abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67168418
quote:
Platini geeft steun aan BeNe-Liga

Voorzitter van de Europese voetbalbond UEFA Michel Platini pleit voor de samensmelting van de Nederlandse met de Belgische voetbalcompetitie.

De samensmelting van beide competities is volgens hem noodzakelijk omdat de toplanden steeds meer afstand nemen van kleine voetballanden. Dat bleek de voorbije week eens te meer toen liefst vier Engelse ploegen zich plaatsten voor d Champions League.

Statuten
"In het voormalige Joegoslavië had je fantastische wedstrijden", zegt Platini in Voetbal International. "Nu is alles opgesplitst. Ik heb daarom al eens gesproken over de Balkan-competitie. Nederland en België samen is ook een idee. Nu kan dat niet volgens de statuten van de UEFA. Maar het is wel iets waarop we moeten studeren om Europese voetbal zo sterk mogelijk te krijgen."

Directeur Henk Kesler is niet wild van de plannen. "Jaren geleden is dit al uitgezocht", verwijst hij naar de plannen van toenmalig PSV-voorzitter Harry van Raaij voor een Beneliga. "Dat wilden de clubs toen niet. Persoonlijk geloof ik er niet in, ik vind het visionair denken."
Poll: Ben jij voor een BeNe-liga?
  • Ja
  • Nee
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 99% gewijzigd door Blawh op 18-03-2009 13:43:24 ]
  •   woensdag 18 maart 2009 @ 13:31:00 #2
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67168459
    Nou wat mij betreft hoe eerder hoe beter
      woensdag 18 maart 2009 @ 13:33:46 #3
    232678 John.Milton
    Vanity is my favorite sin
    pi_67168555
    Dat zou geen slecht initiatief zijn en vergroot de kansen op de organisatie van een EK/WK natuurlijk.
    pi_67168566
    Ik vind het steeds meer een moeilijke discussie
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
      woensdag 18 maart 2009 @ 13:35:15 #5
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67168613
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 13:34 schreef EnGCatjuh het volgende:
    Ik vind het steeds meer een moeilijke discussie
    Idd het zal veel voordelen hebben maar ook nadelen. Maar voor mij als Ajax supporter zijn er natuurlijk veel meer leuke uitwedstrijden. En het niveau zal hard omhoog gaan.
    pi_67168655
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 13:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

2 of 3 clubs die wat toevoegen ik tel er toch zo snel al 6 die echt wat zouden toevoegen aan de Eredivisie.
    Welke clubs?

Naar mijn weten zijn er maar 4 clubs in België met een begroting hoger dan 10 miljoen, waarvan slechts 2 met een begroting hoger dan 20 miljoen.

Daarnaast hebben Belgisce clubs belastingvoordeel t.o.v. Nederlandse clubs, ze hebben voordeel m.b.t. Non-EU spelers en ze hebben voordeel van de regel waarbij in ruil voor de niet meer dan logische gelijkschakeling van de belastingschalen voor buitenlandse en Belgische professionele sportbeoefenaars de profclubs vanaf dit jaar liefst 80 procent van de bedrijfsvoorheffing van de staat kunnen terugvorderen.

Welke clubs hebben nog steeds een structurele toegevoegde waarde als deze voordelen komen te vervallen?
    pi_67168700
    Een tweede BeNeliga heeft in mijn ogen geen meerwaarde. Ik zou gewoon één BeNeliga doen en de clubs die daar niet in meedoen in een nationale divisie zetten, samen met de grotere Eerste Divisie clubs die bestaansrecht hebben (RKC, VVV, Cambuur, Den Bosch, MVV, Excelsior, FC Zwollle, Go Ahead en RBC). Daaronder krijg je dan de topklasse.

In de BeNeliga komen 18 clubs, 11 Nederlandse en 7 Belgische. Om te bepalen wie hierin mogen spelen zou ik naar de prestaties, CPM-index en begroting kijken. Dan zou je bijvoorbeeld tot dit deelnemersveld kunnen komen:

Nederland:
    Ajax
    Feyenoord
    PSV
    AZ
    FC Twente
    SC Heerenveen
    FC Groningen
    NAC
    FC Utrecht
    NEC
    Vitesse

België:
    RCS Anderlecht
    Standard Liege
    Club Brugge
    Racing Genk
    AA Gent
    GBA
    Charleroi

Een groot voordeel is dat je eigenlijk alleen sterke clubs tegenkomt. Je zult zien dat er een brede top en subtop ontstaat en dat is goed voor het niveau. Eigenlijk een beetje hetzelfde als in Frankrijk (zonder Lyon) en Duitsland (zonder Bayern). Elke week heb je wel een topduel en de wedstrijden waarin je zonder moeite even met 5-0 wint zijn op één hand te tellen. De weerstand neemt toe. Daarom denk ik dat de spelers eerder voor deze competitie kiezen om zich te ontwikkelen. Een opleidingscompetitie zal je altijd blijven maar ik hoop dat we op deze manier de betere talenten kunnen halen uit het buitenland ipv veelal tweede garnituur.

Ik denk ook dat de inkomsten hoger komen te liggen. Je markt wordt vergroot naar 28 miljoen mensen. Ipv twee relatief kleine bedragen tv-geld te verdelen over 36 clubs verdeel je in een BeNeliga een groter bedrag aan tv-geld over 18 clubs. Ook zal de competitie interessanter zijn voor het buitenland.

Vervolgens krijg je ook een hele mooie nationale divisie zonder clubs die het predikaat BVO niet waard zijn (18 clubs, eventueel 20):

ADO
    Willem II
    Roda JC
    Sparta
    Heracles
    De Graafschap
    Volendam
    RKC Waalwijk
    VVV
    Cambuur
    FC Den Bosch
    MVV
    Excelsior
    FC Zwollle
    Go Ahead
    RBC
    FC Emmen
    Helmond Sport
      woensdag 18 maart 2009 @ 13:40:43 #8
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67168769
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 13:38 schreef X_zibiT het volgende:
    Een tweede BeNeliga heeft in mijn ogen geen meerwaarde. Ik zou gewoon één BeNeliga doen en de clubs die daar niet in meedoen in een nationale divisie zetten, samen met de grotere Eerste Divisie clubs die bestaansrecht hebben (RKC, VVV, Cambuur, Den Bosch, MVV, Excelsior, FC Zwollle, Go Ahead en RBC). Daaronder krijg je dan de topklasse.

In de BeNeliga komen 18 clubs, 11 Nederlandse en 7 Belgische. Om te bepalen wie hierin mogen spelen zou ik naar de prestaties, CPM-index en begroting kijken. Dan zou je bijvoorbeeld tot dit deelnemersveld kunnen komen:

Nederland:
    Ajax
    Feyenoord
    PSV
    AZ
    FC Twente
    SC Heerenveen
    FC Groningen
    NAC
    FC Utrecht
    NEC
    Vitesse

België:
    RCS Anderlecht
    Standard Liege
    Club Brugge
    Racing Genk
    AA Gent
    GBA
    Charleroi

Een groot voordeel is dat je eigenlijk alleen sterke clubs tegenkomt. Je zult zien dat er een brede top en subtop ontstaat en dat is goed voor het niveau. Eigenlijk een beetje hetzelfde als in Frankrijk (zonder Lyon) en Duitsland (zonder Bayern). Elke week heb je wel een topduel en de wedstrijden waarin je zonder moeite even met 5-0 wint zijn op één hand te tellen. De weerstand neemt toe. Daarom denk ik dat de spelers eerder voor deze competitie kiezen om zich te ontwikkelen. Een opleidingscompetitie zal je altijd blijven maar ik hoop dat we op deze manier de betere talenten kunnen halen uit het buitenland ipv veelal tweede garnituur.

Ik denk ook dat de inkomsten hoger komen te liggen. Je markt wordt vergroot naar 28 miljoen mensen. Ipv twee relatief kleine bedragen tv-geld te verdelen over 36 clubs verdeel je in een BeNeliga een groter bedrag aan tv-geld over 18 clubs. Ook zal de competitie interessanter zijn voor het buitenland.

Vervolgens krijg je ook een hele mooie nationale divisie zonder clubs die het predikaat BVO niet waard zijn (18 clubs, eventueel 20):

ADO
    Willem II
    Roda JC
    Sparta
    Heracles
    De Graafschap
    Volendam
    RKC Waalwijk
    VVV
    Cambuur
    FC Den Bosch
    MVV
    Excelsior
    FC Zwollle
    Go Ahead
    RBC
    FC Emmen
    Helmond Sport
    In het model wat jij schetst hebben de Belgische clubs natuurlijk minder voordeel omdat ze maar 7 clubs in de BeNe-liga hebben. Gewoon 9 van allebei is veel verstandiger.
      woensdag 18 maart 2009 @ 13:42:20 #9
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67168919
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 13:38 schreef X_zibiT het volgende:
    Een tweede BeNeliga heeft in mijn ogen geen meerwaarde. Ik zou gewoon één BeNeliga doen en de clubs die daar niet in meedoen in een nationale divisie zetten, samen met de grotere Eerste Divisie clubs die bestaansrecht hebben. Daaronder krijg je dan de topklasse.
    Ben ik met je eens.

Ik zou trouwens naar een competitie willen met 20 ploegen, 12 Nederlandse en 8 Belgische.
    pi_67168928
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 13:40 schreef LitmanenAFCA het volgende:
    Gewoon 9 van allebei is veel verstandiger.
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 13:36 schreef Blawh het volgende:

Welke clubs?

Naar mijn weten zijn er maar 4 clubs in België met een begroting hoger dan 10 miljoen, waarvan slechts 2 met een begroting hoger dan 20 miljoen.

Daarnaast hebben Belgisce clubs belastingvoordeel t.o.v. Nederlandse clubs, ze hebben voordeel m.b.t. Non-EU spelers en ze hebben voordeel van de regel waarbij in ruil voor de niet meer dan logische gelijkschakeling van de belastingschalen voor buitenlandse en Belgische professionele sportbeoefenaars de profclubs vanaf dit jaar liefst 80 procent van de bedrijfsvoorheffing van de staat kunnen terugvorderen.

Welke clubs hebben nog steeds een structurele toegevoegde waarde als deze voordelen komen te vervallen?
      woensdag 18 maart 2009 @ 13:48:36 #12
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67169006
    Nogmaals Begroting zegt mij niet zo heel veel. Het gaat om de spelers en hoe die presteren. Ajax heeft al jaren de grootste begroting van Nederland maar die worden toch ook niet Automatisch kampioen. Zelfde geld voor bijvoorbeeld Man City en Real Madrid.
    pi_67169040
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 11:55 schreef LitmanenAFCA het volgende:
    Als je 2 competities zou maken zou je zoiets krijgen

1ste divisie:

AZ
    Ajax
    FC twente
    PSV
    NEC
    NAC
    Utrecht
    Heerenveen
    Groningen
    Standard
    Anderlecht
    Club Brugge
    Genk
    AA Gent
    Westerlo
    Zulte-Waregem
    Lokeren
    Germinal

2de divisie

Vitesse
    NEC
    Willem II
    ADO
    Heracles
    Sparta
    Roda JC
    Volendam
    Graafschap
    Mechelen
    Mouscron
    Cercle
    KV Kortrijk
    Charleroi
    KV Dender
    Roeselare
    Tubize
    Mons

Dit levert toch gewoon 2 hele sterke competities op met teams die elkaar naar een hoger niveau tillen. Natuurlijk moet een club als Feyenoord hier in de 1e divisie spelen maar die zullen vanzelf promoveren vanuit de 2de divisie.
    .

Ik moet er niet aan denken, die belgische clubs boeien mij totaal niet.
    Beetje je eigen clubs (sommigen met veel historie) een dolk in de rug steken zeker?

Zelden zo'n dwaas idee gehoord.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_67169043
    quote:
    In het model wat jij schetst hebben de Belgische clubs natuurlijk minder voordeel omdat ze maar 7 clubs in de BeNe-liga hebben. Gewoon 9 van allebei is veel verstandiger.
    Misschien wel maar de Nederlandse competitie is wel beter natuurlijk. Clubs als Westerlo, Cercle ect schat ik minder in als NEC en Vitesse. Je moet vind ik zorgen voor een zo sterk mogelijk deelnemersveld.

Dit zijn trouwens de begrotingen. Er zit veel verschil in maar je moet ook rekening houden met de lagere tv rechten in België en je moet ook nadenken dat er daar straks nog nieuwe stadions gebouwd worden bij Gent (20k), Standard (40k) en waarschijnlijk ook Brugge (40k) en Genk (stadionuitbreiding 30k). Dan komen ze snel dichterbij.
    quote:
    Begrotingen Eredivisie seizoen 2008/2009:
    1. Ajax (65 miljoen euro)
    2. PSV (63 miljoen euro)
    3. Feyenoord (45,9 miljoen euro)
    4. sc Heerenveen / AZ / FC Twente (28 miljoen euro)
    7. FC Groningen (16,7 miljoen euro)
    8. FC Utrecht (16,5 miljoen euro)
    9. Vitesse (15,3 miljoen euro)
    10. NAC Breda (13,5 miljoen euro)
    11. NEC (12,7 miljoen euro)
    12. Willem II (12,5 miljoen euro)
    13. Roda JC / ADO Den Haag (12 miljoen euro)
    15. Sparta (10,5 miljoen euro)
    16. De Graafschap (9,8 miljoen euro)
    17. Heracles Almelo (8,5 miljoen euro)
    18. FC Volendam (5,1 miljoen euro)

(Bron: voetbalprimeur.nl)

De Belgische Jupilerleague.

Anderlecht 40 miljoen euro
    Club Brugge 20 miljoen euro
    Racing Genk 17,6 miljoen euro
    Standard 16 miljoen euro
    AA Gent 9,2 miljoen euro
    Germ Beerschot 9 miljoen euro
    Moeskroen 8,5 miljoen euro
    Charleroi 6,75 miljoen euro
    Bergen 6,2 miljoen euro
    Zulte Waregem 5,5 miljoen euro
    Lokeren 5,7 miljoen euro
    KV Mechelen 4,75 miljoen euro
    Westerlo 4,75 miljoen euro
    Roeselare 4,5 miljoen euro
    Brussels 4,5 miljoen euro
    Cercle Brugge 3,5 miljoen euro
    Dender - 3,2 miljoen euro

woensdag 18 maart 2009 @ 13:52:41 #15
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67169137
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 13:49 schreef venomsnake het volgende:

[..]

.

Ik moet er niet aan denken, die belgische clubs boeien mij totaal niet.
    Beetje je eigen clubs (sommigen met veel historie) een dolk in de rug steken zeker?

Zelden zo'n dwaas idee gehoord.
    Het zal mij wat intresseren als Ajax niet meer hoeft te spelen tegen Ado of De Graafschap. Ik wil gewoon een zo sterk mogelijke competitie waarin teams elkaar beter maken. En we zo mischien weer een beetje mee gaan doen in Europa. Als je er nu niets aan doet mis je de boot en dat is al helemaal niet goed voor het Nederlands voetbal. Over 2 jaar worden we gewoon in gehaald door landen als Oekraïne bevoorbeeld.
      woensdag 18 maart 2009 @ 13:56:20 #16
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67169243
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 13:52 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Het zal mij wat intresseren als Ajax niet meer hoeft te spelen tegen Ado of De Graafschap. Ik wil gewoon een zo sterk mogelijke competitie waarin teams elkaar beter maken. En we zo mischien weer een beetje mee gaan doen in Europa. Als je er nu niets aan doet mis je de boot en dat is al helemaal niet goed voor het Nederlands voetbal. Over 2 jaar worden we gewoon in gehaald door landen als Oekraïne bevoorbeeld.
    Die sterkst mogelijke competitie is er al: de Champions League.
      woensdag 18 maart 2009 @ 13:58:36 #17
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67169310
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 13:56 schreef pfaf het volgende:

[..]

Die sterkst mogelijke competitie is er al: de Champions League.
    Wat heeft dit er nou weer mee te maken?
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:02:32 #18
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67169435
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 13:58 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Wat heeft dit er nou weer mee te maken?
    Uhh, alles.
    pi_67169474
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 13:52 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Nou, ik wil wel tegen Sparta, Heracles, ADO, Superboeren etc spelen.
    Anderlecht, Westerlo, Genk en al die andere belgische troep hebben me nooit geboeid en zullen mij nooit boeien.

Laten we maar proberen om onze eigen competitie sterker te maken. En dat lukt aardig, de stadions worden steeds groter, de begrotingen gaan omhoog etc, maar dat heeft tijd nodig. Jij denkt alleen aan Ajax, maar ik kan gewoon genieten van bijvoorbeeld De Graafschap - ADO als ze vechten tegen degradatie, dat zijn ook gewoon interessante wedstrijden.

Dat Belgisch voetbal voegt niets toe, het boeit de meeste mensen totaal niet en bovendien wil ik gewoon een nationale competitie houden. Ik heb helemaal niets met Belgie.

Ieder land moet gewoon zijn eigen competitie behouden en zijn eigen identiteit.

100% anti BeNe-Liga !
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:05:45 #20
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67169540
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:02 schreef pfaf het volgende:

[..]

Uhh, alles.
    Natuurlijk niet CL is over heel Europa en BeNe-Liga is tussen Nederland en België?
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:06:19 #21
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:07:05 #22
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67169583
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:03 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Nou, ik wil wel tegen Sparta, Heracles, ADO, Superboeren etc spelen.
    Anderlecht, Westerlo, Genk en al die andere belgische troep hebben me nooit geboeid en zullen me nooit boeien.

Laten we maar proberen om onze eigen competitie sterker te maken. En dat lukt aardig, de stadions worden steeds groter, de begrotingen gaan omhoog etc, maar dat heeft tijd nodig. Jij denkt alleen aan Ajax, maar ik kan gewoon genieten van bijvoorbeeld De Graafschap - ADO als ze vechten tegen degradatie, dat zijn ook gewoon interessante wedstrijden.

Dat Belgisch voetbal voegt niets toe, het boeit de meeste mensen totaal niet en bovendien wil ik gewoon een nationale competitie houden. Ik heb helemaal niets met Belgie.

Ieder land moet gewoon zijn eigen competitie behouden en zijn eigen identiteit.

100% anti BeNe-Liga !
    Wees nou eens eerlijk je kijkt toch liever naar Anderlecht-Standard dan naar ADO - Graafschap. Het is ook kul om te zeggen dat de belgische clubs niets toevoegen. Hoe meer topteams in één competitie hoe beter.

Dat je niets met België hebt vind ik dan wel weer een heel ander verhaal natuurlijk.
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:07:33 #23
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67169593
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:05 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Natuurlijk niet CL is over heel Europa en BeNe-Liga is tussen Nederland en België?
    Zucht. Lees alles nog eens rustig terug. Kijk wat de bedoeling is van de Be-Ne-Liga en kijk dan nog eens rustig wat het verband is tussen beide. Succes.
    pi_67169614
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 13:48 schreef LitmanenAFCA het volgende:
    Nogmaals Begroting zegt mij niet zo heel veel. Het gaat om de spelers en hoe die presteren.
    Dat is natuurlijk ook niet fair vergelijken. Ik noemde naast de begrotingen natuurlijk ook nog de andere voordelen van Belgische clubs, zoals de belastingvoordelen en voordelen op niet-EU lonen.

Ik heb nu 3 clubs als voorbeeld genomen (dan heb ik de verhuurd niet-EU'ers niet meegerekend), dan zie je dat deze clubs wel erg veel niet-EU spelers op de loonlijst hebben staan. Spelers die voor veel clubs in de eredivisie onhaalbaar zijn vanwege de regelgeving. Niet zo gek dat een aantal Belgische clubs met een kleinere begroting wellicht een wat betere selectie hebben, ze kunnen namelijk vissen uit een veel grotere vijver om nieuwe spelers te halen. Dat heeft niets met een beter beleid te maken, maar puur met veel grotere mogelijkheden.

GBA: (12 Non-EU, kost in Nederland minstens 4,8 miljoen per seizoen)
    21 Hervé Nzelo-Lembi
    25 Djordje Svetlicic
    10 Daniel Cruz
    12 Victor Wanyama
    14 King Gyan Osei
    28 Daniel Owusu
    29 Justice Wamfor
    78 Ivan Leko
    11 Henri Munyaneza
    15 Tosin Dosunmu
    18 Paul Kpaka
    24 Sanharib Malki Sabah

AA Gent: (13 Non-Eu spelers, kost in NL minstens 5,2 miljoen per seizoen)
    2. V Dario Smoje
    4. V Roy Myrie Medrano
    10. M Randall Azofeifa Corrales
    11. M Yassine El Ghanassy
    13. V Adriano Duarte
    14. A Adnan Custovic
    15. A Adekanmi Olufade
    17. M Roberto Rosales
    20. A Bryan Ruiz Gonzalez
    25. M Mamoutou N'Diayé
    26. V Kassim Doumbia
    28. M Milo¨ Marić
    29. DM Bojan Jorgacevic

Charleroi: (10 Non-Eu spelers, kost in NL minstens 4 miljoen)
    3. Salaheddine Sbai
    5. Ibrahima Diallo
    16. Mahamoudou Keré
    21. Abdelmajid Oulmers
    29. Ruslan Zanevsky
    10. Geoffrey Mujangi Bia
    18. Cristian Gustavo Leiva
    22. Orlando Dos Santos Costa
    20. Mouhsine Iajour
    23. Abdessalam Benjelloun
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:08:28 #25
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67169624
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:07 schreef pfaf het volgende:

[..]

Zucht. Lees alles nog eens rustig terug. Kijk wat de bedoeling is van de Be-Ne-Liga en kijk dan nog eens rustig wat het verband is tussen beide. Succes.
    Nee jij trekt een vergelijking tussen CL en competitie top wedstrijden. Dit kan je niet met elkaar vergelijken.
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:11:03 #26
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67169701
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:07 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Wees nou eens eerlijk je kijkt toch liever naar Anderlecht-Standard dan naar ADO - Graafschap.
    Nee, dat doe ik niet. Ik heb nog nooit Anderlecht-Standard gekeken zelfs.
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:12:40 #27
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67169749
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:11 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ja dat moet je zelf weten natuurlijk
    pi_67169757
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:06 schreef pfaf het volgende:
    We gaan een clubje oprichten VenomSnake.
    .
    pi_67169824
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:07 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Wees nou eens eerlijk je kijkt toch liever naar Anderlecht-Standard dan naar ADO - Graafschap.
    Nee, ik kijk veel liever naar ADO-De Graafschap. Dat meen ik serieus.
    Nogmaals, dat belgische voetbal boeit mij niet.
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:15:44 #30
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67169843
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Ja dat moet je zelf weten natuurlijk
    Wat is dit nu weer voor opmerking dan?
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:16:32 #31
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67169875
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:15 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor opmerking dan?
    Dat je nog nooit naar Anderlecht - Standard hebt gekeken. Als dat een argument voor jou is om de BeNe-Liga niet in te voeren weet ik het ook niet meer.
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:20:30 #32
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67170026
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:16 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Dat je nog nooit naar Anderlecht - Standard hebt gekeken. Als dat een argument voor jou is om de BeNe-Liga niet in te voeren weet ik het ook niet meer.
    Sjesus. Moet je de VMBO niet eens over doen?
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:24:44 #33
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67170161
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:20 schreef pfaf het volgende:

[..]

Sjesus. Moet je de VMBO niet eens over doen?
    Hier ga ik niet eens op in
    pi_67170187
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:11 schreef pfaf het volgende:

[..]

Moet je toch maar eens een keer doen. Leuk voetbal hoor.
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:26:11 #35
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67170228
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:25 schreef Radegast het volgende:

[..]

Moet je toch maar eens een keer doen. Leuk voetbal hoor.
    Interesseert me niet.
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:26:32 #36
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67170242
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:24 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Hier ga ik niet eens op in
    Zou ook de eerste keer zijn dat je op een punt ingaat.
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:28:09 #37
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67170293
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:26 schreef pfaf het volgende:

[..]

Interesseert me niet.
    Het gaat toch om voetbal en als voetballiefhebber vind ik het leuk om ook dat soort wedstrijden te kijken. Er lopen daar gewoon heel goede voetballers rond die zeker ook in Nederland wat zouden toevoegen.
    pi_67170335
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:26 schreef pfaf het volgende:

[..]

Interesseert me niet.
    Maar je kijkt wel naar ander buitenlands voetbal?
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:30:01 #39
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67170353
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:28 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Het gaat toch om voetbal en als voetballiefhebber vind ik het leuk om ook dat soort wedstrijden te kijken. Er lopen daar gewoon heel goede voetballers rond die zeker ook in Nederland wat zouden toevoegen.
    Ja, die lopen er ook in Griekenland, Roemenië en Hongarije. Ik heb echter een beperkte hoeveelheid tijd en die besteed ik liever aan dingen die ik interessant vind. Belgisch voetbal is er daar geen van.
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:31:01 #40
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67170384
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:29 schreef Radegast het volgende:

[..]

Maar je kijkt wel naar ander buitenlands voetbal?
    Ja, uiteraard. Maar ik zou niet weten waarom ik de Belgische zou moeten bekijken, dan liever wekelijks 90 minuten naar Serie B voetbal kijken.
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:34:48 #41
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67170509
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:30 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ja, die lopen er ook in Griekenland, Roemenië en Hongarije. Ik heb echter een beperkte hoeveelheid tijd en die besteed ik liever aan dingen die ik interessant vind. Belgisch voetbal is er daar geen van.
    Nou prima toch. Ieder zijn intresses.
      woensdag 18 maart 2009 @ 14:38:31 #42
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67170664
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Nou prima toch. Ieder zijn intresses.
    Inderdaad, gelukkig, maar dit kwam dus allemaal van:
    quote:
    Wees nou eens eerlijk je kijkt toch liever naar Anderlecht-Standard dan naar ADO - Graafschap. Het is ook kul om te zeggen dat de belgische clubs niets toevoegen. Hoe meer topteams in één competitie hoe beter.
    En dat is dus niet zo bij bijvoorbeeld mij en Venomsnake
    pi_67171315
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:15 schreef venomsnake het volgende:

Nogmaals, dat belgische voetbal boeit mij niet.
    Dus je bezwaar is eigenlijk dat de Belgische clubs je niet boeien? Met een ander land samengaan kan dus op meer sympathie van je rekenen?
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_67171586
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 14:59 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dus je bezwaar is eigenlijk dat de Belgische clubs je niet boeien? Met een ander land samengaan kan dus op meer sympathie van je rekenen?
    Nee, mijn bezwaar is het feit dat je een aantal clubs uit eigen land een dolk in de rug steekt.
    Ik vind gewoon dat ieder land zijn eigen competitie moet hebben. Dus met welk land Nederland ook samen zou gaan, ik ben tegen. Dat ik niets met het belgische voetbal heb komt daar nog bij.

Je gaat toch niet een club als Sparta omruilen voor Brugge?
    Pfffff, ik vind het echt te dwaas voor woorden.

[ Bericht 4% gewijzigd door venomsnake op 18-03-2009 15:13:47 ]
      woensdag 18 maart 2009 @ 15:09:14 #45
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_67171616
    wat is de mening eigenlijk van de belgen over zo'n eventuele bene-liga?

zal wel positiever zijn aangezien ze relatief minder te verliezen hebben.....
    pi_67172122
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 15:09 schreef ASroma het volgende:

Ik ben geen Belg, maar was ik er wel 1 zou ik nog negatiever zijn dan ik als Nederlander al ben. Je eigen competitie wordt zo voor een groot deel opgeslokt door de grotere Nederlandse competitie.

De meeste Nederlanders zouden een fusie van de Eredivisie met de Bundesliga ook niet toejuichen denk ik.
      woensdag 18 maart 2009 @ 15:41:11 #47
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67172718
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 15:08 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Nee, mijn bezwaar is het feit dat je een aantal clubs uit eigen land een dolk in de rug steekt.
    Ik vind gewoon dat ieder land zijn eigen competitie moet hebben. Dus met welk land Nederland ook samen zou gaan, ik ben tegen. Dat ik niets met het belgische voetbal heb komt daar nog bij.

Sja ik zou het niet erg vinden speel liever een wedstrijd tegen Brugge dan tegen Sparta.

Verder is een BeNe-Liga natuurlijk wel heel moeilijk te realiseren het is gewoon wachten tot er eventueel een concreet plan komt van de KNVB KBVB.
    pi_67173396
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 15:09 schreef ASroma het volgende:

100% voor, wat heb je aan clubs zoals Tubeke , Dender ,... in 1e klasse..
      woensdag 18 maart 2009 @ 16:01:50 #49
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_67173434
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 13:45 schreef Radegast het volgende:

[..]

Ben ik met je eens.

Ik zou trouwens naar een competitie willen met 20 ploegen, 12 Nederlandse en 8 Belgische.
    20 ploegen lijkt me ook beter. Engelse / Spaanse competitie hebben dat ook. Meer wedstrijden is bovendien meer inkomsten.

Zeer goed idee en ook hoognodig.
    Thuismarkt van de competitie zal groeien van 16,7 naar 27,1 miljoen mensen. 38,4% groei dus.

Denk niet dat we veel keuze hebben.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      woensdag 18 maart 2009 @ 16:03:03 #50
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_67173473
    Als je het BeNe voetbal meer aanzien wilt geven is het een uitstekend plan natuurlijk.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 18 maart 2009 @ 16:14:12 #51
    56749 BlaZ
    pi_67173871
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 15:24 schreef Neleos het volgende:

[..]

Ik ben geen Belg, maar was ik er wel 1 zou ik nog negatiever zijn dan ik als Nederlander al ben. Je eigen competitie wordt zo voor een groot deel opgeslokt door de grotere Nederlandse competitie.

De meeste Nederlanders zouden een fusie van de Eredivisie met de Bundesliga ook niet toejuichen denk ik.
    De Belgische topclubs zijn in ieder geval voorstander. Voor hun de beste kans nog eens op redelijk niveau te kunnen spelen.
      woensdag 18 maart 2009 @ 16:16:31 #52
    56749 BlaZ
    pi_67173957
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 15:08 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Sparta omruilen voor Club Brugge ?

Liever vandaag als morgen.
      woensdag 18 maart 2009 @ 16:18:44 #53
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67174046
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 16:16 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Sparta omruilen voor Club Brugge ?

Liever vandaag als morgen.
    Eén van de meest historierijke en mooiste clubs van Nederland wegdoen voor een Belgische club.
      woensdag 18 maart 2009 @ 16:30:38 #54
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_67174465
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 16:18 schreef pfaf het volgende:

[..]

Eén van de meest historierijke en mooiste clubs van Nederland wegdoen voor een Belgische club.
    Hoewel ik het me kan voorstellen, sentimentele gevoelens zijn natuurlijk nooit ideaal om een sterke league in elkaar te zetten.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 18 maart 2009 @ 16:31:28 #55
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67174495
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 16:30 schreef popolon het volgende:

[..]

Hoewel ik het me kan voorstellen, sentimentele gevoelens zijn natuurlijk nooit ideaal om een sterke league in elkaar te zetten.
    Ja, want als we Sparta voor Zulte-Waregem inruilen gaat Ajax de CL winnen.
      woensdag 18 maart 2009 @ 16:32:26 #56
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67174530
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 16:31 schreef pfaf het volgende:

[..]

Nee maar met Standard, Anderlecht en Club zorg je wel voor een top competitie en maak je er kans op dat je verder doorstoot in Europa.

Weer zo'n onzin argument van je.
    pi_67174563
    quote:

[..]

Dat is toch ook niet het doel van de BeNe-Liga, om Ajax te CL te laten winnen.

Of wel? Zo ja, voor!!
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      woensdag 18 maart 2009 @ 16:34:07 #58
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67174585
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 16:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Nee maar met Standard, Anderlecht en Club zorg je wel voor een top competitie en maak je er kans op dat je verder doorstoot in Europa.

Weer zo'n onzin argument van je.
    Tussen de regels lezen en sarcasme herkennen is moeilijk voor je hè.
      woensdag 18 maart 2009 @ 16:35:02 #59
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67174608
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 16:33 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dat is toch ook niet het doel van de BeNe-Liga, om Ajax te CL te laten winnen.

Of wel? Zo ja, voor!! [ afbeelding ]
    Als het snel doorgevoerd wordt, wordt er vanavond nog met 10-0 gewonnen.
      woensdag 18 maart 2009 @ 16:35:49 #60
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_67174630
    quote:

[..]

Ja nou ridiculiseer je het.
      woensdag 18 maart 2009 @ 16:36:35 #61
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67174669
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 16:34 schreef pfaf het volgende:

[..]

Tussen de regels lezen en sarcasme herkennen is moeilijk voor je hè.
    Moet echt eens leren naar PI's te kijken
    pi_67174727
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 16:35 schreef pfaf het volgende:

[..]

Als het snel doorgevoerd wordt, wordt er vanavond nog met 10-0 gewonnen.
    Nou hup. Knikker Heerenveen, Groningen, Heracles en Twente eruit. Dan beginnen die lekker de NoNeTeVlAm-Liga (Noord-Nederland Terschelling Vlieland Ameland Liga).
      woensdag 18 maart 2009 @ 16:39:50 #63
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67174789
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 16:37 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Nou hup. Knikker Heerenveen, Groningen, Heracles en Twente eruit. Dan beginnen die lekker de NoNeTeVlAm-Liga (Noord-Nederland Terschelling Vlieland Ameland Liga).
    Oe! Dan kan de Drentsche Derby WKE-Emmen weer in ere hersteld worden.
    pi_67174890
    Ik ben wel voor een Twentse competitie. FC Twente elk jaar kampioen en 1 keer in de 5 jaar Heracles.

woensdag 18 maart 2009 @ 16:46:47 #65
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67175006
    Kijk, daar ben ik dan wel weer voor, mits onafhankelijke Twentse staat.

Maar dit gaat wel erg off-topic geloof ik.
    pi_67175032
    Maar we dwalen een beetje af.

Mocht deze Liga er ooit komen, dan zal men eerst van de 'sentimenten' af moeten stappen. En dat gaat denk ik een onoverkomelijk obstakel worden.

De toevoeging van Anderlecht, Club Brugge, Standard, AA Gent en RC Genk voor bijvoorbeeld Volendam, Heracles, Willem II, De Graafschap en Roda JC geeft gewoon een sterkere competitie. Daar kunnen we het moeilijk over oneens zijn. En dat is toch het doel van deze BeNe-Liga. Betere clubs -> meer concurrentie -> sterkere competie. Maar of je met zo'n Liga aansluiting met de grote landen van Europa gaat krijgen ...

Moeten ook niet vergeten dat de stadions in Nederland voller dan ooit zitten (na de grote competities de meeste toeschouwers). Misschien dat een beter plan is, om het aantal profclubs in Nederland te decimeren.
      woensdag 18 maart 2009 @ 16:55:26 #67
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67175258
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 16:47 schreef zjroentje het volgende:
    Maar we dwalen een beetje af.

Mocht deze Liga er ooit komen, dan zal men eerst van de 'sentimenten' af moeten stappen. En dat gaat denk ik een onoverkomelijk obstakel worden.
    En terecht. Ik ben best voor veranderingen, maar alleen als ze bewezen effectief gaan zijn.
    quote:
    De toevoeging van Anderlecht, Club Brugge, Standard, AA Gent en RC Genk voor bijvoorbeeld Volendam, Heracles, Willem II, De Graafschap en Roda JC geeft gewoon een sterkere competitie. Daar kunnen we het moeilijk over oneens zijn. En dat is toch het doel van deze BeNe-Liga. Betere clubs -> meer concurrentie -> sterkere competie. Maar of je met zo'n Liga aansluiting met de grote landen van Europa gaat krijgen ...
    En dat is het: Aansluiting met de grote 5 zullen we nooit gaan krijgen. De enige reden waarom we het wel zouden doen is dus omdat we bang moeten zijn voor Russen of Oekrainers. Nu ben ik volgens velen te optimistisch, maar met onze goede organisaties, toeschouwersaantallen en rijkdom hoeven wij echt niet te vrezen dat over 10 jaar de teams uit de Oekraïne ons wekelijks oprollen in de UEFA-cup. Af en toe een succesje daar, dan weer één van ons. En met een iets sterkere competitie zal dat niet anders zijn.
    quote:
    Moeten ook niet vergeten dat de stadions in Nederland voller dan ooit zitten (na de grote competities de meeste toeschouwers). Misschien dat een beter plan is, om het aantal profclubs in Nederland te decimeren.
    Nog zoiets ja. Kijk eens naar de toeschouwersaantallen in België: hilarisch. Clubs als Sparta en De Graafschap zouden in België bij de best bezochte clubs horen.
      woensdag 18 maart 2009 @ 18:12:14 #68
    56749 BlaZ
    pi_67177134
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 16:55 schreef pfaf het volgende:

En dat is het: Aansluiting met de grote 5 zullen we nooit gaan krijgen. De enige reden waarom we het wel zouden doen is dus omdat we bang moeten zijn voor Russen of Oekrainers. Nu ben ik volgens velen te optimistisch, maar met onze goede organisaties, toeschouwersaantallen en rijkdom hoeven wij echt niet te vrezen dat over 10 jaar de teams uit de Oekraïne ons wekelijks oprollen in de UEFA-cup. Af en toe een succesje daar, dan weer één van ons. En met een iets sterkere competitie zal dat niet anders zijn.
    [..]

Nog zoiets ja. Kijk eens naar de toeschouwersaantallen in België: hilarisch. Clubs als Sparta en De Graafschap zouden in België bij de best bezochte clubs horen.
    Rusland en Oekraine hebben 140 en 45 miljoen inwoners. Met een markt voor 16 miljoen mensen gaan we daar op termijn simpelweg van verliezen. Overigens zullen meerdere landen ons op die manier voorbij streven.
    Turkije bijvoorbeeld.
    In plaats van deze landen dichter bij te laten komen moeten we juist verder uitlopen. Op het niveau van de premiership komen we niet meer, maar een goed uitgangspunt zou zijn proberen uit te komen op het niveau van Frankrijk.
    quote:
    Bij sparta zullen nooit 30.000 man op de tribune zitten. Bij de grotere Belgische clubs zul er mits ze in een sterkere liga komen een flinke toename aan aantal toeschouwers kunnen komen.

Overigens zou 1 liga ook de kansen op WK 2018 flink verhogen lijkt me.!
    pi_67177801
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 13:40 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Belg zijnde zie ik niet goed in waarom. Nederland heeft zes miljoen inwoners meer. Het lijkt me niet meer dan logisch dat dat ook resulteert in meer clubs. 10-8 of 11-7 lijkt me een veel logischere verhouding. Ik zou er trouwens ook nog Luxemburgers bijnemen. Eén Luxemburgse topclub uit de grond stampen, naar het voorbeeld van Monaco. Genoeg geld daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Heero87 op 18-03-2009 18:42:46 ]
    pi_67177873
    quote:
    Welke clubs?

Aan die begrotingen valt heus wel te werken. Dat zijn wel begrotingen voor de huidige Belgische competitie hé. Eens er een BeNe-Liga is, zullen de Belgische topclubs automatisch hun budgetten opschroeven gezien de extra inkomsten.
    Bovendien werken de Belgische topclubs ook allemaal aan een nieuw modern, multifunctioneel stadion. Dat zou het budget ook omhoog moeten duwen.
    En neem nu pakweg Standard, dat in zijn vorige boekjaar een budget tussen de 15 en 20 miljoen euro had, maar dat zal de komende jaren ongetwijfeld flink stijgen door de geweldige transferinkomsten die ze hebben gehad en nog zullen hebben (Fellaini voor 20 miljoen naar Everton, dat is evenveel als hun budget!)
    quote:
    Dan heb je het over de Tubekes en Denders van deze wereld. Bij Anderlecht, Club Brugge, Standard is dat heel wat anders. Eens die clubs hun nieuwe stadions hebben, zullen die cijfers alleen maar groeien.

[ Bericht 24% gewijzigd door Heero87 op 18-03-2009 18:42:18 ]
      woensdag 18 maart 2009 @ 18:53:54 #71
    56749 BlaZ
    pi_67178562
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 18:33 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Eén Luxemburgse topclub uit de grond stampen, naar het voorbeeld van Monaco. Genoeg geld daar.
    Goed idee
      woensdag 18 maart 2009 @ 19:47:49 #72
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67180899
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 18:36 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Dan heb je het over de Tubekes en Denders van deze wereld.
    Niet waar m'n waarde Heero.
    Een klein Nederlands clubje als De Graafschap, zou vijfde staan op de toeschouwersranglijst van België...
    pi_67180933
    Mij lijkt het gewoon tof... Nederlanders tegen de Belgen... dat is toch stoer! Was het maar zo ver.
    Ik support gevallen topclubs!
    pi_67186472
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 19:47 schreef pfaf het volgende:

[..]

Niet waar m'n waarde Heero.
    Een klein Nederlands clubje als De Graafschap, zou vijfde staan op de toeschouwersranglijst van België...
    De clubs die in een BeNe-Liga terecht zouden komen, zouden in principe makkelijk boven de 12.000 van De Graafschap moeten uitkomen. Normaal gezien zouden naast Anderlecht, Club Brugge, Standard en Racing Genk ook Germinal Beerschot, AA Gent en eventueel Charleroi in een BeNe-Liga terecht komen. Die laatste drie clubs hebben een veel groter potentieel dan hun huidige gemiddelde, dat zie je ook in de topwedstrijden van die teams: daarin liggen hun toeschouwersaantallen vaak een stuk hoger dan hun gemiddelde. In een BeNe-Liga zouden ze dat over een heel seizoen moeten kunnen vasthouden.
    Tel daarbij ook nog de nieuwe stadions in Antwerpen en Gent en je zal automatisch meer volk aantrekken.
    pi_67187820
    Als er dan 18 clubs komen dan moeten ze wel niet 50/50 doen.

6 Belgische clubs zou een aanvulling zijn, maar meer ook niet.
      woensdag 18 maart 2009 @ 23:17:24 #76
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_67191058
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 22:19 schreef the_legend_killer het volgende:
    Als er dan 18 clubs komen dan moeten ze wel niet 50/50 doen.

6 Belgische clubs zou een aanvulling zijn, maar meer ook niet.
    Als grotere competitie kan je er denk ik niet omheen dat Nederland hofleverancier zou worden van die liga.
    Pak de Fifa rankings er maar bij zou ik zeggen.
    pi_67204185
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 23:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Als grotere competitie kan je er denk ik niet omheen dat Nederland hofleverancier zou worden van die liga.
    Pak de Fifa rankings er maar bij zou ik zeggen.
    Je hoeft zelfs daar niet eens naar te kijken. Neem het bevolkingscijfer (10 tegenover 16) en dan is het meteen duidelijk dat een 50/50-verhouding belachelijk zou zijn.
      donderdag 19 maart 2009 @ 13:54:50 #78
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67205859
    Hoe zal dat met degradatie eigenlijk gaan? Voor je het weet zit je met 17 Nederlandse of 17 Belgische clubs?
      donderdag 19 maart 2009 @ 16:29:55 #79
    56749 BlaZ
    pi_67210506
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 13:54 schreef pfaf het volgende:
    Hoe zal dat met degradatie eigenlijk gaan? Voor je het weet zit je met 17 Nederlandse of 17 Belgische clubs?
    Gewoon 2de beneliga met promotie/degradatie. Geen uitzonderingen op grond van land.

De kans op veel meer Nederlandse of Belgische ploegen is aanwezig, maar dat hoort er bij.
      donderdag 19 maart 2009 @ 16:53:55 #80
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_67211232
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 13:05 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Je hoeft zelfs daar niet eens naar te kijken. Neem het bevolkingscijfer (10 tegenover 16) en dan is het meteen duidelijk dat een 50/50-verhouding belachelijk zou zijn.
    Inwonersaantal lijkt me onderschikt aan de sportieve prestaties.
    Als België de sterkere competitie en hogere Fifa rankings zou bezetten, zou ik het kunnen begrijpen dat er verhoudingsgewijs meer belgische ploegen de liga in zouden stromen (zeg bijv. 50/50).
      zaterdag 21 maart 2009 @ 14:08:32 #81
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_67268017
    Uitstekend plan. Een competitie met 11/12 Nederlandse en 6/7 Belgische clubs zou een grote stap vooruit zijn.
    Giallo e nero è il tuo colore,
    giallo e nero Roda nel cuore.
    pi_67268077
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 14:08 schreef Plato1980 het volgende:
    Uitstekend plan. Een competitie met 11/12 Nederlandse en 6/7 Belgische clubs zou een grote stap vooruit zijn.
    Ook als Roda niet bij die 11 Nederlandse clubs zou horen?
      zaterdag 21 maart 2009 @ 14:46:58 #83
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_67268826
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 14:12 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ja, daar kan ik mee leven. Als de club weer goed geleid wordt en de schuldigen voor de huidige malaise weggejaagd zijn komen we vanzelf wl weer erbij. Afgezien daarvan wil het feit dat mijn club er misschien niet bij zou zijn niet zeggen dat het een slecht plan was. Of was jij toen FC Groningen tien jaar geleden in de eerste divisie speelde plots voorstander van het afschaffen van de Eredivisie en de herintroductie van de Noord-Nederlandse eerste klasse ?

Overigens vind ik wel dat je niet op basis van slechts 1 seizoen die clubs moet selecteren. Het is beter en logischer om bijvoorbeeld de helft op basis van het laatste seizoen en de andere helft op basis van de resultaten van de afgelopen vijf jaar te selecteren.
    pi_67268827
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 14:12 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Reken er maar op dat FC Limburg erbij zal zitten
      zaterdag 21 maart 2009 @ 15:09:19 #85
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_67269256
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 18:53 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Goed idee
    Lijkt me ook wel grappig, leuke uitstapjes voor de supporters ook
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 23 maart 2009 @ 22:11:06 #86
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_67340083
    quote:
    BeNe Eredivisie
    AA Gent
    Anderlecht
    Ajax
    Cercle Brugge
    Club Brugge
    Feyenoord
    Germinal Beerschot
    FC Groningen
    SC Heerenveen
    NAC Breda
    NEC
    PSV
    Roda JC
    Standard Luik
    FC Twente
    FC Utrecht

BeNe Eerste Divisie
    AZ
    Charleroi
    Excelsior
    Excelsior Moeskroen
    RC Genk
    De Graafschap
    Heracles Almelo
    SC Lokeren
    RKC Waalwijk
    Sparta Rotterdam
    Vitesse
    FC Volendam
    VVV Venlo
    Westerlo
    Willem II
    SV Zulte Waregem

BeNE Tweede Divisie
    ADO Den Haag
    Bergen
    FC Brussels
    FC Den Bosch
    FCV Dender EH
    FC Dordrecht
    FC Emmen
    Go Ahead Eagles
    Helmond Sport
    KV Mechelen
    MVV
    SV Roeselaere
    RBC Roosendaal
    Sint-Truiden
    TOP Oss
    FC Zwolle
    I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
    A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
    pi_67340542
    AZ in de eerste divisie? Waarom? Genk en Vitesse voegen in mijn ogen ook meer toe dan Roda JC of Germinal?
      maandag 23 maart 2009 @ 22:24:09 #88
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_67340735
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 22:11 schreef M0NTANA het volgende:

[..]
    en dan AZ in de 2de liga
    pi_67340786
    Edit:
    Ado Den Haag in de 3de Was je dronken M0NTANA?
      maandag 23 maart 2009 @ 22:32:51 #91
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_67340959
    Heb het niet zelf verzonnen. Is op basis van laatste x-aantal seizoenen.
    A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
    pi_67341050
    Lijkt met toch niet helemaal juist als AZ een divisie lager zou moeten terwijl ze nu kampioen worden en ADO opeens 2 divisies lager moet.
      maandag 23 maart 2009 @ 22:57:05 #93
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_67341865
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 22:34 schreef Fetai het volgende:
    Lijkt met toch niet helemaal juist als AZ een divisie lager zou moeten terwijl ze nu kampioen worden en ADO opeens 2 divisies lager moet.
    Lijkt me ook niet. Maar als we het op basis van alleen dit seizoen doen, kan het dus zijn dat Feyenoord in de Eerste Divisie terecht komt. Denk niet dat dat een ideale situatie is.
      woensdag 25 maart 2009 @ 08:41:50 #94
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_67382208
    quote:
    Een competitie waarin Nederlandse en Belgische clubs het tegen elkaar opnemen. De KNVB staat er voor open en laat een onderzoek doen naar de mogelijkheden, aldus voorzitter Michael van Praag woensdagmorgen op BNR Nieuwsradio

"Dit idee is altijd weggehoond op basis van emoties", vertelde de oud-voorzitter van Ajax over de plannen. "Er is nooit echt gekeken naar de mogelijkheden die een dergelijke samenvoeging biedt." Volgens Van Praag kunnen de clubs in zo'n systeem mogelijk meer inkomsten genereren, onder meer uit de opbrengst van televisiegelden.

"In mijn tijd bij Ajax hebben we vaak met het idee van een Beneliga gespeeld, maar echt onderzocht is het nooit. Ik wil wel eens weten of er inderdaad meer televisiegeld uit de markt kan worden gehaald, en om welk bedrag het dan daadwerkelijk gaat", aldus Van Praag. De KBVB heeft vooralsnog geen reactie gegeven op de uitlatingen.

Als het aan UEFA-voorzitter Michel Platini ligt komen de plannen voor een Belgisch-Nederlandse competitie snel boven tafel, benadrukte de Fransman eerder deze maand.
    Een voetbalpiramide moet ervoor zorgen dat clubs uit de grote landen niet te ver uitlopen. "Nederland en België samen is een idee", denkt de Franse sportbestuurder. "Nu kan dat niet volgens de statuten van de UEFA, maar het is wel iets waarop we moeten studeren om Europese voetbal zo sterk mogelijk te krijgen."

