Hmm ja.quote:Op woensdag 25 maart 2009 08:59 schreef toma het volgende:
[..]
Roeselare is maar 380 km
Vanuit Groningen is het 430 km
Bundesliga heeft straks ook geen enkele Oost-Duitse club meer.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:54 schreef pfaf het volgende:
Hoe zal dat met degradatie eigenlijk gaan? Voor je het weet zit je met 17 Nederlandse of 17 Belgische clubs?
En de Ere+Eerste Divsie geen Zeeuwse...quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:32 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Bundesliga heeft straks ook geen enkele Oost-Duitse club meer.
Als je praat over samenvoeging van 2 competities vind ik het wel vergelijkbaar met de Bundesliga.quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:40 schreef pfaf het volgende:
[..]
En de Ere+Eerste Divsie geen Zeeuwse...
Mja, dat vind ik niet, om overduidelijke redenen die jij ‘zomaar’ aan de kant schuift. Ik zie jouw punt wel, maar er zijn genoeg punten waardoor het verre van vergelijkbaar is.quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:43 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Als je praat over samenvoeging van 2 competities vind ik het wel vergelijkbaar met de Bundesliga.
Graag zelfs.quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:03 schreef MaxPower het volgende:
Natuurlijk. Maar is het een probleem als er straks 17 Nederlandse clubs op het hoogste niveau spelen? Vind ik niet.
Zou wat zijn.. Starten ze die Bena Liga , zijn na 8 jaar alle Belgische ploegen gedegradeerd.quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:32 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Bundesliga heeft straks ook geen enkele Oost-Duitse club meer.
Nee, maar dat zal niet zo snel gebeuren lijkt me. Of zo'n Liga een succes wordt is volgens mij trouwens vooral afhankelijk van een prima organisatie. Van interlandkalender tot competitieprogramma en van arbitrage tot tuchtcommissie. Als dat allemaal goed gereorganiseerd wordt zonder allerlei halflauwe compromissen kan het een succes worden.quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:03 schreef MaxPower het volgende:
Natuurlijk. Maar is het een probleem als er straks 17 Nederlandse clubs op het hoogste niveau spelen? Vind ik niet.
Ben ik helemaal met je eensquote:Op woensdag 25 maart 2009 10:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, maar dat zal niet zo snel gebeuren lijkt me. Of zo'n Liga een succes wordt is volgens mij trouwens vooral afhankelijk van een prima organisatie. Van interlandkalender tot competitieprogramma en van arbitrage tot tuchtcommissie. Als dat allemaal goed gereorganiseerd wordt zonder allerlei halflauwe compromissen kan het een succes worden.
Daar ligt volgens mij de grootste bedreiging: al die clubjes, kliekjes en individuen die krampachtig aan hun eigen stukje macht, prestige en invloed vast willen houden.
Maar door die emotie heb je wel meer clubs om een beetje fan van te zijn want natuurlijk wil ik dat de belgen dan onderaan eindigen en dus zie ik het liefst zoveel mogelijk nederlands teams winnen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:42 schreef BoNi het volgende:
Puur op emotie ben ik tegen!
Als Nederlander wil ik een Nederlandse competitie.
Maar dat zal niet gebeuren. Nederland heeft immers ongeveer 1,5 keer zoveel inwoners als België en bovendien een sterkere compeititie. Een verdeling van 11 Nederlandse en 7 Belgische clubs is dan ook waarschijnlijker en zelfs de Belgen zullen zich hier wel in kunnen vinden denk ik. verder moet je die clubs natuurlijk niet volledig uitkiezen op de ranglijst van het laatste seizoen. Een deel van de clubs dient op basis van een ranglijst van bijvoorbeeld de afgelopen vijf jaar geselecteerd te worden.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:30 schreef VatosLoco het volgende:
Clubs die geregeld tussen Eerste en Eredivisie in acteren. Als ze de eerste 9 clubs van de Ere samen met de eerste 9 clubs van de Belgische Eredivisie pakken en
Als je het op deze manier bekijkt ben ik zeker voor, ik vind het een goede ontwikkeling, de competitie word aantrekkelijker, het is dan wel voor clubs zoals NAC, NAC, Utrecht moeilijker op Europees te halen, maar de inkomsten van de huidige competitie zullen dan wel hoger zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Maar dat zal niet gebeuren. Nederland heeft immers ongeveer 1,5 keer zoveel inwoners als België en bovendien een sterkere compeititie. Een verdeling van 11 Nederlandse en 7 Belgische clubs is dan ook waarschijnlijker en zelfs de Belgen zullen zich hier wel in kunnen vinden denk ik. verder moet je die clubs natuurlijk niet volledig uitkiezen op de ranglijst van het laatste seizoen. Een deel van de clubs dient op basis van een ranglijst van bijvoorbeeld de afgelopen vijf jaar geselecteerd te worden.
Waarom niet?quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:40 schreef PBateman1978 het volgende:
Verder helpt dit natuurlijk absoluut niet om de verschillen tussen onze landen en de grote landen te verkleinen...
Die verschillen zijn immens groot, er zal altijd meer geld zijn in Engeland, Spanje, Italië, Duitsland, Frankrijk etc.quote:
Dat heb ik ook al eens eerder betoogd. Uiteraard zullen de grote teams enig voordeel hebben bij een sterkere competitie, maar!....quote:
Ow dat bedoelde je. Ja dat sowieso, dan mogen we Schotland, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Finland en Polen er ook wel bij nemen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:49 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Die verschillen zijn immens groot, er zal altijd meer geld zijn in Engeland, Spanje, Italië, Duitsland, Frankrijk etc.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |