abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67330583
Maar wat heeft deze discussie, die jij nu gewoon weer doorzet theMagnificent, voor toegevoegde waarde als het topic gaat over Nederturken die weer terug naar turkije willen?
Cool story, Hansel.
pi_67330828
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:32 schreef wikwakka2 het volgende:
Maar wat heeft deze discussie, die jij nu gewoon weer doorzet theMagnificent, voor toegevoegde waarde als het topic gaat over Nederturken die weer terug naar turkije willen?
Het bespreken van de politieke situatie in hedendaags Turkije lijkt mij toch wel redelijk ontopic. Dat is namelijk de situatie waar de Neder-Turken in terecht zullen komen als ze naar Turkije emigreren.
  maandag 23 maart 2009 @ 17:47:02 #128
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67331011
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:39 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Het bespreken van de politieke situatie in hedendaags Turkije lijkt mij toch wel redelijk ontopic. Dat is namelijk de situatie waar de Neder-Turken in terecht zullen komen als ze naar Turkije emigreren.
Mee eens. Nou, Turken, wat vinden jullie? Is Turkije steeds religieuzer en gaat dat uit de hand lopen?
Seek not greatness, but seek truth and you will find both. - Horace Mann
Absolutely Smooth Jazz - Kickin' Country - Broodje Krab
pi_67331094
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:47 schreef Bradley33 het volgende:

[..]

Mee eens. Nou, Turken, wat vinden jullie? Is Turkije steeds religieuzer en gaat dat uit de hand lopen?
Ik denk dat de Turkse moslims (neem bijvoorbeeld Burakius) dat alleen maar toejuichen, want hoe meer zieltjes het licht zien, hoe beter!
Cool story, Hansel.
pi_67331201
Jammer dat de discussie zo afdwaalt.
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:11 schreef Zienswijze het volgende:
De hoogopgeleiden vertrekken naar het buitenland. De laagopgeleiden, overlastgevende mensen en uitkeringstrekkers blijven hier. Is dat de kant op die Nederland wil? Blijkbaar wel, als het aan de politiek (van de SP tot aan Wilders) ligt.
Dit is volgens mij het belangrijkste punt van het verhaal. Zonde dat niemand erop in gaat.
  maandag 23 maart 2009 @ 17:56:00 #131
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67331244
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:47 schreef Bradley33 het volgende:

[..]

Het loop op, maar ik denk dat het op tijd zal stoppen
AFC AJAX
  maandag 23 maart 2009 @ 17:57:53 #132
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67331285
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:54 schreef Igen het volgende:
[..]

Dit is volgens mij het belangrijkste punt van het verhaal. Zonde dat niemand erop in gaat.
Wat valt er te zeggen dan? Dat lijkt inderdaad steeds meer het beeld dat we krijgen, op dit moment.

Hoewel we wel steeds meer hoger opgeleide Turken krijgen in Nederland, en dat zal alleen maar toe nemen. Die zullen echt niet allemaal Nederland willen verlaten.
AFC AJAX
  maandag 23 maart 2009 @ 18:00:41 #133
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67331355
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:54 schreef Igen het volgende:
[..]

Nou het gaat ook om de vraag waarom Turken naar Turkije gaan en het politieke en economische klimaat aldaar zou er iets mee te maken kunnen hebben (?).
Seek not greatness, but seek truth and you will find both. - Horace Mann
Absolutely Smooth Jazz - Kickin' Country - Broodje Krab
pi_67332019
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:00 schreef Bradley33 het volgende:

[..]

Nou het gaat ook om de vraag waarom Turken naar Turkije gaan en het politieke en economische klimaat aldaar zou er iets mee te maken kunnen hebben (?).
Juist.

Maar het topic gaat tot nu toe vooral over "mooi dat ze opgedonderd zijn" en "ze komen vast wel weer met hangende pootjes terug". Dat heeft niks tot weinig met dit probleem te maken.

Voor zover ik weet waren de gastarbeiders altijd al van plan om ooit terug te keren naar hun vaderland. Dat een deel dat ook daadwerkelijk doet is dus niet vreemd. En natuurlijk zijn juist de mensen die die terugtocht kunnen betalen de meer succesvolle allochtonen, die je wil houden, terwijl de arme, kansloze mislukkelingen overblijven, terwijl die nou net een blok aan het been zijn en voor overlast zorgen.

Daarom zou de politiek eens actief moeten proberen om hoogopgeleide allochtonen hier te houden. En niet alleen maar de aandacht richten op probleemjongeren en probleemwijken.
pi_67334000
Het Islamisme in Turkije neemt helemaal niet toe. Het Islamisme dat er is wordt wel zichtbaarder, maar tegelijkertijd zijn er steeds meer mensen die zich in de praktijk steeds seculierder opstellen.
pi_67334198
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:57 schreef msnk het volgende:

[..]

Wat valt er te zeggen dan? Dat lijkt inderdaad steeds meer het beeld dat we krijgen, op dit moment.

Hoewel we wel steeds meer hoger opgeleide Turken krijgen in Nederland, en dat zal alleen maar toe nemen. Die zullen echt niet allemaal Nederland willen verlaten.
Ik durf te stellen dat zeker 75% van de hoger opgeleide Turken in Nederland niet naar het buitenland zal gaan omdat ze hier uitstekend aan de bak kunnen en het hoge niveau van onderwijs voor hun kinderen, de uitstekende gezondheidszorg en de sociale zekerheid waaraan ze in Nederland aan gewend zijn in Turkije zeker niet terug zullen vinden.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 23 maart 2009 @ 20:09:22 #137
249713 Atlanticus
quintessenz
pi_67335401
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:30 schreef HiZ het volgende:
Het Islamisme in Turkije neemt helemaal niet toe. Het Islamisme dat er is wordt wel zichtbaarder, maar tegelijkertijd zijn er steeds meer mensen die zich in de praktijk steeds seculierder opstellen.
Klopt, en het opheffen van het hoofddoekjesverbod (dat geldig was in openbare ruimtes en universiteiten) in Turkije was best wel een goede liberale actie.
There is but one straight course, and that is to seek truth and pursue it steadily. - George Washington
*** Wiskunde Meisjes Blog *** CFR.org *** NRC.nl ***
pi_67335871
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:29 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja duh niemand heeft zin om 52% belasting te betalen. Geld wat toch alleen maar naar kansloze straatschoffies en dure projecten (zie Betuwelijn en Noord-Zuid lijn te Amsterdam) gaat. Een normaal mens dat hard gestudeerd heeft en hard moet werken voor z'n geld laat zich niet afpersen door de overheid met haar 52% belastingpercentage. Plus het gigantisch hoge BTW-tarief hier, plus de dure auto's hier, plus de dure huizen hier.
Het gaat niet alleen om macht en status .

Politiek Nederland (van de SP tot aan Wilders) moet zich eens diep achter de oren krabben waarom steeds meer hoogopgeleiden emigreren.
Maar de 52% belasting was geen enkel probleem toen je stufi kreeg.
Het gaat de Turken uit de OP denk ik vooral om de domme racisten zoals de PVV aanhang...

Het zijn wel quitters dat ze vertrekken uit Nederland. Maar ik kan het begrijpen dat ze geen zin meer hebben om in een land te verblijven waar een knettergekke pruikmans over 29 virtuele zetels beschikt en waar een dode pedohomo zoveel zetels haalt.
pi_67339739
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:28 schreef Igen het volgende:

[..]Daarom zou de politiek eens actief moeten proberen om hoogopgeleide allochtonen hier te houden. En niet alleen maar de aandacht richten op probleemjongeren en probleemwijken.
Juist. Iemand die het begrijpt. De hoogopgeleide (allochtoon) wordt een beetje aan z'n lot overgelaten + het negatieve imago waarmee ze kampen doordat een paar misbaksels rotzooi zit te trappen.
Er gaat alleen maar aandacht naar probleemjongeren, waar het meestal hun eigen schuld is dat ze niet succesvol zijn in de maatschappij.

Nederland is alleen maar goed in het binnenhalen van laagopgeleide mensen. Maar het behouden van hoogopgeleide mensen in het land of het aantrekken van hoogopgeleide mensen uit het buitenland, dat is niet het sterke punt van Nederland. Als Nederland de o zo gewilde kenniseconomie wilt worden, dan dient het meer te investeren in hoogopleide mensen, zowel in autochtone hoogopgeleiden als allochtone hoogopgeleiden. Nederland loopt in kennis steeds meer achter op andere landen. Als je naar Aziatische landen bijvoorbeeld kijkt: die komen in rap tempo op op het gebied qua kennis en innovatie. Maar ook Amerika en Canada doen het beter op dat gebied.
pi_67340057
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:21 schreef FloydP het volgende:

[..]

Maar de 52% belasting was geen enkel probleem toen je stufi kreeg.
Het gaat de Turken uit de OP denk ik vooral om de domme racisten zoals de PVV aanhang...

Het zijn wel quitters dat ze vertrekken uit Nederland. Maar ik kan het begrijpen dat ze geen zin meer hebben om in een land te verblijven waar een knettergekke pruikmans over 29 virtuele zetels beschikt en waar een dode pedohomo zoveel zetels haalt.
Ik heb liever dat het belastingtarief wordt verlaagd dan dat ik 48 maanden lang 90 euro (wauw ) studiefinanciering krijg + later 52% inkomstenbelasting. Dan ben je op lange termijn "voordeliger" uit.

Rascisten heb je in Europa altijd al, maar het is slechts een heel klein deel v/d bevolking. Het grootste deel v/d mensen die op de PVV stemt, is niet rascistisch. Ze stemmen meer uit onvrede op de PVV. Als de tradionele partijen de problemen in de samenleving hadden aangepakt, dan was er echt niet zoveel onvrede in de maatschappij en dan zou Wilders hooguit op 2 zetels uitkomen. En zou de intolerantie jegens allochtonen /moslims een heel stuk minder zijn.
  maandag 23 maart 2009 @ 22:12:45 #141
249713 Atlanticus
quintessenz
pi_67340144
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Er gaat alleen maar aandacht naar probleemjongeren, waar het meestal hun eigen schuld is dat ze niet succesvol zijn in de maatschappij.
[...]

Als Nederland de o zo gewilde kenniseconomie wilt worden, dan dient het meer te investeren in hoogopleide mensen, zowel in autochtone hoogopgeleiden als allochtone hoogopgeleiden. Nederland loopt in kennis steeds meer achter op andere landen.
Probeert men niet die probleemjongeren naar school te krijgen? En is het niet zo dat het kabinet die jongeren probeert te helpen, omdat die jongeren zichzelf niet kunnen/willen helpen?
En wat stel jij dan voor dat we met de allochtone probleemjeugd doen?

PS Ik vind Turken en Marokkanen prima mensen.
There is but one straight course, and that is to seek truth and pursue it steadily. - George Washington
pi_67340362
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Juist. Iemand die het begrijpt. De hoogopgeleide (allochtoon) wordt een beetje aan z'n lot overgelaten + het negatieve imago waarmee ze kampen doordat een paar misbaksels rotzooi zit te trappen.

Nederland is alleen maar goed in het binnenhalen van laagopgeleide mensen. Maar het behouden van hoogopgeleide mensen in het land of het aantrekken van hoogopgeleide mensen uit het buitenland, dat is niet het sterke punt van Nederland. Als Nederland de o zo gewilde kenniseconomie wilt worden, dan dient het meer te investeren in hoogopleide mensen, zowel in autochtone hoogopgeleiden als allochtone hoogopgeleiden. Nederland loopt in kennis steeds meer achter op andere landen. Als je naar Aziatische landen bijvoorbeeld kijkt: die komen in rap tempo op op het gebied qua kennis en innovatie. Maar ook Amerika en Canada doen het beter op dat gebied.
Hulde. Dit is inderdaad het probleem van Nl. Denk overigens niet dat alleen hoogopgeleide allochtonen hier last van hebben, deze hoogopgeleide autochtoon heeft ook grote moeite met dit soort belachelijk beleid.
pi_67340444
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:12 schreef Atlanticus het volgende:

[..]

Probeert men niet die probleemjongeren naar school te krijgen? En is het niet zo dat het kabinet die jongeren probeert te helpen, omdat die jongeren zichzelf niet kunnen/willen helpen?

Dat er relatief veel allochtone jongens op een laag niveau zitten op school of vroegtijdig school verlaten, ligt aan de mentaliteit van de jongens. Al die politici die in Bloemendaal en Wassenaar wonen, begrijpen slechts 0,1% van het allochtonenprobleem. Ze luisteren alleen maar naar de knuffelallochtonen, die de allochtonen vaak (onterecht) in een slachtofferrol plaatst.

Je moet kijken naar de mentaliteit van jongeren. Daarin moet je onderscheid maken. Jongeren die uit een instabiel gezin komen, het thuis niet makkelijk hebben, psychologische problemen hebben, MAAR wel ver willen komen op school/studie etc --> die moet je hulp bieden. Zij hebben de juiste mentaliteit, alleen hebben ze de omgeving ff tegen. Zijn gáán NIET op straat rotzooi trappen en zwembaden terroriseren. Zij zijn nette, goede jongens. Er wordt te weinig aandacht aan hen besteed, vind ik.
Maar er zijn ook jongeren die de hele dag stoer willen doen op straat, die continu voor overlast zorgen op straat en lawaai maken in zwembaden, EN die niet zoveel zin hebben in school/studie --> die moet je simpelweg de keuze stellen: of je gaat je gedragen en concentreren op studie of je rot maar op. Die jongens hebben de verkeerde mentaliteit. En naar mijn mening wordt er veel te veel aandacht en geld in hen gestoken. En er zijn heel wat knuffelallochtonen die deze jongens continu in bescherming nemen. Ook de eigen gemeenschap van bepaalde bevolkingsgroepen houdt dat soort jongens veel te vaak de hand boven het hoofd.

Je mag heus wel een lolletje trappen, dat doe ik ook, maar je hoofddoel moet zijn: ik wil succesvol worden in het leven zonder de maatschappij overlast te bezorgen.
Wat er bij veel allochtone jongens speelt, is de gangster- en straatcultuur. De jongens die daarin mee willen doen, hebben gewoon de verkeerde mentaliteit. Maar de politiek weet dit niet: de politiek denkt dat alle allochtone jongens zielig zijn.

Nogmaals: de meeste politici komen uit de rijke buurten buiten de grote steden en weten nauwelijks iets van niet-westerse culturen en niet-westerse religies af. Ze hebben ook slechts 0,1% kennis van het allochtonenprobleem.

[ Bericht 7% gewijzigd door Zienswijze op 23-03-2009 22:31:15 ]
pi_67340494
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:12 schreef Atlanticus het volgende:

[..]

Niets. Ze zoeken het zelf maar uit (binnen de grenzen van de wet). Dat is eigen verantwoordelijkheid. Die eigen verantwoordelijkheid wordt ze nu niet gegund (met nadeel voor zowel de allochtonen als autochtonen).
quote:
Dat is een belachelijke opvatting.

Ja, er zijn prima mensen van Turkse of Marokkaanse komaf, maar dat kun je niet veralgemeniseren.
  maandag 23 maart 2009 @ 22:28:38 #145
249713 Atlanticus
quintessenz
pi_67340764
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:21 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Niets. Ze zoeken het zelf maar uit (binnen de grenzen van de wet). Dat is eigen verantwoordelijkheid. Die eigen verantwoordelijkheid wordt ze nu niet gegund (met nadeel voor zowel de allochtonen als autochtonen).
[..]

Dat is een belachelijke opvatting.

Ja, er zijn prima mensen van Turkse of Marokkaanse komaf, maar dat kun je niet veralgemeniseren.
1.Ik had het niet tegen jou.
2.Ik vind Nederlanders prima mensen.
pi_67340947
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:28 schreef Atlanticus het volgende:

[..]

1.Ik had het niet tegen jou.
Ik mag toch wel antwoorden
quote:
2.Ik vind Nederlanders prima mensen.
Ik niet. De meeste Nederlanders vind ik prima mensen, maar er zijn er ook die ik niet moet. De nuance dus
  maandag 23 maart 2009 @ 22:34:51 #147
249713 Atlanticus
quintessenz
pi_67341062
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:19 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

[...]

Wat er bij veel allochtone jongens speelt, is de gangster- en straatcultuur. De jongens die daarin mee willen doen, hebben gewoon de verkeerde mentaliteit. Maar de politiek weet dit niet: de politiek denkt dat alle allochtone jongens zielig zijn.

Nogmaals: de meeste politici komen uit de rijke buurten buiten de grote steden en weten nauwelijks iets van niet-westerse culturen en niet-westerse religies af. Ze hebben ook slechts 0,1% kennis van het allochtonenprobleem.
Dat is deels wel waar, maar er zijn ook politici die zeggen dat allochtonen moeten oprotten als ze zich niet aan de wet houden (Wilders, Verdonk en meer). En idd de kennis over andere culturen is niet erg groot, maar de mensen die wel veel kennis hebben op dit gebied (een paar academici en een handjevol maatschappelijk werkers) worden niet naar geluisterd. Ook denk ik dat partijen als CDA, PvdA en VVD wel het probleem willen oplossen maar niet weten hoe het moet.
  maandag 23 maart 2009 @ 22:36:52 #148
249713 Atlanticus
quintessenz
pi_67341134
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik mag toch wel antwoorden
[..]

Ik niet. De meeste Nederlanders vind ik prima mensen, maar er zijn er ook die ik niet moet. De nuance dus
Ik maak ook maar een geintje, en die nuance is idd terecht. Maar als ik zeg dat ik een grote groep mensen (miljoenen) prima vind dan bedoel ik natuurlijk over het algemeen. Dat is spreektaal.
pi_67341356
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:34 schreef Atlanticus het volgende:

[..]

Dat is deels wel waar, maar er zijn ook politici die zeggen dat allochtonen moeten oprotten als ze zich niet aan de wet houden (Wilders, Verdonk en meer). En idd de kennis over andere culturen is niet erg groot, maar de mensen die wel veel kennis hebben op dit gebied (een paar academici en een handjevol maatschappelijk werkers) worden niet naar geluisterd. Ook denk ik dat partijen als CDA, PvdA en VVD wel het probleem willen oplossen maar niet weten hoe het moet.
Van mij mogen ze ook een harde straf krijgen, maar je moet die straf dan voor iedereen (dus voor allochtoon én autochtoon) laten gelden.
Ja, de mensen die wel kennis hebben van veel culturen, zijn vaak de "knuffelallochtoon". En met hen kom je ook niet heel erg ver, vind ik. Ik heb ook kennis van veel niet-westerse culturen + ik kan heel kritisch zijn, maar zulke mensen vind je heel erg weinig in de politiek. Meestal zijn zulke mensen op gemeentelijk niveau politiek, maar niet op op landelijk niveau politiek. Daarom vind ik ook geen enkele politieke partijen echt goed.

Ja klopt de CDA, PvdA, VVD, SP willen de problemen wel oplossen, maar ze hebben de mensen niet in hun partij die de problemen kán oplossen. En zelf hebben ze geen flauw benul van het allochtonenprobleem. Ze hebben geen kennis op dat gebied.
pi_67341435
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:34 schreef Atlanticus het volgende:

[..]

Dat is deels wel waar, maar er zijn ook politici die zeggen dat allochtonen moeten oprotten als ze zich niet aan de wet houden (Wilders, Verdonk en meer).
En dat is ook onzin. Het is tuig, maar het is wel óns tuig. Daar moeten we andere landen niet mee opzadelen. Overigens: in de toekomst moeten we natuurlijk wel proberen te voorkomen dat we dergelijke probleemfiguren binnenhalen.
quote:
En idd de kennis over andere culturen is niet erg groot, maar de mensen die wel veel kennis hebben op dit gebied (een paar academici en een handjevol maatschappelijk werkers) worden niet naar geluisterd. Ook denk ik dat partijen als CDA, PvdA en VVD wel het probleem willen oplossen maar niet weten hoe het moet.
Nee, helaas. Terwijl het volgens mij toch niet heel erg moeilijk is: volledig stoppen met pamperen, de allochtonen beschouwen en behandelen als volwaardige burgers en in de probleembuurten daadwerkelijk de wet gaan handhaven (dat is ook of met name van belang voor de goedwillenden!). Probleem is alleen dat er altijd oppositie is van de geitenwollensokkenbrigade, en die is juist in deze branche enorm sterkt vertegenwoordigd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')