Het heeft volgens mij ook wel te maken met de Nederlandse mentaliteit. De zesjescultuur en het "Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg."quote:Op maandag 23 maart 2009 22:18 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hulde. Dit is inderdaad het probleem van Nl. Denk overigens niet dat alleen hoogopgeleide allochtonen hier last van hebben, deze hoogopgeleide autochtoon heeft ook grote moeite met dit soort belachelijk beleid.
Exactlyquote:Op maandag 23 maart 2009 22:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Het heeft volgens mij ook wel te maken met de Nederlandse mentaliteit. De zesjescultuur en het "Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg."
Die zesjescultuur wordt de kinderen al vanaf de basisschool met de paplepel ingegoten. De slechtste leerlingen krijgen urenlang individueel bijles, terwijl de besten die eerder klaar zijn rotklusjes voor de conciërge mogen opknappen.
En zo gaat dat door tot en met de universiteit. Daar is het cool om een 5,5 op de herkansing te halen. En uiteraard ga je niet voor een 10, want die geeft een hoogleraar je toch niet.
In andere landen is dat niet zo, tenminste niet op het VWO en WO. Daar doe je je best, daar ga je voor een 10, daar krijgen de besten ook een 10, en die zijn daar trots op. Eén zo'n land is de VS. Maar bijvoorbeeld in Duitsland is het net zo.
En wat de probleemjongeren betreft: die moet je op een of andere manier laten inzien dat het zo niet werkt.
Een vriend van mij had de boel op school verknald en kreeg een leerbaan als keukenhulpje in een ziekenhuis. Elke dag om half zes 's middags zat hij helemaal uitgeteld in de tram terug naar huis, en in het weekend was het uitrusten in plaats van uitgaan. Op den duur besefte hij zich dat hij verkeerd bezig was geweest en is toen alsnog zijn VWO-diploma gaan halen. Eind goed, al goed.
Maar vaak loopt het slechter af. Genoeg anderen komen bijvoorbeeld in de bijstand terecht en blijven daarin hangen.
Je kunt ze dan keihard laten vallen, van "zoek het zelf maar uit", maar daar heeft volgens mij niemand wat aan. Je bent dan al te laat. Die vriend van mij had ook eerder moeten inzien dat hij niet verstandig bezig was.
Alleen heb ik geen flauw idee hoe je dat moet aanpakken. Immers, welke scholier luistert nou écht naar een bemoeizuchtig iemand voor de klas?
Je hebt daar gelijk in, ik beweer ook niet dat het niet ons tuig is.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:44 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
En dat is ook onzin. Het is tuig, maar het is wel óns tuig. Daar moeten we andere landen niet mee opzadelen. Overigens: in de toekomst moeten we natuurlijk wel proberen te voorkomen dat we dergelijke probleemfiguren binnenhalen.
Ik weet nooit zo goed wie er precies gepamperd wordt en waarom... Het lijkt me dat je moet straffen maar dat je ook moet zorgen dat die lui naar school gaan en overdag wat te doen hebben. Je moet dus streng zijn maar ook een beetje creatief "links" helpen.quote:[..]
Nee, helaas. Terwijl het volgens mij toch niet heel erg moeilijk is: volledig stoppen met pamperen, de allochtonen beschouwen en behandelen als volwaardige burgers en in de probleembuurten daadwerkelijk de wet gaan handhaven (dat is ook of met name van belang voor de goedwillenden!). Probleem is alleen dat er altijd oppositie is van de geitenwollensokkenbrigade, en die is juist in deze branche enorm sterkt vertegenwoordigd.
Naar school gaan is je eigen verantwoordelijkheid. En overdag wat te doen hebben ook. Er zijn genoeg dingen te doen zonder andere mensen lastig te vallen. Jongeren zijn geen kleuters meerquote:Op maandag 23 maart 2009 23:07 schreef Atlanticus het volgende:
[..]
Je hebt daar gelijk in, ik beweer ook niet dat het niet ons tuig is.
[..]
Ik weet nooit zo goed wie er precies gepamperd wordt en waarom... Het lijkt me dat je moet straffen maar dat je ook moet zorgen dat die lui naar school gaan en overdag wat te doen hebben. Je moet dus streng zijn maar ook een beetje creatief "links" helpen.
Precies mijn punt.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:31 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij is het 'allochtonenprobleem' in Nederland vooral een probleem omdat er zoveel knuffelallochtonen en hun autochtone meehuilers mee uit de bijstand worden gehouden. Als ik zo'n droplul als Rabbae hoor ouwehoeren op TV voel ik gewoon de integratie weer een jaar in z'n achteruit gaan.
Wat er hier in Nederland nodig is, is een immigratie-beleid dat ophoudt om initiatief te bestraffen en passief gedrag te belonen. Voor mij mag iedere immigrant die hier niet zijn eigen broek op kan houden op straat doodhongeren. De rest wens ik veel succes met het leveren van een echte bijdrage aan de samenleving.
Ik durf te wedden dat we bij zo'n beleid binnen de kortste keren geen 'inburgeringscursussen en taaleisen' meer nodig hebben.
Zo ken ik ook studenten die zeuren dat hun studie te makkelijk is (20 +/- uur studie per week) en vervolgens nooit een extra boek lezen of een 10 proberen te halen.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Precies mijn punt.
De Nederlandse maatschappij is gewoon veel en veel te verwend. Op zich is dat geen punt, tenminsten bij de mensen die gewoon hun best doen zonder andere mensen overlast te geven. Dan vind ik het niet erg.
Maar de mensen die hun kansen niet grijpen en zeuren dat ze de hele dag niks te doen hebben (@ bepaalde hangjongeren), dan denk ik rot gewoon op. En het schaamteloze is ook nog dat er knuffelallochtonen en knuffelautochtonen zijn, die dat soort mensen gaan "verdedigen". Ik zou die knuffelallochtonen en knuffelautochtonen eens het advies geven: ga eens een keer naar een echt derdewereldland in Zuid-Amerika, Azie of Afrika (dus geen Turkije, maar een echt derdewereldland), dan zie je dat mensen het in Nederland ongelofelijk goed hebben.
*maakt bijdehandte opmerking*quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:57 schreef bijdehand het volgende:
Ze willen weg omdat ze geen uitkering meer nodig hebben
Nee, die gaan niet wegquote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:26 schreef Atlanticus het volgende:
[..]
*maakt bijdehandte opmerking*
Fout! Dat zijn Marokkanen!
In Marokko kan je nog mensensmokkelaar worden enzo.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:30 schreef HiZ het volgende:
Het verschil tussen Marokko en Turkije is dat er in Turkije voor mensen die echt iets te bieden hebben serieus geld te verdienen is.
Dat is de wet van de remmende voorsprong. Turkije heeft nog een inhaalslag te gaan qua ontwikkeling, dus is er meer ruimte voor groei.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 23:49 schreef LXIV het volgende:
Het is toch eigenlijk te gek dat zij in een land als Turkije meer toekomst zien dan in Nederland?
Ach ja, ze maken het er zelf naar...quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:40 schreef Ghazi het volgende:
En Nederland wordt opgescheept met de overgebleven tuig-turken - en marokkanen, ander buitenlands en binnenlands gespuis en niet te vergeten de Nederlandse Tokkies, die alleen van hun luie reet afkomen als ze naar de wc moeten.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:30 schreef HiZ het volgende:
Het verschil tussen Marokko en Turkije is dat er in Turkije voor mensen die echt iets te bieden hebben serieus geld te verdienen is.
Houden Turken en Marokkanen niet zo van elkaar? Dit soort reacties kom ik wel vaker tegen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Typisch Turkse reactie als je het mij vraagt, de ontwikkeling dat hoogopgeleiden terugkeren is niet alleen te zien bij de Turken in Nederland hoor, ook Marokkanen keren terug.
Waarom denk je dat we tegen generalisaties zijn?quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:31 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Houden Turken en Marokkanen niet zo van elkaar? Dit soort reacties kom ik wel vaker tegen.
Ik hou niet zo van arrogantie en daar hebben bepaalde Turken doorgaans een handje van. Helemaal als het gaat om hun land.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:31 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Houden Turken en Marokkanen niet zo van elkaar? Dit soort reacties kom ik wel vaker tegen.
Ik proef wel vaak groot-Turks nationalisme. Of ze hebben het over Ottomanen of zijn eventueel ook nog Grijze Wolf-aanhangers. Je moet eens bij ze proberen het balletje op te gooien of het een goed idee zou zijn om eens over Koerdistan na te denken. Dat kan toch echt niet, stel je voor dat het Grote Turkije een beetje minder oppervlakte zou hebben.......quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van arrogantie en daar hebben bepaalde Turken doorgaans een handje van. Helemaal als het gaat om hun land.
Probeer je het nog eens? Trolletje.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:06 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik proef wel vaak groot-Turks nationalisme. Of ze hebben het over Ottomanen of zijn eventueel ook nog Grijze Wolf-aanhangers. Je moet eens bij ze proberen het balletje op te gooien of het een goed idee zou zijn om eens over Koerdistan na te denken. Dat kan toch echt niet, stel je voor dat het Grote Turkije een beetje minder oppervlakte zou hebben.......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |