Ja Turkije is natuurlijk wel een enigzins corrupt land en in Turkije is ook niet alles perfect geregeld. Maar blijkbaar weegt dat bij sommige hoogopgeleide Turken op tegen het leefklimaat in Nederland: hoge belastingen, kleine huizen, dure auto's, het weer, constant erop worden aangekeken op de rotzooi die straatratten uithalen etc. etc.quote:Op zondag 22 maart 2009 15:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
Turkije is natuurlijk een tof land, maar ik hoop dat ze zich er wel bewust van zijn dat de vrijheid van meningsuiting daar enigszins wordt ingeperkt door bepaalde taboe verklaarde onderwerpen, dat de overheid notoir onbetrouwbaar is en dat je als je in zaken gaat maar beter weinig bezwaar tegen smeergeld hebt.
Ja ik snap het ook wel maar als steeds meer hoger opgeleiden zo gaan denken hebben we straks een probleem. Er wordt wel veel geld in de opleiding gestoken maar er wordt niks van terug gezien.quote:Op zondag 22 maart 2009 15:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja Turkije is natuurlijk wel een enigzins corrupt land en in Turkije is ook niet alles perfect geregeld. Maar blijkbaar weegt dat bij sommige hoogopgeleide Turken op tegen het leefklimaat in Nederland: hoge belastingen, kleine huizen, dure auto's, het weer, constant erop worden aangekeken op de rotzooi die straatratten uithalen etc. etc.
Onzin. Hoger opgeleiden zonder werkervaring zijn niks waard.quote:Op zondag 22 maart 2009 15:31 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ja ik snap het ook wel maar als steeds meer hoger opgeleiden zo gaan denken hebben we straks een probleem. Er wordt wel veel geld in de opleiding gestoken maar er wordt niks van terug gezien.
Dan moet de Nederlandse politiek Nederland maar weer aantrekkelijk gaan maken voor hoogopgeleiden. Alleen voor uitkeringstrekkers en nutteloze straatratten is Nederland een paradijs.quote:Op zondag 22 maart 2009 15:31 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja ik snap het ook wel maar als steeds meer hoger opgeleiden zo gaan denken hebben we straks een probleem. Er wordt wel veel geld in de opleiding gestoken maar er wordt niks van terug gezien.
O, waarom krijgen ze dan een veel hoger salaris en betalen ze dus meer belasting?quote:Op zondag 22 maart 2009 15:33 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Onzin. Hoger opgeleiden zonder werkervaring zijn niks waard.
Misschien dat ze hier een paar jaar werkervaring opdoen en dan naar het buitenland gaan?quote:Op zondag 22 maart 2009 15:33 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ja, maar ik reageer op de uitspraak dat er niets van wordt teruggezien.quote:Op zondag 22 maart 2009 15:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Misschien dat ze hier een paar jaar werkervaring opdoen en dan naar het buitenland gaan?
Dat is onzin. Tegenwoordig loopt bijna iedereen stage (mits die personen hun MSc of Master of Arts hebben behaald) of maakt een proefschrift (postdoc/PhD). Daarna kun je veelal werk vinden.quote:Op zondag 22 maart 2009 15:33 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over de situatie in Nederland.quote:Op zondag 22 maart 2009 16:01 schreef Bradley33 het volgende:
[..]
Dat is onzin. Tegenwoordig loopt bijna iedereen stage (mits die personen hun MSc of Master of Arts hebben behaald) of maakt een proefschrift (postdoc/PhD). Daarna kun je veelal werk vinden.
En HBO-ers kunnen meteen aan de bak (want beroepsgerichte opleiding met stage).
Juist managers hebben het moeilijk in een recessie.
Oh, ik dacht dat het om Turkse Nederlanders ging die hier een opleiding deden en dan in Turkije werk gingen zoeken? In Turkije is al decennia lang een tekort aan hoogopgeleiden.quote:Op zondag 22 maart 2009 16:02 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over de situatie in Nederland.
quote:Op zondag 22 maart 2009 16:18 schreef Bradley33 het volgende:
Het beleid klopt wel. Nederland was immers te vol, nu wordt het ietsje minder vol.
Nu gaan lopen zeuren dat de verkeerden vertrekken? Wat een pathetisch idee.
Nou... klinkt ongeveer even exotisch als Nederland.quote:Op zondag 22 maart 2009 15:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
Turkije is natuurlijk een tof land, maar ik hoop dat ze zich er wel bewust van zijn dat de vrijheid van meningsuiting daar enigszins wordt ingeperkt door bepaalde taboe verklaarde onderwerpen, dat de overheid notoir onbetrouwbaar is en dat je als je in zaken gaat maar beter weinig bezwaar tegen smeergeld hebt.
Van het weer, de mensen of van Wilders?quote:Op maandag 23 maart 2009 11:25 schreef Burakius het volgende:
Ik ben een "hoogopgeleide" Turk en ik kan me eigenlijk wel vinden in Osman Gurbuz. Zelf ben ik ook van plan naar Turkije te gaan waar het inderdaad sociaal en economisch veel beter is. Dit betekent niet dat ik Nederlanders haat. Integendeel. Ik voel me een echte Zaandammer. Maar af en toe wordt ik zo moedeloos hier.
Bron?quote:Op maandag 23 maart 2009 11:34 schreef msnk het volgende:
Turken die Nederland ontvluchten vanwege anti-sociale TurkenHet zijn net Nederlanders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |