abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67294775
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:08 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Ik ben het volledig met je eens
pi_67294855
Ik wens ze daar veel succes. Net als veel autochtone ondernemende en hoogopgeleide jonge Nederlanders kijken zij over de grens en gezien hun achtergrond is Turkije een aantrekkelijk land om zich te vestigen. Met de kansen en voorsprong die zij hier in Nederland hebben gekregen kunnen zij in Turkije hun voordeel mee opdoen.

Op zich zou het interessant zijn om te weten hoeveel spijtoptanten er van deze groep zijn.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_67294997
Turkije is natuurlijk een tof land, maar ik hoop dat ze zich er wel bewust van zijn dat de vrijheid van meningsuiting daar enigszins wordt ingeperkt door bepaalde taboe verklaarde onderwerpen, dat de overheid notoir onbetrouwbaar is en dat je als je in zaken gaat maar beter weinig bezwaar tegen smeergeld hebt.
pi_67295172
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
Turkije is natuurlijk een tof land, maar ik hoop dat ze zich er wel bewust van zijn dat de vrijheid van meningsuiting daar enigszins wordt ingeperkt door bepaalde taboe verklaarde onderwerpen, dat de overheid notoir onbetrouwbaar is en dat je als je in zaken gaat maar beter weinig bezwaar tegen smeergeld hebt.
Ja Turkije is natuurlijk wel een enigzins corrupt land en in Turkije is ook niet alles perfect geregeld. Maar blijkbaar weegt dat bij sommige hoogopgeleide Turken op tegen het leefklimaat in Nederland: hoge belastingen, kleine huizen, dure auto's, het weer, constant erop worden aangekeken op de rotzooi die straatratten uithalen etc. etc.
pi_67295339
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:25 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja Turkije is natuurlijk wel een enigzins corrupt land en in Turkije is ook niet alles perfect geregeld. Maar blijkbaar weegt dat bij sommige hoogopgeleide Turken op tegen het leefklimaat in Nederland: hoge belastingen, kleine huizen, dure auto's, het weer, constant erop worden aangekeken op de rotzooi die straatratten uithalen etc. etc.
Ja ik snap het ook wel maar als steeds meer hoger opgeleiden zo gaan denken hebben we straks een probleem. Er wordt wel veel geld in de opleiding gestoken maar er wordt niks van terug gezien.
pi_67295413
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:31 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ja ik snap het ook wel maar als steeds meer hoger opgeleiden zo gaan denken hebben we straks een probleem. Er wordt wel veel geld in de opleiding gestoken maar er wordt niks van terug gezien.
Onzin. Hoger opgeleiden zonder werkervaring zijn niks waard.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_67295449
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:31 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dan moet de Nederlandse politiek Nederland maar weer aantrekkelijk gaan maken voor hoogopgeleiden. Alleen voor uitkeringstrekkers en nutteloze straatratten is Nederland een paradijs.
pi_67295454
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:33 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

O, waarom krijgen ze dan een veel hoger salaris en betalen ze dus meer belasting?
pi_67295470
quote:

[..]

Misschien dat ze hier een paar jaar werkervaring opdoen en dan naar het buitenland gaan?
pi_67295636
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:35 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Misschien dat ze hier een paar jaar werkervaring opdoen en dan naar het buitenland gaan?
Ja, maar ik reageer op de uitspraak dat er niets van wordt teruggezien.
Greece
  zondag 22 maart 2009 @ 16:01:17 #61
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67296308
quote:

[..]

Dat is onzin. Tegenwoordig loopt bijna iedereen stage (mits die personen hun MSc of Master of Arts hebben behaald) of maakt een proefschrift (postdoc/PhD). Daarna kun je veelal werk vinden.
En HBO-ers kunnen meteen aan de bak (want beroepsgerichte opleiding met stage).
Juist managers hebben het moeilijk in een recessie.
Seek not greatness, but seek truth and you will find both. - Horace Mann
Absolutely Smooth Jazz - Kickin' Country - Broodje Krab
pi_67296338
quote:
Op zondag 22 maart 2009 16:01 schreef Bradley33 het volgende:

[..]

Dat is onzin. Tegenwoordig loopt bijna iedereen stage (mits die personen hun MSc of Master of Arts hebben behaald) of maakt een proefschrift (postdoc/PhD). Daarna kun je veelal werk vinden.
En HBO-ers kunnen meteen aan de bak (want beroepsgerichte opleiding met stage).
Juist managers hebben het moeilijk in een recessie.
Ik heb het dan ook niet over de situatie in Nederland.
Greece
  zondag 22 maart 2009 @ 16:08:58 #63
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67296535
quote:
Op zondag 22 maart 2009 16:02 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet over de situatie in Nederland.
Oh, ik dacht dat het om Turkse Nederlanders ging die hier een opleiding deden en dan in Turkije werk gingen zoeken? In Turkije is al decennia lang een tekort aan hoogopgeleiden.
pi_67296591
En ik ga ook
pi_67296692
Nou nou nou wat heeft de Nederlandse politiek dat toch weer goed voor elkaar gekregen. I.p.v. alle uitkeringstrekkers die eigenlijk wel kunnen werken, nutteloze straatcriminelen, asociale hooligans het land 'uit te pesten', pest men een deel van de hoogopgeleide autochtoon en allochtoon het land uit.
Het Nederlandse beleid klopt voor geen ene meter
  zondag 22 maart 2009 @ 16:18:31 #66
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67296875
Het beleid klopt wel. Nederland was immers te vol, nu wordt het ietsje minder vol.
Nu gaan lopen zeuren dat de verkeerden vertrekken? Wat een pathetisch idee.
pi_67297115
quote:
Op zondag 22 maart 2009 16:18 schreef Bradley33 het volgende:
Het beleid klopt wel. Nederland was immers te vol, nu wordt het ietsje minder vol.
Nu gaan lopen zeuren dat de verkeerden vertrekken? Wat een pathetisch idee.

Economisch gezien zou het voor een land beter zijn dat de hoogopgeleiden blijven en de uitkeringstrekkers die wel kunnen werken en de nutteloze straatcriminelen vertrekken. Het zou ook een hoop ergenis schelen bij de rest van de bevolking.
  zondag 22 maart 2009 @ 16:31:06 #68
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67297285
Ja uiteraard. Ik word al vrolijk van het idee.
  zondag 22 maart 2009 @ 16:36:23 #69
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_67297489
tvp
pi_67298238
Ik kan het hen niet kwalijk nemen, veel Nederlanders doen het namelijk ook. Alleen zie je wel vaak dat mensen binnen niet al te lange tijd met de staart tussen de benen terugkomen.
Cool story, Hansel.
pi_67318333
Ik ben een "hoogopgeleide" Turk en ik kan me eigenlijk wel vinden in Osman Gurbuz. Zelf ben ik ook van plan naar Turkije te gaan waar het inderdaad sociaal en economisch veel beter is. Dit betekent niet dat ik Nederlanders haat. Integendeel. Ik voel me een echte Zaandammer. Maar af en toe wordt ik zo moedeloos hier.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 23 maart 2009 @ 11:28:23 #72
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67318417
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
Nou... klinkt ongeveer even exotisch als Nederland.

Maar ze zeiden al: daar is het lekker weer.
Intelligent, but fucked up.
  maandag 23 maart 2009 @ 11:31:56 #73
247663 Bradley33
Learn to play
pi_67318537
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:25 schreef Burakius het volgende:
Ik ben een "hoogopgeleide" Turk en ik kan me eigenlijk wel vinden in Osman Gurbuz. Zelf ben ik ook van plan naar Turkije te gaan waar het inderdaad sociaal en economisch veel beter is. Dit betekent niet dat ik Nederlanders haat. Integendeel. Ik voel me een echte Zaandammer. Maar af en toe wordt ik zo moedeloos hier.
Van het weer, de mensen of van Wilders?
  maandag 23 maart 2009 @ 11:34:55 #74
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67318643
Turken die Nederland ontvluchten vanwege anti-sociale Turken Het zijn net Nederlanders
AFC AJAX
  maandag 23 maart 2009 @ 11:36:20 #75
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67318689
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:34 schreef msnk het volgende:
Turken die Nederland ontvluchten vanwege anti-sociale Turken Het zijn net Nederlanders
Bron?
Intelligent, but fucked up.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')