als ze in Beglië een wedstrijd spelen, dan spelen ze toch al Eurpopeesquote:Op donderdag 26 maart 2009 13:36 schreef pfaf het volgende:
[..]
En Twente, Feyenoord, AZ, Utrecht, Groningen en Heerenveen dan? Die zien hun kansen op Europees voetbal aanzienlijk slinken.

PSV in de bundesligaquote:Op donderdag 26 maart 2009 13:37 schreef rubbereend het volgende:
De discussie is ook achterhaald, dit is gewoon een gepasseerd station. wil je nog de aansluitng gaan amken moet je met de befaamde Atlantic league komen

Maritimo en Tromso is niks, maar die zullen niet aan een Alantic League deelnemen, maar Benfica, Porto, Celtic, Rangers, Anderlecht en in mindere mate Rosenborg en FC Kopenhagen zijn natuurlijk geen slechte clubs.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:32 schreef Radegast het volgende:
De Atlantic League.
Tegen wie spelen jullie komende week?
-Maritimo uit.
Oh, stelletje bofkonten. Wij moeten naar Tromso.

quote:
 Leuk toch. Uitwedstrijd tegen Bayern München das toch was anders als tegen Sparta
   Leuk toch. Uitwedstrijd tegen Bayern München das toch was anders als tegen Sparta   

En zo kijken de Duitsers naar PSV.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]

Als je een competitie met 20 clubs opzet en Nederland, Portugal, België, Schotland, Zweden, Denemarken en Noorwegen deel zouden nemen dan zouden er op basis van bevolkingsaantallen 5 of 6 Nederlandse clubs aan een Atlantic League deelnemen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:55 schreef rubbereend het volgende:
Destijds werd gesproken over Benfica, Porto, Sporting, PSV, Ajax, Feyenoord, Celtic, Rangers, Club Brugge, Anderlecht, Standard Luik met nog een paar Scandinavische ploegen, aan een dergelijke opzet moet je dan denken (niet precies die clubs). Dan heb je een dergelijk grote basis dat er echt meer geld gegenereerd kan worden.

Zwitserland / Oostenrijk zouden ook nog mee kunnen doen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:09 schreef pfaf het volgende:
Nederland heeft 26% (ja ik heb het nageteld, aangezien ik het me niet kon voorstellen) van de inwoners van die groep ja!

Waarom zou je meegaan naar een uitwedstrijd..quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:21 schreef Damzkieee het volgende:
Lekker, uit naar Rosenborg met zn allen
Is me ook een tyfusstad, Trondheim
Enneh, wat mag dat allemaal wel niet kosten, die vliegreisjes elke week?

Gast...quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarom zou je meegaan naar een uitwedstrijd..

Dit is de mening van één man, de bondsvoorzitter, die waarschijnlijk zich bewust zo neutraal mogelijk opstelt. Ga bij pakweg Anderlecht langs en je zal een veel positiever antwoord krijgen...quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:26 schreef Beregd het volgende:
[..]
spreekt ie meteen zichzelf tegen.
En alsof Amsterdam zo ver is vanuit antwerpenwat een nonargumenten haalt hij aan.
Enige echte reden is dat ze te lui zijn om er echt werk van te maken. Vreemd dat Nederland enthousiaster is ook, België heeft hier veel meer bij te winnen.

ja ik ben het hiermee eigenlijk ook wel eens, laat de uitsupporters lekker thuis, heb je een vol stadion met alleen thuispubliek, geen gezeik dusquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarom zou je meegaan naar een uitwedstrijd..

quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:06 schreef Incolumis het volgende:
[..]
ja ik ben het hiermee eigenlijk ook wel eens, laat de uitsupporters lekker thuis, heb je een vol stadion met alleen thuispubliek, geen gezeik dus

Lach maar, de klappers rukken op. Bij NEC was al te kennen gegeven dat de supporters die klappers maar niks vonden. Maar laatst waren ze weer uitgedeeld, maar nu alleen aan de juniors. Waar gaat het stoppen? straks overal klappersquote:Op donderdag 26 maart 2009 20:41 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]

Kom nou toch, en allemaal met klappertjes op de tribunes zeker ?
[ afbeelding ]

wat hebben AZ en die klapmongolen er mee te maken?quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:41 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]

Kom nou toch, en allemaal met klappertjes op de tribunes zeker ?
[ afbeelding ]

Alleen thuispubliek, lekker vrolijk doen met zijn allen, deed me aan dat plaatje denken.quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:04 schreef Incolumis het volgende:
[..]
wat hebben AZ en die klapmongolen er mee te maken?

Ja als je uitwedstrijden in Schotland/ Noorwegen speelt dan lijkt me niet dat er nog veel uitsupporters meegaan.quote:

Zoals in de VS dusquote:Op donderdag 26 maart 2009 22:30 schreef Incolumis het volgende:
je hebt dan tenminste geen gezeik meer met hekken, agressief gedrag (ok, aso's zullen er altijd wel zijn, maar toch), en het voelt dan meer als een avondje uit. toch veel beter of niet?

Of Duitsland. Oh wacht, daar gaan wel uitsupporters mee en is er ook niets aan de hand. Tuurlijk moeten uitsupporters mogelijk zijn, sjesus wat zou het anders een saaie bende zijn in het stadion.quote:

Dat lijkt mij ook niet. Argument tegen de Beneliga dus.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 01:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja als je uitwedstrijden in Schotland/ Noorwegen speelt dan lijkt me niet dat er nog veel uitsupporters meegaan.

Maar bijvoorbeeld in een atlantic league zullen er veel minder uitsupporters zijn...quote:Op vrijdag 27 maart 2009 08:33 schreef pfaf het volgende:
[..]
Of Duitsland. Oh wacht, daar gaan wel uitsupporters mee en is er ook niets aan de hand. Tuurlijk moeten uitsupporters mogelijk zijn, sjesus wat zou het anders een saaie bende zijn in het stadion.

Alle Nederlandse ploegen uitgeschakelt in Europees voetbalquote:

Of AS Monaco in Frankrijk (al hoe wel, de Monegaskse voetbalbond is ook niet aangesloten bij de UEFA natuurlijk). Maar goed, het is niet helemaal hetzelfde natuurlijk. Dat zijn kleine landen waarin men nogal moeilijk een aparte competitie kan organiseren. Dat is nog iets anders dan het samenvoegen van twee competities van "grotere" landen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 19:58 schreef TLC het volgende:
Toch beetje vreemd dat het volgens de statuten van de UEFA het niet mag ; zo doet Vaduz toch ook gewoon mee met de Zwitserse competitie ?

quote:Clubs zijn faliekant tegen voorstel BeNe-Liga
De clubs in het betaald voetbal en het sectiebestuur betaald voetbal onder leiding van directeur Henk Kesler hebben een einde gemaakt aan alle speculaties over een BeNe-Liga. Vanuit Zeist zal evenmin een (onafhankelijk) onderzoek worden geïnitieerd. In België klonken er voorzichtig optimistische geluiden over een te vormen BeNe-liga.
"Het is einde oefening wat betreft de BeNe-Liga", benadrukt Kesler in De Telegraaf. "Het besluit viel na overleg met de clubs, die niets in het initiatief zien." Hij liet eerder al weten niets in het plan te zien. "De BeNe-liga is achterhaald. "Leuk dat Michael (van Praag, red.) het aanslingert, maar wij gaan het niet doen."
De discussie laaide de afgelopen twee weken op, nadat UEFA-voorzitter Michel Platini een voorzet tot onderzoek gaf. Dat werd gevolgd door een pleidooi van bondsvoorzitter Van Praag, die een onderzoek eveneens zou toejuichen. "Zij gaan er niet over, wij met de clubs wel en die Liga komt er dus niet", benadrukte Kesler al.
Voorzitter François De Keersmaecker van de Belgische voetbalbond (KBVB) zag wel voldoende voordelen in de mogelijke samenvoeging van de Eredivisie en de Jupiler Pro League. "Het kan meer kijkers boeien, maar qua supporters gaat het verminderen, denk ik. Er komen minder supporters naar de stadions”, verwachtte het bestuurslid.

die is wel raakquote:Voorzitter François De Keersmaecker van de Belgische voetbalbond (KBVB) zag wel voldoende voordelen in de mogelijke samenvoeging van de Eredivisie en de Jupiler Pro League. "Het kan meer kijkers boeien, maar qua supporters gaat het verminderen, denk ik. Er komen minder supporters naar de stadions”, verwachtte het bestuurslid

Waarom? Ik heb in deze reeks al meerdere steekhoudende argumenten tegen een samengaan gegeven, ik heb nog niemand gezien die een argument voor heeft kunnen poneren.quote:

Voor :quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:53 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb in deze reeks al meerdere steekhoudende argumenten tegen een samengaan gegeven, ik heb nog niemand gezien die een argument voor heeft kunnen poneren.

In mijn betoog eerder dit topic, spreek ik dit tegen, ik ben benieuwd wat jou doet denken dat dit wel het geval is.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Voor :
Grotere afzetmarkt
Gemiddeld per club meer toeschouwers, meer inkomsten , grotere begroting.
Sparta baggerclub.quote:Niet meer voetballen tegen baggerclubs als Sparta en Volendam

Spreek voor jezelf. In Nederland kunnen best 18 grote, goedgevulde stadions bestaan.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:13 schreef Beregd het volgende:
Zowel in Nedrland als in België is er gewoon geen ruimte voor 18 topploegen, met elk een verwarmde grasmat en eeen super stadion. Voor 8 à 10 ploegen kan dat wel, dus maar samen.

Ik denk dat je het niet goed leest.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:31 schreef pfaf het volgende:
[..]
In mijn betoog eerder dit topic, spreek ik dit tegen, ik ben benieuwd wat jou doet denken dat dit wel het geval is.

10.000 toeschouwers is niet goedgevuld.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:32 schreef pfaf het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. In Nederland kunnen best 18 grote, goedgevulde stadions bestaan.

Ik heb hierboven aangetoond dat dat zeer goed een illusie kan zijn, volgens mijn berekeningen is het namelijk niet zo...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat je het niet goed leest.
Maar gemiddeld hoger toeschouwersaantal, budget moet wel.
Ook al nemen de inkomsten door TV gelden niet toe nog stijgt het gemiddeld budget/toeschouwersaantal etc per club t.o.v. de oude situatie
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |