Inderdaad, goed gezien. Belangrijk genoeg om aan te kaarten. Als de gemiddelde autochtoon zo nationalistisch ("trots") was als de gemiddelde Turk, dan zou politiek Den Haag te klein zijn en Wilders een lachertje.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Probeer je het nog eens? Trolletje.
'In Turkije ligt voor ons de uitdaging'
quote:
Is het ook arrogantie als ze gelijk hebben, of niet?quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van arrogantie en daar hebben bepaalde Turken doorgaans een handje van. Helemaal als het gaat om hun land.
Vraag het aan de Turken die in Tanger wonen, of aan de Chinezen in Martil.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is het ook arrogantie als ze gelijk hebben, of niet?
Gelijk waarmee?quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is het ook arrogantie als ze gelijk hebben, of niet?
Alleen was ik dus geen Turk en is het domweg zo dat Turkije economisch veel interessanter is dan Marokko.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Typisch Turkse reactie als je het mij vraagt, de ontwikkeling dat hoogopgeleiden terugkeren is niet alleen te zien bij de Turken in Nederland hoor, ook steeds meer Marokkanen keren terug - al dan niet hoogopgeleid. Logisch ook, dit is een verzadigde markt.
Maak daar maar van dat Marokko een perifere positie inneemt in de wereldeconomie; Turkije niet.quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Alleen was ik dus geen Turk en is het domweg zo dat Turkije economisch veel interessanter is dan Marokko.
Dat probleem is inherent aan de dubbele paspoorten. Mensen houden de keuze, en kiezen dus wat hen het beste uitkomt. Hun ouders kozen voor Nederland en vermoedelijk voor de zekerheden die erbij horen en het onderwijs. Die kinderen hebben dan dat onderwijs gehad en keizen voor of het belastingtarief in Turkije, of het weer, of wat dan ook.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 23:49 schreef LXIV het volgende:
Logisch dat die jongeren weggaan. Turkije is een prachtig land, heerlijk klimaat, lekkere en verse groenten, vriendelijke mensen en een relaxte levensstijl.
Maar we moeten toch juist ons best doen om die ondernemende, hoger opgeleidde Turkse jongeren voor Nederland te bewaren. Want die hebben we misschien nog harder nodig dan dezelfde Nederlandse jongeren. Het is toch eigenlijk te gek dat zij in een land als Turkije meer toekomst zien dan in Nederland?
Wat was er dan zo typisch Turks aan zijn reactie? En zijn dergelijke reacties voorbehouden aan Turken?quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan kan het nog wel een typisch Turkse reactie zijn.
Voor een groot bedrijf dat een nieuw product heeft en een nieuwe afzetmarkt wil aanboren wellicht. Bovendien heeft een dergelijke constatering (ook al zou deze waar zijn), niets te maken met:quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Alleen was ik dus geen Turk en is het domweg zo dat Turkije economisch veel interessanter is dan Marokko.
Dat is dus gewoonweg nonsens. Zoals ik al zei, zeg dat maar even tegen de Turken zeggen die kennelijk meer potentie zien in de exploderende huizenhandel en bouw van infrastructuur in Marokko, dan in Turkije. Als men iets te bieden heeft, kan men in elk land ter wereld aan de bak.quote:Het verschil tussen Marokko en Turkije is dat er in Turkije voor mensen die echt iets te bieden hebben serieus geld te verdienen is.
Altijd mooi om te zien; de dubbele moraal van veel Turken. Zodra Hollanders zich in dit soort bewoordingen uitlaten over Turkije, zijn het racisten. Echter, zodra een Turk de kans krijgt om Turkije op te hemelen (of te vergelijken met bijvoorbeeld Marokko), vertoont deze een superioriteitsgevoel waar zelfs Wilders niet aan kan tippen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:47 schreef Burakius het volgende:
Vergeleken met Turkije is Marokko niet een 3e , maar 6e wereldland.
Kan niet. Wij Hollands Turken/Turkse Hollanders zijn trots op Holland én Turkije.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:49 schreef cultheld het volgende:
[..]
Altijd mooi om te zien; de dubbele moraal van veel Turken. Zodra Hollanders zich in dit soort bewoordingen uitlaten over Turkije, zijn het racisten. Echter, zodra een Turk de kans krijgt om Turkije op te hemelen (of te vergelijken met bijvoorbeeld Marokko), vertoont deze een superioriteitsgevoel waar zelfs Wilders niet aan kan tippen.
eh Iran en Mexico zijn sterk. Kazachstan vat ik ook nietquote:Op woensdag 25 maart 2009 14:49 schreef msnk het volgende:
Turkije net zoveel als Iran, Mexico en Kazachstan. Dat is niet echt euh.. Iets om naar huis te schrijven
Volgens mij mis je het punt een beetjequote:Op woensdag 25 maart 2009 14:52 schreef Burakius het volgende:
[..]
Kan niet. Wij Hollands Turken/Turkse Hollanders zijn trots op Holland én Turkije.
En wat heeft Roemenië dan? Die hebben ook net zoveel...quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:55 schreef Atlanticus het volgende:
Kazachstan heeft olie, gas en een lanceerplatform.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |