Neuh het weer is heerlijk. Ik hou van regen. Jammer dat het 's winters niet zoveel sneeuwt. Ik word erg moe van de vooroordelen die men heeft tegenover de Islam. En het elke keer maar weer uitleggen van dezelfde vragen. Koop een boek over de Islam en 95% van de vragen worden niet eens meer gesteld denk ik.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:31 schreef Bradley33 het volgende:
[..]
Van het weer, de mensen of van Wilders?
quote:Op maandag 23 maart 2009 11:36 schreef Burakius het volgende:
[..]
Neuh het weer is heerlijk. Ik hou van regen. Jammer dat het 's winters niet zoveel sneeuwt.
Heb je gelijk in, maar hoeveel mensen doen dat nou om een ander cultuur beter te begrijpen? Of het nou een christen is of moslim. Niet veel denk ik.quote:Ik word erg moe van de vooroordelen die men heeft tegenover de Islam. En het elke keer maar weer uitleggen van dezelfde vragen. Koop een boek over de Islam en 95% van de vragen worden niet eens meer gesteld denk ik.
Weinig Ergenoken nieuws in Nederland inderdaad, maar de Turkse nieuws is wel ERG partijdig en totaal niet objectief. Vooral de TRT kanalen zijn i.v.m NOS echt dramatisch slecht.quote:Verder de media die hier echt eenzijdig bericht geeft (als je in Turkije bent merk je opeens wat er in de wereld gebeurt. Ik heb neits over Ergenekon gehoord in het nieuws hoor. Net alsof het express wordt weggezet.).
Betrap ik mezelf ook vaak opquote:Het zeik-klimaat hier. Zeiken om de allerkleinste dingen. Dat mensen soms niets hebben om over te praten. Vaak hoor ik Neerlanders echt praten over dezelfde bullshit. Over het weer een uur praten is neit meer normaal man. En dan de verlaagde normen en waarden in dit land. Er is totaal geen menselijke waarde meer lijkt wel. Geen empathie. Kijk maar naar de reacties bij het neerstorten van dat vliegtuig bij Schiphol. Niet meer normaal toch? Net alsof het geen mensen zijn.
Je begrijpt toch dat dit in elk niet-Islamitisch land voorkomt? Het is geen vereiste dat élke Nederlander de Islam tot in de kleinste details kent. Als ik Boeddhist zou zijn, zou ik in turkije ook niet kunnen verwachten dat iedereen begrip toont danwel mij respecteert.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:36 schreef Burakius het volgende:
[..]
Neuh het weer is heerlijk. Ik hou van regen. Jammer dat het 's winters niet zoveel sneeuwt. Ik word erg moe van de vooroordelen die men heeft tegenover de Islam. En het elke keer maar weer uitleggen van dezelfde vragen. Koop een boek over de Islam en 95% van de vragen worden niet eens meer gesteld denk ik.
Dit zul je overal aantreffen. Ver van mijn bed, dus niet interessant (voor de gemiddelde persoon dan). In Nederland doet men tenminste niet aan censuur, zoals veel andere landen wel.quote:Verder de media die hier echt eenzijdig bericht geeft (als je in Turkije bent merk je opeens wat er in de wereld gebeurt. Ik heb neits over Ergenekon gehoord in het nieuws hoor. Net alsof het express wordt weggezet.).
Tsja, daar heb je waarschijnlijk een beetje gelijk in. De gemiddelde Nederlander houdt dan ook van normaal doen. Als er hier iemand doodgaat (door aanslag, of soldaat in het leger), zie je ook niet de hele stad huilend en krijsend over straat lopen. Dit komt op persoonlijke voorkeur neer denk ik.quote:Het zeik-klimaat hier. Zeiken om de allerkleinste dingen. Dat mensen soms niets hebben om over te praten. Vaak hoor ik Neerlanders echt praten over dezelfde bullshit. Over het weer een uur praten is neit meer normaal man. En dan de verlaagde normen en waarden in dit land. Er is totaal geen menselijke waarde meer lijkt wel. Geen empathie. Kijk maar naar de reacties bij het neerstorten van dat vliegtuig bij Schiphol. Niet meer normaal toch? Net alsof het geen mensen zijn.
Je begrijpt toch dat ik dan toch nog wel kan verlangen naar wat meer begrip en dialoog in Nederland. In Turkije heb ik juist het gevoel dat men toleranter is.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:59 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je begrijpt toch dat dit in elk niet-Islamitisch land voorkomt? Het is geen vereiste dat élke Nederlander de Islam tot in de kleinste details kent. Als ik Boeddhist zou zijn, zou ik in turkije ook niet kunnen verwachten dat iedereen begrip toont danwel mij respecteert.
[..]
Dit zul je overal aantreffen. Ver van mijn bed, dus niet interessant (voor de gemiddelde persoon dan). In Nederland doet men tenminste niet aan censuur, zoals veel andere landen wel.
[..]
Tsja, daar heb je waarschijnlijk een beetje gelijk in. De gemiddelde Nederlander houdt dan ook van normaal doen. Als er hier iemand doodgaat (door aanslag, of soldaat in het leger), zie je ook niet de hele stad huilend en krijsend over straat lopen. Dit komt op persoonlijke voorkeur neer denk ik.
Zelf heb ik heel veel mensen zien vertrekken uit NL omdat ze dachten dat het elders beter is. Ook mensen die hun roots in den vreemde hebben. Remigrerende allochtonen zullen in de meeste gevallen hun draai niet vinden daar toch enige cultuur, normen en waarden zijn ingeslopen in het land waar je opgegroeid bent. Het is voor velen geweldig om te zien als ze met vakantie zijn in hun rootsland dat het gras veel groener lijkt.quote:
Soms moet je eens snappen dat gelukkug zijn neit afhankelijk is van een goede overheid, maar van een goede leefklimaat. Die is veel minder in Nederland dan in Turkije (mijn mening). Het is gewoon veel "warmer".quote:Op maandag 23 maart 2009 12:39 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zelf heb ik heel veel mensen zien vertrekken uit NL omdat ze dachten dat het elders beter is. Ook mensen die hun roots in den vreemde hebben. Remigrerende allochtonen zullen in de meeste gevallen hun draai niet vinden daar toch enige cultuur, normen en waarden zijn ingeslopen in het land waar je opgegroeid bent. Het is voor velen geweldig om te zien als ze met vakantie zijn in hun rootsland dat het gras veel groener lijkt.
Lijkt, ja, tussen vakantie en daadwerkelijk wonen zit evenveel verschil als tussen leven en dood, meedraaien in de maatschappij, je eigen broek ophouden, de geneugten leren ondervinden van de bureaucratie, zonder smeergeld niets maar dan ook niets werkt, de tegenwerking van gemeenten en overheid, jaloezie in je omgeving, slechte zorgstelsel, mediacensuur, afspraken die niet worden nagekomen en zo kan ik nog wel een uur doorgaan met negatieve dingen opnoemen.
Uiteraard zijn er daartegenover ook veel positieve aspecten maar dat laat ik even voor wat het is.
Ik heb het vaker gezegd, NL is 1 van de beste landen ter wereld met voorzieningen en de totale zorg waar je in verhouding bijna NIETS voor betaalt.
Velen hebben ook de misvatting dat ze zomaar in het nieuwe systeem passen, geloof me, ook al ben je van dezelfde nationaliteit als je omgeving, je zult niet tot zelden 100% worden geaccepteerd. Je valt tussen het bekende wal en schip van cultuur en mentaliteitsverschil.
Nederland is per saldo een stuk toleranter dan Turkije, maar dat is iets wat veel mensen die denken over 'teruggaan' zich niet echt realiseren. Ze gaan eens per jaar of minder naar de plek van waar hun ouders vandaan kwamen, lekker gezellig bij de familie in een ruim huis in een schitterend klimaat en lekker eten. Behalve dat ze niet doorhebben dat de winkelier in de buurt hun een 'speciale' prijs rekent is er geen vuiltje aan de lucht.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:23 schreef Burakius het volgende:
[..]
Je begrijpt toch dat ik dan toch nog wel kan verlangen naar wat meer begrip en dialoog in Nederland. In Turkije heb ik juist het gevoel dat men toleranter is.
Misschien is Nederland wel wat voor mij zodra er meer kans is op een bedrijf hier op te richten. Nu kan het echt niet (studeer Civiele Techniek).
En natuurlijk dat Zaandam de hoofdstad is van Nederland en dat ik hou van mijn stad![]()
Turkije is niet de place to be als je geen geld hebt inderdaad. Er wordt echter hard gewerkt aan het zorgsysteem. Iets voor jou als Turk om daarbij te helpen?quote:Op maandag 23 maart 2009 12:47 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nederland is per saldo een stuk toleranter dan Turkije, maar dat is iets wat veel mensen die denken over 'teruggaan' zich niet echt realiseren. Ze gaan eens per jaar of minder naar de plek van waar hun ouders vandaan kwamen, lekker gezellig bij de familie in een ruim huis in een schitterend klimaat en lekker eten. Behalve dat ze niet doorhebben dat de winkelier in de buurt hun een 'speciale' prijs rekent is er geen vuiltje aan de lucht.
Maar als ze echt naar Turkije gaan om te wonen blijkt er plotseling een hele hoop niet zo fijn georganiseerd te zijn als in dat 'kille' Nederland. Blijkt er plotseling geen werkgever te zijn die echt in jouw fijne Hollandse opleiding geïnteresseerd is en maken mensen grapjes over je belabberde Turks. Dan leren ze plotseling de harde werkelijkheid over wat de uitspraak 'In Istanbul kun je van TL700 (¤325) per maand leven'. Dan merken ze plotseling dat het niet zo fijn is om de hele tijd als 'acik bankamatik' te worden gezien, ook al heb je eigenlijk helemaal niet zoveel geld. Dat het ronduit vervelend is om als loser te worden gezien omdat je het niet kon maken in Nederland en ook niet in Turkije.
Dit is een generalisatie natuurlijk, en sommige Turken die 'teruggaan' maken het in Turkije helemaal. Maar dat zijn wel de Turken die het ook in Nederland helemaal gemaakt zouden hebben. Mensen die het op elk willekeurig plekje op deze planeet ver zouden hebben geschopt. Maar de middenmaat die denkt dat het in Turkije allemaal veel beter is? Die komt er al snel achter dat ze moeten concurreren, en wel keihard, met het neusje van de zalm van de Turkse maatschappij.
Want laten we wel wezen, Turkije is een geweldig land om te leven, maar niet als je geen geld hebt.
Warmer ja, maar er is ook een allesbehalve warme onderstroom onder al die warmte. Ik breng ongeveer 1/3 van het jaar in Istanbul door en dat heeft een reden. Maar het ontgaat mij ook niet hoeveel mensen er aan de anti-depressiva zijn daar of hoeveel jonge mensen hun spanningen 'oplossen' door een mes in hun arm te zetten.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:43 schreef Burakius het volgende:
[..]
Soms moet je eens snappen dat gelukkug zijn neit afhankelijk is van een goede overheid, maar van een goede leefklimaat. Die is veel minder in Nederland dan in Turkije (mijn mening). Het is gewoon veel "warmer".
Ik ben geen Turk i.t.t. de hardnekkige geruchten daarover.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:48 schreef Burakius het volgende:
[..]
Turkije is niet de place to be als je geen geld hebt inderdaad. Er wordt echter hard gewerkt aan het zorgsysteem. Iets voor jou als Turk om daarbij te helpen?
Istanbulquote:Op maandag 23 maart 2009 12:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Warmer ja, maar er is ook een allesbehalve warme onderstroom onder al die warmte. Ik breng ongeveer 1/3 van het jaar in Istanbul door en dat heeft een reden. Maar het ontgaat mij ook niet hoeveel mensen er aan de anti-depressiva zijn daar of hoeveel jonge mensen hun spanningen 'oplossen' door een mes in hun arm te zetten.
Maar met het geld dat je hebt kom je wel verder dan met hetzelfde geld hier in Nederland.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:48 schreef Burakius het volgende:
[..]
Turkije is niet de place to be als je geen geld hebt inderdaad. Er wordt echter hard gewerkt aan het zorgsysteem. Iets voor jou als Turk om daarbij te helpen?
En die gaan helaas niet weg.quote:Op maandag 23 maart 2009 14:35 schreef Bradley33 het volgende:
Nederland is vol met idiote autochtonen.
Begin een revolutie en drijf al die kaaskoppen de zee in! Dat zal ze leren.quote:
Niet veel verder, Istanbul is qua prijsniveau niet veel lager dan Amsterdam. Als je daar ongeveer hetzelfde niveau wilt aanhouden als hier, dan heb je nagenoeg hetzelfde inkomen nodig. Met een modaal Turks inkomen heb je een levensstandaard die in Nederland te vergelijken valt met leven op net onder bijstandsniveau.quote:Op maandag 23 maart 2009 14:23 schreef HarryP het volgende:
[..]
Maar met het geld dat je hebt kom je wel verder dan met hetzelfde geld hier in Nederland.
jeetje je probeert echt alles te verwerpen, hoezo trotse turkquote:Op maandag 23 maart 2009 12:54 schreef Burakius het volgende:
[..]
Istanbul. Istanbul is dan ook het "Westerse" deel van Turken. Vandaar dat er zoveel depressiviteit is. Zie ook eerdere posts die ik heb gemaakt in het Turken topic over de toenemende depressiviteit in het Westen van Turkije door de verwestering. Zo te lezen bevestig jij het alleen maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |