abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67292047
quote:
'In Turkije ligt voor ons de uitdaging'

Tal van onderzoeken wijzen uit dat jonge hoogopgeleide Turken steeds minder hebben met Nederland. ‘Het wordt hier steeds killer.’ En daarom willen ze weg.

Osman Gurbuz (35) nam twee weken terug de stap. Na een heel leven in Nederland is hij met zijn Nederlandse vrouw nu inwoner van de Turkse stad Antalia. Gurbuz, die rechten studeerde aan de Erasmus universiteit en werkte bij een groot Nederlands IT-bedrijf, gaat daar een eigen IT-bedrijf starten: De Consultan. ‘Vijf jaar geleden begon ik voor het eerst te denken over emigreren. Het klimaat is beter. Qua temperatuur, sociaal en economisch. Zelfs nu met de crisis is de groeifase van Turkije vele male groter dan die van West-Europa. En de Turkse mentaliteit is er een van alle kansen aangrijpen die langskomen.’

Gurbuz is niet alleen. Steeds meer hoogopgeleide Turken verruilen ons land voor dat van hun voorouders. Een trend die na 9-11 inzette. Cijfers van Centraal Bureau voor de Statistiek tonen sindsdien een jaarlijks toenemende emigrantengroei van tweede generatie Turken. De economische bloei daar trekt net zo hard aan als de verkilling hier wegduwt. Gurbuz: ‘Alles rond de islam wordt enorm uitvergroot, en de massa gaat er volledig in mee. Als je alleen al ziet hoe er in de woonwijken met Turken wordt omgegaan. Dat stuit mij tegen de borst.’

Weg zodra het kan

Deze week kwam het Inspraak Orgaan Turken in Nederland (IOT) met een onderzoek waaruit blijkt dat het aantal genaturaliseerde Turken de afgelopen tien jaar op 100.000 is blijven steken.

Mustafa Özcan (40), GroenLinks raadslid in Amersfoort: ‘Turken zien de meerwaarde van naturalisatie steeds minder, omdat men zich steeds minder thuis voelt. Sinds 9-11 wordt het hier alsmaar killer.’ Volgens Özcan, zelf sinds 1983 woonachtig in Nederland, wordt de wens om terug te keren steeds groter, ook onder de eerste generatie Turken. ‘Maar voor de tweede generatie is het vaak makkelijker te vertrekken. Ik zit bijvoorbeeld met twee jonge kinderen. Maar zodra ik kan ben ik hier weg.’ Hij is het zich moeten bewijzen moe. ‘Waarom moet ik alsmaar extra mijn best doen om hetzelfde benaderd te worden als mijn autochtone collega, mijn autochtone medestudent? Heel veel potentieel wordt nu gewoon weggejaagd hier.’

IOT-medewerker Harm van Zuthem beaamt dat sfeerverandering zwaar meespeelt in de naturalisatiestagnatie. ‘In veel gevallen speelt het ‘we zitten hier niet lekker in ons vel- gevoel, en eens willen we terug’.

IntEnt, een ondernemingsstichting die allochtone Nederlanders begeleidt bij het oprichten van een zaak in hun land van herkomst –waaronder ook Osman Gurbuz, zag de afgelopen twee jaar een enorme toename in vragen over Turkije in de leeftijdsgroep tot 35 jaar.

Sindsdien is Turkije voor hen een ‘belangrijk aandachtsveld’, en sinds vorig jaar zit er iemand fulltime ‘op’: programmacoördinator Peter Coelewijn. ‘We horen steeds vaker geluiden van onvrede. Men mist hier iets en ziet de commerciële mogelijkheden daar. Vooral met de opgedane kennis hier liggen er natuurlijk veel kansen.’ Dit najaar vertrekt hun tweede startermissie naar Turkije.

Hanim Dogan (38), hoofd inkoper bij C&A in België, verliet Nederland waar ze economie studeerde drie jaar terug. ‘In Nederland kreeg ik op werkgebied te weinig mogelijkheden.’ Naast eigen generatiegenoten ziet ze ook veel derde en vierde generatie Turken in Turkije gaan studeren en werken. ‘Binnen vijf jaar ga ik waarschijnlijk ook naar Turkije terug. Daar ligt voor ons nu gewoon de uitdaging.’

Bron: DePers
Willen we dat deze hoogopgeleide jongens en meisjes vertrekken? Kunnen we ze niet goed gebruiken in Nederland? En waarom voelen deze jongeren zich niet meer thuis in het eens zo gezellige Nederland?
  zondag 22 maart 2009 @ 13:55:17 #2
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67292194
Ik ben kortgeleden in Istanbul geweest. In veel opzichten een beschaafder land dan hier. Ook mooi is dat veel jongeren, en zeker de oudere generatie, beseffen uit welke situatie het land vandaan kwam.

In Nederland is dat historische besef er niet (meer). Vandaar dat we zo vatbaar zijn voor leugens en halve waarheden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 22 maart 2009 @ 13:57:03 #3
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_67292257
quote:
Mustafa Özcan (40), GroenLinks raadslid in Amersfoort: ‘Turken zien de meerwaarde van naturalisatie steeds minder, omdat men zich steeds minder thuis voelt. Sinds 9-11 wordt het hier alsmaar killer.’ Volgens Özcan, zelf sinds 1983 woonachtig in Nederland, wordt de wens om terug te keren steeds groter, ook onder de eerste generatie Turken. ‘Maar voor de tweede generatie is het vaak makkelijker te vertrekken. Ik zit bijvoorbeeld met twee jonge kinderen. Maar zodra ik kan ben ik hier weg.’ Hij is het zich moeten bewijzen moe. ‘Waarom moet ik alsmaar extra mijn best doen om hetzelfde benaderd te worden als mijn autochtone collega, mijn autochtone medestudent? Heel veel potentieel wordt nu gewoon weggejaagd hier.’
Wat doet die man nog in de raad dan? Zijn hart ligt duidelijk niet in Nederland, dus het lijkt me beter wanneer hij afstand doet van zijn raadszetel. Wat hebben we aan een raadslid dat ons land moet besturen, maar tegelijk volledig uitgekeken is op ons land?

Verder: het is denk ik geen goeie trend dat hoogopgeleide Turken vertrekken. Ten eerste is de investering die Nederland in hen gedaan heeft (in de vorm van onderwijs) niet batig voor Nederland zelf, en ten tweede hadden de hoogopgeleiden een hele bijdrage kunnen leveren aan het verbeteren van de sociale positie van de Turken in de marge.

Tot slot: ik kan er slecht tegen wanneer als reden wordt opgevoerd dat er zo slecht met ze omgegaan wordt. Wederom een sterk eenzijdige weergave van de ware problematiek rondom integratie en sociale cohesie. Zeg dan gewoon dat je denkt dat in Turkije het geld voor het oprapen ligt, niks mis mee.
pi_67292280
Beetje ondankbaar maargoed ik zal ze niet missen.
  zondag 22 maart 2009 @ 14:00:46 #5
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_67292363
quote:
Op zondag 22 maart 2009 13:55 schreef Klopkoek het volgende:
Ik ben kortgeleden in Istanbul geweest. In veel opzichten een beschaafder land dan hier. Ook mooi is dat veel jongeren, en zeker de oudere generatie, beseffen uit welke situatie het land vandaan kwam.

In Nederland is dat historische besef er niet (meer). Vandaar dat we zo vatbaar zijn voor leugens en halve waarheden.
Istanbul is geen land, maar een stad. Daarbij is Istanbul flink anders dan de rest van Turkije. Je moet dus geen appelen met peren vergelijken.

Overigens denk ik dat in een land waar je gevangenisstraf kunt krijgen voor het 'beledigen van de Turkse staat' leugens en halve waarheden meer op de loer liggen dan in een land waar je in principe vrij je mening mag geven..
Stop the world, I want to get out.
  zondag 22 maart 2009 @ 14:05:10 #6
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_67292501
quote:
Op zondag 22 maart 2009 13:50 schreef TheMagnificent het volgende:
En waarom voelen deze jongeren zich niet meer thuis in het eens zo gezellige Nederland?
Daar gaat het niet om. Zoals hierboven gezegd gaat het puur om geld en status. In Nederland opgeleide Turken behoren in Turkije al snel tot de bovenklasse, in Nederland zijn ze gewoon maar gewoon. De keus is dan snel gemaakt voor mensen die geld en macht belangrijk vinden.
  zondag 22 maart 2009 @ 14:06:32 #7
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67292543
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:00 schreef Lkw het volgende:

[..]

Istanbul is geen land, maar een stad. Daarbij is Istanbul flink anders dan de rest van Turkije. Je moet dus geen appelen met peren vergelijken.

Overigens denk ik dat in een land waar je gevangenisstraf kunt krijgen voor het 'beledigen van de Turkse staat' leugens en halve waarheden meer op de loer liggen dan in een land waar je in principe vrij je mening mag geven..
De mensen die ik heb gesproken (zowel daar maar ook in Nederland) verbinden dat vooral aan een vorm van trotsheid. Er zijn er nogal een hoop die er niet aan twijfelen dat de Armeense genocide heeft plaatsgevonden maar de voortdurende Westerse klaagzangen zien zij vooral als een vernedering als daar gehoor aan wordt gegeven.

Je kunt daar van alles van vinden (ikzelf kan het wel begrijpen) maar er is in ieder geval een opening aanwezig.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_67292554
Ik heb nog een paar visitekaartjes van Turkse universiteiten hier liggen. Ik kan ze wel het nummer geven.

Maar het is wel jammer dat het binnen de Turkse (en Marokkaanse) gemeenschap in Nederland zo speelt. Dat het politieke klimaat zo'n invloed heeft op hun mentale welzijn. Dat het zo persoonlijk wordt genomen. In mijn ogen is dat niet nodig.
  zondag 22 maart 2009 @ 14:08:34 #9
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_67292618
quote:
Op zondag 22 maart 2009 13:57 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Omdat je ze allemaal over een kam scheert, wat deel van het probleem is. De kansrijke initiatiefnemende hoogopgeleiden zijn degenen die weggaan. De rest bokst dat niet zo makkelijk voor elkaar. Dus je kan verwachten dat de problemen hier verergeren. Je moet er maar zin in hebben.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 22 maart 2009 @ 14:09:03 #10
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_67292631
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De mensen die ik heb gesproken (zowel daar maar ook in Nederland) verbinden dat vooral aan een vorm van trotsheid. Er zijn er nogal een hoop die er niet aan twijfelen dat de Armeense genocide heeft plaatsgevonden maar de voortdurende Westerse klaagzangen zien zij vooral als een vernedering als daar gehoor aan wordt gegeven.

Je kunt daar van alles van vinden (ikzelf kan het wel begrijpen) maar er is in ieder geval een opening aanwezig.
Dat is nu net het probleem daar. Turken en Turkije zwelgen vaak in trots en zijn zogenaamd in alles beter. Vlekjes op het blazoen passen daar niet bij. En als je kritiek hebt, ben je niet aan het kritiseren maar aan het beledigen. In zekere zin is het een onmogelijk volkje.
pi_67292691
Dat komt omdat Nederland de problemen met allochtone raddraaiers niet op wil lossen. Die raddraaiers bezorgen de hele gemeenschap een slechte naam. En de hoogopgeleide is daarvan de dupe (bijv. minder snel een baan vinden omdat ze de reputatie tegen zich hebben). Nederland vertroetelt de allochtone raddraaiers alleen maar.
De hoogopgeleiden vertrekken naar het buitenland. De laagopgeleiden, overlastgevende mensen en uitkeringstrekkers blijven hier. Is dat de kant op die Nederland wil? Blijkbaar wel, als het aan de politiek (van de SP tot aan Wilders) ligt.

Je moet die kutschoffies aanpakken die de hele gemeenschap een slechte naam bezorgen. Je moet ervoor zorgen dat niet de hele gemeenschap erop wordt aangekeken als een paar straatjochies de boel loopt te rellen hier. Die 2 dingen doet Nederland fout.
  zondag 22 maart 2009 @ 14:12:07 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_67292715
Prima toch.
Heb je recht op bijstand als je over 2 jaar weer op Schiphol staat omdat het in Turkije ook niet lukt; en je eigen problemen toch door jezelf blijken te worden veroorzaakt en niet door anderen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 14:13:00 #13
230491 Zith
pls tip
pi_67292746
quote:

[..]

Een stad met evenveel inwoners als in NL
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_67292750
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:08 schreef eleusis het volgende:

[..]

Omdat je ze allemaal over een kam scheert, wat deel van het probleem is. De kansrijke initiatiefnemende hoogopgeleiden zijn degenen die weggaan. De rest bokst dat niet zo makkelijk voor elkaar. Dus je kan verwachten dat de problemen hier verergeren. Je moet er maar zin in hebben.
Ja. Omdat Nederland die straatratten niet aanpakt. De straatratten die de hele gemeenschap een slechte naam bezorgen. De hele gemeenschap wordt erop aangekeken op het gedrag van die straatratten.
  zondag 22 maart 2009 @ 14:15:04 #15
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_67292810
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:13 schreef Zith het volgende:

[..]

Een stad met evenveel inwoners als in NL
Dat dan weer wel
pi_67292821
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:12 schreef Hyperdude het volgende:
Prima toch.
Heb je recht op bijstand als je over 2 jaar weer op Schiphol staat omdat het in Turkije ook niet lukt; en je eigen problemen toch door jezelf blijken te worden veroorzaakt en niet door anderen?
Lol. Het zijn juist de hoogopgeleide, initiafrijke mensen die vertrekken. De uitkeringsstrekkers, de bijstandsmensen en de overlastgevende mensen blijven hier. Lekker op de Nederlandse sociale zekerheid leven en je kan je hier lekker misdragen want je wordt toch nauwelijks erop afgestraft. Dat is de maatschappij waarin wij leven. En je 'duwt' als het ware een deel van de hoogopgeleiden het land uit.
  zondag 22 maart 2009 @ 14:16:41 #17
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_67292860
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:13 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja. Omdat Nederland die straatratten niet aanpakt. De straatratten die de hele gemeenschap een slechte naam bezorgen. De hele gemeenschap wordt erop aangekeken op het gedrag van die straatratten.
Je hebt gelijk dat de overheid veel strenger moet zijn tegen deze schoffies. De overheid, maar ook de ouders en omgeving van deze rotjochies. Beiden hebben verantwoordelijkheid en beiden nemen die niet.
pi_67292995
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:16 schreef Lkw het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat de overheid veel strenger moet zijn tegen deze schoffies. De overheid, maar ook de ouders en omgeving van deze rotjochies. Beiden hebben verantwoordelijkheid en beiden nemen die niet.
Ja klopt. En daar moet de overheid hard tegen optreden. Het zijn die misbaksels die niet worden aangepakt. Het zijn die misbaksels die hier blijven wonen. En het zijn die misbaksels die de hele gemeenschap een slechte naam bezorgen. Dáár moet je tegen optreden. Weinig hoopopgeleide, initiafrijke mensen hebben zin om 52% belasting te betalen, een land vol met regeltjes waardoor ondernemers het onnodig moeilijk hebben om te starten, om constant te worden aangekeken op het gedrag van straatschoffies.
Trouwens, ook best wat hoogopgeleide Nederlanders emigreren. Komt omdat het klimaat in Nederland steeds minder leefbaar is gaan worden. En dat merkt zowel (hoogopgeleid) autochtoon als (hoogopgeleid) allochtoon
  zondag 22 maart 2009 @ 14:28:45 #19
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67293244
Als ik Turk was zou ik ook terug gaan naar Turkije, beter ondernemersklimaat en steeds meer mogelijkheden aldaar.
Seek not greatness, but seek truth and you will find both. - Horace Mann
Absolutely Smooth Jazz - Kickin' Country - Broodje Krab
pi_67293269
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:05 schreef Lkw het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Zoals hierboven gezegd gaat het puur om geld en status. In Nederland opgeleide Turken behoren in Turkije al snel tot de bovenklasse, in Nederland zijn ze gewoon maar gewoon. De keus is dan snel gemaakt voor mensen die geld en macht belangrijk vinden.
Ja duh niemand heeft zin om 52% belasting te betalen. Geld wat toch alleen maar naar kansloze straatschoffies en dure projecten (zie Betuwelijn en Noord-Zuid lijn te Amsterdam) gaat. Een normaal mens dat hard gestudeerd heeft en hard moet werken voor z'n geld laat zich niet afpersen door de overheid met haar 52% belastingpercentage. Plus het gigantisch hoge BTW-tarief hier, plus de dure auto's hier, plus de dure huizen hier.
Het gaat niet alleen om macht en status .

Politiek Nederland (van de SP tot aan Wilders) moet zich eens diep achter de oren krabben waarom steeds meer hoogopgeleiden emigreren.
pi_67293358
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:29 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja duh niemand heeft zin om 52% belasting te betalen. Geld wat toch alleen maar naar kansloze straatschoffies en dure projecten (zie Betuwelijn en Noord-Zuid lijn te Amsterdam) gaat. Een normaal mens dat hard gestudeerd heeft en hard moet werken voor z'n geld laat zich niet afpersen door de overheid met haar 52% belastingpercentage. Plus het gigantisch hoge BTW-tarief hier, plus de dure auto's hier, plus de dure huizen hier.

Politiek Nederland (van de SP tot aan Wilders) moet zich eens diep achter de oren krabben waarom steeds meer hoogopgeleiden emigreren.
Ben het gedeeltelijk eens want met Wilders aan de macht gaat de burger ook veel geld overhouden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 22 maart 2009 @ 14:32:17 #22
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67293359
Nou, de reden dat zovelen kunnen studeren is juist dat het onderwijs zwaar gesubsidieerd wordt door die 52% inkomstenbelasting in het hoogste segment.
Ik betaal ~1500 euro collegegeld waar dat elders 15,000 euro zou zijn.
  zondag 22 maart 2009 @ 14:33:58 #23
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67293431
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:32 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ben het gedeeltelijk eens want met Wilders aan de macht gaat de burger ook veel geld overhouden.
Denk je werkelijk dat de PVV de belastingen gaat verlagen? Dat lukte de VVD maar amper en dat gaat de PVV helemaal niet lukken. Niemand wil trouwens een coalitie met PVV vormen, Wilders is kansloos.
pi_67293464
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:32 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ja is waar. Maar Wilders scheert tegelijkertijd ook hele groepen over 1 kam. En dat zou hij misschien beter niet kunnen doen. Hij heeft een paar heel goede punten (niet allemaal), maar hij moet op de overlastgevende, criminele mensen losgaan (ongeacht afkomst).
pi_67293481
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:33 schreef Bradley33 het volgende:

[..]

Denk je werkelijk dat de PVV de belastingen gaat verlagen? Dat lukte de VVD maar amper en dat gaat de PVV helemaal niet lukken. Niemand wil trouwens een coalitie met PVV vormen, Wilders is kansloos.
De PVV wil alle linkse hobbies die een godsvermogen kosten, afschaffen en dat is iets wat de VVD nooit gedurfd heeft.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_67293585
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:32 schreef Bradley33 het volgende:
Nou, de reden dat zovelen kunnen studeren is juist dat het onderwijs zwaar gesubsidieerd wordt door die 52% inkomstenbelasting in het hoogste segment.
Ik betaal ~1500 euro collegegeld waar dat elders 15,000 euro zou zijn.
Ik heb het ook niet daarover
Belastinggeld gaat ook naar mensen die geen zin hebben om te werken, kansloze projecten om straatratten bezig te houden, gevangenen te vertroetelen etc.
Plus het feit dat in Nederland zowat alles duur is: auto's, huizen, benzine, kleding (door hoge BTW-tarief). Op zowat elke poep en scheet wordt in Nederland belasting geheven.
  zondag 22 maart 2009 @ 14:38:51 #27
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67293632
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De PVV wil alle linkse hobbies die een godsvermogen kosten, afschaffen en dat is iets wat de VVD nooit gedurfd heeft.
Ja met 75+ zetels zal dat wel lukken.
pi_67293659
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Belastinggeld gaat ook naar mensen die geen zin hebben om te werken, kansloze projecten om straatratten bezig te houden, gevangenen te vertroetelen etc.
Plus het feit dat in Nederland zowat alles duur is: auto's, huizen, benzine, kleding (door hoge BTW-tarief). Op zowat elke poep en scheet wordt in Nederland belasting geheven.
Het is zo verrot allemaal hier.
  zondag 22 maart 2009 @ 14:40:57 #29
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67293720
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat ben ik ook met je eens. We moeten naar Reaganomics. Gewoon een simpel belastingtarief voor iedereen, zodat het belastingkantoor ook met 3/4 verkleind kan worden.
En subsidies voor slechte kunst (300! miljoen) en wegen die nergens naar toe gaan etc. moeten niet langer betaald worden.
  zondag 22 maart 2009 @ 14:41:37 #30
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_67293739
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:11 schreef Zienswijze het volgende:
Dat komt omdat Nederland de problemen met allochtone raddraaiers niet op wil lossen. Die raddraaiers bezorgen de hele gemeenschap een slechte naam. En de hoogopgeleide is daarvan de dupe (bijv. minder snel een baan vinden omdat ze de reputatie tegen zich hebben). Nederland vertroetelt de allochtone raddraaiers alleen maar.
De hoogopgeleiden vertrekken naar het buitenland. De laagopgeleiden, overlastgevende mensen en uitkeringstrekkers blijven hier. Is dat de kant op die Nederland wil? Blijkbaar wel, als het aan de politiek (van de SP tot aan Wilders) ligt.

Je moet die kutschoffies aanpakken die de hele gemeenschap een slechte naam bezorgen. Je moet ervoor zorgen dat niet de hele gemeenschap erop wordt aangekeken als een paar straatjochies de boel loopt te rellen hier. Die 2 dingen doet Nederland fout.
"Doet Nederland fout". Wat een onzin. Iedereen, van links tot rechts en binnen en buiten de politiek, zal die problemen met allochtone raddraaiers op willen lossen. "Nederland" vertroetelt niemand, het zijn bepaalde stromingen die dat doen. Dat zijn dezelfde stromingen die meteen roepen als je kritiek levert dat "niet iedereen over een kam geschoren moet worden".
  zondag 22 maart 2009 @ 14:43:46 #31
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_67293829
quote:
Haha, snap ik echt niet. Zulke voorspelbare uitspraken. Hoezo ondankbaar? Dat hij hier naar school is gegaan en wellicht ook nog gewerkt heeft en het toch niet naar z'n zin heeft? Als er iemand de Turken dankbaar moet zijn zijn Nederlanders dat wel. Wie kwam er in de jaren 60/70 naar Turkije om om gastarbeiders te smeken omdat die kaaskoppen zelf te lui waren het land op te bouwen?
Die gast in de OP heeft een NL paspoort, en daarmee precies dezelfde rechten als jou, Jantje of Piet. Kan maken wat ie wil.

Ondankbaar...
*Hosselcopter*
pi_67293899
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:43 schreef Dibble het volgende:

[..]

Haha, snap ik echt niet. Zulke voorspelbare uitspraken. Hoezo ondankbaar? Dat hij hier naar school is gegaan en wellicht ook nog gewerkt heeft en het toch niet naar z'n zin heeft? Als er iemand de Turken dankbaar moet zijn zijn Nederlanders dat wel.
Dat ben ik ook wel met je eens.
quote:
Wie kwam er in de jaren 60/70 naar Turkije om om gastarbeiders te smeken omdat die kaaskoppen zelf te lui waren het land op te bouwen?
Maar ey, dat waren dezelfde mensen die nu nogsteeds aan de touwtjes trekken in de politiek.
pi_67294063
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:41 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

"Doet Nederland fout". Wat een onzin. Iedereen, van links tot rechts en binnen en buiten de politiek, zal die problemen met allochtone raddraaiers op willen lossen. "Nederland" vertroetelt niemand, het zijn bepaalde stromingen die dat doen. Dat zijn dezelfde stromingen die meteen roepen als je kritiek levert dat "niet iedereen over een kam geschoren moet worden".
Met "Nederland" bedoel ik de politiek. Van links tot rechts (is van de SP tot aan de VVD toe) houden van slappe maatregelen om raddraaiers aan te pakken. Wilders is de enige die wel van harde aanpak houdt, maar hij is teveel een one issue partij.

Om dit in verband te brengen met het topic: Alle politieke partijen weten dat hoogopgeleide allochtonen (vooral Turken en Marokkanen) meer moeite hebben met een baan te vinden als ze precies dezelfde papieren hebben als hun autochtone sollicitant.
Zowat alle politieke partijen kijken niet naar de oorzaak van het probleem, maar roepen meteen dat werkgevers niet moeten discrimineren. Dat is tevens ook het enige wat ze doen. De politieke partijen roepen maar wat, zetten vervolgens hun droombril op en denken dat alles "opeens" wel goed komt.

Ik zeg: nee, zo voer je geen gecontroleerd beleid. Je moet naar de oorzaak kjiken. Dan zie je dat bij bepaalde bevolkingsgroepen een relatief hoog misbaksels zitten. De misbaksels die de hele gemeenschap een slechte naam bezorgen. En dat daarom onschuldige (!) hoogopgeleide allochtonen daarop worden aangekeken bij sollicitaties etc. De werkgever weet dat bij bepaalde bevolkingsgroepen veel misbaksels zitten en neemt daarvoor het zekere voor het onzekere. Niet rechtvaardig, maar misschien wel enigzins begrijpelijk.
Je moet eerst die misbaksels aanpakken en die misschien ook uit je samenleving verwijderen. Dan heb je veel minder misbaksels onder die bepaalde bevolkingsgroepen. En dan verbetert het imago ook van die bepaalde bevolkingsgroepen. Met een goed imago zullen sollicanten weer eerder worden aangenomen. En hoeven sommige allochtone sollicitanten zich niet meer dubbel te bewijzen.

Dat bedoelt die man ook in het artikel in OP: "we hebben geen zin meer om ons dubbel te bewijzen".

Wat de Nederlandse politiek fout doet is naar al die knuffelallochtonen te luisteren, die meteen de slachtofferrol gaan innemen als er kritiek op ze wordt geleverd. Luister niet te veel naar hen, maar voer je beleid die gericht is op het aanpakken van raddraaiers, ongeacht afkomst.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zienswijze op 22-03-2009 14:59:57 ]
  zondag 22 maart 2009 @ 14:51:15 #34
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67294064
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:33 schreef Bradley33 het volgende:

[..]

De VVD heeft het toptarief weten terug te brengen van 70% naar 52%. Dat de andere schijven minder snel zijn gedaald is eigen aan de VVD.

Sowieso zijn de belastingen niet zo hoog hier. Toegegeven: ons toptarief van 52% is één van de hoogste van West-Europa (vergelijkingen met Oost-Europa, die een vlaktax kennen gaan sowieso mank) maar tegelijkertijd is dat tarief slechts beperkt progressief.

Ons toptarief gaat immers al in op 52000 euro. In Duitsland start het toptarief pas bij 300000 euro. Nogal een verschil.

Daar komt nog eens bij dat het allemaal moeilijk te vergelijken is. In Duitsland is het toptarief 45%, dus zeven procentpunten lager als in Nederland. Maar daar komt dan nog een solidariteitsheffing van 5% bovenop (kennen we hier niet), kennen ze geen hypotheekrenteaftrek én wordt bezit (vermogen) zwaarder belast dan hier. Ook is de BTW in Duitsland hoger.

Zie het allemaal niet zo zwart in. Je moet gewoon handig gebruik maken van het systeem dat er is. Als je dat doet dan betaal je in Nederland bijna niets. NIETS.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 22 maart 2009 @ 14:52:57 #35
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67294117
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:09 schreef Lkw het volgende:

[..]

Dat is nu net het probleem daar. Turken en Turkije zwelgen vaak in trots en zijn zogenaamd in alles beter. Vlekjes op het blazoen passen daar niet bij. En als je kritiek hebt, ben je niet aan het kritiseren maar aan het beledigen. In zekere zin is het een onmogelijk volkje.
In zekere zin zien we die houding ook steeds meer in het Westen.

Pot en ketel(muziek).
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 22 maart 2009 @ 14:53:52 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_67294144
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:05 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook te maken heeft met de toenemende intolerantie tegen buitenlanders in Nederland. En om met macht en geld. En dan met name tegen mensen die een islamitische achtergrond hebben.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_67294163
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Zie het allemaal niet zo zwart in. Je moet gewoon handig gebruik maken van het systeem dat er is. Als je dat doet dan betaal je in Nederland bijna niets. NIETS.
Ja oké, maar veel mensen weten dat niet of ze weten niet hoe dat moeten aanpakken. En daarom worden ze zowat uitgemolken door de overheid.
pi_67294179
quote:

[..]

Als er iemand de Turken dankbaar moet zijn zijn Nederlanders dat wel. Wie kwam er in de jaren 60/70 naar Turkije om om gastarbeiders te smeken omdat die kaaskoppen zelf te lui waren het land op te bouwen?

Ondankbaar...
Ze hebben hard gewerkt dat wel.
pi_67294233
Ik geef ze groot gelijk. Als ze zich hier niet lekker voelen en het daar beter denken te krijgen, moeten ze vandaag nog proberen om weg te komen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zondag 22 maart 2009 @ 14:59:19 #40
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_67294325
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Met "Nederland" bedoel ik de politiek. Van links tot rechts (is van de SP tot aan de VVD toe) houden van slappe maatregelen om raddraaiers aan te pakken. Wilders is de enige die wel van harde aanpak houdt, maar hij is teveel een one issue partij.

Om dit in verband te brengen met het topic: Alle politieke partijen weten dat hoogopgeleide allochtonen (vooral Turken en Marokkanen) meer moeite hebben met een baan te vinden als ze precies dezelfde papieren hebben als hun autochtone sollicitant.
Zowat alle politieke partijen kijken niet naar de oorzaak van het probleem, maar roepen meteen dat werkgevers niet moeten discrimineren. Dat is tevens ook het enige wat ze doen. De politieke partijen roepen maar wat, zetten vervolgens hun droombril op en denken dat alles "opeens" goed komt.
Ik zeg: nee, zo moet je het niet doen. Je moet naar de oorzaak kjiken. Dan zie je dat bij bepaalde bevolkingsgroepen een relatief hoog misbaksels zitten. De misbaksels die de hele gemeenschap een slechte naam bezorgen. En dat daarom onschuldige (!) hoogopgeleide allochtonen daarop worden aangekeken bij sollicitaties etc.
Je moet eerst die misbaksels aanpakken en die misschien ook uit je samenleving verwijderen. Dan heb je veel minder misbaksels onder die bepaalde bevolkingsgroepen. En dan verbetert het imago ook van die bepaalde bevolkingsgroepen. Met een goed imago zullen sollicanten weer eerder worden aangenomen. En hoeven sommige allochtone sollicitanten zich niet meer dubbel te bewijzen.

Dat bedoelt die man ook in het artikel in OP: "we hebben geen zin meer om ons dubbel te bewijzen".

Wat de Nederlandse politiek fout doet is naar al die knuffelallochtonen te luisteren, die meteen de slachtofferrol gaan innemen als er kritiek op ze wordt geleverd. Luister niet te veel naar hen, maar voer je beleid die gericht is op het aanpakken van raddraaiers, ongeacht afkomst.
OK, ik begrijp wat je bedoelt, maar: kan die impuls om de positie van minderheden te verbeteren alleen afkomstig zijn van de overheid? Zouden de hoogopgeleiden niet een rolmodel kunnen zijn voor de rest? Ik begrijp wat je bedoelt hoor, maar ik vind dat er vaak te weinig sprake is van zelfreinigend vermogen van bepaalde groepen zelf (en die hoeven niet per se etnisch te zijn).
  zondag 22 maart 2009 @ 15:00:00 #41
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_67294346
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:54 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ze hebben hard gewerkt dat wel.
Jij ''krijgt'' zeker geld van je werk ipv ''verdienen''
*Hosselcopter*
pi_67294403
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:00 schreef Dibble het volgende:

[..]

Jij ''krijgt'' zeker geld van je werk ipv ''verdienen''
Ik krijg helemaal niks als ik er niet voor werk, wat niet meer dan normaal is natuurlijk.
  zondag 22 maart 2009 @ 15:02:28 #43
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67294437
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:54 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja oké, maar veel mensen weten dat niet of ze weten niet hoe dat moeten aanpakken. En daarom worden ze zowat uitgemolken door de overheid.
Tsja, kapitalistische volksheld Ronald Reagan moest zijn Star Wars project ook ergens van betalen. Gevolg was dat hij ten opzichte van de 'rijken' zijn belofte van belastingverlagingen inderdaad nakwam maar de belastingen voor de lagere middenklasse en armen in de Tax Reform Act van 1986 werden verhoogd.

Zo werkt het nu eenmaal.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67294507
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:59 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

OK, ik begrijp wat je bedoelt, maar: kan die impuls om de positie van minderheden te verbeteren alleen afkomstig zijn van de overheid? Zouden de hoogopgeleiden niet een rolmodel kunnen zijn voor de rest? Ik begrijp wat je bedoelt hoor, maar ik vind dat er vaak te weinig sprake is van zelfreinigend vermogen van bepaalde groepen zelf (en die hoeven niet per se etnisch te zijn).
Dat zelfrenigend vermogen is dus heel weinig aanwezig bij bepaalde bevolkingsgroepen. Dat roep ik al jaren. Ik heb veel allochtone vrienden en ik ken ook de ditjes en datjes van veel etnische minderheden hier.

Als het niet vanuit de eigen gemeenschap komt, dan moet de politiek maar ingrijpen. Maar dat doet de Nederlandse politiek niet: de NL politiek zit alleen maar te hopen dat op een mooie zondagmiddag het zelfreinigend vermogen van bepaalde bevolkingsgroepen naar boven komt. Ik kan je nu al zeggen: dat gebeurt de komende 10 jaar niet.

De politiek zit zich alleen maar daarop te focusen. Ik zeg: als het niet vanuit de eigen gemeenschap komt, dan moet je politiek ingrijpen.

En de hoogopgeleiden kunnen wel een voorbeeld zijn. Maar er zijn zat jongens die gewoon geen zin hebben om naar school te gaan, te studeren etc. (meisjes daarintegen wel). Het is gewoon een mentaliteitsprobleem. En dáár moet je ingrijpen.
  zondag 22 maart 2009 @ 15:05:11 #45
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_67294518
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:01 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ik krijg helemaal niks als ik er niet voor werk, wat niet meer dan normaal is natuurlijk.
Ik bedoelde dat mensen zoals jij denken dat ze geld krijgen als ze op hun loonstrookje kijken en niet beseffen dat ze het verdient hebben.
*Hosselcopter*
pi_67294544
Onzinbericht. De meeste Turken studeren in de economie, bedrijfskunde of rechten omdat dit de studies zijn met betere arbeidsperspectieven. Deze studies zijn dan ook helemaal niets waard in het vaderland omdat de kennis simpelweg lastig is toe te passen. Daarnaast is het starten van een onderneming in Turkije nog kapitaalgevoeliger dan in Nederland en is het ondernemerschap vele malen lastiger dan in Nederland. R&D in Turkije is nog niet zo ver ontwikkeld en de behoefte aan hoger opgeleiden is dan ook minimaal. Hoger opgeleiden zijn alleen interessant in de exacte studies en met werkervaring. Daar hebben ze er zelf ook wel genoeg van (vaak nog van hoger niveau).

http://www.imf.org/external/pubs/ft/survey/so/2007/CAR0726A.htm

[ Bericht 66% gewijzigd door Mendeljev op 22-03-2009 15:11:35 ]
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_67294557
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:05 schreef Dibble het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat mensen zoals jij denken dat ze geld krijgen als ze op hun loonstrookje kijken en niet beseffen dat ze het verdient hebben.
Ja snap ik, maar nee dat denk ik dus niet.
  zondag 22 maart 2009 @ 15:06:53 #48
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_67294575
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:06 schreef Mendeljev het volgende:
Ik denk dat ze daar ook wel zoiets hebben als een bepaald algemeen denkniveau dat gevraagd wordt.
  zondag 22 maart 2009 @ 15:08:01 #49
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_67294629
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:04 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat zelfrenigend vermogen is dus heel weinig aanwezig bij bepaalde bevolkingsgroepen. Dat roep ik al jaren. Ik heb veel allochtone vrienden en ik ken ook de ditjes en datjes van veel etnische minderheden hier.

Als het niet vanuit de eigen gemeenschap komt, dan moet de politiek maar ingrijpen. Maar dat doet de Nederlandse politiek niet: de NL politiek zit alleen maar te hopen dat op een mooie zondagmiddag het zelfreinigend vermogen van bepaalde bevolkingsgroepen naar boven komt. Ik kan je nu al zeggen: dat gebeurt de komende 10 jaar niet.

De politiek zit zich alleen maar daarop te focusen. Ik zeg: als het niet vanuit de eigen gemeenschap komt, dan moet je politiek ingrijpen.

En de hoogopgeleiden kunnen wel een voorbeeld zijn. Maar er zijn zat jongens die gewoon geen zin hebben om naar school te gaan, te studeren etc. (meisjes daarintegen wel). Het is gewoon een mentaliteitsprobleem. En dáár moet je ingrijpen.
Ik ben het volledig met je eens
pi_67294743
quote:

[..]

Haha, snap ik echt niet. Zulke voorspelbare uitspraken. Hoezo ondankbaar? Dat hij hier naar school is gegaan en wellicht ook nog gewerkt heeft en het toch niet naar z'n zin heeft? Als er iemand de Turken dankbaar moet zijn zijn Nederlanders dat wel. Wie kwam er in de jaren 60/70 naar Turkije om om gastarbeiders te smeken omdat die kaaskoppen zelf te lui waren het land op te bouwen?
Die gast in de OP heeft een NL paspoort, en daarmee precies dezelfde rechten als jou, Jantje of Piet. Kan maken wat ie wil.

Ondankbaar...
Het land was toen al lang opgebouwd.
pi_67294775
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:08 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Ik ben het volledig met je eens
pi_67294855
Ik wens ze daar veel succes. Net als veel autochtone ondernemende en hoogopgeleide jonge Nederlanders kijken zij over de grens en gezien hun achtergrond is Turkije een aantrekkelijk land om zich te vestigen. Met de kansen en voorsprong die zij hier in Nederland hebben gekregen kunnen zij in Turkije hun voordeel mee opdoen.

Op zich zou het interessant zijn om te weten hoeveel spijtoptanten er van deze groep zijn.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_67294997
Turkije is natuurlijk een tof land, maar ik hoop dat ze zich er wel bewust van zijn dat de vrijheid van meningsuiting daar enigszins wordt ingeperkt door bepaalde taboe verklaarde onderwerpen, dat de overheid notoir onbetrouwbaar is en dat je als je in zaken gaat maar beter weinig bezwaar tegen smeergeld hebt.
pi_67295172
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
Turkije is natuurlijk een tof land, maar ik hoop dat ze zich er wel bewust van zijn dat de vrijheid van meningsuiting daar enigszins wordt ingeperkt door bepaalde taboe verklaarde onderwerpen, dat de overheid notoir onbetrouwbaar is en dat je als je in zaken gaat maar beter weinig bezwaar tegen smeergeld hebt.
Ja Turkije is natuurlijk wel een enigzins corrupt land en in Turkije is ook niet alles perfect geregeld. Maar blijkbaar weegt dat bij sommige hoogopgeleide Turken op tegen het leefklimaat in Nederland: hoge belastingen, kleine huizen, dure auto's, het weer, constant erop worden aangekeken op de rotzooi die straatratten uithalen etc. etc.
pi_67295339
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:25 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja Turkije is natuurlijk wel een enigzins corrupt land en in Turkije is ook niet alles perfect geregeld. Maar blijkbaar weegt dat bij sommige hoogopgeleide Turken op tegen het leefklimaat in Nederland: hoge belastingen, kleine huizen, dure auto's, het weer, constant erop worden aangekeken op de rotzooi die straatratten uithalen etc. etc.
Ja ik snap het ook wel maar als steeds meer hoger opgeleiden zo gaan denken hebben we straks een probleem. Er wordt wel veel geld in de opleiding gestoken maar er wordt niks van terug gezien.
pi_67295413
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:31 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ja ik snap het ook wel maar als steeds meer hoger opgeleiden zo gaan denken hebben we straks een probleem. Er wordt wel veel geld in de opleiding gestoken maar er wordt niks van terug gezien.
Onzin. Hoger opgeleiden zonder werkervaring zijn niks waard.
Greece
pi_67295449
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:31 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dan moet de Nederlandse politiek Nederland maar weer aantrekkelijk gaan maken voor hoogopgeleiden. Alleen voor uitkeringstrekkers en nutteloze straatratten is Nederland een paradijs.
pi_67295454
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:33 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

O, waarom krijgen ze dan een veel hoger salaris en betalen ze dus meer belasting?
pi_67295470
quote:

[..]

Misschien dat ze hier een paar jaar werkervaring opdoen en dan naar het buitenland gaan?
pi_67295636
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:35 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Misschien dat ze hier een paar jaar werkervaring opdoen en dan naar het buitenland gaan?
Ja, maar ik reageer op de uitspraak dat er niets van wordt teruggezien.
Greece
  zondag 22 maart 2009 @ 16:01:17 #61
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67296308
quote:

[..]

Dat is onzin. Tegenwoordig loopt bijna iedereen stage (mits die personen hun MSc of Master of Arts hebben behaald) of maakt een proefschrift (postdoc/PhD). Daarna kun je veelal werk vinden.
En HBO-ers kunnen meteen aan de bak (want beroepsgerichte opleiding met stage).
Juist managers hebben het moeilijk in een recessie.
pi_67296338
quote:
Op zondag 22 maart 2009 16:01 schreef Bradley33 het volgende:

[..]

Dat is onzin. Tegenwoordig loopt bijna iedereen stage (mits die personen hun MSc of Master of Arts hebben behaald) of maakt een proefschrift (postdoc/PhD). Daarna kun je veelal werk vinden.
En HBO-ers kunnen meteen aan de bak (want beroepsgerichte opleiding met stage).
Juist managers hebben het moeilijk in een recessie.
Ik heb het dan ook niet over de situatie in Nederland.
Greece
  zondag 22 maart 2009 @ 16:08:58 #63
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67296535
quote:
Op zondag 22 maart 2009 16:02 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet over de situatie in Nederland.
Oh, ik dacht dat het om Turkse Nederlanders ging die hier een opleiding deden en dan in Turkije werk gingen zoeken? In Turkije is al decennia lang een tekort aan hoogopgeleiden.
pi_67296591
En ik ga ook
pi_67296692
Nou nou nou wat heeft de Nederlandse politiek dat toch weer goed voor elkaar gekregen. I.p.v. alle uitkeringstrekkers die eigenlijk wel kunnen werken, nutteloze straatcriminelen, asociale hooligans het land 'uit te pesten', pest men een deel van de hoogopgeleide autochtoon en allochtoon het land uit.
Het Nederlandse beleid klopt voor geen ene meter
  zondag 22 maart 2009 @ 16:18:31 #66
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67296875
Het beleid klopt wel. Nederland was immers te vol, nu wordt het ietsje minder vol.
Nu gaan lopen zeuren dat de verkeerden vertrekken? Wat een pathetisch idee.
pi_67297115
quote:
Op zondag 22 maart 2009 16:18 schreef Bradley33 het volgende:
Het beleid klopt wel. Nederland was immers te vol, nu wordt het ietsje minder vol.
Nu gaan lopen zeuren dat de verkeerden vertrekken? Wat een pathetisch idee.

Economisch gezien zou het voor een land beter zijn dat de hoogopgeleiden blijven en de uitkeringstrekkers die wel kunnen werken en de nutteloze straatcriminelen vertrekken. Het zou ook een hoop ergenis schelen bij de rest van de bevolking.
  zondag 22 maart 2009 @ 16:31:06 #68
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67297285
Ja uiteraard. Ik word al vrolijk van het idee.
  zondag 22 maart 2009 @ 16:36:23 #69
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_67297489
tvp
pi_67298238
Ik kan het hen niet kwalijk nemen, veel Nederlanders doen het namelijk ook. Alleen zie je wel vaak dat mensen binnen niet al te lange tijd met de staart tussen de benen terugkomen.
Cool story, Hansel.
pi_67318333
Ik ben een "hoogopgeleide" Turk en ik kan me eigenlijk wel vinden in Osman Gurbuz. Zelf ben ik ook van plan naar Turkije te gaan waar het inderdaad sociaal en economisch veel beter is. Dit betekent niet dat ik Nederlanders haat. Integendeel. Ik voel me een echte Zaandammer. Maar af en toe wordt ik zo moedeloos hier.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 23 maart 2009 @ 11:28:23 #72
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67318417
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
Nou... klinkt ongeveer even exotisch als Nederland.

Maar ze zeiden al: daar is het lekker weer.
Intelligent, but fucked up.
  maandag 23 maart 2009 @ 11:31:56 #73
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67318537
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:25 schreef Burakius het volgende:
Ik ben een "hoogopgeleide" Turk en ik kan me eigenlijk wel vinden in Osman Gurbuz. Zelf ben ik ook van plan naar Turkije te gaan waar het inderdaad sociaal en economisch veel beter is. Dit betekent niet dat ik Nederlanders haat. Integendeel. Ik voel me een echte Zaandammer. Maar af en toe wordt ik zo moedeloos hier.
Van het weer, de mensen of van Wilders?
  maandag 23 maart 2009 @ 11:34:55 #74
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67318643
Turken die Nederland ontvluchten vanwege anti-sociale Turken Het zijn net Nederlanders
AFC AJAX
  maandag 23 maart 2009 @ 11:36:20 #75
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67318689
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:34 schreef msnk het volgende:
Turken die Nederland ontvluchten vanwege anti-sociale Turken Het zijn net Nederlanders
Bron?
pi_67318716
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:31 schreef Bradley33 het volgende:

[..]

Van het weer, de mensen of van Wilders?
Neuh het weer is heerlijk. Ik hou van regen. Jammer dat het 's winters niet zoveel sneeuwt. Ik word erg moe van de vooroordelen die men heeft tegenover de Islam. En het elke keer maar weer uitleggen van dezelfde vragen. Koop een boek over de Islam en 95% van de vragen worden niet eens meer gesteld denk ik.

Verder de media die hier echt eenzijdig bericht geeft (als je in Turkije bent merk je opeens wat er in de wereld gebeurt. Ik heb neits over Ergenekon gehoord in het nieuws hoor. Net alsof het express wordt weggezet.). Het zeik-klimaat hier. Zeiken om de allerkleinste dingen. Dat mensen soms niets hebben om over te praten. Vaak hoor ik Neerlanders echt praten over dezelfde bullshit. Over het weer een uur praten is neit meer normaal man. En dan de verlaagde normen en waarden in dit land. Er is totaal geen menselijke waarde meer lijkt wel. Geen empathie. Kijk maar naar de reacties bij het neerstorten van dat vliegtuig bij Schiphol. Niet meer normaal toch? Net alsof het geen mensen zijn.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 23 maart 2009 @ 11:42:17 #77
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67318888
Deels wel mee eens.

Maar ik zag ook een paar Turken die heel koeltjes reageerden op die ramp hoor.
Er is gewoon heel veel nieuws en het weer blijft een hot-topic. Dit is nu eenmaal geen Turkije met altijd zon.
  maandag 23 maart 2009 @ 11:45:47 #78
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67319007
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:36 schreef Burakius het volgende:

[..]

Neuh het weer is heerlijk. Ik hou van regen. Jammer dat het 's winters niet zoveel sneeuwt.
quote:
Ik word erg moe van de vooroordelen die men heeft tegenover de Islam. En het elke keer maar weer uitleggen van dezelfde vragen. Koop een boek over de Islam en 95% van de vragen worden niet eens meer gesteld denk ik.
Heb je gelijk in, maar hoeveel mensen doen dat nou om een ander cultuur beter te begrijpen? Of het nou een christen is of moslim. Niet veel denk ik.
quote:
Verder de media die hier echt eenzijdig bericht geeft (als je in Turkije bent merk je opeens wat er in de wereld gebeurt. Ik heb neits over Ergenekon gehoord in het nieuws hoor. Net alsof het express wordt weggezet.).
Weinig Ergenoken nieuws in Nederland inderdaad, maar de Turkse nieuws is wel ERG partijdig en totaal niet objectief. Vooral de TRT kanalen zijn i.v.m NOS echt dramatisch slecht.
quote:
Het zeik-klimaat hier. Zeiken om de allerkleinste dingen. Dat mensen soms niets hebben om over te praten. Vaak hoor ik Neerlanders echt praten over dezelfde bullshit. Over het weer een uur praten is neit meer normaal man. En dan de verlaagde normen en waarden in dit land. Er is totaal geen menselijke waarde meer lijkt wel. Geen empathie. Kijk maar naar de reacties bij het neerstorten van dat vliegtuig bij Schiphol. Niet meer normaal toch? Net alsof het geen mensen zijn.
Betrap ik mezelf ook vaak op
AFC AJAX
pi_67319480
quote:

[..]

Neuh het weer is heerlijk. Ik hou van regen. Jammer dat het 's winters niet zoveel sneeuwt. Ik word erg moe van de vooroordelen die men heeft tegenover de Islam. En het elke keer maar weer uitleggen van dezelfde vragen. Koop een boek over de Islam en 95% van de vragen worden niet eens meer gesteld denk ik.
Je begrijpt toch dat dit in elk niet-Islamitisch land voorkomt? Het is geen vereiste dat élke Nederlander de Islam tot in de kleinste details kent. Als ik Boeddhist zou zijn, zou ik in turkije ook niet kunnen verwachten dat iedereen begrip toont danwel mij respecteert.
quote:
Verder de media die hier echt eenzijdig bericht geeft (als je in Turkije bent merk je opeens wat er in de wereld gebeurt. Ik heb neits over Ergenekon gehoord in het nieuws hoor. Net alsof het express wordt weggezet.).
Dit zul je overal aantreffen. Ver van mijn bed, dus niet interessant (voor de gemiddelde persoon dan). In Nederland doet men tenminste niet aan censuur, zoals veel andere landen wel.
quote:
Het zeik-klimaat hier. Zeiken om de allerkleinste dingen. Dat mensen soms niets hebben om over te praten. Vaak hoor ik Neerlanders echt praten over dezelfde bullshit. Over het weer een uur praten is neit meer normaal man. En dan de verlaagde normen en waarden in dit land. Er is totaal geen menselijke waarde meer lijkt wel. Geen empathie. Kijk maar naar de reacties bij het neerstorten van dat vliegtuig bij Schiphol. Niet meer normaal toch? Net alsof het geen mensen zijn.
Tsja, daar heb je waarschijnlijk een beetje gelijk in. De gemiddelde Nederlander houdt dan ook van normaal doen. Als er hier iemand doodgaat (door aanslag, of soldaat in het leger), zie je ook niet de hele stad huilend en krijsend over straat lopen. Dit komt op persoonlijke voorkeur neer denk ik.
Cool story, Hansel.
  maandag 23 maart 2009 @ 12:13:01 #80
189777 zagevent
what's in a name
pi_67319906
Niet moeilijk dat het in Turkije beter is. Al het crapuul zit hier.
pi_67320256
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:59 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Je begrijpt toch dat dit in elk niet-Islamitisch land voorkomt? Het is geen vereiste dat élke Nederlander de Islam tot in de kleinste details kent. Als ik Boeddhist zou zijn, zou ik in turkije ook niet kunnen verwachten dat iedereen begrip toont danwel mij respecteert.
[..]

Dit zul je overal aantreffen. Ver van mijn bed, dus niet interessant (voor de gemiddelde persoon dan). In Nederland doet men tenminste niet aan censuur, zoals veel andere landen wel.
[..]

Tsja, daar heb je waarschijnlijk een beetje gelijk in. De gemiddelde Nederlander houdt dan ook van normaal doen. Als er hier iemand doodgaat (door aanslag, of soldaat in het leger), zie je ook niet de hele stad huilend en krijsend over straat lopen. Dit komt op persoonlijke voorkeur neer denk ik.
Je begrijpt toch dat ik dan toch nog wel kan verlangen naar wat meer begrip en dialoog in Nederland. In Turkije heb ik juist het gevoel dat men toleranter is.

Misschien is Nederland wel wat voor mij zodra er meer kans is op een bedrijf hier op te richten. Nu kan het echt niet (studeer Civiele Techniek).

En natuurlijk dat Zaandam de hoofdstad is van Nederland en dat ik hou van mijn stad
pi_67320776
quote:

onzinverhaal
Zelf heb ik heel veel mensen zien vertrekken uit NL omdat ze dachten dat het elders beter is. Ook mensen die hun roots in den vreemde hebben. Remigrerende allochtonen zullen in de meeste gevallen hun draai niet vinden daar toch enige cultuur, normen en waarden zijn ingeslopen in het land waar je opgegroeid bent. Het is voor velen geweldig om te zien als ze met vakantie zijn in hun rootsland dat het gras veel groener lijkt.
Lijkt, ja, tussen vakantie en daadwerkelijk wonen zit evenveel verschil als tussen leven en dood, meedraaien in de maatschappij, je eigen broek ophouden, de geneugten leren ondervinden van de bureaucratie, zonder smeergeld niets maar dan ook niets werkt, de tegenwerking van gemeenten en overheid, jaloezie in je omgeving, slechte zorgstelsel, mediacensuur, afspraken die niet worden nagekomen en zo kan ik nog wel een uur doorgaan met negatieve dingen opnoemen.
Uiteraard zijn er daartegenover ook veel positieve aspecten maar dat laat ik even voor wat het is.

Ik heb het vaker gezegd, NL is 1 van de beste landen ter wereld met voorzieningen en de totale zorg waar je in verhouding bijna NIETS voor betaalt.

Velen hebben ook de misvatting dat ze zomaar in het nieuwe systeem passen, geloof me, ook al ben je van dezelfde nationaliteit als je omgeving, je zult niet tot zelden 100% worden geaccepteerd. Je valt tussen het bekende wal en schip van cultuur en mentaliteitsverschil.
pi_67320916
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:39 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zelf heb ik heel veel mensen zien vertrekken uit NL omdat ze dachten dat het elders beter is. Ook mensen die hun roots in den vreemde hebben. Remigrerende allochtonen zullen in de meeste gevallen hun draai niet vinden daar toch enige cultuur, normen en waarden zijn ingeslopen in het land waar je opgegroeid bent. Het is voor velen geweldig om te zien als ze met vakantie zijn in hun rootsland dat het gras veel groener lijkt.
Lijkt, ja, tussen vakantie en daadwerkelijk wonen zit evenveel verschil als tussen leven en dood, meedraaien in de maatschappij, je eigen broek ophouden, de geneugten leren ondervinden van de bureaucratie, zonder smeergeld niets maar dan ook niets werkt, de tegenwerking van gemeenten en overheid, jaloezie in je omgeving, slechte zorgstelsel, mediacensuur, afspraken die niet worden nagekomen en zo kan ik nog wel een uur doorgaan met negatieve dingen opnoemen.
Uiteraard zijn er daartegenover ook veel positieve aspecten maar dat laat ik even voor wat het is.

Ik heb het vaker gezegd, NL is 1 van de beste landen ter wereld met voorzieningen en de totale zorg waar je in verhouding bijna NIETS voor betaalt.

Velen hebben ook de misvatting dat ze zomaar in het nieuwe systeem passen, geloof me, ook al ben je van dezelfde nationaliteit als je omgeving, je zult niet tot zelden 100% worden geaccepteerd. Je valt tussen het bekende wal en schip van cultuur en mentaliteitsverschil.
Soms moet je eens snappen dat gelukkug zijn neit afhankelijk is van een goede overheid, maar van een goede leefklimaat. Die is veel minder in Nederland dan in Turkije (mijn mening). Het is gewoon veel "warmer".
  maandag 23 maart 2009 @ 12:45:02 #84
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_67320953
Het verhaal 'dat het in Turkije economisch beter is' staat wel enigzins haaks op het Gumus verhaal van een aantal jaren geleden.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_67321042
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:23 schreef Burakius het volgende:

[..]

Je begrijpt toch dat ik dan toch nog wel kan verlangen naar wat meer begrip en dialoog in Nederland. In Turkije heb ik juist het gevoel dat men toleranter is.

Misschien is Nederland wel wat voor mij zodra er meer kans is op een bedrijf hier op te richten. Nu kan het echt niet (studeer Civiele Techniek).

En natuurlijk dat Zaandam de hoofdstad is van Nederland en dat ik hou van mijn stad
Nederland is per saldo een stuk toleranter dan Turkije, maar dat is iets wat veel mensen die denken over 'teruggaan' zich niet echt realiseren. Ze gaan eens per jaar of minder naar de plek van waar hun ouders vandaan kwamen, lekker gezellig bij de familie in een ruim huis in een schitterend klimaat en lekker eten. Behalve dat ze niet doorhebben dat de winkelier in de buurt hun een 'speciale' prijs rekent is er geen vuiltje aan de lucht.

Maar als ze echt naar Turkije gaan om te wonen blijkt er plotseling een hele hoop niet zo fijn georganiseerd te zijn als in dat 'kille' Nederland. Blijkt er plotseling geen werkgever te zijn die echt in jouw fijne Hollandse opleiding geïnteresseerd is en maken mensen grapjes over je belabberde Turks. Dan leren ze plotseling de harde werkelijkheid over wat de uitspraak 'In Istanbul kun je van TL700 (¤325) per maand leven'. Dan merken ze plotseling dat het niet zo fijn is om de hele tijd als 'acik bankamatik' te worden gezien, ook al heb je eigenlijk helemaal niet zoveel geld. Dat het ronduit vervelend is om als loser te worden gezien omdat je het niet kon maken in Nederland en ook niet in Turkije.

Dit is een generalisatie natuurlijk, en sommige Turken die 'teruggaan' maken het in Turkije helemaal. Maar dat zijn wel de Turken die het ook in Nederland helemaal gemaakt zouden hebben. Mensen die het op elk willekeurig plekje op deze planeet ver zouden hebben geschopt. Maar de middenmaat die denkt dat het in Turkije allemaal veel beter is? Die komt er al snel achter dat ze moeten concurreren, en wel keihard, met het neusje van de zalm van de Turkse maatschappij.

Want laten we wel wezen, Turkije is een geweldig land om te leven, maar niet als je geen geld hebt.
pi_67321089
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:47 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nederland is per saldo een stuk toleranter dan Turkije, maar dat is iets wat veel mensen die denken over 'teruggaan' zich niet echt realiseren. Ze gaan eens per jaar of minder naar de plek van waar hun ouders vandaan kwamen, lekker gezellig bij de familie in een ruim huis in een schitterend klimaat en lekker eten. Behalve dat ze niet doorhebben dat de winkelier in de buurt hun een 'speciale' prijs rekent is er geen vuiltje aan de lucht.

Maar als ze echt naar Turkije gaan om te wonen blijkt er plotseling een hele hoop niet zo fijn georganiseerd te zijn als in dat 'kille' Nederland. Blijkt er plotseling geen werkgever te zijn die echt in jouw fijne Hollandse opleiding geïnteresseerd is en maken mensen grapjes over je belabberde Turks. Dan leren ze plotseling de harde werkelijkheid over wat de uitspraak 'In Istanbul kun je van TL700 (¤325) per maand leven'. Dan merken ze plotseling dat het niet zo fijn is om de hele tijd als 'acik bankamatik' te worden gezien, ook al heb je eigenlijk helemaal niet zoveel geld. Dat het ronduit vervelend is om als loser te worden gezien omdat je het niet kon maken in Nederland en ook niet in Turkije.

Dit is een generalisatie natuurlijk, en sommige Turken die 'teruggaan' maken het in Turkije helemaal. Maar dat zijn wel de Turken die het ook in Nederland helemaal gemaakt zouden hebben. Mensen die het op elk willekeurig plekje op deze planeet ver zouden hebben geschopt. Maar de middenmaat die denkt dat het in Turkije allemaal veel beter is? Die komt er al snel achter dat ze moeten concurreren, en wel keihard, met het neusje van de zalm van de Turkse maatschappij.

Want laten we wel wezen, Turkije is een geweldig land om te leven, maar niet als je geen geld hebt.
Turkije is niet de place to be als je geen geld hebt inderdaad. Er wordt echter hard gewerkt aan het zorgsysteem. Iets voor jou als Turk om daarbij te helpen?
pi_67321136
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:43 schreef Burakius het volgende:

[..]

Soms moet je eens snappen dat gelukkug zijn neit afhankelijk is van een goede overheid, maar van een goede leefklimaat. Die is veel minder in Nederland dan in Turkije (mijn mening). Het is gewoon veel "warmer".
Warmer ja, maar er is ook een allesbehalve warme onderstroom onder al die warmte. Ik breng ongeveer 1/3 van het jaar in Istanbul door en dat heeft een reden. Maar het ontgaat mij ook niet hoeveel mensen er aan de anti-depressiva zijn daar of hoeveel jonge mensen hun spanningen 'oplossen' door een mes in hun arm te zetten.
pi_67321174
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:48 schreef Burakius het volgende:

[..]

Turkije is niet de place to be als je geen geld hebt inderdaad. Er wordt echter hard gewerkt aan het zorgsysteem. Iets voor jou als Turk om daarbij te helpen?
Ik ben geen Turk i.t.t. de hardnekkige geruchten daarover.
pi_67321250
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:50 schreef HiZ het volgende:

[..]

Warmer ja, maar er is ook een allesbehalve warme onderstroom onder al die warmte. Ik breng ongeveer 1/3 van het jaar in Istanbul door en dat heeft een reden. Maar het ontgaat mij ook niet hoeveel mensen er aan de anti-depressiva zijn daar of hoeveel jonge mensen hun spanningen 'oplossen' door een mes in hun arm te zetten.
Istanbul . Istanbul is dan ook het "Westerse" deel van Turken. Vandaar dat er zoveel depressiviteit is. Zie ook eerdere posts die ik heb gemaakt in het Turken topic over de toenemende depressiviteit in het Westen van Turkije door de verwestering. Zo te lezen bevestig jij het alleen maar.
  maandag 23 maart 2009 @ 12:59:30 #90
3647 B.R.Oekhoest
pi_67321397
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 23 maart 2009 @ 13:00:29 #91
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67321432
Burakius, waar wil jij dan een eigen bedrijf starten? Kayseri ofzo?
AFC AJAX
pi_67321589
Niet om het een of ander maar in Kayseri zou ik nog niet begraven willen worden.
pi_67321936
Ik kan het ze niet kwalijk nemen, maar ik heb liever dat de laaggeschoolde en criminele elementen uit die groep terugkeren.
  maandag 23 maart 2009 @ 14:23:03 #94
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_67324033
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:48 schreef Burakius het volgende:

[..]

Maar met het geld dat je hebt kom je wel verder dan met hetzelfde geld hier in Nederland.
pi_67324265
prima, opdonderen, nou de marocs nog

aantal jaren geleden was dit trouwens ook in het nieuws
  maandag 23 maart 2009 @ 14:35:11 #96
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67324457
Nederland is vol met idiote autochtonen.
pi_67324542
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:35 schreef Bradley33 het volgende:
Nederland is vol met idiote autochtonen.
En die gaan helaas niet weg.
pi_67324789
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:37 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

En die gaan helaas niet weg.
Begin een revolutie en drijf al die kaaskoppen de zee in! Dat zal ze leren.
Cool story, Hansel.
pi_67325221
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:23 schreef HarryP het volgende:

[..]

Maar met het geld dat je hebt kom je wel verder dan met hetzelfde geld hier in Nederland.
Niet veel verder, Istanbul is qua prijsniveau niet veel lager dan Amsterdam. Als je daar ongeveer hetzelfde niveau wilt aanhouden als hier, dan heb je nagenoeg hetzelfde inkomen nodig. Met een modaal Turks inkomen heb je een levensstandaard die in Nederland te vergelijken valt met leven op net onder bijstandsniveau.

In andere steden is het niet veel goedkoper. Wat een 'remigrant' zou hebben aan remigratie naar een dorp ontgaat mij een beetje. Daar is geen werk voor mensen van buitenaf.
pi_67327193
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:54 schreef Burakius het volgende:

[..]

Istanbul . Istanbul is dan ook het "Westerse" deel van Turken. Vandaar dat er zoveel depressiviteit is. Zie ook eerdere posts die ik heb gemaakt in het Turken topic over de toenemende depressiviteit in het Westen van Turkije door de verwestering. Zo te lezen bevestig jij het alleen maar.
jeetje je probeert echt alles te verwerpen, hoezo trotse turk
pi_67327198
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:00 schreef msnk het volgende:
Burakius, waar wil jij dan een eigen bedrijf starten? Kayseri ofzo?
Ja :| hoe wist je dat? Kayseri is idd waar ik wil b eginnen.
pi_67327262
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:54 schreef Mestras het volgende:

[..]

jeetje je probeert echt alles te verwerpen, hoezo trotse turk
Ik ben een trotse Ottomaan. Zit enig verschil in
pi_67327288
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:29 schreef TubewayDigital het volgende:
prima, opdonderen, nou de marocs nog

aantal jaren geleden was dit trouwens ook in het nieuws
De hoogopgeleide Turken gaan juist weg idioot. De uitkeringstrekkers en criminelen blijven gezellig hier. Een economisch ingesteld mens zou dat liever omgekeerd zien.
pi_67327486
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:59 schreef wikwakka2 het volgende:
- media bericht weinig over buitenland-
Ja oke, in Nederland heb je geen totaal censuur ofzo.
Maar ik denk wel dat Nederland relatief weinig over het buitenland bericht. Er wordt alleen over de VS bericht en over de rest van de wereld niet zo veel.
Toen afgelopen januari het Palestina-Israel conflict oplaaide, besteedden veel Nederlandse media er niet zo heel veel aandacht aan, maar men ging alleen maar over het schaatsweer berichten.
Als er iets actueels buiten Europa gebeurd, dan wordt er maar een kort nieuwsitem over gemaakt of wordt het in de krant ergens op pagina 5 gestopt (uitzondering is over de VS).
pi_67327512
vind het wel jammer vooral de hoogopgeleide turken zijn zeker wel relaxte mensen...
pi_67327802
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:56 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik ben een trotse Ottomaan. Zit enig verschil in
Het Ottomaanse Rijk is 87 jaar geleden ingestort. De Italianen noemen zich ook geen 'Romeinen' meer.
pi_67328075
De Ottomanen hebben zich niet schuldig gemaakt aan een kwestie, dat pleit voor ze.
  maandag 23 maart 2009 @ 16:27:54 #108
3647 B.R.Oekhoest
pi_67328278
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
De Ottomanen hebben zich niet schuldig gemaakt aan een kwestie, dat pleit voor ze.
Al kun je zeggen dat het Ottomaanse Rijk militaristisch gezien vergeleken kan worden met de expansiedrift van Hitlers Derde Rijk. Dus als iemand zich een trotse Ottomaan noemt (zoals hierboven), kun je hem eigenlijk beschouwen als een soort neonazi?
pi_67328483
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Al kun je zeggen dat het Ottomaanse Rijk militaristisch gezien vergeleken kan worden met de expansiedrift van Hitlers Derde Rijk. Dus als iemand zich een trotse Ottomaan noemt (zoals hierboven), kun je hem eigenlijk beschouwen als een soort neonazi?
Waar slaat die vergelijking in godsnaam op?
  maandag 23 maart 2009 @ 16:39:02 #110
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67328641
Militair gezien ja. Maar dan is Ceasar ook een soort Hitler.
pi_67328695
Nou ja, er zijn natuurlijk wel verbanden te leggen tussen het Ottomaanse rijk en het Dritte Reich. Het is verder ook niet vreemd dat Duitsers zo'n grote rol hebben gespeeld bij de modernisering van Turkije, en dat Hitler zich heeft laten inspireren door de Armeense kwestie bij het oplossen van zijn eigen kwestie.
pi_67328735
- knip -

[ Bericht 86% gewijzigd door sp3c op 23-03-2009 17:08:31 (troll) ]
Cool story, Hansel.
  maandag 23 maart 2009 @ 16:48:25 #113
3647 B.R.Oekhoest
pi_67328973
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:34 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Waar slaat die vergelijking in godsnaam op?
Hoe denk jij dat die Sultans die landen hebben veroverd? Met een dobbelsteen boven een bordje Risk?
pi_67328980
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:39 schreef Bradley33 het volgende:
Militair gezien ja.
Dat je dan een zgn. ''trotse Ottomaan'' neonazi kunt noemen slaat natuurlijk nergens op. Het nazisme is bij mijn weten een ideologie, wat niets met militaire tactieken te maken heeft.

Maar goed, laten we het ontopic houden. Deze onzin heeft weinig met het onderwerp te maken.
pi_67329010
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Hoe denk jij dat die Sultans die landen hebben veroverd? Met een dobbelsteen boven een bordje Risk?
En wat heeft dat met neonazisme te maken? Weet je überhaupt wat het nazisme inhoudt?
  maandag 23 maart 2009 @ 16:49:46 #116
3647 B.R.Oekhoest
pi_67329020
- knip -

[ Bericht 96% gewijzigd door sp3c op 23-03-2009 17:07:07 ]
  maandag 23 maart 2009 @ 16:53:21 #117
3647 B.R.Oekhoest
pi_67329139
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:49 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

En wat heeft dat met neonazisme te maken? Weet je überhaupt wat het nazisme inhoudt?
Grootheidswaanzin, misplaatste superioriteitsgevoelens, expansiedrift, apartheidsprincipes. Zowel aanwezig tijdens Hitler's nazisme als het Ottomaanse Rijk, maar ook bij Julius Ceasar en Napoleon.

Begint het je nu enigzins te dagen?
  maandag 23 maart 2009 @ 16:57:21 #118
3647 B.R.Oekhoest
pi_67329319
- knip -

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 23-03-2009 17:06:10 ]
  maandag 23 maart 2009 @ 17:13:47 #119
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67329956
[NWS FB] Feedback, gefrutsel en playoffs

[ Bericht 84% gewijzigd door sp3c op 23-03-2009 17:26:32 ]
AFC AJAX
  maandag 23 maart 2009 @ 17:15:32 #120
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67330024
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:48 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Dat je dan een zgn. ''trotse Ottomaan'' neonazi kunt noemen slaat natuurlijk nergens op. Het nazisme is bij mijn weten een ideologie, wat niets met militaire tactieken te maken heeft.

Maar goed, laten we het ontopic houden. Deze onzin heeft weinig met het onderwerp te maken.
Ik noemde niemand een neonazi, je moet als moderator wel goed lezen.
Tevens begon ik er niet over. En je mag best zeggen dat militair gezien de Ottomanen, Romeinen en Alexander de Grote ook een beetje aan blitzkrieg deden (maar dan zonder tanks).

En on-topic: De Ottomanen hebben geen ruk te maken met het moderne Turkije in sociaal-economisch opzicht.
Dus dan zou een opmerking daarover ook off-topic zijn.

En dan echt on-topic: De vader der Turken, Mustafa Kemal Ataturk, grondlegger van het huidige Turkije (democratische republiek) was een zeer seculiere en integere man. Hij was de bedenker van het Kemalisme, de principes waar Turkije op is gebouwd. Daaruit is dit overheidssysteem ontstaan:
quote:
Among many forms of "republican systems," the "Kemalist republic" is a representative democracy with a Parliament elected in general elections, a President as head of state elected by Parliament and serving for a limited term, a Prime Minister appointed by the President, and other Ministers appointed by Parliament. The Kemalist President does not have direct executive powers, but has limited veto powers, and the right to contest with referendum. The day-to-day running of government is the responsibility of the Council of Ministers formed by the Prime Minister and the other Ministers. There is a separation of powers between the executive (President and Council of Ministers), the legislative (Parliament) and the judiciary, in which no one branch of government has authority over another – although parliament is charged with the supervision of the Council of Ministers, which can be compelled to resign by a vote of no-confidence.
(wiki)

Ook zijn Turkse islamieten lang niet zo fel als die bv. in Afghanistan of Irak. Ze vereren namelijk een seculiere leider en hebben schijt aan theocratie.

Dus Turkije is best een leuk land. Afgezien van een paar misstandjes in gevangenissen en het ontkennen van de Armeense problematiek (genocide, maar waarschijnlijk niet door de overheid veroorzaakt).
  maandag 23 maart 2009 @ 17:15:37 #121
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67330028

[ Bericht 85% gewijzigd door sp3c op 23-03-2009 17:28:00 ]
  maandag 23 maart 2009 @ 17:21:33 #122
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67330208
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:54 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ja :| hoe wist je dat? Kayseri is idd waar ik wil b eginnen.
GMTA, heb een huis daar. Huren ?

Iesh goetkoop

[ Bericht 33% gewijzigd door sp3c op 23-03-2009 17:28:29 ]
AFC AJAX
pi_67330275

[ Bericht 83% gewijzigd door sp3c op 23-03-2009 17:27:02 ]
Cool story, Hansel.
pi_67330486
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:15 schreef Bradley33 het volgende:

[..]

Ik noemde niemand een neonazi, je moet als moderator wel goed lezen.
Ik zeg ook niet dat jij dat gezegd hebt.
quote:
Ook zijn Turkse islamieten lang niet zo fel als die bv. in Afghanistan of Irak. Ze vereren namelijk een seculiere leider en hebben schijt aan theocratie.
Een seculiere leider die een Ministerie van Geloofszaken heeft opgericht. Het is maar de vraag of je Turkije dan nog steeds seculier wilt blijven noemen.

Dat steeds meer mensen AKP stemmen in Turkije (47%) geeft ook aan dat religie een steeds belangrijker wordende rol speelt voor de mensen in Turkije.
  maandag 23 maart 2009 @ 17:29:38 #125
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67330507
Ohhh.. I see what you did there sp3c
AFC AJAX
pi_67330583
Maar wat heeft deze discussie, die jij nu gewoon weer doorzet theMagnificent, voor toegevoegde waarde als het topic gaat over Nederturken die weer terug naar turkije willen?
Cool story, Hansel.
pi_67330828
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:32 schreef wikwakka2 het volgende:
Maar wat heeft deze discussie, die jij nu gewoon weer doorzet theMagnificent, voor toegevoegde waarde als het topic gaat over Nederturken die weer terug naar turkije willen?
Het bespreken van de politieke situatie in hedendaags Turkije lijkt mij toch wel redelijk ontopic. Dat is namelijk de situatie waar de Neder-Turken in terecht zullen komen als ze naar Turkije emigreren.
  maandag 23 maart 2009 @ 17:47:02 #128
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67331011
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:39 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Het bespreken van de politieke situatie in hedendaags Turkije lijkt mij toch wel redelijk ontopic. Dat is namelijk de situatie waar de Neder-Turken in terecht zullen komen als ze naar Turkije emigreren.
Mee eens. Nou, Turken, wat vinden jullie? Is Turkije steeds religieuzer en gaat dat uit de hand lopen?
pi_67331094
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:47 schreef Bradley33 het volgende:

[..]

Mee eens. Nou, Turken, wat vinden jullie? Is Turkije steeds religieuzer en gaat dat uit de hand lopen?
Ik denk dat de Turkse moslims (neem bijvoorbeeld Burakius) dat alleen maar toejuichen, want hoe meer zieltjes het licht zien, hoe beter!
Cool story, Hansel.
pi_67331201
Jammer dat de discussie zo afdwaalt.
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:11 schreef Zienswijze het volgende:
Dit is volgens mij het belangrijkste punt van het verhaal. Zonde dat niemand erop in gaat.
  maandag 23 maart 2009 @ 17:56:00 #131
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67331244
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:47 schreef Bradley33 het volgende:

[..]

Het loop op, maar ik denk dat het op tijd zal stoppen
AFC AJAX
  maandag 23 maart 2009 @ 17:57:53 #132
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67331285
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:54 schreef Igen het volgende:
[..]

Dit is volgens mij het belangrijkste punt van het verhaal. Zonde dat niemand erop in gaat.
Wat valt er te zeggen dan? Dat lijkt inderdaad steeds meer het beeld dat we krijgen, op dit moment.

Hoewel we wel steeds meer hoger opgeleide Turken krijgen in Nederland, en dat zal alleen maar toe nemen. Die zullen echt niet allemaal Nederland willen verlaten.
AFC AJAX
  maandag 23 maart 2009 @ 18:00:41 #133
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67331355
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:54 schreef Igen het volgende:
[..]

Nou het gaat ook om de vraag waarom Turken naar Turkije gaan en het politieke en economische klimaat aldaar zou er iets mee te maken kunnen hebben (?).
pi_67332019
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:00 schreef Bradley33 het volgende:

[..]

Nou het gaat ook om de vraag waarom Turken naar Turkije gaan en het politieke en economische klimaat aldaar zou er iets mee te maken kunnen hebben (?).
Juist.

Maar het topic gaat tot nu toe vooral over "mooi dat ze opgedonderd zijn" en "ze komen vast wel weer met hangende pootjes terug". Dat heeft niks tot weinig met dit probleem te maken.

Voor zover ik weet waren de gastarbeiders altijd al van plan om ooit terug te keren naar hun vaderland. Dat een deel dat ook daadwerkelijk doet is dus niet vreemd. En natuurlijk zijn juist de mensen die die terugtocht kunnen betalen de meer succesvolle allochtonen, die je wil houden, terwijl de arme, kansloze mislukkelingen overblijven, terwijl die nou net een blok aan het been zijn en voor overlast zorgen.

Daarom zou de politiek eens actief moeten proberen om hoogopgeleide allochtonen hier te houden. En niet alleen maar de aandacht richten op probleemjongeren en probleemwijken.
pi_67334000
Het Islamisme in Turkije neemt helemaal niet toe. Het Islamisme dat er is wordt wel zichtbaarder, maar tegelijkertijd zijn er steeds meer mensen die zich in de praktijk steeds seculierder opstellen.
pi_67334198
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:57 schreef msnk het volgende:

[..]

Wat valt er te zeggen dan? Dat lijkt inderdaad steeds meer het beeld dat we krijgen, op dit moment.

Hoewel we wel steeds meer hoger opgeleide Turken krijgen in Nederland, en dat zal alleen maar toe nemen. Die zullen echt niet allemaal Nederland willen verlaten.
Ik durf te stellen dat zeker 75% van de hoger opgeleide Turken in Nederland niet naar het buitenland zal gaan omdat ze hier uitstekend aan de bak kunnen en het hoge niveau van onderwijs voor hun kinderen, de uitstekende gezondheidszorg en de sociale zekerheid waaraan ze in Nederland aan gewend zijn in Turkije zeker niet terug zullen vinden.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 23 maart 2009 @ 20:09:22 #137
249713 Atlanticus
quintessenz
pi_67335401
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:30 schreef HiZ het volgende:
Het Islamisme in Turkije neemt helemaal niet toe. Het Islamisme dat er is wordt wel zichtbaarder, maar tegelijkertijd zijn er steeds meer mensen die zich in de praktijk steeds seculierder opstellen.
Klopt, en het opheffen van het hoofddoekjesverbod (dat geldig was in openbare ruimtes en universiteiten) in Turkije was best wel een goede liberale actie.
There is but one straight course, and that is to seek truth and pursue it steadily. - George Washington
*** Wiskunde Meisjes Blog *** CFR.org *** NRC.nl ***
pi_67335871
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:29 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar de 52% belasting was geen enkel probleem toen je stufi kreeg.
Het gaat de Turken uit de OP denk ik vooral om de domme racisten zoals de PVV aanhang...

Het zijn wel quitters dat ze vertrekken uit Nederland. Maar ik kan het begrijpen dat ze geen zin meer hebben om in een land te verblijven waar een knettergekke pruikmans over 29 virtuele zetels beschikt en waar een dode pedohomo zoveel zetels haalt.
pi_67339739
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:28 schreef Igen het volgende:

[..]Daarom zou de politiek eens actief moeten proberen om hoogopgeleide allochtonen hier te houden. En niet alleen maar de aandacht richten op probleemjongeren en probleemwijken.
Juist. Iemand die het begrijpt. De hoogopgeleide (allochtoon) wordt een beetje aan z'n lot overgelaten + het negatieve imago waarmee ze kampen doordat een paar misbaksels rotzooi zit te trappen.
Er gaat alleen maar aandacht naar probleemjongeren, waar het meestal hun eigen schuld is dat ze niet succesvol zijn in de maatschappij.

Nederland is alleen maar goed in het binnenhalen van laagopgeleide mensen. Maar het behouden van hoogopgeleide mensen in het land of het aantrekken van hoogopgeleide mensen uit het buitenland, dat is niet het sterke punt van Nederland. Als Nederland de o zo gewilde kenniseconomie wilt worden, dan dient het meer te investeren in hoogopleide mensen, zowel in autochtone hoogopgeleiden als allochtone hoogopgeleiden. Nederland loopt in kennis steeds meer achter op andere landen. Als je naar Aziatische landen bijvoorbeeld kijkt: die komen in rap tempo op op het gebied qua kennis en innovatie. Maar ook Amerika en Canada doen het beter op dat gebied.
pi_67340057
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:21 schreef FloydP het volgende:

[..]

Maar de 52% belasting was geen enkel probleem toen je stufi kreeg.
Het gaat de Turken uit de OP denk ik vooral om de domme racisten zoals de PVV aanhang...

Het zijn wel quitters dat ze vertrekken uit Nederland. Maar ik kan het begrijpen dat ze geen zin meer hebben om in een land te verblijven waar een knettergekke pruikmans over 29 virtuele zetels beschikt en waar een dode pedohomo zoveel zetels haalt.
Ik heb liever dat het belastingtarief wordt verlaagd dan dat ik 48 maanden lang 90 euro (wauw ) studiefinanciering krijg + later 52% inkomstenbelasting. Dan ben je op lange termijn "voordeliger" uit.

Rascisten heb je in Europa altijd al, maar het is slechts een heel klein deel v/d bevolking. Het grootste deel v/d mensen die op de PVV stemt, is niet rascistisch. Ze stemmen meer uit onvrede op de PVV. Als de tradionele partijen de problemen in de samenleving hadden aangepakt, dan was er echt niet zoveel onvrede in de maatschappij en dan zou Wilders hooguit op 2 zetels uitkomen. En zou de intolerantie jegens allochtonen /moslims een heel stuk minder zijn.
  maandag 23 maart 2009 @ 22:12:45 #141
249713 Atlanticus
quintessenz
pi_67340144
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Er gaat alleen maar aandacht naar probleemjongeren, waar het meestal hun eigen schuld is dat ze niet succesvol zijn in de maatschappij.
[...]

Als Nederland de o zo gewilde kenniseconomie wilt worden, dan dient het meer te investeren in hoogopleide mensen, zowel in autochtone hoogopgeleiden als allochtone hoogopgeleiden. Nederland loopt in kennis steeds meer achter op andere landen.
Probeert men niet die probleemjongeren naar school te krijgen? En is het niet zo dat het kabinet die jongeren probeert te helpen, omdat die jongeren zichzelf niet kunnen/willen helpen?
En wat stel jij dan voor dat we met de allochtone probleemjeugd doen?

PS Ik vind Turken en Marokkanen prima mensen.
There is but one straight course, and that is to seek truth and pursue it steadily. - George Washington
pi_67340362
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Juist. Iemand die het begrijpt. De hoogopgeleide (allochtoon) wordt een beetje aan z'n lot overgelaten + het negatieve imago waarmee ze kampen doordat een paar misbaksels rotzooi zit te trappen.

Nederland is alleen maar goed in het binnenhalen van laagopgeleide mensen. Maar het behouden van hoogopgeleide mensen in het land of het aantrekken van hoogopgeleide mensen uit het buitenland, dat is niet het sterke punt van Nederland. Als Nederland de o zo gewilde kenniseconomie wilt worden, dan dient het meer te investeren in hoogopleide mensen, zowel in autochtone hoogopgeleiden als allochtone hoogopgeleiden. Nederland loopt in kennis steeds meer achter op andere landen. Als je naar Aziatische landen bijvoorbeeld kijkt: die komen in rap tempo op op het gebied qua kennis en innovatie. Maar ook Amerika en Canada doen het beter op dat gebied.
Hulde. Dit is inderdaad het probleem van Nl. Denk overigens niet dat alleen hoogopgeleide allochtonen hier last van hebben, deze hoogopgeleide autochtoon heeft ook grote moeite met dit soort belachelijk beleid.
pi_67340444
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:12 schreef Atlanticus het volgende:

[..]

Probeert men niet die probleemjongeren naar school te krijgen? En is het niet zo dat het kabinet die jongeren probeert te helpen, omdat die jongeren zichzelf niet kunnen/willen helpen?

Dat er relatief veel allochtone jongens op een laag niveau zitten op school of vroegtijdig school verlaten, ligt aan de mentaliteit van de jongens. Al die politici die in Bloemendaal en Wassenaar wonen, begrijpen slechts 0,1% van het allochtonenprobleem. Ze luisteren alleen maar naar de knuffelallochtonen, die de allochtonen vaak (onterecht) in een slachtofferrol plaatst.

Je moet kijken naar de mentaliteit van jongeren. Daarin moet je onderscheid maken. Jongeren die uit een instabiel gezin komen, het thuis niet makkelijk hebben, psychologische problemen hebben, MAAR wel ver willen komen op school/studie etc --> die moet je hulp bieden. Zij hebben de juiste mentaliteit, alleen hebben ze de omgeving ff tegen. Zijn gáán NIET op straat rotzooi trappen en zwembaden terroriseren. Zij zijn nette, goede jongens. Er wordt te weinig aandacht aan hen besteed, vind ik.
Maar er zijn ook jongeren die de hele dag stoer willen doen op straat, die continu voor overlast zorgen op straat en lawaai maken in zwembaden, EN die niet zoveel zin hebben in school/studie --> die moet je simpelweg de keuze stellen: of je gaat je gedragen en concentreren op studie of je rot maar op. Die jongens hebben de verkeerde mentaliteit. En naar mijn mening wordt er veel te veel aandacht en geld in hen gestoken. En er zijn heel wat knuffelallochtonen die deze jongens continu in bescherming nemen. Ook de eigen gemeenschap van bepaalde bevolkingsgroepen houdt dat soort jongens veel te vaak de hand boven het hoofd.

Je mag heus wel een lolletje trappen, dat doe ik ook, maar je hoofddoel moet zijn: ik wil succesvol worden in het leven zonder de maatschappij overlast te bezorgen.
Wat er bij veel allochtone jongens speelt, is de gangster- en straatcultuur. De jongens die daarin mee willen doen, hebben gewoon de verkeerde mentaliteit. Maar de politiek weet dit niet: de politiek denkt dat alle allochtone jongens zielig zijn.

Nogmaals: de meeste politici komen uit de rijke buurten buiten de grote steden en weten nauwelijks iets van niet-westerse culturen en niet-westerse religies af. Ze hebben ook slechts 0,1% kennis van het allochtonenprobleem.

[ Bericht 7% gewijzigd door Zienswijze op 23-03-2009 22:31:15 ]
pi_67340494
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:12 schreef Atlanticus het volgende:

[..]

Niets. Ze zoeken het zelf maar uit (binnen de grenzen van de wet). Dat is eigen verantwoordelijkheid. Die eigen verantwoordelijkheid wordt ze nu niet gegund (met nadeel voor zowel de allochtonen als autochtonen).
quote:
Dat is een belachelijke opvatting.

Ja, er zijn prima mensen van Turkse of Marokkaanse komaf, maar dat kun je niet veralgemeniseren.
  maandag 23 maart 2009 @ 22:28:38 #145
249713 Atlanticus
quintessenz
pi_67340764
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:21 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Niets. Ze zoeken het zelf maar uit (binnen de grenzen van de wet). Dat is eigen verantwoordelijkheid. Die eigen verantwoordelijkheid wordt ze nu niet gegund (met nadeel voor zowel de allochtonen als autochtonen).
[..]

Dat is een belachelijke opvatting.

Ja, er zijn prima mensen van Turkse of Marokkaanse komaf, maar dat kun je niet veralgemeniseren.
1.Ik had het niet tegen jou.
2.Ik vind Nederlanders prima mensen.
pi_67340947
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:28 schreef Atlanticus het volgende:

[..]

1.Ik had het niet tegen jou.
Ik mag toch wel antwoorden
quote:
2.Ik vind Nederlanders prima mensen.
Ik niet. De meeste Nederlanders vind ik prima mensen, maar er zijn er ook die ik niet moet. De nuance dus
  maandag 23 maart 2009 @ 22:34:51 #147
249713 Atlanticus
quintessenz
pi_67341062
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:19 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

[...]

Wat er bij veel allochtone jongens speelt, is de gangster- en straatcultuur. De jongens die daarin mee willen doen, hebben gewoon de verkeerde mentaliteit. Maar de politiek weet dit niet: de politiek denkt dat alle allochtone jongens zielig zijn.

Nogmaals: de meeste politici komen uit de rijke buurten buiten de grote steden en weten nauwelijks iets van niet-westerse culturen en niet-westerse religies af. Ze hebben ook slechts 0,1% kennis van het allochtonenprobleem.
Dat is deels wel waar, maar er zijn ook politici die zeggen dat allochtonen moeten oprotten als ze zich niet aan de wet houden (Wilders, Verdonk en meer). En idd de kennis over andere culturen is niet erg groot, maar de mensen die wel veel kennis hebben op dit gebied (een paar academici en een handjevol maatschappelijk werkers) worden niet naar geluisterd. Ook denk ik dat partijen als CDA, PvdA en VVD wel het probleem willen oplossen maar niet weten hoe het moet.
  maandag 23 maart 2009 @ 22:36:52 #148
249713 Atlanticus
quintessenz
pi_67341134
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik mag toch wel antwoorden
[..]

Ik niet. De meeste Nederlanders vind ik prima mensen, maar er zijn er ook die ik niet moet. De nuance dus
Ik maak ook maar een geintje, en die nuance is idd terecht. Maar als ik zeg dat ik een grote groep mensen (miljoenen) prima vind dan bedoel ik natuurlijk over het algemeen. Dat is spreektaal.
pi_67341356
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:34 schreef Atlanticus het volgende:

[..]

Dat is deels wel waar, maar er zijn ook politici die zeggen dat allochtonen moeten oprotten als ze zich niet aan de wet houden (Wilders, Verdonk en meer). En idd de kennis over andere culturen is niet erg groot, maar de mensen die wel veel kennis hebben op dit gebied (een paar academici en een handjevol maatschappelijk werkers) worden niet naar geluisterd. Ook denk ik dat partijen als CDA, PvdA en VVD wel het probleem willen oplossen maar niet weten hoe het moet.
Van mij mogen ze ook een harde straf krijgen, maar je moet die straf dan voor iedereen (dus voor allochtoon én autochtoon) laten gelden.
Ja, de mensen die wel kennis hebben van veel culturen, zijn vaak de "knuffelallochtoon". En met hen kom je ook niet heel erg ver, vind ik. Ik heb ook kennis van veel niet-westerse culturen + ik kan heel kritisch zijn, maar zulke mensen vind je heel erg weinig in de politiek. Meestal zijn zulke mensen op gemeentelijk niveau politiek, maar niet op op landelijk niveau politiek. Daarom vind ik ook geen enkele politieke partijen echt goed.

Ja klopt de CDA, PvdA, VVD, SP willen de problemen wel oplossen, maar ze hebben de mensen niet in hun partij die de problemen kán oplossen. En zelf hebben ze geen flauw benul van het allochtonenprobleem. Ze hebben geen kennis op dat gebied.
pi_67341435
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:34 schreef Atlanticus het volgende:

[..]

Dat is deels wel waar, maar er zijn ook politici die zeggen dat allochtonen moeten oprotten als ze zich niet aan de wet houden (Wilders, Verdonk en meer).
En dat is ook onzin. Het is tuig, maar het is wel óns tuig. Daar moeten we andere landen niet mee opzadelen. Overigens: in de toekomst moeten we natuurlijk wel proberen te voorkomen dat we dergelijke probleemfiguren binnenhalen.
quote:
En idd de kennis over andere culturen is niet erg groot, maar de mensen die wel veel kennis hebben op dit gebied (een paar academici en een handjevol maatschappelijk werkers) worden niet naar geluisterd. Ook denk ik dat partijen als CDA, PvdA en VVD wel het probleem willen oplossen maar niet weten hoe het moet.
Nee, helaas. Terwijl het volgens mij toch niet heel erg moeilijk is: volledig stoppen met pamperen, de allochtonen beschouwen en behandelen als volwaardige burgers en in de probleembuurten daadwerkelijk de wet gaan handhaven (dat is ook of met name van belang voor de goedwillenden!). Probleem is alleen dat er altijd oppositie is van de geitenwollensokkenbrigade, en die is juist in deze branche enorm sterkt vertegenwoordigd.
pi_67341588
De Nederlandse politiek zit een beetje op 2 uitersten, ik deel ze ff zo in:

-je hebt de linkse hoek: CDA, PvdA, D66 en alles wat nog linkser is
- je hebt de (extreem) rechtste hoek: Wilders en misschien past Verdonk hier ook in.

Beide kunnen het allochtonenprobleem niet op een rationele, daadkrachtige, niet-discriminerende wijze oplossen naar mijn mening.

En de VVD heeft ook geen kennis van de allochtonenproblematiek en daarom kunnen ze deze problematiek niet oplossen, vind ik.

Je hebt geen enkele goede partij die tussen die 2 uitersten zit + kritische mensen die kennis hebben van de allochtonenproblematiek. Dat is het probleem denk ik in Nederland.
pi_67341751
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hulde. Dit is inderdaad het probleem van Nl. Denk overigens niet dat alleen hoogopgeleide allochtonen hier last van hebben, deze hoogopgeleide autochtoon heeft ook grote moeite met dit soort belachelijk beleid.
Het heeft volgens mij ook wel te maken met de Nederlandse mentaliteit. De zesjescultuur en het "Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg."

Die zesjescultuur wordt de kinderen al vanaf de basisschool met de paplepel ingegoten. De slechtste leerlingen krijgen urenlang individueel bijles, terwijl de besten die eerder klaar zijn rotklusjes voor de conciërge mogen opknappen.
En zo gaat dat door tot en met de universiteit. Daar is het cool om een 5,5 op de herkansing te halen. En uiteraard ga je niet voor een 10, want die geeft een hoogleraar je toch niet.

In andere landen is dat niet zo, tenminste niet op het VWO en WO. Daar doe je je best, daar ga je voor een 10, daar krijgen de besten ook een 10, en die zijn daar trots op. Eén zo'n land is de VS. Maar bijvoorbeeld in Duitsland is het net zo.

En wat de probleemjongeren betreft: die moet je op een of andere manier laten inzien dat het zo niet werkt.

Een vriend van mij had de boel op school verknald en kreeg een leerbaan als keukenhulpje in een ziekenhuis. Elke dag om half zes 's middags zat hij helemaal uitgeteld in de tram terug naar huis, en in het weekend was het uitrusten in plaats van uitgaan. Op den duur besefte hij zich dat hij verkeerd bezig was geweest en is toen alsnog zijn VWO-diploma gaan halen. Eind goed, al goed.

Maar vaak loopt het slechter af. Genoeg anderen komen bijvoorbeeld in de bijstand terecht en blijven daarin hangen.

Je kunt ze dan keihard laten vallen, van "zoek het zelf maar uit", maar daar heeft volgens mij niemand wat aan. Je bent dan al te laat. Die vriend van mij had ook eerder moeten inzien dat hij niet verstandig bezig was.

Alleen heb ik geen flauw idee hoe je dat moet aanpakken. Immers, welke scholier luistert nou écht naar een bemoeizuchtig iemand voor de klas?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2009 22:57:02 ]
pi_67342077
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Het heeft volgens mij ook wel te maken met de Nederlandse mentaliteit. De zesjescultuur en het "Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg."

Die zesjescultuur wordt de kinderen al vanaf de basisschool met de paplepel ingegoten. De slechtste leerlingen krijgen urenlang individueel bijles, terwijl de besten die eerder klaar zijn rotklusjes voor de conciërge mogen opknappen.
En zo gaat dat door tot en met de universiteit. Daar is het cool om een 5,5 op de herkansing te halen. En uiteraard ga je niet voor een 10, want die geeft een hoogleraar je toch niet.

In andere landen is dat niet zo, tenminste niet op het VWO en WO. Daar doe je je best, daar ga je voor een 10, daar krijgen de besten ook een 10, en die zijn daar trots op. Eén zo'n land is de VS. Maar bijvoorbeeld in Duitsland is het net zo.

En wat de probleemjongeren betreft: die moet je op een of andere manier laten inzien dat het zo niet werkt.

Een vriend van mij had de boel op school verknald en kreeg een leerbaan als keukenhulpje in een ziekenhuis. Elke dag om half zes 's middags zat hij helemaal uitgeteld in de tram terug naar huis, en in het weekend was het uitrusten in plaats van uitgaan. Op den duur besefte hij zich dat hij verkeerd bezig was geweest en is toen alsnog zijn VWO-diploma gaan halen. Eind goed, al goed.

Maar vaak loopt het slechter af. Genoeg anderen komen bijvoorbeeld in de bijstand terecht en blijven daarin hangen.

Je kunt ze dan keihard laten vallen, van "zoek het zelf maar uit", maar daar heeft volgens mij niemand wat aan. Je bent dan al te laat. Die vriend van mij had ook eerder moeten inzien dat hij niet verstandig bezig was.

Alleen heb ik geen flauw idee hoe je dat moet aanpakken. Immers, welke scholier luistert nou écht naar een bemoeizuchtig iemand voor de klas?
Exactly
Niet iedereen hoeft achter z'n kont aangezeten te worden om een 9 te halen. Als je een 6 wilt halen, is het ook prima. Maar halen sommige mensen een 9, dan moeten die mensen ook beloond worden. Dan stimuleer je mensen om hun best te doen.
  maandag 23 maart 2009 @ 23:07:51 #154
249713 Atlanticus
quintessenz
pi_67342283
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:44 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En dat is ook onzin. Het is tuig, maar het is wel óns tuig. Daar moeten we andere landen niet mee opzadelen. Overigens: in de toekomst moeten we natuurlijk wel proberen te voorkomen dat we dergelijke probleemfiguren binnenhalen.
Je hebt daar gelijk in, ik beweer ook niet dat het niet ons tuig is.
quote:
[..]
Nee, helaas. Terwijl het volgens mij toch niet heel erg moeilijk is: volledig stoppen met pamperen, de allochtonen beschouwen en behandelen als volwaardige burgers en in de probleembuurten daadwerkelijk de wet gaan handhaven (dat is ook of met name van belang voor de goedwillenden!). Probleem is alleen dat er altijd oppositie is van de geitenwollensokkenbrigade, en die is juist in deze branche enorm sterkt vertegenwoordigd.
Ik weet nooit zo goed wie er precies gepamperd wordt en waarom... Het lijkt me dat je moet straffen maar dat je ook moet zorgen dat die lui naar school gaan en overdag wat te doen hebben. Je moet dus streng zijn maar ook een beetje creatief "links" helpen.
pi_67343252
Volgens mij is het 'allochtonenprobleem' in Nederland vooral een probleem omdat er zoveel knuffelallochtonen en hun autochtone meehuilers mee uit de bijstand worden gehouden. Als ik zo'n droplul als Rabbae hoor ouwehoeren op TV voel ik gewoon de integratie weer een jaar in z'n achteruit gaan.

Wat er hier in Nederland nodig is, is een immigratie-beleid dat ophoudt om initiatief te bestraffen en passief gedrag te belonen. Voor mij mag iedere immigrant die hier niet zijn eigen broek op kan houden op straat doodhongeren. De rest wens ik veel succes met het leveren van een echte bijdrage aan de samenleving.

Ik durf te wedden dat we bij zo'n beleid binnen de kortste keren geen 'inburgeringscursussen en taaleisen' meer nodig hebben.
pi_67343330
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:07 schreef Atlanticus het volgende:

[..]

Je hebt daar gelijk in, ik beweer ook niet dat het niet ons tuig is.
[..]

Ik weet nooit zo goed wie er precies gepamperd wordt en waarom... Het lijkt me dat je moet straffen maar dat je ook moet zorgen dat die lui naar school gaan en overdag wat te doen hebben. Je moet dus streng zijn maar ook een beetje creatief "links" helpen.
Naar school gaan is je eigen verantwoordelijkheid. En overdag wat te doen hebben ook. Er zijn genoeg dingen te doen zonder andere mensen lastig te vallen. Jongeren zijn geen kleuters meer . Een kind van 6 jaar moet je de hele dag bezighouden, ja. Jongeren van 14, 15 jar moeten hun eigen verantwoordelijkheid leren.

Als je in derdewereldlanden kijkt, dan zie je kinderen van 12 jaar die uit zichzelf vele uren per dag werken en tegelijkertijd ook naar school gaan. Plus ze moeten vaak ook voor hun jongere zusjes en broertjes zorgen. Als je dan naar Nederland kijkt, waar jongeren van 14, 15 jaar de hele dag zeuren dat ze niks te doen hebben en uit "verveling" oude vrouwen gaan beroven --> dan denk ik bij mezelf: Nederland is gewoon helemaal verpauperd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zienswijze op 23-03-2009 23:41:54 ]
pi_67343488
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:31 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij is het 'allochtonenprobleem' in Nederland vooral een probleem omdat er zoveel knuffelallochtonen en hun autochtone meehuilers mee uit de bijstand worden gehouden. Als ik zo'n droplul als Rabbae hoor ouwehoeren op TV voel ik gewoon de integratie weer een jaar in z'n achteruit gaan.

Wat er hier in Nederland nodig is, is een immigratie-beleid dat ophoudt om initiatief te bestraffen en passief gedrag te belonen. Voor mij mag iedere immigrant die hier niet zijn eigen broek op kan houden op straat doodhongeren. De rest wens ik veel succes met het leveren van een echte bijdrage aan de samenleving.

Ik durf te wedden dat we bij zo'n beleid binnen de kortste keren geen 'inburgeringscursussen en taaleisen' meer nodig hebben.
Precies mijn punt.
De Nederlandse maatschappij is gewoon veel en veel te verwend. Op zich is dat geen punt, tenminsten bij de mensen die gewoon hun best doen zonder andere mensen overlast te geven. Dan vind ik het niet erg.
Maar de mensen die hun kansen niet grijpen en zeuren dat ze de hele dag niks te doen hebben (@ bepaalde hangjongeren), dan denk ik rot gewoon op. En het schaamteloze is ook nog dat er knuffelallochtonen en knuffelautochtonen zijn, die dat soort mensen gaan "verdedigen". Ik zou die knuffelallochtonen en knuffelautochtonen eens het advies geven: ga eens een keer naar een echt derdewereldland in Zuid-Amerika, Azie of Afrika (dus geen Turkije, maar een echt derdewereldland ), dan zie je dat mensen het in Nederland ongelofelijk goed hebben.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:45:34 #158
249713 Atlanticus
quintessenz
pi_67364240
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Precies mijn punt.
De Nederlandse maatschappij is gewoon veel en veel te verwend. Op zich is dat geen punt, tenminsten bij de mensen die gewoon hun best doen zonder andere mensen overlast te geven. Dan vind ik het niet erg.
Maar de mensen die hun kansen niet grijpen en zeuren dat ze de hele dag niks te doen hebben (@ bepaalde hangjongeren), dan denk ik rot gewoon op. En het schaamteloze is ook nog dat er knuffelallochtonen en knuffelautochtonen zijn, die dat soort mensen gaan "verdedigen". Ik zou die knuffelallochtonen en knuffelautochtonen eens het advies geven: ga eens een keer naar een echt derdewereldland in Zuid-Amerika, Azie of Afrika (dus geen Turkije, maar een echt derdewereldland ), dan zie je dat mensen het in Nederland ongelofelijk goed hebben.
Zo ken ik ook studenten die zeuren dat hun studie te makkelijk is (20 +/- uur studie per week) en vervolgens nooit een extra boek lezen of een 10 proberen te halen.
pi_67364605
Ze willen weg omdat ze geen uitkering meer nodig hebben
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 24 maart 2009 @ 18:26:10 #160
249713 Atlanticus
quintessenz
pi_67365339
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:57 schreef bijdehand het volgende:
Ze willen weg omdat ze geen uitkering meer nodig hebben
*maakt bijdehandte opmerking*

Fout! Dat zijn Marokkanen!
pi_67365711
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:26 schreef Atlanticus het volgende:

[..]

*maakt bijdehandte opmerking*

Fout! Dat zijn Marokkanen!
Nee, die gaan niet weg
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_67367412
Het verschil tussen Marokko en Turkije is dat er in Turkije voor mensen die echt iets te bieden hebben serieus geld te verdienen is.
pi_67367914
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:30 schreef HiZ het volgende:
Het verschil tussen Marokko en Turkije is dat er in Turkije voor mensen die echt iets te bieden hebben serieus geld te verdienen is.
In Marokko kan je nog mensensmokkelaar worden enzo.
pi_67367930
Of homo
  dinsdag 24 maart 2009 @ 23:49:36 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67377766
Logisch dat die jongeren weggaan. Turkije is een prachtig land, heerlijk klimaat, lekkere en verse groenten, vriendelijke mensen en een relaxte levensstijl.

Maar we moeten toch juist ons best doen om die ondernemende, hoger opgeleidde Turkse jongeren voor Nederland te bewaren. Want die hebben we misschien nog harder nodig dan dezelfde Nederlandse jongeren. Het is toch eigenlijk te gek dat zij in een land als Turkije meer toekomst zien dan in Nederland?
The End Times are wild
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:24:59 #166
3647 B.R.Oekhoest
pi_67384568
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:49 schreef LXIV het volgende:
Het is toch eigenlijk te gek dat zij in een land als Turkije meer toekomst zien dan in Nederland?
Dat is de wet van de remmende voorsprong. Turkije heeft nog een inhaalslag te gaan qua ontwikkeling, dus is er meer ruimte voor groei.
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:40:10 #167
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_67385084
En Nederland wordt opgescheept met de overgebleven tuig-turken - en marokkanen, ander buitenlands en binnenlands gespuis en niet te vergeten de Nederlandse Tokkies, die alleen van hun luie reet afkomen als ze naar de wc moeten.
What lies in the shadow of the statue?
pi_67385140
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:40 schreef Ghazi het volgende:
En Nederland wordt opgescheept met de overgebleven tuig-turken - en marokkanen, ander buitenlands en binnenlands gespuis en niet te vergeten de Nederlandse Tokkies, die alleen van hun luie reet afkomen als ze naar de wc moeten.
Ach ja, ze maken het er zelf naar...
pi_67386480
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:30 schreef HiZ het volgende:
Typisch Turkse reactie als je het mij vraagt, de ontwikkeling dat hoogopgeleiden terugkeren is niet alleen te zien bij de Turken in Nederland hoor, ook steeds meer Marokkanen keren terug - al dan niet hoogopgeleid. Logisch ook, dit is een verzadigde markt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mutant01 op 25-03-2009 11:31:39 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_67386793
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Typisch Turkse reactie als je het mij vraagt, de ontwikkeling dat hoogopgeleiden terugkeren is niet alleen te zien bij de Turken in Nederland hoor, ook Marokkanen keren terug.
Houden Turken en Marokkanen niet zo van elkaar? Dit soort reacties kom ik wel vaker tegen.
Cool story, Hansel.
pi_67386846
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:31 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Houden Turken en Marokkanen niet zo van elkaar? Dit soort reacties kom ik wel vaker tegen.
Waarom denk je dat we tegen generalisaties zijn?
pi_67386852
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:31 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik hou niet zo van arrogantie en daar hebben bepaalde Turken doorgaans een handje van. Helemaal als het gaat om hun land.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67388003
'Trots' heet dat toch?

Cool story, Hansel.
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:06:26 #174
3647 B.R.Oekhoest
pi_67388025
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik hou niet zo van arrogantie en daar hebben bepaalde Turken doorgaans een handje van. Helemaal als het gaat om hun land.
Ik proef wel vaak groot-Turks nationalisme. Of ze hebben het over Ottomanen of zijn eventueel ook nog Grijze Wolf-aanhangers. Je moet eens bij ze proberen het balletje op te gooien of het een goed idee zou zijn om eens over Koerdistan na te denken. Dat kan toch echt niet, stel je voor dat het Grote Turkije een beetje minder oppervlakte zou hebben.......
pi_67388222
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:06 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ik proef wel vaak groot-Turks nationalisme. Of ze hebben het over Ottomanen of zijn eventueel ook nog Grijze Wolf-aanhangers. Je moet eens bij ze proberen het balletje op te gooien of het een goed idee zou zijn om eens over Koerdistan na te denken. Dat kan toch echt niet, stel je voor dat het Grote Turkije een beetje minder oppervlakte zou hebben.......
Probeer je het nog eens? Trolletje.

woensdag 25 maart 2009 @ 12:37:05 #176
3647 B.R.Oekhoest
pi_67388963
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:12 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Probeer je het nog eens? Trolletje.

Inderdaad, goed gezien. Belangrijk genoeg om aan te kaarten. Als de gemiddelde autochtoon zo nationalistisch ("trots") was als de gemiddelde Turk, dan zou politiek Den Haag te klein zijn en Wilders een lachertje.
En het is nog on topic ook, want vaak is die "trots" de reden dat ze weer naar Turkije willen verhuizen.
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:38:24 #177
3647 B.R.Oekhoest
pi_67389004
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

dubbel
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:44:16 #178
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_67389169
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Is het ook arrogantie als ze gelijk hebben, of niet?
pi_67389458
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Vraag het aan de Turken die in Tanger wonen, of aan de Chinezen in Martil.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67390345
Alleen is HiZ geen Turk, dus...
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:29:28 #181
3647 B.R.Oekhoest
pi_67390611
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Gelijk waarmee?
pi_67390725
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Typisch Turkse reactie als je het mij vraagt, de ontwikkeling dat hoogopgeleiden terugkeren is niet alleen te zien bij de Turken in Nederland hoor, ook steeds meer Marokkanen keren terug - al dan niet hoogopgeleid. Logisch ook, dit is een verzadigde markt.
Alleen was ik dus geen Turk en is het domweg zo dat Turkije economisch veel interessanter is dan Marokko.
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:39:50 #183
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_67390957
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:20 schreef TheMagnificent het volgende:
Je kan toch best homo en Turk zijn...?
What lies in the shadow of the statue?
pi_67391346
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:32 schreef HiZ het volgende:

[..]

Alleen was ik dus geen Turk en is het domweg zo dat Turkije economisch veel interessanter is dan Marokko.
Maak daar maar van dat Marokko een perifere positie inneemt in de wereldeconomie; Turkije niet.
pi_67391533
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:49 schreef LXIV het volgende:
Logisch dat die jongeren weggaan. Turkije is een prachtig land, heerlijk klimaat, lekkere en verse groenten, vriendelijke mensen en een relaxte levensstijl.

Maar we moeten toch juist ons best doen om die ondernemende, hoger opgeleidde Turkse jongeren voor Nederland te bewaren. Want die hebben we misschien nog harder nodig dan dezelfde Nederlandse jongeren. Het is toch eigenlijk te gek dat zij in een land als Turkije meer toekomst zien dan in Nederland?
Dat probleem is inherent aan de dubbele paspoorten. Mensen houden de keuze, en kiezen dus wat hen het beste uitkomt. Hun ouders kozen voor Nederland en vermoedelijk voor de zekerheden die erbij horen en het onderwijs. Die kinderen hebben dan dat onderwijs gehad en keizen voor of het belastingtarief in Turkije, of het weer, of wat dan ook.

Dat kun je die mensen niet verwijten, maar je creeert wel een situatie van ongelijkheid met autochtone Nederlanders, en een situatie van wel de lusten en niet de lasten. Eerst de lusten van Nederland, en als dan de lasten komen, kunnen ze kiezen voor de lusten van Turkije, zonder de lasten daarvan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_67391695
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:20 schreef TheMagnificent het volgende:
Dan kan het nog wel een typisch Turkse reactie zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67391797
Turkije bij de EU, nu!
pi_67391872
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan kan het nog wel een typisch Turkse reactie zijn.
Wat was er dan zo typisch Turks aan zijn reactie? En zijn dergelijke reacties voorbehouden aan Turken?
pi_67391953
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:32 schreef HiZ het volgende:

[..]

Voor een groot bedrijf dat een nieuw product heeft en een nieuwe afzetmarkt wil aanboren wellicht. Bovendien heeft een dergelijke constatering (ook al zou deze waar zijn), niets te maken met:
quote:
Dat is dus gewoonweg nonsens. Zoals ik al zei, zeg dat maar even tegen de Turken zeggen die kennelijk meer potentie zien in de exploderende huizenhandel en bouw van infrastructuur in Marokko, dan in Turkije. Als men iets te bieden heeft, kan men in elk land ter wereld aan de bak.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67392065
Marokko en Turkije hebben sowieso beide expoderende BNP's. De groei lag steeds rond de 6% als ik mij niet vergis. Je kunt dus met een opleiding in beide landen wel iets gaan doen.
pi_67393076
Turkije: GDP $937.143 billion[2] (2008 est.)
GDP growth 4.5%[3] (2008 est.)
GDP per capita $13,447[2] (2008 est.)
GDP by sector agriculture: 8.5%, industry: 28.6%, services: 62.9%[4] (2008 est.)
Inflation (CPI) 7.73%[5] (2009 Feb.)
Labour force 23.21 million[4] (2008 est.)
Labour force by occupation agriculture: 29.5%, industry: 24.7%, services: 45.8%[4] (2005)
Unemployment 7.9% plus underemployment of 4%[4] (2008 est.)
Main industries textiles, food processing, autos, electronics, mining (coal, chromite, copper, boron), steel, petroleum, construction, lumber, paper

Marokko: GDP $148.109 billion (2009 est.) [1]
GDP growth 5.7% (2009 est.) [2]
GDP per capita $4,725 (2009 est.) [3]
GDP by sector Agriculture: 14.7%, industry: 38.9%, services: 46.5% (2008 est.)[4]
Inflation (CPI) 4,6% (2008 est.) [5]
Population below poverty line 15% (2008 est.)
Labour force 11.5 million (2008) [6]
Labour force by occupation Agriculture: 44,6%, Industry: 19,8%, Services: 35,5% (2006)[7]
Unemployment 2,1% (2008) [8]
Main industries Phosphates, rock mining and processing, food processing, leather goods, textiles, construction,tourism
pi_67393170

Marokko .
pi_67393221
Vergeleken met Turkije is Marokko niet een 3e , maar 6e wereldland.
pi_67393310
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:47 schreef Burakius het volgende:
Vergeleken met Turkije is Marokko niet een 3e , maar 6e wereldland.
Altijd mooi om te zien; de dubbele moraal van veel Turken. Zodra Hollanders zich in dit soort bewoordingen uitlaten over Turkije, zijn het racisten. Echter, zodra een Turk de kans krijgt om Turkije op te hemelen (of te vergelijken met bijvoorbeeld Marokko), vertoont deze een superioriteitsgevoel waar zelfs Wilders niet aan kan tippen.
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:49:43 #195
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67393323
Turkije net zoveel als Iran, Mexico en Kazachstan. Dat is niet echt euh.. Iets om naar huis te schrijven
AFC AJAX
pi_67393405
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:49 schreef cultheld het volgende:

[..]

Altijd mooi om te zien; de dubbele moraal van veel Turken. Zodra Hollanders zich in dit soort bewoordingen uitlaten over Turkije, zijn het racisten. Echter, zodra een Turk de kans krijgt om Turkije op te hemelen (of te vergelijken met bijvoorbeeld Marokko), vertoont deze een superioriteitsgevoel waar zelfs Wilders niet aan kan tippen.
Kan niet. Wij Hollands Turken/Turkse Hollanders zijn trots op Holland én Turkije.
pi_67393432
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:49 schreef msnk het volgende:
Turkije net zoveel als Iran, Mexico en Kazachstan. Dat is niet echt euh.. Iets om naar huis te schrijven
eh Iran en Mexico zijn sterk. Kazachstan vat ik ook niet Ik vermoed olie uit de Kaspische Zee?
pi_67393529
Kazachstan heeft olie, gas en een lanceerplatform.
pi_67393593
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:52 schreef Burakius het volgende:

[..]

Kan niet. Wij Hollands Turken/Turkse Hollanders zijn trots op Holland én Turkije.
Volgens mij mis je het punt een beetje .
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:59:39 #200
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67393695
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:55 schreef Atlanticus het volgende:
Kazachstan heeft olie, gas en een lanceerplatform.
En wat heeft Roemenië dan? Die hebben ook net zoveel...
AFC AJAX
pi_67393734
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:59 schreef msnk het volgende:

[..]

En wat heeft Roemenië dan? Die hebben ook net zoveel...
Euh... Onze euro's?
pi_67393752
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Volgens mij mis je het punt een beetje .
Nou kom op dude. Marokko met Turkije vergelijken . Net alsof ik Zimbabwe met Nederland vergelijk
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:02:27 #203
3647 B.R.Oekhoest
pi_67393807
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:49 schreef cultheld het volgende:

[..]

Precies wat ik hierboven ook al aanhaalde.
pi_67393894
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:01 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nou kom op dude. Marokko met Turkije vergelijken . Net alsof ik Zimbabwe met Nederland vergelijk
Ja leuk, Turkije is in vergelijking met Nederland een achterlijk analfabetisch land. Zou je het leuk vinden als Nederlanders daar de spot mee drijven? Ik durf te wedden van niet en menig Turk speelt in zo'n geval de racismekaart, om vervolgens de glorie en geschiedenis van Turkije op te hemelen met superlatieven waar Max Blokzijl jaloers op zou zijn .
pi_67394073
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:04 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ja leuk, Turkije is in vergelijking met Nederland een achterlijk analfabetisch land. Zou je het leuk vinden als Nederlanders daar de spot mee drijven? Ik durf te wedden van niet en menig Turk speelt in zo'n geval de racismekaart, om vervolgens de glorie en geschiedenis van Turkije op te hemelen met superlatieven waar Max Blokzijl jaloers op zou zijn .
Turkije vergelijken met Nederland . Nederland mag dan wel rijker zijn, maar heeft niet een stad als Istanbul, Ankara, Izmir, Bursa, Kayseri etc. etc. Die steden zijn hypermodern vergeleken met Nederland. Er valt dus nog wel wat te zeggen.
pi_67394075
quote:

[..]

1.Turken kunnen lezen en schrijven (14% niet, maar die kom je toch niet tegen in de steden).
2.Die vergelijking maken de meeste Nederlanders al.
3.De geschiedenis van Turkije is leuk.
pi_67394286
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:09 schreef Burakius het volgende:

[..]

Turkije vergelijken met Nederland . Nederland mag dan wel rijker zijn, maar heeft niet een stad als Istanbul, Ankara, Izmir, Bursa, Kayseri etc. etc. Die steden zijn hypermodern vergeleken met Nederland. Er valt dus nog wel wat te zeggen.
Wat versta jij onder hypermodern? Turkije staat nou niet bepaald bekend om haar baanbrekende wetenschap en evenmin om haar vooruitstrevende cultuur..
pi_67394310
quote:

[..]

Zou je het leuk vinden als Nederlanders daar de spot mee drijven?
Als? Als betekent dat het een hypothetische situatie is.
pi_67394354
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:09 schreef Atlanticus het volgende:

[..]

1.Turken kunnen lezen en schrijven (14% niet, maar die kom je toch niet tegen in de steden).
2.Die vergelijking maken de meeste Nederlanders al.
3.De geschiedenis van Turkije is leuk.
Er staat toch ook in vergelijking met Nederland? En dan is 14% verdomd veel.

Het punt is dat veel Turken niet in staat zijn om hun eigen land te relativeren: neerkijken op andere landen mag, maar zodra iemand Turkije bespot, vliegt bijna elke Turk in de gordijnen alsof z'n eigen moeder zojuist voor de slet van de buurt is uitgemaakt .
pi_67394420
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:14 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat versta jij onder hypermodern? Turkije staat nou niet bepaald bekend om haar baanbrekende wetenschap en evenmin om haar vooruitstrevende cultuur..
Qua wetenschap heeft het vele vooraanstande onderzoeken in de geneeskunde (is mij verteld, geen bron). En qua vooruitstrevende cultuur: dat is subjectief vanuit jouw kant.
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:22:28 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67394585
Vooruitstrevendheid is overrated. Een relaxte cultuur, beleefde mensen, heel lekker en vers eten en mooi weer zijn me meer waard als 20 nerds die in een laboratorium onder de grond elementaire deeltjes uiteen peuteren. En dat geldt voor 99% van de mensen die willen emigreren.
The End Times are wild
pi_67394617
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:18 schreef Burakius het volgende:

[..]

Qua wetenschap heeft het vele vooraanstande onderzoeken in de geneeskunde (is mij verteld, geen bron). En qua vooruitstrevende cultuur: dat is subjectief vanuit jouw kant.
En wat versta jij onder hypermoderne steden ?
pi_67394643
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:23 schreef cultheld het volgende:

[..]

En wat versta jij onder hypermoderne steden ?
Hypermodern was een beetje overdreven, maar als je in Istanbul loopt en je kijkt naar de overvloed van shopping malls, waar ik in Amsterdam alleen de Bijenkorf ken (en die is mini vergeleken met die van Turkije) ga je toch even denken of niet?
pi_67394653
Elementaire deeltjes uiteen peuteren.
Dat is wel de grap van de dag.
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:28:58 #215
3647 B.R.Oekhoest
pi_67394811
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:22 schreef LXIV het volgende:
Een relaxte cultuur, beleefde mensen, heel lekker en vers eten en mooi weer
Dit zijn ook kenmerken van veel ontwikkelingslanden. Bolivie, Brazilie, Mexico, of zo.
pi_67394842
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:24 schreef Burakius het volgende:

[..]

Hypermodern was een beetje overdreven, maar als je in Istanbul loopt en je kijkt naar de overvloed van shopping malls, waar ik in Amsterdam alleen de Bijenkorf ken (en die is mini vergeleken met die van Turkije) ga je toch even denken of niet?
Shopping malls noem jij een teken van moderniteit? Die dingen hebben we in Nederland ook gewoon hoor, maar blijkbaar houden veel Nederlanders toch meer van winkelen in een stadscentrum. Verder zie ik ook niet in hoe een stad met veel inwoners (Istanboel bijvoorbeeld), meteen een moderne stad is. Cairo in Egypte is ook een grote stad, dus is Cairo volgens jouw logica ontwikkeld en modern, en dat terwijl 50% van de mensen daar in pure armoede leeft.

[ Bericht 4% gewijzigd door wikwakka2 op 25-03-2009 15:37:24 ]
Cool story, Hansel.
pi_67394856
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:24 schreef Burakius het volgende:

[..]

Rare vergelijking, aangezien Istanbul veel meer inwoners heeft dan Amsterdam (en er dus logischerwijs ook veel meer winkels zijn). Het gaat dan ook niet om de hoeveelheid, maar meer om de kwaliteit.
pi_67395486

Istanbul.
pi_67395630
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:30 schreef cultheld het volgende:

[..]

Rare vergelijking, aangezien Istanbul veel meer inwoners heeft dan Amsterdam (en er dus logischerwijs ook veel meer winkels zijn). Het gaat dan ook niet om de hoeveelheid, maar meer om de kwaliteit.
Die is ook prima. In Istanbul wonen ook een heleboel stinkendrijken, vergeet dat niet.
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:59:46 #220
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_67396011
Qua leefbaarheid blijft Nederland wel voorop staan. Gaat ook nog wel even duren voordat dát anders is, als het al gaat gebeuren.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
pi_67396123
"If only one state existed on earth,
Istanbul would be the capital"

- Napoleon
pi_67396244
Dan wonen er in Ankara ook stinkend rijken. Nog beter voor de EU.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ankara#Ankara_image_gallery
  woensdag 25 maart 2009 @ 16:06:35 #223
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_67396341
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:04 schreef Atlanticus het volgende:
Dan wonen er in Ankara ook stinkend rijken. Nog beter voor de EU.
Het maakt natuurlijk niet veel uit als er op 1 rijke weer 10.000 arme tegenover staan.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
pi_67396349
Ja, Atlanticus nu weten we het wel. Kan je ook met échte argumenten komen of hoe zit het? Ik twijfel er niet aan dat Istanbul een fantastische stad is, maar tot nu toe heeft niemand uitgelegd waarom Turkije, zoals Burakius zegt, een hypermodern land is. Rijken wonen overal, ook in arme landen zoals India. De rijken zijn alleen degenen die hun armere medelanders weten uit te buiten.
Cool story, Hansel.
pi_67396583
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:09 schreef Burakius het volgende:

[..]

De bedelaars zijn ook hypermodern in de straten van Istanbul heb ik gezien.

Maar als het daar allemaal zo goed is vraag ik mij in ernst af waarom er nog steeds dagelijks economische vluchtelingen aan de NL poorten melden.
pi_67396635
Als ik de wiki mag geloven:
quote:
Hypermodernity (in some cases synonymous to supermodernity) is a type, mode, or stage of society that reflects a deepening or intensification of modernity. Characteristics include a deep faith in humanity's ability to understand, control, and manipulate every aspect of human experience. This typically is manifested in a forward-looking commitment to science and knowledge, particularly with regard to the convergence of technology and biology. The emphasis on the value of new technology to overcome natural limitations lends itself a diminution or outright repudiation of the past, since yesterday's knowledge is always less than today's.
Sommige delen van Turkije zijn nog blijven hangen in de 19e eeuw, maar het lijkt me dat de steden met gemak mee kunnen komen met Parijs, Berlijn, Amsterdam etc.
De financiële centra en universiteiten in Turkije zijn daar een bewijs voor.
pi_67397132
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:11 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

De bedelaars zijn ook hypermodern in de straten van Istanbul heb ik gezien.
Want bedelaars kom je alleen maar in Istanbul tegen en niet in Rome, Athene, Parijs of Amsterdam.
quote:
Maar als het daar allemaal zo goed is vraag ik mij in ernst af waarom er nog steeds dagelijks economische vluchtelingen aan de NL poorten melden.
Heb je daar cijfers van? Hoeveel dagelijks en hoeveel daarvan komen uit Turkije?
pi_67397321
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:12 schreef Atlanticus het volgende:
[..]

Sommige delen van Turkije zijn nog blijven hangen in de 19e eeuw, maar het lijkt me dat de steden met gemak mee kunnen komen met Parijs, Berlijn, Amsterdam etc.
Hypermoderne steden is onzin. Turkije ligt gemiddeld achter op Nederland. Wat niet wegneemt dat er plekjes zijn in Turkije waar ze absoluut niet onderdoen voor Nederland, en sommige van die plekjes zouden in Nederland tellen als een middelgrote stad. Malls vind ik niet echt een bewijs voor het een of het ander; het heeft meer te maken met culturele keuzes dan met wat anders. Als we hier in Nederland niet hadden gehecht aan pittoreske binnensteden dan hadden we waarschijnlijk ook hier een flink aantal kick-ass malls gehad. Maar in de werkelijkheid hebben we alles op alles gezet om de binnensteden te beschermen.

Ik denk dat Turken trouwens mee zijn gegaan in die Mall-trend voor een deel omdat ze in Turkije toch wel heel graag Amerika nadoen, maar ook, misschien zelfs vooral omdat die Malls goed aansluiten bij de traditie van de bazaar; ga naar de Kapali Carsi in Istanbul en je ziet een van werelds oudste malls (paar honder jaar oud).
pi_67397635
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:49 schreef msnk het volgende:
En Libië, daarom zegt zo'n lijst natuurlijk praktisch gezien geen reet over wat het land zelf te bieden heeft. En dat Turkije 2x zoveel inwoners heeft, lijkt mijnheer Burakius ook nog even te vergeten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67397645
pi_67397886
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:24 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Want bedelaars kom je alleen maar in Istanbul tegen en niet in Rome, Athene, Parijs of Amsterdam.
[..]
Uiteraard kom je ze overal tegen maar je wilt toch niet serieus een bedelaar in A'dam vergelijken met iemand in Ankara, of beter de noodzaaak van het bedelen? In het laatste geval gaat een bedelaar in de meeste steden buiten de EU gewoon de pijp uit van de honger of ziektes als ze niets krijgen.
quote:
Heb je daar cijfers van? Hoeveel dagelijks en hoeveel daarvan komen uit Turkije?
Bron
pi_67397922
Shopping Malls bestaan zelfs in zeer arme landen. Erg overrated als je het mij vraagt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67398048
quote:
Precies. Opzouten met die lui. Voor hun 10 anderen.
pi_67398082
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:12 schreef Atlanticus het volgende:
[..]

Dat geldt uiteraard alleen voor de echt grote steden, het platteland doet niet veel onder voor het platteland van China qua rijkdom. En dat is ook niet iets om je voor te schamen, maar ik snap niet dat Turken dat niet durven te beamen of te zeggen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67398175
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:42 schreef Mutant01 het volgende:
Shopping Malls bestaan zelfs in zeer arme landen. Erg overrated als je het mij vraagt.
Ik begrijp ook niet waarom sommige mensen denken dat winkelcentra gelijk staan aan moderniteit en ontwikkeling. Die dingen zijn echt niet zo speciaal of zo hoor. Toch grappig dat mensen durven te beweren dat Turkije qua voorzieningen e.d. niet voor Nederland onderdoet.
Cool story, Hansel.
pi_67398238
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:48 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik begrijp ook niet waarom sommige mensen denken dat winkelcentra gelijk staan aan moderniteit en ontwikkeling. Die dingen zijn echt niet zo speciaal of zo hoor.
Ik weet niet, het is een bepaalde link die men maakt, maar uiteraard geheel onterecht is. Net zoals dat hoge kantoorgebouwen rijkdom zou betekenen. Die krengen heb je in landen als Nigeria ook staan. Of een hoog GDP aanhalen om aan te tonen dat een land rijk is....
Allah Al Watan Al Malik
pi_67398470
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik weet niet, het is een bepaalde link die men maakt, maar uiteraard geheel onterecht is. Net zoals dat hoge kantoorgebouwen rijkdom zou betekenen. Die krengen heb je in landen als Nigeria ook staan. Of een hoog GDP aanhalen om aan te tonen dat een land rijk is....
Het zal wel iets met het ideaalbeeld Amerika te maken hebben, waar shopping malls hét symbool commercie en rijkdom zijn? Althans, dat denken veel mensen. En veel hoogbouw kan je ook realiseren door simpelweg van extreem goedkope arbeidskrachten gebruik te maken. Zie China en Dubai. Daar zijn dan wel veel rijken, maar die worden alleen maar rijker over de ruggen van anderen dat als uitschot behandeld wordt.
Cool story, Hansel.
pi_67398537
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat geldt uiteraard alleen voor de echt grote steden, het platteland doet niet veel onder voor het platteland van China qua rijkdom. En dat is ook niet iets om je voor te schamen, maar ik snap niet dat Turken dat niet durven te beamen of te zeggen.
Ik denk eerlijk gezegd dat je op het platte land van Turkije nog niet zult verhongeren, i.t.t. sommige delen van het platte land in China .
pi_67398661
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat je op het platte land van Turkije nog niet zult verhongeren, i.t.t. sommige delen van het platte land in China .
Dat weten we niet. Alles wat we zien of horen is doorgaans afkomstig van de grote steden. Daar worden de leuke plaatjes geschoten, daar zien we de hoge gebouwen, de commercie, de auto's. Beelden van het platteland worden zorgvuldig achtergelaten om de eer hoog te houden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67398869
Het platteland van Turkije is juist prachtig. De mensen eten er nog verse, zelfgemaakte, onbespoten producten. De lucht is er schoon en de natuur is prachtig. Ik denk ook dat de mensen op het platteland gemiddeld langer leven dan in de steden.
Je zult er dan ook niet verhongeren omdat er een grote kans bestaat dat de mensen je thuis uit zullen nodigen voor het avondeten of je kunt aanlsuiten bij een bruiloftsmaaltijd die aan de gang is. Zie het als een soort sociaal vangnet. In de grote steden zullen de mensen zich veel minder snel om je bekommeren.
pi_67398953
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat weten we niet. Alles wat we zien of horen is doorgaans afkomstig van de grote steden. Daar worden de leuke plaatjes geschoten, daar zien we de hoge gebouwen, de commercie, de auto's. Beelden van het platteland worden zorgvuldig achtergelaten om de eer hoog te houden.
Er is , net als in Marokko, wel armoede op het Turkse platteland, maar geen hongersnood. In China komt dit wel degelijk voor, met soms nog steeds kannibalisme als gevolg.
pi_67399061
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:07 schreef cultheld het volgende:

[..]

Er is , net als in Marokko, wel armoede op het Turkse platteland, maar geen hongersnood. In China komt dit wel degelijk voor, met soms nog steeds kannibalisme als gevolg.
Dan zie je in elk geval wat voor schijn er opgeworpen kan worden door plaatjes met moderne steden te gaan tonen van je land. Daar gaat het mij om.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67399167
- Edit -

[ Bericht 98% gewijzigd door TheMagnificent op 25-03-2009 17:14:14 (Genoeg met plaatjes gestrooid) ]
pi_67399221
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan zie je in elk geval wat voor schijn er opgeworpen kan worden door plaatjes met moderne steden te gaan tonen van je land. Daar gaat het mij om.
Uiteraard doe jij niets anders als het op Marokko aankomt: de positieve en mooie kanten belichten. Je gaat natuurlijk niet een armoedig gehucht tonen om de mensen een goed beeld van ''je land'' te geven.
pi_67399234
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:12 schreef Meh7 het volgende:
- Edit -
Precies, dit soort plaatjes bedoel ik. Thnx for proving my point.

