abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67404000
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:22 schreef Elwood1802 het volgende:
Leuk met Heracles naar Mons

Ken heel die club niet
Ben er toevallig afgelopen weekend geweest maar wees gerust...
wees blij dat je die club niet kent!
Met een Belgische schoonfamilie zou het logistiek voor mij perfect zijn zo'n BeNe-liga.
Alleen zit ik er niet op te wachten.. Ga 100x liever naar de Graafschap,Heracles en Volendam-uit dan naar Club Brugge of Standard. Dat is misschien het 1e jaar leuk maar daarna heb je dat ook wel gezien.
(zelfde geld trouwens voor de thuiswedstrijden..)

EN hoe zit dat met de Europese tickets? Krijgen we er dan meer?
Zo niet wordt het voor een club als Twente alleen maar moeilijker om Europees te halen,
ervanuitgaande dat Anderlecht,Brugge en Standard hoger dan Twente zal eindigen..
Laat ze gewoon een BeNe-cup doen,dat lijkt me dan wel weer leuk.
pi_67404008
Ach, het Verenigd Koninkrijk heeft ook verschillende competities (de Engelse, Schotse, Weelse, en Noord Ierse) en daar hoor je niemand over bij de UEFA. En dat is notabene 1 land

Waarom zou een BeNe-Liga dan niet kunnen ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_67404609
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:02 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat heb ik ook al eens eerder betoogd. Uiteraard zullen de grote teams enig voordeel hebben bij een sterkere competitie, maar!....

Ten eerste: Stel nu dat in de BeNe-Liga Standard kampioen wordt, AZ tweede, Anderlecht derde, Ajax vierde en PSV vijfde. Het jaar erop speelt Standard CL, AZ voorronde en die laatste drie gaan Europa in, samen met bekerwinnaar Club. Hoe kun je dan zeggen we als Nederlands voetbal vooruit zijn gegaan?
Enige wat ik hier tegenover heb gehoord is het vreemde argument dat als wij samen zullen gaan we plots zoveel plaatsen als Engeland en Spanje samen zullen krijgen, over onrealistisch gesproken...

Het tweede punt is begroting: Momenteel is de begroting van alle eredivisie clubs geindexeerd op 1.0 en Eerste Divisie dientengevolge 0.05 (ik noem maar wat), wat een totaal van gemiddeld 1.0 geeft voor iedere eredivisieclub. In de BeNe-Liga gaat de eerste klasse 1.2 begroten en tweede klasse 0.15, dit gaat voor de 18 hoogste elftallen van Nederland 1.2/18*11 + 0.15/18*7 = 0.79 opleveren voor iedere Eredivisieclub, een substantieel lager bedrag! En dan vind ik een stijging van 20% op de begroting in de Eredivisie en 300% in de Eerste Divisie een ruime schatting!

Dus zowel financieel als op het gebied van Europees voetbal gaan we er op achteruit.
100% mee eens.

Deze discussie is hier al jaren gevoerd.
Een dergelijke competitie zorgt niet voor aansluiting. Frankrijk en Duitsland kunnen al amper aansluiten laat staan een Bene-liga. Het merk Ajax/Feijenoord/PSV wordt echt niet interessanter als deze jaar in jaar uit om plek 6/7 loopt te voetballen. Terwijl de echte topspelers toch gewoon blijven verkassen naar grotere competities. Ik heb ook m'n twijfels of er met een Bene-liga ineens zulke riante sponsor- en tv-contracten gesloten kunnen worden.

Wij zullen als klein voetballand gewoon gretig gebruik moeten maken dat de grote landen grof geld overhebben voor onze beste spelers.
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_67407696
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:29 schreef NeedeRadicals het volgende:

[..]

Ben er toevallig afgelopen weekend geweest maar wees gerust...
wees blij dat je die club niet kent!
Met een Belgische schoonfamilie zou het logistiek voor mij perfect zijn zo'n BeNe-liga.
Alleen zit ik er niet op te wachten.. Ga 100x liever naar de Graafschap,Heracles en Volendam-uit dan naar Club Brugge of Standard. Dat is misschien het 1e jaar leuk maar daarna heb je dat ook wel gezien.
(zelfde geld trouwens voor de thuiswedstrijden..)

EN hoe zit dat met de Europese tickets? Krijgen we er dan meer?
Zo niet wordt het voor een club als Twente alleen maar moeilijker om Europees te halen,
ervanuitgaande dat Anderlecht,Brugge en Standard hoger dan Twente zal eindigen..
Laat ze gewoon een BeNe-cup doen,dat lijkt me dan wel weer leuk.
Wie zegt dat je niet meer naar de Graafschap, heracles en volendam kan? Als je in dezelfde divisie zit kan dat prima

En ik zie toch echt liever de wedstrijden tegen grotere clubs dan tegen kleinere. Daar is zo'n Bene-liga prima voor. Ik zie hier ook vrijwel alleen maar emotionele argumenten tegen. Laten we het eens onderzoeken en kijken wat voor levensvatbaarheid het heeft ipv meteen als oerconservatieven tegen verandering aan te schoppen
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 25 maart 2009 @ 21:18:55 #155
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67408473
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wie zegt dat je niet meer naar de Graafschap, heracles en volendam kan? Als je in dezelfde divisie zit kan dat prima

En ik zie toch echt liever de wedstrijden tegen grotere clubs dan tegen kleinere. Daar is zo'n Bene-liga prima voor. Ik zie hier ook vrijwel alleen maar emotionele argumenten tegen. Laten we het eens onderzoeken en kijken wat voor levensvatbaarheid het heeft ipv meteen als oerconservatieven tegen verandering aan te schoppen
pi_67409553
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:18 schreef ASroma het volgende:

[..]

Tja, het is gewoon zo, driekwart van de bezwaren zijn van het niveau "ik heb er niks mee".

Jij ziet meer in een NeItalo-liga? Ook een mooi ideaal aangezien de Italianen er ook niks meer van bakken. Hm, niet alleen van het voetbal trouwens
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:24:00 #157
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67411343
dude een paar post voor je worden dikke berekeningen gemaakt etc etc etc etc
pi_67411556
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Tja, het is gewoon zo, driekwart van de bezwaren zijn van het niveau "ik heb er niks mee".

Jij ziet meer in een NeItalo-liga? Ook een mooi ideaal aangezien de Italianen er ook niks meer van bakken. Hm, niet alleen van het voetbal trouwens
Er worden juist wel argumenten gegeven die houdt slaan. De voorstanders van de Bene-liga gaan maar uit van een geweldig synergie-effect, wat helemaal niet is aangetoond.

En zelfs als een hoop mensen emotioneel besluiten geen behoefte te hebben aan een dergelijke competie, dan is dat juist een heel belangrijk gegeven. Als een dergelijke competitie niet wordt gepruimd door de supporters/geļnteresseerden etc. dan is hij ook niks waard..
pi_67411624
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:24 schreef ASroma het volgende:
dude een paar post voor je worden dikke berekeningen gemaakt etc etc etc etc
Lees mijn posts nog eens oplettend door, het zit 'm in kleine woordjes, als je ze niet kan vinden wil ik ze wel aanwijzen hoor
pi_67411872
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:28 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Er worden juist wel argumenten gegeven die houdt slaan. De voorstanders van de Bene-liga gaan maar uit van een geweldig synergie-effect, wat helemaal niet is aangetoond.
Zoals ik al zei: dat moet je onderzoeken. 100% zekerheid heb je alleen als je het doet overigens. Ik zie kansen maar zeker ook bedreigingen voor zo'n liga.

Overigens vind ik dat įls je zoiets doet je het ook minstens een paar jaar moet proberen.
quote:
En zelfs als een hoop mensen emotioneel besluiten geen behoefte te hebben aan een dergelijke competie, dan is dat juist een heel belangrijk gegeven. Als een dergelijke competitie niet wordt gepruimd door de supporters/geļnteresseerden etc. dan is hij ook niks waard..
Als 2/3 of meer van de nederlanders en belgen het totaal niet ziet zitten moet je het niet doen. Maar ook daar geldt dat je daar eerst eens naar moet kijken.

Eerlijk gezegd zie ik niet in wat er erg is aan een competitie waarin de kleine clubs een divisie lager spelen tegen medekleine clubs. En aan de reacties hier te zien de tegenstanders van de Liga ook niet, die raken niet uitgekeken op de Graafschap en Volendam.
pi_67412558
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:02 schreef pfaf het volgende:

[..]

Hoe kun je dan zeggen we als Nederlands voetbal vooruit zijn gegaan?
zo moet je niet denken. het gaat om het groter geheel, niet alleen om Nederlands belang.
pi_67413027
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat de juiste vergelijking is.

Feyenoord - Ajax zou ook in een beneliga gespeeld worden. In een beneliga zouden er alleen meer interessante wedstrijden bijkomen.
Ajax- Anderlecht ipv Ajax - Sparta
Ajax - Standard ipv Ajax - De graafschap
Ajax - Club Brugge ipv Ajax - ADO den haag

Nederlands voetbal is in aardig wat landen live te volgen.
http://www.adformatie.nl/(...)racten-in-buitenland
lol ja Nederlands voetbal wordt rond 2 uur 's nachts in Engeland uitgezonden, erg veel kijkers dus
pi_67413106
Het probleem is dat zulk onderzoek vaak door marketeers wordt gedaan, allemaal leuk en aardig maar die kennen zovaak verdomd slecht rekeken..

Per saldo gaat een dergelijke competitie je ook europese plaatsen kosten, want ze zullen het aantal tickets echt niet op één hoop gooien.

De zogenaamde voordelen die nu allemaal genoemd worden, zullen op termijn toch gaan uitwerken. Als clubs al een kapitaalsinjectie krijgen door een dergelijk competitie dan staan binnen een x-aantal jaar toch voor hetzelfde probleem als ze nu hebben. De aansluiting wordt gewoon niet gevonden.
pi_67413115
ik zie het eerlijk gezegd wel zitten. maar je hebt altijd van die azijnzeikers erbij zitten die hun emoties niet kunnen loslaten. die schreeuwen dan dat ze niks met Belgie hebben, maar als ze nou eens 5 jaar tegen de Belgen spelen, heb je een historie met elkaar waardoor je wel meer met Belgen hebt. eens moet een begin zijn.
  woensdag 25 maart 2009 @ 23:03:02 #165
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_67413241
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:29 schreef TLC het volgende:
Ach, het Verenigd Koninkrijk heeft ook verschillende competities (de Engelse, Schotse, Weelse, en Noord Ierse) en daar hoor je niemand over bij de UEFA. En dat is notabene 1 land

Waarom zou een BeNe-Liga dan niet kunnen ?
Celtic en Glasgow wilden 10 jaar geleden al bij de premier league aansluiten maar de premier league heeft ze gewoon niet nodig...

Schaalvergroting werkt niet altijd maar in het geval van de beneliga liggen de voordelen nogal voor de hand. Snap de meeste tegenstanders ook niet zo....
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_67413256
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:00 schreef Staanplaats het volgende:
Het probleem is dat zulk onderzoek vaak de marketeers wordt gedaan, allemaal leuk en aardig maar die kennen zovaak verdomd slecht rekeken..

Per saldo gaat een dergelijke competitie je ook europese plaatsen kosten, want ze zullen het aantal tickets echt niet op één hoop gooien.

De zogenaamde voordelen die nu allemaal genoemd worden, zullen op termijn toch gaan uitwerken. Als clubs al een kapitaalsinjectie krijgen door een dergelijk competitie dan staan binnen een x-aantal jaar toch voor hetzelfde probleem als ze nu hebben. De aansluiting wordt gewoon niet gevonden.
misschien niet direct gevonden, maar je hebt wel meer kansen om in de buurt te komen. hangt er helemaal vanaf hoe vernuftig je het aanpakt. door een sterkere competitie kun je ook veel meer aan merchandising doen, dus shirtjes verkopen enzo. de grotere club (Real Madrid, Liverpool, etc) leven hiervan.
pi_67413373
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:03 schreef Incolumis het volgende:

[..]

misschien niet direct gevonden, maar je hebt wel meer kansen om in de buurt te komen. hangt er helemaal vanaf hoe vernuftig je het aanpakt. door een sterkere competitie kun je ook veel meer aan merchandising doen, dus shirtjes verkopen enzo. de grotere club (Real Madrid, Liverpool, etc) leven hiervan.
Waarom zouden er meer shirtjes worden verkocht als beide competities 1 worden ?

Zou iemand in Roeselaere een shirtje van ADO gaan kopen dan ofzo ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_67413531
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Celtic en Glasgow wilden 10 jaar geleden al bij de premier league aansluiten maar de premier league heeft ze gewoon niet nodig...

Schaalvergroting werkt niet altijd maar in het geval van de beneliga liggen de voordelen nogal voor de hand. Snap de meeste tegenstanders ook niet zo....
Het gekke is juist dat in voetbal schaal verkleinig vaak nog populairder is dan vergroting. Iedereen houdt van derby's.

Het is gewoon te simpel om te stellen dat NL + Belgie meteen een afzetmarkt van 26 miljoen oplevert dus een stijging x% omzet, sponsoring en tv-contracten..

Het zogenaamde synergie effect waar als maar op wordt gedoeld is nooit onderzocht of aangetoond, en dan worden de tegenstanders onderbuik gevoelens verweten, moeten we de voorstanders dan maar luchtfietserij verwijten?
  woensdag 25 maart 2009 @ 23:10:10 #169
56749 BlaZ
pi_67413569
quote:

Tuurlijk zal je niet direct aansluiten met de top competities. Maar dat het gat minder groot word is toch al mooi meegenomen....
pi_67413594
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:00 schreef Incolumis het volgende:
ik zie het eerlijk gezegd wel zitten. maar je hebt altijd van die azijnzeikers erbij zitten die hun emoties niet kunnen loslaten. die schreeuwen dan dat ze niks met Belgie hebben, maar als ze nou eens 5 jaar tegen de Belgen spelen, heb je een historie met elkaar waardoor je wel meer met Belgen hebt. eens moet een begin zijn.
Voetbal is emotie.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_67413598
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:06 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Waarom zouden er meer shirtjes worden verkocht als beide competities 1 worden ?

Zou iemand in Roeselaere een shirtje van ADO gaan kopen dan ofzo ?
je creėert een sterkere competitie, waardoor je meer bezoekers trekt, ook in het buitenland. als je dat goed aanpakt en bijv. tourt door Aziė in de zomer, kun je veel meer winst maken in shirtverkoop.
pi_67413741
quote:
Het probleem is dat zulk onderzoek vaak door marketeers wordt gedaan, allemaal leuk en aardig maar die kennen zovaak verdomd slecht rekeken..

Misschien niet, het is idd naļef om te denken dat we opeens met Spanje en Engeland kunnen wedijveren maar het verkleint wel de verschillen. Als je het nķet doet gebeurt dat dus niet.
pi_67413745
Mensen vergeten ook dat uit verschillende culturele studies als is aangetoond dat Nederland en Belgie buiten de taal niet eens zo gek veel gemeen hebben.
Nederlanders hebben wat betreft omgangsvormen etc. veel meer gemeen met Scandinaviėrs..
pi_67413786
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:13 schreef Staanplaats het volgende:
Mensen vergeten ook dat uit verschillende culturele studies als is aangetoond dat Nederland en Belgie buiten de taal niet eens zo gek veel gemeen hebben.
Nederlanders hebben wat betreft omgangsvormen etc. veel meer gemeen met Scandinaviėrs..
Friezen hebben ook weinig gemeen met Nederland....
  woensdag 25 maart 2009 @ 23:15:26 #175
56749 BlaZ
pi_67413835
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:09 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Het gekke is juist dat in voetbal schaal verkleinig vaak nog populairder is dan vergroting. Iedereen houdt van derby's.

Het is gewoon te simpel om te stellen dat NL + Belgie meteen een afzetmarkt van 26 miljoen oplevert dus een stijging x% omzet, sponsoring en tv-contracten..

Het zogenaamde synergie effect waar als maar op wordt gedoeld is nooit onderzocht of aangetoond, en dan worden de tegenstanders onderbuik gevoelens verweten, moeten we de voorstanders dan maar luchtfietserij verwijten?
Kortom het is puur toeval dat de grootste competities in Europa ook de landen zijn met de meeste inwoners?

Nou ja met een vergroting van de markt met 38% zou het heel vreemd zijn als er geen omzet stijging zal plaatsvinden.
  woensdag 25 maart 2009 @ 23:17:38 #176
56749 BlaZ
pi_67413954
quote:
Net of er geen verschillen zijn tussen Limburgers en Friezen

Als Brabander heb ik zeker meer gemeen met Belgen als met Friezen
pi_67413984
Welke verschillen worden dan direct verkleind? De spelers die nu vertrekken, vertrekken dan nog steeds. Tegen dergelijke economiėn kan je nauwelijks opboksen.

Wat zal PSV er financieel beter van worden dan bijvoorbeeld? Die spelen nu bij ieder jaar gegarandeerd CL-voetbal, met een Bene-liga kunnen ze dat jaren mislopen. Dat vergoeden die tv-contracten bij lange na niet. Zelfde geldt voor clubs die buiten de boot vallen voor europees voetbal, die verliezen ook aanttrekkingskracht.

De Nederlandse stadions zitten voller dan ooit en er wordt maar bijgebouwd, de competitie is nu spannend zat.
pi_67414053
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Kortom het is puur toeval dat de grootste competities in Europa ook de landen zijn met de meeste inwoners?

Nou ja met een vergroting van de markt met 38% zou het heel vreemd zijn als er geen omzet stijging zal plaatsvinden.
Waarom vinden Duitsland en Frankrijk dan geen aansluiting?
pi_67414150
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:14 schreef Incolumis het volgende:

[..]

Friezen hebben ook weinig gemeen met Nederland....
Friezen zijn ook geen Nederlanders

Walen hebben ook niks gemeen met die Hollanders..
pi_67414161
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:00 schreef Incolumis het volgende:
Inderdaad, AZ is ook een fusieclub, denk je dat ze daar mee zitten als ze straks met de schaal staan .

Nou ja, je hebt er vast nog wel een stel oude lullen bij die vol wrok zitten en schreeuwen dat Alkmaar aan het langste eind trok en dat het Zaanstreek kapot heeft gemaakt .

Dat gevoel krijg ik hier ook een beetje bij.

Overigens, wees gerust alle azijnpissers, de kans dat er in de (voorzienbare) toekomst zo'n liga komt acht ik zo'n beetje nul. Ik zie Nederland en Belgiė nog eerder terugkeren naar de republiek
pi_67414594
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:19 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Frankrijk zit vol met negers, die zijn lui
en Duitsland zit vol met, tja, Duitsers
  woensdag 25 maart 2009 @ 23:52:28 #182
56749 BlaZ
pi_67415650
quote:

[..]

Duitsland en Frankrijk hebben wel gewoon aansluiting.
Standaard bij 5 sterkste competities in europa.
Lijkt me toch een andere situatie als Nederland waar we op het punt staan meer uefa cup plaatsen te verliezen.
pi_67415979
quote:

[..]

Kunnen niet de salarissen betalen die in heel de PL, en bij de top in Spanje en Italie betaald worden. Komt vooral door de hoge belastingen. Ze kunnen hun beste spelers uiteindelijk niet houden, zelfs een kapitaalkrachtige club als Lyon niet.
  donderdag 26 maart 2009 @ 00:15:55 #184
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_67416458
Hoe is dat eigenlijk gegaan met het samenvoegen van de competities van Oost-Duitsland en West-Duitsland?

Misschien dat we daar al wat van af kunnen kijken en kunnen leren.

Ik denk zelf dat het alleen interessant is voor de topclubs uit beide landen.
De competitie wordt zwaarder als je speelt tegen Anderlecht in plaats van de Graafschap, daar kun je dan op internationaal niveau de vruchten van plukken.
Ook denk ik dat er commerciėel winst valt te behalen bij een BeNe liga.

De kleinere clubs zullen denk ik tegen zijn.
De subtoppers uit beide competities worden ineens middenmoters met een sterk verminderde kans op europees voetbal en de staartploegen zoals bijvoorbeeld Heracles en Sparta zullen ineens in een soort 1e divisie gaan spelen. Voor die ploegen is het eerder een stap terug dan vooruit.
Ook ploegen als Willem II en Roda JC/Sporting Limburg lopen kans ineens een 1e divisieploeg te worden.

De kans is ook groot dat het een aantal clubs uit de 1e divisie de nek om zal draaien.
Een ploeg als TOP Oss zal echt in de lagere regionen van het profvoetbal terecht komen, 3e of 4e profniveau. Dat is dan voor zowel fans als sponsoren toch niet meer interessant?

Ook verwacht ik een bijna oorlog tussen Belgiė en Nederland als het gaat om de verhouding Belgische en Nederlandse clubs in de nieuwe competitie.

Da laatste is dan weer deels op te lossen met een soort van playoffs.
.
..
...
....
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:36:44 #185
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_67419328
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 00:15 schreef Sandertje21 het volgende:
Ook verwacht ik een bijna oorlog tussen Belgiė en Nederland als het gaat om de verhouding Belgische en Nederlandse clubs in de nieuwe competitie.
Dat denk ik niet, op basis van inwonersaantal en bijvoorbeeld de UEFA-ranglijst kun je een redelijk eerlijke verdeling maken, waarbij 11-7 (of 12/8 als je voor 20 clubs kiest) voor de hand ligt. Dat snapt men in Belgiė heus wel.
Giallo e nero č il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_67419469
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 00:15 schreef Sandertje21 het volgende:

De kans is ook groot dat het een aantal clubs uit de 1e divisie de nek om zal draaien.
Een ploeg als TOP Oss zal echt in de lagere regionen van het profvoetbal terecht komen, 3e of 4e profniveau. Dat is dan voor zowel fans als sponsoren toch niet meer interessant?
Vergis je daar niet in. Sommige amateur/semi-prof clubs zijn financieel gezonder dan menig eerste divisie clubs.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_67419563
quote:
Kesler ziet niets in aangeslingerd voorstel BeNe-Liga

Michael van Praag zal geen onderzoek gelasten naar een BeNe-liga. De voorzitter van de KNVB stond open voor een competitie waarin Nederlandse en Belgische clubs het tegen elkaar opnemen, zo liet hij woensdagmorgen weten. Directeur Henk Kesler van de profsectie laat echter geen ruimte voor discussie. "De BeNe-liga is achterhaald."

De discussie barstte vorige week los toen UEFA-voorzitter Michel Platini het oude idee nieuw leven inblies. "Ik ben wel voor een onderzoek, maar ik kan dat initiatief niet nemen", vertelde Van Praag. "Ik weet dat veel partijen tegen zijn, maar ik vind dat je ook moet weten waar je tegen bent, waar je nee tegen zegt. Als je een onderzoek doet, kan je zien of het al of niet een verstandig idee is."

Kesler liet geen ruimte voor discussie. "De BeNe-liga is achterhaald", benadrukt het bestuurslid in de donderdageditie van De Telegraaf. "Leuk dat Michael het aanslingert, maar wij gaan het niet doen. De clubs gaan erover en die zijn tegen. Ze willen evenmin een onderzoek. De prioriteiten van de clubs liggen elders."

Volgens Platini moet een voetbalpiramide ervoor zorgen dat clubs uit de grote landen niet te ver uitlopen. "Nederland en Belgiė samen is een idee", denkt de Franse sportbestuurder. "Nu kan dat niet volgens de statuten van de UEFA, maar het is wel iets waarop we moeten studeren om Europese voetbal zo sterk mogelijk te krijgen."

Platini hamert er echter op dat niet alleen de sterkere clubs van de landen bij elkaar moeten worden gehaald. "Je moet niet alleen de beste acht van ieder land samenvoegen", zei de oud-international. "Je voegt niet alleen de top samen, maar denkt dan ook over een tweede en derde divisie. Met een goede promotie- en degradatieregeling. Anders raakt de rest geļsoleerd. Je moet het groots aanpakken."
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:11:29 #188
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_67421386
quote:
Nescanliga
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:41:54 #189
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67422153
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:10 schreef Incolumis het volgende:

[..]

je creėert een sterkere competitie, waardoor je meer bezoekers trekt, ook in het buitenland. als je dat goed aanpakt en bijv. tourt door Aziė in de zomer, kun je veel meer winst maken in shirtverkoop.
Sorry, maar dit vind ik echt lachwekkend. Het bezoekers-argument zou nog kunnen, al vraag ik het me af, de stadions in Nederland zitten al voller en voller. Bijna zoveel toeschouwers als in Frankrijk!

Maar dat ze in China de Eredivisie gaan volgen door een paar spannendere wedstrijdjes is echt ongeloofwaardig.
pi_67422341
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:36 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, op basis van inwonersaantal en bijvoorbeeld de UEFA-ranglijst kun je een redelijk eerlijke verdeling maken, waarbij 11-7 (of 12/8 als je voor 20 clubs kiest) voor de hand ligt. Dat snapt men in Belgiė heus wel.
Inderdaad, het is niet meer dan logisch dat er meer Nederlandse dan Belgische clubs zouden meespelen, dat zal men hier echt wel inzien.
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:54:02 #191
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67422497
slotje tot er oooooooooit wel concrete plannen zijn? nutteloos gezever.....
pi_67422656
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:41 schreef pfaf het volgende:

[..]

Sorry, maar dit vind ik echt lachwekkend. Het bezoekers-argument zou nog kunnen, al vraag ik het me af, de stadions in Nederland zitten al voller en voller. Bijna zoveel toeschouwers als in Frankrijk!

Maar dat ze in China de Eredivisie gaan volgen door een paar spannendere wedstrijdjes is echt ongeloofwaardig.
waarom lukt dat in Engeland wel dan?
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:14:10 #193
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67423041
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:00 schreef Incolumis het volgende:

[..]

waarom lukt dat in Engeland wel dan?
Omdat zij het geld hebben, de stadion, de Engelse taal, de inwoners, et cetera. Ik heb in ieder geval nog nooit een buitenlander gesproken die ook maar enigszins gaf om het voetbal buiten Engeland, Spanje en Italiė. Af en toe zal een groep geļnteresseerd zijn in bijvoorbeeld PSV omdat er een Chinees of Peruaan speelt, maar dat staat los van de competitie. Zelfs Frans en Duits voetbal kan in het buitenland geen voet aan de grond krijgen, een schlemielige BeNe-liga gaat echt niets beginnen. Kijk eens naar de tv-inkomsten uit Aziė van enkele competities:
Premier League ¤ 300,000,000
La Liga ¤ 60,000,000
Serie A ¤ 55,000,000
1.Bundesliga ¤ 20,000,000

Voor er ook maar enig profijt gaat zijn voor de clubs zullen we Duitsland al voorbij moeten, nou laat Roeselare-Genk maar beginnen!
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:26:03 #194
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_67423398
quote:
"Beneliga? Eerst hervorming competitie"
do 26/03/09 - Bondsvoorzitter Franēois De Keersmaecker staat niet te springen voor de Beneliga. Zijn Nederlandse collega Michael van Praag had het idee van een competitie met Belgische en Nederlandse clubs opnieuw gelanceerd.
Michael van Praag wil de Beneliga aan een grondige studie onderwerpen. (PhotoNews) "Een studie wil ik wel steunen", antwoordt Franēois de Keersmaecker in Gazet van Antwerpen. "Dan kunnen we eindelijk eens beslissen op basis van concrete gegevens."

"Maar in de praktijk wordt het moeilijk om dit idee uit te voeren."

"Ik stel mij ernstig vragen bij het enthousiasme onder de supporters. Supporters van pakweg Anderlecht zouden in een Beneliga plots naar Groningen of Amsterdam moeten reizen. Dat zie ik niet gebeuren."

"En wat met de verdeling van de Europese plaatsen? Ik zie heel wat praktische bezwaren."

Volgende maand wil De Keersmaecker met de Nederlandse bond praten over de Beneliga. Beide landen werken momenteel samen voor de kandidatuur van het WK voetbal in 2018.
spreekt ie meteen zichzelf tegen.

En alsof Amsterdam zo ver is vanuit antwerpen wat een nonargumenten haalt hij aan.

Enige echte reden is dat ze te lui zijn om er echt werk van te maken. Vreemd dat Nederland enthousiaster is ook, Belgiė heeft hier veel meer bij te winnen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 maart 2009 @ 12:27:46 #195
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67425531
quote:
"PRAKTISCHE BEZWAREN TEGEN DE BENELIGA"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Franēois De Keersmaecker staat niet
te springen voor een Beneliga. "In de
praktijk wordt het moeilijk om het idee
uit te voeren", zegt de bondsvoorzitter
in Gazet van Antwerpen.

"Een studie wil ik wel steunen. Dan
kunnen we eindelijk eens beslissen op
basis van concrete gegevens. Maar ik
stel mij ernstig vragen bij het enthou-
siasme onder de supporters. Gaan ze An-
derlecht helemaal naar het noorden van
Nederland volgen? Dat denk ik niet."

"Wat met de verdeling van de Europese
plaatsen?" In april wil De Keersmaecker
toch eens polsen bij de Nederlanders.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:41:21 #196
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_67426038
anders plaats je even net hetzelfde bericht
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:08:10 #197
56749 BlaZ
pi_67427034
quote:
Kesler liet geen ruimte voor discussie. "De BeNe-liga is achterhaald", benadrukt het bestuurslid in de donderdageditie van De Telegraaf. "Leuk dat Michael het aanslingert, maar wij gaan het niet doen. De clubs gaan erover en die zijn tegen. Ze willen evenmin een onderzoek. De prioriteiten van de clubs liggen elders."
Lekker conservatief. Natuurlijk zijn clubs als Willem 2, Sparta , Fc Volendam, De Graafschap tegen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 maart 2009 @ 13:35:34 #198
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67428051
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:41 schreef Beregd het volgende:
anders plaats je even net hetzelfde bericht
praktisch tegelijk ook

had deze pagina nog niet gelezen
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:36:59 #199
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67428091
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:08 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Lekker conservatief. Natuurlijk zijn clubs als Willem 2, Sparta , Fc Volendam, De Graafschap tegen.
En Twente, Feyenoord, AZ, Utrecht, Groningen en Heerenveen dan? Die zien hun kansen op Europees voetbal aanzienlijk slinken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 maart 2009 @ 13:37:04 #200
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67428096
De discussie is ook achterhaald, dit is gewoon een gepasseerd station. wil je nog de aansluitng gaan amken moet je met de befaamde Atlantic league komen
DeLuna vindt me dik ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')