Platini hamert er echter op dat niet alleen de sterkere clubs van de landen bij elkaar moeten worden gehaald. "Je moet niet alleen de beste acht van ieder land samenvoegen", zei de oud-international. "Je voegt niet alleen de top samen, maar denkt dan ook over een tweede en derde divisie. Met een goede promotie- en degradatieregeling. Anders raakt de rest geïsoleerd. Je moet het groots aanpakken."
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      woensdag 25 maart 2009 @ 08:48:11 #95
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67382279
    Nou, ik ben benieuwd. 't Zal vast zoveel synergievoordelen geven als FC Limburg die krijgt.
    pi_67382331
    * Voorstander meldt
      woensdag 25 maart 2009 @ 08:55:23 #97
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_67382370
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 15:09 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Lijkt me ook wel grappig, leuke uitstapjes voor de supporters ook
    Uhuh, Lekker voor de Heerenveensupporters
    Die kunnen met het vliegtuig naar alle uitwedstrijden zo ongeveer
    29.10 Novastar HMH
    pi_67382397
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 08:48 schreef pfaf het volgende:
    Nou, ik ben benieuwd. 't Zal vast zoveel synergievoordelen geven als FC Limburg die krijgt.
    pi_67382439
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 08:55 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Uhuh, Lekker voor de Heerenveensupporters
    Die kunnen met het vliegtuig naar alle uitwedstrijden zo ongeveer
    Roeselare is maar 380 km
    Vanuit Groningen is het 430 km
      woensdag 25 maart 2009 @ 09:21:32 #100
    194154 BigKahuna
    De Eindbaars.
    pi_67382912
    Maar in België betaal je een stuk minder belasting dan hier in Nederland.
    Nu zie je dat spelers voor de competitie in Nederland gaan voetballen, maar als Anderlecht in dezelfde competitie speelt, ga je toch daarnaartoe i.p.v naar Groningen of Twente? Dan houd je meer over.

In dat oogpunt is het slecht voor de Nederlandse ploegen...
    ><(({°>
      woensdag 25 maart 2009 @ 09:25:38 #101
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_67383010
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 08:59 schreef toma het volgende:

[..]

Roeselare is maar 380 km
    Vanuit Groningen is het 430 km
    Hmm ja.
    Brugge 410.
    Das toch gauw dik 4,5 uur in de bus
    29.10 Novastar HMH
    pi_67383207
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 13:54 schreef pfaf het volgende:
    Bundesliga heeft straks ook geen enkele Oost-Duitse club meer.
      woensdag 25 maart 2009 @ 09:37:34 #103
    143949 Riro
    A.F.C. AJAX
    pi_67383341
    Ik vind Roda al ver.
      woensdag 25 maart 2009 @ 09:40:54 #104
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67383434
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 09:32 schreef MaxPower het volgende:

[..]

En de Ere+Eerste Divsie geen Zeeuwse...
    pi_67383489
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 09:40 schreef pfaf het volgende:

[..]

En de Ere+Eerste Divsie geen Zeeuwse...
    Als je praat over samenvoeging van 2 competities vind ik het wel vergelijkbaar met de Bundesliga.
    pi_67383676
    Van Praag is ook om, al stond ie vroeger nog het hardst te schreeuwen van allemaal dat het onzin was.
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
      woensdag 25 maart 2009 @ 10:00:24 #107
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67383874
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 09:43 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Als je praat over samenvoeging van 2 competities vind ik het wel vergelijkbaar met de Bundesliga.
    Mja, dat vind ik niet, om overduidelijke redenen die jij ‘zomaar’ aan de kant schuift. Ik zie jouw punt wel, maar er zijn genoeg punten waardoor het verre van vergelijkbaar is.
    pi_67383981
    Natuurlijk. Maar is het een probleem als er straks 17 Nederlandse clubs op het hoogste niveau spelen? Vind ik niet.
      woensdag 25 maart 2009 @ 10:15:42 #109
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67384290
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 10:03 schreef MaxPower het volgende:
    Natuurlijk. Maar is het een probleem als er straks 17 Nederlandse clubs op het hoogste niveau spelen? Vind ik niet.
    Graag zelfs. De vraag is echter wat de Belgen er van vinden: of hun interesse voor de hoogste Liga niet tanende zal worden. Enfin, hypothetisch gelul van de hoogste orde allemaal dit, m'n grootste bezwaar—naast emotionele—is dat ik me niet kan voorstellen dat het economisch zulke voordelen gaat geven. Theorie is geen praktijk, kijk naar de klucht in Limburg op het moment, daar dacht men ook dat één plus één twee of zelfs drie zou geven, terwijl daar één plus één slechts één bleek te zijn.
    pi_67384437
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 09:32 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Zou wat zijn.. Starten ze die Bena Liga , zijn na 8 jaar alle Belgische ploegen gedegradeerd.
    pi_67384468
    Ik weet eigenlijk nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden.
    Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
    pi_67384521
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 10:03 schreef MaxPower het volgende:
    Nee, maar dat zal niet zo snel gebeuren lijkt me. Of zo'n Liga een succes wordt is volgens mij trouwens vooral afhankelijk van een prima organisatie. Van interlandkalender tot competitieprogramma en van arbitrage tot tuchtcommissie. Als dat allemaal goed gereorganiseerd wordt zonder allerlei halflauwe compromissen kan het een succes worden.

Daar ligt volgens mij de grootste bedreiging: al die clubjes, kliekjes en individuen die krampachtig aan hun eigen stukje macht, prestige en invloed vast willen houden.
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
    pi_67385302
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 10:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nee, maar dat zal niet zo snel gebeuren lijkt me. Of zo'n Liga een succes wordt is volgens mij trouwens vooral afhankelijk van een prima organisatie. Van interlandkalender tot competitieprogramma en van arbitrage tot tuchtcommissie. Als dat allemaal goed gereorganiseerd wordt zonder allerlei halflauwe compromissen kan het een succes worden.

Daar ligt volgens mij de grootste bedreiging: al die clubjes, kliekjes en individuen die krampachtig aan hun eigen stukje macht, prestige en invloed vast willen houden.
    Ben ik helemaal met je eens

Maak me vooral zorgen dat België zijn zaakjes niet op orde zal hebben. Soms kijk ik wel een naar het Belgisch voetbal en zie dat ze bij sommige clubs echt 10 jaar achterlopen.

Schrikbarend lelijke/oude stadions en afschuwelijk foute shirts met reclame op hun kont
    What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
      woensdag 25 maart 2009 @ 11:42:12 #114
    53851 BoNi
    Politiek correct en tolerant
    pi_67387175
    Puur op emotie ben ik tegen!
    Als Nederlander wil ik een Nederlandse competitie.
    "Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
    Schitterend!
    pi_67387554
    Ik zou het echt waardeloos vinden. Sowieso ben ik sterk voor survival of the fittest. Kunnen we het niet bijbenen? Nou, dan maar niet. Dan hoeven ze voor mij echt geen gekunstelde competitie op te zetten met de Belgen. Ik zou er echt 0,0 affiniteit mee hebben.

Nog een stukje hierover bij Tussen de Linies van VI.nl.
    http://www.vi.nl/WebTV/We(...)lNederlandHelpen.htm
      woensdag 25 maart 2009 @ 12:30:46 #116
    223197 VatosLoco
    Ik stem PVV!
    pi_67388786
    Had al een topic geopend, deze niet gezien, mijn post in dat topic:

Aan de ene kant vind ik dit een goede ontwikkeling, het is natuurlijk aantrekkelijker om Ajax-Anderlecht te zien dan Ajax-Volendam, maar hoe beoordeel je wie er in de hoogste divisie komt, wie er in aanraking komt voor eredivisie en kans op Europees voetbal

Als je de huidige stand erbij pakt en je zou de bovenste 9 pakken dan heb je een lijst met:

- AZ
    - Twente
    - Ajax
    - Heerenveen
    - PSV
    - Groningen
    - Nac
    - Utrecht
    - NEC

Dan vallen o.a. de volgende ploegen af:

- Feyenoord
    - Vitesse
    - Roda JC

Toch 3 clubs wel geregeld acteren op Europees niveau, eigenlijk zijn al deze 12 clubs (meestal) in de race voor Europees voetbal, verplichte degradatie naar een lagere competitie zonder vooruitzicht (het eerste jaar) op Europees voetbal kan de doodsteek betekenen voor zulke clubs.

Kijken we een divisie omlaag dan spelen er clubs zoals

- VVV
    - RKC
    - Den Bosch

Clubs die geregeld tussen Eerste en Eredivisie in acteren. Als ze de eerste 9 clubs van de Ere samen met de eerste 9 clubs van de Belgische Eredivisie pakken en samenvoegen tot de nieuwe Eredivisie, de onderste 9 clubs van beide competities samenvoegen in een soort 2e divisie, komen clubs zoals VVV, RKC en Den Bosch in een soort van 3e competitie terecht, waar het 2 jaar duurt voordat ze kunnen promoveren naar de hoogste klasse. Niet te spreken over clubs zoals Eindhoven, Dordrecht, Fortuna, Agovv enz, deze komen in de laagste klasse, zogenaamde 4e divisie, waar het voor deze clubs in de huidige situatie nog moeilijker is om te overleven.

Het zijn afwegingen die je moet maken, ga je voor meer inkomsten en een hoger niveau voetbal dan lijkt deze opzet onvermijdelijk, de competitie word aantrekkelijker en er kunnen waarschijnlijk ook wat meer top spelers aangetrokken worden. Alleen zullen er dan slachtoffers vallen, clubs die geregeld in de race zijn voor Europees of promotie moeten genoegen nemen met het acteren op een lager niveau.
    pi_67388888
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 11:42 schreef BoNi het volgende:
    Puur op emotie ben ik tegen!
    Als Nederlander wil ik een Nederlandse competitie.
    Maar door die emotie heb je wel meer clubs om een beetje fan van te zijn want natuurlijk wil ik dat de belgen dan onderaan eindigen en dus zie ik het liefst zoveel mogelijk nederlands teams winnen.
    En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
    Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
      woensdag 25 maart 2009 @ 12:36:15 #118
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_67388937
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 12:30 schreef VatosLoco het volgende:
    Clubs die geregeld tussen Eerste en Eredivisie in acteren. Als ze de eerste 9 clubs van de Ere samen met de eerste 9 clubs van de Belgische Eredivisie pakken en
    Maar dat zal niet gebeuren. Nederland heeft immers ongeveer 1,5 keer zoveel inwoners als België en bovendien een sterkere compeititie. Een verdeling van 11 Nederlandse en 7 Belgische clubs is dan ook waarschijnlijker en zelfs de Belgen zullen zich hier wel in kunnen vinden denk ik. verder moet je die clubs natuurlijk niet volledig uitkiezen op de ranglijst van het laatste seizoen. Een deel van de clubs dient op basis van een ranglijst van bijvoorbeeld de afgelopen vijf jaar geselecteerd te worden.
      woensdag 25 maart 2009 @ 12:38:57 #119
    223197 VatosLoco
    Ik stem PVV!
    pi_67389018
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 12:36 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Maar dat zal niet gebeuren. Nederland heeft immers ongeveer 1,5 keer zoveel inwoners als België en bovendien een sterkere compeititie. Een verdeling van 11 Nederlandse en 7 Belgische clubs is dan ook waarschijnlijker en zelfs de Belgen zullen zich hier wel in kunnen vinden denk ik. verder moet je die clubs natuurlijk niet volledig uitkiezen op de ranglijst van het laatste seizoen. Een deel van de clubs dient op basis van een ranglijst van bijvoorbeeld de afgelopen vijf jaar geselecteerd te worden.
    Als je het op deze manier bekijkt ben ik zeker voor, ik vind het een goede ontwikkeling, de competitie word aantrekkelijker, het is dan wel voor clubs zoals NAC, NAC, Utrecht moeilijker op Europees te halen, maar de inkomsten van de huidige competitie zullen dan wel hoger zijn.
    pi_67389044
    Ik ben fel tegen, Belgische clubs interesseren me niet, ik kijk liever naar VVV - De Graafschap dan naar Ajax - Anderlecht.

Verder helpt dit natuurlijk absoluut niet om de verschillen tussen onze landen en de grote landen te verkleinen...
    Let's drop some acid and go to a titty bar.
      woensdag 25 maart 2009 @ 12:41:47 #121
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_67389085
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 12:40 schreef PBateman1978 het volgende:
    Verder helpt dit natuurlijk absoluut niet om de verschillen tussen onze landen en de grote landen te verkleinen...
    Waarom niet?
    pi_67389110
    Ik vind het echt een belabberd plan. De Eredivisie is juist aan het groeien, laten we het eerst maar even aankijken nog.
    "A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
    "Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
    pi_67389340
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 12:41 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Waarom niet?
    Die verschillen zijn immens groot, er zal altijd meer geld zijn in Engeland, Spanje, Italië, Duitsland, Frankrijk etc.
      woensdag 25 maart 2009 @ 13:02:15 #124
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67389759
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 12:41 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Waarom niet?
    Dat heb ik ook al eens eerder betoogd. Uiteraard zullen de grote teams enig voordeel hebben bij een sterkere competitie, maar!....

Ten eerste: Stel nu dat in de BeNe-Liga Standard kampioen wordt, AZ tweede, Anderlecht derde, Ajax vierde en PSV vijfde. Het jaar erop speelt Standard CL, AZ voorronde en die laatste drie gaan Europa in, samen met bekerwinnaar Club. Hoe kun je dan zeggen we als Nederlands voetbal vooruit zijn gegaan?
    Enige wat ik hier tegenover heb gehoord is het vreemde argument dat als wij samen zullen gaan we plots zoveel plaatsen als Engeland en Spanje samen zullen krijgen, over onrealistisch gesproken...

Het tweede punt is begroting: Momenteel is de begroting van alle eredivisie clubs geindexeerd op 1.0 en Eerste Divisie dientengevolge 0.05 (ik noem maar wat), wat een totaal van gemiddeld 1.0 geeft voor iedere eredivisieclub. In de BeNe-Liga gaat de eerste klasse 1.2 begroten en tweede klasse 0.15, dit gaat voor de 18 hoogste elftallen van Nederland 1.2/18*11 + 0.15/18*7 = 0.79 opleveren voor iedere Eredivisieclub, een substantieel lager bedrag! En dan vind ik een stijging van 20% op de begroting in de Eredivisie en 300% in de Eerste Divisie een ruime schatting!

Dus zowel financieel als op het gebied van Europees voetbal gaan we er op achteruit.
      woensdag 25 maart 2009 @ 13:03:10 #125
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67389788
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 12:49 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Die verschillen zijn immens groot, er zal altijd meer geld zijn in Engeland, Spanje, Italië, Duitsland, Frankrijk etc.
    Ow dat bedoelde je. Ja dat sowieso, dan mogen we Schotland, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Finland en Polen er ook wel bij nemen.
      woensdag 25 maart 2009 @ 13:22:32 #126
    125344 gitaarsnaar
    Sterker Door Strijd
    pi_67390397
    Ik denk dat het gat nog steeds veel te groot blijft om enigzins in de buurt te komen van top 4 europese competities. Maar wil wel eens een goede business case zien en kijken hoeveel miljoenen extra het gaat opleveren.
    Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
    Feyenoord: RR
      Moderator / Redactie Sport woensdag 25 maart 2009 @ 13:42:32 #127
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_67391058
    Op commercieel gebied zet ik mijn vraagtekens over de BeNe-liga. Je hebt een markt van 26 miljoen mensen intern. Het zal wel iets meer opleveren denk ik, maar of men in het buitenland nu echt geïnteresseerd is in de BeNe-liga heb ik ook mijn vraagtekens bij.

Op Sportief gebied zal dan de recht van de sterkte gelden, dan zie ik op de langer termijn alleen maar Nederlandse ploegen bovenin meedraaien. Dan heb je ook niet een echte BeNe liga.

Dus laat het plan maar lekker varen.
    winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
      woensdag 25 maart 2009 @ 13:56:19 #128
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_67391551
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 13:42 schreef borisz het volgende:
    Op Sportief gebied zal dan de recht van de sterkte gelden, dan zie ik op de langer termijn alleen maar Nederlandse ploegen bovenin meedraaien. Dan heb je ook niet een echte BeNe liga.
    Dat waag ik te betwijfelen, juist op langere termijn zijn clubs als Anderlecht, Brugge, Standard en in iets mindere mate Genk en Gent juist een aanwinst en ik znie niet in waarom die clubs niet de concurrentie met de N ederlandse (subt)top aan zouden kunnen.
      Moderator / Redactie Sport woensdag 25 maart 2009 @ 14:43:51 #129
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_67393095
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 13:56 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat waag ik te betwijfelen, juist op langere termijn zijn clubs als Anderlecht, Brugge, Standard en in iets mindere mate Genk en Gent juist een aanwinst en ik znie niet in waarom die clubs niet de concurrentie met de N ederlandse (subt)top aan zouden kunnen.
    Ik zie die ploegen wel mee kunnen doen met de subtop maar denk toch dat op de langer termijn de Nederlandse ploegen beter zijn.
      woensdag 25 maart 2009 @ 14:59:56 #130
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_67393704
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:43 schreef borisz het volgende:

[..]

Ik zie die ploegen wel mee kunnen doen met de subtop maar denk toch dat op de langer termijn de Nederlandse ploegen beter zijn.
    Denk dat dat door transfers intern in de competitie wordt genivelleerd.
    29.10 Novastar HMH
      woensdag 25 maart 2009 @ 15:12:46 #131
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67394203
    In theorie zeker en zullen de clubs met de grootste aanhang 'gewoon' bovendrijven. Ajax, PSV, Feyenoord, Anderlecht, Brugge, Standard. (Antwerp? ADO?) Wel heb ik het idee dat Nederland organisatorisch superieur is, (aan bijna alle andere landen en takken van sport) wat de balans vast naar onze kant door kan doen slaan.
      woensdag 25 maart 2009 @ 15:33:44 #132
    56749 BlaZ
    pi_67394982
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:43 schreef borisz het volgende:

[..]

Denk dat je de Nederlandse clubs wat overschat. Maar dan nog. Wat is je punt? Uit welk land de beste teams in een beneliga komen doet er niet toe.
    In de eredivisie maakt het toch ook niet uit uit welke provincie de clubs komen....
      woensdag 25 maart 2009 @ 15:36:28 #133
    56749 BlaZ
    pi_67395077
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 13:22 schreef gitaarsnaar het volgende:
    Ik denk dat het gat nog steeds veel te groot blijft om enigzins in de buurt te komen van top 4 europese competities. Maar wil wel eens een goede business case zien en kijken hoeveel miljoenen extra het gaat opleveren.
    Tuurlijk zullen we niet bij Engeland, Spanje, Duitsland en Italie kunnen aanhaken. Maar een beneliga zal voor het buitenland wel interessanter zijn als een nl / belgie liga apart zullen zijn.
      woensdag 25 maart 2009 @ 15:37:11 #134
    194154 BigKahuna
    De Eindbaars.
    pi_67395103
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 09:21 schreef BigKahuna het volgende:
    Maar in België betaal je een stuk minder belasting dan hier in Nederland.
    Nu zie je dat spelers voor de competitie in Nederland gaan voetballen, maar als Anderlecht in dezelfde competitie speelt, ga je toch daarnaartoe i.p.v naar Groningen of Twente? Dan houd je meer over.

In dat oogpunt is het slecht voor de Nederlandse ploegen...
    ><(({°>
    pi_67395122
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 15:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Denk dat je de Nederlandse clubs wat overschat. Maar dan nog. Wat is je punt? Uit welk land de beste teams in een beneliga komen doet er niet toe.
    En dat is precies waarom ik geen BeneLiga wil. Het doet er voor mijn kijkplezier namelijk wel toe dat de beste teams uit Nederland komen.
      woensdag 25 maart 2009 @ 15:57:33 #136
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_67395915
    Als we nou gewoon beginnen met een BeNe-Cup in plaats van de KNVB-Beker en de Beker van België? Gewoon een proefballonnetje...
    -link verwijderd, niet terugplaatsen-
    pi_67396216
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 15:57 schreef Mr-Sander het volgende:
    Als we nou gewoon beginnen met een BeNe-Cup in plaats van de KNVB-Beker en de Beker van België? Gewoon een proefballonnetje...
      woensdag 25 maart 2009 @ 16:10:35 #138
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67396531
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 15:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Tuurlijk zullen we niet bij Engeland, Spanje, Duitsland en Italie kunnen aanhaken. Maar een beneliga zal voor het buitenland wel interessanter zijn als een nl / belgie liga apart zullen zijn.
    Ow? Dat moet ik nog maar zien.
      woensdag 25 maart 2009 @ 16:39:24 #139
    56749 BlaZ
    pi_67397789
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 15:37 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

En dat is precies waarom ik geen BeneLiga wil. Het doet er voor mijn kijkplezier namelijk wel toe dat de beste teams uit Nederland komen.
    Je hebt er geen ervaring mee , dus hoe weet je dat vooraf al ?
    Denk dat het gewoon ff wennen is net als met de euro. Korte termijn aanpassen op lange termijn alleen maar voordelen.
      woensdag 25 maart 2009 @ 16:44:13 #140
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_67397998
    quote:
    ik snap dat ook niet.... gewoon een beker toernooi naast de nationale beker.... zie een soort van league cup...
      woensdag 25 maart 2009 @ 16:44:27 #141
    56749 BlaZ
    pi_67398006
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 16:10 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ow? Dat moet ik nog maar zien.
    Waarom denk je van niet?
      woensdag 25 maart 2009 @ 16:49:47 #142
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67398239
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 16:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Waarom denk je van niet?
    Waarom zou een buitenlander wel naar Standard-Ajax willen kijken en niet naar Feyenoord-Ajax? Buitenlanders zijn – terecht – niet geïnteresseerd in Nederland, België, of welk klein ander land(encombinatie) ook. Een minuutje bij Eurogoals...
      woensdag 25 maart 2009 @ 17:03:34 #143
    56749 BlaZ
    pi_67398810
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 16:49 schreef pfaf het volgende:

[..]

Waarom zou een buitenlander wel naar Standard-Ajax willen kijken en niet naar Feyenoord-Ajax? Buitenlanders zijn – terecht – niet geïnteresseerd in Nederland, België, of welk klein ander land(encombinatie) ook. Een minuutje bij Eurogoals...
    Ik denk niet dat dat de juiste vergelijking is.

Feyenoord - Ajax zou ook in een beneliga gespeeld worden. In een beneliga zouden er alleen meer interessante wedstrijden bijkomen.
    Ajax- Anderlecht ipv Ajax - Sparta
    Ajax - Standard ipv Ajax - De graafschap
    Ajax - Club Brugge ipv Ajax - ADO den haag

Nederlands voetbal is in aardig wat landen live te volgen.
    http://www.adformatie.nl/(...)racten-in-buitenland
    pi_67399535
    Leuk met Heracles naar Mons

Ken heel die club niet
    pi_67400358
    quote:
    Dat zou idd een goed idee zijn. De nationale Bekers van Nederland en België zijn toch flut en trekt vooral in de eerste rondes tot de halve finales geen publiek. Wie weet dat het wel wat spannender wordt als er een Club Brugge tegen Feyenoord moet ofzo.
    pi_67400959
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 12:42 schreef koningdavid het volgende:
    Ik vind het echt een belabberd plan. De Eredivisie is juist aan het groeien, laten we het eerst maar even aankijken nog.
    Ja, als je het sturctureel falen van de topclubs groeien noemt wel ja. En AZ is ook heel indrukwekkend, zomaar op eigen kracht naar de top. Oh nee, die hebben een suikeroom die ik weet niet hoeveel geld in de club pompt.

Kijk eens naar de europese resultaten van de afgelopen paar jaar, dan durf ik niet van groei te spreken.
      Moderator / Redactie Sport woensdag 25 maart 2009 @ 18:10:19 #147
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_67401182
    quote:
    Dat lijkt mij dan wel weer leuk.

Uit beide landen doen 32 clubs mee, een grote bak en loten maar. Finale doe je om en om in NL en België. Wel een één-wedstrijden structuur .
    pi_67401342
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 12:42 schreef koningdavid het volgende:
    Amen.
      woensdag 25 maart 2009 @ 18:58:41 #149
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_67402892
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:10 schreef borisz het volgende:

[..]

Dat lijkt mij dan wel weer leuk.

Uit beide landen doen 32 clubs mee, een grote bak en loten maar. Finale doe je om en om in NL en België. Wel een één-wedstrijden structuur .
    Een gezamenlijk bekertoernooi voegt juist niets toe, i.t.t. een competitie. Je voegt het immers bij elkaar om de makrt te vergroten, daardoor meer geld te ontvangen en zo'n sterkere competitie te krijgen. Een bekertoernooi is sowieso financieel niet erg aantrekkelijk en het zou dan ook geen nut hebben.
      woensdag 25 maart 2009 @ 19:07:39 #150
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_67403214
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 17:22 schreef Elwood1802 het volgende:

Ken heel die club niet
    Ach keer weer wat anders. Plus bij degradatie dit seizoen zijn we in elk geval niet de enige
    29.10 Novastar HMH
    pi_67404000
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 17:22 schreef Elwood1802 het volgende:

Ken heel die club niet
    Ben er toevallig afgelopen weekend geweest maar wees gerust...
    wees blij dat je die club niet kent!
    Met een Belgische schoonfamilie zou het logistiek voor mij perfect zijn zo'n BeNe-liga.
    Alleen zit ik er niet op te wachten.. Ga 100x liever naar de Graafschap,Heracles en Volendam-uit dan naar Club Brugge of Standard. Dat is misschien het 1e jaar leuk maar daarna heb je dat ook wel gezien.
    (zelfde geld trouwens voor de thuiswedstrijden..)

EN hoe zit dat met de Europese tickets? Krijgen we er dan meer?
    Zo niet wordt het voor een club als Twente alleen maar moeilijker om Europees te halen,
    ervanuitgaande dat Anderlecht,Brugge en Standard hoger dan Twente zal eindigen..
    Laat ze gewoon een BeNe-cup doen,dat lijkt me dan wel weer leuk.
    pi_67404008
    Ach, het Verenigd Koninkrijk heeft ook verschillende competities (de Engelse, Schotse, Weelse, en Noord Ierse) en daar hoor je niemand over bij de UEFA. En dat is notabene 1 land

Waarom zou een BeNe-Liga dan niet kunnen ?
    "You can call me Susan if it makes you happy"
    pi_67404609
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 13:02 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat heb ik ook al eens eerder betoogd. Uiteraard zullen de grote teams enig voordeel hebben bij een sterkere competitie, maar!....

Ten eerste: Stel nu dat in de BeNe-Liga Standard kampioen wordt, AZ tweede, Anderlecht derde, Ajax vierde en PSV vijfde. Het jaar erop speelt Standard CL, AZ voorronde en die laatste drie gaan Europa in, samen met bekerwinnaar Club. Hoe kun je dan zeggen we als Nederlands voetbal vooruit zijn gegaan?
    Enige wat ik hier tegenover heb gehoord is het vreemde argument dat als wij samen zullen gaan we plots zoveel plaatsen als Engeland en Spanje samen zullen krijgen, over onrealistisch gesproken...

Het tweede punt is begroting: Momenteel is de begroting van alle eredivisie clubs geindexeerd op 1.0 en Eerste Divisie dientengevolge 0.05 (ik noem maar wat), wat een totaal van gemiddeld 1.0 geeft voor iedere eredivisieclub. In de BeNe-Liga gaat de eerste klasse 1.2 begroten en tweede klasse 0.15, dit gaat voor de 18 hoogste elftallen van Nederland 1.2/18*11 + 0.15/18*7 = 0.79 opleveren voor iedere Eredivisieclub, een substantieel lager bedrag! En dan vind ik een stijging van 20% op de begroting in de Eredivisie en 300% in de Eerste Divisie een ruime schatting!

Dus zowel financieel als op het gebied van Europees voetbal gaan we er op achteruit.
    100% mee eens.

Deze discussie is hier al jaren gevoerd.
    Een dergelijke competitie zorgt niet voor aansluiting. Frankrijk en Duitsland kunnen al amper aansluiten laat staan een Bene-liga. Het merk Ajax/Feijenoord/PSV wordt echt niet interessanter als deze jaar in jaar uit om plek 6/7 loopt te voetballen. Terwijl de echte topspelers toch gewoon blijven verkassen naar grotere competities. Ik heb ook m'n twijfels of er met een Bene-liga ineens zulke riante sponsor- en tv-contracten gesloten kunnen worden.

Wij zullen als klein voetballand gewoon gretig gebruik moeten maken dat de grote landen grof geld overhebben voor onze beste spelers.
    "..and in my brain it's going wrong.."
    pi_67407696
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 19:29 schreef NeedeRadicals het volgende:

[..]

Ben er toevallig afgelopen weekend geweest maar wees gerust...
    wees blij dat je die club niet kent!
    Met een Belgische schoonfamilie zou het logistiek voor mij perfect zijn zo'n BeNe-liga.
    Alleen zit ik er niet op te wachten.. Ga 100x liever naar de Graafschap,Heracles en Volendam-uit dan naar Club Brugge of Standard. Dat is misschien het 1e jaar leuk maar daarna heb je dat ook wel gezien.
    (zelfde geld trouwens voor de thuiswedstrijden..)

EN hoe zit dat met de Europese tickets? Krijgen we er dan meer?
    Zo niet wordt het voor een club als Twente alleen maar moeilijker om Europees te halen,
    ervanuitgaande dat Anderlecht,Brugge en Standard hoger dan Twente zal eindigen..
    Laat ze gewoon een BeNe-cup doen,dat lijkt me dan wel weer leuk.
    Wie zegt dat je niet meer naar de Graafschap, heracles en volendam kan? Als je in dezelfde divisie zit kan dat prima

En ik zie toch echt liever de wedstrijden tegen grotere clubs dan tegen kleinere. Daar is zo'n Bene-liga prima voor. Ik zie hier ook vrijwel alleen maar emotionele argumenten tegen. Laten we het eens onderzoeken en kijken wat voor levensvatbaarheid het heeft ipv meteen als oerconservatieven tegen verandering aan te schoppen
      woensdag 25 maart 2009 @ 21:18:55 #155
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_67408473
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 21:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wie zegt dat je niet meer naar de Graafschap, heracles en volendam kan? Als je in dezelfde divisie zit kan dat prima

En ik zie toch echt liever de wedstrijden tegen grotere clubs dan tegen kleinere. Daar is zo'n Bene-liga prima voor. Ik zie hier ook vrijwel alleen maar emotionele argumenten tegen. Laten we het eens onderzoeken en kijken wat voor levensvatbaarheid het heeft ipv meteen als oerconservatieven tegen verandering aan te schoppen
    pi_67409553
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 21:18 schreef ASroma het volgende:

[..]

Tja, het is gewoon zo, driekwart van de bezwaren zijn van het niveau "ik heb er niks mee".

Jij ziet meer in een NeItalo-liga? Ook een mooi ideaal aangezien de Italianen er ook niks meer van bakken. Hm, niet alleen van het voetbal trouwens
      woensdag 25 maart 2009 @ 22:24:00 #157
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_67411343
    dude een paar post voor je worden dikke berekeningen gemaakt etc etc etc etc
    pi_67411556
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 21:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Tja, het is gewoon zo, driekwart van de bezwaren zijn van het niveau "ik heb er niks mee".

Jij ziet meer in een NeItalo-liga? Ook een mooi ideaal aangezien de Italianen er ook niks meer van bakken. Hm, niet alleen van het voetbal trouwens
    Er worden juist wel argumenten gegeven die houdt slaan. De voorstanders van de Bene-liga gaan maar uit van een geweldig synergie-effect, wat helemaal niet is aangetoond.

En zelfs als een hoop mensen emotioneel besluiten geen behoefte te hebben aan een dergelijke competie, dan is dat juist een heel belangrijk gegeven. Als een dergelijke competitie niet wordt gepruimd door de supporters/geïnteresseerden etc. dan is hij ook niks waard..
    pi_67411624
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 22:24 schreef ASroma het volgende:
    dude een paar post voor je worden dikke berekeningen gemaakt etc etc etc etc
    Lees mijn posts nog eens oplettend door, het zit 'm in kleine woordjes, als je ze niet kan vinden wil ik ze wel aanwijzen hoor
    pi_67411872
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 22:28 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Er worden juist wel argumenten gegeven die houdt slaan. De voorstanders van de Bene-liga gaan maar uit van een geweldig synergie-effect, wat helemaal niet is aangetoond.
    Zoals ik al zei: dat moet je onderzoeken. 100% zekerheid heb je alleen als je het doet overigens. Ik zie kansen maar zeker ook bedreigingen voor zo'n liga.

Overigens vind ik dat áls je zoiets doet je het ook minstens een paar jaar moet proberen.
    quote:
    En zelfs als een hoop mensen emotioneel besluiten geen behoefte te hebben aan een dergelijke competie, dan is dat juist een heel belangrijk gegeven. Als een dergelijke competitie niet wordt gepruimd door de supporters/geïnteresseerden etc. dan is hij ook niks waard..
    Als 2/3 of meer van de nederlanders en belgen het totaal niet ziet zitten moet je het niet doen. Maar ook daar geldt dat je daar eerst eens naar moet kijken.

Eerlijk gezegd zie ik niet in wat er erg is aan een competitie waarin de kleine clubs een divisie lager spelen tegen medekleine clubs. En aan de reacties hier te zien de tegenstanders van de Liga ook niet, die raken niet uitgekeken op de Graafschap en Volendam.
    pi_67412558
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 13:02 schreef pfaf het volgende:

[..]

Hoe kun je dan zeggen we als Nederlands voetbal vooruit zijn gegaan?
    zo moet je niet denken. het gaat om het groter geheel, niet alleen om Nederlands belang.
    pi_67413027
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 17:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat de juiste vergelijking is.

Feyenoord - Ajax zou ook in een beneliga gespeeld worden. In een beneliga zouden er alleen meer interessante wedstrijden bijkomen.
    Ajax- Anderlecht ipv Ajax - Sparta
    Ajax - Standard ipv Ajax - De graafschap
    Ajax - Club Brugge ipv Ajax - ADO den haag

Nederlands voetbal is in aardig wat landen live te volgen.
    http://www.adformatie.nl/(...)racten-in-buitenland
    lol ja Nederlands voetbal wordt rond 2 uur 's nachts in Engeland uitgezonden, erg veel kijkers dus
    pi_67413106
    Het probleem is dat zulk onderzoek vaak door marketeers wordt gedaan, allemaal leuk en aardig maar die kennen zovaak verdomd slecht rekeken..

Per saldo gaat een dergelijke competitie je ook europese plaatsen kosten, want ze zullen het aantal tickets echt niet op één hoop gooien.

De zogenaamde voordelen die nu allemaal genoemd worden, zullen op termijn toch gaan uitwerken. Als clubs al een kapitaalsinjectie krijgen door een dergelijk competitie dan staan binnen een x-aantal jaar toch voor hetzelfde probleem als ze nu hebben. De aansluiting wordt gewoon niet gevonden.
    pi_67413115
    ik zie het eerlijk gezegd wel zitten. maar je hebt altijd van die azijnzeikers erbij zitten die hun emoties niet kunnen loslaten. die schreeuwen dan dat ze niks met Belgie hebben, maar als ze nou eens 5 jaar tegen de Belgen spelen, heb je een historie met elkaar waardoor je wel meer met Belgen hebt. eens moet een begin zijn.
      woensdag 25 maart 2009 @ 23:03:02 #165
    56749 BlaZ
    pi_67413241
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 19:29 schreef TLC het volgende:
    Ach, het Verenigd Koninkrijk heeft ook verschillende competities (de Engelse, Schotse, Weelse, en Noord Ierse) en daar hoor je niemand over bij de UEFA. En dat is notabene 1 land

Waarom zou een BeNe-Liga dan niet kunnen ?
    Celtic en Glasgow wilden 10 jaar geleden al bij de premier league aansluiten maar de premier league heeft ze gewoon niet nodig...

Schaalvergroting werkt niet altijd maar in het geval van de beneliga liggen de voordelen nogal voor de hand. Snap de meeste tegenstanders ook niet zo....
    pi_67413256
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 23:00 schreef Staanplaats het volgende:
    Het probleem is dat zulk onderzoek vaak de marketeers wordt gedaan, allemaal leuk en aardig maar die kennen zovaak verdomd slecht rekeken..

Per saldo gaat een dergelijke competitie je ook europese plaatsen kosten, want ze zullen het aantal tickets echt niet op één hoop gooien.

De zogenaamde voordelen die nu allemaal genoemd worden, zullen op termijn toch gaan uitwerken. Als clubs al een kapitaalsinjectie krijgen door een dergelijk competitie dan staan binnen een x-aantal jaar toch voor hetzelfde probleem als ze nu hebben. De aansluiting wordt gewoon niet gevonden.
    misschien niet direct gevonden, maar je hebt wel meer kansen om in de buurt te komen. hangt er helemaal vanaf hoe vernuftig je het aanpakt. door een sterkere competitie kun je ook veel meer aan merchandising doen, dus shirtjes verkopen enzo. de grotere club (Real Madrid, Liverpool, etc) leven hiervan.
    pi_67413373
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 23:03 schreef Incolumis het volgende:

[..]

misschien niet direct gevonden, maar je hebt wel meer kansen om in de buurt te komen. hangt er helemaal vanaf hoe vernuftig je het aanpakt. door een sterkere competitie kun je ook veel meer aan merchandising doen, dus shirtjes verkopen enzo. de grotere club (Real Madrid, Liverpool, etc) leven hiervan.
    Waarom zouden er meer shirtjes worden verkocht als beide competities 1 worden ?

Zou iemand in Roeselaere een shirtje van ADO gaan kopen dan ofzo ?
    pi_67413531
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 23:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Celtic en Glasgow wilden 10 jaar geleden al bij de premier league aansluiten maar de premier league heeft ze gewoon niet nodig...

Schaalvergroting werkt niet altijd maar in het geval van de beneliga liggen de voordelen nogal voor de hand. Snap de meeste tegenstanders ook niet zo....
    Het gekke is juist dat in voetbal schaal verkleinig vaak nog populairder is dan vergroting. Iedereen houdt van derby's.

Het is gewoon te simpel om te stellen dat NL + Belgie meteen een afzetmarkt van 26 miljoen oplevert dus een stijging x% omzet, sponsoring en tv-contracten..

Het zogenaamde synergie effect waar als maar op wordt gedoeld is nooit onderzocht of aangetoond, en dan worden de tegenstanders onderbuik gevoelens verweten, moeten we de voorstanders dan maar luchtfietserij verwijten?
      woensdag 25 maart 2009 @ 23:10:10 #169
    56749 BlaZ
    pi_67413569
    quote:

Tuurlijk zal je niet direct aansluiten met de top competities. Maar dat het gat minder groot word is toch al mooi meegenomen....
    pi_67413594
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 23:00 schreef Incolumis het volgende:
    ik zie het eerlijk gezegd wel zitten. maar je hebt altijd van die azijnzeikers erbij zitten die hun emoties niet kunnen loslaten. die schreeuwen dan dat ze niks met Belgie hebben, maar als ze nou eens 5 jaar tegen de Belgen spelen, heb je een historie met elkaar waardoor je wel meer met Belgen hebt. eens moet een begin zijn.
    Voetbal is emotie.
    pi_67413598
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 23:06 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Waarom zouden er meer shirtjes worden verkocht als beide competities 1 worden ?

Zou iemand in Roeselaere een shirtje van ADO gaan kopen dan ofzo ?
    je creëert een sterkere competitie, waardoor je meer bezoekers trekt, ook in het buitenland. als je dat goed aanpakt en bijv. tourt door Azië in de zomer, kun je veel meer winst maken in shirtverkoop.
    pi_67413741
    quote:
    Het probleem is dat zulk onderzoek vaak door marketeers wordt gedaan, allemaal leuk en aardig maar die kennen zovaak verdomd slecht rekeken..

Misschien niet, het is idd naïef om te denken dat we opeens met Spanje en Engeland kunnen wedijveren maar het verkleint wel de verschillen. Als je het níet doet gebeurt dat dus niet.
    pi_67413745
    Mensen vergeten ook dat uit verschillende culturele studies als is aangetoond dat Nederland en Belgie buiten de taal niet eens zo gek veel gemeen hebben.
    Nederlanders hebben wat betreft omgangsvormen etc. veel meer gemeen met Scandinaviërs..
    pi_67413786
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 23:13 schreef Staanplaats het volgende:
    Mensen vergeten ook dat uit verschillende culturele studies als is aangetoond dat Nederland en Belgie buiten de taal niet eens zo gek veel gemeen hebben.
    Nederlanders hebben wat betreft omgangsvormen etc. veel meer gemeen met Scandinaviërs..
    Friezen hebben ook weinig gemeen met Nederland....
      woensdag 25 maart 2009 @ 23:15:26 #175
    56749 BlaZ
    pi_67413835
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 23:09 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Het gekke is juist dat in voetbal schaal verkleinig vaak nog populairder is dan vergroting. Iedereen houdt van derby's.

Het is gewoon te simpel om te stellen dat NL + Belgie meteen een afzetmarkt van 26 miljoen oplevert dus een stijging x% omzet, sponsoring en tv-contracten..

Het zogenaamde synergie effect waar als maar op wordt gedoeld is nooit onderzocht of aangetoond, en dan worden de tegenstanders onderbuik gevoelens verweten, moeten we de voorstanders dan maar luchtfietserij verwijten?
    Kortom het is puur toeval dat de grootste competities in Europa ook de landen zijn met de meeste inwoners?

Nou ja met een vergroting van de markt met 38% zou het heel vreemd zijn als er geen omzet stijging zal plaatsvinden.
      woensdag 25 maart 2009 @ 23:17:38 #176
    56749 BlaZ
    pi_67413954
    quote:
    Net of er geen verschillen zijn tussen Limburgers en Friezen

Als Brabander heb ik zeker meer gemeen met Belgen als met Friezen
    pi_67413984
    Welke verschillen worden dan direct verkleind? De spelers die nu vertrekken, vertrekken dan nog steeds. Tegen dergelijke economiën kan je nauwelijks opboksen.

Wat zal PSV er financieel beter van worden dan bijvoorbeeld? Die spelen nu bij ieder jaar gegarandeerd CL-voetbal, met een Bene-liga kunnen ze dat jaren mislopen. Dat vergoeden die tv-contracten bij lange na niet. Zelfde geldt voor clubs die buiten de boot vallen voor europees voetbal, die verliezen ook aanttrekkingskracht.

De Nederlandse stadions zitten voller dan ooit en er wordt maar bijgebouwd, de competitie is nu spannend zat.
    pi_67414053
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 23:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Kortom het is puur toeval dat de grootste competities in Europa ook de landen zijn met de meeste inwoners?

Nou ja met een vergroting van de markt met 38% zou het heel vreemd zijn als er geen omzet stijging zal plaatsvinden.
    Waarom vinden Duitsland en Frankrijk dan geen aansluiting?
    pi_67414150
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 23:14 schreef Incolumis het volgende:

[..]

Friezen hebben ook weinig gemeen met Nederland....
    Friezen zijn ook geen Nederlanders

Walen hebben ook niks gemeen met die Hollanders..
    pi_67414161
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 23:00 schreef Incolumis het volgende:
    Inderdaad, AZ is ook een fusieclub, denk je dat ze daar mee zitten als ze straks met de schaal staan .

Nou ja, je hebt er vast nog wel een stel oude lullen bij die vol wrok zitten en schreeuwen dat Alkmaar aan het langste eind trok en dat het Zaanstreek kapot heeft gemaakt .

Dat gevoel krijg ik hier ook een beetje bij.

Overigens, wees gerust alle azijnpissers, de kans dat er in de (voorzienbare) toekomst zo'n liga komt acht ik zo'n beetje nul. Ik zie Nederland en België nog eerder terugkeren naar de republiek
    pi_67414594
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 23:19 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Frankrijk zit vol met negers, die zijn lui
    en Duitsland zit vol met, tja, Duitsers
      woensdag 25 maart 2009 @ 23:52:28 #182
    56749 BlaZ
    pi_67415650
    quote:

[..]

Duitsland en Frankrijk hebben wel gewoon aansluiting.
    Standaard bij 5 sterkste competities in europa.
    Lijkt me toch een andere situatie als Nederland waar we op het punt staan meer uefa cup plaatsen te verliezen.
    pi_67415979
    quote:

[..]

Kunnen niet de salarissen betalen die in heel de PL, en bij de top in Spanje en Italie betaald worden. Komt vooral door de hoge belastingen. Ze kunnen hun beste spelers uiteindelijk niet houden, zelfs een kapitaalkrachtige club als Lyon niet.
      donderdag 26 maart 2009 @ 00:15:55 #184
    83128 Sandertje21
    Ben er even niet.
    pi_67416458
    Hoe is dat eigenlijk gegaan met het samenvoegen van de competities van Oost-Duitsland en West-Duitsland?

Misschien dat we daar al wat van af kunnen kijken en kunnen leren.

Ik denk zelf dat het alleen interessant is voor de topclubs uit beide landen.
    De competitie wordt zwaarder als je speelt tegen Anderlecht in plaats van de Graafschap, daar kun je dan op internationaal niveau de vruchten van plukken.
    Ook denk ik dat er commerciëel winst valt te behalen bij een BeNe liga.

De kleinere clubs zullen denk ik tegen zijn.
    De subtoppers uit beide competities worden ineens middenmoters met een sterk verminderde kans op europees voetbal en de staartploegen zoals bijvoorbeeld Heracles en Sparta zullen ineens in een soort 1e divisie gaan spelen. Voor die ploegen is het eerder een stap terug dan vooruit.
    Ook ploegen als Willem II en Roda JC/Sporting Limburg lopen kans ineens een 1e divisieploeg te worden.

De kans is ook groot dat het een aantal clubs uit de 1e divisie de nek om zal draaien.
    Een ploeg als TOP Oss zal echt in de lagere regionen van het profvoetbal terecht komen, 3e of 4e profniveau. Dat is dan voor zowel fans als sponsoren toch niet meer interessant?

Ook verwacht ik een bijna oorlog tussen België en Nederland als het gaat om de verhouding Belgische en Nederlandse clubs in de nieuwe competitie.

Da laatste is dan weer deels op te lossen met een soort van playoffs.
    .
    ..
    ...
    ....
      donderdag 26 maart 2009 @ 08:36:44 #185
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_67419328
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 00:15 schreef Sandertje21 het volgende:
    Ook verwacht ik een bijna oorlog tussen België en Nederland als het gaat om de verhouding Belgische en Nederlandse clubs in de nieuwe competitie.
    Dat denk ik niet, op basis van inwonersaantal en bijvoorbeeld de UEFA-ranglijst kun je een redelijk eerlijke verdeling maken, waarbij 11-7 (of 12/8 als je voor 20 clubs kiest) voor de hand ligt. Dat snapt men in België heus wel.
    pi_67419469
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 00:15 schreef Sandertje21 het volgende:

De kans is ook groot dat het een aantal clubs uit de 1e divisie de nek om zal draaien.
    Een ploeg als TOP Oss zal echt in de lagere regionen van het profvoetbal terecht komen, 3e of 4e profniveau. Dat is dan voor zowel fans als sponsoren toch niet meer interessant?
    Vergis je daar niet in. Sommige amateur/semi-prof clubs zijn financieel gezonder dan menig eerste divisie clubs.
    What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
    pi_67419563
    quote:
    Kesler ziet niets in aangeslingerd voorstel BeNe-Liga

Michael van Praag zal geen onderzoek gelasten naar een BeNe-liga. De voorzitter van de KNVB stond open voor een competitie waarin Nederlandse en Belgische clubs het tegen elkaar opnemen, zo liet hij woensdagmorgen weten. Directeur Henk Kesler van de profsectie laat echter geen ruimte voor discussie. "De BeNe-liga is achterhaald."

De discussie barstte vorige week los toen UEFA-voorzitter Michel Platini het oude idee nieuw leven inblies. "Ik ben wel voor een onderzoek, maar ik kan dat initiatief niet nemen", vertelde Van Praag. "Ik weet dat veel partijen tegen zijn, maar ik vind dat je ook moet weten waar je tegen bent, waar je nee tegen zegt. Als je een onderzoek doet, kan je zien of het al of niet een verstandig idee is."

Kesler liet geen ruimte voor discussie. "De BeNe-liga is achterhaald", benadrukt het bestuurslid in de donderdageditie van De Telegraaf. "Leuk dat Michael het aanslingert, maar wij gaan het niet doen. De clubs gaan erover en die zijn tegen. Ze willen evenmin een onderzoek. De prioriteiten van de clubs liggen elders."

Volgens Platini moet een voetbalpiramide ervoor zorgen dat clubs uit de grote landen niet te ver uitlopen. "Nederland en België samen is een idee", denkt de Franse sportbestuurder. "Nu kan dat niet volgens de statuten van de UEFA, maar het is wel iets waarop we moeten studeren om Europese voetbal zo sterk mogelijk te krijgen."

Platini hamert er echter op dat niet alleen de sterkere clubs van de landen bij elkaar moeten worden gehaald. "Je moet niet alleen de beste acht van ieder land samenvoegen", zei de oud-international. "Je voegt niet alleen de top samen, maar denkt dan ook over een tweede en derde divisie. Met een goede promotie- en degradatieregeling. Anders raakt de rest geïsoleerd. Je moet het groots aanpakken."
      donderdag 26 maart 2009 @ 10:11:29 #188
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_67421386
    quote:
    Nescanliga
    ---
      donderdag 26 maart 2009 @ 10:41:54 #189
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67422153
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 23:10 schreef Incolumis het volgende:

[..]

je creëert een sterkere competitie, waardoor je meer bezoekers trekt, ook in het buitenland. als je dat goed aanpakt en bijv. tourt door Azië in de zomer, kun je veel meer winst maken in shirtverkoop.
    Sorry, maar dit vind ik echt lachwekkend. Het bezoekers-argument zou nog kunnen, al vraag ik het me af, de stadions in Nederland zitten al voller en voller. Bijna zoveel toeschouwers als in Frankrijk!

Maar dat ze in China de Eredivisie gaan volgen door een paar spannendere wedstrijdjes is echt ongeloofwaardig.
    pi_67422341
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 08:36 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, op basis van inwonersaantal en bijvoorbeeld de UEFA-ranglijst kun je een redelijk eerlijke verdeling maken, waarbij 11-7 (of 12/8 als je voor 20 clubs kiest) voor de hand ligt. Dat snapt men in België heus wel.
    Inderdaad, het is niet meer dan logisch dat er meer Nederlandse dan Belgische clubs zouden meespelen, dat zal men hier echt wel inzien.
      donderdag 26 maart 2009 @ 10:54:02 #191
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_67422497
    slotje tot er oooooooooit wel concrete plannen zijn? nutteloos gezever.....
    pi_67422656
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 10:41 schreef pfaf het volgende:

[..]

Sorry, maar dit vind ik echt lachwekkend. Het bezoekers-argument zou nog kunnen, al vraag ik het me af, de stadions in Nederland zitten al voller en voller. Bijna zoveel toeschouwers als in Frankrijk!

Maar dat ze in China de Eredivisie gaan volgen door een paar spannendere wedstrijdjes is echt ongeloofwaardig.
    waarom lukt dat in Engeland wel dan?
      donderdag 26 maart 2009 @ 11:14:10 #193
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67423041
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 11:00 schreef Incolumis het volgende:

[..]

waarom lukt dat in Engeland wel dan?
    Omdat zij het geld hebben, de stadion, de Engelse taal, de inwoners, et cetera. Ik heb in ieder geval nog nooit een buitenlander gesproken die ook maar enigszins gaf om het voetbal buiten Engeland, Spanje en Italië. Af en toe zal een groep geïnteresseerd zijn in bijvoorbeeld PSV omdat er een Chinees of Peruaan speelt, maar dat staat los van de competitie. Zelfs Frans en Duits voetbal kan in het buitenland geen voet aan de grond krijgen, een schlemielige BeNe-liga gaat echt niets beginnen. Kijk eens naar de tv-inkomsten uit Azië van enkele competities:
    Premier League ¤ 300,000,000
    La Liga ¤ 60,000,000
    Serie A ¤ 55,000,000
    1.Bundesliga ¤ 20,000,000

Voor er ook maar enig profijt gaat zijn voor de clubs zullen we Duitsland al voorbij moeten, nou laat Roeselare-Genk maar beginnen!
      donderdag 26 maart 2009 @ 11:26:03 #194
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_67423398
    quote:
    "Beneliga? Eerst hervorming competitie"
    do 26/03/09 - Bondsvoorzitter François De Keersmaecker staat niet te springen voor de Beneliga. Zijn Nederlandse collega Michael van Praag had het idee van een competitie met Belgische en Nederlandse clubs opnieuw gelanceerd.
    Michael van Praag wil de Beneliga aan een grondige studie onderwerpen. (PhotoNews) "Een studie wil ik wel steunen", antwoordt François de Keersmaecker in Gazet van Antwerpen. "Dan kunnen we eindelijk eens beslissen op basis van concrete gegevens."

"Maar in de praktijk wordt het moeilijk om dit idee uit te voeren."

"Ik stel mij ernstig vragen bij het enthousiasme onder de supporters. Supporters van pakweg Anderlecht zouden in een Beneliga plots naar Groningen of Amsterdam moeten reizen. Dat zie ik niet gebeuren."

"En wat met de verdeling van de Europese plaatsen? Ik zie heel wat praktische bezwaren."

Volgende maand wil De Keersmaecker met de Nederlandse bond praten over de Beneliga. Beide landen werken momenteel samen voor de kandidatuur van het WK voetbal in 2018.
    spreekt ie meteen zichzelf tegen.

En alsof Amsterdam zo ver is vanuit antwerpen wat een nonargumenten haalt hij aan.

Enige echte reden is dat ze te lui zijn om er echt werk van te maken. Vreemd dat Nederland enthousiaster is ook, België heeft hier veel meer bij te winnen.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 maart 2009 @ 12:27:46 #195
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_67425531
    quote:
    "PRAKTISCHE BEZWAREN TEGEN DE BENELIGA"
    ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
    François De Keersmaecker staat niet
    te springen voor een Beneliga. "In de
    praktijk wordt het moeilijk om het idee
    uit te voeren", zegt de bondsvoorzitter
    in Gazet van Antwerpen.

"Een studie wil ik wel steunen. Dan
    kunnen we eindelijk eens beslissen op
    basis van concrete gegevens. Maar ik
    stel mij ernstig vragen bij het enthou-
    siasme onder de supporters. Gaan ze An-
    derlecht helemaal naar het noorden van
    Nederland volgen? Dat denk ik niet."

"Wat met de verdeling van de Europese
    plaatsen?" In april wil De Keersmaecker
    toch eens polsen bij de Nederlanders.
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      donderdag 26 maart 2009 @ 12:41:21 #196
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_67426038
    anders plaats je even net hetzelfde bericht
      donderdag 26 maart 2009 @ 13:08:10 #197
    56749 BlaZ
    pi_67427034
    quote:
    Kesler liet geen ruimte voor discussie. "De BeNe-liga is achterhaald", benadrukt het bestuurslid in de donderdageditie van De Telegraaf. "Leuk dat Michael het aanslingert, maar wij gaan het niet doen. De clubs gaan erover en die zijn tegen. Ze willen evenmin een onderzoek. De prioriteiten van de clubs liggen elders."
    Lekker conservatief. Natuurlijk zijn clubs als Willem 2, Sparta , Fc Volendam, De Graafschap tegen.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 maart 2009 @ 13:35:34 #198
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_67428051
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 12:41 schreef Beregd het volgende:
    anders plaats je even net hetzelfde bericht
    praktisch tegelijk ook

had deze pagina nog niet gelezen
    DeLuna vindt me dik ;(
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      donderdag 26 maart 2009 @ 13:36:59 #199
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67428091
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 13:08 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Lekker conservatief. Natuurlijk zijn clubs als Willem 2, Sparta , Fc Volendam, De Graafschap tegen.
    En Twente, Feyenoord, AZ, Utrecht, Groningen en Heerenveen dan? Die zien hun kansen op Europees voetbal aanzienlijk slinken.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 maart 2009 @ 13:37:04 #200
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_67428096
    De discussie is ook achterhaald, dit is gewoon een gepasseerd station. wil je nog de aansluitng gaan amken moet je met de befaamde Atlantic league komen
    DeLuna vindt me dik ;(
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 maart 2009 @ 13:38:28 #201
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_67428146
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 13:36 schreef pfaf het volgende:

[..]

En Twente, Feyenoord, AZ, Utrecht, Groningen en Heerenveen dan? Die zien hun kansen op Europees voetbal aanzienlijk slinken.
    als ze in Beglië een wedstrijd spelen, dan spelen ze toch al Eurpopees
    DeLuna vindt me dik ;(
      donderdag 26 maart 2009 @ 14:18:18 #202
    56749 BlaZ
    pi_67429731
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 13:37 schreef rubbereend het volgende:
    De discussie is ook achterhaald, dit is gewoon een gepasseerd station. wil je nog de aansluitng gaan amken moet je met de befaamde Atlantic league komen
    PSV in de bundesliga
      donderdag 26 maart 2009 @ 14:19:50 #203
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67430293
    De Atlantic League.

Tegen wie spelen jullie komende week?
    -Maritimo uit.
    Oh, stelletje bofkonten. Wij moeten naar Tromso.
      donderdag 26 maart 2009 @ 14:35:05 #205
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_67430395
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 14:32 schreef Radegast het volgende:
    De Atlantic League.

Tegen wie spelen jullie komende week?
    -Maritimo uit.
    Oh, stelletje bofkonten. Wij moeten naar Tromso.
    Maritimo en Tromso is niks, maar die zullen niet aan een Alantic League deelnemen, maar Benfica, Porto, Celtic, Rangers, Anderlecht en in mindere mate Rosenborg en FC Kopenhagen zijn natuurlijk geen slechte clubs.
    pi_67431059
    Ik denk dat het voor het TV geld in een BeNeLiga wel omhoog zal gaan. Ik bedoel je krijgt meer topwedstrijden en waarschijnlijk gaan ze wel zoiets combineren van meer plekken voor de CL / UEFA je combineert immers 2 competities bij elkaar. En buitenlandse spelers willen denk ik eerder naar zon competitie toe.

Mijn enige hekelpunt is dat ik eigenlijk nooit geen ene reet gaf om de belgische comptetie, en Club Brugge en Anderlecht hebben het nooit erg goed gedaan in Europa.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      donderdag 26 maart 2009 @ 14:52:59 #207
    56749 BlaZ
    pi_67431088
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 14:19 schreef pfaf het volgende:

[..]

Leuk toch. Uitwedstrijd tegen Bayern München das toch was anders als tegen Sparta
      donderdag 26 maart 2009 @ 14:54:31 #208
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67431149
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 14:52 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Leuk toch. Uitwedstrijd tegen Bayern München das toch was anders als tegen Sparta
    En zo kijken de Duitsers naar PSV.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 maart 2009 @ 14:55:37 #209
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_67431191
    Destijds werd gesproken over Benfica, Porto, Sporting, PSV, Ajax, Feyenoord, Celtic, Rangers, Club Brugge, Anderlecht, Standard Luik met nog een paar Scandinavische ploegen, aan een dergelijke opzet moet je dan denken (niet precies die clubs). Dan heb je een dergelijk grote basis dat er echt meer geld gegenereerd kan worden.
    DeLuna vindt me dik ;(
      donderdag 26 maart 2009 @ 16:03:01 #210
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_67433587
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 14:55 schreef rubbereend het volgende:
    Destijds werd gesproken over Benfica, Porto, Sporting, PSV, Ajax, Feyenoord, Celtic, Rangers, Club Brugge, Anderlecht, Standard Luik met nog een paar Scandinavische ploegen, aan een dergelijke opzet moet je dan denken (niet precies die clubs). Dan heb je een dergelijk grote basis dat er echt meer geld gegenereerd kan worden.
    Als je een competitie met 20 clubs opzet en Nederland, Portugal, België, Schotland, Zweden, Denemarken en Noorwegen deel zouden nemen dan zouden er op basis van bevolkingsaantallen 5 of 6 Nederlandse clubs aan een Atlantic League deelnemen.
      donderdag 26 maart 2009 @ 16:09:52 #211
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67433844
    Nederland heeft 26% (ja ik heb het nageteld, aangezien ik het me niet kon voorstellen) van de inwoners van die groep ja!
      donderdag 26 maart 2009 @ 16:14:10 #212
    56749 BlaZ
    pi_67434006
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 16:09 schreef pfaf het volgende:
    Nederland heeft 26% (ja ik heb het nageteld, aangezien ik het me niet kon voorstellen) van de inwoners van die groep ja!
    Zwitserland / Oostenrijk zouden ook nog mee kunnen doen.
      donderdag 26 maart 2009 @ 16:21:47 #213
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_67434281
    Lekker, uit naar Rosenborg met zn allen
    Is me ook een tyfusstad, Trondheim
    Enneh, wat mag dat allemaal wel niet kosten, die vliegreisjes elke week?
    29.10 Novastar HMH
      donderdag 26 maart 2009 @ 16:44:47 #214
    56749 BlaZ
    pi_67435100
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 16:21 schreef Damzkieee het volgende:
    Lekker, uit naar Rosenborg met zn allen
    Is me ook een tyfusstad, Trondheim
    Enneh, wat mag dat allemaal wel niet kosten, die vliegreisjes elke week?
    Waarom zou je meegaan naar een uitwedstrijd..
    pi_67435141
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 16:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Gast...
    Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
    pi_67436310
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 11:26 schreef Beregd het volgende:

[..]

spreekt ie meteen zichzelf tegen.

En alsof Amsterdam zo ver is vanuit antwerpen wat een nonargumenten haalt hij aan.

Enige echte reden is dat ze te lui zijn om er echt werk van te maken. Vreemd dat Nederland enthousiaster is ook, België heeft hier veel meer bij te winnen.
    Dit is de mening van één man, de bondsvoorzitter, die waarschijnlijk zich bewust zo neutraal mogelijk opstelt. Ga bij pakweg Anderlecht langs en je zal een veel positiever antwoord krijgen...
    pi_67441645
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 16:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]

ja ik ben het hiermee eigenlijk ook wel eens, laat de uitsupporters lekker thuis, heb je een vol stadion met alleen thuispubliek, geen gezeik dus
    pi_67442827
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 20:06 schreef Incolumis het volgende:

[..]

ja ik ben het hiermee eigenlijk ook wel eens, laat de uitsupporters lekker thuis, heb je een vol stadion met alleen thuispubliek, geen gezeik dus

Kom nou toch, en allemaal met klappertjes op de tribunes zeker ?

donderdag 26 maart 2009 @ 21:07:31 #219
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_67443741
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 20:41 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    Lach maar, de klappers rukken op. Bij NEC was al te kennen gegeven dat de supporters die klappers maar niks vonden. Maar laatst waren ze weer uitgedeeld, maar nu alleen aan de juniors. Waar gaat het stoppen? straks overal klappers
    ---
    pi_67445825
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 20:41 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    wat hebben AZ en die klapmongolen er mee te maken?
    pi_67445876
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 22:04 schreef Incolumis het volgende:

[..]

wat hebben AZ en die klapmongolen er mee te maken?
    Alleen thuispubliek, lekker vrolijk doen met zijn allen, deed me aan dat plaatje denken.
    pi_67446882
    je hebt dan tenminste geen gezeik meer met hekken, agressief gedrag (ok, aso's zullen er altijd wel zijn, maar toch), en het voelt dan meer als een avondje uit. toch veel beter of niet?
    pi_67450574
    Nee, avondjes uit hebben we het theater voor..en het nederlands elftal!
      vrijdag 27 maart 2009 @ 01:18:23 #224
    56749 BlaZ
    pi_67451153
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 16:45 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Gast...
    Ja als je uitwedstrijden in Schotland/ Noorwegen speelt dan lijkt me niet dat er nog veel uitsupporters meegaan.
      vrijdag 27 maart 2009 @ 01:20:20 #225
    56749 BlaZ
    pi_67451168
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 22:30 schreef Incolumis het volgende:
    je hebt dan tenminste geen gezeik meer met hekken, agressief gedrag (ok, aso's zullen er altijd wel zijn, maar toch), en het voelt dan meer als een avondje uit. toch veel beter of niet?
    Zoals in de VS dus
      vrijdag 27 maart 2009 @ 08:33:14 #226
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67453678
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 01:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Zoals in de VS dus
    Of Duitsland. Oh wacht, daar gaan wel uitsupporters mee en is er ook niets aan de hand. Tuurlijk moeten uitsupporters mogelijk zijn, sjesus wat zou het anders een saaie bende zijn in het stadion.
    pi_67454684
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 01:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ja als je uitwedstrijden in Schotland/ Noorwegen speelt dan lijkt me niet dat er nog veel uitsupporters meegaan.
    Dat lijkt mij ook niet. Argument tegen de Beneliga dus.
      vrijdag 27 maart 2009 @ 09:28:16 #228
    56749 BlaZ
    pi_67454692
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 08:33 schreef pfaf het volgende:

[..]

Of Duitsland. Oh wacht, daar gaan wel uitsupporters mee en is er ook niets aan de hand. Tuurlijk moeten uitsupporters mogelijk zijn, sjesus wat zou het anders een saaie bende zijn in het stadion.
    Maar bijvoorbeeld in een atlantic league zullen er veel minder uitsupporters zijn...

Ik denk dat met alleen thuispubliek je het voetbal overigens toegankelijker maakt. Bovendien scheelt het een hoop veiligheidsmaatregelen / kosten.
    pi_67454937
    Atlantic league
    ,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
      vrijdag 27 maart 2009 @ 09:46:05 #230
    56749 BlaZ
    pi_67455165
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 09:37 schreef _Mike_ het volgende:
    Atlantic league
    Alle Nederlandse ploegen uitgeschakelt in Europees voetbal
    pi_67501748
    Toch beetje vreemd dat het volgens de statuten van de UEFA het niet mag ; zo doet Vaduz toch ook gewoon mee met de Zwitserse competitie ?
    "You can call me Susan if it makes you happy"
    pi_67501850
    Absoluut niet voor, vind dat er weinig eer te behalen valt aan sterker worden door samen te gaan.

Dat sterker worden is overigens nog maar de vraag, veel meer geld voor spelerssalarissen zal het niet opleveren en daar draait het uiteindelijk om wil je weer teams krijgen die een kans maken in de Champions League. Dus uiteindelijk houd je gewoon de zelfde krachten als Nederland en Belgie nu hebben met als groot nadeel dat je een stuk of 8 nederlandse clubs minder zult hebben

Nee voor mij heel duidelijk dat dit allesbehalve een goed idee is.
    pi_67504122
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 19:58 schreef TLC het volgende:
    Toch beetje vreemd dat het volgens de statuten van de UEFA het niet mag ; zo doet Vaduz toch ook gewoon mee met de Zwitserse competitie ?
    Of AS Monaco in Frankrijk (al hoe wel, de Monegaskse voetbalbond is ook niet aangesloten bij de UEFA natuurlijk). Maar goed, het is niet helemaal hetzelfde natuurlijk. Dat zijn kleine landen waarin men nogal moeilijk een aparte competitie kan organiseren. Dat is nog iets anders dan het samenvoegen van twee competities van "grotere" landen.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 09:13:54 #234
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_67568347
    quote:
    Clubs zijn faliekant tegen voorstel BeNe-Liga

De clubs in het betaald voetbal en het sectiebestuur betaald voetbal onder leiding van directeur Henk Kesler hebben een einde gemaakt aan alle speculaties over een BeNe-Liga. Vanuit Zeist zal evenmin een (onafhankelijk) onderzoek worden geïnitieerd. In België klonken er voorzichtig optimistische geluiden over een te vormen BeNe-liga.
    "Het is einde oefening wat betreft de BeNe-Liga", benadrukt Kesler in De Telegraaf. "Het besluit viel na overleg met de clubs, die niets in het initiatief zien." Hij liet eerder al weten niets in het plan te zien. "De BeNe-liga is achterhaald. "Leuk dat Michael (van Praag, red.) het aanslingert, maar wij gaan het niet doen."

De discussie laaide de afgelopen twee weken op, nadat UEFA-voorzitter Michel Platini een voorzet tot onderzoek gaf. Dat werd gevolgd door een pleidooi van bondsvoorzitter Van Praag, die een onderzoek eveneens zou toejuichen. "Zij gaan er niet over, wij met de clubs wel en die Liga komt er dus niet", benadrukte Kesler al.

Voorzitter François De Keersmaecker van de Belgische voetbalbond (KBVB) zag wel voldoende voordelen in de mogelijke samenvoeging van de Eredivisie en de Jupiler Pro League. "Het kan meer kijkers boeien, maar qua supporters gaat het verminderen, denk ik. Er komen minder supporters naar de stadions”, verwachtte het bestuurslid.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 09:16:45 #235
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67568589
    Goede zaak.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 10:44:07 #237
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_67571084
      dinsdag 31 maart 2009 @ 11:36:45 #239
    56749 BlaZ
    pi_67572838
    Kortzichtig
      dinsdag 31 maart 2009 @ 11:44:06 #240
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_67573114
    quote:
    Voorzitter François De Keersmaecker van de Belgische voetbalbond (KBVB) zag wel voldoende voordelen in de mogelijke samenvoeging van de Eredivisie en de Jupiler Pro League. "Het kan meer kijkers boeien, maar qua supporters gaat het verminderen, denk ik. Er komen minder supporters naar de stadions”, verwachtte het bestuurslid
    die is wel raak
      dinsdag 31 maart 2009 @ 11:53:24 #241
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67573445
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 11:36 schreef BlaZ het volgende:
    Kortzichtig
    Waarom? Ik heb in deze reeks al meerdere steekhoudende argumenten tegen een samengaan gegeven, ik heb nog niemand gezien die een argument voor heeft kunnen poneren.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 12:03:48 #242
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_67573791
    argument voor is toch simpel, meer topploegen, meer topmatchen, hogere kwaliteit van het voetbal.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 12:08:11 #243
    56749 BlaZ
    pi_67573951
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 11:53 schreef pfaf het volgende:

[..]

Waarom? Ik heb in deze reeks al meerdere steekhoudende argumenten tegen een samengaan gegeven, ik heb nog niemand gezien die een argument voor heeft kunnen poneren.
    Voor :

Grotere afzetmarkt
    Gemiddeld per club meer toeschouwers, meer inkomsten , grotere begroting.
    Niet meer voetballen tegen baggerclubs als Sparta en Volendam

Tegen:

Aantal betaald voetbalclubs zullen verdwijnen
    Minder Europese plaatsen
    Verder reizen voor supporters
    Nationalistische redenen
      dinsdag 31 maart 2009 @ 12:10:28 #244
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_67574025
    en dat verder reizen is nog heeel beperkt. Alsof een bruggeling niet naar amsterdam zou willen rijden.
    België en Nederland samen is que oppervlakte nog steeds niet te vergelijken met toplanden, en daar krijgen ze wel de stadia vol.

En Europese plaatsen kan je afdwingen.

Enige echte nadeel lijkt me dat het wat gekunsteld is.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 12:13:01 #245
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_67574111
    Zowel in Nedrland als in België is er gewoon geen ruimte voor 18 topploegen, met elk een verwarmde grasmat en eeen super stadion. Voor 8 à 10 ploegen kan dat wel, dus maar samen.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 12:31:50 #246
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67574728
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 12:08 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Voor :

Grotere afzetmarkt
    Gemiddeld per club meer toeschouwers, meer inkomsten , grotere begroting.
    In mijn betoog eerder dit topic, spreek ik dit tegen, ik ben benieuwd wat jou doet denken dat dit wel het geval is.
    quote:
    Niet meer voetballen tegen baggerclubs als Sparta en Volendam
    Sparta baggerclub.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 12:32:46 #247
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67574766
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 12:13 schreef Beregd het volgende:
    Zowel in Nedrland als in België is er gewoon geen ruimte voor 18 topploegen, met elk een verwarmde grasmat en eeen super stadion. Voor 8 à 10 ploegen kan dat wel, dus maar samen.
    Spreek voor jezelf. In Nederland kunnen best 18 grote, goedgevulde stadions bestaan.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 12:37:53 #248
    56749 BlaZ
    pi_67574965
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 12:31 schreef pfaf het volgende:

[..]

In mijn betoog eerder dit topic, spreek ik dit tegen, ik ben benieuwd wat jou doet denken dat dit wel het geval is.
    Ik denk dat je het niet goed leest.

Maar gemiddeld hoger toeschouwersaantal, budget moet wel.

Ook al nemen de inkomsten door TV gelden niet toe nog stijgt het gemiddeld budget/toeschouwersaantal etc per club t.o.v. de oude situatie
      dinsdag 31 maart 2009 @ 12:47:19 #249
    56749 BlaZ
    pi_67575228
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 12:32 schreef pfaf het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. In Nederland kunnen best 18 grote, goedgevulde stadions bestaan.
    10.000 toeschouwers is niet goedgevuld.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 12:58:00 #250
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67575579
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 12:37 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik denk dat je het niet goed leest.

Maar gemiddeld hoger toeschouwersaantal, budget moet wel.

Ook al nemen de inkomsten door TV gelden niet toe nog stijgt het gemiddeld budget/toeschouwersaantal etc per club t.o.v. de oude situatie
    Ik heb hierboven aangetoond dat dat zeer goed een illusie kan zijn, volgens mijn berekeningen is het namelijk niet zo...
      dinsdag 31 maart 2009 @ 13:01:26 #251
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67575691
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 12:47 schreef BlaZ het volgende:

[..]

10.000 toeschouwers is niet goedgevuld.
    Goedgevuld zegt ten eerste wat over de relatieve vulling, niet absoluut. Ten tweede haal je je eigen ‘argument’ onderuit aangezien de nummer 16 van de Eredivisie evenveel toeschouwers heeft als de nummer 6 van Belgie. Als er 7 Belgische tegenover 11 Nederlandse clubs komen gaat het gemiddelde van de competitie dus hard achteruit.

En dan heb jij het over kortzichtigheid bij anderen...
      dinsdag 31 maart 2009 @ 13:04:43 #252
    56749 BlaZ
    pi_67575797
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 12:58 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik heb hierboven aangetoond dat dat zeer goed een illusie kan zijn, volgens mijn berekeningen is het namelijk niet zo...
    Jou berekening houdt ook rekening met de ploegen die niet in de beneliga komen te spelen.
    Ik hou daar geen rekening mee.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 13:08:07 #253
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67575901
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 13:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Jou berekening houdt ook rekening met de ploegen die niet in de beneliga komen te spelen.
    Ik hou daar geen rekening mee.
    Zeg dan ook niet dat het Nederlands voetbal er financieel beter van wordt, maar slechts enkele teams. En als geen enkele club zich voor de CL kwalificeert omdat een Begische club kampioen wordt, hoe ga je die miljoenen die misgelopen worden goedpraten met die paar miljoen extra uit tv-inkomsten en recettes (die nog lang niet bewezen hoger gaan zijn!!!!).
      dinsdag 31 maart 2009 @ 13:26:03 #254
    56749 BlaZ
    pi_67576416
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 13:01 schreef pfaf het volgende:

[..]

Goedgevuld zegt ten eerste wat over de relatieve vulling, niet absoluut. Ten tweede haal je je eigen ‘argument’ onderuit aangezien de nummer 16 van de Eredivisie evenveel toeschouwers heeft als de nummer 6 van Belgie. Als er 7 Belgische tegenover 11 Nederlandse clubs komen gaat het gemiddelde van de competitie dus hard achteruit.

En dan heb jij het over kortzichtigheid bij anderen...
    Punt 1 klopt ja.

De nummer 13-14-15-16-17-18 hebben bij elkaar wekelijks minder toeschouwers als de nummers 1-2-3-4-5-6 van Belgie. (Mits Feyenoord niet op een van die posities staat)
    Bovendien is het potentieel in Belgie in toename behoorlijk te noemen.
    Ploegen als Club Brugge, Anderlecht, Standard kunnen in potentie 30.000 of meer toeschouwers per wedstrijd trekken.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 13:33:01 #255
    56749 BlaZ
    pi_67576668
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 13:08 schreef pfaf het volgende:

[..]

Zeg dan ook niet dat het Nederlands voetbal er financieel beter van wordt, maar slechts enkele teams. En als geen enkele club zich voor de CL kwalificeert omdat een Begische club kampioen wordt, hoe ga je die miljoenen die misgelopen worden goedpraten met die paar miljoen extra uit tv-inkomsten en recettes (die nog lang niet bewezen hoger gaan zijn!!!!).
    Maar het doet er in een beneliga helemaal niet toe of de financien voor de "Nederlandse" clubs toenemen.
    Het gaat dan om de financien van de clubs in de beneliga en waar ze vandaan komen doet er niet toe. Dus het onderscheid hoef je ook niet te maken.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 13:35:31 #256
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67576748
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 13:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Maar het doet er in een beneliga helemaal niet toe of de financien voor de "Nederlandse" clubs toenemen.
    Het gaat dan om de financien van de clubs in de beneliga en waar ze vandaan komen doet er niet toe. Dus het onderscheid hoef je ook niet te maken.
    Waarom niet? Wat is dan de reden van de fusie, als Nederlandse clubs er niet beter op worden. Dat een BeNeLiga als competitie en sich sterker is dan de Eredivisie is evident, maar als het maar zeer twijfelachtig is dat Ajax, PSV, AZ of weet ik welke individuele club er beter op wordt, wat is dan het voordeel? Geen! Daarom is het ook niet meer dan logisch dat de clubs tegen zijn.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 13:51:32 #257
    56749 BlaZ
    pi_67577254
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 13:35 schreef pfaf het volgende:

[..]

Waarom niet? Wat is dan de reden van de fusie, als Nederlandse clubs er niet beter op worden. Dat een BeNeLiga als competitie en sich sterker is dan de Eredivisie is evident, maar als het maar zeer twijfelachtig is dat Ajax, PSV, AZ of weet ik welke individuele club er beter op wordt, wat is dan het voordeel? Geen! Daarom is het ook niet meer dan logisch dat de clubs tegen zijn.
    Niks is zeker, maar als je niks doet zullen we alleen verder afglijden. Misschien werkt het , misschien niet maar achteraf kunnen we nooit zeggen : hadden we maar.
    Een beneliga heeft in ieder geval meer potentie dan een afzonderlijke competitie voor beide landen.
    Met het toenemen van het aantal topwedstrijden en afzetmarkt is een toename op financieel vlak ook vrij logisch maar niet gegarandeerd natuurlijk.

Een andere oplossing kan zijn de eredivisie inkorten tot 10 ploegen en 4x tegen elkaar per seizoen te spelen.
      dinsdag 31 maart 2009 @ 13:55:25 #258
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_67577386
    Ik wil geen spelbreker zijn, maar gezien bovenstaand bericht is deze discussie compleet nutteloos geworden toch?
    29.10 Novastar HMH
    pi_72252791
    Dit jaar kunnen we zien hoeveel zo'n BeNe-Liga echt waard zou kunnen zijn...
    Anderlecht - Ajax en Standard - AZ. .
    pi_72271370
    quote:
    Op zaterdag 29 augustus 2009 10:31 schreef Heero87 het volgende:
    Dit jaar kunnen we zien hoeveel zo'n BeNe-Liga echt waard zou kunnen zijn...
    Anderlecht - Ajax en Standard - AZ. .
    Ik kijk er naar uit. Alleen kunnen deze confrontaties ook voor de definitieve dooodsteek van het proefballontje betekenen, als het niveauverschil te groot is.
      zondag 30 augustus 2009 @ 12:33:21 #261
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_72276789
    Anderlecht en Standard zie ik tien keer liever dan RKC Waalwijk of Willem II.

In potentie zijn het ook gewoon topclubs met een prima achterland. Ze hebben enkel nadeel ondervonden van de politiek van de UEFA.

Vergeet niet dat er tijden waren dat Anderlecht de vloer aan veegde met Ajax.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
    pi_72276889
    De BeNe-Liga moet gewoon uit 20 clubs bestaan. Waarvan de laatste 2 degraderen.
    AJAX AMSTERDAM!
      zondag 30 augustus 2009 @ 12:44:43 #263
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_72277033
    In een soort van overgangsfase zou je kunnen doen dat de slechtste Belgische ploeg en de slechtste Nederlandse ploeg degraderen.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
    pi_72277174
    Is het trouwens allemaal gebasseerd op alleen de top divisie of alles van het betaald voetbal?
    AJAX AMSTERDAM!
      zondag 30 augustus 2009 @ 13:02:51 #265
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_72277480
    ah gut de discussie is weer begonnen, zet het uit jullie hoofd, de belgen voegen niks toe. Kijk naar Club Brugge, de zogenaamde topclub is verworden tot een niveau NEC, met alle respect voor NEC.
    pi_72280276
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 13:02 schreef ASroma het volgende:
    ah gut de discussie is weer begonnen, zet het uit jullie hoofd, de belgen voegen niks toe. Kijk naar Club Brugge, de zogenaamde topclub is verworden tot een niveau NEC, met alle respect voor NEC.
    Wat doet het feit dat Club Brugge de laatste jaren minder presteert in eigen land af aan het niveau van de Belgische competitie? Ajax en Feyenoord presteren de laatste jaren ook matig tot slecht, betekent dat misschien ook dat de Nederlandse competitie niks meer voorstelt?
    pi_73738204
    Die lampenkap bleek een visionair te zijn

Atlantic League plan Van Raaij krijgt tien jaar later bijval
    15 oktober 2009 RvN

Bij de presentatie van het boek 'De Voorzitters' liet Harry van Raaij weten dat hij tien jaar geleden als voorzitter heeft gefaald omdat hij er niet in slaagde een Europese competitie te forceren. Dat was en is nodig voor de grote clubs in kleine landen om mee te kunnen blijven doen in de top. Bij de presentatie lieten Van Raaij, Van den Herik en Van Praag gezamenlijk weten dat de tijd nu wel rijp is in Europa voor een mogelijke Europese competitie. Michael van Praag is nu voorzitter van de KNVB en liet weten in die hoedanigheid te willen lobbyen voor de komst van een Atlantic League. Nederlandse, Belgische, Schotse, Zweedse en Noorse clubs zouden daar dan in mee kunnen spelen.
    PSV Netwerk
    Bijna op hetzelfde moment eerder deze week kwam er in Schotland een lobby op gang om tot een Europese competitie te komen. Woordvoerders van Feyenoord, Anderlecht, Brondby en Stockholm gaven al aan dat hun club er voor open staan. Pedro Salazar in een reactie: 'We staan altijd open om een nieuwe situatie te creëren en we weten dat de UEFA zich bewust is van de huidige problemen. Wij staan zeker open voor besprekingen op dit vlak.'

Ik ben en was eigenlijk niet zo´n voorstander van een atlantic league of je moet het in een vorm gieten dat je alleen met de 3 beste landen van een land meedoet na de nationale competitie maar een BeNe liga heb ik altijd een goed idee gevonden
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_73738693
    waarom niet Denemarken en Finland?
    pi_73738707
    Geen idee, maar het lijkt me beter dat hun gewoon een Scandinavian league houden en dat Nederland samen gaat met Belgie en eventueel met Scotland, maar van mij hoeft het eigenlijk niet
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_73739306
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 07:59 schreef Incolumis het volgende:
    waarom niet Denemarken en Finland?
    Finland heeft een nauwelijks serieus te noemen competitie. Dat hebben ze in Zweden en Noorwegen duidelijk beter voor elkaar.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')