abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67393734
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:59 schreef msnk het volgende:

[..]

En wat heeft Roemenië dan? Die hebben ook net zoveel...
Euh... Onze euro's?
There is but one straight course, and that is to seek truth and pursue it steadily. - George Washington
*** Wiskunde Meisjes Blog *** CFR.org *** NRC.nl ***
pi_67393752
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Volgens mij mis je het punt een beetje .
Nou kom op dude. Marokko met Turkije vergelijken . Net alsof ik Zimbabwe met Nederland vergelijk
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:02:27 #203
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_67393807
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:49 schreef cultheld het volgende:

[..]

Altijd mooi om te zien; de dubbele moraal van veel Turken. Zodra Hollanders zich in dit soort bewoordingen uitlaten over Turkije, zijn het racisten. Echter, zodra een Turk de kans krijgt om Turkije op te hemelen (of te vergelijken met bijvoorbeeld Marokko), vertoont deze een superioriteitsgevoel waar zelfs Wilders niet aan kan tippen.
Precies wat ik hierboven ook al aanhaalde.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_67393894
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:01 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nou kom op dude. Marokko met Turkije vergelijken . Net alsof ik Zimbabwe met Nederland vergelijk
Ja leuk, Turkije is in vergelijking met Nederland een achterlijk analfabetisch land. Zou je het leuk vinden als Nederlanders daar de spot mee drijven? Ik durf te wedden van niet en menig Turk speelt in zo'n geval de racismekaart, om vervolgens de glorie en geschiedenis van Turkije op te hemelen met superlatieven waar Max Blokzijl jaloers op zou zijn .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_67394073
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:04 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ja leuk, Turkije is in vergelijking met Nederland een achterlijk analfabetisch land. Zou je het leuk vinden als Nederlanders daar de spot mee drijven? Ik durf te wedden van niet en menig Turk speelt in zo'n geval de racismekaart, om vervolgens de glorie en geschiedenis van Turkije op te hemelen met superlatieven waar Max Blokzijl jaloers op zou zijn .
Turkije vergelijken met Nederland . Nederland mag dan wel rijker zijn, maar heeft niet een stad als Istanbul, Ankara, Izmir, Bursa, Kayseri etc. etc. Die steden zijn hypermodern vergeleken met Nederland. Er valt dus nog wel wat te zeggen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_67394075
quote:

[..]

1.Turken kunnen lezen en schrijven (14% niet, maar die kom je toch niet tegen in de steden).
2.Die vergelijking maken de meeste Nederlanders al.
3.De geschiedenis van Turkije is leuk.
There is but one straight course, and that is to seek truth and pursue it steadily. - George Washington
pi_67394286
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:09 schreef Burakius het volgende:

[..]

Turkije vergelijken met Nederland . Nederland mag dan wel rijker zijn, maar heeft niet een stad als Istanbul, Ankara, Izmir, Bursa, Kayseri etc. etc. Die steden zijn hypermodern vergeleken met Nederland. Er valt dus nog wel wat te zeggen.
Wat versta jij onder hypermodern? Turkije staat nou niet bepaald bekend om haar baanbrekende wetenschap en evenmin om haar vooruitstrevende cultuur..
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_67394310
quote:

[..]

Zou je het leuk vinden als Nederlanders daar de spot mee drijven?
Als? Als betekent dat het een hypothetische situatie is.
pi_67394354
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:09 schreef Atlanticus het volgende:

[..]

1.Turken kunnen lezen en schrijven (14% niet, maar die kom je toch niet tegen in de steden).
2.Die vergelijking maken de meeste Nederlanders al.
3.De geschiedenis van Turkije is leuk.
Er staat toch ook in vergelijking met Nederland? En dan is 14% verdomd veel.

Het punt is dat veel Turken niet in staat zijn om hun eigen land te relativeren: neerkijken op andere landen mag, maar zodra iemand Turkije bespot, vliegt bijna elke Turk in de gordijnen alsof z'n eigen moeder zojuist voor de slet van de buurt is uitgemaakt .
pi_67394420
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:14 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat versta jij onder hypermodern? Turkije staat nou niet bepaald bekend om haar baanbrekende wetenschap en evenmin om haar vooruitstrevende cultuur..
Qua wetenschap heeft het vele vooraanstande onderzoeken in de geneeskunde (is mij verteld, geen bron). En qua vooruitstrevende cultuur: dat is subjectief vanuit jouw kant.
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:22:28 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67394585
Vooruitstrevendheid is overrated. Een relaxte cultuur, beleefde mensen, heel lekker en vers eten en mooi weer zijn me meer waard als 20 nerds die in een laboratorium onder de grond elementaire deeltjes uiteen peuteren. En dat geldt voor 99% van de mensen die willen emigreren.
The End Times are wild
pi_67394617
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:18 schreef Burakius het volgende:

[..]

Qua wetenschap heeft het vele vooraanstande onderzoeken in de geneeskunde (is mij verteld, geen bron). En qua vooruitstrevende cultuur: dat is subjectief vanuit jouw kant.
En wat versta jij onder hypermoderne steden ?
pi_67394643
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:23 schreef cultheld het volgende:

[..]

En wat versta jij onder hypermoderne steden ?
Hypermodern was een beetje overdreven, maar als je in Istanbul loopt en je kijkt naar de overvloed van shopping malls, waar ik in Amsterdam alleen de Bijenkorf ken (en die is mini vergeleken met die van Turkije) ga je toch even denken of niet?
pi_67394653
Elementaire deeltjes uiteen peuteren.
Dat is wel de grap van de dag.
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:28:58 #215
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_67394811
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:22 schreef LXIV het volgende:
Een relaxte cultuur, beleefde mensen, heel lekker en vers eten en mooi weer
Dit zijn ook kenmerken van veel ontwikkelingslanden. Bolivie, Brazilie, Mexico, of zo.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_67394842
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:24 schreef Burakius het volgende:

[..]

Hypermodern was een beetje overdreven, maar als je in Istanbul loopt en je kijkt naar de overvloed van shopping malls, waar ik in Amsterdam alleen de Bijenkorf ken (en die is mini vergeleken met die van Turkije) ga je toch even denken of niet?
Shopping malls noem jij een teken van moderniteit? Die dingen hebben we in Nederland ook gewoon hoor, maar blijkbaar houden veel Nederlanders toch meer van winkelen in een stadscentrum. Verder zie ik ook niet in hoe een stad met veel inwoners (Istanboel bijvoorbeeld), meteen een moderne stad is. Cairo in Egypte is ook een grote stad, dus is Cairo volgens jouw logica ontwikkeld en modern, en dat terwijl 50% van de mensen daar in pure armoede leeft.

[ Bericht 4% gewijzigd door wikwakka2 op 25-03-2009 15:37:24 ]
Cool story, Hansel.
pi_67394856
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:24 schreef Burakius het volgende:

[..]

Rare vergelijking, aangezien Istanbul veel meer inwoners heeft dan Amsterdam (en er dus logischerwijs ook veel meer winkels zijn). Het gaat dan ook niet om de hoeveelheid, maar meer om de kwaliteit.
pi_67395486

Istanbul.
pi_67395630
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:30 schreef cultheld het volgende:

[..]

Rare vergelijking, aangezien Istanbul veel meer inwoners heeft dan Amsterdam (en er dus logischerwijs ook veel meer winkels zijn). Het gaat dan ook niet om de hoeveelheid, maar meer om de kwaliteit.
Die is ook prima. In Istanbul wonen ook een heleboel stinkendrijken, vergeet dat niet.
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:59:46 #220
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_67396011
Qua leefbaarheid blijft Nederland wel voorop staan. Gaat ook nog wel even duren voordat dát anders is, als het al gaat gebeuren.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
pi_67396123
"If only one state existed on earth,
Istanbul would be the capital"

- Napoleon
pi_67396244
Dan wonen er in Ankara ook stinkend rijken. Nog beter voor de EU.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ankara#Ankara_image_gallery
  woensdag 25 maart 2009 @ 16:06:35 #223
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_67396341
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:04 schreef Atlanticus het volgende:
Dan wonen er in Ankara ook stinkend rijken. Nog beter voor de EU.
Het maakt natuurlijk niet veel uit als er op 1 rijke weer 10.000 arme tegenover staan.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
pi_67396349
Ja, Atlanticus nu weten we het wel. Kan je ook met échte argumenten komen of hoe zit het? Ik twijfel er niet aan dat Istanbul een fantastische stad is, maar tot nu toe heeft niemand uitgelegd waarom Turkije, zoals Burakius zegt, een hypermodern land is. Rijken wonen overal, ook in arme landen zoals India. De rijken zijn alleen degenen die hun armere medelanders weten uit te buiten.
Cool story, Hansel.
pi_67396583
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:09 schreef Burakius het volgende:

[..]

De bedelaars zijn ook hypermodern in de straten van Istanbul heb ik gezien.

Maar als het daar allemaal zo goed is vraag ik mij in ernst af waarom er nog steeds dagelijks economische vluchtelingen aan de NL poorten melden.
pi_67396635
Als ik de wiki mag geloven:
quote:
Hypermodernity (in some cases synonymous to supermodernity) is a type, mode, or stage of society that reflects a deepening or intensification of modernity. Characteristics include a deep faith in humanity's ability to understand, control, and manipulate every aspect of human experience. This typically is manifested in a forward-looking commitment to science and knowledge, particularly with regard to the convergence of technology and biology. The emphasis on the value of new technology to overcome natural limitations lends itself a diminution or outright repudiation of the past, since yesterday's knowledge is always less than today's.
Sommige delen van Turkije zijn nog blijven hangen in de 19e eeuw, maar het lijkt me dat de steden met gemak mee kunnen komen met Parijs, Berlijn, Amsterdam etc.
De financiële centra en universiteiten in Turkije zijn daar een bewijs voor.
pi_67397132
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:11 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

De bedelaars zijn ook hypermodern in de straten van Istanbul heb ik gezien.
Want bedelaars kom je alleen maar in Istanbul tegen en niet in Rome, Athene, Parijs of Amsterdam.
quote:
Maar als het daar allemaal zo goed is vraag ik mij in ernst af waarom er nog steeds dagelijks economische vluchtelingen aan de NL poorten melden.
Heb je daar cijfers van? Hoeveel dagelijks en hoeveel daarvan komen uit Turkije?
pi_67397321
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:12 schreef Atlanticus het volgende:
[..]

Sommige delen van Turkije zijn nog blijven hangen in de 19e eeuw, maar het lijkt me dat de steden met gemak mee kunnen komen met Parijs, Berlijn, Amsterdam etc.
Hypermoderne steden is onzin. Turkije ligt gemiddeld achter op Nederland. Wat niet wegneemt dat er plekjes zijn in Turkije waar ze absoluut niet onderdoen voor Nederland, en sommige van die plekjes zouden in Nederland tellen als een middelgrote stad. Malls vind ik niet echt een bewijs voor het een of het ander; het heeft meer te maken met culturele keuzes dan met wat anders. Als we hier in Nederland niet hadden gehecht aan pittoreske binnensteden dan hadden we waarschijnlijk ook hier een flink aantal kick-ass malls gehad. Maar in de werkelijkheid hebben we alles op alles gezet om de binnensteden te beschermen.

Ik denk dat Turken trouwens mee zijn gegaan in die Mall-trend voor een deel omdat ze in Turkije toch wel heel graag Amerika nadoen, maar ook, misschien zelfs vooral omdat die Malls goed aansluiten bij de traditie van de bazaar; ga naar de Kapali Carsi in Istanbul en je ziet een van werelds oudste malls (paar honder jaar oud).
pi_67397635
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:49 schreef msnk het volgende:
Turkije net zoveel als Iran, Mexico en Kazachstan. Dat is niet echt euh.. Iets om naar huis te schrijven
En Libië, daarom zegt zo'n lijst natuurlijk praktisch gezien geen reet over wat het land zelf te bieden heeft. En dat Turkije 2x zoveel inwoners heeft, lijkt mijnheer Burakius ook nog even te vergeten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67397645
pi_67397886
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:24 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Want bedelaars kom je alleen maar in Istanbul tegen en niet in Rome, Athene, Parijs of Amsterdam.
[..]
Uiteraard kom je ze overal tegen maar je wilt toch niet serieus een bedelaar in A'dam vergelijken met iemand in Ankara, of beter de noodzaaak van het bedelen? In het laatste geval gaat een bedelaar in de meeste steden buiten de EU gewoon de pijp uit van de honger of ziektes als ze niets krijgen.
quote:
Heb je daar cijfers van? Hoeveel dagelijks en hoeveel daarvan komen uit Turkije?
Bron
pi_67397922
Shopping Malls bestaan zelfs in zeer arme landen. Erg overrated als je het mij vraagt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67398048
quote:
Op zondag 22 maart 2009 13:57 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Beetje ondankbaar maargoed ik zal ze niet missen.
Precies. Opzouten met die lui. Voor hun 10 anderen.
pi_67398082
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:12 schreef Atlanticus het volgende:
[..]

Dat geldt uiteraard alleen voor de echt grote steden, het platteland doet niet veel onder voor het platteland van China qua rijkdom. En dat is ook niet iets om je voor te schamen, maar ik snap niet dat Turken dat niet durven te beamen of te zeggen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67398175
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:42 schreef Mutant01 het volgende:
Shopping Malls bestaan zelfs in zeer arme landen. Erg overrated als je het mij vraagt.
Ik begrijp ook niet waarom sommige mensen denken dat winkelcentra gelijk staan aan moderniteit en ontwikkeling. Die dingen zijn echt niet zo speciaal of zo hoor. Toch grappig dat mensen durven te beweren dat Turkije qua voorzieningen e.d. niet voor Nederland onderdoet.
Cool story, Hansel.
pi_67398238
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:48 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik begrijp ook niet waarom sommige mensen denken dat winkelcentra gelijk staan aan moderniteit en ontwikkeling. Die dingen zijn echt niet zo speciaal of zo hoor.
Ik weet niet, het is een bepaalde link die men maakt, maar uiteraard geheel onterecht is. Net zoals dat hoge kantoorgebouwen rijkdom zou betekenen. Die krengen heb je in landen als Nigeria ook staan. Of een hoog GDP aanhalen om aan te tonen dat een land rijk is....
Allah Al Watan Al Malik
pi_67398470
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik weet niet, het is een bepaalde link die men maakt, maar uiteraard geheel onterecht is. Net zoals dat hoge kantoorgebouwen rijkdom zou betekenen. Die krengen heb je in landen als Nigeria ook staan. Of een hoog GDP aanhalen om aan te tonen dat een land rijk is....
Het zal wel iets met het ideaalbeeld Amerika te maken hebben, waar shopping malls hét symbool commercie en rijkdom zijn? Althans, dat denken veel mensen. En veel hoogbouw kan je ook realiseren door simpelweg van extreem goedkope arbeidskrachten gebruik te maken. Zie China en Dubai. Daar zijn dan wel veel rijken, maar die worden alleen maar rijker over de ruggen van anderen dat als uitschot behandeld wordt.
Cool story, Hansel.
pi_67398537
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat geldt uiteraard alleen voor de echt grote steden, het platteland doet niet veel onder voor het platteland van China qua rijkdom. En dat is ook niet iets om je voor te schamen, maar ik snap niet dat Turken dat niet durven te beamen of te zeggen.
Ik denk eerlijk gezegd dat je op het platte land van Turkije nog niet zult verhongeren, i.t.t. sommige delen van het platte land in China .
pi_67398661
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat je op het platte land van Turkije nog niet zult verhongeren, i.t.t. sommige delen van het platte land in China .
Dat weten we niet. Alles wat we zien of horen is doorgaans afkomstig van de grote steden. Daar worden de leuke plaatjes geschoten, daar zien we de hoge gebouwen, de commercie, de auto's. Beelden van het platteland worden zorgvuldig achtergelaten om de eer hoog te houden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67398869
Het platteland van Turkije is juist prachtig. De mensen eten er nog verse, zelfgemaakte, onbespoten producten. De lucht is er schoon en de natuur is prachtig. Ik denk ook dat de mensen op het platteland gemiddeld langer leven dan in de steden.
Je zult er dan ook niet verhongeren omdat er een grote kans bestaat dat de mensen je thuis uit zullen nodigen voor het avondeten of je kunt aanlsuiten bij een bruiloftsmaaltijd die aan de gang is. Zie het als een soort sociaal vangnet. In de grote steden zullen de mensen zich veel minder snel om je bekommeren.
pi_67398953
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat weten we niet. Alles wat we zien of horen is doorgaans afkomstig van de grote steden. Daar worden de leuke plaatjes geschoten, daar zien we de hoge gebouwen, de commercie, de auto's. Beelden van het platteland worden zorgvuldig achtergelaten om de eer hoog te houden.
Er is , net als in Marokko, wel armoede op het Turkse platteland, maar geen hongersnood. In China komt dit wel degelijk voor, met soms nog steeds kannibalisme als gevolg.
pi_67399061
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:07 schreef cultheld het volgende:

[..]

Er is , net als in Marokko, wel armoede op het Turkse platteland, maar geen hongersnood. In China komt dit wel degelijk voor, met soms nog steeds kannibalisme als gevolg.
Dan zie je in elk geval wat voor schijn er opgeworpen kan worden door plaatjes met moderne steden te gaan tonen van je land. Daar gaat het mij om.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67399167
- Edit -

[ Bericht 98% gewijzigd door TheMagnificent op 25-03-2009 17:14:14 (Genoeg met plaatjes gestrooid) ]
pi_67399221
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan zie je in elk geval wat voor schijn er opgeworpen kan worden door plaatjes met moderne steden te gaan tonen van je land. Daar gaat het mij om.
Uiteraard doe jij niets anders als het op Marokko aankomt: de positieve en mooie kanten belichten. Je gaat natuurlijk niet een armoedig gehucht tonen om de mensen een goed beeld van ''je land'' te geven.
pi_67399234
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:12 schreef Meh7 het volgende:
- Edit -
Precies, dit soort plaatjes bedoel ik. Thnx for proving my point.

[ Bericht 31% gewijzigd door TheMagnificent op 25-03-2009 17:14:48 (Quote aangepast) ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_67399268
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:13 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Uiteraard doe jij niets anders als het op Marokko aankomt: de positieve en mooie kanten belichten. Je gaat natuurlijk niet een armoedig gehucht tonen om de mensen een goed beeld van ''je land'' te geven.
Als ik dat al zou doen, dan zou ik dat niet doen door een ander land als een of ander schijt land af te beelden. In tegenstelling tot.... Turken weten doorgaans geen reet af van Marokko, maar hebben wel hun mening daarover klaar staan, hoeveel Marokkanen hoor je nu Turkije de grond in stampen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_67399304
Sorry dat ik een vruchtbare discussie om zeep heb geholpen met twee plaatjes, jankerd.
pi_67399341
Het hoogste gebouw in Marokko is een moskee. Dat zegt al genoeg.
pi_67399356
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als ik dat al zou doen, dan zou ik dat niet doen door een ander land als een of ander schijt land af te beelden. In tegenstelling tot.... Turken weten doorgaans geen reet af van Marokko, maar hebben wel hun mening daarover klaar staan, hoeveel Marokkanen hoor je nu Turkije de grond in stampen?
Inderdaad, dat zou ik ook niet doen. Maar in iedere bevolkingsgroep heb je wel van dat soort mensen die het helaas wel doen.
pi_67399390
Platteland is niets mis mee in Turkey .

Verse groenten en fruit, verse melk alles .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')