Hmm ja.quote:Op woensdag 25 maart 2009 08:59 schreef toma het volgende:
[..]
Roeselare is maar 380 km
Vanuit Groningen is het 430 km
Bundesliga heeft straks ook geen enkele Oost-Duitse club meer.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:54 schreef pfaf het volgende:
Hoe zal dat met degradatie eigenlijk gaan? Voor je het weet zit je met 17 Nederlandse of 17 Belgische clubs?
En de Ere+Eerste Divsie geen Zeeuwse...quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:32 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Bundesliga heeft straks ook geen enkele Oost-Duitse club meer.
Als je praat over samenvoeging van 2 competities vind ik het wel vergelijkbaar met de Bundesliga.quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:40 schreef pfaf het volgende:
[..]
En de Ere+Eerste Divsie geen Zeeuwse...
Mja, dat vind ik niet, om overduidelijke redenen die jij ‘zomaar’ aan de kant schuift. Ik zie jouw punt wel, maar er zijn genoeg punten waardoor het verre van vergelijkbaar is.quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:43 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Als je praat over samenvoeging van 2 competities vind ik het wel vergelijkbaar met de Bundesliga.
Graag zelfs.quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:03 schreef MaxPower het volgende:
Natuurlijk. Maar is het een probleem als er straks 17 Nederlandse clubs op het hoogste niveau spelen? Vind ik niet.
Zou wat zijn.. Starten ze die Bena Liga , zijn na 8 jaar alle Belgische ploegen gedegradeerd.quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:32 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Bundesliga heeft straks ook geen enkele Oost-Duitse club meer.
Nee, maar dat zal niet zo snel gebeuren lijkt me. Of zo'n Liga een succes wordt is volgens mij trouwens vooral afhankelijk van een prima organisatie. Van interlandkalender tot competitieprogramma en van arbitrage tot tuchtcommissie. Als dat allemaal goed gereorganiseerd wordt zonder allerlei halflauwe compromissen kan het een succes worden.quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:03 schreef MaxPower het volgende:
Natuurlijk. Maar is het een probleem als er straks 17 Nederlandse clubs op het hoogste niveau spelen? Vind ik niet.
Ben ik helemaal met je eensquote:Op woensdag 25 maart 2009 10:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, maar dat zal niet zo snel gebeuren lijkt me. Of zo'n Liga een succes wordt is volgens mij trouwens vooral afhankelijk van een prima organisatie. Van interlandkalender tot competitieprogramma en van arbitrage tot tuchtcommissie. Als dat allemaal goed gereorganiseerd wordt zonder allerlei halflauwe compromissen kan het een succes worden.
Daar ligt volgens mij de grootste bedreiging: al die clubjes, kliekjes en individuen die krampachtig aan hun eigen stukje macht, prestige en invloed vast willen houden.
Maar door die emotie heb je wel meer clubs om een beetje fan van te zijn want natuurlijk wil ik dat de belgen dan onderaan eindigen en dus zie ik het liefst zoveel mogelijk nederlands teams winnen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:42 schreef BoNi het volgende:
Puur op emotie ben ik tegen!
Als Nederlander wil ik een Nederlandse competitie.
Maar dat zal niet gebeuren. Nederland heeft immers ongeveer 1,5 keer zoveel inwoners als België en bovendien een sterkere compeititie. Een verdeling van 11 Nederlandse en 7 Belgische clubs is dan ook waarschijnlijker en zelfs de Belgen zullen zich hier wel in kunnen vinden denk ik. verder moet je die clubs natuurlijk niet volledig uitkiezen op de ranglijst van het laatste seizoen. Een deel van de clubs dient op basis van een ranglijst van bijvoorbeeld de afgelopen vijf jaar geselecteerd te worden.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:30 schreef VatosLoco het volgende:
Clubs die geregeld tussen Eerste en Eredivisie in acteren. Als ze de eerste 9 clubs van de Ere samen met de eerste 9 clubs van de Belgische Eredivisie pakken en
Als je het op deze manier bekijkt ben ik zeker voor, ik vind het een goede ontwikkeling, de competitie word aantrekkelijker, het is dan wel voor clubs zoals NAC, NAC, Utrecht moeilijker op Europees te halen, maar de inkomsten van de huidige competitie zullen dan wel hoger zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Maar dat zal niet gebeuren. Nederland heeft immers ongeveer 1,5 keer zoveel inwoners als België en bovendien een sterkere compeititie. Een verdeling van 11 Nederlandse en 7 Belgische clubs is dan ook waarschijnlijker en zelfs de Belgen zullen zich hier wel in kunnen vinden denk ik. verder moet je die clubs natuurlijk niet volledig uitkiezen op de ranglijst van het laatste seizoen. Een deel van de clubs dient op basis van een ranglijst van bijvoorbeeld de afgelopen vijf jaar geselecteerd te worden.
Waarom niet?quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:40 schreef PBateman1978 het volgende:
Verder helpt dit natuurlijk absoluut niet om de verschillen tussen onze landen en de grote landen te verkleinen...
Die verschillen zijn immens groot, er zal altijd meer geld zijn in Engeland, Spanje, Italië, Duitsland, Frankrijk etc.quote:
Dat heb ik ook al eens eerder betoogd. Uiteraard zullen de grote teams enig voordeel hebben bij een sterkere competitie, maar!....quote:
Ow dat bedoelde je. Ja dat sowieso, dan mogen we Schotland, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Finland en Polen er ook wel bij nemen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:49 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Die verschillen zijn immens groot, er zal altijd meer geld zijn in Engeland, Spanje, Italië, Duitsland, Frankrijk etc.
Dat waag ik te betwijfelen, juist op langere termijn zijn clubs als Anderlecht, Brugge, Standard en in iets mindere mate Genk en Gent juist een aanwinst en ik znie niet in waarom die clubs niet de concurrentie met de N ederlandse (subt)top aan zouden kunnen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:42 schreef borisz het volgende:
Op Sportief gebied zal dan de recht van de sterkte gelden, dan zie ik op de langer termijn alleen maar Nederlandse ploegen bovenin meedraaien. Dan heb je ook niet een echte BeNe liga.
Ik zie die ploegen wel mee kunnen doen met de subtop maar denk toch dat op de langer termijn de Nederlandse ploegen beter zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:56 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat waag ik te betwijfelen, juist op langere termijn zijn clubs als Anderlecht, Brugge, Standard en in iets mindere mate Genk en Gent juist een aanwinst en ik znie niet in waarom die clubs niet de concurrentie met de N ederlandse (subt)top aan zouden kunnen.
Denk dat dat door transfers intern in de competitie wordt genivelleerd.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:43 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik zie die ploegen wel mee kunnen doen met de subtop maar denk toch dat op de langer termijn de Nederlandse ploegen beter zijn.
Denk dat je de Nederlandse clubs wat overschat. Maar dan nog. Wat is je punt? Uit welk land de beste teams in een beneliga komen doet er niet toe.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:43 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik zie die ploegen wel mee kunnen doen met de subtop maar denk toch dat op de langer termijn de Nederlandse ploegen beter zijn.
Tuurlijk zullen we niet bij Engeland, Spanje, Duitsland en Italie kunnen aanhaken. Maar een beneliga zal voor het buitenland wel interessanter zijn als een nl / belgie liga apart zullen zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:22 schreef gitaarsnaar het volgende:
Ik denk dat het gat nog steeds veel te groot blijft om enigzins in de buurt te komen van top 4 europese competities. Maar wil wel eens een goede business case zien en kijken hoeveel miljoenen extra het gaat opleveren.
quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:21 schreef BigKahuna het volgende:
Maar in België betaal je een stuk minder belasting dan hier in Nederland.
Nu zie je dat spelers voor de competitie in Nederland gaan voetballen, maar als Anderlecht in dezelfde competitie speelt, ga je toch daarnaartoe i.p.v naar Groningen of Twente? Dan houd je meer over.
In dat oogpunt is het slecht voor de Nederlandse ploegen...
En dat is precies waarom ik geen BeneLiga wil. Het doet er voor mijn kijkplezier namelijk wel toe dat de beste teams uit Nederland komen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Denk dat je de Nederlandse clubs wat overschat. Maar dan nog. Wat is je punt? Uit welk land de beste teams in een beneliga komen doet er niet toe.
quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:57 schreef Mr-Sander het volgende:
Als we nou gewoon beginnen met een BeNe-Cup in plaats van de KNVB-Beker en de Beker van België? Gewoon een proefballonnetje...
Ow? Dat moet ik nog maar zien.quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tuurlijk zullen we niet bij Engeland, Spanje, Duitsland en Italie kunnen aanhaken. Maar een beneliga zal voor het buitenland wel interessanter zijn als een nl / belgie liga apart zullen zijn.
Je hebt er geen ervaring mee , dus hoe weet je dat vooraf al ?quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:37 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
En dat is precies waarom ik geen BeneLiga wil. Het doet er voor mijn kijkplezier namelijk wel toe dat de beste teams uit Nederland komen.
ik snap dat ook niet.... gewoon een beker toernooi naast de nationale beker.... zie een soort van league cup...quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:57 schreef Mr-Sander het volgende:
Als we nou gewoon beginnen met een BeNe-Cup in plaats van de KNVB-Beker en de Beker van België? Gewoon een proefballonnetje...
Waarom zou een buitenlander wel naar Standard-Ajax willen kijken en niet naar Feyenoord-Ajax? Buitenlanders zijn – terecht – niet geïnteresseerd in Nederland, België, of welk klein ander land(encombinatie) ook. Een minuutje bij Eurogoals...quote:
Ik denk niet dat dat de juiste vergelijking is.quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:49 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waarom zou een buitenlander wel naar Standard-Ajax willen kijken en niet naar Feyenoord-Ajax? Buitenlanders zijn – terecht – niet geïnteresseerd in Nederland, België, of welk klein ander land(encombinatie) ook. Een minuutje bij Eurogoals...
Dat zou idd een goed idee zijn. De nationale Bekers van Nederland en België zijn toch flut en trekt vooral in de eerste rondes tot de halve finales geen publiek. Wie weet dat het wel wat spannender wordt als er een Club Brugge tegen Feyenoord moet ofzo.quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:57 schreef Mr-Sander het volgende:
Ja, als je het sturctureel falen van de topclubs groeien noemt wel ja. En AZ is ook heel indrukwekkend, zomaar op eigen kracht naar de top. Oh nee, die hebben een suikeroom die ik weet niet hoeveel geld in de club pompt.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:42 schreef koningdavid het volgende:
Ik vind het echt een belabberd plan. De Eredivisie is juist aan het groeien, laten we het eerst maar even aankijken nog.
Dat lijkt mij dan wel weer leuk.quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:57 schreef Mr-Sander het volgende:
Amen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:42 schreef koningdavid het volgende:
Ik vind het echt een belabberd plan. De Eredivisie is juist aan het groeien, laten we het eerst maar even aankijken nog.
Een gezamenlijk bekertoernooi voegt juist niets toe, i.t.t. een competitie. Je voegt het immers bij elkaar om de makrt te vergroten, daardoor meer geld te ontvangen en zo'n sterkere competitie te krijgen. Een bekertoernooi is sowieso financieel niet erg aantrekkelijk en het zou dan ook geen nut hebben.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:10 schreef borisz het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dan wel weer leuk.
Uit beide landen doen 32 clubs mee, een grote bak en loten maar. Finale doe je om en om in NL en België. Wel een één-wedstrijden structuur.
Ach keer weer wat anders. Plus bij degradatie dit seizoen zijn we in elk geval niet de enigequote:Op woensdag 25 maart 2009 17:22 schreef Elwood1802 het volgende:
Leuk met Heracles naar Mons
Ken heel die club niet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |