voor een stationsgebouw.
Omroep gelderland met filmpje
Die buizen, kabels zijn er voor om de draagkracht van het dak te verbeteren. En dat geld voor het station komt er wel.

Wachten is nu op het tracebesluit wat deze maand genomen moet worden.
  maandag 30 maart 2009 @ 00:28:19 #32
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67535017
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ga er over een maandje weleens kijken. Ten eerste deugt de kleur blauw niet, ten tweede is het Mook - Molenhoek en ten derde is de positie van de letters niet in orde. Ten vierde het font.

Nou ik er zo eens naar kijk: Het is gewoon bijelkaar geklunsd uit een Albert Heijn folder
Is volgens mij inderdaad een geknutseld bord, maar het lijkt wel echt te zijn. Daarmee bedoel ik dan dat een of andere belangengroep daar een soort infobordje heeft geplaatst en dat het dus geen photoshop is Maar ik kon geen groter plaatje ervan vinden, dus helemaal zeker weet ik het niet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_67535444
quote:
Maandag weer volledig treinverkeer Vleuten – Utrecht Terwijde
Maandag 30 maart vanaf 05.00 uur kunnen de treinen weer normaal rijden tussen Woerden en Utrecht. De reparatie van de 5 kilometer spoor die op 23 maart werd vernield door een ontspoorde goederentrein is dan klaar. Een klus die normaal 3 tot 4 weken duurt is hiermee in één week geklaard.

Reizigers hebben in de afgelopen week veel hinder ondervonden van de herstelwerkzaamheden. Tussen Woerden en Utrecht was beperkt treinverkeer. Op de tussengelegen stations stopten helemaal geen treinen en moesten reizigers gebruik maken van de bussen die waren ingezet. Voor heel veel mensen betekende dit alles dat hun reis langer duurde dan normaal. ProRail heeft daarom alles op alles gezet om de duur van deze overlast te beperken.

Om nu al te melden dat het spoor op maandagochtend weer gebruikt kan worden, moest een aantal onzekerheden worden uitgebannen. Zo viel het tempo waarin de ombouwtrein de dwarsliggers vervangt tegen. Normaal worden 170 dwarsliggers per uur neergelegd. Doordat zoveel dwarsliggers gebroken zijn konden nu slechts 50 stuks per uur worden aangebracht. Een ander probleem was een onherstelbaar beschadigd hogesnelheidswissel waarvan er maar één bestaat in Nederland. Vervanging bleek ondanks volcontinu speurwerk niet mogelijk. Besloten is het wissel voorlopig door recht spoor te vervangen. Dit heeft geen nadelige gevolgen voor het treinverkeer.

Als het werk klaar is zijn op de 5 kilometer spoor zijn zo’n 7000 kapotte dwarsliggers vernieuwd.
Veel kabels die nodig zijn bij de beveiliging waren kapot en zijn dan vervangen.
Morgen dus weer normaal treinverkeer. Wat is er zo speciaal aan die hogesnelheidswissel? Volgens mij zijn er wel meer wissels die met hoge snelheid genomen kunnen worden in Nederland, tenminste met een kilometer of 80 per uur.
  maandag 30 maart 2009 @ 00:58:10 #34
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67535524
quote:
Op maandag 30 maart 2009 00:10 schreef sander89 het volgende:
Viel op deze week toen ik in Arnhem was dat er erg veel buizen onder het Ballastloos spoor liggen wat ze aan het aanleggen zijn voor een extra eilandperron in Arnhem.
Zijn beetje erg veel buizen, alleen regenwater afvoer en kabels etc.
[ afbeelding ]

De ruwbouw van de perrontunnel is bijna klaar, alleen er is nog steeds geen geld voor een stationsgebouw.
Omroep gelderland met filmpje
Ze mogen is opschieten, Arnhem is nu echt een drama om over te stappen

* Erasmo heeft geluk want hij hoeft alleen het perron over te steken
pi_67535736
quote:
Op maandag 30 maart 2009 00:10 schreef sander89 het volgende:
Viel op deze week toen ik in Arnhem was dat er erg veel buizen onder het Ballastloos spoor liggen wat ze aan het aanleggen zijn voor een extra eilandperron in Arnhem.
Zijn beetje erg veel buizen, alleen regenwater afvoer en kabels etc.
[ afbeelding ]
Ik denk dat het buizen zijn om voorspan kabels door heen te trekken.
pi_67535849
een andere hogesnelheidswissel ligt toch bij marienberg?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2009 01:22:45 ]
pi_67536002
quote:
Op maandag 30 maart 2009 00:58 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ze mogen is opschieten, Arnhem is nu echt een drama om over te stappen

* Erasmo heeft geluk want hij hoeft alleen het perron over te steken
Om over te stappen maak ik altijd gebruik van de sonsbeekzijde Die trappen zijn een stuk beter.
  maandag 30 maart 2009 @ 01:42:43 #38
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67536016
quote:
Op maandag 30 maart 2009 01:40 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Om over te stappen maak ik altijd gebruik van de sonsbeekzijde Die trappen zijn een stuk beter.
Klopt maar dan moet je maar geluk hebben dat je trein daar staat Ik zie de mensen nog regelmatig een sprintje trekken naar bv. een Syntus diesel
  maandag 30 maart 2009 @ 06:27:22 #39
148385 Wadloper
Noorderling
pi_67536858
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ga er over een maandje weleens kijken. Ten eerste deugt de kleur blauw niet, ten tweede is het Mook - Molenhoek en ten derde is de positie van de letters niet in orde. Ten vierde het font.

Nou ik er zo eens naar kijk: Het is gewoon bijelkaar geklunsd uit een Albert Heijn folder
Ik ben er zaterdag nog langs gekomen.
De perronwanden staan er al en er ligt zand daar weer in. Nog geen bestrating of borden te zien daar
  maandag 30 maart 2009 @ 06:29:39 #40
148385 Wadloper
Noorderling
pi_67536860
quote:
Op maandag 30 maart 2009 00:08 schreef knars het volgende:
Hoe erg op schema liggen de herstelwerkzaamheden bij Vleuten eigenlijk? Over 5 uur moet alles in orde zijn, of hebben ze het uurtje van winter- naar zomertijd niet meegerekend? Kan je zo weer een door vingerverfhobbyisten gedomineerde ochtendspits opleveren.

Kreeg vannacht een smsje van een vriend dat de nachttrein Utrecht - Gouda - Rotterdam ook kopmaakte in Breukelen :-)
quote:
De treinen rijden volgens plan.

Bron: www.prorail.nl
Stond zo op Somda (jaja, ik weet het, Somda ja...)
  maandag 30 maart 2009 @ 08:55:07 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67537793
Denemarken is trouwens niet het enige land wat problemen heeft met AnsaldoBreda... ook de Amerikannen hebben problemen: voor de MTA van Los Angeles zou AB 50 stellen afleveren. Inmiddels zijn deze 3 jaar te laat, zijn er veel problemen mee, zijn ze duurder dan afgesproken en ook nog eens een paar duizend kilo zwaarder (en dus trager).

http://latimesblogs.latimes.com/lanow/2009/03/mta-posts.html

AnsaldoBreda heeft 2 maanden extra tijd gekocht door toe te zeggen een grote fabriek bij LA te openen, en hun HQ naar LA te verhuizen. Dat heeft de burgemeester tevreden gestemd... het is alleen niet de eerste keer dat AB die belofte doet.
  Moderator maandag 30 maart 2009 @ 09:03:56 #42
155227 crew  Guppy
dus
pi_67537942
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 30 maart 2009 @ 09:05:32 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67537978
quote:
Op maandag 30 maart 2009 00:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
Morgen dus weer normaal treinverkeer. Wat is er zo speciaal aan die hogesnelheidswissel? Volgens mij zijn er wel meer wissels die met hoge snelheid genomen kunnen worden in Nederland, tenminste met een kilometer of 80 per uur.
Welkom in de 21ste eeuw Koekje?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 maart 2009 @ 09:11:08 #44
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_67538062
Pimpel arriveert om 15.44 te Deventer (zaterdagmiddag)

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 30 maart 2009 @ 09:50:05 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67538813
Als de geruchten kloppen komt de V250 vandaag of morgen in OB Watergraafsmeer. Ik vraag me af hoeveel mensen er zijn die vandaag en morgen rondom de rails daar gaan liggen om de eerste foto van de V250 op Nederlands grondgebied te schieten.

Dat wordt hier, FOK, Somda, HGBTF en OHIH in de gaten houden. En Twitter natuurlijk ook

Somda meldt overigens dat NS op 1/4 een ICE in normale reizigersdienst laat rijden, zo zou deze trein door een ICE worden gereden:

1964
Vl V 17:19
Ehv A 18:00
Ehv V 18:02
Tb A 18:24
Tb V 18:25
Bd A 18:38
Bd V 18:39
Ddr A 18:57
Ddr V 18:59
Rtd A 19:12
Rtd V 19:16
Gv A 19:35
Gv V 19:37
Gvc A 19:40

Iemand enig idee of dat klopt, of dat het een 1-aprilgrap is? Mijn vermoeden is het laatste, maar zeker weten doe ik het niet. Ik moet rond die tijd namelijk van Ht naar Bd, en als er dan een ICE rijdt van Ehv naar Bd reis ik wel een stukje om namelijk

[ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 30-03-2009 10:16:49 ]
  maandag 30 maart 2009 @ 10:05:27 #46
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_67539163
Mocht het idd een ICE zijn, dan zal ik hem vanzelf wel zien. Woon aan het traject Tb - Ehv.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_67540014
Aan de ene kant lijkt het me erg onwaarschijnlijk, ik zou namelijk niet weten wat de NS er voor baat bij heeft. Aan de andere kant herinner ik me nog goed dat ik een keer in een ICE als stoptrein naar Gvc heb gezeten, maar dat is echt alweer flink wat jaren geleden. Maar zoals ik in het vorige deel al zei, ik zie het vanzelf wel
  maandag 30 maart 2009 @ 11:23:35 #48
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67541091
Vanochtend weer ICK in de 3523 trouwens

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 30-03-2009 11:29:55 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 maart 2009 @ 11:41:46 #49
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67541574
Toch wel leuk dat mensen blijven twijfelen als op 1 april iets speciaal stiekem toch best eens zou kunnen gaan gebeuren.

In ander nieuws: Ansaldo levert komende woensdag alle 12 V250s. En 14 Deense IC4s. En alle metro's voor LA. En dan zeggen ze '1 April! Ze waren al lang klaar hoor!'
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport maandag 30 maart 2009 @ 12:49:43 #50
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67543426
Trouw heeft ook een 1 april-grap: http://www.trouw.nl/nieuw(...)nelheidstreinen.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')