[ Bericht 31% gewijzigd door TheMagnificent op 25-03-2009 17:14:48 (Quote aangepast) ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_67399268
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:13 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Uiteraard doe jij niets anders als het op Marokko aankomt: de positieve en mooie kanten belichten. Je gaat natuurlijk niet een armoedig gehucht tonen om de mensen een goed beeld van ''je land'' te geven.
Als ik dat al zou doen, dan zou ik dat niet doen door een ander land als een of ander schijt land af te beelden. In tegenstelling tot.... Turken weten doorgaans geen reet af van Marokko, maar hebben wel hun mening daarover klaar staan, hoeveel Marokkanen hoor je nu Turkije de grond in stampen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_67399304
Sorry dat ik een vruchtbare discussie om zeep heb geholpen met twee plaatjes, jankerd.
pi_67399341
Het hoogste gebouw in Marokko is een moskee. Dat zegt al genoeg.
pi_67399356
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als ik dat al zou doen, dan zou ik dat niet doen door een ander land als een of ander schijt land af te beelden. In tegenstelling tot.... Turken weten doorgaans geen reet af van Marokko, maar hebben wel hun mening daarover klaar staan, hoeveel Marokkanen hoor je nu Turkije de grond in stampen?
Inderdaad, dat zou ik ook niet doen. Maar in iedere bevolkingsgroep heb je wel van dat soort mensen die het helaas wel doen.
pi_67399390
Platteland is niets mis mee in Turkey .

Verse groenten en fruit, verse melk alles .
pi_67399424
Er staat niets in de policy over met plaatjes strooien.
Ik weet nog dat er met de Gaza oorlog 60 plaatjes op een pagina stonden met kapotte zooi en dode mensen. Dat mocht ook.
pi_67399428
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:16 schreef Atlanticus het volgende:
Het hoogste gebouw in Marokko is een moskee. Dat zegt al genoeg.
Gelijk ook de op 2 na grootste moskee ter wereld, met allerlei mooie lasers aan de top, een dak dat open kan, vrije toegang voor niet- moslims en prachtige deels doorzichtige vloeren. Bovendien is ie deels op zee gebouwd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67399462
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:17 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Inderdaad, dat zou ik ook niet doen. Maar in iedere bevolkingsgroep heb je wel van dat soort mensen die het helaas wel doen.
Klopt, maar mijn ervaring is dat Turken dat doorgaans meer hebben dan enig ander volk op aarde. Maar dat zal wellicht wel aan mijn perceptie liggen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67399476
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:18 schreef Atlanticus het volgende:
Er staat niets in de policy over met plaatjes strooien.
Ik weet nog dat er met de Gaza oorlog 60 plaatjes op een pagina stonden met kapotte zooi en dode mensen. Dat mocht ook.
De discussie vervuilen is niet bepaald pro-policy. We weten inmiddels wel wat (het verknipte) beeld van sommigen hier is.
pi_67399528
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:20 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

De discussie vervuilen is niet bepaald pro-policy. We weten inmiddels wel wat (het verknipte) beeld van sommigen hier is.
Nee, laten we serieus een Marokko versus Turkije discussie houden, dat is bepaald ontopic en vervuilt de discussie niet. Ga lekker modden in je eigen sub-fora.
pi_67399537
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt, maar mijn ervaring is dat Turken dat doorgaans meer hebben dan enig ander volk op aarde. Maar dat zal wellicht wel aan mijn perceptie liggen.
Ik kan inderdaad niet ontkennen dat Turken gemiddeld nationalistischer zijn dan Marokkanen.
pi_67399595
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:22 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nee, laten we serieus een Marokko versus Turkije discussie houden, dat is bepaald ontopic en vervuilt de discussie niet. Ga lekker modden in je eigen sub-fora.
Precies. Het is niet aan de moderator om te bepalen wat een argument is en wat niet.
pi_67399602
quote:

[..]

Ik snap niet waarom jij een dergelijke discussie graag wil? Dat Turkije gemiddeld genomen rijker is dan Marokko is een feit, daar ga ik echt niet moeilijk over doen - en dat was dan ook niet iets wat ik loop te ontkennen. Het ging mij om de onzin opmerking van HiZ.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67399669
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Er is m.i. maar één lijst die er toe doet en dat is de lijst die weergeeft wat de welvaart per inwoner gemiddeld is.
pi_67399726
quote:

[..]

Nee, laten we aantonen hoe superieur en prachtig Turkije is t.o.v. Marokko.

Wil je a.u.b. naar het feedbacktopic verkassen met je klachten? Bij voorbaat dank.
pi_67399734
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:26 schreef cultheld het volgende:

[..]

Tuurlijk. Er is m.i. maar één lijst die er toe doet en dat is de lijst die weergeeft wat de welvaart per inwoner gemiddeld is.
Oei oei, die is nog gevaarlijker dan de plaatjes zelf. Een gemiddelde Libiër is volgens een dergelijke lijst een stuk rijker dan een Turk, terwijl als je naar de ontwikkelingen in die landen zelf kijkt, ik toch 20 x liever in Turkije woon dan in Libië.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67399795
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oei oei, die is nog gevaarlijker dan de plaatjes zelf. Een gemiddelde Libiër is volgens een dergelijke lijst een stuk rijker dan een Turk, terwijl als je naar de ontwikkelingen in die landen zelf kijkt, ik toch 20 x liever in Turkije woon dan in Libië.
Welvaart is niet hetzelfde als het aantal euro's/dinars/dollars per inwoner.
pi_67399810
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:22 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ik kan inderdaad niet ontkennen dat Turken gemiddeld nationalistischer zijn dan Marokkanen.
Heb je ooit een belastingontduikende Turk gezien die een tweede huis in Turkije heeft en bij de belastingen onterecht opgeeft dat hij 20 kinderen heeft en al die kinderbijslag opstuurt naar Turkije?

Turken werken over het algemeen harder, studeren meer en houden meer van Nederland en verzieken de boel minder dan bepaalde Marokkanen. Dus je opmerking slaat nergens op.
pi_67399840
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:29 schreef cultheld het volgende:

[..]

Hoe meet je welvaart dan? Door welzijn erbij te halen? HDI? Het zijn allemaal zulke biased onderzoeksmethoden die eigenlijk nooit de waarheid laten zien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67399868
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:27 schreef TheMagnificent het volgende:
Nee, laten we aantonen hoe superieur en prachtig Turkije is t.o.v. Marokko.

Wil je a.u.b. naar het feedbacktopic verkassen met je klachten? Bij voorbaat dank.
Hoe de fuck weet jij wat ik wil aantonen met die plaatjes? Sarcasme is jou blijkbaar niet bekend. Natuurlijk kan je dat niet aantonen met twee plaatjes, dat is de bedoeling helemaal niet. Hetgeen ik gedaan heb met die plaatjes doen users al twee pagina's lang. De een zegt kijk Turkije is geweldig en wijst naar Istanbul, de ander zegt Turkije bestaat uit analfabeten en wijst naar het oosten van Turkije. Het is een zinloze discussie.

PS: NWS feedback, daar hoor jij helemaal niet in thuis.
pi_67399917
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:29 schreef cultheld het volgende:

[..]

Inderdaad. Koopkracht, vrije tijd, ontspanning, etc. spelen ook een belangrijke rol.
pi_67399920
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoe meet je welvaart dan? Door welzijn erbij te halen? HDI? Het zijn allemaal zulke biased onderzoeksmethoden die eigenlijk nooit de waarheid laten zien.
Volgens mij is het een optelsom van levensverwachting/vrijheid/besteedbaar inkomen/gezondheidszorg/onderwijs/veiligheid etc.
pi_67399973
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:31 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Hoe de fuck weet jij wat ik wil aantonen met die plaatjes? Sarcasme is jou blijkbaar niet bekend. Natuurlijk kan je dat niet aantonen met twee plaatjes, dat is de bedoeling helemaal niet. Hetgeen ik gedaan heb met die plaatjes doen users al twee pagina's lang. De een zegt kijk Turkije is geweldig en wijst naar Istanbul, de ander zegt Turkije bestaat uit analfabeten en wijst naar het oosten van Turkije. Het is een zinloze discussie.

PS: NWS feedback, daar hoor jij helemaal niet in thuis.
pi_67399997
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:33 schreef cultheld het volgende:

[..]

Volgens mij is het een optelsom van levensverwachting/vrijheid/besteedbaar inkomen/gezondheidszorg/onderwijs/veiligheid etc.
Dan komt HDI er het dichtst bij in de buurt en scoort Turkije aanzienlijk slechter dan landen als Cuba/Libië.... dat zegt dus echt zo weinig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67400044
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:30 schreef Atlanticus het volgende:

[..]

Heb je ooit een belastingontduikende Turk gezien die een tweede huis in Turkije heeft en bij de belastingen onterecht opgeeft dat hij 20 kinderen heeft en al die kinderbijslag opstuurt naar Turkije?

Turken werken over het algemeen harder, studeren meer en houden meer van Nederland en verzieken de boel minder dan bepaalde Marokkanen. Dus je opmerking slaat nergens op.
Dat klopt, Turken zijn dan ook het uitverkoren volk en Marokkanen zijn arme frauderende kamelenneukers en terroristen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67400123
Turkije stijgt in de http://en.wikipedia.org/w(...)an_Development_Index

En ze hebben maar 0.16 HDI minder dan wij.
pi_67400139
Ik ben wel verbaasd over de HDI van Libië, 0.840. En het hoge GDP/capita zal wel door de oliedollars komen?
Cool story, Hansel.
pi_67400172
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan komt HDI er het dichtst bij in de buurt en scoort Turkije aanzienlijk slechter dan landen als Cuba/Libië.... dat zegt dus echt zo weinig.
HDI gaat voorbij aan de vrijheid en veiligheid; er zullen vast indexen zijn die deze factoren wel meewegen.
pi_67400208
Vroeger deden we dit in de klas bij aardrijkskunde met Marokkaanse klasgenootjes. We gingen in de Grote Bosatlas bladeren en bewijzen waarom Turkije beter was dan Marokko of andersom. Je had daar ook plaatjes over welvaart e.d.

Was toen wel grappig.
pi_67400218
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:39 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik ben wel verbaasd over de HDI van Libië, 0.840. En het hoge GDP/capita zal wel door de oliedollars komen?
Dat land heeft ook maar 6 miljoen inwoners ofzo, tegen een Turkije met 72 miljoen.
pi_67400220
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:39 schreef wikwakka2 het volgende:
PPP is ook erg hoog.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67400248
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:41 schreef Meh7 het volgende:
Vroeger deden we dit in de klas bij aardrijkskunde met Marokkaanse klasgenootjes. We gingen in de Grote Bosatlas bladeren en bewijzen waarom Turkije beter was dan Marokko of andersom. Je had daar ook plaatjes over welvaart e.d.

Was toen wel grappig.
Dat wilde ik ook altijd doen, maar onze school was blank
pi_67400434
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:30 schreef Atlanticus het volgende:

[..]

Uh ja, heel wat.
pi_67400486
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:41 schreef Meh7 het volgende:

Was toen wel grappig.
Deden wij ook, alleen werd de discussie al snel : Wallah Sahbi als de moslimwereld spuugt verdrinkt Israel, kijk hoe klein man, tazzz.

woensdag 25 maart 2009 @ 17:58:00 #280
3647 B.R.Oekhoest
pi_67400780
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

hoeveel Marokkanen hoor je nu Turkije de grond in stampen?
Ik heb wel eens iets gehoord over platte hoofden oid....
pi_67400822
pi_67400826
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:58 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Een Marokkaanse oud-klasgenoot van mij had het ooit over Turken die achterhoofden als LCD-schermen hadden .
pi_67400967
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:58 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ja, maar dat ging niet over Turkije zelf he
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:05:25 #284
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67401007
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:09 schreef Atlanticus het volgende:

Die zie je wel in steden Veel zelfs!
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:14 schreef cultheld het volgende:

Turkije levert goede onderzoekers wat betreft geneeskunde. Die gaan dan wel allemaal naar Amerika, want in Turkije is gewoon geen geld voor onderzoek .. Can go either way
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:48 schreef wikwakka2 het volgende:

Ik begrijp ook niet waarom sommige mensen denken dat winkelcentra gelijk staan aan moderniteit en ontwikkeling. Die dingen zijn echt niet zo speciaal of zo hoor. Toch grappig dat mensen durven te beweren dat Turkije qua voorzieningen e.d. niet voor Nederland onderdoet.
De Turkse steden zijn qua bepaalde voorzieningen gelijk met zo niet superieur dan vele Nederlandse steden, maar dan heb je ook alles gezegd eigenlijk.
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:05 schreef TheMagnificent het volgende:
Het platteland van Turkije is juist prachtig. De mensen eten er nog verse, zelfgemaakte, onbespoten producten. De lucht is er schoon en de natuur is prachtig. Ik denk ook dat de mensen op het platteland gemiddeld langer leven dan in de steden.
Je zult er dan ook niet verhongeren omdat er een grote kans bestaat dat de mensen je thuis uit zullen nodigen voor het avondeten of je kunt aanlsuiten bij een bruiloftsmaaltijd die aan de gang is. Zie het als een soort sociaal vangnet. In de grote steden zullen de mensen zich veel minder snel om je bekommeren.
De pluspunten die je opnoemt zijn inderdaad geweldig, maar er zijn ook heel veel negatieve punten. 50% is analfabeet, de mensen zijn erg achtergesteld (op meerdere vlakken).

Er is geen snelle adsl !!! (dat geldt volgens mij voor heel Turkije trouwens )

Zelfs de elektriciteit valt om de haverklap uit. Gas gebruiken is iedere keer je leven riskeren En warm water raakt te snel op! (verwarming door de zon).
AFC AJAX
pi_67401016
quote:

[..]

Turkije is een land in oorlog en het is dus niet erg raar dat ze de staat Turkije proberen te beschermen
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:07:27 #286
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67401089
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:05 schreef mudkipzz het volgende:

[..]

Turkije is een land in oorlog en het is dus niet erg raar dat ze de staat Turkije proberen te beschermen
Niet raar nee, eerder bizar.
AFC AJAX
pi_67401095
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:05 schreef msnk het volgende:
Er is geen snelle adsl !!! (dat geldt volgens mij voor heel Turkije trouwens )
Dat lijkt me sterk, zelfs in de meest afgelegen gebieden in Afrika heb je tegenwoordig draadloos internet
Allah Al Watan Al Malik
pi_67401168
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk, zelfs in de meest afgelegen gebieden in Afrika heb je tegenwoordig draadloos internet
In Afrika gebruikt men vooral satellieten voor internet.
Je gaat niet zomaar kabeltjes in de bush bush leggen
Verder is het internet in Turkije vrij snel aan het veranderen.
Er is sinds kort volgens mij zelfs als onbeperkt downloaden etc. (Zelfs België heeft nog limieten )
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
pi_67401216
quote:

[..]

De nadruk ligt op snel denk ik, overal waar je kan bellen kan je tegenwoordig wel internetten. Je hebt ook te maken met ongelooflijk lage bandwith-beperkingen.
pi_67401226
Mutant is ook zo een landverrader, na zijn scriptie zie je hem meteen Marokko
pi_67401258
quote:

[..]

Als je een satteliettelefoon van 2000 dollar meeneemt wel ja.
pi_67401301
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:09 schreef mudkipzz het volgende:

[..]

In Afrika gebruikt men vooral satellieten voor internet.
Je gaat niet zomaar kabeltjes in de bush bush leggen
Verder is het internet in Turkije vrij snel aan het veranderen.
Er is sinds kort volgens mij zelfs als onbeperkt downloaden etc. (Zelfs België heeft nog limieten )
In afrika maakt men doorgaans gebruik van het GSM netwerk - in afgelegen gebieden (en daar hebben we het ook over). In de steden bestaat ADSL natuurlijk al, hoewel de snelheden niet super zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67401351
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:11 schreef Triggershot het volgende:
Mutant is ook zo een landverrader, na zijn scriptie zie je hem meteen Marokko
Nou, niet meteen. Wel een paar jaar werken, maar de kans is groot dat ik dan vertrek. Een baantje heb ik al (bij wijze van).
Allah Al Watan Al Malik
pi_67401436
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In afrika maakt men doorgaans gebruik van het GSM netwerk - in afgelegen gebieden (en daar hebben we het ook over). In de steden bestaat ADSL natuurlijk al, hoewel de snelheden niet super zijn.
Ik zie momenteel bij de grote ADSL providers van Turkije 4Mbit Onbeperkt leechen staan voor (omgerekend) een euro of 40
Paar jaar geleden was dat nog wel anders...Ik gok dat Turkije over 1 à 2 jaar al op 20Mbit zal zitten (tenzij ze direct op glasvezel gaan maar ik denk niet dat dat snel gaat gebeuren)
Ook maakt men in Turkije veel gebruik van internet cafés wat de groei niet echt stimuleert

-edit-

Ik zie nu ook VDSL pakketjes van 16 en 32Mbit...Die zijn iets duurder...ongeveer 60 euro in de maand voor 32Mbit
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
pi_67401453
Ik vertrek ook, landverrader dat ik ben.
pi_67401476
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou, niet meteen. Wel een paar jaar werken, maar de kans is groot dat ik dan vertrek. Een baantje heb ik al (bij wijze van).
Dan komen we couscous bij je eten.
pi_67401622
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:16 schreef mudkipzz het volgende:

[..]

Ik zie momenteel bij de grote ADSL providers van Turkije 4Mbit Onbeperkt leechen staan voor (omgerekend) een euro of 40
Paar jaar geleden was dat nog wel anders...Ik gok dat Turkije over 1 à 2 jaar al op 20Mbit zal zitten (tenzij ze direct op glasvezel gaan maar ik denk niet dat dat snel gaat gebeuren)
Ook maakt men in Turkije veel gebruik van internet cafés wat de groei niet echt stimuleert
Klopt, maar dat is een ontwikkeling die in die regio heel normaal is en ook enorm snel is gegaan trouwens. In Marokko betaal je voor draadloos internet - 1 Mbit onbeperkt - ongeveer 18 euro. En 4 Mbit vast ADSL ongeveer 45 euro (ook onbeperkt). 20 Mbit zit op 75 euro.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67401716
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:28:25 #299
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67401826
quote:

[..]

Je hebt wel internet, maar het is kut internet.

Van de zomer, toen ik in Turkije was, was ik maar eens achter zo'n computer gekropen. Zowel bij familie thuis als in een internetcafé. Nou.. Het ging zo snel als een slak.

Bovendien heb je al gauw een datalimiet van zo'n 4(!) gig, of je moet geld neertellen dat de gemiddelde Turk niet heeft! (ik maak dat op in een uur man )

Merkte het ook in World of Warcraft ( ) toen ik dat nog speelde. Turken hadden zulk hoge pings, dat was echt niet normaal. Dat lag trouwens aan HEEL Turkije. TTNet Kut monopolistische tering honden
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:09 schreef mudkipzz het volgende:
Nou, gelukkig maar als dat zo is !! Hopelijk voor een schappelijke prijs. 40 TL is al te veel voor ze.
AFC AJAX
pi_67401871
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:28 schreef msnk het volgende:

[..]

Je hebt wel internet, maar het is kut internet.

Van de zomer, toen ik in Turkije was, was ik maar eens achter zo'n computer gekropen. Zowel bij familie thuis als in een internetcafé. Nou.. Het ging zo snel als een slak.

Bovendien heb je al gauw een datalimiet van zo'n 4(!) gig, of je moet geld neertellen dat de gemiddelde Turk niet heeft! (ik maak dat op in een uur man )
[..]

Nou, gelukkig maar als dat zo is !! Hopelijk voor een schappelijke prijs. 40 TL is al te veel voor ze.
Internet is echt wel te doen in Turkije
pi_67401940
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:29 schreef xminator het volgende:

[..]

Internet is echt wel te doen in Turkije
Inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')